Plot amor is het meest storend aan deze serie. Ieder personage wat niet bij de main characters hoort kunnen dood.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:00 schreef Rnie het volgende:
Het enige zwakke punt aan deze serie is de terughoudendheid om hoofdpersonages om te brengen. Ik had echt gehoopt dat er in seizoen 4 minstens twee belangrijke personages het loodje zouden leggen, maar helaas.
Laten we hopen dat seizoen 5 wél wat vuurwerk brengt op dat vlak.
Nou ja, dat roodharige meisje heeft wel elk botje gebroken en ligt in een coma, dat vond ik al heel wat, verder lijken de hoofdrolspelers inderdaad onaantastbaar.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:00 schreef Rnie het volgende:
Het enige zwakke punt aan deze serie is de terughoudendheid om hoofdpersonages om te brengen. Ik had echt gehoopt dat er in seizoen 4 minstens twee belangrijke personages het loodje zouden leggen, maar helaas.
Bron?quote:Op zaterdag 19 juli 2025 09:47 schreef DKUp het volgende:
Volgens de makers zal dat nu wel komen te vervallen.
Ik vind dat zo'n vreemde trend 'er moeten mensen dood want anders is er geen goede serie'quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:00 schreef Rnie het volgende:
Ik zeg toch niet dat het geen goede serie is?quote:Op zaterdag 19 juli 2025 10:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n vreemde trend 'er moeten mensen dood want anders is er geen goede serie'Waar slaat dat toch op?
De meesten zijn rond de 21, Jonathan is bijvoorbeeld wel rond de 30 jaar.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 10:58 schreef Breekfast het volgende:
Ik kan mij nog herinneren dat ik hier vroeger naar uit keek.
Het laatste seizoen is overbodig en komt wat mij betreft veel te laat. Zonde dat ze er zoveel jaren tussen hebben gelaten. De magie van die eerste seizoenen is wel weg. Een deel van de cast zal inmiddels al wel in de 30 zijn?
quote:Op woensdag 16 juli 2025 22:29 schreef heywoodu het volgende:
Er zal ongetwijfeld wel weer een goede recap zijn op Netflix voor je aan het seizoen begint, dat werkt altijd prima voor alle "oh ja"-momentjes
quote:
Tijd geleden ergens anders gelezen met meer context.quote:Stranger Things creators explain why they don’t kill off main characters
That said, the Duffers said that there are more deaths “on the table” for season 5, which is the final season. All bets are off then. I just hope it’s not too little, too late.
https://winteriscoming.ne(...)ill-main-characters/
Gek verwoord, alsof het echt beter was geweest als er iemand stierf.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 16:37 schreef DKUp het volgende:
[..]
[..]
Tijd geleden ergens anders gelezen met meer context.
Nodig is een groot woord. Het is op deze wijze iig geen spannende serie. Je weet voordat het seizoen begint, precies wat er gaat gebeuren. Dat hoeft niet slecht te zijn, als de serie iets anders heeft om het de moeite van het kijken waard te maken.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 17:38 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Gek verwoord, alsof het echt beter was geweest als er iemand stierf.
Het zou niet vreemd zijn als er iemand zich moest opofferen helemaal in de laatste aflevering, dat kan het sterker maken. Maar meer dan dat lijkt me niet per se 'nodig' ofzo.
Ik vond het al wel genoeg dat Eddie Munson stierf en Max hersendood raakte.
Dat is niet het issue. De spanning neemt aanzienlijk af als je van tevoren weet wie er dood gaat en wie niet dood kan. Ook komt het de geloofwaardigheid niet ten goede.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 10:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n vreemde trend 'er moeten mensen dood want anders is er geen goede serie'Waar slaat dat toch op?
Nou het is meer dat je weet dat de main cast plot amor heeft waar je u tegen zegt. Max ging een stuk of drie keer (bijna) dood en dan op het einde toch niet.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 17:38 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Gek verwoord, alsof het echt beter was geweest als er iemand stierf.
Het zou niet vreemd zijn als er iemand zich moest opofferen helemaal in de laatste aflevering, dat kan het sterker maken. Maar meer dan dat lijkt me niet per se 'nodig' ofzo.
Ik vond het al wel genoeg dat Eddie Munson stierf en Max hersendood raakte.
Bijna, 2022quote:Op zaterdag 19 juli 2025 20:31 schreef heywoodu het volgende:
Ik moet opzoeken wanneer seizoen 4 was, maar voor mijn gevoel is dat ook nog maar 2 jaar geleden ofzo? Er wordt gedaan alsof het in 2010 was
Drie jaar geleden, 2022. Een hoop opbouw naar het laatste seizoen met Vecna, wie als een soort van Freddy Krueger een aantal mensen vermoord.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 20:31 schreef heywoodu het volgende:
Ik moet opzoeken wanneer seizoen 4 was, maar voor mijn gevoel is dat ook nog maar 2 jaar geleden ofzo? Er wordt gedaan alsof het in 2010 was
We gaan het zien, ik heb er in elk geval erg veel zin inquote:Op zaterdag 19 juli 2025 20:35 schreef DKUp het volgende:
[..]
Drie jaar geleden, 2022. Een hoop opbouw naar het laatste seizoen met Vecna, wie als een soort van Freddy Krueger een aantal mensen vermoord.
Ik snap het, maar ik moet zeggen, ik vind 99% van wat we op tv kijken ook niet spannend, mainstream tv is nou eenmaal zo, met die plot armor. Zeker in de jaren 80, waar stranger things op moet lijken. De eeuwige happy endings zodra mensen hun leven wagen.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 20:26 schreef DKUp het volgende:
[..]
Nou het is meer dat je weet dat de main cast plot amor heeft waar je u tegen zegt. Max ging een stuk of drie keer (bijna) dood en dan op het einde toch niet.
Eddie was meer een supporting karakter en daar kwam de nadruk enorm op te liggen samen met Max. De rest ging eigenlijk al fluitend de serie door met Eleven, Hopper en Will die het meest moeten verduren.
Wat ik meer heb is dat er geen spanning is doordat je al weet dat ze allemaal blijven leven wat ze ook meemaken.
The Walking Dead en Game of Thrones zijn uiteraard weer het andere uiterste.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 20:40 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik snap het, maar ik moet zeggen, ik vind 99% van wat we op tv kijken ook niet spannend, mainstream tv is nou eenmaal zo, met die plot armor. Zeker in de jaren 80, waar stranger things op moet lijken. De eeuwige happy endings zodra mensen hun leven wagen.
Bij sommige modernere series gebeurt het wel goed, dat je een beetje op je hoede moet zijn. Maar als die te lang doorgaan wordt het ook weer gimmicky.
Bij Game of Thrones werd al min of meer ruim van te voren al aangekondigd dat de fans niet op een happy end hoeften te rekenen.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 21:57 schreef DKUp het volgende:
[..]
The Walking Dead en Game of Thrones zijn uiteraard weer het andere uiterste.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |