abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 juni 2022 @ 04:47:04 #1
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205018837
SCHIPHOL - De problemen op Schiphol zijn, met de zomervakantie steeds dichter aan de horizon, nog altijd verre van verholpen. Zondag kwam het tot knokpartijen, maandag tot urenlange rijen. Tot overmaat van ramp kan Schiphol de aanvragen voor Privium, een peperdure nooddeur, ook niet meer aan.



Schiphol waarschuwt inmiddels onomwonden dat het de komende weken tot urenlange rijen kan komen. Dat gebeurde ook maandag, aldus een woordvoerder. Soms stonden er rijen van vijf uur. „Er was minder personeel dan gepland en het was wel een erg drukke dag. De komende tijd is het ongeveer net zo druk als tijdens de meivakantie. Het aantal passagiers ligt echter nog onder het niveau van 2019, maar omdat er niet genoeg handjes zijn bij de bagagecontrole, zijn niet alle controleposten bemand. Daardoor stroopt het op in de terminals, en tot daarbuiten.

Hij vervolgt: „Elke dag is het een kwestie van vraag en aanbod, waar we zo goed mogelijk op inspelen. Maar op piekmomenten kunnen er langere wachttijden ontstaan.”

Overvolle vetrekhallen
Op social media gaan foto’s rond van overvolle vertrekhallen en bronnen melden aan De Telegraaf dat sommige vluchten met drie uur vertraging zijn vertrokken. ’Nog stonden er passagiers bij de bagagecontrole”, meldt een direct betrokkene. Luchtvaartmaatschappij KLM bevestigt de urenlange rijen. Al weken zijn de luchtvaartmaatschappijen in gesprek om tot een oplossing te komen, maar KLM zegt dat er nog geen uitkomst is.

Tot overmaat van ramp zit nu ook op een dure ontsnappingsroute een slot. Schiphol ontving talloze aanvragen voor Privium, een abonnementsservice waarmee je de lange rijen goeddeels ontloopt. „Veel mensen willen na corona heractiveren en we hebben ook erg veel nieuwe aanvragen. Door personeelstekort kunnen we maar een beperkt aantal aanvragen per dag verwerken. Dat is een heel proces, dus er zijn wachttijden.”

Of dat een kwestie van weken of maanden is, kan de woordvoerder niet zeggen. Voor reizigers die de komende tijd op vakantie willen, is het echter een bittere pil. De meivakantie ontaardde ruim een maand geleden in een ongekende puinhoop op de luchthaven. Ondanks tijdige waarschuwingen vanuit de reissector, luchtvaart en vakbonden was Schiphol er niet in geslaagd om genoeg personeel aan te trekken. Met name bij de security ging het helemaal mis, waardoor mensen hun vluchten misten, hun vakantie in het water zagen vallen of zelfs onwel werden.

Chaos en ’grimmige omstandigheden’
Dat laatste gebeurde ook maandag weer, erkent de Koninklijke Marechausee. „We hadden te maken met enkele onwelwordingen”, aldus een woordvoerder. Een brief van beveiligingsbedrijf CTSN Group maakte maandag melding van ’een zeer gevaarlijke situatie’ op zondag, waardoor er een risico ontstond van ’massale doorlopers’. De beveiligingsmedewerkers wisten de chaos en ’grimmige omstandigheden’ onder controle te krijgen, zo meldt general manager Adan Morik, in de brief die is ingezien door De Telegraaf. CTSN was ondanks meerdere verzoeken niet bereikbaar voor commentaar.

Uitgerekend nu het weer zo mis gaat, zit Schiphol-topman Dick Benschop niet op zijn post. Was hij tijdens de meichaos anderhalve week onzichtbaar door een coronabesmetting, ditmaal zit hij bij het World Economic Forum in Davos, de jaarvergadering van de mondiale zaken- en politieke elite. Heeft Benschop zijn prioriteiten wel op orde, nu Schiphol deze dagen weer in chaos ontaardt? Een woordvoerder meldt in een reactie dat de Schiphol-topman ’altijd gaat’.

https://www.telegraaf.nl/(...)er-gevaarlijke-chaos

'Het vliegtuig naar Tirana heeft een dag vertraging.' :)
  zaterdag 11 juni 2022 @ 04:48:46 #2
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205018838
Aandeelhouders Schiphol ‘overvallen’ door chaos in meivakantie :')

De grootaandeelhouders van Schiphol zijn overvallen door de chaos die tijdens de meivakantie ontstond door personeelsgebrek. Tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering op 12 april is er niet over gerept. Elf dagen later ging het mis.

De Nederlandse staat en de gemeenten Amsterdam en Rotterdam bezitten met zijn drieën 92 procent van de aandelen van Schiphol, de overige 8 procent is in Franse handen. Nog geen twee weken voor de meivakantie kwamen de eigenaren bijeen voor de jaarlijkse vergadering. Daarbij werd niet gewaarschuwd voor mogelijke problemen op korte termijn, stelt een woordvoerder van de gemeente Rotterdam. De gemeente Amsterdam zegt ‘verrast’ te zijn geweest door de ‘hoge en urgente mate van krapte op de arbeidsmarkt bij de beveiliging’.

https://www.ad.nl/binnenl(...)eivakantie~a78d0160/

:( :r En we worden weer voorgelogen zodat management kan blijven zitten ondanks wanbeleid :( :r
pi_205018862
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 04:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
Aandeelhouders Schiphol ‘overvallen’ door chaos in meivakantie :')

De grootaandeelhouders van Schiphol zijn overvallen door de chaos die tijdens de meivakantie ontstond door personeelsgebrek. Tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering op 12 april is er niet over gerept. Elf dagen later ging het mis.

De Nederlandse staat en de gemeenten Amsterdam en Rotterdam bezitten met zijn drieën 92 procent van de aandelen van Schiphol, de overige 8 procent is in Franse handen. Nog geen twee weken voor de meivakantie kwamen de eigenaren bijeen voor de jaarlijkse vergadering. Daarbij werd niet gewaarschuwd voor mogelijke problemen op korte termijn, stelt een woordvoerder van de gemeente Rotterdam. De gemeente Amsterdam zegt ‘verrast’ te zijn geweest door de ‘hoge en urgente mate van krapte op de arbeidsmarkt bij de beveiliging’.

https://www.ad.nl/binnenl(...)eivakantie~a78d0160/

:( :r En we worden weer voorgelogen zodat management kan blijven zitten ondanks wanbeleid :( :r
Politici die een bedrijf leiden. :')
  zaterdag 11 juni 2022 @ 13:47:12 #4
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205021164
'Verantwoordelijken vliegchaos kunnen beter zelf hun koffers pakken' _O_ _O-

Nadat corona twee jaar achtereen een onbezorgde vakantie in het buitenland verpestte of zelfs onmogelijk maakte, zou de vakantieganger deze zomer weer eens van een welverdiend verblijf in zonniger oorden kunnen gaan genieten. Dat pakt helaas anders uit. Vooral de luchtreiziger dreigt flink de klos te zijn. Reeds in de meivakantie was het een regelrechte chaos op de luchthaven Schiphol. Door enorme personeelstekorten misten passagiers hun vlucht omdat ze uren in de rij moesten staan en schrapten luchtvaartmaatschappijen honderden vluchten.

https://www.telegraaf.nl/(...)f-hun-koffers-pakken

Aldus een peiling :7
  zaterdag 11 juni 2022 @ 13:48:57 #5
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205021184
Huisjes en campings ouderwets volgeboekt, onzekerheid rond vliegreizen

Alle onzekerheid rond vliegreizen zorgt voor een opvallende tweedeling in het boekingsgedrag. Want waar vakantiehuizen, bungalows, stacaravans en campingplaatsen weer ouderwets worden vroeggeboekt, blijven vliegvakanties last minute-knallers. Tot afgrijzen van de aanbieders.

Dit jaar wachten veel reizigers nog even af voor ze het vliegtuig nemen

https://www.telegraaf.nl/(...)eid-rond-vliegreizen

Goed voor onze aandelen KLM :') _O- _O-
pi_205021249
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 13:48 schreef ikweethetookniet het volgende:

Goed voor onze aandelen KLM :') _O- _O-
kan de staat dadelijk wel goedkoop wat bijkopen. ;)

Elk nadeel heb zijn voordeel.
  zaterdag 11 juni 2022 @ 13:59:10 #7
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205021268
Schiphol: 1500 kandidaten melden zich voor baan

Voor de banenmarkt op Schiphol hebben zich 1500 kandidaten aangemeld, meldt een woordvoerster namens organisator Luchthaven Community Schiphol.

„Dat aantal is fantastisch en boven verwachting”, aldus de woordvoerster namens de circa vijftig bedrijven die hopen zo snel mogelijk nieuw personeel te werven. „We hebben in verband met de brandweereisen de aanmeldingen zelfs stop moeten zetten.” Op een eerdere banenmarkt in het voorjaar kwamen na vierhonderd aanmeldingen circa driehonderd mensen af.

Nog voor de opening van de banenmarkt om 10.00 uur vormde zich zaterdag al een rij van gegadigden voor werk in onder meer de beveiliging, bagageafhandeling, schoonmaak, catering en horeca alsmede platformmedewerkers en grondstewardessen. Die rij werd overigens sneller weggewerkt dan die voor de incheckbalies op het vliegveld, waar het zaterdag opnieuw druk was.

Om personeel warm te krijgen voor het werk op de luchthaven, maakte Schiphol onlangs bekend een extraatje aan personeel uit te delen. Het gaat onder andere om een zomertoeslag van 5,25 euro per uur bovenop het gewone salaris.

https://www.telegraaf.nl/(...)elden-zich-voor-baan

Binnenkort dus overal personeel en geen reizigers :') _O- _O-
pi_205021320
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 13:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Schiphol: 1500 kandidaten melden zich voor baan

Voor de banenmarkt op Schiphol hebben zich 1500 kandidaten aangemeld, meldt een woordvoerster namens organisator Luchthaven Community Schiphol.

„Dat aantal is fantastisch en boven verwachting”, aldus de woordvoerster namens de circa vijftig bedrijven die hopen zo snel mogelijk nieuw personeel te werven. „We hebben in verband met de brandweereisen de aanmeldingen zelfs stop moeten zetten.” Op een eerdere banenmarkt in het voorjaar kwamen na vierhonderd aanmeldingen circa driehonderd mensen af.

Nog voor de opening van de banenmarkt om 10.00 uur vormde zich zaterdag al een rij van gegadigden voor werk in onder meer de beveiliging, bagageafhandeling, schoonmaak, catering en horeca alsmede platformmedewerkers en grondstewardessen. Die rij werd overigens sneller weggewerkt dan die voor de incheckbalies op het vliegveld, waar het zaterdag opnieuw druk was.

Om personeel warm te krijgen voor het werk op de luchthaven, maakte Schiphol onlangs bekend een extraatje aan personeel uit te delen. Het gaat onder andere om een zomertoeslag van 5,25 euro per uur bovenop het gewone salaris.

https://www.telegraaf.nl/(...)elden-zich-voor-baan

Binnenkort dus overal personeel en geen reizigers :') _O- _O-
Klinkt goed, snel inwerken zodat ik in juli niet in die shit rij hoef te staan :9
  Moderator zondag 12 juni 2022 @ 12:49:22 #9
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_205030951
Ondertussen op Schiphol...

Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 12 juni 2022 @ 13:21:04 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205031389
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 12:49 schreef onlogisch het volgende:
Ondertussen op Schiphol...

[ afbeelding ]
Ik was er rond 9 uur en toen was de wachtrij voor de douane een half uurtje. Toen ik een uur later weer weg ging (ik moest iemand wegbrengen), stonden de eerste mensen al in de tent buiten te wachten. Bizar.
KuikenGuppy
  Moderator zondag 12 juni 2022 @ 13:28:14 #11
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_205031505
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2022 13:21 schreef Burdie het volgende:

[..]
Ik was er rond 9 uur en toen was de wachtrij voor de douane een half uurtje. Toen ik een uur later weer weg ging (ik moest iemand wegbrengen), stonden de eerste mensen al in de tent buiten te wachten. Bizar.
Ik moet in augustus, ik vrees met grote vrees

:{
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_205031524
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 13:28 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Ik moet in augustus, ik vrees met grote vrees

:{
Ik zou nu al in de rij gaan staan ben je zeker op tijd. ;)
  zondag 12 juni 2022 @ 13:56:30 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205032077
https://www.nu.nl/economi(...)en-in-nederland.html
Mischien moeten we die TATA nu eens de vergunning intrekken , afbreken en ophoepelen uit Nederland
TATA verergunning afpakken op basis van gedrag, TATA is illegaal
quote:
Staalconcern Tata Steel is de grootste uitstoter van stikstofoxiden in Nederland, gevolgd door luchthaven Schiphol.
Dat meldt minister Christianne van der Wal (Natuur en Stikstof), die een lijst van de honderd grootste vervuilers naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

De toppositie van Tata Steel komt niet als een verrassing. Het bedrijf in IJmuiden staat ook al bovenaan de lijst van grootste uitstoters van broeikasgassen. Daarnaast toonde recent onderzoek aan dat omwonenden worden blootgesteld aan te hoge concentraties giftige stoffen.

De top van de lijst bestaat verder vooral uit bedrijven in de aardolie- en chemische industrie en energiecentrales. Zo staan er onder meer raffinaderijen van BP, Shell en Esso in. Ook de Groningse vestiging van energieproducent RWE staat in de top tien, evenals Dow in Zeeland.

Van der Wal heeft daarnaast een lijst met de honderd grootste uitstoters van ammoniak opgesteld.
Daarop staan vooral veel veehouderijen.
quote:
GroenLinks verbaasd over gebrek aan inzicht
"Dit zijn de vervuilers die we al heel lang in beeld hebben", laat GroenLinks-Kamerlid Laura Bromet weten.
De partij is er verbaasd over dat uit antwoorden op Kamervragen blijkt dat de minister niet weet hoeveel extra stikstof de bedrijven mogen uitstoten op basis van hun vergunning.

"Ik vind het verontrustend dat de minister geen inzicht heeft in de ruimte die de bedrijven in hun vergunning hebben om nog meer stikstof uit te stoten of emissierechten te verhandelen.
De stikstofuitstoot moet omlaag.
Dit betekent dat de bedrijven minder moeten uitstoten in plaats van meer."
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 12 juni 2022 @ 15:00:21 #14
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205033131
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2022 13:21 schreef Burdie het volgende:

[..]
Ik was er rond 9 uur en toen was de wachtrij voor de douane een half uurtje. Toen ik een uur later weer weg ging (ik moest iemand wegbrengen), stonden de eerste mensen al in de tent buiten te wachten. Bizar.
Dit is de douane niet he.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 12 juni 2022 @ 15:46:31 #15
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205033538
Schiphol ten onder door corona? Realiteit is dat het een keer mis móest gaan

Onze grootste luchthaven had lange tijd een goede naam over de hele wereld. Dat imago ligt volledig aan diggelen. Bezoekers spreken schande van de chaos en lange wachtrijen. Het ergste: de directie en het kabinet creëerden zelf het probleem door voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten. Reconstructie van een aangekondigde ramp.



Een manifestatie op Schiphol. Tweehonderdvijftig medewerkers van de luchthaven verzamelen zich op Schiphol Plaza. Het zijn leden van vakbond FNV, beveiligers en bagageafhandelaars vooral. Ze willen in gesprek met de directie, en maken dat luidkeels duidelijk. Want ze zien dat hun arbeidsvoorwaarden en omstandigheden ‘alleen maar slechter worden’. ,,Er is een moordende concurrentie gaande en die gaat ten koste van ons. De race naar de bodem moet stoppen.”

https://www.ad.nl/reizen/(...)moest-gaan~ae61f573/

:D
  zondag 12 juni 2022 @ 15:50:07 #16
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205033562

Zowat iedereen weet inmiddels wat 'Dick" in het Engels betekend, het verschil met die Dick op Schiphol dat hij zichtbaar overal rond mag 'Hangen"!!?? beetje vreemd is het wel, maar ja zo zijn blijkbaar zijn manieren

^O^ _O- _O-
  zondag 12 juni 2022 @ 16:35:51 #17
1234 HiZ
Istanbullu
pi_205033901
Twee weken terug was er helemaal geen privium rij bij de veiligheidscontrole. De grenspoortjes werkten wel.
  maandag 13 juni 2022 @ 15:29:46 #18
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  dinsdag 14 juni 2022 @ 17:31:58 #19
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205049487
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ijd-informatieborden

En weer een geniaal plan :') _O-

Vriendje mocht tegen woekerprijzen weer een paar paneeltjes plaatsen om het plebs rustig te houden :|W :r
pi_205050363
Vanmiddag geland op Schiphol, hadden binnen het uur de bagage (vind ik relatief snel voor ze). Wel waren er kennelijk veel problemen met de bagage vanaf Heathrow, veel missende koffers en veel klagende mensen daardoor
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
  Moderator dinsdag 14 juni 2022 @ 19:50:51 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205050497
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:38 schreef Bombvis het volgende:
Vanmiddag geland op Schiphol, hadden binnen het uur de bagage (vind ik relatief snel voor ze). Wel waren er kennelijk veel problemen met de bagage vanaf Heathrow, veel missende koffers en veel klagende mensen daardoor
Dat zal vermoedelijk zijn omdat het in Heathrow ook een puinhoop is en de bagage niet in het vliegtuig naar Schiphol zat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205050692
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat zal vermoedelijk zijn omdat het in Heathrow ook een puinhoop is en de bagage niet in het vliegtuig naar Schiphol zat.
Klopt. Had mijn vlucht geen last van (zover ik weet, m'n bagage was vrij vroeg) maar het kwam op dezelfde bagageband binnen.
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_205052111
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 17:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ijd-informatieborden

Vriendje mocht tegen woekerprijzen weer een paar paneeltjes plaatsen om het plebs rustig te houden :|W :r
Klinkklare onzin. Hier is geen externe partij aan te pas gekomen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 15 juni 2022 @ 06:14:20 #24
19840 Libris
Live from Singapore
pi_205054483
Afelopen zondag vanaf Departures 2 (buiten EU, 21:00) gevlogen. Kon meer dan 4 uur vantevoren (rond 16:30) naar boven om koffer af te geven. In totaal in een half uurtje door security en (geautomatiseerde) paspoort controle.

Stonden wel 2 mannetjes bij de roltrap naar boven maar die controlleerden niets.
  donderdag 16 juni 2022 @ 07:25:15 #25
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205063234
quote:
Vakantiepret tienduizenden vervliegt: Schiphol annuleert definitief zomervluchten

Luchtvaartmaatschappijen zullen komende dagen tienduizenden vakantiegangers moeten omboeken of teleurstellen. Schiphol gaat definitief vluchten schrappen in de zomervakantie.

De luchthaven maakt donderdag bekend hoeveel vluchten geschrapt moeten worden in verband met personeelsgebrek bij met name de handbagagecontrole.
:{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 07:33:43 #26
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_205063252
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 07:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
:{
Man man man. Wat een farce _O-
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 07:37:46 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205063265
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 07:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
:{
Wanneer komen de filmpjes van Sjonnie en Priscilla die viesmad zijn omdat ze niet naar het resort in Turkije kunnen? :') _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 16 juni 2022 @ 07:50:11 #28
408813 crew  trein2000
pi_205063298
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 07:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
:{
Positie Schipholdirectie; functie elders.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 16 juni 2022 @ 07:58:36 #29
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205063338
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 07:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Positie Schipholdirectie; functie elders.
Ook een talent, om er zo'n chaos van te maken.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205063442
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 07:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
:{
Denk je na Corona eindelijk weer op vakantie te kunnen....

A few moments later..

:')
pi_205063454
quote:
84s.gif Op donderdag 16 juni 2022 07:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wanneer komen de filmpjes van Sjonnie en Priscilla die viesmad zijn omdat ze niet naar het resort in Turkije kunnen? :') _O-
Mweh. Kun je wat van vinden hoor, maar zou jij dat niet zijn als je het hele jaar de tyfus hebt gewerkt en je welverdiende vakantie gaat op deze manier niet door?
  donderdag 16 juni 2022 @ 08:26:21 #32
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205063479
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:23 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Mweh. Kun je wat van vinden hoor, maar zou jij dat niet zijn als je het hele jaar de tyfus hebt gewerkt en je welverdiende vakantie gaat op deze manier niet door?
Starhopper werkt niet dus deze situatie is hem vreemd.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205063511
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Starhopper werkt niet dus deze situatie is hem vreemd.
U bent zelf ook hard aan het werk op Fok! zeker?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 08:33:29 #34
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205063523
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:23 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Mweh. Kun je wat van vinden hoor, maar zou jij dat niet zijn als je het hele jaar de tyfus hebt gewerkt en je welverdiende vakantie gaat op deze manier niet door?
Duizenden euro's betalen aan een vakantie en het enige wat je doet is aan het zwembad van een resort liggen :') Dit kan hier in Nederland ook. Waarom dan onnodig het vliegtuig pakken?
Dusja, ik vind het wel mooi dat dit soort milieuvervuilende vakantiegangers eens karma krijgen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205063554
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2022 13:21 schreef Burdie het volgende:

[..]
Ik was er rond 9 uur en toen was de wachtrij voor de douane een half uurtje. Toen ik een uur later weer weg ging (ik moest iemand wegbrengen), stonden de eerste mensen al in de tent buiten te wachten. Bizar.
das wel heel gek want als je vertrekt ga je niet langs de douane
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  User die overal opduikt 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 08:38:08 #36
186611 Haags
pi_205063555
Weg met die zoutzak, opzouten!
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 16 juni 2022 @ 08:38:42 #37
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205063561
quote:
6s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]
das wel heel gek want als je vertrekt ga je niet langs de douane
Hangt er vanaf waar je heengaat.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 16 juni 2022 @ 08:38:45 #38
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205063562
quote:
6s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
U bent zelf ook hard aan het werk op Fok! zeker?
Ik ben geveld door de Corona dus vandaag niet aan het werk inderdaad.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205063566
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hangt er vanaf waar je heengaat.
nee hoor, als je vertrekt vanaf Schiphol ga je nooit langs de douane
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 16 juni 2022 @ 08:39:13 #40
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205063567
quote:
6s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]
das wel heel gek want als je vertrekt ga je niet langs de douane
Nooit buiten de EU gevlogen dus?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 16 juni 2022 @ 08:39:31 #41
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205063568
quote:
6s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]
nee hoor, als je vertrekt vanaf Schiphol ga je nooit langs de douane
Oh je bent aan het mierenneuken over paspoortcontrole (Marechaussee) vs douane.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205063573
quote:
6s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nooit buiten de EU gevlogen dus?
jawel, ook dan ga je niet langs de douane
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205063575
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Oh je bent aan het mierenneuken over paspoortcontrole vs douane.
totaal andere functies en uitvoerende diensten... je zegt toch ook niet dat de politie je huis komt blussen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 08:40:39 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205063578
quote:
6s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]
totaal andere functies en uitvoerende diensten... je zegt toch ook niet dat de politie je huis komt blussen?
_O- :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 16 juni 2022 @ 08:40:51 #45
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205063580
quote:
6s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]
totaal andere functies en uitvoerende diensten... je zegt toch ook niet dat de politie je huis komt blussen?
Ach voor een leek is het wat lastiger te begrijpen dan voor hoogopgeleide personen zoals jij en ik.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205063584
quote:
6s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ach voor een leek is het wat lastiger te begrijpen dan voor hoogopgeleide personen zoals jij en ik.
mwah valt wel mee hoor... het staat zelfs op de uniformen...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205063601
quote:
84s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:33 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Duizenden euro's betalen aan een vakantie en het enige wat je doet is aan het zwembad van een resort liggen :') Dit kan hier in Nederland ook. Waarom dan onnodig het vliegtuig pakken?
Dusja, ik vind het wel mooi dat dit soort milieuvervuilende vakantiegangers eens karma krijgen.
Dat kan je doen met 16-18 graden of 30-35 graden, klein detail.
pi_205063621
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 07:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
:{
Luchtvaartmaatschappijen gaan dan toch Schiphol verantwoordelijk stellen voor de gemiste centjes?
  donderdag 16 juni 2022 @ 08:52:30 #49
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205063640
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:49 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Luchtvaartmaatschappijen gaan dan toch Schiphol verantwoordelijk stellen voor de gemiste centjes?
Er zullen ongetwijfeld nog vele claims volgen ja.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205064095
Wanhoop is wel hoog bij schiphol. Ze beginnen nu ook allemaal criminelen aan te nemen incl. Politie die het accordeert.
pi_205064196
quote:
84s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:33 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Duizenden euro's betalen aan een vakantie en het enige wat je doet is aan het zwembad van een resort liggen :') Dit kan hier in Nederland ook. Waarom dan onnodig het vliegtuig pakken?
Dusja, ik vind het wel mooi dat dit soort milieuvervuilende vakantiegangers eens karma krijgen.
Laat iedereen zelf bepalen waar ie op vakantie heen wil. En hoezo karma krijgen? Wat hebben ze jou gedaan dan?

Wat doe jij allemaal niet, voor een beter milieu?
pi_205064214
quote:
84s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:33 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Duizenden euro's betalen aan een vakantie en het enige wat je doet is aan het zwembad van een resort liggen :') Dit kan hier in Nederland ook. Waarom dan onnodig het vliegtuig pakken?
Dusja, ik vind het wel mooi dat dit soort milieuvervuilende vakantiegangers eens karma krijgen.
In NL ben je meer geld kwijt en zit je aan een aftandse zwembad in een crappy center parcs met slecht weer.
  donderdag 16 juni 2022 @ 10:34:49 #53
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205064236
Frankfurt en Brussel zullen het wel extra druk krijgen nu. Londen en Parijs kunnen eventueel ook nog.

Functie elders voor het bestuur en er wat interimmers neerzetten lijkt me wel handig om dezelfde puinhoop volgend jaar te voorkomen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_205064292
Wat gebeurd er met je ticket dan?

Stel het wordt geannuleerd en je hebt al een hotel geboekt zonder te kunnen annuleren..

Wat te doen met hotel ?
pi_205064375
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 10:44 schreef Enawh het volgende:
Wat gebeurd er met je ticket dan?

Stel het wordt geannuleerd en je hebt al een hotel geboekt zonder te kunnen annuleren..

Wat te doen met hotel ?
Weet niet hoe verzekeringen er nu mee omgaan maar in de covid periode kostte het me een aardige duit toen vluchten vervielen door een code aanpassing voor meerdere landen.

Dat blijft het risico van losse boekingen.
pi_205064393
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 10:44 schreef Enawh het volgende:
Wat gebeurd er met je ticket dan?

Stel het wordt geannuleerd en je hebt al een hotel geboekt zonder te kunnen annuleren..

Wat te doen met hotel ?
Als je zelf een hotel hebt geboekt (zonder annuleringsverzekering of annuleringsmogelijkheid) lijkt het me eigen risico. De luchtvaartmaatschappij is verantwoordelijk voor het vervoer van A naar B, maar verder niet voor voortvloeiende schade die ontstaat door je niet te vervoeren.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 11:04:42 #57
319979 Fok-it
All is well
pi_205064402
quote:
84s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:33 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Duizenden euro's betalen aan een vakantie en het enige wat je doet is aan het zwembad van een resort liggen :') Dit kan hier in Nederland ook. Waarom dan onnodig het vliegtuig pakken?
Dusja, ik vind het wel mooi dat dit soort milieuvervuilende vakantiegangers eens karma krijgen.
Meid

Een resort in Turkije kost echt geen duizenden euro's.

Mijn soort vakantie is het niet, maar als je 40(+) uur werkt per week met weinig ruimte tot ontspanning lijkt de hele dag op je gat liggen me een hele logische keuze
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 11:05:14 #58
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205064406
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 10:44 schreef Enawh het volgende:
Wat gebeurd er met je ticket dan?

Stel het wordt geannuleerd en je hebt al een hotel geboekt zonder te kunnen annuleren..

Wat te doen met hotel ?
Reisverzekering en als je die niet hebt de luchtvaartmaatschappij aansprakelijk stellen dan wel de luchthaven aansprakelijk stellen.

Ligt er ook aan of je wel bij een volgende vlucht meekan, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 11:06:44 #59
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205064418
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2022 10:34 schreef MichaelScott het volgende:
Frankfurt en Brussel zullen het wel extra druk krijgen nu. Londen en Parijs kunnen eventueel ook nog.

Functie elders voor het bestuur en er wat interimmers neerzetten lijkt me wel handig om dezelfde puinhoop volgend jaar te voorkomen.
We hebben toch ook vliegveld Eindhoven, Rotterdam, Lelystad en Groningen? Die kunnen prima Europese vluchten afhandelen. Al zou het natuurlijk beter zijn dat mensen binnen Europa met de trein gaan.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 11:08:27 #60
319979 Fok-it
All is well
pi_205064430
quote:
84s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:06 schreef Starhopper het volgende:

[..]
We hebben toch ook vliegveld Eindhoven, Rotterdam, Lelystad en Groningen? Die kunnen prima Europese vluchten afhandelen. Al zou het natuurlijk beter zijn dat mensen binnen Europa met de trein gaan.
Zolang het Europese treinnetwerk hemeltergend duur blijft gaat dat niet gebeuren
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 11:08:56 #61
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205064432
quote:
84s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:06 schreef Starhopper het volgende:

[..]
We hebben toch ook vliegveld Eindhoven, Rotterdam, Lelystad en Groningen? Die kunnen prima Europese vluchten afhandelen. Al zou het natuurlijk beter zijn dat mensen binnen Europa met de trein gaan.
Denk nou eens logisch na, als Schiphol geen personeel kan krijgen waarom zouden de andere vliegvelden het wel kunnen krijgen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205064448
Alle life coaches moeten gewoon terug naar hun reguliere baan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2022 11:11:14 ]
pi_205064577
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Denk nou eens logisch na, als Schiphol geen personeel kan krijgen waarom zouden de andere vliegvelden het wel kunnen krijgen?
Groningen had aan een aanbod gedaan om vluchten van Schiphol over te nemen. Probleem blijft wie wil er naar Groningen reizen als je voor Schiphol geboekt hebt.
pi_205064593
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:25 schreef Brembo het volgende:

[..]
Groningen had aan een aanbod gedaan om vluchten van Schiphol over te nemen. Probleem blijft wie wil er naar Groningen reizen als je voor Schiphol geboekt hebt.
Beter dan annuleren eerlijk gezegd ;(
pi_205064634
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:25 schreef Brembo het volgende:

[..]
Groningen had aan een aanbod gedaan om vluchten van Schiphol over te nemen. Probleem blijft wie wil er naar Groningen reizen als je voor Schiphol geboekt hebt.
Als je kunt kiezen tussen thuisblijven of vliegen via Groningen...
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 11:37:28 #66
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205064658
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Denk nou eens logisch na, als Schiphol geen personeel kan krijgen waarom zouden de andere vliegvelden het wel kunnen krijgen?
Misschien betalen ze daar het personeel wel een goed loon en hebben ze geen te kort aan personeel?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 16 juni 2022 @ 11:41:26 #67
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205064680
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Denk nou eens logisch na, als Schiphol geen personeel kan krijgen waarom zouden de andere vliegvelden het wel kunnen krijgen?
Buiten dat; Lelystad Airport is sowieso nog niet eens open (als het al ooit open gaat voor vakantievlivhten) en valt ook onder de schiphol groep. Als je daar gaat werken krijg je waarschijnlijk dezelfde arbeidsvoorwaarden als op schiphol.
  donderdag 16 juni 2022 @ 11:48:31 #68
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205064725
Team @Noek .

Wat een act.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 11:56:26 #69
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205064789
quote:
84s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Misschien betalen ze daar het personeel wel een goed loon en hebben ze geen te kort aan personeel?
Natuurlijk, joh, want dat is de situatie momenteel in Nederland, iedereen heeft personeel zat. Oh...wacht...

En je weet dat Lelystad onderdeel is van Schiphol?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205064820
https://www.ad.nl/reizen/(...)de-rechter~a27a4ad8/

Nou, dat worden weer fikse claims.
Maar goed, wij betalen wel weer met steun.
pi_205064849
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 12:00 schreef Toine51 het volgende:
https://www.ad.nl/reizen/(...)de-rechter~a27a4ad8/

Nou, dat worden weer fikse claims.
Maar goed, wij betalen wel weer met steun.
Reisorganisaties failliet, luchtvaartmaatchappijen failliet, Schiphol failliet, ANVR failliet. Als ze echt 30% willen schrappen wordt het een ongekende shitshow. Na 2 jaar covid restricties zullen er weinig organisaties in de reisbranche zijn met een gezonde boekhouding
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 12:07:03 #72
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_205064867
Ik vlieg (of niet lol) van de zomer via Schiphol -O-
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_205064884
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 14:06 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Klinkt goed, snel inwerken zodat ik in juli niet in die shit rij hoef te staan :9
Dat is nog maar afwachten als er 500 geschikt zijn is het veel.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205064903
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:49 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Luchtvaartmaatschappijen gaan dan toch Schiphol verantwoordelijk stellen voor de gemiste centjes?
En dan moet er belasting geld bij zoals gewoon met die luchtvaartindustie. Gewoon die mensen niet compenseren je betaalt het toch zelf.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205064947
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 12:04 schreef Ericr het volgende:

[..]
Reisorganisaties failliet, luchtvaartmaatchappijen failliet, Schiphol failliet, ANVR failliet. Als ze echt 30% willen schrappen wordt het een ongekende shitshow. Na 2 jaar covid restricties zullen er weinig organisaties in de reisbranche zijn met een gezonde boekhouding
Ach die hele branche dreef jarenlang op goedkopie reizen en nu krijgen ze de deksel op hun neus. Je hoeft er niet blij met te zijn want er moet gewoon weer een paar miljard belasting geld heen. Persoonlijk denk ik dat we dat geld beter kunnen besteden.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  User die overal opduikt 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 12:20:03 #76
186611 Haags
pi_205064953
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 12:07 schreef onlogisch het volgende:
Ik vlieg (of niet lol) van de zomer via Schiphol -O-
Ik ook, maar al heel vroeg in de ochtend dus misschien is dat nog gunstig.

Ach we zien het wel.
Zonder wrijving geen glans
pi_205064954
Kunnen we dat onzinnige controleren-om-het-controleren van die 100 ml flesjes enzo niet gewoon eens gaan afschaffen? Een terrorist komt al lang niet meer op het idee om zijn daad met een vliegtuig te plegen.
pi_205064957
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 12:07 schreef onlogisch het volgende:
Ik vlieg (of niet lol) van de zomer via Schiphol -O-
Ik ook, nou ja, dan hoef ik in ieder geval niet in de rij te staan.
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 12:24:58 #79
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205064978
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 12:08 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dat is nog maar afwachten als er 500 geschikt zijn is het veel.
Dat zou mooi zijn want 500 is precies het aantal wat Schiphol te kort komt momenteel ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205064997
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 12:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat zou mooi zijn want 500 is precies het aantal wat Schiphol te kort komt momenteel ;)
Moeten ze nog ingewerkt worden enz. Dat gaan ze echt niet redeen voor augustus.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205065022
Wauw, wat een bende daar! Hoe krijg je dit voor elkaar. Ok, we kennen de geschiedenis en de oorzaken, maar dit loopt totaal uit de hand. Kan me goed voorstellen dat veel mensen woest worden. Ook geen enkele tegemoetkoming. Ze laten de boel gewoon helemaal in de soep lopen. Onvoorstelbaar dit.
pi_205065026
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 12:07 schreef onlogisch het volgende:
Ik vlieg (of niet lol) van de zomer via Schiphol -O-
Sterkte! :{
  donderdag 16 juni 2022 @ 12:32:59 #83
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205065032
Kans dus van 1 op 3 dat je vlucht geschrapt gaat worden :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205065046
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 07:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Positie Schipholdirectie; functie elders.
"Geen actieve herinnering aan, ik blijf lekker zitten" - directie Schiphol
  donderdag 16 juni 2022 @ 12:35:17 #85
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205065050
quote:
84s.gif Op donderdag 16 juni 2022 07:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wanneer komen de filmpjes van Sjonnie en Priscilla die viesmad zijn omdat ze niet naar het resort in Turkije kunnen? :') _O-
Je bent niet echt het scherpste mes in de keukenla hè ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_205065053
Veel Red Bull inslaan dus, dan kan je eventueel zelf nog heen vliegen.
pi_205065055
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 10:31 schreef xminator het volgende:

[..]
In NL ben je meer geld kwijt en zit je aan een aftandse zwembad in een crappy center parcs met slecht weer.
3 keer zoveel betalen om 100km verderop vakantie te vieren.
pi_205065061
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:41 schreef Gunner het volgende:

[..]
Buiten dat; Lelystad Airport is sowieso nog niet eens open (als het al ooit open gaat voor vakantievlivhten) en valt ook onder de schiphol groep. Als je daar gaat werken krijg je waarschijnlijk dezelfde arbeidsvoorwaarden als op schiphol.
Parkeren misschien wel gratis, want ruimte zat. :') Kleiner vliegveld is wel aantrekkelijker om te werken lijkt me.
pi_205065090
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 12:36 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
3 keer zoveel betalen om 100km verderop vakantie te vieren.
Een huisje in het hoogseizoen is duurder dan veel vliegreizen in Europa.

2 weken huisje zit zo op 3.500 tot 6.000 euro als je niet terecht wil komen in een verrot Peter Gillis park.

Wordt natuurlijk anders als je een gezin hebt van 4+ personen. Dan is een huisje meestal goedkoper.
pi_205065097
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:44 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Dat kan je doen met 16-18 graden of 30-35 graden, klein detail.
Volg je het weer in Nederland wel een beetje?
pi_205065117
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 12:42 schreef Ericr het volgende:

[..]
Een huisje in het hoogseizoen is duurder dan veel vliegreizen in Europa.

2 weken huisje zit zo op 3.500 tot 6.000 euro als je niet terecht wil komen in een verrot Peter Gillis park.

Wordt natuurlijk anders als je een gezin hebt van 4+ personen. Dan is een huisje meestal goedkoper.
Moet je eens op een hotelkamer zoeken aan de kust in Nederland. Torenhoge prijzen voor belabberb aanbod, twee daagjes NL of een week Zuid Europa. Keuze snel gemaakt.
  donderdag 16 juni 2022 @ 12:48:01 #92
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205065121
Ik zie een gat in de markt voor Schiphol claimbureaus zoals die tegenwoordig ook voor luchtvaartmaatschappijen zijn.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205065169
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 12:44 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Volg je het weer in Nederland wel een beetje?
:') Really? Blij klappen dat het 3 dagen zomer is in Nederland? Ik heb nu geen vakantie hoor. Als jij mij kan garanderen dat het mooi weer is als ik vakantie heb graag.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2022 12:54:41 ]
pi_205065175
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 12:54 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
:') Really? Blij klappen dat het 3 dagen zomer is in Nederland? Ik heb nu geen vakantie hoor. Als jij mij kan garanderen dat het mooi weer is als ik vakantie heb graag.
Ik voorspel een bloedhete zomer.

Het is tijd voor de zomerverwachting van Weer.nl, in samenwerking met DTN en WCS. De zomer ziet er voor Nederland behoorlijk warm uit, eigenlijk gedurende alle drie de zomermaanden, maar met de nadruk op juli en augustus. Verder lijkt de normale tot een iets beneden normale hoeveelheid regen te vallen en houdt de in de lente ingezette droogte in het algemeen aan.


https://www.weer.nl/nieuw(...)-mogelijk-vrij-droog
pi_205065195
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 12:55 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik voorspel een bloedhete zomer.

Het is tijd voor de zomerverwachting van Weer.nl, in samenwerking met DTN en WCS. De zomer ziet er voor Nederland behoorlijk warm uit, eigenlijk gedurende alle drie de zomermaanden, maar met de nadruk op juli en augustus. Verder lijkt de normale tot een iets beneden normale hoeveelheid regen te vallen en houdt de in de lente ingezette droogte in het algemeen aan.


https://www.weer.nl/nieuw(...)-mogelijk-vrij-droog
2021 wil zijn voorspellingen terug.
pi_205065335
Toch fijn dat Schiphol zo bereid is zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen en een forse bijdrage te leveren aan het oplossen van het klimaatprobleem en de stikstofcrisis.

Zullen de boeren vast blij mee zijn.
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 13:27:43 #97
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205065394
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juni 2022 13:18 schreef tizitl2 het volgende:
Toch fijn dat Schiphol zo bereid is zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen en een forse bijdrage te leveren aan het oplossen van het klimaatprobleem en de stikstofcrisis.

Zullen de boeren vast blij mee zijn.
Ieder nadeel hep zijn voordeel ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205065431
Waar is Dickie? :wtf:
  donderdag 16 juni 2022 @ 13:37:22 #99
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205065463
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Starhopper wordt gesloopt.

Erg mooi.
Nikonlover de Stervende Zwaan :Y
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 14:26:23 #100
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_205065805
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 12:20 schreef Haags het volgende:

[..]
Ik ook, maar al heel vroeg in de ochtend dus misschien is dat nog gunstig.

Ach we zien het wel.
Same makker. Hopelijk is dat nu een keer gunstig.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 16 juni 2022 @ 15:35:22 #101
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  donderdag 16 juni 2022 @ 15:35:57 #102
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  donderdag 16 juni 2022 @ 15:36:30 #103
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  donderdag 16 juni 2022 @ 15:37:05 #104
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205066510
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Reisverzekering en als je die niet hebt de luchtvaartmaatschappij aansprakelijk stellen dan wel de luchthaven aansprakelijk stellen.

Ligt er ook aan of je wel bij een volgende vlucht meekan, natuurlijk.
Ik las op AD dat als je vlucht wordt geannuleerd je geld terug moet krijgen van je reisorganisatie. Klopt dat dan weer wel ?

Ikzelf kan niks aan doen dat ze niet meer vliegen toch..
  User die overal opduikt 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 16:46:13 #106
186611 Haags
pi_205066704
Om 19.00 dus een persconferentie van Flophol
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 16 juni 2022 @ 17:03:28 #107
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205066840
Aantal maanden dat er crisis is: 3
Aantal ontslagen topmanagers: 0
Aantal concrete herstructureringen: 0
Aantal concrete oplossingen: 0
Aantal boetes / claims op handen: enorm

Oplossing: minder vluchten.

Benschop, hou toch de eer aan jezelf.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 16 juni 2022 @ 17:09:13 #108
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205066887
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 17:03 schreef Scorpie het volgende:
Aantal maanden dat er crisis is: 3
Aantal ontslagen topmanagers: 0
Aantal concrete herstructureringen: 0
Aantal concrete oplossingen: 0
Aantal boetes / claims op handen: enorm

Oplossing: minder vluchten.

Benschop, hou toch de eer aan jezelf.
Allemaal problemen die je ver van tevoren zou moeten zien aankomen, lijkt me.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205066957
Ik denk dat Benschop allang binnen is. Gewoon lekker stoppen. Bij zijn Driebergen zijn werkelijk prachtige bossen. Lange wandeling met de hond en nergens meer aan denken. Dat zou ik doen.
pi_205066977
Overheid gaat Schiphol kapot maken.
Lekker bezig............................ Daar gaat 1 van de grootste Nederlandse bedrijven.
pi_205067005
quote:
er staat: 'Maar het mes zetten in de belangrijke banenmotor is politiek omstreden en - zeker voor een VVD-minister als Harbers - een zware dobber.'
hoezo banenmotor?? leest die man geen kranten?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_205067074
Niveau debiteuren/crediteuren dit.

Hopelijk pakt de overheid door, snoeien met Schiphol en KLM.
  donderdag 16 juni 2022 @ 17:48:18 #113
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205067167
quote:
Terecht lijkt me, ze hebben diensten verkocht die ze helemaal niet kunnen leveren.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 16 juni 2022 @ 17:52:25 #114
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205067197
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2022 17:48 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Terecht lijkt me, ze hebben diensten verkocht die ze helemaal niet kunnen leveren.
Diensten waarvan ze hadden kunnen en moeten zien aankomen dat die niet geleverd zouden kunnen worden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205067259
PUSHMELDING

quote:
Luchthaven Schiphol schrapt deze zomer enkele honderden vluchten per dag. Dat zeggen bronnen tegen de NOS. Het gaat om vertrekkende en aankomende vluchten.

In de drukke zomermaanden handelt Schiphol normaal gesproken maximaal 1400 vluchten per dag af. Omdat er een groot personeelstekort is, worden daar nu een paar honderd vluchten vanaf gehaald.
HONDERDEN allen.
  donderdag 16 juni 2022 @ 18:05:36 #116
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205067282
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:02 schreef Bolasie het volgende:
PUSHMELDING
[..]
HONDERDEN allen.
30% per dag :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 18:06:01 #117
206731 Mortaxx
Doomer
pi_205067287
Prachtig nieuws voor het klimaat
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_205067292
Goed nieuws voor in de tuin, minder geluidsoverlast :)
  donderdag 16 juni 2022 @ 18:14:49 #119
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205067370
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:06 schreef StephanL het volgende:
Goed nieuws voor in de tuin, minder geluidsoverlast :)
Amstelvener gespot.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205067405
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Amstelvener gespot.
Bijna. Alsof er geen vliegtuigen zijn die geen herrie maken. Wordt af en toe ‘s nachts gewoon wakker van die vliegtuigen. Sommige maken duidelijk meer herrie dan anderen.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 18:19:37 #121
186611 Haags
pi_205067415
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:02 schreef Bolasie het volgende:
PUSHMELDING
[..]
HONDERDEN allen.
Het gaat met name om vluchten tussen half juli en half augustus.

twitter
Zonder wrijving geen glans
pi_205067425
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:18 schreef StephanL het volgende:
Wordt af en toe ‘s nachts gewoon wakker van die vliegtuigen.
Daar heb ik echt nooit last van eerlijk gezegd. Overdag hoor ik ze ook niet als alles in huis dicht is. Woon echt zo goed als letterlijk op de Buitenveldertbaan-route in Buitenveldert.

Uiteraard wel als je buiten bent of een raam/deur open hebt staan, dat spreekt voor zich.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2022 18:21:11 ]
pi_205067434
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:19 schreef Haags het volgende:

[..]
Het gaat met name om vluchten tussen half juli en half augustus.

[ twitter ]
Ik heb vluchten staan op 14 en 15 augustus. Het komt wel heel dichtbij zo.
  donderdag 16 juni 2022 @ 18:23:35 #124
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205067454
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:19 schreef Haags het volgende:

[..]
Het gaat met name om vluchten tussen half juli en half augustus.

[ twitter ]
RIP zomervakantie
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205067467
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:20 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Daar heb ik echt nooit last van eerlijk gezegd. Overdag hoor ik ze ook niet als alles in huis dicht is. Woon echt zo goed als letterlijk op de Buitenveldertbaan-route in Buitenveldert.

Uiteraard wel als je buiten bent of een raam/deur open hebt staan, dat spreekt voor zich.
ik woon vlak aan de kust. Je hoort hier duidelijk dat ze meer van de motor vragen als ze boven land komen. Stukje hoger gaan vliegen en de bocht maken om richting Schiphol te gaan.

Misschien als je bij jou zijn dat de motoren weer zo goed als dicht geschroefd hebben ivm met daling.
pi_205067498
Speciaal geboekt op Zestienhoven voor de schoolvakanties ingaan. ;)

Denk wel dat een aantal 'ex-Schipholvluchten' naar andere luchthavens zal worden omgezet -voor zover mogelijk- zodat de drukte ook daar toeneemt.
pi_205067527
zo'n Boeing kan ook prima opstijgen vanaf de A2 hoor.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_205067545
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:06 schreef StephanL het volgende:
Goed nieuws voor in de tuin, minder geluidsoverlast :)
In de buurt gaan wonen van een van de grootste vliegvelden van Europa en dan gaan klagen over geluidsoverlast.

Ook weer zo iets.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 16 juni 2022 @ 18:36:36 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205067548
:{ Nog nooit met het vliegtuig op vakantie gegaan. Nu eindelijk de van mei 2020 uitgestelde reis naar de VS maken. :’) 13 juli… :X
*fingers crossed… :X
***
  donderdag 16 juni 2022 @ 18:39:37 #131
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205067562
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:36 schreef TLC het volgende:

[..]
In de buurt gaan wonen van een van de grootste vliegvelden van Europa en dan gaan klagen over geluidsoverlast.

Ook weer zo iets.
Ja dat is wel apart. Misschien door de makelaar uitgenodigd bij gunstige windrichtring?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205067577
“Voor de mensen die al 2 jaar niet op vakantie zijn geweest….”

Moet je ook gewoon doorleven tijdens corona hè |:)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  donderdag 16 juni 2022 @ 18:56:08 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205067658
quote:
6s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]
das wel heel gek want als je vertrekt ga je niet langs de douane
He ja laten we dat laagopgeleide meiske pakken op een foutieve woordkeuze :P. Iedereen wist wat er bedoeld werd toch? ;).
Zaterdag weer de echtgenoot ophalen, ben benieuwd of ik dan nog wat merk van de drukte. Departures en Arrivals houden ze best netjes gescheiden op Schiphol.
KuikenGuppy
  donderdag 16 juni 2022 @ 18:56:11 #134
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_205067659
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:28 schreef 1superbeschuitje het volgende:
Speciaal geboekt op Zestienhoven voor de schoolvakanties ingaan. ;)

Denk wel dat een aantal 'ex-Schipholvluchten' naar andere luchthavens zal worden omgezet -voor zover mogelijk- zodat de drukte ook daar toeneemt.
Het is geen 1980 meer.
Koel en donker bewaren
pi_205067662
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 17:24 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]
er staat: 'Maar het mes zetten in de belangrijke banenmotor is politiek omstreden en - zeker voor een VVD-minister als Harbers - een zware dobber.'
hoezo banenmotor?? leest die man geen kranten?
Ook die banenmoter valt wel mee ze rekenen bijvoorbeeld de bakker waar een klm piloot brood koopt ook mee volgens FTM. Een paar banen tellen ze dubbel.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 16 juni 2022 @ 18:56:48 #136
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_205067666
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:36 schreef BE het volgende:
:{ Nog nooit met het vliegtuig op vakantie gegaan. Nu eindelijk de van mei 2020 uitgestelde reis naar de VS maken. :’) 13 juli… :X
*fingers crossed… :X
Oei, normaal ben ik van 'jammer dan voor al die vlieggrage mensen', maar hiervan hoop ik wel dat het door kan gaan!
Koel en donker bewaren
pi_205067675
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:56 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Het is geen 1980 meer.
Rotterdam Du Heeg klinkt stukken minder imo :D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 19:02:26 #138
186611 Haags
pi_205067720
Persco is nu bezig.
Zonder wrijving geen glans
pi_205067788
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:56 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ook die banenmoter valt wel mee ze rekenen bijvoorbeeld de bakker waar een klm piloot brood koopt ook mee volgens FTM. Een paar banen tellen ze dubbel.
valt wel mee? elke werknemer die beschikbaar komt is meegenomen momenteel
uiteindelijk lukt altijd alles
  donderdag 16 juni 2022 @ 19:09:57 #140
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_205067798
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:36 schreef BE het volgende:
:{ Nog nooit met het vliegtuig op vakantie gegaan. Nu eindelijk de van mei 2020 uitgestelde reis naar de VS maken. :’) 13 juli… :X
*fingers crossed… :X
Oh dat zou echt zuur zijn :{
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_205067833
Vooral juli is het probleem dus.
  donderdag 16 juni 2022 @ 19:15:07 #142
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_205067835
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:56 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Oei, normaal ben ik van 'jammer dan voor al die vlieggrage mensen', maar hiervan hoop ik wel dat het door kan gaan!
Ik mag hopen dat je het dan over de Gordon’s op deze wereld hebt, die met grote regelmaat heen en weer vliegen en niet over mensen die een jaarlijkse vliegvakantie geboekt hebben?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  donderdag 16 juni 2022 @ 19:15:31 #143
19840 Libris
Live from Singapore
pi_205067842
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 19:09 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Oh dat zou echt zuur zijn :{
Het gaat sowieso voor veel mensen zuur zijn. Ben benieuwd wie de rekening gaat betalen.
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 19:16:17 #144
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205067854
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 19:15 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat je het dan over de Gordon’s op deze wereld hebt, die met grote regelmaat heen en weer vliegen en niet over mensen die een jaarlijkse vliegvakantie geboekt hebben?
Een dergelijke reductie maakt geen onderscheid.

Maar het zou mij niet verbazen als vooral vakantievluchten het slachtoffer zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205068198
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 19:09 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]
valt wel mee? elke werknemer die beschikbaar komt is meegenomen momenteel
Nee volgens die VVD kan Schiphol niet krimpen omdat het veel werkgelegenheid creëert. Maar in dat onderzoek tellen ze banen dubbel 173.800 maar liefst en rekenen ze bijvoorbeeld een bakker waar een klm piloot zijn brood koopt ook mee. Tja dan kom je vanzelf aan een berg banen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 16 juni 2022 @ 19:41:54 #146
40566 Ericr
Livewrong
pi_205068214
Meer dan 200.000 reizigers in juli alleen al. Die ga je nooit kunnen verplaatsen naar andere luchthavens. Reis op een 'minder' drukke dag in juli maar het zal een loterij worden of je kan vliegen of niet.
pi_205068229
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 19:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Een dergelijke reductie maakt geen onderscheid.

Maar het zou mij niet verbazen als vooral vakantievluchten het slachtoffer zijn.
Eelde hoeft morgen maar 3 toestellen te ontvangen. Het is te gek voor woorden dat van onze regionale vliegvelden geen gebruik wordt gemaakt door Schiphol. In de lockdown stonden er KLM toestellen geparkeerd op Eelde Airport. Toen werd wel gebruik gemaakt van hun diensten omdat Schiphol de ruimte niet had.
pi_205068262
Begin persco gemist, is er iets gezegd over wanneer bekend wordt welke vluchten geschrapt wordt?

En in algemeen mss nog iets over type vluchten (wereldwijd vs Europese)
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 19:46:04 #149
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205068284
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 19:43 schreef Nia het volgende:

[..]
Eelde hoeft morgen maar 3 toestellen te ontvangen. Het is te gek voor woorden dat van onze regionale vliegvelden geen gebruik wordt gemaakt door Schiphol. In de lockdown stonden er KLM toestellen geparkeerd op Eelde Airport. Toen werd wel gebruik gemaakt van hun diensten omdat Schiphol de ruimte niet had.
Een leeg vliegveld heeft veel ruimte om toestellen die niet vliegen te stallen, ja, maar dat is niet erg relevant in de huidige situatie
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205068307
Heb net drie weken besteed aan eindeloos alle bestemmingen en hotels uitzoeken en boeken dus hopelijk kunnen we in augustus naar de VS vliegen :')
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 juni 2022 @ 19:52:58 #151
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205068392
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 19:47 schreef VacaLoca het volgende:
Heb net drie weken besteed aan eindeloos alle bestemmingen en hotels uitzoeken en boeken dus hopelijk kunnen we in augustus naar de VS vliegen :')
Dikke kans dat het vooral de goedkope vluchten voor vertrekkende passagiers zullen zijn. Dus Transavia en EasyJet. Dan misschien nog vakantievluchten. Schiphol gaat natuurlijk zo veel mogelijk vaste en dure vluchten in stand houden, daar zit het geld.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205068405
Toch bizar dat die directeur er nog steeds zit. :')
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 19:56:20 #153
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205068418
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 19:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dikke kans dat het vooral de goedkope vluchten voor vertrekkende passagiers zullen zijn. Dus Transavia en EasyJet. Dan misschien nog vakantievluchten. Schiphol gaat natuurlijk zo veel mogelijk vaste en dure vluchten in stand houden, daar zit het geld.
Intercontinentale lijnvluchten zullen niet snel geschrapt worden, nee.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205068432
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 19:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Schiphol gaat natuurlijk zo veel mogelijk vaste en dure vluchten in stand houden, daar zit het geld.
Vaste vluchten als in een compleet pakket geboekt via reisorganisatie? Want die moeten gecompenseerd worden, en ze hebben al gezegd Schiphol aan te gaan klagen toch? Of wat bedoel je met vaste vluchten?
  donderdag 16 juni 2022 @ 19:57:48 #155
40566 Ericr
Livewrong
pi_205068436
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 19:45 schreef VacaLoca het volgende:
Begin persco gemist, is er iets gezegd over wanneer bekend wordt welke vluchten geschrapt wordt?

En in algemeen mss nog iets over type vluchten (wereldwijd vs Europese)
Wordt net zo'n zooi waarschijnlijk als de chaos op Schiphol
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 20:01:29 #156
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205068484
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 19:57 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Vaste vluchten als in een compleet pakket geboekt via reisorganisatie? Want die moeten gecompenseerd worden, en ze hebben al gezegd Schiphol aan te gaan klagen toch? Of wat bedoel je met vaste vluchten?
Vakantievluchten zijn geen lijnvluchten met een vaste dienstregeling.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 20:02:21 #157
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205068496
Heh, bedenk mij net dat dit mischien de redding is voor de A380 en dergelijke toestellen, als er minder vluchten gemaakt mogen worden dan is de business case voor een groter toestel met meer passagiers ineens snel gemaakt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 juni 2022 @ 20:02:53 #158
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205068505
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 19:57 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Vaste vluchten als in een compleet pakket geboekt via reisorganisatie? Want die moeten gecompenseerd worden, en ze hebben al gezegd Schiphol aan te gaan klagen toch? Of wat bedoel je met vaste vluchten?
Ik bedoel vaste vluchten als in vluchten die er in april ook wekelijks zijn. Het tegenovergestelde van seizoensvluchten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205068792
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 20:02 schreef Tijger_m het volgende:
Heh, bedenk mij net dat dit mischien de redding is voor de A380 en dergelijke toestellen, als er minder vluchten gemaakt mogen worden dan is de business case voor een groter toestel met meer passagiers ineens snel gemaakt.
Dan zit je nog steeds met het aantal mensen waar een max op zit.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 16 juni 2022 @ 20:24:55 #160
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205068799
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 19:54 schreef Jed1Gam het volgende:
Toch bizar dat die directeur er nog steeds zit. :')
Benschop denkt niet aan opstappen. Dat zei hij tijdens de persconferentie. Benschop ziet het als zijn „grote opgave om de boel aan te pakken. En daar voel ik me ook in gesteund.”

https://www.telegraaf.nl/(...)op-schiphol-in-zomer

Wat een sujet :r :r
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 20:30:12 #161
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205068857
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 20:24 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dan zit je nog steeds met het aantal mensen waar een max op zit.
Nou ja, dat ligt eraan, natuurlijk, als men puur inzet op vluchten (en dat is niet onredelijk overigens) en niet op passagiers aantallen dan kan het makkelijk en als dat gestimuleerd wordt kunnen bepaalde vluchten die nu met 2 toestellen gedaan worden met een toestel gedaan worden. Dat levert best wat op, denk ik
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205068865


Groot voorpagina nieuws op 101 allen.
pi_205069001
Eerlijk is eerlijk, als ze nu niet hadden ingegrepen en over drie weken was het weer een teringzooi geworden dan had iedereen gezegd “had dan in juni ingegrepen want dan wisten we in ieder geval waar we aan toe waren en konden we anticiperen”.
  donderdag 16 juni 2022 @ 20:42:20 #164
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205069009
Kaag geen tijd voor een reactie :')
Of die andere kanjer Mark Harbers :')
Wopke mag ook :')

Allemaal duiken ze weg :( :r
pi_205069059
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 20:02 schreef Tijger_m het volgende:
Heh, bedenk mij net dat dit mischien de redding is voor de A380 en dergelijke toestellen, als er minder vluchten gemaakt mogen worden dan is de business case voor een groter toestel met meer passagiers ineens snel gemaakt.
Dat gold al voor Heathrow.
Maar lekker vaag dit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205069117
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 19:40 schreef vipergts het volgende:

[..]
Nee volgens die VVD kan Schiphol niet krimpen omdat het veel werkgelegenheid creëert. Maar in dat onderzoek tellen ze banen dubbel 173.800 maar liefst en rekenen ze bijvoorbeeld een bakker waar een klm piloot zijn brood koopt ook mee. Tja dan kom je vanzelf aan een berg banen.
Ja dat ze banen dubbel geteld hebben dat zal allemaal wel, maar wat ik bedoel is dat het creëren van werkgelegenheid 2 jaar geleden nog een pluspunt was, maar nou niet meer. integendeel. geen enkele sector draait soepel omdat overal werknemers tekort zijn. daarom verbaast het me dat die VVDminister daar nog mee komt aankakken
uiteindelijk lukt altijd alles
  donderdag 16 juni 2022 @ 21:23:43 #167
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205069604
Lange rijen blijven en oorlog om de kosten :') _O- _O-

https://www.telegraaf.nl/(...)-om-kosten-van-chaos

En Dick blijft gewoon zitten 8)7 8)7
pi_205070154
Benschop is waardeloos.
Hoeveel verdient hij eigenlijk?
En waarom zijn oud-personeelsleden niet benaderd om terug te komen? Zijn direct inzetbaar en hebben nauwelijks/geen inwerktijd nodig.
  donderdag 16 juni 2022 @ 22:15:52 #169
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205070181
500.000 per jaar voor wanprestatie :(
pi_205070454
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 20:02 schreef Tijger_m het volgende:
Heh, bedenk mij net dat dit mischien de redding is voor de A380 en dergelijke toestellen, als er minder vluchten gemaakt mogen worden dan is de business case voor een groter toestel met meer passagiers ineens snel gemaakt.
Ik weer niet hoe het nu is maar tot een paar jaar geleden waren er maar 3 gates geschikt om de A380 te kunnen afhandelen. Gaat niet op schieten...
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 22:52:16 #171
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205070557
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 22:40 schreef spoilert het volgende:

[..]
Ik weer niet hoe het nu is maar tot een paar jaar geleden waren er maar 3 gates geschikt om de A380 te kunnen afhandelen. Gaat niet op schieten...
Ik had het niet per se over nu meteen of dit jaar, natuurlijk, het was meer een gedachte voor de langere termijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205070568
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 22:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik had het niet per se over nu meteen of dit jaar, natuurlijk, het was meer een gedachte voor de langere termijn.
Ze krijgen daar nu al niets voor elkaar, laten ze alsjeblieft niet beginnen met nog meer verbouwen.
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 22:54:27 #173
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205070582
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 22:12 schreef RapaNui het volgende:
Benschop is waardeloos.
Hoeveel verdient hij eigenlijk?
En waarom zijn oud-personeelsleden niet benaderd om terug te komen? Zijn direct inzetbaar en hebben nauwelijks/geen inwerktijd nodig.
Mischien moet je dat aan de bedrijven waar ze voor werken vragen en nee, dat is niet Schiphol.

Ik vind dat overigens wel een deel van het probleem, dat je security uitbesteed zet ik al vraagtekens bij maar het uitbesteden aan 5 verschillende bedrijven is echt alleen maar gedaan om zoveel mogelijk te besparen.
Niet dat de passagiers daar een boodschap aan hebben, die willen alleen maar goedkoop vliegen, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 22:55:20 #174
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205070592
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juni 2022 22:53 schreef spoilert het volgende:

[..]
Ze krijgen daar nu al niets voor elkaar, laten ze alsjeblieft niet beginnen met nog meer verbouwen.
Och, het verbouwen is de afgelopen 30 jaar best wel aardig gedaan, ik kan mij Schiphol anno 1972 nog herinneren ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205070719
Ik snap de directie van Schiphol niet, dit gaat ze miljarden kosten aan claims. Gewoon de huidige en, een paar honderd beveiligers die wegbezuinigd zijn tijdens Corona een aanbod doen van een bonus van een ton of zo als ze deze zomer bijspringen. Veel goedkoper als al die claims en reputatieschade die gaat komen.
  donderdag 16 juni 2022 @ 23:20:01 #176
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205070753
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 23:15 schreef Havermout2 het volgende:
Ik snap de directie van Schiphol niet, dit gaat ze miljarden kosten aan claims. Gewoon de huidige en, een paar honderd beveiligers die wegbezuinigd zijn tijdens Corona een aanbod doen van een bonus van een ton of zo als ze deze zomer bijspringen. Veel goedkoper als al die claims en reputatieschade die gaat komen.
Penny wise, pound foolish.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 16 juni 2022 @ 23:40:46 #177
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205070882
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Denk nou eens logisch na, als Schiphol geen personeel kan krijgen waarom zouden de andere vliegvelden het wel kunnen krijgen?
Er zijn regionale verschillen in het personeelstekort. In het noordoosten van het land heb je per hoofd van de bevolking minder werkgelegenheid dan in de Randstad.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 16 juni 2022 @ 23:42:17 #178
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_205070893
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 23:15 schreef Havermout2 het volgende:
Ik snap de directie van Schiphol niet, dit gaat ze miljarden kosten aan claims. Gewoon de huidige en, een paar honderd beveiligers die wegbezuinigd zijn tijdens Corona een aanbod doen van een bonus van een ton of zo als ze deze zomer bijspringen. Veel goedkoper als al die claims en reputatieschade die gaat komen.
Hahahahahahahahaha,
nee.
Feyenoord!!! * Barça
pi_205071326
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 23:15 schreef Havermout2 het volgende:
Ik snap de directie van Schiphol niet, dit gaat ze miljarden kosten aan claims. Gewoon de huidige en, een paar honderd beveiligers die wegbezuinigd zijn tijdens Corona een aanbod doen van een bonus van een ton of zo als ze deze zomer bijspringen. Veel goedkoper als al die claims en reputatieschade die gaat komen.
Benschop krijgt zijn 500k+bonus, rest boeit hem niet. Claims _O-, worden straks betaald door de overheid.
pi_205071327
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 20:48 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]
Ja dat ze banen dubbel geteld hebben dat zal allemaal wel, maar wat ik bedoel is dat het creëren van werkgelegenheid 2 jaar geleden nog een pluspunt was, maar nou niet meer. integendeel. geen enkele sector draait soepel omdat overal werknemers tekort zijn. daarom verbaast het me dat die VVDminister daar nog mee komt aankakken
Dat zal de VVD ook tandenknarsend doen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205071329
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 22:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mischien moet je dat aan de bedrijven waar ze voor werken vragen en nee, dat is niet Schiphol.

Ik vind dat overigens wel een deel van het probleem, dat je security uitbesteed zet ik al vraagtekens bij maar het uitbesteden aan 5 verschillende bedrijven is echt alleen maar gedaan om zoveel mogelijk te besparen.
Niet dat de passagiers daar een boodschap aan hebben, die willen alleen maar goedkoop vliegen, natuurlijk.
Het probleem ligt niet bij de passagiers. De ticketprijs is laag (valt in de praktijk trouwens tegen, zo goedkoop is het niet) omdat men zoveel mogelijk vluchten wilt verkopen, niet omdat de passagiers dat zo graag willen.

Als de ticketprijzen een paar tientjes meer zouden zijn gaat het geld niet naar de medewerkers, dat is het probleem.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jed1Gam op 17-06-2022 06:05:16 ]
pi_205071406
Ik lees trouwens dat door de minister van stikstof , Schiphol de komende jaren sowieso 10% moet krimpen. Dus het enige verschil is dat het nu in 1x krimpt ipv geleidelijk.

En hoe zit het trouwens met Lelystad? Gaat dat nog door of niet?
.
pi_205071743
Hoe die man ook aan zo'n lullige statafel stond te hangen tijdens die persconferentie. Die gaat hopelijk ten onder deze zomer
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:12:18 #184
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205071918
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 08:43 schreef byah het volgende:
Hoe die man ook aan zo'n lullige statafel stond te hangen tijdens die persconferentie. Die gaat hopelijk ten onder deze zomer
Dick is echt een zoutzak. Zit echt niks in.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 09:33:06 #185
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205072138
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 08:43 schreef byah het volgende:
Hoe die man ook aan zo'n lullige statafel stond te hangen tijdens die persconferentie. Die gaat hopelijk ten onder deze zomer
Die meid die ernaast stond straalde ook niks uit
pi_205072300
Ach de overheid maakt het mooie Schiphol toch wel kapot.
Deze zomer doet de overheid er al alles aan om Schiphol kapot te maken.
Wat een drama zeg.

En de passagier is van al die onzin de dupe.
Je betaald al in verhouding heel veel momenteel voor tickets en dan krijg je dit er ook nog overheen.
Je ticketprijs dat komt wel goed, maar je hele hotel en andere dingen ben je wss gewoon kwijt.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 10:30:16 #187
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205072665
quote:
9s.gif Op donderdag 16 juni 2022 23:20 schreef Perrin het volgende:

[..]
Penny wise, pound foolish.
Maar dat zijn veel ondernemingen.
In het extreme zie je dat bij defensie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 17 juni 2022 @ 11:35:04 #188
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205073286
Van kinds af aan vind ik vliegtuigen en logistieke processen al fascinerend.

Patricia Vitalis, Director Airport Operations & Aviation Partnerships bij Royal Schiphol Group. :')

Schiphol is een magische plek waar alles samen komt. Nu is mijn uitdaging om de operatie van de luchthaven, samen met al haar ketenpartners, beter uit deze coronacrisis te laten komen.
quote:
Goede samenwerking is daarin essentieel, want mensen en onderlinge relaties maken het verschil. Samen gaan we ervoor zorgen dat reizigers weer de wereld kunnen overvliegen en geven we opnieuw invulling aan onze missie ‘Connecting your world’.
Volgens mij zijn we allemaal weer toe aan het herontdekken van plekken die we nu alleen vanaf een scherm kunnen bekijken

https://www.schiphol.nl/n(...)iation-partnerships/

En weer prietpraat van een pr mannetje :r die meid is gewoon ONGESCHIKT :R :W
  vrijdag 17 juni 2022 @ 11:40:44 #189
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205073327
twitter


*O* *O* *O*
  vrijdag 17 juni 2022 @ 11:45:31 #190
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205073358
twitter
  vrijdag 17 juni 2022 @ 11:46:25 #191
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205073365
twitter
  vrijdag 17 juni 2022 @ 11:52:25 #192
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_205073412
Gewoon niet via Schiphol vliegen, kan het iedereen aanraden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 11:52:39 #193
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_205073415
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 11:52 schreef Caland het volgende:
Gewoon niet via Schiphol vliegen, kan het iedereen aanraden.
Bedankt Hans.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 17 juni 2022 @ 12:09:30 #194
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205073550
quote:
We bedanken Hendrik Otten voor de nuttige extra toevoeging 'PVDA-prutser'. Dat maakt zijn standpunt nog eens duidelijker!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 12:22:13 #195
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_205073662
Corendon neemt actie en verplaatst 150 vluchten naar Rotterdam ( @KingRoland )

quote:
De luchthaven Schiphol kampt met grote personeelstekorten bij de veiligheidscontrole en heeft inmiddels aangekondigd in de zomermaanden veel minder passagiers te kunnen afhandelen dan gepland. Dat zal grote gevolgen hebben voor de zomervakanties van veel Nederlanders. Hoewel het nog niet vaststaat hoeveel vluchten iedere luchtvaartmaatschappij moet inleveren, hebben we ervoor gekozen om dit niet af te wachten en gedurende de maanden juli en augustus ongeveer 150 vluchten te verplaatsen van Schiphol naar Rotterdam.

Al direct na de chaotische taferelen in de meivakantie hebben we de voorbereidingen voor dit scenario in gang gezet. Inmiddels hebben we de bevestiging ontvangen dat de luchthaven Rotterdam deze 150 vluchten ook kan afhandelen. We hebben hiermee een aanzienlijke bijdrage geleverd aan het verlagen van het aantal passagiers op Schiphol gedurende de zomervakantie en we gaan ervan uit niet nog meer vluchten te hoeven schrappen.

We begrijpen dat sommige klanten het vervelend vinden om vanaf een andere luchthaven te vertrekken, maar het is een beter alternatief dan de hele vakantie te moeten annuleren. Toen we in de meivakantie een paar vluchten verplaatsten naar Rotterdam hebben we gemerkt dat het voor de meeste vakantiegangers een grote opluchting was om vanaf een kleiner en overzichtelijk vliegveld te kunnen vertrekken.

Omdat we nog geen officiële informatie vanuit Schiphol hebben gekregen, kunnen wij nog geen duidelijkheid geven aan individuele klanten over hun specifieke vlucht. Corendon heeft ook vele tienduizenden plaatsen geboekt op vluchten van andere luchtvaartmaatschappijen zoals KLM en Transavia. We zijn van deze partijen afhankelijk voor nadere informatie over het al dan niet doorgaan van hun vluchten. Wanneer u een vakantie bij Corendon heeft geboekt met een vertrekdatum in de zomervakantie, informeren wij u zo snel mogelijk over de eventuele gevolgen voor de door u geboekte vakantie, op volgorde van vertrekdatum. In verreweg de meeste gevallen zal uw vakantie gewoon door kunnen gaan op de door u geboekte data. Het heeft helaas geen zin om over dit onderwerp te bellen voordat u bericht hebt gekregen; onze collega’s van het Contact Center weten nog niet of er gevolgen zijn voor uw vakantie.

Het spreekt voor zich dat wij deze situatie ontzettend betreuren, maar we hopen dat u begrijpt dat dit volledig buiten onze invloedssfeer ligt. Wij doen er uiteraard alles aan om uw vakantie te kunnen laten doorgaan zoals gepland.
https://www.corendon.nl/k(...)-voor-mijn-vakantie/
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 17 juni 2022 @ 13:30:07 #196
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205074126
Consumentenbond overweegt massaclaim: Schiphol moet schade reizigers vergoeden *O* *O*

De Consumentenbond onderzoekt de mogelijkheden voor een massaclaim om ervoor te zorgen dat Schiphol de schade van reizigers vergoedt die ze oplopen doordat het vliegveld honderden vluchten per dag gaat annuleren. Intussen roept minister Mark Harbers (Infrastructuur) luchtvaartmaatschappijen op hun reizigers zo snel mogelijk duidelijkheid te geven over wat het schrappen van vluchten voor hen betekent.

De luchthaven schrapt in de zomer honderden vluchten per dag, waardoor veel vakanties niet door zullen gaan. Schiphol moet dit compenseren, vindt de Consumentenbond. Schiphol stelt vanaf de tweede week van juli een maximum aantal passagiers in. Dagelijks is er voor 13.500 reizigers geen ruimte. Dat is bijna 17 procent van het aantal stoelen dat eigenlijk gemiddeld per dag ingepland stond. Het betekent dat Schiphol per dag tot enkele honderden vluchten annuleert. De slotcoördinator van de luchthaven bepaalt wat het schrappen per luchtvaartmaatschappij betekent. Zij horen volgende week wat de uitkomst is.

,,De planning van vluchten gebeurt maanden van tevoren en het is ook bekend hoeveel vluchten er gemiddeld in een normale zomervakantie van de luchthaven vertrekken. Het is onbegrijpelijk dat zo kort voor de zomer de paniek uitbreekt en reizigers de dupe zijn. Dit is amateurisme ten top”, zegt Sandra Molenaar, directeur van de Consumentenbond.

https://www.ad.nl/reizen/(...)-vergoeden~ad41a630/

^O^ _O_ _O_
  vrijdag 17 juni 2022 @ 13:30:32 #197
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205074129
En Dick blijft maar zitten.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 13:37:28 #198
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205074188
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 11:52 schreef Caland het volgende:
Gewoon niet via Schiphol vliegen, kan het iedereen aanraden.
Brussel, Parijs en Frankfurt zijn niet veel beter.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 17 juni 2022 @ 13:40:37 #199
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205074208
Lache man.
Tijdens de coronacrisis dachten alle bedrijven op Schiphol en ook de Schiphol-group zelf dat ondanks de loonsteunsubsidies het een goed idee was alle mensen maar naar huis te sturen. Compleet met het idee 'als we ze straks weer nodig hebben, dan bellen we wel de uitzendboeren, die hebben genoeg volk'.

Nu komt het als een boemerang weer terug. Wie continu voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, moet niet verbaasd zijn wanneer die de hoofdprijs gaat betalen voor een plekje achterin.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 17 juni 2022 @ 13:46:22 #200
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205074238
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 13:30 schreef Scorpie het volgende:
En Dick blijft maar zitten.
Schiphol-baas Dick Benschop denkt niet aan opstappen. Dat zei hij tijdens een persconferentie over de problemen die deze zomer op de luchthaven spelen.

quote:
Benschop ziet het als zijn "grote opgave om de boel aan te pakken. En daar voel ik me ook in gesteund."
:') |:(

Eerder had de Schiphol-topman ook al gezegd te willen blijven. Benschop kreeg de afgelopen tijd veel kritiek. Zo zou hij te afwezig zijn geweest toen de problemen in de meivakantie aan het licht kwamen. Ook was hij tijdens die periode zelf op vakantie en ging hij op Koningsdag met een bootje het water op. Benschop zelf houdt vol dat hij op afstand gewoon contact hield met de rest van de directie.

Gevraagd of hij deze zomer ook op vakantie gaat, was Benschop duidelijk: "Nee."

https://www.transport-onl(...)-niet-aan-opstappen/

Nee lul je bent verantwoordelijk voor deze shit en dus verdien je een hele grote schop onder je hol })
  vrijdag 17 juni 2022 @ 13:48:30 #201
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205074255
Benschop: “Baas Schiphol kan niet opstappen vanwege tekort aan CEO’s” :+ _O- _O- _O-

https://nieuwspaal.nl/ben(...)wege-tekort-aan-ceo/
  vrijdag 17 juni 2022 @ 13:50:47 #202
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205074268
Voor Schiphol-directeur Dick Benschop heeft Marcel van Roosmalen maar één tip: verdwijn.

"Ik weet geen functie of nevenfunctie meer te bezinnen, of het zou De Efteling moeten zijn. Dat sprookjesbos bestaat 70 jaar en het is de enige plek waar rijen geaccepteerd zijn."

https://www.nporadio1.nl/(...)smalen-dick-benschop

_O_ _O_ _O_
pi_205074318
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 13:30 schreef Scorpie het volgende:
En Dick blijft maar zitten.
Dat snap ik wel.


Die lacht ons allemaal uit.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 14:19:47 #204
26374 made
..made by made..
pi_205074403
Echt Bizar. De bestuurders en Managers zouden verantwoordelijkheid moeten afleggen.Bonussen terug betalen... enz enz

Kijk naar een andere branch waar piekmomenten zijn..

De gladheid bestrijders bijvoorbeeld...
Waarom kan het daar wel ?
Lurkt !
  vrijdag 17 juni 2022 @ 14:27:23 #205
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205074440
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 13:59 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Dat snap ik wel.
[ afbeelding ]

Die lacht ons allemaal uit.
Birgit Otto is wel een topwijf.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 14:32:11 #206
40566 Ericr
Livewrong
pi_205074471
https://www.rijnmond.nl/n(...)hiphol-niet-oplossen

Eigenlijk al bekend en Corendon is al deels uitgeweken naar Rotterdam. Vliegen via Rotterdam gaat niet veel soelaas bieden.
pi_205074573
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 14:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Birgit Otto is wel een topwijf.
Al weg inderdaad

https://nieuws.schiphol.n(...)iphol-group-in-2022/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2022 14:53:33 ]
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:05:04 #208
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205074649
quote:
Ja, d'r kwam een reorganisatie aan en ze zag de bui al hangen. Zonde, want met haar was dit niet uitgedraaid op zo'n teringbende.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 16:10:44 #209
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205075110
quote:
Als jij net zoveel koffers zou verplaatsen als dat je post, zou er geen probleem zijn.
pi_205076059
Zijn de reisbureaus eindelijk af van de idiote hoeveelheid telefoontjes wbt corona en landencodes, krijgen ze nu dit :')
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 17 juni 2022 @ 18:07:32 #212
491163 Viesdik
pi_205076117
Hier komt de conspiracy smurf
Het zou me niet verbazen dat deze hectiek bewust ontstaan is, met als doel de mass surveillance camera's op schiphol te testen c.q. hoe gaat het systeem om met giga drukte.
pi_205077446
We zijn donderdagmiddag volstrekt probleemloos van Amsterdam naar Seattle gevlogen nadat we woensdagavond al ingechecked hadden en onze bagage in de bagageopslag hebben laten opslaan. Precies vier uur voordat het boarden begon zijn we naar de bagageafgifte voor de vlucht gegaan en een half uurtje later waren we door de security en hebben ontspannen een kop koffie gedronken voordat we naar de gate zijn gelopen. Het personeel maakte ook een vriendelijke en ontspannen indruk, er konden ook bij de security gewoon grappen vanaf.

Hulde voor Schiphol; ondanks alle horrorverhalen was onze ervaring in ieder geval dat alles als de gesmeerde bliksem en erg ontspannen verlopen is.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205077478
quote:
Vanaf begin volgende week krijgen reizigers die in juli vanaf Schiphol vliegen meer duidelijkheid over het doorgaan van hun vlucht. Nu al staat vast dat er zes dagen zijn waarop relatief veel passagiers teleurgesteld moeten worden.

Slotcoördinator ACNL (Airport Coordination Netherlands) laat weten dat 13, 14, 18, 19, 20 en 23 juli piekdagen zijn op de luchthaven. Gemiddeld moet Schiphol tussen 7 en 31 juli dagelijks 13.500 passagiers afwijzen, maar op de genoemde dagen zal dat aantal een stuk hoger liggen.
Einde van een tijdperk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2022 20:22:20 ]
  vrijdag 17 juni 2022 @ 20:13:31 #215
40566 Ericr
Livewrong
pi_205077585
Vlieg op een piekdag. Opmerkelijk aangezien dat op een eerdere kalender een drukke dag was maar geen piekdag
pi_205077714
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 20:13 schreef Ericr het volgende:
Vlieg op een piekdag. Opmerkelijk aangezien dat op een eerdere kalender een drukke dag was maar geen piekdag
Daar gaat je vlucht vriend.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 20:59:22 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205078079
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 20:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
We zijn donderdagmiddag volstrekt probleemloos van Amsterdam naar Seattle gevlogen nadat we woensdagavond al ingechecked hadden en onze bagage in de bagageopslag hebben laten opslaan. Precies vier uur voordat het boarden begon zijn we naar de bagageafgifte voor de vlucht gegaan en een half uurtje later waren we door de security en hebben ontspannen een kop koffie gedronken voordat we naar de gate zijn gelopen. Het personeel maakte ook een vriendelijke en ontspannen indruk, er konden ook bij de security gewoon grappen vanaf.

Hulde voor Schiphol; ondanks alle horrorverhalen was onze ervaring in ieder geval dat alles als de gesmeerde bliksem en erg ontspannen verlopen is.
Bagage-opslag? Hoe werkt dat?
* BE heeft vroeger heel veel gevlogen voor mijn werk met niet al te veel bagage.

*ook naar Seattle gaat… komt wel erg dichtbij zo… :’)
Behalve dat het om een piekdag gaat en het dus verdomd ver weg lijkt. :’(
***
  vrijdag 17 juni 2022 @ 21:08:27 #218
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205078180
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 20:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
We zijn donderdagmiddag volstrekt probleemloos van Amsterdam naar Seattle gevlogen nadat we woensdagavond al ingechecked hadden en onze bagage in de bagageopslag hebben laten opslaan. Precies vier uur voordat het boarden begon zijn we naar de bagageafgifte voor de vlucht gegaan en een half uurtje later waren we door de security en hebben ontspannen een kop koffie gedronken voordat we naar de gate zijn gelopen. Het personeel maakte ook een vriendelijke en ontspannen indruk, er konden ook bij de security gewoon grappen vanaf.

Hulde voor Schiphol; ondanks alle horrorverhalen was onze ervaring in ieder geval dat alles als de gesmeerde bliksem en erg ontspannen verlopen is.
Anekdotisch bewijs _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205078410
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 20:06 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Einde van een tijdperk.
Op een piekdag, ik begin me nu echt zorgen te maken. Ik vlieg naar Tokyo, dus alternatief vervoer is geen optie.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 22:33:16 #220
40566 Ericr
Livewrong
pi_205078947


Voor alle duidelijkheid, dat was de situatie twee weken terug. Nu zijn de dagen met topdrukte blijkbaar anders. Rapporteren is ook niet hun sterkste kant.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 22:43:36 #221
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205079039
Zes julidagen extra hinder Schiphol
Vanaf begin volgende week krijgen
reizigers die in juli vanaf Schiphol
vliegen,meer duidelijkheid over het al
of niet doorgaan van hun vlucht.Nu al
is duidelijk dat er extra veel mensen
geweerd worden op 6 piekdagen in juli:
op 13,14,18,19,20 en 23 juli.Dat heeft
de zogeheten slotcoördinator gemeld.

quote:
Gemiddeld moet Schiphol tussen 7 en 31
juli elke dag 13.500 reizers afwijzen,
maar op de zes genoemde dagen ligt dat
aantal veel hoger.
:o :') _O-

https://nos.nl/teletekst#113
  vrijdag 17 juni 2022 @ 23:38:53 #222
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205079494
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 21:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Anekdotisch bewijs _O_
Ik had hetzelfde afgelopen 1 juni.
Security rij was lang maar in een half uur opgelost.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 18 juni 2022 @ 12:30:49 #223
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205081517
ANWB: Zwarte zaterdagen op de weg nog heftiger door schrappen vluchten Schiphol :') _O-

Vakantiegangers doen er goed aan de komende weken met de auto op weg naar hun bestemming niet op zaterdagen te reizen, meldt de ANWB. De ellende op Schiphol verergert de situatie nog.

Op die gebruikelijke reisdag kan het met name in Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk bijzonder druk worden met files en vertragingen tot gevolg, waarschuwt Arnoud Broekhuis van ANWB Verkeersinformatie.

Op de Autoroute du Soleil, de snelweg naar Zuid-Frankrijk en Spanje, zijn vijf zaterdagen in juli en augustus aangemerkt als zogenoemde zwarte zaterdagen. Op die dagen worden veel files verwacht, niet alleen op de weg, maar ook bij tankstations, wegrestaurants en tolpoortjes.

In verband met de zomerdrukte wordt in Oostenrijk overwogen het verkeer via de tunnels en passen op de routes naar Italië en Slovenië/Kroatië te doseren. Daardoor kunnen ook op de wegen in Duitsland files ontstaan.

Volgens Broekhuis is het beter om op vrijdag of zondag of een andere dag van de week te reizen. Probleem is volgens hem wel dat de zaterdag de gebruikelijke wisseldag blijft in de vakantieaccommodaties.

Dat Schiphol in de vakantiemaanden minder passagiers kan verwerken, zal volgens Broekhuis alleen tot nog meer drukte op de Europese snelwegen leiden. “De krapte op Schiphol staat niet alleen.”

https://www.ad.nl/binnenl(...)n-schiphol~a53c4726/

Zelfs in de auto in de file zullen ze aan Dick Benschop denken |:) |:(
  zaterdag 18 juni 2022 @ 12:36:57 #224
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205081551


Dringen op wegen, luchthavens en spoor, vakantieganger loopt overal vast: ’Stress in plaats van voorpret’

Vakantiegangers die met de auto op pad gaan naar hun appartement, huisje of de camping moeten hun reisschema aanpassen. Doen ze dat niet en kiezen ze voor één van de vijf zwarte zaterdagen die er deze zomer aankomen, dan komen ze in ellenlange files terecht. „Ga op een vrijdag of zondag rijden, dan voorkom je veel ergernis”, raadt directeur Victor Geskes van de ANWB Alarmcentrale aan.

De Nederlandse vakantieganger kan zich opmaken voor vijf zwarte zaterdagen deze zomer.

https://www.telegraaf.nl/(...)-plaats-van-voorpret

Dick bedankt nog he }) :R
pi_205081899
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 22:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zes julidagen extra hinder Schiphol
Vanaf begin volgende week krijgen
reizigers die in juli vanaf Schiphol
vliegen,meer duidelijkheid over het al
of niet doorgaan van hun vlucht.Nu al
is duidelijk dat er extra veel mensen
geweerd worden op 6 piekdagen in juli:
op 13,14,18,19,20 en 23 juli.Dat heeft
de zogeheten slotcoördinator gemeld.
[..]
:o :') _O-

https://nos.nl/teletekst#113
Daar komt nog veel meer bij het is even rustig beginnen en straks na de zomer blijkt dat de helft van de vluchten niet door kon gaan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205082756
Is die 4 uur vantevoren aanwezig voor de start van het boarden of de tijd dat het vliegtuig vertrekt?
  zaterdag 18 juni 2022 @ 16:02:14 #227
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205082842
Wij vliegen ook op een piekdag. :X
Protège moi de mes désirs.
pi_205082999
Wij ook
  zaterdag 18 juni 2022 @ 16:28:36 #229
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205083051
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 16:02 schreef arvensis het volgende:
Wij vliegen ook op een piekdag. :X
Doe de hartelijke groeten aan Dick :+
En vraag ff of hij zichzelf niet één enorme. L*L vindt })
pi_205083111
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 12:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]

Dringen op wegen, luchthavens en spoor, vakantieganger loopt overal vast: ’Stress in plaats van voorpret’

Vakantiegangers die met de auto op pad gaan naar hun appartement, huisje of de camping moeten hun reisschema aanpassen. Doen ze dat niet en kiezen ze voor één van de vijf zwarte zaterdagen die er deze zomer aankomen, dan komen ze in ellenlange files terecht. „Ga op een vrijdag of zondag rijden, dan voorkom je veel ergernis”, raadt directeur Victor Geskes van de ANWB Alarmcentrale aan.

De Nederlandse vakantieganger kan zich opmaken voor vijf zwarte zaterdagen deze zomer.

https://www.telegraaf.nl/(...)-plaats-van-voorpret

Dick bedankt nog he }) :R
Welvaart hè. We gaan aan welvaart ten onder.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_205083612
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 15:51 schreef wendg81 het volgende:
Is die 4 uur vantevoren aanwezig voor de start van het boarden of de tijd dat het vliegtuig vertrekt?
Tijd dat het vliegtuig vertrekt
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
  Moderator zaterdag 18 juni 2022 @ 18:54:05 #232
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_205084270
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 16:34 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]
Welvaart hè. We gaan aan welvaart ten onder.
Dacht dat we in een recessie zaten.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 18 juni 2022 @ 20:39:06 #233
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_205085653
Pff, ik kan de hele dag al mijn moeder niet inchecken voor haar vlucht morgen. Haar vlucht voor vandaag was gecanceled en ze was omgeboekt naar een dubbele vlucht voor morgen! }:| :X Wat al chaotisch genoeg is. Zucht!
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 18 juni 2022 @ 20:40:01 #234
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205085665
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 12:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]

Dringen op wegen, luchthavens en spoor, vakantieganger loopt overal vast: ’Stress in plaats van voorpret’

Vakantiegangers die met de auto op pad gaan naar hun appartement, huisje of de camping moeten hun reisschema aanpassen. Doen ze dat niet en kiezen ze voor één van de vijf zwarte zaterdagen die er deze zomer aankomen, dan komen ze in ellenlange files terecht. „Ga op een vrijdag of zondag rijden, dan voorkom je veel ergernis”, raadt directeur Victor Geskes van de ANWB Alarmcentrale aan.

De Nederlandse vakantieganger kan zich opmaken voor vijf zwarte zaterdagen deze zomer.

https://www.telegraaf.nl/(...)-plaats-van-voorpret

Dick bedankt nog he }) :R
Nou ja, als je voor zo'n zaterdag kiest vraag je er écht wel een beetje zelf om :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 18 juni 2022 @ 21:42:40 #235
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205086421
Benschop had gezegd dat hij zelf niet wegging bij Schiphol

quote:
Misschien leuk om te constateren dat er bijna niemand wegkomt van Schiphol. Dus waarom Dickie wel?
Dick Benschop gaat het redden in Ter Apel. Hij stopt ze in tenten en zegt dat hijzelf ook van kamperen houdt.

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/06/18/softfietje-a4133857

Youp ^O^
pi_205086921
Ik ga ook vliegen in juli.. totaal geen zin an.
pi_205087880
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 22:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik ga ook vliegen in juli.. totaal geen zin an.
Is het mogelijk voor jou de vlucht om te boeken naar Rotterdam, Eindhoven of Brussel?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 19 juni 2022 @ 12:38:37 #238
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_205091222
Zucht, mijn moeder is er eindelijk met een boarding pass, maar vlucht is overgeboekt. Stelletje idioten. Nu maar de vraag of ze een vlucht heeft
  zondag 19 juni 2022 @ 13:01:57 #239
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205091398
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 18:54 schreef Rene het volgende:

[..]
Dacht dat we in een recessie zaten.
Het is wel een aparte contradictie idd. Hoge inflatie, hoge brandstofprijzen, etc.

Maar Nederland is gewoon een rijk land. Er zijn gewoon heel veel mensen met heel wat geld.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205091426
quote:
2s.gif Op zondag 19 juni 2022 13:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Het is wel een aparte contradictie idd. Hoge inflatie, hoge brandstofprijzen, etc.

Maar Nederland is gewoon een rijk land. Er zijn gewoon heel veel mensen met heel wat geld.
Vliegen was tot nu toe ook relatief goedkoop natuurlijk.
  zondag 19 juni 2022 @ 18:30:59 #241
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_205093878
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 12:38 schreef Bienelientjee het volgende:
Zucht, mijn moeder is er eindelijk met een boarding pass, maar vlucht is overgeboekt. Stelletje idioten. Nu maar de vraag of ze een vlucht heeft
Meid toch !
pi_205096567
twitter


Ook bij onze zuiderbuurtjes is het een chaos.
  zondag 19 juni 2022 @ 21:46:01 #243
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205097124
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 21:20 schreef Bolasie het volgende:
[ twitter ]

Ook bij onze zuiderbuurtjes is het een chaos.
Het is overal hetzelfde. Het gepeupel grijpt de macht. Maar waar zijn alle mensen heen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 19 juni 2022 @ 21:48:55 #244
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_205097193
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 21:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Het is overal hetzelfde. Het gepeupel grijpt de macht. Maar waar zijn alle mensen heen?
Genoeg aanbod om je niet als slaaf te laten behandelen op een vliegveld.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 19 juni 2022 @ 21:52:19 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205097261
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 21:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Het is overal hetzelfde. Het gepeupel grijpt de macht. Maar waar zijn alle mensen heen?
In Finland was het super geregeld. Geen drukte, zat personeel
Kan wel, als je personeel normaal behandelt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 19 juni 2022 @ 21:55:23 #246
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205097319
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2022 21:48 schreef Caland het volgende:

[..]
Genoeg aanbod om je niet als slaaf te laten behandelen op een vliegveld.
Maar het is echt elke sector. En zoveel mensen zijn er ook weer niet gestorven aan corona.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 19 juni 2022 @ 21:58:31 #247
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_205097369
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 21:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Maar het is echt elke sector. En zoveel mensen zijn er ook weer niet gestorven aan corona.
Werkloosheid daalt, meer uit- dan instromers. Dat was voor corona al aan de gang.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 19 juni 2022 @ 22:04:26 #248
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205097452
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2022 21:58 schreef Caland het volgende:

[..]
Werkloosheid daalt, meer uit- dan instromers. Dat was voor corona al aan de gang.
Klopt en precorona was de werkeloosheid al bijna historisch laag. Maar niet op dit niveau en niet in bijna de gehele westerse wereld.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205098282
Zag vandaag iemand op tv waarvan de pakketreis geannuleerd was. Ze kreeg ipv geld terug een waardebon!
Dat vind ik helemaal een schande. Je hoort gewoon je geld terug te krijgen.
pi_205099609
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 14:19 schreef made het volgende:
Echt Bizar. De bestuurders en Managers zouden verantwoordelijkheid moeten afleggen.Bonussen terug betalen... enz enz

Kijk naar een andere branch waar piekmomenten zijn..

De gladheid bestrijders bijvoorbeeld...
Waarom kan het daar wel ?
Post boven je staat dat men geen bonussen heeft gekregen........
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 20 juni 2022 @ 09:21:42 #251
26374 made
..made by made..
pi_205099624
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 09:19 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Post boven je staat dat men geen bonussen heeft gekregen........
Dat gaat over het laatste jaar, jaren, dit beleid is niet van afgelopen jaar, maar gaat veel langer terug.
Lurkt !
pi_205099641
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 09:21 schreef made het volgende:

[..]
Dat gaat over het laatste jaar, jaren, dit beleid is niet van afgelopen jaar, maar gaat veel langer terug.
En voor het terugvorderen van bonussen (zouden die er geweest zijn) is een juridische basis?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 20 juni 2022 @ 09:26:12 #253
26374 made
..made by made..
pi_205099660
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 09:23 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
En voor het terugvorderen van bonussen (zouden die er geweest zijn) is een juridische basis?
Lijkt mij dat er gouden bergen belooft wordt en achteraf blijkt het anders te zijn..... meestal zijn die mensen al weer gevlogen naar het volgende bedrijf.
Lurkt !
pi_205099672
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 20:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
We zijn donderdagmiddag volstrekt probleemloos van Amsterdam naar Seattle gevlogen nadat we woensdagavond al ingechecked hadden en onze bagage in de bagageopslag hebben laten opslaan. Precies vier uur voordat het boarden begon zijn we naar de bagageafgifte voor de vlucht gegaan en een half uurtje later waren we door de security en hebben ontspannen een kop koffie gedronken voordat we naar de gate zijn gelopen. Het personeel maakte ook een vriendelijke en ontspannen indruk, er konden ook bij de security gewoon grappen vanaf.

Hulde voor Schiphol; ondanks alle horrorverhalen was onze ervaring in ieder geval dat alles als de gesmeerde bliksem en erg ontspannen verlopen is.
Ow nou als je dit zo zegt dan zullen al die rampverhalen wel een hoax zijn en al die foto's in scène gezet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 20 juni 2022 @ 10:04:27 #255
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205099936
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2022 23:27 schreef quirina het volgende:
Zag vandaag iemand op tv waarvan de pakketreis geannuleerd was. Ze kreeg ipv geld terug een waardebon!
Dat vind ik helemaal een schande. Je hoort gewoon je geld terug te krijgen.
Hebben ze na Corona nog steeds hun lesje niet geleerd?
  maandag 20 juni 2022 @ 10:26:32 #256
40566 Ericr
Livewrong
pi_205100075
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2022 10:04 schreef Gunner het volgende:

[..]
Hebben ze na Corona nog steeds hun lesje niet geleerd?
Sunweb, TUI, Corendon en nog wat andere reisorganisaties betalen in principe het hele bedrag terug. Meestal krijg je eerst een alternatief aangeboden maar daar hoef je niet op in te gaan.
pi_205100230
Het is DO or DIE deze week op Schiphol allen.
pi_205100233
twitter


Dit zag u niet aankomen!
  maandag 20 juni 2022 @ 11:44:15 #259
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205100632
Ze zijn helemaal van de ratten besnuffeld daar op Schiphol:

twitter
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 20 juni 2022 @ 11:47:11 #260
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_205100648
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2022 11:44 schreef ACT-F het volgende:
Ze zijn helemaal van de ratten besnuffeld daar op Schiphol:

[ twitter ]
Die komt van de Knaagbaan _O-
pi_205100675
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 13:59 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Dat snap ik wel.
[ afbeelding ]

Die lacht ons allemaal uit.
Zoveel verdient Dick niet. Pay peanuts, get monkeys.
  maandag 20 juni 2022 @ 12:01:33 #262
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205100782
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2022 11:44 schreef ACT-F het volgende:
Ze zijn helemaal van de ratten besnuffeld daar op Schiphol:

[ twitter ]
After the security checks??? Dus die muizen zijn gewoon voorbij de security geglipt?? Oh noes!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 20 juni 2022 @ 12:31:43 #263
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205101015
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2022 11:44 schreef ACT-F het volgende:
Ze zijn helemaal van de ratten besnuffeld daar op Schiphol:

[ twitter ]
Dit is inmiddels wel bekend bij iedereen, toch?
Protège moi de mes désirs.
  maandag 20 juni 2022 @ 12:44:18 #264
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205101104
De kelders van Schiphol zitten bomvol ratten, algemeen bekend.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205101105
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2022 11:44 schreef ACT-F het volgende:
Ze zijn helemaal van de ratten besnuffeld daar op Schiphol:

[ twitter ]
Drama zoeker die gast. Elke plek heeft wel van die beesten. Zeker AirPorts met zoveel in/uitgangen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 20 juni 2022 @ 12:46:53 #266
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205101125
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2022 11:44 schreef ACT-F het volgende:
Ze zijn helemaal van de ratten besnuffeld daar op Schiphol:

[ twitter ]
Zou me verbazen als niet elk publiek gebouw in Nederland minstens een paar ratten rond heeft lopen. Ook alle supermarkten, fastfoodrestaurants en voedselfabrieken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 20 juni 2022 @ 12:52:00 #267
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205101161
Wij hebben dit jaar voor het eerst een pakketreis geboekt via Corendon, de vluchten zijn met Transavia. Normaal boekten we alles zelf los.
Ik ben echt benieuwd hoe ze dit gaan doen nu.

Ik heb ook betaald voor een parkeerticket op Schiphol, ben benieuwd wat ze daar mee doen als de vlucht wordt geannuleerd/aangepast.
Protège moi de mes désirs.
pi_205101224
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 12:52 schreef arvensis het volgende:
Wij hebben dit jaar voor het eerst een pakketreis geboekt via Corendon, de vluchten zijn met Transavia. Normaal boekten we alles zelf los.
Ik ben echt benieuwd hoe ze dit gaan doen nu.

Ik heb ook betaald voor een parkeerticket op Schiphol, ben benieuwd wat ze daar mee doen als de vlucht wordt geannuleerd/aangepast.
Vraag het ze :?
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 13:03:25 #269
236264 crew  capricia
pi_205101233
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 12:52 schreef arvensis het volgende:
Wij hebben dit jaar voor het eerst een pakketreis geboekt via Corendon, de vluchten zijn met Transavia. Normaal boekten we alles zelf los.
Ik ben echt benieuwd hoe ze dit gaan doen nu.

Ik heb ook betaald voor een parkeerticket op Schiphol, ben benieuwd wat ze daar mee doen als de vlucht wordt geannuleerd/aangepast.
Parkeerticket gaan ze niets mee doen. Moet je met de parkeerder regelen.
Definitely not CIA
  maandag 20 juni 2022 @ 13:04:38 #270
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205101245
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:02 schreef Prego het volgende:

[..]
Vraag het ze :?
Denk niet dat ik er doorheen kom. ;) Het advies is sowieso even wachten en niet bellen.


En wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft, met zulke kosten. Of je dat terug krijgt of dat ook wordt omgeboekt.
Protège moi de mes désirs.
  maandag 20 juni 2022 @ 13:05:02 #271
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205101247
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Parkeerticket gaan ze niets mee doen. Moet je met de parkeerder regelen.
Thanks! Dan weet ik dat in ieder geval.

Edit: op het parkeerticket zelf staat:
quote:
Beheer je eigen boeking
Je hebt geboekt via CORENDON. Neem contact op met CORENDON voor een wijziging van reisdata en annuleringen.


[ Bericht 20% gewijzigd door arvensis op 20-06-2022 13:10:03 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_205101522
20 juni 2022 - 11:52 | Door: Rob Somsen & Lolke van der Heide | Foto: Reismedia | Bijgewerkt: 12:45
SCHIPHOL - De schoonmakers van vliegtuigen op Schiphol zijn begonnen met een wilde staking. Rond half één vanmiddag hebben enkele tientallen schoonmaakmedewerkers zich verzameld op het plein voor Schiphol Plaza, om hun onvrede te uiten over dat ze deze zomer een extra beloning mislopen. De actie kan leiden tot minder schone vliegtuigen.

Vrijwel iedereen die op Schiphol werkzaam is, krijgt deze zomer een bonus. Schoonmakers van vliegtuigen vormen een van de weinige groepen die het extraatje mislopen. Daarom lieten de schoonmakers vorige week al weten dat acties niet uitgesloten waren, en ze voegen nu de daad bij het woord.

Zomerbonus
Op 1 juni sloot Schiphol een akkoord met vakbonden CNV en FNV over betere arbeidsvoorwaarden. Onderdeel daarvan is de ‘zomerbonus’: werknemers krijgen in juni, juli en augustus ¤ 5,25 per uur bruto bovenop hun loon. Aanleiding was de chaos van de afgelopen tijd op Schiphol, als gevolg van een gebrek aan personeel (met name bij security) door de krappe arbeidsmarkt.

De directie hoopt door de betere beloning dat meer mensen kiezen voor een baan op de luchthaven en er langer zullen blijven. De bonus geldt met terugwerkende kracht ook voor de weken in de meivakantie en houdt verder onder meer gratis openbaar vervoer naar Schiphol of een parkeerplek in. De regeling geldt onder andere voor werknemers in de beveiliging, de schoonmaak, grondafhandeling en het besloten busvervoer. De meeste bedrijven die deze werkzaamheden uitvoeren zijn particulier.

Naderhand bleek dat het douceurtje, dat kan oplopen tot 840 euro bruto per maand, toch niet voor iedereen is weggelegd: de schoonmakers van vliegtuigen op het platform krijgen niets extra’s.

Twee bedrijven zorgen voor het schoonmaken van de vliegtuigen: Klüh en Asito. De twee hebben contracten met luchtvaartmaatschappijen en afhandelaars en de Schiphol-directie vindt dat zij daar niet voor verantwoordelijk is. De schoonmakers vallen wel onder dezelfde CAO als hun collega’s die in de terminal van de luchthaven werken en wel de bonus krijgen.

https://luchtvaartnieuws.(...)egtuigen-op-schiphol
pi_205101693
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 12:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
After the security checks??? Dus die muizen zijn gewoon voorbij de security geglipt?? Oh noes!
:D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205101726
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 12:44 schreef Scorpie het volgende:
De kelders van Schiphol zitten bomvol ratten, algemeen bekend.
overal waar veel mensen samenkomen en etensresten achterlaten komen ratten voor... dus ja ook op schiphol. dat er dan zo'n twitterfiguur een hoop heisa om gaat maken vind ik nogal aandachthoererij. zo van: "oh kijk mij eens! ik zag een rat. ja een rat! en dat ga ik nu op twitter zetten! ja op twitter! want ik zag een rat! en iedereen moet weten dat ik een rat zag! en dan ga ik het bedrijf ook taggen! want ja die weten natuurlijk totaal niet dat er hier een rat zit! en dan kan ik lekker verontwaardigd doen!"
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 20 juni 2022 @ 14:11:55 #275
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205101739
quote:
6s.gif Op maandag 20 juni 2022 14:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]
overal waar veel mensen samenkomen en etensresten achterlaten komen ratten voor... dus ja ook op schiphol. dat er dan zo'n twitterfiguur een hoop heisa om gaat maken vind ik nogal aandachthoererij. zo van: "oh kijk mij eens! ik zag een rat. ja een rat! en dat ga ik nu op twitter zetten! ja op twitter! want ik zag een rat! en iedereen moet weten dat ik een rat zag! en dan ga ik het bedrijf ook taggen! want ja die weten natuurlijk totaal niet dat er hier een rat zit! en dan kan ik lekker verontwaardigd doen!"
Maar hij heeft wel al drie likes, drie keer dopamine gescoord _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205101740
Tja, een paar ratten. Het is wat. Wat doe je er aan om ze totaal te eliminineren? Zijn het wel ratten trouwens en niet gewoon muizen?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 14:13:37 #277
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_205101748
Ben wel enorm blij dat we woensdag terugvliegen met alleen handbagage. De Arrivals uitrennen en de trein pakken 8-) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_205101774
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 14:13 schreef Rene het volgende:
Ben wel enorm blij dat we woensdag terugvliegen met alleen handbagage. De Arrivals uitrennen en de trein pakken 8-) !
Afhankelijk waar je vanuit vliegt. Collega kwam terug uit canada en heeft bijna 2 uur in de rij naar buiten gestaan bij paspoortcontrole. :+
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 14:16:35 #279
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_205101777
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 14:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Afhankelijk waar je vanuit vliegt. Collega kwam terug uit canada en heeft bijna 2 uur in de rij naar buiten gestaan bij paspoortcontrole. :+
Italië.
USA eind augustus/begin september. Bij een beetje mazzel gaat de drukte rond die tijd liggen ;( ! Of we zitten in C-crisis :')
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_205101871
twitter


“De kans is klein dat reizigers deze week al meer informatie krijgen over geschrapte vluchten bij Schiphol. De 'slotcoördinator', die bepaalt welke vluchten worden geschrapt, zal luchtvaartmaatschappijen deze week informeren.”

U moet nog even geduld hebben. Deze week wordt vermoedelijk pas volgende week.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2022 14:31:43 ]
  maandag 20 juni 2022 @ 14:36:17 #281
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_205101912
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 14:13 schreef Rene het volgende:
Ben wel enorm blij dat we woensdag terugvliegen met alleen handbagage. De Arrivals uitrennen en de trein pakken 8-) !
Hoeft die niet in het ruim? TUI geeft aan dat handbagage juist de security controle vertraagt, dus adviseren ze zo min mogelijk met handbagage te reizen.

Wij vliegen begin juli (hopelijk) en kregen dit bericht (staat ook op hun site).
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 14:38:26 #282
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_205101925
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 14:36 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Hoeft die niet in het ruim? TUI geeft aan dat handbagage juist de security controle vertraagt, dus adviseren ze zo min mogelijk met handbagage te reizen.

Wij vliegen begin juli (hopelijk) en kregen dit bericht (staat ook op hun site).
Dat is bij de securitycheck vertragend vanuit het land reizend. Wellicht. Ik mik hem in een plastic bak en zij scannen het. Netjes maximaal 100ml vloeibare stoffen in een plastic zakje verzameld. Kind kan de was doen. Op zich snap ik wat TUI zegt, maar ik hoef mn bagage niet in te checken wat mij ook weer tijd scheelt. Vind het een beetje potato potato om eerlijk te zijn.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_205101927
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 14:12 schreef nostra het volgende:
Tja, een paar ratten. Het is wat. Wat doe je er aan om ze totaal te eliminineren? Zijn het wel ratten trouwens en niet gewoon muizen?
Op het twitterfilmpje een muis volgens mij.
  maandag 20 juni 2022 @ 14:38:59 #284
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205101933
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 14:36 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Hoeft die niet in het ruim? TUI geeft aan dat handbagage juist de security controle vertraagt, dus adviseren ze zo min mogelijk met handbagage te reizen.

Dat lijkt me bij vertrek een probleem. Bij aankomst niet meer toch?
  maandag 20 juni 2022 @ 14:43:26 #285
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_205101966
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 14:38 schreef Rene het volgende:

[..]
Dat is bij de securitycheck vertragend vanuit het land reizend.
Goedemorgen 😅
quote:
Wellicht. Ik mik hem in een plastic bak en zij scannen het. Netjes maximaal 100ml vloeibare stoffen in een plastic zakje verzameld. Kind kan de was doen. Op zich snap ik wat TUI zegt, maar ik hoef mn bagage niet in te checken wat mij ook weer tijd scheelt. Vind het een beetje potato potato om eerlijk te zijn.
Lijkt mij ook om het even, maar blijkbaar snappen sommige mensen het nog steeds niet?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  maandag 20 juni 2022 @ 14:43:53 #286
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_205101970
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 14:38 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dat lijkt me bij vertrek een probleem. Bij aankomst niet meer toch?
Ja, eroverheen gelezen 😅
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_205101974
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 14:36 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Hoeft die niet in het ruim? TUI geeft aan dat handbagage juist de security controle vertraagt, dus adviseren ze zo min mogelijk met handbagage te reizen.

Wij vliegen begin juli (hopelijk) en kregen dit bericht (staat ook op hun site).
Ik snap TUI wel dat ze dat vertellen, wat kost het bij TUI om een koffer in te checken?
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
  maandag 20 juni 2022 @ 14:51:36 #288
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_205102008
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 14:44 schreef spoilert het volgende:

[..]
Ik snap TUI wel dat ze dat vertellen, wat kost het bij TUI om een koffer in te checken?
Volgens mij is het iets van ¤20/¤25 voor 20 kilo.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_205102185
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 09:26 schreef made het volgende:

[..]
Lijkt mij dat er gouden bergen belooft wordt en achteraf blijkt het anders te zijn..... meestal zijn die mensen al weer gevlogen naar het volgende bedrijf.
Het zijn de aandeelhouders die daarover gaan...... selcht consumenten vertrouwen is niet strafbaar
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 15:41:21 #290
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_205102211
quote:
Als ik nog niks heb gehoord, gaat mijn vlucht dan door?

Helaas is het nog even onduidelijk. De vluchtaanbieders hebben nog een enorme logistieke puzzel te maken zodra de slotcoördinator bekendmaakt hoeveel passagiers ze mogen vervoeren (zie laatste vraag hoe dat in zijn werk gaat). Daarna weet de vliegmaatschappij of reisorganisatie pas welke passagiers hier last van gaan hebben. Vooruitlopend daarop hebben verschillende maatschappijen vandaag al enigszins laten weten wat hun strategie zal zijn.

Zo is KLM, veruit de grootste op Schiphol, niet van plan om grootschalig vluchten te schrappen, maar beperkt de maatschappij wel de verkoop van nieuwe tickets vanaf de luchthaven. De vluchten worden niet direct leger: het idee is om méér overstappende passagiers te vervoeren, die Schiphol alleen als tussenhalte gebruiken. Het merendeel van de transferpassagiers is al op de plek van vertrek door de beveiliging gegaan, zodat dat niet nog eens op Schiphol hoeft te gebeuren.

En als ik vlieg met een andere aanbieder?

Easyjet kondigt vandaag wel aan dat er vluchten geschrapt gaan worden, maar het is nog niet bekend hoeveel en welke vluchten precies worden geschrapt. Dat zou ‘de komende dagen’ duidelijk moeten worden, maar sowieso moet voor het einde van de maand moet bekend zijn welke vluchten er uitvallen in de zomer. De maatschappij denkt dat het overgrote deel van de gedupeerde klanten bij Easyjet een alternatieve vlucht kunnen boeken binnen 24 uur van de al geplande reis. De Ierse maatschappij Ryanair was niet bereikbaar voor vragen.

KLM-dochter Transavia, die veel vakantiegangers vervoert, heeft de verkoop van resterende vliegtickets deze zomer al drastisch teruggebracht en verwacht dat ze ook vluchten moet schrappen. Vakantiemaatschappij TUI wacht de definitieve ingreep vandaag af, als duidelijk wordt hoeveel minder passagiers er vervoerd mogen worden. Corendon schrapt of verplaatst een kwart van haar vluchten vanaf Schiphol, onder meer naar Rotterdam en Duitse luchthavens.

Ik heb zelf een ticket geboekt en een hotel, niet via een reisorganisatie. Krijg ik wel geld terug als mijn vlucht vervalt?

Als er geen vervangende vlucht is, dan krijg je de ticketprijs binnen zeven dagen terug, zegt Babs van der Staak van de Consumentenbond. ,,Er kunnen uiteindelijk minder mensen vliegen, dus zo’n alternatieve vlucht kan lastig zijn.” Maar ja, hoe zit dat met het hotel? Vaak kun je ruim van tevoren nog gratis annuleren. ,,En daarom is er haast bij geboden dat de luchtvaartmaatschappijen laten weten waar hun klanten aan toe zijn, want dan zijn ze nog op tijd. Als je te laat annuleert, ben je mogelijk het volledige bedrag kwijt. We snappen dat ze een lastige logistieke puzzel moeten maken, maar laat alsjeblieft de reizigers niet de dupe zijn van het wanbeleid van Schiphol.”

Ik vlieg vanaf een ander vliegveld dan Schiphol, hoef ik me dan geen zorgen te maken?

De andere Nederlandse vliegvelden hebben nog wel capaciteit. Zo neemt Rotterdam The Hague Airport in juli en augustus 150 vluchten over Corendon die eigenlijk vanaf Schiphol zouden vertrekken, maar daarmee zijn de ‘slots’ ook wel zo goed als vol. Eindhoven heeft minder ruimte om vluchten over te nemen, maar voorziet geen problemen met het huidige rooster. Groningen en Maastricht ontvangen nieuwe reizigers met open armen. Er lopen er gesprekken met Schiphol en luchtvaartmaatschappijen en duidelijkheid daarover wordt deze week verwacht.

Schiphol is niet het enige vliegveld met problemen. Vandaag staken beveiligingsbedrijf G4S en verschillende bagage-afhandelaars op Brussels Airport en annuleert daarom alle vertrekkende vluchten. TUI Fly Belgium wijkt uit naar Oostende, Antwerpen en Luik, Corendon laat een aantal vluchten vanaf Maastricht vertrekken. Later in de week wil personeel van Brussels Airlines en Ryanair gaan staken.

Bij de oosterburen kampen grote vliegvelden als Düsseldorf en Frankfurt ook met lange wachtrijen, maar op het kleinere Düsseldorf-Weeze - populair onder prijsstunters - gaat alles nog soepel, net als in Keulen. In Groot-Brittannië zijn er op sommige luchthavens ook grote problemen: op Londen Heathrow was er afgelopen weekend een ‘tapijt’ aan koffers door technische problemen en personeelstekorten.

Hoe bepaalt de slotcoördinator welke vluchten doorgaan en welke niet?

Hugo Thomassen, managing director van Airport Coordination Netherlands (ACNL), en zijn team hebben zich de afgelopen dagen gebogen over de vraag hoe er in juli gemiddeld 13.500 minder passagiers per dag worden vervoerd vanaf Schiphol. De pijn wordt eerlijk over de verschillende maatschappijen verdeeld, maar de slotcoördinator bepaalt niet wélke vluchten worden geschrapt.

,,Wat wij aan de luchtvaartmaatschappijen meegeven is een maximaal aantal stoelen per dag. We rekenen expres met stoelen en niet met vluchten. Het aantal mensen dat vertrekt bepaalt namelijk de druk op de beveiliging en de bagage-afhandeling. Bovendien kunnen de maatschappijen veel beter zelf inschatten hoe ze het nieuwe maximum vertalen naar hun bedrijfsvoering. Ze kunnen er dan bijvoorbeeld voor kiezen om geen nieuwe tickets op vluchten te verkopen, zodat die vlucht wel gewoon kan vertrekken”, legde Thomassen voor het weekend uit.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 15:44:31 #291
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_205102228
Goed om te lezen dat de maatschappij waar ik mee vlieg, Corendon, blijkbaar heeft voorgesorteerd op de problemen van Schiphol en 150 vluchten heeft verkast naar Rotterdam. Daarmee lijken ze alles weg te kapen voor andere maatschappijen en ben ik er opeens een stuk geruster op dat mijn vlucht niet komt te vervallen :+
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 20 juni 2022 @ 15:46:41 #292
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205102246
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 14:38 schreef Rene het volgende:

[..]
Dat is bij de securitycheck vertragend vanuit het land reizend. Wellicht. Ik mik hem in een plastic bak en zij scannen het. Netjes maximaal 100ml vloeibare stoffen in een plastic zakje verzameld. Kind kan de was doen. Op zich snap ik wat TUI zegt, maar ik hoef mn bagage niet in te checken wat mij ook weer tijd scheelt. Vind het een beetje potato potato om eerlijk te zijn.
Vanaf Schiphol hoeft dat zakje met vloeistoffen erin helemaal niet meer zelfs. Kun je lekker in je koffertje laten zitten.
Ook flesjes water die meer dan 100 ml zijn mogen mee.
AI juist toegepast daar _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 20 juni 2022 @ 15:48:35 #293
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205102262
quote:
6s.gif Op maandag 20 juni 2022 15:44 schreef onlogisch het volgende:
Goed om te lezen dat de maatschappij waar ik mee vlieg, Corendon, blijkbaar heeft voorgesorteerd op de problemen van Schiphol en 150 vluchten heeft verkast naar Rotterdam. Daarmee lijken ze alles weg te kapen voor andere maatschappijen en ben ik er opeens een stuk geruster op dat mijn vlucht niet komt te vervallen :+
Goede zet van Cor en Don _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 15:56:42 #294
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_205102321
quote:
6s.gif Op maandag 20 juni 2022 15:44 schreef onlogisch het volgende:
Goed om te lezen dat de maatschappij waar ik mee vlieg, Corendon, blijkbaar heeft voorgesorteerd op de problemen van Schiphol en 150 vluchten heeft verkast naar Rotterdam. Daarmee lijken ze alles weg te kapen voor andere maatschappijen en ben ik er opeens een stuk geruster op dat mijn vlucht niet komt te vervallen :+
Mogen ze ook wel doen vanaf Eelde :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 20 juni 2022 @ 15:59:54 #295
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205102340
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 15:56 schreef Rene het volgende:

[..]
Mogen ze ook wel doen vanaf Eelde :7
Moeten ze snel zijn, want die 20 vluchten per dag zijn zo volgeboekt. Maastricht heeft er maar 17 per week over:

https://www.luchtvaartnie(...)en-vluchten-schiphol
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_205102361
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 14:43 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Goedemorgen 😅
[..]
Lijkt mij ook om het even, maar blijkbaar snappen sommige mensen het nog steeds niet?
Sterker nog, het is niet om het even. Als je alleen handbagage hebt (en al online bent ingecheckt) kun je de rij voor de incheckbalie skippen. Als je alleen ruimbagage hebt moet je én in de rij staan bij de incheckbalie én bij de security.

Als iedereen alleen maar ruimbagage zou hebben zou het weliswaar wat sneller gaan bij de security (maar bodyscan enzo moet alsnog) maar wordt het juist veel drukker bij de incheckbalie. Al met al ben je dan denk ik meer tijd kwijt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205102419
Ik snap dat afwachtende beleid van TUI niet.
ze kunnen in Nederland toch ook uitwijken naar andere luchthavens net zoals TUI België?
En dan klanten afschepen met een waardebon zeker? Als de reis niet door kan gaan.
  maandag 20 juni 2022 @ 16:29:27 #298
40566 Ericr
Livewrong
pi_205102603
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:10 schreef quirina het volgende:
Ik snap dat afwachtende beleid van TUI niet.
ze kunnen in Nederland toch ook uitwijken naar andere luchthavens net zoals TUI België?
En dan klanten afschepen met een waardebon zeker? Als de reis niet door kan gaan.
Daar hebben ze een garantie voor, dus nee, mits ze annuleren. Je krijgt misschien wel een alternatief aangeboden maar daar hoef je niet zomaar op in te gaan. Met zulke aantallen wordt een alternatief bieden knap lastig.

Probleem is meer wanneer het geld terug komt. Kan zomaar 4 weken duren. Als het tegen zit is een groot deel van de vakantie al voorbij.
  maandag 20 juni 2022 @ 16:50:47 #299
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205102770
Heathrow gaat ook niet zo lekker en vraagt maatschappijen om 10% van de vluchten te schrappen.
pi_205102805
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 14:43 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Goedemorgen 😅
[..]
Lijkt mij ook om het even, maar blijkbaar snappen sommige mensen het nog steeds niet?
Totdat 80% van de vlucht met een trolley reist, omdat ze te beroerd zijn om meer te betalen, dan is dat toch wel veel meer werk om te scannen.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  maandag 20 juni 2022 @ 16:55:30 #301
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205102808
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 14:51 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Volgens mij is het iets van ¤20/¤25 voor 20 kilo.
Keer 171 passagiers (op een Airbus 320) is dat al snel meer dan 3k.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')