De ANWB paaltjes🤣quote:
Dat was voor ons Moldaviëquote:
Ik ook!quote:Op woensdag 11 mei 2022 21:23 schreef littledrummergirl het volgende:
wc experiencenostalgie
ik zing regelmatig "pannenkoek in mn onderbroek" en " er is maar een wc en we moeten met zn twee" voor mm kleuter
Wij hadden t-shirts met de complete tekst van ‘Slettebak’ erop gedruktquote:Op woensdag 11 mei 2022 22:24 schreef Adrian4 het volgende:
Voor mij is BZB nostalgie![]()
Goeie herinneringen aan veel dorpsfeesten in de feesttent![]()
![]()
Dit is het lijflied van onze vriendengroep
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Hij heeft een soort sling om. Zijn bovenarm zit met een soort 8-vorm tegen zijn borst gefixeerd. En zijn pols zit op zijn buikband vast. Allemaal klittenband.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:19 schreef Tink89 het volgende:
Dat klinkt wel echt pijnlijk van die schouder joh! Hoe moet dat nu? Mitella? Gips? Operatie? Ik kan me er niks bij voorstellen...
Soms is die moedermodus gewoon heel handigquote:Op donderdag 12 mei 2022 09:35 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hij heeft een soort sling om. Zijn bovenarm zit met een soort 8-vorm tegen zijn borst gefixeerd. En zijn pols zit op zijn buikband vast. Allemaal klittenband.
[ afbeelding ]
Maar dan zit de rechterarm vast.
Opereren doen ze liever niet bij ouderen (te veel risico) en kinderen (die helen toch wel snel). Dus als het netjes staat moet het met fixatie opgelost worden. Alleen stond het net niet recht, maar voor een nerd goed genoeg![]()
Ik had net het ziekenhuis aan de lijn. Hij moest een afspraak over 7-10 dagen.. Er was 31 mei plek![]()
Gelukkig kwam er tijdens mijn gemopper/bezorgde ouder modus een plekje vrij over een week. Dus nu mooi op dag 8.
De dame aan de lijn, de arts gisteren en de sling-vastzetdame zeiden allemaal dat het zo'n vreselijk pijnlijke breuk is.. En mijn puber heeft als enige redelijk geslapen en kwam vanochtend aangekleed naar beneden. Alleen sokken lukten niet. Die lijkt weinig last van te hebben.. Bikkel met hoge pijngrens
Die stond in het liedjesboekje van de scouting (toen ik jeugdlid en leiding was). Alle jeugdleden tussen 5 en 18 jaar werden er mee opgevoed, en kunnen het dus meezingen. Ik wacht op het moment dat mijn negenjarige ook meedoetquote:Op donderdag 12 mei 2022 09:05 schreef Deepfreeze het volgende:
BZB, koning pinteman was het huislied van onze studentenvereniging
Beterschap, dat lijkt me knap pijnlijk. Fijn dat hij er niet al teveel last van lijkt te hebben.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:05 schreef Deepfreeze het volgende:
(En van vele andere![]()
Hier zit een puber naast me. Gisteren lelijk gevallen en zijn schouderkop gebroken![]()
En hij heeft best aardig geslapen, maar ik voor geen meter
Yes!!!quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:48 schreef Tink89 het volgende:
Nieuwe baan is in the pocket! Eat that, achterbakse kutcollega's!
Gefeliciteerd Tink!!quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:48 schreef Tink89 het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:48 schreef Tink89 het volgende:
Yeahquote:Op donderdag 12 mei 2022 13:48 schreef Tink89 het volgende:
Top! Heb je snel gefikst joh!quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:48 schreef Tink89 het volgende:
Na mijn vakantie :-D Helemaal perfect dus!quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:33 schreef vencodark het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Wanneer mag je beginnen?
Ik zal effe voor je duimen!quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Top! Heb je snel gefikst joh!wat een opluchting!
Ik hoor hopelijk aan het eind van de dag of ik een nieuwe job heb 🤞
Ooh, spannend!quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Of je huurt een stobbenfrees bij Boels én een aanhangwagen om de voorgenoemde stobbenfrees mee te vervoeren.quote:Op donderdag 12 mei 2022 16:20 schreef exode het volgende:
Stobbenfrees!
Stobbenfrees!
Ik ben op zoek naar een stobbenfrees, 1 die we wel in de achterbak kunnen vervoeren. De buurman gaat het ding hanteren, denkt ie...
Echt, stobbenfrees waar ben jeeeee?!
Boels, te groot, nog wat verhuurbedrijven, te groot. We moeten een compacter model.
Nu 3 hoveniers benaderd of zij even kunnen komen stobbenfrezen.
Stobbenfrees!
Hahaha, ik heb het woord laatst ook een keer laten vallen in een gesprek met buurman, misschien is een stobbenfrees iets teveel van het goede hier, want het zijn geen boomstronken, maar het klonk wel coolquote:Op donderdag 12 mei 2022 16:20 schreef exode het volgende:
Stobbenfrees!
Stobbenfrees!
Ik ben op zoek naar een stobbenfrees, 1 die we wel in de achterbak kunnen vervoeren. De buurman gaat het ding hanteren, denkt ie...
Echt, stobbenfrees waar ben jeeeee?!
Boels, te groot, nog wat verhuurbedrijven, te groot. We moeten een compacter model.
Nu 3 hoveniers benaderd of zij even kunnen komen stobbenfrezen.
Stobbenfrees!
Weet je wel wat dat kost?quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:03 schreef Viv het volgende:
[..]
Of je huurt een stobbenfrees bij Boels én een aanhangwagen om de voorgenoemde stobbenfrees mee te vervoeren.
Dan heel erg uitkijken, ik zou het de buurman niet eens laten doen, zelfs de tuinman die het bij ons deed (en vaker zo'n ding gebruikte) zat met dat ding in de garagemuur.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:16 schreef exode het volgende:
[..]
Weet je wel wat dat kost?En ik heb zo'n vermoeden dat met zo'n grote stobbenfrees meer verdwijnt dan de stronk. Het is tegen ons huis aan....
En en en??quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:57 schreef SQ het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 12 mei 2022 19:26 schreef SQ het volgende:
"Ik hoor morgen hopelijk meer"
Ik ga me maar vast weer instellen op een afwijzingdie dan donderdag pas komt ofzo.
Intern. Maar ik hoor nu net van mijn man (die bij datzelfde bedrijf manager isquote:Op donderdag 12 mei 2022 20:07 schreef Viv het volgende:
[..]![]()
Was het bij je huidige organisatie of elders?
Beterschap! Had ik in 2019 ook (kop van mijn bovenarm gebroken na een val), is prima genezenquote:Op donderdag 12 mei 2022 09:05 schreef Deepfreeze het volgende:
(En van vele andere![]()
Hier zit een puber naast me. Gisteren lelijk gevallen en zijn schouderkop gebroken![]()
En hij heeft best aardig geslapen, maar ik voor geen meter
Ze werkt al met haar man in hetzelfde bedrijf.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:02 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd Tink!
Spannend SQ, ik zal voor je duimen! Maar ga je dan in hetzelfde bedrijf als je man werken? Zelfs als je niet samen werkt lijkt dat me niet zo fijn eigenlijk, en ook qua financiële zekerheid zou ik dat een risico vinden, voor als ze opeens besluiten het bedrijf naar India te verhuizen ofzo.
dit dusquote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:09 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ze werkt al met haar man in hetzelfde bedrijf.
En zonder teveel privacygevoelige info op tafel te gooien weet ik met vrij veel zekerheid dat dit bedrijf financieel geen enkel risico is en dat ze zeker ook niet gaan verhuizen![]()
En qua collega’s zijn: er is een kans dat ze een flinke wandeling moeten afleggen om elkaar te zien of spreken
En anders kun je nog altijd aerosleep vertegenwoordigder worden.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 07:34 schreef SQ het volgende:
En ook: met de huidige krapte op de arbeidsmarkt maak ik me sowieso geen zorgen. Ik ben slim, niet enorm veeleisend en ik vind financiële onafhankelijkheid een groot goed. Ik vind altijd wel werk, linksom of rechtsom.
Dan zijn ze snel failliet jaquote:Op vrijdag 13 mei 2022 07:38 schreef amaranta het volgende:
[..]
En anders kun je nog altijd aerosleep vertegenwoordigder worden.
Ook bij dat bedrijf doeken ze soms hele bedrijfstakken op om te verkopen of te outsourcen. Het hele bedrijf weg zal niet zo snel gebeuren idd.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 00:09 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ze werkt al met haar man in hetzelfde bedrijf.
En zonder teveel privacygevoelige info op tafel te gooien weet ik met vrij veel zekerheid dat dit bedrijf financieel geen enkel risico is en dat ze zeker ook niet gaan verhuizen![]()
En qua collega’s zijn: er is een kans dat ze een flinke wandeling moeten afleggen om elkaar te zien of spreken
Ik heb het nog niet meegemaaktquote:Op vrijdag 13 mei 2022 08:54 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ook bij dat bedrijf doeken ze soms hele bedrijfstakken op om te verkopen of te outsourcen.
Geniet ervan!!quote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:13 schreef Mushanga71 het volgende:
Sterkte met de puber, @:Deepfreeze!
Ik ben voor het eerst sinds tig een paar uurtjes zoonloosHeb hem met zn pa mee naar de zaak gestuurd
Ik ga netflixen, komt goedquote:Op vrijdag 13 mei 2022 17:21 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Geniet ervan!!
Met puber komt het wel goed. Hij zei vanochtend stellig dat hij vanochtend wel zelf kon douchen na de middag-pijnstillers.. Ik was wat sceptisch, maar het is het bijna gelukt. Alleen zijn rug afdrogen bleek lastig. En sokken aantrekken.
Ik heb dat ook eens gehad. Na 2 weken zelf eens gebeld. Ik was blijkbaar 2e geworden maar mij vergeten in te lichten.quote:Op donderdag 12 mei 2022 19:54 schreef Clubsoda het volgende:
Ik wacht al twee weken op een datum voor een tweede gesprek. Het is dat ik weet dat ze enthousiast zijn en we geen haast hebben...
Nou, het is wel gezegd dat het tweede gesprek er gaat komen, alleen was het prikken van een datum nogal moeilijk. Maar ik kreeg nu een voorstelquote:Op vrijdag 13 mei 2022 19:58 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik heb dat ook eens gehad. Na 2 weken zelf eens gebeld. Ik was blijkbaar 2e geworden maar mij vergeten in te lichten.![]()
Ik werk samen met mijn man en dat gaat prima. We hebben wel bepaalde afspraken zoals dat we ‘s avonds niet over werk praten. Af en toe loopt werk en privé wel wat door elkaar, zeker nu mijn moeder ziek is en we alles met z’n tweeën moeten doen. Hierdoor zijn werkdagen van 7 uur ‘s ochtends tot 22u ‘s avonds geen uitzondering. Dat is dan even minder maar daar staat wel weer tegenover dat we ook veel dingen zelf kunnen plannen. Ieder voordeel hep z’n nadeel zeg maarquote:Op vrijdag 13 mei 2022 08:54 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ook bij dat bedrijf doeken ze soms hele bedrijfstakken op om te verkopen of te outsourcen. Het hele bedrijf weg zal niet zo snel gebeuren idd.
Maar ik wist niet dat jullie al samenwerkten SQ, het klonk net alsof hij op jouw nieuwe afdeling werkte en daardoor wist hoe dat in zijn werk ging.
Maar fijn dat het bij jullie goed werkt! Misschien is mijn referentiekader ook anders, mijn man werkt bij een relatief klein bedrijf waarbij je niet om elkaar heen zou kunnen (en bij mijn werk zou dat net zo zijn).
Oeh gaaf, kijken of ik zoon mee krijg want ik zie dat de molen hier in de buurt ook meedoet met de molendag.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 20:26 schreef Hupje het volgende:
Voor wie voor morgen nog een laagdrempelig uitstapje zoekt: het is molendag!
Wij zijn vandaag al op stap geweest, blijft leuk als je een enthousiaste molenaar treft.
quote:Op maandag 16 mei 2022 14:18 schreef PKM het volgende:
Wij hadden laatst dat gedoe met de buren om de schutting. We kunnen elkaar niet meer erdoorheen zien.
En nu valt het me op dat als zij in de tuin zitten, en ze zitten te praten, dat ze wel heel vaak stil zijn om mee te luisteren.
Ik merk het het vaakst als ik iets met mijn man bespreek. Soms ook wel als mijn zoontje vragen heeft.
Ik voel me in ieder geval wèl minder schuldig als mijn kinderen een krijspartij hebben buiten. Als ze alles willen horen, dan hoort dit er ook bij.
Fijn voor jouw verloofde en dat jullie alles rond hebben gekregenquote:Op maandag 16 mei 2022 08:49 schreef exode het volgende:
Zo.
Opgelucht.
Formatie school verloofde is rond en ze heeft echt een topinvulling gekregen. De dagen die ze wilde en een jaar geen eigen klas, ze gaat ondersteunen, kleine groepen lesgeven en meer op haar managementtaken richten. Ze is zo blij.
En de BSO is ook al geregeld, was even schuiven, ook op mijn werk, maar hoppa.
Oh en de voegmannen hebben uiteraard niet gebeld en de mannen van de kozijnen/rolluiken en de markies worden nu wel ongeduldig. Wij ook, ik stel me er maar op in dat we in de herfst hele mooie zonwering hebben.
GEFELICITEERD!quote:Op maandag 16 mei 2022 18:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Fijn voor jouw verloofde en dat jullie alles rond hebben gekregen
Even zonder bijlees, maar ook ik kreeg net het verlossende telefoontje: ik ben aangenomen op een nieuwe job!
Eerst lekker weer de balans van hoofd en lijf vindenquote:Op maandag 16 mei 2022 18:40 schreef exode het volgende:
Gefeliciteerd SQ!!
Het is ook echt wel een luxe oplossing voor verloofde. Ze wil het ook maar een jaar zo doen, daarna weer een eigen klas.
Mensen (ook collega's) zijn verbaasd dat ze nog steeds niet volledig werkt. Die zien een vrouw die er 'normaal' uitziet. Blij dat haar directeur en de arbo arts zien dat ze er echt nog niet is.
Maar vandaag samen gaan lunchen en dat was zo fijn. Want met al het gedoe, de onzekerheid, kleine tegenslagen, genieten we wel enorm van deze extra tijd samen.![]()
Prikkelverwerking gaat steeds beter. Op naar een topzomer.
Gefeliciteerd!!quote:Op maandag 16 mei 2022 18:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Fijn voor jouw verloofde en dat jullie alles rond hebben gekregen
Even zonder bijlees, maar ook ik kreeg net het verlossende telefoontje: ik ben aangenomen op een nieuwe job!
Klopt, we gaan naar een dorpquote:Op dinsdag 17 mei 2022 02:11 schreef Gogo83 het volgende:
voor nieuwe banen en fijne formaties!
@:majo jullie gaan de stad uit toch? Moet er veel gebeuren of valt dat mee?
Naar Duitsland gaan, daar zijn dat soort dingen veeeeel goedkoper!quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:43 schreef Cathmar het volgende:
HOE kost een fles Nivea zonnebrand 50 voor kids bij Kruidvat 21.99 euro??
Ik koop zelf ander merk maar euhhh dat was toch vorig jaar niet zo? En ja alles wordt duurder maar kost zo’n fles niet gewoon 15 euro of zo?
Wij gebruiken VEEL zonnebrand. Ik zal mijn budget eens bijstellen voor de komenden maanden.
Zo, dat scheelt nogal ja! Goed dat je het zegt, wij hebben amazon prime en dan krijg je alles gratis thuis geleverd wat je op amazon.de besteltquote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:46 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Naar Duitsland gaan, daar zijn dat soort dingen veeeeel goedkoper!
Komt met deze benzineprijs ook niet echt uitquote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:46 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Naar Duitsland gaan, daar zijn dat soort dingen veeeeel goedkoper!
Het is echt duur ja. Ik koop tegenwoordig factor 30 ipv 50, dat scheelt weer een paar euro en de bescherming verschilt heel weinig. Ik koop meestal Vision in de 1+1 gratis aanbieding (nu bij de Etos!!). Vision adverteerde vroeger dat er 24 uur bescherming was na 1x smeren. Dat mag blijkbaar niet meer (want het geldt niet als je ook zwemt bijvoorbeeld en mensen zijn snappen dat niet ofzo), maar ik merk echt verschil dat ik minder vaak hoef te smeren.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:43 schreef Cathmar het volgende:
HOE kost een fles Nivea zonnebrand 50 voor kids bij Kruidvat 21.99 euro??
Ik koop zelf ander merk maar euhhh dat was toch vorig jaar niet zo? En ja alles wordt duurder maar kost zo’n fles niet gewoon 15 euro of zo?
Wij gebruiken VEEL zonnebrand. Ik zal mijn budget eens bijstellen voor de komenden maanden.
Happy hour van de seafood bar?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 17:44 schreef exode het volgende:
Hier geen goedkope zonnebrand helaas, heel lang Lovea gehad en nu al een tijd Vision, die is ook vaak 1+1 dus dan slaan we meteen voor de hele zomer in.
Ik heb net gewoon werkoverleg gehad op het terras met een 0,0 biertje en oesters (oester happy hour)Met 3 collega's, voordelen van middenin het centrum op kantoor zitten.
Haha, ja! Heerlijk.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 19:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Happy hour van de seafood bar?
Wil ik ook!
Cinderella in heerlenquote:Op woensdag 18 mei 2022 17:03 schreef Tink89 het volgende:
Effe vraag tussendoor: mijn man heeft besloten om voor z'n verjaardag komend weekend te willen gaan zwemmen. Top plan! Alleen m'n bikini van voor de zwangerschap past qua cup niet meer. En voor online bestellen is de tijd te krap... Dus: wie weet er in het zuid-oosten des lands een fijne winkel die badmode in maat 75K of L verkoopt?
Wat bedoel je hiermee? Zonnebrand lijkt me toch wel een mustquote:
Het is de nieuwe wappies.. nu Vaccineren op de achtergrond is verdwenen.quote:Op woensdag 18 mei 2022 17:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee? Zonnebrand lijkt me toch wel een must
quote:
https://chrisklomp.nl/wappies-klaar-bakken-maar/quote:"Het is 2022 en ineens staan de kranten vol met deskundigen die ons op het hart drukken om ons tóch echt goed in te smeren tegen de schadelijke stralen van de zon. Hoe is dat nou ineens mogelijk? Simpel; de wappies hebben na corona weer een nieuw speeltje ontdekt. Ineens delen mensen trots op hun sociale media dat ze sunscreen-free door het leven gaan.
We hebben er weer een nieuwe en niet ongevaarlijke (kleine) hype bij. Na de bepaald niet wetenschappelijke strijd tegen een levensreddend coronavaccin, is het nu de beurt aan de zonnebrand. De zelfbenoemde virologen van weleer hebben zich in een paar weken tijd kennelijk ‘succesvol’ omgeschoold van Oekraïne-expert en Poetin-kenner tot dermatoloog.
Het valt mij nog alleszins mee dat ze huidkanker nog geen ‘huidgriepje’ hebben genoemd of een ‘satanische’ uitvinding van het World Economic Forum (WEF). Dit alles uiteraard met het evident kwaadaardige doel om ons hardwerkende burgers bang te maken voor de boze buitenwereld, teneinde ongezien 9G-netwerken aan te leggen. Maar wat niet is, kan nog komen natuurlijk."
Sowieso is factor 50 aan te raden, voor iedereen. Ik pak ook altijd 50. Snap ook niet waarom mensen nog voor een lagere factor zouden kiezenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 18:49 schreef hilliebillie het volgende:
Hier qua bescherming en smeerbaarheid altijd wel tevreden geweest over vision. Maar als je daarmee gaat zwemmen (of zweten) dan loopt de zonnebrand zo in de ogen wat flinke prikogen oplevert hier. (Zowel bij kids als bij mij).
Nu al een paar jaar Kruidvat solait sprayflacon. Die smeert ook redelijk lekker weg en qua prijs ook wel aardig (tijdens 1+1 actie) wel altijd factor 50 want dochter en ik zijn bleekscheten
30 en 50 verschillen procentueel bijna niks van elkaar qua bescherming. Volgens mij gaat dat echt om 1 of 2 %, maar ik las ooit ergens dat sommige mensen met factor 50 geneigd zijn langer (te lang) in de zon te zitten zonder bij te smeren dan met factor 30. Omdat ze bij 50 het idee hebben toch wel beschermd te zijn ofzo en een beetje laks worden.quote:Op woensdag 18 mei 2022 18:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Sowieso is factor 50 aan te raden, voor iedereen. Ik pak ook altijd 50. Snap ook niet waarom mensen nog voor een lagere factor zouden kiezen
Esterella? Is het enige dat ik in Heerlen kan vinden.quote:
Het gaat ook, wederom, om geld. 1 van de sunscreen free wappies heeft nu zelf wat op de markt gebracht.quote:Op woensdag 18 mei 2022 18:31 schreef BE het volgende:
[..]
[..]
https://chrisklomp.nl/wappies-klaar-bakken-maar/
Ja bah. Plakzand overal.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 17:35 schreef LeSage het volgende:
Altijd huismerk zonnebrand. Of ik neem bij de Lidl mee. Scheelt zoveel.
En ik smeer nu ook netjes iedere ochtend de jongens in voor ze naar school gaan.
Ze zijn nu niet rood, maar iedere dag zwart van het zand
https://www.nickyslingerie.nl/ misschien te ver maar zeker een topfavoriet.quote:Op woensdag 18 mei 2022 17:03 schreef Tink89 het volgende:
Effe vraag tussendoor: mijn man heeft besloten om voor z'n verjaardag komend weekend te willen gaan zwemmen. Top plan! Alleen m'n bikini van voor de zwangerschap past qua cup niet meer. En voor online bestellen is de tijd te krap... Dus: wie weet er in het zuid-oosten des lands een fijne winkel die badmode in maat 75K of L verkoopt?
Niet verder dan Heerlen, qua minuten scheelt dat niks. Ik ga eens bij ze kijken.quote:Op woensdag 18 mei 2022 19:58 schreef SQ het volgende:
[..]
https://www.nickyslingerie.nl/ misschien te ver maar zeker een topfavoriet.
Oh dat verhaalquote:Op woensdag 18 mei 2022 17:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het is de nieuwe wappies.. nu Vaccineren op de achtergrond is verdwenen.
Zonnebrandcrème zou huidkanker veroorzaken.
Ja, iets met autocorrectiequote:Op woensdag 18 mei 2022 19:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Esterella? Is het enige dat ik in Heerlen kan vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoor de hele dag al niet dat de buren hun gesprekken onderbreken om mee te luisteren. Nee zegt mijn man, dat komt doordat ze zelf bijna fluisteren. Hij heeft nog gelijk ook.![]()
Maar die weten nu ook over het lot van onze naaktslak.![]()
Lag ook nog een afgekloven vogelpoot in de tuin blijkbaar. Vlakbij de kraan die elke vijf minuten aangaat. Ik herkende twee uur nadat we de tuin in gingen pas wat het was.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Die gaan online voor bikini's niet groter dan I en voor tankini zelfs maar tot G in 75. Ik zal ze straks eens bellen wat ze hebben. Txs voor de tip!quote:
Ik gebruik Ambre Solaire clear 50, dat is een lichte mistspray die je ook niet hoeft uit te smeren. (Iets met plakangst hierquote:Op woensdag 18 mei 2022 21:36 schreef vencodark het volgende:
Die zonnebrand die jullie gebruiken, is dat allemaal van dat witte, dikke spul?
Afhankelijk van het merk, slaan mijn man (bruine huid) en dochter (beetje getint) paarsig uit.![]()
Welke zonnebrand zie je vrijwel niet zitten? Iemand die dat weet?
Ik vind (zonnebrand)crème aan de binnenkant van je handen en tussen je vingers echt één van de meest vreselijke dingen.quote:Op donderdag 19 mei 2022 07:22 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik gebruik Ambre Solaire clear 50, dat is een lichte mistspray die je ook niet hoeft uit te smeren. (Iets met plakangst hier)
Die zijn ook 20 euro, maar ook geregeld 1+1 gratis.
Voor gezicht pak ik dan weer een kleine tube, dan zit het alleen op de vingertoppen maar ik zat me ook al af te vragen waarom ik bij L de rest dan met een spray doe en niet gewoon alles met en fles.quote:Op donderdag 19 mei 2022 08:05 schreef Viv het volgende:
Ik weet alleen nog niet of het op het gezicht gesprayd mag worden (met de ogen dicht dan). Vrienden van ons sprayen eerst op hun handen en smeren daarmee het gezicht in, maar dat verpest wel het hele idee.
zonnebrandolie ipv cremequote:Op woensdag 18 mei 2022 21:36 schreef vencodark het volgende:
Afhankelijk van het merk, slaan mijn man (bruine huid) en dochter (beetje getint) paarsig uit.![]()
Wij hebben van biodermal factor 30 zonnemelk en die is goed uit te smeren. Hij slaat bij mij niet wit uit, maar ik ben van mezelf ook niet heel donker dus ik weet niet hoe betrouwbaar dat isquote:Op woensdag 18 mei 2022 21:36 schreef vencodark het volgende:
Kan je dat ook op je gezicht sprayen? Want dan ga ik zo een halen voor in mn golftas, ik smeer me altijd in voordat ik ga golfen, maar onderweg eigenlijk bijna nooit, want dan krijg je van die vette plakhanden en dan glijden mn stokken uit mn handenquote:Op donderdag 19 mei 2022 07:22 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik gebruik Ambre Solaire clear 50, dat is een lichte mistspray die je ook niet hoeft uit te smeren. (Iets met plakangst hier)
Die zijn ook 20 euro, maar ook geregeld 1+1 gratis.
Never a dull moment.quote:Op donderdag 19 mei 2022 10:02 schreef exode het volgende:
Er bestaat echt wel troep voor op je lichaam, ook met zonnebrand, het trekt tenslotte je huid in en dus je lichaam. Maar er zit nog een heel gebied tussen troep op je lichaam en niets.
Het was even stress hier vanochtend, B naar school, Juul naar KDV en verloofde naar haar werk. Full in de haast modus bellen de mannen van de kozijnen. 'We zijn iets later' Iets later? Hoezo iets later, zouden jullie vandaag komen dan?
Zucht, het tegenovergestelde van de voegenmannen dus, zij komen gewoon ineens.
Overlegd ivm voegen die nog niet gedaan zijn. Ze komen igg de kozijnen plaatsen en bekijken ter plekke of de rolluiken ook kunnen of dat ze die later komen plaatsen.
Dus vanochtend tussen de gewone stress en haast door de kinderkamers zo leeg mogelijk gemaakt, gordijnen eraf, rolgordijen eraf.
Maar hopelijk vandaag nieuwe kozijnen in de kinderkamers en wie weet ook rolluiken.
Hoe! Tof!quote:Op donderdag 19 mei 2022 11:09 schreef -Spring het volgende:
Ik breek ff in hoor want kijk wat ik kreeg. ♡ In ruil voor het vervangen en afvoeren van wat sterk waterpreparaten op L's school. 't Is een echte.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 19 mei 2022 11:16 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hoe! Tof!
Ik zou een file opzoeken ergens in NL en daar met de ramen open in gaan staan. Net doen of je neus bloedt en gezellig converseren met je passagier.
Staat echt geweldig zo!quote:Op donderdag 19 mei 2022 11:27 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik heb overwogen om nog een rondje extra te rijden.![]()
De auto voor me was zo geconcentreerd in zn binnenspiegel naar achteren aan het kijken, dat ik hem moest wijzen op het groene licht.
[ afbeelding ]
Uit de tijd dat het nog mocht… en het zou ook zomaar hen kunnen zijn. Wij weten niet hoe dit skelet zich identificeerde.quote:Op donderdag 19 mei 2022 11:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Staat echt geweldig zo!Maarrr wat is er met zijn (haar?) rechterhand en -pols gebeurd? Iets gestolen in de 18e eeuw? Of gewoon een leerling die iets te rigoreus handjes schudde?
Ga je mond spoelen, niets origineelsquote:Op donderdag 19 mei 2022 12:01 schreef MaJo het volgende:
Zijn er ook al dingen in jullie huis die nog niet aangepakt zijn @:exode? Als ik het zo lees is er niks origineels meer aan jullie huis over![]()
ZOMG wij krijgen morgen de sleutel! Ik zei tegen mijn man dat we overmorgen wel even in de tuin kunnen gaan zitten, IN DE TUIN!! Ik vind het allemaal nog erg onwerkelijk hoor
Nee maar serieus, jullie hebben inmiddels zowat alles wel aangepakt toch? Ik bedoel het niet lulligquote:Op donderdag 19 mei 2022 12:09 schreef exode het volgende:
[..]
Ga je mond spoelen, niets origineelsOnze oude dame van 96 jaar oud.
Het zijn overigens maar 2 kozijnen, er zitten nu kunsstofkozijnen uit de jaren 70 in. De lelijkste die ze destijds konden vinden. Een belediging voor ons huisje.
En yeah, sleutel!
Nee joh, helemaal niet. We hebben vooral verduurzaamd. We wonen hier ruim 5 jaar en in die tijd:quote:Op donderdag 19 mei 2022 12:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee maar serieus, jullie hebben inmiddels zowat alles wel aangepakt toch? Ik bedoel het niet lullig
Met de huidige weersvoorspelling zou ik dat in de tuin zitten nog even achterwege latenquote:Op donderdag 19 mei 2022 12:01 schreef MaJo het volgende:
Zijn er ook al dingen in jullie huis die nog niet aangepakt zijn @:exode? Als ik het zo lees is er niks origineels meer aan jullie huis over![]()
ZOMG wij krijgen morgen de sleutel! Ik zei tegen mijn man dat we overmorgen wel even in de tuin kunnen gaan zitten, IN DE TUIN!! Ik vind het allemaal nog erg onwerkelijk hoor
Dat valt in 5 jaar nog alles mee ja, wij doen ongeveer hetzelfde in 5 wekenquote:Op donderdag 19 mei 2022 12:25 schreef exode het volgende:
[..]
Nee joh, helemaal niet. We hebben vooral verduurzaamd. We wonen hier ruim 5 jaar en in die tijd:
Nieuw riool (in fasesdus dat klonk vast als steeds een nieuw riool)
![]()
Voorzetwandjes
Kruipruimte geisoleerd
Zolder geisoleerd
Nieuwe ketel
Nieuwe radiatoren
Inzethaard ipv open haard
Getegeld
Aanbouwschuur geisoleerd
Zonnepanelen
En the usual zoals verven. Aan het grote spul zoals badkamer, keuken, vloer, tuin etc hebben we niets gedaan en dat hoeft ook niet.
We hebben nu een piek van werkzaamheden, de haard is net geplaatst, morgen dus 2 kozijnen en dan komt er na het voegen een markies voor en het voegen zelf dus.
Maandag komen ze voor het dak kijken, maar dat is niet zo gek, de dakpannen zijn inmiddels 96 jaar oud.
Ik vermoed dat het lijstje bij jouw nieuwe huis nog langer is
Hoezo? Lekker afkoelenquote:Op donderdag 19 mei 2022 13:14 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Met de huidige weersvoorspelling zou ik dat in de tuin zitten nog even achterwege laten
Wij hebben overigens ook de eerste dag in het nieuwe huis in de tuin gegeten. Gewoon omdat het kon!
Leuk, helemaal je huis van makenquote:Op donderdag 19 mei 2022 13:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat valt in 5 jaar nog alles mee ja, wij doen ongeveer hetzelfde in 5 weken
Onze lijst:
- Slopen badkamer en toilet
- Eruit halen van alle vloeren (parket en vloerbedekking)
- Eruit halen van alle deuren
- Eruit halen van de radiatoren
- Behang verwijderen in de slaapkamers/gang
- Plafondplaten verwijderen
Vervolgens laten we doen:
- Plaatsen nieuwe badkamer
- Plaatsen nieuw toilet
- Vloerverwarming
- Leggen nieuwe vloeren (pvc beneden en laminaat boven)
- Plaatsen glazen wand tussen woonkamer en keuken
- Nieuwe gipsplaten in het plafond
- Bijna hele huis stucen
- Hele huis verven
- Renovatie van de trap
- Vervangen vensterbanken
En dan vergeet ik vast nog wat
We hebben nog veel plannen ook voor in de toekomst (nieuwe keuken/zonnepanelen/warmtepomp/nieuwe kozijnen) dus dit wordt ook zeker een meerjarenplan
[..]
Hoezo? Lekker afkoelen
Ja we gaan er echt ons eigen plekje van makenquote:
Dat is zeker waar bij een ouder huis. Dan moet je kritischer zijn op de constructie op zich. Toen we 12 jaar geleden in ons huis kwamen, hebben we ook een 'moetje' gehad. Er werd bij de bouwkundige keuring betonrot geconstateerd in de kruipruimte, dus dat was ook wel belangrijk om gelijk aan te pakken.quote:Op donderdag 19 mei 2022 14:05 schreef exode het volgende:
Het verschil met wat ik hier lees en ons huisje is vooral dat wij dingen moeten laten doen. Een nieuwe keuken is in principe vooral leuk. Een nieuw dak doe je niet voor je lol.
Niets te klagen hoor, wij hebben juist niets aan te merken op onze keuken en badkamer.
Ik vergat wel: alle inbouwapparatuur in de keuken behalve de kookplaat en afzuigkap. Dat was wel voor de leuk, want we irriteerden ons aan de apparatuur die erin zat.
Voordat we in ons huisje trokken hebben we 2 dingen gedaan: alle muren geverfd en de zolder geisoleerd. Verder niets. De rest is allemaal gedurende de jaren gedaan, deels nav de bouwkundige keuring.
Zoals eerder hier geschreven willen we over een jaar of 3 de uitbouw volledig laten vervangen.
Het dak vind ik wel spannend, ik hoop alleen de dakpannen en panlatten maar ik vrees echt dat het dakbeschot ook moet. En dat is echt een issue. Het schuine dak begint bij ons al op de eerste verdieping. Dan ligt onze badkamer en onze slaapkamer ook volledig open. Dan moet daar dus ook binnen van alles gebeuren met gipsplaten en stucen.
Dus duimen dat het dakbeschot nog goed is. Overigens vervangen we dan meteen de dakkapel want die is uit dezelfde serie als de lelijke kozijnen achter. Teflon met kunststof uit de jaren 70, creme met verkleurd groen. Met voorsprong de lelijkste dakkapel uit het dorp.
Overigens mag het dak ook over een jaar, hij lekt niet het is vooral omdat het toch een keer fout moet gaan als het er al bijna 100 jaar op ligt.
Er hebben al meerdere bedrijven naar het dak gekeken gedurende de jaren. Ook nav lekkages. 1 man zei 'mevrouw er moeten sowieso andere pannen op. Een andere vorm, andere kwalititeit' Dat ging zo even door, moraal van zijn verhaal was dat hij dakpannen had die langer meegingen dan de pannen die erop lagen. Toen zei ik 'langer dan 90 jaar? Bijzonder!' Nooit meer wat van gehoordquote:Op donderdag 19 mei 2022 14:39 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat is zeker waar bij een ouder huis. Dan moet je kritischer zijn op de constructie op zich. Toen we 12 jaar geleden in ons huis kwamen, hebben we ook een 'moetje' gehad. Er werd bij de bouwkundige keuring betonrot geconstateerd in de kruipruimte, dus dat was ook wel belangrijk om gelijk aan te pakken.
Het was wel zo dat we het hout aan de voorkant van het huis aan onderhoud toe was. Dus óf schilderen, óf kunststof. 5 jaar geleden was het geschilderd en het viel ons tegen hoe snel het weer begon af te bladderen. Met warmere zomers zal het er de komende jaren niet beter op worden, dus daarom gekozen voor kunststof. Maar we hadden geen jaar meer kunnen afwachten, het had ons dit jaar sowieso geld gekost. Wel hebben we gelijk de ramen mee laten nemen. Die hadden in principe nog even mee gekund, maar nu is lekker alles kunststof én draai/kiepramen. Voorheen konden ze alleen van onderaf op een klein kiertje open, dat schoot niet op in de zomer. En we hebben nu ookmuggenorren
.
Een heel nieuw dak lijkt me ook echt wel spannend. Ik hoop dat die van ons net zo lang meegaat als bij jullie. Tegen die tijd wonen wij er vast niet meer.
Doen jullie ook de echt grote dingen zelf? Zoals wat er bij ons aankomt, het dak?quote:Op donderdag 19 mei 2022 15:52 schreef SQ het volgende:
En dan zijn er ook nog mensen die het bijna allemaal zelf doen
Mijn man kán dakdekken, hij heeft onze losse overkapping bij ons oude huis ook gedaan. Maar ik moet er wel bij zeggen dat hij de hoogte niet tof vindt en we het dak van het woonhuis derhalve hebben uitbesteed. Ook is dakdekken wel iets wat je zeg maar niet alleen moet doen, daar heb je wel een team voor nodig.quote:Op donderdag 19 mei 2022 16:00 schreef exode het volgende:
[..]
Doen jullie ook de echt grote dingen zelf? Zoals wat er bij ons aankomt, het dak?
Ik kan zelf vrij weinig op klusgebied, verloofde kan wel veel, schoonvader kan alles met hout en zwager is aannemer dus we komen wel een eind met de handjes om ons heen. Maar voegen en het dak, moeten we wel echt laten doen door mannen (waar zijn de vrouwen?!) die er verstand van hebben.
Ik weet niet eens wat veel dingen normaal kosten. Zwager rekent andere bedragen of niets voor zijn klussen hier.quote:Op donderdag 19 mei 2022 16:01 schreef SQ het volgende:
Maar zonder gekheid, het scheelt wel serieus veel geld. Ik las net in K&W dat iemand 3700 euro geoffreerd kreeg voor het verven van muren en plafonds op de begane grond. Daar schrik ik dan toch wel van. Het is nou niet bepaald het meest moeilijke klusje.
Mijn ouders hebben alles zelf gedaan. Nu al medelijden met de mensen die dat huis ooit gaan kopen…quote:Op donderdag 19 mei 2022 15:52 schreef SQ het volgende:
En dan zijn er ook nog mensen die het bijna allemaal zelf doen
Ik kan niet wachten. Het was vanmiddag 26 graden op de slaapkamers en vanmorgen 24 graden in de huiskamer (en dat was met ramen open vannacht).quote:
Nou zeg.. stom!quote:Op donderdag 19 mei 2022 20:23 schreef exode het volgende:
Breaking news.
De voegenmannen komen niet meer of wel nou dus niet.
Buurman kwam net langs, heeft ruzie met ze gemaakt.En terecht, ze zouden al vanaf oktober komen. Op zoek naar een ander denk ik zo. Duurt vast ook weer een eeuwigheid en zal een stukje duurder zijn.
MAAR dan kan ik nu de mannen van de markies bellen dat ze mogen komen.
Wij hebben gekozen voor 1 unit beneden (3,5kW) en 1 unit boven (3,5kW), met 2 buitenunits. We slapen toch met de slaapkamerdeuren open, dus dit kon voor ons prima. We betalen ¤2000,-.quote:Op donderdag 19 mei 2022 20:57 schreef Tink89 het volgende:
Wat kost dat nou, airco? Ik heb er echt helemaal geen beeld bij. En moet je dan je slaapkamers open laten staan of in elke kamer een unit?
Omdat (zo begreep ik) 30 en 50 amper verschillenquote:Op woensdag 18 mei 2022 18:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Sowieso is factor 50 aan te raden, voor iedereen. Ik pak ook altijd 50. Snap ook niet waarom mensen nog voor een lagere factor zouden kiezen
Bij de airco laten we alles doen ja. Ik kan een groot stuk zelf maar heb er de energie niet voor nu. Dus dan maar wat meer betalen, maar wel aircoquote:Op donderdag 19 mei 2022 21:07 schreef Tink89 het volgende:
En dan laat je dus alles doen? Want wij kunnen veel zelf...
Bedenk je wel dat het effect echt vele, vele malen minder is als je m op de overloop hebt. Ik raad het af. Vraag @F_r maarquote:Op donderdag 19 mei 2022 21:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wij hebben gekozen voor 1 unit beneden (3,5kW) en 1 unit boven (3,5kW), met 2 buitenunits. We slapen toch met de slaapkamerdeuren open, dus dit kon voor ons prima. We betalen ¤2000,-.
We hebben geen overloopquote:Op donderdag 19 mei 2022 21:44 schreef SQ het volgende:
[..]
Bedenk je wel dat het effect echt vele, vele malen minder is als je m op de overloop hebt. Ik raad het af. Vraag @:F_r maar
Hij hangt in 1 slaapkamer die direct met de andere slaapkamer is verbonden via een deuropening.quote:
Wij betaalden 4500 voor 3 separate units. Wel met de kanttekening dat er flink wat meters leidingwerk uit het zicht is aangelegd en mijn man persé daikin units wilde. Het kan denk ik wel voor minder.quote:Op donderdag 19 mei 2022 20:57 schreef Tink89 het volgende:
Wat kost dat nou, airco? Ik heb er echt helemaal geen beeld bij. En moet je dan je slaapkamers open laten staan of in elke kamer een unit?
Ja dat kan ik beamen. Wij gaan het dus ook aanpassen.quote:Op donderdag 19 mei 2022 21:44 schreef SQ het volgende:
[..]
Bedenk je wel dat het effect echt vele, vele malen minder is als je m op de overloop hebt. Ik raad het af. Vraag @:F_r maar
Hoe is dat uit het zicht aangelegd? En hoe ziet het er buiten uit? Mag ook in dm hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2022 21:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Wij betaalden 4500 voor 3 separate units. Wel met de kanttekening dat er flink wat meters leidingwerk uit het zicht is aangelegd en mijn man persé daikin units wilde. Het kan denk ik wel voor minder.
Met onze mobiele merkten we echt wel verschil.quote:Op donderdag 19 mei 2022 22:13 schreef exode het volgende:
[..]
Hoe is dat uit het zicht aangelegd? En hoe ziet het er buiten uit? Mag ook in dm hoor.
Voor iedereen met airco: doet het ook wat met de luchtvochtigheid?
Wij hebben meerdere offertes opgevraagd vorig jaar. Ranges van 2500 t/m 5000 voor 2 units binnen en 1 buiten. Aantal en type ligt er ook maar aan om hoeveel m2 het gaat. Wij kozen uiteindelijk voor LG, voor ca. 3500.quote:Op donderdag 19 mei 2022 20:57 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben ook isolatiefolie onder onze nieuwe pannen laten leggen. Dat kon maar met een Rwaarde van 1.4 maximaal uit mijn hoofd, als je je dak niet omhoog wil hebben.quote:Op donderdag 19 mei 2022 14:44 schreef exode het volgende:
Het bedrijf wat nu komt, gebruikt isolatiefolie, dat hebben wij ook in de kruipruimte en bij de voorzetwanden, isoleert behoorlijk maar dan hoeft het dak niet omhoog zeg maar. En ze fabriceren ook dakkapellen, dus 2 vliegen in 1 klap. Want ik denk dat er aardig wat warmte ontsnapt via ons dak nu.
Zo kijk ik er ook tegenaan: het kost je geld maar levert je tijd op, tijd die je kunt besteden aan dingen die je leuker of waardevoller vindt. Als klussen je hobby is, is het een andere zaak natuurlijk. Ik vind zelf schilderen bijv. best leuk, maar het werd me te gek om alles in huis (muren, plafonds, plinten, kozijnen, deuren, trappen) zelf te schilderen. En ik vond het leuker om tijd aan de tuin te besteden. Het bezorgde me ook gemoedsrust, een huis dat af was. Ik voel me naar als ik lang in chaos moet leven.quote:Op donderdag 19 mei 2022 23:27 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben heel veel laten verbouwen en aanpassen en toen nog wat en nog een keer etc en praktisch niks zelf gedaan. Kost een bulk meer, maar scheelt ook heel veel tijd en onze tijd is blijkbaar schaarser dan ons geld.
Wij hadden toen allemaal vrienden opgeroepen om meteen te klussen. We begonnen fanatiek, zijn na een half uur een pilsje in de tuin gaan drinken als pauze en hebben de rest van de dag in de zon gezeten.quote:Op donderdag 19 mei 2022 13:14 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Met de huidige weersvoorspelling zou ik dat in de tuin zitten nog even achterwege laten
Wij hebben overigens ook de eerste dag in het nieuwe huis in de tuin gegeten. Gewoon omdat het kon!
Ja, het zal iets schelen maar niet te vergelijken met andere isolatie. Op zolder hebben we aan de binnenkant al wel wol tegen het dak. Alle beetjes helpen met zo'n huisquote:Op donderdag 19 mei 2022 23:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij hebben ook isolatiefolie onder onze nieuwe pannen laten leggen. Dat kon maar met een Rwaarde van 1.4 maximaal uit mijn hoofd, als je je dak niet omhoog wil hebben.
Agz ons dak niet geïsoleerd was, deed het hier niet veel meer dan wat tocht verminderen.
De 14 cm wol die er daarna tegenaan ging, die voelde je
Leidingen vanuit de unit recht omhoog het plafond in zeg maar, dan achter de knieschotten van de zolder tot aan de achtergevel, daar hebben we nog een ongebruikt oud badkamertje van 2m2 waar we een sleuf uit de muur hebben gefreesd en van daaruit door de buitenmuur direct het platte dak op.quote:Op donderdag 19 mei 2022 22:13 schreef exode het volgende:
[..]
Hoe is dat uit het zicht aangelegd? En hoe ziet het er buiten uit? Mag ook in dm hoor.
Voor iedereen met airco: doet het ook wat met de luchtvochtigheid?
Ja hier ben ik het ook wel mee eens.quote:Op donderdag 19 mei 2022 23:27 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben heel veel laten verbouwen en aanpassen en toen nog wat en nog een keer etc en praktisch niks zelf gedaan. Kost een bulk meer, maar scheelt ook heel veel tijd en onze tijd is blijkbaar schaarser dan ons geld.
De onze hangt op de overloop, maar dat werkt echt wel. Ik ben echt zó blij met de airco.quote:Op donderdag 19 mei 2022 21:44 schreef SQ het volgende:
[..]
Dan vraag je of ie ff wil FaceTimen.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 10:13 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij doen niet aan verbouwen. Toen we in 2005 deze woning kochten, was ie net verbouwd, inclusief dakopbouw. Wel 4 jaar geleden nieuwe keuken want oude viel uit elkaar. Maar man zit nog steeds in de zellufdoenfase dus gebeurt er verder weinig![]()
In zoon zn kamer moeten schuifdeuren gemaakt worden en de schutting moet worden vastgezet. Bij godsgratie heeft ie iemand gevraagd maar die is druk. Hallo 10 jarenplan![]()
Ik heb vanmiddag een bel afspraak met de ha. Heb al een week of 2 met name in de avond jeuk aan polsen en bovenkant handen, ondanks de antihistamine die ik al 30 jaar slik. Ook zag schoonzus een verdikking onder mn hals. Zoon en man zien het nu ook. Krijg ik een fokking belafspraak![]()
Oh, net blauwe plek op hand gekrabd. Gaat lekker![]()
Maar, we hebben wél een mobiele airco
Jah, misschien is dat iets al heb ik liever dat ie ff live kijkt. Via de spiegel zie ik het iets maar als ik voel, voelt het zacht en lubberigquote:Op vrijdag 20 mei 2022 10:26 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan vraag je of ie ff wil FaceTimen.
Verdikking in hals klinkt niet prettig.
Goed dat ik dit lees, wij hadden bijna ja gezegd tegen een offerte van 6200.quote:Op donderdag 19 mei 2022 21:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Wij betaalden 4500 voor 3 separate units. Wel met de kanttekening dat er flink wat meters leidingwerk uit het zicht is aangelegd en mijn man persé daikin units wilde. Het kan denk ik wel voor minder.
Nou dan is dat toch vergelijkbaar?quote:Op vrijdag 20 mei 2022 10:44 schreef Burdie het volgende:
[..]
Goed dat ik dit lees, wij hadden bijna ja gezegd tegen een offerte van 6200.
Weliswaar voor 4 units en een ingewikkelde dakdoorvoer op een monumentaal pand, maar ik denk dat we nog een rondje offertes gaan opvragen.
(6200 / 4) * 3 = 4650, dus betaal je maar 150 euro te veel in verhouding toch?quote:Op vrijdag 20 mei 2022 10:58 schreef Burdie het volgende:
[..]
vind je? Ik vind 1700 meer daarvoor wel erg veel.
Wij hadden ook nog een leverancier die pertinent weigerde om inzage te geven in de afzonderlijke kostenposten en de opbouw van de totaalprijs. Die hoefde dus niet terug te komenquote:Op vrijdag 20 mei 2022 11:30 schreef exode het volgende:
Burdie, hier rekenden ze 750 euro voor een dakdoorvoer door een schuin dak. Was wel voor ventilatie maar zal vast niet veel schelen. Dus dat is een leuke extra kostenpost.
Per unit wel ja, dat is totaal 600. Vind ik de moeite van een extra rondje offertes opvragen wel waardquote:Op vrijdag 20 mei 2022 11:03 schreef Viv het volgende:
[..]
(6200 / 4) * 3 = 4650, dus betaal je maar 150 euro te veel in verhouding toch?
Dit is sowieso waar. Wij kregen echt heel uiteenlopende offertes en soms is dat verklaarbaar (keuze tussen A- en B-merk bijvoorbeeld) en soms ook totaal niet.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 12:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Per unit wel ja, dat is totaal 600. Vind ik de moeite van een extra rondje offertes opvragen wel waard.
Huh? @SQ betaalde 4500 voor 3 units, dus 1500 per unit. Jouw offerte is 6200 voor 4 units, dus 1550 per unit. Dan betaal je toch geen 600 euro in totaal te veel?quote:Op vrijdag 20 mei 2022 12:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Per unit wel ja, dat is totaal 600. Vind ik de moeite van een extra rondje offertes opvragen wel waard.
Geen bètapakket zeker, of wel?quote:Op vrijdag 20 mei 2022 12:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Welke heb je besteld?quote:Op vrijdag 20 mei 2022 16:05 schreef Nijna het volgende:
Eind vorig jaar een nieuwe elektrische auto besteld... ze verwachtte toen eind januari.
Intussen is het elke keer als we bellen om te vragen of er al nieuws is, later... Er is nog steeds geen officiele datum, maar nu zeggen ze eind van dit jaar... maar het kan ook eerder of later worden.
Dus eigenlijk weten ze nog steeds niks. Geduld is een schone zaak toch.
Hopelijk helpt het smeerseltje. Bij twijfel gewoon opnieuw bellen en dan misschien toch proberen om wel op het spreekuur te mogen komen ipv bellen.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 18:00 schreef Mushanga71 het volgende:
HA belde. Hij denkt contact eczeem, al heb ik geen flauw idee waarvan want er is niks veranderd qua wasmiddel of wat dan ook. En als het dat wel zou zijn, moet ik er in de nacht ook last van hebben🙄. Crème gekregen.
Zwelling in hals zou een opgezette klier kúnnen zijn. Zit op de plek van de schildklier maar volgens hem komt een jodiumtekort niet meer voor... Alst erger wordt moet ik weer bellen en langs komen. Goed opgeschoten zo![]()
@:Nijna, oude auto nog niet verkocht, hoop ik?
Ga ik doen alst niet minder wordtquote:Op vrijdag 20 mei 2022 18:03 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hopelijk helpt het smeerseltje. Bij twijfel gewoon opnieuw bellen en dan misschien toch proberen om wel op het spreekuur te mogen komen ipv bellen.
De oude auto ruilen we in als de nieuwe komt, dus die hebben we nog. En we hebben ook mijn koekblikje nog, dus luxe probleem. Maar vooral gewoon niet leuk, zoveel langer wachten dan waar je op had gerekend. Maar wie weet vaart er binnenkort ineens een boot de haven in waar de onze op staat, want het schijnt nogal verrassend te gaan met de leveringen steeds... we gaan het zien. Maar inmiddels proberen we maar niet te hard vast te houden aan een datum...
Oh goed dat je het zegt, ik kijk ook graag, volgens mij vorige week vergeten, maar als ik snel ben kan ik t nog terugkijken denk ikquote:Op vrijdag 20 mei 2022 18:13 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ga ik doen alst niet minder wordt![]()
Gelukkig, nog wel vervoer dus. Zou wat zijn als je die al verkocht had omdat je er vanuit ging dat ie op tijd geleverd zou worden.
Maar snap dat je baalt. Je kijkt er toch naar uit. Zal voor je duimen dat ie ineens zomaar binnen komt![]()
Straks met zoon verraders kijken. Vind het zo'n gaaf programma
Anders neem je vandaag op en kijk je eerst vorige week want het was spannendquote:Op vrijdag 20 mei 2022 18:34 schreef Nijna het volgende:
[..]
Oh goed dat je het zegt, ik kijk ook graag, volgens mij vorige week vergeten, maar als ik snel ben kan ik t nog terugkijken denk ik
We hebben de ziggo box weggezet, want die gebruikten we nooit... Ik ben het nu aan het terugkijkenquote:Op vrijdag 20 mei 2022 18:44 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Anders neem je vandaag op en kijk je eerst vorige week want het was spannend![]()
Had vorige week niet live gekeken en zag op RTLnieuws wát eruit was. Gelukkig niet wie dus we kijken maar gewoon weer meteen.
Tis écht een leuk programma
Zo kan het ook jahquote:Op vrijdag 20 mei 2022 18:49 schreef Nijna het volgende:
[..]
We hebben de ziggo box weggezet, want die gebruikten we nooit... Ik ben het nu aan het terugkijken. En dan kan ik tot volgende week vrijdag die van vanavond terugkijken
. Ik kijk bijna nooit live
leuk programma inderdaad.
Dat lees ik meestal niet dus dat komt goedquote:Op vrijdag 20 mei 2022 18:56 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Zo kan het ook jahKijk alleen wel uit bij RTL nieuws lezen want daar staat de uitslag dus. Niet handig.
Kan natuurlijk ook. Ik bestel nooit kleren online. Dat blijkt wel weer met mijn onervarenheid.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 19:05 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat lees ik meestal niet dus dat komt goed. Of ik kijk in 1x door
@:amaranta, geen ervaring met die dingen. Maar als je ze makkelijk kan retourneren zou je dan niet beide maten kunnen bestellen en kijken wat het beste zit en dan de niet passende omruilen voor de andere maat?
Oh dat is minder...quote:Op vrijdag 20 mei 2022 19:13 schreef amaranta het volgende:
Hmmm Als het onder panty’s valt kunnen ze niet geretourneerd worden.
Snags rekken echt goed mee en zakken zelden af, dus ik zou de grotere maat hier zeker wel aandurven!quote:Op vrijdag 20 mei 2022 19:01 schreef amaranta het volgende:
Chicas,
Jullie hebben het hier wel eens over snagtights gehad, En nu zag ik dat ze ook broekjes hebben voor onder jurkjes. Ik wil er eigenlijk wel één of twee bestellen.
Ik heb alleen eigenlijk geen idee hoe de maatvoering is?
Als ik kijk bij Prominente billen en/of ronde buik kom ik uit bij c. Want ik heb een ronde buik, maar geen dikke kont.
Als ik kijk bij Kleine billen en/of platte buik kom ik uit bij A/B want ik heb gewone billen maar geen platte buik 😇😅
Op de website staat dat je bij twijfel de grootste maat moet nemen. Maar het zou ook wel vervelend zijn als het zo’n afzak ding is. Ik heb wel eens bij panty’s dat als ze te groot zijn ik de hele tijd aan het optrekken bent.
Ik zou voor de grootste maat gaan dan.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 19:01 schreef amaranta het volgende:
Chicas,
Jullie hebben het hier wel eens over snagtights gehad, En nu zag ik dat ze ook broekjes hebben voor onder jurkjes. Ik wil er eigenlijk wel één of twee bestellen.
Als ik kijk bij Prominente billen en/of ronde buik kom ik uit bij c. Want ik heb een ronde buik, maar geen dikke kont.
Als ik kijk bij Kleine billen en/of platte buik kom ik uit bij A/B want ik heb gewone billen maar geen platte buik 😇😅
Op de website staat dat je bij twijfel de grootste maat moet nemen. Maar het zou ook wel vervelend zijn als het zo’n afzak ding is. Ik heb wel eens bij panty’s dat als ze te groot zijn ik de hele tijd aan het optrekken bent.
En zitten ze ook lekker bij de buik?quote:Op vrijdag 20 mei 2022 19:31 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik zou voor de grootste maat gaan dan.
Ik twijfelde tussen D en E, koos voor E en die zitten echt perfect. Heb gewone panty's, wollen en ook de chub rub shorts. Dit zijn voor mij de enige 'wielrenbroekjes' die niet opkrullen/knellen/kapotgaan, dus er zijn nog een paar kleuren onderweg voor me nu. Vind ze echt ideaal.
Of apekoppenvirusquote:Op vrijdag 20 mei 2022 18:00 schreef Mushanga71 het volgende:
HA belde. Hij denkt contact eczeem, al heb ik geen flauw idee waarvan want er is niks veranderd qua wasmiddel of wat dan ook. En als het dat wel zou zijn, moet ik er in de nacht ook last van hebben🙄. Crème gekregen.
Zwelling in hals zou een opgezette klier kúnnen zijn. Zit op de plek van de schildklier maar volgens hem komt een jodiumtekort niet meer voor... Alst erger wordt moet ik weer bellen en langs komen. Goed opgeschoten zo![]()
@:Nijna, oude auto nog niet verkocht, hoop ik?
Ik heb snagtights panties, maattabel gevolgd en voor mij zitten ze te strak bij de buik. To be fair heb ik prikkelbare darmen, dus kan wat minder hebben dan de gemiddelde persoon.quote:
We gaan het zienquote:Op vrijdag 20 mei 2022 23:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Of apekoppenvirus
De ziekte begint vaak met koorts, hoofdpijn, spierpijn, gezwollen lymfeklieren, rillingen en moeheid. Na een tot drie dagen verschijnen er vlekken op de huid. Die beginnen meestal in het gezicht en verspreiden zich over het hele lichaam. Bij het merendeel van de recente gevallen begon de uitslag volgens het RIVM
Ik zweer er bij, ze zitten bij mij ruim, als in ‘ik kan ze over mijn tieten heen trekken als speelpakje, maar ze zakken niet af.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 19:01 schreef amaranta het volgende:
Chicas,
Zo veel vragen over jouw spel.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 00:23 schreef BE het volgende:
[..]
Ik zweer er bij, ze zitten bij mij ruim, als in ‘ik kan ze over mijn tieten heen trekken als speelpakje
quote:
quote:Op zaterdag 21 mei 2022 09:33 schreef vencodark het volgende:
[..]
Heb jij geen fantasie?![]()
No questions at all.
Das best wel balen van je pakketjequote:Op zaterdag 21 mei 2022 11:53 schreef TolstoiFan het volgende:
First world problems: ik had afgelopen woensdagavond wat besteld bij Zalando. Krijg ik net een mailtje dat het volgende week woensdag bezorgd wordt. Normaal geen probleem (al vind ik een week wel lang duren....), maar dat is precies de dag dat wij naar Limburg vertrekken![]()
![]()
![]()
Moet ik weer wat bij de buren gaan regelen.
Verder net de badkamer van boven tot onder schoongemaakt![]()
![]()
![]()
Vreselijk zo'n tik om alles schoon te willen hebben voordat je op vakantie gaat
![]()
![]()
Iemand verder nog leuke tips om ergens te gaan eten (lunch of diner) in Limburg met een kleuter? We zitten vlakbij Mechelen.
Hijgend hert in vijlen schijnt goed te zijn. Maar ik heb geen idee of het ook leuk is met kinderen. Ik heb alleen een keer (even) op het terras gezeten daar.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 11:53 schreef TolstoiFan het volgende:
First world problems: ik had afgelopen woensdagavond wat besteld bij Zalando. Krijg ik net een mailtje dat het volgende week woensdag bezorgd wordt. Normaal geen probleem (al vind ik een week wel lang duren....), maar dat is precies de dag dat wij naar Limburg vertrekken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Iemand verder nog leuke tips om ergens te gaan eten (lunch of diner) in Limburg met een kleuter? We zitten vlakbij Mechelen.
De Pannekoekenmolen in Gulpen? Ik ben natuurlijk al wel een tijd uit de kleine kinderen, maar heb daar indertijd wel leuk gezeten met de kinderen.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 11:53 schreef TolstoiFan het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Die tip had mijn man vanochtend ook gekregen in een speeltuin van een vader, die graag naar Limburg op vakantie gaatquote:Op zaterdag 21 mei 2022 12:23 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Hijgend hert in vijlen schijnt goed te zijn. Maar ik heb geen idee of het ook leuk is met kinderen. Ik heb alleen een keer (even) op het terras gezeten daar.
Maar ik ken veel mensen die daar over roepen dat je daar naar toe moet omdat het lekker eten is daar.
Is volgens mij het hoogst gelegen café in Nederland (dan tellen cafés op hoge verdiepingen niet mee hè) uitzicht op de weg er naar toe is in ieder geval al mooi
Ga ik ook eens bekijken, dank voor de tip!quote:Op zaterdag 21 mei 2022 13:15 schreef livelink het volgende:
[..]
De Pannekoekenmolen in Gulpen? Ik ben natuurlijk al wel een tijd uit de kleine kinderen, maar heb daar indertijd wel leuk gezeten met de kinderen.
Wij zijn 2x met kinderen in die leeftijd hier geweest:quote:Op zaterdag 21 mei 2022 11:53 schreef TolstoiFan het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Uitspanning de Nachtengaal in Meersen, ligt een grote speeltuin bij en je kunt zowel buiten als binnen zitten.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 11:53 schreef TolstoiFan het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bezorging via post.nl? Daarbij kun je aangeven dat t pakket op een alternatieve plaats mag worden geleverd, bv het post.nl punt (of de burenquote:Op zaterdag 21 mei 2022 11:53 schreef TolstoiFan het volgende:
![]()
![]()
Pannenkoekenplaets is vele malen beter dan de pannenkoekenmolenquote:Op zaterdag 21 mei 2022 13:55 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Die tip had mijn man vanochtend ook gekregen in een speeltuin van een vader, die graag naar Limburg op vakantie gaat
[..]
Ga ik ook eens bekijken, dank voor de tip!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |