GeMourinhood.quote:Op woensdag 25 mei 2022 22:57 schreef Meridiaan het volgende:
Zo. Hebben we dat voetbal ook weer gehad.
Hoe is het met @Luctor.et.Emergo?quote:Op woensdag 25 mei 2022 22:57 schreef Meridiaan het volgende:
Zo. Hebben we dat voetbal ook weer gehad.
Ik wel hoor. Feyenoord is niet mijn club.quote:Op woensdag 25 mei 2022 22:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hoe is het met @:Luctor.et.emergo?
Verlies al verwerkt
Dit was de NLse inzending op het ESFquote:
Staan daar losse betonnen muren of fonteinen?quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:00 schreef Koen66 het volgende:
Zo, gaan de Feyenoord supporters nu Tirana 'aanpassen'?
Ohja Michelle, wist nooit zo goed wat ik er van moest vindenquote:Op woensdag 25 mei 2022 23:00 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dit was de NLse inzending op het ESF
quote:Het jaar 2001 was het eerste jaar in de 21e eeuw en het allereerste jaar in het 3e millennium volgens de christelijke jaartelling. Er is hier gecorrigeerd voor de millenniumvergissing.
Michelle crawled so Cornelia could… eh… verder kruipen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:00 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dit was de NLse inzending op het ESF
Het liedje is leukquote:Op woensdag 25 mei 2022 23:01 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ohja Michelle, wist nooit zo goed wat ik er van moest vinden
Het jaar 2000 is toch het eerste jaar van 21ste eeuwquote:
Ja, mee eens! Er had zoveel meer mee gekund. Ook dat optreden bij Matthijs Gaat Door vond ik er mooier uitzien. Doe dan een gitarist meenemen naar het podium en je kan zoveel meer spelen met het beeld.quote:Op woensdag 25 mei 2022 22:23 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja, ik vond de staging van S10 ook niet zo veel aan eerlijk gezegd. Qua licht had het wel iets mooier kunnen zijn bij Duncan denk ik.
Ik vind in elk geval dat ze niet terug moeten naar Pannecoucke voor 2023 eigenlijk. Die man is wel klaar nu.
Het was niet slecht maar straalde op geen enkele manier 'winnaar' uitquote:Op woensdag 25 mei 2022 23:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het liedje is leuk
Ik kwam pas later achter dat het een ESF liedje was
Jaartelling begint bij 1 en niet bij nul.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het jaar 2000 is toch het eerste jaar van 21ste eeuw
Blijkbaar niet:quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/(...)Millenniumvergissingquote:Het bereiken van een mooi rond getal, zoals het jaar 2000, kan als een bijzonder moment ervaren worden. Zo'n rond jaar is echter niet het begin van een nieuwe periode, maar het laatste jaar van een periode. Pas als dat jaar voorbij is, begint een nieuwe periode. Soms wordt daarbij echter vergeten dat die periode pas aanbreekt als het getelde jaar voorbij is, en wordt gedacht dat die nieuwe periode al aanbreekt bij het begin van het getelde jaar. Zoals bij tellen bij het bereiken van het getal 10 een tiental geteld is, zo is inderdaad bij het tellen van de jaren, met het jaar 2000 een duizendtal geteld: 2000 is daarmee het laatste jaar van het millennium. De veronderstelling dat de overgang van het tweede naar het derde millennium van de christelijke jaartelling plaatsgevonden zou hebben op 1 januari 2000 in plaats van op 1 januari 2001 wordt wel de millenniumvergissing genoemd.
Ditzelfde geldt ook voor andere tijdperioden als decennium en eeuw. Steeds beginnen zulke perioden met een eerste jaar van die periode, dus met een jaartal eindigend op een 1. Het eerste decennium in de twintigste eeuw is de periode 1901-1910, maar als men de millenniumvergissing maakt, omvat die periode de jaren 1900-1909. In deze encyclopedie zijn de artikelen over alle decennia op deze laatste manier ingedeeld.
Het eerste jaar van de jaartelling is het jaar 1; een jaar jaar nul is er niet. Mogelijke verwarring daarover ontstaat door het verschil tussen tellen en meten. Bij tellen begint men (gewoonlijk) bij 1. Bij meten daarentegen wordt bij 0 begonnen. Zo worden de dagen van de maand geteld, (bijvoorbeeld van 1 tot en met 31 maart; er bestaat geen "nul maart"), terwijl tijdstippen op een dag, dus de tijdsduren vanaf het begin van de dag, gemeten worden (uren van 0 tot en met 23, minuten en seconden van 0 tot en met 59). Het tijdsinterval (0, 1] (seconde) is als periode de eerste seconde. Rond de laatste eeuwwisseling werd in diverse discussies over het juiste tijdstip van de millenniumwisseling dit verschil tussen meten en tellen over het hoofd gezien.
Ik denk dat we (een deel van) het team van Mathijs Gaat Door betrokken moeten laten zijn bij Eurovisie. Die zetten week na week echt vette dingen neer in dat programma qua stagings en zo. Niet alleen bij S10.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:04 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, mee eens! Er had zoveel meer mee gekund. Ook dat optreden bij Matthijs Gaat Door vond ik er mooier uitzien. Doe dan een gitarist meenemen naar het podium en je kan zoveel meer spelen met het beeld.
Toch zie ik de seventies als 1970-1979 en niet als 1971-1980.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:05 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Jaartelling begint bij 1 en niet bij nul.
En bedenk dat die daar dan geen weken over vergaderd hebben!quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:06 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik denk dat we (een deel van) het team van Mathijs Gaat Door betrokken moeten laten zijn bij Eurovisie. Die zetten week na week echt vette dingen neer in dat programma qua stagings en zo. Niet alleen bij S10.
Heerlijk die verwarring wanneer een bepaalde periode begintquote:Op woensdag 25 mei 2022 23:07 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Toch zie ik de seventies als 1970-1979 en niet als 1971-1980.
*neemt slok*quote:
Geld zou geen probleem moeten zijn, want dat hebben ze in Moldavië en Albanië ook niet. En die laten het meestal toch wel zien (Albanië dit jaar ook niet). Maar dan heb je wel creativiteit nodig. Die is er genoeg in Nederland, maar niet bij de mensen die de AVROTROS uitkiest. Het is vooral een herhaling van zetten: zwart op zwart op zwart op zwart. Alleen vorig jaar was een uitzondering.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:01 schreef molloot200 het volgende:
Wat betreft een uptempo inzending is dat ook wel spannend ja. Wat kan AVROTROS met hun beperkte budget daarmee? Als het klopt dat ze geen geld hebben voor die pyro-dingen, weet ik ook niet zo goed wat ervan terecht zou komen met een echte knaller.
En zo carte blanche zeg maar zou ik op dit moment alleen Davina Michelle een vrij zekere kanshebber op de finale willen noemen. Bij alle andere uptempo's moet ik dat nog maar zien. Een Emma Heesters of zo. Daar twijfel ik dan veel meer over.
Even los van of ik Davina wil zien op het ESF-podium, je kan ervan vinden wat je vindt, maar qua zang en zo moet ze de halve finale wel kunnen overleven
Dus het hele jaar 2000 dachten we allemaal verkeerd dat we in de nieuwe eeuw zaten?quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Heerlijk die verwarring wanneer een bepaalde periode begint
Neequote:Op woensdag 25 mei 2022 23:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Daarom vond ik het wel een leuke act, wat anders dan die sobere kleurenquote:Op woensdag 25 mei 2022 23:11 schreef Redefine het volgende:
[..]
Geld zou geen probleem moeten zijn, want dat hebben ze in Moldavië en Albanië ook niet. En die laten het meestal toch wel zien (Albanië dit jaar ook niet). Maar dan heb je wel creativiteit nodig. Die is er genoeg in Nederland, maar niet bij de mensen die de AVROTROS uitkiest. Het is vooral een herhaling van zetten: zwart op zwart op zwart op zwart. Alleen vorig jaar was een uitzondering.
De act zeker ja, het liedje dan weer minder.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:12 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Daarom vond ik het wel een leuke act, wat anders dan die sobere kleuren
Dat idee met de drone en Stromae, en ook de regie van L’enfer, geniaal. Alhoewel ik er niet aan had moeten denken wat een puinhoop dat in Turijn zou zijn geworden met die cameramensen. En let wel, bij Matthijs hoeven ze er geen rekening mee te houden dat het uiteindelijk ook live helemaal moet kloppen. Dat scheelt ook wel in de risico’s die je kan nemen. Plus, veel kleinere ruimte.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:06 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik denk dat we (een deel van) het team van Mathijs Gaat Door betrokken moeten laten zijn bij Eurovisie. Die zetten week na week echt vette dingen neer in dat programma qua stagings en zo. Niet alleen bij S10.
quote:Op zondag 27 juni 2021 20:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
Laat ik even duidelijk maken dat ik jullie nooit meer veel plezier met een wedstrijd wens.
Deed ik volgens mij vandaag voor het eerst dit toernooi.
Sorry mensen, met alle consternatie van vandaag was ik even vergeten dat ik dat niet moet doen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:59 schreef Roger_Epiales het volgende:
Veel plezier met de wedstrijd voor wie gaat kijken.
Zolang bij ons het idee “doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg” heerst zullen we nooit wonderen moeten verwachten van de staging. Niet dat er ineens draaiorgels het podium moeten komen maar bij ‘ons’ zit het vaak in het concept en in de (licht)techniek dan in de dingen die tante Truus uit Appelscha vanaf de bank na drie sherry ook opmerkt.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:12 schreef Redefine het volgende:
Maar ik denk niet dat er veel gaat veranderen. We riepen hier met meerderen dat de staging beter had gekund. Maar veel mensen vonden het alsnog heel sterk, want paste bij de soberheid van het nummer enz. En dat vinden heel veel van de deskundigen ook, dus de organisatie zal niet vinden dat dit beter kan.
Klopt. Sowieso leeft bij veel mensen het idee dat als je net even wat meer doet het gelijk kermis wordt. Terwijl er nog heel veel tussenin zit. Plus dat het succes van CATS nog teveel leeft. Ze denken vooral dat ze dat steeds maar moeten herhalen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:16 schreef Cee het volgende:
[..]
Zolang bij ons het idee “doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg” heerst zullen we nooit wonderen moeten verwachten van de staging. Niet dat er ineens draaiorgels het podium moeten komen maar bij ‘ons’ zit het vaak in het concept en in de (licht)techniek dan in de dingen die tante Truus uit Appelscha vanaf de bank na drie sherry ook opmerkt.
Het liedje heeft uiteindelijk ongeveer naar de mogelijkheden gepresteerd, maar de kunst is dan toch om dat met een act naar een hoger niveau te krijgen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:16 schreef Cee het volgende:
[..]
Zolang bij ons het idee “doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg” heerst zullen we nooit wonderen moeten verwachten van de staging. Niet dat er ineens draaiorgels het podium moeten komen maar bij ‘ons’ zit het vaak in het concept en in de (licht)techniek dan in de dingen die tante Truus uit Appelscha vanaf de bank na drie sherry ook opmerkt.
De Staat?quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:19 schreef NailQueen het volgende:
Welk Nederlands artiest zou een goed uptempo nummer kunnen sturen? Ik denk dat Di-rect of Chef'special dat ook wel kunnen. Alleen die laatste is live niet heel sterk.
Ik zeg doenquote:
Dit liedje voldoet aan de 3 minuten regel van het ESFquote:
quote:Op woensdag 25 mei 2022 23:22 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Die ken ik niet zo goed
Ik ken alleen de naam.
Maar niet aan de na 1 september uitgebracht regelquote:Op woensdag 25 mei 2022 23:24 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dit liedje voldoet aan de 3 minuten regel van het ESF
Wel jammerquote:Op woensdag 25 mei 2022 23:26 schreef Em31 het volgende:
[..]
Maar niet aan de na 1 september uitgebracht regel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |