abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 september 2023 @ 17:20:55 #201
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_210706763
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 09:14 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Alles met OV gedaan. Intensief, maar uiteindelijk (zeker in de regio Nagano) enorm genoten van de ritjes door het landschap. Matsumoto zeker doen, was indrukwekkend!

Voor Nagano kan ik het hotel Chisun Grand Nagano aanraden. Paar minuutjes van het station en voor Japanse begrippen zeer ruime kamers, was wel even fijn na de schoenendozen in Osaka en Tokyo. Doe dan ook meteen even een biertje bij de The Red Dragon, grappig barretje op 2 minuten lopen van het hotel.
Ik vond Matsumoto ook verrassend leuk, vooral omdat ik er matige reviews over had gelezen. Als je van cocktails houdt is Main Bar Coat een aanrader. Die hebben allerlei prijzen gewonnen.

We hebben er ook heel lekker gegeten bij een restaurant dat alle ingrediënten uitgestald had liggen. Je kon gewoon aanwijzen wat je wilde en aangeven (al dan niet met handen en voeten :P) hoe het klaargemaakt moest worden. Ik weet alleen niet meer hoe het heet dus deze tip is vrij nutteloos.
  donderdag 21 september 2023 @ 21:36:21 #202
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_210710002
Kasteel lijkt me leuk om te zien, en die Yayoi Kusama tentoonstelling in 't museum.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_210722460
Prachtige reis gehad van 3 weken. Tokio, Osaka en Kyoto waren de steden die we voornamelijk gezien hebben. Stukje van Hatano en Yokohama. Verder beide Disney Parken en Universal Osaka.

Alles met ov, creditcard voor ongeveer 80% kunnen gebruiken.

Heerlijk land en geweldige mensen. Alles schoon en netjes.

Slotstuk terug gevlogen via Anchorage en Groenland met als top het noorderlicht gezien :D

Kom zeker nog terug.
pi_210730433
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 06:32 schreef Drass het volgende:
Prachtige reis gehad van 3 weken. Tokio, Osaka en Kyoto waren de steden die we voornamelijk gezien hebben. Stukje van Hatano en Yokohama. Verder beide Disney Parken en Universal Osaka.

Alles met ov, creditcard voor ongeveer 80% kunnen gebruiken.

Heerlijk land en geweldige mensen. Alles schoon en netjes.

Slotstuk terug gevlogen via Anchorage en Groenland met als top het noorderlicht gezien :D

Kom zeker nog terug.
Haha mooi he. Vond vooral mooi dat ik nu toch semi op de noordpool ben geweest :')
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:26:09 #205
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_210852029
Afgelopen zondag terug gekomen van een 3 weekse reis.
Tokyo - Matsumoto - Takayama - Kyoto - Koyasan - Osaka - Hiroshima - Kumamoto - Nagasaki - Tokyo

Wat een geweldig land om te zijn en om te reizen. Wel 3 weken bloed heet weer gehad >32, maar dat mocht de pret niet drukken.

Terug ook de Alaska, Noordpool, Groenland route gedaan. Wij deden er net iets meer dan 13 uur over, dus was nog wel te doen.
The Admirals......1995-2007
pi_210896755
We hebben nog tegoed van kiwi.com over van toen onze vluchten in 2020 geannuleerd waren.
Dit moeten we opmaken voor april 2024.
Wij zitten eraan te denken om in januari te gaan en dan ook te gaan skiën.
Tickets zijn in die maand stuk goedkoper dan maart/april. Afgelopen april zijn we ook al geweest.
Financieel hebben we ook niet zoveel ruimte in 2024 vanwege het feit dat we een huis gekocht hebben.
Ik wil dan wel naar Tokyo, Nagano, Matsumoto en wellicht kyoto?

Iemand hier ervaring met Japan in de winter (in de steden) en met wintersport? :)

Ik denk eigenlijk dat het sowieso weer een flinke mep geld gaat kosten. Maar los van het geld lijkt het me best een vette reis eigenlijk. Veel skigebieden ook rond Nagano.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stefanovich op 09-10-2023 20:35:31 (toevoeging) ]
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:19:29 #207
28167 matthijst
pi_211145874
Jeu, geboekt voor maart. Keer wat anders. Vliegen met KLM op Narita.
- 4 nachten Sendai
- 3 nachten Niigata
- 4 nachten Nagano
- 8 nachten Tokyo
pi_211628592
Ik zit even het weer te bekijken en het is de komende dagen goed weer in Tokyo met morgen een temperatuur van wel 20 graden....de rest van de week is het +/- 10 graden. Bijzonder wel, maar is dit aan de zachte kant voor Tokyo/japan voor deze tijd van het jaar?
  maandag 25 december 2023 @ 03:04:24 #209
240618 Micson
The lonely stoner
pi_211738446
Zijn er nog mensen in Tokio rond 15-23 januari? Wij zijn nu in week 2 van onze reis van zes weken, maar voor we teruggaan zou ik graag nog een keer een beetje uitgebreid gaan pilsen. Alleen met mijn vriendin is dat een beetje moeilijk. Die gaat een paar biertjes gapen en echt geanimeerde gesprekken worden natuurlijk ook minder als je lang samen bent.

Ik zou graag met een paar andere mensen gaan eten, drinken, lekker ouwehoeren en een kroeg ingaan. Iemand daar mogelijk voor te porren?
pi_211835061
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 03:04 schreef Micson het volgende:
Zijn er nog mensen in Tokio rond 15-23 januari? Wij zijn nu in week 2 van onze reis van zes weken, maar voor we teruggaan zou ik graag nog een keer een beetje uitgebreid gaan pilsen. Alleen met mijn vriendin is dat een beetje moeilijk. Die gaat een paar biertjes gapen en echt geanimeerde gesprekken worden natuurlijk ook minder als je lang samen bent.

Ik zou graag met een paar andere mensen gaan eten, drinken, lekker ouwehoeren en een kroeg ingaan. Iemand daar mogelijk voor te porren?
Een 6-weekse reis, vet man. Hou je het nog ergens bij wat je allemaal onderneemt, ziet en doet?

Ik dacht er aan om in januari te gaan, maar heb maar 2 weken vakantie en dat vind ik toch net te weinig voor de afstand en de jetlag....
  maandag 1 januari 2024 @ 02:48:40 #211
240618 Micson
The lonely stoner
pi_211876281
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 10:52 schreef Stefanovich het volgende:

[..]
Een 6-weekse reis, vet man. Hou je het nog ergens bij wat je allemaal onderneemt, ziet en doet?

Ik dacht er aan om in januari te gaan, maar heb maar 2 weken vakantie en dat vind ik toch net te weinig voor de afstand en de jetlag....
Snap ik wel hoor, dat zou ik ook heel krap vinden en stressvol om zoveel mogelijk in iedere dag te proppen.

Tot nu toe hebben we Tokio - Kanazawa - Kyoto - Osaka - Nara - Wakayama - Matsuyama gedaan en nu zitten we in Hiroshima.

We wilden ons eigenlijk laten verrassen door het Japan buiten de gebaande paden, aangezien we een willekeurig Luxemburgs dorpje ook leuker vinden dan Trier. Dit bleek niet zo'n goed plan. Matsuyama, Wakayama en Kanazawa zijn eigenlijk allemaal ongeveer hetzelfde. Veel verkeer en grauwe hoogbouw, weinig groen. Een beetje de allure van Hoog Catharijne uit de jaren '80. Ergens nog een tempel op een berg maar verder weinig te beleven. Nara, Kyoto en Miyajima vonden we wel erg mooi.

Nu hebben we als plan om zo snel mogelijk met de boot naar Naha in Okinawa te gaan en ons daar te herbezinnen op wat we op de terugweg richting Tokio willen doen (dan zijn we pas op de helft). Die fietstocht van 70 km bij Hiroshima in de buurt lijkt me erg mooi, verder ligt alles nog open.

Als iemand hier een gouden tip heeft, hou ik mij warm aanbevolen.
pi_211877755
Ik zou Nagasaki nog meepakken. Dat vonden wij samen met Hiroshima de leukste delen van onze reis. Ook vanwege de Nederlandse geschiedenis die je daar tegenkomt, en het is veel minder toeristisch.
  maandag 1 januari 2024 @ 13:07:01 #213
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211878460
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 02:48 schreef Micson het volgende:

[..]
...

Nog iets gemerkt van die aardbeving?
Stay safe! :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 2 januari 2024 @ 12:07:00 #214
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211890259
quote:

[..]
Snap ik wel hoor, dat zou ik ook heel krap vinden en stressvol om zoveel mogelijk in iedere dag te proppen.

Tot nu toe hebben we Tokio - Kanazawa - Kyoto - Osaka - Nara - Wakayama - Matsuyama gedaan en nu zitten we in Hiroshima.

We wilden ons eigenlijk laten verrassen door het Japan buiten de gebaande paden, aangezien we een willekeurig Luxemburgs dorpje ook leuker vinden dan Trier. Dit bleek niet zo'n goed plan. Matsuyama, Wakayama en Kanazawa zijn eigenlijk allemaal ongeveer hetzelfde. Veel verkeer en grauwe hoogbouw, weinig groen. Een beetje de allure van Hoog Catharijne uit de jaren '80. Ergens nog een tempel op een berg maar verder weinig te beleven. Nara, Kyoto en Miyajima vonden we wel erg mooi.

Nu hebben we als plan om zo snel mogelijk met de boot naar Naha in Okinawa te gaan en ons daar te herbezinnen op wat we op de terugweg richting Tokio willen doen (dan zijn we pas op de helft). Die fietstocht van 70 km bij Hiroshima in de buurt lijkt me erg mooi, verder ligt alles nog open.

Het hele eiland Shikoku. Niet zelf geweest, maar het staat nog op mijn verlanglijst. Yokohama lijkt me ook nog wel leuk.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 2 januari 2024 @ 12:24:13 #215
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_211890461
Haneda is even dicht voorlopig:

(alle passagiers en crew waren er op tijd uit)

https://www.ad.nl/buitenl(...)nd-toestel~a17cb87e/
stupidity has become as common as common sense was before
pi_211890722
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:07 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Het hele eiland Shikoku. Niet zelf geweest, maar het staat nog op mijn verlanglijst. Yokohama lijkt me ook nog wel leuk.
Yokohama best een leuke stad. Bij de haven staat een machtige robot. Stukje Japanse techniek. Show van 2x 10min die je kan bekijken.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 13:47:41 #217
209864 loveislikeakiss
Geluk is een gerucht
pi_211891400
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 12:24 schreef marcb1974 het volgende:
Haneda is even dicht voorlopig:

[ afbeelding ]

(alle passagiers en crew waren er op tijd uit)

https://www.ad.nl/buitenl(...)nd-toestel~a17cb87e/
ik kreeg het ook al doorgestuurd, was net bezig met hotels boeken :')
Hey there sunshine lift my heart
*Lust geen koffie*
  dinsdag 2 januari 2024 @ 14:06:03 #218
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_211891672
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:47 schreef loveislikeakiss het volgende:

[..]
ik kreeg het ook al doorgestuurd, was net bezig met hotels boeken :')
Dit zal maximaal dagen zijn gok ik,
als het morgen al niet weer open is.
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 2 januari 2024 @ 15:03:58 #219
209864 loveislikeakiss
Geluk is een gerucht
pi_211892518
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 14:06 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Dit zal maximaal dagen zijn gok ik,
als het morgen al niet weer open is.
oh ja, ik ga pas in april
dan is dit alweer opgelost, mogelijk is er dan weer een nieuw wereldprobleem maar dat zien we dan wel weer
Hey there sunshine lift my heart
*Lust geen koffie*
pi_211897881
quote:

[..]

Nice. Wij zijn ook in Matsuyama geweest, als onderdeel van de reis op Shikoku. Wij vonden het wel een interessante stad waar we 1 dagje slechts zijn geweest en eigenlijk wel iets langer hadden willen blijven. Dat kasteel vond ik echt vet.

Shikoku is wel een aanrader verder! Ik vond de natuur geweldig, 50 tinten groen... (weet alleen niet hoe het in januari is). Tips: Verblijven bij de Shimanto River bij Shimanto Riverside hideaway (een traditioneel Japans huis) en bij Shino San in de Iya Valley, bij zijn traditional lifestyle Inn. Geniale ervaring (voor 1 nacht). Hout hakken, rijst koken, sake zuipen en lachen met Shino San. Een van de meest bijzondere ervaring van mijn reis vorig jaar april. Pak bij de Iya Valley ook de Iya Onsen mee bij het gelijknamige hotel.

Als je dan vanaf Okinawa komt kan je eerst ook nog Kyushu aandoen, Nagasaki lijkt me leuk...Fukuoka...daar de TeamLab expositie bezoeken...En onsen stad Beppu staat ook nog op mijn lijstje.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stefanovich op 02-01-2024 21:59:33 ]
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 22:56:15 #221
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_211899019
Tickets zijn geboekt, vanaf halverwege maart 3 weken. We beginnen in Fukuoka (overstap via Korea, was goedkoper dan retour Tokio. Perfect :7 )en gaan dan langs de treinroute naar Tokio. Nog niet echt plannen en we moeten nog hotels.

Zelf dacht ik aan een verdeling van:
Fukuoka
Hiroshima
Osaka
Kyoto
Hakone (fuji)
Tokio

Wel de meest eenvoudige opties wellicht. Zijn er mensen met andere suggesties op deze lijn?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 2 januari 2024 @ 23:19:55 #222
28167 matthijst
pi_211899330
Mooi verdeeld lijkt me ^O^
  woensdag 3 januari 2024 @ 08:18:31 #223
240618 Micson
The lonely stoner
pi_211900314
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 13:07 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Nog iets gemerkt van die aardbeving?
Stay safe! :)
Niks gemerkt. Zat vorige week nog in Kanazawa dus geluk gehad. En thanks :) Nu in Yakushima.

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:54 schreef Stefanovich het volgende:

[..]
Nice. Wij zijn ook in Matsuyama geweest, als onderdeel van de reis op Shikoku. Wij vonden het wel een interessante stad waar we 1 dagje slechts zijn geweest en eigenlijk wel iets langer hadden willen blijven. Dat kasteel vond ik echt vet.

Shikoku is wel een aanrader verder! Ik vond de natuur geweldig, 50 tinten groen... (weet alleen niet hoe het in januari is). Tips: Verblijven bij de Shimanto River bij Shimanto Riverside hideaway (een traditioneel Japans huis) en bij Shino San in de Iya Valley, bij zijn traditional lifestyle Inn. Geniale ervaring (voor 1 nacht). Hout hakken, rijst koken, sake zuipen en lachen met Shino San. Een van de meest bijzondere ervaring van mijn reis vorig jaar april. Pak bij de Iya Valley ook de Iya Onsen mee bij het gelijknamige hotel.

Als je dan vanaf Okinawa komt kan je eerst ook nog Kyushu aandoen, Nagasaki lijkt me leuk...Fukuoka...daar de TeamLab expositie bezoeken...En onsen stad Beppu staat ook nog op mijn lijstje.
Ik vond het een mooi kasteel maar niet veel anders dan Osaka Castle of de kastelen in Kanazawa (die waren nog iets mooier denk ik) of het kasteel in Hiroshima. Misschien ben ik niet cultureel verfijnd genoeg om alle finesses en nuances op waarde te schatten.

Buiten dat heb ik in Matsuyama helemaal niks gezien dat de moeite waard was. Zou echt niet weten wat je gemist hebt. We twijfelen nu om naar Naha te gaan op Okinawa Island, of vanuit Kagoshima heel langzaam terug via Beppu en Yufuin en eventueel Nagasaki. Okinawa lijkt mij erg vet, vanwege de band met de Amerikanen, het tropische klimaat en de flora en fauna. De investering qua tijd en geld is echter groot en het eiland is lastig te bereizen zonder auto. Ook was ik al misselijk op de boot naar Yakushima dus 26 uur naar Okinawa wordt wel afzien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Micson op 03-01-2024 08:25:00 ]
  woensdag 3 januari 2024 @ 08:22:05 #224
240618 Micson
The lonely stoner
pi_211900325
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:54 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Shino San klinkt als een leuke vent. Dat missen we nog wel, leuk contact met een gezellige AirBnb'er ofzo. Het valt niet mee om voorbij de beleefdheden te komen met Japanners. Alleen het ligt wel in de middle of nowhere zie ik. Tijdsintensief om er te komen?
pi_211907077
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 08:22 schreef Micson het volgende:

[..]
Shino San klinkt als een leuke vent. Dat missen we nog wel, leuk contact met een gezellige AirBnb'er ofzo. Het valt niet mee om voorbij de beleefdheden te komen met Japanners. Alleen het ligt wel in de middle of nowhere zie ik. Tijdsintensief om er te komen?
viel me mee, we hadden een huurauto vanuit okayama. Was goed te doen wel. Maarja ligt er dus aan waar je vandaan moet komen haha. Begrijp wat je zegt m.b.t. contact met Japanners, je moet een beetje geluk hebben ook. In tokyo hadden we ook pas leuk contact in de obscure barretjes 3 hoog of onder de grond. Barman van een kroegje daar had een zoon die nu in Enschede studeert....net waar wij wonen. What are the odds haha . Naja hier heb je niks aan. Maar kroegen waren sowieso wel goede plekken om te socializen tot op zekere hoogte, althans. In shimanto city werden we ook heel hartelijk ontvangen in een restaurant en kregen we zelfs nog souveniertjes mee. In een random tempel in Kamakura wilde een medewerker ook van alles van onze reis weten en ze wilde graag mijn mailadres hebben om contact te houden en ze wilde graag dat ik haar liet weten hoe de reis verlopen was. Het waren wel allemaal Japanners die ervaring hadden met het vieren van vakantie of verblijven / wonen buiten Azië.
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 20:50:37 #226
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_211907989
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 23:19 schreef matthijst het volgende:
Mooi verdeeld lijkt me ^O^
Cool. Denk dat we dit maar gaan doen :7
pi_211908974
Dag allen! Vraagje. Ik ga in het voorjaar voor de tweede keer naar Japan en weet dus al een beetje hoe het allemaal werkt. Wat dat betreft geen probleem. Wat ik me afvraag: is er een goede manier om treintickets online te boeken, voor aankomst ter plekke?

Toen ik vorige keer in Japan was kregen wij (en medewerkers) onze Rail Pass niet aan de praat bij de automaat, waardoor we telkens in de rij moesten gaan staan bij het loket. Ik ben straks maar kort in Tokio en vind het zonde als mijn tijd opgaat aan wachten op een treinkaartje...

Ik heb gehoord van 12GO Asia, maar kreeg de indruk dat je daar een e-ticket/barcode koopt die je alsnog ter plekke moet omwisselen voor een echt treinkaartje. Ik heb een lijntje uitgegooid bij mijn hotel, maar nog geen reactie terug. Heeft iemand hier wellicht een gouden tip? Een nu duurdere Rail Pass haal ik er dit keer niet uit, dus het zou om een los retourtje gaan met de Shinkansen. En nog wat vrij lokaal heen en weer reizen van/naar Nagoya, that's it.
pi_211909441
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 20:50 schreef Rene het volgende:

[..]
Cool. Denk dat we dit maar gaan doen :7
Misschien Kamakura nog bezoeken? Mooie, wat idyllisch aandoende, tempel/buddha stad aan zee. En Nara is ook wel het bezoeken waard wat mij betreft. Maar beiden liggen niet perse direct aan die lijn volgens mij.
pi_211910501
We vliegen volgende week zaterdag voor 20 dagen naar Japan voor het eerst. Echt heel veel zin in. Moet alleen het meeste nog regelen en boeken. :')

Vliegen met KLM naar NRT en van daar gelijk door naar Okinawa. Daar blijven we twee nachten en dan weer terug naar Tokyo. Willen in Tokyo, Osaka en Kioto overnachten en daarnaast nog dagtripjes naar Nara, Kobe en Hiroshima doen.

Mocht iemand nog tips hebben dan zijn ze van harte welkom! We zijn van het type dronken in Tokyo in een karaoke bar belanden. :')
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 22:59:55 #230
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_211911012
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 22:01 schreef Stefanovich het volgende:

[..]
Misschien Kamakura nog bezoeken? Mooie, wat idyllisch aandoende, tempel/buddha stad aan zee. En Nara is ook wel het bezoeken waard wat mij betreft. Maar beiden liggen niet perse direct aan die lijn volgens mij.
Nara staat vanuit osaka op de lijst :7
  donderdag 4 januari 2024 @ 20:41:52 #231
28167 matthijst
pi_211919830
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 22:01 schreef Stefanovich het volgende:

[..]
Beide zijn wel te doen als tripje vanaf een van de genoemde steden toch? Wij zijn een paar keer als dagtrip naar Kamakura geweest leuk fietsen daar in het voorjaar. Op de terugweg in Yokohama kijken evt.
Nara vanaf Kyoto (45 min).

Edit, oh, of vanaf Osaka ;)
  vrijdag 5 januari 2024 @ 09:02:16 #232
28167 matthijst
pi_211922268
Twee leuke tentoonstellingen, lijkt mij.
Kyoto - Takashi Murakami, vanaf 3 februari:
https://kyotocity-kyocera.museum/en/exhibition/20240203-20240630

Tokyo - Teamlab Bordeless, reopening in Azabudai Hills, vanaf 9 februari:
https://www.teamlab.art/e/borderless-azabudai/
  vrijdag 5 januari 2024 @ 10:15:55 #233
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_211922907
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 22:59 schreef Rene het volgende:

[..]
Nara staat vanuit osaka op de lijst :7
Die hebben wij vanuit Kyoto gedaan.
Vond t echt wel leuk voor een dagje (plus 1 overnachting in heel oude ryokan O+ )
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 11:01:08 #234
240618 Micson
The lonely stoner
pi_211923312
Nu twee dagen in Yakushima. Favoriete bestemming tot nu toe. Prachtige eeuwenoude wouden en de makaken zitten gewoon op de weg met een baby-makaakje op hun rug :)

Vandaag gingen we fietsen, stopte er een Japanse meneer midden op de weg met zijn auto om ons twee Aquarius te geven. Ze zijn hier geloof ik wel blij dat de toeristen weer terug zijn.
  Moderator vrijdag 5 januari 2024 @ 11:57:11 #235
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_211923847
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 10:15 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Die hebben wij vanuit Kyoto gedaan.
Vond t echt wel leuk voor een dagje (plus 1 overnachting in heel oude ryokan O+ )
Potato potato, vanuit een van die steden ;)!
  Moderator dinsdag 9 januari 2024 @ 16:09:13 #236
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_211974216
Iemand tips voor een eerste keer Japan.

Welke steden zou ik als Toerist het beste kunnen. Is Osaka iets rustiger dan Tokyo of zou beide steden te combineren zijn. Ik denk dat ik maximaal 10 dagen kan verblijven.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  dinsdag 9 januari 2024 @ 18:17:00 #237
28167 matthijst
pi_211975377
10 dagen. Vliegen op osaka. Dan ook Kyoto meenemen. En eindigen In Tokyo. Terug vanaf Narita. Klaar ben je.
pi_211985411
Niet dat ik perse een fan ben, maar Enzoknol maakt nu een vlog vanuit Japan, opzich wel interessant om te zien.
BlaBlaBla
  dinsdag 16 januari 2024 @ 06:21:02 #239
28167 matthijst
pi_212046355
  zondag 21 januari 2024 @ 14:55:16 #240
28167 matthijst
pi_212118203
  woensdag 24 januari 2024 @ 11:55:55 #241
28167 matthijst
pi_212151809
Janet Jackson komt van 16-20 maart naar Japan met support act TLC :D
Kaarten gescoord voor 20 maart in Yokohama *O*
Nieuwe concertzaal, benieuwd.
  woensdag 7 februari 2024 @ 09:28:01 #242
28167 matthijst
pi_212328909
Vliegt KLM nou weer rechtstreeks vanaf AMS, of tussenstop in Seoul?
Op flighttracker lijkt het erop dat ze in 1x vliegen?
  woensdag 7 februari 2024 @ 09:30:46 #243
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_212328933
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:28 schreef matthijst het volgende:
Vliegt KLM nou weer rechtstreeks vanaf AMS, of tussenstop in Seoul?
Op flighttracker lijkt het erop dat ze in 1x vliegen?
In mei vlieg ik met KLM rechtstreeks van Amsterdam naar Tokyo (Narita). Terug ook zonder stop.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 7 februari 2024 @ 10:08:44 #244
28167 matthijst
pi_212329275
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 09:30 schreef victorinox het volgende:

[..]
In mei vlieg ik met KLM rechtstreeks van Amsterdam naar Tokyo (Narita). Terug ook zonder stop.
Ja OK, ik in maart, maar ze verkochten die tickets een tijd lang als non stop terwijl ze ivm Rusland een tussenstop in Seoul maakten. Dus benieuwd of iemand recent met KLM geweest is en die tussenstop en nou wel of niet meer in zit.
  woensdag 7 februari 2024 @ 11:58:08 #245
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_212330423
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 10:08 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ja OK, ik in maart, maar ze verkochten die tickets een tijd lang als non stop terwijl ze ivm Rusland een tussenstop in Seoul maakten. Dus benieuwd of iemand recent met KLM geweest is en die tussenstop en nou wel of niet meer in zit.
Afgelopen September met KLM geweest, non-stop heen en terug.
The Admirals......1995-2007
pi_212331621
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 10:08 schreef matthijst het volgende:

[..]
Vorige week terug gevlogen. Is nog steeds non stop. Terugvlucht was zo'n 14 uur, je vliegt via de noordpool. Mij boeide het niet zo, maar je moet er wel rekening mee houden dat je het overgrote deel van je vlucht geen wifi hebt.

Heen vlogen we via zuiden langs Rusland heen.
pi_212722192
Vraagje, Japanse Alpen begin november een goed idee qua weer of begint het dan al vrij matig te worden? (omgeving Matsumoto)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_212724810
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 21:45 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Vraagje, Japanse Alpen begin november een goed idee qua weer of begint het dan al vrij matig te worden? (omgeving Matsumoto)
Kan wat nat zijn. Maar prima te doen.
pi_212726028
Ik mooi
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 09:36 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Kan wat nat zijn. Maar prima te doen.
Ik moet nog steeds wennen aan het idee dat het seizoen in Japan zo laat doorloopt (dat is het beeld als ik online aan het rondkijken ben). Een buitje is niet erg maar rond het vriespunt en veel regen is ook niet wat ik zoek :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 9 maart 2024 @ 03:57:58 #250
28167 matthijst
pi_212750393
Terug in Japan *O*
13 uur vliegen wel wat minder, maar goed, 't is gelukt.

Dacht ff pinne bij 7-Eleven.
2x gereject met ING V-Pay.
Iemand nog een idee waar je eventueel kunt pinnen met zo'n kutpas?

[ Bericht 29% gewijzigd door matthijst op 09-03-2024 11:50:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')