Heen gaan we elders (fukuoka) heen, maar wel met KLM via seoul. En terug met Air France via Parijs (jammer)quote:Op woensdag 7 februari 2024 09:28 schreef matthijst het volgende:
Vliegt KLM nou weer rechtstreeks vanaf AMS, of tussenstop in Seoul?
Op flighttracker lijkt het erop dat ze in 1x vliegen?
Pinnen met je cc?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 03:57 schreef matthijst het volgende:
Terug in Japan![]()
13 uur vliegen wel wat minder, maar goed, 't is gelukt.
Dacht ff pinne bij 7-Eleven.
2x gereject met ING V-Pay.
Iemand nog een idee waar je eventueel kunt pinnen met zo'n kutpas?
Ja kan, maar die vragen 4% + 2% opslag, beetje aso weer, die ING.quote:
Andere reden is meer dat ik dat ding als souvenir wil, op één of andere manier ben ik die OV-kaarten gaan sparen van bijna elk land waar ik geweest ben..quote:Op maandag 18 maart 2024 21:45 schreef matthijst het volgende:
Op je telefoon geen optie?
Gebruik hem op iphone en tot nu toe ook overal gebruikt om mee te betalen, op 1x in een Muji na.
Voordeel van digitaal is dat je ook meteen kunt opladen vanuit je wallet met creditcard.
Oe. Wel interessant eigenlijk. Misschien een switch lite hahaquote:Op zondag 24 maart 2024 02:11 schreef matthijst het volgende:
Met die lage yen.
OLED Nintendo Switch voor 215![]()
Apple spul is ook goedkoop trouwens.
Er zijn meerdere redenen dat mei duurder is en daar is het weer er zeker een vanquote:Op maandag 17 februari 2025 16:33 schreef Soldier2000 het volgende:
Is Japan in juni (eind juni) een beetje te doen met het weer? Of kun je dan echt een klemmend regenachtig klimaat verwachten?
*Vliegtickets in mei zijn zoveel duurder
Tijdens ons bezoek in oktober/november 2011 was het dusdanig warm dat ik geen lange broeken aan heb gehad, behalve in de Japanse Alpen om de apen daar te bekijken…quote:Op maandag 17 februari 2025 18:57 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Er zijn meerdere redenen dat mei duurder is en daar is het weer er zeker een van
Oktober en November zijn ook nog goed te doen
precies datquote:Op maandag 17 februari 2025 19:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tijdens ons bezoek in oktober/november 2011 was het dusdanig warm dat ik geen lange broeken aan heb gehad, behalve in de Japanse Alpen om de apen daar te bekijken…
Die passes staan wel in de planning idd. We gaan pas in 2026 (hopelijk), dus daarvoor zouden we wel op tijd moeten zijnquote:Op zondag 30 maart 2025 00:03 schreef matthijst het volgende:
Ook in een hoop van die parken geweest, maar vond het hier echt te druk (wilde Nintendo stuk graag zien, dus maar gedaan). Zou iig zorgen dat je die fast passes hebt, tenzij je graag 2 uur in de rij staat per attractie.
40 minuten in de rij voor een hotdog, ook zo'n feest.
USJ express passes al te laat zo te zien (1 april voor juni te koop).
https://www.usjticketing.com/expressPass
Disney kan je in het park op je mobiel kiezen.
Arrive at the parks early to line up, I’m talking an hour plus early. This will ensure you can buy a priority access pass for your top choice ride. And you can also select your first 40th anniversary pass ride once you’ve scanned into the park. What I did for TDL was book Beauty and the Beast right away for an 11am return time, and then book Space Mountain for an 11:30am return time.
Once in the park, prioritize another 40th anniversary pass to go wait in line for. This is best used on rides like Monsters Inc, Space Mountain, Raging Spirits, etc. We went right to Monsters Inc and waited for this ride and the queue was only 15 minutes.
Continue to check your app for the earliest time you can book another priority access ride or a 40th anniversary pass. Usually an hour after you book your next return time, or after you’ve scanned into your experience, whichever comes first. Fill in time gaps with other shorter wait rides, like the fantasy land rides or other dark rides.
Unfortunately, you will be on your phone a lot but it definitely pays off not having to wait in long lines all day. My husband and I tackled both parks on two different days as were able to see, ride, and eat everything we wanted by 4pm each day.
Zeker nog plekken met alleen cash. Atms bij de grote banken waren gelukkig wel in het Engels.quote:Op woensdag 9 april 2025 05:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik neem aan dat je overal met kaart kan betalen ? Credit of debit, bliep bliep? Of houdt men stiekum vast aan cash ?
In geval, ik kan me herinneren dat er in Taiwan nogal wat ATM s waren, die uitsluitend in het Chinees waren, is dit ook het geval in Japan (louter Japans dus) of is de ATM altijd tweetalig en het is duidelijk aangegeven dat je Engels wilt ?
Je kan er beter vanuit gaan overal cash en in uitzondering met kaart. Japan is nogal een cash land.quote:Op woensdag 9 april 2025 05:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik neem aan dat je overal met kaart kan betalen ? Credit of debit, bliep bliep? Of houdt men stiekum vast aan cash ?
In geval, ik kan me herinneren dat er in Taiwan nogal wat ATM s waren, die uitsluitend in het Chinees waren, is dit ook het geval in Japan (louter Japans dus) of is de ATM altijd tweetalig en het is duidelijk aangegeven dat je Engels wilt ?
Helaas android hier.quote:Op maandag 21 april 2025 11:44 schreef matthijst het volgende:
Of je gebruikt gewoon de app op je telefoon?
https://apps.apple.com/us/app/welcome-suica-mobile/id6738336566
ja.quote:Op woensdag 23 april 2025 13:30 schreef Soldier2000 het volgende:
Kopen jullie tijdens jullie reis in Japan ook zoveel dat je koffer bomvol zit? En wat voor spullen zijn dat vooral?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |