Die man is ongeschikt als leidinggevende. Eerst een keuze maken die z'n werknemers de kop kost en dan janken op Facebook LinkedIn voor pity likes.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 22:56 schreef Viv het volgende:
Deze post is inmiddels een meme geworden, zo tenenkrommend ongemakkelijk.
[..]
[ afbeelding ]
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:6962886723617910784
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:6961953341480292352quote:In April 2017, I received a rejection letter from Epic Systems.
Fast forward to this week: after dedicating the last 4 years to improving medical systems in 10 states and exploring healthcare in 6 countries, I am departing from the very same company.
Above all, Epic taught me that with failure comes opportunity. I graduated from the University of Notre Dame in 2017 thinking I’d teach and then attend law school, but life had different plans. I successfully re-applied to Epic in June of 2018 and, since then, I have developed a portfolio of technical skills while growing as a project manager, leader, and healthcare innovator.
My time at Epic also taught me:
1️⃣ The importance of empathy: breakdowns in communication verbally and culturally caused many difficult professional situations. I learned that working to understand where someone is coming from will accomplish significantly more than sticking to predetermined talking points.
2️⃣ To prioritize work/life balance: I discovered what I needed to stay healthy, mentally and physically. Sacrificing one will inevitably affect the other.
3️⃣ To be honest: experience taught me not to shy away from hard conversations as the issue rarely goes away and will bubble up later. Be frank, be kind, and keep context in mind.
I’d like to thank my first managers and mentors, Tucker Edwards and Andrew Mandelbaum for investing so much time and mental energy into my growth. Thank you to Ruthe Sagartz for introducing me to Epic. Thank you to my first team lead Heath Hanwick for introducing me to healthcare IT and helping me find the opportunities that led me to Europe. Thanks to all my other team leads for contributing to my journey in Europe (Emma Hauser, Marisa Olson, Meg Laird, Jonathan Torre, Felicity Bloom). Thanks to my first project director Philip Hughes for pushing me to become a better manager. And lastly, thank you to Epic for providing me with such a formative experience.
For my next adventure, I will be attending SDA Bocconi in Milan to participate in the Masters of International Healthcare Management, Economics, and Policy program. I am excited to meet my future MIHMEP classmates this fall and to continue pursuing my passion to improve healthcare.
Photos: my first customer trip in Utica, NY with Mohawk Valley Health System and my last customer trip in Bern, Switzerland with Insel Gruppe.
#management #healthcare #healthcareIT #healthcareeconomics #graduateschool
De comments blijven binnenstromen.quote:
quote:Wow, you are a hero. Caring about your people is the most healthy and sustainable kind of leadership. Letting them go may feel like loosing them through death that was caused by an accident while you were driving the car. Both grief and guilt are very normal feelings. I suggest to shake the traumatic energy out of the body through ecstatic dance.
quote:Did you use onions?
quote:Any chance you can post a video version? I can feel the strings in my heart about to stir, but probably need some sound or movement of the tears and then i’m totally there. Thanks in advance!
quote:I'm sure employees you laid off, can take this picture of you crying to their mortgage company & keep their house for a few more months. That's how precious it is.
quote:Nice to finally see the original post after days of seeing random crying selfies on my timeline. I've been confused as to what they were all on about
quote:“And while crying so genuinely, I managed to take a selfie. Does it make me a hero? Well it’s not for me to say, but yes”
quote:Who stops mid cry and think "man, great time for a photo"
Epic verhaal wel.quote:Op zondag 14 augustus 2022 11:54 schreef Viv het volgende:
Man schrijft per abuis een Oscar acceptance speech in plaats van de mededeling dat hij na 4 jaar bij bedrijf X binnenkort aan de slag gaat met Y.
[..]
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:6961953341480292352
quote:Op zondag 14 augustus 2022 20:47 schreef Viv het volgende:
[..]
De comments blijven binnenstromen.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Echt leiderschap jaquote:Een zoon van 12 jaar van een vriendin wilde heel graag in een attractie gaan. Hij had heel de tijd liggen zeuren om erna toe te gaan, waarop ik zei: ik ga wel mee en betaal wel.
Bij de attractie aangekomen zei de man aan de kassa dat per pin niet betaald kon worden. Cash geld had ik echter niet.
Waarop de jongen van 12 zei: Ik heb wat cash bij me en betaal voor jou.
#greatleadership #samenisnietalleen
quote:AANDACHT! maakt alles mooier!✅💐😀 en dat mocht ik met vlag en wimpel ervaren deze week...
Het is weer vrijdag! en dus tijd voor een nieuwe Kiek📸 + Keek 👓 op mijn enerverende 1e afgelopen werkweek! ✅👌🙏
Deze staat gehaal in het teken van de aftrap van mijn nieuwe baan als Planner & Logistiek Assistent bij het Centrum voor Thuisbeademing binnen het UMC Utrecht.🏥
En AANDACHT 👀 is de interactieve 'leider' die hierin de boventoon heeft gevoerd. Dit mooie en kleurrijke boeket 💐mocht ik ontvangen van mijn collega's waardoor ik me welkom en gezien voelde. De verschillende vormen bloemen, bladeren en kleuren in deze bos sluiten naadloos aan op hoe ik mijn 1e werkweek heb ervaren, hoe mooi is dat? 💐✅
Aandacht, je gezien en gehoord voelen is een punt waarvoor ik altijd pleit en waarvan ik vind dat een ieder dit verdient. Aandacht kent ook vele gradaties. Graag deel ik met jullie mijn 'aandachtige' momenten van afgelopen week maar ook zeker de details welke 'extra vitaminen' verdienen;
✅ ik ontving alle aandacht op mijn 1e werkdag(t) en voelde me welkom! ben je ervan bewust dat deze 2e indruk net zo zwaar weegt als de 1e, zorg dat je nieuwe collega zich welkom voelt, dus 👀 +👂 = 😀👌 Maar net zo belangrijk! dat dit wederzijds is..
✅ door de 'aandachtige' interactie welke hierdoor vervolgens ontstond kwam er al een prettige sfeer tot stand, het eerste gedeelte van de 'fundering' is gelegd.
✅ met veel belangstelling mocht ik aandacht geven aan de patiënten waaraan wij zorgdiensten verlenen, er ontstonden mooie gespreksmomenten, ik wilde dat diegene zich 👀 + 👂door mij.
Want zeg nou zelf, dat wil jij toch ook?
✅ ik heb collega's ontmoet waarmee ik op pad mocht en die mij ook een andere interessante 'kijk' op zaken hebben bezorgd waardoor mijn interesse in het medische werkveld alleen maar wordt aangemoedigd. (dit bevestigd nogmaals mijn weloverwogen keus voor mijn huidige functie en daar word ik blij van! 😀) ⭐
✅ probeer de zaken ook eens vanuit een ander hoek te 'bekijken' en niet altijd halsstarrig vast te houden aan je eigen visie. Wanneer je hier aandacht aan besteed, ontstaan er mooie dialogen, dit wordt zeker gewaardeerd. 👌
✅ tenslotte; humor! Dit is voor mij DE relativering in het geheel. Onmisbaar en eigenlijk in ieder werkveld toepasbaar. Het geeft lucht en verlegd even de aandacht wat soms echt helpt maar bovenal!; het zorgt voor nog meer verbinding!
Al met al een gevarieerde en aandachtige week met veel interessante leermomenten en ik kijk met veel belangstelling uit naar de vele welke er nog zullen volgen✅👌🏥📓
In hoeverre ben jij je bewust van je aandacht naar je omgeving en vindt je dat zelf ook voldoende aandacht ontvangt?
Ik lees je visie graag terug in de comments! 👇
#aandacht #interactie #verbinding #zorg #medisch
Dit kan nietquote:Op maandag 15 augustus 2022 10:46 schreef Viv het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.linkedin.com/feed/update/activity:6962037341469163520
quote:Op maandag 15 augustus 2022 10:47 schreef daNpy het volgende:
Lang verhaal maar ze heeft een verlept bloemetje gekregen?
Dus.quote:De verschillende vormen bloemen, bladeren en kleuren in deze bos sluiten naadloos aan op hoe ik mijn 1e werkweek heb ervaren, hoe mooi is dat? 💐✅
Ik vind het érg knap hoeveel inspiratie zij weet te halen uit een baan als planner/logistiek assistent en een verlept bosje bloemen. Zou ze iets gebruikt hebben?quote:
Nou dit vraag ik me ook afquote:Op maandag 15 augustus 2022 10:58 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Dus.
[..]
Ik vind het érg knap hoeveel inspiratie zij weet te halen uit een baan als planner/logistiek assistent en een verlept bosje bloemen. Zou ze iets gebruikt hebben?
#medischquote:Op maandag 15 augustus 2022 10:46 schreef Viv het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Of een jobhopper.quote:Op maandag 15 augustus 2022 11:39 schreef Meke het volgende:
Deze vrouw is eerst nog "professioneel werkzoeker" geweest, ik neem aan dat dit een eufemisme voor "werkloos" is?!![]()
Godverdomme....quote:Op maandag 15 augustus 2022 10:46 schreef Viv het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ach ze was ook coördinator thuisfront coornaperiode :’)quote:Op maandag 15 augustus 2022 11:39 schreef Meke het volgende:
Deze vrouw is eerst nog "professioneel werkzoeker" geweest, ik neem aan dat dit een eufemisme voor "werkloos" is?!![]()
quote:Op maandag 15 augustus 2022 11:39 schreef Meke het volgende:
Oh ik had haar profiel nog niet eens gezien.quote:Op maandag 15 augustus 2022 11:53 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Ach ze was ook coördinator thuisfront coornaperiode :’)
En niet te vergeten Thuis(moeder)management en blablablabla.
Als ik niet zo gehecht was aan mijn pannenkoek dan was dit mijn nieuwe usericon geworden.quote:Op maandag 15 augustus 2022 12:11 schreef Selenophilia het volgende:
Prachtige verhalen gelezen weer
[ link | afbeelding ]
Je bedoelt bosje snij groen en wat takjes bloemen om het geheel op te fleuren. Maar ze zal wrl niet beter gewend zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2022 10:47 schreef daNpy het volgende:
Lang verhaal maar ze heeft een verlept bloemetje gekregen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |