abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 mei 2022 @ 21:48:23 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_204805026
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 21:47 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
We hebben geen overloop *O*
Dus hij hangt wél in je slaapkamer? :?
disclaimer
pi_204805058
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 21:48 schreef SQ het volgende:

[..]
Dus hij hangt wél in je slaapkamer? :?
Hij hangt in 1 slaapkamer die direct met de andere slaapkamer is verbonden via een deuropening.
pi_204805075
Wij hadden in het oude huis 2 mobiele airco's.
In dit huis nog niet hoeven gebruiken. We hebben een plafond lamp/ventilator in onze slaapkamer. T slaapt aan de "koude" kant en A heeft een dakraam.

Net nog even een avond duikje in ons zwembad gedaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 19 mei 2022 @ 21:52:15 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_204805082
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 20:57 schreef Tink89 het volgende:
Wat kost dat nou, airco? Ik heb er echt helemaal geen beeld bij. En moet je dan je slaapkamers open laten staan of in elke kamer een unit?
Wij betaalden 4500 voor 3 separate units. Wel met de kanttekening dat er flink wat meters leidingwerk uit het zicht is aangelegd en mijn man persé daikin units wilde. Het kan denk ik wel voor minder.
disclaimer
  Moderator donderdag 19 mei 2022 @ 22:05:56 #230
382129 crew  Donna
pi_204805240
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 21:44 schreef SQ het volgende:

[..]
Bedenk je wel dat het effect echt vele, vele malen minder is als je m op de overloop hebt. Ik raad het af. Vraag @:F_r maar :P
Ja dat kan ik beamen. Wij gaan het dus ook aanpassen. :')

Voorheen hadden we trouwens ook mobiele airco's, maar die verbruikten samen meer dan 5x zoveel stroom als deze airco. En veel herrie ook.
pi_204805340
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 21:52 schreef SQ het volgende:

[..]
Wij betaalden 4500 voor 3 separate units. Wel met de kanttekening dat er flink wat meters leidingwerk uit het zicht is aangelegd en mijn man persé daikin units wilde. Het kan denk ik wel voor minder.
Hoe is dat uit het zicht aangelegd? En hoe ziet het er buiten uit? Mag ook in dm hoor.

Voor iedereen met airco: doet het ook wat met de luchtvochtigheid?
pi_204805373
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 22:13 schreef exode het volgende:

[..]
Hoe is dat uit het zicht aangelegd? En hoe ziet het er buiten uit? Mag ook in dm hoor.

Met onze mobiele merkten we echt wel verschil.
Het werd "droger"
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_204805387
Wij hebben een mobiele airco, vooral voor kantoor maar in de zomer gebruiken we die na werktijd om de kinderkamer te koelen. Vast minder efficiënt maar voorlopig prima voor ons.
pi_204805738
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 20:57 schreef Tink89 het volgende:
Wat kost dat nou, airco? Ik heb er echt helemaal geen beeld bij. En moet je dan je slaapkamers open laten staan of in elke kamer een unit?
Wij hebben meerdere offertes opgevraagd vorig jaar. Ranges van 2500 t/m 5000 voor 2 units binnen en 1 buiten. Aantal en type ligt er ook maar aan om hoeveel m2 het gaat. Wij kozen uiteindelijk voor LG, voor ca. 3500.

In 1 kamer hebben we wel een heel lelijke buis voor afwatering (loopt schuin weg naar buiten en mijn ocd trekt dat matig), maar het alternatief was een motor die veel herrie maakt om het via het dak af te laten voeren. Beetje zonde van je stille units. In de andere kamer kon het onzichtbaar weggewerkt worden via het washok ernaast.

De buitenunit staat op ons platte dak, tussen de zonnepanelen. Dat was wel even passen en meten. Maar een buitenunit op de dakkapel zou veel meer herrie geven, schijnt.

Wel grappig dat elke aanbieder weer een andere oplossing bedacht met verschillende plaatsing van de units ook. Wij hebben dus niet alleen gekozen voor de beste prijs/kwaliteit maar ook voor de leverancier met het meest logische verhaal qua plaatsing, geluidsoverlast en afwatering.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204805969
Onze buitenunit op de dakkapel geeft best wat geluid idd. Wij hebben de binnenunit wel op de overloop, maar dan op zolder boven het trapgat. Met name omdat het de intentie was de warme deken van het huis af te kunnen houden, niet perse om heel actief de slaapkamer te koelen. Ik ben blij met die oplossing want 9 van de 10 keer is het zo voldoende. Man is minder blij, die heeft sneller last van warmte en had toch wel graag een binnenunit echt op de slaapkamer gewild.
Maar met onze lage plafonds vond ik dat wel heel lomp, naast dat we dan met de bekabeling nog een puzzel op te lossen hadden.

Wij waren circa 2700 kwijt, voor 1 binnen en 1 buiten unit. Maar dat is dus wel een binnen unit met fikse overcapaciteit zodat de eerste verdieping ook nog wat koelte meepakt. En wij hebben maar 1 offerte opgevraagd want dit bedrijf werd aangeraden door een vriend van ons en destijds hadden we nog geld over. :') Had vast wel goedkoper gekund, maarjaaaa.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bami op 19-05-2022 23:08:58 ]
pi_204806079
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 14:44 schreef exode het volgende:
Het bedrijf wat nu komt, gebruikt isolatiefolie, dat hebben wij ook in de kruipruimte en bij de voorzetwanden, isoleert behoorlijk maar dan hoeft het dak niet omhoog zeg maar. En ze fabriceren ook dakkapellen, dus 2 vliegen in 1 klap. Want ik denk dat er aardig wat warmte ontsnapt via ons dak nu.
Wij hebben ook isolatiefolie onder onze nieuwe pannen laten leggen. Dat kon maar met een Rwaarde van 1.4 maximaal uit mijn hoofd, als je je dak niet omhoog wil hebben.
Agz ons dak niet geïsoleerd was, deed het hier niet veel meer dan wat tocht verminderen.
De 14 cm wol die er daarna tegenaan ging, die voelde je :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_204806199
Wij hebben heel veel laten verbouwen en aanpassen en toen nog wat en nog een keer etc en praktisch niks zelf gedaan. Kost een bulk meer, maar scheelt ook heel veel tijd en onze tijd is blijkbaar schaarser dan ons geld.

Geen airco, wel recent (goedkope) screens op alle ramen boven gemaakt en de sloten dat vervangen door sloten die in kierstand daadwerkelijk lucht binnen laten en toch veilig zijn.
Scheelt nu al onwijs in temp.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_204806378
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 23:27 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben heel veel laten verbouwen en aanpassen en toen nog wat en nog een keer etc en praktisch niks zelf gedaan. Kost een bulk meer, maar scheelt ook heel veel tijd en onze tijd is blijkbaar schaarser dan ons geld.
Zo kijk ik er ook tegenaan: het kost je geld maar levert je tijd op, tijd die je kunt besteden aan dingen die je leuker of waardevoller vindt. Als klussen je hobby is, is het een andere zaak natuurlijk. Ik vind zelf schilderen bijv. best leuk, maar het werd me te gek om alles in huis (muren, plafonds, plinten, kozijnen, deuren, trappen) zelf te schilderen. En ik vond het leuker om tijd aan de tuin te besteden. Het bezorgde me ook gemoedsrust, een huis dat af was. Ik voel me naar als ik lang in chaos moet leven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204806800
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 13:14 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Met de huidige weersvoorspelling zou ik dat in de tuin zitten nog even achterwege laten :D

Wij hebben overigens ook de eerste dag in het nieuwe huis in de tuin gegeten. Gewoon omdat het kon!
Wij hadden toen allemaal vrienden opgeroepen om meteen te klussen. We begonnen fanatiek, zijn na een half uur een pilsje in de tuin gaan drinken als pauze en hebben de rest van de dag in de zon gezeten.
Dat blijft altijd een fijne herinnering O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_204806808
We hebben veel zelf gedaan, maar ik weet 100% zeker dat als we nog eens gaan verbouwen we alles laten doen. Het heeft ons bijna ons huwelijk gekost.
pi_204806841
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 23:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wij hebben ook isolatiefolie onder onze nieuwe pannen laten leggen. Dat kon maar met een Rwaarde van 1.4 maximaal uit mijn hoofd, als je je dak niet omhoog wil hebben.
Agz ons dak niet geïsoleerd was, deed het hier niet veel meer dan wat tocht verminderen.
De 14 cm wol die er daarna tegenaan ging, die voelde je :Y
Ja, het zal iets schelen maar niet te vergelijken met andere isolatie. Op zolder hebben we aan de binnenkant al wel wol tegen het dak. Alle beetjes helpen met zo'n huis ;)
  vrijdag 20 mei 2022 @ 08:22:19 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_204807018
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 22:13 schreef exode het volgende:

[..]

Leidingen vanuit de unit recht omhoog het plafond in zeg maar, dan achter de knieschotten van de zolder tot aan de achtergevel, daar hebben we nog een ongebruikt oud badkamertje van 2m2 waar we een sleuf uit de muur hebben gefreesd en van daaruit door de buitenmuur direct het platte dak op.
De condensafvoeren gaan de dakgoot / regenpijp in.
disclaimer
pi_204807083
We gaan nu nog niet aan de airco aangezien wij een gemeente hebben die graag het beste jongentje van de klas is en wij dus versneld van het gas af moeten. We hebben nog 3 isolatiedingen in de woonkamer te gaan en daarna gaan we ons verdiepen in airco's die ook kunnen verwarmen of een warmtepomp die ook kan koelen of of of. We wachten ook een beetje op extra subsidies daarvoor want de gemeente roept van alles inmiddels.

Maar wel goed om alle ervaringen te lezen, zeker met luchtvochtigheid, die is in de kinderkamers standaard te hoog en B heeft daar echt wel last van met zijn astma.

Thanks SQ, dat klinkt als een mooie oplossingen en deels hier ook uit te voeren.

Aangezien we op zoek moeten naar nieuwe voegmannen, kunnen we andere werkzaamheden naar voren trekken. Het voeggeld anders besteden nu dus.
pi_204807303
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 23:27 schreef Vanyel het volgende:
Ja hier ben ik het ook wel mee eens.

En ik erger me groen en geel aan de kinderen als wij klussen. Die gaan standaard ruzieën en klieren, of hebben gewoon niet in de gaten wanneer ze even hun waffel moeten houden (zitten wij net midden in het afstellen van een zware deur, komen ze binnen stuiteren "Kijk eens, kijk eens mama, ik heb een steentje in mijn schoen!!! KIJK NOU, WAAROM KIJK JE NOU NIET :( :( :( " en dat op repeat). Dat is voor 1 weekend nog wel ok, maar langer trek ik gewoon niet.

En als je denkt: laat ze gewoon helpen! Ja, dat hebben we vorig weekend nog geprobeerd met de oudste (bijna 10 he). Maar zodra hij even 1 seconde niks hoeft te doen, loopt hij weg en gaat even iets anders doen. Op het moment dat je hem nodig hebt, is het 'Ja nog heel even, ik kom zo' NEE IK HEB NU DIE PLANK NODIG VRIEND :%.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204807359
Er rust een vloek op ons.

De kozijnenmannen hebben de rolluiken niet meegenomen....moeten ze voor terugkomen. Een keer. Moeten we weer de hele boel verbouwen zodat ze erbij kunnen.
pi_204807510
De aircomeneer is druk bezig hier *O*
pi_204807530
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 21:44 schreef SQ het volgende:

[..]
Bedenk je wel dat het effect echt vele, vele malen minder is als je m op de overloop hebt. Ik raad het af. Vraag @:F_r maar :P
De onze hangt op de overloop, maar dat werkt echt wel. Ik ben echt zó blij met de airco.
Qua prijs weet ik het niet meer. En heeft vriend zelf geïnstalleerd, dus dat telt ook niet helemaal.

Vriend met 2 rechterhanden is goud waard _O_
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_204807837
Wij doen niet aan verbouwen. Toen we in 2005 deze woning kochten, was ie net verbouwd, inclusief dakopbouw. Wel 4 jaar geleden nieuwe keuken want oude viel uit elkaar. Maar man zit nog steeds in de zellufdoenfase dus gebeurt er verder weinig :')
In zoon zn kamer moeten schuifdeuren gemaakt worden en de schutting moet worden vastgezet. Bij godsgratie heeft ie iemand gevraagd maar die is druk. Hallo 10 jarenplan :{

Ik heb vanmiddag een bel afspraak met de ha. Heb al een week of 2 met name in de avond jeuk aan polsen en bovenkant handen, ondanks de antihistamine die ik al 30 jaar slik. Ook zag schoonzus een verdikking onder mn hals. Zoon en man zien het nu ook. Krijg ik een fokking belafspraak }:|

Oh, net blauwe plek op hand gekrabd. Gaat lekker :?
Maar, we hebben wél een mobiele airco *)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  vrijdag 20 mei 2022 @ 10:26:09 #249
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204807956
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:13 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij doen niet aan verbouwen. Toen we in 2005 deze woning kochten, was ie net verbouwd, inclusief dakopbouw. Wel 4 jaar geleden nieuwe keuken want oude viel uit elkaar. Maar man zit nog steeds in de zellufdoenfase dus gebeurt er verder weinig :')
In zoon zn kamer moeten schuifdeuren gemaakt worden en de schutting moet worden vastgezet. Bij godsgratie heeft ie iemand gevraagd maar die is druk. Hallo 10 jarenplan :{

Ik heb vanmiddag een bel afspraak met de ha. Heb al een week of 2 met name in de avond jeuk aan polsen en bovenkant handen, ondanks de antihistamine die ik al 30 jaar slik. Ook zag schoonzus een verdikking onder mn hals. Zoon en man zien het nu ook. Krijg ik een fokking belafspraak }:|

Oh, net blauwe plek op hand gekrabd. Gaat lekker :?
Maar, we hebben wél een mobiele airco *)
Dan vraag je of ie ff wil FaceTimen.
Verdikking in hals klinkt niet prettig.
pi_204808082
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 10:26 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dan vraag je of ie ff wil FaceTimen.
Verdikking in hals klinkt niet prettig.
Jah, misschien is dat iets al heb ik liever dat ie ff live kijkt. Via de spiegel zie ik het iets maar als ik voel, voelt het zacht en lubberig :? Precies bij het kuiltje.
Hoop ik wel dat ik mn eigenste ha krijg en niet het fossiel wat een psych voor man had gebeld toen ie een beroerte had. We wachten maar af. :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')