Politici die een bedrijf leiden.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 04:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
Aandeelhouders Schiphol ‘overvallen’ door chaos in meivakantie![]()
De grootaandeelhouders van Schiphol zijn overvallen door de chaos die tijdens de meivakantie ontstond door personeelsgebrek. Tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering op 12 april is er niet over gerept. Elf dagen later ging het mis.
De Nederlandse staat en de gemeenten Amsterdam en Rotterdam bezitten met zijn drieën 92 procent van de aandelen van Schiphol, de overige 8 procent is in Franse handen. Nog geen twee weken voor de meivakantie kwamen de eigenaren bijeen voor de jaarlijkse vergadering. Daarbij werd niet gewaarschuwd voor mogelijke problemen op korte termijn, stelt een woordvoerder van de gemeente Rotterdam. De gemeente Amsterdam zegt ‘verrast’ te zijn geweest door de ‘hoge en urgente mate van krapte op de arbeidsmarkt bij de beveiliging’.
https://www.ad.nl/binnenl(...)eivakantie~a78d0160/
![]()
En we worden weer voorgelogen zodat management kan blijven zitten ondanks wanbeleid
![]()
Klinkt goed, snel inwerken zodat ik in juli niet in die shit rij hoef te staanquote:Op zaterdag 11 juni 2022 13:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Schiphol: 1500 kandidaten melden zich voor baan
Voor de banenmarkt op Schiphol hebben zich 1500 kandidaten aangemeld, meldt een woordvoerster namens organisator Luchthaven Community Schiphol.
„Dat aantal is fantastisch en boven verwachting”, aldus de woordvoerster namens de circa vijftig bedrijven die hopen zo snel mogelijk nieuw personeel te werven. „We hebben in verband met de brandweereisen de aanmeldingen zelfs stop moeten zetten.” Op een eerdere banenmarkt in het voorjaar kwamen na vierhonderd aanmeldingen circa driehonderd mensen af.
Nog voor de opening van de banenmarkt om 10.00 uur vormde zich zaterdag al een rij van gegadigden voor werk in onder meer de beveiliging, bagageafhandeling, schoonmaak, catering en horeca alsmede platformmedewerkers en grondstewardessen. Die rij werd overigens sneller weggewerkt dan die voor de incheckbalies op het vliegveld, waar het zaterdag opnieuw druk was.
Om personeel warm te krijgen voor het werk op de luchthaven, maakte Schiphol onlangs bekend een extraatje aan personeel uit te delen. Het gaat onder andere om een zomertoeslag van 5,25 euro per uur bovenop het gewone salaris.
https://www.telegraaf.nl/(...)elden-zich-voor-baan
Binnenkort dus overal personeel en geen reizigers![]()
![]()
Ik was er rond 9 uur en toen was de wachtrij voor de douane een half uurtje. Toen ik een uur later weer weg ging (ik moest iemand wegbrengen), stonden de eerste mensen al in de tent buiten te wachten. Bizar.quote:Op zondag 12 juni 2022 12:49 schreef onlogisch het volgende:
Ondertussen op Schiphol...
[ afbeelding ]
Ik moet in augustus, ik vrees met grote vreesquote:Op zondag 12 juni 2022 13:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik was er rond 9 uur en toen was de wachtrij voor de douane een half uurtje. Toen ik een uur later weer weg ging (ik moest iemand wegbrengen), stonden de eerste mensen al in de tent buiten te wachten. Bizar.
Ik zou nu al in de rij gaan staan ben je zeker op tijd.quote:Op zondag 12 juni 2022 13:28 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik moet in augustus, ik vrees met grote vrees
quote:Staalconcern Tata Steel is de grootste uitstoter van stikstofoxiden in Nederland, gevolgd door luchthaven Schiphol.
Dat meldt minister Christianne van der Wal (Natuur en Stikstof), die een lijst van de honderd grootste vervuilers naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
De toppositie van Tata Steel komt niet als een verrassing. Het bedrijf in IJmuiden staat ook al bovenaan de lijst van grootste uitstoters van broeikasgassen. Daarnaast toonde recent onderzoek aan dat omwonenden worden blootgesteld aan te hoge concentraties giftige stoffen.
De top van de lijst bestaat verder vooral uit bedrijven in de aardolie- en chemische industrie en energiecentrales. Zo staan er onder meer raffinaderijen van BP, Shell en Esso in. Ook de Groningse vestiging van energieproducent RWE staat in de top tien, evenals Dow in Zeeland.
Van der Wal heeft daarnaast een lijst met de honderd grootste uitstoters van ammoniak opgesteld.
Daarop staan vooral veel veehouderijen.
quote:GroenLinks verbaasd over gebrek aan inzicht
"Dit zijn de vervuilers die we al heel lang in beeld hebben", laat GroenLinks-Kamerlid Laura Bromet weten.
De partij is er verbaasd over dat uit antwoorden op Kamervragen blijkt dat de minister niet weet hoeveel extra stikstof de bedrijven mogen uitstoten op basis van hun vergunning.
"Ik vind het verontrustend dat de minister geen inzicht heeft in de ruimte die de bedrijven in hun vergunning hebben om nog meer stikstof uit te stoten of emissierechten te verhandelen.
De stikstofuitstoot moet omlaag.
Dit betekent dat de bedrijven minder moeten uitstoten in plaats van meer."
Dit is de douane niet he.quote:Op zondag 12 juni 2022 13:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik was er rond 9 uur en toen was de wachtrij voor de douane een half uurtje. Toen ik een uur later weer weg ging (ik moest iemand wegbrengen), stonden de eerste mensen al in de tent buiten te wachten. Bizar.
Dat zal vermoedelijk zijn omdat het in Heathrow ook een puinhoop is en de bagage niet in het vliegtuig naar Schiphol zat.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 19:38 schreef Bombvis het volgende:
Vanmiddag geland op Schiphol, hadden binnen het uur de bagage (vind ik relatief snel voor ze). Wel waren er kennelijk veel problemen met de bagage vanaf Heathrow, veel missende koffers en veel klagende mensen daardoor
Klopt. Had mijn vlucht geen last van (zover ik weet, m'n bagage was vrij vroeg) maar het kwam op dezelfde bagageband binnen.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 19:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zal vermoedelijk zijn omdat het in Heathrow ook een puinhoop is en de bagage niet in het vliegtuig naar Schiphol zat.
Klinkklare onzin. Hier is geen externe partij aan te pas gekomen.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 17:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ijd-informatieborden
Vriendje mocht tegen woekerprijzen weer een paar paneeltjes plaatsen om het plebs rustig te houden![]()
quote:Vakantiepret tienduizenden vervliegt: Schiphol annuleert definitief zomervluchten
Luchtvaartmaatschappijen zullen komende dagen tienduizenden vakantiegangers moeten omboeken of teleurstellen. Schiphol gaat definitief vluchten schrappen in de zomervakantie.
De luchthaven maakt donderdag bekend hoeveel vluchten geschrapt moeten worden in verband met personeelsgebrek bij met name de handbagagecontrole.
Wanneer komen de filmpjes van Sjonnie en Priscilla die viesmad zijn omdat ze niet naar het resort in Turkije kunnen?quote:
Positie Schipholdirectie; functie elders.quote:
Ook een talent, om er zo'n chaos van te maken.quote:Op donderdag 16 juni 2022 07:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Positie Schipholdirectie; functie elders.
Mweh. Kun je wat van vinden hoor, maar zou jij dat niet zijn als je het hele jaar de tyfus hebt gewerkt en je welverdiende vakantie gaat op deze manier niet door?quote:Op donderdag 16 juni 2022 07:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wanneer komen de filmpjes van Sjonnie en Priscilla die viesmad zijn omdat ze niet naar het resort in Turkije kunnen?![]()
Starhopper werkt niet dus deze situatie is hem vreemd.quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:23 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Mweh. Kun je wat van vinden hoor, maar zou jij dat niet zijn als je het hele jaar de tyfus hebt gewerkt en je welverdiende vakantie gaat op deze manier niet door?
U bent zelf ook hard aan het werk op Fok! zeker?quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Starhopper werkt niet dus deze situatie is hem vreemd.
Duizenden euro's betalen aan een vakantie en het enige wat je doet is aan het zwembad van een resort liggenquote:Op donderdag 16 juni 2022 08:23 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Mweh. Kun je wat van vinden hoor, maar zou jij dat niet zijn als je het hele jaar de tyfus hebt gewerkt en je welverdiende vakantie gaat op deze manier niet door?
das wel heel gek want als je vertrekt ga je niet langs de douanequote:Op zondag 12 juni 2022 13:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hangt er vanaf waar je heengaat.quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
das wel heel gek want als je vertrekt ga je niet langs de douane
Ik ben geveld door de Corona dus vandaag niet aan het werk inderdaad.quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
U bent zelf ook hard aan het werk op Fok! zeker?
nee hoor, als je vertrekt vanaf Schiphol ga je nooit langs de douanequote:
Nooit buiten de EU gevlogen dus?quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Oh je bent aan het mierenneuken over paspoortcontrole (Marechaussee) vs douane.quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nee hoor, als je vertrekt vanaf Schiphol ga je nooit langs de douane
jawel, ook dan ga je niet langs de douanequote:
totaal andere functies en uitvoerende diensten... je zegt toch ook niet dat de politie je huis komt blussen?quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh je bent aan het mierenneuken over paspoortcontrole vs douane.
quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
totaal andere functies en uitvoerende diensten... je zegt toch ook niet dat de politie je huis komt blussen?
Ach voor een leek is het wat lastiger te begrijpen dan voor hoogopgeleide personen zoals jij en ik.quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
totaal andere functies en uitvoerende diensten... je zegt toch ook niet dat de politie je huis komt blussen?
mwah valt wel mee hoor... het staat zelfs op de uniformen...quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach voor een leek is het wat lastiger te begrijpen dan voor hoogopgeleide personen zoals jij en ik.
Dat kan je doen met 16-18 graden of 30-35 graden, klein detail.quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Duizenden euro's betalen aan een vakantie en het enige wat je doet is aan het zwembad van een resort liggenDit kan hier in Nederland ook. Waarom dan onnodig het vliegtuig pakken?
Dusja, ik vind het wel mooi dat dit soort milieuvervuilende vakantiegangers eens karma krijgen.
Luchtvaartmaatschappijen gaan dan toch Schiphol verantwoordelijk stellen voor de gemiste centjes?quote:
Er zullen ongetwijfeld nog vele claims volgen ja.quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:49 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Luchtvaartmaatschappijen gaan dan toch Schiphol verantwoordelijk stellen voor de gemiste centjes?
Laat iedereen zelf bepalen waar ie op vakantie heen wil. En hoezo karma krijgen? Wat hebben ze jou gedaan dan?quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Duizenden euro's betalen aan een vakantie en het enige wat je doet is aan het zwembad van een resort liggenDit kan hier in Nederland ook. Waarom dan onnodig het vliegtuig pakken?
Dusja, ik vind het wel mooi dat dit soort milieuvervuilende vakantiegangers eens karma krijgen.
In NL ben je meer geld kwijt en zit je aan een aftandse zwembad in een crappy center parcs met slecht weer.quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Weet niet hoe verzekeringen er nu mee omgaan maar in de covid periode kostte het me een aardige duit toen vluchten vervielen door een code aanpassing voor meerdere landen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 10:44 schreef Enawh het volgende:
Wat gebeurd er met je ticket dan?
Stel het wordt geannuleerd en je hebt al een hotel geboekt zonder te kunnen annuleren..
Wat te doen met hotel ?
Als je zelf een hotel hebt geboekt (zonder annuleringsverzekering of annuleringsmogelijkheid) lijkt het me eigen risico. De luchtvaartmaatschappij is verantwoordelijk voor het vervoer van A naar B, maar verder niet voor voortvloeiende schade die ontstaat door je niet te vervoeren.quote:Op donderdag 16 juni 2022 10:44 schreef Enawh het volgende:
Stel het wordt geannuleerd en je hebt al een hotel geboekt zonder te kunnen annuleren..
Wat te doen met hotel ?
Meidquote:Op donderdag 16 juni 2022 08:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Reisverzekering en als je die niet hebt de luchtvaartmaatschappij aansprakelijk stellen dan wel de luchthaven aansprakelijk stellen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 10:44 schreef Enawh het volgende:
Wat te doen met hotel ?
We hebben toch ook vliegveld Eindhoven, Rotterdam, Lelystad en Groningen? Die kunnen prima Europese vluchten afhandelen. Al zou het natuurlijk beter zijn dat mensen binnen Europa met de trein gaan.quote:Op donderdag 16 juni 2022 10:34 schreef MichaelScott het volgende:
Frankfurt en Brussel zullen het wel extra druk krijgen nu. Londen en Parijs kunnen eventueel ook nog.
Functie elders voor het bestuur en er wat interimmers neerzetten lijkt me wel handig om dezelfde puinhoop volgend jaar te voorkomen.
Zolang het Europese treinnetwerk hemeltergend duur blijft gaat dat niet gebeurenquote:Op donderdag 16 juni 2022 11:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
We hebben toch ook vliegveld Eindhoven, Rotterdam, Lelystad en Groningen? Die kunnen prima Europese vluchten afhandelen. Al zou het natuurlijk beter zijn dat mensen binnen Europa met de trein gaan.
Denk nou eens logisch na, als Schiphol geen personeel kan krijgen waarom zouden de andere vliegvelden het wel kunnen krijgen?quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
We hebben toch ook vliegveld Eindhoven, Rotterdam, Lelystad en Groningen? Die kunnen prima Europese vluchten afhandelen. Al zou het natuurlijk beter zijn dat mensen binnen Europa met de trein gaan.
Groningen had aan een aanbod gedaan om vluchten van Schiphol over te nemen. Probleem blijft wie wil er naar Groningen reizen als je voor Schiphol geboekt hebt.quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Denk nou eens logisch na, als Schiphol geen personeel kan krijgen waarom zouden de andere vliegvelden het wel kunnen krijgen?
Beter dan annuleren eerlijk gezegdquote:Op donderdag 16 juni 2022 11:25 schreef Brembo het volgende:
[..]
Groningen had aan een aanbod gedaan om vluchten van Schiphol over te nemen. Probleem blijft wie wil er naar Groningen reizen als je voor Schiphol geboekt hebt.
Als je kunt kiezen tussen thuisblijven of vliegen via Groningen...quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:25 schreef Brembo het volgende:
[..]
Groningen had aan een aanbod gedaan om vluchten van Schiphol over te nemen. Probleem blijft wie wil er naar Groningen reizen als je voor Schiphol geboekt hebt.
Misschien betalen ze daar het personeel wel een goed loon en hebben ze geen te kort aan personeel?quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Denk nou eens logisch na, als Schiphol geen personeel kan krijgen waarom zouden de andere vliegvelden het wel kunnen krijgen?
Buiten dat; Lelystad Airport is sowieso nog niet eens open (als het al ooit open gaat voor vakantievlivhten) en valt ook onder de schiphol groep. Als je daar gaat werken krijg je waarschijnlijk dezelfde arbeidsvoorwaarden als op schiphol.quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk, joh, want dat is de situatie momenteel in Nederland, iedereen heeft personeel zat. Oh...wacht...quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Misschien betalen ze daar het personeel wel een goed loon en hebben ze geen te kort aan personeel?
Reisorganisaties failliet, luchtvaartmaatchappijen failliet, Schiphol failliet, ANVR failliet. Als ze echt 30% willen schrappen wordt het een ongekende shitshow. Na 2 jaar covid restricties zullen er weinig organisaties in de reisbranche zijn met een gezonde boekhoudingquote:Op donderdag 16 juni 2022 12:00 schreef Toine51 het volgende:
https://www.ad.nl/reizen/(...)de-rechter~a27a4ad8/
Nou, dat worden weer fikse claims.
Maar goed, wij betalen wel weer met steun.
Dat is nog maar afwachten als er 500 geschikt zijn is het veel.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 14:06 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Klinkt goed, snel inwerken zodat ik in juli niet in die shit rij hoef te staan
En dan moet er belasting geld bij zoals gewoon met die luchtvaartindustie. Gewoon die mensen niet compenseren je betaalt het toch zelf.quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:49 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Luchtvaartmaatschappijen gaan dan toch Schiphol verantwoordelijk stellen voor de gemiste centjes?
Ach die hele branche dreef jarenlang op goedkopie reizen en nu krijgen ze de deksel op hun neus. Je hoeft er niet blij met te zijn want er moet gewoon weer een paar miljard belasting geld heen. Persoonlijk denk ik dat we dat geld beter kunnen besteden.quote:Op donderdag 16 juni 2022 12:04 schreef Ericr het volgende:
[..]
Reisorganisaties failliet, luchtvaartmaatchappijen failliet, Schiphol failliet, ANVR failliet. Als ze echt 30% willen schrappen wordt het een ongekende shitshow. Na 2 jaar covid restricties zullen er weinig organisaties in de reisbranche zijn met een gezonde boekhouding
Ik ook, maar al heel vroeg in de ochtend dus misschien is dat nog gunstig.quote:Op donderdag 16 juni 2022 12:07 schreef onlogisch het volgende:
Ik vlieg (of niet lol) van de zomer via Schiphol
Ik ook, nou ja, dan hoef ik in ieder geval niet in de rij te staan.quote:Op donderdag 16 juni 2022 12:07 schreef onlogisch het volgende:
Dat zou mooi zijn want 500 is precies het aantal wat Schiphol te kort komt momenteelquote:Op donderdag 16 juni 2022 12:08 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat is nog maar afwachten als er 500 geschikt zijn is het veel.
Moeten ze nog ingewerkt worden enz. Dat gaan ze echt niet redeen voor augustus.quote:Op donderdag 16 juni 2022 12:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn want 500 is precies het aantal wat Schiphol te kort komt momenteel
Sterkte!quote:Op donderdag 16 juni 2022 12:07 schreef onlogisch het volgende:
"Geen actieve herinnering aan, ik blijf lekker zitten" - directie Schipholquote:Op donderdag 16 juni 2022 07:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Positie Schipholdirectie; functie elders.
Je bent niet echt het scherpste mes in de keukenla hè ?quote:Op donderdag 16 juni 2022 07:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wanneer komen de filmpjes van Sjonnie en Priscilla die viesmad zijn omdat ze niet naar het resort in Turkije kunnen?![]()
3 keer zoveel betalen om 100km verderop vakantie te vieren.quote:Op donderdag 16 juni 2022 10:31 schreef xminator het volgende:
[..]
In NL ben je meer geld kwijt en zit je aan een aftandse zwembad in een crappy center parcs met slecht weer.
Parkeren misschien wel gratis, want ruimte zat.quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:41 schreef Gunner het volgende:
[..]
Buiten dat; Lelystad Airport is sowieso nog niet eens open (als het al ooit open gaat voor vakantievlivhten) en valt ook onder de schiphol groep. Als je daar gaat werken krijg je waarschijnlijk dezelfde arbeidsvoorwaarden als op schiphol.
Een huisje in het hoogseizoen is duurder dan veel vliegreizen in Europa.quote:Op donderdag 16 juni 2022 12:36 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
3 keer zoveel betalen om 100km verderop vakantie te vieren.
Volg je het weer in Nederland wel een beetje?quote:Op donderdag 16 juni 2022 08:44 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Dat kan je doen met 16-18 graden of 30-35 graden, klein detail.
Moet je eens op een hotelkamer zoeken aan de kust in Nederland. Torenhoge prijzen voor belabberb aanbod, twee daagjes NL of een week Zuid Europa. Keuze snel gemaakt.quote:Op donderdag 16 juni 2022 12:42 schreef Ericr het volgende:
[..]
Een huisje in het hoogseizoen is duurder dan veel vliegreizen in Europa.
2 weken huisje zit zo op 3.500 tot 6.000 euro als je niet terecht wil komen in een verrot Peter Gillis park.
Wordt natuurlijk anders als je een gezin hebt van 4+ personen. Dan is een huisje meestal goedkoper.
quote:Op donderdag 16 juni 2022 12:44 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Volg je het weer in Nederland wel een beetje?
Ik voorspel een bloedhete zomer.quote:Op donderdag 16 juni 2022 12:54 schreef Selenophilia het volgende:
[..]Really? Blij klappen dat het 3 dagen zomer is in Nederland? Ik heb nu geen vakantie hoor. Als jij mij kan garanderen dat het mooi weer is als ik vakantie heb graag.
2021 wil zijn voorspellingen terug.quote:Op donderdag 16 juni 2022 12:55 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik voorspel een bloedhete zomer.
Het is tijd voor de zomerverwachting van Weer.nl, in samenwerking met DTN en WCS. De zomer ziet er voor Nederland behoorlijk warm uit, eigenlijk gedurende alle drie de zomermaanden, maar met de nadruk op juli en augustus. Verder lijkt de normale tot een iets beneden normale hoeveelheid regen te vallen en houdt de in de lente ingezette droogte in het algemeen aan.
https://www.weer.nl/nieuw(...)-mogelijk-vrij-droog
Ieder nadeel hep zijn voordeelquote:Op donderdag 16 juni 2022 13:18 schreef tizitl2 het volgende:
Toch fijn dat Schiphol zo bereid is zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen en een forse bijdrage te leveren aan het oplossen van het klimaatprobleem en de stikstofcrisis.
Zullen de boeren vast blij mee zijn.
Nikonlover de Stervende Zwaanquote:Op donderdag 16 juni 2022 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Starhopper wordt gesloopt.
Erg mooi.
Same makker. Hopelijk is dat nu een keer gunstig.quote:Op donderdag 16 juni 2022 12:20 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik ook, maar al heel vroeg in de ochtend dus misschien is dat nog gunstig.
Ach we zien het wel.
Ik las op AD dat als je vlucht wordt geannuleerd je geld terug moet krijgen van je reisorganisatie. Klopt dat dan weer wel ?quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Reisverzekering en als je die niet hebt de luchtvaartmaatschappij aansprakelijk stellen dan wel de luchthaven aansprakelijk stellen.
Ligt er ook aan of je wel bij een volgende vlucht meekan, natuurlijk.
Allemaal problemen die je ver van tevoren zou moeten zien aankomen, lijkt me.quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:03 schreef Scorpie het volgende:
Aantal maanden dat er crisis is: 3
Aantal ontslagen topmanagers: 0
Aantal concrete herstructureringen: 0
Aantal concrete oplossingen: 0
Aantal boetes / claims op handen: enorm
Oplossing: minder vluchten.
Benschop, hou toch de eer aan jezelf.
er staat: 'Maar het mes zetten in de belangrijke banenmotor is politiek omstreden en - zeker voor een VVD-minister als Harbers - een zware dobber.'quote:Op donderdag 16 juni 2022 15:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)10-procent-inkrimpen
![]()
Terecht lijkt me, ze hebben diensten verkocht die ze helemaal niet kunnen leveren.quote:Op donderdag 16 juni 2022 15:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)om-schade-zomerchaos
![]()
![]()
Diensten waarvan ze hadden kunnen en moeten zien aankomen dat die niet geleverd zouden kunnen worden.quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:48 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Terecht lijkt me, ze hebben diensten verkocht die ze helemaal niet kunnen leveren.
HONDERDEN allen.quote:Luchthaven Schiphol schrapt deze zomer enkele honderden vluchten per dag. Dat zeggen bronnen tegen de NOS. Het gaat om vertrekkende en aankomende vluchten.
In de drukke zomermaanden handelt Schiphol normaal gesproken maximaal 1400 vluchten per dag af. Omdat er een groot personeelstekort is, worden daar nu een paar honderd vluchten vanaf gehaald.
30% per dagquote:
Amstelvener gespot.quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:06 schreef StephanL het volgende:
Goed nieuws voor in de tuin, minder geluidsoverlast
Bijna. Alsof er geen vliegtuigen zijn die geen herrie maken. Wordt af en toe ‘s nachts gewoon wakker van die vliegtuigen. Sommige maken duidelijk meer herrie dan anderen.quote:
Het gaat met name om vluchten tussen half juli en half augustus.quote:
Daar heb ik echt nooit last van eerlijk gezegd. Overdag hoor ik ze ook niet als alles in huis dicht is. Woon echt zo goed als letterlijk op de Buitenveldertbaan-route in Buitenveldert.quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:18 schreef StephanL het volgende:
Wordt af en toe ‘s nachts gewoon wakker van die vliegtuigen.
Ik heb vluchten staan op 14 en 15 augustus. Het komt wel heel dichtbij zo.quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:19 schreef Haags het volgende:
[..]
Het gaat met name om vluchten tussen half juli en half augustus.
[ twitter ]
RIP zomervakantiequote:Op donderdag 16 juni 2022 18:19 schreef Haags het volgende:
[..]
Het gaat met name om vluchten tussen half juli en half augustus.
[ twitter ]
ik woon vlak aan de kust. Je hoort hier duidelijk dat ze meer van de motor vragen als ze boven land komen. Stukje hoger gaan vliegen en de bocht maken om richting Schiphol te gaan.quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:20 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Daar heb ik echt nooit last van eerlijk gezegd. Overdag hoor ik ze ook niet als alles in huis dicht is. Woon echt zo goed als letterlijk op de Buitenveldertbaan-route in Buitenveldert.
Uiteraard wel als je buiten bent of een raam/deur open hebt staan, dat spreekt voor zich.
In de buurt gaan wonen van een van de grootste vliegvelden van Europa en dan gaan klagen over geluidsoverlast.quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:06 schreef StephanL het volgende:
Goed nieuws voor in de tuin, minder geluidsoverlast
Ja dat is wel apart. Misschien door de makelaar uitgenodigd bij gunstige windrichtring?quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:36 schreef TLC het volgende:
[..]
In de buurt gaan wonen van een van de grootste vliegvelden van Europa en dan gaan klagen over geluidsoverlast.
Ook weer zo iets.
He ja laten we dat laagopgeleide meiske pakken op een foutieve woordkeuzequote:Op donderdag 16 juni 2022 08:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is geen 1980 meer.quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:28 schreef 1superbeschuitje het volgende:
Speciaal geboekt op Zestienhoven voor de schoolvakanties ingaan.![]()
Denk wel dat een aantal 'ex-Schipholvluchten' naar andere luchthavens zal worden omgezet -voor zover mogelijk- zodat de drukte ook daar toeneemt.
Ook die banenmoter valt wel mee ze rekenen bijvoorbeeld de bakker waar een klm piloot brood koopt ook mee volgens FTM. Een paar banen tellen ze dubbel.quote:Op donderdag 16 juni 2022 17:24 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
er staat: 'Maar het mes zetten in de belangrijke banenmotor is politiek omstreden en - zeker voor een VVD-minister als Harbers - een zware dobber.'
hoezo banenmotor?? leest die man geen kranten?
Oei, normaal ben ik van 'jammer dan voor al die vlieggrage mensen', maar hiervan hoop ik wel dat het door kan gaan!quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:36 schreef BE het volgende:
Nog nooit met het vliegtuig op vakantie gegaan. Nu eindelijk de van mei 2020 uitgestelde reis naar de VS maken. :’) 13 juli…
*fingers crossed…
Rotterdam Du Heeg klinkt stukken minder imoquote:
valt wel mee? elke werknemer die beschikbaar komt is meegenomen momenteelquote:Op donderdag 16 juni 2022 18:56 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ook die banenmoter valt wel mee ze rekenen bijvoorbeeld de bakker waar een klm piloot brood koopt ook mee volgens FTM. Een paar banen tellen ze dubbel.
Oh dat zou echt zuur zijnquote:Op donderdag 16 juni 2022 18:36 schreef BE het volgende:
Nog nooit met het vliegtuig op vakantie gegaan. Nu eindelijk de van mei 2020 uitgestelde reis naar de VS maken. :’) 13 juli…
*fingers crossed…
Ik mag hopen dat je het dan over de Gordon’s op deze wereld hebt, die met grote regelmaat heen en weer vliegen en niet over mensen die een jaarlijkse vliegvakantie geboekt hebben?quote:Op donderdag 16 juni 2022 18:56 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oei, normaal ben ik van 'jammer dan voor al die vlieggrage mensen', maar hiervan hoop ik wel dat het door kan gaan!
Een dergelijke reductie maakt geen onderscheid.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:15 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je het dan over de Gordon’s op deze wereld hebt, die met grote regelmaat heen en weer vliegen en niet over mensen die een jaarlijkse vliegvakantie geboekt hebben?
Nee volgens die VVD kan Schiphol niet krimpen omdat het veel werkgelegenheid creëert. Maar in dat onderzoek tellen ze banen dubbel 173.800 maar liefst en rekenen ze bijvoorbeeld een bakker waar een klm piloot zijn brood koopt ook mee. Tja dan kom je vanzelf aan een berg banen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:09 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
valt wel mee? elke werknemer die beschikbaar komt is meegenomen momenteel
Eelde hoeft morgen maar 3 toestellen te ontvangen. Het is te gek voor woorden dat van onze regionale vliegvelden geen gebruik wordt gemaakt door Schiphol. In de lockdown stonden er KLM toestellen geparkeerd op Eelde Airport. Toen werd wel gebruik gemaakt van hun diensten omdat Schiphol de ruimte niet had.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een dergelijke reductie maakt geen onderscheid.
Maar het zou mij niet verbazen als vooral vakantievluchten het slachtoffer zijn.
Een leeg vliegveld heeft veel ruimte om toestellen die niet vliegen te stallen, ja, maar dat is niet erg relevant in de huidige situatiequote:Op donderdag 16 juni 2022 19:43 schreef Nia het volgende:
[..]
Eelde hoeft morgen maar 3 toestellen te ontvangen. Het is te gek voor woorden dat van onze regionale vliegvelden geen gebruik wordt gemaakt door Schiphol. In de lockdown stonden er KLM toestellen geparkeerd op Eelde Airport. Toen werd wel gebruik gemaakt van hun diensten omdat Schiphol de ruimte niet had.
Dikke kans dat het vooral de goedkope vluchten voor vertrekkende passagiers zullen zijn. Dus Transavia en EasyJet. Dan misschien nog vakantievluchten. Schiphol gaat natuurlijk zo veel mogelijk vaste en dure vluchten in stand houden, daar zit het geld.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:47 schreef VacaLoca het volgende:
Heb net drie weken besteed aan eindeloos alle bestemmingen en hotels uitzoeken en boeken dus hopelijk kunnen we in augustus naar de VS vliegen
Intercontinentale lijnvluchten zullen niet snel geschrapt worden, nee.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dikke kans dat het vooral de goedkope vluchten voor vertrekkende passagiers zullen zijn. Dus Transavia en EasyJet. Dan misschien nog vakantievluchten. Schiphol gaat natuurlijk zo veel mogelijk vaste en dure vluchten in stand houden, daar zit het geld.
Vaste vluchten als in een compleet pakket geboekt via reisorganisatie? Want die moeten gecompenseerd worden, en ze hebben al gezegd Schiphol aan te gaan klagen toch? Of wat bedoel je met vaste vluchten?quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Schiphol gaat natuurlijk zo veel mogelijk vaste en dure vluchten in stand houden, daar zit het geld.
Wordt net zo'n zooi waarschijnlijk als de chaos op Schipholquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:45 schreef VacaLoca het volgende:
Begin persco gemist, is er iets gezegd over wanneer bekend wordt welke vluchten geschrapt wordt?
En in algemeen mss nog iets over type vluchten (wereldwijd vs Europese)
Vakantievluchten zijn geen lijnvluchten met een vaste dienstregeling.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:57 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Vaste vluchten als in een compleet pakket geboekt via reisorganisatie? Want die moeten gecompenseerd worden, en ze hebben al gezegd Schiphol aan te gaan klagen toch? Of wat bedoel je met vaste vluchten?
Ik bedoel vaste vluchten als in vluchten die er in april ook wekelijks zijn. Het tegenovergestelde van seizoensvluchten.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:57 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Vaste vluchten als in een compleet pakket geboekt via reisorganisatie? Want die moeten gecompenseerd worden, en ze hebben al gezegd Schiphol aan te gaan klagen toch? Of wat bedoel je met vaste vluchten?
Dan zit je nog steeds met het aantal mensen waar een max op zit.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:02 schreef Tijger_m het volgende:
Heh, bedenk mij net dat dit mischien de redding is voor de A380 en dergelijke toestellen, als er minder vluchten gemaakt mogen worden dan is de business case voor een groter toestel met meer passagiers ineens snel gemaakt.
Benschop denkt niet aan opstappen. Dat zei hij tijdens de persconferentie. Benschop ziet het als zijn „grote opgave om de boel aan te pakken. En daar voel ik me ook in gesteund.”quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:54 schreef Jed1Gam het volgende:
Toch bizar dat die directeur er nog steeds zit.
Nou ja, dat ligt eraan, natuurlijk, als men puur inzet op vluchten (en dat is niet onredelijk overigens) en niet op passagiers aantallen dan kan het makkelijk en als dat gestimuleerd wordt kunnen bepaalde vluchten die nu met 2 toestellen gedaan worden met een toestel gedaan worden. Dat levert best wat op, denk ikquote:Op donderdag 16 juni 2022 20:24 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dan zit je nog steeds met het aantal mensen waar een max op zit.
Dat gold al voor Heathrow.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:02 schreef Tijger_m het volgende:
Heh, bedenk mij net dat dit mischien de redding is voor de A380 en dergelijke toestellen, als er minder vluchten gemaakt mogen worden dan is de business case voor een groter toestel met meer passagiers ineens snel gemaakt.
Ja dat ze banen dubbel geteld hebben dat zal allemaal wel, maar wat ik bedoel is dat het creëren van werkgelegenheid 2 jaar geleden nog een pluspunt was, maar nou niet meer. integendeel. geen enkele sector draait soepel omdat overal werknemers tekort zijn. daarom verbaast het me dat die VVDminister daar nog mee komt aankakkenquote:Op donderdag 16 juni 2022 19:40 schreef vipergts het volgende:
[..]
Nee volgens die VVD kan Schiphol niet krimpen omdat het veel werkgelegenheid creëert. Maar in dat onderzoek tellen ze banen dubbel 173.800 maar liefst en rekenen ze bijvoorbeeld een bakker waar een klm piloot zijn brood koopt ook mee. Tja dan kom je vanzelf aan een berg banen.
Ik weer niet hoe het nu is maar tot een paar jaar geleden waren er maar 3 gates geschikt om de A380 te kunnen afhandelen. Gaat niet op schieten...quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:02 schreef Tijger_m het volgende:
Ik had het niet per se over nu meteen of dit jaar, natuurlijk, het was meer een gedachte voor de langere termijn.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:40 schreef spoilert het volgende:
[..]
Ik weer niet hoe het nu is maar tot een paar jaar geleden waren er maar 3 gates geschikt om de A380 te kunnen afhandelen. Gaat niet op schieten...
Ze krijgen daar nu al niets voor elkaar, laten ze alsjeblieft niet beginnen met nog meer verbouwen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik had het niet per se over nu meteen of dit jaar, natuurlijk, het was meer een gedachte voor de langere termijn.
Mischien moet je dat aan de bedrijven waar ze voor werken vragen en nee, dat is niet Schiphol.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:12 schreef RapaNui het volgende:
Benschop is waardeloos.
Hoeveel verdient hij eigenlijk?
En waarom zijn oud-personeelsleden niet benaderd om terug te komen? Zijn direct inzetbaar en hebben nauwelijks/geen inwerktijd nodig.
Och, het verbouwen is de afgelopen 30 jaar best wel aardig gedaan, ik kan mij Schiphol anno 1972 nog herinnerenquote:Op donderdag 16 juni 2022 22:53 schreef spoilert het volgende:
[..]
Ze krijgen daar nu al niets voor elkaar, laten ze alsjeblieft niet beginnen met nog meer verbouwen.
Penny wise, pound foolish.quote:Op donderdag 16 juni 2022 23:15 schreef Havermout2 het volgende:
Ik snap de directie van Schiphol niet, dit gaat ze miljarden kosten aan claims. Gewoon de huidige en, een paar honderd beveiligers die wegbezuinigd zijn tijdens Corona een aanbod doen van een bonus van een ton of zo als ze deze zomer bijspringen. Veel goedkoper als al die claims en reputatieschade die gaat komen.
Er zijn regionale verschillen in het personeelstekort. In het noordoosten van het land heb je per hoofd van de bevolking minder werkgelegenheid dan in de Randstad.quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hahahahahahahahaha,quote:Op donderdag 16 juni 2022 23:15 schreef Havermout2 het volgende:
Ik snap de directie van Schiphol niet, dit gaat ze miljarden kosten aan claims. Gewoon de huidige en, een paar honderd beveiligers die wegbezuinigd zijn tijdens Corona een aanbod doen van een bonus van een ton of zo als ze deze zomer bijspringen. Veel goedkoper als al die claims en reputatieschade die gaat komen.
Benschop krijgt zijn 500k+bonus, rest boeit hem niet. Claimsquote:Op donderdag 16 juni 2022 23:15 schreef Havermout2 het volgende:
Dat zal de VVD ook tandenknarsend doen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:48 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Ja dat ze banen dubbel geteld hebben dat zal allemaal wel, maar wat ik bedoel is dat het creëren van werkgelegenheid 2 jaar geleden nog een pluspunt was, maar nou niet meer. integendeel. geen enkele sector draait soepel omdat overal werknemers tekort zijn. daarom verbaast het me dat die VVDminister daar nog mee komt aankakken
Het probleem ligt niet bij de passagiers. De ticketprijs is laag (valt in de praktijk trouwens tegen, zo goedkoop is het niet) omdat men zoveel mogelijk vluchten wilt verkopen, niet omdat de passagiers dat zo graag willen.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien moet je dat aan de bedrijven waar ze voor werken vragen en nee, dat is niet Schiphol.
Ik vind dat overigens wel een deel van het probleem, dat je security uitbesteed zet ik al vraagtekens bij maar het uitbesteden aan 5 verschillende bedrijven is echt alleen maar gedaan om zoveel mogelijk te besparen.
Niet dat de passagiers daar een boodschap aan hebben, die willen alleen maar goedkoop vliegen, natuurlijk.
Dick is echt een zoutzak. Zit echt niks in.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 08:43 schreef byah het volgende:
Hoe die man ook aan zo'n lullige statafel stond te hangen tijdens die persconferentie. Die gaat hopelijk ten onder deze zomer
Die meid die ernaast stond straalde ook niks uitquote:Op vrijdag 17 juni 2022 08:43 schreef byah het volgende:
Hoe die man ook aan zo'n lullige statafel stond te hangen tijdens die persconferentie. Die gaat hopelijk ten onder deze zomer
Maar dat zijn veel ondernemingen.quote:
Volgens mij zijn we allemaal weer toe aan het herontdekken van plekken die we nu alleen vanaf een scherm kunnen bekijkenquote:Goede samenwerking is daarin essentieel, want mensen en onderlinge relaties maken het verschil. Samen gaan we ervoor zorgen dat reizigers weer de wereld kunnen overvliegen en geven we opnieuw invulling aan onze missie ‘Connecting your world’.
Bedankt Hans.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 11:52 schreef Caland het volgende:
Gewoon niet via Schiphol vliegen, kan het iedereen aanraden.
We bedanken Hendrik Otten voor de nuttige extra toevoeging 'PVDA-prutser'. Dat maakt zijn standpunt nog eens duidelijker!quote:
https://www.corendon.nl/k(...)-voor-mijn-vakantie/quote:De luchthaven Schiphol kampt met grote personeelstekorten bij de veiligheidscontrole en heeft inmiddels aangekondigd in de zomermaanden veel minder passagiers te kunnen afhandelen dan gepland. Dat zal grote gevolgen hebben voor de zomervakanties van veel Nederlanders. Hoewel het nog niet vaststaat hoeveel vluchten iedere luchtvaartmaatschappij moet inleveren, hebben we ervoor gekozen om dit niet af te wachten en gedurende de maanden juli en augustus ongeveer 150 vluchten te verplaatsen van Schiphol naar Rotterdam.
Al direct na de chaotische taferelen in de meivakantie hebben we de voorbereidingen voor dit scenario in gang gezet. Inmiddels hebben we de bevestiging ontvangen dat de luchthaven Rotterdam deze 150 vluchten ook kan afhandelen. We hebben hiermee een aanzienlijke bijdrage geleverd aan het verlagen van het aantal passagiers op Schiphol gedurende de zomervakantie en we gaan ervan uit niet nog meer vluchten te hoeven schrappen.
We begrijpen dat sommige klanten het vervelend vinden om vanaf een andere luchthaven te vertrekken, maar het is een beter alternatief dan de hele vakantie te moeten annuleren. Toen we in de meivakantie een paar vluchten verplaatsten naar Rotterdam hebben we gemerkt dat het voor de meeste vakantiegangers een grote opluchting was om vanaf een kleiner en overzichtelijk vliegveld te kunnen vertrekken.
Omdat we nog geen officiële informatie vanuit Schiphol hebben gekregen, kunnen wij nog geen duidelijkheid geven aan individuele klanten over hun specifieke vlucht. Corendon heeft ook vele tienduizenden plaatsen geboekt op vluchten van andere luchtvaartmaatschappijen zoals KLM en Transavia. We zijn van deze partijen afhankelijk voor nadere informatie over het al dan niet doorgaan van hun vluchten. Wanneer u een vakantie bij Corendon heeft geboekt met een vertrekdatum in de zomervakantie, informeren wij u zo snel mogelijk over de eventuele gevolgen voor de door u geboekte vakantie, op volgorde van vertrekdatum. In verreweg de meeste gevallen zal uw vakantie gewoon door kunnen gaan op de door u geboekte data. Het heeft helaas geen zin om over dit onderwerp te bellen voordat u bericht hebt gekregen; onze collega’s van het Contact Center weten nog niet of er gevolgen zijn voor uw vakantie.
Het spreekt voor zich dat wij deze situatie ontzettend betreuren, maar we hopen dat u begrijpt dat dit volledig buiten onze invloedssfeer ligt. Wij doen er uiteraard alles aan om uw vakantie te kunnen laten doorgaan zoals gepland.
Brussel, Parijs en Frankfurt zijn niet veel beter.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 11:52 schreef Caland het volgende:
Gewoon niet via Schiphol vliegen, kan het iedereen aanraden.
Schiphol-baas Dick Benschop denkt niet aan opstappen. Dat zei hij tijdens een persconferentie over de problemen die deze zomer op de luchthaven spelen.quote:
quote:Benschop ziet het als zijn "grote opgave om de boel aan te pakken. En daar voel ik me ook in gesteund."
Birgit Otto is wel een topwijf.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:59 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Dat snap ik wel.
[ afbeelding ]
Die lacht ons allemaal uit.
Al weg inderdaadquote:
Ja, d'r kwam een reorganisatie aan en ze zag de bui al hangen. Zonde, want met haar was dit niet uitgedraaid op zo'n teringbende.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:53 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Al weg inderdaad
https://nieuws.schiphol.n(...)iphol-group-in-2022/
Als jij net zoveel koffers zou verplaatsen als dat je post, zou er geen probleem zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 16:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)chiphol-is-rampzalig
Lekker bezig![]()
![]()
Einde van een tijdperk.quote:Vanaf begin volgende week krijgen reizigers die in juli vanaf Schiphol vliegen meer duidelijkheid over het doorgaan van hun vlucht. Nu al staat vast dat er zes dagen zijn waarop relatief veel passagiers teleurgesteld moeten worden.
Slotcoördinator ACNL (Airport Coordination Netherlands) laat weten dat 13, 14, 18, 19, 20 en 23 juli piekdagen zijn op de luchthaven. Gemiddeld moet Schiphol tussen 7 en 31 juli dagelijks 13.500 passagiers afwijzen, maar op de genoemde dagen zal dat aantal een stuk hoger liggen.
Daar gaat je vlucht vriend.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 20:13 schreef Ericr het volgende:
Vlieg op een piekdag. Opmerkelijk aangezien dat op een eerdere kalender een drukke dag was maar geen piekdag
Bagage-opslag? Hoe werkt dat?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 20:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
We zijn donderdagmiddag volstrekt probleemloos van Amsterdam naar Seattle gevlogen nadat we woensdagavond al ingechecked hadden en onze bagage in de bagageopslag hebben laten opslaan. Precies vier uur voordat het boarden begon zijn we naar de bagageafgifte voor de vlucht gegaan en een half uurtje later waren we door de security en hebben ontspannen een kop koffie gedronken voordat we naar de gate zijn gelopen. Het personeel maakte ook een vriendelijke en ontspannen indruk, er konden ook bij de security gewoon grappen vanaf.
Hulde voor Schiphol; ondanks alle horrorverhalen was onze ervaring in ieder geval dat alles als de gesmeerde bliksem en erg ontspannen verlopen is.
Anekdotisch bewijsquote:Op vrijdag 17 juni 2022 20:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
We zijn donderdagmiddag volstrekt probleemloos van Amsterdam naar Seattle gevlogen nadat we woensdagavond al ingechecked hadden en onze bagage in de bagageopslag hebben laten opslaan. Precies vier uur voordat het boarden begon zijn we naar de bagageafgifte voor de vlucht gegaan en een half uurtje later waren we door de security en hebben ontspannen een kop koffie gedronken voordat we naar de gate zijn gelopen. Het personeel maakte ook een vriendelijke en ontspannen indruk, er konden ook bij de security gewoon grappen vanaf.
Hulde voor Schiphol; ondanks alle horrorverhalen was onze ervaring in ieder geval dat alles als de gesmeerde bliksem en erg ontspannen verlopen is.
Op een piekdag, ik begin me nu echt zorgen te maken. Ik vlieg naar Tokyo, dus alternatief vervoer is geen optie.quote:
quote:Gemiddeld moet Schiphol tussen 7 en 31
juli elke dag 13.500 reizers afwijzen,
maar op de zes genoemde dagen ligt dat
aantal veel hoger.
Ik had hetzelfde afgelopen 1 juni.quote:
Daar komt nog veel meer bij het is even rustig beginnen en straks na de zomer blijkt dat de helft van de vluchten niet door kon gaan.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 22:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zes julidagen extra hinder Schiphol
Vanaf begin volgende week krijgen
reizigers die in juli vanaf Schiphol
vliegen,meer duidelijkheid over het al
of niet doorgaan van hun vlucht.Nu al
is duidelijk dat er extra veel mensen
geweerd worden op 6 piekdagen in juli:
op 13,14,18,19,20 en 23 juli.Dat heeft
de zogeheten slotcoördinator gemeld.
[..]![]()
![]()
![]()
https://nos.nl/teletekst#113
Welvaart hè. We gaan aan welvaart ten onder.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
Dringen op wegen, luchthavens en spoor, vakantieganger loopt overal vast: ’Stress in plaats van voorpret’
Vakantiegangers die met de auto op pad gaan naar hun appartement, huisje of de camping moeten hun reisschema aanpassen. Doen ze dat niet en kiezen ze voor één van de vijf zwarte zaterdagen die er deze zomer aankomen, dan komen ze in ellenlange files terecht. „Ga op een vrijdag of zondag rijden, dan voorkom je veel ergernis”, raadt directeur Victor Geskes van de ANWB Alarmcentrale aan.
De Nederlandse vakantieganger kan zich opmaken voor vijf zwarte zaterdagen deze zomer.
https://www.telegraaf.nl/(...)-plaats-van-voorpret
Dick bedankt nog he![]()
Tijd dat het vliegtuig vertrektquote:Op zaterdag 18 juni 2022 15:51 schreef wendg81 het volgende:
Is die 4 uur vantevoren aanwezig voor de start van het boarden of de tijd dat het vliegtuig vertrekt?
Dacht dat we in een recessie zaten.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 16:34 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Welvaart hè. We gaan aan welvaart ten onder.
Nou ja, als je voor zo'n zaterdag kiest vraag je er écht wel een beetje zelf omquote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
Dringen op wegen, luchthavens en spoor, vakantieganger loopt overal vast: ’Stress in plaats van voorpret’
Vakantiegangers die met de auto op pad gaan naar hun appartement, huisje of de camping moeten hun reisschema aanpassen. Doen ze dat niet en kiezen ze voor één van de vijf zwarte zaterdagen die er deze zomer aankomen, dan komen ze in ellenlange files terecht. „Ga op een vrijdag of zondag rijden, dan voorkom je veel ergernis”, raadt directeur Victor Geskes van de ANWB Alarmcentrale aan.
De Nederlandse vakantieganger kan zich opmaken voor vijf zwarte zaterdagen deze zomer.
https://www.telegraaf.nl/(...)-plaats-van-voorpret
Dick bedankt nog he![]()
Dick Benschop gaat het redden in Ter Apel. Hij stopt ze in tenten en zegt dat hijzelf ook van kamperen houdt.quote:Misschien leuk om te constateren dat er bijna niemand wegkomt van Schiphol. Dus waarom Dickie wel?
Is het mogelijk voor jou de vlucht om te boeken naar Rotterdam, Eindhoven of Brussel?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 22:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik ga ook vliegen in juli.. totaal geen zin an.
Het is wel een aparte contradictie idd. Hoge inflatie, hoge brandstofprijzen, etc.quote:
Vliegen was tot nu toe ook relatief goedkoop natuurlijk.quote:Op zondag 19 juni 2022 13:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het is wel een aparte contradictie idd. Hoge inflatie, hoge brandstofprijzen, etc.
Maar Nederland is gewoon een rijk land. Er zijn gewoon heel veel mensen met heel wat geld.
Meid toch !quote:Op zondag 19 juni 2022 12:38 schreef Bienelientjee het volgende:
Zucht, mijn moeder is er eindelijk met een boarding pass, maar vlucht is overgeboekt. Stelletje idioten. Nu maar de vraag of ze een vlucht heeft
Het is overal hetzelfde. Het gepeupel grijpt de macht. Maar waar zijn alle mensen heen?quote:Op zondag 19 juni 2022 21:20 schreef Bolasie het volgende:
[ twitter ]
Ook bij onze zuiderbuurtjes is het een chaos.
Genoeg aanbod om je niet als slaaf te laten behandelen op een vliegveld.quote:Op zondag 19 juni 2022 21:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is overal hetzelfde. Het gepeupel grijpt de macht. Maar waar zijn alle mensen heen?
In Finland was het super geregeld. Geen drukte, zat personeelquote:Op zondag 19 juni 2022 21:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is overal hetzelfde. Het gepeupel grijpt de macht. Maar waar zijn alle mensen heen?
Maar het is echt elke sector. En zoveel mensen zijn er ook weer niet gestorven aan corona.quote:Op zondag 19 juni 2022 21:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Genoeg aanbod om je niet als slaaf te laten behandelen op een vliegveld.
Werkloosheid daalt, meer uit- dan instromers. Dat was voor corona al aan de gang.quote:Op zondag 19 juni 2022 21:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar het is echt elke sector. En zoveel mensen zijn er ook weer niet gestorven aan corona.
Klopt en precorona was de werkeloosheid al bijna historisch laag. Maar niet op dit niveau en niet in bijna de gehele westerse wereld.quote:Op zondag 19 juni 2022 21:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Werkloosheid daalt, meer uit- dan instromers. Dat was voor corona al aan de gang.
Post boven je staat dat men geen bonussen heeft gekregen........quote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:19 schreef made het volgende:
Echt Bizar. De bestuurders en Managers zouden verantwoordelijkheid moeten afleggen.Bonussen terug betalen... enz enz
Kijk naar een andere branch waar piekmomenten zijn..
De gladheid bestrijders bijvoorbeeld...
Waarom kan het daar wel ?
Dat gaat over het laatste jaar, jaren, dit beleid is niet van afgelopen jaar, maar gaat veel langer terug.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Post boven je staat dat men geen bonussen heeft gekregen........
En voor het terugvorderen van bonussen (zouden die er geweest zijn) is een juridische basis?quote:Op maandag 20 juni 2022 09:21 schreef made het volgende:
[..]
Dat gaat over het laatste jaar, jaren, dit beleid is niet van afgelopen jaar, maar gaat veel langer terug.
Lijkt mij dat er gouden bergen belooft wordt en achteraf blijkt het anders te zijn..... meestal zijn die mensen al weer gevlogen naar het volgende bedrijf.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En voor het terugvorderen van bonussen (zouden die er geweest zijn) is een juridische basis?
Ow nou als je dit zo zegt dan zullen al die rampverhalen wel een hoax zijn en al die foto's in scène gezet.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 20:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
Hebben ze na Corona nog steeds hun lesje niet geleerd?quote:Op zondag 19 juni 2022 23:27 schreef quirina het volgende:
Zag vandaag iemand op tv waarvan de pakketreis geannuleerd was. Ze kreeg ipv geld terug een waardebon!
Dat vind ik helemaal een schande. Je hoort gewoon je geld terug te krijgen.
Sunweb, TUI, Corendon en nog wat andere reisorganisaties betalen in principe het hele bedrag terug. Meestal krijg je eerst een alternatief aangeboden maar daar hoef je niet op in te gaan.quote:Op maandag 20 juni 2022 10:04 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hebben ze na Corona nog steeds hun lesje niet geleerd?
Die komt van de Knaagbaanquote:Op maandag 20 juni 2022 11:44 schreef ACT-F het volgende:
Ze zijn helemaal van de ratten besnuffeld daar op Schiphol:
[ twitter ]
Zoveel verdient Dick niet. Pay peanuts, get monkeys.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:59 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Dat snap ik wel.
[ afbeelding ]
Die lacht ons allemaal uit.
After the security checks??? Dus die muizen zijn gewoon voorbij de security geglipt?? Oh noes!quote:Op maandag 20 juni 2022 11:44 schreef ACT-F het volgende:
[ twitter ]
Dit is inmiddels wel bekend bij iedereen, toch?quote:Op maandag 20 juni 2022 11:44 schreef ACT-F het volgende:
[ twitter ]
Drama zoeker die gast. Elke plek heeft wel van die beesten. Zeker AirPorts met zoveel in/uitgangen.quote:Op maandag 20 juni 2022 11:44 schreef ACT-F het volgende:
[ twitter ]
Zou me verbazen als niet elk publiek gebouw in Nederland minstens een paar ratten rond heeft lopen. Ook alle supermarkten, fastfoodrestaurants en voedselfabrieken.quote:Op maandag 20 juni 2022 11:44 schreef ACT-F het volgende:
[ twitter ]
Vraag het zequote:Op maandag 20 juni 2022 12:52 schreef arvensis het volgende:
Wij hebben dit jaar voor het eerst een pakketreis geboekt via Corendon, de vluchten zijn met Transavia. Normaal boekten we alles zelf los.
Ik ben echt benieuwd hoe ze dit gaan doen nu.
Ik heb ook betaald voor een parkeerticket op Schiphol, ben benieuwd wat ze daar mee doen als de vlucht wordt geannuleerd/aangepast.
Parkeerticket gaan ze niets mee doen. Moet je met de parkeerder regelen.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:52 schreef arvensis het volgende:
Wij hebben dit jaar voor het eerst een pakketreis geboekt via Corendon, de vluchten zijn met Transavia. Normaal boekten we alles zelf los.
Ik ben echt benieuwd hoe ze dit gaan doen nu.
Ik heb ook betaald voor een parkeerticket op Schiphol, ben benieuwd wat ze daar mee doen als de vlucht wordt geannuleerd/aangepast.
Denk niet dat ik er doorheen kom.quote:
Thanks! Dan weet ik dat in ieder geval.quote:Op maandag 20 juni 2022 13:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Parkeerticket gaan ze niets mee doen. Moet je met de parkeerder regelen.
quote:Beheer je eigen boeking
Je hebt geboekt via CORENDON. Neem contact op met CORENDON voor een wijziging van reisdata en annuleringen.
quote:Op maandag 20 juni 2022 12:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
After the security checks??? Dus die muizen zijn gewoon voorbij de security geglipt?? Oh noes!
overal waar veel mensen samenkomen en etensresten achterlaten komen ratten voor... dus ja ook op schiphol. dat er dan zo'n twitterfiguur een hoop heisa om gaat maken vind ik nogal aandachthoererij. zo van: "oh kijk mij eens! ik zag een rat. ja een rat! en dat ga ik nu op twitter zetten! ja op twitter! want ik zag een rat! en iedereen moet weten dat ik een rat zag! en dan ga ik het bedrijf ook taggen! want ja die weten natuurlijk totaal niet dat er hier een rat zit! en dan kan ik lekker verontwaardigd doen!"quote:Op maandag 20 juni 2022 12:44 schreef Scorpie het volgende:
De kelders van Schiphol zitten bomvol ratten, algemeen bekend.
Maar hij heeft wel al drie likes, drie keer dopamine gescoordquote:Op maandag 20 juni 2022 14:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
overal waar veel mensen samenkomen en etensresten achterlaten komen ratten voor... dus ja ook op schiphol. dat er dan zo'n twitterfiguur een hoop heisa om gaat maken vind ik nogal aandachthoererij. zo van: "oh kijk mij eens! ik zag een rat. ja een rat! en dat ga ik nu op twitter zetten! ja op twitter! want ik zag een rat! en iedereen moet weten dat ik een rat zag! en dan ga ik het bedrijf ook taggen! want ja die weten natuurlijk totaal niet dat er hier een rat zit! en dan kan ik lekker verontwaardigd doen!"
Afhankelijk waar je vanuit vliegt. Collega kwam terug uit canada en heeft bijna 2 uur in de rij naar buiten gestaan bij paspoortcontrole.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:13 schreef Rene het volgende:
Ben wel enorm blij dat we woensdag terugvliegen met alleen handbagage. De Arrivals uitrennen en de trein pakken!
Italië.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Afhankelijk waar je vanuit vliegt. Collega kwam terug uit canada en heeft bijna 2 uur in de rij naar buiten gestaan bij paspoortcontrole.
Hoeft die niet in het ruim? TUI geeft aan dat handbagage juist de security controle vertraagt, dus adviseren ze zo min mogelijk met handbagage te reizen.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:13 schreef Rene het volgende:
Ben wel enorm blij dat we woensdag terugvliegen met alleen handbagage. De Arrivals uitrennen en de trein pakken!
Dat is bij de securitycheck vertragend vanuit het land reizend. Wellicht. Ik mik hem in een plastic bak en zij scannen het. Netjes maximaal 100ml vloeibare stoffen in een plastic zakje verzameld. Kind kan de was doen. Op zich snap ik wat TUI zegt, maar ik hoef mn bagage niet in te checken wat mij ook weer tijd scheelt. Vind het een beetje potato potato om eerlijk te zijn.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:36 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Hoeft die niet in het ruim? TUI geeft aan dat handbagage juist de security controle vertraagt, dus adviseren ze zo min mogelijk met handbagage te reizen.
Wij vliegen begin juli (hopelijk) en kregen dit bericht (staat ook op hun site).
Op het twitterfilmpje een muis volgens mij.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:12 schreef nostra het volgende:
Tja, een paar ratten. Het is wat. Wat doe je er aan om ze totaal te eliminineren? Zijn het wel ratten trouwens en niet gewoon muizen?
Dat lijkt me bij vertrek een probleem. Bij aankomst niet meer toch?quote:Op maandag 20 juni 2022 14:36 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Hoeft die niet in het ruim? TUI geeft aan dat handbagage juist de security controle vertraagt, dus adviseren ze zo min mogelijk met handbagage te reizen.
Goedemorgen 😅quote:Op maandag 20 juni 2022 14:38 schreef Rene het volgende:
[..]
Dat is bij de securitycheck vertragend vanuit het land reizend.
Lijkt mij ook om het even, maar blijkbaar snappen sommige mensen het nog steeds niet?quote:Wellicht. Ik mik hem in een plastic bak en zij scannen het. Netjes maximaal 100ml vloeibare stoffen in een plastic zakje verzameld. Kind kan de was doen. Op zich snap ik wat TUI zegt, maar ik hoef mn bagage niet in te checken wat mij ook weer tijd scheelt. Vind het een beetje potato potato om eerlijk te zijn.
Ja, eroverheen gelezen 😅quote:Op maandag 20 juni 2022 14:38 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat lijkt me bij vertrek een probleem. Bij aankomst niet meer toch?
Ik snap TUI wel dat ze dat vertellen, wat kost het bij TUI om een koffer in te checken?quote:Op maandag 20 juni 2022 14:36 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Wij vliegen begin juli (hopelijk) en kregen dit bericht (staat ook op hun site).
Volgens mij is het iets van ¤20/¤25 voor 20 kilo.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:44 schreef spoilert het volgende:
[..]
Ik snap TUI wel dat ze dat vertellen, wat kost het bij TUI om een koffer in te checken?
Het zijn de aandeelhouders die daarover gaan...... selcht consumenten vertrouwen is niet strafbaarquote:Op maandag 20 juni 2022 09:26 schreef made het volgende:
[..]
Lijkt mij dat er gouden bergen belooft wordt en achteraf blijkt het anders te zijn..... meestal zijn die mensen al weer gevlogen naar het volgende bedrijf.
quote:Als ik nog niks heb gehoord, gaat mijn vlucht dan door?
Helaas is het nog even onduidelijk. De vluchtaanbieders hebben nog een enorme logistieke puzzel te maken zodra de slotcoördinator bekendmaakt hoeveel passagiers ze mogen vervoeren (zie laatste vraag hoe dat in zijn werk gaat). Daarna weet de vliegmaatschappij of reisorganisatie pas welke passagiers hier last van gaan hebben. Vooruitlopend daarop hebben verschillende maatschappijen vandaag al enigszins laten weten wat hun strategie zal zijn.
Zo is KLM, veruit de grootste op Schiphol, niet van plan om grootschalig vluchten te schrappen, maar beperkt de maatschappij wel de verkoop van nieuwe tickets vanaf de luchthaven. De vluchten worden niet direct leger: het idee is om méér overstappende passagiers te vervoeren, die Schiphol alleen als tussenhalte gebruiken. Het merendeel van de transferpassagiers is al op de plek van vertrek door de beveiliging gegaan, zodat dat niet nog eens op Schiphol hoeft te gebeuren.
En als ik vlieg met een andere aanbieder?
Easyjet kondigt vandaag wel aan dat er vluchten geschrapt gaan worden, maar het is nog niet bekend hoeveel en welke vluchten precies worden geschrapt. Dat zou ‘de komende dagen’ duidelijk moeten worden, maar sowieso moet voor het einde van de maand moet bekend zijn welke vluchten er uitvallen in de zomer. De maatschappij denkt dat het overgrote deel van de gedupeerde klanten bij Easyjet een alternatieve vlucht kunnen boeken binnen 24 uur van de al geplande reis. De Ierse maatschappij Ryanair was niet bereikbaar voor vragen.
KLM-dochter Transavia, die veel vakantiegangers vervoert, heeft de verkoop van resterende vliegtickets deze zomer al drastisch teruggebracht en verwacht dat ze ook vluchten moet schrappen. Vakantiemaatschappij TUI wacht de definitieve ingreep vandaag af, als duidelijk wordt hoeveel minder passagiers er vervoerd mogen worden. Corendon schrapt of verplaatst een kwart van haar vluchten vanaf Schiphol, onder meer naar Rotterdam en Duitse luchthavens.
Ik heb zelf een ticket geboekt en een hotel, niet via een reisorganisatie. Krijg ik wel geld terug als mijn vlucht vervalt?
Als er geen vervangende vlucht is, dan krijg je de ticketprijs binnen zeven dagen terug, zegt Babs van der Staak van de Consumentenbond. ,,Er kunnen uiteindelijk minder mensen vliegen, dus zo’n alternatieve vlucht kan lastig zijn.” Maar ja, hoe zit dat met het hotel? Vaak kun je ruim van tevoren nog gratis annuleren. ,,En daarom is er haast bij geboden dat de luchtvaartmaatschappijen laten weten waar hun klanten aan toe zijn, want dan zijn ze nog op tijd. Als je te laat annuleert, ben je mogelijk het volledige bedrag kwijt. We snappen dat ze een lastige logistieke puzzel moeten maken, maar laat alsjeblieft de reizigers niet de dupe zijn van het wanbeleid van Schiphol.”
Ik vlieg vanaf een ander vliegveld dan Schiphol, hoef ik me dan geen zorgen te maken?
De andere Nederlandse vliegvelden hebben nog wel capaciteit. Zo neemt Rotterdam The Hague Airport in juli en augustus 150 vluchten over Corendon die eigenlijk vanaf Schiphol zouden vertrekken, maar daarmee zijn de ‘slots’ ook wel zo goed als vol. Eindhoven heeft minder ruimte om vluchten over te nemen, maar voorziet geen problemen met het huidige rooster. Groningen en Maastricht ontvangen nieuwe reizigers met open armen. Er lopen er gesprekken met Schiphol en luchtvaartmaatschappijen en duidelijkheid daarover wordt deze week verwacht.
Schiphol is niet het enige vliegveld met problemen. Vandaag staken beveiligingsbedrijf G4S en verschillende bagage-afhandelaars op Brussels Airport en annuleert daarom alle vertrekkende vluchten. TUI Fly Belgium wijkt uit naar Oostende, Antwerpen en Luik, Corendon laat een aantal vluchten vanaf Maastricht vertrekken. Later in de week wil personeel van Brussels Airlines en Ryanair gaan staken.
Bij de oosterburen kampen grote vliegvelden als Düsseldorf en Frankfurt ook met lange wachtrijen, maar op het kleinere Düsseldorf-Weeze - populair onder prijsstunters - gaat alles nog soepel, net als in Keulen. In Groot-Brittannië zijn er op sommige luchthavens ook grote problemen: op Londen Heathrow was er afgelopen weekend een ‘tapijt’ aan koffers door technische problemen en personeelstekorten.
Hoe bepaalt de slotcoördinator welke vluchten doorgaan en welke niet?
Hugo Thomassen, managing director van Airport Coordination Netherlands (ACNL), en zijn team hebben zich de afgelopen dagen gebogen over de vraag hoe er in juli gemiddeld 13.500 minder passagiers per dag worden vervoerd vanaf Schiphol. De pijn wordt eerlijk over de verschillende maatschappijen verdeeld, maar de slotcoördinator bepaalt niet wélke vluchten worden geschrapt.
,,Wat wij aan de luchtvaartmaatschappijen meegeven is een maximaal aantal stoelen per dag. We rekenen expres met stoelen en niet met vluchten. Het aantal mensen dat vertrekt bepaalt namelijk de druk op de beveiliging en de bagage-afhandeling. Bovendien kunnen de maatschappijen veel beter zelf inschatten hoe ze het nieuwe maximum vertalen naar hun bedrijfsvoering. Ze kunnen er dan bijvoorbeeld voor kiezen om geen nieuwe tickets op vluchten te verkopen, zodat die vlucht wel gewoon kan vertrekken”, legde Thomassen voor het weekend uit.
Vanaf Schiphol hoeft dat zakje met vloeistoffen erin helemaal niet meer zelfs. Kun je lekker in je koffertje laten zitten.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:38 schreef Rene het volgende:
[..]
Dat is bij de securitycheck vertragend vanuit het land reizend. Wellicht. Ik mik hem in een plastic bak en zij scannen het. Netjes maximaal 100ml vloeibare stoffen in een plastic zakje verzameld. Kind kan de was doen. Op zich snap ik wat TUI zegt, maar ik hoef mn bagage niet in te checken wat mij ook weer tijd scheelt. Vind het een beetje potato potato om eerlijk te zijn.
Goede zet van Cor en Donquote:Op maandag 20 juni 2022 15:44 schreef onlogisch het volgende:
Goed om te lezen dat de maatschappij waar ik mee vlieg, Corendon, blijkbaar heeft voorgesorteerd op de problemen van Schiphol en 150 vluchten heeft verkast naar Rotterdam. Daarmee lijken ze alles weg te kapen voor andere maatschappijen en ben ik er opeens een stuk geruster op dat mijn vlucht niet komt te vervallen
Mogen ze ook wel doen vanaf Eeldequote:Op maandag 20 juni 2022 15:44 schreef onlogisch het volgende:
Goed om te lezen dat de maatschappij waar ik mee vlieg, Corendon, blijkbaar heeft voorgesorteerd op de problemen van Schiphol en 150 vluchten heeft verkast naar Rotterdam. Daarmee lijken ze alles weg te kapen voor andere maatschappijen en ben ik er opeens een stuk geruster op dat mijn vlucht niet komt te vervallen