Meestal krijg je die er gewoon bij.quote:Op woensdag 14 juni 2023 19:46 schreef Vieuw het volgende:
Ik heb goede ervaring met pocket wifi's. Inderdaad makkelijk om met meerdere te connecten.
Verder niet echt ervaring buiten de steden, enkel op trein trajecten er tussen. Was altijd goed en snel.
Enige is wel dat je een powerbank mee moet nemen (wordt vaak meegeleverd) want zo'n ding redt het geen volle dag op 1 lading.
Vluchten naar Narita zijn volgens mij goedkoper, Haneda is meer voor zakelijke vluchten.quote:
Toen Aeroflot nog naar NRT vloog waren de tickets een stuk goedkoper. Zag jaren geleden regelmatig prijzen van rond de 500 euro voorbij komen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 15:21 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Vluchten naar Narita zijn volgens mij goedkoper, Haneda is meer voor zakelijke vluchten.
Ik heb tot nu toe enkel op Narita gevlogen doordat KLM enkel naar dat vliegveld vliegt. Maar Haneda ligt dichterbij de stad dus je hebt minder reistijd naar het centrum. Dus als je tickets voor dezelfde prijs voor beide luchthavens ziet zou ik Haneda nemen.quote:
Met 1000 euro doe je het momenteel nog goed. Ik heb tijdje terug voor 1050 gekocht bij Korean Air, inmiddels is dat zelfde ticket 1250.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:40 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Wat zijn rechtstreekse tickets duur geworden.. onder de 1000 euro kan ik geen tickets vinden incl ruimbagage
Die vluchten moeten misschien ook meer brandstoffen meenemen nu. Ik vloog in september naar Korea en met de afgesloten luchtruimen boven de Oekraine en Rusland is dat nu een enorm eind om geworden wat ook de vluchtduur verlengt.quote:Op donderdag 22 juni 2023 20:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Met 1000 euro doe je het momenteel nog goed. Ik heb tijdje terug voor 1050 gekocht bij Korean Air, inmiddels is dat zelfde ticket 1250.
Dit zal meespelen ja. Gestegen brandstofprijzen, inflatie en daarnaast de populariteit van Japan nadat het land 2 jaar lang praktisch gesloten is geweest.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 09:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die vluchten moeten misschien ook meer brandstoffen meenemen nu. Ik vloog in september naar Korea en met de afgesloten luchtruimen boven de Oekraine en Rusland is dat nu een enorm eind om geworden wat ook de vluchtduur verlengt.
Ik hoor juist dat vanwege de Yen, Japan nu een stuk goedkoper is voor buitenlanders en dat qua kosten het nu vergelijkbaar is met een EU land.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 10:47 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dit zal meespelen ja. Gestegen brandstofprijzen, inflatie en daarnaast de populariteit van Japan nadat het land 2 jaar lang praktisch gesloten is geweest.
Als je er eenmaal bent was Japan altijd al goedkoper dan hier.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:30 schreef ph-buf het volgende:
[..]
Ik hoor juist dat vanwege de Yen, Japan nu een stuk goedkoper is voor buitenlanders en dat qua kosten het nu vergelijkbaar is met een EU land.
Is wel veranderd de afgelopen 10 jaar. Ik weet nog dat ik in 2012 voor het eerst ging, toen je had net die Euro crisis hier. 1 euro was toen 100 yen, die voelde je wel in de kroeg. Ondertussen betaal je nu 7,50 voor een pint in Amsterdam en 5 euro in Tokyo. Durf dus wel te zeggen dat Tokyo nu goedkoper is geworden dan veel west Europese steden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:42 schreef matthijst het volgende:
[..]
Als je er eenmaal bent was Japan altijd al goedkoper dan hier.
De vlucht erheen is nu een stuk duurder geworden.
En hotels in Tokio lijken ook wat duurder dan voorheen.
Railpass gaat nergens meer over, kan beter losse kaartjes kopen.
Verschil zit vooral in het feit dat de prijzen in Nederland zo enorm zijn gestegen en in Japan nagenoeg gelijk zijn gebleven (praat dan over 10 jaar, daarvoor geen ervaring mee). Flesje drinken bij de AH to go betaal je tegenwoordig al bijna 3 euro voor, vergeleken met de 7-11 is dat echt extreem duur.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 10:35 schreef matthijst het volgende:
Ah, zal aan mij liggen dan, of aan wat we daar eten, maar ik verbaas me altijd over de (goedkope) prijzen.
Al is het maar om een flesje drinken en bier bij een 7-11, vergeleken met Amsterdam.
Maar ook Okonomiyaki, Tonkatsu bv, niet duur.
Kom er sinds 2009, dus eigenlijk alleen die euro-dip in 2012 meegemaakt, maar heeft schijnbaar geen grote indruk achtergelaten
Nee, ten tijde van onze reis was er nog geen Vpay. Gelukkig heb je ook een CC en is Japan ook nog redelijk cash georiënteerd, je hebt altijd een backup.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:16 schreef RodenCity het volgende:
Hallo japan reizigers,
Ik heb een korte vraag waar ik online geen antwoord op kan vinden.
Ik ga in september naar Japan en heb een vraag over geld opnemen.
Momenteel heb ik een ING Pas met Vpay logo erop.
Nu lees ik her en der dat deze in europa overal gebruikt kan worden, maar buiten europa nog niet overal.
Met name in Japan schijnen de meeste pin automaten alleen passen met maestro logo te accepteren.
Zijn er hier mensen met een Vpay bankpas die in Japan zijn geweest en geld hebben gepint?
Of kunnen melden dat dit inderdaad niet mogelijk is?
Ik heb wel een CC met maestro, echter zijn de kosten voor pinnen op CC mij iets te hoog.
Dank alvast!
Ja ik, in maart, ING, VPAY. Kon gewoon pinnen bij 7-Eleven.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:16 schreef RodenCity het volgende:
Zijn er hier mensen met een Vpay bankpas die in Japan zijn geweest en geld hebben gepint?
Top, dat is het antwoord waar ik naar op zoek was!quote:Op maandag 3 juli 2023 19:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja ik, in maart, ING, VPAY. Kon gewoon pinnen bij 7-Eleven.
Edit: ik bedoel dan: geld pinnen uit een automaat.
Voor pinbetalingen heb ik zelf steeds Suicapay gebruikt (die kan je op je mobiel bijladen vanaf creditcard). M'n vrouw heeft vrijwel in elke winkel met creditcard betaald, die was blij dat dat eindelijk, lang leve corona, overal geaccepteerd werd. Pinpas eigenlijk niet geprobeerd bij pinterminals, omdat suica handig werkte.
Dank, ik moet dan wel kunnen pinnen om cash te kunnen hebben, maar ik heb een aanvullend antwoord gekregen!quote:Op maandag 3 juli 2023 13:35 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nee, ten tijde van onze reis was er nog geen Vpay. Gelukkig heb je ook een CC en is Japan ook nog redelijk cash georiënteerd, je hebt altijd een backup.
Ah top, dat scheelt alweer wat cash! Ik ga speciaal voor mijn trip weer eens een portemonnee kopen aangezien ik die in Nederland niet meer gebruikquote:Op woensdag 5 juli 2023 19:02 schreef matthijst het volgende:
Suica werkt vrijwel overal tegenwoordig. Ook warenhuizen etc.
Jawelquote:Op donderdag 6 juli 2023 14:43 schreef ph-buf het volgende:
Suica?
Kun je niet gewoon met je Nederlandse creditcard overal betalen?
Werkt die suica landelijk?quote:Op donderdag 6 juli 2023 22:36 schreef matthijst het volgende:
Ik vond 't juist wel relaxed. In de trein ff suica Opladen..
Creditcard ook bij me.
Gewoon met OV? Of een auto gehuurd?quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:36 schreef Simmertje het volgende:
Ik ben alweer een weekje terug van een mooie trip. Voor het eerst ook in Nagano geweest, wat een prachtige omgeving is dat zeg.
matsushima is mooi, als je er toch in de buurt bentquote:Op dinsdag 19 september 2023 20:08 schreef matthijst het volgende:
[..]
Gewoon met OV? Of een auto gehuurd?
Net begonnen met plannen voor volgend voorjaar, andere hoek een keer bekijken, is het plan:
4 nachten Sendai
Klopt, zei het in het nieuws topic al. Vrijdag de terugvlucht vanuit Tokio. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen...quote:Op woensdag 20 september 2023 06:17 schreef matthijst het volgende:
Lekker dan:
https://www.ad.nl/binnenl(...)iet-zomaar~a7475df4/
Azerbeidjan ook niet meer veilig. Geen vliegroutes over.
Ik ben vorige week woensdag met KLM teruggevlogen via Alaska, Noordpool, Groenland en langs IJsland naar beneden (de heenreis wel nog via de nu afgesloten route).quote:Op woensdag 20 september 2023 06:26 schreef Drass het volgende:
[..]
Klopt, zei het in het nieuws topic al. Vrijdag de terugvlucht vanuit Tokio. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen...
Is dat rechtstreeks? Of nog via Seoul?quote:Op woensdag 20 september 2023 08:42 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik ben vorige week woensdag met KLM teruggevlogen via Alaska, Noordpool, Groenland en langs IJsland naar beneden (de heenreis wel nog via de nu afgesloten route).
Heen met Koreanair gevlogen via Seoul. Terug was direct met KLM, bijna 14 uur.quote:Op woensdag 20 september 2023 11:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Is dat rechtstreeks? Of nog via Seoul?
Alles met OV gedaan. Intensief, maar uiteindelijk (zeker in de regio Nagano) enorm genoten van de ritjes door het landschap. Matsumoto zeker doen, was indrukwekkend!quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:08 schreef matthijst het volgende:
[..]
Gewoon met OV? Of een auto gehuurd?
Net begonnen met plannen voor volgend voorjaar, andere hoek een keer bekijken, is het plan:
4 nachten Sendai
3 nachten Niigata
4 nachten Nagano (dagje Matsumoto)
9 nachten Tokyo
Ik vond Matsumoto ook verrassend leuk, vooral omdat ik er matige reviews over had gelezen. Als je van cocktails houdt is Main Bar Coat een aanrader. Die hebben allerlei prijzen gewonnen.quote:Op donderdag 21 september 2023 09:14 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Alles met OV gedaan. Intensief, maar uiteindelijk (zeker in de regio Nagano) enorm genoten van de ritjes door het landschap. Matsumoto zeker doen, was indrukwekkend!
Voor Nagano kan ik het hotel Chisun Grand Nagano aanraden. Paar minuutjes van het station en voor Japanse begrippen zeer ruime kamers, was wel even fijn na de schoenendozen in Osaka en Tokyo. Doe dan ook meteen even een biertje bij de The Red Dragon, grappig barretje op 2 minuten lopen van het hotel.
Haha mooi he. Vond vooral mooi dat ik nu toch semi op de noordpool ben geweestquote:Op zaterdag 23 september 2023 06:32 schreef Drass het volgende:
Prachtige reis gehad van 3 weken. Tokio, Osaka en Kyoto waren de steden die we voornamelijk gezien hebben. Stukje van Hatano en Yokohama. Verder beide Disney Parken en Universal Osaka.
Alles met ov, creditcard voor ongeveer 80% kunnen gebruiken.
Heerlijk land en geweldige mensen. Alles schoon en netjes.
Slotstuk terug gevlogen via Anchorage en Groenland met als top het noorderlicht gezien
Kom zeker nog terug.
Een 6-weekse reis, vet man. Hou je het nog ergens bij wat je allemaal onderneemt, ziet en doet?quote:Op maandag 25 december 2023 03:04 schreef Micson het volgende:
Zijn er nog mensen in Tokio rond 15-23 januari? Wij zijn nu in week 2 van onze reis van zes weken, maar voor we teruggaan zou ik graag nog een keer een beetje uitgebreid gaan pilsen. Alleen met mijn vriendin is dat een beetje moeilijk. Die gaat een paar biertjes gapen en echt geanimeerde gesprekken worden natuurlijk ook minder als je lang samen bent.
Ik zou graag met een paar andere mensen gaan eten, drinken, lekker ouwehoeren en een kroeg ingaan. Iemand daar mogelijk voor te porren?
Snap ik wel hoor, dat zou ik ook heel krap vinden en stressvol om zoveel mogelijk in iedere dag te proppen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 10:52 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Een 6-weekse reis, vet man. Hou je het nog ergens bij wat je allemaal onderneemt, ziet en doet?
Ik dacht er aan om in januari te gaan, maar heb maar 2 weken vakantie en dat vind ik toch net te weinig voor de afstand en de jetlag....
Nog iets gemerkt van die aardbeving?quote:Op maandag 1 januari 2024 02:48 schreef Micson het volgende:
[..]
...
Als iemand hier een gouden tip heeft, hou ik mij warm aanbevolen.
Het hele eiland Shikoku. Niet zelf geweest, maar het staat nog op mijn verlanglijst. Yokohama lijkt me ook nog wel leuk.quote:Op maandag 1 januari 2024 02:48 schreef Micson het volgende:
[..]
Snap ik wel hoor, dat zou ik ook heel krap vinden en stressvol om zoveel mogelijk in iedere dag te proppen.
Tot nu toe hebben we Tokio - Kanazawa - Kyoto - Osaka - Nara - Wakayama - Matsuyama gedaan en nu zitten we in Hiroshima.
We wilden ons eigenlijk laten verrassen door het Japan buiten de gebaande paden, aangezien we een willekeurig Luxemburgs dorpje ook leuker vinden dan Trier. Dit bleek niet zo'n goed plan. Matsuyama, Wakayama en Kanazawa zijn eigenlijk allemaal ongeveer hetzelfde. Veel verkeer en grauwe hoogbouw, weinig groen. Een beetje de allure van Hoog Catharijne uit de jaren '80. Ergens nog een tempel op een berg maar verder weinig te beleven. Nara, Kyoto en Miyajima vonden we wel erg mooi.
Nu hebben we als plan om zo snel mogelijk met de boot naar Naha in Okinawa te gaan en ons daar te herbezinnen op wat we op de terugweg richting Tokio willen doen (dan zijn we pas op de helft). Die fietstocht van 70 km bij Hiroshima in de buurt lijkt me erg mooi, verder ligt alles nog open.
Yokohama best een leuke stad. Bij de haven staat een machtige robot. Stukje Japanse techniek. Show van 2x 10min die je kan bekijken.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 12:07 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het hele eiland Shikoku. Niet zelf geweest, maar het staat nog op mijn verlanglijst. Yokohama lijkt me ook nog wel leuk.
ik kreeg het ook al doorgestuurd, was net bezig met hotels boekenquote:Op dinsdag 2 januari 2024 12:24 schreef marcb1974 het volgende:
Haneda is even dicht voorlopig:
[ afbeelding ]
(alle passagiers en crew waren er op tijd uit)
https://www.ad.nl/buitenl(...)nd-toestel~a17cb87e/
Dit zal maximaal dagen zijn gok ik,quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:47 schreef loveislikeakiss het volgende:
[..]
ik kreeg het ook al doorgestuurd, was net bezig met hotels boeken
oh ja, ik ga pas in aprilquote:Op dinsdag 2 januari 2024 14:06 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dit zal maximaal dagen zijn gok ik,
als het morgen al niet weer open is.
Nice. Wij zijn ook in Matsuyama geweest, als onderdeel van de reis op Shikoku. Wij vonden het wel een interessante stad waar we 1 dagje slechts zijn geweest en eigenlijk wel iets langer hadden willen blijven. Dat kasteel vond ik echt vet.quote:Op maandag 1 januari 2024 02:48 schreef Micson het volgende:
[..]
Snap ik wel hoor, dat zou ik ook heel krap vinden en stressvol om zoveel mogelijk in iedere dag te proppen.
Tot nu toe hebben we Tokio - Kanazawa - Kyoto - Osaka - Nara - Wakayama - Matsuyama gedaan en nu zitten we in Hiroshima.
We wilden ons eigenlijk laten verrassen door het Japan buiten de gebaande paden, aangezien we een willekeurig Luxemburgs dorpje ook leuker vinden dan Trier. Dit bleek niet zo'n goed plan. Matsuyama, Wakayama en Kanazawa zijn eigenlijk allemaal ongeveer hetzelfde. Veel verkeer en grauwe hoogbouw, weinig groen. Een beetje de allure van Hoog Catharijne uit de jaren '80. Ergens nog een tempel op een berg maar verder weinig te beleven. Nara, Kyoto en Miyajima vonden we wel erg mooi.
Nu hebben we als plan om zo snel mogelijk met de boot naar Naha in Okinawa te gaan en ons daar te herbezinnen op wat we op de terugweg richting Tokio willen doen (dan zijn we pas op de helft). Die fietstocht van 70 km bij Hiroshima in de buurt lijkt me erg mooi, verder ligt alles nog open.
Niks gemerkt. Zat vorige week nog in Kanazawa dus geluk gehad. En thanksquote:Op maandag 1 januari 2024 13:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Nog iets gemerkt van die aardbeving?
Stay safe!
Ik vond het een mooi kasteel maar niet veel anders dan Osaka Castle of de kastelen in Kanazawa (die waren nog iets mooier denk ik) of het kasteel in Hiroshima. Misschien ben ik niet cultureel verfijnd genoeg om alle finesses en nuances op waarde te schatten.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:54 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Nice. Wij zijn ook in Matsuyama geweest, als onderdeel van de reis op Shikoku. Wij vonden het wel een interessante stad waar we 1 dagje slechts zijn geweest en eigenlijk wel iets langer hadden willen blijven. Dat kasteel vond ik echt vet.
Shikoku is wel een aanrader verder! Ik vond de natuur geweldig, 50 tinten groen... (weet alleen niet hoe het in januari is). Tips: Verblijven bij de Shimanto River bij Shimanto Riverside hideaway (een traditioneel Japans huis) en bij Shino San in de Iya Valley, bij zijn traditional lifestyle Inn. Geniale ervaring (voor 1 nacht). Hout hakken, rijst koken, sake zuipen en lachen met Shino San. Een van de meest bijzondere ervaring van mijn reis vorig jaar april. Pak bij de Iya Valley ook de Iya Onsen mee bij het gelijknamige hotel.
Als je dan vanaf Okinawa komt kan je eerst ook nog Kyushu aandoen, Nagasaki lijkt me leuk...Fukuoka...daar de TeamLab expositie bezoeken...En onsen stad Beppu staat ook nog op mijn lijstje.
Shino San klinkt als een leuke vent. Dat missen we nog wel, leuk contact met een gezellige AirBnb'er ofzo. Het valt niet mee om voorbij de beleefdheden te komen met Japanners. Alleen het ligt wel in de middle of nowhere zie ik. Tijdsintensief om er te komen?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:54 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Nice. Wij zijn ook in Matsuyama geweest, als onderdeel van de reis op Shikoku. Wij vonden het wel een interessante stad waar we 1 dagje slechts zijn geweest en eigenlijk wel iets langer hadden willen blijven. Dat kasteel vond ik echt vet.
Shikoku is wel een aanrader verder! Ik vond de natuur geweldig, 50 tinten groen... (weet alleen niet hoe het in januari is). Tips: Verblijven bij de Shimanto River bij Shimanto Riverside hideaway (een traditioneel Japans huis) en bij Shino San in de Iya Valley, bij zijn traditional lifestyle Inn. Geniale ervaring (voor 1 nacht). Hout hakken, rijst koken, sake zuipen en lachen met Shino San. Een van de meest bijzondere ervaring van mijn reis vorig jaar april. Pak bij de Iya Valley ook de Iya Onsen mee bij het gelijknamige hotel.
Als je dan vanaf Okinawa komt kan je eerst ook nog Kyushu aandoen, Nagasaki lijkt me leuk...Fukuoka...daar de TeamLab expositie bezoeken...En onsen stad Beppu staat ook nog op mijn lijstje.
viel me mee, we hadden een huurauto vanuit okayama. Was goed te doen wel. Maarja ligt er dus aan waar je vandaan moet komen haha. Begrijp wat je zegt m.b.t. contact met Japanners, je moet een beetje geluk hebben ook. In tokyo hadden we ook pas leuk contact in de obscure barretjes 3 hoog of onder de grond. Barman van een kroegje daar had een zoon die nu in Enschede studeert....net waar wij wonen. What are the odds haha . Naja hier heb je niks aan. Maar kroegen waren sowieso wel goede plekken om te socializen tot op zekere hoogte, althans. In shimanto city werden we ook heel hartelijk ontvangen in een restaurant en kregen we zelfs nog souveniertjes mee. In een random tempel in Kamakura wilde een medewerker ook van alles van onze reis weten en ze wilde graag mijn mailadres hebben om contact te houden en ze wilde graag dat ik haar liet weten hoe de reis verlopen was. Het waren wel allemaal Japanners die ervaring hadden met het vieren van vakantie of verblijven / wonen buiten Azië.quote:Op woensdag 3 januari 2024 08:22 schreef Micson het volgende:
[..]
Shino San klinkt als een leuke vent. Dat missen we nog wel, leuk contact met een gezellige AirBnb'er ofzo. Het valt niet mee om voorbij de beleefdheden te komen met Japanners. Alleen het ligt wel in de middle of nowhere zie ik. Tijdsintensief om er te komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |