abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:30:24 #1
6484 ExTec
<subtitle here>
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:30:41 #2
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205560420
En weer verder.
&lt;signature here&gt;.
pi_205560432
Nepnieuws, kan best.
Maar onderhand zijn er 80-100.000 Oekraners gewond of dood en dat blijkt uit welke acties?

Tuurlijk zijn er ook tegenacties die RT en Rusland melden maar die het nieuws hier niet halen.
Vakman pur sang
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:32:53 #4
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205560442
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar onderhand zijn er 80-100.000 Oekraners gewond of dood en dat blijkt uit welke acties?
Waar blijkt dat dan uit? :)
&lt;signature here&gt;.
pi_205560462
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Waar blijkt dat dan uit? :)
Nou die acties worden domweg niet gemeld want kunnen de Russen in de hand werken.
Vakman pur sang
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:37:37 #6
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205560489
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou die acties worden domweg niet gemeld want kunnen de Russen in de hand werken.
Dus het blijkt, uit dat het niet blijkt.

:')

Hou maar op.
&lt;signature here&gt;.
pi_205560499
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:29 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Niet geklikt. Is dat net zo'n figuur als die zogenaamde arts waar de corona wappies zo mee wegliepen. En vervolgens bleek het een mislukte "nurse"
Beetje zoals Fred van Leer, maar dan praat hij dus serieus over de oorlog.

Hier kwam ik nog meer artikelen tegen van hem :')
https://russia-insider.com/en/alexander_mercouris
pi_205560523
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dus het blijkt, uit dat het niet blijkt.

:')

Hou maar op.
Wat is “het”?
Denk jij dat er aan oekrainse zijde geen slachtoffers zijn gevallen?
Vakman pur sang
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:50:55 #9
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205560600
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat is “het”?
Denk jij dat er aan oekrainse zijde geen slachtoffers zijn gevallen?
Daar twijfel ik niet over.

Maar wellicht moet je eens afstappen van het idee dat mensen hier dingen moeten posten die aan jouw eisen moeten voldoen?

Iets wat de westerse pers niet haalt, maar de oekrainse wel, is niet daarom alleen nep nieuws.

En dat mensen hier niet zo veel/vaak posten wat de bodycount is van oekraine, en veel vaker wel van rus, betekent niet dat mensen daarom denken dat er daarom geen doden vallen aan de kant van.

En iedereen hier mag posten wat het dodenaantal is van rus, zonder dat te moeten flankeren met het dodenaantal van oekraine.

Wil jij dat weten? Moet jij dat lekker op gaan zoeken.

Duidelijk? :)
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:00:06 #10
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205560677
Krijg rus dan waardeloze lira, om die vervolgens in roebels om te ruilen?

twitter


Ik hoop het haast, voor Turkije. Buitenlandse reserves zijn daar zo goed als op.
&lt;signature here&gt;.
pi_205560728
Klein vraagje, maar is er een kleine, middelgrote of grote kans dat het leger van poetin onherstelbaar beschadigd wordt met de huidige middelen en gevechten?
pi_205560772
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 22:04 schreef christmastsunami het volgende:
Klein vraagje, maar is er een kleine, middelgrote of grote kans dat het leger van poetin onherstelbaar beschadigd wordt met de huidige middelen en gevechten?
Geen kans denk ik.
Onherstelbaar kan niet, uiteindelijk zal het zich weer herpakken.
Wellicht decennia later, maar uiteindelijk herstelt het zich weer.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205560786
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Nepnieuws, kan best.
Maar onderhand zijn er 80-100.000 Oekraners gewond of dood en dat blijkt uit welke acties?

Tuurlijk zijn er ook tegenacties die RT en Rusland melden maar die het nieuws hier niet halen.
Wat RT plaatst haalt logischerwijs niet de Nederlandse pers dat kanaal is puur gericht op het verspreiden van desinformatie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:10:07 #14
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205560802
En het reutersbericht, van het nieuwe hulppakket twv 1 miljard.

Exclusive: U.S. readies new $1 billion Ukraine weapons package

Trouwens:

Publicatietijd: 9:50 PM GMT+2

Hey, kijk nou!

Was dat toch al gauw een uur eerder bekend op twitter!

Let je op, Lospedrosa? ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_205560842
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 22:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Geen kans denk ik.
Onherstelbaar kan niet, uiteindelijk zal het zich weer herpakken.
Wellicht decennia later, maar uiteindelijk herstelt het zich weer.
Ik had even niet aan tijd gedacht. We moeten rekening houden wat macron zei, 20 jaar, dan is putin 90 trouwens. Dus kan poetins leger nu zo aangetast worden, dat ie niet nog 20 jaar kan gaan aanvallen?

Of vecht maar een klein gedeelte van ruslands leger en kunnen ze makkelijk zo 20 jaar doorgaan?
pi_205560848
Oekraine verloor er op een gegeven moment 150 per dag. Reken maar uit. En dan zal dat nog naar beneden bijgesteld worden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205560903
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 22:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Geen kans denk ik.
Onherstelbaar kan niet, uiteindelijk zal het zich weer herpakken.
Wellicht decennia later, maar uiteindelijk herstelt het zich weer.
Het huidige Rusland is financieel niet in staat een krijgsmacht ter grootte van het rode leger tijdens de koude oorlog in stand te houden en ik zie het Rusland van na de Oekrane oorlog ook niet in staat een krijgsmacht ter grootte van die van voor de oorlog op te bouwen en in stand te houden. Hun moderne wapentuig (Su-57 vijfde generatie jachtvliegtuig, T-14 tank) verkeert nog altijd in het prototypestadium en het land is ook niet in staat om beiden in grote aantallen te produceren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:23:15 #18
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205560956
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 22:12 schreef christmastsunami het volgende:
Of vecht maar een klein gedeelte van ruslands leger en kunnen ze makkelijk zo 20 jaar doorgaan?
rus zit nu op het punt dat ze mensen in gevangenissen rekruteren voor nieuwe soldaten, voor rus maatstaven bijzonder hoge salarissen aanbieden, nieuwe soldaten krijgen 2 dagen tot 2 weken nieuwe opleiding en mogen naar het front. Maar; ja, met 144 miljoen mensen in rusland houden ze dat heel lang vol.

Qua tanks is zichtbaar dat ze steeds ouder spul uit de opslag moeten halen, van nieuw naar oud (niet volledig):

T-90 -> T-80 -> T-72 -> T-62

Bron:

Russia Is Fielding 50-Year-Old Tanks in Ukraine

Als ze door de T-62's heen zijn, hebben ze mss nog wat WO2 spul, :') , maar dan, of daarna is de koek op, dus: nee, dit houden ze NIET 20 jaar vol.
&lt;signature here&gt;.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:27:29 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205560992
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:41 schreef Aether het volgende:
100,000 North Korean soldiers could be sent to bolster Putin’s forces fighting Ukraine
https://www.news.com.au/w(...)6fe08a8ad2d9fa38dff0

_O-
Kan de NATO niet ff een persbericht doen dat ze 100k poppetjes in gaan zetten om alle orcs uit Oekraine te verjagen :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205561093
twitter
Het is koud, het is guur....
pi_205561229
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 22:23 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar; ja, met 144 miljoen mensen in rusland houden ze dat heel lang vol.

[..]
Nee hoor; Frankrijk en Duitsland hebben samen iets meer inwoners (148 miljoen) dan Rusland en die landen zouden een oorlog, zoals deze op dit moment in Oekrane plaatsvindt, ook niet jarenlang vol kunnen houden wanneer ze Oekrane in een gezamenlijke militaire operatie samen binnen zouden vallen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205561361
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 22:50 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Nee hoor; Frankrijk en Duitsland hebben samen iets meer inwoners (148 miljoen) dan Rusland en die landen zouden een oorlog, zoals deze op dit moment in Oekrane plaatsvindt, ook niet jarenlang vol kunnen houden wanneer ze Oekrane in een gezamenlijke militaire operatie samen binnen zouden vallen.
Ik denk ook niet dat Rusland dit qua manschappen kan volhouden zonder hulp.
Ze hebben te veel grenzen om te verdedigen.
pi_205561395
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 23:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik denk ook niet dat Rusland dit qua manschappen kan volhouden zonder hulp.
Ze hebben te veel grenzen om te verdedigen.
Die grenzen zijn het probleem niet; niemand gaat Rusland immers binnenvallen. 144 miljoen inwoners is gewoonweg geen onuitputtelijke bron en hun demografie helpt ook al niet echt mee.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205561628
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 22:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het huidige Rusland is financieel niet in staat een krijgsmacht ter grootte van het rode leger tijdens de koude oorlog in stand te houden en ik zie het Rusland van na de Oekrane oorlog ook niet in staat een krijgsmacht ter grootte van die van voor de oorlog op te bouwen en in stand te houden. Hun moderne wapentuig (Su-57 vijfde generatie jachtvliegtuig, T-14 tank) verkeert nog altijd in het prototypestadium en het land is ook niet in staat om beiden in grote aantallen te produceren.
Dat konden ze uiteindelijk tijdens de koude oorlog al niet. En nu zijn ze nog actief bezig met een oorlog die klauwen met geld kost.
Ik denk dat ze redelijk op het punt zitten dat de sterkte begint af te nemen. Gevolg gaat zijn dat ze geen grote slagen meer kunnen slaan, of ze ook zwak genoeg zijn om ze terug te dringen uit geheel Oekrane is een tweede.
pi_205561744
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 23:50 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat konden ze uiteindelijk tijdens de koude oorlog al niet. En nu zijn ze nog actief bezig met een oorlog die klauwen met geld kost.
Ik denk dat ze redelijk op het punt zitten dat de sterkte begint af te nemen. Gevolg gaat zijn dat ze geen grote slagen meer kunnen slaan, of ze ook zwak genoeg zijn om ze terug te dringen uit geheel Oekrane is een tweede.
Uiteindelijk zullen de Russen gewoon uit Oekrane terugtrekken, maar dat zal waarschijnlijk pas over tien jaar ofzo gaan zijn. Net als in 1989 toen de Sovjet-Unie zich, na tien jaar in Afghanistan aanwezig te zijn geweest, terugtrok omdat ook die oorlog hen te veel roebels en levens gekost had.

Deze oorlog was en is de laatste mogelijkheid voor Rusland om nog iets van de voormalige "glorie" van de Sovjet-Unie te herstellen, maar tot nu toe hebben zo juist het tegenovergestelde van hun doelstellingen bereikt. Geen volledige bezetting van of "regime change" in Oekrane, een meer eensgezinde NAVO met twee nieuwe lidstaten die aan Rusland grenzen, grote afnemers van Russisch gas en Russische olie die hemel en aarde gaan bewegen om daar zo snel mogelijk vanaf te komen en een VS die zich opnieuw gecommitteerd heeft aan het destabiliseren van Rusland.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205561754
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:21 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Uiteindelijk zullen de Russen gewoon uit Oekrane terugtrekken, maar dat zal waarschijnlijk pas over tien jaar ofzo gaan zijn. Net als in 1989 toen de Sovjet-Unie zich, na tien jaar in Afghanistan aanwezig te zijn geweest, terugtrok omdat ook die oorlog hen te veel roebels en levens gekost had.

Deze oorlog was en is de laatste mogelijkheid voor Rusland om nog iets van de voormalige "glorie" van de Sovjet-Unie te herstellen, maar tot nu toe hebben zo juist het tegenovergestelde van hun doelstellingen bereikt. Geen volledige bezetting van of "regime change" in Oekrane, een meer eensgezinde NAVO met twee nieuwe lidstaten die aan Rusland grenzen, grote afnemers van Russisch gas en Russische olie die hemel en aarde gaan bewegen om daar zo snel mogelijk vanaf te komen en een VS die zich opnieuw gecommitteerd heeft aan het destabiliseren van Rusland.
Een paar zelfstandige regio’s die naar Putin’s pijpen dansen lijkt me nog wel haalbaar voor ze niet?
pi_205561793
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:24 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Een paar zelfstandige regio’s die naar Putin’s pijpen dansen lijkt me nog wel haalbaar voor ze niet?
Voorlopig waarschijnlijk wel, of ze dat op termijn gaan volhouden (zowel financieel als qua bezettingsmacht) lijkt me nog maar de vraag.

Als deze oorlog ons iets duidelijk gemaakt heeft is het wel dat ons beeld van Rusland als "Sovjet-Unie 2.0" niet echt strookt met de werkelijkheid.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205561800
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:24 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Een paar zelfstandige regio’s die naar Putin’s pijpen dansen lijkt me nog wel haalbaar voor ze niet?
Ik vraag me af of die regio's op de lange termijn levensvatbaar zullen zijn...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205561804
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:31 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Voorlopig waarschijnlijk wel, of ze dat op termijn gaan volhouden (zowel financieel als qua bezettingsmacht) lijkt me nog maar de vraag.

Als deze oorlog ons iets duidelijk gemaakt heeft is het wel dat ons beeld van Rusland als "Sovjet-Unie 2.0" niet echt strookt met de werkelijkheid.
Dat is ook de vraag, voor iedereen lijkt me. De uiteindelijke uitkomst van de oorlog zal niemand met grote zekerheid schatten kunnen denk ik.
pi_205561838
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:32 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik vraag me af of die regio's op de lange termijn levensvatbaar zullen zijn...
Er blijkt nog een leuk gas veld onder de Donbas te liggen pas ontdekt in 2010. Maar zolang je dat niet veilig kan oppompen (en verkopen) heb je er ook niks aan.
pi_205561857
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:34 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat is ook de vraag, voor iedereen lijkt me. De uiteindelijke uitkomst van de oorlog zal niemand met grote zekerheid schatten kunnen denk ik.
Als ik het op dit moment zou moeten inschatten:

- het einde van Rusland als globale macht
- een serieuze terugval van de westerse welvaart, waardoor deze meer in de pas gaat lopen met de welvaart (of juist het gebrek daaraan) in de rest van de wereld
- een versnelde energietransitie in de westerse wereld voor degenen die zich dat kunnen permitteren
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205561858
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:45 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Er blijkt nog een leuk gas veld onder de Donbas te liggen pas ontdekt in 2010. Maar zolang je dat niet veilig kan oppompen (en verkopen) heb je er ook niks aan.
Idd precies. Je hebt niks aan grondstoffen als je de politieke stabiliteit en economische mogelijkheden mist om er wat mee te doen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205561889
twitter

De pride week is ook begonnen in Rusland zo te zien.
pi_205561987
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:40 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dat laatste past helemaal niet in het plaatje van Amnesty.

Het past in jouw plaatje.

Dit is een column, geen journalistiek werk.

Uit de acties van de Amerikanen spreekt duidelijk dat ze Oekrane steunen.
Ze testen hun materiaal daar. Dat is wat ze doen
pi_205561993
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:38 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Beetje zoals Fred van Leer, maar dan praat hij dus serieus over de oorlog.


Gays hebben er geen verstand van?
pi_205562005
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:24 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Een paar zelfstandige regio’s die naar Putin’s pijpen dansen lijkt me nog wel haalbaar voor ze niet?
20% hebben ze nu al. Dat zou weleens 30% vd Oekraine kunnen worden. En dat zal geannexeerd worden. Laat Zelenski fanboys zich geen illusies maken
pi_205562013
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:50 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

- een versnelde energietransitie in de westerse wereld voor degenen die zich dat kunnen permitteren
Europa laat haar steenkolencentrales weer op volle toeren draaien
En weer dikke vriendjes met autocraten in het middenoosten.

Dat is de realiteit
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:27:14 #38
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205562393
Putin heeft nieuw kannonnen voer gevonden

https://www.mirror.co.uk/(...)diers-could-27664214

quote:
100,000 North Korean soldiers could be sent to join Vladimir Putin's forces in Ukraine
North Korea has made it clear through "diplomatic channels" that as well as providing builders to repair war damage, it is ready to supply a vast fighting force, reported Regnum news agency

Russian defence expert discusses possibility of North Korea sending '100,000' troops

Up to 100,000 North Korean soldiers could be sent to bolster Vladimir Putin's forces fighting Ukraine.

A leading defence expert in Moscow, reserve Colonel Igor Korotchenko, told state TV: "We shouldn't be shy in accepting the hand extended to us by Kim Jong-un."
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:34:52 #39
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205562421
De Russische economie lijdt zwaar onder de sancties, volgens onderzoekers van Yale
.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:36:16 #40
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205562424
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:27 schreef michaelmoore het volgende:
Putin heeft nieuw kannonnen voer gevonden

https://www.mirror.co.uk/(...)diers-could-27664214
[..]

Geweldig toch, dat communisme. Echt een systeem van het volk voor het volk :Y
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:41:57 #41
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205562447
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Geweldig toch, dat communisme. Echt een systeem van het volk voor het volk :Y
heeft niets met communisme te maken , communisme bestaat niet
Dictatuur heet dat
Onder MAO was er communisme, met de grote stap voorwaarts
En die Noord Koreanen die weten toch wel dat ze niet meer terug zullen keren, wordt ook niet verwacht
Goed kans dat ze gaan overlopen als ze de kans krijgen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205562456
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:27 schreef michaelmoore het volgende:
Putin heeft nieuw kannonnen voer gevonden

https://www.mirror.co.uk/(...)diers-could-27664214
[..]

Er zijn al vaker berichten geweest van bijv. syriers die zouden geen deelnemen aan de oorlog in Oekraine. Tot nu toe blijkt de animo erg gering. Noord korea is een Malthusiaan land en om die reden regelmatig overbevolkt. Die overschotten komen vaak om door hongersnoden of in concentratiekampen. Door ze in de strijd te werpen kom je er ook af en bovendien zou het NK regime daar geld voor kunnen ontvangen. Of het werkelijk gaat gebeuren en in dan welke mate moeten we afwachten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:47:25 #43
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205562480
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
heeft niets met communisme te maken , communisme bestaat niet
Dictatuur heet dat
Sarcasme gaat aan je voorbij?
Alle Reelsocialistische of Communistische landen waren niets anders dan totalitaire dictaturen.
quote:
En die Noord Koreanen die weten toch wel dat ze niet meer terug zullen keren, wordt ook niet verwacht
Goed kans dat ze gaan overlopen als ze de kans krijgen
Ze zullen te horen hebben gekregen dat hun Familie fijn bezoek gaan krijgen als ze dat doen, met een bezoekje aan Kim's fijnste resorts.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:50:17 #44
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205562491
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Er zijn al vaker berichten geweest van bijv. syriers die zouden geen deelnemen aan de oorlog in Oekraine. Tot nu toe blijkt de animo erg gering. Noord korea is een Malthusiaan land en om die reden regelmatig overbevolkt. Die overschotten komen vaak om door hongersnoden of in concentratiekampen. Door ze in de strijd te werpen kom je er ook af en bovendien zou het NK regime daar geld voor kunnen ontvangen. Of het werkelijk gaat gebeuren en in dan welke mate moeten we afwachten.
Noord Korea heeft er een handje van mensen "uit te lenen" aan landen als Rusland, om daar te gaan "werken" in bv Houtvellerkampen. Rusland betaald dan NK voor die mensen en de mensen zelf worden in toom gehouden door hun familie te gijzelen.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:50:30 #45
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205562494
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Sarcasme gaat aan je voorbij?
Alle Reelsocialistische of Communistische landen waren niets anders dan totalitaire dictaturen.
[..]
Ze zullen te horen hebben gekregen dat hun Familie fijn bezoek gaan krijgen als ze dat doen, met een bezoekje aan Kim's fijnste resorts.
Men zal toch geen verschil merken of ze dood zijn of verdwenen, van de Russen die dood zijn is ook geen archief meer , laat staan dat ze betaald krijgen

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 06-08-2022 08:55:31 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205562498
twitter
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:51:46 #47
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205562499
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Men zal toch geen verschil merken of ze dood zijn of verdwenen
Alleen een beetje lullig als je foto opduikt op in de (sociale) media.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:53:40 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205562505
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Er zijn al vaker berichten geweest van bijv. syriers die zouden geen deelnemen aan de oorlog in Oekraine. Tot nu toe blijkt de animo erg gering. Noord korea is een Malthusiaan land en om die reden regelmatig overbevolkt. Die overschotten komen vaak om door hongersnoden of in concentratiekampen. Door ze in de strijd te werpen kom je er ook af en bovendien zou het NK regime daar geld voor kunnen ontvangen. Of het werkelijk gaat gebeuren en in dan welke mate moeten we afwachten.
?/

Ik dacht dat er een enorme hongersnood in NK is
https://nl.wikipedia.org/(...)heorie%20van%20lonen.
https://nos.nl/artikel/24(...)jken-aan-hongersnood
quote:
Een malthusiaanse catastrofe is een hypothetische situatie waarbij een catastrofe zou ontstaan als de landbouwproductie door bevolkingsgroei overtroffen zou worden.
De theorien van malthusiaanse catastrofe zijn zeer gelijkaardig aan de onderhoudstheorie van lonen.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205562686
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 01:48 schreef riazop het volgende:

[..]
Europa laat haar steenkolencentrales weer op volle toeren draaien
En weer dikke vriendjes met autocraten in het middenoosten.

Dat is de realiteit
Klopt, als alternatief voor Russisch gas even een paar jaartjes gebruik maken van de bestaande steenkolencentrales totdat die energiebron vervangen kan worden door "renewable energies". Normaliter hadden we nog decennialang aan de Russische gastiet gehangen. ^O^
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205562803
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:22 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Klopt, als alternatief voor Russisch gas even een paar jaartjes gebruik maken van de bestaande steenkolencentrales totdat die energiebron vervangen kan worden door "renewable energies". Normaliter hadden we nog decennialang aan de Russische gastiet gehangen. ^O^
Renewables zijn niet grondlast vaardig en zonnecellen leveren in landen verder van de evenaar in de donkere maanden weinig stroom. Voorlopig zitten we daarom nog wel even vast aan kerncentrales en fossiele brandstoffen. Waterstof kan je niet in grotere hoeveelheden opslaan zonder dat dat tot enorme kosten gaat leiden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:42:53 #51
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205562828
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Renewables zijn niet grondlast vaardig en zonnecellen leveren in landen verder van de evenaar in de donkere maanden weinig stroom. Voorlopig zitten we daarom nog wel even vast aan kerncentrales en fossiele brandstoffen. Waterstof kan je niet in grotere hoeveelheden opslaan zonder dat dat tot enorme kosten gaat leiden.
Ammoniak en methanol zijn veel betere kandidaten voor opslag van energie.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205562869
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:42 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ammoniak en methanol zijn veel betere kandidaten voor opslag van energie.
Klopt maar door waterstof om te zetten in ammoniak of methanol gaat nogal wat energie verloren en er zijn kostbare investeringen voor nodig. Economisch en energetisch is het niet rendabel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 06-08-2022 10:05:36 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:48:32 #53
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205562873
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Renewables zijn niet grondlast vaardig en zonnecellen leveren in landen verder van de evenaar in de donkere maanden weinig stroom. Voorlopig zitten we daarom nog wel even vast aan kerncentrales en fossiele brandstoffen. Waterstof kan je niet in grotere hoeveelheden opslaan zonder dat dat tot enorme kosten gaat leiden.
Daarom zijn voor de energietransitie deze hoge prijzen een dwangmiddel om nu wel door te pakken op dat onderwerp. Of het westen in staat is flexibel genoeg te reageren is de grote vraag. De klap opvangen en miljarden in verduurzaming het komende decennium lijkt mij noodzakelijk. Plus het besef dat het feest voorbij is. Zoals in de vroege twintigste eeuw en 1929 het feest voorbij was ver voor de daadwerkelijke grote oorlog
pi_205562942
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:48 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Daarom zijn voor de energietransitie deze hoge prijzen een dwangmiddel om nu wel door te pakken op dat onderwerp. Of het westen in staat is flexibel genoeg te reageren is de grote vraag. De klap opvangen en miljarden in verduurzaming het komende decennium lijkt mij noodzakelijk. Plus het besef dat het feest voorbij is. Zoals in de vroege twintigste eeuw en 1929 het feest voorbij was ver voor de daadwerkelijke grote oorlog
De VS heeft genoeg aardgas en aardolie om de transitie langzaam door te maken evenals bijv. Australie. Het is de vraag hoe groot de schade zal zijn voor europa die de transitie noodgedwongen moet versnellen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205562989
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Noord Korea heeft er een handje van mensen "uit te lenen" aan landen als Rusland, om daar te gaan "werken" in bv Houtvellerkampen. Rusland betaald dan NK voor die mensen en de mensen zelf worden in toom gehouden door hun familie te gijzelen.
Als dat echt zou gebeuren denk ik dat het best een trigger voor de VS kan zijn om veel meer te gaan doen voor Oekrane. Zo´n beetje alles behalve zelf mee te vechten.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:11:02 #56
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205563036
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:11:03 #57
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205563037
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:47 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Klopt maar door waterstof om te zetten in ammoniak of methanol gaat nogal wat energie verloren en er zijn kostbare investeringen voor nodig. Economisch en energetisch is het niet rendabel.
Punt is dat een situatie als deze, innovatie aanjaagt. Dus god weet wat voor oplossingen de komende 10 jaar ineens verschijnen die anders het levenslicht niet hadden gezien omdat het toch wel makkelijk was, die continue goedkope aanvoer van energie vanuit Rusland.

Ergo, never waste a good crisis. Zie het als een kans ipv. het pro-rusland gehuil dat we allemaal bevroren ten onder gaan komende winter.
pi_205563049
Grondlast vaardig, klopt helemaal.
Maar wat bedoel je daarmee? Een voldoende basis van aanvoer?
Of de stabiliteit van de 50hz? Want dat laatste is het grootste probleem met renawabels.
Vakman pur sang
pi_205563060
Dat rapport zingt nog wel lang door in de gelederen van Oekrane. Dit kort pittig vrouwtje is dus opgestapt.

https://www.nu.nl/buitenl(...)=#coral_talk_wrapper
Vakman pur sang
pi_205563076
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat rapport zingt nog wel lang door in de gelederen van Oekrane. Dit kort pittig vrouwtje is dus opgestapt.

https://www.nu.nl/buitenl(...)=#coral_talk_wrapper
Waarom moet ze nou weer met ‘kort pittig vrouwtje’ worden aangeduid?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205563081
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Waarom moet ze nou weer met ‘kort pittig vrouwtje’ worden aangeduid?
Dat had ook zeker niet gehoeven.
Maar zag laatst Ronald Goedemondt en dat bleef wat hangen.
Vakman pur sang
pi_205563087
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat had ook zeker niet gehoeven.
Je kunt het gewoon wijzigen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205563093
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:11 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Punt is dat een situatie als deze, innovatie aanjaagt. Dus god weet wat voor oplossingen de komende 10 jaar ineens verschijnen die anders het levenslicht niet hadden gezien omdat het toch wel makkelijk was, die continue goedkope aanvoer van energie vanuit Rusland.

Ergo, never waste a good crisis. Zie het als een kans ipv. het pro-rusland gehuil dat we allemaal bevroren ten onder gaan komende winter.
Dan nog gaan er decennia overheen voordat het een merkbaar effect heeft. Een voorbeeld hiervan zijn de EV's. De belangrijkste innovaties mbt EV's zijn de lithiumbatterij, neodymium magneten en vermogens micro-elektronica. Allemaal vindingen die al langere tijd teruggaan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:22:39 #64
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205563101
Het is ook niet kort pittig. Ken je internet terminologie :P .

Eerste reactie onder dat bericht op nu.nl had ik trouwens niet bij stil gestaan. Het rapport geeft de Russen nu gewoon een vrijbrief om civiele doelen te bestoken "want Amnesty zegt dat zelf dat Oekrane er militaire stellingen plaatst naar civiele gebouwen".

Zal vast niet de bedoeling zijn geweest van Amnesty :X .
pi_205563108
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:20 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dan nog gaan er decennia overheen voordat het een merkbaar effect heeft. Een voorbeeld hiervan zijn de EV's. De belangrijkste innovaties mbt EV's zijn de lithiumbatterij, neodyium magneten en vermogens micro-elektronica. Allemaal vindingen die al langere tijd teruggaan.
Neodymium is idd hard nodig voor al deze oplossingen. Waar wordt dat ook weer ontgonnen?
Vakman pur sang
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:26:30 #66
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205563131
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:20 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dan nog gaan er decennia overheen voordat het een merkbaar effect heeft. Een voorbeeld hiervan zijn de EV's. De belangrijkste innovaties mbt EV's zijn de lithiumbatterij, neodyium magneten en vermogens micro-elektronica. Allemaal vindingen die al langere tijd teruggaan.
Daar heeft geen crisis als deze aan ten grondslag gelegen. Enige reden dat dit aangezwengeld is, is door de vasthoudendheid van Musk. Wat weer een crisis bracht bij de oude wereld die zich links ingehaald zag door een jonkie. Daarom zie je ineens in een jaar of 10 een enorme vlucht bij alle andere automerken.

Ergo, gegarandeerd dat dit er voor gaat zorgen dat er allerlei nieuwe technieken los komen binnen 5 a 10 jaar als Nordstream niet binnen een jaar goedkoop gas binnen laat stromen.

Zelfde heb je gezien bij corona. Nooit zijn er zo snel ingewikkelde medicijnen ontwikkeld en goedgekeurd. Wederom... het moest. Dan heb je aan de ene kant een industrie met een bruikbare businesscase en anderzijds overheden die regels vloeibaar maken om voortgang te boeken.
pi_205563168
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat had ook zeker niet gehoeven.
Maar zag laatst Ronald Goedemondt en dat bleef wat hangen.
Je bent geen cabaretier en dit is geen cabaretvoorstelling.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:31:30 #68
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205563173
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Neodymium is idd hard nodig voor al deze oplossingen. Waar wordt dat ook weer ontgonnen?
China? :P
Al is dat vast niet het antwoord waar je op hoopte ;)
pi_205563197
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:31 schreef bleiblei het volgende:

[..]
China? :P
Al is dat vast niet het antwoord waar je op hoopte ;)
Ja nu wel, zeldzame aardmetalen als neodymium zitten ook in grote hoeveelheden in de grond van Oekrane.

Dus eerst wordt fossiel nog opgejaagd naar de hoogste prijzen om daarna een grote markt in renewabels te kunnen bedienen.
Zeldzame metalen zijn de nieuwe olie.
Vakman pur sang
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:36:30 #70
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205563205
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja nu wel, zeldzame aardmetalen als neodymium zitten ook in grote hoeveelheden in de grond van Oekrane.
Wat weer een reden is dat het ook voor het westen erg belangrijk is dat Oekrane niet in handen valt van Rusland en westers gezind wordt/blijft.
pi_205563214
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:36 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Wat weer een reden is dat het ook voor het westen erg belangrijk is dat Oekrane niet in handen valt van Rusland en westers gezind wordt/blijft.
Uiteraard.
Vakman pur sang
pi_205563221
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:26 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Daar heeft geen crisis als deze aan ten grondslag gelegen. Enige reden dat dit aangezwengeld is, is door de vasthoudendheid van Musk. Wat weer een crisis bracht bij de oude wereld die zich links ingehaald zag door een jonkie. Daarom zie je ineens in een jaar of 10 een enorme vlucht bij alle andere automerken.

Ergo, gegarandeerd dat dit er voor gaat zorgen dat er allerlei nieuwe technieken los komen binnen 5 a 10 jaar als Nordstream niet binnen een jaar goedkoop gas binnen laat stromen.

Zelfde heb je gezien bij corona. Nooit zijn er zo snel ingewikkelde medicijnen ontwikkeld en goedgekeurd. Wederom... het moest. Dan heb je aan de ene kant een industrie met een bruikbare businesscase en anderzijds overheden die regels vloeibaar maken om voortgang te boeken.
Er zit nogal een verschil tussen een EV en een vaccin. De verspreiding en productie van vaccins is in volume en matereriaal beslag onvergelijkbaar met EV's. Hetzelfde geldt voor de missing-link voor renewables namelijk een rendabele grootschalige energieopslag die maanden kan overbruggen. Nadat zoiets uitgevonden is gaat het nog minstens vele jaren duren voordat de uitrol merkbare effecten gaat hebben simpelweg vanwege de logistiek, productiecapaciteit en het materiaalbeslag wat ermee gepaard gaat.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205563246
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:22 schreef bleiblei het volgende:
Eerste reactie onder dat bericht op nu.nl had ik trouwens niet bij stil gestaan. Het rapport geeft de Russen nu gewoon een vrijbrief om civiele doelen te bestoken "want Amnesty zegt dat zelf dat Oekrane er militaire stellingen plaatst naar civiele gebouwen".

Zal vast niet de bedoeling zijn geweest van Amnesty :X .
De Russen zullen daar niet veel aan hebben om hun kostbare munitie aan civiele doelen te verspillen.
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:47:38 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205563280
Amnesty zegt ook dat de Russische aanvallen op burgerdoden moeten stoppen dus ik snap het gemiep over dat rapport sowieso niet echt

Er staat niets raars in volgens mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205563293
Het is oorlog .. who cares about human rights
pi_205563298
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Er zit nogal een verschil tussen een EV en een vaccin. De verspreiding en productie van vaccins is in volume en matereriaal beslag onvergelijkbaar met EV's. Hetzelfde geldt voor de missing-link voor renewables namelijk een rendabele grootschalige energieopslag die maanden kan overbruggen. Nadat zoiets uitgevonden is gaat het nog minstens vele jaren duren voordat de uitrol merkbare effecten gaat hebben simpelweg vanwege de logistiek, productiecapaciteit en het materiaalbeslag wat ermee gepaard gaat.
Pak 1 onderdeel bv de electrifisering, dus gasnet weg voor woningen en alles op elektrisch verwarmen en autoladen.

Hiervoor moet het complete e-net minimaal verdubbelt worden qua capaciteit.
Alleen al de winning, productie en aanleg van al die kabels en leidingen zal 15 jaar duren.
Uitgaande van het feit dat dit heel de EU gaat doen zullen er voor die toepassing nieuwe fabrieken opgestart moeten worden.
En koper is dan weer een dingetje mondiaal.

Maar goed, geef het een 15 jaar. Dan zijn we een heel eind
Vakman pur sang
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:56:05 #77
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205563332
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 22:10 schreef ExTec het volgende:
En het reutersbericht, van het nieuwe hulppakket twv 1 miljard.

Exclusive: U.S. readies new $1 billion Ukraine weapons package
quote:
The new package would be funded under the Presidential Drawdown Authority (PDA), in which the president can authorize the transfer of articles and services from U.S. stocks without congressional approval in response to an emergency.
Meer HIMARS raketten en M113 ambulances en ze komen uit de bestaande VS voorraad.

En vanaf september/oktober komt de eindeloze LendLease stroom op gang
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:12:27 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205563441
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:50 schreef quirina het volgende:
Het is oorlog .. who cares about human rights
Ligt er een beetje aan wie ze schend blijkbaar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:15:10 #79
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205563453
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Er zit nogal een verschil tussen een EV en een vaccin. De verspreiding en productie van vaccins is in volume en matereriaal beslag onvergelijkbaar met EV's. Hetzelfde geldt voor de missing-link voor renewables namelijk een rendabele grootschalige energieopslag die maanden kan overbruggen. Nadat zoiets uitgevonden is gaat het nog minstens vele jaren duren voordat de uitrol merkbare effecten gaat hebben simpelweg vanwege de logistiek, productiecapaciteit en het materiaalbeslag wat ermee gepaard gaat.
Ja en nee. Je hebt helemaal gelijk dat dit enorme uitdagingen zijn, je hebt niet gelijk dat dit soort uitdagingen niet juist opgelost worden in tijden van crisis. En dan zit er opeens minder verschil tussen de beide werelden.

Gaat dit pijn doen? Jazeker, maar dat is al maanden glashelder. Zal er verlies zijn? Ongetwijfeld. Maar juist revolutionaire ideen krijgen nu ruimte. Stop miljarden in de ideen van bijvoorbeeld Quaise Energy en ontwikkel op grote schaal geothermische warmte als bron van zowel verwarming als energie-opwekking. Het komende decennium overbruggen, zwaar investeren in isolatie en vermindering van energiebehoefte, en innovatieve oplossingen die veel verder gaan dan windmolens en zonnepanelen.

De grootste uitdaging zijn wij zelf. Lukt het de idioten, de ontkenners, de wappies, de collaborateurs en andere vijanden van onze levensstijl te beteugelen en echt weer visie te ontwikkelen en realiseren
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:20:37 #80
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205563488
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:56 schreef slashdotter3 het volgende:
Meer HIMARS raketten en M113 ambulances en ze komen uit de bestaande VS voorraad.
Dan zouden ze incl. vorige pakket rond de 800 rocketpods op voorraad moeten krijgen. Uitloop naar 1200 ofzo. Kan kloppen in dat oekraine aan heeft gegeven; we hebben genoeg om rus staande te houden, maar niet genoeg om ze terug te dringen.

Zouden we wat meer tactisch inzet gaan zien, ipv strategisch (bruggen, depots, C2 centers). ;)

Als je zoveel van de pods hebt, zijn wat extra HIMARS trucks ook wel handig.

We weten het maandag :)
&lt;signature here&gt;.
pi_205563588
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dan zouden ze incl. vorige pakket rond de 800 rocketpods op voorraad moeten krijgen. Uitloop naar 1200 ofzo. Kan kloppen in dat oekraine aan heeft gegeven; we hebben genoeg om rus staande te houden, maar niet genoeg om ze terug te dringen.

Zouden we wat meer tactisch inzet gaan zien, ipv strategisch (bruggen, depots, C2 centers). ;)

Als je zoveel van de pods hebt, zijn wat extra HIMARS trucks ook wel handig.

We weten het maandag :)
Oekraine zal over meer luchtafweer moeten beschikken en heel veel artillery en dito ammunitie wil het de russen zonder veel eigen verliezen terugdringen. Massa artillery is relatief goedkoop een effectief. Vooral de modernere varianten maken van loopgraven al snel graven want die hebben daarvoor de benodigde preciesie. Daarnaast veel drones voor de verkenning want zonder goede doelverkenning blijft artillery weinig effectief
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:46:03 #82
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205563649
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:37 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Oekraine zal over meer luchtafweer moeten beschikken en heel veel artillery en dito ammunitie wil het de russen zonder veel eigen verliezen terugdringen. Massa artillery is relatief goedkoop een effectief. Vooral de modernere varianten maken van loopgraven al snel graven want die hebben daarvoor de benodigde preciesie. Daarnaast veel drones voor de verkenning want zonder goede doelverkenning blijft artillery weinig effectief
Vorige pakket had 175000 155mm munitie. VS had al aangekondigd 2 van deze aan te gaan schaffen voor oekraine. Ik ga er vanuit dat die dus al in een vorig pakket zaten (?).
&lt;signature here&gt;.
pi_205563918
quote:
Russen bestoken Oekraense stad vanuit kerncentrale: 'Terugschieten is levensgevaarlijk'
Inwoners van de Oekraense stad Nikopol zijn radeloos. Bijna dagelijks worden ze beschoten door Russische soldaten die zich hebben verschanst in de Zaporizja-kerncentrale, de grootste van Europa. Huizen worden verwoest, de wanhoop onder de Oekraners is groot.

Want terugschieten richting de kerncentrale is geen optie. "Als er een kernramp komt, maken wij die niet bewust mee. Omdat wij zo dichtbij wonen, zijn wij op slag dood."

Sinds Russische troepen in maart het plaatsje Energodar innamen, is Nikopol veranderd in oorlogsgebied. Inwoners worden vrijwel elke dag beschoten vanaf de overkant van de rivier de Dnjepr.

Daar hebben zo'n 500 Russische militairen een basis opgezet, naast de Zaporizja-kerncentrale. Dat is de grootste kerncentrale in Europa, verantwoordelijk voor ongeveer een vijfde van alle energielevering van Oekrane.

Rusland beschuldigt Oekrane van gevaarlijke aanvallen op de kerncentrale, terwijl de Russen zelf troepen en materieel bij de kerncentrale hebben geplaatst.

Als Oekrane het gebied ten zuiden van Nikopol moet heroveren, zal het ook de soldaten bij Energodar moeten verjagen. De inwoners van Nikopol kijken uit naar een Oekraense overwinning, want dan stoppen de bombardementen. Maar om dat te bereiken, moet er misschien zwaar worden gevochten rond de kerncentrale.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vanuit-kerncentrale
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205563923
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Volgens Amnesty is dit geen oorlogsmisdaad omdat de Oekraners zich ook tussen civiele bebouwing verschansen. :{w
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:45:19 #85
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205563936
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Uiteindelijk omsingelen en uithongeren.
&lt;signature here&gt;.
pi_205564088
Breaking: uit een nieuw rapport van amnesty blijkt dat de vrouwen en kinderen die zijn verkracht door Russische soldaten, wel erg korte rokjes aanhadden. Amnesty wil daarmee niets concluderen, men wil het slechts benoemen.
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:13:57 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205564096
zeggen ze er ook weer bij dat de Russen geen vrouwen moeten verkrachten?

if so ... goeden garp
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:14:31 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205564100
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Volgens Amnesty is dit geen oorlogsmisdaad omdat de Oekraners zich ook tussen civiele bebouwing verschansen. :{w
dat zeggen ze nergens
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205564102
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je kunt het gewoon wijzigen.
Als hij/zij/they nou een neurologische aandoening heeft, waardoor dat niet kan?

Vanwaar dit ableisme?
pi_205564113
quote:
88s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat zeggen ze nergens
Eens. Amnesty zegt weinig. Volstrekt irrelevante organisatie.
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:16:32 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205564118
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Eens. Amnesty zegt weinig. Volstrekt irrelevante organisatie.
dat ligt er een beetje aan hoeveel belang je aan mensenrechten hecht

persoonlijk vind ik het wel rullevant
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205564126
quote:
88s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:16 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat ligt er een beetje aan hoeveel belang je aan mensenrechten hecht

persoonlijk vind ik het wel rullevant
Schattig.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:17:54 #93
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205564128
quote:
88s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat zeggen ze nergens
Nee, dat klopt. AI zegt dat niet. rus gaat dat de komende maanden tot vervelens toe zeggen.

Inclusief natuurlijk verder steden bombarderen en daarna triomfantelijk naar dat rapport wijzen.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:18:08 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205564130
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Schattig.
Niet echt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205564136
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
Niet echt
Wel degelijk. Amnesty geeft zoveel om 'mensenrechten', dat ze verwachten dat Oekrane de wapens neerleggen in bevolkte gebieden, zodat Rusland het gewoon over kan nemen. En dat allemaal vanuit een soort: 'we moeten beide kanten bekritiseren!'..
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:19:18 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205564141
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, dat klopt. AI zegt dat niet. rus gaat dat de komende maanden tot vervelens toe zeggen.

Inclusief natuurlijk verder steden bombarderen en daarna triomfantelijk naar dat rapport wijzen.
Ja maar dat doen en zeggen ze al maanden zo niet jaren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:20:32 #97
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205564153
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja maar dat doen en zeggen ze al maanden zo niet jaren
Ja, ik denk ook niet dat jij en ik er instinken.

Maar steun voor oekraine hangt van meer mensen af dan alleen de wat slimmeren op fok.
&lt;signature here&gt;.
pi_205564173
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:12 schreef theunderdog het volgende:
Breaking: uit een nieuw rapport van amnesty blijkt dat de vrouwen en kinderen die zijn verkracht door Russische soldaten, wel erg korte rokjes aanhadden. Amnesty wil daarmee niets concluderen, men wil het slechts benoemen.
Dit lijkt me de schuld van Oekranse kledingwinkels. Die zo dus moedwillig vrouwen in gevaar brengen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:25:50 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205564186
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, ik denk ook niet dat jij en ik er instinken.

Maar steun voor oekraine hangt van meer mensen af dan alleen de wat slimmeren op fok.
Ja maar Amnesty zou niet bezig moeten zijn met steun voor A of B te generen

Ze signaleren schendingen van het oorlogsrecht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:26:35 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205564191
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wel degelijk. Amnesty geeft zoveel om 'mensenrechten', dat ze verwachten dat Oekrane de wapens neerleggen in bevolkte gebieden, zodat Rusland het gewoon over kan nemen. En dat allemaal vanuit een soort: 'we moeten beide kanten bekritiseren!'..
Nee dan moet je dat rapport echt (nog?) een keer lezen hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')