abonnement Unibet Coolblue
pi_205125467




Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bron



SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 23 juni 2022 @ 07:35:10 #2
466042 Wirelessmouse
pi_205125556
Ziekenhuis vol met 70+, deze groep neemt zijn verantwoordelijkheid niet... dus gaan we dat straks oplossen met mondkapjes en looplijnen of nog erger?

https://www.nu.nl/coronav(...)ssers-opkrikken.html

44.2%...
  donderdag 23 juni 2022 @ 07:49:24 #3
80374 Noek
pi_205125586
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 07:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ziekenhuis vol met 70+, deze groep neemt zijn verantwoordelijkheid niet... dus gaan we dat straks oplossen met mondkapjes en looplijnen of nog erger?

https://www.nu.nl/coronav(...)ssers-opkrikken.html

44.2%...
Lees ik nu goed dat zij hun prikken niet halen?
Heeft de horeca hier al een plan voor gemaakt?? Die liepen vorig jaar ook steeds zo te janken. Beter nemen ze hun verantwoordelijkheid.
Go hard or go home
  donderdag 23 juni 2022 @ 08:11:29 #4
24121 josja
pi_205125667
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 07:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ziekenhuis vol met 70+, deze groep neemt zijn verantwoordelijkheid niet... dus gaan we dat straks oplossen met mondkapjes en looplijnen of nog erger?

https://www.nu.nl/coronav(...)ssers-opkrikken.html

44.2%...
Ik merk dat ik dat echt knap irritant vind... prikken niet halen en straks de boel weer dicht omdat juist die ouwen van dagen in het ziekenhuis belanden en de zorg het niet meer aankan. Lastig, want ik ben ook niet voor een vaccinatieplicht.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  donderdag 23 juni 2022 @ 08:34:26 #5
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_205125762
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 07:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ziekenhuis vol met 70+, deze groep neemt zijn verantwoordelijkheid niet... dus gaan we dat straks oplossen met mondkapjes en looplijnen of nog erger?

https://www.nu.nl/coronav(...)ssers-opkrikken.html

44.2%...
Vind de aanpak van Kuipers wel top in dit geval trouwens ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 23 juni 2022 @ 08:58:53 #6
264331 Za
pi_205125885
  donderdag 23 juni 2022 @ 09:03:15 #7
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_205125900
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 08:58 schreef Za het volgende:
[ afbeelding ]
Wat betekent dat concreet?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator donderdag 23 juni 2022 @ 09:04:46 #8
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_205125905
Nou, gister de kat naar m'n mams gebracht voor de vakantie (zij past op de kadt O+ )

Dus ik beetje met dr hangen etc, vraag hoe het gaat... Zegt ze: "ja wel beetje verkouden, en keelpijn maar voor de rest gaat het wel". Dus ik zo van, oh.... heb je de 'rona?? :D

Zij zo: "Oh.... ehh.... ja weet ik niet, niet eens over nagedacht eigenlijk. Geen idee, heb niet getest ofzo"

Gotta love my mom _O-
Ook even goed geknuffeld bij het afscheid nemen. Living on the edge part nummer zoveel :P
  donderdag 23 juni 2022 @ 09:16:43 #9
264331 Za
pi_205125974
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 09:03 schreef tesssssssss het volgende:

Wat betekent dat concreet?
Dat tussen de heden wat gevreesde BA.5 en de milde BA.2 maar 3 spike mutaties zitten.
Tussen BA.1 en BA.2 zitten 20 mutaties en die varianten werden als eender ervaren.
  Moderator donderdag 23 juni 2022 @ 09:23:59 #10
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205126016
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 09:16 schreef Za het volgende:

[..]
Dat tussen de heden wat gevreesde BA.5 en de milde BA.2 maar 3 spike mutaties zitten.
Tussen BA.1 en BA.2 zitten 20 mutaties en die varianten werden als eender ervaren.
Is er enkele indicatie dat BA.5 zou zorgen voor zwaardere ziektegevallen of besmettelijker zou zijn dan andere omicron varianten? Of is het gewoon de net iets andere omicron ?
Bunq - bank of the freeBekijk het streamingaanbod van PrimevideoBoek goedkoper bij booking.com
  donderdag 23 juni 2022 @ 09:30:12 #11
264331 Za
pi_205126064
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 09:23 schreef Momo het volgende:

Is er enkele indicatie dat BA.5 zou zorgen voor zwaardere ziektegevallen of besmettelijker zou zijn dan andere omicron varianten? Of is het gewoon de net iets andere omicron ?
Zover ik weet niet.
Wel meer mensen ziek thuis van het werk en ook wat langer her en der, maar dat hoeft niet aan de variant te liggen.
  donderdag 23 juni 2022 @ 10:04:36 #12
351926 bloodymary1
pi_205126363
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2022 09:04 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, gister de kat naar m'n mams gebracht voor de vakantie (zij past op de kadt O+ )

Dus ik beetje met dr hangen etc, vraag hoe het gaat... Zegt ze: "ja wel beetje verkouden, en keelpijn maar voor de rest gaat het wel". Dus ik zo van, oh.... heb je de 'rona?? :D

Zij zo: "Oh.... ehh.... ja weet ik niet, niet eens over nagedacht eigenlijk. Geen idee, heb niet getest ofzo"

Gotta love my mom _O-
Ook even goed geknuffeld bij het afscheid nemen. Living on the edge part nummer zoveel :P
Mooi! Back to normal. En een fijne vakantie!
  donderdag 23 juni 2022 @ 10:09:24 #13
14505 OProg
A Life in Music
pi_205126394
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2022 09:04 schreef dick_laurent het volgende:

Dus ik beetje met dr hangen etc, vraag hoe het gaat... Zegt ze: "ja wel beetje verkouden, en keelpijn maar voor de rest gaat het wel". Dus ik zo van, oh.... heb je de 'rona?? :D

Zij zo: "Oh.... ehh.... ja weet ik niet, niet eens over nagedacht eigenlijk. Geen idee, heb niet getest ofzo"

Klappen worden gegeven en zijn inmiddels dreunen geworden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 23 juni 2022 @ 10:27:13 #14
497025 Tjoent
pi_205126533
Het aantal mensen dat wordt opgenomen in ziekenhuizen met corona stijgt weer behoorlijk; niet alleen hier, maar ook in omliggende landen. HLN ging op zoek wat voor patinten in de Belgische ziekenhuizen liggen. En als je in principe gezond bent is dat geruststellend. Er liggen bijna alleen corona-patinten in de ziekenhuizen die ook nog iets anders mankeren.

Een deel van de patinten is niet gevaccineerd. Dat zijn vaak gezonde mensen die er voor hebben gekozen risico te lopen. Van de patinten die wel zijn gevaccineerd hebben het overgrote deel een zwakke gezondheid of een chronische ziekte. “Een vijfde van de patinten is niet gevaccineerd. De rest is volledig gevaccineerd of hersteld van een eerdere besmetting. Maar het zijn zoals vroeger opnieuw kwetsbare mensen, met vaak ook onderliggende aandoeningen en een slechte immuniteit. Het gaat om een paar veertigers, twee kinderen en de rest is 55-plus. De kinderen lagen in het ziekenhuis met andere aandoeningen, maar testten dan ook positief,” zegt het academisch ziekenhuis van Brussel.

Het ziekenhuis in Gent: “Het gaat niet over de beroepsactieve bevolking, maar over kwetsbare ouderen zoals 80-plussers of mensen met een beperkte immuniteit, denk maar aan transplantatiepatinten of kankerpatinten, die gevaccineerd zijn, maar desondanks toch vatbaar voor corona.” Alle ziekenhuizen benadrukken nog dat er slechts enkelingen op intensieve zorgen belanden en de coronapatinten over het algemeen beduidend minder ernstig ziek worden.

Bron(nen): HLN

https://www.msn.com/nl-nl(...)44c3df4db7b09aafb288

Wederom het bekende beeld: ouderen en kwetsbaren.
  donderdag 23 juni 2022 @ 10:33:16 #15
445753 Wantie
pi_205126571
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 10:27 schreef Tjoent het volgende:
Het aantal mensen dat wordt opgenomen in ziekenhuizen met corona stijgt weer behoorlijk; niet alleen hier, maar ook in omliggende landen. HLN ging op zoek wat voor patinten in de Belgische ziekenhuizen liggen. En als je in principe gezond bent is dat geruststellend. Er liggen bijna alleen corona-patinten in de ziekenhuizen die ook nog iets anders mankeren.

Een deel van de patinten is niet gevaccineerd. Dat zijn vaak gezonde mensen die er voor hebben gekozen risico te lopen. Van de patinten die wel zijn gevaccineerd hebben het overgrote deel een zwakke gezondheid of een chronische ziekte. “Een vijfde van de patinten is niet gevaccineerd. De rest is volledig gevaccineerd of hersteld van een eerdere besmetting. Maar het zijn zoals vroeger opnieuw kwetsbare mensen, met vaak ook onderliggende aandoeningen en een slechte immuniteit. Het gaat om een paar veertigers, twee kinderen en de rest is 55-plus. De kinderen lagen in het ziekenhuis met andere aandoeningen, maar testten dan ook positief,” zegt het academisch ziekenhuis van Brussel.

Het ziekenhuis in Gent: “Het gaat niet over de beroepsactieve bevolking, maar over kwetsbare ouderen zoals 80-plussers of mensen met een beperkte immuniteit, denk maar aan transplantatiepatinten of kankerpatinten, die gevaccineerd zijn, maar desondanks toch vatbaar voor corona.” Alle ziekenhuizen benadrukken nog dat er slechts enkelingen op intensieve zorgen belanden en de coronapatinten over het algemeen beduidend minder ernstig ziek worden.

Bron(nen): HLN

https://www.msn.com/nl-nl(...)44c3df4db7b09aafb288

Wederom het bekende beeld: ouderen en kwetsbaren.
En de ongevaccineerden...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 23 juni 2022 @ 10:51:35 #16
466042 Wirelessmouse
pi_205126743
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 10:27 schreef Tjoent het volgende:
Het aantal mensen dat wordt opgenomen in ziekenhuizen met corona stijgt weer behoorlijk; niet alleen hier, maar ook in omliggende landen. HLN ging op zoek wat voor patinten in de Belgische ziekenhuizen liggen. En als je in principe gezond bent is dat geruststellend. Er liggen bijna alleen corona-patinten in de ziekenhuizen die ook nog iets anders mankeren.

Een deel van de patinten is niet gevaccineerd. Dat zijn vaak gezonde mensen die er voor hebben gekozen risico te lopen. Van de patinten die wel zijn gevaccineerd hebben het overgrote deel een zwakke gezondheid of een chronische ziekte. “Een vijfde van de patinten is niet gevaccineerd. De rest is volledig gevaccineerd of hersteld van een eerdere besmetting. Maar het zijn zoals vroeger opnieuw kwetsbare mensen, met vaak ook onderliggende aandoeningen en een slechte immuniteit. Het gaat om een paar veertigers, twee kinderen en de rest is 55-plus. De kinderen lagen in het ziekenhuis met andere aandoeningen, maar testten dan ook positief,” zegt het academisch ziekenhuis van Brussel.

Het ziekenhuis in Gent: “Het gaat niet over de beroepsactieve bevolking, maar over kwetsbare ouderen zoals 80-plussers of mensen met een beperkte immuniteit, denk maar aan transplantatiepatinten of kankerpatinten, die gevaccineerd zijn, maar desondanks toch vatbaar voor corona.” Alle ziekenhuizen benadrukken nog dat er slechts enkelingen op intensieve zorgen belanden en de coronapatinten over het algemeen beduidend minder ernstig ziek worden.

Bron(nen): HLN

https://www.msn.com/nl-nl(...)44c3df4db7b09aafb288

Wederom het bekende beeld: ouderen en kwetsbaren.
Daarom is die eerder genoemde opkomst van 44.2% voor de tweede booster ook zo droevig, Eindigen we weer met looplijnen en mondkapjes in de supermarkt.

Of.... als de "kwetsbaren" het niet zo nauw nemen, waarom zou de rest dan bewegingsvrijheid in moeten leveren?
  donderdag 23 juni 2022 @ 11:01:22 #17
264331 Za
pi_205126820
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 10:51 schreef Wirelessmouse het volgende:

Daarom is die eerder genoemde opkomst van 44.2% voor de tweede booster ook zo droevig, Eindigen we weer met looplijnen en mondkapjes in de supermarkt.
Doet die booster nog wel iets voor deze variant, ik dacht dat met name BA.5 de antilichamen kon omzeilen?

De Omicron vaccins/boosters worden dit najaar verwacht.
  donderdag 23 juni 2022 @ 11:02:12 #18
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205126829
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:01 schreef Za het volgende:

[..]
Ik dacht dat met name BA.5 de antilichamen kon omzeilen?
Waaruit haal je die conclusie precies?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator donderdag 23 juni 2022 @ 11:07:36 #19
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205126880
twitter
  donderdag 23 juni 2022 @ 11:08:42 #20
264331 Za
pi_205126888
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:02 schreef Stoney3K het volgende:

Waaruit haal je die conclusie precies?
Het is niet mijn conclusie.
De werkzaamheid van de vaccins laat ik aan anderen.
Bespaar op je energiekosten - gaslicht.nlZoek je mobiel op gsmwebBunq - bank of the free
  donderdag 23 juni 2022 @ 11:08:49 #21
493018 aartstyle
pi_205126889
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:01 schreef Za het volgende:

[..]
Doet die booster nog wel iets voor deze variant, ik dacht dat met name BA.5 de antilichamen kon omzeilen?

De Omicron vaccins/boosters worden dit najaar verwacht.
Edit: Verkeerde qequote, had onze draadloze muis moeten zijn.
Het grote probleem is dat we (men) de wetenschap niet meer vertrouwd. Deels kan ik dat ook nog begrijpen ook.
Er is de laatste jaren teveel invloed geweest van de politiek op de wetenschap, de overheid is zelf te onbetrouwbaar geweest en dan krijg je dat men dus ook de wetenschap niet meer vertrouwd.

Met als gevolg dat een meneer van Haga bij sommige mensen eerder geloofd wordt dan Jaap van Dissel als het gaat om virus infecties en vaccins. Dit zegt eigenlijk alles over in welke situatie we zitten. DRAMA

edit 2: Die reacties ook op de tweet van het RIVM. Tranen schieten je in de ogen.
  donderdag 23 juni 2022 @ 11:12:21 #22
-1 #ANONIEM
pi_205126914
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2022 09:04 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, gister de kat naar m'n mams gebracht voor de vakantie (zij past op de kadt O+ )

Dus ik beetje met dr hangen etc, vraag hoe het gaat... Zegt ze: "ja wel beetje verkouden, en keelpijn maar voor de rest gaat het wel". Dus ik zo van, oh.... heb je de 'rona?? :D

Zij zo: "Oh.... ehh.... ja weet ik niet, niet eens over nagedacht eigenlijk. Geen idee, heb niet getest ofzo"

Gotta love my mom _O-
Ook even goed geknuffeld bij het afscheid nemen. Living on the edge part nummer zoveel :P
Je moeder snapt het. Alleen debielen testen.

En pics van je moeder?

En doe ook maar van je kat. @onlogisch
  donderdag 23 juni 2022 @ 11:13:05 #23
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205126922
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:08 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Met als gevolg dat een meneer van Haga bij sommige mensen eerder geloofd wordt dan Jaap van Dissel als het gaat om virus infecties en vaccins. Dit zegt eigenlijk alles over in welke situatie we zitten. DRAMA
Waar dat door veroorzaakt wordt denk ik is omdat van Dissel natuurlijk een uitsluitend epidemiologische kijk heeft op hoe zo'n virus verloopt. En tuurlijk zal die vanuit zijn wetenschappelijke kijk zeggen: Het virus verspreidt zich te snel, dus gooi de boel maar zo veel mogelijk dicht.

En zo'n advies is in principe blind voor de maatschappelijke neveneffecten wat het veroorzaakt. Logisch ook, want dat is niet de vraag die hij moest beantwoorden.

Wanneer dan het OMT en uiteindelijk het kabinet zo'n advies van Van Dissel gewoon 1-op-1 kopieert zonder andere factoren mee te nemen, dan is het logisch dat er gelijk heel erg heftig op wordt gereageerd.

Over de hele scepsis rond vaccins doe ik verder geen uitspraak, waarom dat precies aan de hand is, geen flauw idee.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator donderdag 23 juni 2022 @ 11:21:08 #24
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_205127004
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Je moeder snapt het. Alleen debielen testen.

En pics van je moeder?

En doe ook maar van je kat. @:onlogisch
Wegens privacyredenen kan ik niet zomaar pics van mn moeder gaan rondsmijten op het web natuurlijk.
Maar mijn kadt is wel goed in sexy poseren voor de camera, dus bij dezen O+

  donderdag 23 juni 2022 @ 11:23:27 #25
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205127034
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:21 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Wegens privacyredenen kan ik niet zomaar pics van mn moeder gaan rondsmijten op het web natuurlijk.
Maar mijn kadt is wel goed in sexy poseren voor de camera, dus bij dezen O+

[ afbeelding ]
Je maakt je dus totaal niet druk over de privacy van je kat? ;)
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 23 juni 2022 @ 11:27:25 #26
-1 #ANONIEM
pi_205127064
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:21 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Wegens privacyredenen kan ik niet zomaar pics van mn moeder gaan rondsmijten op het web natuurlijk.
Maar mijn kadt is wel goed in sexy poseren voor de camera, dus bij dezen O+

[ afbeelding ]
Mooi beestje. Welverdiende like gezet.
  donderdag 23 juni 2022 @ 11:56:46 #27
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205127269
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:21 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Wegens privacyredenen kan ik niet zomaar pics van mn moeder gaan rondsmijten op het web natuurlijk.
Maar mijn kadt is wel goed in sexy poseren voor de camera, dus bij dezen O+

[ afbeelding ]
Wat ligt die er chill bij zeg. O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 23 juni 2022 @ 14:11:39 #28
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_205128309
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:21 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Wegens privacyredenen kan ik niet zomaar pics van mn moeder gaan rondsmijten op het web natuurlijk.
Maar mijn kadt is wel goed in sexy poseren voor de camera, dus bij dezen O+

[ afbeelding ]
Hele mooie en wijze kat. :)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 23 juni 2022 @ 14:28:27 #29
351926 bloodymary1
pi_205128456
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2022 11:21 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Wegens privacyredenen kan ik niet zomaar pics van mn moeder gaan rondsmijten op het web natuurlijk.
Maar mijn kadt is wel goed in sexy poseren voor de camera, dus bij dezen O+

[ afbeelding ]
Ook Falafel heeft recht op privacy natuurlijk, of is ze juist wel mediageil?
  Moderator donderdag 23 juni 2022 @ 14:37:18 #30
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_205128529
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2022 21:04 schreef nostra het volgende:
Waar is onze mod @:chratnox gebleven eigenlijk? Altijd met die menersjes h, ineens niets meer doen.
Ik ben (soortvan) terug sinds eerder deze week, prive was 't even nogal hectisch. Mijn zoon heeft een tijd geleden iets onder de leden gehad wat voor een oorontsteking gezorgd heeft. Terwijl hij die had heeft hij een hersenvliesontsteking gehad, ze denken dat 't met elkaar te maken had. Tegelijkertijd kreeg hij ontstekingen in zijn bovenbeen die niet meer weggingen. Daar is hij aan geopereerd pas geleden en inmiddels (eindelijk) hersteld. Ik heb bijna op 't punt gestaan mn adres aan te passen naar 't ziekenhuis bij de gemeente hier, dus had niet echt veel oog voor iets anders in de wereld :+
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
AliExpress - die hebben ALLES!Speel mee met Lucky Day en win!De beste bordspellen vind je bij 999 Games
  donderdag 23 juni 2022 @ 14:38:40 #31
14505 OProg
A Life in Music
pi_205128550
Oh. Heftig zeg. -O- Sterkte.

Is het nu wel weer stukken beter?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator donderdag 23 juni 2022 @ 14:40:16 #32
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_205128566
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juni 2022 14:38 schreef OProg het volgende:
Oh. Heftig zeg. -O- Sterkte.

Is het nu wel weer stukken beter?
Dank je wel! Ja vooralsnog gaat 't prima, hij lijkt er niets aan over te houden. Ze denken niet dat hij er iets aan overhoudt maar dat weten ze pas zeker als hij goed loopt, krijgen wel fysio voor 'm om goed te leren lopen enzo.

Gaat vast goed komen, hij staat/kruipt/schuifelt langs de tafel :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator donderdag 23 juni 2022 @ 14:42:06 #33
5428 crew  miss_sly
pi_205128586
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 14:40 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dank je wel! Ja vooralsnog gaat 't prima, hij lijkt er niets aan over te houden. Ze denken niet dat hij er iets aan overhoudt maar dat weten ze pas zeker als hij goed loopt, krijgen wel fysio voor 'm om goed te leren lopen enzo.

Gaat vast goed komen, hij staat/kruipt/schuifelt langs de tafel :)
Poeh wat een heftige, onzekere tijd! Fijn dat het nu weer prima gaat, maar goed dat ze met fysio de vinger aan de pols houden.

Succes met alles. Fijn dat je er weer bent.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 23 juni 2022 @ 14:42:31 #34
351926 bloodymary1
pi_205128589
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 14:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben (soortvan) terug sinds eerder deze week, prive was 't even nogal hectisch. Mijn zoon heeft een tijd geleden iets onder de leden gehad wat voor een oorontsteking gezorgd heeft. Terwijl hij die had heeft hij een hersenvliesontsteking gehad, ze denken dat 't met elkaar te maken had. Tegelijkertijd kreeg hij ontstekingen in zijn bovenbeen die niet meer weggingen. Daar is hij aan geopereerd pas geleden en inmiddels (eindelijk) hersteld. Ik heb bijna op 't punt gestaan mn adres aan te passen naar 't ziekenhuis bij de gemeente hier, dus had niet echt veel oog voor iets anders in de wereld :+
Ow wat heftig, veel sterkte! Is nog een heel jong kind toch? Hopelijk komt het snel helemaal goed!
  Moderator donderdag 23 juni 2022 @ 14:43:12 #35
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_205128594
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 14:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben (soortvan) terug sinds eerder deze week, prive was 't even nogal hectisch. Mijn zoon heeft een tijd geleden iets onder de leden gehad wat voor een oorontsteking gezorgd heeft. Terwijl hij die had heeft hij een hersenvliesontsteking gehad, ze denken dat 't met elkaar te maken had. Tegelijkertijd kreeg hij ontstekingen in zijn bovenbeen die niet meer weggingen. Daar is hij aan geopereerd pas geleden en inmiddels (eindelijk) hersteld. Ik heb bijna op 't punt gestaan mn adres aan te passen naar 't ziekenhuis bij de gemeente hier, dus had niet echt veel oog voor iets anders in de wereld :+
Holy smokes, dat is nogal begrijpelijk dat je dan even alleen maar daarmee bezig bent ja. Sterkte vooralsnog, en welkom terug in het warme COR bad ;)
  donderdag 23 juni 2022 @ 14:43:17 #36
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_205128595
Sterkte met je zoon Chatnox!
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Moderator donderdag 23 juni 2022 @ 14:43:28 #37
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_205128598
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 14:42 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ow wat heftig, veel sterkte! Is nog een heel jong kind toch? Hopelijk komt het snel helemaal goed!
Hij is bijna 9 maanden, erg jong nog idd.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  User die overal opduikt 2022 donderdag 23 juni 2022 @ 14:45:35 #38
186611 Haags
pi_205128615
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 14:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben (soortvan) terug sinds eerder deze week, prive was 't even nogal hectisch. Mijn zoon heeft een tijd geleden iets onder de leden gehad wat voor een oorontsteking gezorgd heeft. Terwijl hij die had heeft hij een hersenvliesontsteking gehad, ze denken dat 't met elkaar te maken had. Tegelijkertijd kreeg hij ontstekingen in zijn bovenbeen die niet meer weggingen. Daar is hij aan geopereerd pas geleden en inmiddels (eindelijk) hersteld. Ik heb bijna op 't punt gestaan mn adres aan te passen naar 't ziekenhuis bij de gemeente hier, dus had niet echt veel oog voor iets anders in de wereld :+
Sterkte man!
Zonder wrijving geen glans
  Moderator donderdag 23 juni 2022 @ 14:47:15 #39
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_205128640
Dank allemaal! Om even met @nostra te spreken, heeft iemand de managementsamenvatting? Er is een nieuwe variant, daarvan zijn ze bang dat die vaccins en immuniteit omzeilt. De variant is besmettelijker maar lijkt milder te zijn, klopt dat een beetje? :)
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 23 juni 2022 @ 14:49:28 #40
25510 Da_Sandman
A.F.C.A.
pi_205128668
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 14:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben (soortvan) terug sinds eerder deze week, prive was 't even nogal hectisch. Mijn zoon heeft een tijd geleden iets onder de leden gehad wat voor een oorontsteking gezorgd heeft. Terwijl hij die had heeft hij een hersenvliesontsteking gehad, ze denken dat 't met elkaar te maken had. Tegelijkertijd kreeg hij ontstekingen in zijn bovenbeen die niet meer weggingen. Daar is hij aan geopereerd pas geleden en inmiddels (eindelijk) hersteld. Ik heb bijna op 't punt gestaan mn adres aan te passen naar 't ziekenhuis bij de gemeente hier, dus had niet echt veel oog voor iets anders in de wereld :+
Shit man, dat is niet tof. Goed dat het allemaal al beter is en welkom terug in het warme bad *O*.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Vattenfall cadeauSpeel mee met Lucky Day en win!AliExpress - die hebben ALLES!
  donderdag 23 juni 2022 @ 14:54:43 #41
489258 Neef_Wuppie
HitlerGod
pi_205128716
Bijna cijfertjes tijd!
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  donderdag 23 juni 2022 @ 14:55:50 #42
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205128720
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 14:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben (soortvan) terug sinds eerder deze week, prive was 't even nogal hectisch. Mijn zoon heeft een tijd geleden iets onder de leden gehad wat voor een oorontsteking gezorgd heeft. Terwijl hij die had heeft hij een hersenvliesontsteking gehad, ze denken dat 't met elkaar te maken had. Tegelijkertijd kreeg hij ontstekingen in zijn bovenbeen die niet meer weggingen. Daar is hij aan geopereerd pas geleden en inmiddels (eindelijk) hersteld. Ik heb bijna op 't punt gestaan mn adres aan te passen naar 't ziekenhuis bij de gemeente hier, dus had niet echt veel oog voor iets anders in de wereld :+
Hee sterkte man, wat een ellende.
  donderdag 23 juni 2022 @ 14:58:17 #43
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_205128741
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 14:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben (soortvan) terug sinds eerder deze week, prive was 't even nogal hectisch. Mijn zoon heeft een tijd geleden iets onder de leden gehad wat voor een oorontsteking gezorgd heeft. Terwijl hij die had heeft hij een hersenvliesontsteking gehad, ze denken dat 't met elkaar te maken had. Tegelijkertijd kreeg hij ontstekingen in zijn bovenbeen die niet meer weggingen. Daar is hij aan geopereerd pas geleden en inmiddels (eindelijk) hersteld. Ik heb bijna op 't punt gestaan mn adres aan te passen naar 't ziekenhuis bij de gemeente hier, dus had niet echt veel oog voor iets anders in de wereld :+
Sterkte man
Isn't it ironic, don't you think
  donderdag 23 juni 2022 @ 15:00:34 #44
24121 josja
pi_205128754
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 14:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben (soortvan) terug sinds eerder deze week, prive was 't even nogal hectisch. Mijn zoon heeft een tijd geleden iets onder de leden gehad wat voor een oorontsteking gezorgd heeft. Terwijl hij die had heeft hij een hersenvliesontsteking gehad, ze denken dat 't met elkaar te maken had. Tegelijkertijd kreeg hij ontstekingen in zijn bovenbeen die niet meer weggingen. Daar is hij aan geopereerd pas geleden en inmiddels (eindelijk) hersteld. Ik heb bijna op 't punt gestaan mn adres aan te passen naar 't ziekenhuis bij de gemeente hier, dus had niet echt veel oog voor iets anders in de wereld :+
Ah gossie, arm jochie. Wat een ellende.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  donderdag 23 juni 2022 @ 15:01:01 #45
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205128758
Gelukkig viel er trouwens niet zoveel te modden. Hoeveel topics zijn er de afgelopen maanden gemaakt? 3? _O-
  Moderator donderdag 23 juni 2022 @ 15:16:50 #46
236264 crew  capricia
pi_205128852
https://www.reuters.com/b(...)-mandate-2022-06-23/

quote:
Austria scraps already-suspended COVID vaccine mandate

VIENNA, March 9 (Reuters) - Austria is suspending its COVID-19 vaccine mandate, its ministers for health and constitutional affairs said on Wednesday, six days before fines for breaches were due to start being imposed.

The measure, the most sweeping in the European Union as it applied to all adults with few exceptions, has been in effect since Feb. 5, but enforcement was only due to begin on March 15.

"We will...suspend the vaccine mandate in accordance with the principle of proportionality," constitutional affairs minister Karoline Edtstadler told a news conference.

"Why? Because there are many convincing arguments at the moment that this infringement of fundamental rights is not justified."

The decision to introduce the mandate was announced in November, before the wider emergence of the highly contagious but less severe Omicron variant of the coronavirus in Austria. Because Omicron has tended to cause fewer severe cases than previous variants, the strain on intensive-care units has eased.
Definitely not CIA
  donderdag 23 juni 2022 @ 15:18:00 #47
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_205128861
twitter
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  donderdag 23 juni 2022 @ 15:20:10 #48
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205128880
Daling! Dit topic kan weer op slot. :P
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 23 juni 2022 @ 15:22:45 #49
166143 George_of_the_Jungle
pi_205128904
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 14:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben (soortvan) terug sinds eerder deze week, prive was 't even nogal hectisch. Mijn zoon heeft een tijd geleden iets onder de leden gehad wat voor een oorontsteking gezorgd heeft. Terwijl hij die had heeft hij een hersenvliesontsteking gehad, ze denken dat 't met elkaar te maken had. Tegelijkertijd kreeg hij ontstekingen in zijn bovenbeen die niet meer weggingen. Daar is hij aan geopereerd pas geleden en inmiddels (eindelijk) hersteld. Ik heb bijna op 't punt gestaan mn adres aan te passen naar 't ziekenhuis bij de gemeente hier, dus had niet echt veel oog voor iets anders in de wereld :+
Bah, alle ellende in een keer op je bord. Hoop dat het nu achter de rug is!
  donderdag 23 juni 2022 @ 15:32:57 #50
458283 ipa84
pi_205128985
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 14:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben (soortvan) terug sinds eerder deze week, prive was 't even nogal hectisch. Mijn zoon heeft een tijd geleden iets onder de leden gehad wat voor een oorontsteking gezorgd heeft. Terwijl hij die had heeft hij een hersenvliesontsteking gehad, ze denken dat 't met elkaar te maken had. Tegelijkertijd kreeg hij ontstekingen in zijn bovenbeen die niet meer weggingen. Daar is hij aan geopereerd pas geleden en inmiddels (eindelijk) hersteld. Ik heb bijna op 't punt gestaan mn adres aan te passen naar 't ziekenhuis bij de gemeente hier, dus had niet echt veel oog voor iets anders in de wereld :+
Phoe heftig, hopelijk komt en blijft alles goed gaan met je zoontje.
Zoek je mobiel op gsmwebDagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nlBekijk het streamingaanbod van Primevideo
  donderdag 23 juni 2022 @ 15:38:08 #51
320139 mir1986
pi_205129024
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 14:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben (soortvan) terug sinds eerder deze week, prive was 't even nogal hectisch. Mijn zoon heeft een tijd geleden iets onder de leden gehad wat voor een oorontsteking gezorgd heeft. Terwijl hij die had heeft hij een hersenvliesontsteking gehad, ze denken dat 't met elkaar te maken had. Tegelijkertijd kreeg hij ontstekingen in zijn bovenbeen die niet meer weggingen. Daar is hij aan geopereerd pas geleden en inmiddels (eindelijk) hersteld. Ik heb bijna op 't punt gestaan mn adres aan te passen naar 't ziekenhuis bij de gemeente hier, dus had niet echt veel oog voor iets anders in de wereld :+
Oei, sterkte!
  donderdag 23 juni 2022 @ 15:53:15 #52
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205129126
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 14:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben (soortvan) terug sinds eerder deze week, prive was 't even nogal hectisch. Mijn zoon heeft een tijd geleden iets onder de leden gehad wat voor een oorontsteking gezorgd heeft. Terwijl hij die had heeft hij een hersenvliesontsteking gehad, ze denken dat 't met elkaar te maken had. Tegelijkertijd kreeg hij ontstekingen in zijn bovenbeen die niet meer weggingen. Daar is hij aan geopereerd pas geleden en inmiddels (eindelijk) hersteld. Ik heb bijna op 't punt gestaan mn adres aan te passen naar 't ziekenhuis bij de gemeente hier, dus had niet echt veel oog voor iets anders in de wereld :+
Jeetje. Fijn dat het nu weer wat beter gaat en dat ze er wel bovenop zitten! Sterkte met alles :Y
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 23 juni 2022 @ 16:20:00 #53
13309 nostra
ask why
pi_205129306
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 14:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben (soortvan) terug sinds eerder deze week, prive was 't even nogal hectisch. Mijn zoon heeft een tijd geleden iets onder de leden gehad wat voor een oorontsteking gezorgd heeft. Terwijl hij die had heeft hij een hersenvliesontsteking gehad, ze denken dat 't met elkaar te maken had. Tegelijkertijd kreeg hij ontstekingen in zijn bovenbeen die niet meer weggingen. Daar is hij aan geopereerd pas geleden en inmiddels (eindelijk) hersteld. Ik heb bijna op 't punt gestaan mn adres aan te passen naar 't ziekenhuis bij de gemeente hier, dus had niet echt veel oog voor iets anders in de wereld :+
Heftig man, sterkte! Voornamelijk voor je zoontje natuurlijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 23 juni 2022 @ 16:21:17 #54
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_205129312
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 14:37 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben (soortvan) terug sinds eerder deze week, prive was 't even nogal hectisch. Mijn zoon heeft een tijd geleden iets onder de leden gehad wat voor een oorontsteking gezorgd heeft. Terwijl hij die had heeft hij een hersenvliesontsteking gehad, ze denken dat 't met elkaar te maken had. Tegelijkertijd kreeg hij ontstekingen in zijn bovenbeen die niet meer weggingen. Daar is hij aan geopereerd pas geleden en inmiddels (eindelijk) hersteld. Ik heb bijna op 't punt gestaan mn adres aan te passen naar 't ziekenhuis bij de gemeente hier, dus had niet echt veel oog voor iets anders in de wereld :+
Fijn dat je zoontje hersteld is ^O^
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 23 juni 2022 @ 16:22:00 #55
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_205129319
Sterkte @chratnox !
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 23 juni 2022 @ 16:24:41 #56
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205129336
Krijg bijna de indruk dat we hier geven om @chratnox :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 23 juni 2022 @ 16:28:40 #57
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_205129355
quote:
12s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
Krijg bijna de indruk dat we hier geven om @:Chratnox :D
Hoort allemaal bij The Great Reset!

@chratnox fijn dat je zoontje weer hersteld is, hopelijk breken er nu rustiger tijden voor jullie aan!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 23 juni 2022 @ 16:28:51 #58
13309 nostra
ask why
pi_205129357
quote:
12s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
Krijg bijna de indruk dat we hier geven om @:Chratnox :D
Het is all kumbaya hier hoor. Zelfs die @AlwaysHappy gun ik het beste.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 23 juni 2022 @ 16:29:31 #59
13309 nostra
ask why
pi_205129363
Ginny heeft gedronken en een paar flesjes ook.

twitter


twitter
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 23 juni 2022 @ 16:31:43 #60
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205129372
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Het is all kumbaya hier hoor. Zelfs die @:AlwaysHappy gun ik het beste.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
Bunq - bank of the freeSpeel mee met Lucky Day en win!Speel mee met Lucky Day en win!
  donderdag 23 juni 2022 @ 16:32:48 #61
351926 bloodymary1
pi_205129378
quote:
12s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
Krijg bijna de indruk dat we hier geven om @:Chratnox :D
Het moet niet gekker worden h. Wat corona al niet gedaan heeft met de mensen hier...
  donderdag 23 juni 2022 @ 16:34:02 #62
351926 bloodymary1
pi_205129383
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Als ze "die" voor je naam zetten vind ik toch altijd een beetje met een bijklank hoor...
  Moderator donderdag 23 juni 2022 @ 17:01:26 #63
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_205129520
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:29 schreef nostra het volgende:
Ginny heeft gedronken en een paar flesjes ook.

[ twitter ]

[ twitter ]
Boze mensen op Twitter :D

  donderdag 23 juni 2022 @ 17:04:04 #64
24121 josja
pi_205129538
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:29 schreef nostra het volgende:
Ginny heeft gedronken en een paar flesjes ook.

[ twitter ]

[ twitter ]
Ik lees in die woordenbrij ergens dat ze nu afhaakt... wellicht wel zo verstandig want het klinkt alsof ze nu aan het doordraaien is.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  donderdag 23 juni 2022 @ 17:06:46 #65
339469 Salina
pi_205129551
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:29 schreef nostra het volgende:
Ginny heeft gedronken en een paar flesjes ook.

[ twitter ]

[ twitter ]
Ach, Ginny.


What's in a name trouwens. Ginny.
Hihi. :+

Trouwens ook namens mij sterkte @chratnox voor je zoontje en ook voor jullie zelf. :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 23 juni 2022 @ 17:39:06 #66
458283 ipa84
pi_205129751
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:29 schreef nostra het volgende:
Ginny heeft gedronken en een paar flesjes ook.

[ twitter ]

[ twitter ]
Misschien kan iemand deze link even naar haar doorsturen.
https://www.cz.nl/extra/hulpwijzer/ggz
  donderdag 23 juni 2022 @ 17:46:34 #67
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205129786
Die Ginny heeft echt psychische problemen.
  donderdag 23 juni 2022 @ 18:47:50 #68
480553 Kickinalfa
pi_205130157
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 08:11 schreef josja het volgende:

[..]
Ik merk dat ik dat echt knap irritant vind... prikken niet halen en straks de boel weer dicht omdat juist die ouwen van dagen in het ziekenhuis belanden en de zorg het niet meer aankan. Lastig, want ik ben ook niet voor een vaccinatieplicht.
Maar wat willen we nu? Mijn ouders vallen in de categorie, hebben astra gehad, twee pfixer/moderna, nog een pfizer/moderna booster en dat in 1,5 jaar tijd.
Moet ze nu de 5e prik halen in 18 maanden?

De transmissie verkom je er niet mee, een booster zou lange termijn bescherming moeten geven? Of is dit inmiddels ook achterhaald.
  donderdag 23 juni 2022 @ 18:48:02 #69
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_205130159
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 17:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die Ginny heeft echt psychische problemen.
Wel mooi dat zo iemand geen invloed heeft op de beslissingen in dit land.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 23 juni 2022 @ 18:50:44 #70
480553 Kickinalfa
pi_205130180
En willen ze dat ouderen nu in het "dal" seizoen gaan prikken of juist in september/oktober.
Boek goedkoper bij booking.comFiverr - alle diensten vanaf 5 piekAliExpress - die hebben ALLES!
  donderdag 23 juni 2022 @ 18:53:52 #71
24121 josja
pi_205130215
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 18:47 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Maar wat willen we nu? Mijn ouders vallen in de categorie, hebben astra gehad, twee pfixer/moderna, nog een pfizer/moderna booster en dat in 1,5 jaar tijd.
Moet ze nu de 5e prik halen in 18 maanden?

De transmissie verkom je er niet mee, een booster zou lange termijn bescherming moeten geven? Of is dit inmiddels ook achterhaald.
Ja dat weet ik ook niet. Kan me heel goed voorstellen dat ze denken ja dikke doei met je prikken. Begrijp ik ook wel. Alleen als het gros van die groep zo denkt en straks de ziekenhuizen toch weer vollopen zijn we allemaal weer de sjaak.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 23 juni 2022 @ 18:54:37 #72
408813 crew  trein2000
pi_205130222
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:29 schreef nostra het volgende:
Ginny heeft gedronken en een paar flesjes ook.

[ twitter ]

[ twitter ]
Even met parnassia bellen, brb.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 23 juni 2022 @ 18:54:52 #73
480553 Kickinalfa
pi_205130226
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 18:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Wel mooi dat zo iemand geen invloed heeft op de beslissingen in dit land.
Was dat maar waar :(
  donderdag 23 juni 2022 @ 18:56:10 #74
466042 Wirelessmouse
pi_205130232
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 18:50 schreef Kickinalfa het volgende:
En willen ze dat ouderen nu in het "dal" seizoen gaan prikken of juist in september/oktober.
Ik zou zeggen, september/oktober. Maar zorg dat dit geregeld is, hamer op het belang, duidelijkheid waarom (dat het gros in het ziekenhuis 60+ is) etc
  donderdag 23 juni 2022 @ 18:59:46 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205130254
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 18:53 schreef josja het volgende:

[..]
Ja dat weet ik ook niet. Kan me heel goed voorstellen dat ze denken ja dikke doei met je prikken. Begrijp ik ook wel. Alleen als het gros van die groep zo denkt en straks de ziekenhuizen toch weer vollopen zijn we allemaal weer de sjaak.
Toch waren we in zwaardere griepjaren ook niet 'de sjaak' met de hele bevolking en ging het leven zonder restricties verder.

Verontrustend dat generieke beperkingen vanwege een virusje sinds maart 2020 ineens als 'normaal' worden gezien.
  donderdag 23 juni 2022 @ 19:00:34 #76
24121 josja
pi_205130261
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 18:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Toch waren we in zwaardere griepjaren ook niet 'de sjaak' met de hele bevolking en ging het leven zonder restricties verder.

Verontrustend dat generieke beperkingen sinds maart 2020 ineens als 'normaal' worden gezien.
Ook weer eens; ik zie alleen echt de bui alweer hangen voor de komende herfst en winter. Want de zorg....
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  donderdag 23 juni 2022 @ 19:03:32 #77
480553 Kickinalfa
pi_205130284
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 18:53 schreef josja het volgende:

[..]
Ja dat weet ik ook niet. Kan me heel goed voorstellen dat ze denken ja dikke doei met je prikken. Begrijp ik ook wel. Alleen als het gros van die groep zo denkt en straks de ziekenhuizen toch weer vollopen zijn we allemaal weer de sjaak.
Het is ook lastig bepalen welke mate van bescherming er nu is.
We zijn tijden doodgegooid met 98%, toen hadden we een booster nodig omdat de effectiviteit was ingezakt naar een veel lager percentage.
Maar met een booster was je langdurig goed beschermd.

Maar wat is nu langdurig en wat is goed?
Is een booster na 8 maanden nog steeds 98? Of het 90? Of is het net als na de initile prik veel verder gedaald.
  donderdag 23 juni 2022 @ 19:06:41 #78
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205130319
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 19:03 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het is ook lastig bepalen welke mate van bescherming er nu is.
We zijn tijden doodgegooid met 98%, toen hadden we een booster nodig omdat de effectiviteit was ingezakt naar een veel lager percentage.
Maar met een booster was je langdurig goed beschermd.

Maar wat is nu langdurig en wat is goed?
Is een booster na 8 maanden nog steeds 98? Of het 90? Of is het net als na de initile prik veel verder gedaald.
Op zich zijn dit vragen die de journalistiek ook eens zou moeten stellen. Ipv het geijkte 'moet ik straks weer een mondkapje op in de trein?'.
  donderdag 23 juni 2022 @ 19:07:54 #79
466042 Wirelessmouse
pi_205130332
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 18:53 schreef josja het volgende:

[..]
Ja dat weet ik ook niet. Kan me heel goed voorstellen dat ze denken ja dikke doei met je prikken. Begrijp ik ook wel. Alleen als het gros van die groep zo denkt en straks de ziekenhuizen toch weer vollopen zijn we allemaal weer de sjaak.
Kan het mij ook wel voorstellen. Aan de andere kant, je kunt ook moeilijk elke winter generieke maatregelen nemen. De dan zul je toch wat meer gericht te werk moeten gaan.
  donderdag 23 juni 2022 @ 19:23:53 #80
24121 josja
pi_205130493
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 19:07 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Kan het mij ook wel voorstellen. Aan de andere kant, je kunt ook moeilijk elke winter generieke maatregelen nemen. De dan zul je toch wat meer gericht te werk moeten gaan.
Als ik de commentaren bij het Nu artikel zo eens scande willen veel van die 60plussers echt niet meer... en dan hebben we straks wel een probleem vrees ik. Dwingen zal niet lukken dus dan blijft er weinig anders over dan generieke maatregelen. Hoop het toch echt niet. Niet nog zo een winter from hell.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
Hoesjes? Casetify!ANWB VerzekeringenZalando Lounge - Grote Merken, Veel Korting
  donderdag 23 juni 2022 @ 19:38:54 #81
353733 Spablauw214
pi_205130659
twitter


Haagse Insider heeft alweer een mondkapje in z’n profielfoto.

:')_
  donderdag 23 juni 2022 @ 20:08:07 #82
466042 Wirelessmouse
pi_205131006
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 19:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]

Haagse Insider heeft alweer een mondkapje in z’n profielfoto.

:')_
Best wel treurig, symboolpolitiek ten top met die stoffen lapjes.
  donderdag 23 juni 2022 @ 20:47:15 #83
490265 galantis
pi_205131381
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 19:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]

Haagse Insider heeft alweer een mondkapje in z’n profielfoto.

:')_
Vervang 'omikron' door 'influenza' en juni door december en het verhaal klopt nog steeds. Maar dan zou ie vast niet met dezelfde conclusie zou eindigen.
I'll give you something to do
  donderdag 23 juni 2022 @ 20:58:33 #84
458283 ipa84
pi_205131520
twitter

O god Eric Clown en zijn groepje is weer is bezig.
  donderdag 23 juni 2022 @ 21:04:42 #85
458283 ipa84
pi_205131580
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 19:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]

Haagse Insider heeft alweer een mondkapje in z’n profielfoto.

:')_
Een stuk steen kan ook echt besmet raken. Maar goed als die wat beter had opgelet en ook internationaal dan wist die gewoon dat deze golf er zat aan te komen. Hij kan zich gewoon beter bezig houden met politiek. Hier heeft hij geen reet van begrepen. Maar als die graag met een mondkapje wilt lopen dan moet die dat vooral doen.
  donderdag 23 juni 2022 @ 21:13:10 #86
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205131690
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 21:04 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Een stuk steen kan ook echt besmet raken. Maar goed als die wat beter had opgelet en ook internationaal dan wist die gewoon dat deze golf er zat aan te komen. Hij kan zich gewoon beter bezig houden met politiek. Hier heeft hij geen reet van begrepen. Maar als die graag met een mondkapje wilt lopen dan moet die dat vooral doen.
Ben je mal? Met een mondkapje gaat dit soort schreeuwerds pas lopen op het moment dat het algeheel verplicht wordt. Want ja, anders loop je toch voor lul en dat is het ook allemaal niet waard voor het beperkte risico van dit virus.
  donderdag 23 juni 2022 @ 21:19:55 #87
458283 ipa84
pi_205131763
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 21:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ben je mal? Met een mondkapje gaat dit soort schreeuwerds pas lopen op het moment dat het algeheel verplicht wordt. Want ja, anders loop je toch voor lul en dat is het ook allemaal niet waard voor het beperkte risico van dit virus.
Daarom snap ik die schreeuwers nooit zo goed. Als het allemaal zo goed werkt die mondkapjes, dan koop je toch gewoon een goed mondkapje en zet je die op. Ik heb totaal geen probleem mee als mensen vrijwillig zelf een mondkapje op zetten al kopen ze een biohazardpak. Maar laat de rest gewoon met rust die er geen zin in hebben.
  donderdag 23 juni 2022 @ 21:43:20 #88
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_205131974
Ik rook ineens mijn handzeep weer lieve mensen

Het herstel is ingezet _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 23 juni 2022 @ 21:47:09 #89
466042 Wirelessmouse
pi_205132001
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2022 21:43 schreef Molo het volgende:
Ik rook ineens mijn handzeep weer lieve mensen

Het herstel is ingezet _O_
Top, is zeer irritant geen geur of smaak waarnemen... Ik had het maar 1 dag godzijdank 😁
  donderdag 23 juni 2022 @ 21:52:03 #90
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_205132034
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 21:47 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Top, is zeer irritant geen geur of smaak waarnemen... Ik had het maar 1 dag godzijdank 😁
Ik ga keihard huilen als het niet terug zou komen maar heb goeie hoop nu B-)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Zalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingBig Fish GamesANWB Verzekeringen
  donderdag 23 juni 2022 @ 22:05:41 #91
286019 Akkerdjie
Nondeju!
pi_205132151
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 21:52 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik ga keihard huilen als het niet terug zou komen maar heb goeie hoop nu B-)
Duurde bij mij (Deltabesmetting) 5 maanden voordat ik weer wat rook. De andere 2 besmettingen niets gemerkt gelukkig.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tch blijft bestaan.
  donderdag 23 juni 2022 @ 22:09:23 #92
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_205132187
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 22:05 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Duurde bij mij (Deltabesmetting) 5 maanden voordat ik weer wat rook. De andere 2 besmettingen niets gemerkt gelukkig.
Dat is toch kut met peren hey :{
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 23 juni 2022 @ 22:11:40 #93
286019 Akkerdjie
Nondeju!
pi_205132221
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 22:09 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat is toch kut met peren hey :{
Ja heeft wel wat impact. Af en toe kreeg ik een seconde of zo een signaal, en dan verdween het weer. Ik kon boven de chloor hangen en ik rook het nog niet. Enige voordeel was dat ik stank niet rook als iemand naar de WC was geweest of zo.

Vooral bij eten was het minder. Hoe lang duurde het bij jou en was het Omicron?
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tch blijft bestaan.
  donderdag 23 juni 2022 @ 22:29:13 #94
359329 Discombobulate
pi_205132413
Bij mij op werk werd er ook alweer begonnen over mondkapjes. Ik vind het nu wel echt heel erg gestoord. Hebben we het dan nog steeds niet geaccepteerd? Veel mensen wel iig. Bizar weer die controledrang.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 23 juni 2022 @ 22:38:55 #95
286019 Akkerdjie
Nondeju!
pi_205132534
Afgelopen drie weken gewinkeld in Duitsland in de lokale Kaufland. Eerder ongeveer 1/3 mondkapjes, nu weer ongeveer de helft. De Duitsers schieten weer in de stuip.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tch blijft bestaan.
  donderdag 23 juni 2022 @ 22:44:37 #96
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_205132585
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 22:11 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Ja heeft wel wat impact. Af en toe kreeg ik een seconde of zo een signaal, en dan verdween het weer. Ik kon boven de chloor hangen en ik rook het nog niet. Enige voordeel was dat ik stank niet rook als iemand naar de WC was geweest of zo.

Vooral bij eten was het minder. Hoe lang duurde het bij jou en was het Omicron?
Afgelopen zondag begonnen, zal wel een omicron variant zijn ja

Geur is belangrijk, voor allerlei onderdelen in het leven. Ik zou het extreem missen en dan niet zaken als een duur parfum ofzo. Maar we gaan wel zien hoe en wat, is nog zo vers allemaal
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 23 juni 2022 @ 22:46:27 #97
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205132609
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 18:53 schreef josja het volgende:

[..]
Ja dat weet ik ook niet. Kan me heel goed voorstellen dat ze denken ja dikke doei met je prikken. Begrijp ik ook wel. Alleen als het gros van die groep zo denkt en straks de ziekenhuizen toch weer vollopen zijn we allemaal weer de sjaak.
Dan moeten we maar gewoon weer solidariteit tonen. Zaken op slot, kapjes op, jezelf thuis half opsluiten, eventjes niet meer reizen, of andere leuke dingen doen buitenshuis. Kleine moeite toch? :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 23 juni 2022 @ 22:46:33 #98
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_205132610
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 22:29 schreef Discombobulate het volgende:
Bij mij op werk werd er ook alweer begonnen over mondkapjes. Ik vind het nu wel echt heel erg gestoord. Hebben we het dan nog steeds niet geaccepteerd? Veel mensen wel iig. Bizar weer die controledrang.
Ben je hartchirurg?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 23 juni 2022 @ 23:15:49 #99
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205132915
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 22:38 schreef Akkerdjie het volgende:
Afgelopen drie weken gewinkeld in Duitsland in de lokale Kaufland. Eerder ongeveer 1/3 mondkapjes, nu weer ongeveer de helft. De Duitsers schieten weer in de stuip.
En het mooie is dat het geen zak uitmaakt, want uiteindelijk loop je het toch wel ergens een keer op.
  donderdag 23 juni 2022 @ 23:22:40 #100
359329 Discombobulate
pi_205132979
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2022 22:46 schreef Molo het volgende:

[..]
Ben je hartchirurg?
Neen
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
AliExpress - die hebben ALLES!AliExpress - die hebben ALLES!AliExpress - die hebben ALLES!
  donderdag 23 juni 2022 @ 23:24:40 #101
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_205133001
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 23:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Neen
Oh want dan had ik het wel begrepen namelijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 23 juni 2022 @ 23:25:17 #102
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_205133010
Herinneringen aan vorig jaar met online sessies met Grieken die in hun eenpersoonswerkkamer met masker op moesten werken :'(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 24 juni 2022 @ 06:52:34 #103
352376 voetbalmanager2
pi_205133578
quote:
Studie: coronavaccins hebben in eerste jaar 20 miljoen levens gered
De verschillende coronavaccins hebben in het eerste jaar dat ze toegediend werden 20 miljoen levens gered, melden onderzoekers in een studie die gepubliceerd is in het wetenschappelijke tijdschrift The Lancet Infectious Diseases. De onderzoekers keken naar data uit 185 landen die tussen 8 december 2020 en 8 december 2021 verzameld werden.

Op basis van rekenmodellen concluderen de onderzoekers dat uit 31,4 miljoen potentile doden door een corona-infectie dat jaar er 19,8 miljoen voorkomen werden door vaccinatie. Dat is een vermindering van 63 procent. In hoge- en middeninkomenslanden werden de meeste coronadoden voorkomen, namelijk 12,2 miljoen.

De onderzoekers keken naar officile data uit de 183 landen, of schattingen als er geen officile data voorhanden waren, en ook naar het aantal gevallen van oversterfte in die periode per land. China werd niet meegenomen in de studie, omdat het een hoog bevolkingsaantal heeft en zeer strenge maatregelen trof om verspreiding tegen te gaan. De resultaten zouden daardoor vertekend raken, zeggen de onderzoekers.
https://www.ad.nl/gezond/(...)vens-gered~a001ed94/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 24 juni 2022 @ 07:29:20 #104
353733 Spablauw214
pi_205133657
https://www.destentor.nl/(...)e-beperken~a0dbbf43/

Volgens deze poll is 34% alweer voorstander van invoeren mondkapjes :')

Die keuzes ook echt, alsof het herinvoeren van mondkapjes gelijk staat aan “nu eindelijk eens op tijd ingrijpen” :')
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 07:41:40 #105
236264 crew  capricia
pi_205133690
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 07:29 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)e-beperken~a0dbbf43/

Volgens deze poll is 34% alweer voorstander van invoeren mondkapjes :')

Die keuzes ook echt, alsof het herinvoeren van mondkapjes gelijk staat aan “nu eindelijk eens op tijd ingrijpen” :')
Hoe zie jij op tijd ingrijpen dan?
Definitely not CIA
  vrijdag 24 juni 2022 @ 07:50:42 #106
353733 Spablauw214
pi_205133727
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 07:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoe zie jij op tijd ingrijpen dan?
Een boostercampagne opzetten in september/oktober en verder ver weg blijven van generieke maatregelen.
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 07:53:35 #107
236264 crew  capricia
pi_205133742
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 07:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Een boostercampagne opzetten in september/oktober en verder ver weg blijven van generieke maatregelen.
Boostercampagne sws, ja.
Maar denk dat we van het najaar niet onder die mondkapjes uit gaan komen. En als dat het is, denk ik dat we heel blij mogen zijn.

Ik hoor trouwens veel twijfel bij mensen of ze zich nog wel laten boosteren. Ook binnen de doelgroep. En dat voorspelt niet veel goeds.
Definitely not CIA
  vrijdag 24 juni 2022 @ 07:59:52 #108
353733 Spablauw214
pi_205133762
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 07:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar denk dat we van het najaar niet onder die mondkapjes uit gaan komen.
Waarom? Serieuze vraag.

Zolang de zorg het kan behappen is er helemaal geen noodzaak tot maatregelen, en zouden die kapjes puur voor de bhne zijn.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:00:00 #109
-1 #ANONIEM
pi_205133764
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 07:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Boostercampagne sws, ja.
Maar denk dat we van het najaar niet onder die mondkapjes uit gaan komen. En als dat het is, denk ik dat we heel blij mogen zijn.

Ik hoor trouwens veel twijfel bij mensen of ze zich nog wel laten boosteren. Ook binnen de doelgroep. En dat voorspelt niet veel goeds.
Ligt eraan wat voor mensen het zijn.

Eigenlijk boeit het me niet of mensen zich laten vaccineren. Maar als je 70+ bent en je doet het niet, blijf dan ook lekker weg uit het ziekenhuis met je coronahoofd.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:00:33 #110
-1 #ANONIEM
pi_205133765
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 07:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Waarom? Serieuze vraag.

Zolang de zorg het kan behappen is er helemaal geen noodzaak tot maatregelen, en zouden die kapjes puur voor de bhne zijn.
Zolang de zorg het kan behappen?

Laten we dan maar per direct iets invoeren, want de zorg kan de huidige situatie niet eens aan (niet direct coronagerelateerd natuurlijk)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2022 08:00:57 ]
Fiverr - alle diensten vanaf 5 piekDagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nlANWB Verzekeringen
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:01:11 #111
24121 josja
pi_205133771
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 07:29 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)e-beperken~a0dbbf43/

Volgens deze poll is 34% alweer voorstander van invoeren mondkapjes :')

Die keuzes ook echt, alsof het herinvoeren van mondkapjes gelijk staat aan “nu eindelijk eens op tijd ingrijpen” :')
Ja godver echt he.... ik zweer het, nog twee weken en we moeten weer -O-
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 08:04:41 #112
236264 crew  capricia
pi_205133794
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 07:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Waarom? Serieuze vraag.

Zolang de zorg het kan behappen is er helemaal geen noodzaak tot maatregelen, en zouden die kapjes puur voor de bhne zijn.
De zorg kan het aan? Volgens mij is er nog steeds een stuwmeer aan uitgestelde zorg. En staat de zorg er niet zo best voor als voor de pandemie. Maar daar weer Lenny meer over.
Definitely not CIA
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 08:05:04 #113
236264 crew  capricia
pi_205133797
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Zolang de zorg het kan behappen?

Laten we dan maar per direct iets invoeren, want de zorg kan de huidige situatie niet eens aan (niet direct coronagerelateerd natuurlijk)
Dit dus.
Definitely not CIA
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:05:57 #114
353733 Spablauw214
pi_205133808
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Ligt eraan wat voor mensen het zijn.

Eigenlijk boeit het me niet of mensen zich laten vaccineren. Maar als je 70+ bent en je doet het niet, blijf dan ook lekker weg uit het ziekenhuis met je coronahoofd.
Eens. Echter gaat dat natuurlijk nooit gebeuren.
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 08:06:27 #115
236264 crew  capricia
pi_205133813
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Ligt eraan wat voor mensen het zijn.

Eigenlijk boeit het me niet of mensen zich laten vaccineren. Maar als je 70+ bent en je doet het niet, blijf dan ook lekker weg uit het ziekenhuis met je coronahoofd.
Dat gaat niet gebeuren natuurlijk. Die mensen gaan straks in grote getallen zonder booster een beroep op de zorg doen als ze corona oplopen.
Definitely not CIA
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:06:29 #116
353733 Spablauw214
pi_205133814
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:04 schreef capricia het volgende:

[..]
De zorg kan het aan? Volgens mij is er nog steeds een stuwmeer aan uitgestelde zorg. En staat de zorg er niet zo best voor als voor de pandemie. Maar daar weer Lenny meer over.
Oke maar daar veranderen mondkapjes en looplijnen toch niks aan?
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 08:07:28 #117
236264 crew  capricia
pi_205133817
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Oke maar daar veranderen mondkapjes en looplijnen toch niks aan?
Als jij denkt dat mondkapjes 0 effect hebben, zijn we snel uitgepraat.
Definitely not CIA
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:08:35 #118
353733 Spablauw214
pi_205133823
Goed laat ik het wat nuanceren. Ik ben niet a priori tegen maatregelen.

Wat ik echter wel vind is dat maatregelen een middel dienen te zijn en geen doel. Dus breng eens in kaart wat het oplevert. Dat hele “ja maar we moeten iets doen”, om maar daadkrachtig over te komen, daar moeten we imo echt wel vanaf nu.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:09:45 #119
353733 Spablauw214
pi_205133827
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Als jij denkt dat mondkapjes 0 effect hebben, zijn we snel uitgepraat.
Nul zou ik niet willen zeggen. Maar op de manier waarop het in de samenleving wordt gebruikt en gedragen (verfrommelde meuk een halfjaar in een jaszak) denk ik dat het tegenvalt, ja.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:12:25 #120
-1 #ANONIEM
pi_205133845
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:04 schreef capricia het volgende:

[..]
De zorg kan het aan? Volgens mij is er nog steeds een stuwmeer aan uitgestelde zorg. En staat de zorg er niet zo best voor als voor de pandemie. Maar daar weer Lenny meer over.
Toevallig deze week weer een verzoek gekregen van onze minister Kuipers nav overleg met NVZ, NFU en ZN. Over de toenemende werkvoorraad OK bij veel ziekenhuizen (waaronder die van mij) en wat we daaraan denken te gaan doen. Het geniale plan was natuurlijk om aan 'inhaalzorg' te gaan doen, maar ondertussen loopt de werkvoorraad gewoon op omdat we met een capaciteitsprobleem zitten. De Nederlandse OK-capaciteit is nog altijd fors onder het niveau van 2019, dus wat verwacht onze Ernst precies met die inhaalzorg?

Binnenkort komt het RIVM met een rapport over de impact van de uitgestelde chirurgische zorg op patinten. Dat kan wel eens een stevig rapport zijn.
Voordelig uit? Ticketveiling.nlDe beste bordspellen vind je bij 999 GamesVoordelig uit? Ticketveiling.nl
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 08:12:46 #121
236264 crew  capricia
pi_205133847
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nul zou ik niet willen zeggen. Maar op de manier waarop het in de samenleving wordt gebruikt en gedragen (verfrommelde meuk een halfjaar in een jaszak) denk ik dat het tegenvalt, ja.
Hou op zeg. :D Dit leest als een pleidooi voor FFP2 kapjes. _O-
Hoop echt dat we die nooit krijgen. Zoals op mijn vlucht naar Itali twee weken geleden met RyanAir.
Definitely not CIA
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:13:55 #122
353733 Spablauw214
pi_205133851
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Hou op zeg. :D Dit leest als een pleidooi voor FFP2 kapjes. _O-
Hoop echt dat we die nooit krijgen. Zoals op mijn vlucht naar Itali twee weken geleden met RyanAir.
Het is meer een pleidooi voor geen mondkapjes, maar bon :P

Die FFP2-meuk moeten we helemaal ver van wegblijven.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:14:22 #123
-1 #ANONIEM
pi_205133854
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat gaat niet gebeuren natuurlijk. Die mensen gaan straks in grote getallen zonder booster een beroep op de zorg doen als ze corona oplopen.
Dat klopt en dat is erg treurig voor mensen die reguliere zorg nodig hebben. Maargoed, het is het verder ook niet echt waard om die discussie opnieuw te voeren. Al 40-45 keer gevoerd hier.

Het gaat hem er vooral om dat de zorg nu net wel/net niet overeind kan blijven. Elke tegenslag gaat er zo ontzettend hard inhakken.
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 08:18:01 #124
5428 crew  miss_sly
pi_205133880
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Toevallig deze week weer een verzoek gekregen van onze minister Kuipers nav overleg met NVZ, NFU en ZN. Over de toenemende werkvoorraad OK bij veel ziekenhuizen (waaronder die van mij) en wat we daaraan denken te gaan doen. Het geniale plan was natuurlijk om aan 'inhaalzorg' te gaan doen, maar ondertussen loopt de werkvoorraad gewoon op omdat we met een capaciteitsprobleem zitten. De Nederlandse OK-capaciteit is nog altijd fors onder het niveau van 2019, dus wat verwacht onze Ernst precies met die inhaalzorg?

Binnenkort komt het RIVM met een rapport over de impact van de uitgestelde chirurgische zorg op patinten. Dat kan wel eens een stevig rapport zijn.
Wat ik laatst las was dat niet in alle ziekenhuizen er zoveel achterstand was, en dat er werd geopperd dat ziekenhuizen elkaar daarmee konden helpen. Dus dat iemand uit Noord-Brabant dan ook geholpen zou kunnen worden in Overijssel, of zo.

Gebeurt dat niet? Of wel en is die berichtgeving niet kloppend? Of zitten daar teveel haken en ogen aan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:20:39 #125
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205133895
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Goed laat ik het wat nuanceren. Ik ben niet a priori tegen maatregelen.

Wat ik echter wel vind is dat maatregelen een middel dienen te zijn en geen doel. Dus breng eens in kaart wat het oplevert. Dat hele “ja maar we moeten iets doen”, om maar daadkrachtig over te komen, daar moeten we imo echt wel vanaf nu.
Dat vond alleen het kabinet niks. Dat nagaan van effectiviteit van maatregelen.

Dus als we straks weer met dit gezeur zitten, zijn het de bekende en standaard maatregelen. Want ja, we weten het niet wat effect heeft.
Wat een idioterie dit :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 08:21:06 #126
236264 crew  capricia
pi_205133897
Kuipers heeft er ook wel voor gepleit om de COVID zorg te clusteren in een aantal ziekenhuizen. Zodat de rest van de ziekenhuizen 'normaal' door kan draaien.

Is daar al iets meer over bekend?
Definitely not CIA
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:24:44 #127
-1 #ANONIEM
pi_205133911
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat ik laatst las was dat niet in alle ziekenhuizen er zoveel achterstand was, en dat er werd geopperd dat ziekenhuizen elkaar daarmee konden helpen. Dus dat iemand uit Noord-Brabant dan ook geholpen zou kunnen worden in Overijssel, of zo.

Gebeurt dat niet? Of wel en is die berichtgeving niet kloppend? Of zitten daar teveel haken en ogen aan?
Dat doen we, maar niet zo extreem. Zeg in een straal van 40-45 kilometer om je eigen ziekenhuis.

Sommige ziekenhuizen hebben veel meer geleverd dan andere ziekenhuizen in de Corona-tijd. In mijn provincie voornamelijk topklinische ziekenhuizen. Dat komt omdat ze in het begin van de crisis dachten dat het voornamelijk om IC-bedden ging en dus hebben gekeken naar de hoeveelheid IC-bedden per ziekenhuis. Daar hebben ze het aantal klinische bedden aan gekoppeld (dus IC-capaciteit x3 ofzo is wat je aan klinisch moest leveren). Als je dan een topklinisch ziekenhuis bent die CTC of neurochirurgie levert, dan ben je gewoon genaaid. Helemaal in de laatste golf waar het niet meer zo zeer om IC-patinten ging. De andere ziekenhuizen, die er goed vanaf kwamen, gingen dat natuurlijk niet meer laten aanpassen. Even heel simpel gezegd allemaal.

Dat maakt dat er met name in de algemene streekziekenhuizen meer plek is.

Wij opereren nu in 2 andere ziekenhuizen en 1 ZBC. Het is echter veel te minimaal. Ergens een dagdeel kunnen opereren schiet niet echt op met onze aantallen. En ziekenhuizen die zeggen bij te zijn met 'inhaalzorg', hebben als het er echt om gaat ook weinig capaciteit over om weg te geven aan andere huizen.

Dan speelt er nog zo'n nare discussie over wie dan wat krijgt betaald.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:25:44 #128
-1 #ANONIEM
pi_205133917
Overigens is dat ook waarom ZN is aangesloten bij dat overleg waar ik het over had. Zij kunnen hier een rol in spelen. En dat is volgens mij ook wel wat Kuipers van ze verwacht. @miss_sly
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:26:39 #129
-1 #ANONIEM
pi_205133920
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:21 schreef capricia het volgende:
Kuipers heeft er ook wel voor gepleit om de COVID zorg te clusteren in een aantal ziekenhuizen. Zodat de rest van de ziekenhuizen 'normaal' door kan draaien.

Is daar al iets meer over bekend?
Is dat plan alweer op tafel? :D

Ik stel voor dat ze dan het Erasmus pakken. Daar is Kuipers bekend en dat is een groot ziekenhuis. Laat ze daar de teringzooi maar krijgen dan.
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 08:27:59 #130
5428 crew  miss_sly
pi_205133925
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Dat doen we, maar niet zo extreem. Zeg in een straal van 40-45 kilometer om je eigen ziekenhuis.

Sommige ziekenhuizen hebben veel meer geleverd dan andere ziekenhuizen in de Corona-tijd. In mijn provincie voornamelijk topklinische ziekenhuizen. Dat komt omdat ze in het begin van de crisis dachten dat het voornamelijk om IC-bedden ging en dus hebben gekeken naar de hoeveelheid IC-bedden per ziekenhuis. Daar hebben ze het aantal klinische bedden aan gekoppeld (dus IC-capaciteit x3 ofzo is wat je aan klinisch moest leveren). Als je dan een topklinisch ziekenhuis bent die CTC of neurochirurgie levert, dan ben je gewoon genaaid. Helemaal in de laatste golf waar het niet meer zo zeer om IC-patinten ging. De andere ziekenhuizen, die er goed vanaf kwamen, gingen dat natuurlijk niet meer laten aanpassen. Even heel simpel gezegd allemaal.

Dat maakt dat er met name in de algemene streekziekenhuizen meer plek is.

Wij opereren nu in 2 andere ziekenhuizen en 1 ZBC. Het is echter veel te minimaal. Ergens een dagdeel kunnen opereren schiet niet echt op met onze aantallen. En ziekenhuizen die zeggen bij te zijn met 'inhaalzorg', hebben als het er echt om gaat ook weinig capaciteit over om weg te geven aan andere huizen.

Dan speelt er nog zo'n nare discussie over wie dan wat krijgt betaald.
Een hoop bureaucratie dus en leuke ideen die helemaal niet zo gemakkelijk uitvoerbaar zijn. En dat er dan gedoe is over wie wat betaalt, is helemaal uit den boze natuurlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Boek je safari bij Beekse BergenBekijk het streamingaanbod van PrimevideoFiverr - alle diensten vanaf 5 piek
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:28:05 #131
458283 ipa84
pi_205133926
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:21 schreef capricia het volgende:
Kuipers heeft er ook wel voor gepleit om de COVID zorg te clusteren in een aantal ziekenhuizen. Zodat de rest van de ziekenhuizen 'normaal' door kan draaien.

Is daar al iets meer over bekend?
Armand Girbes is op zijn twitter niet echt heel positief over het uitbreiden van de zorg voor de volgende covid golf. Hij had ook een artikel geretweet van een Nederlandse gezondheidseconomie die in de VS werkt die in gesprek geweest is met de overheid. Maar die werd gewoon weggestuurd tijdens het gesprek. Die nieuwe voorzitter van de IC was ook niet echt positief toen ik hem voor het laats zag.
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 08:29:15 #132
5428 crew  miss_sly
pi_205133930
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Overigens is dat ook waarom ZN is aangesloten bij dat overleg waar ik het over had. Zij kunnen hier een rol in spelen. En dat is volgens mij ook wel wat Kuipers van ze verwacht. @:miss_sly
Voor het financile plaatje?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:35:03 #133
-1 #ANONIEM
pi_205133982
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Voor het financile plaatje?
Ja en zorgbemiddeling.
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 08:38:59 #134
5428 crew  miss_sly
pi_205134004
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Ja en zorgbemiddeling.
O ja, uiteraard.

Is het verzekeringtechnisch ook een beetje duidelijk en rond? Er spelen dus nog zaken mbt wie wat betaalt. Is dat vanuit de overheid of vanuit de verzekeraars, of beide?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:41:32 #135
-1 #ANONIEM
pi_205134020
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er spelen dus nog zaken mbt wie wat betaalt. Is dat vanuit de overheid of vanuit de verzekeraars, of beide?
Ja.

@Coco @GGMM
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:42:37 #136
466042 Wirelessmouse
pi_205134023
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat gaat niet gebeuren natuurlijk. Die mensen gaan straks in grote getallen zonder booster een beroep op de zorg doen als ze corona oplopen.
Geen probleem, we kunnen de scholen, horeca en sportschool gewoon sluiten om deze opnames te verminderen.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:42:46 #137
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_205134025
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Overigens is dat ook waarom ZN is aangesloten bij dat overleg waar ik het over had. Zij kunnen hier een rol in spelen. En dat is volgens mij ook wel wat Kuipers van ze verwacht. @:miss_sly
Eens, ik heb een niet geheel op niets gebaseerd idee dat daar de bal zou moeten liggen maar dat men die steeds terug rolt

Financieringssysteem en -prikkels zit nogal in de weg, van... Ja wat niet eigenlijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 24 juni 2022 @ 08:44:37 #138
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_205134035
Structureel gaat er iig niets veranderen in de zorg. Men wacht gewoon tot de laatste boomers het loodje leggen en dan past het weer soort van
Rekkennnnnn *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 24 juni 2022 @ 09:00:17 #139
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205134110
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Als jij denkt dat mondkapjes 0 effect hebben, zijn we snel uitgepraat.
Kijk eens hoeveel besmettingen we hadden afgelopen winter, met mondkapjes.

Je moet vaccineren en risicogroepen boosteren zodat zoveel mogelijk mensen bescherming krijgen tegen een besmetting. Overdracht ga je echt niet meer significant remmen met stoffen mondkapjes en spatschermpjes, daarvoor is Omikron veel te besmettelijk.

Als je overdracht echt wilt remmen dan is er maar 1 oplossing en dat is zorgen dat mensen niet meer fysiek contact hebben, kortom weer van alles sluiten. Good luck with that.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 09:06:27 #140
458283 ipa84
pi_205134145
twitter

Goed twitterdraadje over hoe sommige onderzoekers onderzoek na onderzoek uitschieten met beperkte data om vooral angst te zaaien vanwege een bepaalde agenda.
Boek je safari bij Beekse BergenDe beste bordspellen vind je bij 999 GamesBoek je safari bij Beekse Bergen
  vrijdag 24 juni 2022 @ 09:16:18 #141
353733 Spablauw214
pi_205134213
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:44 schreef Molo het volgende:
Structureel gaat er iig niets veranderen in de zorg. Men wacht gewoon tot de laatste boomers het loodje leggen en dan past het weer soort van
Rekkennnnnn *O*
Dat dus. Eerst was het “we hebben geen blik zorgpersoneel”, nu zijn we 2,5 jaar verder en is er alsnog niets geregeld en zijn maatregelen nog steeds de enige knop waaraan we kunnen draaien.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 09:19:51 #142
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_205134237
Ze kunnen me wat met die mondkapjes. :')

Die doe ik nooit weer op.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 24 juni 2022 @ 09:20:45 #143
353733 Spablauw214
pi_205134245
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Kijk eens hoeveel besmettingen we hadden afgelopen winter, met mondkapjes.

Je moet vaccineren en risicogroepen boosteren zodat zoveel mogelijk mensen bescherming krijgen tegen een besmetting. Overdracht ga je echt niet meer significant remmen met stoffen mondkapjes en spatschermpjes, daarvoor is Omikron veel te besmettelijk.

Als je overdracht echt wilt remmen dan is er maar 1 oplossing en dat is zorgen dat mensen niet meer fysiek contact hebben, kortom weer van alles sluiten. Good luck with that.
Er komt geen acceptatie. Iedereen lijkt er inmiddels wel aan gewend te zijn geraakt dat als de besmettingscijfers oplopen, er maatregelen komen. Er is eerder zelfs door de samenleving om gevraagd.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 09:28:28 #144
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205134277
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:20 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er komt geen acceptatie. Iedereen lijkt er inmiddels wel aan gewend te zijn geraakt dat als de besmettingscijfers oplopen, er maatregelen komen. Er is eerder zelfs door de samenleving om gevraagd.
Vraag me af hoeveel winkeliers, ondernemers, verenigingen etc voor de zoveelste keer politieagentje willen spelen qua handhaving.

Beter laten ze het bij adviezen, en dan zou ik die adviezen zelfs nog specifiek richten op de risicogroepen.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 09:34:37 #145
351926 bloodymary1
pi_205134324
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Vraag me af hoeveel winkeliers, ondernemers, verenigingen etc voor de zoveelste keer politieagentje willen spelen qua handhaving.

Beter laten ze het bij adviezen, en dan zou ik die adviezen zelfs nog specifiek richten op de risicogroepen.
Mijn ervaring is dat ze dat de vorige periode al nooit gedaan hebben. Heb ze niet meer gedragen afgelopen winter. Maar nu zal er nog minder animo voor zijn.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 09:34:50 #146
25510 Da_Sandman
A.F.C.A.
pi_205134325
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:20 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er komt geen acceptatie. Iedereen lijkt er inmiddels wel aan gewend te zijn geraakt dat als de besmettingscijfers oplopen, er maatregelen komen. Er is eerder zelfs door de samenleving om gevraagd.
Ja maar jij/jullie laten je ook wel een beetje gek maken he? Met alle respect hoor, maar van De Stentor tot het AD en weer terug, alle lettertjes worden gescand of er toevallig ergens iemand iets over maatregelen zegt of dat er een polletje is over wel of niet een mondkap en dat wordt hier dan maximaal uitvergroot. Het is natuurlijk van de zotte te denken dat iedereen gewend lijkt aan maatregelen als de besmettingscijfers oplopen. Als er gezegd wordt dat maatregelen NOG niet nodig zijn betekent dat niet automatisch dat ze wel gaan komen. Dat is echt wat je er in wil horen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 09:36:01 #147
236264 crew  capricia
pi_205134338
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:34 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Mijn ervaring is dat ze dat de vorige periode al nooit gedaan hebben. Heb ze niet meer gedragen afgelopen winter. Maar nu zal er nog minder animo voor zijn.
Of het wordt een dringend advies ofzo.
(Waarna de cijfers alsnog gierend uit de klauwen gaan lopen en er 'passende' maatregelen genomen gaan worden.)
Definitely not CIA
  vrijdag 24 juni 2022 @ 09:37:27 #148
445753 Wantie
pi_205134348
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:34 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Mijn ervaring is dat ze dat de vorige periode al nooit gedaan hebben. Heb ze niet meer gedragen afgelopen winter. Maar nu zal er nog minder animo voor zijn.
Het hangt af van de handhaving van de gemeente, als die winkels gaat sluiten vanwege niet naleven van Covid maatregelen, dan gaan winkeliers er wel strenger mee om.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 24 juni 2022 @ 09:44:42 #149
353733 Spablauw214
pi_205134392
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het hangt af van de handhaving van de gemeente, als die winkels gaat sluiten vanwege niet naleven van Covid maatregelen, dan gaan winkeliers er wel strenger mee om.
Ik vermoed dat men wel zuiniger zal omspringen met sectorsluitingen. Dat betekent namelijk compensatie en geld lenen is niet meer gratis.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 09:48:28 #150
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_205134419
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja maar jij/jullie laten je ook wel een beetje gek maken he? Met alle respect hoor, maar van De Stentor tot het AD en weer terug, alle lettertjes worden gescand of er toevallig ergens iemand iets over maatregelen zegt of dat er een polletje is over wel of niet een mondkap en dat wordt hier dan maximaal uitvergroot. Het is natuurlijk van de zotte te denken dat iedereen gewend lijkt aan maatregelen als de besmettingscijfers oplopen. Als er gezegd wordt dat maatregelen NOG niet nodig zijn betekent dat niet automatisch dat ze wel gaan komen. Dat is echt wat je er in wil horen.
Heerlijk naef.
Zuiger van het FOK!-OMT
Big Fish GamesZoek je mobiel op gsmwebSpeel mee met Lucky Day en win!
  vrijdag 24 juni 2022 @ 09:48:32 #151
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205134420
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja maar jij/jullie laten je ook wel een beetje gek maken he? Met alle respect hoor, maar van De Stentor tot het AD en weer terug, alle lettertjes worden gescand of er toevallig ergens iemand iets over maatregelen zegt of dat er een polletje is over wel of niet een mondkap en dat wordt hier dan maximaal uitvergroot. Het is natuurlijk van de zotte te denken dat iedereen gewend lijkt aan maatregelen als de besmettingscijfers oplopen. Als er gezegd wordt dat maatregelen NOG niet nodig zijn betekent dat niet automatisch dat ze wel gaan komen. Dat is echt wat je er in wil horen.
Gun ons nou onze pleziertjes ;)

Verder zitten we inderdaad echt mijlenver van maximale IC-druk op dit moment met wat, 25 mensen op de IC of zo?
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 09:57:02 #152
5428 crew  miss_sly
pi_205134483
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja maar jij/jullie laten je ook wel een beetje gek maken he? Met alle respect hoor, maar van De Stentor tot het AD en weer terug, alle lettertjes worden gescand of er toevallig ergens iemand iets over maatregelen zegt of dat er een polletje is over wel of niet een mondkap en dat wordt hier dan maximaal uitvergroot. Het is natuurlijk van de zotte te denken dat iedereen gewend lijkt aan maatregelen als de besmettingscijfers oplopen. Als er gezegd wordt dat maatregelen NOG niet nodig zijn betekent dat niet automatisch dat ze wel gaan komen. Dat is echt wat je er in wil horen.
Hear hear.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:00:20 #153
445753 Wantie
pi_205134511
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:48 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Heerlijk naef.
Nee, gewoon geen complotdenker.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:01:17 #154
353733 Spablauw214
pi_205134515
Nvm
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:05:14 #155
353733 Spablauw214
pi_205134555
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, gewoon geen complotdenker.
Welk complot is er hier gesuggereerd?
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:07:20 #156
25510 Da_Sandman
A.F.C.A.
pi_205134575
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:48 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Heerlijk naef.
Heerlijk voorspelbaar.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:10:04 #157
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205134591
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 07:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Boostercampagne sws, ja.
Maar denk dat we van het najaar niet onder die mondkapjes uit gaan komen. En als dat het is, denk ik dat we heel blij mogen zijn.

Ik hoor trouwens veel twijfel bij mensen of ze zich nog wel laten boosteren. Ook binnen de doelgroep. En dat voorspelt niet veel goeds.
Is ook wel logisch. Helemaal bij niet risico groepen. Waarom zou je je in hemels naam keer op keer blijven boosteren als de samenleving alsnog elk jaar in een stuip schiet met maatregelen als gevolg? Ja, voor de gezondheid van anderen is natuurlijk het correcte antwoord, maar dat is voor veel mensen ook niet meer voldoende na meerdere jaren.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:10:18 #158
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_205134592
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Heerlijk voorspelbaar.
We'll see.

Als er verder totaal geen plan van aanpak is vanuit VWS, zie ik het somber in.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 10:10:59 #159
5428 crew  miss_sly
pi_205134596
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:10 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
We'll see.

Als er verder totaal geen plan van aanpak is vanuit VWS, zie ik het somber in.
Wat verwacht jij dan van een plan van aanpak vanuit VWS?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 10:12:22 #160
236264 crew  capricia
pi_205134604
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Is ook wel logisch. Helemaal bij niet risico groepen. Waarom zou je je in hemels naam keer op keer blijven boosteren als de samenleving alsnog elk jaar in een stuip schiet met maatregelen als gevolg? Ja, voor de gezondheid van anderen is natuurlijk het correcte antwoord, maar dat is voor veel mensen ook niet meer voldoende na meerdere jaren.
De doelgroep laat zich ook niet zo makkelijk meer boosteren.

quote:
De vaccinatiegraad van de herhaalprik voor 60-plussers ligt op dit moment op 44,2%.
Dit kan wel eens vervelend gaan worden.
Definitely not CIA
Hoesjes? Casetify!De beste bordspellen vind je bij 999 GamesDagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nl
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:15:52 #161
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205134621
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:12 schreef capricia het volgende:

[..]
De doelgroep laat zich ook niet zo makkelijk meer boosteren.
[..]
Dit kan wel eens vervelend gaan worden.
Dat is inderdaad wel een probleem.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:17:36 #162
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205134631
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat is inderdaad wel een probleem.
Als je een wond hebt aan je been dan ga je niet een pleister plakken op je arm. Maar onze bestuurders kennende zullen ze wel weer aan symptoombestrijding gaan doen.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:18:49 #163
353733 Spablauw214
pi_205134640
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:12 schreef capricia het volgende:

[..]
De doelgroep laat zich ook niet zo makkelijk meer boosteren.
[..]
Dit kan wel eens vervelend gaan worden.
En toch zou ik het onverteerbaar vinden als er weer maatschappijbrede maatregelen of zelfs lockdowns moeten worden ingesteld omdat de doelgroep weigert een prik te halen.

Maar goed, zoals al gezegd, er is geen alternatief. Er komt geen vaccinatieplicht en zorg weigeren is ook onbespreekbaar. Dus kom je weer uit bij maatregelen.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:20:59 #164
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_205134655
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat verwacht jij dan van een plan van aanpak vanuit VWS?
Een plan dat we de komende golven zonder heel veel problemen kunnen doorkomen. Zonder maatregelen die veel impact hebben op de maatschappij.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 10:22:08 #165
5428 crew  miss_sly
pi_205134659
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:12 schreef capricia het volgende:

[..]
De doelgroep laat zich ook niet zo makkelijk meer boosteren.
[..]
Dit kan wel eens vervelend gaan worden.
Het is wel een probleem, maar in de basis hebben zij natuurlijk net zoveel recht om geen vaccinatie te willen als ieder ander.

Misschien zou er beter ingezet kunnen worden op communicatie hierover, waarom vaccineren wel goed is, en zou het schelen als er wat minder geroepen wordt dat de vaccinaties slecht en gevaarlijk zijn en juist voor overlijdens zorgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 10:22:26 #166
5428 crew  miss_sly
pi_205134662
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:20 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Een plan dat we de komende golven zonder heel veel problemen kunnen doorkomen. Zonder maatregelen die veel impact hebben op de maatschappij.
En hoe zou dat plan eruit moeten zien?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:26:11 #167
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205134689
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 09:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja maar jij/jullie laten je ook wel een beetje gek maken he? Met alle respect hoor, maar van De Stentor tot het AD en weer terug, alle lettertjes worden gescand of er toevallig ergens iemand iets over maatregelen zegt of dat er een polletje is over wel of niet een mondkap en dat wordt hier dan maximaal uitvergroot. Het is natuurlijk van de zotte te denken dat iedereen gewend lijkt aan maatregelen als de besmettingscijfers oplopen. Als er gezegd wordt dat maatregelen NOG niet nodig zijn betekent dat niet automatisch dat ze wel gaan komen. Dat is echt wat je er in wil horen.
Puur voor mezelf sprekend: ik ben de eerste die toe geeft dat ik nogal pessimistisch ben ingesteld. Je hebt helemaal gelijk dat het in theorie niet zo is dat het zeggen van ‘nog geen maatregelen’ gelijk staat aan ‘maar ze worden later wel weer ingevoerd’. Dat gezegd hebbende; na de afgelopen twee jaar word het wel steeds moeilijker om er vanuit te gaan dat ze wat meer richting acceptatie gaan kruipen. En dan heb ik het niet eens enkel over de overheid of het RIVM, maar voornamelijk de mensen die na elke kleine stijging (of zelfs daling) al weer smeken om extra maatregelen.

Dat zijn natuurlijk meningen die je kan negeren, maar het zijn vaak wel de harde schreeuwers. Sommige mensen lijken enkel te accepteren dat elke kleine stijging meteen maatregelen als gevolg moet/zal hebben, waardoor ze er dus zelf al om gaan vragen.

Acceptatie dat dit virus nooit weg gaat en dat het tegelijkertijd steeds meer richting een normaal griepje trekt mis ik echt in de media en bij de groep die ik hierboven beschreef. En gezien het verloop van de afgelopen twee jaar zie ik de bui al wel weer hangen. Helemaal nu de risico groep zich ook steeds minder laten boosteren.

Betekent niet dat ik het leuk vind om negatief naar de situatie te kijken, ik hoop van harte dat het allemaal mee valt en we het ergste echt wel een keer gehad hebben. Een ding weet ik wel vrij zeker; als ze dit jaar weer met kapjes, Micro manage maatregelen, sluitingen, etc aan komen zetten; dan komen we er nooit meer vanaf. Of nou ja, de komende jaren niet althans.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:28:30 #168
445753 Wantie
pi_205134713
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Welk complot is er hier gesuggereerd?
Dat men al bezig is met de volgende reeks maatregelen, die er definitief gaan komen, en ons alvast via de media opwarmen, zonder meteen te zeggen dat vaststaat dat er maatregelen gaan komen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 10:30:58 #169
5428 crew  miss_sly
pi_205134729
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Puur voor mezelf sprekend: ik ben de eerste die toe geeft dat ik nogal pessimistisch ben ingesteld. Je hebt helemaal gelijk dat het in theorie niet zo is dat het zeggen van ‘nog geen maatregelen’ gelijk staat aan ‘maar ze worden later wel weer ingevoerd’. Dat gezegd hebbende; na de afgelopen twee jaar word het wel steeds moeilijker om er vanuit te gaan dat ze wat meer richting acceptatie gaan kruipen. En dan heb ik het niet eens enkel over de overheid of het RIVM, maar voornamelijk de mensen die na elke kleine stijging (of zelfs daling) al weer smeken om extra maatregelen.

Dat zijn natuurlijk meningen die je kan negeren, maar het zijn vaak wel de harde schreeuwers. Sommige mensen lijken enkel te accepteren dat elke kleine stijging meteen maatregelen als gevolg moet/zal hebben, waardoor ze er dus zelf al om gaan vragen.

Acceptatie dat dit virus nooit weg gaat en dat het tegelijkertijd steeds meer richting een normaal griepje trekt mis ik echt in de media en bij de groep die ik hierboven beschreef. En gezien het verloop van de afgelopen twee jaar zie ik de bui al wel weer hangen. Helemaal nu de risico groep zich ook steeds minder laten boosteren.

Betekent niet dat ik het leuk vind om negatief naar de situatie te kijken, ik hoop van harte dat het allemaal mee valt en we het ergste echt wel een keer gehad hebben. Een ding weet ik wel vrij zeker; als ze dit jaar weer met kapjes, Micro manage maatregelen, sluitingen, etc aan komen zetten; dan komen we er nooit meer vanaf. Of nou ja, de komende jaren niet althans.
Er waren ook heel veel mensen die overtuigd waren dat toch minstens een deel van de maatregelen uberhaupt niet weg zouden gaan. En op dit moment is er toch in ieder geval in NL helemaal niets merkbaar van maatregelen wegens corona. En ook in veel andere landen is dat zo. Reizen is zonder gedoe in veel gevallen gewoon mogelijk.

Er kant best wel een gewijzigde manier van kijken naar en omgaan met covid zijn die alleen nog niet opvalt omdat het nog niet aan de orde is. Waarom zo ontzettend negatief en alles al boos invullen "het zal wel weer..." terwijl daar helemaal nog geen sprake van is? Dat is toch net zo erg als de media en mensen die nu al oproepen doen tot het instellen van maatregelen? En het is ook niet constructief.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:31:42 #170
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_205134737
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 08:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Oke maar daar veranderen mondkapjes en looplijnen toch niks aan?
Scheelt toch wel 50% :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
Bekijk het streamingaanbod van PrimevideoBunq - bank of the freeZalando Lounge - Grote Merken, Veel Korting
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:31:44 #171
353733 Spablauw214
pi_205134738
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat men al bezig is met de volgende reeks maatregelen, die er definitief gaan komen, en ons alvast via de media opwarmen, zonder meteen te zeggen dat vaststaat dat er maatregelen gaan komen.
Kom eens met een quote waar dat wordt beweerd?

Volgens mij is het enige wat er is gezegd, dat het steeds via een vast stramien verloopt.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:35:19 #172
353733 Spablauw214
pi_205134772
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er waren ook heel veel mensen die overtuigd waren dat toch minstens een deel van de maatregelen uberhaupt niet weg zouden gaan. En op dit moment is er toch in ieder geval in NL helemaal niets merkbaar van maatregelen wegens corona. En ook in veel andere landen is dat zo. Reizen is zonder gedoe in veel gevallen gewoon mogelijk.

Er kant best wel een gewijzigde manier van kijken naar en omgaan met covid zijn die alleen nog niet opvalt omdat het nog niet aan de orde is. Waarom zo ontzettend negatief en alles al boos invullen "het zal wel weer..." terwijl daar helemaal nog geen sprake van is? Dat is toch net zo erg als de media en mensen die nu al oproepen doen tot het instellen van maatregelen? En het is ook niet constructief.
Dat ben ik met je eens, maar tegelijkertijd heb je ook de vaste schare users die alles van tafel veegt totdat Mark en Ernst in een persco die maatregelen aankondigen. Tot die tijd is het allemaal maar speculatief, ofzo.

Terwijl een blinde kan zien dat de volgorde elke keer precies hetzelfde is.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:36:37 #173
25510 Da_Sandman
A.F.C.A.
pi_205134783
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Puur voor mezelf sprekend: ik ben de eerste die toe geeft dat ik nogal pessimistisch ben ingesteld. Je hebt helemaal gelijk dat het in theorie niet zo is dat het zeggen van ‘nog geen maatregelen’ gelijk staat aan ‘maar ze worden later wel weer ingevoerd’. Dat gezegd hebbende; na de afgelopen twee jaar word het wel steeds moeilijker om er vanuit te gaan dat ze wat meer richting acceptatie gaan kruipen. En dan heb ik het niet eens enkel over de overheid of het RIVM, maar voornamelijk de mensen die na elke kleine stijging (of zelfs daling) al weer smeken om extra maatregelen.

Dat zijn natuurlijk meningen die je kan negeren, maar het zijn vaak wel de harde schreeuwers. Sommige mensen lijken enkel te accepteren dat elke kleine stijging meteen maatregelen als gevolg moet/zal hebben, waardoor ze er dus zelf al om gaan vragen.

Acceptatie dat dit virus nooit weg gaat en dat het tegelijkertijd steeds meer richting een normaal griepje trekt mis ik echt in de media en bij de groep die ik hierboven beschreef. En gezien het verloop van de afgelopen twee jaar zie ik de bui al wel weer hangen. Helemaal nu de risico groep zich ook steeds minder laten boosteren.

Betekent niet dat ik het leuk vind om negatief naar de situatie te kijken, ik hoop van harte dat het allemaal mee valt en we het ergste echt wel een keer gehad hebben. Een ding weet ik wel vrij zeker; als ze dit jaar weer met kapjes, Micro manage maatregelen, sluitingen, etc aan komen zetten; dan komen we er nooit meer vanaf. Of nou ja, de komende jaren niet althans.
Maar hoe komt het dan dat jullie (even in zijn algemeenheid hoor, anders blijft het semantisch of jij dat individueel doet) al die schreeuwerds horen/zien? Ik lees ze echt alleen hier. Gister bijvoorbeeld las ik een artikel op RTL dat corona terug is maar de zorgen niet. Hier niet voorbij zien komen, maar een of ander polletje op De Stentor over mondkapjes of de zoveelste baggertweet van Ginny wordt hier breed uitgemeten. Het lijkt wel alsof het een guilty pleasure is, een beetje zoals ik graag Feesboek-reacties onder nieuwsberichten mag lezen om me aan te zitten ergeren, maar als ik dan persoonlijke verhalen over depressies lees, heb ik niet het idee dat dat het altijd is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 10:38:00 #174
5428 crew  miss_sly
pi_205134796
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Kom eens met een quote waar dat wordt beweerd?

Volgens mij is het enige wat er is gezegd, dat het steeds via een vast stramien verloopt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens, maar tegelijkertijd heb je ook de vaste schare users die alles van tafel veegt totdat Mark en Ernst in een persco die maatregelen aankondigen. Tot die tijd is het allemaal maar speculatief, ofzo.

Terwijl een blinde kan zien dat de volgorde elke keer precies hetzelfde is.
Je zegt het hier zelf: het zal weer zo gaan.

Ik zie dat echt nog niet. Misschien wel, misschien niet, maar daar is op dit moment nog niets over te zeggen.

Dat Kuipers zegt dat het misschien verstandig is om voor jezelf de basismaatregelen weer wat meer in acht te nemen, is toch ook gewoon logisch? Hij kan toch moeilijk zeggen dat het allemaal niets uitmaakt als hem iets gevraagd wordt? En een dergelijk advies is toch ook niet verkeerd? Of een opmaat naar verplichte mondkapjes en een lockdown?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:42:04 #175
353733 Spablauw214
pi_205134844
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Je zegt het hier zelf: het zal weer zo gaan.

Ik zie dat echt nog niet. Misschien wel, misschien niet, maar daar is op dit moment nog niets over te zeggen.

Dat Kuipers zegt dat het misschien verstandig is om voor jezelf de basismaatregelen weer wat meer in acht te nemen, is toch ook gewoon logisch? Hij kan toch moeilijk zeggen dat het allemaal niets uitmaakt als hem iets gevraagd wordt? En een dergelijk advies is toch ook niet verkeerd? Of een opmaat naar verplichte mondkapjes en een lockdown?
Dat was de post van Wantie niet. Er werd beweerd dat ik een complot suggereer, en ik neem daar afstand van.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:42:16 #176
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_205134846
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En hoe zou dat plan eruit moeten zien?
Als je me 135.000,- per jaar geeft ga ik daar over nadenken.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 10:44:01 #177
5428 crew  miss_sly
pi_205134862
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat was de post van Wantie niet. Er werd beweerd dat ik een complot suggereer, en ik neem daar afstand van.
Nou ja, als jij ervan uitgaat dat het allemaal weer volgens hetzelfde stramien gaat verlopen en 'men' ons daar al voor wil opwarmen omdat het al vastligt, is dat misschien niet direct een complottheorie, maar het is wel een bepaalde manier van denken die daarnaar neigt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:46:03 #178
353733 Spablauw214
pi_205134881
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nou ja, als jij ervan uitgaat dat het allemaal weer volgens hetzelfde stramien gaat verlopen en 'men' ons daar al voor wil opwarmen omdat het al vastligt, is dat misschien niet direct een complottheorie, maar het is wel een bepaalde manier van denken die daarnaar neigt.
Sorry hoor maar wat een lulverhaal is dit. Een complot zou zijn dat de overheid de media gebruikt om een bepaald narratief te verspreiden. Dat heb ik helemaal nergens beweerd.

Mijn theorie is dat de media dit zelf verspreiden omdat het gewoon clicks genereert. Dat heeft niets met een complot te maken.

Vind het nogal een beschuldiging.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:46:21 #179
445753 Wantie
pi_205134886
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Kom eens met een quote waar dat wordt beweerd?

Volgens mij is het enige wat er is gezegd, dat het steeds via een vast stramien verloopt.
En wat is het stramien volgens jou?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:46:38 #180
25510 Da_Sandman
A.F.C.A.
pi_205134892
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nou ja, als jij ervan uitgaat dat het allemaal weer volgens hetzelfde stramien gaat verlopen en 'men' ons daar al voor wil opwarmen omdat het al vastligt, is dat misschien niet direct een complottheorie, maar het is wel een bepaalde manier van denken die daarnaar neigt.
Andere theorien die steeds maar gekker en gekker worden zorgen dat de grens wat naar boven aan het verschuiven is, maar dit blijft ook gewoon een complottheorie.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Boek je safari bij Beekse BergenVoordelig uit? Ticketveiling.nlANWB Verzekeringen
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:48:16 #181
25510 Da_Sandman
A.F.C.A.
pi_205134910
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:46 schreef Spablauw214 het volgende:
Mijn theorie is dat de media dit zelf verspreiden omdat het gewoon clicks genereert. Dat heeft niets met een complot te maken.
Media = fake news is hoe precies geen complottheorie?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:48:46 #182
353733 Spablauw214
pi_205134917
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
En wat is het stramien volgens jou?
Besmettingen lopen op, media gaan daarover berichten, experts komen aan het woord, talkshows pikken het op en er wordt opgeworpen of er misschien niet toch maatregelen moeten komen, media verspreiden dat verder, de publieke opinie kantelt in het voordeel van maatregelen want “de experts zeggen het”, vervolgens komen er daadwerkelijk maatregelen.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:49:11 #183
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205134926
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er waren ook heel veel mensen die overtuigd waren dat toch minstens een deel van de maatregelen uberhaupt niet weg zouden gaan. En op dit moment is er toch in ieder geval in NL helemaal niets merkbaar van maatregelen wegens corona. En ook in veel andere landen is dat zo. Reizen is zonder gedoe in veel gevallen gewoon mogelijk.

Er kant best wel een gewijzigde manier van kijken naar en omgaan met covid zijn die alleen nog niet opvalt omdat het nog niet aan de orde is. Waarom zo ontzettend negatief en alles al boos invullen "het zal wel weer..." terwijl daar helemaal nog geen sprake van is? Dat is toch net zo erg als de media en mensen die nu al oproepen doen tot het instellen van maatregelen? En het is ook niet constructief.
Ja, ik had in het voorjaar niet verwacht dat het droppen van maatregelen zo snel zou gaan (alsnog te laat, maar dat terzijde), en dat heb ik hier ook meermaals toegegeven. Dat wil niet zeggen dat we nu geen reden of aanleiding hebben om weer wat pessimistisch naar de situatie te kijken.

Dat jij, en anderen wat hoopvoller naar de situatie kijken vind ik fijn voor jullie, maar zelf lukt me dat niet echt. Dat jij het niet constructief vind kan ik verder niks mee. Ik vind het dan weer niet constructief om nu al weer te bedelen om extra maatregelen (niet dat jij dat doet; bepaalde andere mensen wel), zo is iedereen anders en zo :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:51:17 #184
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205134952
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Maar hoe komt het dan dat jullie (even in zijn algemeenheid hoor, anders blijft het semantisch of jij dat individueel doet) al die schreeuwerds horen/zien? Ik lees ze echt alleen hier. Gister bijvoorbeeld las ik een artikel op RTL dat corona terug is maar de zorgen niet. Hier niet voorbij zien komen, maar een of ander polletje op De Stentor over mondkapjes of de zoveelste baggertweet van Ginny wordt hier breed uitgemeten. Het lijkt wel alsof het een guilty pleasure is, een beetje zoals ik graag Feesboek-reacties onder nieuwsberichten mag lezen om me aan te zitten ergeren, maar als ik dan persoonlijke verhalen over depressies lees, heb ik niet het idee dat dat het altijd is.
Het is inderdaad wel een beetje mens eigen om artikelen te lezen/onthouden/linken die je eigen mening/zorgen steunt, daar heb je gelijk in.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 10:56:50 #185
353733 Spablauw214
pi_205135021
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Media = fake news is hoe precies geen complottheorie?
Ik zeg nergens dat het fake news is. Wat ik wel zeg is dat de schreeuwerige manier van publiceren, onnodige stemmingmakerij is.

“Corona rammelt weer aan de poort” en zulks.

Dat is nergens voor nodig. En heeft niks met een complottheorie te maken.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 11:01:13 #186
445753 Wantie
pi_205135066
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:48 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Besmettingen lopen op, media gaan daarover berichten, experts komen aan het woord, talkshows pikken het op en er wordt opgeworpen of er misschien niet toch maatregelen moeten komen, media verspreiden dat verder, de publieke opinie kantelt in het voordeel van maatregelen want “de experts zeggen het”, vervolgens komen er daadwerkelijk maatregelen.
Mja, dat was afgelopen zomer niet het stramien. Dat was, besmettingen lopen op, geen probleem want groepsimmuniteit onder de zwakkeren, besmettingen gaan door het dak, geen probleem want opnames blijven achter op vorige piek, opnames gaan door het dak, oei, toch maar maatregelen. Maar eigenlijk te laat, dus de hele boel moet weer langdurig plat.


Anyway, je schetst een beeld waarbij de overheid via de media de bevolking masseert om impopulaire maatregelen uiteindelijk toch te accepteren.
Da's toch beetje een complot, zeker als ze daar nu al mee beginnen, terwijl er niets aan de hand is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 24 juni 2022 @ 11:02:35 #187
445753 Wantie
pi_205135085
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat het fake news is. Wat ik wel zeg is dat de schreeuwerige manier van publiceren, onnodige stemmingmakerij is.

“Corona rammelt weer aan de poort” en zulks.

Dat is nergens voor nodig. En heeft niks met een complottheorie te maken.
Tja, media schreeuwt altijd, dat is hun verdienmodel.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 24 juni 2022 @ 11:03:05 #188
25510 Da_Sandman
A.F.C.A.
pi_205135091
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik zeg nergens dat het fake news is. Wat ik wel zeg is dat de schreeuwerige manier van publiceren, onnodige stemmingmakerij is.

“Corona rammelt weer aan de poort” en zulks.

Dat is nergens voor nodig. En heeft niks met een complottheorie te maken.
Corona rammelt toch ook aan de poort? Alleen hoeven we er ons dus (nog) geen zorgen over te maken. Maar uit je andere post kan ik al prima opmaken dat je eigenlijk voor censuur bent en dat is zorgelijk.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 24 juni 2022 @ 11:03:40 #189
25510 Da_Sandman
A.F.C.A.
pi_205135100
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, media schreeuwt altijd, dat is hun verdienmodel.
En wel allemaal klikken natuurlijk ;).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 24 juni 2022 @ 11:03:40 #190
353733 Spablauw214
pi_205135101
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Anyway, je schetst een beeld waarbij de overheid via de media de bevolking masseert om impopulaire maatregelen uiteindelijk toch te accepteren.
Da's toch beetje een complot, zeker als ze daar nu al mee beginnen, terwijl er niets aan de hand is.
Je gaat mank. Ik zeg niet dat de overheid dit initieert.
Boek je safari bij Beekse BergenMailbird - E-mail made beautifulHoesjes? Casetify!
  vrijdag 24 juni 2022 @ 11:06:48 #191
445753 Wantie
pi_205135130
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je gaat mank. Ik zeg niet dat de overheid dit initieert.
Maar dan is het gewoon een natuurlijk verloop van de pandemie.
Besmettingen lopen op, men verwacht daardoor maatregelen om te voorkomen dat de besmettingen de maatschappij gaan ontwrichten, experts spreken dat uit,media bericht daarover, dan komt het omslagpunt waarbij maatregelen nodig zijn, iedereen is er van op de hoogte en accepteert de invoering.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 11:07:28 #192
5428 crew  miss_sly
pi_205135134
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ja, ik had in het voorjaar niet verwacht dat het droppen van maatregelen zo snel zou gaan (alsnog te laat, maar dat terzijde), en dat heb ik hier ook meermaals toegegeven. Dat wil niet zeggen dat we nu geen reden of aanleiding hebben om weer wat pessimistisch naar de situatie te kijken.

Dat jij, en anderen wat hoopvoller naar de situatie kijken vind ik fijn voor jullie, maar zelf lukt me dat niet echt. Dat jij het niet constructief vind kan ik verder niks mee. Ik vind het dan weer niet constructief om nu al weer te bedelen om extra maatregelen (niet dat jij dat doet; bepaalde andere mensen wel), zo is iedereen anders en zo :)
Ik vind nu al spreken over maatregelen ook niet constructief. Ook niet om het 'bedelen om' te noemen.

Ik snap best dat er mensen zijn die er pessimistischer naar kijken, maar het brengen als feiten, telkens weer zeggen dat het er weer aan zit te komen, hoe maakt dat het beter te handelen dan? En ik zie persoonlijk echt nog geen enkele reden om al pessimistisch naar de situatie te kijken. Op basis van wat? Een fase met wat meer positieve testuitslagen en een paar mensen meer in het ziekenhuis?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 juni 2022 @ 11:08:27 #193
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205135151
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dan is het gewoon een natuurlijk verloop van de pandemie.
Besmettingen lopen op, men verwacht daardoor maatregelen om te voorkomen dat de besmettingen de maatschappij gaan ontwrichten, experts spreken dat uit,media bericht daarover, dan komt het omslagpunt waarbij maatregelen nodig zijn, iedereen is er van op de hoogte en accepteert de invoering.
Besmettingen gaan de maatschappij vooralsnog gelukkig volstrekt niet ontwrichten.
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 11:09:35 #194
5428 crew  miss_sly
pi_205135158
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dan is het gewoon een natuurlijk verloop van de pandemie.
Besmettingen lopen op, men verwacht daardoor maatregelen om te voorkomen dat de besmettingen de maatschappij gaan ontwrichten, experts spreken dat uit,media bericht daarover, dan komt het omslagpunt waarbij maatregelen nodig zijn, iedereen is er van op de hoogte en accepteert de invoering.
Of dit keer komt het omslagpunt niet, of worden er niet dezelfde maatregelen ingesteld als eerder, if any.

Het is koffiedik kijken en volgens mij wordt niemand er beter van als we dat massaal zo negatief mogelijk doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 juni 2022 @ 11:15:37 #195
445753 Wantie
pi_205135203
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Of dit keer komt het omslagpunt niet, of worden er niet dezelfde maatregelen ingesteld als eerder, if any.
Klopt

quote:
Het is koffiedik kijken en volgens mij wordt niemand er beter van als we dat massaal zo negatief mogelijk doen.
Precies.
Vorige golven hebben we doorstaan en een volgende overleven we ook wel.
En juist vanwege de fouten bij voorgaande golven is verstandig om nu al te kijken wat we dit najaar mogelijk kunnen verwachten en hoe daar het beste mee om te gaan is.

Ik begreep ook dat er een omikron vaccin beschikbaar is in het najaar.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 24 juni 2022 @ 11:36:41 #196
490563 DeVerzamelaar
pi_205135384
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 07:29 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)e-beperken~a0dbbf43/

Volgens deze poll is 34% alweer voorstander van invoeren mondkapjes :')

Die keuzes ook echt, alsof het herinvoeren van mondkapjes gelijk staat aan “nu eindelijk eens op tijd ingrijpen” :')
Jezus man, dit bedoel ik dus. Hoe kan dit soort stemmingmakerij precies journalistiek genoemd worden? Wat is het nut en noodzaak van zo'n poll in de media? Het is puur en alleen om een debat over maatregelen op gang te helpen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 11:36:51 #197
13309 nostra
ask why
pi_205135386
Zijn er nou precieze cijfers over die "inhaalachterstand", hoe zich die verhoudt tot een normale werkvoorraad, wat de aard van die uitgestelde zorg dan is (een pijnlijke knie of een kankerbehandeling) en wat het plan de campagne dan is om daar iets aan te doen? Puur anekdotisch hoor, maar ik ben nu in 2022 twee keer in het ziekenhuis beland: 1 dag op de SEH gelegen voor diagnose terwijl ik voor iets heel anders bij de poli kwam, de volgende ochtend op de OK voor de operatie - en in het tweede geval idem (maar alleen SEH). Ik krijg nou niet de indruk van rijen met mensen die maar moeten wachten tot ze terecht kunnen dan. Ook niet met de vpk's die ik daar sprak over de werkdruk. Al is het wel druk ja, maar die onhoudbare zorg? Ik hoor of lees het niet, maar laat me graag informeren.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 24 juni 2022 @ 11:41:07 #198
445753 Wantie
pi_205135419
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Jezus man, dit bedoel ik dus. Hoe kan dit soort stemmingmakerij precies journalistiek genoemd worden? Wat is het nut en noodzaak van zo'n poll in de media? Het is puur en alleen om een debat over maatregelen op gang te helpen.
Zo te zien begon vno/ncw erover, Stentor heeft een poll gemaakt en een meerderheid is tegen verplichte invoering van mondkapjes.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 24 juni 2022 @ 11:44:35 #199
13309 nostra
ask why
pi_205135449
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 17:04 schreef josja het volgende:

[..]
Ik lees in die woordenbrij ergens dat ze nu afhaakt... wellicht wel zo verstandig want het klinkt alsof ze nu aan het doordraaien is.
Die is morgen weer terug hoor met een hoop heisa over doodsbedreigingen en waarschijnlijk nog een tweetje aan @MinVWS waarom haar verzoek niet beantwoord wordt. Uitermate wonderlijk dat zo iemand haar position paper mocht presenteren, net zoals dat geldt voor Maurice de Hond (al is die (sorry @bloodymary1) nog enige gradaties normaler).

Het wonderlijke is dat ze de dingen ook totaal omdraait: er is helemaal geen angst meer in de samenleving en de enige gepercipieerde angst die ze ervaart is van een stel nitwits op twitter. Haar probleem is juist dat die angst niet meer ervaren wordt en iedereen weer gewoon zijn ding doet. Dat veroorzaakt kortsluiting.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 11:48:28 #200
5428 crew  miss_sly
pi_205135480
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:44 schreef nostra het volgende:

[..]
Die is morgen weer terug hoor met een hoop heisa over doodsbedreigingen en waarschijnlijk nog een tweetje aan @:MinVWS waarom haar verzoek niet beantwoord wordt. Uitermate wonderlijk dat zo iemand haar position paper mocht presenteren, net zoals dat geldt voor Maurice de Hond (al is die (sorry @:bloodymary1) nog enige gradaties normaler).

Het wonderlijke is dat ze de dingen ook totaal omdraait: er is helemaal geen angst meer in de samenleving en de enige gepercipieerde angst die ze ervaart is van een stel nitwits op twitter. Haar probleem is juist dat die angst niet meer ervaren wordt en iedereen weer gewoon zijn ding doet. Dat veroorzaakt kortsluiting.
Over doodsbedreigingen dient ook heisa te worden gemaakt, wat mij betreft. En een hele hoop. En dat geldt voor iedereen die dergelijke bedreigingen krijgt.

Verder is er ook maar een klein groepje dat het met haar eens is, dus ik zou me er niet zo druk over maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Bunq - bank of the freeVoordelig uit? Ticketveiling.nlFiverr - alle diensten vanaf 5 piek
  vrijdag 24 juni 2022 @ 11:55:45 #201
13309 nostra
ask why
pi_205135537
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:48 schreef miss_sly het volgende:
Over doodsbedreigingen dient ook heisa te worden gemaakt, wat mij betreft. En een hele hoop. En dat geldt voor iedereen die dergelijke bedreigingen krijgt.
Ach ja, als je je op Twitter zo gedraagt, dan krijg je wat gekke berichtjes terug. Niet goed te praten, helemaal mee eens, maar daar elke dag over te fulmineren voelt meer als aandachttrekkerij. Negeer die onzin gewoon, they're not coming to get you hoor in het geval van Ginny Mooy.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 11:56:50 #202
5428 crew  miss_sly
pi_205135542
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Ach ja, als je je op Twitter zo gedraagt, dan krijg je wat gekke berichtjes terug. Niet goed te praten, helemaal mee eens, maar daar elke dag over te fulmineren voelt meer als aandachttrekkerij. Negeer die onzin gewoon, they're not coming to get you hoor in het geval van Ginny Mooy.
Zoals alle mensen die vinden dat Ginny die dingen niet zou moeten posten op Twitter dat ook kunnen negeren, bedoel je? :+

Nee hoor, je praat het nu wel goed, en dat is gewoon niet goed. Nooit. Naar niemand.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 juni 2022 @ 11:56:55 #203
13309 nostra
ask why
pi_205135543
Goed stuk van Armand Girbes (zoals wel vaker)

https://www.artsenauto.nl(...)regel-industrie/amp/

(Waarom die site arts en auto heet blijft me verwonderen overigens). :+
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 24 juni 2022 @ 11:59:26 #204
13309 nostra
ask why
pi_205135567
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:56 schreef miss_sly het volgende:
Nee hoor, je praat het nu wel goed, en dat is gewoon niet goed. Nooit. Naar niemand.
Ik praat niets goed, ik praat de overtrokken reactie van haar wat in het overdrevene. Laat onverlet dat de bedreigingen zelf (net als aan het adres van Marc van Ranst bijvoorbeeld) gewoon keihard aangepakt moeten worden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 12:12:17 #205
5428 crew  miss_sly
pi_205135664
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik praat niets goed, ik praat de overtrokken reactie van haar wat in het overdrevene. Laat onverlet dat de bedreigingen zelf (net als aan het adres van Marc van Ranst bijvoorbeeld) gewoon keihard aangepakt moeten worden.
'Niet goed te praten, maar...' klinkt toch enigszins verzachtend.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 juni 2022 @ 12:19:33 #206
13309 nostra
ask why
pi_205135717
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
'Niet goed te praten, maar...' klinkt toch enigszins verzachtend.
Als jij berichtjes als "Wat een kl*t* samenleving zijn jullie aan het creren." en " die 'mening' maar steeds ruimte moet krijgen in kranten, op TV." en "Leer ze gewoon dat ze elkaar dood moeten laten vallen. Met je pandemic preparedness.". dan zal je ook wat vervelende reacties op dezelfde toon krijgen ja. Dat is Twitter. Ga slapen, doe rustig. Het is Twitter h. En als het echt serieus wordt, dan licht je de politie in. Maar nogmaals, daar kan ik me bij Ginny Mooij bijzonder weinig bij voorstellen, simpelweg omdat haar span of control redelijk nul is.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 12:24:37 #207
5428 crew  miss_sly
pi_205135760
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:19 schreef nostra het volgende:

[..]
Als jij berichtjes als "Wat een kl*t* samenleving zijn jullie aan het creren." en " die 'mening' maar steeds ruimte moet krijgen in kranten, op TV." en "Leer ze gewoon dat ze elkaar dood moeten laten vallen. Met je pandemic preparedness.". dan zal je ook wat vervelende reacties op dezelfde toon krijgen ja. Dat is Twitter. Ga slapen, doe rustig. Het is Twitter h. En als het echt serieus wordt, dan licht je de politie in. Maar nogmaals, daar kan ik me bij Ginny Mooij bijzonder weinig bij voorstellen, simpelweg omdat haar span of control redelijk nul is.
Er is een groot verschil tussen 'vervelende reacties op dezelfde toon' en 'doodsbedreigingen' of sowieso bedreigingen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 juni 2022 @ 12:29:55 #208
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205135805
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

Het is puur en alleen om een debat over maatregelen op gang te helpen.
En dat is erg omdat...? In elk geval beter dan veel te laat maatregelen nemen terwijl terwijl het maatschappelijk debat achteraf gevoerd wordt.
Huilen dan.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 12:30:40 #209
13309 nostra
ask why
pi_205135811
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er is een groot verschil tussen 'vervelende reacties op dezelfde toon' en 'doodsbedreigingen' of sowieso bedreigingen.
Tja, het gaat om dit soort claims he:

quote:
Overigens haal ik dit antwoorddraadje aan jou naar mijn eigen TL
@JonaWalk
en zet het bij jou op mute, want de intimidaties en verkapte doodsbedreigingen, ik heb er echt helemaal geen zin meer in.
en

quote:
Geen fakenews en antivax pulp meer op mijn TL. Ik verberg je bericht en block je. Weg ermee.
Ginny's manier van communiceren kennende verwacht ik dat het met die serieuze doodsbedreigingen wel mee zal vallen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 24 juni 2022 @ 12:32:24 #210
25510 Da_Sandman
A.F.C.A.
pi_205135828
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Jezus man, dit bedoel ik dus. Hoe kan dit soort stemmingmakerij precies journalistiek genoemd worden? Wat is het nut en noodzaak van zo'n poll in de media? Het is puur en alleen om een debat over maatregelen op gang te helpen.
Wat sla je weer lekker aan op een nietszeggend polletje. Wat vond je van het RTL artikel?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Hoesjes? Casetify!Bunq - bank of the freeZalando Lounge - Grote Merken, Veel Korting
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 12:34:04 #211
5428 crew  miss_sly
pi_205135848
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Tja, het gaat om dit soort claims he:
[..]
en
[..]
Ginny's manier van communiceren kennende verwacht ik dat het met die serieuze doodsbedreigingen wel mee zal vallen.
In het huidige klimaat van bedreigingen, doxxen en mensen thuis opzoeken kijk ik er wel voor uit om (doods)bedreigingen af te doen als "zal wel meevallen".
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 juni 2022 @ 12:36:14 #212
80374 Noek
pi_205135879
Grappig hoe ik de denkwijze van zo'n Ginny zie als een kut maatschappij die zij proberen te creren.
Natuurlijk moeten kwetsbaren zichzelf beschermen. Dat lijkt me wel een logische boodschap. Wat wil ze dan eigenlijk? Al zou je allerhande maatregelen nemen dan zullen zij zichzelf nog steeds moeten beschermen. Tijdens lockdowns, en dat hebben we mooi kunnen zien tijdens de vorige, raken mensen gewoon besmet. Net als ik toendertijd. Kan gewoon dus bescherm jezelf idd maar als je iets te vrezen hebt. Top advies!
Go hard or go home
  vrijdag 24 juni 2022 @ 12:38:54 #213
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205135909
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En dat is erg omdat...? In elk geval beter dan veel te laat maatregelen nemen terwijl terwijl het maatschappelijk debat achteraf gevoerd wordt.
Of we hebben het gewoon sowieso niet over maatregelen. Niet of ze te laat zijn, maar ook niet of we er nu al over moeten beginnen. Als er al een discussie plaats zou moeten vinden dan zou dat imo over acceptatie moeten gaan. Hoogstens over nieuwe booster rondes voor kwetsbaren; het is raadzaam dat dat inderdaad niet te laat op gang komt.

quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind nu al spreken over maatregelen ook niet constructief. Ook niet om het 'bedelen om' te noemen.

Ik snap best dat er mensen zijn die er pessimistischer naar kijken, maar het brengen als feiten, telkens weer zeggen dat het er weer aan zit te komen, hoe maakt dat het beter te handelen dan? En ik zie persoonlijk echt nog geen enkele reden om al pessimistisch naar de situatie te kijken. Op basis van wat? Een fase met wat meer positieve testuitslagen en een paar mensen meer in het ziekenhuis?
Ik ben het met je eens dat er geen aanleiding is om maatregelen in te voeren. Totaal niet. Des te gekker dat we berhaupt aan het polsen zijn wie er allemaal weer maatregelen wil. En juist dat we het er nu al weer over hebben (terwijl er helemaal geen aanleiding toe is) geeft sommigen het idee dat het een kwestie van tijd is voordat er weer iets van maatregelen ingevoerd gaan worden. Na twee jaar herkennen sommige users het patroon wel. Dat jij dat anders ziet is je goed recht.

Daarnaast breng ik dingen niet als een feit. Het is mijn mening. Net zoals iedereen hier zeg maar in verreweg de meeste posts. Idee van een forum ook volgens mij; meningen delen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 12:39:36 #214
490563 DeVerzamelaar
pi_205135914
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En dat is erg omdat...? In elk geval beter dan veel te laat maatregelen nemen terwijl terwijl het maatschappelijk debat achteraf gevoerd wordt.
Het is onzin en niet bewezen om te stellen dat maatregelen het verloop van het virus zouden hebben benvloed, en dus valt de grondslag weg dat maatregelen "nodig" zijn geweest.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 12:42:04 #215
490563 DeVerzamelaar
pi_205135942
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Wat sla je weer lekker aan op een nietszeggend polletje. Wat vond je van het RTL artikel?
Het is onnodig om nog enige aandacht aan corona te schenken in de msm. Het is klaar.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 12:43:22 #216
25510 Da_Sandman
A.F.C.A.
pi_205135956
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het is onnodig om nog enige aandacht aan corona te schenken in de msm. Het is klaar.
Ok Thir.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 24 juni 2022 @ 12:46:30 #217
80374 Noek
pi_205135987
:')
Go hard or go home
  vrijdag 24 juni 2022 @ 12:47:41 #218
66582 Monolith
geniaal
pi_205136000
Er zijn kennelijk mensen panisch dat een berichtje in de krant of een itempje op TV leidt tot allerlei beperkende maatregelen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 24 juni 2022 @ 12:50:31 #219
13309 nostra
ask why
pi_205136022
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:34 schreef miss_sly het volgende:
In het huidige klimaat van bedreigingen, doxxen en mensen thuis opzoeken kijk ik er wel voor uit om (doods)bedreigingen af te doen als "zal wel meevallen".
Tja, het zijn vooral een hoop claims waarna ze vervolgens vrolijk doorgaat met haar gedrag. Dat matcht niet. Maar goed, het blijft gissen, ik kan ook prima ongelijk hebben. Prima to agree to disagree. ^O^
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 24 juni 2022 @ 12:51:44 #220
80374 Noek
pi_205136034
Geen paniek, ik verwacht dat de horeca met een waterdicht plan komt zodat we het nooit meer over corona hoeven te hebben.
Go hard or go home
Zoek je mobiel op gsmwebANWB VerzekeringenZalando Lounge - Grote Merken, Veel Korting
  vrijdag 24 juni 2022 @ 12:54:35 #221
24121 josja
pi_205136066
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:36 schreef Noek het volgende:
Grappig hoe ik de denkwijze van zo'n Ginny zie als een kut maatschappij die zij proberen te creren.
Natuurlijk moeten kwetsbaren zichzelf beschermen. Dat lijkt me wel een logische boodschap. Wat wil ze dan eigenlijk? Al zou je allerhande maatregelen nemen dan zullen zij zichzelf nog steeds moeten beschermen. Tijdens lockdowns, en dat hebben we mooi kunnen zien tijdens de vorige, raken mensen gewoon besmet. Net als ik toendertijd. Kan gewoon dus bescherm jezelf idd maar als je iets te vrezen hebt. Top advies!
Ze geeft ergens aan dat het allemaal misgaat vanwege angstige mensen die niet kunnen accepteren dat de samenleving verandert... dat snap ik oprecht niet; kapjes en dergelijke moeten normaal worden en omdat het gros dat niet wil zijn die bang? Zou ze niet doorhebben dat ze echt ver in de minderheid is met dit soort denkbeelden? Als het nou ebola was geweest had ik er nog in mee kunnen gaan, maar nu?
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 12:55:14 #222
5428 crew  miss_sly
pi_205136079
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:50 schreef nostra het volgende:

[..]
Tja, het zijn vooral een hoop claims waarna ze vervolgens vrolijk doorgaat met haar gedrag. Dat matcht niet. Maar goed, het blijft gissen, ik kan ook prima ongelijk hebben. Prima to agree to disagree. ^O^
Dus eigenlijk bedoel je te zeggen dat ze haar postgedrag op twitter moet aanpassen zodat ze geen bedreigingen meer zou krijgen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 juni 2022 @ 12:56:10 #223
80374 Noek
pi_205136091
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:54 schreef josja het volgende:

[..]
Ze geeft ergens aan dat het allemaal misgaat vanwege angstige mensen die niet kunnen accepteren dat de samenleving verandert... dat snap ik oprecht niet; kapjes en dergelijke moeten normaal worden en omdat het gros dat niet wil zijn die bang? Zou ze niet doorhebben dat ze echt ver in de minderheid is met dit soort denkbeelden? Als het nou ebola was geweest had ik er nog in mee kunnen gaan, maar nu?
Het meest grappige aan ons Gin is wel dat ze eerst gaat janken over dat haar kinderen het moeten gaan betalen en een post later verwijt ze mensen dat ze zich achter de kinderen verschuilen. Nee, jij, huilstruik.
Ziende blind.
Go hard or go home
  vrijdag 24 juni 2022 @ 12:56:13 #224
490265 galantis
pi_205136092
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:47 schreef Monolith het volgende:
Er zijn kennelijk mensen panisch dat een berichtje in de krant of een itempje op TV leidt tot allerlei beperkende maatregelen.
Dat komt ook niet bepaald uit de lucht vallen natuurlijk. Maar goed, het is inderdaad het beste niet al teveel mee te gaan in en je te verlagen tot de pavlovreactie die de media - in mijn optiek terecht - wordt verweten.
I'll give you something to do
  vrijdag 24 juni 2022 @ 12:59:02 #225
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205136116
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het is onzin en niet bewezen om te stellen dat maatregelen het verloop van het virus zouden hebben benvloed, en dus valt de grondslag weg dat maatregelen "nodig" zijn geweest.
Het tegendeel beweren is nog veel grotere niet te bewijzen onzin.
Huilen dan.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:00:23 #226
80374 Noek
pi_205136124
Denk dat wanneer ik binnen een bepaalde sector zou vallen en men rept over een zomergolf, ik wel wat meer om me heen zou kijken en mijn billen al iets meer zou aanspannen. Dat is niet eens een pavlovreactie maar dat lijkt me nogal wiedes. Als je geen reet om maatregelen geeft of er zelfs voordeel van hebt gehad, dan kun je lekker chill naar dat soort headlines kijken want ja, boeiend.
Go hard or go home
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:00:42 #227
13309 nostra
ask why
pi_205136127
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dus eigenlijk bedoel je te zeggen dat ze haar postgedrag op twitter moet aanpassen zodat ze geen bedreigingen meer zou krijgen?
We kennen de inhoud van die bedreigingen niet h. Maar ja, ik claim wel dat als je heel provocatief op Twitter bent, je ook niet moet gaan janken als je daar wat pushback op krijgt. Zijn dat concrete doodsbedreigingen, dan is er een strafrechtelijk verhaal en dat hard aangepakt moet worden. Zijn het (zoals ik verwacht) opmerkingen ala "kutwijf", "als ik je zie dan hoor je nog wel wat" of iets dergelijks, tja. Het is een beetje als in Feyenoord-tenue rondlopen in Amsterdam en dan verbolgen zijn als je wat verwensingen naar je hoofd krijgt. Wat dus heel wat anders is dan doodgeslagen te worden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:03:14 #228
490563 DeVerzamelaar
pi_205136138
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het tegendeel beweren is nog veel grotere niet te bewijzen onzin.
Zweden, alle oostbloklanden en een vergelijking tussen verschillende staten in de VS laten toch iets anders zien.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 13:03:17 #229
5428 crew  miss_sly
pi_205136139
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:00 schreef nostra het volgende:

[..]
We kennen de inhoud van die bedreigingen niet h. Maar ja, ik claim wel dat als je heel provocatief op Twitter bent, je ook niet moet gaan janken als je daar wat pushback op krijgt. Zijn dat concrete doodsbedreigingen, dan is er een strafrechtelijk verhaal en dat hard aangepakt moet worden. Zijn het (zoals ik verwacht) opmerkingen ala "kutwijf", "als ik je zie dan hoor je nog wel wat" of iets dergelijks, tja. Het is een beetje als in Feyenoord-tenue rondlopen in Amsterdam en dan verbolgen zijn als je wat verwensingen naar je hoofd krijgt. Wat dus heel wat anders is dan doodgeslagen te worden.
Kennelijk is bedreigd worden ook al aan inflatie onderhevig.

Laten we inderdaad maar uitkomen op agree to disagree.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:03:47 #230
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205136143
Wel geruststellend dat in een alsmaar veranderende wereld je hier, in het corona topic, altijd kan rekenen op een bepaald niveau van discussie voeren O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
Hoesjes? Casetify!Bunq - bank of the freeAliExpress - die hebben ALLES!
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:04:24 #231
80374 Noek
pi_205136146
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:00 schreef nostra het volgende:

[..]
We kennen de inhoud van die bedreigingen niet h. Maar ja, ik claim wel dat als je heel provocatief op Twitter bent, je ook niet moet gaan janken als je daar wat pushback op krijgt. Zijn dat concrete doodsbedreigingen, dan is er een strafrechtelijk verhaal en dat hard aangepakt moet worden. Zijn het (zoals ik verwacht) opmerkingen ala "kutwijf", "als ik je zie dan hoor je nog wel wat" of iets dergelijks, tja. Het is een beetje als in Feyenoord-tenue rondlopen in Amsterdam en dan verbolgen zijn als je wat verwensingen naar je hoofd krijgt. Wat dus heel wat anders is dan doodgeslagen te worden.
Ja ja, dus eigenlijk wil je haar gewoon dood hebben?
En dat nog 20 posts verder.
Go hard or go home
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:04:24 #232
13309 nostra
ask why
pi_205136147
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wel geruststellend dat in een alsmaar veranderende wereld je hier, in het corona topic, altijd kan rekenen op een bepaald niveau van discussie voeren
We moeten iets te doen hebben.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:04:42 #233
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205136150
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Of we hebben het gewoon sowieso niet over maatregelen. Niet of ze te laat zijn, maar ook niet of we er nu al over moeten beginnen. Als er al een discussie plaats zou moeten vinden dan zou dat imo over acceptatie moeten gaan. Hoogstens over nieuwe booster rondes voor kwetsbaren; het is raadzaam dat dat inderdaad niet te laat op gang komt.
Waarom zou je het niet hebben over wanneer welk coronabeleid gevoerd zou moeten worden? Lijkt me beter om dat voor verschillende scenario's juist wel te doen, in plaats van op het moment dat er gehandeld moet worden. Jij en ik hebben allebei geen glazen bol, dus waarom zou je het per definitie niet over maartegelen (willen) hebben?
Huilen dan.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:05:39 #234
13309 nostra
ask why
pi_205136154
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:04 schreef Noek het volgende:
Ja ja, dus eigenlijk wil je haar gewoon dood hebben?
Wat een totale misinterpretatie van wat ik zeg. Op het walgelijke af.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:06:26 #235
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205136159
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Zweden, alle oostbloklanden en een vergelijking tussen verschillende staten in de VS laten toch iets anders zien.
Nou nee niet echt, maar deze discussie is al lang en breed gevoerd en ik voel er weinig voor om die nog eens dunnetjes over te doen.
Huilen dan.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:06:27 #236
80374 Noek
pi_205136160
quote:
13s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:05 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat een totale misinterpretatie van wat ik zeg. Op het walgelijke af.
Ah sorry, het was sarcasme.
Vond het zo'n gemier dat je steeds moest uitleggen hoe je het wel bedoelde. My bad
Go hard or go home
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 13:07:01 #237
5428 crew  miss_sly
pi_205136162
Ach ja, niveautje weer :')

Ik ga weer wat nuttigs doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:08:21 #238
490563 DeVerzamelaar
pi_205136172
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:47 schreef Monolith het volgende:
Er zijn kennelijk mensen panisch dat een berichtje in de krant of een itempje op TV leidt tot allerlei beperkende maatregelen.
We hebben we afgelopen 2 jaar gezien wat een media-offensief kan aanrichten. De media bericht over iets, talkshows pakken het op, er ontstaat een publiek debat en als laatst doet de politiek er iets mee vanwege een roep uit de samenleving. De start van de mondkapjesplicht in december 2020 is puur te danken aan de media, bijvoorbeeld. Iedereen kon zonder gemekker 6 maanden lang boodschappen doen zonder mondkapje, totdat er een publiek debat ontstond door activistisch over mondkapjes te berichten.

"In Duitsland dragen ze mondkapjes, waarom wij niet?"

"Is het niet beter om mondkapjes te dragen, net zoals in Duitsland?"
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:08:38 #239
13309 nostra
ask why
pi_205136175
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:06 schreef Noek het volgende:

[..]
Ah sorry, het was sarcasme.
Vond het zo'n gemier dat je steeds moest uitleggen hoe je het wel bedoelde. My bad
Ok, ok. We praten allemaal een beetje langs elkaar heen denk ik. Zoals @miss_sly al zei: let's agree to disagree. Dat gemierenneuk waar we niet uitkomen heeft geen nut.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:11:52 #240
490563 DeVerzamelaar
pi_205136202
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nou nee niet echt, maar deze discussie is al lang en breed gevoerd en ik voel er weinig voor om die nog eens dunnetjes over te doen.
Want in deze landen en staten lagen de lijken op straat? Je gedachtegang van wanneer maatregelen noodzakelijk zouden moeten zijn is nogal aan inflatie onderhevig.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
Zalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingZoek je mobiel op gsmwebBekijk het streamingaanbod van Primevideo
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:13:45 #241
490265 galantis
pi_205136216
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:00 schreef Noek het volgende:
Denk dat wanneer ik binnen een bepaalde sector zou vallen en men rept over een zomergolf, ik wel wat meer om me heen zou kijken en mijn billen al iets meer zou aanspannen. Dat is niet eens een pavlovreactie maar dat lijkt me nogal wiedes. Als je geen reet om maatregelen geeft of er zelfs voordeel van hebt gehad, dan kun je lekker chill naar dat soort headlines kijken want ja, boeiend.
Zeker, maar het is allemaal gebaseerd op een terugkerend patroon en dat patroon moet een keer worden doorbroken. En ik denk dat zolang het hele idee van maatregelen geen gemeengoed vormt binnen de 2e kamer etc we ons nog niet te druk moeten maken. Misschien tegen beter weten in hoor, maar ik heb een pleurishekel gekregen aan de hele gang van zaken rond corona in NL en ik denk dat negeren hier nog het beste werkt.
I'll give you something to do
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:15:09 #242
25510 Da_Sandman
A.F.C.A.
pi_205136222
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
We hebben we afgelopen 2 jaar gezien wat een media-offensief kan aanrichten. De media bericht over iets, talkshows pakken het op, er ontstaat een publiek debat en als laatst doet de politiek er iets mee vanwege een roep uit de samenleving. De start van de mondkapjesplicht in december 2020 is puur te danken aan de media, bijvoorbeeld. Iedereen kon zonder gemekker 6 maanden lang boodschappen doen zonder mondkapje, totdat er een publiek debat ontstond door activistisch over mondkapjes te berichten.

"In Duitsland dragen ze mondkapjes, waarom wij niet?"

"Is het niet beter om mondkapjes te dragen, net zoals in Duitsland?"
Hahahahahahhaha ja de media hebben de mondkapjesplicht gestart, hoe wil je het hebben :D.

Eigenlijk is het helemaal niet om te lachen want door dit soort figuren hebben veel te veel media/journalisten beveiliging nodig.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:15:42 #243
490563 DeVerzamelaar
pi_205136227
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 12:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dus eigenlijk bedoel je te zeggen dat ze haar postgedrag op twitter moet aanpassen zodat ze geen bedreigingen meer zou krijgen?
Ginny Mooy is een verkapte activist met waanbeelden die met haar tweets doodleuk 75% van de Nederlanders wegzet als moordenaars en veroorzakers van een onleefbare samenleving. Dat is niet alleen die tweet, nee ze loopt al 2 jaar te zagen en te hakken op de meerderheid van de Nederlanders die niet meegaan in het ebolabeeld van corona. En ja, daar kunnen mensen zich aangevallen door voelen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:16:49 #244
445753 Wantie
pi_205136232
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
We hebben we afgelopen 2 jaar gezien wat een media-offensief kan aanrichten. De media bericht over iets, talkshows pakken het op, er ontstaat een publiek debat en als laatst doet de politiek er iets mee vanwege een roep uit de samenleving. De start van de mondkapjesplicht in december 2020 is puur te danken aan de media, bijvoorbeeld. Iedereen kon zonder gemekker 6 maanden lang boodschappen doen zonder mondkapje, totdat er een publiek debat ontstond door activistisch over mondkapjes te berichten.

"In Duitsland dragen ze mondkapjes, waarom wij niet?"

"Is het niet beter om mondkapjes te dragen, net zoals in Duitsland?"
Nee,de mondkapjesplicht in december is te danken aan een sterke stijging van het aantal besmettingen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:16:53 #245
25510 Da_Sandman
A.F.C.A.
pi_205136233
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
En ja, daar kunnen mensen zich aangevallen door voelen.
En dus zijn doodsbedreigingen hartstikke legitiem.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:17:08 #246
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205136238
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Want in deze landen en staten lagen de lijken op straat? Je gedachtegang van wanneer maatregelen noodzakelijk zouden moeten zijn is nogal aan inflatie onderhevig.
Want alleen wanneer er anders lijken op straat zouden liggen kunnen maatregelen nodig zijm? Als dit je sterkste argument is dan ben je toch behoorlijk af :R .
Huilen dan.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:17:35 #247
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205136242
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waarom zou je het niet hebben over wanneer welk coronabeleid gevoerd zou moeten worden? Lijkt me beter om dat voor verschillende scenario's juist wel te doen, in plaats van op het moment dat er gehandeld moet worden. Jij en ik hebben allebei geen glazen bol, dus waarom zou je het per definitie niet over maartegelen (willen) hebben?
Prima dat we niet uit kunnen sluiten dat er een nieuw extreem virus vrij komt en dat we daar plannen voor hebben. Dat juich ik alleen maar toe. Maar de ernst van deze omicron varianten vragen imo niet om maatregelen. Heb het over booster rondes voor risico groepen en vrijwilligers, en heb het daarnaast gewoon over acceptatie. Voor verreweg de meeste mensen is dit nu echt nog maar een hevig griepje. Die vergelijking ging twee jaar geleden niet op. Jaar geleden ook niet. Maar nu wel. En voor een griepje gaan we ook niet al maanden van te voren even hinten naar mondkapjes of andere beperkingen. We lijken nog steeds op dezelfde manier naar Corona te kijken als pak 'm beet een jaar geleden zeg maar. Terwijl ze in Den Haag ook niet echt haast hebben met het verruimen van de zorg, of om het verleidelijker te maken om iets te gaan doen binnen de zorg. Daar zouden de dialogen eerder over moeten gaan na 2 jaar van on and off maatregelen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:19:59 #248
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205136257
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Prima dat we niet uit kunnen sluiten dat er een nieuw extreem virus vrij komt en dat we daar plannen voor hebben. Dat juich ik alleen maar toe. Maar de ernst van deze omicron varianten vragen imo niet om maatregelen. Heb het over booster rondes voor risico groepen en vrijwilligers, en heb het daarnaast gewoon over acceptatie. Voor verreweg de meeste mensen is dit nu echt nog maar een hevig griepje. Die vergelijking ging twee jaar geleden niet op. Jaar geleden ook niet. Maar nu wel. En voor een griepje gaan we ook niet al maanden van te voren even hinten naar mondkapjes of andere beperkingen. We lijken nog steeds op dezelfde manier naar Corona te kijken als pak 'm beet een jaar geleden zeg maar. Terwijl ze in Den Haag ook niet echt haast hebben met het verruimen van de zorg, of om het verleidelijker te maken om iets te gaan doen binnen de zorg. Daar zouden de dialogen eerder over moeten gaan na 2 jaar van on and off maatregelen.
Alles valt of staat bij zorgcapaciteit die (al dan niet) in bereikt dreigt te worden. Zolang dat niet het geval is zijn maatregelen niet nodig, maar wanneer dat wel dreigt te gebeuren dan zal je het toch over het M-woord moeten hebben. Of het nou voor de meeste mensen wel of geen stevige verkoudheid is maakt niet zo veel uit: het gaat om het deel van de mensen dat wel serieus zorg nodig heeft en daarmee het zorgsysteem belast.
Huilen dan.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:20:00 #249
66582 Monolith
geniaal
pi_205136258
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
We hebben we afgelopen 2 jaar gezien wat een media-offensief kan aanrichten. De media bericht over iets, talkshows pakken het op, er ontstaat een publiek debat en als laatst doet de politiek er iets mee vanwege een roep uit de samenleving. De start van de mondkapjesplicht in december 2020 is puur te danken aan de media, bijvoorbeeld. Iedereen kon zonder gemekker 6 maanden lang boodschappen doen zonder mondkapje, totdat er een publiek debat ontstond door activistisch over mondkapjes te berichten.

"In Duitsland dragen ze mondkapjes, waarom wij niet?"

"Is het niet beter om mondkapjes te dragen, net zoals in Duitsland?"
Het lijkt me ook volkomen valide om als journalist nationaal beleid naast beleid in andere landen te leggen in zo'n crisis. Ik heb ook legio reportages over de Zweedse aanpak voorbij zien komen bijvoorbeeld.
Dat beleid zich zo makkelijk laat sturen door een paar items op TV lijkt me een illusie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:22:35 #250
490563 DeVerzamelaar
pi_205136271
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
En dus zijn doodsbedreigingen hartstikke legitiem.
Het is ten eerste niet legitiem om je medelanders als moordenaars weg te zetten, daar begint het allemaal mee. Hoe iedereen daar op reageert moet hij of zij zelf weten, maar dan moet mevrouw Mooy ook niet gaan janken dat dat reacties opwekt. Misschien moet je dan inderdaad even dimmen met je aantijgingen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
ANWB VerzekeringenVattenfall cadeauMailbird - E-mail made beautiful
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:24:05 #251
25510 Da_Sandman
A.F.C.A.
pi_205136284
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het is ten eerste niet legitiem om je medelanders als moordenaars weg te zetten, daar begint het allemaal mee. Hoe iedereen daar op reageert moet hij of zij zelf weten, maar dan moet mevrouw Mooy ook niet gaan janken dat dat reacties opwekt. Misschien moet je dan inderdaad even dimmen met je aantijgingen.
Het zegt alles dat je met geen letter afstand neemt van doodsbedreigingen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:27:44 #252
490563 DeVerzamelaar
pi_205136311
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Hahahahahahhaha ja de media hebben de mondkapjesplicht gestart, hoe wil je het hebben :D.

Eigenlijk is het helemaal niet om te lachen want door dit soort figuren hebben veel te veel media/journalisten beveiliging nodig.
Niemand had het in maart 2020 over mondkapjes in publieke binnenruimtes totdat er een publiek debat op gang kwam wat aangewakkerd werd door de media.

Het is inderdaad doodeng om vragen te stellen en twijfels te hebben over de rol van onze media, brrr!
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:30:56 #253
25510 Da_Sandman
A.F.C.A.
pi_205136328
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Niemand had het in maart 2020 over mondkapjes in publieke binnenruimtes totdat er een publiek debat op gang kwam wat aangewakkerd werd door de media.

Het is inderdaad doodeng om vragen te stellen en twijfels te hebben over de rol van onze media, brrr!
Vragen stellen prima, kritische vragen nog beter, maar ik heb je er nog niet n zien stellen. Alleen domme boude beweringen zien droppen als 'msm moet niet meer over corona berichten want het is klaar' of 'de start van de mondkapjesplicht in december 2020 is puur te danken aan de media'. Kinderachtig onderbuik gebroddel.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:34:21 #254
490563 DeVerzamelaar
pi_205136351
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het zegt alles dat je met geen letter afstand neemt van doodsbedreigingen.
Ik voel die drang niet zo om op internet constant mijn afschuw over van alles en nog wat op te schrijven puur om wat deugpuntjes te scoren. Ik heb de overtuiging al dat doodsbedreigingen niet kunnen, omdat dat simpelweg tot de norm in opvoeding en de samenleving behoort, en dat hoef ik niet obsessief te uiten. Ik zeg alleen dat Ginny misschien eens wat moet dimmen, that's all.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:35:19 #255
25510 Da_Sandman
A.F.C.A.
pi_205136364
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ik voel die drang niet zo om op internet constant mijn afschuw over van alles en nog wat op te schrijven puur om wat deugpuntjes te scoren. Ik heb de overtuiging al dat doodsbedreigingen niet kunnen, omdat dat simpelweg tot de norm in opvoeding en de samenleving behoort, en dat hoef ik niet obsessief te uiten. Ik zeg alleen dat Ginny misschien eens wat moet dimmen, that's all.
Het gaat niet om deugpuntjes, het gaat erom dat alles kunnen zeggen (een speerpunt van een bepaalde partij, toch?) blijkbaar toch niet altijd kan.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:37:19 #256
490563 DeVerzamelaar
pi_205136376
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Vragen stellen prima, kritische vragen nog beter, maar ik heb je er nog niet n zien stellen. Alleen domme boude beweringen zien droppen als 'msm moet niet meer over corona berichten want het is klaar' of 'de start van de mondkapjesplicht in december 2020 is puur te danken aan de media'. Kinderachtig onderbuik gebroddel.
Ik heb hierin een andere mening (die genoeg mensen ook onderschrijven) en we gaan het hierin niet eens worden.

Ik vind het ook behoorlijk kinderachtig van je om te stellen dat dat dit soort postings tot bedreigingen van journalisten zou leiden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:41:20 #257
25510 Da_Sandman
A.F.C.A.
pi_205136411
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ik heb hierin een andere mening (die genoeg mensen ook onderschrijven) en we gaan het hierin niet eens worden.

Ik vind het ook behoorlijk kinderachtig van je om te stellen dat dat dit soort postings tot bedreigingen van journalisten zou leiden.
Natuurlijk vind je dat, dat vindt iedereen die dat soort uitingen doet. De schuld ligt altijd bij een ander. Net als bij die heksenjacht tegen wielrenners. Massa's haatberichten en als dan iemand eens daad bij woord voegt ja euuuuuh dat komt echt niet door mjn berichtje hoor :{w.

Je toevoeging tussen haakjes is ook wel treffend trouwens, alsof je mening dan meer waard is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:42:16 #258
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205136416
Best handig, die QR-codes, als je bepaalde groepen mensen even terug in hun hok wil duwen:

quote:
'Oplichting' en 'misbruik van de corona-maatregelen.' Zo wordt op Chinese sociale media gereageerd op de onthulling dat banken het corona-beleid op slinkse wijze misbruiken om zo boze klanten buiten de deur houden.

De ophef ontstond eerder deze maand, toen een groep klanten van vier verschillende banken in de provincie Henan verhaal wilden halen over hun tegoeden. Eerder dit jaar was er al massaal geprotesteerd bij de banken. Volgens lokale media ging het om zo’n 800 klanten, die van plan waren hun tegoeden bij de banken op te nemen.

Plotseling een rode-QR code
Toen de klanten naar de bankfilialen wilden reizen, bleek ineens dat ze allen een rode QR-code in hun corona-registratie hadden. In China betekent zo’n code dat je f besmet bent, f in de buurt van een besmetting bent geweest. Het betekent ook verplichte quarantaine, en dat maakt reizen onmogelijk. Dus konden de gedupeerden hun geld niet opnemen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)/china-corona-fraude
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:43:11 #259
490563 DeVerzamelaar
pi_205136424
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het gaat niet om deugpuntjes, het gaat erom dat alles kunnen zeggen (een speerpunt van een bepaalde partij, toch?) blijkbaar toch niet altijd kan.
Jij vind het kunnen dat iemand je beticht van het zijn van een moordenaar of de oorzaak van dat de kinderen geen toekomst hebben, puur omdat je geen mondkapje wenst te dragen?

FvD zal maar eens iedereen die de coronamaatregelen steunt moordenaars noemen (schade aan economie en sociaal leven, met zelfmoorden en depressies tot gevolg), dan is het hek van de dam.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:44:31 #260
25510 Da_Sandman
A.F.C.A.
pi_205136432
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Jij vind het kunnen dat iemand je beticht van het zijn van een moordenaar of de oorzaak van dat de kinderen geen toekomst hebben, puur omdat je geen mondkapje wenst te dragen?

FvD zal maar eens iedereen die de coronamaatregelen steunt moordenaars noemen (schade aan economie en sociaal leven, met zelfmoorden en depressies tot gevolg), dan is het hek van de dam.
Ik vind dat er in geen enkel geval een maar hoort achter 'Doodsbedreigingen zijn niet goed te praten'.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Vattenfall cadeauBunq - bank of the freeVoordelig uit? Ticketveiling.nl
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:45:51 #261
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_205136439
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:42 schreef Janneke141 het volgende:
Best handig, die QR-codes, als je bepaalde groepen mensen even terug in hun hok wil duwen:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)/china-corona-fraude
Dit soort fratsen, zonder volksopstand, ik vind het een wonderlijke wereld tegenwoordig hoor
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:46:19 #262
490563 DeVerzamelaar
pi_205136443
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Natuurlijk vind je dat, dat vindt iedereen die dat soort uitingen doet. De schuld ligt altijd bij een ander. Net als bij die heksenjacht tegen wielrenners. Massa's haatberichten en als dan iemand eens daad bij woord voegt ja euuuuuh dat komt echt niet door mjn berichtje hoor :{w.

Je toevoeging tussen haakjes is ook wel treffend trouwens, alsof je mening dan meer waard is.
Je haalt er weer allerlei hyperbolen bij die er niks mee te maken hebben, maar met als enige uitgangspunt:

"Woorden doen ertoe, maar alleen als het mijn mening of overtuiging onderschrijft"

Waarom zouden de woorden van de media er niet toe kunnen leiden dat er een publiek debat over invoering van maatregelen ontstaat? Kennelijk kan dat dus wel.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:47:13 #263
25510 Da_Sandman
A.F.C.A.
pi_205136448
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Je haalt er weer allerlei hyperbolen bij die er niks mee te maken hebben, maar met als enige uitgangspunt:

"Woorden doen ertoe, maar alleen als het mijn mening of overtuiging onderschrijft"

Waarom zouden de woorden van de media er niet toe kunnen leiden dat er een publiek debat over invoering van maatregelen ontstaat? Kennelijk kan dat dus wel.
Geef me n hyperbool die ik gebruik.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:48:09 #264
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205136454
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:45 schreef Molo het volgende:

[..]
Dit soort fratsen, zonder volksopstand, ik vind het een wonderlijke wereld tegenwoordig hoor
Op zich is China altijd een wonderlijke wereld geweest. Laten we hopen dat ze dit soort ongein binnen de eigen grenzen houden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:50:30 #265
490563 DeVerzamelaar
pi_205136473
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Want alleen wanneer er anders lijken op straat zouden liggen kunnen maatregelen nodig zijm? Als dit je sterkste argument is dan ben je toch behoorlijk af :R .
Extreme vrijheidsbeperkende maatregelen zoals we die de afgelopen jaren hebben gezien zouden alleen ingevoerd mogen worden in het ergst mogelijke doemscenario, en niet omwille van preventie, voorspellingen of onderbuikgevoelens zoals we na zomer 2020 hebben gezien.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:52:35 #266
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_205136482
Maar goed, ik ben er na 1 dag alweer achter waarom ik dit topic een paar maanden geleden uit m'n MyAt heb gehaald.

Gozertje zal nooit veranderen. :)
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:52:45 #267
25510 Da_Sandman
A.F.C.A.
pi_205136484
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Extreme vrijheidsbeperkende maatregelen zoals we die de afgelopen jaren hebben gezien zouden alleen ingevoerd mogen worden in het ergst mogelijke doemscenario, en niet omwille van preventie, voorspellingen of onderbuikgevoelens zoals we na zomer 2020 hebben gezien.
Alleen als de lijken op straat liggen dus. Ok.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:53:10 #268
25510 Da_Sandman
A.F.C.A.
pi_205136489
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:52 schreef DonDruiper het volgende:
Maar goed, ik ben er na 1 dag alweer achter waarom ik dit topic een paar maanden geleden uit m'n MyAt heb gehaald.

Gozertje zal nooit veranderen. :)
Mooi :W.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:53:32 #269
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_205136492
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Op zich is China altijd een wonderlijke wereld geweest. Laten we hopen dat ze dit soort ongein binnen de eigen grenzen houden.
Die hebben een lange termijn strategie die wat anders zegt, maar goed. We gaan het zien

Vanavond iig weer uit isolatie en de hort op hiero *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 24 juni 2022 @ 13:57:03 #270
490563 DeVerzamelaar
pi_205136514
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Geef me n hyperbool die ik gebruik.
Iets met kritiek op wielrenners en kritiek hebben op de media wat zou gaan leiden tot bepaalde "acties", puur spelen op de emotie noem ik dat.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
Hoesjes? Casetify!Fiverr - alle diensten vanaf 5 piekANWB Verzekeringen
  vrijdag 24 juni 2022 @ 14:01:53 #271
25510 Da_Sandman
A.F.C.A.
pi_205136545
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Iets met kritiek op wielrenners en kritiek hebben op de media wat zou gaan leiden tot bepaalde "acties", puur spelen op de emotie noem ik dat.
Ja ok als je denk dat dat een hyperbool is dan zakt het niveau wel erg onder het nulpunt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 24 juni 2022 @ 14:06:03 #272
353733 Spablauw214
pi_205136578
Kunnen we wellicht ook een discussie op inhoud voeren zonder vliegen afvangen, woordspelletjes en geneuzel 8 cijfers de komma?

De tering zeg :')
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 14:08:21 #273
5428 crew  miss_sly
pi_205136602
In ieder geval zonder op de persoon te spelen, graag.

Vanaf hier dus weer zonder dat verder :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 juni 2022 @ 14:09:21 #274
25510 Da_Sandman
A.F.C.A.
pi_205136609
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 14:06 schreef Spablauw214 het volgende:
Kunnen we wellicht ook een discussie op inhoud voeren zonder vliegen afvangen, woordspelletjes en geneuzel 8 cijfers de komma?

De tering zeg :')
Goh het gaat ook een keer niet over het wel of niet invoeren van maatregelen :{.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 14:12:36 #275
5428 crew  miss_sly
pi_205136645
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ginny Mooy is een verkapte activist met waanbeelden die met haar tweets doodleuk 75% van de Nederlanders wegzet als moordenaars en veroorzakers van een onleefbare samenleving. Dat is niet alleen die tweet, nee ze loopt al 2 jaar te zagen en te hakken op de meerderheid van de Nederlanders die niet meegaan in het ebolabeeld van corona. En ja, daar kunnen mensen zich aangevallen door voelen.
Er lopen talloze activisten al dan niet met waanbeelden rond. Over allerlei onderwerpen. Met veruit de meeste ben ik het niet eens.

(doods)bedreigingen zijn in alle gevallen niet ok. Hoezeer men zich ook aangevallen voelt of het oneens is met de persoon in kwestie. Gewoon nooit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 juni 2022 @ 14:31:27 #276
201761 phpmystyle
Punt
pi_205136818
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Op zich is China altijd een wonderlijke wereld geweest. Laten we hopen dat ze dit soort ongein binnen de eigen grenzen houden.
Buren kunnen er ook wat van: https://www.rtlnieuws.nl/(...)gen-praten-infecties
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 15:02:22 #277
351926 bloodymary1
pi_205137159
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:44 schreef nostra het volgende:

[..]
Die is morgen weer terug hoor met een hoop heisa over doodsbedreigingen en waarschijnlijk nog een tweetje aan @:MinVWS waarom haar verzoek niet beantwoord wordt. Uitermate wonderlijk dat zo iemand haar position paper mocht presenteren, net zoals dat geldt voor Maurice de Hond (al is die (sorry @:bloodymary1) nog enige gradaties normaler).

Het wonderlijke is dat ze de dingen ook totaal omdraait: er is helemaal geen angst meer in de samenleving en de enige gepercipieerde angst die ze ervaart is van een stel nitwits op twitter. Haar probleem is juist dat die angst niet meer ervaren wordt en iedereen weer gewoon zijn ding doet. Dat veroorzaakt kortsluiting.
Huh... wat heb ik met Maurice de Hont?
  vrijdag 24 juni 2022 @ 15:05:15 #278
351926 bloodymary1
pi_205137188
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:56 schreef nostra het volgende:
Goed stuk van Armand Girbes (zoals wel vaker)

https://www.artsenauto.nl(...)regel-industrie/amp/

(Waarom die site arts en auto heet blijft me verwonderen overigens). :+
Vroeger (in de jaren 80) was dat een tijdschrift voor medici en daar stonden behalve vakonderwerpen ook altijd reportages in over mooie dikke auto's. Toen mocht dat nog.
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 15:10:22 #279
236264 crew  capricia
pi_205137240
Duitse minister van gezondheidszorg verwacht een flinke golf dit najaar. En ze gebruiken de zomer om alles voor te bereiden.

quote:
Lauterbach verwacht zware golf - overleg najaarsmaatregelen op 1 juli

De federale en deelstaatministers van Volksgezondheid willen voorbereidingen treffen voor een meer kritieke coronasituatie in de herfst en de winter. Een zware golf moet worden verwacht, zei bondsminister Karl Lauterbach (SPD) donderdag in Maagdenburg na twee dagen overleg.

(En verder veel over wie het testen moet gaan betalen)
https://www.welt.de/polit(...)cialmedia.socialflow....socialflow_twitter
Definitely not CIA
  vrijdag 24 juni 2022 @ 15:20:19 #280
466042 Wirelessmouse
pi_205137314
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 15:10 schreef capricia het volgende:
Duitse minister van gezondheidszorg verwacht een flinke golf dit najaar. En ze gebruiken de zomer om alles voor te bereiden.
[..]
https://www.welt.de/polit(...)cialmedia.socialflow....socialflow_twitter
Ach, wat is een zware golf? Net als hier in het begin van het jaar met tienduizenden besmettingen per dag maar niet veel aan de hand voor de rest?

Daar hoef je niet wakker van te liggen.
Bunq - bank of the freeSpeel mee met Lucky Day en win!Zalando Lounge - Grote Merken, Veel Korting
  vrijdag 24 juni 2022 @ 15:24:00 #281
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205137353
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 15:20 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ach, wat is een zware golf? Net als hier in het begin van het jaar met tienduizenden besmettingen per dag maar niet veel aan de hand voor de rest?

Daar hoef je niet wakker van te liggen.
Die Duitse minister is volgens mij geboren met een mondmasker voor.
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 15:24:52 #282
236264 crew  capricia
pi_205137359
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 15:20 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ach, wat is een zware golf? Net als hier in het begin van het jaar met tienduizenden besmettingen per dag maar niet veel aan de hand voor de rest?

Daar hoef je niet wakker van te liggen.
Lijkt me een fijne gedachte. Dat je een ministerie van gezondheid hebt, die in elk geval iets voorbereidt. En rekening met scenario's houdt. :+
Definitely not CIA
  vrijdag 24 juni 2022 @ 15:25:29 #283
490563 DeVerzamelaar
pi_205137363
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 15:10 schreef capricia het volgende:
Duitse minister van gezondheidszorg verwacht een flinke golf dit najaar. En ze gebruiken de zomer om alles voor te bereiden.
[..]
https://www.welt.de/polit(...)cialmedia.socialflow....socialflow_twitter
Waar baseert deze meneer dit op, of hoopt hij op een golf?

Ik denk dat we eerder bang moeten zijn voor een golf van maatregelen en repressie, aangewakkerd door onderbuikgevoelens en angst dan van een golf van snotneuzen die onze samenleving lamleggen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 15:26:29 #284
466042 Wirelessmouse
pi_205137370
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 14:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Buren kunnen er ook wat van: https://www.rtlnieuws.nl/(...)gen-praten-infecties
Als je dat toch leest, in sommige landen zijn ze helemaal gek geworden... man man man.
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 15:26:44 #285
236264 crew  capricia
pi_205137372
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 15:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Waar baseert deze meneer dit op, of hoopt hij op een golf?

Misschien op de voorgaande corona-winters?
Definitely not CIA
  vrijdag 24 juni 2022 @ 15:28:01 #286
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205137385
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 15:26 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Als je dat toch leest, in sommige landen zijn ze helemaal gek geworden... man man man.
En dan nog zijn sommige ouders niet blij met die versoepeling. :') Het is eng om te zien hoe normaal en vanzelfsprekend sommigen maatregelen zijn gaan vinden; tot het extreme aan toe.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 15:28:46 #287
466042 Wirelessmouse
pi_205137393
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 15:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Lijkt me een fijne gedachte. Dat je een ministerie van gezondheid hebt, die in elk geval iets voorbereidt. En rekening met scenario's houdt. :+
Ja dat dan weer wel, beter dan waar we het hier mee moeten doen...
  vrijdag 24 juni 2022 @ 15:29:29 #288
466042 Wirelessmouse
pi_205137401
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
En dan nog zijn sommige ouders niet blij met die versoepeling. :') Het is eng om te zien hoe normaal en vanzelfsprekend sommigen maatregelen zijn gaan vinden; tot het extreme aan toe.
Dat is totaal niet te begrijpen... net als onze Ginny :)
  vrijdag 24 juni 2022 @ 15:30:32 #289
351926 bloodymary1
pi_205137409
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:52 schreef DonDruiper het volgende:
Maar goed, ik ben er na 1 dag alweer achter waarom ik dit topic een paar maanden geleden uit m'n MyAt heb gehaald.

Gozertje zal nooit veranderen. :)
Haha, ik kom net bijlezen voor vandaag, maar dit gezever heb ik ook al lang niet meegemaakt hoor. De laatste maanden was het eigenlijk wel heel gezellig hier.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 15:31:04 #290
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205137419
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 15:30 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Haha, ik kom net bijlezen voor vandaag, maar dit gezever heb ik ook al lang niet meegemaakt hoor. De laatste maanden was het eigenlijk wel heel gezellig hier.
Omdat er amper een woord gezegd werd wellicht :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
Bespaar op je energiekosten - gaslicht.nlVattenfall cadeauMailbird - E-mail made beautiful
  vrijdag 24 juni 2022 @ 15:32:01 #291
351926 bloodymary1
pi_205137430
Kan dat gezever over doodsbedreigingen ook in een ander topic? Nu weten we het wel hoor.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 15:32:15 #292
490563 DeVerzamelaar
pi_205137434
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 15:10 schreef capricia het volgende:
Duitse minister van gezondheidszorg verwacht een flinke golf dit najaar. En ze gebruiken de zomer om alles voor te bereiden.
[..]
https://www.welt.de/polit(...)cialmedia.socialflow....socialflow_twitter
Waar baseert deze meneer dit op, of hoopt hij op een golf?

Ik denk dat we eerder bang moeten zijn voor een golf van maatregelen en repressie, aangewakkerd door onderbuikgevoelens en angst dan van een golf van snotneuzen die onze samenleving lamleggen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 15:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Misschien op de voorgaande corona-winters?
Alleen hebben we nu een mildere variant, hebben veel kwetsbaren een vaccin genomen die ze beschermen tegen ziekenhuisopname en hebben velen het virus al gehad. Die drang om besmettingen te willen voorkomen kan ik dus niet geheel plaatsen, laat die golf eens over je heen komen zonder maatregelen en kijk wat dat voor gevolg heeft. Gezien het verloop van de omicrongolf zijn daar nauwelijks risico's aan verbonden en maakt het leven ook een stukje draaglijker.

En ik denk dat die Duitsers wel wat anders aan hun hoofd hebben komende winter dan een golf van snotneuzen, gezien hun spierballentaal richting Rusland en hun afhankelijkheid van Russisch gas.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 15:32:19 #293
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205137435
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 15:26 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Als je dat toch leest, in sommige landen zijn ze helemaal gek geworden... man man man.
Japan, Korea, China uiteraard: helemaal van het pad af. Alles staat daar in het teken van 1 enkel virus en de rest van het bestaan lijkt er niet meer toe te doen.
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 15:33:47 #294
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205137450
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 15:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Waar baseert deze meneer dit op, of hoopt hij op een golf?

Ik denk dat we eerder bang moeten zijn voor een golf van maatregelen en repressie, aangewakkerd door onderbuikgevoelens en angst dan van een golf van snotneuzen die onze samenleving lamleggen.
Ziekenhuiscijfers zijn natuurlijk geen onderbuikgevoelens.

Wat dat betreft heb ik niet echt vertrouwen in ons zorgsysteem dat we nu wel goed de klap kunnen opvangen van een wintergolf, veel ziekenhuispersoneel is vertrokken.

Maar echt maatregelen, dat kan onze economie ook echt niet meer hebben. Ik hoop maar dat het meevalt, maar als je ziet dat ze zelf met vaccinaties nog geen duidelijke plannen hebben gemaakt, verlies ik wel mijn vertrouwen.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 15:34:30 #295
351926 bloodymary1
pi_205137460
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 15:26 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Als je dat toch leest, in sommige landen zijn ze helemaal gek geworden... man man man.
In veel Aziatische landen zijn ze altijd al knettergek geweest. Nu komt het een beetje naar voren.
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 15:35:46 #296
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205137467
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 15:34 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
In veel Aziatische landen zijn ze altijd al knettergek geweest. Nu komt het een beetje naar voren.
Hun vinden bepaalde dingen die wij doen dan ook weer raar he, is ook een cultuurverschil dit.
  Moderator vrijdag 24 juni 2022 @ 15:36:11 #297
236264 crew  capricia
pi_205137472
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 15:33 schreef Momo het volgende:

[..]
Ziekenhuiscijfers zijn natuurlijk geen onderbuikgevoelens.

Wat dat betreft heb ik niet echt vertrouwen in ons zorgsysteem dat we nu wel goed de klap kunnen opvangen van een wintergolf, veel ziekenhuispersoneel is vertrokken.

Maar echt maatregelen, dat kan onze economie ook echt niet meer hebben. Ik hoop maar dat het meevalt, maar als je ziet dat ze zelf met vaccinaties nog geen duidelijke plannen hebben gemaakt, verlies ik wel mijn vertrouwen.
Over die economie lees ik zojuist dit:

quote:
Economie harder gegroeid dan gedacht: recordwinsten voor bedrijven - https://nos.nl/l/2433885
Definitely not CIA
  vrijdag 24 juni 2022 @ 15:37:06 #298
351926 bloodymary1
pi_205137481
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 15:35 schreef Momo het volgende:

[..]
Hun vinden bepaalde dingen die wij doen dan ook weer raar he, is ook een cultuurverschil dit.
Ik heb het niet over cultuurverschillen.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 15:42:21 #299
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_205137529
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 15:10 schreef capricia het volgende:
Duitse minister van gezondheidszorg verwacht een flinke golf dit najaar. En ze gebruiken de zomer om alles voor te bereiden.
[..]
https://www.welt.de/polit(...)cialmedia.socialflow....socialflow_twitter
gebaseerd op niks, op fantasien
  vrijdag 24 juni 2022 @ 15:43:16 #300
353733 Spablauw214
pi_205137536
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 15:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Over die economie lees ik zojuist dit:
[..]

Er zijn een paar sectoren die zich hebben volgevreten aan de pandemie en aansluitend de oorlog, die misbruik hebben gemaakt van de inflatie en daardoor woekerwinsten hebben geschreven.

Verder is het volgens mij armoe troef. En dat gaat nog slechts over de zakelijke markt, dan hebben we het nog niet over de 1,5 miljoen Nederlanders die straks hun energierekening niet meer kunnen betalen.
Zalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingBoek goedkoper bij booking.comZoek je mobiel op gsmweb
  vrijdag 24 juni 2022 @ 15:45:31 #301
353733 Spablauw214
pi_205137561
Vol.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')