Wat een leuke ''vakantie'' heb je dan.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 14:03 schreef matthijst het volgende:
Eerste test roepen:
For those early tourists, itineraries will probably be fully booked with very limited free time, and with a chaperon hovering nearby. All told, about 50 travelers from the United States, Australia, Thailand and Singapore came to Japan this week as part of the trial program.
Every morning, local tour staff check their temperatures and health status. Each time they get on the bus, someone is at the door to spray their hands with sanitizer. The small group has been asked to keep their masks on as much as possible, and refrain from eating on the bus. Talking in restaurants should be kept at a minimum.
Overal mondkapjes 24/7?quote:Op maandag 30 mei 2022 01:00 schreef Aurelius het volgende:
Ik zit er nu. Tot eind augustus![]()
Maar heb een speciaal visum wegens familieomstandigheden.
Yep. Al draag ik ze alleen in de trein en in winkels. Nog niet aangesproken.quote:Op maandag 30 mei 2022 09:30 schreef matthijst het volgende:
[..]
Overal mondkapjes 24/7?
Of kan je op straat wel zonder mondmasker rondlopen zonder raar aangekeken te worden?
Ik zit nu al 4 weken in zuid-Korea en ondanks dat een mondmaer buiten niet meer verplicht is loopt nog zeker 90% ermee rond. Helaas binnen nog wel overal verplicht, tenzij je eet/drinkt niet. Dus je ziet regelmatig mensen in restaurants aan tafel zitten na het eten met mondiaalst op. Best bijzonder! Helaas kunnen wij vanuit hier ook niet naar Japan, dus gaan tussendoor maar naar Vietnam. 10 weken zuid-Korea is wel wat veel…quote:Op maandag 30 mei 2022 09:30 schreef matthijst het volgende:
[..]
Overal mondkapjes 24/7?
Of kan je op straat wel zonder mondmasker rondlopen zonder raar aangekeken te worden?
quote:Op vrijdag 16 september 2022 08:16 schreef Aurelius het volgende:
Vanaf oktober weer vrij reizen naar Japan.
https://soranews24.com/20(...)r-certain-countries/
Top, eens kijken of ik nog wat AirMiles kan inleveren voor een reis..quote:Op vrijdag 23 september 2022 08:43 schreef Aurelius het volgende:
11 Oktober wordt het.Wel nog maskers op in hotels.
https://japantoday.com/ca(...)uirements-next-month
Lekker 3 maanden laten overblijven.quote:Op vrijdag 23 september 2022 17:52 schreef Aurelius het volgende:
Het is dat ik schoolgaande kinderen heb, anders zou ik weer 3 maanden gaan en daar overwinteren.
Aangezien je niet meer over Rusland kunt vliegen, gaat er tegenwoordig niks meer rechtstreeks vanaf Schiphol. KLM stopt in Seoul.quote:Op zondag 2 oktober 2022 08:33 schreef matthijst het volgende:
Haneda is toch altijd met overstap?
Of kan dat inmiddels ook rechtstreeks?
Ik ging voorheen (pre-Corona) graag met Cathay pacific, via Hong Kong. Maar dan wel naar Narita en niet Haneda.quote:Op zondag 2 oktober 2022 10:29 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Aangezien je niet meer over Rusland kunt vliegen, gaat er tegenwoordig niks meer rechtstreeks vanaf Schiphol. KLM stopt in Seoul.
En als je toch moet overstappen kun je net zo goed voor Haneda als eindbestemming gaan.
Ik ben afgelopen mei met Lufthansa via Frankfurt gegaan. Maar met Finnair via Helskinki is ook een optie.
Apart, zou KLM erop gokken dat die oorlog dan voorbij is?quote:Op maandag 14 november 2022 19:32 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
KLM, direct, zowel heen als terug
Beiden gedaan. Shikoku heb je wel echt een (huur)auto nodig. Kyushu is goed te doen met OV.quote:Op maandag 14 november 2022 18:48 schreef Stefanovich het volgende:
Nu hebben we nog 1 week die we in moeten vullen. We denken aan Shikoku (wellicht met Kochi als uitvalsbasis?) of aan het eiland Kyushu en dan willen we wellicht Fukuoka aandoen en Kagoshima.
Ik twijfel tussen deze 2 ''eilanden''. Welke raden jullie aan? Op dit gedeelte van de reis willen we ook flink wat natuur aandoen en bijvoorbeeld fietsen maar ook andere activiteiten...
Wordt m'n 1e keer Japan! Als alles doorgaat haha...
Is ook het plan. Nu nog ff een internationaal rijbewijs fixen. Nog tips wat to do op Shikoku?quote:Op dinsdag 15 november 2022 07:54 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Beiden gedaan. Shikoku heb je wel echt een (huur)auto nodig. Kyushu is goed te doen met OV.
De vlucht is al gewijzigd, nu met tussenstop op Seoul en duurt 2 uur langer.quote:Op maandag 14 november 2022 20:29 schreef matthijst het volgende:
[..]
Apart, zou KLM erop gokken dat die oorlog dan voorbij is?
Als je 10 maart als vertrekdatum kiest staat er ook rechtstreeks, 16 uur, blijkt ie alsnog via Seoul te gaan.
Universal Studio was wel uitzoekwerk (wel de moeite waard). Als het goed is zijn de armbanden ook inbegrepen bij de Express tickets. Wij hebben alle pretparken vorig jaar gedaan met de kids, 2 Disney en USJ. Was toen nog lekker rustig.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 06:50 schreef matthijst het volgende:
Jeu, 11 maart weer naar Japan, 5 nachten Okayama, 4 Osaka, 9 Tokyo.
Willen iig naar Hiroshima, Miyajima en Kyoto. En hebben kaartjes voor Universal Studios Japan kunnen kopen![]()
![]()
![]()
https://www.usjticketing.com/expressPass
Hoe die bende werkt:
- je hebt een normale toegangskaart nodig om binnen te komen, deze hebben een dag code (A, B, C) en zijn na je gekozen dag 3 maanden geldig voor dagen met dezelfde code (B is bv weekend, of drukkere dagen).
- voor Harry Potter en Nintendoland heb je een timed entry ticket nodig om dat deel van het park in te mogen. Zo'n ticket kan je op de dag zelf in het park krijgen, maar kans is aanwezig dat ze al weg zijn, of dat je pas savonds kan. Andere optie is vooraf een ExpressPass te kopen, daar zit een timed entry ticket bij in waarvan je de tijden kunt kiezen.
Express tickets verkopen rap uit. Ze werden voor maart vanaf vandaag (20 januari) beschikbaar en kwamen ergens tussen 01:15 en 05:30 Nederlandse tijd te koop. Gok dat dat om 12:00 Japanse tijd was.
Je kunt betalen met Apple Pay (ws alleen icm gekoppelde creditcard).
Kun je niks van zeggen. Het blijft een voorspelling en het kan best eerder of later gebeuren. Je moet er een beetje geluk mee hebben - zeker als je rondreist en je in elke plaats maar eventjes bent.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 19:58 schreef Vieuw het volgende:
Als ik deze 2 weken pas, ga ik het dan echt missen of kan ik nog wel wat sakura meepakken? Ik hoef niet het hoogtepunt te zien, maar als ik zo goed als niks zie is het ook zonde.
Ah ja goed punt. Bedankt voor je reactie en dan hoop ik er eind maart het beste vanquote:Op vrijdag 20 januari 2023 22:51 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Kun je niks van zeggen. Het blijft een voorspelling en het kan best eerder of later gebeuren. Je moet er een beetje geluk mee hebben - zeker als je rondreist en je in elke plaats maar eventjes bent.
Mijn vorige keer Japan was ook in het kersenbloesemseizoen, ook een rondreis. We waren eigenlijk op alle plekken óf net te vroeg, óf net te laat: de knoppen waren nog niet gesprongen of juist alweer grotendeels uitgebloeid. Dat ging zo door tot de allerlaatste stad waar we kwamen: Sapporo. Daar waren we gelukkig wel precies op het juiste moment. De bloesem is mooi, maar het leuke is vooral hoe de Japanners er op reageren: iedereen trekt naar de parken, met kleedjes, de bbq, etc. en ligt/zit onder de bomen.
Kun je zo lang vrij krijgen dan?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:18 schreef Aurelius het volgende:
Ik ga begin juni tot eind augustus.
Yep. Nog veel verlof staan. Vorig jaar 3 maanden gegaan, waarvan 2 maanden remote gewerkt, maar dat laatste mag niet meer (nieuwe beleid wegens privacygevoelige informatie). Nu iets minder lang, maar die hele periode wel "echt" vrij.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 18:21 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Kun je zo lang vrij krijgen dan?
Lekker hoor. Wat doe je dan daar, als je er zo vaak en zo lang bent? De toeristische highlights zul je inmiddels wel gezien hebben.quote:Op woensdag 15 februari 2023 10:35 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Yep. Nog veel verlof staan. Vorig jaar 3 maanden gegaan, waarvan 2 maanden remote gewerkt, maar dat laatste mag niet meer (nieuwe beleid wegens privacygevoelige informatie). Nu iets minder lang, maar die hele periode wel "echt" vrij.
Familiebezoek, mijn vrouw is Japanse. We hebben 2 jonge kinderen, en we willen ze beiden één semester basisschool geven. Oudste heeft het vorig jaar gedaan, jongste is dit jaar aan de beurt.quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:24 schreef Sodemieters het volgende:
Lekker hoor. Wat doe je dan daar, als je er zo vaak en zo lang bent? De toeristische highlights zul je inmiddels wel gezien hebben.
Ah, op die manier. Dus ook niet rondreizen dan, maar die maanden wonen op één plek. Voelt het dan nog wel als vakantie?quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:27 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Familiebezoek, mijn vrouw is Japanse. We hebben 2 jonge kinderen, en we willen ze beiden één semester basisschool geven. Oudste heeft het vorig jaar gedaan, jongste is dit jaar aan de beurt.
We plakken er meestal wel wat tripjes en een langere vakantie van 2-3 weken aan vast hoor. Vorig jaar o.a. door Shikoku rondgereisd, Dit jaar naar de Yaeyama eilanden in Okinawa.quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:39 schreef Sodemieters het volgende:
Ah, op die manier. Dus ook niet rondreizen dan, maar die maanden wonen op één plek. Voelt het dan nog wel als vakantie?
Ik ga zelf ook in September en van wat ik lees is het dan een aangename midden 20 graden, wel kans op wat regen af en toe uiteraard.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:22 schreef Drass het volgende:
September aardig om omgeving Tokyo te verblijven of echt een no go met het weer?
Het verlengt je stay aangezien je allemaal verborgen muntjes enzo kunt verzamelen. Er zijn maar 2 attracties voor de rest. En als je een Switch hebt, kun je die armband daarna ook nog gebruiken als Amiibo.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 19:18 schreef matthijst het volgende:
Oh handig, dat van die armbanden wist ik niet.
Schijnt wel leuk te zijn las ik online.
Nazomer, kan nog warm zijn maar niet zo extreem als in de zomer. Prima tijd om te gaan.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 22:22 schreef Drass het volgende:
September aardig om omgeving Tokyo te verblijven of echt een no go met het weer?
Heb je nog must do's voor Shikoku? Ben er in april een kleine week met een huurauto, vanuit Okayama naar de Iya Valley, via Kochi en Shimanto City naar Matsuyama en uiteindelijk Onomichi.quote:Op woensdag 15 februari 2023 12:42 schreef Aurelius het volgende:
[..]
We plakken er meestal wel wat tripjes en een langere vakantie van 2-3 weken aan vast hoor. Vorig jaar o.a. door Shikoku rondgereisd, Dit jaar naar de Yaeyama eilanden in Okinawa.
Mooi op tijd voor het begin van de (vroege) kersenbloessem als ik de nieuwsberichten mag geloven.quote:Op zondag 12 maart 2023 22:28 schreef matthijst het volgende:
Terug in Japan![]()
Van sneeuw in Nederland naar 22 graden in Okayama.
Vanaf vandaag gaat de mondkapjes "plicht" (vooral sociale dwang?) eraf. Benieuwd hoeveel Japanners er dan zonder gaan lopen. Tot nu toe zie ik vrijwel iedereen er nog mee.
Super handig nu Apple Pay met suica. Kreeg het niet aan de praat met een bankpas of creditcard, maar via wallet gooi je simpel met cc wat saldo op Suica.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zou aanraden van Okayama naar Naoshima gaan, en daar een nachtje overnachten. Vanaf daar naar Takamatsu en daar een auto huren. Japanse tuin in Takamatsu is de moeite waard. Tussen Kochi en Matsuyama is Uchiko ook erg mooi.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:45 schreef Stefanovich het volgende:
Heb je nog must do's voor Shikoku? Ben er in april een kleine week met een huurauto, vanuit Okayama naar de Iya Valley, via Kochi en Shimanto City naar Matsuyama en uiteindelijk Onomichi.
Neu, maar waren in Meguro bij die Roastery in de buurt en zag t toevalligquote:Op woensdag 22 maart 2023 11:44 schreef pokkerdepok het volgende:
je hoeft niet naar de starbucks, he.. letterlijk duizend andere koffie tentjes in japan.
Je hebt hopelijk wel de musea bezocht en niet alleen gefietst? Er is overigens nog een tweede kunstenaarseilandje daar vlakbij, waarvan ik even de naam kwijt ben.quote:Op dinsdag 14 maart 2023 22:25 schreef matthijst het volgende:
Oeh nice!
Was een beetje last minuteding, dus een dagje op en neer. Maar blij dat we gegaan zijn!
Ik denk het. Hanami nu. En veel locaties werken nog net zoals tijdens corona met beperkte seating en een timeslot systeem. Zou me niks verbazen als dit voorlopig blijft aangezien ze ook te maken hebben met personeelstekorten.quote:Op woensdag 22 maart 2023 07:01 schreef matthijst het volgende:
@:aurelius. Er zijn minder toeristen. Maar toch lijkt het enorm druk. Overal wachtrijen. Starbucks Meguro 3-4 uur.
Enig idee? Zijn Japanners zelf volop aan het inhalen na corona ofzo?
7 Eleven heeft goede en goedkope koffie to go tegenwoordig.quote:Op woensdag 22 maart 2023 11:44 schreef pokkerdepok het volgende:
je hoeft niet naar de starbucks, he.. letterlijk duizend andere koffie tentjes in japan.
ja dat klinkt druk. wel jammer als je zo iets leuks mist.quote:Op woensdag 22 maart 2023 12:36 schreef matthijst het volgende:
[..]
Neu, maar waren in Meguro bij die Roastery in de buurt en zag t toevallig
Maar niet alleen daar: Pokemon Cafe 45 minuten (om 10:30 al), USJ: meerdere attracties waar je 120-180 minuten moet wachten (had zelf een Express Pass). Super Mario Store in Osaka: uur later terugkomen, etc, etc.
Inmiddels de 11e keer Japan, maar had verwacht dat het nog relatief rustig zou zijn zo na corona, zonder Chinezen. Maar merk d'r weinig van
Zekerquote:Op woensdag 22 maart 2023 12:42 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je hebt hopelijk wel de musea bezocht en niet alleen gefietst? Er is overigens nog een tweede kunstenaarseilandje daar vlakbij, waarvan ik even de naam kwijt ben.
Werd wel tijd natuurlijk maar wel een beetje voor jammer voor een buddy voor me die net een week eerder gaat en nog niet minimaal 3 vaccinaties gehad heeft. Dus die mag het hele PCR-test circus nog een keer door.. :’)quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:59 schreef Aurelius het volgende:
Laatste Covid-maatregelen om het land in te komen worden 8 mei afgeschaft.
https://japantoday.com/ca(...)er-controls-on-May-8
quote:Op dinsdag 4 april 2023 07:59 schreef Aurelius het volgende:
Laatste Covid-maatregelen om het land in te komen worden 8 mei afgeschaft.
https://japantoday.com/ca(...)er-controls-on-May-8
Die combi hebben we ook in 2018 gedaanquote:Op woensdag 22 maart 2023 11:26 schreef JimmyJames het volgende:
2 weken. Tokyo, Kyoto & Osaka voor de eerste keer.
Die hebben wel hele galante stewardessen en fijne Boeing 787squote:Op zaterdag 8 april 2023 07:52 schreef Aurelius het volgende:
Toen ik 2 maanden geleden boekte was Korean Air het goedkoopste. Maar nog steeds veel duurder dan vorig jaar.
Heilige poep! Dat is wel flink meer zeg..quote:Op zaterdag 15 april 2023 08:56 schreef Aurelius het volgende:
JR Pass wordt vanaf oktober fors duurder.
https://www.japan-guide.c(...)s-cost-increase.html
Gewoon pinnen met je pinpas bij een 7 Eleven of Japans Postkantoor. Bij andere ATM's kon ik op geen enkele manier geld tappen (kan misschien liggen aan ons verouderde Maestro systeem) en betalen met CC in restaurants/hotels waar mogelijk.quote:Op zondag 23 april 2023 10:53 schreef JimmyJames het volgende:
Excuses als dit al meerdere keren behandeld is/gevraagd, maar wat is de beste optie om tegen de gunstigste wisselkoers geld te pinnen/uit te geven in Japan? De Yen is wel lekker laag op dit moment![]()
Ik heb een kredietkaart van abn/ICS en een gewone bankpas. Ik zat te denken nog iets van een revolut kaart erbij te bestellen.
Kobequote:Op vrijdag 28 april 2023 16:43 schreef Rene het volgende:
2 weken. Landen in Tokio en vertrekken in Osaka.
Man wil naar Disney
We willen bloesems zien, tempels en dingen.
Maar wat zit er nog voor moois tussen Tokio en Osaka in?
Het plan was initieel rond maart/april alleen Japan te doen maar ik wil ook een klein beetje een zonvakantie erbij. Dus ik dacht, ruim 2 weken Japan en dan nog 8 dagen singapore.
Goede tickets Ams > Sin > Tokio
Osaka > Sin > Ams
Bloesems is altijd een gok. Zo waren ze erg vroeg dit jaar.quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:43 schreef Rene het volgende:
Man wil naar Disney
quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:43 schreef Rene het volgende:
Man wil naar Disney
Het plan was initieel rond maart/april alleen Japan te doen maar ik wil ook een klein beetje een zonvakantie erbij. Dus ik dacht, ruim 2 weken Japan en dan nog 8 dagen singapore.
Osaka > Sin > Ams
Overigens Kobe (half uurtje geloof ik met de Shinkansen vanaf Osaka) vond ik eigenlijk nog best leuk, Leuke parken om rond te wandelen, wat Kobe Wagyu beef proberen, rondslenteren in lokale China-town om een keer wat variatie op het standaard Japans eten te hebben. Prima voor 1 a 2 dagen als het aan mij lag. En Nara is heel goed te doen met de trein vanaf Kyoto voor een dagtrip. Ondanks de drukte toch wel leuk, zeker als je al de drukte van Kyoto gezien hebt.quote:Op maandag 1 mei 2023 08:05 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Bloesems is altijd een gok. Zo waren ze erg vroeg dit jaar.
Als je geen kinderen heb zou ik naar Tokyo Disney Sea gaan. Uniek park. Wel altijd druk.
Matsumoto en Takayama als je via het noorden gaat. En uiteraard Kyoto. Tussen Takayama en Kyoto is Omi Hachiman de moeite van een stop waard. Via het zuiden (kortste route) heb je alleen Shizuoka en Nagoya waar niet zoveel aan is (standaard grote steden, net als Kobe overigens).
Is Singapore een zonbestemming? Nooit in verdiept. Wij maken dit jaar een tussenstop in Seoul.
Zeker, ooit in 2 weken van noord (Kanazawa) naar zuid (Nagoya) dwars door de Japanse Alpen gereden. Prachtige trip. Vooral Kiso Valley was magisch.quote:Op maandag 1 mei 2023 11:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
En als je een auto hebt is de route rijden in het gebied (Gifu Prefacture geloof ik) tussen Kanagawa-> Shirakawa->Hakusan National Park ->Takayama best wel mooi.
Ik had geluk destijds, er was een Japanse local die me een lift gaf van Kanazawa naar Shirakawa->Takayama bracht omdat ie toch naar Gifu moest. Super gastvrij was die gast, hij liep zelf met me mee om de bustrip die ik geboekt had te cancellen..quote:Op maandag 1 mei 2023 12:01 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Zeker, ooit in 2 weken van noord (Kanazawa) naar zuid (Nagoya) dwars door de Japanse Alpen gereden. Prachtige trip. Vooral Kiso Valley was magisch.
Maar van west naar oost (Tokyo - Matsumoto - Takayama - Kyoto - Osaka) is goed te doen met het openbaar vervoer. Combinatie van shinkansen en lokale treinen, of je kunt zelfs een goedkope highway bus nemen.
het hele gebied rond mt. Fujifilm is de moeite waard.quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:43 schreef Rene het volgende:
Man wil naar Disney
Osaka > Sin > Ams
Waar vlieg je mee?quote:Op woensdag 3 mei 2023 09:50 schreef Simmertje het volgende:
Gisteren ook geboekt voor de eerste twee weken van september![]()
Wel beetje verdrietig over de vliegticket prijzenwaar zijn de tijden gebleven dat je direct met KLM kon voor 600-700 euro.
Korean Air, waren de enige in die periode met enigszins normale vliegtijden en prijzen. Het liefst vlieg ik gewoon met KLM, maar ga geen 400/500 euro meer betalen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 10:34 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Waar vlieg je mee?
Mijn bankrekening wordt ook niet blij van die vliegprijzen.
Gaan wij ook mee. Ik vind het nu al relaxer dan KLM. Het is een nachtvlucht, en je komt aan op Haneda in plaats van Narita. We hebben wel een vlucht genomen waar de overstap in Seoul op hetzelfde vliegveld is. En op de terugweg blijven we 5 dagen in Seoul.quote:Op donderdag 4 mei 2023 13:29 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Korean Air, waren de enige in die periode met enigszins normale vliegtijden en prijzen. Het liefst vlieg ik gewoon met KLM, maar ga geen 400/500 euro meer betalen.
Hangt er een beetje vanaf waar je huurt, welke auto en of je hem op dezelfde locatie terugbrengt,quote:Op maandag 8 mei 2023 17:51 schreef matthijst het volgende:
Wat kost autohuur in Japan ongeveer?
En had je dat vooraf in NL al geboekt, of ter plekke?
Als je Shikoku mooi vond, kan ik je Tohoku aanraden. Was mijn favoriete bestemming.quote:Op maandag 8 mei 2023 13:01 schreef Stefanovich het volgende:
Deze reis smaakt naar meer. Ik denk dat we een volgende keer Kyushu aan gaan doen.
Is een nachtvlucht fijner ja? Ik ben altijd zo bang dat ik niet in slaap val en daardoor nog een extra jetlag creëer. Wij vliegen op Narita, mijn voorkeur was ook Haneda maar dan moest je in Seoul overstappen op een ander vliegveld, dat ging mij iets te ver.quote:Op woensdag 10 mei 2023 09:04 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Gaan wij ook mee. Ik vind het nu al relaxer dan KLM. Het is een nachtvlucht, en je komt aan op Haneda in plaats van Narita. We hebben wel een vlucht genomen waar de overstap in Seoul op hetzelfde vliegveld is. En op de terugweg blijven we 5 dagen in Seoul.
Het is wel een tropisch weer bestemming. Erg warm en drukkend. Maar wel een mooie stopover. Mooie hikes kun je er ook maken. Heb in 2018 een stopover gemaakt vanuit Japan. We vlogen van Kansai (Osaka) met Scoot Air naar Singapore. Hele fijne airliner en het is een redelijk korte vlucht van Kansai naar Changi.quote:Op maandag 1 mei 2023 08:05 schreef Aurelius het volgende:
Is Singapore een zonbestemming? Nooit in verdiept. Wij maken dit jaar een tussenstop in Seoul.
Begin maar met sparen: https://www.bol.com/nl/nl(...)KhJxA.2.ProductTitlequote:Op maandag 8 mei 2023 13:01 schreef Stefanovich het volgende:
Het eerste wat ik miste toen ik net thuis was zijn de verwarmde toiletbrillen![]()
Het zijn ook gewoon extreem lange vluchten door het omvliegen.quote:Op donderdag 11 mei 2023 10:04 schreef matthijst het volgende:
Hoop dat Putin volgend voorjaar uitgekloot is en KLM weer rechtstreeks gaat. Toch het fijnst, geen geklooi met overstappen.
Ja dit is hem ook echt, overal zag ik wc's met de merknaam TOTOquote:Op donderdag 11 mei 2023 10:34 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Begin maar met sparen: https://www.bol.com/nl/nl(...)KhJxA.2.ProductTitle
Tnx for de tip. Wat zijn wat jou betreft must see / do's daar?quote:Op woensdag 10 mei 2023 09:12 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Als je Shikoku mooi vond, kan ik je Tohoku aanraden. Was mijn favoriete bestemming.
Eens ja, dat is wel zo. Kwamen altijd rond een uurtje of 11 aan in centrum Tokyo en moesten dan nog een paar uur als zombies zonder slaap rondwandelen in de stad. Met een beetje zielig doen en slijmen kon je nog wel een uurtje afsnoepen van de inchecktijd, maar verder vrij strikt ja.quote:Op donderdag 11 mei 2023 10:04 schreef matthijst het volgende:
KLM is toch ook een nachtvlucht?
Tenminste, ging altijd rond 15:00 weg en kwam rond 09:00 oid aan.
Denk dat het voor jetlag allemaal weinig uitmaakt, richting t oosten is doorgaans ruk.
Kwamen in maart (via Dubai) rond 17:00 aan op KIX, tegen 20:00 in Okayama. Dan heb je wel meteen dat je bijna kunt slapen als je aankomt, maar hadden ook toen gewoon een nacht of 3 nodig om helemaal in het ritme te komen.
Enige voordeel van later aankomen is dat je wel meteen de kamer op mag, aangezien die Japanners nogal van het 15:00 check in time, is 15:00 check in time zijn![]()
Hoop dat Putin volgend voorjaar uitgekloot is en KLM weer rechtstreeks gaat. Toch het fijnst, geen geklooi met overstappen.
7-Elevenquote:Op vrijdag 12 mei 2023 09:20 schreef Simmertje het volgende:
Ik ben nu inclusief de treinrit Narita - Shinjuku rond 11 uur in de avond bij mijn hotel. Hopelijk nog de energie om even een hapje en een drankje te halen ergens.
Altijd fijn ja! Maar het liefst schuif ik nog even ergens aan met een koud biertje erbij. We zitten in Shinjuku dus dat gaat wel lukken.quote:
Tip: Matsuya, Japans fastfood restaurant (curry's, noodles), 24/7 open volgens mij.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 09:20 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Eens ja, dat is wel zo. Kwamen altijd rond een uurtje of 11 aan in centrum Tokyo en moesten dan nog een paar uur als zombies zonder slaap rondwandelen in de stad. Met een beetje zielig doen en slijmen kon je nog wel een uurtje afsnoepen van de inchecktijd, maar verder vrij strikt ja.
Ik ben nu inclusief de treinrit Narita - Shinjuku rond 11 uur in de avond bij mijn hotel. Hopelijk nog de energie om even een hapje en een drankje te halen ergens.
Thanks!quote:Op vrijdag 12 mei 2023 16:10 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Tip: Matsuya, Japans fastfood restaurant (curry's, noodles), 24/7 open volgens mij.
Bestellen bij de automaat buiten en vervolgens naar binnen lopen en bonnetje afgeven.
Kan ook to go meenemen. Heerlijk eten en ook wel een biertje te krijgen
https://maps.app.goo.gl/7KqVDUskNC4YbuGZ7
Of deze is nog beter, gezellig restaurant waar flink geborreld wordt, bestellen via een tablet:
https://goo.gl/maps/cucq8VWk5cooAYPEA
De keten Torikizoku is nog wel veel te vinden in vooral Osaka-Tokyo-Kyoto. Hier kost alles incl tax 350 yenquote:Op zondag 14 mei 2023 11:35 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Thanks!
Ja, voor mij wordt het de 7de keer JapanHet grappige is dat restaurantjes in Tokyo zo snel kunnen veranderen, ik zie af en toe op street view hele straten binnen enkele jaren veranderen. Al is het voor mij wel alweer 5 jaar geleden dat ik voor het laatst ben geweest.
Ik weet nog in mijn eerste jaar dat je in Tokyo een zogenaamde (zover ik het herinner) 270 yen keten had. Alle gerechten op het menu (inclusief bier) waren 270 yen. Jaar later waren al deze tentjes verdwenen, was toch niet zo winstgevend.
Edit:
Foto'tje kunnen vinden:
[ afbeelding ]
Ah top! Daar was ik eigenlijk naar opzoek. Thanks.quote:Op zondag 14 mei 2023 13:32 schreef Vieuw het volgende:
[..]
De keten Torikizoku is nog wel veel te vinden in vooral Osaka-Tokyo-Kyoto. Hier kost alles incl tax 350 yen.
Dagtrip Kamakura vanuit tokyo en daar fietsen huren en van tempel naar tempel fietsen?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 13:34 schreef matthijst het volgende:
Is Nagano nog leuk voor een dag of 4?
Zat aan zoiets te denken:
5 nachten Osaka (late vlucht, dus 4 dagen)
3 nachten Takayama (al eens geweest, misschien dagje Shirakawago)
4 nachten Nagoya (dagje sneeuw apen, dagje Matsumoto).
8 nachten Tokyo
Zoek iets nieuws tussen Osaka en Tokyo. Nagoya paar keer geweest nu. Hakone 1x, wel leuk maar kans op Fuji nogal klein. Kanazawa en Takayama beide geweest. Je moet ergens overnachten, dus dacht dan Takayama en Nagano (Shirakawa vorige keer gemist, sneeuw apen lijken me leuk om een keer te zien, en Matsumoto voor kasteel en Yayoi Kusama museum).
In maart, dus die Alpenroute zal dicht zitten.
Gifu is nog redelijk groot op de kaart, weet niet of dat wat is?
Ben je al eens in Koyasan geweest?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:13 schreef matthijst het volgende:
Gedaan, ook erg leuk inderdaad
Vooral op zoek naar eventuele leuke voor ons nieuwe plaatsen tussen Osaka - Tokyo, waar je je een dag of 3-4 kunt vermaken.
[ afbeelding ]
Ik reis met een maat van mij, dus wel handig als we er inderdaad allebei gebruik van kunnen maken. Maar de snelheid is dus prima? Ook buiten de steden?quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:45 schreef matthijst het volgende:
Ja, voordeel is dat je 'm kunt delen met meerdere apparaten. En als je bv crappy wifi in een hotel hebt.
Als je een redelijk recente telefoon hebt kun je misschien ook een esim gebruiken.
Meestal krijg je die er gewoon bij.quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:46 schreef Vieuw het volgende:
Ik heb goede ervaring met pocket wifi's. Inderdaad makkelijk om met meerdere te connecten.
Verder niet echt ervaring buiten de steden, enkel op trein trajecten er tussen. Was altijd goed en snel.
Enige is wel dat je een powerbank mee moet nemen (wordt vaak meegeleverd) want zo'n ding redt het geen volle dag op 1 lading.
Vluchten naar Narita zijn volgens mij goedkoper, Haneda is meer voor zakelijke vluchten.quote:
Toen Aeroflot nog naar NRT vloog waren de tickets een stuk goedkoper. Zag jaren geleden regelmatig prijzen van rond de 500 euro voorbij komen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 15:21 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Vluchten naar Narita zijn volgens mij goedkoper, Haneda is meer voor zakelijke vluchten.
Ik heb tot nu toe enkel op Narita gevlogen doordat KLM enkel naar dat vliegveld vliegt. Maar Haneda ligt dichterbij de stad dus je hebt minder reistijd naar het centrum. Dus als je tickets voor dezelfde prijs voor beide luchthavens ziet zou ik Haneda nemen.quote:
Met 1000 euro doe je het momenteel nog goed. Ik heb tijdje terug voor 1050 gekocht bij Korean Air, inmiddels is dat zelfde ticket 1250.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:40 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Wat zijn rechtstreekse tickets duur geworden.. onder de 1000 euro kan ik geen tickets vinden incl ruimbagage
Die vluchten moeten misschien ook meer brandstoffen meenemen nu. Ik vloog in september naar Korea en met de afgesloten luchtruimen boven de Oekraine en Rusland is dat nu een enorm eind om geworden wat ook de vluchtduur verlengt.quote:Op donderdag 22 juni 2023 20:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Met 1000 euro doe je het momenteel nog goed. Ik heb tijdje terug voor 1050 gekocht bij Korean Air, inmiddels is dat zelfde ticket 1250.
Dit zal meespelen ja. Gestegen brandstofprijzen, inflatie en daarnaast de populariteit van Japan nadat het land 2 jaar lang praktisch gesloten is geweest.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 09:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die vluchten moeten misschien ook meer brandstoffen meenemen nu. Ik vloog in september naar Korea en met de afgesloten luchtruimen boven de Oekraine en Rusland is dat nu een enorm eind om geworden wat ook de vluchtduur verlengt.
Ik hoor juist dat vanwege de Yen, Japan nu een stuk goedkoper is voor buitenlanders en dat qua kosten het nu vergelijkbaar is met een EU land.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 10:47 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dit zal meespelen ja. Gestegen brandstofprijzen, inflatie en daarnaast de populariteit van Japan nadat het land 2 jaar lang praktisch gesloten is geweest.
Als je er eenmaal bent was Japan altijd al goedkoper dan hier.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:30 schreef ph-buf het volgende:
[..]
Ik hoor juist dat vanwege de Yen, Japan nu een stuk goedkoper is voor buitenlanders en dat qua kosten het nu vergelijkbaar is met een EU land.
Is wel veranderd de afgelopen 10 jaar. Ik weet nog dat ik in 2012 voor het eerst ging, toen je had net die Euro crisis hier. 1 euro was toen 100 yen, die voelde je wel in de kroeg. Ondertussen betaal je nu 7,50 voor een pint in Amsterdam en 5 euro in Tokyo. Durf dus wel te zeggen dat Tokyo nu goedkoper is geworden dan veel west Europese steden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:42 schreef matthijst het volgende:
[..]
Als je er eenmaal bent was Japan altijd al goedkoper dan hier.
De vlucht erheen is nu een stuk duurder geworden.
En hotels in Tokio lijken ook wat duurder dan voorheen.
Railpass gaat nergens meer over, kan beter losse kaartjes kopen.
Verschil zit vooral in het feit dat de prijzen in Nederland zo enorm zijn gestegen en in Japan nagenoeg gelijk zijn gebleven (praat dan over 10 jaar, daarvoor geen ervaring mee). Flesje drinken bij de AH to go betaal je tegenwoordig al bijna 3 euro voor, vergeleken met de 7-11 is dat echt extreem duur.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 10:35 schreef matthijst het volgende:
Ah, zal aan mij liggen dan, of aan wat we daar eten, maar ik verbaas me altijd over de (goedkope) prijzen.
Al is het maar om een flesje drinken en bier bij een 7-11, vergeleken met Amsterdam.
Maar ook Okonomiyaki, Tonkatsu bv, niet duur.
Kom er sinds 2009, dus eigenlijk alleen die euro-dip in 2012 meegemaakt, maar heeft schijnbaar geen grote indruk achtergelaten
Nee, ten tijde van onze reis was er nog geen Vpay. Gelukkig heb je ook een CC en is Japan ook nog redelijk cash georiënteerd, je hebt altijd een backup.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:16 schreef RodenCity het volgende:
Hallo japan reizigers,
Ik heb een korte vraag waar ik online geen antwoord op kan vinden.
Ik ga in september naar Japan en heb een vraag over geld opnemen.
Momenteel heb ik een ING Pas met Vpay logo erop.
Nu lees ik her en der dat deze in europa overal gebruikt kan worden, maar buiten europa nog niet overal.
Met name in Japan schijnen de meeste pin automaten alleen passen met maestro logo te accepteren.
Zijn er hier mensen met een Vpay bankpas die in Japan zijn geweest en geld hebben gepint?
Of kunnen melden dat dit inderdaad niet mogelijk is?
Ik heb wel een CC met maestro, echter zijn de kosten voor pinnen op CC mij iets te hoog.
Dank alvast!
Ja ik, in maart, ING, VPAY. Kon gewoon pinnen bij 7-Eleven.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:16 schreef RodenCity het volgende:
Zijn er hier mensen met een Vpay bankpas die in Japan zijn geweest en geld hebben gepint?
Top, dat is het antwoord waar ik naar op zoek was!quote:Op maandag 3 juli 2023 19:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja ik, in maart, ING, VPAY. Kon gewoon pinnen bij 7-Eleven.
Edit: ik bedoel dan: geld pinnen uit een automaat.
Voor pinbetalingen heb ik zelf steeds Suicapay gebruikt (die kan je op je mobiel bijladen vanaf creditcard). M'n vrouw heeft vrijwel in elke winkel met creditcard betaald, die was blij dat dat eindelijk, lang leve corona, overal geaccepteerd werd. Pinpas eigenlijk niet geprobeerd bij pinterminals, omdat suica handig werkte.
Dank, ik moet dan wel kunnen pinnen om cash te kunnen hebben, maar ik heb een aanvullend antwoord gekregen!quote:Op maandag 3 juli 2023 13:35 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nee, ten tijde van onze reis was er nog geen Vpay. Gelukkig heb je ook een CC en is Japan ook nog redelijk cash georiënteerd, je hebt altijd een backup.
Ah top, dat scheelt alweer wat cash! Ik ga speciaal voor mijn trip weer eens een portemonnee kopen aangezien ik die in Nederland niet meer gebruikquote:Op woensdag 5 juli 2023 19:02 schreef matthijst het volgende:
Suica werkt vrijwel overal tegenwoordig. Ook warenhuizen etc.
Jawelquote:Op donderdag 6 juli 2023 14:43 schreef ph-buf het volgende:
Suica?
Kun je niet gewoon met je Nederlandse creditcard overal betalen?
Werkt die suica landelijk?quote:Op donderdag 6 juli 2023 22:36 schreef matthijst het volgende:
Ik vond 't juist wel relaxed. In de trein ff suica Opladen..
Creditcard ook bij me.
Gewoon met OV? Of een auto gehuurd?quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:36 schreef Simmertje het volgende:
Ik ben alweer een weekje terug van een mooie trip. Voor het eerst ook in Nagano geweest, wat een prachtige omgeving is dat zeg.
matsushima is mooi, als je er toch in de buurt bentquote:Op dinsdag 19 september 2023 20:08 schreef matthijst het volgende:
[..]
Gewoon met OV? Of een auto gehuurd?
Net begonnen met plannen voor volgend voorjaar, andere hoek een keer bekijken, is het plan:
4 nachten Sendai
Klopt, zei het in het nieuws topic al. Vrijdag de terugvlucht vanuit Tokio. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen...quote:Op woensdag 20 september 2023 06:17 schreef matthijst het volgende:
Lekker dan:
https://www.ad.nl/binnenl(...)iet-zomaar~a7475df4/
Azerbeidjan ook niet meer veilig. Geen vliegroutes over.
Ik ben vorige week woensdag met KLM teruggevlogen via Alaska, Noordpool, Groenland en langs IJsland naar beneden (de heenreis wel nog via de nu afgesloten route).quote:Op woensdag 20 september 2023 06:26 schreef Drass het volgende:
[..]
Klopt, zei het in het nieuws topic al. Vrijdag de terugvlucht vanuit Tokio. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen...
Is dat rechtstreeks? Of nog via Seoul?quote:Op woensdag 20 september 2023 08:42 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik ben vorige week woensdag met KLM teruggevlogen via Alaska, Noordpool, Groenland en langs IJsland naar beneden (de heenreis wel nog via de nu afgesloten route).
Heen met Koreanair gevlogen via Seoul. Terug was direct met KLM, bijna 14 uur.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Is dat rechtstreeks? Of nog via Seoul?
Alles met OV gedaan. Intensief, maar uiteindelijk (zeker in de regio Nagano) enorm genoten van de ritjes door het landschap. Matsumoto zeker doen, was indrukwekkend!quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:08 schreef matthijst het volgende:
[..]
Gewoon met OV? Of een auto gehuurd?
Net begonnen met plannen voor volgend voorjaar, andere hoek een keer bekijken, is het plan:
4 nachten Sendai
3 nachten Niigata
4 nachten Nagano (dagje Matsumoto)
9 nachten Tokyo
Ik vond Matsumoto ook verrassend leuk, vooral omdat ik er matige reviews over had gelezen. Als je van cocktails houdt is Main Bar Coat een aanrader. Die hebben allerlei prijzen gewonnen.quote:Op donderdag 21 september 2023 09:14 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Alles met OV gedaan. Intensief, maar uiteindelijk (zeker in de regio Nagano) enorm genoten van de ritjes door het landschap. Matsumoto zeker doen, was indrukwekkend!
Voor Nagano kan ik het hotel Chisun Grand Nagano aanraden. Paar minuutjes van het station en voor Japanse begrippen zeer ruime kamers, was wel even fijn na de schoenendozen in Osaka en Tokyo. Doe dan ook meteen even een biertje bij de The Red Dragon, grappig barretje op 2 minuten lopen van het hotel.
Haha mooi he. Vond vooral mooi dat ik nu toch semi op de noordpool ben geweestquote:Op zaterdag 23 september 2023 06:32 schreef Drass het volgende:
Prachtige reis gehad van 3 weken. Tokio, Osaka en Kyoto waren de steden die we voornamelijk gezien hebben. Stukje van Hatano en Yokohama. Verder beide Disney Parken en Universal Osaka.
Alles met ov, creditcard voor ongeveer 80% kunnen gebruiken.
Heerlijk land en geweldige mensen. Alles schoon en netjes.
Slotstuk terug gevlogen via Anchorage en Groenland met als top het noorderlicht gezien
Kom zeker nog terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |