Gewoon pinnen met je pinpas bij een 7 Eleven of Japans Postkantoor. Bij andere ATM's kon ik op geen enkele manier geld tappen (kan misschien liggen aan ons verouderde Maestro systeem) en betalen met CC in restaurants/hotels waar mogelijk.quote:Op zondag 23 april 2023 10:53 schreef JimmyJames het volgende:
Excuses als dit al meerdere keren behandeld is/gevraagd, maar wat is de beste optie om tegen de gunstigste wisselkoers geld te pinnen/uit te geven in Japan? De Yen is wel lekker laag op dit moment![]()
Ik heb een kredietkaart van abn/ICS en een gewone bankpas. Ik zat te denken nog iets van een revolut kaart erbij te bestellen.
Kobequote:Op vrijdag 28 april 2023 16:43 schreef Rene het volgende:
2 weken. Landen in Tokio en vertrekken in Osaka.
Man wil naar Disney
We willen bloesems zien, tempels en dingen.
Maar wat zit er nog voor moois tussen Tokio en Osaka in?
Het plan was initieel rond maart/april alleen Japan te doen maar ik wil ook een klein beetje een zonvakantie erbij. Dus ik dacht, ruim 2 weken Japan en dan nog 8 dagen singapore.
Goede tickets Ams > Sin > Tokio
Osaka > Sin > Ams
Bloesems is altijd een gok. Zo waren ze erg vroeg dit jaar.quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:43 schreef Rene het volgende:
Man wil naar Disney
quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:43 schreef Rene het volgende:
Man wil naar Disney
Het plan was initieel rond maart/april alleen Japan te doen maar ik wil ook een klein beetje een zonvakantie erbij. Dus ik dacht, ruim 2 weken Japan en dan nog 8 dagen singapore.
Osaka > Sin > Ams
Overigens Kobe (half uurtje geloof ik met de Shinkansen vanaf Osaka) vond ik eigenlijk nog best leuk, Leuke parken om rond te wandelen, wat Kobe Wagyu beef proberen, rondslenteren in lokale China-town om een keer wat variatie op het standaard Japans eten te hebben. Prima voor 1 a 2 dagen als het aan mij lag. En Nara is heel goed te doen met de trein vanaf Kyoto voor een dagtrip. Ondanks de drukte toch wel leuk, zeker als je al de drukte van Kyoto gezien hebt.quote:Op maandag 1 mei 2023 08:05 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Bloesems is altijd een gok. Zo waren ze erg vroeg dit jaar.
Als je geen kinderen heb zou ik naar Tokyo Disney Sea gaan. Uniek park. Wel altijd druk.
Matsumoto en Takayama als je via het noorden gaat. En uiteraard Kyoto. Tussen Takayama en Kyoto is Omi Hachiman de moeite van een stop waard. Via het zuiden (kortste route) heb je alleen Shizuoka en Nagoya waar niet zoveel aan is (standaard grote steden, net als Kobe overigens).
Is Singapore een zonbestemming? Nooit in verdiept. Wij maken dit jaar een tussenstop in Seoul.
Zeker, ooit in 2 weken van noord (Kanazawa) naar zuid (Nagoya) dwars door de Japanse Alpen gereden. Prachtige trip. Vooral Kiso Valley was magisch.quote:Op maandag 1 mei 2023 11:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
En als je een auto hebt is de route rijden in het gebied (Gifu Prefacture geloof ik) tussen Kanagawa-> Shirakawa->Hakusan National Park ->Takayama best wel mooi.
Ik had geluk destijds, er was een Japanse local die me een lift gaf van Kanazawa naar Shirakawa->Takayama bracht omdat ie toch naar Gifu moest. Super gastvrij was die gast, hij liep zelf met me mee om de bustrip die ik geboekt had te cancellen..quote:Op maandag 1 mei 2023 12:01 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Zeker, ooit in 2 weken van noord (Kanazawa) naar zuid (Nagoya) dwars door de Japanse Alpen gereden. Prachtige trip. Vooral Kiso Valley was magisch.
Maar van west naar oost (Tokyo - Matsumoto - Takayama - Kyoto - Osaka) is goed te doen met het openbaar vervoer. Combinatie van shinkansen en lokale treinen, of je kunt zelfs een goedkope highway bus nemen.
het hele gebied rond mt. Fujifilm is de moeite waard.quote:Op vrijdag 28 april 2023 16:43 schreef Rene het volgende:
Man wil naar Disney
Osaka > Sin > Ams
Waar vlieg je mee?quote:Op woensdag 3 mei 2023 09:50 schreef Simmertje het volgende:
Gisteren ook geboekt voor de eerste twee weken van september![]()
Wel beetje verdrietig over de vliegticket prijzenwaar zijn de tijden gebleven dat je direct met KLM kon voor 600-700 euro.
Korean Air, waren de enige in die periode met enigszins normale vliegtijden en prijzen. Het liefst vlieg ik gewoon met KLM, maar ga geen 400/500 euro meer betalen.quote:Op donderdag 4 mei 2023 10:34 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Waar vlieg je mee?
Mijn bankrekening wordt ook niet blij van die vliegprijzen.
Gaan wij ook mee. Ik vind het nu al relaxer dan KLM. Het is een nachtvlucht, en je komt aan op Haneda in plaats van Narita. We hebben wel een vlucht genomen waar de overstap in Seoul op hetzelfde vliegveld is. En op de terugweg blijven we 5 dagen in Seoul.quote:Op donderdag 4 mei 2023 13:29 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Korean Air, waren de enige in die periode met enigszins normale vliegtijden en prijzen. Het liefst vlieg ik gewoon met KLM, maar ga geen 400/500 euro meer betalen.
Hangt er een beetje vanaf waar je huurt, welke auto en of je hem op dezelfde locatie terugbrengt,quote:Op maandag 8 mei 2023 17:51 schreef matthijst het volgende:
Wat kost autohuur in Japan ongeveer?
En had je dat vooraf in NL al geboekt, of ter plekke?
Als je Shikoku mooi vond, kan ik je Tohoku aanraden. Was mijn favoriete bestemming.quote:Op maandag 8 mei 2023 13:01 schreef Stefanovich het volgende:
Deze reis smaakt naar meer. Ik denk dat we een volgende keer Kyushu aan gaan doen.
Is een nachtvlucht fijner ja? Ik ben altijd zo bang dat ik niet in slaap val en daardoor nog een extra jetlag creëer. Wij vliegen op Narita, mijn voorkeur was ook Haneda maar dan moest je in Seoul overstappen op een ander vliegveld, dat ging mij iets te ver.quote:Op woensdag 10 mei 2023 09:04 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Gaan wij ook mee. Ik vind het nu al relaxer dan KLM. Het is een nachtvlucht, en je komt aan op Haneda in plaats van Narita. We hebben wel een vlucht genomen waar de overstap in Seoul op hetzelfde vliegveld is. En op de terugweg blijven we 5 dagen in Seoul.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |