Eens. Alleen dat onderhoud hoeft niet per se jaarlijks, maar wel volgens schema.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:21 schreef JanGroen het volgende:
Klinkt niet als een interessante zaak: als de boom onderzocht is door een boomverzorger en jaarlijks onderhouden wordt dan is er niks aan de hand als deze partij van mening is dat de boom gezond is.
Er waait altijd wel ergens een boom om tijdens een storm. Dat wil niet zeggen dat een andere boom in de straat ook om gaat vallen.
Je krijgt na een VTA dan ook een keurig rapport als bewijs.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 20:08 schreef JanGroen het volgende:
Ik heb 4 grote bomen in mijn tuin staan (15+ meter). Elke paar jaar komt de boomverzorger even een paar uur klimmen om dood hout er uit te zagen, kruisende takken te verwijderen en om de boom te beoordelen. De verzekering wil (als het echt goed fout gaat tijdens een storm) wel zien dat de boom onderhouden is.
Ik vergeet sws altijd de TT aan te passen. Mss dat een Mod dat nog wil doen???quote:Op dinsdag 3 mei 2022 20:26 schreef golfer het volgende:
Originele TT.
En in de OP staat dat het elke woensdag wordt uitgezonden. Dat klopt ook al een tijdje niet meer. Graag aanpassen.
Flesje round upquote:
Oké, dan gaan we dat regelenquote:Op dinsdag 3 mei 2022 21:41 schreef Tomatenboer het volgende:
dan kunnen we driekwart van alle bomen wel preventief gaan ruimen.
Bij elk zuchtje wind hoort die man de boom 'van onderen!` roepen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 21:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zie het probleem met die boom niet echt
De angst dat de boom ooit omwaait vind ik nogal vergezocht, dan kunnen we driekwart van alle bomen wel preventief gaan ruimen.
quote:Op dinsdag 3 mei 2022 20:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vergeet sws altijd de TT aan te passen. Mss dat een Mod dat nog wil doen???
Tuurlijk;)
Zet er een paar Japanse Kersen neer.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 21:47 schreef svann het volgende:
Een prachtboom vervangen door een stekkie?
Nou ja, zo'n iel dingetje.
Die vervolgens geweigerd wordtquote:Op dinsdag 3 mei 2022 22:01 schreef monkyyy het volgende:
Volgende stap is dat stukkie snippergroen kopen en dan lekker een kapvergunning aanvragen.
Er is gezegd dat een kapvergunning getoetst wordt aan de daarvoor geldende voorwaarden. Wie de eigenaar van de boom is doet er dan niet toe. Zolang de boom gezond is mag hij niet gekapt worden.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 22:01 schreef monkyyy het volgende:
Volgende stap is dat stukkie snippergroen kopen en dan lekker een kapvergunning aanvragen.
Die hebben wij onlangs achter in de tuin eentje geplant. De wijk wordt hier, vanuit de gemeente, voor 3 miljoen opgeknapt. Vooral ook wat vergroening betreft, speelterreinen, trottoirs, enz.quote:
Je doet jouw usernaam eer aan.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 22:24 schreef JanGroen het volgende:
Ik heb gisteren een zieke boom laten rooien. Zwam en een rotte plek net boven de grond en dat wordt gevaarlijk. Eeuwig zonde want de boom was zo’n 40 jaar oud.
Iedereen die langs liep maakte opmerkingen als “lekker, geen rommel meer in je tuin wat je steeds op moet ruimen” en “lekker open nu”.
Ik heb instemmend staan knikken, wetende dat er 2 voor terug komen en deze zijn al lang besteld bij de boomkwekerij. In het najaar staat er 2 prachtige nieuwe bomen van 6 meter.
Jammer dat die altijd maar zo kort bloeienquote:Op dinsdag 3 mei 2022 21:59 schreef svann het volgende:
[..]
Die zijn wel heel mooi.
Wel meer dan één dan.
November en december met nabloei in maart/april.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 23:41 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Jammer dat die altijd maar zo kort bloeien
Er was toch laatst ook iets soortgelijks?quote:
Inderdaad, paaltjes die in een bocht stonden. Een man moest daar op zijn speed pedelec steeds afremmen vanwege die paaltjes en wilde ze weg hebben. Hij verloor de zaak dacht ik.quote:
Wist ik ook nietquote:
Dat wel, maar wat betreft het niet parkeren binnen 5 meter van een kruispunt heeft hij wel gewoon een punt.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 21:47 schreef De_Melkboer het volgende:
Als hij nou gewoon zijn uitgang aanpast. Los van de vraag of hij daar wel een uitrit heeft.
Dacht ik ook toen ik de lange schutting er naast zag.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 21:47 schreef De_Melkboer het volgende:
Als hij nou gewoon zijn uitgang aanpast. Los van de vraag of hij daar wel een uitrit heeft.
Ik denk dat een uitgang op de hoek van z’n erf / tuin juist de meest gunstige plek is.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 21:50 schreef svann het volgende:
[..]
Dacht ik ook toen ik de lange schutting er naast zag.
Waarom perse een uitgang op het onhandigste punt?
Of paaltjes met daarbij varkensruggetjes/schampblokken.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 22:01 schreef StephanL het volgende:
Heeft die nog gelijk ook.
Nouja zetten ze er paaltjes neer, kan die er straks nog niet uit
Of een varkensrugquote:Op dinsdag 17 mei 2022 22:01 schreef StephanL het volgende:
Heeft die nog gelijk ook.
Nouja zetten ze er paaltjes neer, kan die er straks nog niet uit
Wethouder leek mij een zure man die zich vooral strak achter allerlei regels schaarde, maar tijdens de hoorzitting niet op de hoogte bleek te zijn van z'n eigen APV waarin iets staat over tuinen en bomen en heggen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 22:04 schreef JanGroen het volgende:
Wat een zure gezichten van die wethouder en z’n rechter handje. Parkeerverbod op de hoek dus eiser had gelijk. Leken wel 2 schooljongens wiens snoepje was afgepakt.
Die wethouder leek mij trouwens een vervelende man met z’n ambtenarentaal.
Aan het einde kon duo wethouder en hulpje nog net zeggen “we zijn blij dat er duidelijkheid is”, maar het kostte ze veel moeite om dat nog te zeggen.
Dat mag niet, want dat zou bij de kruising hinder voor het verkeer opleveren.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 22:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Of paaltjes met daarbij varkensruggetjes/schampblokken.
De poort wat schuiner maken en hij kan er zo uit.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 22:14 schreef JanGroen het volgende:
[..]
Ik denk dat een uitgang op de hoek van z’n erf / tuin juist de meest gunstige plek is.
Dat hulpje van de wethouder had wel een typische kantoor-oplossing voor het probleem: maak de schutting links van de opening ook scharnierend, dan wordt de uitrit breder. Waar hulpje niet aan denkt is dat het geheel dan heel instabiel wordt. Dat gaat alle kanten op zwabberen.
Verkeerde topic.quote:Op donderdag 19 mei 2022 21:19 schreef Het_Bokje het volgende:
Deze is hilarisch!!! Genieton!
Amsterdamse viswijven
Andere rechter, ander topic.quote:Op donderdag 19 mei 2022 21:22 schreef Snowsquall het volgende:
Ik heb em eraf gezet(=HH) en ik wordt ontoepasselijk van dat Amsterdamse viswijf, precies zo'n Glennis Grace met der schreeuwbek![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En dan nog afvragen waarom iedereen zo'n hekel heeft aan dat arrogante kutvolk!!
Same shit, different day..quote:
Dat is niet het programma De Rijdende Rechter. Dat gaat over een ander programma, namelijk Mr. Frank Visser doet uitspraak.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 11:38 schreef roos94 het volgende:
Ben een rijdende rechter marathon aan het houden
Heb deze al bekeken;
Wat een top programma is dit toch. En dan victor die met zoveel acteerskills doet alsof hij om de mensen geeft
My badquote:Op vrijdag 27 januari 2023 11:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is niet het programma De Rijdende Rechter. Dat gaat over een ander programma, namelijk Mr. Frank Visser doet uitspraak.
Verkeerde topic dus.
Van 1995 tot 2015 was hij dat voordat ie overstapte naar SBS6.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 11:41 schreef roos94 het volgende:
My badIk dacht dat frank visser de rijdende rechter was
Je zit in het verkeerde topic, je zoekt dezequote:Op vrijdag 27 januari 2023 11:38 schreef roos94 het volgende:
Ben een rijdende rechter marathon aan het houden
Heb deze al bekeken;
Wat een top programma is dit toch. En dan victor die met zoveel acteerskills doet alsof hij om de mensen geeft
Dit is echt ernstig en dat maakt dit programma geweldig.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:21 schreef roos94 het volgende:
Wat een subliem oud pareltje is dit![]()
![]()
![]()
Hardop gelachen
Ik vind dit gewoon eng. Die vrouw is niet helemaal 100, die vent in z'n rare oversized joggingspak en die arme massagedocente die daar op de tafel ligtquote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:21 schreef roos94 het volgende:
Wat een subliem oud pareltje is dit![]()
![]()
![]()
Hardop gelachen
Tering, en dat krijgt subsidies?quote:
Nee is dood https://www.at5.nl/artikelen/95200/onze-fabiola-is-doodquote:Op woensdag 15 maart 2023 17:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tering, en dat krijgt subsidies?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |