abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 13 mei 2022 @ 17:15:50 #101
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204735221
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:11 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Waar slaat dit nou op. Hij legt uit hoe de gedachten van de leverancier lopen. Het is gemakkelijk om zo fraude te plegen, want waarom laat TS dat ding niet thuis bezorgen?
Zijn genoeg redenen voor. Bijvoorbeeld Als je de hele week niet thuis bent overdag. Is ook niet zo relevant waarom TS daarvoor gekozen heeft. Hindsight etc etc
pi_204735228
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:15 schreef Gunner het volgende:

[..]
Zijn genoeg redenen voor. Bijvoorbeeld Als je de hele week niet thuis bent overdag. Is ook niet zo relevant waarom TS daarvoor gekozen heeft. Hindsight etc etc
Inderdaad, het kan heel handig zijn.
pi_204735232
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:15 schreef Gunner het volgende:

[..]
Zijn genoeg redenen voor. Bijvoorbeeld Als je de hele week niet thuis bent overdag. Is ook niet zo relevant waarom TS daarvoor gekozen heeft. Hindsight etc etc
plus, waar is de inhoud weggehaald.. als dat onderweg ergens is gebeurd na het sorteercentrum (waar gewogen wordt) dan helpt het thuisbezorgen geen fluit.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_204735245
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:14 schreef freak1 het volgende:

[..]
laforest post hier alleen kansloze nutteloze reacties. het is blijkbaar allemaal de schuld van TS en hij heeft de wijsheid in pacht. hij doet zogenaamd allerlei zaken alleen maar perfect en lult uit zijn nek (als je moet tekenen voor je pakket is die bezorger flink gekke henkie als hij je dat pakket laat openmaken voor tekenen maargoed) en het is allemaal gelul achteraf waar TS niets aan heeft. verder de statement "je hebt gewoon pech" slaat al helemaal nergens op en is niet een (juridisch) onderbouwd. wellicht flauwe verwensing naar hem maar die re3acties van laforest slaan echt nergens op
Sorry hoor, maar 1200 euro is een berg geld. Ik zou het op een ander tijdstip bij me laten bezorgen. Ik dacht dat voor telefoons ook een krabbel gezet moest worden.
En dat milieu, dat is een bullshitargument in dit geval. Mensen willen ook geen windmolen achter hun huis, hoeveel dat het milieu ook redt. En zo'n telefoon wordt in elkaar gezet door arme kinderen. Dus dag milieuargument.
pi_204735252
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:11 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Waar slaat dit nou op. Hij legt uit hoe de gedachten van de leverancier lopen. Het is gemakkelijk om zo fraude te plegen, want waarom laat TS dat ding niet thuis bezorgen?
Moet ik nu echt aan jouw gaan verantwoorden dat ik heb gekozen voor een kluisbezorging? Wat een droevig niveau.
pi_204735258
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:18 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Sorry hoor, maar 1200 euro is een berg geld. Ik zou het op een ander tijdstip bij me laten bezorgen. Ik dacht dat voor telefoons ook een krabbel gezet moest worden.
En dat milieu, dat is een bullshitargument in dit geval. Mensen willen ook geen windmolen achter hun huis, hoeveel dat het milieu ook redt. En zo'n telefoon wordt in elkaar gezet door arme kinderen. Dus dag milieuargument.
Ben je in het echte leven ook zo? Bedankt voor de niet hulp die je me biedt.
pi_204735265
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:18 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Sorry hoor, maar 1200 euro is een berg geld. Ik zou het op een ander tijdstip bij me laten bezorgen. Ik dacht dat voor telefoons ook een krabbel gezet moest worden.
En dat milieu, dat is een bullshitargument in dit geval. Mensen willen ook geen windmolen achter hun huis, hoeveel dat het milieu ook redt. En zo'n telefoon wordt in elkaar gezet door arme kinderen. Dus dag milieuargument.
ik gebruik toch ook geen milieu argument?
maar dan nog, al laat hij dat ding op de maan bezorgen. de webshop heeft de verantwoordelijkheid om het product in handen van TS te krijgen. klaar. punt. finito. geen discussie over mogelijk. als de webshop aanbied dit op de maan te bezorgen en TS zegt joh volgende week zit ik daar toch, dan is dat een prima overeenkomst. dat maakt in dit verhaal precies 0 uit. en wat jij doet met bezorgingen is je goed recht, maar heeft wederom nul impact op dit verhaal. jij haalt het milieu er weer bij. 1200 euro is een berg geld dus de webshop moet een boel moeite doen om te laten zien dat het product in handen van TS is. dat is simpelweg waar het om draait. niet welk pakket op welke manier bij TS is gekomen want dat boeit niets.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_204735270
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:19 schreef Nevertheless80 het volgende:

[..]
Moet ik nu echt aan jouw gaan verantwoorden dat ik heb gekozen voor een kluisbezorging? Wat een droevig niveau.
Er is een groot verschil tussen verantwoording vragen en je iets afvragen, Leezzzeeenn.
pi_204735281
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:22 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Er is een groot verschil tussen verantwoording vragen en je iets afvragen, Leezzzeeenn.
Zo komt het wel over voor meerdere users en dus ook ts. Je draagt niks bij aan een oplossing kerel.
pi_204735283
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:22 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Er is een groot verschil tussen verantwoording vragen en je iets afvragen, Leezzzeeenn.
ik vraag mij dan wel af wat je bijdraagt aan de concrete vraag van TS als je alleen maar weet te melden hoe jij het zou doen en verder geen enkel advies geeft waar TS wat aan heeft. maargoed dat kwam naar boven toen ik aan het Leezzzzeeennnn was
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_204735293
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:20 schreef Nevertheless80 het volgende:

[..]
Ben je in het echte leven ook zo? Bedankt voor de niet hulp die je me biedt.
Ja. En helpen kan ik je niet. Het is inderdaad lullig voor jou, maar ik had dit gewoon anders gedaan. Ik heb ook drie sloten op mijn fiets, er zijn heel veel grijpgrage handen in deze wereld.
pi_204735308
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:24 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ja. En helpen kan ik je niet. Het is inderdaad lullig voor jou, maar ik had dit gewoon anders gedaan. Ik heb ook drie sloten op mijn fiets, er zijn heel veel grijpgrage handen in deze wereld.
Wat ben jij superieur dat je het anders had gedaan. Man ow man, wat heb je het goed voor mekaar.
pi_204735310
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:24 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ja. En helpen kan ik je niet. Het is inderdaad lullig voor jou, maar ik had dit gewoon anders gedaan. Ik heb ook drie sloten op mijn fiets, er zijn heel veel grijpgrage handen in deze wereld.
maar leg me dan eens concreet uit;

het pakketje komt ipv de kluis bij jou thuis aan. met blijdschap doe je de deur open.. de grote dag is daar!!!
sigaartje huppelt vrolijk naar binnen en maakt zijn pakketje open. ach en wee, het pakket bevat alleen verpakkingsmateriaal en geen product!

hoe heeft je ogenschijnlijk briljante oplossing nu een andere uitkomst gekregen?
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_204735311
Je verhaal op trustpilot, Facebook, Twitter etc plaatsen?
pi_204735313
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 13:39 schreef Marsenal het volgende:
Een telefoon van 1200 euro, ik denk dat we dat soort dingen maar gewoon in een winkel moeten kopen. Want zo lang bezorgers slecht betaald worden, blijf je dit houden.
Hangt denk ik heel erg van je woonplaats en bezorger af. Zelf nooit problemen gehad met dure pakketjes (even afkloppen).
pi_204735315
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:27 schreef freak1 het volgende:

[..]
maar leg me dan eens concreet uit;

het pakketje komt ipv de kluis bij jou thuis aan. met blijdschap doe je de deur open.. de grote dag is daar!!!
sigaartje huppelt vrolijk naar binnen en maakt zijn pakketje open. ach en wee, het pakket bevat alleen verpakkingsmateriaal en geen product!

hoe heeft je ogenschijnlijk briljante oplossing nu een andere uitkomst gekregen?
Dit, het is EXACT hetzelfde. Exact.
pi_204735319
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:27 schreef GS-Raw het volgende:
Je verhaal op trustpilot, Facebook, Twitter etc plaatsen?
Ik zit wel vaker op het consumentenbond forum, daar staat dit verhaal al op zag ik :p
  vrijdag 13 mei 2022 @ 17:31:56 #118
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204735337
Het niet aankomen van de bestelde waar is het probleem van de verkoper, en de bewijslast ligt bij de verkoper.
quote:
Waardevolle info:
betaald met iDeal en geen rechtsbijstandverzekering.
Twee cruciale fouten,
1. Betaal online met creditcard of Paypal, niet met debitcard, iDeal of direct geld overmaken
2. Neem een rechtsbijstandsverzekering, niet alleen hiervoor, ook voor een conflict met werkgever of verhuurder, etc etc etc
  vrijdag 13 mei 2022 @ 17:33:43 #119
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204735347
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Twee cruciale fouten,
1. Betaal online met creditcard of Paypal, niet met debitcard, iDeal of direct geld overmaken
2. Neem een rechtsbijstandsverzekering, niet alleen hiervoor, ook voor een conflict met werkgever of verhuurder, etc etc etc
Je denkt dat de TS dat inmiddels niet al door had?
pi_204735350
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Het niet aankomen van de bestelde waar is het probleem van de verkoper, en de bewijslast ligt bij de verkoper.
[..]
Twee cruciale fouten,
1. Betaal online met creditcard of Paypal, niet met debitcard, iDeal of direct geld overmaken
2. Neem een rechtsbijstandsverzekering, niet alleen hiervoor, ook voor een conflict met werkgever of verhuurder, etc etc etc
Denk dat ts dat nu al weet ja die 2 zaken ;)
pi_204735355
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:33 schreef Gunner het volgende:

[..]
Je denkt dat de TS dat inmiddels niet al door had?
Het er even nog inwrijven.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 17:35:49 #122
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204735362
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:27 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Hangt denk ik heel erg van je woonplaats en bezorger af. Zelf nooit problemen gehad met dure pakketjes (even afkloppen).
Ik heb al voor tienduizenden euros online besteld, cameras, lenzen, laptops, desktops, smartwatches, telefoons, god weet wat voor electronica, etc etc etc. Nooit, letterlijk NOOIT een probleem gehad met de pakketbezorger of de online winkel.
Maar goed, altijd met CC betalen, geen CC betaling mogelijk? Doei!
pi_204735367
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik heb al voor tienduizenden euros online besteld, cameras, lenzen, laptops, desktops, smartwatches, telefoons, god weet wat voor electronica, etc etc etc. Nooit, letterlijk NOOIT een probleem gehad met de pakketbezorger of de online winkel.
Maar goed, altijd met CC betalen, geen CC betaling mogelijk? Doei!
Dat is werkelijk waar helemaal top voor je.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 17:37:13 #124
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204735368
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:33 schreef Gunner het volgende:

[..]
Je denkt dat de TS dat inmiddels niet al door had?
Na een jaar of 20 fora op internet lezen verbaasd het me dat er nog steeds mensen zijn die dit niet door hebben eerlijk gezegd.
pi_204735372
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Na een jaar of 20 fora op internet lezen verbaasd het me dat er nog steeds mensen zijn die dit niet door hebben eerlijk gezegd.
Want iedereen zit op reddit en andere fora?
pi_204735373
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik heb al voor tienduizenden euros online besteld, cameras, lenzen, laptops, desktops, smartwatches, telefoons, god weet wat voor electronica, etc etc etc. Nooit, letterlijk NOOIT een probleem gehad met de pakketbezorger of de online winkel.
Maar goed, altijd met CC betalen, geen CC betaling mogelijk? Doei!
mwah. je punt over rechtsbijstand ben ik het mee eens. dat cc/paypal niet zo.
een keer een issue? prima, trek de betaal authorisatie maar in. ah maar de verkoper zegt, joh, wij hebben wel geleverd, hier is de tracktrace.
prima zegt meneer onderwater, dat zal wel, maar het was een leeg pakket..
dat gaat 1 keer goed.. en dan geven ze je het voordeel van de twijfel. maar de tweede keer zegt je CC maatschappij ook van prima, tot hier en niet verder, bewijs maar eens dat die doos leeg was..
een credit card is geen wondermiddel. het had hier wellicht geholpen.. maar wellicht ook niet..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 17:38:47 #127
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204735379
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:37 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Want iedereen zit op reddit en andere fora?
moet wel zeggen dat gebruikers als jij een reden zijn fora te mijden.
pi_204735390
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:37 schreef freak1 het volgende:

[..]
mwah. je punt over rechtsbijstand ben ik het mee eens. dat cc/paypal niet zo.
een keer een issue? prima, trek de betaal authorisatie maar in. ah maar de verkoper zegt, joh, wij hebben wel geleverd, hier is de tracktrace.
prima zegt meneer onderwater, dat zal wel, maar het was een leeg pakket..
dat gaat 1 keer goed.. en dan geven ze je het voordeel van de twijfel. maar de tweede keer zegt je CC maatschappij ook van prima, tot hier en niet verder, bewijs maar eens dat die doos leeg was..
een credit card is geen wondermiddel. het had hier wellicht geholpen.. maar wellicht ook niet..
Denk wel dat ts met een aangifte en CC idd veel sterker had gestaan. Maar achteraf is makkelijk praten. Je gaat er vanuit dat een grote shop zijn proces op orde heeft als ook zaken wel eens mis gaan. Helaas.
pi_204735397
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
moet wel zeggen dat gebruikers als jij een reden zijn fora te mijden.
please do.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_204735470
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik heb al voor tienduizenden euros online besteld, cameras, lenzen, laptops, desktops, smartwatches, telefoons, god weet wat voor electronica, etc etc etc. Nooit, letterlijk NOOIT een probleem gehad met de pakketbezorger of de online winkel.
Maar goed, altijd met CC betalen, geen CC betaling mogelijk? Doei!
Doe ik bij dure artikelen ook inderdaad. Telefoons had ik laatst geen keus, die werden gewoon gefactureerd door Vodafone met de volgende rekening.

Maar boven de ongeveer 200 euro pak ik de creditcard inderdaad.
pi_204735514
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:05 schreef freak1 het volgende:

[..]
prima dat je zo eigenwijs en lelijk loopt te doen, hier even de werkelijkheid;
-de verkoper is verantwoordelijk om het product (en niet het pakket) in jouw handen te krijgen. dat moeten ze bewijzen dat dat is gelukt. en ja dat is soms ook gewoon bluffen en volhouden.
-prima joh, ga lekker fraude plegen, maar bij een telefoon is het eerste wat gebeurd het IMEI nummer als gestolen opgeven en blokkeren. dus dat heb je geen moer aan die telefoon en zogauw je hem aanzet pingt hij met locatie. succes met je fraude dus
-en dan je verhaal over "ik maak eerst open dan pas teken ik". dat mag helemaal niet. je tekent voor ontvangst, niet voor de inhoud. als die bezorger je het pakket laat openmaken voor je tekent is dat helemaal het probleem van de bezorger. maar wat als het pakket open is en dan zeg je, nee de inhoud is stuk, ik accepteer het pakket niet, wat denk je dat er gebeurd dan? dan zegt die teken nou maar en zoek het uit, je hebt het pakket immers ontvangen.

iets met klok en klepel en grote verhalen.
Alsof ik dat echt ga doen. :')
Jemig, sarcasme is niet je sterkste vak.
pi_204735515
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:49 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Doe ik bij dure artikelen ook inderdaad. Telefoons had ik laatst geen keus, die werden gewoon gefactureerd door Vodafone met de volgende rekening.

Maar boven de ongeveer 200 euro pak ik de creditcard inderdaad.
even voor jou en sigaartje en alle andere wijsneuzen die het de hele tijd over de CC hebben;
allereerst, doet helemaal niet ter zake want TS heeft die niet gebruikt en het ontlast de verkoper niet van de leverplicht.. maar..
heb je ooit de voorwaarden doorgelezen? zo vergoed de ING CC maar tot 250 euro aan een mobiele telefoon.. en max 10K per jaar..
verder kan je bij de meeste maatschappijen er geen gebruik van maken als je aankopen zijn kwijtgeraakt... dus leuk verhaal dat van die CC..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_204735519
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:54 schreef laforest het volgende:

[..]
Alsof ik dat echt ga doen. :')
Jemig, sarcasme is niet je sterkste vak.
lekker selectief reageren
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 17:55:32 #134
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204735520
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:49 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Doe ik bij dure artikelen ook inderdaad. Telefoons had ik laatst geen keus, die werden gewoon gefactureerd door Vodafone met de volgende rekening.

Maar boven de ongeveer 200 euro pak ik de creditcard inderdaad.
Ik betaal tegenwoordig eigenlijk overal met CC, cashback deal van de kaart aanbieder, tussen de 50 cent en 3 Euro per 100 Euro omzet afhankelijk van wat er waar aangeschaft wordt
  vrijdag 13 mei 2022 @ 17:56:58 #135
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204735533
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:55 schreef freak1 het volgende:

heb je ooit de voorwaarden doorgelezen? zo vergoed de ING CC maar tot 250 euro aan een mobiele telefoon.. en max 10K per jaar..

kwestie van een goede CC aanbieder zoeken. ING zou ik nog niet als bank willen hebben
pi_204735549
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik betaal tegenwoordig eigenlijk overal met CC, cashback deal van de kaart aanbieder, tussen de 50 cent en 3 Euro per 100 Euro omzet afhankelijk van wat er waar aangeschaft wordt
We weten je fantastische creditcard verhaal nu wel.
pi_204735605
Zo. Net terug van het politiepunt en aangifte gedaan. Ga dit zo eens mailen naar Bol.
pi_204735710
Succes TS, ik hoop dat je aangifte helpt en dat het wordt opgelost.

Ik begrijp bol niet. Ik bestelde een foon voor zoon bij kpn, 240 euro. Kreeg een bestelbevestiging, een mail om de bezorging in te plannen en een filmpje hoe ik de foon in ontvangst moest nemen. Bezorger kwam binnen, scande mijn id, ik moest mijn handtekening zetten en we maakten het pakje open. En dat voor een foon van 240 euro.
Bol kiest zelf voor het verzenden via random wat dan ook. Juist met zulke bedragen zou je toch denken dat bol er meer werk van maakt om iets duurs goed bij de ontvanger te krijgen?
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_204735721
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 18:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Succes TS, ik hoop dat je aangifte helpt en dat het wordt opgelost.

Ik begrijp bol niet. Ik bestelde een foon voor zoon bij kpn, 240 euro. Kreeg een bestelbevestiging, een mail om de bezorging in te plannen en een filmpje hoe ik de foon in ontvangst moest nemen. Bezorger kwam binnen, scande mijn id, ik moest mijn handtekening zetten en we maakten het pakje open. En dat voor een foon van 240 euro.
Bol kiest zelf voor het verzenden via random wat dan ook. Juist met zulke bedragen zou je toch denken dat bol er meer werk van maakt om iets duurs goed bij de ontvanger te krijgen?
Zo zou het moeten gaan ja idd. Conclusie: ze maken teveel winst dat ze het dus die keren dat het mis gaat niet interesseert. Zomaar een gok.
pi_204735783
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 18:21 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Zo zou het moeten gaan ja idd. Conclusie: ze maken teveel winst dat ze het dus die keren dat het mis gaat niet interesseert. Zomaar een gok.
Blijkbaar.
Ik bestel veel en vaak bij bol maar zulke dure dingen zal ik daar echt niet bestellen. Het is niet de eerste keer dat er zo'n topic voorbij komt en de ellende die men ervan heeft...
Bol zou zich moeten schamen dat ze na zoveel shit nog steeds op deze manier verzenden.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_204735828
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:58 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
We weten je fantastische creditcard verhaal nu wel.
Looooool
pi_204735871
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 16:46 schreef laforest het volgende:

[..]
Ga ik er morgen ook ff 1 bestellen en hetzelfde claimen. Laten hun maar bewijzen dat het niet zo is. :7
Advocaten zijn duur hoor ;)

Voor TS overigens: Ingebrekestelling versturen via de mail met een duidelijke termijn. In het slechtste geval moet je het afdwingen via de rechter maar ik denk dat het legal team verstandig genoeg is om het niet zover te laten komen..
pi_204736045
Als dit niet helpt is een mogelijkheid de geschillencommissie, het duurt wat langer soms, maar is goedkoper dan naar een rechter, minder ingewikkeld ook wat dit betreft.

Soms is daarmee dreigen in combinatie met de aangifte in de hand soms al voldoende.

Maar dit is niet het eerste topic hier in combinatie met bol wat heel moeilijk doet over dit soort dingen.

Ik zie ook sommige mensen roepen over X spullen door de jaren heen besteld en creditcard.
Maar uh dat zal eerder geluk dan wijsheid zijn, in de zin van dat een dief niet kan ruiken hoe er betaalt is, sterker nog dat zou voor een dief de lat lager leggen want toch “verzekerd” als het ware.
Maw dat al die pakketten wel aankwamen na betaling met een CC, is dom toeval of geluk.
pi_204740202
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 18:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Succes TS, ik hoop dat je aangifte helpt en dat het wordt opgelost.

Ik begrijp bol niet. Ik bestelde een foon voor zoon bij kpn, 240 euro. Kreeg een bestelbevestiging, een mail om de bezorging in te plannen en een filmpje hoe ik de foon in ontvangst moest nemen. Bezorger kwam binnen, scande mijn id, ik moest mijn handtekening zetten en we maakten het pakje open. En dat voor een foon van 240 euro.
Bol kiest zelf voor het verzenden via random wat dan ook. Juist met zulke bedragen zou je toch denken dat bol er meer werk van maakt om iets duurs goed bij de ontvanger te krijgen?
Was het bij jou onderdeel van een abonnement? Dat is identificatie voor vereist.
TS heeft een los toestel besteld. Dat zit het verschil.
pi_204740305
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 06:48 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]
Was het bij jou onderdeel van een abonnement? Dat is identificatie voor vereist.
TS heeft een los toestel besteld. Dat zit het verschil.
Dan nog vind ik het allemaal best slordig en willekeur.

“Ja het gewicht klopte..dus..” alsof dat een soort ultiem bewijs vormt.
Ik vind het zwakzinnig in ieder geval. (Van bol dan hè)
pi_204740327
het zou overigens wel eens fijn zijn als een modje gewoon in dit soort topics de snoeischaar wat strakker hanteerde.. van die lulverhalen (zelfs van mods) over hoe fantastisch ze zijn en wat voor mongool TS wel niet is omdat die geen CC gebruikt kennen we nu wel. totaal irrelevant en onbehulpzaam. zeker omdat, wanneer het moment daar is en men de magische krachten van de CC gaat gebruiken en ze te horen krijgen amar meneer, u heeft wel iets besteld en de tracktrace zegt dat u het hebt gehad, dus bewijs maar dat je het niet hebt gehad, dan piepen ze wel anders.

en domme opmerkingen als "TS had ook nooit bij bol moeten bestellen zulke dure dingen" en "ik maak pakketjes altijd open voor ik teken".
gelul van de bovenste plank. al bestel je wat bij okkietokkie.nl het maakt geen fluit uit. de verkoper heeft een plicht het product bij je af te leveren en als je meld joh, ik heb niks gehad, dan heeft de verkoper het te bewijzen. een tracktrace dat er een pakket bij je is afgeleverd is geen bewijs. prima, er is een pakket waarvan de verkoper claimt dat het product erin zat van a naar b gegaan. daarmee is nog geen product in handen van de klant. en als de klant vervolgens met een aangifte komt dat het product er niet in zat en als gestolen opgegeven heeft (wat overigens NIET de taak van de klant is maar van de verkoper) dan is het helemaal kwaad kersen eten als verkoper..

dus laten we gewoon TS eens helpen, TS heeft wat dat betreft de juiste dingen gedaan. product besteld , pakket ontvangen, opengemaakt, pakket is leeg en aan verkoper gemeld. klaar. omdat er van die grapjassen bijzitten die claimen dat pakketten leeg zijn zoals modjes hier op dit forum blijkbaar, is bol daar niet zo happig op om maar meteen te vergoeden. dat is hun goed recht. maar het veranderd niets aan de rechtspositie van TS.
oftewel, de juiste gang van zaken

-TS heeft alles netjes gedaan,. product gekocht, betaald (en hoe dat betaald is doet niet ter zake)
-bol heeft een pakket ergens afgeleverd op een plek die TS uitkoos
-TS heeft het pakket opgehaald, opengemaakt en het product zat er niet in
-TS heeft dat gemeld bij bol
-bol speelt blufpoker dat TS het wel heeft gehad
wat er had moeten gebeuren
-TS had aan moeten geven bij bol "nietus" en aan moeten geven dat bol aangifte moet doen van diefstal met daarbij ook het verzoek om het imei nummer te blokkeren en de telefoon onbruikbaar te maken, evenals ene nieuw toestel op te sturen. en als bol weigert, simpelweg blijven escaleren en aandringen. blijven ze weigeren? geschillencommissie.

bol gooit nu simpelweg een eerste horde op voor al die horken die zogenaamd lege pakketjes krijgen. die willen niet dat er aangifte wordt gedaan, want als dan blijkt dat die telefoon toch in hun handen is zijn ze de sjaak. dat is in dit geval niet zo dus TS kan vrolijk aangifte laten doen.

aangifte was geen slimme actie op dit moment. evenals het niet hebben van rechtsbijstand, maar dat is allemaal achteraf gepraat. die aangifte doen is niet zo slim want je doet aangifte van een diefstal van een product wat je nooit hebt gehad. er is nooit iets van jou gestolen, er is iets van bol gestolen. immers, het product moet aan je overhandigd worden voor het van jou is. en dat is nooit gebeurd...
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_204740353
Bol in gebreke stellen, dan zijn ze misschien iets serieuzer dan aan de telefoon. Maar het blijft een kutbedrijf, wat ik doorgaans alleen vertrouw voor prul aankopen onder de 50¤.
.
pi_204740463
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:05 schreef freak1 het volgende:

[..]

-en dan je verhaal over "ik maak eerst open dan pas teken ik". dat mag helemaal niet. je tekent voor ontvangst, niet voor de inhoud. als die bezorger je het pakket laat openmaken voor je tekent is dat helemaal het probleem van de bezorger. maar wat als het pakket open is en dan zeg je, nee de inhoud is stuk, ik accepteer het pakket niet, wat denk je dat er gebeurd dan? dan zegt die teken nou maar en zoek het uit, je hebt het pakket immers ontvangen.
datvis afhankelijk van de bezorgdienst.

bij een postnl, dpd, dhl etc klopt dit wel. (al kan je een pakket gewoon weigeren als je ziet dat doos beschadigd is)

bij een goed verzonden pakket met ups, fedex e.d. kan je schade gewoon laten noteren en kan de verzender dit claimen
pi_204740467
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 07:46 schreef freak1 het volgende:
het zou overigens wel eens fijn zijn als een modje gewoon in dit soort topics de snoeischaar wat strakker hanteerde.. van die lulverhalen (zelfs van mods) over hoe fantastisch ze zijn en wat voor mongool TS wel niet is omdat die geen CC gebruikt kennen we nu wel. totaal irrelevant en onbehulpzaam. zeker omdat, wanneer het moment daar is en men de magische krachten van de CC gaat gebruiken en ze te horen krijgen amar meneer, u heeft wel iets besteld en de tracktrace zegt dat u het hebt gehad, dus bewijs maar dat je het niet hebt gehad, dan piepen ze wel anders.

en domme opmerkingen als "TS had ook nooit bij bol moeten bestellen zulke dure dingen" en "ik maak pakketjes altijd open voor ik teken".
gelul van de bovenste plank. al bestel je wat bij okkietokkie.nl het maakt geen fluit uit. de verkoper heeft een plicht het product bij je af te leveren en als je meld joh, ik heb niks gehad, dan heeft de verkoper het te bewijzen. een tracktrace dat er een pakket bij je is afgeleverd is geen bewijs. prima, er is een pakket waarvan de verkoper claimt dat het product erin zat van a naar b gegaan. daarmee is nog geen product in handen van de klant. en als de klant vervolgens met een aangifte komt dat het product er niet in zat en als gestolen opgegeven heeft (wat overigens NIET de taak van de klant is maar van de verkoper) dan is het helemaal kwaad kersen eten als verkoper..

dus laten we gewoon TS eens helpen, TS heeft wat dat betreft de juiste dingen gedaan. product besteld , pakket ontvangen, opengemaakt, pakket is leeg en aan verkoper gemeld. klaar. omdat er van die grapjassen bijzitten die claimen dat pakketten leeg zijn zoals modjes hier op dit forum blijkbaar, is bol daar niet zo happig op om maar meteen te vergoeden. dat is hun goed recht. maar het veranderd niets aan de rechtspositie van TS.
oftewel, de juiste gang van zaken

-TS heeft alles netjes gedaan,. product gekocht, betaald (en hoe dat betaald is doet niet ter zake)
-bol heeft een pakket ergens afgeleverd op een plek die TS uitkoos
-TS heeft het pakket opgehaald, opengemaakt en het product zat er niet in
-TS heeft dat gemeld bij bol
-bol speelt blufpoker dat TS het wel heeft gehad
wat er had moeten gebeuren
-TS had aan moeten geven bij bol "nietus" en aan moeten geven dat bol aangifte moet doen van diefstal met daarbij ook het verzoek om het imei nummer te blokkeren en de telefoon onbruikbaar te maken, evenals ene nieuw toestel op te sturen. en als bol weigert, simpelweg blijven escaleren en aandringen. blijven ze weigeren? geschillencommissie.

bol gooit nu simpelweg een eerste horde op voor al die horken die zogenaamd lege pakketjes krijgen. die willen niet dat er aangifte wordt gedaan, want als dan blijkt dat die telefoon toch in hun handen is zijn ze de sjaak. dat is in dit geval niet zo dus TS kan vrolijk aangifte laten doen.

aangifte was geen slimme actie op dit moment. evenals het niet hebben van rechtsbijstand, maar dat is allemaal achteraf gepraat. die aangifte doen is niet zo slim want je doet aangifte van een diefstal van een product wat je nooit hebt gehad. er is nooit iets van jou gestolen, er is iets van bol gestolen. immers, het product moet aan je overhandigd worden voor het van jou is. en dat is nooit gebeurd...
Hulde voor dit antwoord. Je kunt toch aangifte doen tegen bol als TS zijnde, of niet?
pi_204740476
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 06:48 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]
Was het bij jou onderdeel van een abonnement? Dat is identificatie voor vereist.
TS heeft een los toestel besteld. Dat zit het verschil.
Jup, dat wel. Maar op deze manier weet de verzender wél dat het pakket op de juiste plek terecht is gekomen en zou eigenlijk altijd bij dure producten gebruikt moeten worden.
Bol besluit dat niet te doen dan is dat hun probleem en niet van de koper.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')