Tsja, waarom zou ie liegen?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:06 schreef Dries4Ever het volgende:
raar verhaal dat je een lege doos mee naar huis neemt, bijna niet geloofwaardig dat je een lege doos oppakt en niet denkt goh er zit niets in.
Ik weet bijna zeker dat een AH medewerker het heeft gejatquote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:05 schreef Johannes788 het volgende:
Dit is nogal lastig. Waar is het fout gegaan.
Het bedrijf (vast niet bol.com) kan een lege doos gestuurd hebben. Of een medewerker drukt de telefoon achterover. Gewicht klopt dan sowieso. Al zegt dat niets want gewicht staat in kg en niet in grammen.
Een personeelslid van de vervoerder kan de oorzaak zijn. Zeker als er bij afzender een telecomnaam staat.
En ook de ontvanger kan dit onterecht claimen.
Wat je kunt doen: aangifte doen bij de politie. Uitgaande van een bonafide verkoper kan die de telefoon ook blokkeren, dmv het imei nummer. In ieder claimen via klachtenprocedure bedrijf en verzekering.
Succes.
Lekker makkelijke reactie om ts te beschuldigen van fraude kerel.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:06 schreef Dries4Ever het volgende:
raar verhaal dat je een lege doos mee naar huis neemt, bijna niet geloofwaardig dat je een lege doos oppakt en niet denkt goh er zit niets in.
Dan zou het Budbee moeten zijn. Die hebben het in de kluis gelegd.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:09 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Ik weet bijna zeker dat een AH medewerker het heeft gejat
Wat heeft Ah hiermee te maken? Budbee is bezorgpartner tsquote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:09 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Ik weet bijna zeker dat een AH medewerker het heeft gejat
Dan zou je daar moeten informeren.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:11 schreef Nevertheless80 het volgende:
[..]
Dan zou het Budbee moeten zijn. Die hebben het in de kluis gelegd.
Dat is niet de taak van de ontvanger. Webshop heeft gekozen voor Budbee, die moeten er achteraan.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:19 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Dan zou je daar moeten informeren.
Gedaan. Die verwijzen weer naar Bol.com.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:19 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Dan zou je daar moeten informeren.
Doen er dus niks meequote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:19 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Dan zou je daar moeten informeren.
En Bol doet niks.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:22 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dat is niet de taak van de ontvanger. Webshop heeft gekozen voor Budbee, die moeten er achteraan.
Voor veel mensen is het gewoon handig als je toch al weet dat je niet thuis gaat zijn, dan hoeft pakketbezorger niet voor niks naar je huis te rijden + ze kunnen meerdere pakjes tegelijk dumpen op 1 plek.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:27 schreef Rode_Wijn het volgende:
Sowieso is die hele kluizenoptie opnieuw een manier om meer geld uit deze tanende markt te persen. De "duurzame" optie, ja ja ja. Alles zo goedkoop en kut mogelijk voor de hoofdprijs
Doen ze niks mee. Ooit pakketje niet gekregen van Bol terwijl track and trace aangaf van wel. Doen helemaal niks. Bol is heel matig qua service.quote:
Klopt. En je denkt dat alles dan goed gaat :pquote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:28 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Voor veel mensen is het gewoon handig als je toch al weet dat je niet thuis gaat zijn, dan hoeft pakketbezorger niet voor niks naar je huis te rijden + ze kunnen meerdere pakjes tegelijk dumpen op 1 plek.
Ja dat noemde ze vroeger een afhaalpunt.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:28 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Voor veel mensen is het gewoon handig als je toch al weet dat je niet thuis gaat zijn, dan hoeft pakketbezorger niet voor niks naar je huis te rijden + ze kunnen meerdere pakjes tegelijk dumpen op 1 plek.
Net nog eens een belletje gedaan naar bol. Kunnen niks voor me betekenen want gewicht geeft aan 800 gram pakket op track and traceeequote:
Leg uit?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:34 schreef laforest het volgende:
Je hebt het niet ter plekke gecontroleerd, het pakket geaccepteerd en mee naar huis genomen.
Nieuwe smartphone kopen. Je kunt ze juridisch niets doen. Dure fout.
Dit is echt de reinste onzin.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:34 schreef laforest het volgende:
Je hebt het niet ter plekke gecontroleerd, het pakket geaccepteerd en mee naar huis genomen.
Nieuwe smartphone kopen. Je kunt ze juridisch niets doen. Dure fout.
Heb je direct bij bol.com gekocht of was het een externe verkoper? Het gewicht bij de track &trace is natuurlijk geen argument. De verzender is aansprakelijk tot en met het moment van afleveren.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:35 schreef Nevertheless80 het volgende:
[..]
Net nog eens een belletje gedaan naar bol. Kunnen niks voor me betekenen want gewicht geeft aan 800 gram pakket op track and traceee
Die 800 gram zegt niks als de bezorger de telefoon aan het einde van de rit er uit haalt.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:35 schreef Nevertheless80 het volgende:
[..]
Net nog eens een belletje gedaan naar bol. Kunnen niks voor me betekenen want gewicht geeft aan 800 gram pakket op track and traceee
Dat dacht ik dus ook, maar niet dus volgens Bolquote:Op vrijdag 13 mei 2022 12:03 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Die 800 gram zegt niks als de bezorger de telefoon aan het einde van de rit er uit haalt.
Bij Bol direct, extra op gelet dat ik niet gezeik heb van externe verkoperquote:Op vrijdag 13 mei 2022 12:02 schreef noodgang het volgende:
[..]
Heb je direct bij bol.com gekocht of was het een externe verkoper? Het gewicht bij de track &trace is natuurlijk geen argument. De verzender is aansprakelijk tot en met het moment van afleveren.
Maar dit kan wel een nare welles nietus discussie worden zo.
Heb je ook tegen bol gezegd dat die 800gram dus niks zegt?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 12:13 schreef Nevertheless80 het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, maar niet dus volgens Bol
Hindsight is always 20/20quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:34 schreef laforest het volgende:
Je hebt het niet ter plekke gecontroleerd, het pakket geaccepteerd en mee naar huis genomen.
Nieuwe smartphone kopen. Je kunt ze juridisch niets doen. Dure fout.
Ja, daar hadden ze geen boodschap aan. Werd bijna uitgelachen.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 12:23 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Heb je ook tegen bol gezegd dat die 800gram dus niks zegt?
Dan is het juridische antwoord toch gewoon de verkoper in gebreke stellen en levering van de telefoon of terugbetaling van het geld eisen?quote:
Ja dit is het enige antwoord dan momenteel. Brief schrijven of brief laten schrijven @Nevertheless80quote:Op vrijdag 13 mei 2022 12:25 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dan is het juridische antwoord toch gewoon de verkoper in gebreke stellen en levering van de telefoon of terugbetaling van het geld eisen?
Als de verkoper dan nog weigert zal TS naar de rechter moeten.
Ik ook niet. Ben heel eerlijk en geef toe, mij was dit ook overkomen.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 12:24 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hindsight is always 20/20
Dus jij maakt elk pakketje ter plekke open, en je laat ook thuis de bezorger pas gaan als je het pakket hebt geopend. Geloof ik niet.
Dat is het niet. Wie zegt dat de TS hem er zelf uitgehaald heeft (dat zeg ik niet, maar verkoper kan dit argument gebruiken)? Had TS ten tijde van ontvangst/tekenen maar moeten checken. Doe maar aangifte. Geen poot om op te staan.quote:
Niet altijd. Laat zelf mijn pakketjes altijd bij de Primera afleveren, waar ik het personeel goed ken, omdat ik er naast pakketjes ook een paar keer per week kom voor sigaretten, een ansichtkaart, tijdschrift enz.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:07 schreef FlauwKapsel het volgende:
Geen postkantoren meer, hè? Je bent aangewezen op onopgeleid en scummy personeel van een supermarkt.
Met dit soort reacties hoop ik eigenlijk dat een case zoals TS heeft jouw eens mag overkomen. Mag jij fluiten naar je geld..quote:Op vrijdag 13 mei 2022 12:26 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat is het niet. Wie zegt dat de TS hem er zelf uitgehaald heeft. Had ten tijde van ontvangst/tekenen maar moeten checken. Doe maar aangifte. Geen poot om op te staan.
Ja en ga klacht indienen thuiswinkel waarborg,las ergens anders gelijke case en deed dit oook.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 12:25 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ja dit is het enige antwoord dan momenteel. Brief schrijven of brief laten schrijven @:Nevertheless80
Ja, dure zendingen altijd. Voor de neus van de bezorger of onder camera in postkantoor.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 12:24 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hindsight is always 20/20
Dus jij maakt elk pakketje ter plekke open, en je laat ook thuis de bezorger pas gaan als je het pakket hebt geopend. Geloof ik niet.
waar ie wel gelijk in heeft is dat een lastige zaak is, ondanks dat de winkel idd verantwoordelijk is voor de bezorging is de bewijslast moeilijk.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 12:28 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Met dit soort reacties hoop ik eigenlijk dat een case zoals TS heeft jouw eens mag overkomen. Mag jij fluiten naar je geld..
Wat heb ik er mee te maken?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 12:28 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Met dit soort reacties hoop ik eigenlijk dat een case zoals TS heeft jouw eens mag overkomen. Mag jij fluiten naar je geld..
quote:Op vrijdag 13 mei 2022 12:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
waar ie wel gelijk in heeft is dat een lastige zaak is, ondanks dat de winkel idd verantwoordelijk is voor de bezorging is de bewijslast moeilijk.
Maar bij wie ligt die bewijslast?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 12:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
waar ie wel gelijk in heeft is dat een lastige zaak is, ondanks dat de winkel idd verantwoordelijk is voor de bezorging is de bewijslast moeilijk.
Wat een gelul.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:34 schreef laforest het volgende:
Je hebt het niet ter plekke gecontroleerd, het pakket geaccepteerd en mee naar huis genomen.
Nieuwe smartphone kopen. Je kunt ze juridisch niets doen. Dure fout.
We zullen zien. Neem aan dat de TS ons op de hoogte houdt. Ik hoop wel dat hij zijn smartphone nog steeds krijgt, maar ik denk van niet.quote:
Het enige goede antwoord op deze vraag is: bel het juridisch loket.quote:
Ja, serieus? Dat vindt jouw pakketbezorger prima?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 12:29 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja, dure zendingen altijd. Voor de neus van de bezorger of onder camera in postkantoor.
Het is altijd dan wel toevallig dat ze de dure dingen eruit pikken, er vanuitgaande dat het in een onopvallende verpakking verstuurd wordt.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 13:39 schreef Marsenal het volgende:
Ik denk dat het niet mogelijk is om op een betrouwbare manier dure en kleine voorwerpen online te bestellen en te laten bezorgen en er van uit te kunnen gaan dat niemand er misbruik van maakt.
Een telefoon van 1200 euro, ik denk dat we dat soort dingen maar gewoon in een winkel moeten kopen. Want zo lang bezorgers slecht betaald worden, blijf je dit houden.
Dan teken ik niet en mag ie hem meenemen. Dit doe ik zo. Heb nog nooit issues gehad.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 13:42 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja, serieus? Dat vindt jouw pakketbezorger prima?
En denk je echt dat ie het weer meeneemt als het niet klopt? Ik niet.
Mjah, geen idee hoe dat werkt. Misschien dat ze de types doosjes na een tijdje herkennen ofzo, icm de afzender. Geen idee.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 13:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het is altijd dan wel toevallig dat ze de dure dingen eruit pikken, er vanuitgaande dat het in een onopvallende verpakking verstuurd wordt.
Okay. Ik neem dat dan maar van je aan. Wat wel zo is dat TS hier geen biet aan heeft, het kwaad is al geschied.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 13:46 schreef laforest het volgende:
[..]
Dan teken ik niet en mag ie hem meenemen. Dit doe ik zo. Heb nog issues gehad.
Daar heb je als koper bij een webshop niet veel invloed op. dus TS heeft daar ook niet veel aan.quote:Geen DPD gebruiken. Gewoon FedEx.
Staat in de TS; nee, dat heeft hij niet.quote:
Yup, dat is altijd verstandig maar TS heeft met iDeal de betaling gedaan.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 13:54 schreef Rene het volgende:
Wat ik sowieso wel doe is alles online met creditcard kopen
Op Tweakers loopt ook een topic exact hetzelfde Budee/Pakketkutpuntgelazerquote:Op vrijdag 13 mei 2022 12:29 schreef Nevertheless80 het volgende:
[..]
Ja en ga klacht indienen thuiswinkel waarborg,las ergens anders gelijke case en deed dit oook.
Pssttt... misschien is het wel dezelfde persoonquote:Op vrijdag 13 mei 2022 13:56 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Op Tweakers loopt ook een topic exact hetzelfde Budee/Pakketkutpuntgelazer
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2128586
Nee, andere bedragen, hoewel van dezelfde ordegrootte, dus wellicht gefingeerd.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 13:57 schreef PressPlayOnTape het volgende:
[..]
Pssttt... misschien is het wel dezelfde persoon
Plus zie DHL staan als bezorger, niet Budbee. Mensen kunnen niet meer lezen anno 2022.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 13:58 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Nee, andere bedragen, hoewel van dezelfde ordegrootte, dus wellicht gefingeerd.
(zou wel dezelfde kunnen zijn uiteraard, maar daar kunnen we niet zomaar vanuit gaan)
Goed punt. Ik herkende het ook al en ging er eigenlijk direct (wellicht onterecht) vanuit dat het om dezelfde user ging. Misschien kan TS zelf bevestigen dan wel ontkennen dat ie ook op tweakers dit bericht geplaatst heeft.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 13:58 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Nee, andere bedragen, hoewel van dezelfde ordegrootte, dus wellicht gefingeerd.
(zou wel dezelfde kunnen zijn uiteraard, maar daar kunnen we niet zomaar vanuit gaan)
Stel je niet zo aan. Ik lees de OP en lees het topic door en vergeet een onderdeel ervan.quote:
Overkomt de beste wel eensquote:Op vrijdag 13 mei 2022 14:00 schreef Rene het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan. Ik lees de OP en lees het topic door en vergeet een onderdeel ervan.
Nee.Heel ander verhaal dan de mijne tevens is mijn pakket kluisbezorging als ik dat verhaal lees niet. En DHL zie ik, van mij is budbeeequote:Op vrijdag 13 mei 2022 13:59 schreef PressPlayOnTape het volgende:
[..]
Goed punt. Ik herkende het ook al en ging er eigenlijk direct (wellicht onterecht) vanuit dat het om dezelfde user ging. Misschien kan TS zelf bevestigen dan wel ontkennen dat ie ook op tweakers dit bericht geplaatst heeft.
Geen rechtsbijstand. Heb geen CC.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 13:54 schreef Rene het volgende:
Geen idee wat je nu nog kan/moet doen. Wat ik sowieso wel doe is alles online met creditcard kopen. Zijn je spullen extra verzekerd.
Wellicht je eigen verzekeraar bellen of hier nog iets mee kan? Heb je rechtsbijstand?
Ja, mijn fout, ik was even verward ivm Pakketbus.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 13:59 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Plus zie DHL staan als bezorger, niet Budbee. Mensen kunnen niet meer lezen anno 2022.
Budbee is GEEN dhl
Dit ja.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 14:03 schreef Rene het volgende:
Officiele mail sturen. Termijn stellen. Aangeven dat het bij hen ligt. Etcetera etcetera. Longshot...
Het is geen postnl. 😂quote:Op vrijdag 13 mei 2022 14:05 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dit ja.
Zo snel mogelijk de winkel in gebreke stellen (schriftelijk). Ook niet afwachten op onderzoeken van PostNL, want dan geeft je de verkoper weer een argument: 'waarom heb je zo lang gewacht met reclamatie?'
TL:DR alles is kut.
Godver, ik haal alles door mekaar!quote:
Wat lezen mensen slecht hier. Wat een total shitshow :pquote:Op vrijdag 13 mei 2022 14:07 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Godver, ik haal alles door mekaar!
Maar goed dat ik geen bezorger ben!
On-topic:quote:Op vrijdag 13 mei 2022 14:07 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Wat lezen mensen slecht hier. Wat een total shitshow :p
Gewicht staat er wel achter de komma op dus zeker niet alleen in kilogrammen.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:05 schreef Johannes788 het volgende:
Dit is nogal lastig. Waar is het fout gegaan.
Het bedrijf (vast niet bol.com) kan een lege doos gestuurd hebben. Of een medewerker drukt de telefoon achterover. Gewicht klopt dan sowieso. Al zegt dat niets want gewicht staat in kg en niet in grammen.
Een personeelslid van de vervoerder kan de oorzaak zijn. Zeker als er bij afzender een telecomnaam staat.
En ook de ontvanger kan dit onterecht claimen.
Wat je kunt doen: aangifte doen bij de politie. Uitgaande van een bonafide verkoper kan die de telefoon ook blokkeren, dmv het imei nummer. In ieder claimen via klachtenprocedure bedrijf en verzekering.
Succes.
Bullshit. Juridisch is dit gewoon het probleem van de verkoper. Alleen bewijstechnish kan dit nog wel een dingetje worden (alhoewel ook dat primair het proven verkoper is overigens. Die moet bewijzen dat te het ontvangen heeft)quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:34 schreef laforest het volgende:
Je hebt het niet ter plekke gecontroleerd, het pakket geaccepteerd en mee naar huis genomen.
Nieuwe smartphone kopen. Je kunt ze juridisch niets doen. Dure fout.
Ga ik er morgen ook ff 1 bestellen en hetzelfde claimen. Laten hun maar bewijzen dat het niet zo is.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bullshit. Juridisch is dit gewoon het probleem van de verkoper. Alleen bewijstechnish kan dit nog wel een dingetje worden (alhoewel ook dat primair het proven verkoper is overigens. Die moet bewijzen dat te het ontvangen heeft)
Wat ben jij vermoeiend.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:46 schreef laforest het volgende:
[..]
Ga ik er morgen ook ff 1 bestellen en hetzelfde claimen. Laten hun maar bewijzen dat het niet zo is.
Dit noemen we fraude.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:46 schreef laforest het volgende:
[..]
Ga ik er morgen ook ff 1 bestellen en hetzelfde claimen. Laten hun maar bewijzen dat het niet zo is.
Hoe werkt dat dan?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 12:29 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja, dure zendingen altijd. Voor de neus van de bezorger of onder camera in postkantoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pools are perfect for holding water"
Alsof pakketbezorgers dat dan ook doen :pquote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan?
"Hej, kan je even wachten tot ik de inhoud controleer?"
En de bezorger wacht dan daadwerkelijk? Hij is niet al weg voordat je "bedankt!" kan zeggen?
Precies. Laforest zit gewoon een beetje te liegen.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:49 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Alsof pakketbezorgers dat dan ook doen :p
Zeker weten. Geen 1 bezorger die alleen maar tijdsdruk hebben gaat dit doen. Of ze lachen laforest uit. Wat ik dan hoop.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Precies. Laforest zit gewoon een beetje te liegen.
quote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan?
"Hej, kan je even wachten tot ik de inhoud controleer?"
En de bezorger wacht dan daadwerkelijk? Hij is niet al weg voordat je "bedankt!" kan zeggen?Dit doe ik altijd voordat ik teken voor dure of breekbare bestellingen. Snap niet dat je daar zo raar op reageert.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woon je in een dorp waar 1 pakket wordt bezorgt?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:53 schreef laforest het volgende:
[..]
Dit doe ik altijd voordat ik teken voor dure
of breekbare bestellingen. Snap niet dat je daar zo raar op reageert.
Ik woon op een eiland, kerel. Ik ken de bezorgers hier.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:53 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Woon je in een dorp waar 1 pakket wordt bezorgt? Anders troll je gewoon kerel.
Geen enkele bezorger accepteert dat of heeft de tijd voor dit.
In de rest van een normaal landschap doen ze dat niet. Dan weet je dat.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:59 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik woon op een eiland, kerel. Ik ken de bezorgers hier.
prima dat je zo eigenwijs en lelijk loopt te doen, hier even de werkelijkheid;quote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:59 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik woon op een eiland, kerel. Ik ken de bezorgers hier.
Amen. En dat voor een moderator.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:05 schreef freak1 het volgende:
[..]
prima dat je zo eigenwijs en lelijk loopt te doen, hier even de werkelijkheid;
-de verkoper is verantwoordelijk om het product (en niet het pakket) in jouw handen te krijgen. dat moeten ze bewijzen dat dat is gelukt. en ja dat is soms ook gewoon bluffen en volhouden.
-prima joh, ga lekker fraude plegen, maar bij een telefoon is het eerste wat gebeurd het IMEI nummer als gestolen opgeven en blokkeren. dus dat heb je geen moer aan die telefoon en zogauw je hem aanzet pingt hij met locatie. succes met je fraude dus
-en dan je verhaal over "ik maak eerst open dan pas teken ik". dat mag helemaal niet. je tekent voor ontvangst, niet voor de inhoud. als die bezorger je het pakket laat openmaken voor je tekent is dat helemaal het probleem van de bezorger. maar wat als het pakket open is en dan zeg je, nee de inhoud is stuk, ik accepteer het pakket niet, wat denk je dat er gebeurd dan? dan zegt die teken nou maar en zoek het uit, je hebt het pakket immers ontvangen.
iets met klok en klepel en grote verhalen.
Zeer scherp.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:06 schreef Dries4Ever het volgende:
raar verhaal dat je een lege doos mee naar huis neemt, bijna niet geloofwaardig dat je een lege doos oppakt en niet denkt goh er zit niets in.
niet raar. een beetje telefoon weegt inclusief verpakking rond de 300 a 400 gram. in een doos waar verpakkingsmateriaal zit en een beetje stevige doos weegt ook al snel 200 a 300 gram. verpakkingszooi erin nou dan denk je lekker lichte telefoon maar dat verschil ga je echt niet voelen, zeker niet in de vluggigheid.quote:
Ook juist. De telefoonverpakkingen anno nu wegen geen hol meer. Zit alleen nog maar telefoon en oplaadkabeltje in.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:10 schreef freak1 het volgende:
[..]
niet raar. een beetje telefoon weegt inclusief verpakking rond de 300 a 400 gram. in een doos waar verpakkingsmateriaal zit en een beetje stevige doos weegt ook al snel 200 a 300 gram. verpakkingszooi erin nou dan denk je lekker lichte telefoon maar dat verschil ga je echt niet voelen, zeker niet in de vluggigheid.
prima aannemelijk dus.
Waar slaat dit nou op. Hij legt uit hoe de gedachten van de leverancier lopen. Het is gemakkelijk om zo fraude te plegen, want waarom laat TS dat ding niet thuis bezorgen?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 12:28 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Met dit soort reacties hoop ik eigenlijk dat een case zoals TS heeft jouw eens mag overkomen. Mag jij fluiten naar je geld..
laforest post hier alleen kansloze nutteloze reacties. het is blijkbaar allemaal de schuld van TS en hij heeft de wijsheid in pacht. hij doet zogenaamd allerlei zaken alleen maar perfect en lult uit zijn nek (als je moet tekenen voor je pakket is die bezorger flink gekke henkie als hij je dat pakket laat openmaken voor tekenen maargoed) en het is allemaal gelul achteraf waar TS niets aan heeft. verder de statement "je hebt gewoon pech" slaat al helemaal nergens op en is niet een (juridisch) onderbouwd. wellicht flauwe verwensing naar hem maar die re3acties van laforest slaan echt nergens op.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:11 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou op. Hij legt uit hoe de gedachten van de leverancier lopen. Het is gemakkelijk om zo fraude te plegen, want waarom laat TS dat ding niet thuis bezorgen?
Omdat hij zoals zoveel mensen overdag werkt en dit netjes in een kluis laat afleveren en zo een beetje aan het milieu denkt? Schijthekel aan mensen die nooit thuis en wel pakketjes laten afleveren dus hulde voor ts. Albert heijn maakt er zelfs reclame over zie artikel gepost in dit topic hoe handig het wel niet is.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:11 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou op. Hij legt uit hoe de gedachten van de leverancier lopen. Het is gemakkelijk om zo fraude te plegen, want waarom laat TS dat ding niet thuis bezorgen?
Zijn genoeg redenen voor. Bijvoorbeeld Als je de hele week niet thuis bent overdag. Is ook niet zo relevant waarom TS daarvoor gekozen heeft. Hindsight etc etcquote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:11 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou op. Hij legt uit hoe de gedachten van de leverancier lopen. Het is gemakkelijk om zo fraude te plegen, want waarom laat TS dat ding niet thuis bezorgen?
Inderdaad, het kan heel handig zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:15 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zijn genoeg redenen voor. Bijvoorbeeld Als je de hele week niet thuis bent overdag. Is ook niet zo relevant waarom TS daarvoor gekozen heeft. Hindsight etc etc
plus, waar is de inhoud weggehaald.. als dat onderweg ergens is gebeurd na het sorteercentrum (waar gewogen wordt) dan helpt het thuisbezorgen geen fluit.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:15 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zijn genoeg redenen voor. Bijvoorbeeld Als je de hele week niet thuis bent overdag. Is ook niet zo relevant waarom TS daarvoor gekozen heeft. Hindsight etc etc
Sorry hoor, maar 1200 euro is een berg geld. Ik zou het op een ander tijdstip bij me laten bezorgen. Ik dacht dat voor telefoons ook een krabbel gezet moest worden.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:14 schreef freak1 het volgende:
[..]
laforest post hier alleen kansloze nutteloze reacties. het is blijkbaar allemaal de schuld van TS en hij heeft de wijsheid in pacht. hij doet zogenaamd allerlei zaken alleen maar perfect en lult uit zijn nek (als je moet tekenen voor je pakket is die bezorger flink gekke henkie als hij je dat pakket laat openmaken voor tekenen maargoed) en het is allemaal gelul achteraf waar TS niets aan heeft. verder de statement "je hebt gewoon pech" slaat al helemaal nergens op en is niet een (juridisch) onderbouwd. wellicht flauwe verwensing naar hem maar die re3acties van laforest slaan echt nergens op
Moet ik nu echt aan jouw gaan verantwoorden dat ik heb gekozen voor een kluisbezorging? Wat een droevig niveau.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:11 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou op. Hij legt uit hoe de gedachten van de leverancier lopen. Het is gemakkelijk om zo fraude te plegen, want waarom laat TS dat ding niet thuis bezorgen?
Ben je in het echte leven ook zo? Bedankt voor de niet hulp die je me biedt.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:18 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar 1200 euro is een berg geld. Ik zou het op een ander tijdstip bij me laten bezorgen. Ik dacht dat voor telefoons ook een krabbel gezet moest worden.
En dat milieu, dat is een bullshitargument in dit geval. Mensen willen ook geen windmolen achter hun huis, hoeveel dat het milieu ook redt. En zo'n telefoon wordt in elkaar gezet door arme kinderen. Dus dag milieuargument.
ik gebruik toch ook geen milieu argument?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:18 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar 1200 euro is een berg geld. Ik zou het op een ander tijdstip bij me laten bezorgen. Ik dacht dat voor telefoons ook een krabbel gezet moest worden.
En dat milieu, dat is een bullshitargument in dit geval. Mensen willen ook geen windmolen achter hun huis, hoeveel dat het milieu ook redt. En zo'n telefoon wordt in elkaar gezet door arme kinderen. Dus dag milieuargument.
Er is een groot verschil tussen verantwoording vragen en je iets afvragen, Leezzzeeenn.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:19 schreef Nevertheless80 het volgende:
[..]
Moet ik nu echt aan jouw gaan verantwoorden dat ik heb gekozen voor een kluisbezorging? Wat een droevig niveau.
Zo komt het wel over voor meerdere users en dus ook ts. Je draagt niks bij aan een oplossing kerel.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:22 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen verantwoording vragen en je iets afvragen, Leezzzeeenn.
ik vraag mij dan wel af wat je bijdraagt aan de concrete vraag van TS als je alleen maar weet te melden hoe jij het zou doen en verder geen enkel advies geeft waar TS wat aan heeft. maargoed dat kwam naar boven toen ik aan het Leezzzzeeennnn wasquote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:22 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen verantwoording vragen en je iets afvragen, Leezzzeeenn.
Ja. En helpen kan ik je niet. Het is inderdaad lullig voor jou, maar ik had dit gewoon anders gedaan. Ik heb ook drie sloten op mijn fiets, er zijn heel veel grijpgrage handen in deze wereld.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:20 schreef Nevertheless80 het volgende:
[..]
Ben je in het echte leven ook zo? Bedankt voor de niet hulp die je me biedt.
Wat ben jij superieur dat je het anders had gedaan. Man ow man, wat heb je het goed voor mekaar.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:24 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ja. En helpen kan ik je niet. Het is inderdaad lullig voor jou, maar ik had dit gewoon anders gedaan. Ik heb ook drie sloten op mijn fiets, er zijn heel veel grijpgrage handen in deze wereld.
maar leg me dan eens concreet uit;quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:24 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ja. En helpen kan ik je niet. Het is inderdaad lullig voor jou, maar ik had dit gewoon anders gedaan. Ik heb ook drie sloten op mijn fiets, er zijn heel veel grijpgrage handen in deze wereld.
Hangt denk ik heel erg van je woonplaats en bezorger af. Zelf nooit problemen gehad met dure pakketjes (even afkloppen).quote:Op vrijdag 13 mei 2022 13:39 schreef Marsenal het volgende:
Een telefoon van 1200 euro, ik denk dat we dat soort dingen maar gewoon in een winkel moeten kopen. Want zo lang bezorgers slecht betaald worden, blijf je dit houden.
Dit, het is EXACT hetzelfde. Exact.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:27 schreef freak1 het volgende:
[..]
maar leg me dan eens concreet uit;
het pakketje komt ipv de kluis bij jou thuis aan. met blijdschap doe je de deur open.. de grote dag is daar!!!
sigaartje huppelt vrolijk naar binnen en maakt zijn pakketje open. ach en wee, het pakket bevat alleen verpakkingsmateriaal en geen product!
hoe heeft je ogenschijnlijk briljante oplossing nu een andere uitkomst gekregen?
Ik zit wel vaker op het consumentenbond forum, daar staat dit verhaal al op zag ik :pquote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:27 schreef GS-Raw het volgende:
Je verhaal op trustpilot, Facebook, Twitter etc plaatsen?
Twee cruciale fouten,quote:Waardevolle info:
betaald met iDeal en geen rechtsbijstandverzekering.
Je denkt dat de TS dat inmiddels niet al door had?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Twee cruciale fouten,
1. Betaal online met creditcard of Paypal, niet met debitcard, iDeal of direct geld overmaken
2. Neem een rechtsbijstandsverzekering, niet alleen hiervoor, ook voor een conflict met werkgever of verhuurder, etc etc etc
Denk dat ts dat nu al weet ja die 2 zakenquote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Het niet aankomen van de bestelde waar is het probleem van de verkoper, en de bewijslast ligt bij de verkoper.
[..]
Twee cruciale fouten,
1. Betaal online met creditcard of Paypal, niet met debitcard, iDeal of direct geld overmaken
2. Neem een rechtsbijstandsverzekering, niet alleen hiervoor, ook voor een conflict met werkgever of verhuurder, etc etc etc
Het er even nog inwrijven.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:33 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je denkt dat de TS dat inmiddels niet al door had?
Ik heb al voor tienduizenden euros online besteld, cameras, lenzen, laptops, desktops, smartwatches, telefoons, god weet wat voor electronica, etc etc etc. Nooit, letterlijk NOOIT een probleem gehad met de pakketbezorger of de online winkel.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:27 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Hangt denk ik heel erg van je woonplaats en bezorger af. Zelf nooit problemen gehad met dure pakketjes (even afkloppen).
Dat is werkelijk waar helemaal top voor je.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb al voor tienduizenden euros online besteld, cameras, lenzen, laptops, desktops, smartwatches, telefoons, god weet wat voor electronica, etc etc etc. Nooit, letterlijk NOOIT een probleem gehad met de pakketbezorger of de online winkel.
Maar goed, altijd met CC betalen, geen CC betaling mogelijk? Doei!
Na een jaar of 20 fora op internet lezen verbaasd het me dat er nog steeds mensen zijn die dit niet door hebben eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:33 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je denkt dat de TS dat inmiddels niet al door had?
Want iedereen zit op reddit en andere fora?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Na een jaar of 20 fora op internet lezen verbaasd het me dat er nog steeds mensen zijn die dit niet door hebben eerlijk gezegd.
mwah. je punt over rechtsbijstand ben ik het mee eens. dat cc/paypal niet zo.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb al voor tienduizenden euros online besteld, cameras, lenzen, laptops, desktops, smartwatches, telefoons, god weet wat voor electronica, etc etc etc. Nooit, letterlijk NOOIT een probleem gehad met de pakketbezorger of de online winkel.
Maar goed, altijd met CC betalen, geen CC betaling mogelijk? Doei!
moet wel zeggen dat gebruikers als jij een reden zijn fora te mijden.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:37 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Want iedereen zit op reddit en andere fora?
Denk wel dat ts met een aangifte en CC idd veel sterker had gestaan. Maar achteraf is makkelijk praten. Je gaat er vanuit dat een grote shop zijn proces op orde heeft als ook zaken wel eens mis gaan. Helaas.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:37 schreef freak1 het volgende:
[..]
mwah. je punt over rechtsbijstand ben ik het mee eens. dat cc/paypal niet zo.
een keer een issue? prima, trek de betaal authorisatie maar in. ah maar de verkoper zegt, joh, wij hebben wel geleverd, hier is de tracktrace.
prima zegt meneer onderwater, dat zal wel, maar het was een leeg pakket..
dat gaat 1 keer goed.. en dan geven ze je het voordeel van de twijfel. maar de tweede keer zegt je CC maatschappij ook van prima, tot hier en niet verder, bewijs maar eens dat die doos leeg was..
een credit card is geen wondermiddel. het had hier wellicht geholpen.. maar wellicht ook niet..
please do.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
moet wel zeggen dat gebruikers als jij een reden zijn fora te mijden.
Doe ik bij dure artikelen ook inderdaad. Telefoons had ik laatst geen keus, die werden gewoon gefactureerd door Vodafone met de volgende rekening.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb al voor tienduizenden euros online besteld, cameras, lenzen, laptops, desktops, smartwatches, telefoons, god weet wat voor electronica, etc etc etc. Nooit, letterlijk NOOIT een probleem gehad met de pakketbezorger of de online winkel.
Maar goed, altijd met CC betalen, geen CC betaling mogelijk? Doei!
Alsof ik dat echt ga doen.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:05 schreef freak1 het volgende:
[..]
prima dat je zo eigenwijs en lelijk loopt te doen, hier even de werkelijkheid;
-de verkoper is verantwoordelijk om het product (en niet het pakket) in jouw handen te krijgen. dat moeten ze bewijzen dat dat is gelukt. en ja dat is soms ook gewoon bluffen en volhouden.
-prima joh, ga lekker fraude plegen, maar bij een telefoon is het eerste wat gebeurd het IMEI nummer als gestolen opgeven en blokkeren. dus dat heb je geen moer aan die telefoon en zogauw je hem aanzet pingt hij met locatie. succes met je fraude dus
-en dan je verhaal over "ik maak eerst open dan pas teken ik". dat mag helemaal niet. je tekent voor ontvangst, niet voor de inhoud. als die bezorger je het pakket laat openmaken voor je tekent is dat helemaal het probleem van de bezorger. maar wat als het pakket open is en dan zeg je, nee de inhoud is stuk, ik accepteer het pakket niet, wat denk je dat er gebeurd dan? dan zegt die teken nou maar en zoek het uit, je hebt het pakket immers ontvangen.
iets met klok en klepel en grote verhalen.
even voor jou en sigaartje en alle andere wijsneuzen die het de hele tijd over de CC hebben;quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:49 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Doe ik bij dure artikelen ook inderdaad. Telefoons had ik laatst geen keus, die werden gewoon gefactureerd door Vodafone met de volgende rekening.
Maar boven de ongeveer 200 euro pak ik de creditcard inderdaad.
lekker selectief reagerenquote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:54 schreef laforest het volgende:
[..]
Alsof ik dat echt ga doen.
Jemig, sarcasme is niet je sterkste vak.
Ik betaal tegenwoordig eigenlijk overal met CC, cashback deal van de kaart aanbieder, tussen de 50 cent en 3 Euro per 100 Euro omzet afhankelijk van wat er waar aangeschaft wordtquote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:49 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Doe ik bij dure artikelen ook inderdaad. Telefoons had ik laatst geen keus, die werden gewoon gefactureerd door Vodafone met de volgende rekening.
Maar boven de ongeveer 200 euro pak ik de creditcard inderdaad.
kwestie van een goede CC aanbieder zoeken. ING zou ik nog niet als bank willen hebbenquote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:55 schreef freak1 het volgende:
heb je ooit de voorwaarden doorgelezen? zo vergoed de ING CC maar tot 250 euro aan een mobiele telefoon.. en max 10K per jaar..
We weten je fantastische creditcard verhaal nu wel.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik betaal tegenwoordig eigenlijk overal met CC, cashback deal van de kaart aanbieder, tussen de 50 cent en 3 Euro per 100 Euro omzet afhankelijk van wat er waar aangeschaft wordt
Zo zou het moeten gaan ja idd. Conclusie: ze maken teveel winst dat ze het dus die keren dat het mis gaat niet interesseert. Zomaar een gok.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 18:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Succes TS, ik hoop dat je aangifte helpt en dat het wordt opgelost.
Ik begrijp bol niet. Ik bestelde een foon voor zoon bij kpn, 240 euro. Kreeg een bestelbevestiging, een mail om de bezorging in te plannen en een filmpje hoe ik de foon in ontvangst moest nemen. Bezorger kwam binnen, scande mijn id, ik moest mijn handtekening zetten en we maakten het pakje open. En dat voor een foon van 240 euro.
Bol kiest zelf voor het verzenden via random wat dan ook. Juist met zulke bedragen zou je toch denken dat bol er meer werk van maakt om iets duurs goed bij de ontvanger te krijgen?
Blijkbaar.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 18:21 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Zo zou het moeten gaan ja idd. Conclusie: ze maken teveel winst dat ze het dus die keren dat het mis gaat niet interesseert. Zomaar een gok.
Loooooolquote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:58 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
We weten je fantastische creditcard verhaal nu wel.
Advocaten zijn duur hoorquote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:46 schreef laforest het volgende:
[..]
Ga ik er morgen ook ff 1 bestellen en hetzelfde claimen. Laten hun maar bewijzen dat het niet zo is.
Was het bij jou onderdeel van een abonnement? Dat is identificatie voor vereist.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 18:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Succes TS, ik hoop dat je aangifte helpt en dat het wordt opgelost.
Ik begrijp bol niet. Ik bestelde een foon voor zoon bij kpn, 240 euro. Kreeg een bestelbevestiging, een mail om de bezorging in te plannen en een filmpje hoe ik de foon in ontvangst moest nemen. Bezorger kwam binnen, scande mijn id, ik moest mijn handtekening zetten en we maakten het pakje open. En dat voor een foon van 240 euro.
Bol kiest zelf voor het verzenden via random wat dan ook. Juist met zulke bedragen zou je toch denken dat bol er meer werk van maakt om iets duurs goed bij de ontvanger te krijgen?
Dan nog vind ik het allemaal best slordig en willekeur.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 06:48 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Was het bij jou onderdeel van een abonnement? Dat is identificatie voor vereist.
TS heeft een los toestel besteld. Dat zit het verschil.
datvis afhankelijk van de bezorgdienst.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:05 schreef freak1 het volgende:
[..]
-en dan je verhaal over "ik maak eerst open dan pas teken ik". dat mag helemaal niet. je tekent voor ontvangst, niet voor de inhoud. als die bezorger je het pakket laat openmaken voor je tekent is dat helemaal het probleem van de bezorger. maar wat als het pakket open is en dan zeg je, nee de inhoud is stuk, ik accepteer het pakket niet, wat denk je dat er gebeurd dan? dan zegt die teken nou maar en zoek het uit, je hebt het pakket immers ontvangen.
Hulde voor dit antwoord. Je kunt toch aangifte doen tegen bol als TS zijnde, of niet?quote:Op zaterdag 14 mei 2022 07:46 schreef freak1 het volgende:
het zou overigens wel eens fijn zijn als een modje gewoon in dit soort topics de snoeischaar wat strakker hanteerde.. van die lulverhalen (zelfs van mods) over hoe fantastisch ze zijn en wat voor mongool TS wel niet is omdat die geen CC gebruikt kennen we nu wel. totaal irrelevant en onbehulpzaam. zeker omdat, wanneer het moment daar is en men de magische krachten van de CC gaat gebruiken en ze te horen krijgen amar meneer, u heeft wel iets besteld en de tracktrace zegt dat u het hebt gehad, dus bewijs maar dat je het niet hebt gehad, dan piepen ze wel anders.
en domme opmerkingen als "TS had ook nooit bij bol moeten bestellen zulke dure dingen" en "ik maak pakketjes altijd open voor ik teken".
gelul van de bovenste plank. al bestel je wat bij okkietokkie.nl het maakt geen fluit uit. de verkoper heeft een plicht het product bij je af te leveren en als je meld joh, ik heb niks gehad, dan heeft de verkoper het te bewijzen. een tracktrace dat er een pakket bij je is afgeleverd is geen bewijs. prima, er is een pakket waarvan de verkoper claimt dat het product erin zat van a naar b gegaan. daarmee is nog geen product in handen van de klant. en als de klant vervolgens met een aangifte komt dat het product er niet in zat en als gestolen opgegeven heeft (wat overigens NIET de taak van de klant is maar van de verkoper) dan is het helemaal kwaad kersen eten als verkoper..
dus laten we gewoon TS eens helpen, TS heeft wat dat betreft de juiste dingen gedaan. product besteld , pakket ontvangen, opengemaakt, pakket is leeg en aan verkoper gemeld. klaar. omdat er van die grapjassen bijzitten die claimen dat pakketten leeg zijn zoals modjes hier op dit forum blijkbaar, is bol daar niet zo happig op om maar meteen te vergoeden. dat is hun goed recht. maar het veranderd niets aan de rechtspositie van TS.
oftewel, de juiste gang van zaken
-TS heeft alles netjes gedaan,. product gekocht, betaald (en hoe dat betaald is doet niet ter zake)
-bol heeft een pakket ergens afgeleverd op een plek die TS uitkoos
-TS heeft het pakket opgehaald, opengemaakt en het product zat er niet in
-TS heeft dat gemeld bij bol
-bol speelt blufpoker dat TS het wel heeft gehad
wat er had moeten gebeuren
-TS had aan moeten geven bij bol "nietus" en aan moeten geven dat bol aangifte moet doen van diefstal met daarbij ook het verzoek om het imei nummer te blokkeren en de telefoon onbruikbaar te maken, evenals ene nieuw toestel op te sturen. en als bol weigert, simpelweg blijven escaleren en aandringen. blijven ze weigeren? geschillencommissie.
bol gooit nu simpelweg een eerste horde op voor al die horken die zogenaamd lege pakketjes krijgen. die willen niet dat er aangifte wordt gedaan, want als dan blijkt dat die telefoon toch in hun handen is zijn ze de sjaak. dat is in dit geval niet zo dus TS kan vrolijk aangifte laten doen.
aangifte was geen slimme actie op dit moment. evenals het niet hebben van rechtsbijstand, maar dat is allemaal achteraf gepraat. die aangifte doen is niet zo slim want je doet aangifte van een diefstal van een product wat je nooit hebt gehad. er is nooit iets van jou gestolen, er is iets van bol gestolen. immers, het product moet aan je overhandigd worden voor het van jou is. en dat is nooit gebeurd...
Jup, dat wel. Maar op deze manier weet de verzender wél dat het pakket op de juiste plek terecht is gekomen en zou eigenlijk altijd bij dure producten gebruikt moeten worden.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 06:48 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Was het bij jou onderdeel van een abonnement? Dat is identificatie voor vereist.
TS heeft een los toestel besteld. Dat zit het verschil.
daar ben je dan veel meer aan kwijt dan dat heel die telefoon kost, letterlijk geld weggooienquote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
kwestie van een goede CC aanbieder zoeken. ING zou ik nog niet als bank willen hebben
Aangifte van?quote:Op zaterdag 14 mei 2022 08:25 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Hulde voor dit antwoord. Je kunt toch aangifte doen tegen bol als TS zijnde, of niet?
nee dat is pertinent incorrect.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 08:24 schreef mschol het volgende:
[..]
datvis afhankelijk van de bezorgdienst.
bij een postnl, dpd, dhl etc klopt dit wel. (al kan je een pakket gewoon weigeren als je ziet dat doos beschadigd is)
bij een goed verzonden pakket met ups, fedex e.d. kan je schade gewoon laten noteren en kan de verzender dit claimen
Dat weigeren gaat dus niet als het in een pakketkluis wordt gelegd. Dan zou er eigenlijk moeten worden gefilmd vanaf intoetsen pin tot je het pakket hebt.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 08:24 schreef mschol het volgende:
[..]
datvis afhankelijk van de bezorgdienst.
bij een postnl, dpd, dhl etc klopt dit wel. (al kan je een pakket gewoon weigeren als je ziet dat doos beschadigd is)
bij een goed verzonden pakket met ups, fedex e.d. kan je schade gewoon laten noteren en kan de verzender dit claimen
niets. bol heeft nog niets fout gedaan. ze hebben een pakket bezorgd en zij claimen dat er inhoud in zat. TS claimt van niet. bol heeft bewijsplicht dat de inhoud er in zat. een gewicht opgeven ontheft hen niet van bewijsplicht.quote:
en dat is dan ook de juiste manier.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 08:40 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat weigeren gaat dus niet als het in een pakketkluis wordt gelegd. Dan zou er eigenlijk moeten worden gefilmd vanaf intoetsen pin tot je het pakket hebt.
Maar zoals altijd: recht hebben en je recht krijgen zijn 2 verschillende dingen.
Ik heb ook es een pakket geweigerd omdat het helemaal kapot was. Zaten manga's voor mn dochter in. Heb het bedrijf gemaild en gevraagd of zij het konden nakijken en als alles klopte en nog heel was en opnieuw konden sturen. Dat hebben ze netjes gedaan.
Gewoon de dozen met een bepaald gewicht/afmeting openscheuren en kijken wat erin zit. Ik heb het laatste half jaar al drie zendingen ontvangen die duidelijk waren geopend, in de jaren daarvoor nooit. Zat gelukkig drie keer iets in wat niet de moeite was om te jatten dus heb het maar laten gaan, de inhoud was nog intact dus boeien. Ik laat zelf niks duurs meer verzenden tenzij het bijna onmogelijk is om te jatten (groot en/of zwaar dus).quote:Op vrijdag 13 mei 2022 13:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het is altijd dan wel toevallig dat ze de dure dingen eruit pikken, er vanuitgaande dat het in een onopvallende verpakking verstuurd wordt.
dat zeg ik ook niet, lezen..quote:Op zaterdag 14 mei 2022 08:39 schreef freak1 het volgende:
[..]
nee dat is pertinent incorrect.
je tekent voor ontvangst. that's it. je hebt geen enkel recht om het pakket open te maken, te controleren of de inhoud je bevalt, en dan pas te tekenen. daar teken je immers ook niet voor.
ik heb het nergens over of de inhoud bevalt, dat maak jij ervan..quote:en als het pakket beschadigd is, en je wilt het niet ontvangen, dan teken je niet en stuur je het retour.
de bezorgdienst heeft een plicht om het pakket onbeschadigd van a naar b te vervoeren. niet om het bokje te zijn als de inhoud je niet bevalt.
Dan begreep ik je verkeerd. Ik gaf aan dat je een pakket niet mag openen voor je tekent en jij zegt dat is afhankelijk van de bezorgdienst. Ik maak hierop uit dat je bedoelde dat je pakketten mag weigeren als het pakket beschadigd is, dat zijn we geheel met elkaar eens.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 08:55 schreef mschol het volgende:
[..]
dat zeg ik ook niet, lezen..
[..]
ik heb het nergens over of de inhoud bevalt, dat maak jij ervan..
wel als door hun toedoen de inhoud beschadigd is en het goed (lees verzekerd bij een ups of fedex) verzonden is.
been there, done that
Bol.com is de tussenpartij waar jij het hebt gekocht dus zij moeten de verantwoordelijkheid en communicatie op zich nemen.quote:
Daarmee bedoel je budbee?quote:Op zaterdag 14 mei 2022 10:24 schreef HSG het volgende:
[..]
Bol.com is de tussenpartij waar jij het hebt gekocht dus zij moeten de verantwoordelijkheid en communicatie op zich nemen.
Met andere woorden....zij moeten dit met de afzender gaan oplossen.
was ik wat te onduidelijk in danquote:Op zaterdag 14 mei 2022 09:08 schreef freak1 het volgende:
[..]
Dan begreep ik je verkeerd. Ik gaf aan dat je een pakket niet mag openen voor je tekent en jij zegt dat is afhankelijk van de bezorgdienst. Ik maak hierop uit dat je bedoelde dat je pakketten mag weigeren als het pakket beschadigd is, dat zijn we geheel met elkaar eens.
Ik weet niet hoor maar er wordt al tijden niet meer getekend aan de deur hier. Bij geeneen bezorger. Sinds corona dan.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:53 schreef laforest het volgende:
[..]
Dit doe ik altijd voordat ik teken voor dure of breekbare bestellingen. Snap niet dat je daar zo raar op reageert.
Op zijn eiland wel, want hij kent de bezorgers. Je weet zelluf G.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 10:36 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor maar er wordt al tijden niet meer getekend aan de deur hier. Bij geeneen bezorger. Sinds corona dan.
Ja, op eilanden heb je niet veel keuze. Houd eens op met flamen.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 10:44 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Op zijn eiland wel, want hij kent de bezorgers. Je weet zelluf G.
kap dan zelf met uitlokken en compleet irrelevante zaken te posten en topics om zeep te helpen.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 10:50 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja, op eilanden heb je niet veel keuze. Houd eens op met flamen.
Mijn reacties zijn serieus. Doe normaal.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 11:05 schreef freak1 het volgende:
[..]
kap dan zelf met uitlokken en compleet irrelevante zaken te posten en topics om zeep te helpen.
Heb je reacties eens doorgelezen. Duidelijk niet normaal.Je helpt TS helemaal niet. Slordig als moderator.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 11:25 schreef laforest het volgende:
[..]
Mijn reacties zijn serieus. Doe normaal.
rot op. een betere reactie is er niet hierop.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 11:25 schreef laforest het volgende:
[..]
Mijn reacties zijn serieus. Doe normaal.
hier zit geen greintje waarheid in en het is bagger advies. puur flamen.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:34 schreef laforest het volgende:
Je hebt het niet ter plekke gecontroleerd, het pakket geaccepteerd en mee naar huis genomen.
Nieuwe smartphone kopen. Je kunt ze juridisch niets doen. Dure fout.
ook onzin. wie zegt dat TS hem er niet uit heeft gehaald? allemaal aannames. ik ga er even vanuit dat TS niet de inhoud eruit haalt met alle gevolgen van dien en dan vervoglens een topic aanmaakt met jongens ik heb een product van 1200 ballen niet gehad help me bitte.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 12:26 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat is het niet. Wie zegt dat de TS hem er zelf uitgehaald heeft (dat zeg ik niet, maar verkoper kan dit argument gebruiken)? Had TS ten tijde van ontvangst/tekenen maar moeten checken. Doe maar aangifte. Geen poot om op te staan.
mooi dan maak je die zending open onder de camera. wie zegt dat jij hem niet al leeg hebt gehaald, weer dichtgeplakt en dan voor een camera opnieuw open maken? 0 juridisch advies, 0 waarde en wederom achteraf gelul.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 12:29 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja, dure zendingen altijd. Voor de neus van de bezorger of onder camera in postkantoor.
sarcastisch of niet, 0 toegevoegde waarde en aanzetten tot fraude. er zijn er voor minder gebandquote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:46 schreef laforest het volgende:
[..]
Ga ik er morgen ook ff 1 bestellen en hetzelfde claimen. Laten hun maar bewijzen dat het niet zo is.
inhoud van pakket controleren voor tekenen, mag gewoon niet. je tekent niet voor de inhoud, je tekent voor het pakket zelf. waardeloze bezorger als hij het toelaat en als de inhoud niet klopt, wat dan? ik teken niet neem het open pakket maar weer mee? dan is die bezorger zwaar het bokjequote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:53 schreef laforest het volgende:
[..]
Dit doe ik altijd voordat ik teken voor dure of breekbare bestellingen. Snap niet dat je daar zo raar op reageert.
tof. blijf lekker op je eiland en start een FOK! Island Edition en geef eens fatsoenlijk advies.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:59 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik woon op een eiland, kerel. Ik ken de bezorgers hier.
Goede samenvatting.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 11:48 schreef freak1 het volgende:
[..]
rot op. een betere reactie is er niet hierop.
lees ze dan zelf ff terug man;
[..]
hier zit geen greintje waarheid in en het is bagger advies. puur flamen.
zelfs al had TS het ter plekke gecontroleerd dan had hij daar niets aan gehad. wat had hij moeten doen? schreeuwen tegen het kluisje?
verder kan hij ze juridisch heel veel doen. pakket =! inhoud. dat TS een pakket heeft maakt nog niet dat TS inhoud heeft. verkoper heeft juridisch een plicht de inhoud bij TS te krijgen. en dat te bewijzen. je lult hier uit je nek.
[..]
ook onzin. wie zegt dat TS hem er niet uit heeft gehaald? allemaal aannames. ik ga er even vanuit dat TS niet de inhoud eruit haalt met alle gevolgen van dien en dan vervoglens een topic aanmaakt met jongens ik heb een product van 1200 ballen niet gehad help me bitte.
ten tijden van ontvangst cq tekenen controleren voegt totaal niks nul nada toe. je mag een pakket niet openen voordat je getekent hebt en zelfs al had je hem gehad en was hij leeg, wat ga je doen? tegen het kluisje schreeuwen? tegen de bezorger roepen je hebt mijn shit gejat? waardeloos advies. en het helpt TS al helemaal niks dat achteraf gelul.
ook hier weer
[..]
mooi dan maak je die zending open onder de camera. wie zegt dat jij hem niet al leeg hebt gehaald, weer dichtgeplakt en dan voor een camera opnieuw open maken? 0 juridisch advies, 0 waarde en wederom achteraf gelul.
[..]
sarcastisch of niet, 0 toegevoegde waarde en aanzetten tot fraude. er zijn er voor minder geband
[..]
inhoud van pakket controleren voor tekenen, mag gewoon niet. je tekent niet voor de inhoud, je tekent voor het pakket zelf. waardeloze bezorger als hij het toelaat en als de inhoud niet klopt, wat dan? ik teken niet neem het open pakket maar weer mee? dan is die bezorger zwaar het bokje
en totaal nutteloos advies waar TS niet mee geholpen is nu
[..]
tof. blijf lekker op je eiland en start een FOK! Island Edition en geef eens fatsoenlijk advies.
concludee;
het advies wat je gaf is pertinent onjuist en aantoonbaar onjuist, en het gelul achteraf klopt gewoon niet van "dit is hoe ik het altijd doe" en als je daarop aangesproken wordt dan kom je met "ja maar ik ben speciaal want een eiland"
0 bijdrage hier, 0 advies, waardeloze posts. dus als ze serieus zijn vind ik het nog triester.
en ja, het irriteert me. hier zit iemand die 1200 ballen kwijt is en dat is serieus geld. help die kerel ipv allemaal te roepen hoe het jou nooit zou overkomen en hoe dom TS wel niet is, terwijl hij niets fout heeft gedaan.
Des te meer reden om het verhaal op alle sociale media te delen.quote:Op zondag 15 mei 2022 17:44 schreef Nevertheless80 het volgende:
Update:
Ik heb een hoge verantwoordelijke van de klantenservice aan de lijn gehad, die gaf aan met mij te willen billen want deze veranntwoordelijke had het topic op een ander forum gevonden over dit verhaal en dreigde met verdere stappen dat ik dit verhaal maar eraf moest halen anders volgden er juridische stappen namens hun. En nogmaals de bevestiging dat ze niks voor me kunnen doen en dat ik niet mijn geld terug krijg.
Woedend de telefoon opgehangen, wat een ballen tent.
blufpoker 1.1quote:Op zondag 15 mei 2022 17:44 schreef Nevertheless80 het volgende:
Update:
Ik heb een hoge verantwoordelijke van de klantenservice aan de lijn gehad, die gaf aan met mij te willen billen want deze veranntwoordelijke had het topic op een ander forum gevonden over dit verhaal en dreigde met verdere stappen dat ik dit verhaal maar eraf moest halen anders volgden er juridische stappen namens hun. En nogmaals de bevestiging dat ze niks voor me kunnen doen en dat ik niet mijn geld terug krijg.
Woedend de telefoon opgehangen, wat een ballen tent.
Hoop dat ts doorpakt. Alle webshops komen mee weg met dit achterlijke gedrag.quote:Op zondag 15 mei 2022 18:03 schreef SOG het volgende:
99 procent van dit soort topics eindigt met geen updates meer van ts, een ts die zijn verlies heeft genomen en verder niks meer doet.... toch aardig klote
Goede tip voor neverthelessquote:Op zondag 15 mei 2022 17:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Verhaal op linkedin zetten met @:Margaret Versteden - van Duijn erbij, de CEO van Bol.com
Succes ermee. Laat ze vooral stappen nemen. Ik zou ze onmiddelijk vragen wanneer je de stappen kon verwachten dat je de tijdslijn kon updaten in je topic. Zolang bol niet bewijst dat het product in jouw handjes is beland en jij blijft volhouden dat je niks hebt gehad en je overal aan wilt.meewetken aan het onderzoek van bol, blijft de leveringsverplichting en bewijsplicht bij bol liggen. Nogmaals vragen hoe het staat met hun onderzoek, en wanneer jij je product of geld terug krijgt.quote:Op zondag 15 mei 2022 17:44 schreef Nevertheless80 het volgende:
Update:
Ik heb een hoge verantwoordelijke van de klantenservice aan de lijn gehad, die gaf aan met mij te willen billen want deze veranntwoordelijke had het topic op een ander forum gevonden over dit verhaal en dreigde met verdere stappen dat ik dit verhaal maar eraf moest halen anders volgden er juridische stappen namens hun. En nogmaals de bevestiging dat ze niks voor me kunnen doen en dat ik niet mijn geld terug krijg.
Woedend de telefoon opgehangen, wat een ballen tent.
Hij heeft helaas maar begrijpelijk getekend voor ontvangst.quote:Op zondag 15 mei 2022 18:15 schreef freak1 het volgende:
[..]
Succes ermee. Laat ze vooral stappen nemen. Ik zou ze onmiddelijk vragen wanneer je de stappen kon verwachten dat je de tijdslijn kon updaten in je topic. Zolang bol niet bewijst dat het product in jouw handjes is beland en jij blijft volhouden dat je niks hebt gehad en je overal aan wilt.meewetken aan het onderzoek van bol, blijft de leveringsverplichting en bewijsplicht bij bol liggen. Nogmaals vragen hoe het staat met hun onderzoek, en wanneer jij je product of geld terug krijgt.
Ik heb volgens Bol getekend voor ontvangst omdat ik de kluis heb geopend. Dan is de levering volgens track and trace suc6vol.quote:Op zondag 15 mei 2022 18:15 schreef freak1 het volgende:
[..]
Succes ermee. Laat ze vooral stappen nemen. Ik zou ze onmiddelijk vragen wanneer je de stappen kon verwachten dat je de tijdslijn kon updaten in je topic. Zolang bol niet bewijst dat het product in jouw handjes is beland en jij blijft volhouden dat je niks hebt gehad en je overal aan wilt.meewetken aan het onderzoek van bol, blijft de leveringsverplichting en bewijsplicht bij bol liggen. Nogmaals vragen hoe het staat met hun onderzoek, en wanneer jij je product of geld terug krijgt.
Daar was ik al bang voor. Ze spelen het slim.quote:Op zondag 15 mei 2022 18:22 schreef Nevertheless80 het volgende:
[..]
Ik heb volgens Bol getekend voor ontvangst omdat ik de kluis heb geopend. Dan is de levering volgens track and trace suc6vol.
Voor ontvangst van een doosje ja, en het is nu aan bol.com om te bewijzen dat daar op dat moment nog een telefoon in zat...quote:Op zondag 15 mei 2022 18:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Hij heeft helaas maar begrijpelijk getekend voor ontvangst.
En wat als ze dat nou niet doen?quote:Op zondag 15 mei 2022 18:31 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Voor ontvangst van een doosje ja, en het is nu aan bol.com om te bewijzen dat daar op dat moment nog een telefoon in zat...
Kunnen ze helemaal niet. Ze maken namelijk geen foto’s van het inpakken.quote:Op zondag 15 mei 2022 18:31 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Voor ontvangst van een doosje ja, en het is nu aan bol.com om te bewijzen dat daar op dat moment nog een telefoon in zat...
Dan wordt het een heel lang welles nietes spelletje, en hoop ik voor ts dat hij een rechtsbijstandverzekering heeft...quote:
Grote kans dat ze dat wél doen, maar dan nog zou dat geen bewijs zijn dat de telefoon er nog in zat toen TS het doosje uit de kluis haalde..quote:Op zondag 15 mei 2022 18:36 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Kunnen ze helemaal niet. Ze maken namelijk geen foto’s van het inpakken.
Bol.com wint het met tijdquote:Op zondag 15 mei 2022 18:42 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Dan wordt het een heel lang welles nietes spelletje, en hoop ik voor ts dat hij een rechtsbijstandverzekering heeft...
En dan hoop ik van harte voor ts dat de rechtsbijstandverzekering de boel afkoopt. Geen gerechtigheid, wel een oplossing voor ts.quote:
En daarom doen dit soort shops het keer op keer op deze manier. Ontennen en ze Ze komen er dan mee weg.quote:Op zondag 15 mei 2022 18:46 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
En dan hoop ik van harte voor ts dat de rechtsbijstandverzekering de boel afkoopt. Geen gerechtigheid, wel een oplossing voor ts.
Zie mijn openingspost. Ik heb geen rechtsbijstand.quote:Op zondag 15 mei 2022 18:46 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
En dan hoop ik van harte voor ts dat de rechtsbijstandverzekering de boel afkoopt. Geen gerechtigheid, wel een oplossing voor ts.
bol.com doet dit niet vaker hoor. De verpakker heeft hier bewust of onbewust een fout gemaakt.quote:Op zondag 15 mei 2022 18:48 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En daarom doen dit soort shops het keer op keer op deze manier. Ontennen en ze Ze komen er dan mee weg.
Als de doos bij ontvangst leeg was, dan is het geen fout van de verpakker aangezien er ergens in het proces een correct gewicht gemeten is.quote:Op zondag 15 mei 2022 18:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
bol.com doet dit niet vaker hoor. De verpakker heeft hier bewust of onbewust een fout gemaakt.
Dan is het aan Bol om met een oplossing te komen. Dat heen en weer gebral tussen bol en budbee heeft ts geen boodschap aan namelijk. Die wilt een oplossingquote:Op zondag 15 mei 2022 18:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
bol.com doet dit niet vaker hoor. De verpakker heeft hier bewust of onbewust een fout gemaakt.
topic gelezen? meerdere malen al aangegeven, ook door mij, dat ontvangst van pakket NIET gelijk staat aan ontvangst van product. Bol moet hard maken dat product is afgeleverd. Bol claimt dat product in pakket zat toen TS het opende en dat TS het dus heeft verduisterd. dan moet dat hard gemaakt worden. ik kan ook wel een leeg pakket sturen en dan roepen, ja maar je hebt het pakket gehad dus ik heb mijn taak gedaan.quote:Op zondag 15 mei 2022 18:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Hij heeft helaas maar begrijpelijk getekend voor ontvangst.
voor ontvangst van pakket, niet product. jij geeft aan dat het product niet in het pakket zat. nog altijd zal Bol moeten bewijzen dat jij het product hebt gehad. dat zegt de wet namelijk dat de verkoper verantwoordelijk is om het product in je handen te krijgen. niet om het pakket in je handen te krijgen.quote:Op zondag 15 mei 2022 18:22 schreef Nevertheless80 het volgende:
[..]
Ik heb volgens Bol getekend voor ontvangst omdat ik de kluis heb geopend. Dan is de levering volgens track and trace suc6vol.
nee, ergens in het proces is een gewicht gemeten. bol zegt, zie je, we hebben zoveel gewogen dus wij zaten goed. dat is allemaal stukjes die bijdragen aan een goed verhaal, maar als het pakket zoveel gram weegt zegt dat niet niet over wat er nu inzat. alleen dat het pakket x gram woog.quote:Op zondag 15 mei 2022 18:56 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Als de doos bij ontvangst leeg was, dan is het geen fout van de verpakker aangezien er ergens in het proces een correct gewicht gemeten is.
nou, Bol is wel makkelijk als het aankomt op producten die niet aankomen. tegen de wet in zeggen ze dan , bewijs maar dat je het product niet hebt gehad, wij hebben immers een doos bij je afgeleverd met iets erin.quote:Op zondag 15 mei 2022 18:56 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Als de doos bij ontvangst leeg was, dan is het geen fout van de verpakker aangezien er ergens in het proces een correct gewicht gemeten is.
Nee, Bol krijgt een slechte naam aan klantvriendelijkheid. Amazon wint juist daarmee.quote:
Denk dat Amazon dit niet anders zou doen helaas. Of Coolbluequote:Op zondag 15 mei 2022 19:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, Bol krijgt een slechte naam aan klantvriendelijkheid. Amazon wint juist daarmee.
wat is correct?quote:Op zondag 15 mei 2022 18:56 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Als de doos bij ontvangst leeg was, dan is het geen fout van de verpakker aangezien er ergens in het proces een correct gewicht gemeten is.
maar wat als bol.com nou met de oplossing komt dat ze niks doen?quote:Op zondag 15 mei 2022 18:56 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Dan is het aan Bol om met een oplossing te komen. Dat heen en weer gebral tussen bol en budbee heeft ts geen boodschap aan namelijk. Die wilt een oplossing
blijkbaar gebeurt het zo weinig dat dit geen zoden aan de dijk zet qua slechte naam.quote:Op zondag 15 mei 2022 19:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, Bol krijgt een slechte naam aan klantvriendelijkheid. Amazon wint juist daarmee.
zeg voor het gemak >200 gram, al is dat al veel voor een lege doosquote:
Mijn lering is dat de gewichten niet vaak kloppen met de waarheid, vooral bij postnl en dhl niet. Dpd en ups welquote:Op zondag 15 mei 2022 19:57 schreef mschol het volgende:
[..]
zeg voor het gemak >200 gram, al is dat al veel voor een lege doos
maar ik neem aan dat bol gewichten van een telefoon in verpakking heeft, alleen dan kan je bewijzen dat gewichten kloppen of niet
we doen het bij ons al enkele jaren en een afwijking is eigenlijk een uitzondering op de regelquote:Op zondag 15 mei 2022 20:10 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Mijn lering is dat de gewichten niet vaak kloppen met de waarheid, vooral bij postnl en dhl niet. Dpd en ups wel
Sterk staan is iets anders dan je gelijk krijgen tegen grote webshops.quote:Op zondag 15 mei 2022 20:26 schreef SOG het volgende:
https://www.google.com/se(...)rome-mobile&ie=UTF-8
Terwijl je dus sterk staat als consument
Dan bewandel je de enige juiste weg (geschillencommissie is niet onafhankelijk) en dat is de juridische weg. Er moeten wat stappen gevolgd worden. Aanschrijven, in gebrekestellen etc etcquote:Op zondag 15 mei 2022 19:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
maar wat als bol.com nou met de oplossing komt dat ze niks doen?
Heb je de jurisprudentie wel gelezen?quote:Op zondag 15 mei 2022 20:48 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Sterk staan is iets anders dan je gelijk krijgen tegen grote webshops.
Die duurzame opties is voor mij ook: "een keer nooit meer" geweest. Ik kon bij de Bijenkorf een bestelling ook duurzaam laten bezorgen een paar dagen later via Instabox ofzo. Ik dacht prima ik had het toch pas nodig over een week als cadeau. Die dag van de bezorging geen bericht maar de status stond op bezorgd. Toch maar even wat buren gevraagd of ze wat hadden ontvangen voordat ik iets nieuws liep opsturen. Bleek het bij een heel verkeerd huis afgeleverd te zijn zonder briefje op mailtje met huisnummer. Beter gewoon via PostNL of DHL laten bezorgen en dan kunnen buren het aannemen. Anders krijg je van die bedrijven die het proces helemaal niet op orde hebben zoals in dit verhaal ook weer blijkt.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:27 schreef Rode_Wijn het volgende:
Sowieso is die hele kluizenoptie opnieuw een manier om meer geld uit deze tanende markt te persen. De "duurzame" optie, ja ja ja. Alles zo goedkoop en kut mogelijk voor de hoofdprijs
Over het algemeen is het makkelijker om bij die grote partijen je recht te halen dan bij van die cowboys hoor.quote:Op zondag 15 mei 2022 20:48 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Sterk staan is iets anders dan je gelijk krijgen tegen grote webshops.
Eerlijk is eerlijk, vaak gaan dit soort topics ook over aanzienlijk kleinere bedragen. Dan is je verlies nemen ook gewoon verstandig vaak.quote:Op zondag 15 mei 2022 20:49 schreef SOG het volgende:
[..]
Dan bewandel je de enige juiste weg (geschillencommissie is niet onafhankelijk) en dat is de juridische weg. Er moeten wat stappen gevolgd worden. Aanschrijven, in gebrekestellen etc etc
Dit kost wat tijd en geld, maar je staat sterk gezien de jurisprudentie en je geld zal je vergoed krijgen.
In de praktijk bloeden deze topics echter dood, hebben de slachtoffers online een grote waffel, maar doen ze in de praktijk niks. Er is wel geld voor een 1200 euro telefoon, maar geen enige tijd/geld om juridische stappen te ondernemen. Sorry hoor maar in zo een simpele zaak heb je echt geen rechtsbijstand(sverzekering) nodig en als je wel bijstand neemt krijg je igv kostenveroordeling de kosten (deels) vergoed.
De bal ligt bij TS of hij moeite gaat doen om een vergoeding te krijgen voor zijn verlies.
True, hoeveel kost dat voor TS?quote:Op zondag 15 mei 2022 22:17 schreef SOG het volgende:
[..]
Ja dus bij de kantonrechter gaat ts geheid winnen
Laten we het houden op 350 euro.quote:
Minder. 214. Maar je moet natuurlijk ook nog kosten rekenen voor de deurwaarder. En parkeren/postzegels en ander gedoe, eurootje of 350-400 moet je wel rekenen. Waarvan je wel een (groot) deel kunt terugkrijgen bij winst.quote:Op zondag 15 mei 2022 22:28 schreef SOG het volgende:
WGR / Coolblue retour duurt inmiddels al 1,5 maand (!) deel 2
Deze bv... 660 euro weggepist neem ik aan.
Griffiekosten 322 euro lees ik, die je bij kostenveroordeling terugkrijgt. Dus het kost je alleen moeite/tijd.
QFT.quote:Op zondag 15 mei 2022 22:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Minder. 214. Maar je moet natuurlijk ook nog kosten rekenen voor de deurwaarder. En parkeren/postzegels en ander gedoe, eurootje of 350-400 moet je wel rekenen. Waarvan je wel een (groot) deel kunt terugkrijgen bij winst.
er komen nu weer allerlei reacties van mensen die het topic maar half lezen en vage antwoorden geven, terwijl het echt allemaal vrij simpel is..quote:Op zondag 15 mei 2022 20:49 schreef SOG het volgende:
[..]
Dan bewandel je de enige juiste weg (geschillencommissie is niet onafhankelijk) en dat is de juridische weg. Er moeten wat stappen gevolgd worden. Aanschrijven, in gebrekestellen etc etc
Dit kost wat tijd en geld, maar je staat sterk gezien de jurisprudentie en je geld zal je vergoed krijgen.
In de praktijk bloeden deze topics echter dood, hebben de slachtoffers online een grote waffel, maar doen ze in de praktijk niks. Er is wel geld voor een 1200 euro telefoon, maar geen enige tijd/geld om juridische stappen te ondernemen. Sorry hoor maar in zo een simpele zaak heb je echt geen rechtsbijstand(sverzekering) nodig en als je wel bijstand neemt krijg je igv kostenveroordeling de kosten (deels) vergoed.
De bal ligt bij TS of hij moeite gaat doen om een vergoeding te krijgen voor zijn verlies.
Ik heb er wat ervaring in en ik doe het nooit meer. Het kostte mij teveel tijd, energie en geld.quote:Op zondag 15 mei 2022 20:49 schreef SOG het volgende:
[..]
Dan bewandel je de enige juiste weg (geschillencommissie is niet onafhankelijk) en dat is de juridische weg. Er moeten wat stappen gevolgd worden. Aanschrijven, in gebrekestellen etc etc
Dit kost wat tijd en geld, maar je staat sterk gezien de jurisprudentie en je geld zal je vergoed krijgen.
In de praktijk bloeden deze topics echter dood, hebben de slachtoffers online een grote waffel, maar doen ze in de praktijk niks. Er is wel geld voor een 1200 euro telefoon, maar geen enige tijd/geld om juridische stappen te ondernemen. Sorry hoor maar in zo een simpele zaak heb je echt geen rechtsbijstand(sverzekering) nodig en als je wel bijstand neemt krijg je igv kostenveroordeling de kosten (deels) vergoed.
De bal ligt bij TS of hij moeite gaat doen om een vergoeding te krijgen voor zijn verlies.
De juridische weg is dermate uitputtend voor je energie, geestelijke toestand en bankrekening dat het voor dit soort kleine bedragen echt bijna nooit gebeurd.quote:Op maandag 16 mei 2022 11:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hopelijk krijgen we na een hele hool van dergelijke topics eindelijk een TS die wel de moeite neemt om de juridische weg te bewandelen voor zijn recht.
Maar ik vrees het ergste en daarmee kunnen bedrijven als Bol door blijven gaan met deze ellende.
350-400 euro put jouw bankrek uit?quote:Op maandag 16 mei 2022 11:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De juridische weg is dermate uitputtend voor je energie, geestelijke toestand en bankrekening dat het voor dit soort kleine bedragen echt bijna nooit gebeurd.
Rbv kopen dit soort gevallen bijna altijd af en dat heeft een reden.
En het is niet dat dit schering en inslag is bij bol.com. de verpakker heeft bewust of onbewust gewoon een fout gemaakt.
Mijn ervaring is iets andersquote:Op maandag 16 mei 2022 12:54 schreef SOG het volgende:
[..]
350-400 euro put jouw bankrek uit?
En je krijgt het terug terug plus 1200 euro
De vraag is of het zo makkelijk gaat als jij beweerd. Ik denk het niet.quote:Op maandag 16 mei 2022 12:54 schreef SOG het volgende:
[..]
350-400 euro put jouw bankrek uit?
En je krijgt het terug terug plus 1200 euro
Waarom niet?quote:Op maandag 16 mei 2022 12:59 schreef Newone82 het volgende:
[..]
De vraag is of het zo makkelijk gaat als jij beweerd. Ik denk het niet.
Omdat een webshop zo groot als Bol alles zal doen geen gezichtsverlies op te lopen.quote:
TS zijn geld teruggeven kan daar ook onder vallen.quote:Op maandag 16 mei 2022 13:29 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Omdat een webshop zo groot als Bol alles zal doen geen gezichtsverlies op te lopen.
Gelukkig is het niet bol die de beslissingen maakt, maar onze rechtspraak.quote:Op maandag 16 mei 2022 13:29 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Omdat een webshop zo groot als Bol alles zal doen geen gezichtsverlies op te lopen.
Heb je gelijk inquote:Op maandag 16 mei 2022 14:12 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
TS zijn geld teruggeven kan daar ook onder vallen.
Naar de rechter gaan kan ook publiciteit opleveren.
Ik heb wat ervaringen met rechtzaken en die beren zijn ook echte beren.quote:Op maandag 16 mei 2022 14:18 schreef SOG het volgende:
[..]
Gelukkig is het niet bol die de beslissingen maakt, maar onze rechtspraak.
Het glas is hier bij de meeste users halfleeg ipv halfvol zie ik. Vele beren op de weg
Ook mijn ervaring.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik heb wat ervaringen met rechtzaken en die beren zijn ook echte beren.
Kosten krijg je bv bijna nooit terug, behalve de griffiekosten.
Doe je het zonder advocaat dan moet je wel heel zeker zijn van je bewijs en fok zit er vaker naast dan dat ze gelijk hebben met de beste intenties.quote:
Heeft ts al gedaan als ik het leesquote:Op maandag 16 mei 2022 18:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En aangifte doen wegens oplichting tegen bol
Want dat ligt hier voor de hand? Dat bol.com opzettelijk een leeg pakket heeft gestuurd lijkt me bijzonder sterk, dat kan zo’n grote partij zich helemaal niet permitteren. Hier is of een fout gemaakt in het logistieke proces van bol of iets gejat door een koerier…quote:Op maandag 16 mei 2022 18:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En aangifte doen wegens oplichting tegen bol
Of een medewerker bij BOL heeft plakkerige vingers gehad. Dit is allemaal niet relevant. Het is het probleem van BOL, TS heeft zijn bestelling niet gekregen, en BOL moet dat in orde brengen. Hoe dit tot stand is gekomen is voor TS niet relevant. De aap moet bij BOL op de schouder, en de klantenservice (die de naam klaarblijkelijk niet waard is) hoort dit te weten. Blijkbaar is men daar niet op de hoogte van hoe dit (Europees) geregeld is.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 00:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want dat ligt hier voor de hand? Dat bol.com opzettelijk een leeg pakket heeft gestuurd lijkt me bijzonder sterk, dat kan zo’n grote partij zich helemaal niet permitteren. Hier is of een fout gemaakt in het logistieke proces van bol of iets gejat door een koerier…
Maar wat als ze het dan niet doen zoals jij schrijft.... Daar gaat dit topic over en een vastlopende langspeelplaat is wat zinloosquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Of een medewerker bij BOL heeft plakkerige vingers gehad. Dit is allemaal niet relevant. Het is het probleem van BOL, TS heeft zijn bestelling niet gekregen, en BOL moet dat in orde brengen. Hoe dit tot stand is gekomen is voor TS niet relevant. De aap moet bij BOL op de schouder, en de klantenservice (die de naam klaarblijkelijk niet waard is) hoort dit te weten. Blijkbaar is men daar niet op de hoogte van hoe dit (Europees) geregeld is.
Indien BOL van mening is dat TS zijn spullen gekregen heeft, dan moet BOL dat bewijzen, en een simpel ontvangstbewijs is niet genoeg.
1. Brief van Advocaatquote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar wat als ze het dan niet doen zoals jij schrijft.... Daar gaat dit topic over en een vastlopende langspeelplaat is wat zinloos
Prima. Maar dat is geen oplichting.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Of een medewerker bij BOL heeft plakkerige vingers gehad. Dit is allemaal niet relevant. Het is het probleem van BOL, TS heeft zijn bestelling niet gekregen, en BOL moet dat in orde brengen. Hoe dit tot stand is gekomen is voor TS niet relevant. De aap moet bij BOL op de schouder, en de klantenservice (die de naam klaarblijkelijk niet waard is) hoort dit te weten. Blijkbaar is men daar niet op de hoogte van hoe dit (Europees) geregeld is.
Indien BOL van mening is dat TS zijn spullen gekregen heeft, dan moet BOL dat bewijzen, en een simpel ontvangstbewijs is niet genoeg.
Nee. Dat is een civiele kwestie.quote:
En dan laten opsturen En het raar vinden dat hij verdwijntquote:
Heb voor tienduizenden euro's aan elektronica, optiek en apparatuur online gekocht. Nooit problemen, en als er iets was of het beviel niet ging het gewoon terug en kreeg ik het geld terug. Je zit nog erg in een mindset van de vorige eeuw.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dan laten opsturen En het raar vinden dat hij verdwijnt
Juist. Dat gebash op ts mag wel eens stoppen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb voor tienduizenden euro's aan elektronica, optiek en apparatuur online gekocht. Nooit problemen, en als er iets was of het beviel niet ging het gewoon terug en kreeg ik het geld terug. Je zit nog erg in een mindset van de vorige eeuw.
LV is gewoon een azijnpisserquote:Op dinsdag 17 mei 2022 17:12 schreef Gunner het volgende:
Volgens mij was @:Lord_Vetinari niet helemaal serieus
Door een handvol overvallen op telefoonwinkels worden telefoons in Nederland alleen nog via post geleverd.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dan laten opsturen En het raar vinden dat hij verdwijnt
Wat valt er dan uit te sluiten volgens jouw? Ik snap hem niet echt.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 19:00 schreef Loll het volgende:
Bij de punten van smartmile in de lokale Lidl staan rondom de kluisjes camera's opgesteld en doen de pakketbezorgers zelf de afhandeling (vullen/leeghalen) wellicht is daar bij de punten van budbee ook sprake van. In dat geval valt er al een hoop uit te sluiten.
Nog mooier zou een weegschaal in het postvak zijn.quote:Op woensdag 18 mei 2022 19:30 schreef Loll het volgende:
Dan bestaat er een mogelijkheid om te zien hoe het pakketje in de kluis is gekomen.
Waarom een incassobureau?quote:Op donderdag 19 mei 2022 11:31 schreef Nevertheless80 het volgende:
Update: heb besloten een incassobureau in te schakelen op aanraden kennis. Nu afwachten.
plus, wat is je claim?quote:
Oh dan gaan ze inderdaad wel betalen als een particulier een brief schrijft dat ze geld willen op straffe van eh... Eh... Niks.quote:Op donderdag 19 mei 2022 11:31 schreef Nevertheless80 het volgende:
Update: heb besloten een incassobureau in te schakelen op aanraden kennis. Nu afwachten.
Zal ts een troll zijn? En zijn we er allemaal ingetrapt?quote:Op donderdag 19 mei 2022 12:55 schreef freak1 het volgende:
[..]
plus, wat is je claim?
ik moet bekennen dat er nu enige ongeloofwaardigheid begint door te schemeren..
je bent op zaterdag\zondag gebeld door een supervisor van Bol, het incassobureau neemt deze opdracht aan... vaag...
Incassobureau’s nemen alles aan, google maar eens.quote:Op donderdag 19 mei 2022 12:55 schreef freak1 het volgende:
[..]
plus, wat is je claim?
ik moet bekennen dat er nu enige ongeloofwaardigheid begint door te schemeren..
je bent op zaterdag\zondag gebeld door een supervisor van Bol, het incassobureau neemt deze opdracht aan... vaag...
Kopen ze dan goede reviews? Hier prima ervaringenquote:Op donderdag 19 mei 2022 14:32 schreef Evenveel het volgende:
Budbee is helemaal kut. Ze werken ook samen met Coolblue en hebben een keer een laptop laten verdwijnen en een VR-bril. Gelukkig met Coolblue er wel uitgekomen uiteindelijk, maar de VR-bril kwam uiteindelijk te laat waardoor ik in de problemen kwam met een klant. De laptop heeft ook nog ruim een maand geduurd voordat we die ontvingen.
We hebben nog wel meer leuke geintjes gehad met Budbee, zoals dat ze me opbellen, maar 1x over laten gaan en dan aangeven dat ik onbereikbaar ben, gewoon niet langskomen en aangeven dat we niet thuis waren. Budbee is echt een gezwel. Ik hoop dat hun bestuur en hun scambezorgers apepokken krijgen en dat ze veel post krijgen dat in de stromende regen is bezorgd en daardoor onleesbaar is geworden
Tuurlijk zijn er vast heel veel positieve verhalen anders hadden ze nooit zulke grote klanten als Bol en Coolblue binnen kunnen halen.quote:Op donderdag 19 mei 2022 14:59 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Kopen ze dan goede reviews? Hier prima ervaringen
https://nl.trustpilot.com/review/www.budbee.com
Kan je ook bij dhl doen:quote:Op donderdag 19 mei 2022 15:44 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn er vast heel veel positieve verhalen anders hadden ze nooit zulke grote klanten als Bol en Coolblue binnen kunnen halen.
Als je filtert op 1 sterren reviews zie je vooral verhalen die allemaal overeenkomen met de problemen die ik schetste overigens: https://nl.trustpilot.com/review/www.budbee.com?stars=1
Een incassobureau/deurwaarder kan alleen wat doen als je een executoriale titel hebt. Daar zul je toch echt eerst een rechtszaak voor moeten voeren om die te verkrijgen.quote:Op donderdag 19 mei 2022 11:31 schreef Nevertheless80 het volgende:
Update: heb besloten een incassobureau in te schakelen op aanraden kennis. Nu afwachten.
Niet juist. Juristu bv doet no cure no pay en zet echt wel druk op de ketel.quote:Op donderdag 19 mei 2022 16:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Een incassobureau/deurwaarder kan alleen wat doen als je een executoriale titel hebt. Daar zul je toch echt eerst een rechtszaak voor moeten voeren om die te verkrijgen.
Wat is je punt? Ik mag Budbee geen kutbedrijf vinden omdat DHL ook 1 sterren reviews heeft?quote:Op donderdag 19 mei 2022 15:56 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Kan je ook bij dhl doen:
https://nl.trustpilot.com/review/www.dhl.nl?stars=1
Ook die heeft een juridische titel nodig om echt wat te kunnen doen. Een groot bedrijf als Bol is echt niet onder de indruk van een blaffende hond.quote:Op donderdag 19 mei 2022 16:20 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Niet juist. Juristu bv doet no cure no pay en zet echt wel druk op de ketel.
Kijk eens naar de reviews van juristu. Heel veel schrijven heeft ze geholpen bij webshop cases.quote:Op donderdag 19 mei 2022 16:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ook die heeft een juridische titel nodig om echt wat te kunnen doen. Een groot bedrijf als Bol is echt niet onder de indruk van een blaffende hond.
Gaat aardig in de papieren lopen. Gerechtsdeurwaarder nog optie?quote:Op donderdag 19 mei 2022 16:55 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat je beter een advocaat kunt nemen, een incasso gaat over geld/rekening die niet betaald is, dit gaat om een juridisch geschil wie verantwoordelijk is.
Ingebrekestellen zou denk ik wel via een incassobureau kunnen zolang de vordering juist is. En daar ligt de crux. Das rechtsbijstand doet ook incasseringen.quote:Op donderdag 19 mei 2022 16:55 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat je beter een advocaat kunt nemen, een incasso gaat over geld/rekening die niet betaald is, dit gaat om een juridisch geschil wie verantwoordelijk is.
TS heeft geen rechtsbijstand.quote:Op donderdag 19 mei 2022 17:56 schreef Rene het volgende:
[..]
Ingebrekestellen zou denk ik wel via een incassobureau kunnen zolang de vordering juist is. En daar ligt de crux. Das rechtsbijstand doet ook incasseringen.
Soms kan dat achteraf nog. Voorleggen.quote:
Link?quote:Op donderdag 19 mei 2022 18:31 schreef Newone82 het volgende:
Tip voor de toekomst ts, Hema rechtsbijstand. Voor ¤11 per maand had je dit verzekerd. Beste uit de test zag ik net
Hoe weten ze dat het is niet dat er een weegschaal inzit het kan na verwerking in het sorteer centrum zijn open gemaakt. De bezorger weegt dat pakket niet, en het pakketpunt ook niet.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 11:35 schreef Nevertheless80 het volgende:
[..]
Net nog eens een belletje gedaan naar bol. Kunnen niks voor me betekenen want gewicht geeft aan 800 gram pakket op track and traceee
op tweakers is zijn topic verwijderd omdat TS een troll isquote:Op donderdag 19 mei 2022 13:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zal ts een troll zijn? En zijn we er allemaal ingetrapt?
Dus we zijn met zijn alleen in een troll getrapt...quote:Op vrijdag 20 mei 2022 13:23 schreef SOG het volgende:
[..]
op tweakers is zijn topic verwijderd omdat TS een troll is
https://gathering.tweaker(...)ge/71513638#71513638
het is maar wat je bezighoudt... Of zouden we onderdeel zijn van een of andere mbo studie :p
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |