abonnement Unibet Coolblue
pi_205615413



quote:
Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten

Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.

Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.

De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen cordinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.

Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.

Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden benvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.

Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.

Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.

Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.

Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.

Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.

De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.

"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."

https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
twitter


Deel van de aanleiding:
pi_205615450
n boer sticht een bermbrand, een ander verdraait een vlag van katoen. In Almelo is altijd wat te doen.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:32:17 #3
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_205615458
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:31 schreef Bluesdude het volgende:
n boer sticht een bermbrand, een ander verdraait een vlag van katoen. In Almelo is altijd wat te doen.
Ken je klassiekers
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_205615493
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:31 schreef Bluesdude het volgende:
n boer sticht een bermbrand, een ander verdraait een vlag van katoen. In Almelo is altijd wat te doen.
Je wilt niet weten wat er onder het oppervlak allemaal aan t broeien is.
pi_205615505
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Je wilt niet weten wat er onder het oppervlak allemaal aan t broeien is.
Wil ik dat niet weten ?
Echt wel..
pi_205615514
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Wil ik dat niet weten ?
Echt wel..
Dat kan ik helaas niet op een openbaar forum zetten. De muren hebben oren.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:39:34 #7
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205615538
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Je wilt niet weten wat er onder het oppervlak allemaal aan t broeien is.
Uhu. Twee trekkers en een natte scheet en het leven gaat weer door bedoel je?
pi_205615715
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Je wilt niet weten wat er onder het oppervlak allemaal aan t broeien is.
Ja, kijk hier maar naar:

De boeren gaan massaal over op biologisch.
De BBB (Caroline) heeft het over "gangbare boeren", haha, wat is "gangbaar"

#trotsopdegangbareboeren
#geengangbareboergeengangbaarvoer

"de boeren", laat me niet lachen. Dat handjevol anti-vaxers, WEF-bashers, pizza-gate-overtuigden en flat-earthers denkt nog steeds dat dat groepje trekkerterroristen "de boeren" vormen.
"gangbare boeren" haha.
Wat zijn "gangbare verzekeringsagenten"?
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205615730
twitter

_O_
pi_205615744
twitter

au
pi_205615786
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:53 schreef Intint het volgende: [..] Nog zo een sterk argument. ‘Maar zij doen het oooook’. Ik heb het nu toch tegen jou, of niet?
Boehoehoe hullie doen hetzelfde als de mensen waar ik het mee eens ben en dat vind ik niet leuk…….
Waar is deze oproep tot fatsoen als je kameraden ver over de schreef gaan?
pi_205616555
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Boehoehoe hullie doen hetzelfde als de mensen waar ik het mee eens ben en dat vind ik niet leuk…….
Waar is deze oproep tot fatsoen als je kameraden ver over de schreef gaan?
Mijn kamerleden?
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:45:51 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205616746
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:39 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Uhu. Twee trekkers en een natte scheet en het leven gaat weer door bedoel je?
Zo, jij bent snel gedraaid. Van:

"Deze terreur van die &#^#%# moet nu stoppen, landverraders, kapot maken, allemaal!!!!!"

Naar:

"Die boeren stellen niets voor man, geen aandacht waard"

Een schizofreen is nooit alleen *;.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205616840
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:03 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
au
Waar roept D66 op tot geweld.
Altijd raar dat de vox populi de toeslagenaffaire noemt....

De toeslagenaffaire is ontstaan uit een toegeven van de populistische vox populi die de Bulgarenfraude (fraude door buitenlanders, dat doet het goed) enorm opbliezen. Uiteindelijk was hier slechts hooguit 4 miljoen euro mee gemoeid. Een fractie van een fractie van alle menselijke en materile narigheid die daaruit is ontstaan.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:15:36 #15
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205617097
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Zo, jij bent snel gedraaid. Van:

"Deze terreur van die &#^#%# moet nu stoppen, landverraders, kapot maken, allemaal!!!!!"

Naar:

"Die boeren stellen niets voor man, geen aandacht waard"

Een schizofreen is nooit alleen *;.
Landverraders heb ik nooit gezegd. Klote centenbakken zei ik. En daar sta ik nog steeds 100% achter. Maar klopt ik ben weer wat milder omdat de boeren afgedropen zijn. Uiteindelijk was het all hat no cattle. Uiteindelijk wel jammer want ik had graag weer lekker kunnen afgeven op hun acties. Hopelijk komen ze snel weer wat meer in actie.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:29:36 #16
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205617264
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:31 schreef Bluesdude het volgende:
n boer sticht een bermbrand, een ander verdraait een vlag van katoen. In Almelo is altijd wat te doen.
quote:
Als 's morgensvroeg de zon opkomt en de leeuwerik begroet die hoog in de lucht het landvolk bezingt dat vrolijk lachend aan het werk slaat, terwijl de ruisende waterval het dal voedt waarin herderinnetjes in hun kleurige klederdrachten de geurigste kruiden zoeken voor het avondmaal, dan ligt 1200 kilometer verderop de stad Almelo.


:)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205617691
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
8)7
Echt, de verbanden die worden gelegd zijn te idioot voor woorden. Zijn er werkelijk mensen die zo denken?

Overigens is het geen discriminatie als je aan bedrijven waarvan de financiele gezondheid niet zeker is geen lening verstrekt. Particulieren zonder voldoende en zekere inkomsten krijgen ook geen leningen.
Welk verband heb je het nu over dan? Ik zie weinig rare dingen in die tweet eigenlijk. Het is wellicht wat kort de bocht, maar meer ook niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205617831
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welk verband heb je het nu over dan? Ik zie weinig rare dingen in die tweet eigenlijk. Het is wellicht wat kort de bocht, maar meer ook niet.
Dat jij geen rare dingen ziet, vind ik niet zo vreemd, want het is ook zoals jij denkt. Overal moet woke bijgehaald worden en transgenders. Het is wat mij betreft niet kort door de bocht, maar idioot.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205617927
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat jij geen rare dingen ziet, vind ik niet zo vreemd, want het is ook zoals jij denkt. Overal moet woke bijgehaald worden en transgenders. Het is wat mij betreft niet kort door de bocht, maar idioot.
Dat kun je vinden. Het is toch over het algemeen duidelijk merkbaar dat bij degenen die flink progressief georinteerd zijn en bepaald woke gedachtegoed ook steunen, tevens de sterkte anti-boer sentimenten te vinden zijn. Daar is deze reeks op FOK! ook weer een bewijs van.

Ik denk zelfs dat je politiek gezien hier bewijzen voor kunt vinden. De meest progressieve partijen (GroenLinks, D66 en BIJ1) zijn voor de meest radicale aanpak van de Nederland landbouw en veeteelt vanwege het stikstofprobleem. Laten dat nu ook net de partijen zijn die als 'woke' worden gezien. Het verband is er dus duidelijk, dat jij dit niet ziet of gewoon af wilt doen als 'idioot' doet daar weinig aan af.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205617949
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat kun je vinden. Het is toch over het algemeen duidelijk merkbaar dat bij degenen die flink progressief georinteerd zijn en bepaald woke gedachtegoed ook steunen, tevens de sterkte anti-boer sentimenten te vinden zijn. Daar is deze reeks op FOK! ook weer een bewijs van.

Ik denk zelfs dat je politiek gezien hier bewijzen voor kunt vinden. De meest progressieve partijen (GroenLinks, D66 en BIJ1) zijn voor de meest radicale aanpak van de Nederland landbouw en veeteelt vanwege het stikstofprobleem. Laten dat nu ook net de partijen zijn die als 'woke' worden gezien. Het verband is er dus duidelijk, dat jij dit niet ziet of gewoon af wilt doen als 'idioot' doet daar weinig aan af.
Dat is mijn mening, kun je van vinden wat je wil.

Er zal best een overlap zijn, maar er is geen verband tussen het zogenaamde woke gedachtegoed (wat een dusdanig vaag begrip is dat het te zot is voor woorden om daar hele groepen onder te vangen die vast allemaal exact hetzelfde denken) en vinden dat de boeren die zulke terroristische acties houden verkeerd bezig zijn en dat bio-industrie en megastallen niet (in zulke hoeveelheden) in NL thuishoren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:19:13 #21
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205618079
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat kun je vinden. Het is toch over het algemeen duidelijk merkbaar dat bij degenen die flink progressief georinteerd zijn en bepaald woke gedachtegoed ook steunen, tevens de sterkte anti-boer sentimenten te vinden zijn. Daar is deze reeks op FOK! ook weer een bewijs van.

Ik denk zelfs dat je politiek gezien hier bewijzen voor kunt vinden. De meest progressieve partijen (GroenLinks, D66 en BIJ1) zijn voor de meest radicale aanpak van de Nederland landbouw en veeteelt vanwege het stikstofprobleem. Laten dat nu ook net de partijen zijn die als 'woke' worden gezien. Het verband is er dus duidelijk, dat jij dit niet ziet of gewoon af wilt doen als 'idioot' doet daar weinig aan af.
Iedereen weet toch dat het stikstof probleem een LGBTQ samenzwering is? Alles om de pride te beschermen!
pi_205618083
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 14:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is mijn mening, kun je van vinden wat je wil.

Er zal best een overlap zijn, maar er is geen verband tussen het zogenaamde woke gedachtegoed (wat een dusdanig vaag begrip is dat het te zot is voor woorden om daar hele groepen onder te vangen die vast allemaal exact hetzelfde denken) en vinden dat de boeren die zulke terroristische acties houden verkeerd bezig zijn en dat bio-industrie en megastallen niet (in zulke hoeveelheden) in NL thuishoren.
'Woke' is een behoorlijk helder begrip eigenlijk, het is ook al meerdere malen gedefinieerd in verscheidene topics hier op FOK! als ik mij niet vergis. Daarnaast had ik het ook niet over groepen maar op een algemene tendens die vele is opgevallen. Er zullen vast en zeker genoeg uitzonderingen zijn, maar er is een grote kans dat als je dus bijvoorbeeld BIJ1, GroenLinks of D66 stemt, je waarschijnlijk niet zo'n positief beeld hebt van de boeren en volledig achter de plannen van het kabinet staat.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Overall beste user 2022 vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:23:27 #23
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205618112
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
'Woke' is een behoorlijk helder begrip eigenlijk,
Dat is toch dat je een nikkertje niet mag uitmaken voor Sambo de Bosaap?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:23:56 #24
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205618116
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:03 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
au
:')!

Kun je ook nog wat anders doen dan linkdumpen?
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:56:31 #25
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205618815
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 07:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Daarom: minder koeien.
koeien is niet het probleem maar de ruimte die nodig is om de stront op kwijt te kunnen

misschien moeten we van het grondgebonden af en de stront laten verwerken
er is niet voor niets eeen mestboekhouding

dan is er ook ruimte voor koeien en ook voor Nederlanders
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205618922
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:03 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
au
Hoe worden mensen dan geterroriseerd door D66? Welke acties van D66 voldoen aan de definitie van terreur richting 'die groepen' mensen?
pi_205618934
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
'Woke' is een behoorlijk helder begrip eigenlijk, het is ook al meerdere malen gedefinieerd in verscheidene topics hier op FOK! als ik mij niet vergis.
Daar vergis je je dan in.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:43:48 #28
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205619226
voermais is hoog en droog

koeien zullen blij zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:58:39 #29
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205619341
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 17:43 schreef michaelmoore het volgende:
voermais is hoog en droog

koeien zullen blij zijn
Nope, want die eten veel liever gras. Echt gras welteverstaan, waar ook nog wat ander spul zoals klaver en dergelijke tussen groeit.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_205620587
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
'Woke' is een behoorlijk helder begrip eigenlijk, het is ook al meerdere malen gedefinieerd in verscheidene topics hier op FOK! als ik mij niet vergis. Daarnaast had ik het ook niet over groepen maar op een algemene tendens die vele is opgevallen. Er zullen vast en zeker genoeg uitzonderingen zijn, maar er is een grote kans dat als je dus bijvoorbeeld BIJ1, GroenLinks of D66 stemt, je waarschijnlijk niet zo'n positief beeld hebt van de boeren en volledig achter de plannen van het kabinet staat.

Dat hoeft niet.
Dit is bv een gesprek tussen de woordvoerder van de boeren en een vertegenwoordigster van de vrouwen uit de stad (in de persoon van mevrouw C. van der Plas, politica en voorheen journaliste uit het bruisende Deventer).

De woordvoerder van de boeren heeft overduidelijk een standpunt dat jij waarschijnlijk als "woke" zou beschouwen.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205620612
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
_O_
Waar is dat kratje van gemaakt dan?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:48:21 #32
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_205620627
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:36 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Dat kan ik helaas niet op een openbaar forum zetten. De muren hebben oren.
:D _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:42:43 #33
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_205621248
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 16:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
koeien is niet het probleem maar de ruimte die nodig is om de stront op kwijt te kunnen

misschien moeten we van het grondgebonden af en de stront laten verwerken
er is niet voor niets eeen mestboekhouding

dan is er ook ruimte voor koeien en ook voor Nederlanders
Waarom zou je zo graag die koeien willen behouden?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:44:01 #34
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_205621268
Wel leuk stukje weer om te zien wat voor shit die boerenindustrie veroorzaakt in echte natuur.

https://nos.nl/artikel/24(...)-dit-systeem-valt-om

quote:
vertraag de stikstofplannen met enkele jaren zodat boeren meer tijd krijgen om zich aan te passen.
Dit ook, zijn die lui nou zo dom of doen ze echt zo dom? Boeren hoeven zich niet aan te passen, het moeten er gewoon minder worden. :')

[ Bericht 20% gewijzigd door IkStampOpTacos op 12-08-2022 20:58:42 ]
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_205621316
Vijf jaar uitstel proberen ze nu te krijgen. Was net op het journaal. Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. GreenPeace stapt dan naar het Europees hof van justitie en van Bruxelles krijgen ze denk ik ook geen toestemming omdat Nederland altijd dwars ligt met dingen. Er wordt gewoon 'tegen' gestemd.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:48:17 #36
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_205621331
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 20:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Wel leuk stukje weer om te zien wat voor shit die boerenindustrie veroorzaakt in echte natuur.

https://nos.nl/artikel/24(...)-dit-systeem-valt-om
Dit zijn leugens, want we hebben geen natuur in Nederland.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:53:47 #37
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205621413
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 17:43 schreef michaelmoore het volgende:
voermais is hoog en droog

koeien zullen blij zijn
Volgens mij is de mais voor varkens.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Beste debater 2022 vrijdag 12 augustus 2022 @ 21:52:46 #38
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205622408
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 15:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is toch dat je een nikkertje niet mag uitmaken voor Sambo de Bosaap?
Nee, eerder totale nonsens als:

- zeven vinkjes
- white privilege
- 67 genders
- cultural appropriation
- witte onschuld
- male toxicity
- Nederland als genstitutionaliseerd racistisch land waar het Mississippi van 1890 nog een puntje aan kon zuigen
- cultural diversity
- heteronormativiteit
- intersectionalisme

en om OT te gaan:

- enorm leip gaan op milieu en klimaat en leefbaarheid zonder in te willen gaan op zaken als massa-immigratie en overbevolking.

Boeren zijn gefundenes fressen voor wokisten: blank, hetero, Nederlander, autochtoon, conservatief... soort grabbelton van alles wat deplorabel is.

Niet dat daar niets tussen in zit natuurlijk: helemaal prima als die veeteelt wordt teruggeschroefd en land wordt omgevormd tot akkerbouw en natuurgebied; terroriserende boeren gewoon volgens het strafrecht vervolgen, helemaal prima, eveneens. Tikkie minder vleesconsumptie? Ik zeg doen.

Maar geen link zien tussen de woke epidemie die vanuit de VS thans over Nederland raast en de haast hysterische boerenhaat van sommigen is m.i. volledig onoprecht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205622716
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, eerder totale nonsens als:

- zeven vinkjes
- white privilege
- 67 genders
- cultural appropriation
- witte onschuld
- male toxicity
- Nederland als genstitutionaliseerd racistisch land waar het Mississippi van 1890 nog een puntje aan kon zuigen
- cultural diversity
- heteronormativiteit
- intersectionalisme

en om OT te gaan:

- enorm leip gaan op milieu en klimaat en leefbaarheid zonder in te willen gaan op zaken als massa-immigratie en overbevolking.

Boeren zijn gefundenes fressen voor wokisten: blank, hetero, Nederlander, autochtoon, conservatief... soort grabbelton van alles wat deplorabel is.

Niet dat daar niets tussen in zit natuurlijk: helemaal prima als die veeteelt wordt teruggeschroefd en land wordt omgevormd tot akkerbouw en natuurgebied; terroriserende boeren gewoon volgens het strafrecht vervolgen, helemaal prima, eveneens. Tikkie minder vleesconsumptie? Ik zeg doen.

Maar geen link zien tussen de woke epidemie die vanuit de VS thans over Nederland raast en de haast hysterische boerenhaat van sommigen is m.i. volledig onoprecht.
Wat heeft dit met de problematiek rond overmatige ammoniakemissies vanuit de vee-industrie en de bijbehorende natuurschade te maken?

@sp3c: Deze user probeert elke week opnieuw in dit topic het gesprek over iets anders dan het onderwerp te laten verlopen. Niet bepaalt constructief, omdat ie elke keer ook dezelfde stokpaardjes komt vertellen - bronloos, uiteraard - en elke keer als dat dan weerlegt wordt door iemand die wel de moeite neemt om zich in te lezen en met een solide verhaal komt, duikt ie weer even onder om het later nog een keer te proberen. Lijkt me niet de bedoeling om zo'n draadje periodiek te laten kapen door iemand die totaal geen interesse toont in het voeren van een serieuze discussie.
  Beste debater 2022 vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:14:20 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205622728
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 22:13 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Wat heeft dit met de problematiek rond overmatige ammoniakemissies vanuit de vee-industrie en de bijbehorende natuurschade te maken?

@:sp3c: Deze user probeert elke week opnieuw in dit topic het gesprek over iets anders dan het onderwerp te laten verlopen. Niet bepaalt constructief, omdat ie elke keer ook dezelfde stokpaardjes komt vertellen - bronloos, uiteraard - en elke keer als dat dan weerlegt wordt door iemand die wel de moeite neemt om zich in te lezen en met een solide verhaal komt, duikt ie weer even onder om het later nog een keer te proberen. Lijkt me niet de bedoeling om zo'n draadje periodiek te laten kapen door iemand die totaal geen interesse toont in het voeren van een serieuze discussie.
Oh shit, cancel culture.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205622772
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 22:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh shit, cancel culture.
Oh shit, draadjes hebben onderwerpen. Vandaar dat er ook meerdere draadjes zijn, voor de verschillende onderwerpen die er zijn.
  Beste debater 2022 vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:21:16 #42
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205622809
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 22:18 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Oh shit, draadjes hebben onderwerpen. Vandaar dat er ook meerdere draadjes zijn, voor de verschillende onderwerpen die er zijn.
De vraag werd gesteld wat de overlap was, waarom het uberhaupt ter berde gebracht wordt en daar is antwoord op gegeven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205622868
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, eerder totale nonsens als:

- zeven vinkjes
- white privilege
- 67 genders
- cultural appropriation
- witte onschuld
- male toxicity
- Nederland als genstitutionaliseerd racistisch land waar het Mississippi van 1890 nog een puntje aan kon zuigen
- cultural diversity
- heteronormativiteit
- intersectionalisme

en om OT te gaan:

- enorm leip gaan op milieu en klimaat en leefbaarheid zonder in te willen gaan op zaken als massa-immigratie en overbevolking.

Boeren zijn gefundenes fressen voor wokisten: blank, hetero, Nederlander, autochtoon, conservatief... soort grabbelton van alles wat deplorabel is.

Niet dat daar niets tussen in zit natuurlijk: helemaal prima als die veeteelt wordt teruggeschroefd en land wordt omgevormd tot akkerbouw en natuurgebied; terroriserende boeren gewoon volgens het strafrecht vervolgen, helemaal prima, eveneens. Tikkie minder vleesconsumptie? Ik zeg doen.

Maar geen link zien tussen de woke epidemie die vanuit de VS thans over Nederland raast en de haast hysterische boerenhaat van sommigen is m.i. volledig onoprecht.
Een hoop woorden voor dat ik boeren gewoon mongolen vind.
  Beste debater 2022 vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:26:40 #44
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205622881
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 22:25 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Een hoop woorden voor dat ik boeren gewoon mongolen vind.
Degenen die waterbronnen vervuilen zodat brand niet geblust kan worden, vluchtstroken bezetten, mensen thuis gaan opzoeken n koeien met gebroken heup laten creperen in de hete zomerzon? Absoluut.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205622917
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 22:13 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Wat heeft dit met de problematiek rond overmatige ammoniakemissies vanuit de vee-industrie en de bijbehorende natuurschade te maken?

@:sp3c: Deze user probeert elke week opnieuw in dit topic het gesprek over iets anders dan het onderwerp te laten verlopen. Niet bepaalt constructief, omdat ie elke keer ook dezelfde stokpaardjes komt vertellen - bronloos, uiteraard - en elke keer als dat dan weerlegt wordt door iemand die wel de moeite neemt om zich in te lezen en met een solide verhaal komt, duikt ie weer even onder om het later nog een keer te proberen. Lijkt me niet de bedoeling om zo'n draadje periodiek te laten kapen door iemand die totaal geen interesse toont in het voeren van een serieuze discussie.
je bedoelt dat hij verder gaat op een discussie eerder in het draadje, beetje op blijven letten :')
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 23:20:15 #46
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205623436
Ja, de wet is eigenlijk ook maar politiek gewoke. Je inzetten voor een betere leefomgeving terroristisch. Alles om de boeren hun zin te geven. Tribale emoties als in 'ik vind boeren leuk, dus mogen ze de maatschappij ontwrichten' of 'ik haat boeren, want ze stinken en daardoor zakken ze maar (verder) in de stront' zijn gelukkig niet toepasbaar, want dan kunnen we alle wetten wel afschaffen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 06:43:16 #47
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205624382
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 17:58 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Nope, want die eten veel liever gras. Echt gras welteverstaan, waar ook nog wat ander spul zoals klaver en dergelijke tussen groeit.
Nee dat is niet waaar , koeien eten zeer gras eiwitrijke snijmais
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 06:46:11 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205624383
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 20:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]
Waarom zou je zo graag die koeien willen behouden?
zijn de momenteel zeer rendabel , het probleem is de stront , niet de melk of het rundvlees

Nou droog de stront in en breng het elders in europa , stop met die stront hier verspreiden, koeien worden steeds groter gefokt en vreeten veel eiwit rijk vreten zoals mais, dus geven ook veel en veel meer melk en ook stront

Dan is er meer ruimte voor nederland ook
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 06:46:30 #49
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205624385
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 20:53 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Volgens mij is de mais voor varkens.
volgens jou
https://www.veeapotheek.nl/veetips/snijmais-koe
quote:
Snijmas: mas is nog zo'n klassieker op het menu van koeien. Ze eten de hele plant (kolf, stengels en bladeren), die gehakseld wordt en ingekuild zoals kuilgras.


[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 13-08-2022 06:52:04 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205624408
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 06:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zijn de momenteel zeer rendabel , het probleem is de stront , niet de melk of het rundvlees

Nou droog de stront in en breng het elders in europa , stop met die stront hier verspreiden, koeien worden steeds groter gefokt en vreeten veel eiwit rijk vreten zoals mais, dus geven ook veel en veel meer melk en ook stront

Dan is er meer ruimte voor nederland ook
Dan moet je nog steeds die ammoniak wegvangen voordat het ingedroogd is en neerslaat in de natuur.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 07:31:28 #51
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205624447
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 07:05 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dan moet je nog steeds die ammoniak wegvangen voordat het ingedroogd is en neerslaat in de natuur.
nee dat is niet waar

in een gesloten systeem komt er niets uit , dan kun je er zelfs water voor de koeienstal van maken en droge compost

Gewoon verplichten om alle stront in te drogen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205624533
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 07:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat is niet waar

in een gesloten systeem komt er niets uit , dan kun je er zelfs water voor de koeienstal van maken en droge compost

Gewoon verplichten om alle stront in te drogen
Het probleem is dat die gesloten systemen bij mijn weten niet bestaan of iig niet voldoende werken. En waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan door een zooi boeren te laten stoppen of geen vergunningen meer te geven voor uitbreiding.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205624634
Weet je wat scheelt, over een jaar of 15 is alles zo verdroogd dat er toch niet meer geboerd kan worden.
pi_205624653
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 08:37 schreef Document1 het volgende:
Weet je wat scheelt, over een jaar of 15 is alles zo verdroogd dat er toch niet meer geboerd kan worden.
Als we doorgaan met de aarde opwarmen inderdaad...
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 09:03:16 #55
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205624773
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 08:15 schreef vipergts het volgende:

[..]
Het probleem is dat die gesloten systemen bij mijn weten niet bestaan of iig niet voldoende werken. En waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan door een zooi boeren te laten stoppen of geen vergunningen meer te geven voor uitbreiding.
Koemest uit de gierput kan opgehaald worden en ingedroogd worden dat gebeurt nu ook al
De overheid moet de inkomsten uit de verkoop van fosfaatrechten aan boeren, gebruiken voor de indroog van koemest , dan hoeft er niet een zooi boeren te stoppen

Koemest is beter dan kunstmest ,
https://melktapwilp.nl/gedroogde-koemest/
quote:
Gedroogde koemest is goed voor de structuur in de grond.
Het geeft voor sommige planten niet genoeg voeding voor de bloei.
Rozen hebben bijvoorbeeld meer nodig dan alleen gedroogde koemest.
Gedroogde koemest kun je gebruiken voor je gazon, vaste planten en de moestuin.16 Apr 2018

quote:
Particuliere verkoop

We verkopen deze verse, droge koemest aan particulieren.
De mest is verkrijgbaar in emmers van ruim 30 liter, dat is ongeveer 14 kg koemest.
Dit is voldoende voor 75 tot 100 m2 tuin. Het is wel zaak dat u deze mest na aankoop zo snel mogelijk verwerkt in de tuin.


[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 13-08-2022 09:22:20 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:06:01 #56
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_205626295
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 06:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zijn de momenteel zeer rendabel , het probleem is de stront , niet de melk of het rundvlees

Nou droog de stront in en breng het elders in europa , stop met die stront hier verspreiden, koeien worden steeds groter gefokt en vreeten veel eiwit rijk vreten zoals mais, dus geven ook veel en veel meer melk en ook stront

Dan is er meer ruimte voor nederland ook
Dus waarom wil je die koeien zo graag behouden dan?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 15:21:18 #58
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205627568
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:06 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]
Dus waarom wil je die koeien zo graag behouden dan?
nou graag
koeien doen in principe geen kwaad
alhoewel ze enorm veel drinkwater gebruiken om een liter melk te produceren
Ik ben zelf geen melkdrinker en vleeseter , net een stukje kipfilet maar verder niet

Maar het grote probleem is kennelijk de stront en het enorme beslag aan ruimte dat de melkveehouderij inneemt om veevoer te produceren
Terwijl we ruimte nodig hebben voor toerisme, recreatie en woningbouw

eeen oplossing kan ook zijn de stront niet meer verplicht op het land kiepen, dus stoppen met grondgebonden van de landbouw, dan komt er meer weiland vrij

Maar koeien zijn kennelijk heilig, want die 300.000 hectare voor veevoer kunnen we beter gebruiken voor aardappels te telen voor mensen
https://www.nieuweoogst.n(...)-138-ton-per-hectare
Aardappelen 130 ton per hectare opbrengst
quote:
'Als we uitgaan van een temperatuurstijging van 2 graden in 2050, verlenging van het groeiseizoen met drie weken en 28 procent productiestijging door meer opname van CO2, dan is theoretisch een aardappelproductie mogelijk van 138 ton per hectare.'
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 20:53 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Volgens mij is de mais voor varkens.
https://ruwvoerforum.nl/m(...)voerkosten-met-mais/
nee de snijmais is voor de koeien ,net als de voederbieten
maar varkens lusten t ook wel

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 13-08-2022 15:41:18 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 16:40:56 #59
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205627977
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 16:59:54 #60
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205628101
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 06:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee dat is niet waaar , koeien eten zeer gras eiwitrijke snijmais
In kleine hoeveelheden misschien en in het seizoen. Maar onze koeien zijn chronisch aan de schijterij door het voedsel wat ze krijgen en een dier zou uit zichzelf dus nooit of te nimmer op een dieet gaan waar het permanent ziek van is. In het wild levende runderen hebben daarom dan ook ontlasting die veel vaster is, meer zoals paarden.

quote:
Als je zoiets post, zie dan echt zelf niet hoe absurd het is om koeien op een dieet van mais te zetten? De mais moet immers eerst industrieel bewerkt worden, how the fuck zou een koe dat moeten doen volgens jou? Zelfde kun je zeggen over soja en voederbieten natuurlijk. Runderen eten ook wel eens jonge veldmuizen en vogeltjes, is het daarom een goed idee denk je om ze dan maar op een vleesdieet te zetten?

In mais zit trouwens ook veel omega 6 vetzuur (alweer, net als in soja), dit veroorzaakt allerlei ontstekingen bij runderen en bovendien komt het als intramusculair vet in hun hele lichaam terecht (en daarna in dat van jou als je het eet!), dit terwijl koeien van nature eerder omega 3 vetten aanmaken, als ze tenminste gras en onkruid eten. Kortom, volkomen tegennatuurlijk allemaal en dat alleen maar om mestkalveren zo snel mogelijk op gewicht te krijgen en bij melkvee om de productie te maximaliseren.

En alles wat ik over koeien schreef is eveneens van toepassing op het voer van varkens en pluimvee, onnatuurlijke diten, zieke dieren en uiteindelijk zieke mensen.

Ik ben geen vegetarir, laat staan vegan, maar het vlees van zulke dieren zou ik nog niet eens aan m'n huisdieren geven. Koop toch gewoon rechtstreeks van kleine boerenbedrijven die geen door gefokte rassen houden en hun dieren een natuurlijk leven en ditto dieet gunnen, de kans is groot dat er verschillende bij je in de buurt zitten. O, en eet het hele dier aub, inclusief orgaanvlees. Dan ben je niet alleen voor jezelf gezond bezig maar het is ook beter voor het milieu.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_205628202
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 09:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Koemest uit de gierput kan opgehaald worden en ingedroogd worden dat gebeurt nu ook al
De overheid moet de inkomsten uit de verkoop van fosfaatrechten aan boeren, gebruiken voor de indroog van koemest, dan hoeft er niet een zooi boeren te stoppen

Waarom moet de overheid daarvoor betalen?
In een normale bedrijfsvoering draai je als ondernemer toch gewoon zelf op voor de verwerkingskosten van het bedrijfsafval. Die kosten verwerk je als ondernemer gewoon in je productprijs.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:42:59 #62
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205628338
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 17:18 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Waarom moet de overheid daarvoor betalen?
In een normale bedrijfsvoering draai je als ondernemer toch gewoon zelf op voor de verwerkingskosten van het bedrijfsafval. Die kosten verwerk je als ondernemer gewoon in je productprijs.
In concurerende landen als Denemarken heeft men geen fosfaatrechten
Daar strijkt de overheid hier de opbrengst van op
En bij verkoop dan vervalt er 10% van.
quote:
De investering in fosfaatrechten is 6.608 euro per koe. Op basis van (bijvoorbeeld) 3% rente en 5 jaar aflossen bedraagt de financieringslast het eerste jaar 1.520 euro en gemiddeld over de looptijd 1.241 euro.
Kunnen ze wel wat voor terugdoen

https://www.ad.nl/home/fo(...)erhuisgolf~a73bb97b/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:43:48 #63
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_205628341
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 16:59 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
In kleine hoeveelheden misschien en in het seizoen. Maar onze koeien zijn chronisch aan de schijterij door het voedsel wat ze krijgen en een dier zou uit zichzelf dus nooit of te nimmer op een dieet gaan waar het permanent ziek van is. In het wild levende runderen hebben daarom dan ook ontlasting die veel vaster is, meer zoals paarden.
[..]
Als je zoiets post, zie dan echt zelf niet hoe absurd het is om koeien op een dieet van mais te zetten? De mais moet immers eerst industrieel bewerkt worden, how the fuck zou een koe dat moeten doen volgens jou? Zelfde kun je zeggen over soja en voederbieten natuurlijk. Runderen eten ook wel eens jonge veldmuizen en vogeltjes, is het daarom een goed idee denk je om ze dan maar op een vleesdieet te zetten?

In mais zit trouwens ook veel omega 6 vetzuur (alweer, net als in soja), dit veroorzaakt allerlei ontstekingen bij runderen en bovendien komt het als intramusculair vet in hun hele lichaam terecht (en daarna in dat van jou als je het eet!), dit terwijl koeien van nature eerder omega 3 vetten aanmaken, als ze tenminste gras en onkruid eten. Kortom, volkomen tegennatuurlijk allemaal en dat alleen maar om mestkalveren zo snel mogelijk op gewicht te krijgen en bij melkvee om de productie te maximaliseren.

En alles wat ik over koeien schreef is eveneens van toepassing op het voer van varkens en pluimvee, onnatuurlijke diten, zieke dieren en uiteindelijk zieke mensen.

Ik ben geen vegetarir, laat staan vegan, maar het vlees van zulke dieren zou ik nog niet eens aan m'n huisdieren geven. Koop toch gewoon rechtstreeks van kleine boerenbedrijven die geen door gefokte rassen houden en hun dieren een natuurlijk leven en ditto dieet gunnen, de kans is groot dat er verschillende bij je in de buurt zitten. O, en eet het hele dier aub, inclusief orgaanvlees. Dan ben je niet alleen voor jezelf gezond bezig maar het is ook beter voor het milieu.
Snijmais wordt verkuild en aan de koeien gegeven. De fermentatie van het mas maakt het beter verteerbaar. Of het gezond is weet ik niet, maar het wordt niet zwaar bewerkt.
I am a black hole shitting into the void
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 17:57:07 #64
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205628407
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 17:43 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Snijmais wordt verkuild en aan de koeien gegeven. De fermentatie van het mas maakt het beter verteerbaar. Of het gezond is weet ik niet, maar het wordt niet zwaar bewerkt.
Doen ze dat met de hand? Zo niet dan is het dus industrieel bewerkt. En nee, het is niet goed/gezond voor het dier, het is goed voor de boer omdat runderen er lekker snel vet van worden en meer melk geven. De extra stront krijg je er gratis bij, maar dat mogen wij als samenleving blijkbaar oplossen.

Wat mij betreft is het dan ook heel simpel, kap met die intensieve veehouderij en ga gewoon terug naar de basis. Geef dieren soortspecifiek voedsel en laat ze lekker buiten lopen waar ze horen. Zorg voor weilanden waar ook bomen staan zodat ze kunnen schuilen bij regen en in de schaduw kunnen staan bij teveel zon. Zoals we dat al doen sinds runderen gedomesticeerd zijn en dat is iets van 8000 jaar. Maar nee, nu moeten ze blijkbaar mais, soja en bieten vreten, alsof een koe van 8000 jaar geleden een compleet andere spijsvertering gehad zou hebben, wat een kletskoek.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zondag 14 augustus 2022 @ 12:36:51 #65
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205634677
Precies dat zeg ik ook

We hebben een droogte probleem en dat is de oorzaak , al schiet je alle boeren dood , dan nog zal t niets uitmaken als de waterhuishouding niet snel verbeterd


We hebben wel een heel groot klimaat probleem


[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 14-08-2022 13:24:27 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 14 augustus 2022 @ 13:21:31 #66
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205635038
https://www.yara.nl/gewas(...)n-de-aardappelteelt/

15% hogere opbrengsten van aardappelen door meer stikstof te strooien

quote:
De rol van stikstof in de aardappelteelt
Stikstof is belangrijk voor de groeibevordering en het realiseren van hogere opbrengsten. Het garandeert een optimale fotosynthetische productie in de bladeren.
quote:
N = Stikstof zorgt voor de groei van de groene delen van de plant, zoals de bladeren en stengels, teveel stikstof is niet goed, daar krijg je lange slappe planten van, doordat ze te snel groeien.

P = Phosphor, ofwel fosfor zorgt voor de ontwikkeling van de wortels van de planten, de bloem- en vruchtvorming, ook met mate geven.

K = Kalium zorgt voor de stevigheid van de plant en verhoogt de weerstand tegen ziektes, plagen en droogte. Bovendien worden planten beter winterhard door Kalium te geven.

Wat kalk betreft ... kalk zorgt voor een betere ontwikkeling van gazon en planten, kalk verbetert de bodemstructuur en gaat verzuring van de grond tegen.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Overall beste user 2022 zondag 14 augustus 2022 @ 13:29:07 #67
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205635105
Op wiens verzoek wordt in de winter het waterpeil verlaagd in agrarische gebieden?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205635343
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:36 schreef michaelmoore het volgende:
Precies dat zeg ik ook

We hebben een droogte probleem en dat is de oorzaak , al schiet je alle boeren dood , dan nog zal t niets uitmaken als de waterhuishouding niet snel verbeterd


We hebben wel een heel groot klimaat probleem
Hoe de huidige waterhuishouding is ingericht, is voor een groot deel in het belang van de boeren (met hun gegarandeerde zetels).

Zeker grasland kan prima gedijen bij een hogere waterstand in het voorjaar.
  zondag 14 augustus 2022 @ 14:07:17 #69
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205635439
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 13:29 schreef Ulx het volgende:
Op wiens verzoek wordt in de winter het waterpeil verlaagd in agrarische gebieden?
Dat beslist de waterschappen zelf

Overigens zie ik dat de Hollandsche IJssel flink omhooggepompt is vandaag
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205635620
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 14:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat beslist de waterschappen zelf

Ja, de waterschappen waar boeren vaste zetels hebben, idd.
pi_205635649
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 14:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, de waterschappen waar boeren vaste zetels hebben, idd.
De waterschappen zijn echt het grootste bestuurlijke gedrocht van Nederland
  zondag 14 augustus 2022 @ 15:24:10 #72
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205636475
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 14:23 schreef Heph844 het volgende:

[..]
De waterschappen zijn echt het grootste bestuurlijke gedrocht van Nederland
samn met de provincies die de eerste kamer kiezen, de macht in Nederland rust bij de hoge ambtenaren en de provincies

Rutte is een smilie ventje
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205639235
Waarom altijd dat principile gedoe over "grond van de boeren". En die grond wordt afgepakt om huizen op te bouwen.
Stel er is een huis dat in de 80er jaren in het bezit was van een videotheekhouder. Als die videotheekhouder een andere baan heeft aangenomen en het huis wordt te koop aangeboden, moet er dan weer een videotheekhouder gaan komen die dat huis met die grond gaat beheren.
En als die videotheekhouder een fietsschuurtje had en dat is door de nieuwe bewoner afgebroken en die heeft er een moestuin van gemaakt, moeten we daar dan ook bezwaar tegen maken.
Wat maakt toch dat "boeren" zo'n bevoorrechte professie is binnen de verzameling beroepen die Nederland heeft en die via hun trekkers alles kunnen afdwingen en hun positie kunnen blijven behouden?

Vroeger was heel veel grond heide, veen of Zuiderzee. Dat is allemaal naar "de boeren" gegaan. Wat is het bezwaar dat dat weer enigszins wordt teruggedraaid.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 14 augustus 2022 @ 20:51:29 #74
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205639334
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Waarom altijd dat principile gedoe over "grond van de boeren". En die grond wordt afgepakt om huizen op te bouwen.
Stel er is een huis dat in de 80er jaren in het bezit was van een videotheekhouder. Als die videotheekhouder een andere baan heeft aangenomen en het huis wordt te koop aangeboden, moet er dan weer een videotheekhouder gaan komen die dat huis met die grond gaat beheren.
En als die videotheekhouder een fietsschuurtje had en dat is door de nieuwe bewoner afgebroken en die heeft er een moestuin van gemaakt, moeten we daar dan ook bezwaar tegen maken.
Wat maakt toch dat "boeren" zo'n bevoorrechte professie is binnen de verzameling beroepen die Nederland heeft en die via hun trekkers alles kunnen afdwingen en hun positie kunnen blijven behouden?

Vroeger was heel veel grond heide, veen of Zuiderzee. Dat is allemaal naar "de boeren" gegaan. Wat is het bezwaar dat dat weer enigszins wordt teruggedraaid.
niets, van mij mag ook 40% van de melkveehouders en varkensboeren ermee stoppen en we meer ruimte krijgen voor toerisme, woningbouw , recreatie, wandelnatuur met openbaar zwemgelegenheid en E-bike fietspaden

Maar de achteruitgang van de natuur komt door de droogte en de stikstof is een verzinsel van de politiek

er gaan hier ook wel een eik kapot die staat echt droog, bij mijn dochter staat een hele grote eik en die doet fantastisch naast de sloot , die drinkt ook wel 1000 liter per dag uit de ondergrond

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 14-08-2022 23:10:18 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205639438
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar de achteruitgang van de natuur komt door de droogte en de stikstof is een verzinsel van de politiek

Tsja, mening nummer zoveel.
Waardoor komen verkeersongelukken

Roekeloosheid
Slaaptekort
Alcohol
Gladde banden
Te hoge snelheid
Onervarenheid.

Wat is er mis met de optie: Allemaal kunnen ze oorzaak zijn, en soms een combinatie van meerdere factoren.
Bij het hele stikstofdebat, net als het corona-debat mag je volgens velen maar 1 mening hebben die je door dik en dun als enige mening onveranderd moet blijven volhouden.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 14 augustus 2022 @ 23:17:49 #76
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205640830
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Tsja, mening nummer zoveel.
Waardoor komen verkeersongelukken

Roekeloosheid
Slaaptekort
Alcohol
Gladde banden
Te hoge snelheid
Onervarenheid.

Wat is er mis met de optie: Allemaal kunnen ze oorzaak zijn, en soms een combinatie van meerdere factoren.
Bij het hele stikstofdebat, net als het corona-debat mag je volgens velen maar 1 mening hebben die je door dik en dun als enige mening onveranderd moet blijven volhouden.
dus die ene mening uitvoeren zal NIET een natuurherstel te zien geven , al knoop je 1000 boeren op aan alle eiken die er bestaan

Wat is natuurherstel ?? Natuuraanleg en dat met grof geld gaan "beschermen"
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205644122
Hier in Twente hangt menige Blauw-Wit-Rode driekleur al mistroostig als een vaatdoek aan de lantaarnpalen.
In het meer windrijke Westen zal dat niet veel anders zijn.
En met de komende herfststormen in het verschiet is het lot van deze doeken redelijk voorspelbaar. Maw binnenkort zal menigeen het er over eens zijn dat ze toch echt weggehaald moeten worden.

Ook bij degene die destijds die vlaggen hebben opgehangen.

Maar nu komt het probleem. Heerst er cordinatie en eensgezindheid binnen het vlag-ophangers-gilde?
Tot nu toe werden de vlag-opruimers bedreigd door.... Ja, door wie eigenlijk?
Stel dat de plattelandsjeugd met een hoge shovel of trap op een kar de vlaggen wil weghalen, en andere jongeren zijn het er niet mee eens en de klompen vliegen door de lucht. Hoe lossen we dit op.
Want die vodjes die er over een maand nog hangen zijn voor niemand reclame.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205644240
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 12:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Maw binnenkort zal menigeen het er over eens zijn dat ze toch echt weggehaald moeten worden.

Want?
pi_205644265
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 13:08 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Want?
Omdat ze gaan scheuren, vies worden etc. Een vlag die in weer en wind hangt 24 uur per dag kan na een paar maand al afgeschreven zijn. Dat is in niemands belang.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205644275
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 13:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Omdat ze gaan scheuren, vies worden etc. Een vlag die in weer en wind hangt 24 uur per dag kan na een paar maand al afgeschreven zijn. Dat is in niemands belang.
Welke wind :')
pi_205644947
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 23:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dus die ene mening uitvoeren zal NIET een natuurherstel te zien geven , al knoop je 1000 boeren op aan alle eiken die er bestaan

Wat is natuurherstel ?? Natuuraanleg en dat met grof geld gaan "beschermen"
Chemische balans herstellen zodat die past bij de grondsoort en klimatologische omstandigheden. Daarna zoveel mogelijk van de soorten van het oorspronkelijke ecosysteem herintroduceren.

:)

En dan inderdaad onderhoud plegen waar mogelijk tot het ecosysteem tot een balans komt.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 15 augustus 2022 @ 16:27:16 #82
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205645919
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 14:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Chemische balans herstellen zodat die past bij de grondsoort en klimatologische omstandigheden. Daarna zoveel mogelijk van de soorten van het oorspronkelijke ecosysteem herintroduceren.

:)

En dan inderdaad onderhoud plegen waar mogelijk tot het ecosysteem tot een balans komt.
mafjoekel

Is jou geld zeker niet he wijsneus
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205650485
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 16:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mafjoekel

Is jou geld zeker niet he wijsneus
Jawel, want ik betaal ook gewoon belasting. Daarnaast stem ik op een partij die zich hier hard voor maakt. Dus ja, ik ben ervoor en ja, ik betaal eraan mee.

En daarnaast heb ik er ook nog eens belang bij. Niet alleen omdat ik graag van de natuur geniet, maar ook omdat het instorten van ecosystemen, het degraderen van de bodem en het houden van teveel dieren allerlei narigheden met zich mee brengt voor mij persoonlijk en het land als geheel: insectenplagen, bodemverzakking, afnemende bodemvruchtbaarheid, zonose, vererging van de gevolgen van extreem weer als langdurige droogte, etcetera.

[ Bericht 1% gewijzigd door BlackLining op 16-08-2022 10:02:51 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 01:53:00 #84
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205650643
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 00:00 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Jawel, want ik betaal ook gewoon belasting. Daarnaast stem ik op een partij die zich hier hard voor maakt. Dus ja, ik ben ervoor en ja, ik betaal eraan mee.

En daarnaast heb ik er ook nog eens belang bij. Niet alleen omdat ik graag van de natuur geniet, maar ook omdat het instorten van ecosystemen en het degraderen van de bodem allerlei narigheden met zich mee brengt voor mij persoonlijk en het land als geheel: insectenplagen, bodemverzakking, afnemende bodemvruchtbaarheid, zonose, vererging van extreem weer als droogte, etcetera.
vergerering extreem weer is de schuld van melkveehouders , bodemverzakking ook , etcetera ook

de droogte is de oorzaak van de branden en de dode bomen , droogte , veroorzaakt door de falende waterschappen en de smeltende ijskappen in zwitserland
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:11:31 #85
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205650960
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 01:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
vergerering extreem weer is de schuld van melkveehouders , bodemverzakking ook , etcetera ook

de droogte is de oorzaak van de branden en de dode bomen , droogte , veroorzaakt door de falende waterschappen en de smeltende ijskappen in zwitserland
Melkveehouders, de intensieve soort, is gewoon een industrie met een grote mate van vervuiling. Onderdeel van hetzelfde probleem waar een Tata onderdeel van uitmaakt. Smeerlapperij van de hoogste orde.

Falende waterschappen is een mooi woord voor decennia aan bewust beleid om boeren de mogelijkheid te geven die intensieve landbouwmethoden toe te passen. Aangejaagd door diezelfde boeren die het bestuur uitmaakten van die waterschappen.
pi_205651507
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 08:11 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Melkveehouders, de intensieve soort, is gewoon een industrie met een grote mate van vervuiling. Onderdeel van hetzelfde probleem waar een Tata onderdeel van uitmaakt. Smeerlapperij van de hoogste orde.

Dus jij hebt geen enkel bezit waar wat modern staal in verwerkt zit? Door het moderne staal van tata zijn bijvoorbeeld de gewichten van auto's flink gereduceerd maar blijf de basis industrie in de wereld maar de schuld geven van de consumptie drift van de wereld populatie.
pi_205651781
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 01:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
vergerering extreem weer is de schuld van melkveehouders , bodemverzakking ook , etcetera ook

de droogte is de oorzaak van de branden en de dode bomen , droogte , veroorzaakt door de falende waterschappen en de smeltende ijskappen in zwitserland
Mja, de verwoording had daar wat duidelijker gekund: de gevolgen van extreem weer worden ernstiger door teveel landbouw, in dit geval vanwege het kunstmatig te laag houden van het grondwaterpeil. Ook is er vanwege slecht functionerende ecosystemen sprake van bodemdegradatie, waardoor de bodem minder water kan vasthouden en opnemen.

In het westen des lands krijg je daar ook nog eens verzilting bij.

Ik wil je er overigens op wijzen dat in die waterschappen boeren vaste zetels hebben en dat de te lage grondwaterstand zo is op aandringen van de landbouw.

[ Bericht 4% gewijzigd door BlackLining op 16-08-2022 09:58:02 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_205651807
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 09:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dus jij hebt geen enkel bezit waar wat modern staal in verwerkt zit?
De relevantie van deze vraag is?
pi_205652301
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 09:52 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
De relevantie van deze vraag is?
Dat je alleen een mening mag hebben over klimaat-, natuur- en milieubeleid als je in een zelfvoorzienend houten hutje op de hei woont.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:58:04 #90
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205652388
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 08:11 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Melkveehouders, de intensieve soort, is gewoon een industrie met een grote mate van vervuiling. Onderdeel van hetzelfde probleem waar een Tata onderdeel van uitmaakt. Smeerlapperij van de hoogste orde.

Falende waterschappen is een mooi woord voor decennia aan bewust beleid om boeren de mogelijkheid te geven die intensieve landbouwmethoden toe te passen. Aangejaagd door diezelfde boeren die het bestuur uitmaakten van die waterschappen.
Ja, waterschappen. Mooie grap dat. Boeren zijn daar dubbel vertegenwoordigd: met gereserveerde zetels, n door de gekozen partijen die opkomen voor de belangen van boeren. Dus ja @michaelmoore: falende waterschappen omdat het (korte termijn) belang van de agrarische industrie op 1 staat. Zie je de gelijkenissen met het stikstofprobleem?
Huilen dan.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:51:12 #91
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205652840
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 09:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dus jij hebt geen enkel bezit waar wat modern staal in verwerkt zit? Door het moderne staal van tata zijn bijvoorbeeld de gewichten van auto's flink gereduceerd maar blijf de basis industrie in de wereld maar de schuld geven van de consumptie drift van de wereld populatie.
Heel veel producten waar staal in zit. Of kunststof. Maar het zou best fijn zijn wanneer dergelijke fabrieken gedwongen worden om eerlijk te zijn over uitstoting, over de gevolgen van uitstoot (ook voor de gezondheid) en daarbij ook gedwongen worden om verregaande maatregelen te nemen om die uitstoot te beperken. Moeilijker is het niet toch?

En ja, staal wordt daarmee duurder, dat betekent dus dat we een goed mechanisme van de werkelijke kosten van producten moeten bedenken en dat op Europees en globaal niveau. Vervuiling verplaatsen naar de derde wereld helpt nog steeds de wereld naar de knoppen.

Dit soort smeerlapperij moet ook wereldwijd aan banden worden gelegd, willen we als mensheid in ieder geval een kans hebben om de komende generaties een leefbare planeet achter te laten.
pi_205666096
https://nos.nl/artikel/24(...)s-juridisch-houdbaar
quote:
"Maar als we innoveren, moet het wel juridisch houdbaar zijn. We moeten niet boeren hebben die heel veel investeren in technische innovaties, maar vervolgens bij de rechter vastlopen, omdat die zich afvraagt of de boeren nu echt wel minder stikstof uitstoten."
De innovatie hoeft dus niet te werken, als het juridisch maar klopt 8)7
pi_205666106
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:31 schreef Piles het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)s-juridisch-houdbaar
[..]
De innovatie hoeft dus niet te werken, als het juridisch maar klopt 8)7
Het allerbelangrijkste is dat we de rechter voor de gek kunnen houden!
pi_205666118
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:31 schreef Piles het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)s-juridisch-houdbaar
[..]
De innovatie hoeft dus niet te werken, als het juridisch maar klopt 8)7
Innovaties die nog allemaal gedaan moeten worden natuurlijk :')__________________!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205666202
quote:
10s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Innovaties die nog allemaal gedaan moeten worden natuurlijk :')__________________!
Ja, en waarvoor de boer geld kan lenen bij de Rabobank :D ^p^

Er is toch geen normale ondernemer die hier in trapt... |:(
pi_205666277
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:43 schreef Piles het volgende:

[..]
Ja, en waarvoor de boer geld kan lenen bij de Rabobank :D ^p^

Er is toch geen normale ondernemer die hier in trapt... |:(
Wie gaat ze vertellen dat ze al minstens een jaar of 15 te laat zijn met het uitvinden van die "innovaties"?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205667990
twitter

Complotbeschuldiging? Of eerder een extreemrechtse leugen ?
Wellicht beiden?
  woensdag 17 augustus 2022 @ 19:18:14 #98
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205668083
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:10 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
Complotbeschuldiging? Of eerder een extreemrechtse leugen ?
Wellicht beiden?
Boeren hoeven hun land niet te verkopen toch ? Alleen maar te stoppen met hun bedrijfsvoering?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Beste debater 2022 woensdag 17 augustus 2022 @ 19:29:23 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205668236
Dat dit beleid als 'bijkomend voordeel' voor dit kabinet heeft dat er volop bijgebouwd kan worden lijkt me geen verrassing; daar hoef je geen FvD-engnek voor te zijn.

Bouwend Nederland erbij, dat zegt ook wel genoeg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205668297
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat dit beleid als 'bijkomend voordeel' voor dit kabinet heeft dat er volop bijgebouwd kan worden lijkt me geen verrassing; daar hoef je geen FvD-engnek voor te zijn.

Bouwend Nederland erbij, dat zegt ook wel genoeg.
Misschien, maar het is ook gewoon zo dat de bouw stilligt omdat er teveel stikstof uitgestoten wordt. Niet omdat er grond tekort is.
En de discussie die Remkes voert is niet: hoe gaan we de boeren de nek omdraaien. Maar: hoe krijgen we de stikstof omlaag, zodat het land van het slot kan.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 augustus 2022 @ 19:33:48 #101
862 Arcee
Look closer
pi_205668298
Stel, we doen helemaal niks aan het stikstofprobleem. Welke enorme ramp treft ons dan?
pi_205668303
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:33 schreef Arcee het volgende:
Stel, we doen helemaal niks aan het stikstofprobleem. Welke enorme ramp treft ons dan?
Ja, gaan we in topic #96 die discussie ng een keer voeren? :D
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 augustus 2022 @ 19:34:36 #103
862 Arcee
Look closer
pi_205668309
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:34 schreef Piles het volgende:

[..]
Ja, gaan we in topic #96 die discussie ng een keer voeren? :D
Ja, fijn. ^O^
pi_205668318
quote:
10s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:34 schreef Arcee het volgende:

[..]
Ja, fijn. ^O^
Zo blij met de [Kuttopic :') ]-knop _O_
  woensdag 17 augustus 2022 @ 19:44:47 #105
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205668419
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:33 schreef Arcee het volgende:
Stel, we doen helemaal niks aan het stikstofprobleem. Welke enorme ramp treft ons dan?
Tja helemaal niets man. Er zijn ook helemaal geen klimaat-, milieu of energie problemen. Das allemaal een groot WEF gerelateerd complot. Wat kunnen ons de generaties na ons nou schelen? Fuck het nageslacht! Laat ze zelf hun problemen dan maar oplossen! Gewoon lekker doorgaan met vervuilen, vergiftigen, beesten mishandelen voor goedkoop vreten, kinderen fokken en fossiele brandstoffen verbranden voor speeltjes enzovoort enzovoort enzovoort
  woensdag 17 augustus 2022 @ 19:46:30 #106
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205668437
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat dit beleid als 'bijkomend voordeel' voor dit kabinet heeft dat er volop bijgebouwd kan worden lijkt me geen verrassing; daar hoef je geen FvD-engnek voor te zijn.

Bouwend Nederland erbij, dat zegt ook wel genoeg.
En mensen denken nog steeds dat het alleen om stikstof te doen is.

Hint; als je boeren hun land wil kopen ipv dat ze stoppen met vee houden - dan heb je een dubbele agenda.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 19:50:39 #107
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205668482
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En mensen denken nog steeds dat het alleen om stikstof te doen is.

Hint; als je boeren hun land wil kopen ipv dat ze stoppen met vee houden - dan heb je een dubbele agenda.
H kijk nog een rekenwonder.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 20:11:04 #108
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205668688
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:33 schreef Arcee het volgende:
Stel, we doen helemaal niks aan het stikstofprobleem. Welke enorme ramp treft ons dan?
Ja weet niet man dacht dat er iets was met de kwaliteit van onze leefomgeving en de bbiodiversiteit of zo.
Huilen dan.
pi_205668802
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En mensen denken nog steeds dat het alleen om stikstof te doen is.

Moet het sommetje je nog een keer voorgerekend worden? Bouwprojecten liggen stil vanwege het gebrek aan stikstofruimte. Er is inderdaad ook een economisch motief om iets te doen aan een sector die het hele land gijzelt.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 20:22:03 #110
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205668842
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:19 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Moet het sommetje je nog een keer voorgerekend worden? Bouwprojecten liggen stil vanwege het gebrek aan stikstofruimte. Er is inderdaad ook een economisch motief om iets te doen aan een sector die het hele land gijzelt.
Dit heeft weinig met de huidige bouwprojecten van doen maar alles met het kunnen bebouwen van de gronden die onder dwang moeten worden verkocht aan speculanten.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205668855
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dit heeft weinig met de huidige bouwprojecten van doen maar alles met het kunnen bebouwen van de gronden die onder dwang moeten worden verkocht aan speculanten.
Vandaar ook al die wegenprojecten die gestopt worden? Daar is geen m grond voor nodig, maar toch gaan ze niet door...
  woensdag 17 augustus 2022 @ 20:23:41 #112
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205668861
Kunnen mensen nog een keer uitleggen waarom
boeren hun land moeten verkopen ipv gewoon hun bedrijfsvoering te staken?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205668879
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dit heeft weinig met de huidige bouwprojecten van doen maar alles met het kunnen bebouwen van de gronden die onder dwang moeten worden verkocht aan speculanten.
Nee hoor, grond is het probleem niet. Het probleem is dat je niets mag doen dat stikstof doet neerslaan in de omgeving omdat alles verzadigd is door de gigantische uitstoot vanuit de agrarische industrie.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 20:28:17 #114
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205668909
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:24 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee hoor, grond is het probleem niet. Het probleem is dat je niets mag doen dat stikstof doet neerslaan in de omgeving omdat alles verzadigd is door de gigantische uitstoot vanuit de agrarische industrie.
Prima dus uitkopen kan van de agenda. Gewoon de stikstofrechten van boeren opkopen zodat ze de grond kunnen houden.

En de bouw zoekt het maar lekker zelf uit, die criminelen hebben het aan zichzelf te danken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 20:29:53 #115
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205668930
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:23 schreef Scorpie het volgende:
Kunnen mensen nog een keer uitleggen waarom
boeren hun land moeten verkopen ipv gewoon hun bedrijfsvoering te staken?
Hier vind je een antwoord https://www.aanpakstiksto(...)en-van-veehouderijen

Hoe werkt de herbestemming van de opgekochte grond?
Het wijzigen van het bestemmingsplan is nodig om de stikstofdepositie op de daarvoor gevoelige Natura 2000-gebieden die overbelast zijn, blijvend te laten dalen. Het is aan de provincie om te bepalen wat er met de aangekochte grond gebeurt. Door gericht veehouderijen op te kopen en de veehouderij-bestemming van de betreffende locatie te wijzigen wordt gewerkt aan natuurherstel in samenhang met andere gebiedsopgaven. Denkbaar is dat de grond wordt verpacht of verkocht, en dit kan onder omstandigheden ook leiden tot extensivering van nabije blijvende veehouderijen. Opgekochte grond kan dus eventueel wel een landbouwbestemming houden.


Natuur en extensieve landbouw dus. En ja wellicht ook wat woningbouw, maar zoals al talloze malen doorgerekend kost dat hooguit enkele procenten van de aanwezige landbouwgrond

En overigens is er geen dwang en zijn er ook andere regelingen
  woensdag 17 augustus 2022 @ 20:33:13 #116
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205668954
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:29 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hier vind je een antwoord https://www.aanpakstiksto(...)en-van-veehouderijen

Hoe werkt de herbestemming van de opgekochte grond?
Het wijzigen van het bestemmingsplan is nodig om de stikstofdepositie op de daarvoor gevoelige Natura 2000-gebieden die overbelast zijn, blijvend te laten dalen. Het is aan de provincie om te bepalen wat er met de aangekochte grond gebeurt. Door gericht veehouderijen op te kopen en de veehouderij-bestemming van de betreffende locatie te wijzigen wordt gewerkt aan natuurherstel in samenhang met andere gebiedsopgaven. Denkbaar is dat de grond wordt verpacht of verkocht, en dit kan onder omstandigheden ook leiden tot extensivering van nabije blijvende veehouderijen. Opgekochte grond kan dus eventueel wel een landbouwbestemming houden.


Natuur en extensieve landbouw dus. En ja wellicht ook wat woningbouw, maar zoals al talloze malen doorgerekend kost dat hooguit enkele procenten van de aanwezige landbouwgrond

En overigens is er geen dwang en zijn er ook andere regelingen
Verpachten voor wat? Je kunt niks met die grond.

Extensieve landbouw kan de boer zelf meer dan prima doen, dus er blijft geen reden over voor een uitkoop traject.

Dit is puur bedoeld om goedkoop land in handen te krijgen zodat het later omgezet kan worden in bouwgrond.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 20:35:31 #117
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205668986
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Verpachten voor wat? Je kunt niks met die grond.

Extensieve landbouw kan de boer zelf meer dan prima doen, dus er blijft geen reden over voor een uitkoop traject.

Dit is puur bedoeld om goedkoop land in handen te krijgen zodat het later omgezet kan worden in bouwgrond.
Dan maakt die boer geen gebruik van deze regeling.

Nog een keer uitrekenen? Het is natuurlijk ook best een lastige som. Oh wacht het is helemaal geen lastige som.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 23:46:37 #118
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205671650
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dit heeft weinig met de huidige bouwprojecten van doen maar alles met het kunnen bebouwen van de gronden die onder dwang moeten worden verkocht aan speculanten.
Wat een gelul. Ze hadden immers met een fractie van de stikstofmiljarden genoeg boeren een niet te weigeren bod kunnen doen en daarmee de komende 100 jaar genoeg bouwgrond te hebben.
Huilen dan.
pi_205671781
Ik vraag me af wat teamboer ervan zou vinden als er overheid dan vervolgens helemaal niks met die grond zou doen, zodat de bramenstruiken en brandnetels in de loop der tijd de stal weer tot de natuur doen wederkeren. Is het dan ineens prima?

Of toch een beetje zonde wellicht?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 07:32:50 #120
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205672160
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 00:15 schreef BlackLining het volgende:
Ik vraag me af wat teamboer ervan zou vinden als er overheid dan vervolgens helemaal niks met die grond zou doen, zodat de bramenstruiken en brandnetels in de loop der tijd de stal weer tot de natuur doen wederkeren. Is het dan ineens prima?

Of toch een beetje zonde wellicht?
Ik denk dat dat precies de bedoeling is met het overgrote deel. Van landbouw terug naar natuur. In deze omgeving (Gelderland) zijn er al wat stukken omgezet. Toplaag afgraven, wat inheemse plantensoorten erin en klaar
  donderdag 18 augustus 2022 @ 13:27:16 #121
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205675402
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 07:32 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ik denk dat dat precies de bedoeling is met het overgrote deel. Van landbouw terug naar natuur. In deze omgeving (Gelderland) zijn er al wat stukken omgezet. Toplaag afgraven, wat inheemse plantensoorten erin en klaar
en dan wel gelijk aanmelden als Natura 2000 gebied anders komen er koeien naast te lopen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 augustus 2022 @ 13:28:16 #122
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205675416


lekkere savooie kool , kan een heel gezin van eten , een koe kan er hooguit een vingerhoedje melk van maken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator donderdag 18 augustus 2022 @ 13:41:56 #123
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205675529
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En mensen denken nog steeds dat het alleen om stikstof te doen is.

Hint; als je boeren hun land wil kopen ipv dat ze stoppen met vee houden - dan heb je een dubbele agenda.
Maar je logica gaat mank, ook zonder stikstof is onteigening mogelijk, dat weet je hopelijk toch wel?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205676376
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 07:32 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ik denk dat dat precies de bedoeling is met het overgrote deel. Van landbouw terug naar natuur. In deze omgeving (Gelderland) zijn er al wat stukken omgezet. Toplaag afgraven, wat inheemse plantensoorten erin en klaar
Zoiets kan je doen bij stedelijke gebieden waar momenteel weinig natuur is, maar massaal landbouwgrond omzetten naar natuur lijkt mij in het licht van de toekomstige ontwikkelingen uitermate dom.
pi_205676407
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 15:26 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Zoiets kan je doen bij stedelijke gebieden waar momenteel weinig natuur is, maar massaal landbouwgrond omzetten naar natuur lijkt mij in het licht van de toekomstige ontwikkelingen uitermate dom.
Ja want wat we nodig hebben in de toekomst is meer grasvelden die besproeid moeten worden.

Nee, ik snap het niet, leg eens uit?
  donderdag 18 augustus 2022 @ 15:38:48 #126
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205676466
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:34 schreef Piles het volgende:

[..]
Ja, gaan we in topic #96 die discussie ng een keer voeren? :D
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:33 schreef Arcee het volgende:
Stel, we doen helemaal niks aan het stikstofprobleem. Welke enorme ramp treft ons dan?
Geen ramp

helemaal zulde gij niets van enig verschil merken
https://www.telegraaf.nl/(...)-hier-niet-mee-gered
Het blijft stervens droog in de bossen en heidevelden en bomen zullen nog harder dood gaan als nu

quote:
HUIZEN - De egelopvang in Huizen zit momenteel hartstikke vol met uitgemergelde egels.
Door de aanhoudende droogte kunnen ze niet genoeg eten en drinken vinden, waardoor ze dringend hulp nodig hebben.
De verhalen zijn schrijnend: ,,Sommige dieren zijn zo uitgedroogd, dat ze amper op hun pootjes kunnen staan."


[ Bericht 18% gewijzigd door michaelmoore op 18-08-2022 15:45:49 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 augustus 2022 @ 15:41:48 #127
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205676499
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 15:31 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ja want wat we nodig hebben in de toekomst is meer grasvelden die besproeid moeten worden.

Nee, ik snap het niet, leg eens uit?
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 15:26 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Zoiets kan je doen bij stedelijke gebieden waar momenteel weinig natuur is, maar massaal landbouwgrond omzetten naar natuur lijkt mij in het licht van de toekomstige ontwikkelingen uitermate dom.
klopt

het is beter om weiland om te zetten naar Broccoli, Fruit, savooie kool , tarwe , rode kool , aardappel velden en recreatie
het is zaak om de bestaande natuur minder droog te maken


Meer natuur is overbodig , wel meer loofbomen gemengd aanplanten , mooie diepwortelende loofbomen als Lindeboom
maar ook kastanjes en Notenbomen en zomereik
Vanuit ecologisch standpunt is de lindeboom enorm waardevol.
Eerst en vooral omdat de boom veel bestuivers aantrekt met zijn geurige bloemen.
Andere insecten zoals wantsen, nachtvlinders en kevers vinden er hun schuilplaats.

quote:
Bondgenoot tegen klimaatverandering
De jongste jaren verandert het klimaat in sneltempo. De klimaatverandering gaat gepaard met ernstige overstromingen, hevige stormen en langere periodes van droogte met hittegolven. De gevolgen voor onze fauna en flora zijn niet te overzien.
Ook bomen lijden eronder, maar de kleine linde zou wel eens d oplossing kunnen zijn voor deze problemen.
Uit een studie van de Universiteit van Luik is gebleken dat de lindeboom al ingeburgerd is in landen met hete, droge zomers en dat de kleine linde temperaturen tussen -45 C en 44 C n late vorst goed kan verdragen. Hoe deze lindeboom het flikt?
Om vrieskou in het late voorjaar te doorstaan, ontwikkelen de knoppen pas later. Op die manier sterven ze niet af als het toch plots nog een paar dagen of nachten vriest. Ook wind en storm weerstaat de linde met glans dankzij zijn krachtig wortelstelsel.


[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 18-08-2022 16:03:17 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 augustus 2022 @ 15:44:55 #128
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_205676536
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 13:28 schreef michaelmoore het volgende:
[ afbeelding ]

lekkere savooie kool , kan een heel gezin van eten , een koe kan er hooguit een vingerhoedje melk van maken
Jammer dat het geen boerenkool is, want dan had ik kunnen zeggen 'en het bevat nog meer calcium ook'.

(boerenkool 150mg, melk 125mg, savooie kool 50mg per 100 gram)
I am a black hole shitting into the void
  donderdag 18 augustus 2022 @ 15:47:32 #129
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205676568
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 15:44 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Jammer dat het geen boerenkool is, want dan had ik kunnen zeggen 'en het bevat nog meer calcium ook'.

(boerenkool 150mg, melk 125mg, savooie kool 50mg per 100 gram)
https://energiekevrouwena(...)ing-en-een-snotneus/
De calcium die in melk zit daar heeft de mens niets aan
https://www.quest.nl/mens(...)tten%20zult%20breken.
quote:
Regelmatige melkdrinkers bleken net zo vaak hun arm of heup te breken als niet-drinkers.
Een Zweedse studie uit 2014 (Uppsala universiteit) zag zelfs mr botbreuken bij melkdrinkers.
Dat verbaasde zelfs de onderzoekers.

Niet-melkdrinkers hebben ook prima botten
Ook als je geen Joris Driepinter bent, het figuurtje uit oude reclames dat elke dag drie glazen melk dronk, kun je dus genoeg calcium binnenkrijgen. Dat is eigenlijk niet heel verrassend: in grote delen van Azi en Afrika zijn haast alle volwassenen lactose-intolerant. Ze drinken nooit melk, maar breken echt niet continu hun botten.

Eindoordeel: melk heeft geen grote invloed op je botten
In melk zit veel calcium, maar de witte motor is geen garantie voor sterke botten. Omgekeerd hoef je als niet-melkdrinker ook niet bang te zijn dat je binnen de kortste keren al je botten zult breken.
https://www.runnersworld.(...)-eten-sterke-botten/
quote:
Het lijkt aannemelijk: botten bestaan uit kalk en melk is een bron van calcium (kalk) dus melk drinken is goed voor je botten.
Helaas werkt ons lichaam niet zo simpel als de zuivelindustrie ons wil doen geloven.
Dit heeft onder andere te maken met de verkeerde verhouding tussen calcium, magnesium en fosfor in de koeienmelk, en met het feit dat veel van het calcium in melk gebonden is als calciumcarbonaat, wat niet kan worden opgenomen door het lichaam en dus niet in de botten terecht komt.
quote:
Welke producten zorgen voor sterke botten?
Broccoli: De goudmijn voor alle botten, met calcium, magnesium, mangaan, fosfor en kalium.
Eieren: Vol eiwitten en je krikt bovendien de hoeveelheden vitamine D en A omhoog.
Vis: Vis met een zacht skelet geeft een dubbele boost aan calcium en protene. Probeer ingeblikte sardines, pilchard (een soort kleine haring) en zalm.
Blauwe bessen: Een portie van 100 gram bevat 35 procent van je dagelijkse vitamine C-behoefte. Ze bevatten bovendien koper, zink, calcium en vitamine A.
Bonen: Zijn rijk aan calcium. Week ze in water voordat je ze kookt om de hoeveelheid fytaat (een zurige stof in de buitenlagen van granen en peulvruchten) te verminderen. Dit staat anders de calciumopname in de weg.
Donkergroene bladgroenten: (zoals boerenkool) Zijn rijk aan calcium, vitamine K, magnesium en kalium; allemaal voedingsstoffen die goed zijn voor de botten.


[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 18-08-2022 15:53:47 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205676632
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 15:31 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ja want wat we nodig hebben in de toekomst is meer grasvelden die besproeid moeten worden.

Nee, ik snap het niet, leg eens uit?
Er is meer akkerbouw nodig omdat de voedselprijzen de komende decennia zullen stijgen door de klimaatverandering en de toenemende wereldbevolking.
pi_205676696
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 15:54 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Er is meer akkerbouw nodig omdat de voedselprijzen de komende decennia zullen stijgen door de klimaatverandering en de toenemende wereldbevolking.
Er is misschien iets meer akkerbouw nodig, maar momenteel gebruiken we vooral veel grond voor veevoer, daar kan lachend nog een boel vanaf. En dan nog is maar de vraag of hier in NL de plek is om zoveel mogelijk ruimte vrij te maken voor landbouwdoeleinden, daar schiet je als land en als wereld niet direct iets mee op.
pi_205676698
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 15:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
Geen ramp

helemaal zulde gij niets van enig verschil merken
https://www.telegraaf.nl/(...)-hier-niet-mee-gered
Het blijft stervens droog in de bossen en heidevelden en bomen zullen nog harder dood gaan als nu
[..]

Het wil bij velen niet doordringen dat de klimaatverandering een primair probleem is en de stikstof een secundair probleem. Teveel stikstof is onwenselijk, maar de gevolgen van de klimaatverandering zullen nog vele malen groter zijn. Niet alleen op natuur, maar ook op welvaart en welzijn.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 16:04:29 #133
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205676705
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 16:03 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Er is misschien iets meer akkerbouw nodig, maar momenteel gebruiken we vooral veel grond voor veevoer, daar kan lachend nog een boel vanaf. En dan nog is maar de vraag of hier in NL de plek is om zoveel mogelijk ruimte vrij te maken voor landbouwdoeleinden, daar schiet je als land en als wereld niet direct iets mee op.
minder veevoer en meer mensenvoer
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205676741
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 16:03 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Er is misschien iets meer akkerbouw nodig, maar momenteel gebruiken we vooral veel grond voor veevoer, daar kan lachend nog een boel vanaf. En dan nog is maar de vraag of hier in NL de plek is om zoveel mogelijk ruimte vrij te maken voor landbouwdoeleinden, daar schiet je als land en als wereld niet direct iets mee op.
quote:
Het landgebruik daalt juist als we meer plantaardig voedsel eten, zegt universitair hoofddocent Hannah van Zanten, die computermodellen gebruikt om toekomstige landbouwsystemen te ontwikkelen. Voor ons huidige dieet is ongeveer 0,17 hectare akkerland per persoon per jaar nodig, terwijl voor een veganistisch dieet zo'n 0,12 hectare nodig is. De exacte getallen zijn onzeker, zegt Van Zanten, maar voor een plantaardig dieet is volgens haar altijd minder land nodig.

Een andere optie is een kringloopdieet, waarbij er nog wel dieren worden gehouden die reststromen uit de landbouw eten, of die grazen op land dat niet bruikbaar is voor akkerbouw. Voor zo'n dieet is tussen de 0,08 en 0,11 hectare akkerland per persoon nodig. Daarnaast is er nog grasland nodig waarop dieren extensief kunnen grazen.
https://www.nu.nl/klimaat(...)antaardig-eiwit.html

quote:
Tussen 2010 en 2012 nam de totale "landbouwgrond" oftewel het "agrarisch terrein" van 2.264.376 hectare af tot 2.252.233; in 2020 was dat 2.236.317 hectare in de CBS-statistiek bodemgebruik. De term "agrarisch terrein" is inclusief erven, tuinen en andere oppervlakten en heeft daarmee een ruimere definitie dan de veelgebruikte vakterm "areaal cultuurgrond", die zich in de Landbouwtelling (een gezamenlijke enqute van het CBS en het landbouwministerie) beperkt tot grasland en voedergewassen, akkerbouw, opengrondstuinbouw ("tuinbouw open grond") en glastuinbouw ("tuinbouw onder glas") en zo anno 2020 uitkwam op 1.814.500 hectare.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Landbouw_in_Nederland

Gezien onze bevolking van bijna 18 miljoen hebben we nu al te weinig landbouwgrond om de bevolking te voeden.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 16:20:02 #135
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205676808
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 16:03 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Het wil bij velen niet doordringen dat de klimaatverandering een primair probleem is en de stikstof een secundair probleem. Teveel stikstof is onwenselijk, maar de gevolgen van de klimaatverandering zullen nog vele malen groter zijn. Niet alleen op natuur, maar ook op welvaart en welzijn.
vele malen groter ?? 1000 miljard keer groter

klimaat verandering zal over 10 jaar een dodelijk gezicht gaan krijgen voor de mensheid inzake honger en dorst

stikstof crisis ? Niemand zal zich dan deze onzin nog herrineren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 augustus 2022 @ 16:26:49 #136
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205676853
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 16:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
vele malen groter ?? 1000 miljard keer groter

klimaat verandering zal over 10 jaar een dodelijk gezicht gaan krijgen voor de mensheid inzake honger en dorst

stikstof crisis ? Niemand zal zich dan deze onzin nog herrineren
Misschien is het handig om de relatie tussen milieu en klimaat dan ook gewoon serieus te nemen?
  donderdag 18 augustus 2022 @ 17:54:09 #137
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205677724
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 16:26 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Misschien is het handig om de relatie tussen milieu en klimaat dan ook gewoon serieus te nemen?
Jazeker, droogte, omdat in een woord samen te vatten en geen stikstof, want ik strooi me het ongans aan stikstofkorrels hier

en geen zure regen , ozon gaten of stikstof

Maar gebrek aan zoet water en dat zal de komende 10 jaar nog veel en veel erger worden
De instroom van zout water in de akkerbouwgebieden met de droogte is veel en veel groter probleem

O en TATA staal mag wel weg uit Nederland wat mij betreft

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 18-08-2022 18:02:54 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 augustus 2022 @ 18:19:16 #138
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205677894
AL schiet je 50% van de boeren af , als men niets aan de droogte doet dan zal de natuur niet herstellen,
Trouwens wat moet er dan precies herstellen??

Dan ben je al blij als er tenminste nog iets groeit

De instroom van zout water ( wet van communicerende vaten ) is funest voor de akkerbouw en ook voor de teelt van snijmais voor de koeien

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 18-08-2022 22:08:44 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 18 augustus 2022 @ 18:39:51 #139
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205678127
Blah Blah Blah , Stikstof , Stikstof ,Stikstof, Blah.

We sluiten met heel, heel veel geld de bestaande kolencentrales en openen met heel, heel veel subsidie biomassacentrales die door boomverbranding middels warmtelevering de burger monopolistisch het mes op de keel mogen zetten

wie het snapt mag het zeggen ,


VVD beleid vrees ik,
Iemand , (een goede relatie ) , zal er heel erg veel beter worden van dit gedoe

en nu weer verder met 25 miljard euro uitgeven voor stikstof 8)7 8)7 :W

[ Bericht 39% gewijzigd door michaelmoore op 18-08-2022 22:10:01 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205683055
https://www.nu.nl/politie(...)n-2030-te-halen.html

quote:
Het kabinetsdoel om in 2030 de uitstoot van stikstof overal in Nederland te hebben gehalveerd, is voor coalitiepartij CDA niet heilig. Dat zegt partijleider Wopke Hoekstra vrijdag in een interview met het AD.

De halvering van de stikstofuitstoot staat voor het CDA niet ter discussie, maar daar kan volgens Hoekstra desnoods meer tijd voor worden genomen. "Natuurlijk kun je op veel plekken vr 2030 de stikstofdoelen al halen, maar als het elders langer duurt, moeten we die tijd nemen."
Het eerste bommetje is gelegd.
Het is koud, het is guur....
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:14:34 #141
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205683067
Dat is echt weer typisch CDA de afgelopen dertig jaar vooruitgeschoven en ze gaan er vrolijk mee door.
pi_205683187
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 09:12 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)n-2030-te-halen.html
[..]
Het eerste bommetje is gelegd.
Dat is politiek h, alle problemen doorschuiven naar toekomstige generaties.
pi_205683224
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 09:12 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)n-2030-te-halen.html
[..]
Het eerste bommetje is gelegd.
Wanneer zijn de provinciale staten verkiezingen?
Cda voelt bbb in de nek...

Its a trap.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:36:45 #144
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205683228
Dar gaan de voederbieten naar de koeien , dat hadden ook aardappels kunnen zijn voor mensen

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205683243
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 09:36 schreef michaelmoore het volgende:
Dar gaan de voederbieten naar de koeien , dat hadden ook aardappels kunnen zijn voor mensen

De zuurstof die jij misbruikt had ook voor een ander kunnen zijn, dus wat zeur je over kolen en voederbieten?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205683258
Wat een laffe rat is die Hoekstra eigenlijk ook. :r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:47:48 #147
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_205683338
Lijkt me een inkoppertje voor D66. Heeft Paternotte al getweet dat, als we toch gaan terugonderhandelen, 2025 ook een prima doel is voor de 50% reductie?
Never explain, never apologize.
pi_205683396
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 09:47 schreef Lurf het volgende:
Lijkt me een inkoppertje voor D66. Heeft Paternotte al getweet dat, als we toch gaan terugonderhandelen, 2025 ook een prima doel is voor de 50% reductie?
Gewoon vast houden aan 2030 inderdaad dan loopt het toch uit naar 2035. Als naar 2035 opschijven wordt het 2040.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:51:26 #149
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205685025
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 09:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De zuurstof die jij misbruikt had ook voor een ander kunnen zijn, dus wat zeur je over kolen en voederbieten?
mensen voer aan de koeien geven voor een vingerhoedje melk te maken , kost enorm veel schoon water
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205685287
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mensen voer aan de koeien geven voor een vingerhoedje melk te maken , kost enorm veel schoon water
Nou fucking en.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:14:20 #151
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205685294
Het gedrag van Hoekstra is precies de reden waarom de mensheid gewoon volledig fucked is.

Heb je kinderen onder de 40? Wens ze sterkte en succes in de wereld van morgen waarin klimaat en milieu volledig verkankerd zijn vanwege belangetjes van mensjes die niet stroken met het grote belang van de mensheid als zodanig. Het is zo voorspelbaar wat er gaat gebeuren. 2030 schuift op naar 2035 en in 2027 begint dit feest weer helemaal van voren af aan.

We zijn inmiddels zo ongeveer ingehaald door de realiteit van grote milieuschade, onomkeerbare klimaatverandering en bijna onhaalbare energie-transitie. Ooit konden we onze voorvaderen daar de schuld van geven, inmiddels kunnen we begrijpen dat dezelfde patronen ook toen al speelden.

Bottomline, als mensheid zijn we net slim genoeg om onszelf in de shit te duwen, maar bij lange na niet slim genoeg om ons daar ook weer uit te trekken. Ik zal er niet zoveel last meer van hebben en ik heb bewust geen kinderen. Heb je die wel en stem je dit soort politici? Gefeliciteerd met het cadeau wat je ze gegeven hebt.
pi_205685319
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:14 schreef mcmlxiv het volgende:
Het gedrag van Hoekstra is precies de reden waarom de mensheid gewoon volledig fucked is.

Heb je kinderen onder de 40? Wens ze sterkte en succes in de wereld van morgen waarin klimaat en milieu volledig verkankerd zijn vanwege belangetjes van mensjes die niet stroken met het grote belang van de mensheid als zodanig. Het is zo voorspelbaar wat er gaat gebeuren. 2030 schuift op naar 2035 en in 2027 begint dit feest weer helemaal van voren af aan.

We zijn inmiddels zo ongeveer ingehaald door de realiteit van grote milieuschade, onomkeerbare klimaatverandering en bijna onhaalbare energie-transitie. Ooit konden we onze voorvaderen daar de schuld van geven, inmiddels kunnen we begrijpen dat dezelfde patronen ook toen al speelden.

Bottomline, als mensheid zijn we net slim genoeg om onszelf in de shit te duwen, maar bij lange na niet slim genoeg om ons daar ook weer uit te trekken.
Dat is politiek, problemen doorschuiven naar toekomstige generaties.
  Vis een optie? vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:24:57 #153
70532 loveli
N
pi_205685393
Elke generatie heeft z'n eigen "de wereld vergaat" hysterie. Blijkbaar is dit die van ons. Net als de vorige keren zal het wel loslopen. Desnoods even een zondvloed eroverheen en de aarde heeft zichzelf gereset, kan 'ie weer verder draaien. Yolo.
crap in = crap out
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:45:49 #154
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205686018
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nou fucking en.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:14 schreef mcmlxiv het volgende:
Het gedrag van Hoekstra is precies de reden waarom de mensheid gewoon volledig fucked is.

Heb je kinderen onder de 40? Wens ze sterkte en succes in de wereld van morgen waarin klimaat en milieu volledig verkankerd zijn vanwege belangetjes van mensjes die niet stroken met het grote belang van de mensheid als zodanig. Het is zo voorspelbaar wat er gaat gebeuren. 2030 schuift op naar 2035 en in 2027 begint dit feest weer helemaal van voren af aan.

We zijn inmiddels zo ongeveer ingehaald door de realiteit van grote milieuschade, onomkeerbare klimaatverandering en bijna onhaalbare energie-transitie. Ooit konden we onze voorvaderen daar de schuld van geven, inmiddels kunnen we begrijpen dat dezelfde patronen ook toen al speelden.

Bottomline, als mensheid zijn we net slim genoeg om onszelf in de shit te duwen, maar bij lange na niet slim genoeg om ons daar ook weer uit te trekken. Ik zal er niet zoveel last meer van hebben en ik heb bewust geen kinderen. Heb je die wel en stem je dit soort politici? Gefeliciteerd met het cadeau wat je ze gegeven hebt.
klimaatverandering heeft niets met de "stikstof crisis" van doen

klimaat verandering gaat over de global verandering van het klimaat , brandende permafrost . , smeltende ijskappen, opdrogende rivieren , hongersnood, verwoestijning van Europa , droge akkers , geen elfstedentocht meer, niet skiien.

De stikstofcrisis is een Nederlands "probleem", omdat Brussel natuur in Europa centraal wil handhaven, een machtspelletje waar de wandelelite bovenop is gedoken

https://www.vice.com/nl/article/9ke3nz/zuiden-roemenie-woestijn



[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 19-08-2022 16:40:37 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205686026
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:24 schreef loveli het volgende:
Elke generatie heeft z'n eigen "de wereld vergaat" hysterie. Blijkbaar is dit die van ons. Net als de vorige keren zal het wel loslopen. Desnoods even een zondvloed eroverheen en de aarde heeft zichzelf gereset, kan 'ie weer verder draaien. Yolo.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:04:33 #156
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205686895
Dit is het echte probleem , stikstof is onzin

in 2030 dan zien we het echte probleem wel

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:39:03 #157
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205687147
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:24 schreef loveli het volgende:
Elke generatie heeft z'n eigen "de wereld vergaat" hysterie. Blijkbaar is dit die van ons. Net als de vorige keren zal het wel loslopen. Desnoods even een zondvloed eroverheen en de aarde heeft zichzelf gereset, kan 'ie weer verder draaien. Yolo.
Famous last words van zo'n beetje elke verdwenen beschaving, en een inhoudelijk bijzonder zwak argument.
Huilen dan.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:40:45 #158
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205687161
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 17:04 schreef michaelmoore het volgende:
Dit is het echte probleem , stikstof is onzin

in 2030 dan zien we het echte probleem wel

[ afbeelding ]
Huilen dan.
pi_205687177
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 17:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Famous last words van zo'n beetje elke verdwenen beschaving, en een inhoudelijk bijzonder zwak argument.
Jij denkt dat de wereld vergaat vanwege onze lokale stikstofoverschot?
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:44:20 #160
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205687187
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 17:43 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Jij denkt dat de wereld vergaat vanwege onze lokale stikstofoverschot?
Ja.
Huilen dan.
pi_205687194
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 17:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja.
Hoe?
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:50:45 #162
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205687233
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 17:45 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Hoe?
gewoon zoveel stikstof dat alle koeien dood gaan en dat we allemaal bramen moeten eten de rest van ons leven
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:58:09 #163
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205687291
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 17:45 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Hoe?
FDF bemachtigt kernwapens en ontketent een nucleaire oorlog.
Huilen dan.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:01:49 #164
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205687314
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 17:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
FDF bemachtigt kernwapens en ontketent een nucleaire oorlog.
het hele Brusselse stikstof probleem zal mij me reet roesten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:02:20 #165
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205687319
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 18:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het hele Brusselse stikstof probleem zal mij me reet roesten
Nou dan rot je toch lekker op naar een ander topic?
Huilen dan.
pi_205687325
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 18:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het hele Brusselse stikstof probleem zal mij me reet roesten
Dat was idd wel duidelijk al
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:03:30 #167
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205687329
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 18:02 schreef Malavita het volgende:

[..]
Dat was idd wel duidelijk al
De klimaatverandering dat is een echt probleem

5 weken , gestage motregen hebben we nodig en flinke sneewbuien in de winter en vorst in oostenrijk
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:03:59 #168
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205687333
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:24 schreef loveli het volgende:
Elke generatie heeft z'n eigen "de wereld vergaat" hysterie. Blijkbaar is dit die van ons. Net als de vorige keren zal het wel loslopen. Desnoods even een zondvloed eroverheen en de aarde heeft zichzelf gereset, kan 'ie weer verder draaien. Yolo.
De wereld redt zich prima, jouw (klein)kinderen en de generaties daarna die zijn grondig verneukt door onze roofbouw economie, roofbouw waar 90% van de landbouwsector gretig aan meedoet. Roofbouw waar stikstof gewoon onderdeel van is.

Jouw (klein)kinderen hebben geen welvaart, geen welzijn te verwachten omdat energie, klimaat en milieu problemen in samenhang zorgen voor minder en duurder voedsel, minder en duurdere energie. De dreunen van nu zijn slechts het begin, de rek is uit het systeem. Je moet echt grenzeloos naef zijn om niet de grenzen te zien.
pi_205687339
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 18:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De klimaatverandering dat is een echt probleem
Allebei problemen.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:06:04 #170
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205687348
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 18:05 schreef Malavita het volgende:

[..]
Allebei problemen.
nee stikstof is Brussels gelul
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205687350
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:24 schreef loveli het volgende:
Elke generatie heeft z'n eigen "de wereld vergaat" hysterie. Blijkbaar is dit die van ons. Net als de vorige keren zal het wel loslopen. Desnoods even een zondvloed eroverheen en de aarde heeft zichzelf gereset, kan 'ie weer verder draaien. Yolo.
Klopt en je ziet elke keer dat een oorlog, klein of groot, het oplost.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205687351
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 18:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee stikstof is Brussels gelul
Ok Caroline.
pi_205687371
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 18:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee stikstof is Brussels gelul
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:11:34 #174
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205687375
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 18:06 schreef Malavita het volgende:

[..]
Ok Caroline.
Ze doen net of door de stikstof de wereld vergaat , nee dus
wat meer bramen dat is ook goed

Door de klimaat verandering wel en dat zal al voor 2030 duidelijk zijn, dan is de stikstof geklets allang weer vergeten

Er staat hier in mijn tuin een joekel van een boom dood te gaan en dat komt echt door de droogte, niet door stikstof , van stikstof groeit ie , stikstof is een meststof voor bomen en voor Bramen ja

ik strooi ieder jaar 5000 kg stikstof korrels


https://www.telegraaf.nl/(...)ing-uitstoot-in-2030

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 19-08-2022 18:21:19 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:51:58 #175
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_205687709
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 18:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ze doen net of door de stikstof de wereld vergaat , nee dus
wat meer bramen dat is ook goed

Door de klimaat verandering wel en dat zal al voor 2030 duidelijk zijn, dan is de stikstof geklets allang weer vergeten

Er staat hier in mijn tuin een joekel van een boom dood te gaan en dat komt echt door de droogte, niet door stikstof , van stikstof groeit ie , stikstof is een meststof voor bomen en voor Bramen ja

ik strooi ieder jaar 5000 kg stikstof korrels
[ afbeelding ]

https://www.telegraaf.nl/(...)ing-uitstoot-in-2030
Ik zou even googelen waar deze stikstofcrisis exact om gaat, het gaat juist om de diversiteit van flora en fauna die compleet naar de klote gaat door stikstof omdat je dus een 'klimaat' creert waarin je bij wijze van spreken alleen nog maar bramenstruiken hebt. Daarom is dit belangrijk. Dus jouw bramen en bepaalde andere flora die het goed doet op stikstof is dus juist het probleem.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:55:23 #176
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205687737
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 18:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik zou even googelen waar deze stikstofcrisis exact om gaat, het gaat juist om de diversiteit van flora en fauna die compleet naar de klote gaat door stikstof omdat je dus een 'klimaat' creert waarin je bij wijze van spreken alleen nog maar bramenstruiken hebt. Daarom is dit belangrijk. Dus jouw bramen en bepaalde andere flora die het goed doet op stikstof is dus juist het probleem.
Denk je dat je onze klimaat, milieu en niet te vergeten verzorgingshuis guru kunt overtuigen met feiten?
pi_205687782
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 18:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ze doen net of door de stikstof de wereld vergaat , nee dus
wat meer bramen dat is ook goed

Door de klimaat verandering wel en dat zal al voor 2030 duidelijk zijn, dan is de stikstof geklets allang weer vergeten

Er staat hier in mijn tuin een joekel van een boom dood te gaan en dat komt echt door de droogte, niet door stikstof , van stikstof groeit ie , stikstof is een meststof voor bomen en voor Bramen ja

ik strooi ieder jaar 5000 kg stikstof korrels
[ afbeelding ]

https://www.telegraaf.nl/(...)ing-uitstoot-in-2030
Een joekel van een boom gaat niet dood van paar weken droogte.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:31:11 #178
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205688128
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 18:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik zou even googelen waar deze stikstofcrisis exact om gaat, het gaat juist om de diversiteit van flora en fauna die compleet naar de klote gaat door stikstof omdat je dus een 'klimaat' creert waarin je bij wijze van spreken alleen nog maar bramenstruiken hebt. Daarom is dit belangrijk. Dus jouw bramen en bepaalde andere flora die het goed doet op stikstof is dus juist het probleem.
Grote delen van europa zouden ze willen dat er ooit nog bramen gaan groeien

verwoestijning loopt hard op naar het noorden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:32:45 #179
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205688143
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 18:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Een joekel van een boom gaat niet dood van paar weken droogte.
Die boom had vorig jaar al veel last van de droogte , sinds 2018 al , ik zie her en der ook veel nootenbomen die het erg moeilijk hebben , bij mijn dochter staat een enorme eik in de tuin ,, die doet het nog goed

de droogte is een proces dat al 10 jaar gaande is
toevallig gelijk met de zogenaamde stikstof crisis
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:33:44 #180
5428 crew  miss_sly
pi_205688152
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Die boom had vorig jaar al veel last van de droogte , sinds 2018 al

de droogte is een proces dat al 10 jaar gaande is
toevallig gelijk met de zogenaamde stikstof crisis
Gek he, hoe toeval werkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:34:12 #181
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205688160
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Gek he, hoe toeval werkt.
ja en die droogte gaat over heel Europa
Stikstof weten ze in Portugal niets van in Wallonie ook niet
https://wibnet.nl/natuur/(...)droogte-in-1200-jaar
quote:
Delen van Spanje en Portugal zuchten onder de ergste droogte in de afgelopen 1200 jaar, zo blijkt uit nieuw onderzoek.

De hittegolf is het gevolg van veranderingen in het hogedrukgebied boven de Azoren. Deze worden veroorzaakt door klimaatverandering.
Het hogedrukgebied boven de Azoren heeft enorme invloed op het weer in West-Europa.

De wetenschappers die het rapport hebben opgesteld, wijzen erop dat het hogedrukgebied boven de Azoren in de vorige eeuw drastisch is veranderd.

In feite zijn de huidige klimaatveranderingen de meest spectaculaire van het afgelopen millennium.

https://www.nieuweoogst.n(...)voor-helft-van-de-eu

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205688313
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Grote delen van europa zouden ze willen dat er ooit nog bramen gaan groeien

verwoestijning loopt hard op naar het noorden
Je snapt ook dat verwoestijning versneld wordt door verarming van biodiversiteit of wordt het dan echt te moeilijk voor je?
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:52:16 #183
1234 HiZ
Istanbullu
pi_205688327
Ik erger me dood aan die omgekeerde vlaggen overal.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:56:31 #184
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205688374
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Je snapt ook dat verwoestijning versneld wordt door verarming van biodiversiteit of wordt het dan echt te moeilijk voor je?
Ga ze dat eens gauw vertellen in de rest van europa , komt daar door ook dat de ijstoppen in Oostenrijk er niet meer zijn en we niet meer kunnen skiien en dat de Rijn droog valt ?/

en de brandende permafrost heeft dat er ook mee te maken de stikstof van mevrouw van de Wal ?

Over 5 jaar dan gaan ze vertellen dat het stikstof probleem opgelost is en dat het 25 miljard kostte , net als de zure regen en de ozongaten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 20:22:45 #185
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205688853
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 18:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik zou even googelen waar deze stikstofcrisis exact om gaat, het gaat juist om de diversiteit van flora en fauna die compleet naar de klote gaat door stikstof omdat je dus een 'klimaat' creert waarin je bij wijze van spreken alleen nog maar bramenstruiken hebt. Daarom is dit belangrijk. Dus jouw bramen en bepaalde andere flora die het goed doet op stikstof is dus juist het probleem.
O ja en dat is belangrijk

klimaatverandering is bijzaak
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 20:31:42 #186
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205689037
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 18:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ze doen net of door de stikstof de wereld vergaat , nee dus
wat meer bramen dat is ook goed

Door de klimaat verandering wel en dat zal al voor 2030 duidelijk zijn, dan is de stikstof geklets allang weer vergeten

Er staat hier in mijn tuin een joekel van een boom dood te gaan en dat komt echt door de droogte, niet door stikstof , van stikstof groeit ie , stikstof is een meststof voor bomen en voor Bramen ja

ik strooi ieder jaar 5000 kg stikstof korrels
[ afbeelding ]

https://www.telegraaf.nl/(...)ing-uitstoot-in-2030
Afhankelijk van over welke boomsoort je het hebt kan het prima zijn dat die te lijden heeft onder jouw overbemesting: door stikstof treedt verzuring op waardoor de bodemchemie, en dus de voedingsstoffenbalans, verstoord raakt. Zo kunnen planten bijvoorbeeld onvoldoende kalium, calcium en magnesium opnemen. Onder andere eiken zijn daar gevoelig voor.
Huilen dan.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 20:32:55 #187
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205689052
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:31 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Afhankelijk van over welke boomsoort je het hebt kan het prima zijn dat die te lijden heeft onder jouw overbemesting: door stikstof treedt verzuring op waardoor de bodemchemie, en dus de voedingsstoffenbalans, verstoord raakt. Zo kunnen planten bijvoorbeeld onvoldoende kalium, calcium en magnesium opnemen. Bijvoorbeeld eiken zijn daar gevoelig voor.
Dat bomen dood gaan is een europees probleem he,

https://www.newscientist.(...)-hand-over-hand-toe/

quote:
Uit een over heel Europa uitgevoerd onderzoek blijkt dat het gehele continent kampt met toenemende bomensterfte.
Dat komt doordat door klimaatverandering de bodem steeds droger wordt. '
Europese bossen hebben behoorlijk te lijden', zegt bosbouwtechnoloog Jan-Peter George van het Tartu-observatorium in Estland.
'Iedereen in Europa moet weten, of je nu in het noorden of het zuiden woont, dat dit een enorm probleem aan het worden is.'

Stijgende sterftecijfers
Er bestond al behoorlijk wat bewijs dat een toename in ernstige droogtes door klimaatverandering voor verhoogde bomensterfte in Europa zorgt.
Maar de meeste onderzoeken focusten zich tot nu toe op specifieke gebieden of waren gebaseerd op satellietbeelden waarop je moeilijk kunt zien of een boom door droogte dood is gegaan of doordat die is gekapt.
quote:
Door droogte geraakte coniferen produceren bijvoorbeeld minder hars dan normaal, en hars is wat ze beschermt tegen schorskevers.

'Schorskevers zijn helemaal gek op door droogte verzwakte bomen', zegt George.
Zwakke bomen die lusten ze graag , gezonde bomen die gene last van droogte hebben die redden het wel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 20:38:51 #188
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205689161
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat bomen dood gaan is een europees probleem he,

https://www.newscientist.(...)-hand-over-hand-toe/
[..]
[..]

Ja dus? Dat bomen te lijden hebben onder droogte betekent niet dat ze onbeperkt grote hoeveelheden stikstof kunnen verdragen.
Huilen dan.
pi_205689249
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja dus? Dat bomen te lijden hebben onder droogte betekent niet dat ze onbeperkt grote hoeveelheden stikstof kunnen verdragen.
Hij claimt toch slechts dat klimaatverandering een veel groter issue is dan dat het stikstofprobleem is? Lijkt me geen speld tussen te krijgen.
pi_205689278
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:43 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hij claimt toch slechts dat klimaatverandering een veel groter issue is dan dat het stikstofprobleem is? Lijkt me geen speld tussen te krijgen.
volgens mij wordt er geclaimt dat er geen stikstofprobleem is. Is weer wat heel anders.
  Moderator vrijdag 19 augustus 2022 @ 20:44:56 #191
5428 crew  miss_sly
pi_205689279
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:43 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hij claimt toch slechts dat klimaatverandering een veel groter issue is dan dat het stikstofprobleem is? Lijkt me geen speld tussen te krijgen.
Hij claimt dat indien er al een stikstofprobleem is, dit eigenlijk niet echt een probleem is, en dat alleen droogte een probleem is.

Het kunnen prima gelijktijdig twee aparte problemen zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205689332
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:44 schreef Malavita het volgende:

[..]
volgens mij wordt er geclaimt dat er geen stikstofprobleem is. Is weer wat heel anders.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hij claimt dat indien er al een stikstofprobleem is, dit eigenlijk niet echt een probleem is, en dat alleen droogte een probleem is.

Het kunnen prima gelijktijdig twee aparte problemen zijn.
Ah ok, dat is inderdaad uiteraard onzin.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 20:52:09 #193
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205689390
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:43 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hij claimt toch slechts dat klimaatverandering een veel groter issue is dan dat het stikstofprobleem is? Lijkt me geen speld tussen te krijgen.
juist

van stikstof hoor je over 5 jaar niets meer
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 20:53:09 #194
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205689408
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja dus? Dat bomen te lijden hebben onder droogte betekent niet dat ze onbeperkt grote hoeveelheden stikstof kunnen verdragen.
bomen kunne onbeperkt hoeveelheid stikstof hebben ja

die groeien steeds harder dan, stikstof is een meststof

ze krijgen wel diepgroen en zwak blad., maar wel heel veel blad

met droogte word het blad steeds kleiner en minder , blad valt heel vroeg en dan is veel stikstof nutteloos en spoelt weg
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:00:15 #195
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205689532
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:33 schreef Arcee het volgende:
Stel, we doen helemaal niks aan het stikstofprobleem. Welke enorme ramp treft ons dan?
niets, dan veranderd er niets

Maar als we niet voorbereid zijn op de klimaat veranderingen dan zal t ieder jaar duidelijker worden, met hongersnood en oprukkende woestijenen ook in europa

klimaat vluchtlingen , geen 100.000 per jaar maar een miljoen per jaar

Die niet alleen in Ter Apel buiten slapen maar in ieder parkje en in iedere stad
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:13:37 #196
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205689771
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
bomen kunne onbeperkt hoeveelheid stikstof hebben ja
Waar heb je deze 'wijsheid' vandaan?
Huilen dan.
  Moderator vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:23:42 #197
5428 crew  miss_sly
pi_205689931
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
bomen kunne onbeperkt hoeveelheid stikstof hebben ja

die groeien steeds harder dan, stikstof is een meststof

ze krijgen wel diepgroen en zwak blad., maar wel heel veel blad

met droogte word het blad steeds kleiner en minder , blad valt heel vroeg en dan is veel stikstof nutteloos en spoelt weg
Voorbeeld van gevolgen van te veel stikstof.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:43:37 #198
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205690235
Tja voor velen is de samenhang van de huidige problemen te lastig om te begrijpen of veroorzaakt teveel kortsluiting tussen de oren..

Dus ontkenning, ridiculiseren, weglachen, tegenwerken is een heel logische respons in het trio vlucht, vecht, verstop. Vluchten en verstoppen voor de echte problemen. Vluchten in gejammer over migranten die onze huizen stelen, verstoppen in LGBTQ discussies over woke vrouwtjes met piemels en mannetjes met kutjes.

Vechten tegen de problemen is vooral heel pijnlijk. Afscheid nemen van een onhoudbare levensstijl. Offers brengen. Echt nadenken over wat we ons nageslacht aandoen. Veel te moeilijk, laten we vooral nog een hooibaal in de fik steken en wat asbest op de weg flikkeren.

Toepen, zoepen en op de proeme kroepen! Leve Het echte boeren leven!
pi_205690691
Ik ben het er mee eens dat het klimaatprobleem veel groter is dan het stikstofoverschot. Het stikstofoverschot wordt de komende decennia vanzelf opgelost als door de klimaatverandering de voedselprijzen stijgen en het steeds duurder en onaantrekkelijker wordt om veel vee te houden.

Daarnaast is de gedachte dat een boer op intensieve manier blijft doorboeren tot er op zijn land geen plantje meer kan leven natuurlijk ook ridicuul. Zodra een boer merkt dat zijn biologische buurman meer omzet draait door lagere kosten en voldoende gewasopbrengst, dan schakelt hij natuurlijk ook over op biologisch boeren.

Dat wil overigens niet zeggen dat we nu helemaal niets moet doen aan de stikstofoverschot, maar je zou het met een stuk minder trammelant kunnen doen als je de import van stikstof uit het buitenland steeds verder reduceert en je daarmee versneld aanstuurt op het optimaliseren van de kringlopen in de landbouw doordat boeren maximaal gebruik zullen maken van de beschikbare stikstof. Dat helpt ook gelijk de innovatie in de hand die we nodig gaan hebben om de groeiende wereldbevolking te voeden in een tijd dat het waarschijnlijk moeilijker wordt om voedsel te produceren door droogte.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 23:18:30 #200
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205691300
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 21:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waar heb je deze 'wijsheid' vandaan?
bomen gaan er niet dood aan , wel aan droogte
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205691313
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 23:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
bomen gaan er niet dood aan , wel aan droogte
Ok. En heideroosjes?
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 23:20:39 #202
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205691317
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 22:14 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben het er mee eens dat het klimaatprobleem veel groter is dan het stikstofoverschot.

Het stikstofoverschot wordt de komende decennia vanzelf opgelost als door de klimaatverandering de voedselprijzen stijgen en het steeds duurder en onaantrekkelijker wordt om veel vee te houden.

In belgie bestaat alleen een gelijksoortig stikstof probleem in Vlaanderen in Wallonie weet niemand ergens van

In Frankrijk heeft niemand van stikstofcrisis gehoord , maar wel van de klimaatverandering , de droogste plekken van Europa zijn in Frankrijk naast Parijs

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 20-08-2022 02:17:56 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 23:37:56 #203
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205691453
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 21:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waar heb je deze 'wijsheid' vandaan?
ik strooi zelf ook stikstof korrels

als het blad te donkergroen is dan doe ik het niet, het is wel slecht voor de bloemknopvorming
geen vruchten zogezegd, aleen maar blad
en bodemmonsters nemen

als een boom het te goed heeft dan verzuimd het om nakomelingen te maken, een boom die dood gaat die maakt enorm veel bloemknoppen

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 20-08-2022 02:16:57 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205691525
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 23:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
bomen gaan er niet dood aan , wel aan droogte
Alles gaat dood door droogte, maar niet overal op aarde is het droog.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 02:14:42 #205
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205692182
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 23:56 schreef Montagui het volgende:

[..]
Alles gaat dood door droogte, maar niet overal op aarde is het droog.
nog niet

maar zoals het nu gaat moeten we wel stoppen met voedsel aan koeien geven om melk te maken

En als je het drinkwater op werkelijke waarde zou waarderen in het economisch verkeer dan is melk onbetaalbaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 02:19:16 #206
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205692186
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 23:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ok. En heideroosjes?
dopheide bedoel je
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 07:53:46 #207
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205692446
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 23:56 schreef Montagui het volgende:

[..]
Alles gaat dood door droogte, maar niet overal op aarde is het droog.
in de zee is het niet droog , dat klopt

In de ergste klimaat crisis die de wereld treft, kletst men in Nederland over stikstof en vecht men in Ukraine over het bezit van een stuk land

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 20-08-2022 07:59:01 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:19:27 #208
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205694971
Protesten bij de vuelta. Ze hebben weer veel denkwerk gedaan over de teksten op de spandoeken

“Genocide op de boer nu de volgende bent u”

Niveautje weer hoor. zouden ze uberhaupt weten wat genocide is?



[ Bericht 24% gewijzigd door Gunner op 20-08-2022 14:27:09 ]
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:25:50 #209
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205695028
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:53 schreef Rode_Wijn het volgende:
Ik zou het wel aardig en des te transparant vinden als we 'de boeren' vanaf nu gewoon bij naam noemen. Dus Vion, De Heus enzo.

Dus als er protesten zijn, zijn het protesten van Vion, De Heus, Rendac, -vul maar een bio industrieel in- en niet langer boerenprotesten.

Dat idee. Bedankt alvast
Crosspostje van de zaak
pi_205701384
twitter
  zondag 21 augustus 2022 @ 08:22:11 #211
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205701403
Boeiend.
Huilen dan.
  zondag 21 augustus 2022 @ 21:31:10 #212
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205707880
quote:
7s.gif Op zondag 21 augustus 2022 08:22 schreef Isdatzo het volgende:
Boeiend.
ja
quote:
Melkproductierecords
Het record op productie van koemelk op n dag staat sinds 1997 op naam van een Zuid-Afrikaanse koe met 111,2 liter.
Ze verbrak daarmee het oudere record van 109,3 liter.[9][10]
Het Belgische record staat op naam van Katrien die in 2005 87,4 liter leverde en daarmee het oude record van 74 liter verbrak.[11]
Tegen juli 2020 waren wereldwijd 24 koeien (waaronder 4 in Nederland) erin geslaagd om tijdens hun leven 200.000 liter melk te produceren.[12]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator maandag 22 augustus 2022 @ 11:19:36 #213
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205710802
twitter
  maandag 22 augustus 2022 @ 11:26:54 #214
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205710887
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 11:19 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wetenschap pls ga weg je kan toch ook gewoon een andere mening hebben :') .
Huilen dan.
  maandag 22 augustus 2022 @ 11:31:23 #215
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205710919
Overigens zijn die wetenschappers het al zo'n 60 jaar eens over stikstof. Nu heeft de politiek daar ook al 60 jaar geen enkele boodschap aan, en de enige reden dat er nu wel wat mee gedaan wordt is omdat de staat door de rechter teruggefloten wordt.

En zelfs dan gaat het niet van harte...
Huilen dan.
pi_205710963
quote:
7s.gif Op maandag 22 augustus 2022 11:31 schreef Isdatzo het volgende:
Overigens zijn die wetenschappers het al zo'n 60 jaar eens over stikstof. Nu heeft de politiek daar ook al 60 jaar geen enkele boodschap aan, en de enige reden dat er nu wel wat mee gedaan wordt is omdat de staat door de rechter teruggefloten wordt.

En zelfs dan gaat het niet van harte...
Ik heb ook liever dat men gewoon eens uitspreekt schijt aan de gevolgen te hebben in plaats van elke keer te vervallen in wetenschapsrevisionisme en techno-utopisme.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205711034
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 14:19 schreef Gunner het volgende:
Protesten bij de vuelta. Ze hebben weer veel denkwerk gedaan over de teksten op de spandoeken

“Genocide op de boer nu de volgende bent u”

Niveautje weer hoor. zouden ze uberhaupt weten wat genocide is?

[ afbeelding ]
Typisch extreemrechts om anderen te beschuldigen waar ze zichzelf juist keihard schuldig aan maken. Genocide is het verdienmodel van intensieve vleesveehouders.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  maandag 22 augustus 2022 @ 12:44:07 #218
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205711551
Ironisch hoe diegenen die roofbouw plegen op de planeet pretenderen onmisbaar te zijn.
Huilen dan.
  maandag 22 augustus 2022 @ 12:44:52 #219
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_205711559
Het is verdomme ROOD-WIT-BLAUW!
  maandag 22 augustus 2022 @ 12:46:12 #220
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_205711566
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 11:46 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Typisch extreemrechts om anderen te beschuldigen waar ze zichzelf juist keihard schuldig aan maken. Genocide is het verdienmodel van intensieve vleesveehouders.
Zelden zo eens geweest met een post als deze
pi_205711584
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 12:44 schreef Blubbertut het volgende:
Het is verdomme ROOD-WIT-BLAUW!
In jouw geval niet wit-blauw-rood?!
pi_205711685
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 14:19 schreef Gunner het volgende:
Protesten bij de vuelta. Ze hebben weer veel denkwerk gedaan over de teksten op de spandoeken

“Genocide op de boer nu de volgende bent u”

Niveautje weer hoor. zouden ze uberhaupt weten wat genocide is?

[ afbeelding ]
Mooie rijmpjes. Vind het wel passen bij het verstandelijk vermogen dat ze uitstralen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 22 augustus 2022 @ 12:59:11 #223
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_205711713
quote:
12s.gif Op maandag 22 augustus 2022 12:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
In jouw geval niet wit-blauw-rood?!
Pathetisch
  maandag 22 augustus 2022 @ 13:01:44 #224
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205711735
quote:
99s.gif Op maandag 22 augustus 2022 12:56 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Mooie rijmpjes. Vind het wel passen bij het verstandelijk vermogen dat ze uitstralen.
Ik moet altijd een beetje gniffelen bij protestborden of spandoeken waarop het laatste woord ineens heel klein geschreven of ergens onder gefrommeld is omdat het er anders niet meer op past.
Huilen dan.
pi_205712069
quote:
10s.gif Op maandag 22 augustus 2022 13:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik moet altijd een beetje gniffelen bij protestborden of spandoeken waarop het laatste woord ineens heel klein geschreven of ergens onder gefrommeld is omdat het er anders niet meer op past.
_O-
Of rijmpjes die helemaal niet lekker lopen!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205712530
Ik mag hopen dat die klote boeren niet hun zin gaan krijgen. Ik ben vaak kritisch op politieke dweilen maar het stikstofbeleid moeten ze gewoon doorzetten. Er is al veel te lang gewacht.
pi_205714269
twitter
pi_205714641
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 14:27 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik mag hopen dat die klote boeren niet hun zin gaan krijgen. Ik ben vaak kritisch op politieke dweilen maar het stikstofbeleid moeten ze gewoon doorzetten. Er is al veel te lang gewacht.
De boeren hebben spieren en gemotoriseerde voertuigen, waardoor zij hun zin kunnen doordrukken, zodat er geen eind komt aan de uitstoot van giftige en schadelijke stoffen.
pi_205715424
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 14:27 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik mag hopen dat die klote boeren niet hun zin gaan krijgen. Ik ben vaak kritisch op politieke dweilen maar het stikstofbeleid moeten ze gewoon doorzetten. Er is al veel te lang gewacht.
Er is maar een klein aantal klote-boeren. De meeste boeren zijn best redelijk. Er is een groep van 2500 boeren met een eigen plan van aanpak. Tegen klote-boeren mag snoeihard opgetreden worden. De volgende tractor (of ander landbouwvoertuig) die op de snelweg komt; verbeurt verklaren. Naar het terrein van de Domeinen met dat ding, dan kan de klote-boer 'm terug kopen op de veiling.

Je hebt een goed punt. Als men nu al begint over uitstel, nog 5 jaar erbij, dan is het einde zoek.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_205715936
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 20:28 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Er is maar een klein aantal klote-boeren. De meeste boeren zijn best redelijk. Er is een groep van 2500 boeren met een eigen plan van aanpak. Tegen klote-boeren mag snoeihard opgetreden worden. De volgende tractor (of ander landbouwvoertuig) die op de snelweg komt; verbeurt verklaren. Naar het terrein van de Domeinen met dat ding, dan kan de klote-boer 'm terug kopen op de veiling.

Je hebt een goed punt. Als men nu al begint over uitstel, nog 5 jaar erbij, dan is het einde zoek.
Ze kunnen hem niet in beslag nemen en terug verkopen. De meeste trekkers is gewoon lease. Ze moeten gewoon bij elke actie een miljard van dat steunpakket afhalen en die boeren het onderling laten regelen dan corrigeren ze elkaar wel.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205716849
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 21:06 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ze kunnen hem niet in beslag nemen en terug verkopen. De meeste trekkers is gewoon lease. Ze moeten gewoon bij elke actie een miljard van dat steunpakket afhalen en die boeren het onderling laten regelen dan corrigeren ze elkaar wel.
Stel ik heb een flinke lang openstaande boete; kortom ik verzuim al jaren om te betalen. Vervolgens leen ik jouw auto en houd een agent mij staande. Dan is het direct betalen of inname voertuig. Jouw voertuig.
Dan mag jij naar het bureau om de boel uit te gaan leggen.

Kortom; inbeslagname voertuig staat los van wie de eigenaar is. Het gaat er om dat de bestuurder de beschikking heeft van het voertuig. In beslagname is mogelijk, en het is ook al gebeurd. Echter kreeg de boer kort daarna zijn voertuig wel weer terug.

Stopzetten van de subsidie is een goeie. Alleen pak je daar ook de welwillende/meedenkende boeren mee.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_205717011
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 21:56 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Stel ik heb een flinke lang openstaande boete; kortom ik verzuim al jaren om te betalen. Vervolgens leen ik jouw auto en houd een agent mij staande. Dan is het direct betalen of inname voertuig. Jouw voertuig.
Dan mag jij naar het bureau om de boel uit te gaan leggen.

Kortom; inbeslagname voertuig staat los van wie de eigenaar is. Het gaat er om dat de bestuurder de beschikking heeft van het voertuig. In beslagname is mogelijk, en het is ook al gebeurd. Echter kreeg de boer kort daarna zijn voertuig wel weer terug.

Stopzetten van de subsidie is een goeie. Alleen pak je daar ook de welwillende/meedenkende boeren mee.
Ik was wat onduidelijk ja het terugkopen deel gaat niet bij lease wat gewoon veel boeren doen. Het enige lastige is dat je de lease maatschappij even uit moet leggen waarom je je trekker gebruikt waar hij niet voor bedoeld is.

Als die dwarse boer en die welwillende boer bij elkaar op het erf staan te ruzin hebben ze geen tijd om ons lastige te vallen met blokkades. Dat noem ik een win win situatie.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:45:59 #233
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_205720040
Vlaardingen RULEZZZZZZZZ *O*

'Steun voor boeren in Vlaardingen ongewenst'



VLAARDINGEN - Wie vandaag in Vlaardingen op pad was heeft het misschien gezien... op de Burgemeester Pruissingel en in de Holy (onder andere op de Holysingel) waren de bomen van lintjes voorzien; een omgekeerde Nederlandse vlag als steun aan de actievoerende boeren. Dan moest je er overigens wel snel bij zijn want de gemeente heeft Toezicht en Handhaving alles laten verwijderen. Dit tot groot ongenoegen van de initiatiefnemers. ,,Openlijke steun is er wel voor Oekrane met de vlag op het stadhuis. Maar boeren steunen mag niet. Een zeer kwalijke zaak!''

https://www.vlaardingen24(...)n-ongewenst039/33989
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_205720052
Mooi. Optyfen met die rotzooi.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:51:45 #235
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205720113
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:45 schreef mazaru het volgende:
,Openlijke steun is er wel voor Oekrane met de vlag op het stadhuis. Maar boeren steunen mag niet. Een zeer kwalijke zaak!''

Het staat ze toch vrij om zichzelf belachelijk te maken door ergens in hun eigen tuin zo'n vlag ondersteboven op te hangen? Had verwacht dat boeren wel wat beter waren in stropoppen optuigen :') .
Huilen dan.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:00:49 #236
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205720206
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:45 schreef mazaru het volgende:
Vlaardingen RULEZZZZZZZZ *O*

'Steun voor boeren in Vlaardingen ongewenst'

[ afbeelding ]

VLAARDINGEN - Wie vandaag in Vlaardingen op pad was heeft het misschien gezien... op de Burgemeester Pruissingel en in de Holy (onder andere op de Holysingel) waren de bomen van lintjes voorzien; een omgekeerde Nederlandse vlag als steun aan de actievoerende boeren. Dan moest je er overigens wel snel bij zijn want de gemeente heeft Toezicht en Handhaving alles laten verwijderen. Dit tot groot ongenoegen van de initiatiefnemers. ,,Openlijke steun is er wel voor Oekrane met de vlag op het stadhuis. Maar boeren steunen mag niet. Een zeer kwalijke zaak!''

https://www.vlaardingen24(...)n-ongewenst039/33989
Dat slachtofferrolletje ook gelijk. 'Want wij zijn ook slachtoffers van een oorlog!'
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:25:01 #237
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205720439
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 21:06 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ze kunnen hem niet in beslag nemen en terug verkopen. De meeste trekkers is gewoon lease.
Ik neem aan dat er in zo'n leasecontract iets staat over dat zo'n ding alleen gebruikt mag worden voor landbouwwerkzaamheden.

Laat de leasemaatschappij zo'n ding maar terughalen en dan eens een hartig woordje spreken met de boer.
pi_205720971
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 11:25 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ik neem aan dat er in zo'n leasecontract iets staat over dat zo'n ding alleen gebruikt mag worden voor landbouwwerkzaamheden.

Laat de leasemaatschappij zo'n ding maar terughalen en dan eens een hartig woordje spreken met de boer.
Ik ken die contracten niet maar het zou zomaar kunnen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:58:28 #239
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205723990
het is ook wat he
Hier worden de boeren volledig ontmanteld vanwege stikstof en 5 km verderop in Duitsland weet niemand ergens van
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205724162
Oke, laat maar zien welke boeren volledig ontmanteld worden.

Nette actie van de gemeente Vlaardingen. Weg met die wappie-onzin.
Merkte gisteren dat de lokale wappen hier het hekwerk van 'hun' complotviaduct in de kleuren blauw wit rood gemaakt hebben.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:18:25 #241
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_205724188
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 14:19 schreef Gunner het volgende:
Protesten bij de vuelta. Ze hebben weer veel denkwerk gedaan over de teksten op de spandoeken

“Genocide op de boer nu de volgende bent u”

Niveautje weer hoor. zouden ze uberhaupt weten wat genocide is?

[ afbeelding ]
Technisch gezien zouden ze het moeten weten, het vee dat ze afvoeren word tenslotte verwerkt tot biefstukjes/speklappen, evt dmv vergassing enige verschil is dat het vee goed genoeg moet zijn om verwerkt te worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 23-08-2022 17:30:35 ]
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:26:44 #242
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205727082
of de vogels of de koeien het opvreten dat maakt mij niet uit


Als de vogels het opvreten daar zullen de denatuurmoetterug idioten wel blij van worden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205731834
Ook de BBB komt in haar strijd niet verder dan "vijf jaar uitstel". Hiermee komt dus het fanatieke deel (klimaathoax, stikstof-onzin) van een koude kermis thuis.
Gaan die zomaar accoord met dit "hoogst haalbare"?
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 17:41:27 #244
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205744057
Droogte is de oorzaak dat verdroogde bomen veel minder CO2 opnemen , omdat ze minder blad hebben, bomen hebben stikstof nodig maar ook water , veel water

quote:
Ze is ervan overtuigd dat de huidige klimaatverandering wordt veroorzaakt door de menselijke uitstoot van broeikasgassen. „
De concentratie van CO2 en methaan in de lucht loopt hierdoor op.
De snelheid waarmee die concentraties op dit moment toenemen is veel sneller dan ooit hiervoor.
De verandering van het klimaat is daardoor ook veel sneller dat in het verleden toen natuurlijke processen zorgden voor veranderingen.”

"Weer nooit 100% veroorzaakt door klimaatverandering"
Volgens haar is deze ontwikkeling niet iets van de laatste tien jaar maar duurt zij al veel langer: „
Sinds ongeveer 1950 loopt de temperatuur wereldwijd zeer snel op”, onderstreept ze.

Kritiek
Het klimaatonderzoeksbureau CLINTEL heeft kritiek op het KNMI. „Het is te veel gericht op louter CO2”, zegt CLINTEL-oprichter Marcel Crok.

Tunnelvisie
De klimaatdeskundige en oud-journalist heeft CLINTEL opgericht samen met prof. Guus Berkhout. Ze ontkennen de opwarming van de aarde niet en evenmin het broeikkaseffect. „
Maar we moeten ook kijken of er nog andere oorzaken zijn voor zulke warme dagen”, zegt Marcel Crok. „
Anders krijg je tunnelvisie.
Maar bij het KNMI is altijd de enige oorzaak: CO2. Maar onlangs is er een onderzoek verschenen waarin wordt geconcludeerd dat het warme weer in Nederland te maken heeft met veranderde windrichting.”
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 25 augustus 2022 @ 17:47:04 #245
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205744106
CLINTEL :')
Marcel Crok :')

En ik heb verder geen idee hoe jouw reactie relevant is voor dit topic.
Huilen dan.
  Moderator donderdag 25 augustus 2022 @ 17:50:00 #246
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205744136
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 17:41 schreef michaelmoore het volgende:
Droogte is de oorzaak dat verdroogde bomen veel minder CO2 opnemen , omdat ze minder blad hebben, bomen hebben stikstof nodig maar ook water , veel water
[..]

Snappen die heren niet dat klimaatsverandering ook invloed heeft op windrichting? Zo niet dan zijn ze knap debiel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 25 augustus 2022 @ 18:41:35 #247
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_205744659
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 14:27 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik mag hopen dat die klote boeren niet hun zin gaan krijgen. Ik ben vaak kritisch op politieke dweilen maar het stikstofbeleid moeten ze gewoon doorzetten. Er is al veel te lang gewacht.
Heb je er last van?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator donderdag 25 augustus 2022 @ 18:52:31 #248
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205744804
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 14:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ook de BBB komt in haar strijd niet verder dan "vijf jaar uitstel". Hiermee komt dus het fanatieke deel (klimaathoax, stikstof-onzin) van een koude kermis thuis.
Gaan die zomaar accoord met dit "hoogst haalbare"?
En over 5 jaar, zeker weer 5 jaar uitstel etc. Net als een kind dat zijn kamer niet wil opruimen. Nee mam doe ik echt morgen.
pi_205746060
yup. Het hele uitstellen doet men al tig jaar. Wat gebeurde er ook alweer in 2019?

quote:
Op maandag 14 oktober 2019 drongen boze boeren het provinciehuis in Groningen binnen om een gesprek met het provinciebestuur af te dwingen over het stikstofbeleid. Met een tractor werd de deur van het provinciehuis geramd. Ook sneuvelde een glas-in-loodraam en werd het pand besmeurd met eieren. De schade bedroeg meer dan 10.000 euro.
De bewuste boer die de deur ramde reageerde zelf met "Het was maar een klein deurtje"
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 25 augustus 2022 @ 21:15:52 #250
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205746944
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 17:41 schreef michaelmoore het volgende:
Droogte is de oorzaak dat verdroogde bomen veel minder CO2 opnemen , omdat ze minder blad hebben, bomen hebben stikstof nodig maar ook water , veel water
[..]

En waarom staat het grondwater altijd zo laag?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 25 augustus 2022 @ 21:20:33 #251
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205747001
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:41 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Heb je er last van?
nee dat niet , maar als natuur experts zeggen dat er schade kan ontstaan aan een biotoop en de hele biodiversiteit , dan mag dat best wel 25 miljard kosten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205747030
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:41 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Heb je er last van?
Maakt dat uit :?
  donderdag 25 augustus 2022 @ 21:37:53 #253
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_205747234
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat niet , maar als natuur experts zeggen dat er schade kan ontstaan aan een biotoop en de hele biodiversiteit , dan mag dat best wel 25 miljard kosten
Het is in dit land sowieso een illusie om te denken dat we hier nog echte natuur hebben. Er is hier geen vierkante meter ongerepte natuur.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 25 augustus 2022 @ 22:46:36 #254
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205748067
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:37 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Het is in dit land sowieso een illusie om te denken dat we hier nog echte natuur hebben. Er is hier geen vierkante meter ongerepte natuur.
Nee klopt, maar het is wel groen

al zijn het brandnetels , het is groen en we bouwen niet in het groen , ook al is er nog zoveel stikstof last
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205749169
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 21:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat niet , maar als natuur experts zeggen dat er schade kan ontstaan aan een biotoop en de hele biodiversiteit , dan mag dat best wel 25 miljard kosten
Schade, wat is schade. Het is niet zo dat het en woestein wordt. Het wordt alleen anders groen. Brandnetels ipv riet. Is dat erg?
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:25:51 #256
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205749733
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 07:54 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Schade, wat is schade. Het is niet zo dat het en woestein wordt. Het wordt alleen anders groen. Brandnetels ipv riet. Is dat erg?
jawel maar we gaan niet bouwen in het groen, of dat nu gras is of brandnetels
dat maakt verder echt niets uit

en na de stikstof hebben we ook nog de PFAS hooor
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205749750
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2022 18:52 schreef Momo het volgende:

[..]
En over 5 jaar, zeker weer 5 jaar uitstel etc. Net als een kind dat zijn kamer niet wil opruimen. Nee mam doe ik echt morgen.
Zou kunnen.
Het is wl typisch dat er nog steeds mensen zijn die beweren dat "opeens" de maatregelen als donderslag bij heldere hemel worden gepresenteerd.
Die groep zl en met dan toch een keer minder worden.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:51:09 #258
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205750505
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 07:54 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Schade, wat is schade. Het is niet zo dat het en woestein wordt. Het wordt alleen anders groen. Brandnetels ipv riet. Is dat erg?
we hebben geen woestijn in nederland , alleen groen en daar zijn we zuinig op
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205750555
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
we hebben geen woestijn in nederland , alleen groen en daar zijn we zuinig op
Dus van stikstof krijg je woestijn?
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:00:09 #260
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205750623
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 07:54 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Schade, wat is schade. Het is niet zo dat het en woestein wordt. Het wordt alleen anders groen. Brandnetels ipv riet. Is dat erg?
In Nederland hebben we ook biodiversiteitswoestijnen:
Huilen dan.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:04:34 #261
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205750676
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 10:54 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Dus van stikstof krijg je woestijn?
nee dat niet , dat komt door de droogte

dat is in heel zuid europa zo
moeten ze daar ook aan natuur herstel gaan doen lijkt me
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:05:11 #262
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205750682
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
In Nederland hebben we ook biodiversiteitswoestijnen:
[ afbeelding ]
maar wel groen en daar gaan we NIET bouwen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:05:38 #263
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205750684
Bepaal jij niet.
Huilen dan.
pi_205750866
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat niet , dat komt door de droogte

dat is in heel zuid europa zo
moeten ze daar ook aan natuur herstel gaan doen lijkt me
natuurherstel. Is de natuur nu stuk dan als je om je heen kijkt?
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:24:56 #265
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205750884
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:23 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
natuurherstel. Is de natuur nu stuk dan als je om je heen kijkt?
Ja, op veel plekken wel.
Huilen dan.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:28:22 #266
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205750911
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar wel groen en daar gaan we NIET bouwen
Dat bepaal ik en een select groepje anderen wel. En ja, daar gaan we wel bouwen. En snel ook. We bouwen de hele flikkerse klotenzooi vol hier.
pi_205750920
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, op veel plekken wel.
En wat voor bewijs heb je daar van? of voorbeelden
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:38:46 #268
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205751003
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:23 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
natuurherstel. Is de natuur nu stuk dan als je om je heen kijkt?
Dat lijkt me wel , die stikstof is dodelijk voor planten en zo en ook vlinders geloof ik

Er staat hier een boom die heeft haast al het blad verloren en overal zie je fijnsparren omvallen

lijkt mij die 25 miljard en goede investering om weer natuur te krijgen net als in de Oostvaardersplassen daar gaan ze ook natuurherstel doen
Ik zie overal dat ze druk zijn met natuurherstel

https://www.drentscheaa.nl/@137493/nieuwe-natuur/
Het kost wat maar dan heb je ook mooie natuur met aquaducten en zo
quote:
Nieuwe natuur in de polders het Oosterland en Lappenvoort

De polders het Oosterland en Lappenvoort liggen in het gebied van de benedenloop van de Drentsche Aa, op de grens van Groningen en Drenthe.
Het gebied bestaat in totaal uit vier polders: Glimmermade, Glimmer polder, het Oosterland en Lappenvoort die alle deel uitmaken van het Natuurnetwerk Nederland (NNN).
Om van de polders weer een natuurlijk functionerend systeem te maken gaan de provincies Groningen en Drenthe het gebied opnieuw inrichten.
Beide provincies doen dit in samenwerking met de gebiedspartners. De provincies hebben Prolander als uitvoeringsorganisatie de opdracht gegeven om een systeemanalyse op te stellen die dient als basis voor het concept inrichtingsplan.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:40:58 #269
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205751020
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:29 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
En wat voor bewijs heb je daar van? of voorbeelden
- Eutrofiering van oppervlaktewateren.
- Vergrassing van heidegebieden en zandgronden.
- De duinen die vol staan met Amerikaanse vogelkers.
- Door het hele land zie je bossen waar de bramen en brandnetels weelderig tieren waardoor kruiden (belangrijk voor insecten) verdrongen worden.
- Etc.

We kunnen het ook over de verzurende effecten hebben, natuurlijk. Die zijn wat minder direct zichtbaar, maar hebben invloed op insecten, vogels en kleine zoogdieren (en vervolgens dus ook op het hele ecosysteem). Verder zie je dat bomen gevoeliger worden voor vraat en hun groei verstoord kan zijn als gevolg van een disbalans in voedingsstoffen.
Huilen dan.
pi_205751023
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat lijkt me wel , die stikstof is dodelijk voor planten en zo en ook vlinders geloof ik

Er staat hier een boom die heeft haast al het blad verloren en overal zie je fijnsparren omvallen

lijkt mij die 25 miljard en goede investering om weer natuur te krijgen net als in de Oostvaardersplassen daar gaan ze ook natuurherstel doen
Ik zie overal dat ze druk zijn met natuurherstel

https://www.drentscheaa.nl/@:137493/nieuwe-natuur/
Het kost wat maar dan heb je ook mooie natuur met aquaducten en zo
[..]

Ok dus dat bladverlies komt van stikstof? of van het droogtetekort? want je gaat me niet vertellen dat door de stikstof uitstoot in nederland het weer in europa wordt beinvloed
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:43:40 #271
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205751047
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:41 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ok dus dat bladverlies komt van stikstof? of van het droogtetekort? want je gaat me niet vertellen dat door de stikstof uitstoot in nederland het weer in europa wordt beinvloed
nee in duitsland hebben ze geen last ervan

het speelt voornamelijk in nederland

daarom gaan we nieuwe natiuur maken in Drente en gelderland en groningen ook met recreatie
https://www.drentscheaa.n(...)jecten-0/inrichting/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205751056
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee in duitsland hebben ze geen last ervan

het speelt voornamelijk in nederland

daarom gaan we nieuwe natiuur maken in Drente en gelderland en groningen ook met recreatie
https://www.drentscheaa.n(...)jecten-0/inrichting/
In Nederland heb je geen natuur. Elke vierkante meter is geregeld en beheerd.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:46:05 #273
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205751066
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:44 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
In Nederland heb je geen natuur. Elke vierkante meter is geregeld en beheerd.
Daarom doen we veel meer natuurherstel dan, dat moet van Brussel
https://www.nieuweoogst.n(...)rgt-weer-voor-onrust
hier Geelbroek, mooi geworden he , goede waterhuishouding voor de natuur en een golfbaan er komen ook vlinders, gruttos en bevers heb ik gehoord
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:48:35 #274
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205751096
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:44 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
In Nederland heb je geen natuur. Elke vierkante meter is geregeld en beheerd.
Dat een gebied niet aan jouw arbitraire definitie van wat natuur is voldoet betekent niet dat het geen ecologische waarde kan hebben.
Huilen dan.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:49:43 #275
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205751107
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat een gebied niet aan jouw arbitraire definitie van wat natuur is voldoet betekent niet dat het geen ecologische waarde kan hebben.
ecologische waarde kan je best maken, dat kost wat geld maar ok , heb je wel mooie natuur
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:50:30 #276
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205751116
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Daarom doen we veel meer natuurherstel dan, dat moet van Brussel
https://www.nieuweoogst.n(...)rgt-weer-voor-onrust
hier Geelbroek, mooi geworden he , goede waterhuishouding voor de natuur en een golfbaan er komen ook vlinders, gruttos en bevers heb ik gehoord
[ afbeelding ]
Je artikel begint nota bene met:

Na tien jaar van plannen maken en onderzoek doen zijn de boeren rond het natuurontwikkelingsplan Geelbroek, ten zuiden van Assen, er nog steeds niet gerust op. Ze vrezen voor natschade. 'Desnoods stappen we naar de rechter', zegt woordvoerder Evert Smeenge van de werkgroep Bezorgde Boeren Geelbroek.

_O-

Die goede waterhuishouding waarover jij het hebt en agrarische industrie gaan doorgaans niet zo goed samen.
Huilen dan.
  Moderator vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:51:41 #277
5428 crew  miss_sly
pi_205751131
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee in duitsland hebben ze geen last ervan

het speelt voornamelijk in nederland

daarom gaan we nieuwe natiuur maken in Drente en gelderland en groningen ook met recreatie
https://www.drentscheaa.n(...)jecten-0/inrichting/
https://duitslandinstituu(...)s-thema-in-duitsland

Leesvoer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:01:59 #278
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205751253
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 11:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je artikel begint nota bene met:

Na tien jaar van plannen maken en onderzoek doen zijn de boeren rond het natuurontwikkelingsplan Geelbroek, ten zuiden van Assen, er nog steeds niet gerust op. Ze vrezen voor natschade. 'Desnoods stappen we naar de rechter', zegt woordvoerder Evert Smeenge van de werkgroep Bezorgde Boeren Geelbroek.

_O-

Die goede waterhuishouding waarover jij het hebt en agrarische industrie gaan doorgaans niet zo goed samen.
Daarom heeft men het nieuwe natuurgebied ook nat gemaakt zodat de boeren er weg moeten
Het is nu ook een Natura2000 gebied

De ontwikkeling van het Geelbroek tot natuurgebied - dat n grote natuurweide moet worden, afgewisseld met bosjes en akkertjes - verloopt bepaald niet soepel. Eerdere plannen zijn in de afgelopen tien jaar al eens heroverwogen, onderzoek is op verzoek van de boeren al een keer overgedaan.

quote:
Bang voor uitstralingseffect
De inrichtingsmaatregelen ten zuiden van de N33, met een oppervlak van in totaal 580 hectare, moeten verdroging van het natuurgebied verminderen.
De boeren zijn echter bang voor het uitstralingseffect van die herinrichting.
De werkzaamheden bestaan uit het dempen van sloten, zodat water wordt vastgehouden en het natuurgebied vernat.
Het is best mooi geworden daar ,
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:04:50 #279
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205751288
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Daarom heeft men het nieuwe natuurgebied ook nat gemaakt zodat de boeren er weg moeten
Het is nu ook een Natura2000 gebied

De ontwikkeling van het Geelbroek tot natuurgebied - dat n grote natuurweide moet worden, afgewisseld met bosjes en akkertjes - verloopt bepaald niet soepel. Eerdere plannen zijn in de afgelopen tien jaar al eens heroverwogen, onderzoek is op verzoek van de boeren al een keer overgedaan.
[..]
Het is best mooi geworden daar ,
Ja, zonder boeren en hun stikstofdepositie kan het best mooi zijn.
Huilen dan.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:05:37 #280
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205751299
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, zonder boeren en hun stikstofdepositie kan het best mooi zijn.
zonder jou ook
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:06:08 #281
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205751306
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
zonder jou ook
Vast. Maar met mij is het nog mooier.
Huilen dan.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:08:13 #282
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205751332
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Vast. Maar met mij is het nog mooier.
nee ze brengen er weidevogels als de grutto en ook bevers , dat lijkt me wel mooi , en met de golfbaan er vlakbij is
jij kan toch niet golfen

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 26-08-2022 12:21:40 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:09:27 #283
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205751358
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee
:'( !!!
Huilen dan.
pi_205751470
Ik heb de gemeente waar ik woon maar eens gevraagd hoe het zit met het weghalen van de vlaggen. Kennelijk worden ze gedoogd tot er een standpunt is. Ik vraag me dan meteen af of ik een kick out zwarte piet vlag mag ophangen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205751543
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:18 schreef vipergts het volgende:
Ik heb de gemeente waar ik woon maar eens gevraagd hoe het zit met het weghalen van de vlaggen. Kennelijk worden ze gedoogd tot er een standpunt is. Ik vraag me dan meteen af of ik een kick out zwarte piet vlag mag ophangen.
Neuh, andere uitingen worden direct weggehaald.

Hier in de regio hangen honderden vlaggen. Lig er verder niet wakker van, maar de uitleg van de gemeenten slaat nergens op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:30:23 #286
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205751598
Het is wel leuk hoor al dat geknutsel met nieuwe natuurgebieden , als ze maar niet meer allerlei beesten laten verhongeren achter een hek

Dat is echt wel zielig , ik snap best dat ze die beesten binnen willen houden , anders moeten ze steeds andere kopen, maar geef ze dan wel te vreten

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 26-08-2022 12:48:19 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205752744
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:30 schreef michaelmoore het volgende:
Het is wel leuk hoor al dat geknutsel met nieuwe natuurgebieden , als ze maar niet meer allerlei beesten laten verhongeren achter een hek

Dat is echt wel zielig , ik snap best dat ze die beesten binnen willen houden , anders moeten ze steeds andere kopen, maar geef ze dan wel te vreten
Ja, je hebt zorgplicht, zo heet dat dan.
Je doelt waarschijnlijk op de Oostvaardersplassen.
En bij zo'n postzegel aan "natuur" is daar wel wat voor te zeggen.
In Siberi kunnen zulke beesten naar een ander gebied. Maar de meesten halen dat andere gebied ook niet dus die scharminkels verhongeren ook. Maar goed, daar heb je geen sentimentele mensen in de buurt die lopen te jammeren.
Maar goed.... bijvoeren dus.... Net als een boer met een veestapel. Maar nu komt het: Die boer met die veestapel stuurt Klara 28 gewoon naar t slachthuis als haar tijd daar is. De boer heeft een planning mbt zijn veestapel.
En binnen de Oostvaardersplassen gaan de grote grazers na het bijvoeren te keer als konijnen.
En hoe ga je het noodzakelijke afschot organiseren met die sentimentele hooibaalgooiers in de buurt?
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:50:35 #288
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205752776
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 13:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Ja, je hebt zorgplicht, zo heet dat dan.
Je doelt waarschijnlijk op de Oostvaardersplassen.
En bij zo'n postzegel aan "natuur" is daar wel wat voor te zeggen.
In Siberi kunnen zulke beesten naar een ander gebied. Maar de meesten halen dat andere gebied ook niet dus die scharminkels verhongeren ook. Maar goed, daar heb je geen sentimentele mensen in de buurt die lopen te jammeren.
Maar goed.... bijvoeren dus.... Net als een boer met een veestapel. Maar nu komt het: Die boer met die veestapel stuurt Klara 28 gewoon naar t slachthuis als haar tijd daar is. De boer heeft een planning mbt zijn veestapel.
En binnen de Oostvaardersplassen gaan de grote grazers na het bijvoeren te keer als konijnen.
En hoe ga je het noodzakelijke afschot organiseren met die sentimentele hooibaalgooiers in de buurt?
is beter om niet overal van die hekken er omheen te zetten dan kunnen gewone mensen ook eens naar de nieuwe wildernis gaan kijken , is goedkoper dan de dierentuin

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 26-08-2022 14:37:24 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:39:00 #289
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205753357
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 13:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Ja, je hebt zorgplicht, zo heet dat dan.
Je doelt waarschijnlijk op de Oostvaardersplassen.
En bij zo'n postzegel aan "natuur" is daar wel wat voor te zeggen.
In Siberi kunnen zulke beesten naar een ander gebied. Maar de meesten halen dat andere gebied ook niet dus die scharminkels verhongeren ook. Maar goed, daar heb je geen sentimentele mensen in de buurt die lopen te jammeren.
Maar goed.... bijvoeren dus.... Net als een boer met een veestapel. Maar nu komt het: Die boer met die veestapel stuurt Klara 28 gewoon naar t slachthuis als haar tijd daar is. De boer heeft een planning mbt zijn veestapel.
En binnen de Oostvaardersplassen gaan de grote grazers na het bijvoeren te keer als konijnen.
En hoe ga je het noodzakelijke afschot organiseren met die sentimentele hooibaalgooiers in de buurt?
nou van die ree bokken zijn ook de meesten naar het slachthuis gegaan toen ze op waren he en de geimporteerde konikpaarden ook

Die hadden geen last van de stikstof, ze fokten maar raak
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205753397
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Neuh, andere uitingen worden direct weggehaald.

Hier in de regio hangen honderden vlaggen. Lig er verder niet wakker van, maar de uitleg van de gemeenten slaat nergens op.
Hier eigenlijk wil ik omgekeerde regenboogvlaggen ophangen en zodra ze worden weg gehaald aangifte doen van discriminatie ofzo.
Gedogen lekker makkelijk zodra er schade is dan geeft de gemeente natuurlijk niet thuis.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205754067
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:18 schreef vipergts het volgende:
Ik heb de gemeente waar ik woon maar eens gevraagd hoe het zit met het weghalen van de vlaggen. Kennelijk worden ze gedoogd tot er een standpunt is. Ik vraag me dan meteen af of ik een kick out zwarte piet vlag mag ophangen.
Waarom een KOZP vlag dan?
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, zonder boeren en hun stikstofdepositie kan het best mooi zijn.
Vind je het nu niet mooi dan?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:38:20 #292
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205754503
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 15:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[..]
Vind je het nu niet mooi dan?
Ik denk dat de natuur nu erg mooi is en dat het in de toekomst alleen maar droger en erger kan worden, al knoop je alle boeren op aan de hoogste boom.
t zal niet beter worden , dan het nu is

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 26-08-2022 17:16:49 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:14:37 #293
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205754972
Weet je waar je goed die Natura 2000 gebieden voor kunt gebruiken ??
https://www.natuurmonumenten.nl/natuurgebieden/heumensoord
Juist voor asielzoekers, - dat zal die stikstof zooi wel opruimen
https://www.telegraaf.nl/(...)pel-wordt-verwijderd
quote:
Bruls sluit nieuw tentenkamp asielzoekers op Heumensoord niet uit
Burgemeester Hubert Bruls van Nijmegen sluit niet uit dat er opnieuw een tentenkamp voor asielzoekers komt te staan in natuurgebied Heumensoord.
Op Heumensoord heeft al twee keer eerder een groot kamp voor vluchtelingen gestaan.
Beide keren konden daar veel asielzoekers tegelijk worden ondergebracht.
Dat was toen een oplossing voor de enorme toestroom aan vluchtelingen naar Nederland.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205755316
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 15:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom een KOZP vlag dan?
[..]
Vind je het nu niet mooi dan?
Iets zegt me dat die omgekeerde vlaggen terroristen niet zo van andere meningen zijn en als ik een kozp vlag ophang half november gaan ze volledig over de zeik. Want dan moet je opeens wel om de kinderen denken, dat ze de toekomst van hun kinderen verknallen op klimaatbeleid zijn ze dan weer te stom voor om dat te zien.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205755460
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 17:56 schreef vipergts het volgende:

[..]
Iets zegt me dat die omgekeerde vlaggen terroristen niet zo van andere meningen zijn en als ik een kozp vlag ophang half november gaan ze volledig over de zeik. Want dan moet je opeens wel om de kinderen denken, dat ze de toekomst van hun kinderen verknallen op klimaatbeleid zijn ze dan weer te stom voor om dat te zien.
Dit is dus gewoon een aanname op basis van de onderbuik. Het lijkt vanuit dat oogpunt er wederom op dat voornamelijk degenen die zich heel druk maken over deze vlaggen niet zo van andere meningen zijn. Daarom zijn die vlaggen ook zo'n doorn in het oog. Je ziet duidelijk dat het bij sommigen echt werkt als een rode lap op een stier. En dan ligt het probleem zogenaamd bij de boeren. Wat zelfreflectie zou hier misschien uitkomst bieden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205755630
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 18:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is dus gewoon een aanname op basis van de onderbuik. Het lijkt vanuit dat oogpunt er wederom op dat voornamelijk degenen die zich heel druk maken over deze vlaggen niet zo van andere meningen zijn. Daarom zijn die vlaggen ook zo'n doorn in het oog. Je ziet duidelijk dat het bij sommigen echt werkt als een rode lap op een stier. En dan ligt het probleem zogenaamd bij de boeren. Wat zelfreflectie zou hier misschien uitkomst bieden.
Nee hoor ik vind het prima dat ze ergens anders hangen maar niet in een openbare ruimte aan een lantaarnpaal. Gebruik een vlaggemast, huur een billboard opties zat maar het moet natuurlijk gratis bij die lui en als er schade ontstaat zijn ook nergens te vinden.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205755676
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:18 schreef vipergts het volgende:
Ik heb de gemeente waar ik woon maar eens gevraagd hoe het zit met het weghalen van de vlaggen. Kennelijk worden ze gedoogd tot er een standpunt is. Ik vraag me dan meteen af of ik een kick out zwarte piet vlag mag ophangen.
Soms wil ik als statement hier de vlag correct ophangen met er een Oekraense vlag er naast. Maar iets teveel wappies hier en geen zin in debiel gezeur met die zombies.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_205755739
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 18:37 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Soms wil ik als statement hier de vlag correct ophangen met er een Oekraense vlag er naast. Maar iets teveel wappies hier en geen zin in debiel gezeur met die zombies.
Hier presteerde dat tuig het om die vlaggen vlak bij het oorlogsmonument omgekeerd op te hangen gelukkig zijn ze daar nu wel weg. Dat zegt mij genoeg met wat voor maatschappelijk teleurstellende mensen we te maken hebben.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205755899
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 18:37 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Soms wil ik als statement hier de vlag correct ophangen met er een Oekraense vlag er naast. Maar iets teveel wappies hier en geen zin in debiel gezeur met die zombies.
Die gaan dan jou terroriseren, zou me er niet aan wagen denk. Maar snap de wens wel.
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 04:25:00 #300
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205760731
https://twitter.com/skiba(...)m6IWjsQnjh4LPlcDsKsg
Wie wil er een Ukrainse koe ophalen
quote:
Mykolaiv region, a cow walks in the fields. Skinny.
Maybe you can pick it up somehow.
Too bad he will die.
Who can help. 0967326449
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205771622
.
#GoBankrupt4Ukraine
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')