Meid toch !quote:Op zondag 19 juni 2022 12:38 schreef Bienelientjee het volgende:
Zucht, mijn moeder is er eindelijk met een boarding pass, maar vlucht is overgeboekt. Stelletje idioten. Nu maar de vraag of ze een vlucht heeft
Het is overal hetzelfde. Het gepeupel grijpt de macht. Maar waar zijn alle mensen heen?quote:Op zondag 19 juni 2022 21:20 schreef Bolasie het volgende:
[ twitter ]
Ook bij onze zuiderbuurtjes is het een chaos.
Genoeg aanbod om je niet als slaaf te laten behandelen op een vliegveld.quote:Op zondag 19 juni 2022 21:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is overal hetzelfde. Het gepeupel grijpt de macht. Maar waar zijn alle mensen heen?
In Finland was het super geregeld. Geen drukte, zat personeelquote:Op zondag 19 juni 2022 21:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is overal hetzelfde. Het gepeupel grijpt de macht. Maar waar zijn alle mensen heen?
Maar het is echt elke sector. En zoveel mensen zijn er ook weer niet gestorven aan corona.quote:Op zondag 19 juni 2022 21:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Genoeg aanbod om je niet als slaaf te laten behandelen op een vliegveld.
Werkloosheid daalt, meer uit- dan instromers. Dat was voor corona al aan de gang.quote:Op zondag 19 juni 2022 21:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar het is echt elke sector. En zoveel mensen zijn er ook weer niet gestorven aan corona.
Klopt en precorona was de werkeloosheid al bijna historisch laag. Maar niet op dit niveau en niet in bijna de gehele westerse wereld.quote:Op zondag 19 juni 2022 21:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Werkloosheid daalt, meer uit- dan instromers. Dat was voor corona al aan de gang.
Post boven je staat dat men geen bonussen heeft gekregen........quote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:19 schreef made het volgende:
Echt Bizar. De bestuurders en Managers zouden verantwoordelijkheid moeten afleggen.Bonussen terug betalen... enz enz
Kijk naar een andere branch waar piekmomenten zijn..
De gladheid bestrijders bijvoorbeeld...
Waarom kan het daar wel ?
Dat gaat over het laatste jaar, jaren, dit beleid is niet van afgelopen jaar, maar gaat veel langer terug.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Post boven je staat dat men geen bonussen heeft gekregen........
En voor het terugvorderen van bonussen (zouden die er geweest zijn) is een juridische basis?quote:Op maandag 20 juni 2022 09:21 schreef made het volgende:
[..]
Dat gaat over het laatste jaar, jaren, dit beleid is niet van afgelopen jaar, maar gaat veel langer terug.
Lijkt mij dat er gouden bergen belooft wordt en achteraf blijkt het anders te zijn..... meestal zijn die mensen al weer gevlogen naar het volgende bedrijf.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En voor het terugvorderen van bonussen (zouden die er geweest zijn) is een juridische basis?
Ow nou als je dit zo zegt dan zullen al die rampverhalen wel een hoax zijn en al die foto's in scčne gezet.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 20:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
We zijn donderdagmiddag volstrekt probleemloos van Amsterdam naar Seattle gevlogen nadat we woensdagavond al ingechecked hadden en onze bagage in de bagageopslag hebben laten opslaan. Precies vier uur voordat het boarden begon zijn we naar de bagageafgifte voor de vlucht gegaan en een half uurtje later waren we door de security en hebben ontspannen een kop koffie gedronken voordat we naar de gate zijn gelopen. Het personeel maakte ook een vriendelijke en ontspannen indruk, er konden ook bij de security gewoon grappen vanaf.
Hulde voor Schiphol; ondanks alle horrorverhalen was onze ervaring in ieder geval dat alles als de gesmeerde bliksem en erg ontspannen verlopen is.
Hebben ze na Corona nog steeds hun lesje niet geleerd?quote:Op zondag 19 juni 2022 23:27 schreef quirina het volgende:
Zag vandaag iemand op tv waarvan de pakketreis geannuleerd was. Ze kreeg ipv geld terug een waardebon!
Dat vind ik helemaal een schande. Je hoort gewoon je geld terug te krijgen.
Sunweb, TUI, Corendon en nog wat andere reisorganisaties betalen in principe het hele bedrag terug. Meestal krijg je eerst een alternatief aangeboden maar daar hoef je niet op in te gaan.quote:Op maandag 20 juni 2022 10:04 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hebben ze na Corona nog steeds hun lesje niet geleerd?
Die komt van de Knaagbaanquote:Op maandag 20 juni 2022 11:44 schreef ACT-F het volgende:
Ze zijn helemaal van de ratten besnuffeld daar op Schiphol:
[ twitter ]
Zoveel verdient Dick niet. Pay peanuts, get monkeys.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:59 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Dat snap ik wel.
[ afbeelding ]
Die lacht ons allemaal uit.
After the security checks??? Dus die muizen zijn gewoon voorbij de security geglipt?? Oh noes!quote:Op maandag 20 juni 2022 11:44 schreef ACT-F het volgende:
Ze zijn helemaal van de ratten besnuffeld daar op Schiphol:
[ twitter ]
Dit is inmiddels wel bekend bij iedereen, toch?quote:Op maandag 20 juni 2022 11:44 schreef ACT-F het volgende:
Ze zijn helemaal van de ratten besnuffeld daar op Schiphol:
[ twitter ]
Drama zoeker die gast. Elke plek heeft wel van die beesten. Zeker AirPorts met zoveel in/uitgangen.quote:Op maandag 20 juni 2022 11:44 schreef ACT-F het volgende:
Ze zijn helemaal van de ratten besnuffeld daar op Schiphol:
[ twitter ]
Zou me verbazen als niet elk publiek gebouw in Nederland minstens een paar ratten rond heeft lopen. Ook alle supermarkten, fastfoodrestaurants en voedselfabrieken.quote:Op maandag 20 juni 2022 11:44 schreef ACT-F het volgende:
Ze zijn helemaal van de ratten besnuffeld daar op Schiphol:
[ twitter ]
Vraag het zequote:Op maandag 20 juni 2022 12:52 schreef arvensis het volgende:
Wij hebben dit jaar voor het eerst een pakketreis geboekt via Corendon, de vluchten zijn met Transavia. Normaal boekten we alles zelf los.
Ik ben echt benieuwd hoe ze dit gaan doen nu.
Ik heb ook betaald voor een parkeerticket op Schiphol, ben benieuwd wat ze daar mee doen als de vlucht wordt geannuleerd/aangepast.
Parkeerticket gaan ze niets mee doen. Moet je met de parkeerder regelen.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:52 schreef arvensis het volgende:
Wij hebben dit jaar voor het eerst een pakketreis geboekt via Corendon, de vluchten zijn met Transavia. Normaal boekten we alles zelf los.
Ik ben echt benieuwd hoe ze dit gaan doen nu.
Ik heb ook betaald voor een parkeerticket op Schiphol, ben benieuwd wat ze daar mee doen als de vlucht wordt geannuleerd/aangepast.
Denk niet dat ik er doorheen kom. Het advies is sowieso even wachten en niet bellen.quote:
Thanks! Dan weet ik dat in ieder geval.quote:Op maandag 20 juni 2022 13:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Parkeerticket gaan ze niets mee doen. Moet je met de parkeerder regelen.
quote:Beheer je eigen boeking
Je hebt geboekt via CORENDON. Neem contact op met CORENDON voor een wijziging van reisdata en annuleringen.
quote:Op maandag 20 juni 2022 12:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
After the security checks??? Dus die muizen zijn gewoon voorbij de security geglipt?? Oh noes!
overal waar veel mensen samenkomen en etensresten achterlaten komen ratten voor... dus ja ook op schiphol. dat er dan zo'n twitterfiguur een hoop heisa om gaat maken vind ik nogal aandachthoererij. zo van: "oh kijk mij eens! ik zag een rat. ja een rat! en dat ga ik nu op twitter zetten! ja op twitter! want ik zag een rat! en iedereen moet weten dat ik een rat zag! en dan ga ik het bedrijf ook taggen! want ja die weten natuurlijk totaal niet dat er hier een rat zit! en dan kan ik lekker verontwaardigd doen!"quote:Op maandag 20 juni 2022 12:44 schreef Scorpie het volgende:
De kelders van Schiphol zitten bomvol ratten, algemeen bekend.
Maar hij heeft wel al drie likes, drie keer dopamine gescoordquote:Op maandag 20 juni 2022 14:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
overal waar veel mensen samenkomen en etensresten achterlaten komen ratten voor... dus ja ook op schiphol. dat er dan zo'n twitterfiguur een hoop heisa om gaat maken vind ik nogal aandachthoererij. zo van: "oh kijk mij eens! ik zag een rat. ja een rat! en dat ga ik nu op twitter zetten! ja op twitter! want ik zag een rat! en iedereen moet weten dat ik een rat zag! en dan ga ik het bedrijf ook taggen! want ja die weten natuurlijk totaal niet dat er hier een rat zit! en dan kan ik lekker verontwaardigd doen!"
Afhankelijk waar je vanuit vliegt. Collega kwam terug uit canada en heeft bijna 2 uur in de rij naar buiten gestaan bij paspoortcontrole.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:13 schreef Rene het volgende:
Ben wel enorm blij dat we woensdag terugvliegen met alleen handbagage. De Arrivals uitrennen en de trein pakken !
Italië.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Afhankelijk waar je vanuit vliegt. Collega kwam terug uit canada en heeft bijna 2 uur in de rij naar buiten gestaan bij paspoortcontrole.
Hoeft die niet in het ruim? TUI geeft aan dat handbagage juist de security controle vertraagt, dus adviseren ze zo min mogelijk met handbagage te reizen.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:13 schreef Rene het volgende:
Ben wel enorm blij dat we woensdag terugvliegen met alleen handbagage. De Arrivals uitrennen en de trein pakken !
Dat is bij de securitycheck vertragend vanuit het land reizend. Wellicht. Ik mik hem in een plastic bak en zij scannen het. Netjes maximaal 100ml vloeibare stoffen in een plastic zakje verzameld. Kind kan de was doen. Op zich snap ik wat TUI zegt, maar ik hoef mn bagage niet in te checken wat mij ook weer tijd scheelt. Vind het een beetje potato potato om eerlijk te zijn.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:36 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Hoeft die niet in het ruim? TUI geeft aan dat handbagage juist de security controle vertraagt, dus adviseren ze zo min mogelijk met handbagage te reizen.
Wij vliegen begin juli (hopelijk) en kregen dit bericht (staat ook op hun site).
Op het twitterfilmpje een muis volgens mij.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:12 schreef nostra het volgende:
Tja, een paar ratten. Het is wat. Wat doe je er aan om ze totaal te eliminineren? Zijn het wel ratten trouwens en niet gewoon muizen?
Dat lijkt me bij vertrek een probleem. Bij aankomst niet meer toch?quote:Op maandag 20 juni 2022 14:36 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Hoeft die niet in het ruim? TUI geeft aan dat handbagage juist de security controle vertraagt, dus adviseren ze zo min mogelijk met handbagage te reizen.
Goedemorgen 😅quote:Op maandag 20 juni 2022 14:38 schreef Rene het volgende:
[..]
Dat is bij de securitycheck vertragend vanuit het land reizend.
Lijkt mij ook om het even, maar blijkbaar snappen sommige mensen het nog steeds niet?quote:Wellicht. Ik mik hem in een plastic bak en zij scannen het. Netjes maximaal 100ml vloeibare stoffen in een plastic zakje verzameld. Kind kan de was doen. Op zich snap ik wat TUI zegt, maar ik hoef mn bagage niet in te checken wat mij ook weer tijd scheelt. Vind het een beetje potato potato om eerlijk te zijn.
Ja, eroverheen gelezen 😅quote:Op maandag 20 juni 2022 14:38 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat lijkt me bij vertrek een probleem. Bij aankomst niet meer toch?
Ik snap TUI wel dat ze dat vertellen, wat kost het bij TUI om een koffer in te checken?quote:Op maandag 20 juni 2022 14:36 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Hoeft die niet in het ruim? TUI geeft aan dat handbagage juist de security controle vertraagt, dus adviseren ze zo min mogelijk met handbagage te reizen.
Wij vliegen begin juli (hopelijk) en kregen dit bericht (staat ook op hun site).
Volgens mij is het iets van ¤20/¤25 voor 20 kilo.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:44 schreef spoilert het volgende:
[..]
Ik snap TUI wel dat ze dat vertellen, wat kost het bij TUI om een koffer in te checken?
Het zijn de aandeelhouders die daarover gaan...... selcht consumenten vertrouwen is niet strafbaarquote:Op maandag 20 juni 2022 09:26 schreef made het volgende:
[..]
Lijkt mij dat er gouden bergen belooft wordt en achteraf blijkt het anders te zijn..... meestal zijn die mensen al weer gevlogen naar het volgende bedrijf.
quote:Als ik nog niks heb gehoord, gaat mijn vlucht dan door?
Helaas is het nog even onduidelijk. De vluchtaanbieders hebben nog een enorme logistieke puzzel te maken zodra de slotcoördinator bekendmaakt hoeveel passagiers ze mogen vervoeren (zie laatste vraag hoe dat in zijn werk gaat). Daarna weet de vliegmaatschappij of reisorganisatie pas welke passagiers hier last van gaan hebben. Vooruitlopend daarop hebben verschillende maatschappijen vandaag al enigszins laten weten wat hun strategie zal zijn.
Zo is KLM, veruit de grootste op Schiphol, niet van plan om grootschalig vluchten te schrappen, maar beperkt de maatschappij wel de verkoop van nieuwe tickets vanaf de luchthaven. De vluchten worden niet direct leger: het idee is om méér overstappende passagiers te vervoeren, die Schiphol alleen als tussenhalte gebruiken. Het merendeel van de transferpassagiers is al op de plek van vertrek door de beveiliging gegaan, zodat dat niet nog eens op Schiphol hoeft te gebeuren.
En als ik vlieg met een andere aanbieder?
Easyjet kondigt vandaag wel aan dat er vluchten geschrapt gaan worden, maar het is nog niet bekend hoeveel en welke vluchten precies worden geschrapt. Dat zou ‘de komende dagen’ duidelijk moeten worden, maar sowieso moet voor het einde van de maand moet bekend zijn welke vluchten er uitvallen in de zomer. De maatschappij denkt dat het overgrote deel van de gedupeerde klanten bij Easyjet een alternatieve vlucht kunnen boeken binnen 24 uur van de al geplande reis. De Ierse maatschappij Ryanair was niet bereikbaar voor vragen.
KLM-dochter Transavia, die veel vakantiegangers vervoert, heeft de verkoop van resterende vliegtickets deze zomer al drastisch teruggebracht en verwacht dat ze ook vluchten moet schrappen. Vakantiemaatschappij TUI wacht de definitieve ingreep vandaag af, als duidelijk wordt hoeveel minder passagiers er vervoerd mogen worden. Corendon schrapt of verplaatst een kwart van haar vluchten vanaf Schiphol, onder meer naar Rotterdam en Duitse luchthavens.
Ik heb zelf een ticket geboekt en een hotel, niet via een reisorganisatie. Krijg ik wel geld terug als mijn vlucht vervalt?
Als er geen vervangende vlucht is, dan krijg je de ticketprijs binnen zeven dagen terug, zegt Babs van der Staak van de Consumentenbond. ,,Er kunnen uiteindelijk minder mensen vliegen, dus zo’n alternatieve vlucht kan lastig zijn.” Maar ja, hoe zit dat met het hotel? Vaak kun je ruim van tevoren nog gratis annuleren. ,,En daarom is er haast bij geboden dat de luchtvaartmaatschappijen laten weten waar hun klanten aan toe zijn, want dan zijn ze nog op tijd. Als je te laat annuleert, ben je mogelijk het volledige bedrag kwijt. We snappen dat ze een lastige logistieke puzzel moeten maken, maar laat alsjeblieft de reizigers niet de dupe zijn van het wanbeleid van Schiphol.”
Ik vlieg vanaf een ander vliegveld dan Schiphol, hoef ik me dan geen zorgen te maken?
De andere Nederlandse vliegvelden hebben nog wel capaciteit. Zo neemt Rotterdam The Hague Airport in juli en augustus 150 vluchten over Corendon die eigenlijk vanaf Schiphol zouden vertrekken, maar daarmee zijn de ‘slots’ ook wel zo goed als vol. Eindhoven heeft minder ruimte om vluchten over te nemen, maar voorziet geen problemen met het huidige rooster. Groningen en Maastricht ontvangen nieuwe reizigers met open armen. Er lopen er gesprekken met Schiphol en luchtvaartmaatschappijen en duidelijkheid daarover wordt deze week verwacht.
Schiphol is niet het enige vliegveld met problemen. Vandaag staken beveiligingsbedrijf G4S en verschillende bagage-afhandelaars op Brussels Airport en annuleert daarom alle vertrekkende vluchten. TUI Fly Belgium wijkt uit naar Oostende, Antwerpen en Luik, Corendon laat een aantal vluchten vanaf Maastricht vertrekken. Later in de week wil personeel van Brussels Airlines en Ryanair gaan staken.
Bij de oosterburen kampen grote vliegvelden als Düsseldorf en Frankfurt ook met lange wachtrijen, maar op het kleinere Düsseldorf-Weeze - populair onder prijsstunters - gaat alles nog soepel, net als in Keulen. In Groot-Brittannië zijn er op sommige luchthavens ook grote problemen: op Londen Heathrow was er afgelopen weekend een ‘tapijt’ aan koffers door technische problemen en personeelstekorten.
Hoe bepaalt de slotcoördinator welke vluchten doorgaan en welke niet?
Hugo Thomassen, managing director van Airport Coordination Netherlands (ACNL), en zijn team hebben zich de afgelopen dagen gebogen over de vraag hoe er in juli gemiddeld 13.500 minder passagiers per dag worden vervoerd vanaf Schiphol. De pijn wordt eerlijk over de verschillende maatschappijen verdeeld, maar de slotcoördinator bepaalt niet wélke vluchten worden geschrapt.
,,Wat wij aan de luchtvaartmaatschappijen meegeven is een maximaal aantal stoelen per dag. We rekenen expres met stoelen en niet met vluchten. Het aantal mensen dat vertrekt bepaalt namelijk de druk op de beveiliging en de bagage-afhandeling. Bovendien kunnen de maatschappijen veel beter zelf inschatten hoe ze het nieuwe maximum vertalen naar hun bedrijfsvoering. Ze kunnen er dan bijvoorbeeld voor kiezen om geen nieuwe tickets op vluchten te verkopen, zodat die vlucht wel gewoon kan vertrekken”, legde Thomassen voor het weekend uit.
Vanaf Schiphol hoeft dat zakje met vloeistoffen erin helemaal niet meer zelfs. Kun je lekker in je koffertje laten zitten.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:38 schreef Rene het volgende:
[..]
Dat is bij de securitycheck vertragend vanuit het land reizend. Wellicht. Ik mik hem in een plastic bak en zij scannen het. Netjes maximaal 100ml vloeibare stoffen in een plastic zakje verzameld. Kind kan de was doen. Op zich snap ik wat TUI zegt, maar ik hoef mn bagage niet in te checken wat mij ook weer tijd scheelt. Vind het een beetje potato potato om eerlijk te zijn.
Goede zet van Cor en Donquote:Op maandag 20 juni 2022 15:44 schreef onlogisch het volgende:
Goed om te lezen dat de maatschappij waar ik mee vlieg, Corendon, blijkbaar heeft voorgesorteerd op de problemen van Schiphol en 150 vluchten heeft verkast naar Rotterdam. Daarmee lijken ze alles weg te kapen voor andere maatschappijen en ben ik er opeens een stuk geruster op dat mijn vlucht niet komt te vervallen
Mogen ze ook wel doen vanaf Eeldequote:Op maandag 20 juni 2022 15:44 schreef onlogisch het volgende:
Goed om te lezen dat de maatschappij waar ik mee vlieg, Corendon, blijkbaar heeft voorgesorteerd op de problemen van Schiphol en 150 vluchten heeft verkast naar Rotterdam. Daarmee lijken ze alles weg te kapen voor andere maatschappijen en ben ik er opeens een stuk geruster op dat mijn vlucht niet komt te vervallen
Moeten ze snel zijn, want die 20 vluchten per dag zijn zo volgeboekt. Maastricht heeft er maar 17 per week over:quote:
Sterker nog, het is niet om het even. Als je alleen handbagage hebt (en al online bent ingecheckt) kun je de rij voor de incheckbalie skippen. Als je alleen ruimbagage hebt moet je én in de rij staan bij de incheckbalie én bij de security.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:43 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Goedemorgen 😅
[..]
Lijkt mij ook om het even, maar blijkbaar snappen sommige mensen het nog steeds niet?
Daar hebben ze een garantie voor, dus nee, mits ze annuleren. Je krijgt misschien wel een alternatief aangeboden maar daar hoef je niet zomaar op in te gaan. Met zulke aantallen wordt een alternatief bieden knap lastig.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:10 schreef quirina het volgende:
Ik snap dat afwachtende beleid van TUI niet.
ze kunnen in Nederland toch ook uitwijken naar andere luchthavens net zoals TUI België?
En dan klanten afschepen met een waardebon zeker? Als de reis niet door kan gaan.
Totdat 80% van de vlucht met een trolley reist, omdat ze te beroerd zijn om meer te betalen, dan is dat toch wel veel meer werk om te scannen.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:43 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Goedemorgen 😅
[..]
Lijkt mij ook om het even, maar blijkbaar snappen sommige mensen het nog steeds niet?
Keer 171 passagiers (op een Airbus 320) is dat al snel meer dan 3k.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:51 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Volgens mij is het iets van ¤20/¤25 voor 20 kilo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |