Hij hangt in 1 slaapkamer die direct met de andere slaapkamer is verbonden via een deuropening.quote:
Wij betaalden 4500 voor 3 separate units. Wel met de kanttekening dat er flink wat meters leidingwerk uit het zicht is aangelegd en mijn man persé daikin units wilde. Het kan denk ik wel voor minder.quote:Op donderdag 19 mei 2022 20:57 schreef Tink89 het volgende:
Wat kost dat nou, airco? Ik heb er echt helemaal geen beeld bij. En moet je dan je slaapkamers open laten staan of in elke kamer een unit?
Ja dat kan ik beamen. Wij gaan het dus ook aanpassen.quote:Op donderdag 19 mei 2022 21:44 schreef SQ het volgende:
[..]
Bedenk je wel dat het effect echt vele, vele malen minder is als je m op de overloop hebt. Ik raad het af. Vraag @:F_r maar
Hoe is dat uit het zicht aangelegd? En hoe ziet het er buiten uit? Mag ook in dm hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2022 21:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Wij betaalden 4500 voor 3 separate units. Wel met de kanttekening dat er flink wat meters leidingwerk uit het zicht is aangelegd en mijn man persé daikin units wilde. Het kan denk ik wel voor minder.
Met onze mobiele merkten we echt wel verschil.quote:Op donderdag 19 mei 2022 22:13 schreef exode het volgende:
[..]
Hoe is dat uit het zicht aangelegd? En hoe ziet het er buiten uit? Mag ook in dm hoor.
Voor iedereen met airco: doet het ook wat met de luchtvochtigheid?
Wij hebben meerdere offertes opgevraagd vorig jaar. Ranges van 2500 t/m 5000 voor 2 units binnen en 1 buiten. Aantal en type ligt er ook maar aan om hoeveel m2 het gaat. Wij kozen uiteindelijk voor LG, voor ca. 3500.quote:Op donderdag 19 mei 2022 20:57 schreef Tink89 het volgende:
Wat kost dat nou, airco? Ik heb er echt helemaal geen beeld bij. En moet je dan je slaapkamers open laten staan of in elke kamer een unit?
Wij hebben ook isolatiefolie onder onze nieuwe pannen laten leggen. Dat kon maar met een Rwaarde van 1.4 maximaal uit mijn hoofd, als je je dak niet omhoog wil hebben.quote:Op donderdag 19 mei 2022 14:44 schreef exode het volgende:
Het bedrijf wat nu komt, gebruikt isolatiefolie, dat hebben wij ook in de kruipruimte en bij de voorzetwanden, isoleert behoorlijk maar dan hoeft het dak niet omhoog zeg maar. En ze fabriceren ook dakkapellen, dus 2 vliegen in 1 klap. Want ik denk dat er aardig wat warmte ontsnapt via ons dak nu.
Zo kijk ik er ook tegenaan: het kost je geld maar levert je tijd op, tijd die je kunt besteden aan dingen die je leuker of waardevoller vindt. Als klussen je hobby is, is het een andere zaak natuurlijk. Ik vind zelf schilderen bijv. best leuk, maar het werd me te gek om alles in huis (muren, plafonds, plinten, kozijnen, deuren, trappen) zelf te schilderen. En ik vond het leuker om tijd aan de tuin te besteden. Het bezorgde me ook gemoedsrust, een huis dat af was. Ik voel me naar als ik lang in chaos moet leven.quote:Op donderdag 19 mei 2022 23:27 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben heel veel laten verbouwen en aanpassen en toen nog wat en nog een keer etc en praktisch niks zelf gedaan. Kost een bulk meer, maar scheelt ook heel veel tijd en onze tijd is blijkbaar schaarser dan ons geld.
Wij hadden toen allemaal vrienden opgeroepen om meteen te klussen. We begonnen fanatiek, zijn na een half uur een pilsje in de tuin gaan drinken als pauze en hebben de rest van de dag in de zon gezeten.quote:Op donderdag 19 mei 2022 13:14 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Met de huidige weersvoorspelling zou ik dat in de tuin zitten nog even achterwege laten
Wij hebben overigens ook de eerste dag in het nieuwe huis in de tuin gegeten. Gewoon omdat het kon!
Ja, het zal iets schelen maar niet te vergelijken met andere isolatie. Op zolder hebben we aan de binnenkant al wel wol tegen het dak. Alle beetjes helpen met zo'n huisquote:Op donderdag 19 mei 2022 23:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij hebben ook isolatiefolie onder onze nieuwe pannen laten leggen. Dat kon maar met een Rwaarde van 1.4 maximaal uit mijn hoofd, als je je dak niet omhoog wil hebben.
Agz ons dak niet geïsoleerd was, deed het hier niet veel meer dan wat tocht verminderen.
De 14 cm wol die er daarna tegenaan ging, die voelde je
Leidingen vanuit de unit recht omhoog het plafond in zeg maar, dan achter de knieschotten van de zolder tot aan de achtergevel, daar hebben we nog een ongebruikt oud badkamertje van 2m2 waar we een sleuf uit de muur hebben gefreesd en van daaruit door de buitenmuur direct het platte dak op.quote:Op donderdag 19 mei 2022 22:13 schreef exode het volgende:
[..]
Hoe is dat uit het zicht aangelegd? En hoe ziet het er buiten uit? Mag ook in dm hoor.
Voor iedereen met airco: doet het ook wat met de luchtvochtigheid?
Ja hier ben ik het ook wel mee eens.quote:Op donderdag 19 mei 2022 23:27 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben heel veel laten verbouwen en aanpassen en toen nog wat en nog een keer etc en praktisch niks zelf gedaan. Kost een bulk meer, maar scheelt ook heel veel tijd en onze tijd is blijkbaar schaarser dan ons geld.
De onze hangt op de overloop, maar dat werkt echt wel. Ik ben echt zó blij met de airco.quote:Op donderdag 19 mei 2022 21:44 schreef SQ het volgende:
[..]
Bedenk je wel dat het effect echt vele, vele malen minder is als je m op de overloop hebt. Ik raad het af. Vraag @:F_r maar
Dan vraag je of ie ff wil FaceTimen.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 10:13 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij doen niet aan verbouwen. Toen we in 2005 deze woning kochten, was ie net verbouwd, inclusief dakopbouw. Wel 4 jaar geleden nieuwe keuken want oude viel uit elkaar. Maar man zit nog steeds in de zellufdoenfase dus gebeurt er verder weinig![]()
In zoon zn kamer moeten schuifdeuren gemaakt worden en de schutting moet worden vastgezet. Bij godsgratie heeft ie iemand gevraagd maar die is druk. Hallo 10 jarenplan![]()
Ik heb vanmiddag een bel afspraak met de ha. Heb al een week of 2 met name in de avond jeuk aan polsen en bovenkant handen, ondanks de antihistamine die ik al 30 jaar slik. Ook zag schoonzus een verdikking onder mn hals. Zoon en man zien het nu ook. Krijg ik een fokking belafspraak![]()
Oh, net blauwe plek op hand gekrabd. Gaat lekker![]()
Maar, we hebben wél een mobiele airco
Jah, misschien is dat iets al heb ik liever dat ie ff live kijkt. Via de spiegel zie ik het iets maar als ik voel, voelt het zacht en lubberigquote:Op vrijdag 20 mei 2022 10:26 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan vraag je of ie ff wil FaceTimen.
Verdikking in hals klinkt niet prettig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |