Niet met je paart? Fijne vakantie!quote:Op vrijdag 27 mei 2022 09:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dank je! Haha, nee met de auto, wel zo makkelijk.
Je verwacht teveel van mei.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 09:54 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Ja maar komop. Als je van de zomer houdt is dit toch gewoon zwaar kut.
In grijs, gezapig Nederland zijn er in principe 4 maanden waar je het van moet hebben: mei, juni, juli, augustus.
Mei had hooguit 3-4 dagen dat je bij wijze van spreken lekker kon watersporten o.i.d. De rest was (at best) gewoon middelmatig ''dagelijkse sleur'' weer, zoals vandaag. Als ik de 30-daagse op weer.nl kijk, dan is eigenlijk ook juni al grotendeels afgeschreven. De beste boodschap die daar in te vinden is, is dat in het zuiden van Nederland met wat geluk nog wel een paar keer de 25 graden gehaald kan worden.
Waar zijn de tijden gebleven dat je gewoon je blazer op je kamer aan moest hebben en je niet moet proberen om met blote voeten op het asfalt te lopen. Gewoon van dat lekkere zomerweer dat je om de zoveel minuten gewoon in het water wil springen.
Heel vorig jaar heb ik die blazer niet aangehad en dit jaar ook nog helemaal niet.
Dank je! Nee die heeft een paar weekjes vrij. Lekker in de wei met zijn maten.quote:
#neverforgetquote:Op vrijdag 27 mei 2022 14:46 schreef Djeez het volgende:
Kan het godverdomme eens ophouden met die felle tyfuswind? Net mijn autoportier opengewaaid tegen de nieuwe auto van de buurman. Mijn eerste schade in 22 jaar, dag no-claim![]()
Zwaar leven man, wat zullen die Oekraïners een medelijden met je hebben.quote:Op zondag 29 mei 2022 10:33 schreef Kettlebell het volgende:
Nog even een paar weken doorbijten, ik ben gvd al 20 maanden aan het doorbijten. Sinds augustus 2020 is het -afgezien van een incidentele dag hier en daar- amper meer lekker warm geweest.
Kut Nederland joh. 49 weken wachten op hopelijk 3 weken warm & zonnig weer. En dan ging vorig jaar zelfs die 3 weken niet eens door
Maat gaf gisteravond een BBQ, maar om 18:00 vertrok iedereen al naar binnen. Je kan eind mei niet eens normaal een BBQ'tje in de tuin geven in NL omdat het stervenskoud is.
Als je zo gaat redeneren zouden we überhaupt maar moeten stoppen met praten over het weerquote:Op zondag 29 mei 2022 10:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zwaar leven man, wat zullen die Oekraïners een medelijden met je hebben.
Je kunt ook gewoon afrekenen zonder verzekering, even het rekensommetje maken wat teruggang in no-claim kost.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 14:46 schreef Djeez het volgende:
Kan het godverdomme eens ophouden met die felle tyfuswind? Net mijn autoportier opengewaaid tegen de nieuwe auto van de buurman. Mijn eerste schade in 22 jaar, dag no-claim![]()
Dat wil je niet in de zomer idd.quote:Op zondag 29 mei 2022 13:45 schreef DemonRage het volgende:
Als er ergens geen hogedrukkernen mogen liggen dan is het ten NW van Nederland.
Als er ergens geen lagedrukkernen langs mogen trekken dan is het net ten N van Nederland.
Want da's gewoon een recept voor troosteloos kutweer.
die niet paar van die negertjes welquote:Op zondag 29 mei 2022 10:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zwaar leven man, wat zullen die Oekraïners een medelijden met je hebben.
Joh, let een beetje op je woorden. Dit is KLB niet.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 14:46 schreef Djeez het volgende:
Te dom om fatsoenlijk te parkeren en te slap om een portier vast te houdenquote:Op vrijdag 27 mei 2022 14:46 schreef Djeez het volgende:
Inderdaad. Bijzonder.quote:Op zondag 29 mei 2022 16:02 schreef Kriegel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was nogal een plaatselijk feestje vannacht
Dat zou ik echt nooit meer doen in deze tijd van het jaar... Ik zit nog liever met een jas aan binnen. Straks is het weer 25 graden en is het hartstikke fijn om een buffer te hebben binnen.quote:
Welke hitte?quote:Op maandag 30 mei 2022 15:10 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb eindelijk de warmte het huis uit gekregen, ik ben klaar voor de hitte.
We wonen niet allemaal in een huis dat na 2 dagen een sauna isquote:Op maandag 30 mei 2022 16:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zou ik echt nooit meer doen in deze tijd van het jaar... Ik zit nog liever met een jas aan binnen. Straks is het weer 25 graden en is het hartstikke fijn om een buffer te hebben binnen.
Niet?quote:Op maandag 30 mei 2022 17:49 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
We wonen niet allemaal in een huis dat na 2 dagen een sauna is
Wat voor bufferquote:Op maandag 30 mei 2022 16:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zou ik echt nooit meer doen in deze tijd van het jaar... Ik zit nog liever met een jas aan binnen. Straks is het weer 25 graden en is het hartstikke fijn om een buffer te hebben binnen.
Ik heb hier net zo'n huis. Het is nu 23,5 graad binnen, zonder te stoken. Ik vrees dat ik in de zomer toch echt aan een airco moet geloven, anders is het hier niet uit te houden. Nou ben ik overdag meestal op stap, maar dan nog.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:49 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
We wonen niet allemaal in een huis dat na 2 dagen een sauna is
Dat het nog een paar dagen duurt voor het binnen warm is. Duh?quote:Op maandag 30 mei 2022 18:40 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat voor buffer
Het is godverdomme geen spaargeld
Hier inmiddels alweer 19,5 en dan ventileer ik echt alleen overdag een beetje.quote:Op maandag 30 mei 2022 18:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik heb hier net zo'n huis. Het is nu 23,5 graad binnen, zonder te stoken. Ik vrees dat ik in de zomer toch echt aan een airco moet geloven, anders is het hier niet uit te houden. Nou ben ik overdag meestal op stap, maar dan nog.
Warmte uit huis = warmte uit muren = het duurt langer voordat het binnen een sauna wordt en het is makkelijker om de boel 's avonds af te koelenquote:Op maandag 30 mei 2022 18:40 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat voor buffer
Het is godverdomme geen spaargeld
Je moet wel af en toe wat open zettenquote:Op maandag 30 mei 2022 18:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik heb hier net zo'n huis. Het is nu 23,5 graad binnen, zonder te stoken. Ik vrees dat ik in de zomer toch echt aan een airco moet geloven, anders is het hier niet uit te houden. Nou ben ik overdag meestal op stap, maar dan nog.
Als ik 's avonds thuis ben staat de balkondeur open. Daarnaast staan de bovenlichtjes standaard op kierstand. 's ochtends vroeg (als ik thuis ben) de deuren tegen elkaar open. Maar heb de middagzon vol op mijn woonkamer. Daar valt bijna niet tegenop te luchten.quote:Op maandag 30 mei 2022 19:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je moet wel af en toe wat open zetten
Ik heb de zon van zonsopkomst tot het eind van de middag, maar dit weekend is het gewoon gelukt om de warmte er goed uit te krijgen. Nou heb ik wel een beetje vals gespeeld door de airco zaterdag in te zetten tegen de zonquote:Op maandag 30 mei 2022 19:11 schreef DJMO het volgende:
[..]
Als ik 's avonds thuis ben staat de balkondeur open. Daarnaast staan de bovenlichtjes standaard op kierstand. 's ochtends vroeg (als ik thuis ben) de deuren tegen elkaar open. Maar heb de middagzon vol op mijn woonkamer. Daar valt bijna niet tegenop te luchten.
alweer 19.5? daar is niks mis mee, tochquote:Op maandag 30 mei 2022 18:50 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Hier inmiddels alweer 19,5 en dan ventileer ik echt alleen overdag een beetje.
Maar ja, woning uit '71 dus lek als een mandje.
Valt nu op het laatste stukje woonkamer idd. En dan vanaf een uur of elf 's ochtends af (durf het niet goed te zeggen, ben meestal voor die tijd de deur al uit)quote:Op maandag 30 mei 2022 19:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb de zon van zonsopkomst tot het eind van de middag, maar dit weekend is het gewoon gelukt om de warmte er goed uit te krijgen. Nou heb ik wel een beetje vals gespeeld door de airco zaterdag in te zetten tegen de zon
Uit ervaring weet ik wel dat de zon 's avonds eigenlijk het vervelendste is, dus ik vermoed dat je die ook nog hebt.
Ik vind het in dat licht ook wel meevallen hoor (kwam van 22,5 a 23 af sinds het laatste moment dat het buiten zomers was), maar toch nogal een contrast met dat huis van DJMO.quote:Op maandag 30 mei 2022 19:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
alweer 19.5? daar is niks mis mee, toch
Voor bij jou in de woonkamer moet je toch echt wel aan zoiets denken (met een goede gesloten afvoer naar buiten):quote:Op maandag 30 mei 2022 18:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
Met dat probleem zit ik hier dus. Nieuwbouwwoning uit 2017. Zwaar geïsoleerd. Ik hoef pas eind oktober, begin november voor het eerst de verwarming aan te zetten (ik stook krap 400m3 per jaar).quote:Op maandag 30 mei 2022 19:33 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ik vind het in dat licht ook wel meevallen hoor (kwam van 22,5 a 23 af sinds het laatste moment dat het buiten zomers was), maar toch nogal een contrast met dat huis van hem.
Al vind ik dat eigenlijk ook bezopen hoor, van die huizen die zo zwaar zijn geïsoleerd dat je het 's zomers zonder een airco met geen mogelijkheid meer koel krijgt.
Keurige setup, complimentenquote:Op maandag 30 mei 2022 22:06 schreef Papabear het volgende:
[..]
Met dat probleem zit ik hier dus. Nieuwbouwwoning uit 2017. Zwaar geïsoleerd. Ik hoef pas eind oktober, begin november voor het eerst de verwarming aan te zetten (ik stook krap 400m3 per jaar).
Maar in de zomer kan het hier bloedheet worden. Dat gaat wel heel geleidelijk aan, maar zodra de warmte eenmaal in huis zit, dan is het er echt niet meer uit te krijgen
Daarom nu een mobiele arico (huurwoning) van Andrews van 14.000 BTU. Ik heb zelf een doorgang gemaakt voor een kiepraam en de geïsoleerde slang scheelt ook enorm (die dingen worden anders wel zo'n 40 graden)!
[ afbeelding ]
Ik wacht het even af. Als het echt onhoudbaar wordt dan bestel ik wel een nieuwe. Vooralsnog ben ik overdag bijna nooit thuis gelukkig.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:58 schreef Papabear het volgende:
[..]
Voor bij jou in de woonkamer moet je toch echt wel aan zoiets denken (met een goede gesloten afvoer naar buiten):
https://www.marktplaats.n(...)0btu-andrews-ijskoud
In een huurwoning mag je niet zomaar een gat in de muur boren natuurlijk voor een airco. Plafondventilator voelt als iets heel Amerikaans.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 15:32 schreef qajariaq het volgende:
En zo denk ik er ook over. Een plafondventilator is vaak effectiever en ook nog goedkoper in aanschaf en gebruik.
Een ventilator is bijna per definitie slechter dan zelfs de grootste baggeraircoquote:Op dinsdag 31 mei 2022 15:32 schreef qajariaq het volgende:
En zo denk ik er ook over. Een plafondventilator is vaak effectiever en ook nog goedkoper in aanschaf en gebruik.
Je kan altijd overleggen of je een airco mag ophangen. Het grootste risico is dat als je ooit weer gaat verhuizen dat je dan de investering kwijt bent.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:05 schreef Momo het volgende:
[..]
In een huurwoning mag je niet zomaar een gat in de muur boren natuurlijk voor een airco. Plafondventilator voelt als iets heel Amerikaans.
Niet mee eens. Een beetje mobiele baggerairco laat het zelfs warmer worden in huis.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een ventilator is bijna per definitie slechter dan zelfs de grootste baggerairco
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:17 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Niet mee eens. Een beetje mobiele baggerairco laat het zelfs warmer worden in huis.
Het opwekken van een licht briesje in huis werkt best wel voor je comfort. Het wordt niet koeler maar het voelt wel zo. En je kosten zijn niet vergelijkbaar.
Ja, jouw uitleg is erg duidelijk en overtuigend.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]![]()
![]()
Je hebt echt geen flauw benul waar je het over hebt.
Ik heb er zelf eentje staan en mijn thermostaat zegt meer dan genoeg over de effectiviteit. En ja, ik had vroegah ook een prutding dat het gewoon voor elkaar kreeg.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:33 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja, jouw uitleg is erg duidelijk en overtuigend.
Wat heb je staan? Een ventilator of een bagger airco?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb er zelf eentje staan en mijn thermostaat zegt meer dan genoeg over de effectiviteit. En ja, ik had vroegah ook een prutding dat het gewoon voor elkaar kreeg.
Hij heeft volledig gelijk.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]![]()
![]()
Je hebt echt geen flauw benul waar je het over hebt.
Als je denkt dat een ventilator ook maar enig effect op de thermostaat hebt, dan ben je wel af.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:04 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wat heb je staan? Een ventilator of een bagger airco?
Niemand beweerde dat.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je denkt dat een ventilator ook maar enig effect op de thermostaat hebt, dan ben je wel af.
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je denkt dat een ventilator ook maar enig effect op de thermostaat hebt, dan ben je wel af.
Ben jij nu af?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:17 schreef qajariaq het volgende:
Het opwekken van een licht briesje in huis werkt best wel voor je comfort. Het wordt niet koeler maar het voelt wel zo. En je kosten zijn niet vergelijkbaar.
Inmiddels al wel een klein beetje onweer in de buurt.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:03 schreef d.k. het volgende:
We hebben hier in de regio Eindhoven vanochtend al een fikse bui gehad, maar nu begint het ook weer serieus donker te kijken. Helaas geen mooie rolwolk ervoor zoals laatst.
In het zuiden nu...quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:04 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Inmiddels al wel een klein beetje onweer in de buurt.
lijkt mij wel vet dat eens te zienquote:
Onzin. Behalve dan dat een ventilator goedkoper is.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 15:32 schreef qajariaq het volgende:
Je verteld zelf al dat je een enorme overcapaciteit nodig hebt om enig effect te hebben.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:18 schreef Papabear het volgende:
Ik heb een mobiele airco met flink wat capaciteit en die krijgt het hier behoorlijk fris als het buiten heet is.
En ja, dat kost veel meer stroom dan een split-unit, absoluut waar!
Geen overcapaciteit, maar voldoende.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:31 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je verteld zelf al dat je een enorme overcapaciteit nodig hebt om enig effect te hebben.
Hoezo is mijn verhaal onzin dan?
Niet jokken, er is wel regen gevallen, maar niet op de tijden dat IK buiten wasquote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:27 schreef Papabear het volgende:
OT: Kop van N-Holland geen spatje regen gehad, maar dat kwam voor de lokale avondvierdaagse voor zoonlief wel prima uit eigenlijk
Al eeuwen zoeken mensen met warm weer een briesje op. Hoewel het geen invloed heeft op de thermometer voelt het wel degelijk verkoelend aan.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:45 schreef Papabear het volgende:
Het onzingedeelte is dat een plafondventilator effectiever is, want dat is alleen maar luchtverplaatsing. Al heb ik die wel in mijn slaapkamer boven het bed
Ja, dat van dat briesje heb je helemaal gelijk in. Heerlijk!quote:Op dinsdag 31 mei 2022 21:00 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Al eeuwen zoeken mensen met warm weer een briesje op. Hoewel het geen invloed heeft op de thermometer voelt het wel degelijk verkoelend aan.
Een beetje bagger mobiele airco doet in de praktijk ook niet veel meer dan lucht verplaatsen. Het produceert warmte door warmte onttrekking aan de lucht maar ook door de motor. De gekoelde lucht wordt dan de kamer in geblazen maar een groot deel ervan gaat gelijk weer terug het apparaat in om andere lucht te koelen en de motor niet oververhit laten worden.
Ik heb diverse van die apparaten gezien op kantoor, ooit gekocht al noodvoorziening voor de serverruimte. Echter bleek dat gewoon de deur openzetten met een dikke ventilator ervoor meer effect had.
Ik had het dan ook over de avondvierdaagse en die heb je voor zo ver ik weet zonder spatje overleefdquote:Op dinsdag 31 mei 2022 21:00 schreef DJMO het volgende:
[..]
Niet jokken, er is wel regen gevallen, maar niet op de tijden dat IK buiten was
De enige druppels regen die ik vandaag gevoeld heb was tijdens een rookpauze op een tankstation. En dat waren er maar vijf ofzo.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 21:11 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ik had het dan ook over de avondvierdaagse en die heb je voor zo ver ik weet zonder spatje overleefd
Roken op een tankstation...quote:Op dinsdag 31 mei 2022 21:12 schreef DJMO het volgende:
[..]
De enige druppels regen die ik vandaag gevoeld heb was tijdens een rookpauze op een tankstation. En dat waren er maar vijf ofzo.
Ernaast. Ik moest hoognodig naar het toilet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |