Goeien blitzkrieg hoor, Poetinquote:Op zondag 8 mei 2022 13:06 schreef Tocadisco het volgende:
Nou toch een klein succesje voor de Russen: Ze hebben Popasna veroverd. Zijn ze na 74 dagen toch wel een goede 5km opgeschoven ten opzichte van de oude frontlinie.
mmm... gaan wij dan ook mee koppie onder?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 23:51 schreef Za het volgende:
Wegens net voor het topic dicht ging even opnieuw, want deze simulatie komt hier toch dicht in de buurt. YOP
Ireland condemns Russian TV for nuclear attack simulation
Russian state TV showed video of underwater missile and described possible destruction of Ireland and UK
https://www.theguardian.c(...)ar-attack-simulation
[ twitter ]
quote:Op zondag 8 mei 2022 14:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Putin gaat het niet opgeven in Ukraine
https://www.reddit.com/r/(...)in_believes_that_he/
Russian President Vladimir Putin believes that he cannot afford to lose in Ukraine and is "doubling down" on the war, but shows no signs of planning to use tactical nuclear weapons, CIA director Bill Burns said Saturday
quote:Poetin: overwinning zal net als in 1945 van ons zijn
MOSKOU - De overwinning zal net als die tijdens de Tweede Wereldoorlog van Rusland zijn, zei de Russische president Vladimir Poetin zondag tijdens een toespraak naar aanleiding van de jaarlijkse viering van de zege op nazi-Duitsland. Hij verwees hiermee naar het conflict in Oekrane.
„Vandaag de dag strijden onze militairen, net als hun voorouders, schouder aan schouder om hun geboorteland te bevrijden van de nazi’s. Dat gebeurt in het vertrouwen dat, net als in 1945, de overwinning van ons zal zijn”, zei Poetin. Rusland beweert al sinds het begin van de oorlog dat het Oekrane op 24 februari is binnengevallen om het land te „demilitariseren” en „denazificeren.”
„Het is onze gemeenschappelijke plicht om de heropleving van het nazisme te voorkomen, dat zoveel leed heeft veroorzaakt onder de inwoners van verschillende landen”, aldus de Russische president. Hij zei te hopen dat „de nieuwe generaties de nagedachtenis van hun vaders en grootvaders waardig zullen zijn.”
Op 8 mei wordt jaarlijks in veel Europese landen herdacht dat nazi-Duitsland zich op die dag in 1945 officieel overgaf. De herdenking van de overwinning op nazi-Duitsland vindt in Rusland officieel pas maandag plaats, omdat de overgave daar door het tijdsverschil na middernacht was. Op het Rode Plein in Moskou wordt de overwinning gevierd met een militaire parade.
Ook de Oekraense president Volodomir Zelenski herdacht in een toespraak de Tweede Wereldoorlog en ook hij stond stil bij de parallellen tussen de Tweede Wereldoorlog en de huidige oorlog in zijn land. „De duisternis is na decennia teruggekeerd in Oekrane”, aldus de president. „Het draagt een ander uniform en gebruikt andere slogans, maar het heeft hetzelfde doel”.
https://www.telegraaf.nl/(...)in-1945-van-ons-zijn
Ik heb er helemaal niks mee breek mijn zoons hun beide benen waarschijnlijk. Maar laat mensen lekker hun ding doen en vooral lekker laten leven. Ze schaden er niemand mee. Maar dt gezeik over woke etc. wees een vent en bepaal je eigen lot en val anderen niet lastig en vooral laat je eigen waarde niet afhangen van wat een ander doet en gelukkig van woord.quote:Op zondag 8 mei 2022 13:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Helemaal niet eng.
Zeg godverdomme nou gewoon eens wat je vind ipv de deugende meute na te praten wat tegenwoordig helemaal een dingetje is.
Weet zeker dat jij bepaalde zaken ook niet erg aantrekkelijk vind maar je er maar niet over begint want dan vinden ze je raar.
Het zijn ook nooit de stabielste figuren die zich hiertoe laten verleiden he.quote:Op zondag 8 mei 2022 14:24 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)et-is-de-hel-geweest
Podcast: Delta Tango
Nederlandse strijder terug uit Oekrane: ‘Het is de hel geweest’
De Nederlandse Adnane Amellouk vertrok in maart naar Oekrane met het idee dat hij mogelijk niet zou terugkeren. Na de oproep van president Zelenski dacht de Amsterdammer dat hij een verschil kon maken in het oorlogsgebied. „Ik schrok ervan dat ik geen angst kende ”, vertelt Amellouk, die zijn relatie zag stranden door de toeslagenaffaire en zijn inkomen verloor door de coronacrisis. Op de dag dat elf mensen omkwamen bij een vuurgevecht in Irpin, daalde het besef in. Inmiddels staat zijn naam op een Russische lijst met buitenlandse huurlingen. In de defensiepodcast Delta Tango doet de teruggekeerde strijder zijn aangrijpende verhaal.
Er is geen oververtegenwoordiging op tv, en er is niet zoals als 'normale' en 'abnormale' kinderen. Er is wel een probleem met bekrompen oerconservatieven zoals jij, die vijanden zien in de normaalste dingen en tegelijkertijd de daden van massamoordenaars als Poetin goedpraten.quote:Op zondag 8 mei 2022 13:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat de oververtegenwoordiging in geen geval is te rijmen met de samenleving.
Er zijn zoveel programma’s over het onderwerp en met afwijkende genders dat normale kinderen zich gaan afvragen of er wat mis met hun is.
https://stringfixer.com/n(...)ldren%27s_television
De vergelijking gaat natuurlijk volkomen mank op het moment dat je de positie van Oekraners gaat vergelijken met Joden.quote:
Het bestaan van een soevereine staat genaamd Oekraine met een daarbij behorende nationale identiteit op wat Putin ziet als historisch russisch grondgebied is het "Oekraine probleem" van de Russen.quote:Op zondag 8 mei 2022 14:41 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De vergelijking gaat natuurlijk volkomen mank op het moment dat je de positie van Oekraners gaat vergelijken met Joden.
Joden hadden geen eigen staat en waren overal aanwezig in Duitsland en Europa, de Oekraners zijn beperkt tot Oekrane en er is dus ook geen 'Oekrane'-probleem in Rusland, want in het grootste deel van Rusland zitten helemaal geen Oekraense gemeenschappen. Vinkjes als 'disregards sanctity of human life', dat is ook maar een vage uitspraak.
Er zijn weinig echt unieke vergelijkingspunten tussen Poetin en Hitler, de meeste zaken zoals propaganda zijn bon-ton in elk dictatoriale regime, net als targeting van civilians, disregarded sanctity of human life, etcetera. Dehumanizing language wordt werkelijk overal ter wereld door iedereen gebruikt, Wilders en zn fans doen dit ongeveer dagelijks ten opzichte van iedereen met het verkeerde geloof of geboorteland.
Ja, maar dat Poetin iets met Oekrane een probleem vindt, maakt het nog niet vergelijkbaar met de manier waarop er door Hitler (en in Europa) voor WOII tegenover Joden en het Joden-probleem werd aangekeken.quote:Op zondag 8 mei 2022 14:50 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Het bestaan van een soevereine staat genaamd Oekraine met een daarbij behorende nationale identiteit op wat Putin ziet als historisch russisch grondgebied is het "Oekraine probleem" van de Russen.
Past mooi bij het plaatje boven jouw post die ik nu quote.quote:
Een groot deel zal ook snel weer gedesillusioneerd terugkeren. De Oekranse strijdkrachten zullen ook weten dat dit waarschijnlijk niet de mensen zijn die bereid zijn alles te geven in de strijd.quote:Op zondag 8 mei 2022 14:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het zijn ook nooit de stabielste figuren die zich hiertoe laten verleiden he.
Ze hebben het onderhand 24/7 over nazis en joden in Oekrane, daar in Rusland op tv.quote:Op zondag 8 mei 2022 14:52 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, maar dat Poetin iets met Oekrane een probleem vindt, maakt het nog niet vergelijkbaar met de manier waarop er door Hitler (en in Europa) voor WOII tegenover Joden en het Joden-probleem werd aangekeken.
Nederland staat zeker ergens bovenaan de lijst door ons gedrag. Ontzettend dom omdat je niet weet hoe een kernoorlog zich ontwikkelt.quote:Op zondag 8 mei 2022 14:00 schreef Giggio het volgende:
[..]
mmm... gaan wij dan ook mee koppie onder?
Beiden zien een probleem en geweld als definitieve oplossing.quote:Op zondag 8 mei 2022 14:52 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, maar dat Poetin iets met Oekrane een probleem vindt, maakt het nog niet vergelijkbaar met de manier waarop er door Hitler (en in Europa) voor WOII tegenover Joden en het Joden-probleem werd aangekeken.
De eerste liet een goed weggennet bouwen in zijn land, de tweede niet.quote:
Zeker wel benieuwd, maar zie niet bijster veel opties voor die mongool in het kremlin.quote:
Dat is meestal inherent aan huurlingen, die doen het voornamelijk voor het geld en avontuur. Geen enkele buitenlandse huurling zal bereid zijn te sterven voor Oekraine, Oekrainers zelf wel, die vechten voor huis en haard.quote:Op zondag 8 mei 2022 14:56 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Een groot deel zal ook snel weer gedesillusioneerd terugkeren. De Oekranse strijdkrachten zullen ook weten dat dit waarschijnlijk niet de mensen zijn die bereid zijn alles te geven in de strijd.
1 bom is genoeg toch om zijn hele voorraad te decimeren?quote:
Ik zag een stukje van hem. Kan me ook voorstellen dat hij dat zegt om eventueel vervolging door Canadese OM te voorkomen. Of bezoekende fsb agentenquote:
Het mooiste zou zijn dat morgen de 1 na de andere wagen of tank stil komt te staan door technische problemen.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:39 schreef halfway het volgende:
[..]
1 bom is genoeg toch om zijn hele voorraad te decimeren?
Wanneer Starlink niet af isquote:Op zondag 8 mei 2022 15:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Wanneer is dit handiger dan Starlink
[ twitter ]
Ja.quote:
Die niet zo kinderachtig johquote:Op zondag 8 mei 2022 16:01 schreef Salina het volgende:
[..]
Ja.
Hier gaat het mis.
Doe dit maar niet meer.
Sowieso al die lui die even denken lekker soldaatje te gaan spelen daar. Ik snap het niet zo. Ook een moeder met twee kinderen die daar naartoe ging. Koekoek. Van die figuren die denken dat oorlog voeren mooi en tof is. Gek in de bovenkamer.quote:Op zondag 8 mei 2022 14:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het zijn ook nooit de stabielste figuren die zich hiertoe laten verleiden he.
Nergens voor nodig, ik zit niet op het Azovstal-terrein. Het zal over een paar uur wel losgaan daar.quote:
Rete irritant die robostem youtube videosquote:Op zondag 8 mei 2022 16:12 schreef michaelmoore het volgende:
Rusland vecht op halve kracht met 70.000 soldaten , Oekraine vecht 200 % met 35.000 soldaten
En Trudeau ook op bezoek. Drukke dagen.quote:
Ik denk dat we ook niet moeten vergeten dat als er morgen niets gezegd wordt over mobilisatie oid, dit net zo goed een week later kan gebeuren.quote:
Ik geloof dat er vanavond een of andere bijeenkomst is.quote:Op zondag 8 mei 2022 16:50 schreef capricia het volgende:
[..]
En Trudeau ook op bezoek. Drukke dagen.
[ twitter ]
Kleding bij dit soort optredens zijn nooit toeval. Daar werken hele afdelingen om mensen niet voor het hoofd te stoten en de juiste symboliek uit te dragen.quote:Op zondag 8 mei 2022 16:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[ twitter ]
Schoenen in de kleuren van de vlag.
Koopt mijn boek.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 21:36 schreef ExTec het volgende:
Die armchair dodo zelf is een nogal opzichtige trol die een boek te verkopen heeft, en schroomt er niet voor om wie dan ook die veel exposure op twitter heeft, omtrent dit onderwerp, aan te vallen, alles voor de sales.
Uhh, nee.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De eerste liet een goed weggennet bouwen in zijn land,
quote:de tweede niet.
De eerste was vegetarir, de tweede niet.
De eerste was lief voor zijn hond, de tweede niet.
Zo komt Poetin er nog slecht vanaf ook.
G7 met Zelensky, ja.quote:Op zondag 8 mei 2022 16:53 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik geloof dat er vanavond een of andere bijeenkomst is.
Ziet er niet uit als prijsschieten... En al die voertuigen staan ingegraven/gedekt, zolang je geen directe hit hebt (ik zag ze iig niet op dit flimpje) valt de schade wel een beetje mee. En als je de rest van het landschap bekijkt (inslagen) zijn ze al ff bezig geweest met die beschieting maar hebben ze net die drie schoten die in het kamp vielen eruit gepikt... Tot zover al die GPS geleide artillerie van ze...quote:
Vraagje voor de expert. Zo’n fuel air bomb, doet dat nog wat tegen tanks en pantservoertuigen als de luiken allemaal dicht zitten?quote:Op zondag 8 mei 2022 17:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ziet er niet uit als prijsschieten... En al die voertuigen staan ingegraven/gedekt, zolang je geen directe hit hebt (ik zag ze iig niet op dit flimpje) valt de schade wel een beetje mee. En als je de rest van het landschap bekijkt zijn ze al ff bezig geweest met die beschieting maar hebben ze net die drie schoten die het kamp wel hebben weten te raken eruit gepikt... Tot zover al die GPS geleide artillerie van ze...
Hier zie je exact de reden waarom je jezelf ingraaft.
Die hont doet dat om zijn Parkinson te verbergen.quote:
Airburst had hier wel geholpen.quote:Op zondag 8 mei 2022 17:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tot zover al die GPS geleide artillerie van ze...
Eerlijk gezegd geen idee. Ik denk dat het vwb drukgolf etc weinig uitwerking heeft...quote:Op zondag 8 mei 2022 17:40 schreef nixxx het volgende:
Vraagje voor de expert. Zo’n fuel air bomb, doet dat nog wat tegen tanks en pantservoertuigen als de luiken allemaal dicht zitten?
Die worden daar nog niet eens gebruikt, ze zijn er nog maar net in Oekrane aangekomen op een paar units na.quote:Op zondag 8 mei 2022 17:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ziet er niet uit als prijsschieten... En al die voertuigen staan ingegraven/gedekt, zolang je geen directe hit hebt (ik zag ze iig niet op dit flimpje) valt de schade wel een beetje mee. En als je de rest van het landschap bekijkt (inslagen) zijn ze al ff bezig geweest met die beschieting maar hebben ze net die drie schoten die in het kamp vielen eruit gepikt... Tot zover al die GPS geleide artillerie van ze...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier zie je exact de reden waarom je jezelf ingraaft.
Wat is je punt precies?quote:Op zondag 8 mei 2022 18:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Die worden daar nog niet eens gebruikt, ze zijn er nog maar net in Oekrane aangekomen op een paar units na.
Man man man.
Dat heb ik hier al eerder lopen verkondigen... Maar toen zag ik het allemaal weer verkeerd volgens de usual suspects en zouden de Oekraieners in tien minuten tijd makkelijk opgeleid kunnen worden op 100 verschillende wapensystemen.quote:Op zondag 8 mei 2022 18:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dat ze nu ook nog helemaal geen GPS granaten aka Excalibur granaten kunnen inzetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |