abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 mei 2022 @ 14:50:38 #1
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_204880938
Wat willekeurige plaatjes









En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam

Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp


FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)


http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O* Toevoeging: daarover zijn de meningen verdeeld. :D
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*



Oishinbo (美味しんぼ?, lit. "The Gourmet") is a long-running cooking manga written by Tetsu Kariya and drawn by Akira Hanasaki. The manga's title is a portmanteau of the Japanese word for delicious, oishii, and the word for someone who loves to eat, kuishinbo.

Japan docu's

Japanorama

Serie van de BBC met Jonathan Ross. Niet meer op TV maar te downloaden bij de betere sites.



No Sex Please, We're Japanese - BBC Documentaire over het dalende geboortecijfer in Japan.

Citibank pinautomaten in Japan
www.citibank.co.jp/en/banking/branch_atm/pdf/atm.pdf

Verder kun je met je credit card pinnen bij postkantoren en bij de 7/11.

Wie is wanneer in Japan?
happynjitram Woonachtig in
IntensiveGary 28 december tot pakweg 10 januari. Jaarlijks.
Lyrebird Woonachtig in
Kill-em-all Woonachtig in
  vrijdag 27 mei 2022 @ 14:51:20 #2
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_204880949
https://www.timeout.com/t(...)TemfQ_NMZBzphHfifxrs

vanaf 10 Juni mogen toeristen met Package deals weer Japan binnentreden :)
  vrijdag 27 mei 2022 @ 19:21:29 #3
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_204883793
Bang volk is het ook :')
https://www.japantimes.co(...)ening-slow-recovery/

According to a survey by JTB Tourism Research and Consulting in March covering 6,583 people, nearly half of the respondents gave a negative response to the prospect of accepting inbound tourists.

The survey showed that 23.9% did not want to accept tourists from other countries even if they are vaccinated, and 23.6% said they would prefer it if tourists do not visit.

Those welcoming foreign tourists stood at 16.2%, while 28.9% said they want visitors to come but have concerns about them doing so.


Hoop volgend voorjaar weer 's te kunnen, maar ben benieuwd of je dan weer normaal rond kunt lopen zonder mondkapje.
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 00:38:08 #4
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_204886308
alleen met groepsreizen :{ :{
  zaterdag 28 mei 2022 @ 14:03:29 #5
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_204889381
Eerste testgroepen:

For those early tourists, itineraries will probably be fully booked with very limited free time, and with a chaperon hovering nearby. All told, about 50 travelers from the United States, Australia, Thailand and Singapore came to Japan this week as part of the trial program.
Every morning, local tour staff check their temperatures and health status. Each time they get on the bus, someone is at the door to spray their hands with sanitizer. The small group has been asked to keep their masks on as much as possible, and refrain from eating on the bus. Talking in restaurants should be kept at a minimum.

_O-

[ Bericht 0% gewijzigd door matthijst op 29-05-2022 07:55:16 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_204889717
was niet van plant snel weer te gaan, maar zo al helemaal niet..
  zaterdag 28 mei 2022 @ 18:08:17 #7
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_204892330
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 14:03 schreef matthijst het volgende:
Eerste test roepen:

For those early tourists, itineraries will probably be fully booked with very limited free time, and with a chaperon hovering nearby. All told, about 50 travelers from the United States, Australia, Thailand and Singapore came to Japan this week as part of the trial program.
Every morning, local tour staff check their temperatures and health status. Each time they get on the bus, someone is at the door to spray their hands with sanitizer. The small group has been asked to keep their masks on as much as possible, and refrain from eating on the bus. Talking in restaurants should be kept at a minimum.

_O-
Wat een leuke ''vakantie'' heb je dan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_204892593
zo zou het voor mij ook niet hoeven zeg
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 20:08:36 #9
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_204893422
Ik wacht nog wel even :)
diseased rhinoceros pizzle
pi_204899765
Dan mag je het land in en dan weet je dat je eigenlijk nog niet welkom bent. :{
Mijn reis is al 2x geannuleerd, volgde https://www.insidekyoto.com/can-i-travel-to-japan-now om te kijken wanneer Japan weer open zou gaan, maar ik stel het nu maar uit tot lente volgend jaar.
pi_204910895
Ik zit er nu. Tot eind augustus :@ *O*
Maar heb een speciaal visum wegens familieomstandigheden.
  maandag 30 mei 2022 @ 09:30:34 #12
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_204911834
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 01:00 schreef Aurelius het volgende:
Ik zit er nu. Tot eind augustus :@ *O*
Maar heb een speciaal visum wegens familieomstandigheden.
Overal mondkapjes 24/7?
Of kan je op straat wel zonder mondmasker rondlopen zonder raar aangekeken te worden?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_204912989
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 09:30 schreef matthijst het volgende:

[..]
Overal mondkapjes 24/7?
Of kan je op straat wel zonder mondmasker rondlopen zonder raar aangekeken te worden?
Yep. Al draag ik ze alleen in de trein en in winkels. Nog niet aangesproken.
pi_205071256
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 09:30 schreef matthijst het volgende:

[..]
Overal mondkapjes 24/7?
Of kan je op straat wel zonder mondmasker rondlopen zonder raar aangekeken te worden?
Ik zit nu al 4 weken in zuid-Korea en ondanks dat een mondmaer buiten niet meer verplicht is loopt nog zeker 90% ermee rond. Helaas binnen nog wel overal verplicht, tenzij je eet/drinkt niet. Dus je ziet regelmatig mensen in restaurants aan tafel zitten na het eten met mondiaalst op. Best bijzonder! Helaas kunnen wij vanuit hier ook niet naar Japan, dus gaan tussendoor maar naar Vietnam. 10 weken zuid-Korea is wel wat veel…
Fingerspitzgefühl
  Moderator dinsdag 13 september 2022 @ 11:18:02 #15
45833 crew  Fogel
pi_205957949
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 13 september 2022 @ 21:05:05 #16
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_205964540
Cool, nu nog goedkope vliegtickets :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_205993276
Vanaf oktober weer vrij reizen naar Japan. :)

https://soranews24.com/20(...)r-certain-countries/
pi_206073206
11 Oktober wordt het. :) Wel nog maskers op in hotels.

https://japantoday.com/ca(...)uirements-next-month
pi_206074806
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 08:16 schreef Aurelius het volgende:
Vanaf oktober weer vrij reizen naar Japan. :)

https://soranews24.com/20(...)r-certain-countries/
*O*
pi_206075093
nou mooi, alles weer normaal een beetje.
  PR/Manusje van alles vrijdag 23 september 2022 @ 12:22:59 #21
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_206075288
Plannen maar! *O*
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 23 september 2022 @ 13:58:04 #22
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206076247
Wij willen graag een keer naar Tokyo en Kyoto, maar dat zou nog even moeten wachten. Onze kat blijft altijd thuis als we op vakantie gaan (vindt hij het fijnst), en dan komt er dagelijks een oppas voor een uurtje of twee, maar na een week heeft hij dat wel gezien. En wij missen hem dan ook teveel. En Japan is wat lastig voor enkel een weekje. Als hij ''op kamers gaat'' dan komen de langere vakanties wel weer; staat Japan ook meteen bovenaan het lijstje. O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Redactie Games vrijdag 23 september 2022 @ 14:24:56 #23
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_206076506
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 08:43 schreef Aurelius het volgende:
11 Oktober wordt het. :) Wel nog maskers op in hotels.

https://japantoday.com/ca(...)uirements-next-month
Top, eens kijken of ik nog wat AirMiles kan inleveren voor een reis..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_206078391
Het is dat ik schoolgaande kinderen heb, anders zou ik weer 3 maanden gaan en daar overwinteren.
  woensdag 28 september 2022 @ 12:12:48 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206127560
Okinawa O+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 28 september 2022 @ 13:15:52 #26
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_206128469
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:52 schreef Aurelius het volgende:
Het is dat ik schoolgaande kinderen heb, anders zou ik weer 3 maanden gaan en daar overwinteren.
Lekker 3 maanden laten overblijven.
"Papa is even weg he!"
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_206169879
Hoe hebben jullie je eerst keer naar Japan geregeld? Ik wil volgend jaar samen met mijn man voor 3 weken gaan rondreizen. Is het verstandig om een individuele reis te boeken via een reisbureau of alles zelf boeken, want dat is goedkoper?
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:56:55 #28
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_206169978
Gewoon zelf boeken, dan kan je zelf de hotels uitzoeken, vluchten boeken.
Je kan eventueel zo'n georganiseerde reis checken om een idee te krijgen, maar 3 weken zal wel ongeveer neerkomen op:

Hiroshima plus Miyajima
Osaka
Kyoto / Nara
Hakone, of Takayama/Kanazawa
Tokyo / Kamakura / Nikko

Zou zelf heen vliegen op Osaka, en terug vanaf Tokyo. Iets goedkoper. En scheelt je 5 uur in de trein zitten als je toch richting Osaka etc gaat. En iets korter vliegen op de heenweg.

[ Bericht 2% gewijzigd door matthijst op 02-10-2022 08:35:46 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_206173379
Gewoon zelf boeken.

En vergeet niet een JR Pass te kopen waarmee je 21 veij kunt reizen met nagenoeg al het OV.

Ik zou gewoon heen- en weer naar Tokyo vliegen. En dan het liefst naar Haneda vliegveld.
  zondag 2 oktober 2022 @ 08:33:53 #30
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_206173398
Haneda is toch altijd met overstap?
Of kan dat inmiddels ook rechtstreeks?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_206174301
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 08:33 schreef matthijst het volgende:
Haneda is toch altijd met overstap?
Of kan dat inmiddels ook rechtstreeks?
Aangezien je niet meer over Rusland kunt vliegen, gaat er tegenwoordig niks meer rechtstreeks vanaf Schiphol. KLM stopt in Seoul.

En als je toch moet overstappen kun je net zo goed voor Haneda als eindbestemming gaan.

Ik ben afgelopen mei met Lufthansa via Frankfurt gegaan. Maar met Finnair via Helskinki is ook een optie.
  zondag 2 oktober 2022 @ 13:23:58 #32
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_206176166
Ow. Gemist dat je niet meer over Rusland mag |:(
Voor eind maart zitten kijken en dan staat rechtstreeks NRT er bij KLM op.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_206180870
Misschien dat ze het veranderen nu Japan weer opengaat. Maar ze hadden de vluchten naar Seoul en Tokyo samengevoegd.
  maandag 3 oktober 2022 @ 07:03:57 #34
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_206185461
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 10:29 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Aangezien je niet meer over Rusland kunt vliegen, gaat er tegenwoordig niks meer rechtstreeks vanaf Schiphol. KLM stopt in Seoul.

En als je toch moet overstappen kun je net zo goed voor Haneda als eindbestemming gaan.

Ik ben afgelopen mei met Lufthansa via Frankfurt gegaan. Maar met Finnair via Helskinki is ook een optie.
Ik ging voorheen (pre-Corona) graag met Cathay pacific, via Hong Kong. Maar dan wel naar Narita en niet Haneda.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_206224727

Je moet nog steeds vaccinatiecertficaten hebben, en de MySoS App downloaden en invullen.
En maskers meenemen!
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 06:53:42 #36
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_206232645
Certificaten prima.
Testen voor reizen ga ik echt nooit meer doen. Stressvolle bende :N

Maskers. Tsja. Je bent best veel buiten, maar als je in elke winkel weer zo'n masker op moet...
Eens even aankijken tot januari ofzo voordat ik eventueel wat ga boeken voor maart. Dat omvliegen met overstap ook nog geen fan van.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:39:54 #37
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_206235896
Lekker, die rechtsreekse vlucht naar Narita duurt nu 16 uur :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_206294118
twitter
  woensdag 12 oktober 2022 @ 12:04:33 #39
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_206295363
zelf ook weer aan het kijken voor een trip in Juli en Augustus ^^
hopelijk gebeurt er niks in de tussentijd tho
Je weet het immers nooit :{
  vrijdag 11 november 2022 @ 20:27:03 #40
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_206642868
Iemand ervaring met Emirates?
Zie dat ze via Dubai vliegen, 3 uur overstap.
Vliegen ze doorgaans op tijd en beenruimte + service een beetje OK?

Aan het kijken voor maart, al best veel hotels vol, of bizar duur.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_206676134
Ik heb vliegtickets geboekt en ga half april tot begin mei (einde van de Golden week gaan we weer richting huis). Vlieg op Tokyo en terug vanaf Osaka.
Nu hebben we verblijven in Tokyo en Osaka al geboekt (en reis invulling en dagtrips al bedacht).

Nu hebben we nog 1 week die we in moeten vullen. We denken aan Shikoku (wellicht met Kochi als uitvalsbasis?) of aan het eiland Kyushu en dan willen we wellicht Fukuoka aandoen en Kagoshima.

Ik twijfel tussen deze 2 ''eilanden''. Welke raden jullie aan? Op dit gedeelte van de reis willen we ook flink wat natuur aandoen en bijvoorbeeld fietsen maar ook andere activiteiten...

Wordt m'n 1e keer Japan! Als alles doorgaat haha...

Ik heb net ontdekt dat je op Shikoku (Kochi) de The 'RYOMA PASSPORT' Project hebt, waar 500 lokale toeristische attracties aan verbonden zijn die je kan bezoeken voor een stempel. Dat soort dingen vind ik altijd wel leuk.
''the initiative brings together more than 500 tourism partners, namely restaurants offering regional cuisine, spas and rest areas with shops, transportation companies, event organisers, workshops and events venues. Almost all 'tourism stakeholders' in Kochi Prefecture have joined the project.''

[ Bericht 11% gewijzigd door Stefanovich op 14-11-2022 19:00:05 ]
  maandag 14 november 2022 @ 19:26:34 #42
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_206676606
Waarmee vlieg je?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_206676696
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2022 19:26 schreef matthijst het volgende:
Waarmee vlieg je?
KLM, direct, zowel heen als terug
  maandag 14 november 2022 @ 20:29:13 #44
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_206677884
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 19:32 schreef Stefanovich het volgende:

[..]
KLM, direct, zowel heen als terug
Apart, zou KLM erop gokken dat die oorlog dan voorbij is?
Als je 10 maart als vertrekdatum kiest staat er ook rechtstreeks, 16 uur, blijkt ie alsnog via Seoul te gaan.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_206681457
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 18:48 schreef Stefanovich het volgende:
Nu hebben we nog 1 week die we in moeten vullen. We denken aan Shikoku (wellicht met Kochi als uitvalsbasis?) of aan het eiland Kyushu en dan willen we wellicht Fukuoka aandoen en Kagoshima.

Ik twijfel tussen deze 2 ''eilanden''. Welke raden jullie aan? Op dit gedeelte van de reis willen we ook flink wat natuur aandoen en bijvoorbeeld fietsen maar ook andere activiteiten...

Wordt m'n 1e keer Japan! Als alles doorgaat haha...
Beiden gedaan. Shikoku heb je wel echt een (huur)auto nodig. Kyushu is goed te doen met OV.
pi_206804464
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 07:54 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Beiden gedaan. Shikoku heb je wel echt een (huur)auto nodig. Kyushu is goed te doen met OV.
Is ook het plan. Nu nog ff een internationaal rijbewijs fixen. Nog tips wat to do op Shikoku? ;)
pi_206804478
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2022 20:29 schreef matthijst het volgende:

[..]
Apart, zou KLM erop gokken dat die oorlog dan voorbij is?
Als je 10 maart als vertrekdatum kiest staat er ook rechtstreeks, 16 uur, blijkt ie alsnog via Seoul te gaan.
De vlucht is al gewijzigd, nu met tussenstop op Seoul en duurt 2 uur langer.
  vrijdag 20 januari 2023 @ 06:50:03 #48
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_207636141
Jeu, 11 maart weer naar Japan, 5 nachten Okayama, 4 Osaka, 9 Tokyo.
Willen iig naar Hiroshima, Miyajima en Kyoto. En hebben kaartjes voor Universal Studios Japan kunnen kopen *O* *O* *O*

https://www.usjticketing.com/expressPass

Hoe die bende werkt:
- je hebt een normale toegangskaart nodig om binnen te komen, deze hebben een dag code (A, B, C) en zijn na je gekozen dag 3 maanden geldig voor dagen met dezelfde code (B is bv weekend, of drukkere dagen).
- voor Harry Potter en Nintendoland heb je een timed entry ticket nodig om dat deel van het park in te mogen. Zo'n ticket kan je op de dag zelf in het park krijgen, maar kans is aanwezig dat ze al weg zijn, of dat je pas savonds kan. Andere optie is vooraf een ExpressPass te kopen, daar zit een timed entry ticket bij in waarvan je de tijden kunt kiezen.

Express tickets verkopen rap uit. Ze werden voor maart vanaf vandaag (20 januari) beschikbaar en kwamen ergens tussen 01:15 en 05:30 Nederlandse tijd te koop. Gok dat dat om 12:00 Japanse tijd was.
Je kunt betalen met Apple Pay (ws alleen icm gekoppelde creditcard).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_207636333
laatste keer dat ik in Okayama was, 5 jaar geleden, was het ineens veranderd in een 'grote' stad. enorm gegroeid.
pi_207636370
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 06:50 schreef matthijst het volgende:
Jeu, 11 maart weer naar Japan, 5 nachten Okayama, 4 Osaka, 9 Tokyo.
Willen iig naar Hiroshima, Miyajima en Kyoto. En hebben kaartjes voor Universal Studios Japan kunnen kopen *O* *O* *O*

https://www.usjticketing.com/expressPass

Hoe die bende werkt:
- je hebt een normale toegangskaart nodig om binnen te komen, deze hebben een dag code (A, B, C) en zijn na je gekozen dag 3 maanden geldig voor dagen met dezelfde code (B is bv weekend, of drukkere dagen).
- voor Harry Potter en Nintendoland heb je een timed entry ticket nodig om dat deel van het park in te mogen. Zo'n ticket kan je op de dag zelf in het park krijgen, maar kans is aanwezig dat ze al weg zijn, of dat je pas savonds kan. Andere optie is vooraf een ExpressPass te kopen, daar zit een timed entry ticket bij in waarvan je de tijden kunt kiezen.

Express tickets verkopen rap uit. Ze werden voor maart vanaf vandaag (20 januari) beschikbaar en kwamen ergens tussen 01:15 en 05:30 Nederlandse tijd te koop. Gok dat dat om 12:00 Japanse tijd was.
Je kunt betalen met Apple Pay (ws alleen icm gekoppelde creditcard).
Universal Studio was wel uitzoekwerk (wel de moeite waard). Als het goed is zijn de armbanden ook inbegrepen bij de Express tickets. Wij hebben alle pretparken vorig jaar gedaan met de kids, 2 Disney en USJ. Was toen nog lekker rustig. :D
  vrijdag 20 januari 2023 @ 19:18:37 #51
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_207643881
Oh handig, dat van die armbanden wist ik niet.
Schijnt wel leuk te zijn las ik online.
Ben heel benieuwd, vooral naar dat Nintendoland :D
En hopelijk in maart nog steeds relatief rustig in Japan wegens missende Chinese toeristen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_207644758
Heeft iemand ervaring met het Sakura seizoen?

Ik ben van plan om van 18 maart tot 1 april wat een rondje Osaka-Hiroshima-Kanazawa-Kyoto te doen. Echter zie ik online dat de 'full bloom' voor bijvoorbeeld Kyoto pas rond 5 april is. De 'flowering' start al een week eerder, maar ik vraag me af hoe mooi dit al is?

Als ik deze 2 weken pas, ga ik het dan echt missen of kan ik nog wel wat sakura meepakken? Ik hoef niet het hoogtepunt te zien, maar als ik zo goed als niks zie is het ook zonde.

- Kanazawa Flowering: April 4 / Full bloom: April 10
- Kyoto Flowering: March 27 / Full bloom: April 5
- Osaka Flowering: March 28 / Full bloom: April 5
pi_207648021
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 19:58 schreef Vieuw het volgende:
Als ik deze 2 weken pas, ga ik het dan echt missen of kan ik nog wel wat sakura meepakken? Ik hoef niet het hoogtepunt te zien, maar als ik zo goed als niks zie is het ook zonde.
Kun je niks van zeggen. Het blijft een voorspelling en het kan best eerder of later gebeuren. Je moet er een beetje geluk mee hebben - zeker als je rondreist en je in elke plaats maar eventjes bent.

Mijn vorige keer Japan was ook in het kersenbloesemseizoen, ook een rondreis. We waren eigenlijk op alle plekken óf net te vroeg, óf net te laat: de knoppen waren nog niet gesprongen of juist alweer grotendeels uitgebloeid. Dat ging zo door tot de allerlaatste stad waar we kwamen: Sapporo. Daar waren we gelukkig wel precies op het juiste moment. De bloesem is mooi, maar het leuke is vooral hoe de Japanners er op reageren: iedereen trekt naar de parken, met kleedjes, de bbq, etc. en ligt/zit onder de bomen.
pi_207653283
Wij zijn aan het bespreken wanneer we gaan. Tickets deze zomer zijn echt duur geworden. Bijna dubbele van vorig jaar. :X
pi_207699693
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 22:51 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Kun je niks van zeggen. Het blijft een voorspelling en het kan best eerder of later gebeuren. Je moet er een beetje geluk mee hebben - zeker als je rondreist en je in elke plaats maar eventjes bent.

Mijn vorige keer Japan was ook in het kersenbloesemseizoen, ook een rondreis. We waren eigenlijk op alle plekken óf net te vroeg, óf net te laat: de knoppen waren nog niet gesprongen of juist alweer grotendeels uitgebloeid. Dat ging zo door tot de allerlaatste stad waar we kwamen: Sapporo. Daar waren we gelukkig wel precies op het juiste moment. De bloesem is mooi, maar het leuke is vooral hoe de Japanners er op reageren: iedereen trekt naar de parken, met kleedjes, de bbq, etc. en ligt/zit onder de bomen.
Ah ja goed punt. Bedankt voor je reactie en dan hoop ik er eind maart het beste van :).
pi_207945957
Mondkapjes plicht/advies wordt een stuk soepeler. :)

https://www.japantimes.co(...)transport-peak-only/
  zaterdag 11 februari 2023 @ 15:54:40 #58
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_207950998
*O*
Komen 11 maart aan
Haters everywhere but I don't really care.
pi_207952557
Ik ga begin juni tot eind augustus. :@
pi_207952583
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 18:18 schreef Aurelius het volgende:
Ik ga begin juni tot eind augustus. :@
Kun je zo lang vrij krijgen dan?
pi_208003366
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 18:21 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Kun je zo lang vrij krijgen dan?
Yep. Nog veel verlof staan. Vorig jaar 3 maanden gegaan, waarvan 2 maanden remote gewerkt, maar dat laatste mag niet meer (nieuwe beleid wegens privacygevoelige informatie). Nu iets minder lang, maar die hele periode wel "echt" vrij.
pi_208004827
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 10:35 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Yep. Nog veel verlof staan. Vorig jaar 3 maanden gegaan, waarvan 2 maanden remote gewerkt, maar dat laatste mag niet meer (nieuwe beleid wegens privacygevoelige informatie). Nu iets minder lang, maar die hele periode wel "echt" vrij.
Lekker hoor. Wat doe je dan daar, als je er zo vaak en zo lang bent? De toeristische highlights zul je inmiddels wel gezien hebben.
pi_208004870
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:24 schreef Sodemieters het volgende:
Lekker hoor. Wat doe je dan daar, als je er zo vaak en zo lang bent? De toeristische highlights zul je inmiddels wel gezien hebben.
Familiebezoek, mijn vrouw is Japanse. We hebben 2 jonge kinderen, en we willen ze beiden één semester basisschool geven. Oudste heeft het vorig jaar gedaan, jongste is dit jaar aan de beurt.
pi_208005011
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:27 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Familiebezoek, mijn vrouw is Japanse. We hebben 2 jonge kinderen, en we willen ze beiden één semester basisschool geven. Oudste heeft het vorig jaar gedaan, jongste is dit jaar aan de beurt.
Ah, op die manier. Dus ook niet rondreizen dan, maar die maanden wonen op één plek. Voelt het dan nog wel als vakantie?
pi_208005052
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:39 schreef Sodemieters het volgende:
Ah, op die manier. Dus ook niet rondreizen dan, maar die maanden wonen op één plek. Voelt het dan nog wel als vakantie?
We plakken er meestal wel wat tripjes en een langere vakantie van 2-3 weken aan vast hoor. Vorig jaar o.a. door Shikoku rondgereisd, Dit jaar naar de Yaeyama eilanden in Okinawa.
pi_208094203
September aardig om omgeving Tokyo te verblijven of echt een no go met het weer?
  donderdag 23 februari 2023 @ 09:23:07 #67
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_208108872
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:22 schreef Drass het volgende:
September aardig om omgeving Tokyo te verblijven of echt een no go met het weer?
Ik ga zelf ook in September en van wat ik lees is het dan een aangename midden 20 graden, wel kans op wat regen af en toe uiteraard.
The Admirals......1995-2007
pi_208110035
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 19:18 schreef matthijst het volgende:
Oh handig, dat van die armbanden wist ik niet.
Schijnt wel leuk te zijn las ik online.
Het verlengt je stay aangezien je allemaal verborgen muntjes enzo kunt verzamelen. Er zijn maar 2 attracties voor de rest. En als je een Switch hebt, kun je die armband daarna ook nog gebruiken als Amiibo.
pi_208110045
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 22:22 schreef Drass het volgende:
September aardig om omgeving Tokyo te verblijven of echt een no go met het weer?
Nazomer, kan nog warm zijn maar niet zo extreem als in de zomer. Prima tijd om te gaan.
  zondag 12 maart 2023 @ 22:28:31 #70
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_208351731
Terug in Japan *O*
Van sneeuw in Nederland naar 22 graden in Okayama.
Vanaf vandaag gaat de mondkapjes "plicht" (vooral sociale dwang?) eraf. Benieuwd hoeveel Japanners er dan zonder gaan lopen. Tot nu toe zie ik vrijwel iedereen er nog mee.

Super handig nu Apple Pay met suica. Kreeg het niet aan de praat met een bankpas of creditcard, maar via wallet gooi je simpel met cc wat saldo op Suica.




[ Bericht 10% gewijzigd door matthijst op 13-03-2023 00:23:43 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_208355245
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 12:42 schreef Aurelius het volgende:

[..]
We plakken er meestal wel wat tripjes en een langere vakantie van 2-3 weken aan vast hoor. Vorig jaar o.a. door Shikoku rondgereisd, Dit jaar naar de Yaeyama eilanden in Okinawa.
Heb je nog must do's voor Shikoku? Ben er in april een kleine week met een huurauto, vanuit Okayama naar de Iya Valley, via Kochi en Shimanto City naar Matsuyama en uiteindelijk Onomichi.
pi_208368308
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 22:28 schreef matthijst het volgende:
Terug in Japan *O*
Van sneeuw in Nederland naar 22 graden in Okayama.
Vanaf vandaag gaat de mondkapjes "plicht" (vooral sociale dwang?) eraf. Benieuwd hoeveel Japanners er dan zonder gaan lopen. Tot nu toe zie ik vrijwel iedereen er nog mee.

Super handig nu Apple Pay met suica. Kreeg het niet aan de praat met een bankpas of creditcard, maar via wallet gooi je simpel met cc wat saldo op Suica.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi op tijd voor het begin van de (vroege) kersenbloessem als ik de nieuwsberichten mag geloven. ^O^

https://japantoday.com/ca(...)tart-again-for-tokyo's-cherry-blossoms

Veel plezier! ^O^

[ Bericht 7% gewijzigd door Aurelius op 14-03-2023 08:53:52 ]
pi_208368343
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 10:45 schreef Stefanovich het volgende:
Heb je nog must do's voor Shikoku? Ben er in april een kleine week met een huurauto, vanuit Okayama naar de Iya Valley, via Kochi en Shimanto City naar Matsuyama en uiteindelijk Onomichi.
Ik zou aanraden van Okayama naar Naoshima gaan, en daar een nachtje overnachten. Vanaf daar naar Takamatsu en daar een auto huren. Japanse tuin in Takamatsu is de moeite waard. Tussen Kochi en Matsuyama is Uchiko ook erg mooi.

Onderschat / neem de tijd voor Iya Valley trouwens. Duurt langer dan je denkt. Is een eenbaansweg met stijle rotsen aan één kant, en diepe afgronden aan de andere. :X Oku-Iya Kazurabashi vine bridge is de mooiste en rustigste van de twee. Beste manier om de vallei te zien is middels een rafting tour.

[ Bericht 3% gewijzigd door Aurelius op 14-03-2023 08:58:37 ]
pi_208368514
Aanrader op Netflix. Was enorme hit in Japan.

https://www.netflix.com/title/81410833
  dinsdag 14 maart 2023 @ 22:10:36 #75
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_208378689
Blijft bijzonder, dat Japanners maar niet van die mondkapjes af lijken te willen. Sporadisch zie je een keer iemand zonder lopen.

Eergisteren in Miyajima en Hiroshima geweest:


Blijft indrukwekkend, Hiroshima:


En gisteren een dagje wezen fietsen op Naoshima, heel leuk eilandje, op 1,5 uur (trein+ferry) van Okayama. Zeer de moeite waard!
Haters everywhere but I don't really care.
pi_208378774
Leuk is die hé? Ik heb toen in Benesse House overnacht. O+

  dinsdag 14 maart 2023 @ 22:25:47 #77
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_208378911
Oeh nice!
Was een beetje last minuteding, dus een dagje op en neer. Maar blij dat we gegaan zijn!
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 22 maart 2023 @ 07:01:05 #78
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_208489060
@Aurelius. Er zijn minder toeristen. Maar toch lijkt het enorm druk. Overal wachtrijen. Starbucks Meguro 3-4 uur.
Enig idee? Zijn Japanners zelf volop aan het inhalen na corona ofzo?

[ Bericht 0% gewijzigd door matthijst op 22-03-2023 08:54:52 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 22 maart 2023 @ 07:55:44 #79
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_208489311
Wow 4 uur in de rij staan voor Starbucks.

Ik ga zelf in Mei. Ben benieuwd.
Please Move The Deer Crossing Sign
  woensdag 22 maart 2023 @ 09:26:40 #80
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_208490358
Cool, waar ga je allemaal naartoe, of nog geen planning?

Super Mario World:


Silver Pavilion:


Golden Pavilion:


Mount Fuji uit de trein, behoorlijk mazzel dat ie zo goed te zien was:


Shinjuku:
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 22 maart 2023 @ 11:26:02 #81
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_208491970
2 weken. Tokyo, Kyoto & Osaka voor de eerste keer.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_208492243
je hoeft niet naar de starbucks, he.. letterlijk duizend andere koffie tentjes in japan.
  woensdag 22 maart 2023 @ 12:36:03 #83
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_208493021
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:44 schreef pokkerdepok het volgende:
je hoeft niet naar de starbucks, he.. letterlijk duizend andere koffie tentjes in japan.
Neu, maar waren in Meguro bij die Roastery in de buurt en zag t toevallig :)
Maar niet alleen daar: Pokemon Cafe 45 minuten (om 10:30 al), USJ: meerdere attracties waar je 120-180 minuten moet wachten (had zelf een Express Pass). Super Mario Store in Osaka: uur later terugkomen, etc, etc.
Inmiddels de 11e keer Japan, maar had verwacht dat het nog relatief rustig zou zijn zo na corona, zonder Chinezen. Maar merk d'r weinig van :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_208493115
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 22:25 schreef matthijst het volgende:
Oeh nice!
Was een beetje last minuteding, dus een dagje op en neer. Maar blij dat we gegaan zijn!
Je hebt hopelijk wel de musea bezocht en niet alleen gefietst? Er is overigens nog een tweede kunstenaarseilandje daar vlakbij, waarvan ik even de naam kwijt ben.
pi_208493412
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 07:01 schreef matthijst het volgende:
@:aurelius. Er zijn minder toeristen. Maar toch lijkt het enorm druk. Overal wachtrijen. Starbucks Meguro 3-4 uur.
Enig idee? Zijn Japanners zelf volop aan het inhalen na corona ofzo?
Ik denk het. Hanami nu. En veel locaties werken nog net zoals tijdens corona met beperkte seating en een timeslot systeem. Zou me niks verbazen als dit voorlopig blijft aangezien ze ook te maken hebben met personeelstekorten.
pi_208493425
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:44 schreef pokkerdepok het volgende:
je hoeft niet naar de starbucks, he.. letterlijk duizend andere koffie tentjes in japan.
7 Eleven heeft goede en goedkope koffie to go tegenwoordig. :D
pi_208493881
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:36 schreef matthijst het volgende:

[..]
Neu, maar waren in Meguro bij die Roastery in de buurt en zag t toevallig :)
Maar niet alleen daar: Pokemon Cafe 45 minuten (om 10:30 al), USJ: meerdere attracties waar je 120-180 minuten moet wachten (had zelf een Express Pass). Super Mario Store in Osaka: uur later terugkomen, etc, etc.
Inmiddels de 11e keer Japan, maar had verwacht dat het nog relatief rustig zou zijn zo na corona, zonder Chinezen. Maar merk d'r weinig van :)
ja dat klinkt druk. wel jammer als je zo iets leuks mist.
  woensdag 22 maart 2023 @ 14:26:00 #88
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_208494263
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 12:42 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je hebt hopelijk wel de musea bezocht en niet alleen gefietst? Er is overigens nog een tweede kunstenaarseilandje daar vlakbij, waarvan ik even de naam kwijt ben.
Zeker ^O^
Benesse, Chichu en Lee Ufan
Haters everywhere but I don't really care.
pi_208649960
Laatste Covid-maatregelen om het land in te komen worden 8 mei afgeschaft.

https://japantoday.com/ca(...)er-controls-on-May-8
  Redactie Games dinsdag 4 april 2023 @ 17:07:02 #90
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_208656444
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 07:59 schreef Aurelius het volgende:
Laatste Covid-maatregelen om het land in te komen worden 8 mei afgeschaft.

https://japantoday.com/ca(...)er-controls-on-May-8
Werd wel tijd natuurlijk maar wel een beetje voor jammer voor een buddy voor me die net een week eerder gaat en nog niet minimaal 3 vaccinaties gehad heeft. Dus die mag het hele PCR-test circus nog een keer door.. :’)
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:30:58 #91
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_208658169
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 07:59 schreef Aurelius het volgende:
Laatste Covid-maatregelen om het land in te komen worden 8 mei afgeschaft.

https://japantoday.com/ca(...)er-controls-on-May-8
_O_
Eindelijk.
Ik was al superparanoide aan het worden met oplopen covid vlak voor de reis. Ik heb het gehad in november vorig jaar (viel reuze mee dankzij dubbele vaccinatie 8-) ) en ik dacht nog aan thuiswerken 1-2 weken voor vertrek.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_208660524
Er was vanavond een stukje Japan in Nederland: concert van Shonen Knife in de Melkweg.

Punkliedjes over wasabi, sushi, groene thee, katten en banana chips. :P

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2023 21:16:02 ]
pi_208688634
Weten jullie welke airlines mooie aanbiedingen hebben momenteel? Alles is zo duur.
pi_208700716
Toen ik 2 maanden geleden boekte was Korean Air het goedkoopste. Maar nog steeds veel duurder dan vorig jaar.
pi_208777349
JR Pass wordt vanaf oktober fors duurder. -O-

https://www.japan-guide.c(...)s-cost-increase.html
  zaterdag 15 april 2023 @ 10:16:48 #96
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208778007
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 11:26 schreef JimmyJames het volgende:
2 weken. Tokyo, Kyoto & Osaka voor de eerste keer.
Die combi hebben we ook in 2018 gedaan O+ 16 dagen ongeveer.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2023 07:52 schreef Aurelius het volgende:
Toen ik 2 maanden geleden boekte was Korean Air het goedkoopste. Maar nog steeds veel duurder dan vorig jaar.
Die hebben wel hele galante stewardessen en fijne Boeing 787s O+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_208778273
September 3 weken naar Tokio en omgeving :) zin in!
  Redactie Games zaterdag 15 april 2023 @ 14:33:01 #98
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_208780427
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 08:56 schreef Aurelius het volgende:
JR Pass wordt vanaf oktober fors duurder. -O-

https://www.japan-guide.c(...)s-cost-increase.html
Heilige poep! Dat is wel flink meer zeg.. -O-
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_208852114
Eindelijk na 5 jaar ga ik ook weer de kant van Japan op *O*

Is het nog steeds zo dat last minute een hotel boeken onverstandig is in Japan? Ik ga twee weken en op het eerste weekend Tokyo na, weet ik eigenlijk nog niet precies wat ik wil.

Dat is wel echt een extreme prijsverhoging overigens voor de JR-pass, ben ik even blij dat ik in september ga. Maar wel verstandig dus om deze zo snel mogelijk aan te schaffen?
  zondag 23 april 2023 @ 10:53:19 #100
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_208870896
Excuses als dit al meerdere keren behandeld is/gevraagd, maar wat is de beste optie om tegen de gunstigste wisselkoers geld te pinnen/uit te geven in Japan? De Yen is wel lekker laag op dit moment B:)B

Ik heb een kredietkaart van abn/ICS en een gewone bankpas. Ik zat te denken nog iets van een revolut kaart erbij te bestellen.

[ Bericht 10% gewijzigd door JimmyJames op 23-04-2023 11:00:02 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
  Redactie Games maandag 24 april 2023 @ 09:23:12 #101
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_208882309
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 10:53 schreef JimmyJames het volgende:
Excuses als dit al meerdere keren behandeld is/gevraagd, maar wat is de beste optie om tegen de gunstigste wisselkoers geld te pinnen/uit te geven in Japan? De Yen is wel lekker laag op dit moment B:)B

Ik heb een kredietkaart van abn/ICS en een gewone bankpas. Ik zat te denken nog iets van een revolut kaart erbij te bestellen.
Gewoon pinnen met je pinpas bij een 7 Eleven of Japans Postkantoor. Bij andere ATM's kon ik op geen enkele manier geld tappen (kan misschien liggen aan ons verouderde Maestro systeem) en betalen met CC in restaurants/hotels waar mogelijk.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 24 april 2023 @ 15:46:32 #102
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_208887040
Creditcard is dacht ik echte koers +2%.
Ze accepteren die inmiddels ook overal (voor corona lastiger).
Als je toevallig Apple Pay hebt dan kan je ook een Suica OV Kaart toevoegen aan je telefoon en deze via wallet met CC opladen, hendig om mee te reizen.
Laatste keer nog wel geld gepind (7-Elevens hebben een pinautomaat) om wat cash te hebben, maar daar verder alles met CC en Suicapay betaald.

Creditcard Apple Pay had misschien ook gekund, twijfel ff of ik dat geprobeerd heb, normale Apple Pay met ING bankpas werkte niet).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_208922380
twitter
  Moderator vrijdag 28 april 2023 @ 16:43:02 #104
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208934358
2 weken. Landen in Tokio en vertrekken in Osaka.
Man wil naar Disney
We willen bloesems zien, tempels en dingen.
Maar wat zit er nog voor moois tussen Tokio en Osaka in?

Het plan was initieel rond maart/april alleen Japan te doen maar ik wil ook een klein beetje een zonvakantie erbij. Dus ik dacht, ruim 2 weken Japan en dan nog 8 dagen singapore.

Goede tickets Ams > Sin > Tokio
Osaka > Sin > Ams

[ Bericht 42% gewijzigd door Rene op 28-04-2023 16:53:04 ]
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 28 april 2023 @ 17:19:43 #105
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_208934621
Kyoto.
Hakone.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_208934639
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 16:43 schreef Rene het volgende:
2 weken. Landen in Tokio en vertrekken in Osaka.
Man wil naar Disney
We willen bloesems zien, tempels en dingen.
Maar wat zit er nog voor moois tussen Tokio en Osaka in?

Het plan was initieel rond maart/april alleen Japan te doen maar ik wil ook een klein beetje een zonvakantie erbij. Dus ik dacht, ruim 2 weken Japan en dan nog 8 dagen singapore.

Goede tickets Ams > Sin > Tokio
Osaka > Sin > Ams
Kobe _O_
Ligt er niet tussen maar wel naast Osaka
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_208963540
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 16:43 schreef Rene het volgende:
2 weken. Landen in Tokio en vertrekken in Osaka.
Man wil naar Disney
We willen bloesems zien, tempels en dingen.
Maar wat zit er nog voor moois tussen Tokio en Osaka in?
Bloesems is altijd een gok. Zo waren ze erg vroeg dit jaar.
Als je geen kinderen heb zou ik naar Tokyo Disney Sea gaan. Uniek park. Wel altijd druk.
Matsumoto en Takayama als je via het noorden gaat. En uiteraard Kyoto. Tussen Takayama en Kyoto is Omi Hachiman de moeite van een stop waard. Via het zuiden (kortste route) heb je alleen Shizuoka en Nagoya waar niet zoveel aan is (standaard grote steden, net als Kobe overigens).

Is Singapore een zonbestemming? Nooit in verdiept. Wij maken dit jaar een tussenstop in Seoul.

[ Bericht 3% gewijzigd door Aurelius op 01-05-2023 10:54:26 ]
  Redactie Games maandag 1 mei 2023 @ 11:28:36 #108
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_208965335
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 16:43 schreef Rene het volgende:
2 weken. Landen in Tokio en vertrekken in Osaka.
Man wil naar Disney
We willen bloesems zien, tempels en dingen.
Maar wat zit er nog voor moois tussen Tokio en Osaka in?

Het plan was initieel rond maart/april alleen Japan te doen maar ik wil ook een klein beetje een zonvakantie erbij. Dus ik dacht, ruim 2 weken Japan en dan nog 8 dagen singapore.

Goede tickets Ams > Sin > Tokio
Osaka > Sin > Ams
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 08:05 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Bloesems is altijd een gok. Zo waren ze erg vroeg dit jaar.
Als je geen kinderen heb zou ik naar Tokyo Disney Sea gaan. Uniek park. Wel altijd druk.
Matsumoto en Takayama als je via het noorden gaat. En uiteraard Kyoto. Tussen Takayama en Kyoto is Omi Hachiman de moeite van een stop waard. Via het zuiden (kortste route) heb je alleen Shizuoka en Nagoya waar niet zoveel aan is (standaard grote steden, net als Kobe overigens).

Is Singapore een zonbestemming? Nooit in verdiept. Wij maken dit jaar een tussenstop in Seoul.
Overigens Kobe (half uurtje geloof ik met de Shinkansen vanaf Osaka) vond ik eigenlijk nog best leuk, Leuke parken om rond te wandelen, wat Kobe Wagyu beef proberen, rondslenteren in lokale China-town om een keer wat variatie op het standaard Japans eten te hebben. Prima voor 1 a 2 dagen als het aan mij lag. En Nara is heel goed te doen met de trein vanaf Kyoto voor een dagtrip. Ondanks de drukte toch wel leuk, zeker als je al de drukte van Kyoto gezien hebt.

En als je een auto hebt is de route rijden in het gebied (Gifu Prefacture geloof ik) tussen Kanagawa-> Shirakawa->Hakusan National Park ->Takayama best wel mooi.

En als je van Tokio richting Osaka gaat met de Shinkansen, zorg even dat je Windows-seats aan de goede kant reserveert, zodat je nog kans hebt op een uitzicht van Mount Fuji vanuit de trein.

Beetje off-topic:
Singapore is eigenlijk gewoon een zusje van Tokio en Hong Kong, altijd zonnig warm en benauwd, op een tropische bui hier en daar na. Vergelijkbaar met het klimaat in Augustus in Tokio, maar dan het hele jaar door. Mensen hebben een beetje dezelfde workaholic-mentaliteit, behalve dat ze een stuk beter Engels spreken dan de Japanners. En altijd packed, en net zo druk als Tokio behalve wat kleiner in omvang. Altijd schoon (je krijg letterlijk boetes voor meuk op de grond gooien) en het eten is daar ook fantastisch (en heel betaalbaar) omdat het daar één grote fusion van keukens is van de omringende Aziatische Landen. Alleen een stuk minder te beleven dan in Tokio/Osaka/Kyoto imho, maar prima voor een weekje als je er voor de eerste keer heen gaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Noodle op 01-05-2023 11:47:24 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_208965537
Dit klinkt wel leuk. Nette prijs ook.

twitter
pi_208965673
quote:
7s.gif Op maandag 1 mei 2023 11:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
En als je een auto hebt is de route rijden in het gebied (Gifu Prefacture geloof ik) tussen Kanagawa-> Shirakawa->Hakusan National Park ->Takayama best wel mooi.
Zeker, ooit in 2 weken van noord (Kanazawa) naar zuid (Nagoya) dwars door de Japanse Alpen gereden. Prachtige trip. Vooral Kiso Valley was magisch.

Maar van west naar oost (Tokyo - Matsumoto - Takayama - Kyoto - Osaka) is goed te doen met het openbaar vervoer. Combinatie van shinkansen en lokale treinen, of je kunt zelfs een goedkope highway bus nemen.
  Redactie Games maandag 1 mei 2023 @ 12:08:52 #111
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_208965772
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 12:01 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Zeker, ooit in 2 weken van noord (Kanazawa) naar zuid (Nagoya) dwars door de Japanse Alpen gereden. Prachtige trip. Vooral Kiso Valley was magisch.

Maar van west naar oost (Tokyo - Matsumoto - Takayama - Kyoto - Osaka) is goed te doen met het openbaar vervoer. Combinatie van shinkansen en lokale treinen, of je kunt zelfs een goedkope highway bus nemen.
Ik had geluk destijds, er was een Japanse local die me een lift gaf van Kanazawa naar Shirakawa->Takayama bracht omdat ie toch naar Gifu moest. Super gastvrij was die gast, hij liep zelf met me mee om de bustrip die ik geboekt had te cancellen.. :D
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 1 mei 2023 @ 13:28:09 #112
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_208966710
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 16:43 schreef Rene het volgende:
2 weken. Landen in Tokio en vertrekken in Osaka.
Man wil naar Disney
We willen bloesems zien, tempels en dingen.
Maar wat zit er nog voor moois tussen Tokio en Osaka in?

Het plan was initieel rond maart/april alleen Japan te doen maar ik wil ook een klein beetje een zonvakantie erbij. Dus ik dacht, ruim 2 weken Japan en dan nog 8 dagen singapore.

Goede tickets Ams > Sin > Tokio
Osaka > Sin > Ams
het hele gebied rond mt. Fujifilm is de moeite waard.
nagoya vind ik niks. lake biwa is wel mooi, bij kyoto.
en ik ben een keer van osaka via nagoya naar nagano gereisd, en toen naar tokyo. kleine trienlijntjes, door de japanse alpen. dat is echt weg van de tourist trails, erg leuk maar kost je wel een week.
  maandag 1 mei 2023 @ 18:08:43 #113
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_208969841
Als je twee weken hebt neem ik aan dat je niet al te gek wilt doen?
Osaka 4/5 nachten oid, dagtrips Kyoto, Nara, evt Himeji / Hiroshima.
Tokyo nacht of 6, dagtrips Kamakura, evt. Nikko
3 nachten over, Kanazawa/Shiragawa bovenlangs, of Hakone onderlangs.

Japanguide heeft wel een hendig overzicht van bezienswaardigheden:
https://www.japan-guide.com/e/e623a.html

Ik vind Nagoya juist wel leuk, 2x 3 nachten geweest.
Kobe vond ik weinig aan, op dat parkje met kabelbaan na.
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 19:50:02 #114
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_208971093
Neem alle tips mee. Mooi.
Singapore inderdaad voor de temperatuur vooral. En aangezien daar een overstap zit met voorlopig gunstige vliegtickets zie ik daar potentie.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_208985960
Gisteren ook geboekt voor de eerste twee weken van september *O*

Wel beetje verdrietig over de vliegticket prijzen ;( waar zijn de tijden gebleven dat je direct met KLM kon voor 600-700 euro.
pi_208999277
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 09:50 schreef Simmertje het volgende:
Gisteren ook geboekt voor de eerste twee weken van september *O*

Wel beetje verdrietig over de vliegticket prijzen ;( waar zijn de tijden gebleven dat je direct met KLM kon voor 600-700 euro.
Waar vlieg je mee?

Mijn bankrekening wordt ook niet blij van die vliegprijzen. :'(
pi_209000807
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:34 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Waar vlieg je mee?

Mijn bankrekening wordt ook niet blij van die vliegprijzen. :'(
Korean Air, waren de enige in die periode met enigszins normale vliegtijden en prijzen. Het liefst vlieg ik gewoon met KLM, maar ga geen 400/500 euro meer betalen.
pi_209057144
Nou, net terug van een 3-weekse reis. Het was geweldig en ook heel vermoeiend haha. Elke dag op pad, vele stappen gezet en relatief weinig slaap. Had de 1e week echt last van de jetlag, de 2e week sliep ik de hele week op matjes (op Shikoku), dat viel ook tegen. Laatste week in Osaka ging het slapen wat beter. De terugvlucht met KLM was dramatisch. Opeens met tussenstop op Seoul, waar we weer door de hele controle molen moesten terwijl we gewoon hetzelfde vliegtuig in en uit gingen. Vervolgens moet je dan nog 13 uur vliegen. De kist had ook meer weg van een Ryan Air vliegtuig dan wat anders. De heenvlucht was wat dat betreft (ook met KLM) veel relaxter, veel ruimer vliegtuig. Voor mij geen KLM meer, schandalig dat ze zo'n hok inzetten voor zo'n lange vlucht. De terugvlucht was vanaf Osaka (heen was naar Tokyo), wellicht heeft dat er iets mee te maken?

Maar verder staat dit allemaal in het niet bij de indrukken en ervaringen die we hebben opgedaan. Geweldig om de Japanse cultuur, mensen en gebruiken te leren kennen. Kunnen we in Europa (NL dan met name) nog wat van leren. De orde, netheid, rust, vriendelijkheid en gastvrijheid van de mensen... ik vond het heerlijk. Zo typisch, nergens een prullenbak te vinden, maar alles was super schoon. Op elke hoek een public Toilet en een vending machine om je dorst te lessen met een drankaanbod waar je u tegen zegt.

Genoten van de georganiseerde chaos en drukte in de 24/7 entertainment zakelijke Skyscraper stad Tokyo, genoten van de overweldigende natuur en gastvrijheid op Shikoku en daarna genoten van de ongeorganiseerde en meer menselijke/sociale kermisachtige chaos van Osaka. Vanuit de steden hebben we natuurlijk ook dagtrips gedaan, naar Nara, Kamakura en Hakone.

We hebben ook een auto gehuurd voor de tocht op Shikoku. Rijden ging top. Aan het links rijden was ik vrij snel gewend. Het meest lastige vond ik de stoplichten, daar had ik wel even wat moeite mee in het begin. Paar keer door rood gereden. De snelheidslimiet is ook vaag. In de stad is het duidelijk (40km), op de snelweg is het vaak 80, maar rijden de locals gewoon 120. Dit deed ik dus ook maar, gewoon mee in de stroom van het verkeer. Hopelijk niet geflitst o.i.d.... op het einde toen ik de auto wilde inleveren (echt letterlijk, 10 meter voor de rental car organisatie) reed ik de auto nog bijna aan gort. Ik knalde over een muurtje heen, die ik helemaal over het hoofd zag. De knal deed ons vermoeden dat de hele zijkant aan gort lag. Snel uitgestapt en er was niets zichtbaar, wat een opluchting...Dus dat liep gelukkig met een sisser af :D Al kan het best zijn dat de onderkant helemaal geschuurd is, dat weet ik niet :')

Interessant ook om het wegverkeer te aanschouwen. Je ziet vrijwel alleen maar nieuwe en relatief stille auto's, veel elektrische auto's en goede wegdekken. Ook in de steden. Dit moet de luchtkwaliteit haast wel ten goede komen. Ik zou wel zo'n Japanse Kei-car willen hebben, doe maar een Suzuki Hustler :D

Op Shikoku zijn we o.a. verbleven in traditionele Japanse huizen (bij Shimanto). We zijn ook bij een soort home-stay geweest met de naam: experiencing traditional lifestyle. Shino-san woont daar en we moesten van hem hout hakken en zelf vuur maken om rijst te koken en het bad te verwarmen. Een geweldige dag / ervaring. Wat een grappige man.

Het eerste wat ik miste toen ik net thuis was zijn de verwarmde toiletbrillen _O_

Deze reis smaakt naar meer. Ik denk dat we een volgende keer Kyushu aan gaan doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stefanovich op 08-05-2023 13:40:59 ]
  maandag 8 mei 2023 @ 17:50:51 #119
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209060780
Dubbel.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 8 mei 2023 @ 17:51:36 #120
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209060787
Wat kost autohuur in Japan ongeveer?
En had je dat vooraf in NL al geboekt, of ter plekke?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_209076669
Ik heb vooraf vanuit NL een auto via www.rentalcars.com geboekt, bij Avis Budget. Kosten vielen me erg mee. Alles verzekerd en onbeperkte kilometers. Had een Honda FIT. Mooi autotje. 5 dagen, 285 euro.
pi_209085955
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:29 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Korean Air, waren de enige in die periode met enigszins normale vliegtijden en prijzen. Het liefst vlieg ik gewoon met KLM, maar ga geen 400/500 euro meer betalen.
Gaan wij ook mee. Ik vind het nu al relaxer dan KLM. Het is een nachtvlucht, en je komt aan op Haneda in plaats van Narita. We hebben wel een vlucht genomen waar de overstap in Seoul op hetzelfde vliegveld is. En op de terugweg blijven we 5 dagen in Seoul.
pi_209086010
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2023 17:51 schreef matthijst het volgende:
Wat kost autohuur in Japan ongeveer?
En had je dat vooraf in NL al geboekt, of ter plekke?
Hangt er een beetje vanaf waar je huurt, welke auto en of je hem op dezelfde locatie terugbrengt,
Wij gebruiken meestal Toyota Rentacar https://rent.toyota.co.jp/eng/

Al willen we ook wel eens lokaal gaan, en dan zo'n klein vierkant autotje met gele nummerplaten huren.

Zorg wel dat je een Internationaal Rijbewijs meeneemt (kun je kopen bij de ANWB).
pi_209086040
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 13:01 schreef Stefanovich het volgende:
Deze reis smaakt naar meer. Ik denk dat we een volgende keer Kyushu aan gaan doen.
Als je Shikoku mooi vond, kan ik je Tohoku aanraden. Was mijn favoriete bestemming. :)
pi_209098500
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 09:04 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Gaan wij ook mee. Ik vind het nu al relaxer dan KLM. Het is een nachtvlucht, en je komt aan op Haneda in plaats van Narita. We hebben wel een vlucht genomen waar de overstap in Seoul op hetzelfde vliegveld is. En op de terugweg blijven we 5 dagen in Seoul.
Is een nachtvlucht fijner ja? Ik ben altijd zo bang dat ik niet in slaap val en daardoor nog een extra jetlag creëer. Wij vliegen op Narita, mijn voorkeur was ook Haneda maar dan moest je in Seoul overstappen op een ander vliegveld, dat ging mij iets te ver.
  donderdag 11 mei 2023 @ 10:04:32 #126
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209099135
KLM is toch ook een nachtvlucht?
Tenminste, ging altijd rond 15:00 weg en kwam rond 09:00 oid aan.

Denk dat het voor jetlag allemaal weinig uitmaakt, richting t oosten is doorgaans ruk.
Kwamen in maart (via Dubai) rond 17:00 aan op KIX, tegen 20:00 in Okayama. Dan heb je wel meteen dat je bijna kunt slapen als je aankomt, maar hadden ook toen gewoon een nacht of 3 nodig om helemaal in het ritme te komen.
Enige voordeel van later aankomen is dat je wel meteen de kamer op mag, aangezien die Japanners nogal van het 15:00 check in time, is 15:00 check in time zijn :s)

Hoop dat Putin volgend voorjaar uitgekloot is en KLM weer rechtstreeks gaat. Toch het fijnst, geen geklooi met overstappen.
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 11 mei 2023 @ 10:26:53 #127
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209099326
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 08:05 schreef Aurelius het volgende:

Is Singapore een zonbestemming? Nooit in verdiept. Wij maken dit jaar een tussenstop in Seoul.
Het is wel een tropisch weer bestemming. Erg warm en drukkend. Maar wel een mooie stopover. Mooie hikes kun je er ook maken. Heb in 2018 een stopover gemaakt vanuit Japan. We vlogen van Kansai (Osaka) met Scoot Air naar Singapore. Hele fijne airliner en het is een redelijk korte vlucht van Kansai naar Changi.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 11 mei 2023 @ 10:34:16 #128
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209099405
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 13:01 schreef Stefanovich het volgende:

Het eerste wat ik miste toen ik net thuis was zijn de verwarmde toiletbrillen _O_
Begin maar met sparen: https://www.bol.com/nl/nl(...)KhJxA.2.ProductTitle
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 11 mei 2023 @ 10:39:18 #129
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209099476
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 10:04 schreef matthijst het volgende:
Hoop dat Putin volgend voorjaar uitgekloot is en KLM weer rechtstreeks gaat. Toch het fijnst, geen geklooi met overstappen.
Het zijn ook gewoon extreem lange vluchten door het omvliegen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 11 mei 2023 @ 11:15:47 #130
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209099834
Iemand ervaring met China Airlines?
Voor de gein 's aan het kijken voor volgend voorjaar, 7-28 maart Korean, of 8-28 maart China Airlines:

Korean Air - 1185 euro
AMS 20:55 - 15:35 ICN --> ICN 19:00 --> KIX 21:00 (10h40 + 2h vliegen)
NRT 09:05 - 11:50 ICN --> 14:05 ICN --> AMS 18:30 (2h45 + 12h25 uur vliegen)

China Air - 1136 euro
AMS 11:00 - 06:35 TPE --> TPE 08:10 --> KIX 11:35 (12h35 + 2h25 vliegen)
NRT 17:45 - 20:55 TPE --> 00:55 TPE --> AMS 07:15 (4H10 + 13h20 vliegen)

Eventueel een stopover in Taiwan misschien leuk?
Seoul al een keer geweest, ook een leuke stad maar niet per se nog een keer te zien.
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 11 mei 2023 @ 11:21:46 #131
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209099945
Ik heb alleen ervaring met Korean Air en die vind ik heel netjes en ik hou van de Boeings 787 die ze gebruiken.
Ik ben in 2018 gevlogen met Cathay, is dat geen optie?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 11 mei 2023 @ 12:46:55 #132
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209101073
Die vliegen zo te zien met 2 overstaps op Osaka.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_209101328
quote:
Ja dit is hem ook echt, overal zag ik wc's met de merknaam TOTO :D Hebben!!!
pi_209101424
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 09:12 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Als je Shikoku mooi vond, kan ik je Tohoku aanraden. Was mijn favoriete bestemming. :)
Tnx for de tip. Wat zijn wat jou betreft must see / do's daar?
pi_209115924
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 10:04 schreef matthijst het volgende:
KLM is toch ook een nachtvlucht?
Tenminste, ging altijd rond 15:00 weg en kwam rond 09:00 oid aan.

Denk dat het voor jetlag allemaal weinig uitmaakt, richting t oosten is doorgaans ruk.
Kwamen in maart (via Dubai) rond 17:00 aan op KIX, tegen 20:00 in Okayama. Dan heb je wel meteen dat je bijna kunt slapen als je aankomt, maar hadden ook toen gewoon een nacht of 3 nodig om helemaal in het ritme te komen.
Enige voordeel van later aankomen is dat je wel meteen de kamer op mag, aangezien die Japanners nogal van het 15:00 check in time, is 15:00 check in time zijn :s)

Hoop dat Putin volgend voorjaar uitgekloot is en KLM weer rechtstreeks gaat. Toch het fijnst, geen geklooi met overstappen.
Eens ja, dat is wel zo. Kwamen altijd rond een uurtje of 11 aan in centrum Tokyo en moesten dan nog een paar uur als zombies zonder slaap rondwandelen in de stad. Met een beetje zielig doen en slijmen kon je nog wel een uurtje afsnoepen van de inchecktijd, maar verder vrij strikt ja.

Ik ben nu inclusief de treinrit Narita - Shinjuku rond 11 uur in de avond bij mijn hotel. Hopelijk nog de energie om even een hapje en een drankje te halen ergens.
  vrijdag 12 mei 2023 @ 10:46:19 #136
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209117036
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 09:20 schreef Simmertje het volgende:

Ik ben nu inclusief de treinrit Narita - Shinjuku rond 11 uur in de avond bij mijn hotel. Hopelijk nog de energie om even een hapje en een drankje te halen ergens.
7-Eleven *O*
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_209118267
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 10:46 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
7-Eleven *O*
Altijd fijn ja! Maar het liefst schuif ik nog even ergens aan met een koud biertje erbij. We zitten in Shinjuku dus dat gaat wel lukken.
pi_209120488
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 09:20 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Eens ja, dat is wel zo. Kwamen altijd rond een uurtje of 11 aan in centrum Tokyo en moesten dan nog een paar uur als zombies zonder slaap rondwandelen in de stad. Met een beetje zielig doen en slijmen kon je nog wel een uurtje afsnoepen van de inchecktijd, maar verder vrij strikt ja.

Ik ben nu inclusief de treinrit Narita - Shinjuku rond 11 uur in de avond bij mijn hotel. Hopelijk nog de energie om even een hapje en een drankje te halen ergens.
Tip: Matsuya, Japans fastfood restaurant (curry's, noodles), 24/7 open volgens mij.
Bestellen bij de automaat buiten en vervolgens naar binnen lopen en bonnetje afgeven.
Kan ook to go meenemen. Heerlijk eten en ook wel een biertje te krijgen

https://maps.app.goo.gl/7KqVDUskNC4YbuGZ7


Of deze is nog beter, gezellig restaurant waar flink geborreld wordt, bestellen via een tablet:
https://goo.gl/maps/cucq8VWk5cooAYPEA

[ Bericht 7% gewijzigd door Stefanovich op 12-05-2023 16:19:45 ]
pi_209147856
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 16:10 schreef Stefanovich het volgende:

[..]
Tip: Matsuya, Japans fastfood restaurant (curry's, noodles), 24/7 open volgens mij.
Bestellen bij de automaat buiten en vervolgens naar binnen lopen en bonnetje afgeven.
Kan ook to go meenemen. Heerlijk eten en ook wel een biertje te krijgen

https://maps.app.goo.gl/7KqVDUskNC4YbuGZ7

Of deze is nog beter, gezellig restaurant waar flink geborreld wordt, bestellen via een tablet:
https://goo.gl/maps/cucq8VWk5cooAYPEA

Thanks!

Ja, voor mij wordt het de 7de keer Japan :@ Het grappige is dat restaurantjes in Tokyo zo snel kunnen veranderen, ik zie af en toe op street view hele straten binnen enkele jaren veranderen. Al is het voor mij wel alweer 5 jaar geleden dat ik voor het laatst ben geweest.

Ik weet nog in mijn eerste jaar dat je in Tokyo een zogenaamde (zover ik het herinner) 270 yen keten had. Alle gerechten op het menu (inclusief bier) waren 270 yen. Jaar later waren al deze tentjes verdwenen, was toch niet zo winstgevend :') .

Edit:

Foto'tje kunnen vinden:

pi_209148906
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:35 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Thanks!

Ja, voor mij wordt het de 7de keer Japan :@ Het grappige is dat restaurantjes in Tokyo zo snel kunnen veranderen, ik zie af en toe op street view hele straten binnen enkele jaren veranderen. Al is het voor mij wel alweer 5 jaar geleden dat ik voor het laatst ben geweest.

Ik weet nog in mijn eerste jaar dat je in Tokyo een zogenaamde (zover ik het herinner) 270 yen keten had. Alle gerechten op het menu (inclusief bier) waren 270 yen. Jaar later waren al deze tentjes verdwenen, was toch niet zo winstgevend :') .

Edit:

Foto'tje kunnen vinden:

[ afbeelding ]

De keten Torikizoku is nog wel veel te vinden in vooral Osaka-Tokyo-Kyoto. Hier kost alles incl tax 350 yen :).
pi_209149100
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:32 schreef Vieuw het volgende:

[..]
De keten Torikizoku is nog wel veel te vinden in vooral Osaka-Tokyo-Kyoto. Hier kost alles incl tax 350 yen :).
Ah top! Daar was ik eigenlijk naar opzoek. Thanks.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 13:34:57 #142
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209250774
Is Nagano nog leuk voor een dag of 4?
Zat aan zoiets te denken:
5 nachten Osaka (late vlucht, dus 4 dagen)
3 nachten Takayama (al eens geweest, misschien dagje Shirakawago)
4 nachten Nagoya (dagje sneeuw apen, dagje Matsumoto).
8 nachten Tokyo

Zoek iets nieuws tussen Osaka en Tokyo. Nagoya paar keer geweest nu. Hakone 1x, wel leuk maar kans op Fuji nogal klein. Kanazawa en Takayama beide geweest. Je moet ergens overnachten, dus dacht dan Takayama en Nagano (Shirakawa vorige keer gemist, sneeuw apen lijken me leuk om een keer te zien, en Matsumoto voor kasteel en Yayoi Kusama museum).
In maart, dus die Alpenroute zal dicht zitten.
Gifu is nog redelijk groot op de kaart, weet niet of dat wat is?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_209252587
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 13:34 schreef matthijst het volgende:
Is Nagano nog leuk voor een dag of 4?
Zat aan zoiets te denken:
5 nachten Osaka (late vlucht, dus 4 dagen)
3 nachten Takayama (al eens geweest, misschien dagje Shirakawago)
4 nachten Nagoya (dagje sneeuw apen, dagje Matsumoto).
8 nachten Tokyo

Zoek iets nieuws tussen Osaka en Tokyo. Nagoya paar keer geweest nu. Hakone 1x, wel leuk maar kans op Fuji nogal klein. Kanazawa en Takayama beide geweest. Je moet ergens overnachten, dus dacht dan Takayama en Nagano (Shirakawa vorige keer gemist, sneeuw apen lijken me leuk om een keer te zien, en Matsumoto voor kasteel en Yayoi Kusama museum).
In maart, dus die Alpenroute zal dicht zitten.
Gifu is nog redelijk groot op de kaart, weet niet of dat wat is?
Dagtrip Kamakura vanuit tokyo en daar fietsen huren en van tempel naar tempel fietsen?
  dinsdag 23 mei 2023 @ 18:13:22 #144
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209254392
Gedaan, ook erg leuk inderdaad :)

Vooral op zoek naar eventuele leuke voor ons nieuwe plaatsen tussen Osaka - Tokyo, waar je je een dag of 3-4 kunt vermaken.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 11 juni 2023 @ 11:40:26 #145
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 11 juni 2023 @ 15:30:39 #146
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_209477036
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:13 schreef matthijst het volgende:
Gedaan, ook erg leuk inderdaad :)

Vooral op zoek naar eventuele leuke voor ons nieuwe plaatsen tussen Osaka - Tokyo, waar je je een dag of 3-4 kunt vermaken.
[ afbeelding ]
Ben je al eens in Koyasan geweest?
  zondag 11 juni 2023 @ 17:46:32 #147
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209478753
Nee nog, niet goeie, zal eens kijken ^O^
Haters everywhere but I don't really care.
pi_209507508
Iemand hier ervaring met de pocket wifi? Heb voorheen altijd voor de simkaart gekozen, maar herinner mij dat het vrij irritant was om constant te wisselen tussen simkaarten.
  woensdag 14 juni 2023 @ 12:45:51 #149
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209508483
Ja, voordeel is dat je 'm kunt delen met meerdere apparaten. En als je bv crappy wifi in een hotel hebt.
Als je een redelijk recente telefoon hebt kun je misschien ook een esim gebruiken.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_209508994
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 12:45 schreef matthijst het volgende:
Ja, voordeel is dat je 'm kunt delen met meerdere apparaten. En als je bv crappy wifi in een hotel hebt.
Als je een redelijk recente telefoon hebt kun je misschien ook een esim gebruiken.
Ik reis met een maat van mij, dus wel handig als we er inderdaad allebei gebruik van kunnen maken. Maar de snelheid is dus prima? Ook buiten de steden?
pi_209512441
Ik heb goede ervaring met pocket wifi's. Inderdaad makkelijk om met meerdere te connecten.

Verder niet echt ervaring buiten de steden, enkel op trein trajecten er tussen. Was altijd goed en snel.

Enige is wel dat je een powerbank mee moet nemen (wordt vaak meegeleverd) want zo'n ding redt het geen volle dag op 1 lading.
pi_209520480
Zojuist in ieder geval de treinpas voor een week gekocht. Wel extreem goedkoop momenteel door de goedkope Yen, 199 euro betaald.

Overigens is het binnenkort over met de pret, gaat een stuk duurder worden.
pi_209605298
Kiezen jullie voor Haneda of Narita?
  donderdag 22 juni 2023 @ 15:20:44 #154
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209605333
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 19:46 schreef Vieuw het volgende:
Ik heb goede ervaring met pocket wifi's. Inderdaad makkelijk om met meerdere te connecten.

Verder niet echt ervaring buiten de steden, enkel op trein trajecten er tussen. Was altijd goed en snel.

Enige is wel dat je een powerbank mee moet nemen (wordt vaak meegeleverd) want zo'n ding redt het geen volle dag op 1 lading.
Meestal krijg je die er gewoon bij.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 22 juni 2023 @ 15:21:12 #155
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209605342
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 15:17 schreef ph-buf het volgende:
Kiezen jullie voor Haneda of Narita?
Vluchten naar Narita zijn volgens mij goedkoper, Haneda is meer voor zakelijke vluchten.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_209605869
quote:
2s.gif Op donderdag 22 juni 2023 15:21 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Vluchten naar Narita zijn volgens mij goedkoper, Haneda is meer voor zakelijke vluchten.
Toen Aeroflot nog naar NRT vloog waren de tickets een stuk goedkoper. Zag jaren geleden regelmatig prijzen van rond de 500 euro voorbij komen.
pi_209606300
Wat zijn rechtstreekse tickets duur geworden.. onder de 1000 euro kan ik geen tickets vinden incl ruimbagage :o
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_209608949
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 15:17 schreef ph-buf het volgende:
Kiezen jullie voor Haneda of Narita?
Ik heb tot nu toe enkel op Narita gevlogen doordat KLM enkel naar dat vliegveld vliegt. Maar Haneda ligt dichterbij de stad dus je hebt minder reistijd naar het centrum. Dus als je tickets voor dezelfde prijs voor beide luchthavens ziet zou ik Haneda nemen.
pi_209609298
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 16:40 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Wat zijn rechtstreekse tickets duur geworden.. onder de 1000 euro kan ik geen tickets vinden incl ruimbagage :o
Met 1000 euro doe je het momenteel nog goed. Ik heb tijdje terug voor 1050 gekocht bij Korean Air, inmiddels is dat zelfde ticket 1250.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 09:29:31 #160
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209614401
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 20:09 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Met 1000 euro doe je het momenteel nog goed. Ik heb tijdje terug voor 1050 gekocht bij Korean Air, inmiddels is dat zelfde ticket 1250.
Die vluchten moeten misschien ook meer brandstoffen meenemen nu. Ik vloog in september naar Korea en met de afgesloten luchtruimen boven de Oekraine en Rusland is dat nu een enorm eind om geworden wat ook de vluchtduur verlengt.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_209615124
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 09:29 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Die vluchten moeten misschien ook meer brandstoffen meenemen nu. Ik vloog in september naar Korea en met de afgesloten luchtruimen boven de Oekraine en Rusland is dat nu een enorm eind om geworden wat ook de vluchtduur verlengt.
Dit zal meespelen ja. Gestegen brandstofprijzen, inflatie en daarnaast de populariteit van Japan nadat het land 2 jaar lang praktisch gesloten is geweest.
pi_209622620
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 10:47 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Dit zal meespelen ja. Gestegen brandstofprijzen, inflatie en daarnaast de populariteit van Japan nadat het land 2 jaar lang praktisch gesloten is geweest.
Ik hoor juist dat vanwege de Yen, Japan nu een stuk goedkoper is voor buitenlanders en dat qua kosten het nu vergelijkbaar is met een EU land.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 21:42:31 #163
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209622809
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 21:30 schreef ph-buf het volgende:

[..]
Ik hoor juist dat vanwege de Yen, Japan nu een stuk goedkoper is voor buitenlanders en dat qua kosten het nu vergelijkbaar is met een EU land.
Als je er eenmaal bent was Japan altijd al goedkoper dan hier.
De vlucht erheen is nu een stuk duurder geworden.
En hotels in Tokio lijken ook wat duurder dan voorheen.
Railpass gaat nergens meer over, kan beter losse kaartjes kopen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_209662850
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 21:42 schreef matthijst het volgende:

[..]
Als je er eenmaal bent was Japan altijd al goedkoper dan hier.
De vlucht erheen is nu een stuk duurder geworden.
En hotels in Tokio lijken ook wat duurder dan voorheen.
Railpass gaat nergens meer over, kan beter losse kaartjes kopen.
Is wel veranderd de afgelopen 10 jaar. Ik weet nog dat ik in 2012 voor het eerst ging, toen je had net die Euro crisis hier. 1 euro was toen 100 yen, die voelde je wel in de kroeg. Ondertussen betaal je nu 7,50 voor een pint in Amsterdam en 5 euro in Tokyo. Durf dus wel te zeggen dat Tokyo nu goedkoper is geworden dan veel west Europese steden.
pi_209663582
Toen ik voor het eerst naar Japan ging, in 2000, was Japan circa anderhalf keer zo duur als Nederland. De laatste keer, in 2017, was het prijsniveau in Japan zo ongeveer gelijk aan dat in Nederland. Met de Nederlandse inflatie van de afgelopen tijd lijkt het inderdaad waarschijnlijk dat Japan nu zelfs iets goedkoper is dan Nederland.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 10:35:25 #166
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209664084
Ah, zal aan mij liggen dan, of aan wat we daar eten, maar ik verbaas me altijd over de (goedkope) prijzen.
Al is het maar om een flesje drinken en bier bij een 7-11, vergeleken met Amsterdam.
Maar ook Okonomiyaki, Tonkatsu bv, niet duur.
Kom er sinds 2009, dus eigenlijk alleen die euro-dip in 2012 meegemaakt, maar heeft schijnbaar geen grote indruk achtergelaten :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_209668620
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 10:35 schreef matthijst het volgende:
Ah, zal aan mij liggen dan, of aan wat we daar eten, maar ik verbaas me altijd over de (goedkope) prijzen.
Al is het maar om een flesje drinken en bier bij een 7-11, vergeleken met Amsterdam.
Maar ook Okonomiyaki, Tonkatsu bv, niet duur.
Kom er sinds 2009, dus eigenlijk alleen die euro-dip in 2012 meegemaakt, maar heeft schijnbaar geen grote indruk achtergelaten :)
Verschil zit vooral in het feit dat de prijzen in Nederland zo enorm zijn gestegen en in Japan nagenoeg gelijk zijn gebleven (praat dan over 10 jaar, daarvoor geen ervaring mee). Flesje drinken bij de AH to go betaal je tegenwoordig al bijna 3 euro voor, vergeleken met de 7-11 is dat echt extreem duur.
  maandag 3 juli 2023 @ 12:16:06 #168
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_209745251
Hallo japan reizigers,

Ik heb een korte vraag waar ik online geen antwoord op kan vinden.
Ik ga in september naar Japan en heb een vraag over geld opnemen.
Momenteel heb ik een ING Pas met Vpay logo erop.
Nu lees ik her en der dat deze in europa overal gebruikt kan worden, maar buiten europa nog niet overal.
Met name in Japan schijnen de meeste pin automaten alleen passen met maestro logo te accepteren.

Zijn er hier mensen met een Vpay bankpas die in Japan zijn geweest en geld hebben gepint?
Of kunnen melden dat dit inderdaad niet mogelijk is?

Ik heb wel een CC met maestro, echter zijn de kosten voor pinnen op CC mij iets te hoog.

Dank alvast!
The Admirals......1995-2007
  maandag 3 juli 2023 @ 13:35:52 #169
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209746269
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 12:16 schreef RodenCity het volgende:
Hallo japan reizigers,

Ik heb een korte vraag waar ik online geen antwoord op kan vinden.
Ik ga in september naar Japan en heb een vraag over geld opnemen.
Momenteel heb ik een ING Pas met Vpay logo erop.
Nu lees ik her en der dat deze in europa overal gebruikt kan worden, maar buiten europa nog niet overal.
Met name in Japan schijnen de meeste pin automaten alleen passen met maestro logo te accepteren.

Zijn er hier mensen met een Vpay bankpas die in Japan zijn geweest en geld hebben gepint?
Of kunnen melden dat dit inderdaad niet mogelijk is?

Ik heb wel een CC met maestro, echter zijn de kosten voor pinnen op CC mij iets te hoog.

Dank alvast!
Nee, ten tijde van onze reis was er nog geen Vpay. Gelukkig heb je ook een CC en is Japan ook nog redelijk cash georiënteerd, je hebt altijd een backup.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 3 juli 2023 @ 19:25:00 #170
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209750683
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 12:16 schreef RodenCity het volgende:
Zijn er hier mensen met een Vpay bankpas die in Japan zijn geweest en geld hebben gepint?
Ja ik, in maart, ING, VPAY. Kon gewoon pinnen bij 7-Eleven.
Edit: ik bedoel dan: geld pinnen uit een automaat.

Voor pinbetalingen heb ik zelf steeds Suicapay gebruikt (die kan je op je mobiel bijladen vanaf creditcard). M'n vrouw heeft vrijwel in elke winkel met creditcard betaald, die was blij dat dat eindelijk, lang leve corona, overal geaccepteerd werd. Pinpas eigenlijk niet geprobeerd bij pinterminals, omdat suica handig werkte.
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 4 juli 2023 @ 07:35:54 #171
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_209754388
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 19:25 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ja ik, in maart, ING, VPAY. Kon gewoon pinnen bij 7-Eleven.
Edit: ik bedoel dan: geld pinnen uit een automaat.

Voor pinbetalingen heb ik zelf steeds Suicapay gebruikt (die kan je op je mobiel bijladen vanaf creditcard). M'n vrouw heeft vrijwel in elke winkel met creditcard betaald, die was blij dat dat eindelijk, lang leve corona, overal geaccepteerd werd. Pinpas eigenlijk niet geprobeerd bij pinterminals, omdat suica handig werkte.
Top, dat is het antwoord waar ik naar op zoek was!
Dank je!
The Admirals......1995-2007
  dinsdag 4 juli 2023 @ 07:36:48 #172
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_209754394
quote:
2s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:35 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Nee, ten tijde van onze reis was er nog geen Vpay. Gelukkig heb je ook een CC en is Japan ook nog redelijk cash georiënteerd, je hebt altijd een backup.
Dank, ik moet dan wel kunnen pinnen om cash te kunnen hebben, maar ik heb een aanvullend antwoord gekregen!
The Admirals......1995-2007
pi_209772775
Overigens kun je je Suica kaart (OV kaart) ook enigszins als pinpas gebruiken (voor de kleine aankopen, denk aan vending machines en de convenience stores).
  woensdag 5 juli 2023 @ 19:02:31 #174
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209775884
Suica werkt vrijwel overal tegenwoordig. Ook warenhuizen etc.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_209781340
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2023 19:02 schreef matthijst het volgende:
Suica werkt vrijwel overal tegenwoordig. Ook warenhuizen etc.
Ah top, dat scheelt alweer wat cash! Ik ga speciaal voor mijn trip weer eens een portemonnee kopen aangezien ik die in Nederland niet meer gebruik :')

Planning van deze trip is ook bekend Tokyo - Osaka - Kyoto - Kanazawa - Nagano - Tokyo *O*

Hotels zijn op dit moment buiten Tokyo wel echt enorm cheap vanwege de goedkope Yen, maakt het dure vliegticket wel weer een beetje goed.
pi_209785002
Suica?

Kun je niet gewoon met je Nederlandse creditcard overal betalen?
pi_209785072
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 14:43 schreef ph-buf het volgende:
Suica?

Kun je niet gewoon met je Nederlandse creditcard overal betalen?
Jawel
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_209786147
Ik hou het liefst mijn CC voor de betalingen van mijn hotels. Geen zin om voor elke 3/4 euro in de 7-11 mijn credit card te moeten gebruiken.
  donderdag 6 juli 2023 @ 22:36:55 #179
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209791251
Ik vond 't juist wel relaxed. In de trein ff suica Opladen..
Creditcard ook bij me.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 10 juli 2023 @ 12:26:26 #180
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_209837702
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 22:36 schreef matthijst het volgende:
Ik vond 't juist wel relaxed. In de trein ff suica Opladen..
Creditcard ook bij me.
Werkt die suica landelijk?
The Admirals......1995-2007
  maandag 10 juli 2023 @ 15:01:23 #181
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209840168
Nog niet gehad dat ie niet werkte, dus volgens mij vrijwel overal tegenwoordig.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_209939729
Waar hebben jullie de pocket wifi besteld? Ik zie zoveel aanbieders, geen idee welke aan te raden is. Laten afleveren bij het vliegveld of bij het hotel?
pi_209979472
Meer mensen hier die met Korean Air vliegen en een leuke wijziging hebben gehad voor de terugvlucht?
  vrijdag 21 juli 2023 @ 12:12:17 #184
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209980054
Wat voor "leuke wijzigng"?
Zit te kijken voor het voorjaar, maar als jij bedoelt dat je nu ipv 18-20 uur ineens 30+ uur onderweg bent....
Haters everywhere but I don't really care.
pi_209980259
"Nou, ik zit opeens met een probleem voor mijn terugreis vanuit Tokyo. Korean Air heeft vanochtend via de mail laten weten dat mijn vlucht Seoul - Amsterdam met 2 uur is vervroegd, terwijl mijn vlucht Tokyo - Seoul wel gewoon dezelfde tijd heeft. Hierdoor heb ik nog maar 20 min overstaptijd, wat niet genoeg is (minimaal 45 min). Enorm leuke verassing dus. Gelukkig heb ik wel direct met Korean Air geboekt zonder tussenpartij, dus zij zijn verantwoordelijk voor een alternatief."

Even uit ander topic gehaald. Hang nu in de wacht bij de service desk :')
pi_209980795
Nou, na 30 min kreeg ik iemand aan de lijn. Die heeft mijn terugvlucht omgezet naar een directe vlucht met KLM, prima opgelost ^O^ .
pi_210551432
Momenteel in Tokio, fascinerend:)
pi_210684083
Ik ben alweer een weekje terug van een mooie trip. Voor het eerst ook in Nagano geweest, wat een prachtige omgeving is dat zeg.

Overigens was dit de eerste keer (mijn laatste keer was 2018) dat ik op veel plekken makkelijk kon betalen met mijn credit card, dus daar zit nu eindelijk ook verandering in.
  dinsdag 19 september 2023 @ 20:08:00 #189
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_210686977
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:36 schreef Simmertje het volgende:
Ik ben alweer een weekje terug van een mooie trip. Voor het eerst ook in Nagano geweest, wat een prachtige omgeving is dat zeg.
Gewoon met OV? Of een auto gehuurd?
Net begonnen met plannen voor volgend voorjaar, andere hoek een keer bekijken, is het plan:
4 nachten Sendai
3 nachten Niigata
4 nachten Nagano (dagje Matsumoto)
9 nachten Tokyo
Haters everywhere but I don't really care.
pi_210687348
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:08 schreef matthijst het volgende:

[..]
Gewoon met OV? Of een auto gehuurd?
Net begonnen met plannen voor volgend voorjaar, andere hoek een keer bekijken, is het plan:
4 nachten Sendai
matsushima is mooi, als je er toch in de buurt bent
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 20 september 2023 @ 06:17:14 #191
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_210691431
Lekker dan:
https://www.ad.nl/binnenl(...)iet-zomaar~a7475df4/

Azerbeidjan ook niet meer veilig. Geen vliegroutes over.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_210691442
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 06:17 schreef matthijst het volgende:
Lekker dan:
https://www.ad.nl/binnenl(...)iet-zomaar~a7475df4/

Azerbeidjan ook niet meer veilig. Geen vliegroutes over.
Klopt, zei het in het nieuws topic al. Vrijdag de terugvlucht vanuit Tokio. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen...
pi_210691963
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 06:26 schreef Drass het volgende:

[..]
Klopt, zei het in het nieuws topic al. Vrijdag de terugvlucht vanuit Tokio. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen...
Ik ben vorige week woensdag met KLM teruggevlogen via Alaska, Noordpool, Groenland en langs IJsland naar beneden (de heenreis wel nog via de nu afgesloten route).
  woensdag 20 september 2023 @ 11:25:34 #194
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_210693445
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 08:42 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Ik ben vorige week woensdag met KLM teruggevlogen via Alaska, Noordpool, Groenland en langs IJsland naar beneden (de heenreis wel nog via de nu afgesloten route).
Is dat rechtstreeks? Of nog via Seoul?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_210693681
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 11:25 schreef matthijst het volgende:

[..]
Is dat rechtstreeks? Of nog via Seoul?
Heen met Koreanair gevlogen via Seoul. Terug was direct met KLM, bijna 14 uur.
  woensdag 20 september 2023 @ 15:32:38 #196
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_210695700
Tering :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_210702758
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:08 schreef matthijst het volgende:

[..]
Gewoon met OV? Of een auto gehuurd?
Net begonnen met plannen voor volgend voorjaar, andere hoek een keer bekijken, is het plan:
4 nachten Sendai
3 nachten Niigata
4 nachten Nagano (dagje Matsumoto)
9 nachten Tokyo
Alles met OV gedaan. Intensief, maar uiteindelijk (zeker in de regio Nagano) enorm genoten van de ritjes door het landschap. Matsumoto zeker doen, was indrukwekkend!

Voor Nagano kan ik het hotel Chisun Grand Nagano aanraden. Paar minuutjes van het station en voor Japanse begrippen zeer ruime kamers, was wel even fijn na de schoenendozen in Osaka en Tokyo. Doe dan ook meteen even een biertje bij de The Red Dragon, grappig barretje op 2 minuten lopen van het hotel.
  donderdag 21 september 2023 @ 12:55:28 #198
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_210704640
Cool. eerst ff wachten wat er met dat nieuwe conflictje gaat gebeuren. Wil graag weer naar Japan, maar 14 uur vliegen is wel erg lang :X
Gingen doorgaans heen op Osaka, dus uurtje korter vliegen dan Tokyo, vond terug vanaf Tokyo altijd al op t randje van wat nog leuk is -O-
Haters everywhere but I don't really care.
pi_210704804
Moet zeggen dat het uiteindelijk wel meeviel, of het nou 10,5 of 14 uur is, lang is het uiteindelijk toch wel. Maar inderdaad de onzekerheid nu is wel vervelend.
pi_210706137
Vlucht lijkt morgen te gaan. 14 uurtjes te gaan.
  donderdag 21 september 2023 @ 17:20:55 #201
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_210706763
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 09:14 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Alles met OV gedaan. Intensief, maar uiteindelijk (zeker in de regio Nagano) enorm genoten van de ritjes door het landschap. Matsumoto zeker doen, was indrukwekkend!

Voor Nagano kan ik het hotel Chisun Grand Nagano aanraden. Paar minuutjes van het station en voor Japanse begrippen zeer ruime kamers, was wel even fijn na de schoenendozen in Osaka en Tokyo. Doe dan ook meteen even een biertje bij de The Red Dragon, grappig barretje op 2 minuten lopen van het hotel.
Ik vond Matsumoto ook verrassend leuk, vooral omdat ik er matige reviews over had gelezen. Als je van cocktails houdt is Main Bar Coat een aanrader. Die hebben allerlei prijzen gewonnen.

We hebben er ook heel lekker gegeten bij een restaurant dat alle ingrediënten uitgestald had liggen. Je kon gewoon aanwijzen wat je wilde en aangeven (al dan niet met handen en voeten :P) hoe het klaargemaakt moest worden. Ik weet alleen niet meer hoe het heet dus deze tip is vrij nutteloos.
  donderdag 21 september 2023 @ 21:36:21 #202
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_210710002
Kasteel lijkt me leuk om te zien, en die Yayoi Kusama tentoonstelling in 't museum.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_210722460
Prachtige reis gehad van 3 weken. Tokio, Osaka en Kyoto waren de steden die we voornamelijk gezien hebben. Stukje van Hatano en Yokohama. Verder beide Disney Parken en Universal Osaka.

Alles met ov, creditcard voor ongeveer 80% kunnen gebruiken.

Heerlijk land en geweldige mensen. Alles schoon en netjes.

Slotstuk terug gevlogen via Anchorage en Groenland met als top het noorderlicht gezien :D

Kom zeker nog terug.
pi_210730433
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 06:32 schreef Drass het volgende:
Prachtige reis gehad van 3 weken. Tokio, Osaka en Kyoto waren de steden die we voornamelijk gezien hebben. Stukje van Hatano en Yokohama. Verder beide Disney Parken en Universal Osaka.

Alles met ov, creditcard voor ongeveer 80% kunnen gebruiken.

Heerlijk land en geweldige mensen. Alles schoon en netjes.

Slotstuk terug gevlogen via Anchorage en Groenland met als top het noorderlicht gezien :D

Kom zeker nog terug.
Haha mooi he. Vond vooral mooi dat ik nu toch semi op de noordpool ben geweest :')
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:26:09 #205
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_210852029
Afgelopen zondag terug gekomen van een 3 weekse reis.
Tokyo - Matsumoto - Takayama - Kyoto - Koyasan - Osaka - Hiroshima - Kumamoto - Nagasaki - Tokyo

Wat een geweldig land om te zijn en om te reizen. Wel 3 weken bloed heet weer gehad >32, maar dat mocht de pret niet drukken.

Terug ook de Alaska, Noordpool, Groenland route gedaan. Wij deden er net iets meer dan 13 uur over, dus was nog wel te doen.
The Admirals......1995-2007
pi_210896755
We hebben nog tegoed van kiwi.com over van toen onze vluchten in 2020 geannuleerd waren.
Dit moeten we opmaken voor april 2024.
Wij zitten eraan te denken om in januari te gaan en dan ook te gaan skiën.
Tickets zijn in die maand stuk goedkoper dan maart/april. Afgelopen april zijn we ook al geweest.
Financieel hebben we ook niet zoveel ruimte in 2024 vanwege het feit dat we een huis gekocht hebben.
Ik wil dan wel naar Tokyo, Nagano, Matsumoto en wellicht kyoto?

Iemand hier ervaring met Japan in de winter (in de steden) en met wintersport? :)

Ik denk eigenlijk dat het sowieso weer een flinke mep geld gaat kosten. Maar los van het geld lijkt het me best een vette reis eigenlijk. Veel skigebieden ook rond Nagano.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stefanovich op 09-10-2023 20:35:31 (toevoeging) ]
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:19:29 #207
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211145874
Jeu, geboekt voor maart. Keer wat anders. Vliegen met KLM op Narita.
- 4 nachten Sendai
- 3 nachten Niigata
- 4 nachten Nagano
- 8 nachten Tokyo
Haters everywhere but I don't really care.
pi_211628592
Ik zit even het weer te bekijken en het is de komende dagen goed weer in Tokyo met morgen een temperatuur van wel 20 graden....de rest van de week is het +/- 10 graden. Bijzonder wel, maar is dit aan de zachte kant voor Tokyo/japan voor deze tijd van het jaar?
  maandag 25 december 2023 @ 03:04:24 #209
240618 Micson
The lonely stoner
pi_211738446
Zijn er nog mensen in Tokio rond 15-23 januari? Wij zijn nu in week 2 van onze reis van zes weken, maar voor we teruggaan zou ik graag nog een keer een beetje uitgebreid gaan pilsen. Alleen met mijn vriendin is dat een beetje moeilijk. Die gaat een paar biertjes gapen en echt geanimeerde gesprekken worden natuurlijk ook minder als je lang samen bent.

Ik zou graag met een paar andere mensen gaan eten, drinken, lekker ouwehoeren en een kroeg ingaan. Iemand daar mogelijk voor te porren?
pi_211835061
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 03:04 schreef Micson het volgende:
Zijn er nog mensen in Tokio rond 15-23 januari? Wij zijn nu in week 2 van onze reis van zes weken, maar voor we teruggaan zou ik graag nog een keer een beetje uitgebreid gaan pilsen. Alleen met mijn vriendin is dat een beetje moeilijk. Die gaat een paar biertjes gapen en echt geanimeerde gesprekken worden natuurlijk ook minder als je lang samen bent.

Ik zou graag met een paar andere mensen gaan eten, drinken, lekker ouwehoeren en een kroeg ingaan. Iemand daar mogelijk voor te porren?
Een 6-weekse reis, vet man. Hou je het nog ergens bij wat je allemaal onderneemt, ziet en doet?

Ik dacht er aan om in januari te gaan, maar heb maar 2 weken vakantie en dat vind ik toch net te weinig voor de afstand en de jetlag....
  maandag 1 januari 2024 @ 02:48:40 #211
240618 Micson
The lonely stoner
pi_211876281
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 10:52 schreef Stefanovich het volgende:

[..]
Een 6-weekse reis, vet man. Hou je het nog ergens bij wat je allemaal onderneemt, ziet en doet?

Ik dacht er aan om in januari te gaan, maar heb maar 2 weken vakantie en dat vind ik toch net te weinig voor de afstand en de jetlag....
Snap ik wel hoor, dat zou ik ook heel krap vinden en stressvol om zoveel mogelijk in iedere dag te proppen.

Tot nu toe hebben we Tokio - Kanazawa - Kyoto - Osaka - Nara - Wakayama - Matsuyama gedaan en nu zitten we in Hiroshima.

We wilden ons eigenlijk laten verrassen door het Japan buiten de gebaande paden, aangezien we een willekeurig Luxemburgs dorpje ook leuker vinden dan Trier. Dit bleek niet zo'n goed plan. Matsuyama, Wakayama en Kanazawa zijn eigenlijk allemaal ongeveer hetzelfde. Veel verkeer en grauwe hoogbouw, weinig groen. Een beetje de allure van Hoog Catharijne uit de jaren '80. Ergens nog een tempel op een berg maar verder weinig te beleven. Nara, Kyoto en Miyajima vonden we wel erg mooi.

Nu hebben we als plan om zo snel mogelijk met de boot naar Naha in Okinawa te gaan en ons daar te herbezinnen op wat we op de terugweg richting Tokio willen doen (dan zijn we pas op de helft). Die fietstocht van 70 km bij Hiroshima in de buurt lijkt me erg mooi, verder ligt alles nog open.

Als iemand hier een gouden tip heeft, hou ik mij warm aanbevolen.
pi_211877755
Ik zou Nagasaki nog meepakken. Dat vonden wij samen met Hiroshima de leukste delen van onze reis. Ook vanwege de Nederlandse geschiedenis die je daar tegenkomt, en het is veel minder toeristisch.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 1 januari 2024 @ 13:07:01 #213
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211878460
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 02:48 schreef Micson het volgende:

[..]
...

Als iemand hier een gouden tip heeft, hou ik mij warm aanbevolen.
Nog iets gemerkt van die aardbeving?
Stay safe! :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 2 januari 2024 @ 12:07:00 #214
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211890259
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 02:48 schreef Micson het volgende:

[..]
Snap ik wel hoor, dat zou ik ook heel krap vinden en stressvol om zoveel mogelijk in iedere dag te proppen.

Tot nu toe hebben we Tokio - Kanazawa - Kyoto - Osaka - Nara - Wakayama - Matsuyama gedaan en nu zitten we in Hiroshima.

We wilden ons eigenlijk laten verrassen door het Japan buiten de gebaande paden, aangezien we een willekeurig Luxemburgs dorpje ook leuker vinden dan Trier. Dit bleek niet zo'n goed plan. Matsuyama, Wakayama en Kanazawa zijn eigenlijk allemaal ongeveer hetzelfde. Veel verkeer en grauwe hoogbouw, weinig groen. Een beetje de allure van Hoog Catharijne uit de jaren '80. Ergens nog een tempel op een berg maar verder weinig te beleven. Nara, Kyoto en Miyajima vonden we wel erg mooi.

Nu hebben we als plan om zo snel mogelijk met de boot naar Naha in Okinawa te gaan en ons daar te herbezinnen op wat we op de terugweg richting Tokio willen doen (dan zijn we pas op de helft). Die fietstocht van 70 km bij Hiroshima in de buurt lijkt me erg mooi, verder ligt alles nog open.

Als iemand hier een gouden tip heeft, hou ik mij warm aanbevolen.
Het hele eiland Shikoku. Niet zelf geweest, maar het staat nog op mijn verlanglijst. Yokohama lijkt me ook nog wel leuk.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 2 januari 2024 @ 12:24:13 #215
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_211890461
Haneda is even dicht voorlopig:



(alle passagiers en crew waren er op tijd uit)

https://www.ad.nl/buitenl(...)nd-toestel~a17cb87e/
stupidity has become as common as common sense was before
pi_211890722
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:07 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Het hele eiland Shikoku. Niet zelf geweest, maar het staat nog op mijn verlanglijst. Yokohama lijkt me ook nog wel leuk.
Yokohama best een leuke stad. Bij de haven staat een machtige robot. Stukje Japanse techniek. Show van 2x 10min die je kan bekijken.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 13:47:41 #217
209864 loveislikeakiss
Geluk is een gerucht
pi_211891400
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:24 schreef marcb1974 het volgende:
Haneda is even dicht voorlopig:

[ afbeelding ]

(alle passagiers en crew waren er op tijd uit)

https://www.ad.nl/buitenl(...)nd-toestel~a17cb87e/
ik kreeg het ook al doorgestuurd, was net bezig met hotels boeken :')
And in the madness of this love, she won't surrender 'till it's done, and so I'm lost to wait. God, this night could last forever
  dinsdag 2 januari 2024 @ 14:06:03 #218
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_211891672
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:47 schreef loveislikeakiss het volgende:

[..]
ik kreeg het ook al doorgestuurd, was net bezig met hotels boeken :')
Dit zal maximaal dagen zijn gok ik,
als het morgen al niet weer open is.
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 2 januari 2024 @ 15:03:58 #219
209864 loveislikeakiss
Geluk is een gerucht
pi_211892518
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 14:06 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Dit zal maximaal dagen zijn gok ik,
als het morgen al niet weer open is.
oh ja, ik ga pas in april
dan is dit alweer opgelost, mogelijk is er dan weer een nieuw wereldprobleem maar dat zien we dan wel weer
And in the madness of this love, she won't surrender 'till it's done, and so I'm lost to wait. God, this night could last forever
pi_211897881
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 02:48 schreef Micson het volgende:

[..]
Snap ik wel hoor, dat zou ik ook heel krap vinden en stressvol om zoveel mogelijk in iedere dag te proppen.

Tot nu toe hebben we Tokio - Kanazawa - Kyoto - Osaka - Nara - Wakayama - Matsuyama gedaan en nu zitten we in Hiroshima.

We wilden ons eigenlijk laten verrassen door het Japan buiten de gebaande paden, aangezien we een willekeurig Luxemburgs dorpje ook leuker vinden dan Trier. Dit bleek niet zo'n goed plan. Matsuyama, Wakayama en Kanazawa zijn eigenlijk allemaal ongeveer hetzelfde. Veel verkeer en grauwe hoogbouw, weinig groen. Een beetje de allure van Hoog Catharijne uit de jaren '80. Ergens nog een tempel op een berg maar verder weinig te beleven. Nara, Kyoto en Miyajima vonden we wel erg mooi.

Nu hebben we als plan om zo snel mogelijk met de boot naar Naha in Okinawa te gaan en ons daar te herbezinnen op wat we op de terugweg richting Tokio willen doen (dan zijn we pas op de helft). Die fietstocht van 70 km bij Hiroshima in de buurt lijkt me erg mooi, verder ligt alles nog open.

Als iemand hier een gouden tip heeft, hou ik mij warm aanbevolen.
Nice. Wij zijn ook in Matsuyama geweest, als onderdeel van de reis op Shikoku. Wij vonden het wel een interessante stad waar we 1 dagje slechts zijn geweest en eigenlijk wel iets langer hadden willen blijven. Dat kasteel vond ik echt vet.

Shikoku is wel een aanrader verder! Ik vond de natuur geweldig, 50 tinten groen... (weet alleen niet hoe het in januari is). Tips: Verblijven bij de Shimanto River bij Shimanto Riverside hideaway (een traditioneel Japans huis) en bij Shino San in de Iya Valley, bij zijn traditional lifestyle Inn. Geniale ervaring (voor 1 nacht). Hout hakken, rijst koken, sake zuipen en lachen met Shino San. Een van de meest bijzondere ervaring van mijn reis vorig jaar april. Pak bij de Iya Valley ook de Iya Onsen mee bij het gelijknamige hotel.

Als je dan vanaf Okinawa komt kan je eerst ook nog Kyushu aandoen, Nagasaki lijkt me leuk...Fukuoka...daar de TeamLab expositie bezoeken...En onsen stad Beppu staat ook nog op mijn lijstje.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stefanovich op 02-01-2024 21:59:33 ]
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 22:56:15 #221
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_211899019
Tickets zijn geboekt, vanaf halverwege maart 3 weken. We beginnen in Fukuoka (overstap via Korea, was goedkoper dan retour Tokio. Perfect :7 )en gaan dan langs de treinroute naar Tokio. Nog niet echt plannen en we moeten nog hotels.



Zelf dacht ik aan een verdeling van:
Fukuoka
Hiroshima
Osaka
Kyoto
Hakone (fuji)
Tokio

Wel de meest eenvoudige opties wellicht. Zijn er mensen met andere suggesties op deze lijn?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 2 januari 2024 @ 23:19:55 #222
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211899330
Mooi verdeeld lijkt me ^O^
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 3 januari 2024 @ 08:18:31 #223
240618 Micson
The lonely stoner
pi_211900314
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 13:07 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Nog iets gemerkt van die aardbeving?
Stay safe! :)
Niks gemerkt. Zat vorige week nog in Kanazawa dus geluk gehad. En thanks :) Nu in Yakushima.

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:54 schreef Stefanovich het volgende:

[..]
Nice. Wij zijn ook in Matsuyama geweest, als onderdeel van de reis op Shikoku. Wij vonden het wel een interessante stad waar we 1 dagje slechts zijn geweest en eigenlijk wel iets langer hadden willen blijven. Dat kasteel vond ik echt vet.

Shikoku is wel een aanrader verder! Ik vond de natuur geweldig, 50 tinten groen... (weet alleen niet hoe het in januari is). Tips: Verblijven bij de Shimanto River bij Shimanto Riverside hideaway (een traditioneel Japans huis) en bij Shino San in de Iya Valley, bij zijn traditional lifestyle Inn. Geniale ervaring (voor 1 nacht). Hout hakken, rijst koken, sake zuipen en lachen met Shino San. Een van de meest bijzondere ervaring van mijn reis vorig jaar april. Pak bij de Iya Valley ook de Iya Onsen mee bij het gelijknamige hotel.

Als je dan vanaf Okinawa komt kan je eerst ook nog Kyushu aandoen, Nagasaki lijkt me leuk...Fukuoka...daar de TeamLab expositie bezoeken...En onsen stad Beppu staat ook nog op mijn lijstje.
Ik vond het een mooi kasteel maar niet veel anders dan Osaka Castle of de kastelen in Kanazawa (die waren nog iets mooier denk ik) of het kasteel in Hiroshima. Misschien ben ik niet cultureel verfijnd genoeg om alle finesses en nuances op waarde te schatten.

Buiten dat heb ik in Matsuyama helemaal niks gezien dat de moeite waard was. Zou echt niet weten wat je gemist hebt. We twijfelen nu om naar Naha te gaan op Okinawa Island, of vanuit Kagoshima heel langzaam terug via Beppu en Yufuin en eventueel Nagasaki. Okinawa lijkt mij erg vet, vanwege de band met de Amerikanen, het tropische klimaat en de flora en fauna. De investering qua tijd en geld is echter groot en het eiland is lastig te bereizen zonder auto. Ook was ik al misselijk op de boot naar Yakushima dus 26 uur naar Okinawa wordt wel afzien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Micson op 03-01-2024 08:25:00 ]
  woensdag 3 januari 2024 @ 08:22:05 #224
240618 Micson
The lonely stoner
pi_211900325
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:54 schreef Stefanovich het volgende:

[..]
Nice. Wij zijn ook in Matsuyama geweest, als onderdeel van de reis op Shikoku. Wij vonden het wel een interessante stad waar we 1 dagje slechts zijn geweest en eigenlijk wel iets langer hadden willen blijven. Dat kasteel vond ik echt vet.

Shikoku is wel een aanrader verder! Ik vond de natuur geweldig, 50 tinten groen... (weet alleen niet hoe het in januari is). Tips: Verblijven bij de Shimanto River bij Shimanto Riverside hideaway (een traditioneel Japans huis) en bij Shino San in de Iya Valley, bij zijn traditional lifestyle Inn. Geniale ervaring (voor 1 nacht). Hout hakken, rijst koken, sake zuipen en lachen met Shino San. Een van de meest bijzondere ervaring van mijn reis vorig jaar april. Pak bij de Iya Valley ook de Iya Onsen mee bij het gelijknamige hotel.

Als je dan vanaf Okinawa komt kan je eerst ook nog Kyushu aandoen, Nagasaki lijkt me leuk...Fukuoka...daar de TeamLab expositie bezoeken...En onsen stad Beppu staat ook nog op mijn lijstje.
Shino San klinkt als een leuke vent. Dat missen we nog wel, leuk contact met een gezellige AirBnb'er ofzo. Het valt niet mee om voorbij de beleefdheden te komen met Japanners. Alleen het ligt wel in de middle of nowhere zie ik. Tijdsintensief om er te komen?
pi_211907077
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 08:22 schreef Micson het volgende:

[..]
Shino San klinkt als een leuke vent. Dat missen we nog wel, leuk contact met een gezellige AirBnb'er ofzo. Het valt niet mee om voorbij de beleefdheden te komen met Japanners. Alleen het ligt wel in de middle of nowhere zie ik. Tijdsintensief om er te komen?
viel me mee, we hadden een huurauto vanuit okayama. Was goed te doen wel. Maarja ligt er dus aan waar je vandaan moet komen haha. Begrijp wat je zegt m.b.t. contact met Japanners, je moet een beetje geluk hebben ook. In tokyo hadden we ook pas leuk contact in de obscure barretjes 3 hoog of onder de grond. Barman van een kroegje daar had een zoon die nu in Enschede studeert....net waar wij wonen. What are the odds haha . Naja hier heb je niks aan. Maar kroegen waren sowieso wel goede plekken om te socializen tot op zekere hoogte, althans. In shimanto city werden we ook heel hartelijk ontvangen in een restaurant en kregen we zelfs nog souveniertjes mee. In een random tempel in Kamakura wilde een medewerker ook van alles van onze reis weten en ze wilde graag mijn mailadres hebben om contact te houden en ze wilde graag dat ik haar liet weten hoe de reis verlopen was. Het waren wel allemaal Japanners die ervaring hadden met het vieren van vakantie of verblijven / wonen buiten Azië.
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 20:50:37 #226
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_211907989
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 23:19 schreef matthijst het volgende:
Mooi verdeeld lijkt me ^O^
Cool. Denk dat we dit maar gaan doen :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_211908974
Dag allen! Vraagje. Ik ga in het voorjaar voor de tweede keer naar Japan en weet dus al een beetje hoe het allemaal werkt. Wat dat betreft geen probleem. Wat ik me afvraag: is er een goede manier om treintickets online te boeken, voor aankomst ter plekke?

Toen ik vorige keer in Japan was kregen wij (en medewerkers) onze Rail Pass niet aan de praat bij de automaat, waardoor we telkens in de rij moesten gaan staan bij het loket. Ik ben straks maar kort in Tokio en vind het zonde als mijn tijd opgaat aan wachten op een treinkaartje...

Ik heb gehoord van 12GO Asia, maar kreeg de indruk dat je daar een e-ticket/barcode koopt die je alsnog ter plekke moet omwisselen voor een echt treinkaartje. Ik heb een lijntje uitgegooid bij mijn hotel, maar nog geen reactie terug. Heeft iemand hier wellicht een gouden tip? Een nu duurdere Rail Pass haal ik er dit keer niet uit, dus het zou om een los retourtje gaan met de Shinkansen. En nog wat vrij lokaal heen en weer reizen van/naar Nagoya, that's it.
pi_211909441
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 20:50 schreef Rene het volgende:

[..]
Cool. Denk dat we dit maar gaan doen :7
Misschien Kamakura nog bezoeken? Mooie, wat idyllisch aandoende, tempel/buddha stad aan zee. En Nara is ook wel het bezoeken waard wat mij betreft. Maar beiden liggen niet perse direct aan die lijn volgens mij.
pi_211910501
We vliegen volgende week zaterdag voor 20 dagen naar Japan voor het eerst. Echt heel veel zin in. Moet alleen het meeste nog regelen en boeken. :')

Vliegen met KLM naar NRT en van daar gelijk door naar Okinawa. Daar blijven we twee nachten en dan weer terug naar Tokyo. Willen in Tokyo, Osaka en Kioto overnachten en daarnaast nog dagtripjes naar Nara, Kobe en Hiroshima doen.

Mocht iemand nog tips hebben dan zijn ze van harte welkom! We zijn van het type dronken in Tokyo in een karaoke bar belanden. :')
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 22:59:55 #230
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_211911012
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 22:01 schreef Stefanovich het volgende:

[..]
Misschien Kamakura nog bezoeken? Mooie, wat idyllisch aandoende, tempel/buddha stad aan zee. En Nara is ook wel het bezoeken waard wat mij betreft. Maar beiden liggen niet perse direct aan die lijn volgens mij.
Nara staat vanuit osaka op de lijst :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 4 januari 2024 @ 20:41:52 #231
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211919830
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 22:01 schreef Stefanovich het volgende:

[..]
Misschien Kamakura nog bezoeken? Mooie, wat idyllisch aandoende, tempel/buddha stad aan zee. En Nara is ook wel het bezoeken waard wat mij betreft. Maar beiden liggen niet perse direct aan die lijn volgens mij.
Beide zijn wel te doen als tripje vanaf een van de genoemde steden toch? Wij zijn een paar keer als dagtrip naar Kamakura geweest leuk fietsen daar in het voorjaar. Op de terugweg in Yokohama kijken evt.
Nara vanaf Kyoto (45 min).

Edit, oh, of vanaf Osaka ;)
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 09:02:16 #232
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211922268
Twee leuke tentoonstellingen, lijkt mij.
Kyoto - Takashi Murakami, vanaf 3 februari:
https://kyotocity-kyocera.museum/en/exhibition/20240203-20240630

Tokyo - Teamlab Bordeless, reopening in Azabudai Hills, vanaf 9 februari:
https://www.teamlab.art/e/borderless-azabudai/
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 10:15:55 #233
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_211922907
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 22:59 schreef Rene het volgende:

[..]
Nara staat vanuit osaka op de lijst :7
Die hebben wij vanuit Kyoto gedaan.
Vond t echt wel leuk voor een dagje (plus 1 overnachting in heel oude ryokan O+ )
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 11:01:08 #234
240618 Micson
The lonely stoner
pi_211923312
Nu twee dagen in Yakushima. Favoriete bestemming tot nu toe. Prachtige eeuwenoude wouden en de makaken zitten gewoon op de weg met een baby-makaakje op hun rug :)

Vandaag gingen we fietsen, stopte er een Japanse meneer midden op de weg met zijn auto om ons twee Aquarius te geven. Ze zijn hier geloof ik wel blij dat de toeristen weer terug zijn.
  Moderator vrijdag 5 januari 2024 @ 11:57:11 #235
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_211923847
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 10:15 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Die hebben wij vanuit Kyoto gedaan.
Vond t echt wel leuk voor een dagje (plus 1 overnachting in heel oude ryokan O+ )
Potato potato, vanuit een van die steden ;)!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_211974216
Iemand tips voor een eerste keer Japan.

Welke steden zou ik als Toerist het beste kunnen. Is Osaka iets rustiger dan Tokyo of zou beide steden te combineren zijn. Ik denk dat ik maximaal 10 dagen kan verblijven.
  dinsdag 9 januari 2024 @ 18:17:00 #237
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211975377
10 dagen. Vliegen op osaka. Dan ook Kyoto meenemen. En eindigen In Tokyo. Terug vanaf Narita. Klaar ben je.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_211985411
Niet dat ik perse een fan ben, maar Enzoknol maakt nu een vlog vanuit Japan, opzich wel interessant om te zien.
BlaBlaBla
  dinsdag 16 januari 2024 @ 06:21:02 #239
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212046355
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 21 januari 2024 @ 14:55:16 #240
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212118203
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 24 januari 2024 @ 11:55:55 #241
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212151809
Janet Jackson komt van 16-20 maart naar Japan met support act TLC :D
Kaarten gescoord voor 20 maart in Yokohama *O*
Nieuwe concertzaal, benieuwd.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 7 februari 2024 @ 09:28:01 #242
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212328909
Vliegt KLM nou weer rechtstreeks vanaf AMS, of tussenstop in Seoul?
Op flighttracker lijkt het erop dat ze in 1x vliegen?
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 7 februari 2024 @ 09:30:46 #243
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_212328933
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:28 schreef matthijst het volgende:
Vliegt KLM nou weer rechtstreeks vanaf AMS, of tussenstop in Seoul?
Op flighttracker lijkt het erop dat ze in 1x vliegen?
In mei vlieg ik met KLM rechtstreeks van Amsterdam naar Tokyo (Narita). Terug ook zonder stop.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 7 februari 2024 @ 10:08:44 #244
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212329275
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:30 schreef victorinox het volgende:

[..]
In mei vlieg ik met KLM rechtstreeks van Amsterdam naar Tokyo (Narita). Terug ook zonder stop.
Ja OK, ik in maart, maar ze verkochten die tickets een tijd lang als non stop terwijl ze ivm Rusland een tussenstop in Seoul maakten. Dus benieuwd of iemand recent met KLM geweest is en die tussenstop en nou wel of niet meer in zit.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:58:08 #245
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_212330423
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 10:08 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ja OK, ik in maart, maar ze verkochten die tickets een tijd lang als non stop terwijl ze ivm Rusland een tussenstop in Seoul maakten. Dus benieuwd of iemand recent met KLM geweest is en die tussenstop en nou wel of niet meer in zit.
Afgelopen September met KLM geweest, non-stop heen en terug.
The Admirals......1995-2007
pi_212331621
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 10:08 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ja OK, ik in maart, maar ze verkochten die tickets een tijd lang als non stop terwijl ze ivm Rusland een tussenstop in Seoul maakten. Dus benieuwd of iemand recent met KLM geweest is en die tussenstop en nou wel of niet meer in zit.
Vorige week terug gevlogen. Is nog steeds non stop. Terugvlucht was zo'n 14 uur, je vliegt via de noordpool. Mij boeide het niet zo, maar je moet er wel rekening mee houden dat je het overgrote deel van je vlucht geen wifi hebt.

Heen vlogen we via zuiden langs Rusland heen.
pi_212722192
Vraagje, Japanse Alpen begin november een goed idee qua weer of begint het dan al vrij matig te worden? (omgeving Matsumoto)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_212724810
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 21:45 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Vraagje, Japanse Alpen begin november een goed idee qua weer of begint het dan al vrij matig te worden? (omgeving Matsumoto)
Kan wat nat zijn. Maar prima te doen.
pi_212726028
Ik mooi
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 09:36 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Kan wat nat zijn. Maar prima te doen.
Ik moet nog steeds wennen aan het idee dat het seizoen in Japan zo laat doorloopt (dat is het beeld als ik online aan het rondkijken ben). Een buitje is niet erg maar rond het vriespunt en veel regen is ook niet wat ik zoek :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 9 maart 2024 @ 03:57:58 #250
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212750393
Terug in Japan *O*
13 uur vliegen wel wat minder, maar goed, 't is gelukt.


Dacht ff pinne bij 7-Eleven.
2x gereject met ING V-Pay.
Iemand nog een idee waar je eventueel kunt pinnen met zo'n kutpas?

[ Bericht 29% gewijzigd door matthijst op 09-03-2024 11:50:06 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator zaterdag 9 maart 2024 @ 18:24:17 #251
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_212757561
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:28 schreef matthijst het volgende:
Vliegt KLM nou weer rechtstreeks vanaf AMS, of tussenstop in Seoul?
Op flighttracker lijkt het erop dat ze in 1x vliegen?
Heen gaan we elders (fukuoka) heen, maar wel met KLM via seoul. En terug met Air France via Parijs (jammer)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_212758413
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 03:57 schreef matthijst het volgende:
Terug in Japan *O*
13 uur vliegen wel wat minder, maar goed, 't is gelukt.


Dacht ff pinne bij 7-Eleven.
2x gereject met ING V-Pay.
Iemand nog een idee waar je eventueel kunt pinnen met zo'n kutpas?
Pinnen met je cc?
  zaterdag 9 maart 2024 @ 20:45:37 #253
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212760600
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 19:11 schreef Drass het volgende:

[..]
Pinnen met je cc?
Ja kan, maar die vragen 4% + 2% opslag, beetje aso weer, die ING.
Zelfs als je het er eerst heen stort lijkt het.

's ff kieken op Apple Pay werkt, nu Suica opgeladen met Creditcard op telefoon, dat werkt ook wel.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 10 maart 2024 @ 08:03:10 #254
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_212766288
Zojuist een kaartje gekocht voor het Ghibli Park in Nagoya.
Vanaf 05.30 uur kon je op de website in de wacht staan en om 06.00 uur zag ik dat ik nummer 6000 in de rij was.
Een half uur later kon ik mijn kaartje kopen voor de dag dat ik wilde gaan. *O*
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  Moderator vrijdag 15 maart 2024 @ 02:30:06 #255
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_212831980
Wel een reisje hoor. Maar ontwaken in Fukuoka :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 16 maart 2024 @ 11:50:56 #256
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212846827
Ah, de Vpay ING pas doet het wel bij de pinautomaat van Family Mart :)
Haters everywhere but I don't really care.
  Redactie Games maandag 18 maart 2024 @ 18:50:16 #257
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_212874912
Zijn de normale groen/grijze Suica cards trouwens weer beschikbaar inmiddels (in Tokyo/Osaka)? Ik ben die van mij kwijt en maar ik wil er wel weer ééntje als ik daar ben. Ze zijn ook handig om in sommige winkels betalingen te doen (ipv cash).
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 18 maart 2024 @ 21:45:55 #258
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212877505
Op je telefoon geen optie?
Gebruik hem op iphone en tot nu toe ook overal gebruikt om mee te betalen, op 1x in een Muji na.
Voordeel van digitaal is dat je ook meteen kunt opladen vanuit je wallet met creditcard.
Haters everywhere but I don't really care.
  Redactie Games maandag 18 maart 2024 @ 21:55:15 #259
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_212877620
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 21:45 schreef matthijst het volgende:
Op je telefoon geen optie?
Gebruik hem op iphone en tot nu toe ook overal gebruikt om mee te betalen, op 1x in een Muji na.
Voordeel van digitaal is dat je ook meteen kunt opladen vanuit je wallet met creditcard.
Andere reden is meer dat ik dat ding als souvenir wil, op één of andere manier ben ik die OV-kaarten gaan sparen van bijna elk land waar ik geweest ben.. :')
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 18 maart 2024 @ 22:09:54 #260
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212877754
As of January 12, 2024, foreign tourists can purchase unregistered Suica cards (the green regular version) at JR East Japan Travel Service Centers (駅たびコンシェルジュ) located in Tokyo, Shinagawa, Shibuya, Shinjuku, Ikebukuro, or Ueno stations.

https://www.getaroundjapan.jp/archives/9326
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 23 maart 2024 @ 08:21:28 #261
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212923783
Gisteren naar die Murakami tentoonstelling in Kyoto gegaan (dagtrip vanaf Tokyo 8)7).
Wel heel mooi :D
Setje foto's van die tentoonstelling:
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 24 maart 2024 @ 02:11:49 #262
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212935036
Met die lage yen.
OLED Nintendo Switch voor 215 :9

Apple spul is ook goedkoop trouwens.
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator zondag 24 maart 2024 @ 07:29:05 #263
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_212936820
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2024 02:11 schreef matthijst het volgende:
Met die lage yen.
OLED Nintendo Switch voor 215 :9

Apple spul is ook goedkoop trouwens.
Oe. Wel interessant eigenlijk. Misschien een switch lite haha
Vandaag airforce’jes gekocht voor 80 euro. In nederland 110-130 :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zondag 24 maart 2024 @ 07:29:53 #264
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_212936829
Osaka in de regen is niet de leukste trip. Morgen naar Kyoto :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')