--quote:Op donderdag 23 december 2021 10:40 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Met nog een foto van hem met een uitdrukking van: "Wat doe ik nou?Ben ik echt zo gek?
![]()
"
https://www.linkedin.com/(...)037880849719296-GQv3
quote:Op donderdag 28 juli 2022 22:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het was Hester’s wens om haar begrafenis op te fleuren met een rouwboeket gele bloemen. Google maar eens en je ziet dat deze gemiddeld tussen de 65 en 80,- kost. Wat een onzin. Ik plukte gratis een handjevol paardenbloemen in de berm langs de A1.
Je mag wat mij betreft iemands leven vieren bij de begrafenis, het hoeft geen deprimerend zooitje te zijn, maar zeggen dat het de mooiste dag van je leven is, vind ik wel vrij morbide (pun intended)quote:Op vrijdag 29 juli 2022 09:59 schreef Viv het volgende:
[..]
Misschien waren die er wel.
[..]
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:6950436944497549315
Verderop in dat bericht zwakt hij het alweer af, het was ordinaire clickbait. Over de rug van je terminale vrouw.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:08 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Je mag wat mij betreft iemands leven vieren bij de begrafenis, het hoeft geen deprimerend zooitje te zijn, maar zeggen dat het de mooiste dag van je leven is, vind ik wel vrij morbide (pun intended).
https://www.linkedin.com/(...)m_medium=android_appquote:𝐍𝐞𝐯𝐞𝐫 𝐠𝐢𝐯𝐞 𝐮𝐩! 𝐍𝐞𝐯𝐞𝐫 𝐬𝐭𝐨𝐩 𝐜𝐡𝐚𝐬𝐢𝐧𝐠 𝐲𝐨𝐮𝐫 𝐝𝐫𝐞𝐚𝐦𝐬!
Dat beschrijft deze foto voor mij! Momenteel ben ik samen met mijn ouders EN zusje een week op cruise vakantie in Noorwegen. Sinds haar 10e had mijn zusje de droom om ooit te mogen dansen/werken op een cruise schip. 2,5 jaar geleden kwam deze droom in vervulling, maar werd door de Corona wreed uiteen gespat. Eindelijk vertrok ze, na 2,5 jaar wachten, afgelopen februari en werd haar droom werkelijkheid!
Samen genieten we nu even van de week vakantie, in haar droomwereld!
Het doet me beseffen dat je alles kan bereiken, als je de dromen die je hebt maar blijft chasen! Met IT4People willen we onze professionals en partners ook helpen met het chasen van hun dromen! En dat maakt mij niets anders dan trots op It4People, mezelf maar vooral m’n familie (en kleine zusje)!
Geniet weer van de week allemaal en onthoud!
𝐍𝐞𝐯𝐞𝐫 𝐠𝐢𝐯𝐞 𝐮𝐩! 𝐍𝐞𝐯𝐞𝐫 𝐬𝐭𝐨𝐩 𝐜𝐡𝐚𝐬𝐢𝐧𝐠 𝐲𝐨𝐮𝐫 𝐝𝐫𝐞𝐚𝐦𝐬!
#dreams #vakantie #relax
Godverdomme...quote:Het doet me beseffen dat je alles kan bereiken, als je de dromen die je hebt maar blijft chasen!
Hester mag zich gelukkig prijzen dat ze de laatste jaren dementie had. Stel dat het wat anders is en je maakt met je volle verstand Ton mee dat wens je je ergste vijand nog niet toe.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:08 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Je mag wat mij betreft iemands leven vieren bij de begrafenis, het hoeft geen deprimerend zooitje te zijn, maar zeggen dat het de mooiste dag van je leven is, vind ik wel vrij morbide (pun intended).
quote:Op zaterdag 30 juli 2022 11:17 schreef vipergts het volgende:
[..]
Hester mag zich gelukkig prijzen dat ze de laatste jaren dementie had. Stel dat het wat anders is en je maakt met je volle verstand Ton mee dat wens je je ergste vijand nog niet toe.
Een wrede verstoring van haar droom. Dansen op een bootje voor dronken Engelse bejaardenquote:Op zaterdag 30 juli 2022 10:40 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)m_medium=android_app
Echt boeiend man.En ook nog al dat onnodig Engels en een kutfoto erbij.
Maar deze dan..
[..]
Godverdomme...![]()
![]()
Als je googlet op Hester en Ton, dann krijg je niet de indruk dat Ton vies was van wat aandacht.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 11:17 schreef vipergts het volgende:
[..]
Hester mag zich gelukkig prijzen dat ze de laatste jaren dementie had. Stel dat het wat anders is en je maakt met je volle verstand Ton mee dat wens je je ergste vijand nog niet toe.
Opzich wel lekker als zoiets je droom is, dat is nog wel goed haalbaar.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 11:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Een wrede verstoring van haar droom. Dansen op een bootje voor dronken Engelse bejaarden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 30 juli 2022 11:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als je googlet op Hester en Ton, dann krijg je niet de indruk dat Ton vies was van wat aandacht.
Helemaal waar jaquote:Op zaterdag 30 juli 2022 11:54 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Opzich wel lekker als zoiets je droom is, dat is nog wel goed haalbaar.
Je zou maar dromen van wereldheerschappij...
Ja, dan was ze die vieze Ton in ieder geval vergeten.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 11:17 schreef vipergts het volgende:
[..]
Hester mag zich gelukkig prijzen dat ze de laatste jaren dementie had.
Nou en overal strooien met clichés en LinkedIn-wijshedenquote:Op zaterdag 30 juli 2022 11:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als je googlet op Hester en Ton, dann krijg je niet de indruk dat Ton vies was van wat aandacht.
is getrouwd met Hester, die Alzheimer heeft. Hij heeft daarnaast een nieuwe liefde: Peggy.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 14:40 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Nou en overal strooien met clichés en LinkedIn-wijsheden
Op zich wel begrijpelijk, iemand kan echt al jaren dement zijn en als iemand je niet meer herkent is het ook gewoon geen relatie meer.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 14:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
is getrouwd met Hester, die Alzheimer heeft. Hij heeft daarnaast een nieuwe liefde: Peggy.
Dit is niet heel standaard.
Oehhh... ik voorzie een uitvaart voor Peggy in de nabije toekomst.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 14:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
is getrouwd met Hester, die Alzheimer heeft. Hij heeft daarnaast een nieuwe liefde: Peggy.
Dit is niet heel standaard.
quote:Op maandag 1 augustus 2022 23:23 schreef Molo het volgende:
Fantastisch dat je door die sneakers ineens geen verdriet meer hebt en de dood van oma kunt wegmanagen
Tevens zie ik nu een spijkerbroekje tot net onder haar billen voor me![]()
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:6959982271680364544quote:Een week met een rouwrandje
Tijdens mijn bezoek aan Riga vorige week ontving ik het verdrietige bericht dat een vriend geheel onverwacht was overleden. Midden vijftig was hij pas. Een voorbeeld voor velen voor wat betreft gezonde leefstijl en blakende gezondheid. Ik was hem in de afgelopen jaren wat uit het oog verloren, maar nu kwamen alle herinneringen weer boven. Ik blijf het moeilijk vinden te begrijpen dat hij nu niet meer bestaat. Hij bestaat niet meer.
Hij bleek geen uitvaartverzekering te hebben, daarom ben ik gaan onderzoeken welke crowdfunding platformen er zijn. De nabestaanden voelden enige schroom om dit zelf te doen, dus was het heel verstandig dat ze dit uit handen hadden gegeven.
Het platform dat het beste uit de bus kwam, hebben we ingezet. Inmiddels is er 180% van het streefbedrag opgehaald en bij iedere donatie lees ik hoeveel deze persoon in het leven van heel veel mensen heeft betekend. De actie-pagina is een prachtig eerbetoon geworden en mensen vinden het juist fijn om te kunnen bijdragen aan een laatste afscheid.
De volgende stap is zijn sociale media. Wat doe je als je de wachtwoorden niet hebt? Gelukkig kun je via de helpdesk van LinkedIn, Facebook en Instagram een verzoek indienen om van het persoonlijk profiel een herdenkingspagina te maken of om het profiel zelfs te sluiten. Hier vind je er meer informatie over:
LinkedIn: https://lnkd.in/eeZ2vW9B
Facebook: https://lnkd.in/eax-KbnY
Instagram: https://lnkd.in/ek_wzeHj
Ik zou in eerste instantie kiezen voor gedenkpagina’s omdat mensen het echt heel fijn vinden om ergens hun gevoelens te kunnen uiten.
Als je jouw nabestaanden nu al een beetje wilt helpen, dan kun je een social media testament laten opstellen. Hierin kun je de profielen, gebruikersnamen en wachtwoorden vastleggen. En daarnaast kun je een social media executeur aanwijzen als je niet wilt dat jouw nabestaanden toegang krijgen tot jouw privé-gegevens. Dat kan de notaris zijn, maar ook iemand in je omgeving. Denk naast sociale media ook aan gedownloade bestanden, e-mails, foto’s en muziek in de cloud, internetbankieren, oftewel je gehele digitale nalatenschap.
En als je geen uitvaartverzekering hebt, leg dan zelf een (spaarrekening) potje aan waar je iedere maand een bedrag op stort zodat jouw nabestaanden niet ook nog belast worden met financieel verdriet.
En nog een afsluitende tip: leef! Leef hier en nu en doe leuke dingen samen met mensen die je graag om je heen hebt ❤️
En dat allemaal in een spijkerbroekje met sneakers.quote:Op maandag 1 augustus 2022 23:05 schreef leolinedance het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze zat daar in haar spijkerbroekje met sneakers aan![]()
Heidi je bent een topper![]()
![]()
Dit telt niet, Viv. Nu kunnen we niemand belachelijk maken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 01:54 schreef Viv het volgende:
In navolging van Ton: je kunt ook goede sier maken met het overlijden van een al jaren uit het oog verloren vriend!
[..]
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:6959982271680364544
Ik denk dat ze zich schuldig voelde over de verwaterde vriendschap, en zich daarom opgeworpen heeft om alles voor hem te regelen. Ook nog een post op LinkedIn erbij voor de ego-boost, en ze kan er weer tegenaan.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 09:29 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Dit telt niet, Viv. Nu kunnen we niemand belachelijk maken.![]()
Oh, maar dat veranderd de zaak! Ontopic: wat een mongool.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 09:35 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zich schuldig voelde over de verwaterde vriendschap, en zich daarom opgeworpen heeft om alles voor hem te regelen. Ook nog een post op LinkedIn erbij voor de ego-boost, en ze kan er weer tegenaan.
Gvd wat giftigquote:Op maandag 1 augustus 2022 23:05 schreef leolinedance het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze zat daar in haar spijkerbroekje met sneakers aan![]()
Heidi je bent een topper![]()
![]()
Wat een zwetsverhaal. Als of iemand een random fotograaf een uitgebreide mail gaat sturen over taalfoutenquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 21:42 schreef Thaddeus het volgende:
𝗝𝗶𝗷 𝗯𝗲𝗻𝘁 𝗴𝗲𝗲𝗻 𝗵𝗶𝗴𝗵 𝗲𝗻𝗱 𝗳𝗼𝘁𝗼𝗴𝗿𝗮𝗮𝗳 𝘄𝗮𝗻𝘁 𝗷𝗲 𝗺𝗮𝗮𝗸𝘁 𝘀𝗽𝗲𝗹𝗳𝗼𝘂𝘁𝗲𝗻"
Deze reactie kreeg ik onlangs na een nieuwsbrief.
In een mail van bijna 200 woorden werd ik volledig afgebrand.
Normaal negeer ik dit soort reacties maar de mail was zo haatdragend dat ik een reactie stuurde.
In de foto deel ik mijn reactie.
Deze post is voor iedereen die niet in het hokje past!
Ik heb altijd moeite gehad om mee te komen met school.
Vermoedelijk ben ik een adhd’er en is dat de reden dat ik taalfoutjes niet herken. Ik kan een alinea 10x doorlezen maar in the end zal er af en toe een foutje in zitten.
De meest brilante mensen waren dislectisch of hadden discalculie. Maar daar horen we niemand over.
En waarom ook?
Hun werk, hun talenten spreken voor zich!
Niemand zegt: “Die Da Vinci is geen kunstenaar want hij kan niet spellen.”
Een lijstje met geniën die niet in het hokje passen:
- Wolfgang Amadeus Mozart (dyslexie)
- Albert Einstein (dyslexie en autisme)
- Justin Timberlake (adhd)
- Hans Christian Andersen (discalculie)
- Pablo Picasso (dyslexie)
- Anthony Hopkins (autisme)
- Emma Watson (adhd)
- Muhammed Ali (dyslexie)
- Steven Spielberg (dyslexie)
Laten we in een wereld leven waar we elkaar helpen, supporten in plaats van afbranden.
Nobody is perfect! ❤
Meer over mij als personal branding & business fotograaf 📸:
https://lnkd.in/eezRxsc
#personalbranding #fotoshoot #fotografie #zichtbaarheid #fotograaf #ondernemer #branding #personalbranding #coworking #ondernemen #socialmedia #verkopen #zakelijkportret #businessshoot #zakelijksefotografie #samenwerken
Watquote:
Anthony Hopkins is een kannibaal.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 21:42 schreef Thaddeus het volgende:
Normaal negeer ik dit soort reacties maar de mail was zo haatdragend dat ik een reactie stuurde.
Vermoedelijk ben ik een adhd’er en is dat de reden dat ik taalfoutjes niet herken. Ik kan een alinea 10x doorlezen maar in the end zal er af en toe een foutje in zitten.
De meest brilante mensen waren dislectisch of hadden discalculie. Maar daar horen we niemand over.
En waarom ook?
- Emma Watson (adhd)
Laten we in een wereld leven waar we elkaar helpen, supporten in plaats van afbranden.
Nobody is perfect! ❤
#personalbranding #fotoshoot #fotografie #zichtbaarheid #fotograaf #ondernemer #branding #personalbranding #coworking #ondernemen #socialmedia #verkopen #zakelijkportret #businessshoot #zakelijksefotografie #samenwerken
Die Irene Poelert.quote:
Chasen.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 10:40 schreef HSG het volgende:
[..]
Echt boeiend man.En ook nog al dat onnodig Engels en een kutfoto erbij.
Maar deze dan..
[..]
Godverdomme...![]()
![]()
Dus ze zegt eigenlijk: "Ik ben een genie want ik maak spelfouten"?quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 21:42 schreef Thaddeus het volgende:
En waarom ook?
- Emma Watson (adhd)
Nobody is perfect! ❤
Inderdaad en ook nog zinnen als "je kan alles bereiken als je maar wil". Blijf dromen knul want dat is een fabel.quote:Op zondag 7 augustus 2022 16:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Chasen.Veel mensen zijn tegenwoordig zo slecht in Nederlands dat ze van gekkigheid niet meer weten hoe ze dingen moeten verwoorden.
Zeker, wat een bescheiden LinkedInberichtjequote:Op zondag 7 augustus 2022 16:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dus ze zegt eigenlijk: "Ik ben een genie want ik maak spelfouten"?
https://www.linkedin.com/(...)m=android_app[quote][/quote]quote:Een tijd geleden deelde ik dat ik een dwangstoornis heb.
Helaas is dat niet het enige.
Iets wat ik al een tijd vermoed, is nu vastgesteld. Ik heb een autismespectrumstoornis (ASS). Daarbij heb ik een persoonlijkheidsstoornis 'niet anders omschreven' (NAO). Ik heb namelijk symptomen die passen bij meerdere persoonlijkheidsstoornissen, maar niet genoeg om van specifiek één of al die stoornissen te spreken.
Een psychisch pretpakket dus. Maar eerlijk? Er vallen nu meer kwartjes in mijn hoofd dan uit een op hol geslagen kauwgomballenapparaat. Het beestje krijgt een naampje. Hier snakte ik naar.
Veel mensen zien labels voor psychische problemen, als stigmatiserende hokjes voor mensen. Dat snap ik heel goed, maar voor mij zijn labels een vorm van erkenning. Wat ik als naar ervaar, is niet geveinsd of verzonnen.
Het bestaat en het is echt. Daarom deel ik dit.
Ik denk dat we mentale kwetsbaarheid nog altijd te veel wegstoppen en bagatelliseren. We weten ons er vaak geen raad mee als iemand in onze omgeving ermee worstelt. Of als we er zélf mee worstelen. Dat zorgt voor een hoop onnodig lijden.
De afgelopen maanden stonden voor mij in het teken van mensen in vertrouwen nemen en psycho-educatie. Ik las boeken, luisterde naar podcasts en praatte met anderen. Dat steunt enorm. Steeds meer vallen de puzzelstukjes op hun plek.
Ik begrijp nu beter waarom ik dingen ervaar zoals ik ze ervaar. Wat steeds weer mijn valkuilen zijn. Waarom ik al zo lang moeite heb met bepaalde dingen. Wat dit doet in mijn relaties met anderen. En waarom ik ondanks (of dankzij?) deze diagnoses goed mijn werk kan doen als zelfstandig ondernemer.
Ik voel een vreemde mix van opluchting en verdriet wat eindelijk de ruimte krijgt. Mijn uitnodiging aan iedereen die dit leest: stop mentale kwetsbaarheid niet weg, maar práát erover. In je omgeving, op je werk, bij de sportclub, of tussen de blokjes kaas en stukjes worst door op de verjaardag van tante Corrie.
Praten geeft lucht, biedt troost en helpt relativeren. En het geeft mij — a.k.a. de raspessimist — zelfs vertrouwen in een oké leven mét diagnoses. Geloof me, dat wil wat zeggen.
Mentale kwetsbaarheid is niet ijl, maar echt. Dus praat, op een moment en manier die jij prettig vindt. Al is het maar met één iemand.
Mijn steun heb je.
#autisme #psychiatrie #mentaal
Vast over een paar maanden een update dat ie freelance coach is gewordenquote:Op maandag 8 augustus 2022 22:57 schreef HSG het volgende:
[..]
[..]
Ik heb een dwangstoornis en allerlei andere issues dus kalk ik dat op LinkedIn wat gewoon op Facebook thuis hoort.
Ik snap vooral de opluchting om “het label” niet. Het is nota bene het label: je hebt allerlei dingen die niet volgens de norm zijn maar het past nergens bij dus je krijgt de sticker: overigquote:Op maandag 8 augustus 2022 22:57 schreef HSG het volgende:
[..]
[..]
Ik heb een dwangstoornis en allerlei andere issues dus kalk ik dat op LinkedIn wat gewoon op Facebook thuis hoort.
En dan Justin Timberlake en Emma Watson als geniën bestempelen. Als je nou niemand beter weet.quote:Op zondag 7 augustus 2022 10:41 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Anthony Hopkins is een kannibaal.
Mijn chemobrein zit me behoorlijk in de weg. Soms word ik heel emotioneel en regelmatig raak ik gefrustreerd. Want: schrijven lukt vaker niet dan wel.quote:Op zondag 7 augustus 2022 10:41 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Anthony Hopkins is een kannibaal.
Ik wist niet dat Socrates in het Engels filosofeerde:quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 21:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat een zwetsverhaal. Als of iemand een random fotograaf een uitgebreide mail gaat sturen over taalfouten![]()
laat staan dat je meerdere haatdragende reacties krijg als doodnormale fotograaf
![]()
Ze mag overigens best eens met mijn telelens komen spelen
quote:"Let him who move the world first move himself."
- Socrates
#inspiratie #kansenzien #doorzetten #lef #omdenkenquote:
Emma speelde toch dat slimme kind in Harry Potter?quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 08:26 schreef vencodark het volgende:
[..]
En dan Justin Timberlake en Emma Watson als geniën bestempelen. Als je nou niemand beter weet.
Hannibal Lecter heeft bruin/rode ogen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 08:33 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Mijn chemobrein zit me behoorlijk in de weg. Soms word ik heel emotioneel en regelmatig raak ik gefrustreerd. Want: schrijven lukt vaker niet dan wel.
Maar mijn door chemo aangetaste geest slaat ook regelmatig volslagen door in bizarre gedachten en ideeën. En dat leverde dit
- ietwat bizarre,
- soms bijna lugubere,
- en ook tjokvol (zwarte) humor
verhaal op over mijn angsten over mijn bestralingstraject.
Dit keer zeg ik niet 'geniet met een lach en misschien wel weer een traan'.
Dit keer adviseer ik je om alvast contact op te nemen met je psycholoog of therapeut. Áls je het aandurft dit verhaal te lezen natuurlijk.
Halloween is in the air. Muhahaha ?????
Beam me up, Scotty
Ik sta middenin het nergens. Het is er stoffig en rood. The Grand Canyon? Mars?
Het is er in elk geval hartstikke nep. Erg tv-studio halverwege de jaren tachtig.
'Beam me up, Scotty,' zeg ik.
Tinkelende belletjes klinken, mijn lichaam valt uiteen in miljarden stukjes die stralen als sterren.
Dan ben ik in het niets.
'Energize!' echoot een stem.
En weer tinkelende bellen en lichtgevende bolletjes. De lichtjes worden weer ikzelf op een smal bankje.
Het bankje van het bestralingsapparaat, realiseer ik me.
Het apparaat ruist om me heen, de oogjes kijken naar me.
Ze calculeren. Meten.
Ik pers mijn ogen dicht. 'Beam me up, Scotty!' roep ik uit.
Hier wil ik niet zijn.
'We zijn het masker vergeten,' zegt een stem.
Het smalle bankje kantelt tot ik rechtop in de lucht zweef. Ik wil gillen, maar ik krijg zowat geen lucht. Ik ben ontzettend vastgesnoerd met leren riemen.
Achter het glas is een stenen muur en een bed, waar een gevangene naast staat. Sir Anthony Hopkins - Hannibal Lecter. Zijn houding is kaarsrecht, hij verroert zich niet. Zijn lichtblauwe ogen priemen zich in die van mij.
'Hello, Clarice'.
Lees het hele verhaal via het artikel.
#schrijversleven #writerslife #hodgkin #kanker #omdenken #kankerpatiënt #kortverhaal #schrijven #writing
Maar jij was toch ook manager op een sociale werkplaats?quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 08:33 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Mijn chemobrein zit me behoorlijk in de weg. Soms word ik heel emotioneel en regelmatig raak ik gefrustreerd. Want: schrijven lukt vaker niet dan wel.
Maar mijn door chemo aangetaste geest slaat ook regelmatig volslagen door in bizarre gedachten en ideeën. En dat leverde dit
- ietwat bizarre,
- soms bijna lugubere,
- en ook tjokvol (zwarte) humor
verhaal op over mijn angsten over mijn bestralingstraject.
Dit keer zeg ik niet 'geniet met een lach en misschien wel weer een traan'.
Dit keer adviseer ik je om alvast contact op te nemen met je psycholoog of therapeut. Áls je het aandurft dit verhaal te lezen natuurlijk.
Halloween is in the air. Muhahaha ?????
Beam me up, Scotty
Ik sta middenin het nergens. Het is er stoffig en rood. The Grand Canyon? Mars?
Het is er in elk geval hartstikke nep. Erg tv-studio halverwege de jaren tachtig.
'Beam me up, Scotty,' zeg ik.
Tinkelende belletjes klinken, mijn lichaam valt uiteen in miljarden stukjes die stralen als sterren.
Dan ben ik in het niets.
'Energize!' echoot een stem.
En weer tinkelende bellen en lichtgevende bolletjes. De lichtjes worden weer ikzelf op een smal bankje.
Het bankje van het bestralingsapparaat, realiseer ik me.
Het apparaat ruist om me heen, de oogjes kijken naar me.
Ze calculeren. Meten.
Ik pers mijn ogen dicht. 'Beam me up, Scotty!' roep ik uit.
Hier wil ik niet zijn.
'We zijn het masker vergeten,' zegt een stem.
Het smalle bankje kantelt tot ik rechtop in de lucht zweef. Ik wil gillen, maar ik krijg zowat geen lucht. Ik ben ontzettend vastgesnoerd met leren riemen.
Achter het glas is een stenen muur en een bed, waar een gevangene naast staat. Sir Anthony Hopkins - Hannibal Lecter. Zijn houding is kaarsrecht, hij verroert zich niet. Zijn lichtblauwe ogen priemen zich in die van mij.
'Hello, Clarice'.
Lees het hele verhaal via het artikel.
#schrijversleven #writerslife #hodgkin #kanker #omdenken #kankerpatiënt #kortverhaal #schrijven #writing
Klopt, was je ziek vandaag? Ik heb je niet gezien op de werkplaats gr grquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 19:45 schreef HSG het volgende:
[..]
Maar jij was toch ook manager op een sociale werkplaats?
Wat doen jij je administratie slecht zeg. Ik heb ik al drie jaar geleden als vrijwilliger ontslag genomen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 21:34 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Klopt, was je ziek vandaag? Ik heb je niet gezien op de werkplaats gr gr
Blijkt ergens uit dat hij het geen leuke baan vindt?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 15:49 schreef Federer-fan het volgende:
Iemand heeft een nieuwe baan op een nieuwsredactie:
"Dat ik daar ongelofelijk veel zin in heb is een understatement!"
Ik neem aan dat hij "overstatement" bedoelt?
Nee, maar ik vind het zo overdreven overkomen. Als je schrijft dat je ergens "ongelofelijk veel zin in hebt" is dat toch wel voldoende? Om dat ook nog een understatement te noemen is wel erg overdreven vind ik.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 15:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Blijkt ergens uit dat hij het geen leuke baan vindt?
quote:Toen ik acht jaar geleden bij Telecompaper aan boord kwam, dacht ik dat ik de telecommarkt al wel kende, maar bij Telecompaper heb ik kunnen ontdekken 'how deep the rabbithole goes'. Het is ongekend wat ik in de afgelopen acht jaar nog heb kunnen leren, mee heb kunnen maken en aan ervaring op heb kunnen doen.
Maar het een overstatement noemen, zou niet kloppen.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 15:54 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind het zo overdreven overkomen. Als je schrijft dat je ergens "ongelofelijk veel zin in hebt" is dat toch wel voldoende? Om dat ook nog een understatement te noemen is wel erg overdreven vind ik.
Ja, dat kan toch gewoon kloppen? Dat het te sterk uitgedrukt is?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 15:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar het een overstatement noemen, zou niet kloppen.
Het is ook erg overdreven, als hij niet betaald zou krijgen zou hij daar niet werken.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 15:59 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, dat kan toch gewoon kloppen? Dat het te sterk uitgedrukt is?
Maar goed, je neemt het erg letterlijk. Ik vind het gewoon erg overdreven hoe iemand over een nieuwe baan praat.
https://www.linkedin.com/(...)m_medium=android_appquote:𝗔𝗹𝘀 𝗱𝗶𝗲 𝗮𝗻𝗱𝗲𝗿 𝘇𝗶𝗰𝗵 𝗺𝗮𝗮𝗿 𝗮𝗹𝘀 𝗲𝗲𝗻 𝘃𝗶𝘀 𝗼𝗽 𝗵𝗲𝘁 𝗱𝗿𝗼𝗴𝗲 𝘃𝗼𝗲𝗹𝘁. 🐠
Zo ongemakkelijk mogelijk..
Dan is het interview succesvol, want dan heeft diegene zich vast écht kunnen laten zien!
Ik verbaas mij nog steeds over dit soort sollicitatiegesprekken. Tweerichtingsverkeer dat in geen velden of wegen te bekennen is. Onzinnige of te persoonlijke vragen. En de ‘ik stel hier de vragen’-mentaliteit. 🙄
Een professional zei laatst:
‘𝗜𝗸 𝗺𝗼𝗲𝘁 𝘇𝗲𝗴𝗴𝗲𝗻, 𝗱𝗶𝘁 𝗶𝘀 𝗵𝗲𝘁 𝗺𝗲𝗲𝘀𝘁 𝗼𝗽𝗲𝗻 𝗲𝗻 𝗼𝗻𝘁𝘀𝗽𝗮𝗻𝗻𝗲𝗻 𝗴𝗲𝘀𝗽𝗿𝗲𝗸 𝗱𝗮𝘁 𝗶𝗸 𝗶𝗻 𝘁𝗶𝗷𝗱𝗲𝗻 𝗵𝗲𝗯 𝗴𝗲𝗵𝗮𝗱.’
Dat is toch wel één van de grotere complimenten voor mij als gesprekspartner. Ik hoef je niet te laten zweten, dat doet het weer wel. 🥵
💡 Wat is volgens jou de reden dat interviewers nog steeds met een gestrekt been of een stel zure ogen het gesprek in gaan?
Sterkte met de hitte de komende dagen! ☀️
FYGI | Happy Recruiters | Vanuit je hart.
https://www.linkedin.com/(...)m_medium=android_appquote:4people bedankt! Na een periode van ruim 8 jaar heb ik besloten 4people te verlaten en mezelf in een andere omgeving verder te ontwikkelen. Via deze weg wil ik alle (oud-) collega’s, (oud-) medewerkers, opdrachtgevers en relaties bedanken voor de samenwerking en de prachtige tijd! In het bijzonder Ronald voor de kansen die ik heb gekregen en de bijdrage die ik heb mogen leveren aan de groei van de organisatie.
Per 1 september start ik als directeur bij Yelgo in Drachten. Yelgo is een detacheringsorganisatie gericht op de bemiddeling van hoger opgeleide digitale professionals. Samen met een enthousiast team gaan we aan de slag om digitale verandering mogelijk te maken door digitale professionals te verbinden aan toonaangevende opdrachtgevers. Vanaf heden ben ik telefonisch bereikbaar via 06-23323662. Ik kijk er naar uit!
Toen ik aan mijn huidige baan begon, heb ik ook gepost dat ik er ongelooflijk blij mee was.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 18:49 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Het is ook erg overdreven, als hij niet betaald zou krijgen zou hij daar niet werken.
Als je net aan een baan begint vind ik het een stuk logischer om daar zo blij mee te zijn.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:56 schreef Viv het volgende:
[..]
Toen ik aan mijn huidige baan begon, heb ik ook gepost dat ik er ongelooflijk blij mee was.![]()
Maar dat ging ook wel om een hele mooie stap binnen mijn vakgebied, die het bovendien mogelijk maakte dat mijn gezin naar Zweden kon verhuizen, iets wat we al jaren van plan waren.![]()
Oh, en ik zou ook onbetaald wel aan mijn werkgever verbonden willen blijven (maar zeg dat maar niet tegen ze).
quote:Monday 1 August my father passed away. I want to honor him with a post about inspirational leadership. While this is a personal post, it is meant to inspire others, just like my father always did.
My father was a mayor of the cities Bloemendaal and later Amstelveen in the Netherlands. During his career he met with many CEO’s of multinationals, and many dignitaries like the emperor of Japan, prime ministers and ministers, ambassadors and members of the royal family, however he never forgot about those that mattered the most, which is the employees of the city hall and the local population.
He was a gifted public speaker, and able to get along with everyone.
With his enthusiasm and his great vocabulary, respect, humor and his true interest in people he was able to inspire audiences and individuals.
He had the unique talent to really be 1 with the team. He was often the pacesetter, but did not shy away taking responsibility and making decisions when needed. He was approachable and especially supported those who needed it the most, at all levels. He inspired and let others shine and succeed. Many current leaders can learn from that.
In business and life it is not about meeting as many executives and leaders as you can. On the contrary, it is meeting those, at all levels, that you can inspire and make a difference for, or those that can make a difference for you and those where you can learn from. Always approach and listen to people with respect and show true interest. Not with arrogance and an attitude.
In one of the newspapers a journalist wrote an in memoriam article with the title, ‘old mayor with sense of humor passed away’. This article and feedback from many others, showed how special and respected he was, by all levels of the society. It was hard not to get along with him, because he was always himself and not pretending. When he was there you would feel safe. He was there for you. He was averse to allures.
I am proud of who he was and what he achieved. For his outstanding work, including many secondary functions, he received several
high decorations, including 2 royal ones (knight, and later promoted to, officer of the order of Orange-Nassau), something that he was very proud. This shows that hard work and leadership will be recognized and rewarded by those that you support. Not in the form of money, but in friendship, respect and recognition, something most important, especially when you look back at the end of your life.
Above all my father was a family man. The entire family, including his 3 granddaughters of 21, 18 and 16, have learned so much from him, which they can use in their personal developments and future life, just like all the others he inspired. They all spoke with tears, great respect, warm feelings and humor at his funeral. He will be missed.
In the spirit of my father: be respectfull, be yourself, inspire others, be kind and take care of each other. Not a bad thing nowadays.
Keep well!
Inspire others... ik word daar zo moe van. Niemand zit te wachten op andermans, ongevraagde mening.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 03:33 schreef Viv het volgende:
Je overleden vader, een Nederlandse oud-burgemeester, eren op LinkedIn met een lap tekst van 6 kantjes in matig Engels.
[..]
Ik moest meteen aan Oppassen denkenquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 03:33 schreef Viv het volgende:
Je overleden vader, een Nederlandse oud-burgemeester, eren op LinkedIn met een lap tekst van 6 kantjes in matig Engels.
[..]
Ik heb even gegoogled en er is werkelijk niets bijzonder aan die man. Hij is mog saaier dan opdrogende verf.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 03:33 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat "humbled" ook altijd.quote:Very, very excited and humbled to have been accepted as a visiting scholar by the National University of Singapore for the Spring of 2023. I much look forward to spending my research sabbatical in such a stimulating intellectual environment, and taking along my family on this adventure.
As we'll be re-locating as a family, I'd like to get in touch with folks to help me navigate the housing market. Feel free to share, therefore!
quote:This will be the most vulnerable thing I'll ever share.
I've gone back and forth whether to post this or not.
We just had to layoff a few of our employees.
I've seen a lot of layoffs over the last few weeks on LinkedIn.
Most of those are due to the economy, or whatever other reason.
Ours?
My fault.
I made a decision in February and stuck with that decision for far too long.
Now, I know my team will say that "we made that decision together", but I lead us into it.
And because of those failings, I had to do today, the toughest thing I've ever had to do.
We've always been a people first business. And we always will be.
Days like today, I wish I was a business owner that was only money driven and didn't care about who he hurt along the way.
But I'm not.
So, I just want people to see, that not every CEO out there is cold-hearted and doesn't care when he/she have to lay people off.
I'm sure there are hundreds and thousands of others like me. The ones you don't see talked about. Because they didn't lay off 50 or 500 or 5000 employees.
They laid off 1 or 2 or 3.
1 or 2 or 3 that would still be here if better decisions had been made.
I know it isn't professional to tell my employees that I love them.
But from the bottom of my heart, I hope they know how much I do.
Every single one. Every single story. Every single thing that makes them smile and every single thing that makes them cry.
Their families. Their friends. Their hobbies.
I've always hire people based on who they are as people. People with great hearts, and great souls.
And I can't think of a lower moment than this.
I dont always press linksquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 22:56 schreef Viv het volgende:
Deze post is inmiddels een meme geworden, zo tenenkrommend ongemakkelijk.
[..]
[ afbeelding ]
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:6962886723617910784
Ik vond het wat genant maar niet zo indrukwekkend.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 22:56 schreef Viv het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik wil bijna weer een account aanmaken om meer comments te kunnen lezenquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 23:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vond het wat genant maar niet zo indrukwekkend.
Toen zag ik de foto![]()
![]()
Hier een selectie:quote:Op zondag 14 augustus 2022 00:08 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik wil bijna weer een account aanmaken om meer comments te kunnen lezen
quote:This reeks of narcissism. You laid off people and made it about how it makes you feel. Compose yourself and then get help bro.
quote:I ask, wouldn't it be better to name the employees you had to fire to help them get a job soon?
quote:By the looks of it you did those employees a favour.
quote:Crocodile tears
quote:Hardest thing
Is to fire someone
Many are deserving
I thought of their families.
Layoffs?
Totally different
You will be back !!
When work
Picks up
Feast or Famine
In the Trades
To be expected
quote:Seriously....just take it down.
You go to your car or a bar or home and cry your eyes out if that is how you feel. The photo is for some purpose that I don't understand. What do you want?
quote:Out of interest what do you get out of a post like this?
quote:Is this an experiment?
quote:Who stops mid cry and think "man, great time for a photo"
quote:Can’t help but think about how a man posting this is “brave and vulnerable,” but a woman would be seen as “weak and emotional.” Save it for your therapist- the one you can still afford because you still have a job.
quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 23:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vond het wat genant maar niet zo indrukwekkend.
Toen zag ik de foto![]()
![]()
quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 22:56 schreef Viv het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 14 augustus 2022 01:15 schreef Viv het volgende:
[..]
Hier een selectie:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
quote:Is this an experiment?
Die man is ongeschikt als leidinggevende. Eerst een keuze maken die z'n werknemers de kop kost en dan janken op Facebook LinkedIn voor pity likes.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 22:56 schreef Viv het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:6961953341480292352quote:In April 2017, I received a rejection letter from Epic Systems.
Fast forward to this week: after dedicating the last 4 years to improving medical systems in 10 states and exploring healthcare in 6 countries, I am departing from the very same company.
Above all, Epic taught me that with failure comes opportunity. I graduated from the University of Notre Dame in 2017 thinking I’d teach and then attend law school, but life had different plans. I successfully re-applied to Epic in June of 2018 and, since then, I have developed a portfolio of technical skills while growing as a project manager, leader, and healthcare innovator.
My time at Epic also taught me:
1️⃣ The importance of empathy: breakdowns in communication verbally and culturally caused many difficult professional situations. I learned that working to understand where someone is coming from will accomplish significantly more than sticking to predetermined talking points.
2️⃣ To prioritize work/life balance: I discovered what I needed to stay healthy, mentally and physically. Sacrificing one will inevitably affect the other.
3️⃣ To be honest: experience taught me not to shy away from hard conversations as the issue rarely goes away and will bubble up later. Be frank, be kind, and keep context in mind.
I’d like to thank my first managers and mentors, Tucker Edwards and Andrew Mandelbaum for investing so much time and mental energy into my growth. Thank you to Ruthe Sagartz for introducing me to Epic. Thank you to my first team lead Heath Hanwick for introducing me to healthcare IT and helping me find the opportunities that led me to Europe. Thanks to all my other team leads for contributing to my journey in Europe (Emma Hauser, Marisa Olson, Meg Laird, Jonathan Torre, Felicity Bloom). Thanks to my first project director Philip Hughes for pushing me to become a better manager. And lastly, thank you to Epic for providing me with such a formative experience.
For my next adventure, I will be attending SDA Bocconi in Milan to participate in the Masters of International Healthcare Management, Economics, and Policy program. I am excited to meet my future MIHMEP classmates this fall and to continue pursuing my passion to improve healthcare.
Photos: my first customer trip in Utica, NY with Mohawk Valley Health System and my last customer trip in Bern, Switzerland with Insel Gruppe.
#management #healthcare #healthcareIT #healthcareeconomics #graduateschool
De comments blijven binnenstromen.quote:
quote:Wow, you are a hero. Caring about your people is the most healthy and sustainable kind of leadership. Letting them go may feel like loosing them through death that was caused by an accident while you were driving the car. Both grief and guilt are very normal feelings. I suggest to shake the traumatic energy out of the body through ecstatic dance.
quote:Did you use onions?
quote:Any chance you can post a video version? I can feel the strings in my heart about to stir, but probably need some sound or movement of the tears and then i’m totally there. Thanks in advance!
quote:I'm sure employees you laid off, can take this picture of you crying to their mortgage company & keep their house for a few more months. That's how precious it is.
quote:Nice to finally see the original post after days of seeing random crying selfies on my timeline. I've been confused as to what they were all on about
quote:“And while crying so genuinely, I managed to take a selfie. Does it make me a hero? Well it’s not for me to say, but yes”
quote:Who stops mid cry and think "man, great time for a photo"
Epic verhaal wel.quote:Op zondag 14 augustus 2022 11:54 schreef Viv het volgende:
Man schrijft per abuis een Oscar acceptance speech in plaats van de mededeling dat hij na 4 jaar bij bedrijf X binnenkort aan de slag gaat met Y.
[..]
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:6961953341480292352
quote:Op zondag 14 augustus 2022 20:47 schreef Viv het volgende:
[..]
De comments blijven binnenstromen.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Echt leiderschap jaquote:Een zoon van 12 jaar van een vriendin wilde heel graag in een attractie gaan. Hij had heel de tijd liggen zeuren om erna toe te gaan, waarop ik zei: ik ga wel mee en betaal wel.
Bij de attractie aangekomen zei de man aan de kassa dat per pin niet betaald kon worden. Cash geld had ik echter niet.
Waarop de jongen van 12 zei: Ik heb wat cash bij me en betaal voor jou.
#greatleadership #samenisnietalleen
quote:AANDACHT! maakt alles mooier!✅💐😀 en dat mocht ik met vlag en wimpel ervaren deze week...
Het is weer vrijdag! en dus tijd voor een nieuwe Kiek📸 + Keek 👓 op mijn enerverende 1e afgelopen werkweek! ✅👌🙏
Deze staat gehaal in het teken van de aftrap van mijn nieuwe baan als Planner & Logistiek Assistent bij het Centrum voor Thuisbeademing binnen het UMC Utrecht.🏥
En AANDACHT 👀 is de interactieve 'leider' die hierin de boventoon heeft gevoerd. Dit mooie en kleurrijke boeket 💐mocht ik ontvangen van mijn collega's waardoor ik me welkom en gezien voelde. De verschillende vormen bloemen, bladeren en kleuren in deze bos sluiten naadloos aan op hoe ik mijn 1e werkweek heb ervaren, hoe mooi is dat? 💐✅
Aandacht, je gezien en gehoord voelen is een punt waarvoor ik altijd pleit en waarvan ik vind dat een ieder dit verdient. Aandacht kent ook vele gradaties. Graag deel ik met jullie mijn 'aandachtige' momenten van afgelopen week maar ook zeker de details welke 'extra vitaminen' verdienen;
✅ ik ontving alle aandacht op mijn 1e werkdag(t) en voelde me welkom! ben je ervan bewust dat deze 2e indruk net zo zwaar weegt als de 1e, zorg dat je nieuwe collega zich welkom voelt, dus 👀 +👂 = 😀👌 Maar net zo belangrijk! dat dit wederzijds is..
✅ door de 'aandachtige' interactie welke hierdoor vervolgens ontstond kwam er al een prettige sfeer tot stand, het eerste gedeelte van de 'fundering' is gelegd.
✅ met veel belangstelling mocht ik aandacht geven aan de patiënten waaraan wij zorgdiensten verlenen, er ontstonden mooie gespreksmomenten, ik wilde dat diegene zich 👀 + 👂door mij.
Want zeg nou zelf, dat wil jij toch ook?
✅ ik heb collega's ontmoet waarmee ik op pad mocht en die mij ook een andere interessante 'kijk' op zaken hebben bezorgd waardoor mijn interesse in het medische werkveld alleen maar wordt aangemoedigd. (dit bevestigd nogmaals mijn weloverwogen keus voor mijn huidige functie en daar word ik blij van! 😀) ⭐
✅ probeer de zaken ook eens vanuit een ander hoek te 'bekijken' en niet altijd halsstarrig vast te houden aan je eigen visie. Wanneer je hier aandacht aan besteed, ontstaan er mooie dialogen, dit wordt zeker gewaardeerd. 👌
✅ tenslotte; humor! Dit is voor mij DE relativering in het geheel. Onmisbaar en eigenlijk in ieder werkveld toepasbaar. Het geeft lucht en verlegd even de aandacht wat soms echt helpt maar bovenal!; het zorgt voor nog meer verbinding!
Al met al een gevarieerde en aandachtige week met veel interessante leermomenten en ik kijk met veel belangstelling uit naar de vele welke er nog zullen volgen✅👌🏥📓
In hoeverre ben jij je bewust van je aandacht naar je omgeving en vindt je dat zelf ook voldoende aandacht ontvangt?
Ik lees je visie graag terug in de comments! 👇
#aandacht #interactie #verbinding #zorg #medisch
Dit kan nietquote:Op maandag 15 augustus 2022 10:46 schreef Viv het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:6962037341469163520
quote:Op maandag 15 augustus 2022 10:47 schreef daNpy het volgende:
Lang verhaal maar ze heeft een verlept bloemetje gekregen?
Dus.quote:De verschillende vormen bloemen, bladeren en kleuren in deze bos sluiten naadloos aan op hoe ik mijn 1e werkweek heb ervaren, hoe mooi is dat? 💐✅
Ik vind het érg knap hoeveel inspiratie zij weet te halen uit een baan als planner/logistiek assistent en een verlept bosje bloemen. Zou ze iets gebruikt hebben?quote:
Nou dit vraag ik me ook afquote:Op maandag 15 augustus 2022 10:58 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Dus.
[..]
Ik vind het érg knap hoeveel inspiratie zij weet te halen uit een baan als planner/logistiek assistent en een verlept bosje bloemen. Zou ze iets gebruikt hebben?
#medischquote:Op maandag 15 augustus 2022 10:46 schreef Viv het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Of een jobhopper.quote:Op maandag 15 augustus 2022 11:39 schreef Meke het volgende:
Deze vrouw is eerst nog "professioneel werkzoeker" geweest, ik neem aan dat dit een eufemisme voor "werkloos" is?!![]()
Godverdomme....quote:Op maandag 15 augustus 2022 10:46 schreef Viv het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ach ze was ook coördinator thuisfront coornaperiode :’)quote:Op maandag 15 augustus 2022 11:39 schreef Meke het volgende:
Deze vrouw is eerst nog "professioneel werkzoeker" geweest, ik neem aan dat dit een eufemisme voor "werkloos" is?!![]()
quote:Op maandag 15 augustus 2022 11:39 schreef Meke het volgende:
Oh ik had haar profiel nog niet eens gezien.quote:Op maandag 15 augustus 2022 11:53 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Ach ze was ook coördinator thuisfront coornaperiode :’)
En niet te vergeten Thuis(moeder)management en blablablabla.
Als ik niet zo gehecht was aan mijn pannenkoek dan was dit mijn nieuwe usericon geworden.quote:Op maandag 15 augustus 2022 12:11 schreef Selenophilia het volgende:
Prachtige verhalen gelezen weer
[ link | afbeelding ]
Je bedoelt bosje snij groen en wat takjes bloemen om het geheel op te fleuren. Maar ze zal wrl niet beter gewend zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2022 10:47 schreef daNpy het volgende:
Lang verhaal maar ze heeft een verlept bloemetje gekregen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |