Plot amor is het meest storend aan deze serie. Ieder personage wat niet bij de main characters hoort kunnen dood.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:00 schreef Rnie het volgende:
Het enige zwakke punt aan deze serie is de terughoudendheid om hoofdpersonages om te brengen. Ik had echt gehoopt dat er in seizoen 4 minstens twee belangrijke personages het loodje zouden leggen, maar helaas.
Laten we hopen dat seizoen 5 wél wat vuurwerk brengt op dat vlak.
Nou ja, dat roodharige meisje heeft wel elk botje gebroken en ligt in een coma, dat vond ik al heel wat, verder lijken de hoofdrolspelers inderdaad onaantastbaar.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:00 schreef Rnie het volgende:
Het enige zwakke punt aan deze serie is de terughoudendheid om hoofdpersonages om te brengen. Ik had echt gehoopt dat er in seizoen 4 minstens twee belangrijke personages het loodje zouden leggen, maar helaas.
Bron?quote:Op zaterdag 19 juli 2025 09:47 schreef DKUp het volgende:
Volgens de makers zal dat nu wel komen te vervallen.
Ik vind dat zo'n vreemde trend 'er moeten mensen dood want anders is er geen goede serie'quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:00 schreef Rnie het volgende:
Ik zeg toch niet dat het geen goede serie is?quote:Op zaterdag 19 juli 2025 10:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n vreemde trend 'er moeten mensen dood want anders is er geen goede serie'Waar slaat dat toch op?
De meesten zijn rond de 21, Jonathan is bijvoorbeeld wel rond de 30 jaar.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 10:58 schreef Breekfast het volgende:
Ik kan mij nog herinneren dat ik hier vroeger naar uit keek.
Het laatste seizoen is overbodig en komt wat mij betreft veel te laat. Zonde dat ze er zoveel jaren tussen hebben gelaten. De magie van die eerste seizoenen is wel weg. Een deel van de cast zal inmiddels al wel in de 30 zijn?
quote:Op woensdag 16 juli 2025 22:29 schreef heywoodu het volgende:
Er zal ongetwijfeld wel weer een goede recap zijn op Netflix voor je aan het seizoen begint, dat werkt altijd prima voor alle "oh ja"-momentjes
quote:
Tijd geleden ergens anders gelezen met meer context.quote:Stranger Things creators explain why they don’t kill off main characters
That said, the Duffers said that there are more deaths “on the table” for season 5, which is the final season. All bets are off then. I just hope it’s not too little, too late.
https://winteriscoming.ne(...)ill-main-characters/
Gek verwoord, alsof het echt beter was geweest als er iemand stierf.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 16:37 schreef DKUp het volgende:
[..]
[..]
Tijd geleden ergens anders gelezen met meer context.
Nodig is een groot woord. Het is op deze wijze iig geen spannende serie. Je weet voordat het seizoen begint, precies wat er gaat gebeuren. Dat hoeft niet slecht te zijn, als de serie iets anders heeft om het de moeite van het kijken waard te maken.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 17:38 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Gek verwoord, alsof het echt beter was geweest als er iemand stierf.
Het zou niet vreemd zijn als er iemand zich moest opofferen helemaal in de laatste aflevering, dat kan het sterker maken. Maar meer dan dat lijkt me niet per se 'nodig' ofzo.
Ik vond het al wel genoeg dat Eddie Munson stierf en Max hersendood raakte.
Dat is niet het issue. De spanning neemt aanzienlijk af als je van tevoren weet wie er dood gaat en wie niet dood kan. Ook komt het de geloofwaardigheid niet ten goede.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 10:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n vreemde trend 'er moeten mensen dood want anders is er geen goede serie'Waar slaat dat toch op?
Nou het is meer dat je weet dat de main cast plot amor heeft waar je u tegen zegt. Max ging een stuk of drie keer (bijna) dood en dan op het einde toch niet.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 17:38 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Gek verwoord, alsof het echt beter was geweest als er iemand stierf.
Het zou niet vreemd zijn als er iemand zich moest opofferen helemaal in de laatste aflevering, dat kan het sterker maken. Maar meer dan dat lijkt me niet per se 'nodig' ofzo.
Ik vond het al wel genoeg dat Eddie Munson stierf en Max hersendood raakte.
Bijna, 2022quote:Op zaterdag 19 juli 2025 20:31 schreef heywoodu het volgende:
Ik moet opzoeken wanneer seizoen 4 was, maar voor mijn gevoel is dat ook nog maar 2 jaar geleden ofzo? Er wordt gedaan alsof het in 2010 was
Drie jaar geleden, 2022. Een hoop opbouw naar het laatste seizoen met Vecna, wie als een soort van Freddy Krueger een aantal mensen vermoord.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 20:31 schreef heywoodu het volgende:
Ik moet opzoeken wanneer seizoen 4 was, maar voor mijn gevoel is dat ook nog maar 2 jaar geleden ofzo? Er wordt gedaan alsof het in 2010 was
We gaan het zien, ik heb er in elk geval erg veel zin inquote:Op zaterdag 19 juli 2025 20:35 schreef DKUp het volgende:
[..]
Drie jaar geleden, 2022. Een hoop opbouw naar het laatste seizoen met Vecna, wie als een soort van Freddy Krueger een aantal mensen vermoord.
Ik snap het, maar ik moet zeggen, ik vind 99% van wat we op tv kijken ook niet spannend, mainstream tv is nou eenmaal zo, met die plot armor. Zeker in de jaren 80, waar stranger things op moet lijken. De eeuwige happy endings zodra mensen hun leven wagen.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 20:26 schreef DKUp het volgende:
[..]
Nou het is meer dat je weet dat de main cast plot amor heeft waar je u tegen zegt. Max ging een stuk of drie keer (bijna) dood en dan op het einde toch niet.
Eddie was meer een supporting karakter en daar kwam de nadruk enorm op te liggen samen met Max. De rest ging eigenlijk al fluitend de serie door met Eleven, Hopper en Will die het meest moeten verduren.
Wat ik meer heb is dat er geen spanning is doordat je al weet dat ze allemaal blijven leven wat ze ook meemaken.
The Walking Dead en Game of Thrones zijn uiteraard weer het andere uiterste.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 20:40 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik snap het, maar ik moet zeggen, ik vind 99% van wat we op tv kijken ook niet spannend, mainstream tv is nou eenmaal zo, met die plot armor. Zeker in de jaren 80, waar stranger things op moet lijken. De eeuwige happy endings zodra mensen hun leven wagen.
Bij sommige modernere series gebeurt het wel goed, dat je een beetje op je hoede moet zijn. Maar als die te lang doorgaan wordt het ook weer gimmicky.
Bij Game of Thrones werd al min of meer ruim van te voren al aangekondigd dat de fans niet op een happy end hoeften te rekenen.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:57 schreef DKUp het volgende:
[..]
The Walking Dead en Game of Thrones zijn uiteraard weer het andere uiterste.
Godzijdank ben ik pas afgelopen jaar in het Stranger Things universum beland.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 20:35 schreef DKUp het volgende:
[..]
Drie jaar geleden, 2022. Een hoop opbouw naar het laatste seizoen met Vecna, wie als een soort van Freddy Krueger een aantal mensen vermoord.
Wij gaan binnenkort ook opnieuw beginnen.quote:Op donderdag 25 september 2025 07:25 schreef Scrummie het volgende:
Weekje terug begonnen met opnieuw kijken, top serieSeizoen 2 nu bezig, echt veel zin in het nieuwe seizoen.
Wij hebben gister seizoen twee weer afgekekenquote:Op donderdag 25 september 2025 07:25 schreef Scrummie het volgende:
Weekje terug begonnen met opnieuw kijken, top serieSeizoen 2 nu bezig, echt veel zin in het nieuwe seizoen.
Ja ik vind dat ook niet het leukste seizoen, die aflevering met Kali voelt ook een beetje als een filler epquote:Op donderdag 25 september 2025 13:51 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ik zit ook in de voorbereidende rewatch. Seizoen twee is niet zo best in een rustige viewing. De gebeurtenissen starten pas einde van aflevering 3 en Eleven is bijna het hele seizoen afgesloten van de rest van de cast.
Nu herinnerde ik me ook niks meer van dit seizoen, dus dat zal de reden zijn.
Wij hebben toevallig gisteravond seizoen 1 weer afgerond.quote:
Wacht maar tot je seizoen 4 hebt gezien.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 09:56 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Seizoen 2 afgerond. Minste seizoen, trage start, aflevering 7 is verschrikkelijk, wel prima tegen het einde toe.
Die aflevering met die andere kinderen met krachten was echt heel slecht.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 09:56 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Seizoen 2 afgerond. Minste seizoen, trage start, aflevering 7 is verschrikkelijk, wel prima tegen het einde toe.
Waarom kijk je dan eigenlijk?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 00:01 schreef DKUp het volgende:
[..]
Die aflevering met die andere kinderen met krachten was echt heel slecht.
Seizoen 3 is grotendeels traag.
Seizoen 4 is een soort van langzame intro voor seizoen 5, waar eigenlijk alleen de nieuwe vijand interessant is. Drie grote verhalen waarvan er twee gewoon slecht zijn.
Het laatste seizoen lijkt ook wel eindeloos te duren dat het klaar is.
Eerste seizoen was goed en ieder seizoen verwacht je dat het misschien wel weer beter gaat worden. Je wilt ook weten hoe het gaat aflopen. Alleen de laatste afleveringen van seizoen 3 en 4 waren eigenlijk boeiend.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en er niks meedoen. Heb nog hoop voor het laatste seizoen, waar ze wel dingen durven te doen
SOONY
Die Erica: "Ik was zooo jong toen"quote:
Op die leeftijd voelt 5 à 10 jaar geleden als een heel levenquote:Op zondag 12 oktober 2025 10:20 schreef Rnie het volgende:
[..]
Die Erica: "Ik was zooo jong toen"
Ze is nu 19![]()
Wat altijd opvalt, kindsterretjes in talkshows gedragen zich vaak alsof ze al een heel mensenleven achter de rug hebben. Alsof ze de wereld hebben gezien terwijl ze net hun puberteit uit zijn.
Prima dat dit eindelijk is gecommuniceerd. Al die fake schema's dat er geen enkele aflevering onder de 1,5 uur zou komen vond ik irritant. Het seizoen is hiermee wel korter dan seizoen 4, waar de meeste afleveringen al 1 uur en 18 minuten zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 07:55 schreef Rnie het volgende:
Runtimes:
The Season 5 premiere, “The Crawl,” will run for one hour and 8 minutes; Episode 2 (with a title that has yet to be fully revealed) will run 54 minutes; Episode 3, “The Turnbow Trap,” will run one hour and 6 minutes; and Episode 4, “Sorcerer,” will run one hour and 23 minutes.
De Duffer Brothers hebben aangegeven dat aflevering 4 en 8 het langste zijn, dit houdt dus in dat aflevering 5,6 en 7 niet klokken boven 1 uur 23.
De laatste aflevering van seizoen 4 duurde 2,5 uur. Ongetwijfeld zal de series finale ook zoiets zijn.
quote:'Stranger Things'-makers doen boekje open over spin-off: 'Nieuwe personages'
https://www.filmvandaag.n(...)ff-nieuwe-personages
Nu het laatste seizoen van Stranger Things in aantocht is, benadrukken bedenkers Matt en Ross Duffer nog maar eens dat dit echt het einde wordt en dat ze ervoor willen zorgen dat geen enkel belangrijk verhaalelement of personage onaf blijft. Wat daarna volgt is een spin-off, waar ze nu voorzichtig eerste details over onthullen.
Geen open einde
"We doen echt alles wat we nog wilden doen met de Demogorgons, de Mind Flayer, Vecna, the Upside Down, Hawkins en deze personages," zei Matt Duffer. "Dit is een compleet verhaal. Het is klaar." Daarmee benadrukken de gebroeders Duffer dat seizoen 5 een afgerond slot zal vormen, zonder losse eindjes of openstaande vragen.
'Een iets andere wereld'
Toch maakt die duidelijke afsluiting de plannen voor de aankomende Stranger Things-spin-off des te interessanter. De broers geven aan dat deze nieuwe serie geen direct vervolg wordt op het verhaal of de personages uit de bekende reeks. Ook zal de spin-off niet proberen om het universum op eenzelfde manier uit te breiden als bijvoorbeeld Star Wars dat doet met zijn vele series. "Het is zo anders dan iets als Star Wars," zei Matt. "Het werkt gewoon niet op die manier."
Geen rechtstreeks vervolg
In plaats daarvan willen de Duffers trouw blijven aan de stijl en toon die Stranger Things uniek maken: verhalen over jongeren, avontuur en een mix van sciencefiction en fantasy. Volgens Ross Duffer zal de spin-off zich afspelen in "een iets andere wereld", met "enkele verbindende elementen", maar eerder als een soort anthologievorm dan een rechtstreeks vervolg.
Spin-off zal zich ongetwijfeld baseren op die familie van Suzy.quote:
Onmogelijk als je met 20 schrijvers iets moet maken dat ook nog langs een leger aan sensitivityreaders en een paar geradicaliseerde editors moet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 18:28 schreef GGMM het volgende:
Ach een spin-off nee dank je
En dat komt dan natuurlijk in 2029 uit en het 2e seizoen in 2032
Laat ze eens fatsoenlijk één seizoen per jaar uitbrengen.
Stranger Things Animated Series Unveils Official Titlequote:Op dinsdag 21 oktober 2025 18:12 schreef Rnie het volgende:
[..]
Spin-off zal zich ongetwijfeld baseren op die familie van Suzy.
[ afbeelding ]
Nu al geen zin in. Uitermate irritant vond ik deze passage in seizoen 4.![]()
Zou dan toch mogelijk zijn?quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:14 schreef Aether het volgende:
[..]
Stranger Things Animated Series Unveils Official Title
Stranger Things: Tales From ’85 is set in the Stranger Things universe
https://www.netflix.com/t(...)animated-series-news
Kruidvat had toevallig die van Chapter 9 Piggyback liggen als puzzle (met poster) voor 6.99. Nu wil ik ze allemaal.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 08:39 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |