SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
16x geboosterd 💉, Xe/Xem, MSM, BLM 👨🏿, D66 stemmer, Vegan, XR, klimaatverandering, 3 mondkapjes dragen 😷 trotse transactivist 🏳️⚧️. Wokisme is de nieuwe toekomst. 💕
Leave @lily alonequote:Op zondag 19 juni 2022 16:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Je eigen tuin thermometer.
Nergens in Nederland is het 20+ https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarnemingen
Ik ben altijd liefquote:Op zondag 19 juni 2022 20:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Leave @:lily alone![]()
Ik wilde m’n tuinbank in de beits zetten, maar er komen nog wellicht wat druppels vannacht dus ik wacht nog even.
Gelukkig de komende dagen weer meer zonnig.
quote:Op zondag 19 juni 2022 20:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik ben altijd lief. Maar het was op dat moment echt nergens "echt" 20+. Ongetwijfeld dat er nog restwarmte van gister hing en in steden het ook nog wel warmer was, maar volgens officiele waarnemingen was het dat niet.
Komende week redelijk wat zon en elke dag weer wat warmer. Donderdag weer tropisch. Eerste paar dagen met aangename frisse nachten, dus dat slaapt wel prima
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blij dat we voor de zomer nog even zomer gevoeld hebben. Op naar meer.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
Ja das klimaatverandering he.quote:Op zondag 19 juni 2022 23:37 schreef DemonRage het volgende:
In Frankrijk ontploft het nu behoorlijk!
Ja leuk een foto van bij de Ziggo Domequote:Op zondag 19 juni 2022 23:42 schreef Viesdik het volgende:
Hier stonden eerder vandaag de klimaat terroristen
[ afbeelding ]
Leuk geprobeerd, maar die troep is van de wachtrij bij de Ziggo Dome in Amsterdam voor het concert van Billie Eilish zaterdag.quote:Op zondag 19 juni 2022 23:42 schreef Viesdik het volgende:
[ afbeelding ]
dan ben ik ook op het verkeerde been gezet blijkbaarquote:Op maandag 20 juni 2022 00:52 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, maar die troep is van de wachtrij bij de Ziggo Dome in Amsterdam voor het concert van Billie Eilish zaterdag.
[ twitter ]
quote:Op zondag 19 juni 2022 20:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik ben altijd lief. Maar het was op dat moment echt nergens "echt" 20+. Ongetwijfeld dat er nog restwarmte van gister hing en in steden het ook nog wel warmer was, maar volgens officiele waarnemingen was het dat niet.
Met je tuin waarneming :pquote:
HAHAHAHA prutser je bent weer in nepnieuws getraptquote:Op zondag 19 juni 2022 23:42 schreef Viesdik het volgende:
[ afbeelding ]
Ik negeer nooit mensenquote:Op maandag 20 juni 2022 07:53 schreef lily het volgende:
Het is gewoon superirritant.
Ik post dan een simpel; het is hier zoveel graden en wat wind, erg lekker/niet lekker whatever, en dan kom jij bijna altijd met een; dat kan helemaal niet want het is bij jullie maar 1 graad lager![]()
En dan met een neerbuigend toontje; op je eigen thermometer misschien, ja, in de stad misschien; en dan ook nog tegen anderen alsof ik een kleuter ben die tussen de volwassenen praat.
Kap er gewoon mee.
Je hebt niet altijd de enige waarheid in pacht in dit topic en ook ik gebruik officiële bronnen en zuig het niet uit mijn duim.
Negeer me anders gewoon
Vrijdag en zaterdag(middag) waren natuurlijk super. Vind dat altijd zo lekker als je dan de supermarkt uitloopt en meteen zo'n drukkend gevoelquote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Aiaiai....![]()
Sorry jongens. Schuldig aan het mooie weer.![]()
Het westen doet ook eens mee!![]()
Bevalt prima.![]()
Wat jij, @:Kettlebell ?
Viesmad.quote:Op maandag 20 juni 2022 11:00 schreef lily het volgende:
Moet je beter kijken.
Ik ben er verder wel klaar mee trouwens.
Haha.quote:
Waarom zou dat niet kunnen? Hier is het ook vaak warmer dan op het officiële knmi station.quote:Op maandag 20 juni 2022 10:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik negeer nooit mensen. Sorry, hoor. Maar het lijkt me gewoon sterk dat officiële waarnemingen zeggen dat het nergens 20 graden is en bij jou dan 2.5 graad warmer is. Ik bedoel het ook niet negatief. Lief zijn hè
Redelijk woest wel, koekoek.quote:Op maandag 20 juni 2022 07:53 schreef lily het volgende:
Ik post dan een simpel; het is hier zoveel graden en wat wind, erg lekker/niet lekker whatever, en dan kom jij bijna altijd met een; dat kan helemaal niet want het is bij jullie maar 1 graad lager![]()
En dan met een neerbuigend toontje; op je eigen thermometer misschien, ja, in de stad misschien; en dan ook nog tegen anderen alsof ik een kleuter ben die tussen de volwassenen praat.
Kap er gewoon mee.
Je hebt niet altijd de enige waarheid in pacht in dit topic en ook ik gebruik officiële bronnen en zuig het niet uit mijn duim.
Negeer me anders gewoon
Rollercoaster weerquote:
Ookal klopte de foto, is dat niet alleen maar een bevestiging van dat we het systeem moeten omgooien? Als zelfs klimaatmarslopers afval achter moeten laten? Het waren de BP's, de Shells, de Coca-Cola's van deze wereld die het een goed idee vonden zoveel mogelijk het individu aan te spreken op vervuiling en CO2-uitstoot, zodat zij buiten schot blijven.quote:Op maandag 20 juni 2022 01:21 schreef Viesdik het volgende:
[..]
dan ben ik ook op het verkeerde been gezet blijkbaar
Ziedend.quote:Op maandag 20 juni 2022 07:53 schreef lily het volgende:
Kap er gewoon mee.
Negeer me anders gewoon
Het weekend ziet er helaas niet goed uit idd.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:31 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
En komend weekend weer hele weekend regen
Top land.
Waar blijft stabiel zomerweer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Logisch. Kaartje is fake.quote:Op maandag 20 juni 2022 19:43 schreef Schwein het volgende:
[..]
Op WW gingen ook al een paar personen compleet in de stress bij het zien van dit kaartje....
Zolang hier dingen worden gepost van die site met labiele mensenquote:Op maandag 20 juni 2022 19:43 schreef Schwein het volgende:
Op WW gingen ook al een paar personen compleet in de stress bij het zien van dit kaartje....
Vaag idd. Kijken ze op weerwoord en gaan dan posten hoe triest het daar isquote:Op maandag 20 juni 2022 22:48 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Zolang hier dingen worden gepost van die site met labiele mensenWaarom moeten wij dt weten, laat ze daar lekker elkaar gek maken !
Dat van die hagel kan ik bevestigen, de auto van de zoon van een buurvrouw schijnt daar naar de tering te zijn gegaan.quote:
Daar kijk ik ook naar uitquote:Op dinsdag 21 juni 2022 18:46 schreef Revanches het volgende:
Hopelijk vrijdag en komend weekend onweersbuien
het kanquote:Op dinsdag 21 juni 2022 18:46 schreef Revanches het volgende:
Ik hoop het niet. Donderdag- en vrijdagnacht honderdduizend man op elkaar gepakt in de binnenstad van Assen (TT). Wordt gevaarlijk danquote:Op dinsdag 21 juni 2022 18:46 schreef Revanches het volgende:
freitag gewitterquote:Op dinsdag 21 juni 2022 19:54 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik hoop het niet. Donderdag- en vrijdagnacht honderdduizend man op elkaar gepakt in de binnenstad van Assen (TT). Wordt gevaarlijk dan
De hele dag?quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:44 schreef Paul het volgende:
Gaat vrijdag echt hele dag regenen en onweren enzo
Ik heb dan een boottochtje!!!!!!!!
Dan hebben we altijd re knmi temperatuurkaart nogquote:Op woensdag 22 juni 2022 12:21 schreef Nattekat het volgende:
Buienradar temperatuurkaart is stuk trouwens, stel je eens voor dat we vandaag op recordjacht zouden gaan
Allebei waren ze stuk.quote:Op woensdag 22 juni 2022 14:48 schreef Remco het volgende:
[..]
Dan hebben we altijd re knmi temperatuurkaart nog
Dit mag best de hele zomer! Nachten ook 12-14. Prima wel. 1x per 2 weken onweerquote:Op woensdag 22 juni 2022 16:22 schreef MissHobje het volgende:
Ik love dit weertje ..niet te warm niet te koud strak blauw geen last van mijn gewrichtendeze dag maakt gewoon zoveel goed
en morgen zien we wel weer
Jazeker!!quote:Op woensdag 22 juni 2022 17:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit mag best de hele zomer! Nachten ook 12-14. Prima wel. 1x per 2 weken onweer
Mijn hondje kan niet goed tegen de warmtequote:Op woensdag 22 juni 2022 14:58 schreef Paul het volgende:
![]()
https://axed.nl/bizarre-h(...)UbLf1tD7G6tlydbSrgYA
[ afbeelding ]
weer weten ze vast nog niet over een maandjequote:Op woensdag 22 juni 2022 18:43 schreef TLC het volgende:
[..]
Mijn hondje kan niet goed tegen de warmte![]()
![]()
en voor mij hoeft t ook niet
Marc Putto die 'voorspelt' altijd zulke extremen.quote:
Die pakt altijd het meest extreme en dus onbetrouwbare kaartjequote:Op woensdag 22 juni 2022 18:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Marc Putto die 'voorspelt' altijd zulke extremen.
Het is ook geen voorspelling, dit is plaatje gepaint door een nep weerman.quote:Op woensdag 22 juni 2022 18:50 schreef Paul het volgende:
[..]
weer weten ze vast nog niet over een maandje
quote:Op woensdag 22 juni 2022 19:14 schreef Momo het volgende:
Misschien moeten we die clickbait aids van hem ook niet meer posten hier?
Is het zelfs een fotosoep ja?quote:Op woensdag 22 juni 2022 19:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is ook geen voorspelling, dit is plaatje gepaint door een nep weerman.
Dit zijn meetkaartjes waar de officiële KNMI stations staan, geen voorspellingkaarten, die kaarten zien er heel anders uit. Zie bijvoorbeeld van juli 2019, op 1 van die kaartjes toen heeft hij gewoon de datum van nu over gepaint.quote:Op woensdag 22 juni 2022 19:35 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Is het zelfs een fotosoep ja?
Maar goed, zelfs als het dat niet was: alsof je op dit moment iets zinnigs over midden juli kan zeggen.Drie weken in het vooruit, ja daaag.
quote:Op woensdag 22 juni 2022 19:47 schreef Coelho het volgende:
Ik ken 'm verder niet, maar hij was wel de enige op Twitter die eind mei al de hitte van afgelopen zaterdag voorspelde. Op een moment dat alle gerenommeerde weerbureaus en -apps nog spraken over 20 graden.
Dan was het een lucky shot. Een klok die stil staat geeft ook 2x per dag de juiste tijd aan...quote:Op woensdag 22 juni 2022 19:53 schreef Momo het volgende:
[..]![]()
Het was een kleine kans dat het zo warm zou worden. Meneer springt altijd erop als er een kleine kans ergens zit op iets extreems, komt het het niet uit verwijderd hij altijd zijn tweets.
En hij heeft ook geen eigen modellen of iets, hij gebruikt weerkaarten die ook gewoon online komen gemaakt door weerinstituten. En de meeste weerinstituten hebben beschikking tot nog veel meer data achter de schermen.
@Kettlebellquote:Op woensdag 22 juni 2022 13:44 schreef Paul het volgende:
Gaat vrijdag echt hele dag regenen en onweren enzo
Ik heb dan een boottochtje!!!!!!!!
Hij doet dit soort dingen ook altijd in de winter met kou of sneeuw. Iets van een kans en het wordt meteen de koudste x ooit, grote sneeuwstorm etc.quote:Op woensdag 22 juni 2022 20:03 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dan was het een lucky shot. Een klok die stil staat geeft ook 2x per dag de juiste tijd aan...
Ah, op die manier.quote:Op woensdag 22 juni 2022 19:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit zijn meetkaartjes waar de officiële KNMI stations staan, geen voorspellingkaarten, die kaarten zien er heel anders uit. Zie bijvoorbeeld van juli 2019, op 1 van die kaartjes toen heeft hij gewoon de datum van nu over gepaint.
[ afbeelding ]
14-daagse voorspelling is nog best redelijk al zit daar ook soms veel variatie tussen verschillende ensemble runs. Verder dan dat is wel redelijk koffiedik kijken al heb je wel een aantal indicatoren of het kouder of warmer dan normaal gaat worden. Maar die clickbait rotzooi met 40 graden over een maand, of winter des doods zijn allemaal meuk. Geen enkele weerman/vrouw of meteoroloog met een beetje zelfrespect gaat dat soort artikelen schrijven voor aandacht.
Ja dit is gewoon een gepaint weerplaza kaartje.quote:Op woensdag 22 juni 2022 20:20 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ah, op die manier. [ afbeelding ] Wanne zak, hee.
En 14-daagse geeft inderdaad nog wel een indicatie, maar meer over welke kant het opgaat, en zeker voor drie weken later (komt trouwens nog bij dat ik deze afbeelding dagen geleden al zag, dus nog verder vooruit toen) heeft het toch maar weinig zin om met zo'n gedetailleerd kaartje te komen, waarin het specifiek onderin Noord-Brabant 43 graden wordt.
Hele zomer, dit. Ik stem voor.quote:Op woensdag 22 juni 2022 17:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit mag best de hele zomer! Nachten ook 12-14. Prima wel. 1x per 2 weken onweer
Dat worden warme dagen. Ik denk dat ik dan maar vrij neem en de Tour ga volgen. Ach, is ook leuk.quote:Op woensdag 22 juni 2022 14:58 schreef Paul het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Ach ja.. Putto... wie kent hem nietquote:Op woensdag 22 juni 2022 14:58 schreef Paul het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Dat betekent weer uren regen!quote:
hier niet en dat is beter dan ditquote:Op donderdag 23 juni 2022 10:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat betekent weer uren regen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 23 juni 2022 10:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
hier niet en dat is beter dan ditOpbokken met die kouSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Stikstofcommando.quote:Op donderdag 23 juni 2022 11:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kou?
* Frutsel geeft Stikstofcommando. een aai over zijn bol
Heerlijk ff die hete zon weg.. buien in de makingquote:Op donderdag 23 juni 2022 14:09 schreef byah het volgende:
Ik kom net uit het zwembadje maar het betrekt hier ineens volledig aan de kust?
Rond Arnhem hebben ze al mooi siervuurwerkquote:Op donderdag 23 juni 2022 17:56 schreef DemonRage het volgende:
Er waren mooie buienwolken te zien toen ik onderweg was van mijn werk naar huis.
Ik hoop vannacht op wat leuk onweer.
Hier in Twente 31,8 bereikt. Dat broeierige is natuurlijk wel een mooi ingrediënt voor omweerquote:Op donderdag 23 juni 2022 18:09 schreef dick_laurent het volgende:
Lol. De bilt doet weer lekker trollerig met 29.8 graden als max.
Maar goed warm is het wel vandaag ja
Wolkbreukquote:Op donderdag 23 juni 2022 17:59 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Rond Arnhem hebben ze al mooi siervuurwerk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier ook NADA.quote:Op donderdag 23 juni 2022 18:21 schreef Haags het volgende:
@:nattekat en ik hebben weer eens dikke pech. HELEMAAL NIETS voor ons!!
vannacht denk ik nog welquote:Op donderdag 23 juni 2022 18:21 schreef Haags het volgende:
@:nattekat en ik hebben weer eens dikke pech. HELEMAAL NIETS voor ons!!
ja dat leek mij ook, komt nog wel wat in het westen denk.quote:Op donderdag 23 juni 2022 19:16 schreef aloa het volgende:
[..]
Kan nog goed los gaan vannacht en morgen overdag...
Westen opzich de minste kansquote:Op donderdag 23 juni 2022 19:17 schreef kree het volgende:
[..]
ja dat leek mij ook, komt nog wel wat in het westen denk.
Ik hoop dat het hier straks na/tijdens de buien nog wat afkoelt.quote:
Dan pas?quote:Op donderdag 23 juni 2022 19:38 schreef Paul het volgende:
Het weer zegt FUCKYOU HOLLAND
[ afbeelding ]
Bij mij in De Bilt was het 30.6quote:Op donderdag 23 juni 2022 18:09 schreef dick_laurent het volgende:
Lol. De bilt doet weer lekker trollerig met 29.8 graden als max.
Maar goed warm is het wel vandaag ja
I am readyquote:Op donderdag 23 juni 2022 19:16 schreef aloa het volgende:
[..]
Kan nog goed los gaan vannacht en morgen overdag...
Vooral kut dat zoiets er 's nachts aan dreigt te komen, dan kun je ook niet met goed fatsoen de boel open laten staan.quote:Op donderdag 23 juni 2022 21:26 schreef quirina het volgende:
Jammer dat het weer nat kutweer gaat worden. Ik vind het heerlak die warmte.
Hoe is dat iets goeds?quote:Op donderdag 23 juni 2022 21:18 schreef heywoodu het volgende:
De eerste zware bui was gelukkig opgelost toen 'ie hier kwam, waardoor er weinig gebeurde. Hopelijk met de rest ook mazzel.
Omdat ik helemaal geen zin heb ik de bakken met onweer die er bij de regen zitten. Alleen regen: laat maar komen.quote:Op donderdag 23 juni 2022 21:27 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Hoe is dat iets goeds?Ik zie het ook gebeuren en baal ervan, want nu heb ik dus alleen hele gore benauwdheid en misschien een buitje.
Doe dan maar niks en droge lucht. Holy fuck wat een verschil opeens.
Op die fiets en rijwiel.quote:Op donderdag 23 juni 2022 21:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat ik helemaal geen zin heb ik de bakken met onweer die er bij de regen zitten. Alleen regen: laat maar komen.
Hier ook nog iets van 27 en windstil.quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:02 schreef LTVDK het volgende:
Het is hier nog 26 graden en volledig windstil, gaat een lekkere nacht worden
Dat gebiedje dat nu over Gelderland/Flevoland richting NW drijft lijkt inderdaad weer wat aan kracht te winnen. Ga het vanaf nu merken.quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:13 schreef MissHobje het volgende:
Ik hoor gerommel in De Bilten he ziet de buien groeien..
Hier ook pas DIEP IN DE NACHT gruwelijk nat.quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:58 schreef Arizona het volgende:
In Twente bevinden we ons ver van een verkoelende bui en is het nog een plakkerige 26 graden
loop nu ook wel te twijfelen over een multi unitquote:Op donderdag 23 juni 2022 23:20 schreef RiKe het volgende:
Wat ben ik toch blij met de airco in m'n huis, gericht op de slaapkamer![]()
Lijkt er wel op dat ik vannacht uit m'n bed gedreund wordt als die bui boven Limburg verder ontwikkeld.
Ik slaap voorlopig niet. Tis gewoon niet te doen..quote:Op donderdag 23 juni 2022 23:18 schreef Paul het volgende:
Hoe moet ik nou slapen en de ramen kunnen ook niet open
Toch wel bijzonder wat een beetje luchtvochtigheid kan doen, het is volgens de thermostaat nauwelijks warmer hier in huis dan gisteren maar voelt echt als zes, zeven graden meer.quote:Op donderdag 23 juni 2022 23:25 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik slaap voorlopig niet. Tis gewoon niet te doen..
Ja bizar hè? Ik checkte ook net de temperatuur binnen..zelfde als gisterquote:Op donderdag 23 juni 2022 23:28 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Toch wel bijzonder wat een beetje luchtvochtigheid kan doen, het is volgens de thermostaat nauwelijks warmer hier in huis dan gisteren maar voelt echt als zes, zeven graden meer.
Mazzel.quote:Op donderdag 23 juni 2022 23:32 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja bizar hè? Ik checkte ook net de temperatuur binnen..zelfde als gister![]()
scheelt dat ik pas in de middag verplichtingen heb..dus wat later slapen boeit nu niet zo.
het gaat goed komen, regen incoming de komende 24 uur.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 00:03 schreef Nattekat het volgende:
Ondertussen zit ik zelfs met airco nog langzaam dood te gaan omdat de hitte er gewoon niet uit te krijgen is. Geen druppel verkoelende regen
@:Haags
Heb toevallig laatst één aangeschaft. Wordt volgende maand geïnstalleerd.quote:Op donderdag 23 juni 2022 23:22 schreef Tjacka het volgende:
[..]
loop nu ook wel te twijfelen over een multi unit
maar even geen geld #skeretijden
@:lenny_leonard
Geen idee hoe dat zitquote:Op donderdag 23 juni 2022 23:39 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Mazzel.![]()
Wat ik trouwens niet snap (iemand die een beetje handig met natuurkunde is kan dit vast wel verklaren), is waarom die luchtvochtigheidsgraad in huis navenant stijgt met die van buiten, terwijl ik alles potdicht hou. Dat lijkt niet logisch.
Wanneer de lucht in huis koeler is dan buiten kan die relatief minder vocht bevatten, met je huis potdicht stijgt de luchtvochtigheid door ademen, zweten, douchen, koken en vanaf buiten door de kieren.en deuren die toch weleens open gaanquote:Op donderdag 23 juni 2022 23:39 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Mazzel.![]()
Wat ik trouwens niet snap (iemand die een beetje handig met natuurkunde is kan dit vast wel verklaren), is waarom die luchtvochtigheidsgraad in huis navenant stijgt met die van buiten, terwijl ik alles potdicht hou. Dat lijkt niet logisch.
Geluksvogel. Hier geen bliksem gezien of donder gehoordquote:Op vrijdag 24 juni 2022 06:08 schreef TLC het volgende:
Das toch mooi hoor, zo snachts naar buiten kijken met al die flitsen en dat gedonder
en t duurde best lang ! van ongeveer 22.00 uur en om 2 uur s'nachts was het nog bezigquote:Op vrijdag 24 juni 2022 07:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Geluksvogel. Hier geen bliksem gezien of donder gehoord
Ik heb in coma gelegen vannacht.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 00:03 schreef Nattekat het volgende:
Ondertussen zit ik zelfs met airco nog langzaam dood te gaan omdat de hitte er gewoon niet uit te krijgen is. Geen druppel verkoelende regen
Tijd dat je een echte airco koopt. Een split laat de temperatuur niet oplopen. 18 graden hier, constant.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 00:03 schreef Nattekat het volgende:
Een split haalt de temperatuur ook niet van 26 naar comfortabel binnen 1-2 uur. Deze neppert deed het echt uitstekend tot nu, maar als de warmte eenmaal overal is doorgedrongen is het klaar.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 08:51 schreef Lokfiets het volgende:
[..]
Tijd dat je een echte airco koopt. Een split laat de temperatuur niet oplopen. 18 graden hier, constant.
quote:Op vrijdag 24 juni 2022 13:09 schreef Nattekat het volgende:
dus vanaf vandaag wordt het weer iedere dag later licht en vroeger donker.
quote:
Jawel hoor en een airco moet ook aanstaan, hier staan ze altijd aan. Airco gaat naar ingestelde temp en gaat werken wanneer de temp hoger wordt. Resultaat een stabiele temp in de kamers.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 11:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een split haalt de temperatuur ook niet van 26 naar comfortabel binnen 1-2 uur. Deze neppert deed het echt uitstekend tot nu, maar als de warmte eenmaal overal is doorgedrongen is het klaar.
En als ik niet thuis ben, zet ik natuurlijk geen airco aan.
Ik heb het helemaal gemist.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:26 schreef Opnaarutrecht het volgende:
In de Haagse regio heeft het ook geonweerd vannacht: tussen 3.00 en 4.00 uur lag ik wakker door de flitsen en redelijk harde donders. Vandaag enorm benauwd.
klopt hier in Katwijk ook, het heeft ook nog behoorlijk hard en veel geregend.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:26 schreef Opnaarutrecht het volgende:
In de Haagse regio heeft het ook geonweerd vannacht: tussen 3.00 en 4.00 uur lag ik wakker door de flitsen en redelijk harde donders. Vandaag enorm benauwd.
Je zou er maar onder staanquote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:06 schreef Nober het volgende:
Zag 'm hier nog niet staan.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Ik ben vanmorgen om half negen van huis weggegaan, was rond half drie bij boer geert in zaandam. (24 km) Pas de laatste 2,5 km m'n jas uitgetrokken. En ik zit op dit moment meer kapot te gaan van de warmte dan tijdens die wandelingquote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:03 schreef Nattekat het volgende:
Het is nu warmer dan vanmiddag volgens mij
Het waren 2 heerlijke uren van verkoeling.
quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:06 schreef Nober het volgende:
Zag 'm hier nog niet staan.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Lekker nabewerkt weerquote:Op zaterdag 25 juni 2022 08:23 schreef INViCTuS het volgende:
Je zou deze maar spotten. Wat een kei harde plaat. Was dus donderdagavond in Noord Frankrijk
[ afbeelding ]
Viel mee hier, itt een nacht eerder konden de ramen nu tenminste open blijven tijdens de nachtquote:
Mooi momentquote:Op zaterdag 25 juni 2022 08:23 schreef INViCTuS het volgende:
Je zou deze maar spotten. Wat een kei harde plaat. Was dus donderdagavond in Noord Frankrijk
[ afbeelding ]
Ja dan gaat voor mij de magie ook een beetje weg.quote:
Wat hield je gisteren tegen dan?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 08:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Viel mee hier, itt een nacht eerder konden de ramen nu tenminste open blijven tijdens de nacht
Er kwamen nogal wat buien aan. Afgelopen nacht was er gelukkig helemaal niks in aantocht, dus kon alles lekker open blijven gedurende de nachtquote:
Met buitjes koelt het wel meteen lekker afquote:Op zaterdag 25 juni 2022 10:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er kwamen nogal wat buien aan. Afgelopen nacht was er gelukkig helemaal niks in aantocht, dus kon alles lekker open blijven gedurende de nacht
Ja, maar als die de hele nacht door af en aan komen moet ik om de haverklap dus m'n bed uit om de ramen open en dicht en open en dicht te doen, want met mogelijk felle buien alles open laten is logischerwijze niet zo slim. Daarom: rustige nacht > fellebuiennacht.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 10:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met buitjes koelt het wel meteen lekker af
Je lichaam koelt niet af, bedoel je? Daarom is hoge luchtvochtigheid ook altijd zo vervelend. Je lichaam heeft er sowieso moeite mee en daarom zweet je je de tering. Als het heet is en er komen buien koelt de temperatuur buiten immers wel af, maar daar word je zelf dus niet veel beter van. Wellicht dat het iets helpt voor binnen in huis, maar de luchtvochtigheid stijgt, dus voelt sowieso onprettig. Wind is altijd beter.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 10:59 schreef cherrycoke het volgende:
"als het regent dan koelt"
Even iets uit de wereld hebben, bovenstaande statement is helaas niet waar.
De grootste factor is voor afkoeling is wind, als je zegt als het regent dan koelt het af ben je duidelijk nog nooit in de tropen geweest waar je bij 30 graden en regen zonder wind je jezelf de tering zweet met een plens regen op je kop.
Dit is nu ook het fenomeen in Nederland omdat alles vochtig is en er geen wind staat zal de regen niet helpen tegen afkoeling, windkracht 6 wel.
Denk dat dat nog best meevalt.quote:
Dat lukt hier voor geen meter, nog steeds 25+ binnenquote:Op zaterdag 25 juni 2022 14:40 schreef Nattekat het volgende:
Operatie hitte uit huis krijgen voor de volgende run naar 30 graden + bonus benauwdheid is onderweg
Wel een lekker dynamische zomer zo.
Hier is het 23.5, maar dat zal wel weer de lucht in gaan als ik zo weg ben en de airco weer uit staat. Wordt tijd dat ze in Nederland ook een beetje tegen de hitte gaan bouwen. Ik wil niet weten wat een hel nieuwbouwhuizen binnen weten te houden als de warmte eenmaal in de isolatie getrokken is.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 16:20 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat lukt hier voor geen meter, nog steeds 25+ binnen
Alles viel perfect samenquote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Denk dat dat nog best meevalt.
Dit is het filmpje. Ze troffen het wel
[ twitter ]
Nou ik heb zo'n huis en als je alles open zet koelt het wel wat af in de avond. Als je het daarna dicht doet voel je de warmte uit de muren komen en loopt de temperatuur razendsnel weer op.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 16:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier is het 23.5, maar dat zal wel weer de lucht in gaan als ik zo weg ben en de airco weer uit staat. Wordt tijd dat ze in Nederland ook een beetje tegen de hitte gaan bouwen. Ik wil niet weten wat een hel nieuwbouwhuizen binnen weten te houden als de warmte eenmaal in de isolatie getrokken is.
En voordat we de kutding haters weer krijgen: die airco doet het prima, maar niet als ik de slaapkamer en de woonkamer tegelijk probeer te koelen
Dan doet je airco het toch niet prima?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 16:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier is het 23.5, maar dat zal wel weer de lucht in gaan als ik zo weg ben en de airco weer uit staat. Wordt tijd dat ze in Nederland ook een beetje tegen de hitte gaan bouwen. Ik wil niet weten wat een hel nieuwbouwhuizen binnen weten te houden als de warmte eenmaal in de isolatie getrokken is.
En voordat we de kutding haters weer krijgen: die airco doet het prima, maar niet als ik de slaapkamer en de woonkamer tegelijk probeer te koelen
Zelfde hier, maar het koelt ook niet af zonder airco wegens gebrek aan doorluchtmogelijkheden. Er is echt een merkbaar verschil tussen slaapkamer en woonkamer, ook al zijn beiden 24 graden. Het verschil is dat er in de slaapkamer een airco staat, en dat trekt warmte uit de muren.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 17:09 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Nou ik heb zo'n huis en als je alles open zet koelt het wel wat af in de avond. Als je het daarna dicht doet voel je de warmte uit de muren komen en loopt de temperatuur razendsnel weer op.
Ik zet hem ook niet uit op dit soort dagen. Wij hebben alleen airco op de eerste verdieping. Op die verdieping is het lekker koel. Op de beneden verdieping prima uit te houden. Op de zolder is het een sauna, wat ik prima vind want daar droog ik de was. Zonder airco was het hier ook niet uit te houden, goed geïsoleerd nieuwbouwhuis en als de warmte eenmaal binnen is dan duurt het lang voor het weer afkoelt.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 17:13 schreef hangtime het volgende:
[..]
Dan doet je airco het toch niet prima?
Ik heb op elke verdieping airco en het hele huis koelt gewoon prima af.
Je moet ze gewoon niet uitzetten, waarom zou je ook? Kost geen drol.
Helaas. Ik ben verslaafd aan het KNMIquote:Op zaterdag 25 juni 2022 18:51 schreef dolfg het volgende:
Mijn WeatherPro abbo op de iPhone doet raar de laatste maanden. Vooral regen animaties komen niet door of eindigen in een spinning wheel.
Hebben meer mensen hier last van?
Hier is dat een haast onmogelijke opgave. De muren hier hebben de warmte te pakken gekregen.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 17:34 schreef aloa het volgende:
Zo alles even openzetten idd, het is ondertussen buiten bijna kouder dan binnen.
Ja, in Nederland.quote:
quote:Op zaterdag 25 juni 2022 22:22 schreef Dagoduck het volgende:
Toch alweer lekker wat regen voor de tuin.
quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Denk dat dat nog best meevalt.
Dit is het filmpje. Ze troffen het wel
[ twitter ]
Kappen nou.quote:Op zondag 26 juni 2022 22:24 schreef Resistor het volgende:
Ik weet dat het nog maar een paar dagen na de langste dag is, maar ik heb nu al het gevoel dat het vroeger donker begint te worden
Heb je de Kerstboom al gezet ?quote:Op zondag 26 juni 2022 22:24 schreef Resistor het volgende:
Ik weet dat het nog maar een paar dagen na de langste dag is, maar ik heb nu al het gevoel dat het vroeger donker begint te worden
Het is ook bijna Nieuwe Maanquote:Op zondag 26 juni 2022 22:24 schreef Resistor het volgende:
Het is zelfs nog iets langer licht dan de 21e, de dagen worden rond deze tijd korter doordat het later licht word.quote:Op zondag 26 juni 2022 22:24 schreef Resistor het volgende:
Ik zal het je sterker vertellen: dat is ook zo.quote:Op zondag 26 juni 2022 22:24 schreef Resistor het volgende:
De langste avond is 3 dagen geleden, heb er nog een hele post aan gewijd.quote:Op zondag 26 juni 2022 23:24 schreef Remco het volgende:
[..]
Het is zelfs nog iets langer licht dan de 21e, de dagen worden rond deze tijd korter doordat het later licht word.
Die hookecho trekt nu recht over mij heenquote:Op maandag 27 juni 2022 14:49 schreef Haags het volgende:
Beetje jammer dat zo'n ding dan weer gewonden maakt. Maar dit is toch machtig mooi om te zien!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |