Ik zet dit ook even in de topicpointer, want alle Nederlanders MOETEN dan dus ook echt om 19:55 achter goplay.be zitten als ze vanavond nog de finaleopdracht en ontknoping willen zien. En anders dus wachten tot na middernacht of morgen.quote:
Dat gaan we maar niet doen dan. Ik moet het wel kunnen pauzeren om zo nu en dan even wat dingen naar het Engels te vertalen/uit te leggen, en ik heb geen zin om gelíjk na het einde door te schakelen naar de F1 (21.30), want ik wil na zo'n finale wel eerst even een beetje nagenietenquote:Op zondag 8 mei 2022 12:44 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik zet dit ook even in de topicpointer, want alle Nederlanders MOETEN dan dus ook echt om 19:55 achter goplay.be zitten als ze vanavond nog de finaleopdracht en ontknoping willen zien. En anders dus wachten tot na middernacht of morgen.
Waarom ben je zo 'bang' voor het livegedoe? Vanavond is het daar een hele andere setting dan het Vondelpark hè, ik ga er eigenlijk wel vanuit dat het vanavond gewoon strak georganiseerd is.quote:Op zondag 8 mei 2022 12:49 schreef Moira het volgende:
Oh en voor de nieuwe kijkers: geniet vanavond van een volle aflevering voor de finale en ontknoping, want volgende week krijgen we nog een volle aflevering voor de molacties
(Waar dan dus geen live-gedoe bij isdus misschien is het concept, als je dan toch iets met live-interactie wil doen, nog wel best zo ook
)
Zelf ben ik er een klein beetje 'bang' voor in de zin dat het lijkt op een kleine stap richting de teloorgang van de (kwaliteit van) de Nederlandse WIDM. Voor je het weet zitten we over twee jaar ook naar 'bekende' Belgen te kijken enzo.quote:Op zondag 8 mei 2022 13:52 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Waarom ben je zo 'bang' voor het livegedoe? Vanavond is het daar een hele andere setting dan het Vondelpark hè, ik ga er eigenlijk wel vanuit dat het vanavond gewoon strak georganiseerd is.
Volgens mij wilde ze dit nu juist live doen omdat het met die twee coronajaren een stuk beperkter was om te draaien? Ik zie het probleem in elk geval nog niet.quote:Op zondag 8 mei 2022 13:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zelf ben ik er een klein beetje 'bang' voor in de zin dat het lijkt op een kleine stap richting de teloorgang van de (kwaliteit van) de Nederlandse WIDM. Voor je het weet zitten we over twee jaar ook naar 'bekende' Belgen te kijken enzo.
Ik zit met dezelfde vrees, maar tegelijk heb ik er wel meer vertrouwen in dan bij WIDM dat ze er toch iets leuks van weten te maken. Ik zal het straks in ieder geval live kunnen beoordelen.quote:Op zondag 8 mei 2022 13:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zelf ben ik er een klein beetje 'bang' voor in de zin dat het lijkt op een kleine stap richting de teloorgang van de (kwaliteit van) de Nederlandse WIDM. Voor je het weet zitten we over twee jaar ook naar 'bekende' Belgen te kijken enzo.
Hè gelukkig.....toch nog iemand die ook gewoon live gaat kijken en er vetrouwen in heeftquote:Op zondag 8 mei 2022 15:19 schreef Redum het volgende:
[..]
Ik zit met dezelfde vrees, maar tegelijk heb ik er wel meer vertrouwen in dan bij WIDM dat ze er toch iets leuks van weten te maken. Ik zal het straks in ieder geval live kunnen beoordelen.
Maar dat ik niet live ga kijken heeft dan dus weer niks met het principe live te maken, als ik alleen had gekeken en het niet vanavond was had ik ook wel live gekekenquote:Op zondag 8 mei 2022 15:21 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Hè gelukkig.....toch nog iemand die ook gewoon live gaat kijken en er vetrouwen in heeft
Ja snap ik hoorquote:Op zondag 8 mei 2022 15:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat ik niet live ga kijken heeft dan dus weer niks met het principe live te maken, als ik alleen had gekeken en het niet vanavond was had ik ook wel live gekeken
Ik gokte wel dat je bijv om 8 uur in kunt haken maar dat je dan niet meer kunt zien wat er al geweest is.. toch??quote:Op zondag 8 mei 2022 12:44 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik zet dit ook even in de topicpointer, want alle Nederlanders MOETEN dan dus ook echt om 19:55 achter goplay.be zitten als ze vanavond nog de finaleopdracht en ontknoping willen zien. En anders dus wachten tot na middernacht of morgen.
Check!quote:Op zondag 8 mei 2022 17:26 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ik gokte wel dat je bijv om 8 uur in kunt haken maar dat je dan niet meer kunt zien wat er al geweest is.. toch??
Ripquote:Op zondag 8 mei 2022 13:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat gaan we maar niet doen dan. Ik moet het wel kunnen pauzeren om zo nu en dan even wat dingen naar het Engels te vertalen/uit te leggen, en ik heb geen zin om gelíjk na het einde door te schakelen naar de F1 (21.30), want ik wil na zo'n finale wel eerst even een beetje nagenieten
Morgen it is.
Ik ook wel, maar ik vind live-interactie met kijkers zwaar ondergeschikt aan inhoudelijk materiaal van op locatie, achter de schermen, etc. We'll see iig! Heb sowieso wel vertrouwen in de Vlaamse makers hoorquote:Op zondag 8 mei 2022 13:52 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Waarom ben je zo 'bang' voor het livegedoe? Vanavond is het daar een hele andere setting dan het Vondelpark hè, ik ga er eigenlijk wel vanuit dat het vanavond gewoon strak georganiseerd is.
En dit jaquote:Op zondag 8 mei 2022 13:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, als je 8 uur aanhaakt heb je gewoon de eerste 5 minuten gemistquote:Op zondag 8 mei 2022 17:26 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ik gokte wel dat je bijv om 8 uur in kunt haken maar dat je dan niet meer kunt zien wat er al geweest is.. toch??
Ik heb het idee dat dat een soort pre-event is, de binnenkomst zegmaar van die lui allemaal in Paleis 12. En dat de livestream straks een andere link is.quote:Op zondag 8 mei 2022 19:39 schreef Irritatie100 het volgende:
https://www.goplay.be/vid(...)loper-8-mei#autoplay
Ik weet niet of dit de livestream gaat worden en of het komt omdat het nog niet begonnen is, maar ik krijg de foutmelding dat de video niet in het buitenland kan bekijken.
Ik heb al maanden niet op Facebook ingelogd, dus dat komt goed, en op de Braziliaanse meuk die m'n vriendin op haar Facebook heeft zal het vast niet gemeld worden, dus dat komt ook goedquote:Op zondag 8 mei 2022 19:40 schreef Moira het volgende:
Rip niet per ongeluk Facebook aanklikken dan ofzo
Hoop ik dan maar, kon nog even niks anders vinden.quote:Op zondag 8 mei 2022 19:41 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat dat een soort pre-event is, de binnenkomst zegmaar van die lui allemaal in Paleis 12. En dat de livestream straks een andere link is.
Heb je met VPN gekeken of zit je in België?quote:Op zondag 8 mei 2022 19:44 schreef Nostalgist het volgende:
Wat gaaf. Een rode loper uitzending![]()
Wéér iets dat Nederland nooit gehad heeft![]()
Leuk al die ex-mollen langs te zien komen.
En Pieter getrouwd !!
Inderdaad! Dan ben ik weg als klant! Oh... wacht 😅quote:Op zondag 8 mei 2022 19:54 schreef Moira het volgende:
Ik ga wel stuk als we straks helemaal niet zonder VPN kunnen kijken
Met VPNquote:Op zondag 8 mei 2022 19:53 schreef Moira het volgende:
[..]
Heb je met VPN gekeken of zit je in België?
Stomquote:Op zondag 8 mei 2022 19:59 schreef mir1986 het volgende:
https://www.goplay.be/video/de-mol/de-mol-s10/Finale#autoplay
Met VPN werkt hij.
Het is wel zo dat je niet later kunt instappen dus wat we missen dat mis je.. (tot laat vanavond)quote:
Ik gebruik nu de Urban VPN chrome extensie (gratis)quote:Op zondag 8 mei 2022 20:00 schreef Japepk het volgende:
[..]
Welke VPN was het ook alweer? Ik zit nu op een andere laptop
Zonder VPN?quote:Op zondag 8 mei 2022 20:01 schreef Nostalgist het volgende:
Ja !!!!
We zijn live !!
https://www.goplay.be/video/de-mol/de-mol-s10/Finale#autoplay
Nee met VPN.quote:
Ik had het toch geprobeerd en toen weer VPN aan en moet nu weer eerst 5 reclames doorquote:
quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:13 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Voeg de extensie Urban VPN toe aan je Chrome browser: https://chrome.google.com(...)ofciiegomcon/related
[ afbeelding ]
Kies voor Add extension:
[ afbeelding ]
Hij is nu toegevoegd aan Chrome, mogelijk zie je hem rechtsboven nog niet in de browserbalk, klik daarvoor op het puzzel-icoontje:
[ afbeelding ]
En klik vervolgens op de punaise bij De Urban VPN extensie:
[ afbeelding ]
Nu zie je ook de Urban VPN extensie en kun je er op klikken:
[ afbeelding ]
Na doorklikken op OK en Agree, krijg je het volgende te zien. Hier ga je bij "Auto Server" zoeken op Belgium:
[ afbeelding ]
En vervolgens gaat hij verbinden met België:
[ afbeelding ]
Veel plezier met kijken
Werkt alleen niet op mobiel, niet op de mijne tenminste......en heb verder geen apparaten...quote:Op zondag 8 mei 2022 20:05 schreef Moira het volgende:
Hier uitleg voor de gratis Urban VPN extensie, is best makkelijk hoor! Finale-opdracht gaat nu beginnen.
[..]
Huilenquote:Op zondag 8 mei 2022 20:06 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Werkt alleen niet op mobiel, niet op de mijne tenminste......en heb verder geen apparaten...
quote:Op zondag 8 mei 2022 20:10 schreef MadMaster het volgende:
Graag spoilers, dan is het misschien nog een beetje leuk later…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit werkte, dank je! Wel al een paar keer gebufferd maar nu loopt het goed. Wel uitleg gemist maar ja, misschien wordt dat duidelijk.quote:Op zondag 8 mei 2022 20:05 schreef Moira het volgende:
Hier uitleg voor de gratis Urban VPN extensie, is best makkelijk hoor! Finale-opdracht gaat nu beginnen.
[..]
Dit ja. Helaas. Ik had toch wat anders verwacht van de Belgen, want het ging het hele seizoen zo goed.quote:Op zondag 8 mei 2022 20:08 schreef MadMaster het volgende:
Laat maar, via een iPad wordt dit niks.
Stelletje prutsers!
Veel plezier voor degene die wel kunnen kijken…
quote:Op zondag 8 mei 2022 20:14 schreef Cee het volgende:
Als iemand het lukt om hier kort maar krachtig de opdracht uit te leggen in een spoiler?
5 a 6 net bij mij.quote:Op zondag 8 mei 2022 20:13 schreef noodgang het volgende:
Hoeveel reclames moet je door voor het eindelijk begint?
quote:Op zondag 8 mei 2022 20:15 schreef Legoblokje het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier ook, tip: niet proberen te casten als ie eenmaal begonnen is. Dat werkte niet en de reclames begonnen weer opnieuwquote:
quote:Op zondag 8 mei 2022 20:17 schreef Pino112 het volgende:
[..]Oh!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Top, bedankt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Hier ook vaak haperingen..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'t Echte en 't ware!
Echt zo stom dit en ik ga hoe dan ook wel een spoiler lezen waarschijnlijk op social media.......quote:Op zondag 8 mei 2022 20:23 schreef BobW het volgende:
Putain.
Dan maar morgen kijken en hopelijk spoilers ontwijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
Nordvpn loopt ook soepel. Maar helaas dus geen casting, want er zit tegenwoordig denk ik een geoblock op de stream ipv enkel de site die de stream start.quote:
Ik heb de HLS-url in een andere player gestopt waarmee je wél het Chrome-tabblad kan casten, dan werkt het wel.quote:Op zondag 8 mei 2022 20:27 schreef eborn het volgende:
[..]
Nordvpn loopt ook soepel. Maar helaas dus geen casting, want er zit tegenwoordig denk ik een geoblock op de stream ipv enkel de site die de stream start.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU
Niet live kijken is inderdaad een stuk prettiger maar voor deze ene keer neem ik het op de koop toequote:
Nice, thanks!quote:Op zondag 8 mei 2022 20:29 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Ik heb de HLS-url in een andere player gestopt waarmee je wél het Chrome-tabblad kan casten, dan werkt het wel.
https://players.akamai.co(...)0508%2Fplaylist.m3u8
quote:Op zondag 8 mei 2022 20:30 schreef Yesse het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU.
quote:Op zondag 8 mei 2022 20:33 schreef Moira het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU
Ik download altijd en kijk hem dan via een usb-stick. Kan ik dan ook pas morgen downloaden?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'t Echte en 't ware!
Bij mij begint t nu ook meer te haperen, putain! Ik ben benieuwd of ze daar bij Play4 nu wakker van liggen en koortsachtig met kabels inde weer zijn (zoiets zie ik voor me) 😜quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Werkt hier ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU
quote:Op zondag 8 mei 2022 21:05 schreef Pino112 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Werkt hier ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Isn't it ironic, don't you think
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Isn't it ironic, don't you think
Ja haperen doet ie sowieso, maar net kreeg ik een kruis in beeld en was ie helemaal kaput.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:04 schreef Japepk het volgende:
[..]
Bij mij begint t nu ook meer te haperen, putain! Ik ben benieuwd of ze daar bij Play4 nu wakker van liggen en koortsachtig met kabels inde weer zijn (zoiets zie ik voor me) 😜
[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2022 21:10:19 ]
quote:Op zondag 8 mei 2022 21:09 schreef Maartel het volgende:
Dat zijn ze alle drie in éénSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker weten?quote:
quote:Op zondag 8 mei 2022 21:09 schreef Maartel het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 8 mei 2022 21:11 schreef Maartel het volgende:
[..]
Zeker weten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dis echt ruk.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:14 schreef Cee het volgende:
Het buffert nu als een idioot, niet meer te doen zo.
Hopelijk alleen tijdens reclamequote:Op zondag 8 mei 2022 21:14 schreef Cee het volgende:
Het buffert nu als een idioot, niet meer te doen zo.
Ja hier ook. Bij de reclame over sterker haarquote:
Kunnen de drukte niet aan..quote:Op zondag 8 mei 2022 21:18 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
T ligt gewoon aan hun servers lijkt me.
Hier ook.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:21 schreef mir1986 het volgende:
Ik heb hem gerefresht, moet je niet doen, is zwart beeld nu, vannacht maar terug kijken.
Hier met NordVPN helemaal geen haperingen. Dus misschien is het de VPN?quote:Op zondag 8 mei 2022 21:18 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
T ligt gewoon aan hun servers lijkt me.
Kheb ook Nord. En geef Ziggo bakken met geld voor snel internet.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:22 schreef Yesse het volgende:
[..]
Hier met NordVPN helemaal geen haperingen. Dus misschien is het de VPN?
quote:
Meer teleurgesteld dat het zo hapert.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:29 schreef Yesse het volgende:
Ik ben overigens niet teleurgesteld in een live aflevering als deze. Hopelijk kijken de WIDM makers mee
Zou dat aan de techniek liggen of aan de massale belangstelling? En over hoeveel streams praten we dan? Ik heb oprecht geen idee waar je dan aan moet denkenquote:
Belangstelling, hadden ze kunnen weten. Vandaar ook geen streams beschikbaar voor NL.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:32 schreef Japepk het volgende:
[..]
Zou dat aan de techniek liggen of aan de massale belangstelling? En over hoeveel streams praten we dan? Ik heb oprecht geen idee waar je dan aan moet denken
Dit hadden ze, gezien de belangstelling voor de eerste aflevering dit seizoen, wel kunnen bedenken inderdaad.....quote:Op zondag 8 mei 2022 21:33 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Belangstelling, hadden ze kunnen weten. Vandaar ook geen streams beschikbaar voor NL.
Er is volgende week nog een volle uitzending met molacties dus dat maakt nog wat goedquote:Op zondag 8 mei 2022 21:39 schreef Cee het volgende:
Het staat ondertussen op de achtergrond aan en ik merk vanzelf wel wanneer de uitslag komt. Zo zonde om dit zo af te sluiten. Vind de opzet overigens ook niet echt geweldig zo.
De stream hier doet het zoals gezegd goed dus ik heb daar geen last van en we weten niet waar het aan ligt. En aangezien het een Belgisch programma is, is het vooral belangrijk dat de tv het doet.. Bij WIDM hebben wij ook geen stream maar kijken we gewoon via de tv. Dus daar mag je het inhoudelijk niet op beoordelen vind ik.quote:
Ik vind het moeilijk te beoordelen omdat het zo hapert.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:41 schreef Yesse het volgende:
[..]
De stream hier doet het zoals gezegd goed dus ik heb daar geen last van en we weten niet waar het aan ligt. En aangezien het een Belgisch programma is, is het vooral belangrijk dat de tv het doet.. Bij WIDM hebben wij ook geen stream maar kijken we gewoon via de tv. Dus daar mag je het inhoudelijk niet op beoordelen vind ik.
Maar de wijze waarop de show in elkaar zit is gewoon heel sterk. En voor live gewoon ook qua effecten heel netjes en leuk in elkaar gezet. Ik vind het een top show
Nou, aangezien dit de ontknoping is zou het fijn geweest zijn dat op cruciale momenten niet het beeld stilstaat om na 20 seconden verder te gaan en ik niet weet wat in de tussentijd gezegd is.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:40 schreef Maartel het volgende:
[..]
Er is volgende week nog een volle uitzending met molacties dus dat maakt nog wat goed
Dit.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:41 schreef Yesse het volgende:
[..]
De stream hier doet het zoals gezegd goed dus ik heb daar geen last van en we weten niet waar het aan ligt. En aangezien het een Belgisch programma is, is het vooral belangrijk dat de tv het doet.. Bij WIDM hebben wij ook geen stream maar kijken we gewoon via de tv. Dus daar mag je het inhoudelijk niet op beoordelen vind ik.
Maar de wijze waarop de show in elkaar zit is gewoon heel sterk. En voor live gewoon ook qua effecten heel netjes en leuk in elkaar gezet. Ik vind het een top show
Ja dat was echt een anti-climax.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:46 schreef Maartel het volgende:
Toch wel iets leuker dan dat geklooi met maskers hier
Ja, nu moet je social media etc echt ontwijken.quote:
Pssst wil het weten, heb toch geen geduld om terug te kijken....dm mag ook....quote:Op zondag 8 mei 2022 21:51 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ja, nu moet je social media etc echt ontwijken.
Ditquote:Op zondag 8 mei 2022 21:50 schreef Jemoederniet het volgende:
Prima eindshow, zonder allerlei oud-mollen en onderbroekenlol zoals bij ons.
quote:Op zondag 8 mei 2022 21:52 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Pssst wil het weten, heb toch geen geduld om terug te kijken....dm mag ook....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. is de Mol.Isn't it ironic, don't you think
Philippequote:Op zondag 8 mei 2022 21:52 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Pssst wil het weten, heb toch geen geduld om terug te kijken....dm mag ook....
quote:Op zondag 8 mei 2022 21:54 schreef jcdragon het volgende:
[..]En die andere twee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. is de Mol.
Voor vandaag wel, maar volgende week is er nog een uitleg-aflevering waarin alle mol-acties onthuld zullen worden.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:53 schreef Japepk het volgende:
Op goplay is de inschrijving voor volgend seizoen alweer geopend 😎
En is het nu afgelopen? Het eindpraatje was een en al hapert, maar nu weer reclames.
https://www.goplay.be/de-(...)e-seizoen-van-de-molquote:Op zondag 8 mei 2022 21:53 schreef Japepk het volgende:
Op goplay is de inschrijving voor volgend seizoen alweer geopend 😎
quote:Op zondag 8 mei 2022 21:55 schreef Cee het volgende:
Ik sta er ook maar matig in, teveel dezelfde vibes als de NL live shows van voor CoronaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Same shit, different day
SC hopper present
Je zegt net dat je het prima vond.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:57 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Ik sta er ook maar matig in, teveel dezelfde vibes als de NL live shows van voor Corona
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die waren ook mol
quote:Op zondag 8 mei 2022 22:01 schreef Banaanhangwagen het volgende:
[..]Ha haSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die waren ook mol![]()
Winnaarquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VerliezerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Isn't it ironic, don't you think
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU.
Nog niet en volgens de eerdere berichten, voor zover die iets waard zijn, ook niet voor middernacht…quote:Op zondag 8 mei 2022 23:17 schreef Minimunt het volgende:
Help... waar kan ik het terugkijken. Op goplay staat de aflevering niet.
Technische problemen dus na middernacht pas helaas....quote:Op zondag 8 mei 2022 23:17 schreef Minimunt het volgende:
Help... waar kan ik het terugkijken. Op goplay staat de aflevering niet.
zucht..quote:Op zondag 8 mei 2022 23:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Technische problemen dus na middernacht pas helaas....
Van die technische problemen geloof ik dus helemaal niets…quote:Op zondag 8 mei 2022 23:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Technische problemen dus na middernacht pas helaas....
Het zou er sowieso pas rond middernacht op staan, omdat dit een live uitzending was. Volgens mij moet je het zo zien dat ze die live-opname nu gestreamd hebben en die eerst af moeten knippen tot een normale uitzending.quote:Op zondag 8 mei 2022 23:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Van die technische problemen geloof ik dus helemaal niets…
Voornamelijk het 2e deel van dat statement (zonder schijtlollig gedoe en ouwehoeren met oud mollen etc) bij nader inzien, verder leidde de show af van het hele werkelijke onderwerpquote:
Benieuwd op welke Hunted het lijkt, Hunted into the wild laatst was het hem niet echtquote:Op zondag 8 mei 2022 21:58 schreef Sirolf het volgende:
Leuk ook dat ze gelijk na de Mol-finale een promo lieten zien voor Klopjacht, de Vlaamse versie van Hunted zoals we dat in Nederland kennen... en dat die kandidaten NU op de vlucht zijn en je ze via een kliklijn aan kan geven. Leuke toevoeging.
De gewonequote:Op maandag 9 mei 2022 00:08 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Benieuwd op welke Hunted het lijkt, Hunted into the wild laatst was het hem niet echt
De bekendmaking van de Mol was mooi gedaan, maar niet eens het hoogtepunt van de show haha. Al merkte ik wel dat ik het 'op de eilanden' nog wel spannend vond. Die liveshow is vervolgens allemaal maar, wow, ze doen dit, en ook dit, en dat! Dat de uiteindelijke Mol meer was van 'oh ja, die is er ook'. Geen anticlimax, maar meer in de zin van, ook met spoilers is het nog gaaf om te zien.quote:Op maandag 9 mei 2022 00:14 schreef Tijn het volgende:
Ik heb het niet live kunnen kijken en nu kan ik het ook niet terugkijken
Dit topic is een mijnenveld voor spoilers, maar ik moet toch wat
Jup, maar dat vond ik tijdens het seizoen al (daarom je quote even uit spoiler gehaald). De eerste aflevering had er een beetje overkill van, verder werd er eigenlijk niets met het jubileum gedaan. Wat ook niet hoeft, maar er werd wel veel over gezegd toen. Het was tof geweest als ook de andere oud-mollen nog ergens een rol hadden gehad, net als Gilles en Magda. Als die bijvoorbeeld de stem in de fabriek waren geweest vorige week, of zo meer. Dat je geen opdrachten blijft recyclen snap ik, dat hebben we ten slotte al eens gezien.quote:Op maandag 9 mei 2022 00:01 schreef Sirolf het volgende:
Nu was dat hele "de geschiedenis herhaalt zich... en soms ook niet" echt puur beperkt tot de eerste aflevering van het seizoen. Had ik meer van verwacht...
Dat was eigenlijk ook mijn gevoel terwijl ik in Paleis 12 zat te kijken. Veel leuker gedaan dan bij WIDM, en ik denk dat ze er echt wel het maximale hebben uitgehaald van wat je nu kan doen met zo'n liveshow. Ook een behoorlijke interactie met het spel door het publiek.quote:Op maandag 9 mei 2022 00:13 schreef Moira het volgende:
Toch wel blij dat de Vlamingen ook massaal roepen nooit meer live-meuk te doen
Ik vond het vergeleken met de Nederlandse alles meevallen en het had zo ‘post-corona’ wel wat, maar zou het vooral mooi vinden als het bij een eenmalige jubileumseizoen-klapper blijft
quote:Op maandag 9 mei 2022 00:01 schreef Sirolf het volgende:
Op zich was die liveshow een mooie toevoeging. Ik vond het alleen jammer dat...Ik denk dat het idee een beetje was dat de aflevering van vandaag in het teken stond van de "en soms ook niet" -- althans dat werd vandaag toch een paar keer benoemd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Paleis 12 kwamen tijdens de reclameblokken wel 6 oud-mollen opdraven voor een wedstrijdje voor het publiek. Ze vertelden elk een verhaal over hun seizoen dat niet op tv was geweest, waarvan er 2 gelogen waren. De personen die dat juist raadden maakten kans op een reis.quote:Op maandag 9 mei 2022 00:24 schreef Japepk het volgende:
Jup, maar dat vond ik tijdens het seizoen al (daarom je quote even uit spoiler gehaald). De eerste aflevering had er een beetje overkill van, verder werd er eigenlijk niets met het jubileum gedaan. Wat ook niet hoeft, maar er werd wel veel over gezegd toen. Het was tof geweest als ook de andere oud-mollen nog ergens een rol hadden gehad, net als Gilles en Magda. Als die bijvoorbeeld de stem in de fabriek waren geweest vorige week, of zo meer. Dat je geen opdrachten blijft recyclen snap ik, dat hebben we ten slotte al eens gezien.
Nog steeds nietquote:Op maandag 9 mei 2022 00:41 schreef BillDauterive het volgende:
Ik durf het topic nog niet terug te lezen, maar terugkijken lukt nog niet! Dju, wat jammer.
Wellicht, ik kan het verschil tussen de versie van gisteren en die nu online staat niet zien, if any (minus de reclames waarschijnlijk).quote:Op zondag 8 mei 2022 23:48 schreef Japepk het volgende:
[..]
Het zou er sowieso pas rond middernacht op staan, omdat dit een live uitzending was. Volgens mij moet je het zo zien dat ze die live-opname nu gestreamd hebben en die eerst af moeten knippen tot een normale uitzending.
GoPlay kondigde zelf op twitter (en vast ook andere social media) aan dat ook Nederlanders de stream mee konden kijken.quote:Op maandag 9 mei 2022 07:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wellicht, ik kan het verschil tussen de versie van gisteren en die nu online staat niet zien, if any (minus de reclames waarschijnlijk).
Dat van pas na middernacht beschikbaar zijn in de herhaling, was bekend.
Ze hadden er alleen vergeten bij te zetten dat je in tegenstelling tot de voorgaande afleveringen in het buitenland vanaf 19.55 uur niet live mee kon kijken. Nu viel heel De Mol liefhebbend NL over Play4 heen en was er het (niet algemene) excuus dat er technische problemen waren.
Ik ben zeer benieuwd welke problemen dat zijn geweest, hoewel ik dus niet geloof dat dat nog gemeld gaat worden…
Ik weet niet meer wie het was die hier meldde dat we in NL live mee konden kijken vanaf 19.55 uur, maar die persoon zat er ook naast…
Des te groter de teleurstelling dat het niet lukte......en dan als enige reactie: excuses voor het ongemakquote:Op maandag 9 mei 2022 08:01 schreef KaBuf het volgende:
[..]
GoPlay kondigde zelf op twitter (en vast ook andere social media) aan dat ook Nederlanders de stream mee konden kijken.
Iedereen meldde dat denk ik aangezien het ook de bedoeling was. Maar blijkbaar hadden ze de geoblock er niet bij het eerste online zetten van de livelink eraf gehaald en lukte het niet om hem tijdens de show opnieuw zonder geoblock te refreshen ofzo.quote:Op maandag 9 mei 2022 07:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wellicht, ik kan het verschil tussen de versie van gisteren en die nu online staat niet zien, if any (minus de reclames waarschijnlijk).
Dat van pas na middernacht beschikbaar zijn in de herhaling, was bekend.
Ze hadden er alleen vergeten bij te zetten dat je in tegenstelling tot de voorgaande afleveringen in het buitenland vanaf 19.55 uur niet live mee kon kijken. Nu viel heel De Mol liefhebbend NL over Play4 heen en was er het (niet algemene) excuus dat er technische problemen waren.
Ik ben zeer benieuwd welke problemen dat zijn geweest, hoewel ik dus niet geloof dat dat nog gemeld gaat worden…
Ik weet niet meer wie het was die hier meldde dat we in NL live mee konden kijken vanaf 19.55 uur, maar die persoon zat er ook naast…
Zo'n bericht via Twitter heb ik hier gisteren inderdaad voorbij zien komen in een reactie aan een individuele gebruiker, maar in algemene zin is dat niet gemeld (voor zover ik heb kunnen achterhalen).quote:Op maandag 9 mei 2022 08:23 schreef Moira het volgende:
[..]
Iedereen meldde dat denk ik aangezien het ook de bedoeling was. Maar blijkbaar hadden ze de geoblock er niet bij het eerste online zetten van de livelink eraf gehaald en lukte het niet om hem tijdens de show opnieuw zonder geoblock te refreshen ofzo.
Dat geloof ik tot zekere hoogte wel, hoewel editten geen uren hoeft te kosten.quote:Ik krijg verder de indruk dat het langer online zetten van de hele aflevering is omdat het een live-uitzending was en dus geen kant-en-klare aflevering op een USB’tje. Iemand heeft dus de live-uitzending moeten ‘opnemen’ en deze vervolgens converteren naar een uploadbare video.
We hebben uiteindelijk toch mee kunnen kijken? Ik heb tijdens de aflevering een vpn gedownload en heb 10 minuten later ingehaakt. Wel met een haperende stream, maar dat ligt dan waarschijnlijk aan het feit dat ik een gratis vpn heb gebruikt.quote:Op maandag 9 mei 2022 07:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja dat was gewoon een grote faal van zequote:Op maandag 9 mei 2022 08:03 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Des te groter de teleurstelling dat het niet lukte......en dan als enige reactie: excuses voor het ongemak
Jij misschien wel, ik en velen anderen zonder VPN niet.quote:Op maandag 9 mei 2022 09:02 schreef Japepk het volgende:
[..]
We hebben uiteindelijk toch mee kunnen kijken? Ik heb tijdens de aflevering een vpn gedownload en heb 10 minuten later ingehaakt. Wel met een haperende stream, maar dat ligt dan waarschijnlijk aan het feit dat ik een gratis vpn heb gebruikt.
quote:Op maandag 9 mei 2022 07:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dus jij hebt je niet goed voorbereid door tijdig een betrouwbare / betaalbare VPN te regelen omdat je weet dat het een buitenlands programma van een commerciële zender is met de kans op een geoblock dat al vaker een VPN nodig heeft gehad om te kunnen bekijken.quote:Op maandag 9 mei 2022 10:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jij misschien wel, ik en velen anderen zonder VPN niet.
Als ze er bij hadden gezet dat een VPN noodzakelijk was (waarmee ze impliciet aangeven dat het in het buitenland niet zonder meer te bekijken is en dat je dus eigenlijk de door hen ingestelde blokkade moedwillig moet omzeilen...) dan had je vooraf nog wat kunnen regelen, maar die mogelijkheid (en soms ook de kennis daarvoor) heeft niet iedereen...
Ik zelf kijk/cast de stream naar mijn TV normaal gesproken vanaf een iPad of telefoon en daarop werkt de gratis Urban VPN niet.
Wel vanaf een laptop, maar die had ik even niet bij de hand, aangezien ik niet thuis was...
quote:Op maandag 9 mei 2022 11:27 schreef molloot200 het volgende:
De MolJa, het was beter dan een Nederlandse live-finale, maar ik hoop echt dat de Belgen zich hun vingers er nooit meer aan gaan brandenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tja, en ik kijk alleen via mijn mobiel. Heb geen andere apparaten en kan ook niet op wat voor manier dan ook casten/streamen/whatever via de tv. Ze hadden gewoon niet moeten zeggen dat we op Goplay mochten meekijken en het dan ineens niet laten werken....quote:Op maandag 9 mei 2022 10:52 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Dus jij hebt je niet goed voorbereid door tijdig een betrouwbare / betaalbare VPN te regelen omdat je weet dat het een buitenlands programma van een commerciële zender is met de kans op een geoblock dat al vaker een VPN nodig heeft gehad om te kunnen bekijken.
Je vertrouwd op de gratis Urban VPN (waar door anderen ook veel klachten over komen) én je hebt niet gezorgd om een laptop bij de hand te houden, en dan is het de schuld van GoPlay dat jij niet live hebt kunnen kijken?
Ik vermoed dat je vaker de rest van de wereld de schuld geeft als er bij jou iets niet goed gaat?![]()
Ik betaal gewoon netjes voor een VPN en ik heb alles prima vanuit Malta live kunnen volgen zonder haperingen.
Mooi betoog en geweldig dat jij je VPN kon gebruiken, maar als er gemeld wordt dat we de uitzending via GoPlay in Nederland kunnen volgen, zoals alle andere afleveringen in deze reeks, dan lijkt het me dat ik er niet vanuit hoef te gaan dat ik voorzorgmaatregelen hoef te nemen op VPN gebied of wat dan ook.quote:Op maandag 9 mei 2022 10:52 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Dus jij hebt je niet goed voorbereid door tijdig een betrouwbare / betaalbare VPN te regelen omdat je weet dat het een buitenlands programma van een commerciële zender is met de kans op een geoblock dat al vaker een VPN nodig heeft gehad om te kunnen bekijken.
Je vertrouwd op de gratis Urban VPN (waar door anderen ook veel klachten over komen) én je hebt niet gezorgd om een laptop bij de hand te houden, en dan is het de schuld van GoPlay dat jij niet live hebt kunnen kijken?
Ik vermoed dat je vaker de rest van de wereld de schuld geeft als er bij jou iets niet goed gaat?![]()
Ik betaal gewoon netjes voor een VPN en ik heb alles prima vanuit Malta live kunnen volgen zonder haperingen.
Duidelijk, je bent vrijgesproken...quote:Op maandag 9 mei 2022 10:51 schreef Legoblokje het volgende:
[..]![]()
Ik zag toen meerdere berichten van GoPlay/Play4 voorbij komen waarin dat werd gemeld. En ik nu ik even snel teruglees op Twitter zeiden ze dat vlak voor de finale nog steeds. Maar toen de stream eenmaal bezig was, begonnen ze over technische problemen
[ twitter ]
quote:TELEVISIE★★½☆☆
Als er één ding is dat we nooit hadden willen zien in ‘De mol’, dan was het wel fucking televoting
Van plaats verwisselde kokers, verkeerd doorgeknipte kabels, kundig verknoeide drumpartijen, vroegtijdig opgeheven blinddoeken, lustig opgewekte krokodillentranen, doorgedreven Bert-en-Ernie-heiligschennis, en uiteindelijk ook nog een half Oekraïens veldhospitaal aan afgevoerde kandidaten: de mol liet dit jaar niet zozeer een resem sabotages achter als wel een slagveld dat oudgedienden van het Internationaal Strafhof in Den Haag als ‘choquerend’ omschrijven. En dan moest de gróótste, meest schadelijke mollenstreek nog komen: die tegen het programma zélf.
VINCENT VAN PEER | MAANDAG 9 MEI 2022
Want hey: was dit niet de eerste ronduit sááie ‘De mol’-aflevering ever? Icarus vloog ook ooit te dicht bij de zon: het was een boude, ambitieuze, wilde gok van de makers om de ontknoping van het jubileumseizoen van ‘De mol’ niet ergens op een broeierig veld op de Canarische Eilanden te laten plaatsvinden, maar wél in een met 10.000 rabiate fans volgepropt Paleis 12. Het had een spetterende bom moeten worden - er vloog er zelfs eentje de lucht in - maar het draaide uit op een sisser. Het was misschien zelfs, nog sterker, een soort tenietdoening van het ijzersterke ‘De mol’-format, dat eerst en vooral drijft op piekfijne, intelligente montage en een zorgvuldig uitgekiende spanningsboog - twee dingen die live onmogelijk zijn scherp te stellen.
Als er één ding is dat ik nooit had willen zien in ‘De mol’, tenzij misschien een opdracht waarin de kandidaten zonder tijdsdruk een naaktkalender van Gilles De Coster bij elkaar moeten fotograferen, dan wel fucking televoting: een systeem waarvan ik dacht dat we er, na ruwweg driehonderd seizoenen van ‘The Voice’, eindelijk van verlost waren. Alles komt terug, zelfs Crocs, maar vrolijk word je er niet van. ‘De lijnen zijn nú gesloten!’ is een zin die ten westen van An Lemmens sowieso niet te harden is, maar nu deed-ie zelfs een beetje pijn.
Niet alleen de televoting geurde naar het soort Grote Televisieshow waar James Cooke tegelijkertijd emotioneel en lichtjes opgewonden van raakt. Er was ook de hele omkadering, de artificieel opgetrommelde hoempapa, het bij aanvang hijgerige enthousiasme. Verplichte leut is vooralsnog geen leut. Maar meest onvergeeflijk van al was nog die ellenlange speelduur. De drie finalisten moesten opdrachten vervullen die in totaal welgeteld 230 seconden in beslag hadden mogen nemen, maar die even lang bleken te duren als die nieuwe Batman-film met Robert Pattinson, of één belerende speech van Fabrizio over trouw en eerlijkheid. Gilles De Coster stond het allemaal met volkomen professionaliteit te kaderen: een Walter Zinzen die op Tomorrowland de dj’s inleidt.
Maar over naar de orde van de dag: tussen al het terugblikken en tapdansen door werd er ook nog een mol ontmaskerd. Ik zat er alweer - zelfs Gilles De Bildes voetbalanalyses treffen intussen vaker raak - glorieus naast. Het was niet Yens, de man die nochtans drie weken had rondgelopen met een monkellachje dat deed vermoeden dat alleen híj over cruciale informatie dan wel het telefoonnummer van Celine Van Ouytsel beschikte, maar wel Uma, die goedlachse chaoot uit West-Vlaanderen. De vrouw die heel de uitzending lang met paniek in de ogen Paleis 12 had overschouwd, en die heel het spel lang pasvragen had gegraaid als waren het vuistdikke diamanten of oordopjes op een concert van Måneskin. Ze speelde snel en slim, en ze duwde andere kandidaten graag in de foute richting, maar ze duwde nooit té hard. Ze mag zich een goeie mol noemen, in een anders toch wel gedoemd seizoen.
De ambitie achter deze liveshow was lovenswaardig, maar het experiment is, wat mij betreft althans, mislukt. Wie me daarover wil tegenspreken, verwijs ik graag door naar ons klachtennummer. Alleen, jammer genoeg: de lijnen zijn nú gesloten.
Ongelooflijk irritant geschreven wel.quote:Op maandag 9 mei 2022 19:19 schreef PeterKelder het volgende:
Ik kan hier ongelofelijk veel neerzetten over de finale van gisteren, maar eigenlijk vat de recensie van Humo het perfect samen voor mij:
[..]
quote:Beste vrienden,
Het einde van ons jubileumseizoen... eentje dat me om heel wat redenen redenen zal bijblijven.
Waar te beginnen?
Misschien eerst en vooral bij die 11 onbekende Vlamingen voor wie het in november allemaal begon. Uit die duizenden inzendingen kozen wij een groep, en zij maakten er vervolgens een hechte vriendengroep van. Ik ben ontzettend trots op hen, en wil ze uitdrukkelijk danken voor hun deelname, hun vriendschap, en de manier waarop ook zij met alle omstandigheden zijn omgegaan. Dat is veel minder evident dan het lijkt, en het siert hen ongelooflijk.
Aan ons tiende seizoen wordt hier en daar gerefereerd als het pechseizoen. Ik begrijp dat wel natuurlijk: er waren meer dan genoeg tegenslagen. Maar persoonlijk focus ik toch net iets meer op wat het heeft teweeggebracht. Veel belangrijker dan die tegenslagen is namelijk hoe iedereen - makers, kandidaten en kijkers - erop heeft gereageerd.
Het was ontzettend sneu om Nele te verliezen door haar spierblessure, en later een toekomstige finaliste als Anke door haar ongelukkige sprong. In de eerste plaats voor henzelf: twee schitterende kandidates en fijne mensen, die eigenlijk geen rood scherm hadden verdiend. Maar ook voor andere kandidaten en kijkers, want het is natuurlijk niet naar de geest van het spel. Uiteraard hadden we dat zelf liever ook anders gezien.
Het afscheid van Philippe stond in geen enkel scenario, maar ook daar overheerst bij mij maar één woord: trots.
Op Philippe, die de moed had een ongelooflijk lastige beslissing te nemen. Op de groep, die hem meteen omringde met liefde en begrip en zo heel mooi het verschil tussen het spel en het leven in de verf zette. En op de kijkers, die de hele reeks lang, en zeker vorige week in Paleis 12, ook alleen maar warmte toonden. Zo hoort het, en het is - opnieuw- veel minder evident dan het lijkt.
Ik wil hier luid en duidelijk herhalen dat Philippe een prima keuze was als mol, en dat er vooraf geen énkele reden was om aan te nemen dat het zo zou lopen. Anders hadden we hem uiteraard niet belast met die zware opdracht. Maar kijk: soms loopt het zoals het loopt, en je kan niet àlles voorspellen. Shit happens, en zeker in een spel is dat echt niet erg. Het enige wat je wél kan doen, is op de correcte manier reageren, en dat is door jullie allemaal gebeurd. Weet dat Philippe dat ook ongelooflijk geapprecieerd heeft.
En dan kwam Uma door het beeld gehuppeld. Het is te zeggen: zo danste ze al door de hele reeks. Een guitige, goedlachse, superslimme dame, maar vooral een fantastische reisgezel. We hebben de molgesprekjes afgewacht alvorens haar te kiezen, maar ik weet nog goed dat die keuze door iedereen in onze kleine redactie met veel enthousisasme werd ondersteund. Een heel gek moment, na enkele slapeloze nachten waarin al onze aandacht op Philippe was gericht, beslisten we in een klein stoffig kamertje, elkaar in de ogen kijkend, dat het Uma zou worden. Een keuze die we ons op geen enkel moment hebben beklaagd. Ze werd telkens pas de avond voordien ingelicht over de opdracht van de dag erop. Een briefing die normaal gezien voor de reis gebeurt, en heel uitgebreid. Maar Uma had telkens maar enkele minuutjes om de opdracht uitgelegd te krijgen, de mogelijke sabotages, en alle details die erbij hoorden. Om dan vervolgens nog snel als kandidate voor de camera te gaan zitten en haar verdenkingen te spuien. En dat alles op enkele minuten. Ik kan jullie zeggen: weinigen doen het haar na. Een prachtprestatie van een prachtmol.
We eindigden gisteravond in Paleis 12, met een jubileumfinale die net als het hele seizoen anders dan anders was. Maar eentje die ons achterliet met een heel warm gevoel. Het is een heel andere reeks geworden die we voor ogen hadden, maar eentje waar we heel trots op zijn. Onze harten en zielen zitten erin, onze volledige overtuiging. Wat overblijft is enkel dankbaarheid voor het publiek, voor jullie en voor iedereen die heeft gekeken. En voor 11 intussen niet zo onbekende Vlamingen meer, met wie ik morgen ogenblikkelijk opnieuw op reis zou vertrekken.
Tot slot nog enkele intussen traditionele weetjes om af te sluiten...
• Eén van onze hoogtepunten was het moment waarop Jens in de reeks verscheen, onwetend in zijn witte taxi. Je moet weten dat de hele crew enkele meters verder stond, achter een muurtje, mét beluistering van wat tussen Jens en de andere kandidaten werd gezegd. Waarbij we geregeld in een deuk lagen, weliswaar zo stil mogelijk. Want Jens mocht natuurlijk niet vermoeden dat er dertig man op enkele meters van hem stond... een surreëel moment, maar we waren zo blij dat onze uitgebreide stunt om Jens daar te krijgen gelukt was! De details hoor je zondagavond...
• In aflevering 2 zochten de kandidaten naar een schat - en streden ze tegen een piraat - op een prachtig strand. Dat strand was, weliswaar aan de andere kant, bomvol zonnekloppers, bij wie helaas ook Belgen waren. Dus ben ik die hele dag moeten wegblijven, omdat de kans op herkenning te groot was. Een primeur: de allereerste opdracht waar ik niks van heb meegemaakt. Ik heb dan maar wat zitten voorbereiden voor de dagen erop. Op een zonnig terrasje met wat wijn. Hey, iemand moet het doen.
• Voor de dorstigen: je kan urine wel degelijk zuiveren en drinkbaar maken, maar het vergt nogal wat techniek en tijd - en dat hadden we niet. Dus werd het water met wat azijn, maar er was nog een extra ingrediënt: een snuifje kaaspoeder. Ik geef het maar mee.
• Thomas De Gendt is naast een topcoureur ook een geweldige mens. Een slimme, geestige, sympathieke kerel. Net als zijn vrouw: het was super om ze één dag bij ons te hebben.
• Door het afscheid van Philippe is er wel wat geschuif geweest met opdrachten. Zo stond de paintballopdracht met de koffertjes oorspronkelijk gepland op het einde van die aflevering. In aflevering 5 zijn dan weer enkele dingen gesneuveld, waaronder een opdracht in het thema van Agatha Christie. Maar omdat haar werk zo toepasselijk is op De Mol wilde ik haar toch even vermelden tijdens het bezoekersetentje in aflevering 5.
• Een prima voorbeeld van de zaligheid van deze groep kandidaten was hun plotse idee om een banaantje te tatoeëren. Wij waren daar absoluut niet op voorzien, maar hebben het maar wat graag georganiseerd. Onverwachte dingen zijn soms, en zelfs meestal, gewoon héérlijk.
• Ga naar La Gomera. Echt waar, aarzel niet. De plek waar onze kandidaten hebben gekampeerd is één van de mooiste plaatsen waar ik ooit ben geweest. Dat hele eiland is adembenemend, en veruit de mooiste van de drie die we bezocht hebben.
Tot zondag voor de laatste?
Liefs,
Gilles
Ietwat te begrijpen, hoewel ik het verder leuker vond dan dit stuk doet vermoeden. Het enige waar ik echt voor vrees is dat we hier nu nooit meer vanaf gaan komen, dit is leuk als eenmalig iets, of over acht jaar weer eens ofzo.quote:Op maandag 9 mei 2022 19:19 schreef PeterKelder het volgende:
Ik kan hier ongelofelijk veel neerzetten over de finale van gisteren, maar eigenlijk vat de recensie van Humo het perfect samen voor mij:
[..]
'Putain' en 'kak' zijn inmiddels toch wel ingeburgerde teksten?quote:Op maandag 9 mei 2022 22:00 schreef heywoodu het volgende:
Toch wel prima gedaan, mooie ontknoping
Vriendin staarde zich stuk op de Yenstunnel, ik had het goed met Uma
Het grootste nadeel van het livegedeelte vond ik het gebrek aan ondertiteling daardoor. Uma's gebrabbel versta ik zelf al amper
Met ondertiteling kan ik Uma prima volgen en lukt het mijn vriendin ook grotendeels wel, maar als je überhaupt nog Nederlands aan het leren bent is het zonder ondertiteling echt godsonmogelijkquote:Op maandag 9 mei 2022 22:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
'Putain' en 'kak' zijn inmiddels toch wel ingeburgerde teksten?![]()
Ik ben best wel een dialecten freak en vind het wel leuk om die verschillende taaltjes te doorgronden.
En allez, het is een Vlaams programma, hé…
HET IS OOK YENSquote:Op maandag 9 mei 2022 22:00 schreef heywoodu het volgende:
Het grootste nadeel van het livegedeelte vond ik het gebrek aan ondertiteling daardoor. Uma's gebrabbel versta ik zelf al amper
Zoals Jens die het hier over hout heeft.quote:Op maandag 9 mei 2022 22:40 schreef Moira het volgende:
[..]
HET IS OOK YENS
Ik zou Uma wel eens het verschil tussen 'hoed' en 'goed' willen horen zeggen, of 'geld' en 'held'
Jaquote:Op maandag 9 mei 2022 22:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zoals Jens die het hier over hout heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Ik had er weinig problemen mee.quote:Op maandag 9 mei 2022 22:00 schreef heywoodu het volgende:
West-Vlaams voor beginners:quote:Op maandag 9 mei 2022 22:40 schreef Moira het volgende:
[..]
HET IS OOK YENS
Ik zou Uma wel eens het verschil tussen 'hoed' en 'goed' willen horen zeggen, of 'geld' en 'held'
Heb zelf een groot deel tegen het einde doorgespoeld. Ging echt nergens over, zo tergend traag. Nee, De Mol moet de ontknoping klein en intiem doen met een winnaar, een Verliezer en een mol. En Gilles. Op een berg in dit geval. Niet met 10.000 man eerst nog een stompzinnige opdracht afwerken. Kansloosquote:Op maandag 9 mei 2022 22:55 schreef KaBuf het volgende:
Wat een saaie aflevering zeg :’) ik kijk de laatste 20 minuten morgen wel verder, kom er echt niet doorheen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar los daarvan, zo midden in het seizoen opeens de mol worden, dan heb je gewoon zonder welke mollestreek mijn respect al dik en breed verdiend.![]()
Mooi. Gilles.quote:Op maandag 9 mei 2022 20:37 schreef Moira het volgende:
Gilles de Coster op Facebook in de Mollengroep:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |