abonnement Unibet Coolblue
pi_204731892
hallowww,

Heb begin deze week een Samsung smartphone besteld bij Bol.com. Deze is afgeleverd bij een Budbee pakketpunt, de webshop werkt sinds kort daarmee samen bij een AH te bezorgen. Ben niet vaak thuis in verband met het werk dus dacht ideaal om dit zo te kunnen doen.

Woensdagmiddag omstreeks 17.00 uur naar het pakketpunt gegaan, code ingevoerd en pakket mee naar huis genomen. Vond het niks om dit al in de plaatselijke supermarkt te doen, pakket inhoud heeft namelijk een grote waarde.

Wat schetst mijn verbazing, er zit helemaal niks in het pakket?! :X 8)7 8)7 8)7 |:(

Zag wel dat aan de onderkant het 1 en ander leek open gemaakt maar echt hard maken kan ik het ook weer niet.

Webshop opgebeld, en die collega gaf aan dat ze niks voor me konden betekenen omdat op de Track and trace stond dat het gewicht zou kloppen.
Nou, niet dus. Nog een keer gebeld en die collega van de klantenservice medewerker zei exact hetzelfde.

Waardevolle info:
betaald met iDeal en geen rechtsbijstandverzekering.

Heb echt geen zin in een welles nietes spelletje met de webshop, wil gewoon mijn smartphone wat ik besteld heb.

Heb er gisteravond al slecht van geslapen, 1200 euro is voor mij veel geld. :X

Kortom, hoe nu verder? :?
pi_204731925
Dit is nogal lastig. Waar is het fout gegaan.

Het bedrijf (vast niet bol.com) kan een lege doos gestuurd hebben. Of een medewerker drukt de telefoon achterover. Gewicht klopt dan sowieso. Al zegt dat niets want gewicht staat in kg en niet in grammen.

Een personeelslid van de vervoerder kan de oorzaak zijn. Zeker als er bij afzender een telecomnaam staat.

En ook de ontvanger kan dit onterecht claimen.

Wat je kunt doen: aangifte doen bij de politie. Uitgaande van een bonafide verkoper kan die de telefoon ook blokkeren, dmv het imei nummer. In ieder claimen via klachtenprocedure bedrijf en verzekering.

Succes.
pi_204731928
raar verhaal dat je een lege doos mee naar huis neemt, bijna niet geloofwaardig dat je een lege doos oppakt en niet denkt goh er zit niets in.
pi_204731940
Geen postkantoren meer, hè? Je bent aangewezen op onopgeleid en scummy personeel van een supermarkt.

Ga naar die supermarkt. Je weet wanneer ie bezorgd is. Dan kunnen ze uitzoeken wie je pakje erin heeft gedaan. Iedereen gaat nu zeggen: DE AFZENDER IS VERANTWOORDELIJK, maar dit zou wel eens veel makkelijker kunnen zijn.
pi_204731949
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:06 schreef Dries4Ever het volgende:
raar verhaal dat je een lege doos mee naar huis neemt, bijna niet geloofwaardig dat je een lege doos oppakt en niet denkt goh er zit niets in.
Tsja, waarom zou ie liegen?
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:08:30 #6
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_204731960
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:05 schreef Johannes788 het volgende:
Dit is nogal lastig. Waar is het fout gegaan.

Het bedrijf (vast niet bol.com) kan een lege doos gestuurd hebben. Of een medewerker drukt de telefoon achterover. Gewicht klopt dan sowieso. Al zegt dat niets want gewicht staat in kg en niet in grammen.

Een personeelslid van de vervoerder kan de oorzaak zijn. Zeker als er bij afzender een telecomnaam staat.

En ook de ontvanger kan dit onterecht claimen.

Wat je kunt doen: aangifte doen bij de politie. Uitgaande van een bonafide verkoper kan die de telefoon ook blokkeren, dmv het imei nummer. In ieder claimen via klachtenprocedure bedrijf en verzekering.

Succes.
Ik weet bijna zeker dat een AH medewerker het heeft gejat
pi_204731965
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:06 schreef Dries4Ever het volgende:
raar verhaal dat je een lege doos mee naar huis neemt, bijna niet geloofwaardig dat je een lege doos oppakt en niet denkt goh er zit niets in.
Lekker makkelijke reactie om ts te beschuldigen van fraude kerel.
pi_204731978
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:09 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Ik weet bijna zeker dat een AH medewerker het heeft gejat
Dan zou het Budbee moeten zijn. Die hebben het in de kluis gelegd.
pi_204732008
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:09 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Ik weet bijna zeker dat een AH medewerker het heeft gejat
Wat heeft Ah hiermee te maken? Budbee is bezorgpartner ts
pi_204732070
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:11 schreef Nevertheless80 het volgende:

[..]
Dan zou het Budbee moeten zijn. Die hebben het in de kluis gelegd.
Dan zou je daar moeten informeren.
pi_204732098
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:19 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Dan zou je daar moeten informeren.
Dat is niet de taak van de ontvanger. Webshop heeft gekozen voor Budbee, die moeten er achteraan.
pi_204732108
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:19 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Dan zou je daar moeten informeren.
Gedaan. Die verwijzen weer naar Bol.com.

Dit nummer gebeld wat op pakketkluis stond:
pi_204732112
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:19 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Dan zou je daar moeten informeren.
Doen er dus niks mee
pi_204732115
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:22 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Dat is niet de taak van de ontvanger. Webshop heeft gekozen voor Budbee, die moeten er achteraan.
En Bol doet niks.
pi_204732125
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:24 schreef Nevertheless80 het volgende:

[..]
En Bol doet niks.
Blijven bellen
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:27:02 #17
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204732145
Sowieso is die hele kluizenoptie opnieuw een manier om meer geld uit deze tanende markt te persen. De "duurzame" optie, ja ja ja. Alles zo goedkoop en kut mogelijk voor de hoofdprijs
pi_204732154
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:27 schreef Rode_Wijn het volgende:
Sowieso is die hele kluizenoptie opnieuw een manier om meer geld uit deze tanende markt te persen. De "duurzame" optie, ja ja ja. Alles zo goedkoop en kut mogelijk voor de hoofdprijs
Voor veel mensen is het gewoon handig als je toch al weet dat je niet thuis gaat zijn, dan hoeft pakketbezorger niet voor niks naar je huis te rijden + ze kunnen meerdere pakjes tegelijk dumpen op 1 plek.
pi_204732172
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:25 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Blijven bellen
Doen ze niks mee. Ooit pakketje niet gekregen van Bol terwijl track and trace aangaf van wel. Doen helemaal niks. Bol is heel matig qua service.
pi_204732178
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:28 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Voor veel mensen is het gewoon handig als je toch al weet dat je niet thuis gaat zijn, dan hoeft pakketbezorger niet voor niks naar je huis te rijden + ze kunnen meerdere pakjes tegelijk dumpen op 1 plek.
Klopt. En je denkt dat alles dan goed gaat :p
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:32:15 #21
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204732188
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:28 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Voor veel mensen is het gewoon handig als je toch al weet dat je niet thuis gaat zijn, dan hoeft pakketbezorger niet voor niks naar je huis te rijden + ze kunnen meerdere pakjes tegelijk dumpen op 1 plek.
Ja dat noemde ze vroeger een afhaalpunt.
pi_204732211
Je hebt het niet ter plekke gecontroleerd, het pakket geaccepteerd en mee naar huis genomen.

Nieuwe smartphone kopen. Je kunt ze juridisch niets doen. Dure fout.
pi_204732215
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:25 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Blijven bellen
Net nog eens een belletje gedaan naar bol. Kunnen niks voor me betekenen want gewicht geeft aan 800 gram pakket op track and traceee
pi_204732216
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:34 schreef laforest het volgende:
Je hebt het niet ter plekke gecontroleerd, het pakket geaccepteerd en mee naar huis genomen.

Nieuwe smartphone kopen. Je kunt ze juridisch niets doen. Dure fout.
Leg uit?
pi_204732226
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 11:34 schreef laforest het volgende:
Je hebt het niet ter plekke gecontroleerd, het pakket geaccepteerd en mee naar huis genomen.

Nieuwe smartphone kopen. Je kunt ze juridisch niets doen. Dure fout.
Dit is echt de reinste onzin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')