Zijn genoeg redenen voor. Bijvoorbeeld Als je de hele week niet thuis bent overdag. Is ook niet zo relevant waarom TS daarvoor gekozen heeft. Hindsight etc etcquote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:11 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou op. Hij legt uit hoe de gedachten van de leverancier lopen. Het is gemakkelijk om zo fraude te plegen, want waarom laat TS dat ding niet thuis bezorgen?
Inderdaad, het kan heel handig zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:15 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zijn genoeg redenen voor. Bijvoorbeeld Als je de hele week niet thuis bent overdag. Is ook niet zo relevant waarom TS daarvoor gekozen heeft. Hindsight etc etc
plus, waar is de inhoud weggehaald.. als dat onderweg ergens is gebeurd na het sorteercentrum (waar gewogen wordt) dan helpt het thuisbezorgen geen fluit.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:15 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zijn genoeg redenen voor. Bijvoorbeeld Als je de hele week niet thuis bent overdag. Is ook niet zo relevant waarom TS daarvoor gekozen heeft. Hindsight etc etc
Sorry hoor, maar 1200 euro is een berg geld. Ik zou het op een ander tijdstip bij me laten bezorgen. Ik dacht dat voor telefoons ook een krabbel gezet moest worden.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:14 schreef freak1 het volgende:
[..]
laforest post hier alleen kansloze nutteloze reacties. het is blijkbaar allemaal de schuld van TS en hij heeft de wijsheid in pacht. hij doet zogenaamd allerlei zaken alleen maar perfect en lult uit zijn nek (als je moet tekenen voor je pakket is die bezorger flink gekke henkie als hij je dat pakket laat openmaken voor tekenen maargoed) en het is allemaal gelul achteraf waar TS niets aan heeft. verder de statement "je hebt gewoon pech" slaat al helemaal nergens op en is niet een (juridisch) onderbouwd. wellicht flauwe verwensing naar hem maar die re3acties van laforest slaan echt nergens op
Moet ik nu echt aan jouw gaan verantwoorden dat ik heb gekozen voor een kluisbezorging? Wat een droevig niveau.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:11 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Waar slaat dit nou op. Hij legt uit hoe de gedachten van de leverancier lopen. Het is gemakkelijk om zo fraude te plegen, want waarom laat TS dat ding niet thuis bezorgen?
Ben je in het echte leven ook zo? Bedankt voor de niet hulp die je me biedt.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:18 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar 1200 euro is een berg geld. Ik zou het op een ander tijdstip bij me laten bezorgen. Ik dacht dat voor telefoons ook een krabbel gezet moest worden.
En dat milieu, dat is een bullshitargument in dit geval. Mensen willen ook geen windmolen achter hun huis, hoeveel dat het milieu ook redt. En zo'n telefoon wordt in elkaar gezet door arme kinderen. Dus dag milieuargument.
ik gebruik toch ook geen milieu argument?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:18 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar 1200 euro is een berg geld. Ik zou het op een ander tijdstip bij me laten bezorgen. Ik dacht dat voor telefoons ook een krabbel gezet moest worden.
En dat milieu, dat is een bullshitargument in dit geval. Mensen willen ook geen windmolen achter hun huis, hoeveel dat het milieu ook redt. En zo'n telefoon wordt in elkaar gezet door arme kinderen. Dus dag milieuargument.
Er is een groot verschil tussen verantwoording vragen en je iets afvragen, Leezzzeeenn.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:19 schreef Nevertheless80 het volgende:
[..]
Moet ik nu echt aan jouw gaan verantwoorden dat ik heb gekozen voor een kluisbezorging? Wat een droevig niveau.
Zo komt het wel over voor meerdere users en dus ook ts. Je draagt niks bij aan een oplossing kerel.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:22 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen verantwoording vragen en je iets afvragen, Leezzzeeenn.
ik vraag mij dan wel af wat je bijdraagt aan de concrete vraag van TS als je alleen maar weet te melden hoe jij het zou doen en verder geen enkel advies geeft waar TS wat aan heeft. maargoed dat kwam naar boven toen ik aan het Leezzzzeeennnn wasquote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:22 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen verantwoording vragen en je iets afvragen, Leezzzeeenn.
Ja. En helpen kan ik je niet. Het is inderdaad lullig voor jou, maar ik had dit gewoon anders gedaan. Ik heb ook drie sloten op mijn fiets, er zijn heel veel grijpgrage handen in deze wereld.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:20 schreef Nevertheless80 het volgende:
[..]
Ben je in het echte leven ook zo? Bedankt voor de niet hulp die je me biedt.
Wat ben jij superieur dat je het anders had gedaan. Man ow man, wat heb je het goed voor mekaar.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:24 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ja. En helpen kan ik je niet. Het is inderdaad lullig voor jou, maar ik had dit gewoon anders gedaan. Ik heb ook drie sloten op mijn fiets, er zijn heel veel grijpgrage handen in deze wereld.
maar leg me dan eens concreet uit;quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:24 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ja. En helpen kan ik je niet. Het is inderdaad lullig voor jou, maar ik had dit gewoon anders gedaan. Ik heb ook drie sloten op mijn fiets, er zijn heel veel grijpgrage handen in deze wereld.
Hangt denk ik heel erg van je woonplaats en bezorger af. Zelf nooit problemen gehad met dure pakketjes (even afkloppen).quote:Op vrijdag 13 mei 2022 13:39 schreef Marsenal het volgende:
Een telefoon van 1200 euro, ik denk dat we dat soort dingen maar gewoon in een winkel moeten kopen. Want zo lang bezorgers slecht betaald worden, blijf je dit houden.
Dit, het is EXACT hetzelfde. Exact.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:27 schreef freak1 het volgende:
[..]
maar leg me dan eens concreet uit;
het pakketje komt ipv de kluis bij jou thuis aan. met blijdschap doe je de deur open.. de grote dag is daar!!!
sigaartje huppelt vrolijk naar binnen en maakt zijn pakketje open. ach en wee, het pakket bevat alleen verpakkingsmateriaal en geen product!
hoe heeft je ogenschijnlijk briljante oplossing nu een andere uitkomst gekregen?
Ik zit wel vaker op het consumentenbond forum, daar staat dit verhaal al op zag ik :pquote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:27 schreef GS-Raw het volgende:
Je verhaal op trustpilot, Facebook, Twitter etc plaatsen?
Twee cruciale fouten,quote:Waardevolle info:
betaald met iDeal en geen rechtsbijstandverzekering.
Je denkt dat de TS dat inmiddels niet al door had?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Twee cruciale fouten,
1. Betaal online met creditcard of Paypal, niet met debitcard, iDeal of direct geld overmaken
2. Neem een rechtsbijstandsverzekering, niet alleen hiervoor, ook voor een conflict met werkgever of verhuurder, etc etc etc
Denk dat ts dat nu al weet ja die 2 zakenquote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Het niet aankomen van de bestelde waar is het probleem van de verkoper, en de bewijslast ligt bij de verkoper.
[..]
Twee cruciale fouten,
1. Betaal online met creditcard of Paypal, niet met debitcard, iDeal of direct geld overmaken
2. Neem een rechtsbijstandsverzekering, niet alleen hiervoor, ook voor een conflict met werkgever of verhuurder, etc etc etc
Het er even nog inwrijven.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:33 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je denkt dat de TS dat inmiddels niet al door had?
Ik heb al voor tienduizenden euros online besteld, cameras, lenzen, laptops, desktops, smartwatches, telefoons, god weet wat voor electronica, etc etc etc. Nooit, letterlijk NOOIT een probleem gehad met de pakketbezorger of de online winkel.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:27 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Hangt denk ik heel erg van je woonplaats en bezorger af. Zelf nooit problemen gehad met dure pakketjes (even afkloppen).
Dat is werkelijk waar helemaal top voor je.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb al voor tienduizenden euros online besteld, cameras, lenzen, laptops, desktops, smartwatches, telefoons, god weet wat voor electronica, etc etc etc. Nooit, letterlijk NOOIT een probleem gehad met de pakketbezorger of de online winkel.
Maar goed, altijd met CC betalen, geen CC betaling mogelijk? Doei!
Na een jaar of 20 fora op internet lezen verbaasd het me dat er nog steeds mensen zijn die dit niet door hebben eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:33 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je denkt dat de TS dat inmiddels niet al door had?
Want iedereen zit op reddit en andere fora?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Na een jaar of 20 fora op internet lezen verbaasd het me dat er nog steeds mensen zijn die dit niet door hebben eerlijk gezegd.
mwah. je punt over rechtsbijstand ben ik het mee eens. dat cc/paypal niet zo.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb al voor tienduizenden euros online besteld, cameras, lenzen, laptops, desktops, smartwatches, telefoons, god weet wat voor electronica, etc etc etc. Nooit, letterlijk NOOIT een probleem gehad met de pakketbezorger of de online winkel.
Maar goed, altijd met CC betalen, geen CC betaling mogelijk? Doei!
moet wel zeggen dat gebruikers als jij een reden zijn fora te mijden.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:37 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Want iedereen zit op reddit en andere fora?
Denk wel dat ts met een aangifte en CC idd veel sterker had gestaan. Maar achteraf is makkelijk praten. Je gaat er vanuit dat een grote shop zijn proces op orde heeft als ook zaken wel eens mis gaan. Helaas.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:37 schreef freak1 het volgende:
[..]
mwah. je punt over rechtsbijstand ben ik het mee eens. dat cc/paypal niet zo.
een keer een issue? prima, trek de betaal authorisatie maar in. ah maar de verkoper zegt, joh, wij hebben wel geleverd, hier is de tracktrace.
prima zegt meneer onderwater, dat zal wel, maar het was een leeg pakket..
dat gaat 1 keer goed.. en dan geven ze je het voordeel van de twijfel. maar de tweede keer zegt je CC maatschappij ook van prima, tot hier en niet verder, bewijs maar eens dat die doos leeg was..
een credit card is geen wondermiddel. het had hier wellicht geholpen.. maar wellicht ook niet..
please do.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
moet wel zeggen dat gebruikers als jij een reden zijn fora te mijden.
Doe ik bij dure artikelen ook inderdaad. Telefoons had ik laatst geen keus, die werden gewoon gefactureerd door Vodafone met de volgende rekening.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb al voor tienduizenden euros online besteld, cameras, lenzen, laptops, desktops, smartwatches, telefoons, god weet wat voor electronica, etc etc etc. Nooit, letterlijk NOOIT een probleem gehad met de pakketbezorger of de online winkel.
Maar goed, altijd met CC betalen, geen CC betaling mogelijk? Doei!
Alsof ik dat echt ga doen.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:05 schreef freak1 het volgende:
[..]
prima dat je zo eigenwijs en lelijk loopt te doen, hier even de werkelijkheid;
-de verkoper is verantwoordelijk om het product (en niet het pakket) in jouw handen te krijgen. dat moeten ze bewijzen dat dat is gelukt. en ja dat is soms ook gewoon bluffen en volhouden.
-prima joh, ga lekker fraude plegen, maar bij een telefoon is het eerste wat gebeurd het IMEI nummer als gestolen opgeven en blokkeren. dus dat heb je geen moer aan die telefoon en zogauw je hem aanzet pingt hij met locatie. succes met je fraude dus
-en dan je verhaal over "ik maak eerst open dan pas teken ik". dat mag helemaal niet. je tekent voor ontvangst, niet voor de inhoud. als die bezorger je het pakket laat openmaken voor je tekent is dat helemaal het probleem van de bezorger. maar wat als het pakket open is en dan zeg je, nee de inhoud is stuk, ik accepteer het pakket niet, wat denk je dat er gebeurd dan? dan zegt die teken nou maar en zoek het uit, je hebt het pakket immers ontvangen.
iets met klok en klepel en grote verhalen.
even voor jou en sigaartje en alle andere wijsneuzen die het de hele tijd over de CC hebben;quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:49 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Doe ik bij dure artikelen ook inderdaad. Telefoons had ik laatst geen keus, die werden gewoon gefactureerd door Vodafone met de volgende rekening.
Maar boven de ongeveer 200 euro pak ik de creditcard inderdaad.
lekker selectief reagerenquote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:54 schreef laforest het volgende:
[..]
Alsof ik dat echt ga doen.
Jemig, sarcasme is niet je sterkste vak.
Ik betaal tegenwoordig eigenlijk overal met CC, cashback deal van de kaart aanbieder, tussen de 50 cent en 3 Euro per 100 Euro omzet afhankelijk van wat er waar aangeschaft wordtquote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:49 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Doe ik bij dure artikelen ook inderdaad. Telefoons had ik laatst geen keus, die werden gewoon gefactureerd door Vodafone met de volgende rekening.
Maar boven de ongeveer 200 euro pak ik de creditcard inderdaad.
kwestie van een goede CC aanbieder zoeken. ING zou ik nog niet als bank willen hebbenquote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:55 schreef freak1 het volgende:
heb je ooit de voorwaarden doorgelezen? zo vergoed de ING CC maar tot 250 euro aan een mobiele telefoon.. en max 10K per jaar..
We weten je fantastische creditcard verhaal nu wel.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik betaal tegenwoordig eigenlijk overal met CC, cashback deal van de kaart aanbieder, tussen de 50 cent en 3 Euro per 100 Euro omzet afhankelijk van wat er waar aangeschaft wordt
Zo zou het moeten gaan ja idd. Conclusie: ze maken teveel winst dat ze het dus die keren dat het mis gaat niet interesseert. Zomaar een gok.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 18:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Succes TS, ik hoop dat je aangifte helpt en dat het wordt opgelost.
Ik begrijp bol niet. Ik bestelde een foon voor zoon bij kpn, 240 euro. Kreeg een bestelbevestiging, een mail om de bezorging in te plannen en een filmpje hoe ik de foon in ontvangst moest nemen. Bezorger kwam binnen, scande mijn id, ik moest mijn handtekening zetten en we maakten het pakje open. En dat voor een foon van 240 euro.
Bol kiest zelf voor het verzenden via random wat dan ook. Juist met zulke bedragen zou je toch denken dat bol er meer werk van maakt om iets duurs goed bij de ontvanger te krijgen?
Blijkbaar.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 18:21 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Zo zou het moeten gaan ja idd. Conclusie: ze maken teveel winst dat ze het dus die keren dat het mis gaat niet interesseert. Zomaar een gok.
Loooooolquote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:58 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
We weten je fantastische creditcard verhaal nu wel.
Advocaten zijn duur hoorquote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:46 schreef laforest het volgende:
[..]
Ga ik er morgen ook ff 1 bestellen en hetzelfde claimen. Laten hun maar bewijzen dat het niet zo is.
Was het bij jou onderdeel van een abonnement? Dat is identificatie voor vereist.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 18:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Succes TS, ik hoop dat je aangifte helpt en dat het wordt opgelost.
Ik begrijp bol niet. Ik bestelde een foon voor zoon bij kpn, 240 euro. Kreeg een bestelbevestiging, een mail om de bezorging in te plannen en een filmpje hoe ik de foon in ontvangst moest nemen. Bezorger kwam binnen, scande mijn id, ik moest mijn handtekening zetten en we maakten het pakje open. En dat voor een foon van 240 euro.
Bol kiest zelf voor het verzenden via random wat dan ook. Juist met zulke bedragen zou je toch denken dat bol er meer werk van maakt om iets duurs goed bij de ontvanger te krijgen?
Dan nog vind ik het allemaal best slordig en willekeur.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 06:48 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Was het bij jou onderdeel van een abonnement? Dat is identificatie voor vereist.
TS heeft een los toestel besteld. Dat zit het verschil.
datvis afhankelijk van de bezorgdienst.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:05 schreef freak1 het volgende:
[..]
-en dan je verhaal over "ik maak eerst open dan pas teken ik". dat mag helemaal niet. je tekent voor ontvangst, niet voor de inhoud. als die bezorger je het pakket laat openmaken voor je tekent is dat helemaal het probleem van de bezorger. maar wat als het pakket open is en dan zeg je, nee de inhoud is stuk, ik accepteer het pakket niet, wat denk je dat er gebeurd dan? dan zegt die teken nou maar en zoek het uit, je hebt het pakket immers ontvangen.
Hulde voor dit antwoord. Je kunt toch aangifte doen tegen bol als TS zijnde, of niet?quote:Op zaterdag 14 mei 2022 07:46 schreef freak1 het volgende:
het zou overigens wel eens fijn zijn als een modje gewoon in dit soort topics de snoeischaar wat strakker hanteerde.. van die lulverhalen (zelfs van mods) over hoe fantastisch ze zijn en wat voor mongool TS wel niet is omdat die geen CC gebruikt kennen we nu wel. totaal irrelevant en onbehulpzaam. zeker omdat, wanneer het moment daar is en men de magische krachten van de CC gaat gebruiken en ze te horen krijgen amar meneer, u heeft wel iets besteld en de tracktrace zegt dat u het hebt gehad, dus bewijs maar dat je het niet hebt gehad, dan piepen ze wel anders.
en domme opmerkingen als "TS had ook nooit bij bol moeten bestellen zulke dure dingen" en "ik maak pakketjes altijd open voor ik teken".
gelul van de bovenste plank. al bestel je wat bij okkietokkie.nl het maakt geen fluit uit. de verkoper heeft een plicht het product bij je af te leveren en als je meld joh, ik heb niks gehad, dan heeft de verkoper het te bewijzen. een tracktrace dat er een pakket bij je is afgeleverd is geen bewijs. prima, er is een pakket waarvan de verkoper claimt dat het product erin zat van a naar b gegaan. daarmee is nog geen product in handen van de klant. en als de klant vervolgens met een aangifte komt dat het product er niet in zat en als gestolen opgegeven heeft (wat overigens NIET de taak van de klant is maar van de verkoper) dan is het helemaal kwaad kersen eten als verkoper..
dus laten we gewoon TS eens helpen, TS heeft wat dat betreft de juiste dingen gedaan. product besteld , pakket ontvangen, opengemaakt, pakket is leeg en aan verkoper gemeld. klaar. omdat er van die grapjassen bijzitten die claimen dat pakketten leeg zijn zoals modjes hier op dit forum blijkbaar, is bol daar niet zo happig op om maar meteen te vergoeden. dat is hun goed recht. maar het veranderd niets aan de rechtspositie van TS.
oftewel, de juiste gang van zaken
-TS heeft alles netjes gedaan,. product gekocht, betaald (en hoe dat betaald is doet niet ter zake)
-bol heeft een pakket ergens afgeleverd op een plek die TS uitkoos
-TS heeft het pakket opgehaald, opengemaakt en het product zat er niet in
-TS heeft dat gemeld bij bol
-bol speelt blufpoker dat TS het wel heeft gehad
wat er had moeten gebeuren
-TS had aan moeten geven bij bol "nietus" en aan moeten geven dat bol aangifte moet doen van diefstal met daarbij ook het verzoek om het imei nummer te blokkeren en de telefoon onbruikbaar te maken, evenals ene nieuw toestel op te sturen. en als bol weigert, simpelweg blijven escaleren en aandringen. blijven ze weigeren? geschillencommissie.
bol gooit nu simpelweg een eerste horde op voor al die horken die zogenaamd lege pakketjes krijgen. die willen niet dat er aangifte wordt gedaan, want als dan blijkt dat die telefoon toch in hun handen is zijn ze de sjaak. dat is in dit geval niet zo dus TS kan vrolijk aangifte laten doen.
aangifte was geen slimme actie op dit moment. evenals het niet hebben van rechtsbijstand, maar dat is allemaal achteraf gepraat. die aangifte doen is niet zo slim want je doet aangifte van een diefstal van een product wat je nooit hebt gehad. er is nooit iets van jou gestolen, er is iets van bol gestolen. immers, het product moet aan je overhandigd worden voor het van jou is. en dat is nooit gebeurd...
Jup, dat wel. Maar op deze manier weet de verzender wél dat het pakket op de juiste plek terecht is gekomen en zou eigenlijk altijd bij dure producten gebruikt moeten worden.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 06:48 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Was het bij jou onderdeel van een abonnement? Dat is identificatie voor vereist.
TS heeft een los toestel besteld. Dat zit het verschil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |