Ik vind het in dat licht ook wel meevallen hoor (kwam van 22,5 a 23 af sinds het laatste moment dat het buiten zomers was), maar toch nogal een contrast met dat huis van DJMO.quote:Op maandag 30 mei 2022 19:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
alweer 19.5? daar is niks mis mee, toch
Voor bij jou in de woonkamer moet je toch echt wel aan zoiets denken (met een goede gesloten afvoer naar buiten):quote:Op maandag 30 mei 2022 18:42 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik heb hier net zo'n huis. Het is nu 23,5 graad binnen, zonder te stoken. Ik vrees dat ik in de zomer toch echt aan een airco moet geloven, anders is het hier niet uit te houden. Nou ben ik overdag meestal op stap, maar dan nog.
Met dat probleem zit ik hier dus. Nieuwbouwwoning uit 2017. Zwaar geïsoleerd. Ik hoef pas eind oktober, begin november voor het eerst de verwarming aan te zetten (ik stook krap 400m3 per jaar).quote:Op maandag 30 mei 2022 19:33 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ik vind het in dat licht ook wel meevallen hoor (kwam van 22,5 a 23 af sinds het laatste moment dat het buiten zomers was), maar toch nogal een contrast met dat huis van hem.
Al vind ik dat eigenlijk ook bezopen hoor, van die huizen die zo zwaar zijn geïsoleerd dat je het 's zomers zonder een airco met geen mogelijkheid meer koel krijgt.
Keurige setup, complimentenquote:Op maandag 30 mei 2022 22:06 schreef Papabear het volgende:
[..]
Met dat probleem zit ik hier dus. Nieuwbouwwoning uit 2017. Zwaar geïsoleerd. Ik hoef pas eind oktober, begin november voor het eerst de verwarming aan te zetten (ik stook krap 400m3 per jaar).
Maar in de zomer kan het hier bloedheet worden. Dat gaat wel heel geleidelijk aan, maar zodra de warmte eenmaal in huis zit, dan is het er echt niet meer uit te krijgen
Daarom nu een mobiele arico (huurwoning) van Andrews van 14.000 BTU. Ik heb zelf een doorgang gemaakt voor een kiepraam en de geïsoleerde slang scheelt ook enorm (die dingen worden anders wel zo'n 40 graden)!
[ afbeelding ]
Ik wacht het even af. Als het echt onhoudbaar wordt dan bestel ik wel een nieuwe. Vooralsnog ben ik overdag bijna nooit thuis gelukkig.quote:Op maandag 30 mei 2022 21:58 schreef Papabear het volgende:
[..]
Voor bij jou in de woonkamer moet je toch echt wel aan zoiets denken (met een goede gesloten afvoer naar buiten):
https://www.marktplaats.n(...)0btu-andrews-ijskoud
In een huurwoning mag je niet zomaar een gat in de muur boren natuurlijk voor een airco. Plafondventilator voelt als iets heel Amerikaans.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 15:32 schreef qajariaq het volgende:
En zo denk ik er ook over. Een plafondventilator is vaak effectiever en ook nog goedkoper in aanschaf en gebruik.
Een ventilator is bijna per definitie slechter dan zelfs de grootste baggeraircoquote:Op dinsdag 31 mei 2022 15:32 schreef qajariaq het volgende:
En zo denk ik er ook over. Een plafondventilator is vaak effectiever en ook nog goedkoper in aanschaf en gebruik.
Je kan altijd overleggen of je een airco mag ophangen. Het grootste risico is dat als je ooit weer gaat verhuizen dat je dan de investering kwijt bent.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:05 schreef Momo het volgende:
[..]
In een huurwoning mag je niet zomaar een gat in de muur boren natuurlijk voor een airco. Plafondventilator voelt als iets heel Amerikaans.
Niet mee eens. Een beetje mobiele baggerairco laat het zelfs warmer worden in huis.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een ventilator is bijna per definitie slechter dan zelfs de grootste baggerairco
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:17 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Niet mee eens. Een beetje mobiele baggerairco laat het zelfs warmer worden in huis.
Het opwekken van een licht briesje in huis werkt best wel voor je comfort. Het wordt niet koeler maar het voelt wel zo. En je kosten zijn niet vergelijkbaar.
Ja, jouw uitleg is erg duidelijk en overtuigend.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]![]()
![]()
Je hebt echt geen flauw benul waar je het over hebt.
Ik heb er zelf eentje staan en mijn thermostaat zegt meer dan genoeg over de effectiviteit. En ja, ik had vroegah ook een prutding dat het gewoon voor elkaar kreeg.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:33 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ja, jouw uitleg is erg duidelijk en overtuigend.
Wat heb je staan? Een ventilator of een bagger airco?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb er zelf eentje staan en mijn thermostaat zegt meer dan genoeg over de effectiviteit. En ja, ik had vroegah ook een prutding dat het gewoon voor elkaar kreeg.
Hij heeft volledig gelijk.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]![]()
![]()
Je hebt echt geen flauw benul waar je het over hebt.
Als je denkt dat een ventilator ook maar enig effect op de thermostaat hebt, dan ben je wel af.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:04 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wat heb je staan? Een ventilator of een bagger airco?
Niemand beweerde dat.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je denkt dat een ventilator ook maar enig effect op de thermostaat hebt, dan ben je wel af.
quote:Op dinsdag 31 mei 2022 17:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je denkt dat een ventilator ook maar enig effect op de thermostaat hebt, dan ben je wel af.
Ben jij nu af?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 16:17 schreef qajariaq het volgende:
Het opwekken van een licht briesje in huis werkt best wel voor je comfort. Het wordt niet koeler maar het voelt wel zo. En je kosten zijn niet vergelijkbaar.
Inmiddels al wel een klein beetje onweer in de buurt.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:03 schreef d.k. het volgende:
We hebben hier in de regio Eindhoven vanochtend al een fikse bui gehad, maar nu begint het ook weer serieus donker te kijken. Helaas geen mooie rolwolk ervoor zoals laatst.
In het zuiden nu...quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:04 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Inmiddels al wel een klein beetje onweer in de buurt.
lijkt mij wel vet dat eens te zienquote:
Onzin. Behalve dan dat een ventilator goedkoper is.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 15:32 schreef qajariaq het volgende:
Je verteld zelf al dat je een enorme overcapaciteit nodig hebt om enig effect te hebben.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:18 schreef Papabear het volgende:
Ik heb een mobiele airco met flink wat capaciteit en die krijgt het hier behoorlijk fris als het buiten heet is.
En ja, dat kost veel meer stroom dan een split-unit, absoluut waar!
Geen overcapaciteit, maar voldoende.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:31 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je verteld zelf al dat je een enorme overcapaciteit nodig hebt om enig effect te hebben.
Hoezo is mijn verhaal onzin dan?
Niet jokken, er is wel regen gevallen, maar niet op de tijden dat IK buiten wasquote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:27 schreef Papabear het volgende:
OT: Kop van N-Holland geen spatje regen gehad, maar dat kwam voor de lokale avondvierdaagse voor zoonlief wel prima uit eigenlijk
Al eeuwen zoeken mensen met warm weer een briesje op. Hoewel het geen invloed heeft op de thermometer voelt het wel degelijk verkoelend aan.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:45 schreef Papabear het volgende:
Het onzingedeelte is dat een plafondventilator effectiever is, want dat is alleen maar luchtverplaatsing. Al heb ik die wel in mijn slaapkamer boven het bed
Ja, dat van dat briesje heb je helemaal gelijk in. Heerlijk!quote:Op dinsdag 31 mei 2022 21:00 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Al eeuwen zoeken mensen met warm weer een briesje op. Hoewel het geen invloed heeft op de thermometer voelt het wel degelijk verkoelend aan.
Een beetje bagger mobiele airco doet in de praktijk ook niet veel meer dan lucht verplaatsen. Het produceert warmte door warmte onttrekking aan de lucht maar ook door de motor. De gekoelde lucht wordt dan de kamer in geblazen maar een groot deel ervan gaat gelijk weer terug het apparaat in om andere lucht te koelen en de motor niet oververhit laten worden.
Ik heb diverse van die apparaten gezien op kantoor, ooit gekocht al noodvoorziening voor de serverruimte. Echter bleek dat gewoon de deur openzetten met een dikke ventilator ervoor meer effect had.
Ik had het dan ook over de avondvierdaagse en die heb je voor zo ver ik weet zonder spatje overleefdquote:Op dinsdag 31 mei 2022 21:00 schreef DJMO het volgende:
[..]
Niet jokken, er is wel regen gevallen, maar niet op de tijden dat IK buiten was
De enige druppels regen die ik vandaag gevoeld heb was tijdens een rookpauze op een tankstation. En dat waren er maar vijf ofzo.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 21:11 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ik had het dan ook over de avondvierdaagse en die heb je voor zo ver ik weet zonder spatje overleefd
Roken op een tankstation...quote:Op dinsdag 31 mei 2022 21:12 schreef DJMO het volgende:
[..]
De enige druppels regen die ik vandaag gevoeld heb was tijdens een rookpauze op een tankstation. En dat waren er maar vijf ofzo.
Ernaast. Ik moest hoognodig naar het toilet.quote:
quote:Door het buiige karakter zijn de lokale en regionale verschillen in neerslaghoeveelheid groot. De meeste neerslag viel in het midden en noorden van het land....
Het zonnigst was het in het zuidwesten van het land, met in Westdorpe en Vlissingen 287 uur zon. Het minst zonnig was het in Eelde met 224 uur zon.
Jij woont echt kut volgens mij. Hier redelijk blauw. Komend weekend ook 24 graden. Prima welquote:Op woensdag 1 juni 2022 09:34 schreef Kettlebell het volgende:
Vandaag zou het toch beginnen met zonnig worden? Gvd geen vierkante CM blauw te bekennen hier.
Vanuit mijn raam kan ik in de verte het dak van de JC arena zien dus ik woon niet in één of andere periferie. Maar toch gebeurt het vaker wel dan niet dat als ik op een gemiddelde weer-site kijk ik een stralend zonnetje zie, en als ik naar buiten kijk, zoals nu ook, zie ik een breed grijs wolkendek.quote:Op woensdag 1 juni 2022 12:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jij woont echt kut volgens mij. Hier redelijk blauw. Komend weekend ook 24 graden. Prima wel
En? En? En?quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:53 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Vanuit mijn raam kan ik in de verte het dak van de JC arena zien dus ik woon niet in één of andere periferie. Maar toch gebeurt het vaker wel dan niet dat als ik op een gemiddelde weer-site kijk ik een stralend zonnetje zie, en als ik naar buiten kijk, zoals nu ook, zie ik een breed grijs wolkendek.
Oké inmiddels komt er hier en daar een stukje blauw doorheen zetten maar het lijkt echt in de verste verte niet op het weerbeeld zoals het volgens weer.nl op dit moment zou moeten zijn. En dan denk ik echt : hoe moeilijk kan het zijn![]()
Je hoort mij echt niet als er een strakblauwe dag wordt voorspeld en er drijft alsnog hier en daar een wolkenveldje voorbij, maar dit is gewoon compleet het tegenovergestelde van wat er wordt aangegeven voor vandaag.
Gisteren was het overigens juist andersom : toen zou het de hele dag grijs zijn volgens weer.nl, maar was het tot zeker 14:00 hartstikke zonnig. Dan denk ik hoe kunnen ze er toch steeds zo ver naast zitten. Dat je niet kunt voorspellen wel weer het 15 juni wordt dat snap ik nog. Maar als je ook niet kunt zeggen hoe het over een uur wordt, dan wordt het wel wat treurig en vooral overbodig die hele weervoorspelling.
Meer blauw tussen de wolken door dan gisteren, maar nog steeds meestal geen directe zonneschijn. Zie hier veruit de meeste mensen ook nog met jas/trui langskomen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 13:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En? En? En?![]()
Glas halfvol of halfleeg vandaag?![]()
Hier ein-de-lijk ook eens blauw en zonnig!![]()
Straks ff lange wandeling maken en ervan genieten.![]()
Misschien sleep ik onderweg nog wel een demente bejaarde mee, komen die er ook eens uit.
Kom naar midden NL, omgeving Utrecht. Minimaal 60mm hier gok ikquote:Op donderdag 2 juni 2022 15:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zal wel weer overal behalve hier zijn alleen...
Je stap over een stoepje en je bent klaar?quote:Op donderdag 2 juni 2022 19:24 schreef borisz het volgende:
Zou zondag beginnen aan de Dutch Mountain Trail... Nou dat wordt maandag
Beetje lastig weer nu om op te kleden. Best fris en veel wind, maar je weet dat je je over een uurtje of 2.5 kapot zweet als de zon er doorheen komtquote:Op zaterdag 4 juni 2022 10:03 schreef Nattekat het volgende:
Straks weer gewoon opklaringen. Die juni zon prikt dwars door alles heen
Gelukkig is de wind er nog, mag niet te mooi worden natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |