quote:Ophef om Johan Derksen: ‘Bekent hij nu verkrachting?’
Johan Derksen ligt zwaar onder vuur. Dat is zeker niet de eerste keer, maar deze keer heeft de presentator het wel erg bont gemaakt. Onder meer kijkers van Vandaag Inside trekken naar social media met een verbaasde vraag: bekende de presentator tijdens de talkshow gisteren nou dat hij seksueel misbruik op zijn kerfstok heeft?
Het gesprek ging, natuurlijk, over Johnny de Mol. Zijn ex Shima Kaes beschuldigt hem van mishandeling en nu is daar een andere beschuldiging van ‘ongepast’ gedrag bijgekomen. Een anonieme vrouw heeft gezegd dat zij een paar jaar geleden door De Mol is gedrogeerd met GHB en daarna door hem seksueel is misbruikt. De presentator ontkent dat met klem, maar zag zich wel genoodzaakt om zijn werkzaamheden, alhoewel tijdelijk, neer te leggen.
Bij Vandaag Inside is de hele situatie het gesprek van de dag. Derksen zei al dat hij de zaak ‘heel erg vindt stinken’. Toen het eenmaal over de nieuwe beschuldiging ging, maakte Derksen ook nog een misplaatste grap: „Er wordt gezegd dat hij iemand heeft gedrogeerd, met GHB geloof ik, wat Bill Cosby ook succesvol gebruikte. Ik zou wel zo’n flesje mee naar huis willen, maar dat terzijde.” Wilfred Genee kan er niet om lachen en kijkt met een emotieloos gezicht naar Derksen. „Jij vindt het geen leuke grap?”, vraagt hij hem dan. Genee: „Ik hoef toch niet al jouw grappen leuk te vinden?” En vanaf daar gaat het allemaal bergafwaarts.
Johan Derksen in Vandaag Inside over kaars
„Johnny heeft wild geleefd, maar we hebben allemaal onze tijden gehad”, zegt Genee over mogelijke ‘jeugdzondes’ van de HLF8-presentator, zoals de Vandaag Inside-heren het graag noemen. „Wil je niet generaliseren? Ik wil hier graag buiten blijven”, zegt Derksen nog. En dan komt het eruit: „Als ik daar aan terugdenk, Wilfred, je schaamt je kapot. Heel smerig verhaal hoor, maar dat soort dingen gebeuren.”
Dan begint Johan Derksen een verhaal over zijn jongere jaren, toen hij met de keeper van Veendam op stap was, met „twee juffrouwen”. In de studio klinkt hard gelach en René van der Gijp vraagt: „Wanneer was dat, 1936?” Derksen kijkt ietwat verontwaardigd, maar gaat verder met zijn verhaal. „We zijn op stap, dronken, en we gaan mee naar die woning. En die juffrouwen zijn zo dronken, die kotsen ons helemaal onder. We zijn weggegaan en die juffrouw lag bewusteloos op een bank, en er stond zo’n grote kaars, die hebben we erin gestopt en zijn we weggegaan.” Van der Gijp en tafelgast Steven Brunswijk barsten in lachen uit. Eerstgenoemde wil ook nog weten of ze de kaars ‘aan hebben gedaan’.
Derksen: „Daar zou je nu gevangenisstraf voor krijgen.” Ook meldde hij nog dat hij er niet trots op is, „maar dat soort dingen gebeuren als je jong bent”. Volgens de presentator hebben we namelijk allemaal „onze jeugdzondes”. „Nu ook, met dit soort beschuldigingen (richting De Mol, red.), het gaat wel erg ver terug. Het is een groot verschil of je 73 bent of 22, hé?”
En ook in de studio blijven de grappen komen. Van der Gijp: „Ze heeft nog geluk gehad, hé. Voor hetzelfde geld stond er een honkbalknuppel in de hoek.” Brunswijk wil op zijn beurt weten hoe groot de kaars was. „Dat was een flinke kaars”, aldus Derksen. „Een officier van justitie zou dit, technisch gezien, als verkrachting kunnen uitleggen.”
Kijkers verontwaardigd
Alhoewel er in de studio van Vandaag Inside maar wat lollig over wordt gedaan, zijn kijkers het daar niet mee eens. Sterker nog: ze zijn verontwaardigd en trekken naar social media om hun verbazing te uiten. Zo tweet één kijker een aantal keer „Johan Derksen heeft iemand verkracht”, met een stuk uit een artikel erbij.
Een ander verwijst naar de opmerking dat iedereen ‘jeugdzondes’ heeft: „Nee Johan, ik stak nooit een kaars in een bewusteloze man zijn aars.”
https://www.metronieuws.n(...)hij-nu-verkrachting/
Ook op dit forum zijn viezerikken actief!!!quote:Op woensdag 27 april 2022 23:33 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ik stopte ooit stiekem een vinger in de kont van een vrouw na het seksen
Mocht ook niet van haar, toen ben ik maar gaan fappen
Gestopt met lezen.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ik lees bij zulke incidenten de reacties op GeenStijl om te peilen wat de stemming is in het land der mannen
Anekdote nog wel. Typisch, die woordkeuze.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Anderzijds vind ik het tamelijk overdreven dat je iemand een vrij zwaar vergrijp op wil plakken op basis van een anekdote van 2 minuten.
Casus?quote:Op donderdag 28 april 2022 12:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Anekdote nog wel. Typisch, die woordkeuze.
Blijkbaar is jouw woordenboek ook kapot.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Anekdote nog wel. Typisch, die woordkeuze.
We zijn bij de beesten af, alleen heel keurig irlquote:Op donderdag 28 april 2022 12:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
't Niveau is vergelijkbaar met NWS.
Ik krijg het gevoel dat je jezelf loopt op te winden.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:53 schreef Scrummie het volgende:
De een weet hoe mannen besproken worden in de wereld van vrouwen omdat ze 50+ is en heel veel vrouwen heeft gesproken, de andere kijkt naar reacties op Geenstijl om te weten wat er in de mannenwereld leeft. Dan ik ook af op mijn beperkte kleine wereldje; de vrouwen die ik ken (relationele sfeer, werksfeer) vertonen ronduit walgelijk gedrag, en een vrouw die ik niet ken poept in bed en slaan hun man. Vrouwen zijn dus extreem ranzig.
Echt, hou op hoor. En dan wil je serieuze discussies voeren.
Soms, een klein beetje. Maar niet heel erg!quote:Op donderdag 28 april 2022 12:53 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik krijg het gevoel dat je jezelf loopt op te winden.
quote:Op donderdag 28 april 2022 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
GeenStijl om te peilen wat de stemming is in het land der mannen
Dus een verklarend verhaal wat een voorval onthult.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:51 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Blijkbaar is jouw woordenboek ook kapot.
Een anekdote is een kort onthullend verhaal over een opmerkelijk voorval dat veelal een fenomeen of karaktereigenschap moet verklaren.
"Ik heb soms het idee dat het meer over de ophef gaat dan over de slachtoffers."quote:
Hoi Scrummie! Hoe was jouw morgen?quote:Op donderdag 28 april 2022 12:53 schreef Scrummie het volgende:
De een weet hoe mannen besproken worden in de wereld van vrouwen omdat ze 50+ is en heel veel vrouwen heeft gesproken, de andere kijkt naar reacties op Geenstijl om te weten wat er in de mannenwereld leeft. Dan ik ook af op mijn beperkte kleine wereldje; de vrouwen die ik ken (relationele sfeer, werksfeer) vertonen ronduit walgelijk gedrag, en een vrouw die ik niet ken poept in bed en slaat haar man. Vrouwen zijn dus extreem ranzig.
Wat maakt het uit welk gedrag die vrouwen vertonen voor deze discussie? Is het wel toegestaan om die kaars er diep in te duwen als de vrouw in kwestie op bed heeft gepoept?quote:Op donderdag 28 april 2022 12:53 schreef Scrummie het volgende:
De een weet hoe mannen besproken worden in de wereld van vrouwen omdat ze 50+ is en heel veel vrouwen heeft gesproken, de andere kijkt naar reacties op Geenstijl om te weten wat er in de mannenwereld leeft. Dan ik ook af op mijn beperkte kleine wereldje; de vrouwen die ik ken (relationele sfeer, werksfeer) vertonen ronduit walgelijk gedrag, en een vrouw die ik niet ken poept in bed en slaat haar man. Vrouwen zijn dus extreem ranzig.
Eh nee, dat was het punt niet echt. Ik reageer alleen even op mensen die wel weten hoe vrouwen ergens over praten onderling en op iemand die naar Geenstijl gaat om te kijken hoe mannen ergens over praten.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat maakt het uit welk gedrag die vrouwen vertonen voor deze discussie? Is het wel toegestaan om die kaars er diep in te duwen als de vrouw in kwestie op bed heeft gepoept?
Beetje druk.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:56 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Hoi Scrummie! Hoe was jouw morgen?
't Was maar een grapje. Tegenwoordig mag ook niks meer, hè?quote:Op donderdag 28 april 2022 12:54 schreef over_hedge het volgende:
[..]____!
Want geenstijl is een goede afspiegeling van de gemiddelde man
quote:Op donderdag 28 april 2022 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
't Was maar een grapje. Tegenwoordig mag ook niks meer, hè?
Daar lijkt het niet echt op, maar vooruit.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik lees bij zulke incidenten de reacties op GeenStijl om te peilen wat de stemming is in het land der mannen en ik ben er behoorlijk van geschrokken: de anekdote van Derksen werd gebatelliseerd en weggelachen. Als het Pechtold was geweest die een seksuele handeling met een wilsonbekwaam persoon had verricht, dan was er waarschijnlijk schande van gesproken. Uiteindelijk gaat het helemaal niet om vrouwen, hun vrijheden en hun veiligheid, maar om het ego van mannen met een anti-woke agenda. Ik vrees dat er weinig is wat we kunnen doen om die mannen het perspectief van vrouwen serieus te laten nemen. Ze luisteren ook niet naar vrouwen met een soortgelijk wereldbeeld, zoals Angela de Jong.
Tsja,- zou het wat uitmaken?quote:Op donderdag 28 april 2022 12:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Eh nee, dat was het punt niet echt. Ik reageer alleen even op mensen die wel weten hoe vrouwen ergens over praten onderling en op iemand die naar Geenstijl gaat om te kijken hoe mannen ergens over praten.
En de kaars ging er niet in maar ertussen.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
't Was maar een grapje. Tegenwoordig mag ook niks meer, hè?
Nou ja schijnbaar zit ik hier in het verkeerde kamp. Maar iemand bestempelen als verkrachter zonder dat een rechter daar uitspraak over heeft gedaan gaat imo wel echt de verkeerde kant op. "We hebben die kaars erin gestopt". Waat maakt het dat men automatisch denk dat het haar vagina is geweest.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus een verklarend verhaal wat een voorval onthult.
Maar net ging je nog zo hard op het niet kennen van de context, en dus niet weten wat er nou precies gebeurd is.
Wat is het nou?
Goudse kaarsen vraagt morgen een grote schade vergoeding aan johan en VI voor de slechte naam die kaarsen krijgen door dit verhaal.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Stella Fietsen zet sponsoring Vandaag Inside per direct stop.
https://www.ad.nl/show/st(...)irect-stop~aa7e00a9/
Die draai is echt totaal ongeloofwaardig, als je het een dag van te voren 'het kan uitgelegd worden als verkrachting' noemt inclusief hele andere bewoordingen en bewegingen.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En de kaars ging er niet in maar ertussen.
De tweede take is altijd anders.
Waar moet die kaars anders in zijn gestopt? Een oor- of neusgat?quote:Op donderdag 28 april 2022 13:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nou ja schijnbaar zit ik hier in het verkeerde kamp. Maar iemand bestempelen als verkrachter zonder dat een rechter daar uitspraak over heeft gedaan gaat imo wel echt de verkeerde kant op. "We hebben die kaars erin gestopt". Waat maakt het dat men automatisch denk dat het haar vagina is geweest.
Tweet van Janine Abbring gezien met dat filmpje? Johan is to-taal ongeloofwaardig.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:01 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Die draai is echt totaal ongeloofwaardig, als je het een dag van te voren 'het kan uitgelegd worden als verkrachting' noemt inclusief hele andere bewoordingen en bewegingen.
De aars.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:01 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Waar moet die kaars anders in zijn gestopt? Een oor- of neusgat?
Ik zit zelf in een Amsterdamse bubble en ken geen enkele man die verkrachting, aanranding, seks zonder instemming of ongewenste versierpogingen goedpraat. Daarvoor kom ik op Fok! en GeenStijl.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:59 schreef Poem_ het volgende:
[..]
[..]
Daar lijkt het niet echt op, maar vooruit.
Why nut?quote:Op donderdag 28 april 2022 13:01 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Waar moet die kaars anders in zijn gestopt? Een oor- of neusgat?
je verwacht het niet. Maar Bolsius zou wel een goede vervanger kunnen zijn.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja (o.a.) die tweet zag ik ja. Lachwekkond.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:02 schreef MC-M het volgende:
[..]
Tweet van Janine Abbring gezien met dat filmpje? Johan is to-taal ongeloofwaardig.
Stella is echt de Aldi onder de fietsen. Ik zou sowieso iedereen ontraden er ook maar iets, al was het een fietsbel, te kopen.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Prijs jezelf gelukkig. Maar toch sympathiek dat je zo nu en dan afdaalt in de duistere krochten van het brein van ons niet-Amsterdamse mannen.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zit zelf in een Amsterdamse bubble en ken geen enkele man die verkrachting, aanranding, seks zonder instemming of ongewenste versierpogingen goedpraat. Daarvoor kom ik op Fok! en Geenstijl.
Welke tweet?quote:Op donderdag 28 april 2022 13:04 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ja (o.a.) die tweet zag ik ja. Lachwekkond.
Ik erger me aan 't seksisme hier, maar verder vind ik de Fok'ers leuk en lief hoor.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:05 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Prijs jezelf gelukkig. Maar toch sympathiek dat je zo nu en dan afdaalt in de duistere krochten van het brein van ons niet-Amsterdamse mannen.
quote:
Al besproken.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:09 schreef Zipportal het volgende:
Stella Fietsen zet sponsoring Vandaag Inside per direct stop
E-bikes zijn geen fietsen.
Wat?quote:Op donderdag 28 april 2022 12:53 schreef Scrummie het volgende:
en een vrouw die ik niet ken poept in bed en slaat haar man.
Jullie zijn er maar druk mee.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:10 schreef MC-M het volgende:
[..]
Al besproken.
Graag voortaan beter opletten.
Is toch rommel.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:09 schreef Zipportal het volgende:
Dit is toch wel pijnlijkquote:
Moet zij wetenquote:Op donderdag 28 april 2022 13:13 schreef MC-M het volgende:
Media Inside godin Anita Witzier is toch van Stella?
Dat eerste is schering en inslag op GeenStijl en dat geldt eigenlijk ook wel voor racisme.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik erger me aan 't seksisme hier, maar verder vind ik de Fok'ers leuk en lief hoor.
Ik ook.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik erger me aan 't seksisme hier, maar verder vind ik de Fok'ers leuk en lief hoor.
Johan Derksen zei daarna nog dat de officier van justitie het als verkrachting zou beschouwen.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nou ja schijnbaar zit ik hier in het verkeerde kamp. Maar iemand bestempelen als verkrachter zonder dat een rechter daar uitspraak over heeft gedaan gaat imo wel echt de verkeerde kant op. "We hebben die kaars erin gestopt". Waat maakt het dat men automatisch denk dat het haar vagina is geweest.
Dit denk ik ook jaquote:Op donderdag 28 april 2022 13:19 schreef Injetta het volgende:
Verder ben ik het eens met Johan dat heel veel BN’ers boter op hun hoofd hebben.
Dat is maar net wat je met bepaald gedrag bedoeld. Als er van beide kanten actieve gedragingen zijn als zoenen, elkaar (!) uitkleden, zelf dingen initieren dan is dat bepaald gedrag dat goedkeuring kan inhouden. Dat blijf je samen bij elkaar peilen, als het goed is.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jij hebt het steeds over gevaren. Dat ontkent een beetje de verantwoordelijkheid voor de gevolgen van je gedrag.
Als de norm wederzijds goedkeuren is wees dan ook in staat om aan die norm te kunnen voldoen. Bepaald gedrag impliceert namelijk wel degelijk goedkeuring.
Oh absoluut. Niet in de laatste plaats Johan zelf overigens.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:19 schreef Injetta het volgende:
Ik vind de draai die Johan eraan geeft redelijk ongeloofwaardig. Hij maakte de eerste keer een beweging dat aan de verbeelding niet veel over liet.
Maar… het punt dat hij ermee wilde maken snap ik wel. Hij vindt dat veel BN’ers van de daken schreeuwen hoe slecht de beschuldigden zijn terwijl er veel in hun jeugd ook rare dingen hebben gedaan. Hij wil dus ook niet veroordelend zijn omdat hij zelf ook wel eens gek gedrag heeft vertoond. Daar was dat verhaal dus een voorbeeld van. Maar goed… ik vond het wel een naar verhaal en toen die anderen er ook nog zo blauw om lagen en er een grote grap van probeerden te maken door bijv. dingen te zeggen als ‘heb je hem niet aangestoken?’ ‘Gelukkig lag er geen honkbalknuppel’ zat ik wel met stijgende verbazing te kijken/luisteren. Ook in de jaren 70 was dat toch niet normaal om een bewusteloze vrouw zo te behandelen?
Ik ben benieuwd welk staartje dit krijgt.
Verder ben ik het eens met Johan dat heel veel BN’ers boter op hun hoofd hebben.
Ben ik met je eens. En voor een deel van de volwassen mannen is er inderdaad niet heel veel hoop dat die het perspectief van vrouwen serieus zullen nemen. Wat dat betreft heb ik toch wel mijn hoop gevestigd op de jongere generatie. Zowel de jongens die voor een groot deel nu ook anders opgevoed worden en waar door veel ouders wel degelijk gesproken wordt over wat wel en niet kan en hoe met elkaar en met vrouwen om te gaan. Maar ook de meisjes, die veel meer te horen krijgen dat ze niet alles hoeven te pikken, dat ze niet schuldig zijn als ze naakt of dronken of schaars of niet gekleed waren, en dat ze zich niet hoeven schamen, maar degene die hen iets aan doet. Waardoor denk ik meisjes veel meer overtuigd zijn van het feit dat ze op mogen komen voor zichzelf en op mogen staan tegen dergelijk gedrag.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik lees bij zulke incidenten de reacties op GeenStijl om te peilen wat de stemming is in het land der mannen en ik ben er behoorlijk van geschrokken: de anekdote van Derksen werd gebatelliseerd en weggelachen. Als het Pechtold was geweest die een seksuele handeling met een wilsonbekwaam persoon had verricht, dan was er waarschijnlijk schande van gesproken. Uiteindelijk gaat het helemaal niet om vrouwen, hun vrijheden en hun veiligheid, maar om het ego van mannen met een anti-woke agenda. Ik vrees dat er weinig is wat we kunnen doen om die mannen het perspectief van vrouwen serieus te laten nemen. Ze luisteren ook niet naar vrouwen met een soortgelijk wereldbeeld, zoals Angela de Jong.
Ik vind dat goedpraten wel meevallen. Een zeventiger blikt terug op een actie van vijftig jaar geleden en geeft aan zich daarvoor te schamen en spijt te hebben. Vervolgens wordt er gelachen om de absurditeit van het verhaal, nog niet eens om de actie zelf.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ga ook lekker de priesters uit die tijd verdedigen. Het enige wat ik hieruit haal is dat je iets krampachtig recht probeert te buigen wat krom is zodat je je mening niet hoeft bij te stellen omdat progressie niet bij je zou passen.
In de geschiedenis trekken degenen met deze mening als in "toen kon het dus is er niets aan de hand" uiteindelijk toch aan 't kortste eind van het gelijk.
Het is in deze reeks bij veel niet anders helaas. Wat dat betreft staat dit forum echt niet ver van geenstijl vandaan.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ik lees bij zulke incidenten de reacties op GeenStijl om te peilen wat de stemming is in het land der mannen en ik ben er behoorlijk van geschrokken: de anekdote van Derksen werd gebatelliseerd en weggelachen.
Het zal wel weer als victimblaiming worden uitgelegd maar misschien is het ook niet onverstandig om te benoemen dat het wellicht wat onverstandig zou zijn om in dronken toestand met iemand mee naar huis te gaan/naar huis te nemen. En mocht dat wel gebeuren dat je in ieder geval voor jezelf in kunt staan en dat betekent misschien wel dat je gewoon niet strontbezopen de kroeg uit hoeft te rollen.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is maar net wat je met bepaald gedrag bedoeld. Als er van beide kanten actieve gedragingen zijn als zoenen, elkaar (!) uitkleden, zelf dingen initieren dan is dat bepaald gedrag dat goedkeuring kan inhouden. Dat blijf je samen bij elkaar peilen, als het goed is.
Maar naakt zijn, meegaan naar zijn huis/hotelkamer, dronken zijn, met iemand in bed gaan liggen, niet meer aan kunnen geven wat je wel of niet wil omdat je dronken bent, zijn geen gedrag dat impliceert dat er goedkeuring is.
Als hij er echt een grote kaars in had gestopt zou dit niet soepltjes zijn verlopen. Had volgens mij zeker schade gedaan. Op zich zou het dus best kunnen dat de kaars er niet daadwerkelijk in is gegaan.quote:
quote:Op donderdag 28 april 2022 13:09 schreef Zipportal het volgende:
Waarom zou het een grote kaars zijn?quote:Op donderdag 28 april 2022 13:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als hij er echt een grote kaars in had gestopt zou dit niet soepltjes zijn verlopen. Had volgens mij zeker schade gedaan. Op zich zou het dus best kunnen dat de kaars er niet daadwerkelijk in is gegaan.
Die man maakt er wel een potje van met zijn grote verhalen.
Er zijn vrouwen die kutwijven zijn, dus ja.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat maakt het uit welk gedrag die vrouwen vertonen voor deze discussie? Is het wel toegestaan om die kaars er diep in te duwen als de vrouw in kwestie op bed heeft gepoept?
Omdat ie in de uitzending letterlijk zegt: zo’n 1000-uren kaars.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Waarom zou het een grote kaars zijn?
Waarom zou het een kleine kaars zijn?quote:Op donderdag 28 april 2022 13:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja en de uitzending daarvoor zegt ie nog dat ie een kaars in een bewusteloze vrouw steekt.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat ie in de uitzending letterlijk zegt: zo’n 1000-uren kaars.
Dat is wat hij vertelde.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je bent natuurlijk niet goed bij je hoofd als je de aankoop van een fiets laat afhangen van de vraag of ze een programma waar je naar kijkt sponsoren. Zowel pro als contra.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hypocriet!! Het woord dat alle andere woorden overbodig maakt.
Fijn te weten dat er een aantal vrouwen zijn waar ik die kaars wel gewoon ongestraft in mag duwen, dank voor de uitleg!quote:Op donderdag 28 april 2022 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn vrouwen die kutwijven zijn, dus ja.
Het leven kan zo heerlijk simpel zijn.
Nee, het OM doet maar 1 zaak tegelijk hè?quote:Op donderdag 28 april 2022 13:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
OM onderzoekt uitspraken Johan Derksen, betrokkenen opgeroepen verhaal te doen
Hebben die geen betere dingen te doen zoals Marco B, Ali B, Jeroen R, Johnny M.
Johan D.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het staat hier al vol met meningen van nobuddies, laten we die op Twitter lekker daar laten.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
[ twitter ]
Daar snap ik ook niets van, want je zou denken dat ze die tijd beter kunnen besteden aan zaken waar ze nog wel iets mee kunnen.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:34 schreef trein2000 het volgende:
Het OM stelt een onderzoek in.
Dat vind ik toch wel heel bijzonder. Evident verjaard.
Johan D heeft een verkrachting opgebiecht, dus die hoort gewoon in het rijtje thuis.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
https://www.ad.nl/show/op(...)nderzoeken~aa7e00a9/quote:Uslu
Staatssecretaris Gunay Uslu van Cultuur en Media reageerde vandaag ook verontwaardigd op de twee uitzendingen van het tv-programma Vandaag Inside. ,,Wat er in beide programma’s besproken is, blijft kwetsend en vernederend voor iedereen die te maken heeft gehad met seksueel geweld en voor hun naasten”, aldus Uslu.
Maar ze klagen we over capaciteitsgebrek en hun doorlooptijden zijn achterlijk lang.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, het OM doet maar 1 zaak tegelijk hè?
Dit is deugen met een grote D. Even los van dat ik die afterparty van Derksen afkeurquote:Op donderdag 28 april 2022 13:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar snap ik ook niets van, want je zou denken dat ze die tijd beter kunnen besteden aan zaken waar ze nog wel iets mee kunnen.
Zal wel een politiek duwtje achter zitten.
Ja, nadat hij enorm onder vuur kwam te liggen door z’n eerste verhaal. Iedereen zou zo’n damage control verhaal verzinnen.quote:
Nou ja, 'high profile cases' doen het altijd goed in de crimefighterij, maar ik denk inderdaad ook niet dat een dergelijke vermeende zaak van zoveel jaar oud nog gaan onderzoeken niet heel zinvol is.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Daar snap ik ook niets van, want je zou denken dat ze die tijd beter kunnen besteden aan zaken waar ze nog wel iets mee kunnen.
Zal wel een politiek duwtje achter zitten.
Iedere advocaat heeft gisteren al uitgelegd dat het in ieder geval verjaard is en daarnaast is het snelle onderzoek nu van het OM vreemd terwijl het maanden heeft gewacht met het instellen van onderzoeken tegen de voice kliek.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat is er mis met een onderzoek?
Dus heb je 50/50 wat de waarheid zou kunnen zijn. Misschien is verhaal 2 wel de waarheid.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:35 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja en de uitzending daarvoor zegt ie nog dat ie een kaars in een bewusteloze vrouw steekt.
Wat hij 24 uur later van het PR-team moet vertellen, daar zou ik nou niet teveel waarde aan hechten.
Geldverspilling, for starters. Tijdverspilling.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Laatste mee eens. Eerste vind ik op zich prima, dat moet eerst onderzocht worden lijkt mij.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Iedere advocaat heeft gisteren al uitgelegd dat het in ieder geval verjaard is en daarnaast is het snelle onderzoek nu van het OM vreemd terwijl het maanden heeft gewacht met het instellen van onderzoeken tegen de voice kliek.
Die bubble heeft niet per se iets te maken met Amsterdam. De Amsterdamse vastgoed-bubble heeft ook pareltjes.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zit zelf in een Amsterdamse bubble en ken geen enkele man die verkrachting, aanranding, seks zonder instemming of ongewenste versierpogingen goedpraat. Daarvoor kom ik op Fok! en GeenStijl.
Wat is volgens jou de definitie van een boef?quote:Op donderdag 28 april 2022 13:38 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Geldverspilling, for starters. Tijdverspilling.
Moeten die mensen geen boeven achter slot en grendel krijgen?
Het was begin 70-er jaren en dus al lang en breed verjaard. En aangezien er capaciteitsgebrek is zou ik het dan logischer vinden om te concentreren op zaken waar je nog wel iets mee kan. Ik vind het een rare zaak.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ze geven zelf aan dat de zaken niet per se verjaard hoeft te zijn. Hoe op dit moment de exacte regels omtrent verjaring zijn weet ik zo uit m'n hoofd niet, maar het lijkt me niet direct een hele kansrijke exercitie waar wat uit gaat komen in ieder geval. Maar goed, niveautje 'ga boeven vangen!!!' is natuurlijk vrij infantiel.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar ze klagen we over capaciteitsgebrek en hun doorlooptijden zijn achterlijk lang.
Waarom je dan capaciteit inzet op een zaak die overduidelijk verjaard is ontgaat mij ook.
Blijkbaar hebben ze mijn #LOCKHIMUP posts gelezen en zijn ze in de houding geschoten.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Uslu heeft meer belangen. Vanwege haar achtergrond kunnen we niet zeker weten wat die zijn.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:37 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/show/op(...)nderzoeken~aa7e00a9/
Uslu is een Turk. @:GGMM
Ja, nu kan ze opeens wel reageren.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:37 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/show/op(...)nderzoeken~aa7e00a9/
Uslu is een Turk. @:GGMM
Alsof het OM daar niets aan doetquote:Op donderdag 28 april 2022 13:40 schreef Toine51 het volgende:
Heel de wereld staat in brand, hier in NL worden journalisten en advocaten vermoord, mocromaffia, minderjarigen met machetes en messen die elkaar te lijf gaan...
Maar het OM gaat een onderzoek doen naar een zaak van 50 jaar geleden, als die er überhaupt is geweest...
Dit land is kapot, ziek, ten dode opgeschreven..
Moet zij weten.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:41 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ja, nu kan ze opeens wel reageren.En als het in D66 -haar partij- gebeurt, zwijgt ze.
“De wereld staat in brand”quote:Op donderdag 28 april 2022 13:40 schreef Toine51 het volgende:
Heel de wereld staat in brand, hier in NL worden journalisten en advocaten vermoord, mocromaffia, minderjarigen met machetes en messen die elkaar te lijf gaan...
Maar het OM gaat een onderzoek doen naar een zaak van 50 jaar geleden, als die er überhaupt is geweest...
Dit land is kapot, ziek, ten dode opgeschreven..
Een vraag die een nutteloze, semantische discussie gaat opwekkenquote:Op donderdag 28 april 2022 13:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de definitie van een boef?
Dat hoeft allemaal niet, maar als het toch gebeurt is het niet de schuld van de vrouw dat de man zich niet kon beheersen. Dat is namelijk inderdaad victim blaming.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het zal wel weer als victimblaiming worden uitgelegd maar misschien is het ook niet onverstandig om te benoemen dat het wellicht wat onverstandig zou zijn om in dronken toestand met iemand mee naar huis te gaan/naar huis te nemen. En mocht dat wel gebeuren dat je in ieder geval voor jezelf in kunt staan en dat betekent misschien wel dat je gewoon niet strontbezopen de kroeg uit hoeft te rollen.
Waarom is Johan D geen boef en Marco B wel?quote:Op donderdag 28 april 2022 13:42 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Een vraag die een nutteloze, semantische discussie gaat opwekken
Een onderzoek hiernaar instellen kent ook enkel drogredenenquote:Op donderdag 28 april 2022 13:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
“De wereld staat in brand”
Vind ik altijd zo’n drogreden
De termijn is 20 jaar. Alles wat voor 1993 is gebeurd is verjaard tenzij er levenslang op staat.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ze geven zelf aan dat de zaken niet per se verjaard hoeft te zijn. Hoe op dit moment de exacte regels omtrent verjaring zijn weet ik zo uit m'n hoofd niet, maar het lijkt me niet direct een hele kansrijke exercitie waar wat uit gaat komen in ieder geval. Maar goed, niveautje 'ga boeven vangen!!!' is natuurlijk vrij infantiel.
Naast dat ik hier nimmer uitspraken over gedaan heb, heb ik geen zin en tijd in de discussie die je wil voerenquote:Op donderdag 28 april 2022 13:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waarom is Johan D geen boef en Marco B wel?
Omdat Johan D nooit veroordeeld gaat worden zou de redenering kunnen zijn. Maar ik vind dat niet erg overtuigend.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waarom is Johan D geen boef en Marco B wel?
Al zes keer gemeld.quote:
Dat hebben ze gewoon aan zichzelf te danken, natuurlijk. En naakt zijn, dronken zijn, ook prima.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Fijn te weten dat er een aantal vrouwen zijn waar ik die kaars wel gewoon ongestraft in mag duwen, dank voor de uitleg!
Daar doe je doorgaans dan ook het onderzoek voor. Om te zien of mensen iets strafbaars hebben gedaan.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:38 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Geldverspilling, for starters. Tijdverspilling.
Moeten die mensen geen boeven achter slot en grendel krijgen?
Laat ze daar dan ook lekker bezig mee blijvenquote:Op donderdag 28 april 2022 13:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alsof het OM daar niets aan doet
Kan je deze mening verder toelichten?quote:Op donderdag 28 april 2022 13:43 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Een onderzoek hiernaar instellen kent ook enkel drogredenen
Als het 8 jaar geleden was gebeurd, hadden ze dan wel onderzoek moeten doen?quote:Op donderdag 28 april 2022 13:45 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Laat ze daar dan ook lekker bezig mee blijven
Het lijkt aannemelijk om een onderzoek in te stellen maar dat is niet correct.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Kan je deze mening verder toelichten?
Waar staat dat?quote:Op donderdag 28 april 2022 13:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat hebben ze gewoon aan zichzelf te danken, natuurlijk. En naakt zijn, dronken zijn, ook prima.
Resumerend: naakt, dronken, kutwijf, allemaal oké.
Graag gedaan.
In het verhaal komt naar voren dat er geen sprake is geweest van seks of penetratie. Nu heb jij het al over seksuele criminaliteit. Dat is pas schandelijk.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:46 schreef Draak31 het volgende:
Prachtig om te lezen dat er een snoeihard onderzoek in wordt gesteld om de seksuele criminaliteit van deze viespeuk in kaart te brengen. Gatverdamme zeg. Ik deugt mij ook te lezen dat Stella de verstandige keuze neemt om zich te distantiëren van deze hele vieze bende. Lachen om verkachting is nooit acceptabel. Smerige vuilnekken dat het zijn daar. BAH
Laat ze daar dan ook lekker bezig mee blijvenquote:Op donderdag 28 april 2022 13:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alsof het OM daar niets aan doet
Genoeg zaken in de wereld die er echt toe doen. Geen zaken van 50 jaar geleden die toch niet te bewijzen zijn.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
“De wereld staat in brand”
Vind ik altijd zo’n drogreden
Verjaring van wat?quote:Op donderdag 28 april 2022 13:47 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Het lijkt aannemelijk om een onderzoek in te stellen maar dat is niet correct.
Gezien de verjaring
Pas in de rectificatie was dit zo. In het orignele verhaal ging het weldegelijk om penetratie.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
In het verhaal komt naar voren dat er geen sprake is geweest van seks of penetratie. Nu heb jij het al over seksuele criminaliteit. Dat is pas schandelijk.
Ja, maar dat is toch niet zo? Wat kost dit nutteloze onderzoek nou?quote:Op donderdag 28 april 2022 13:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als het 8 jaar geleden was gebeurd, hadden ze dan wel onderzoek moeten doen?
Verjaring van wat precies?quote:Op donderdag 28 april 2022 13:50 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Het mag toch duidelijk zijn waar ik op doel. Ik ga geen kleuterschool gesprek voeren
Ik neem aan dat ze eerst onderzoeken of het verjaard is.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:50 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is toch niet zo? Wat kost dit nutteloze onderzoek nou?
Dat is al.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze eerst onderzoeken of het verjaard is.
Even opgezocht en volgens deze informatie is het wat specifieker:quote:Op donderdag 28 april 2022 13:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De termijn is 20 jaar. Alles wat voor 1993 is gebeurd is verjaard tenzij er levenslang op staat.
Ik hou niet zo van mensen die hun zin niet.quote:
Je bent niet reëelquote:Op donderdag 28 april 2022 13:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is maar net wat je met bepaald gedrag bedoeld. Als er van beide kanten actieve gedragingen zijn als zoenen, elkaar (!) uitkleden, zelf dingen initieren dan is dat bepaald gedrag dat goedkeuring kan inhouden. Dat blijf je samen bij elkaar peilen, als het goed is.
Maar naakt zijn, meegaan naar zijn huis/hotelkamer, dronken zijn, met iemand in bed gaan liggen, niet meer aan kunnen geven wat je wel of niet wil omdat je dronken bent, zijn geen gedrag dat impliceert dat er goedkeuring is.
Dan houdt het verhaal van 100% zekerheid van penetratie toch geen stand? Er is gerectificeerd, dan kun je nooit uitgaan van verhaal 1.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Pas in de rectificatie was dit zo. In het orignele verhaal ging het weldegelijk om penetratie.
Nee hij zei echt dat hij een kaars er volop in had gejankt. Hij beelde het zelfs uit met zijn handen. Tevens heb ik alleen die aflevering gezien en verder geen aflevering meer gekeken omdat ik zo geschrokken was van dit verhaal. Ik vind het vies. Heel erg vies. BAHquote:Op donderdag 28 april 2022 13:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, hoor. Hij zegt dat hij een 1000-uren kaars tussen haar benen heeft gezet. Je moet wel weten waar je over praat.
Het feit dat het OM achter een hysterische hype aanholt, haar gezag misbruikt om zich negatief uit te laten over een burger op basis van een criterium waar het helemaal niks mee te maken heeft en het opportuniteitsbeginsel misbruikt om een totaal niet opportuun onderzoek te starten om mee te scoren bij doorgedraaide activisten. Maar Jelle Brandt Corstius zit nog steeds niet in de gevangenis.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Johan Derksen ook niet.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het feit dat het OM achter een hysterische hype aanholt, haar gezag misbruikt om zich negatief uit te laten over een burger op basis van een criterium waar het helemaal niks mee te maken heeft en het opportuniteitsbeginsel misbruikt om een totaal niet opportuun onderzoek te starten om mee te scoren bij doorgedraaide activisten. Maar Jelle Brandt Corstius zit nog steeds niet in de gevangenis.
In zijn latere versie, ja. Niet in de 1e.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, hoor. Hij zegt dat hij een 1000-uren kaars tussen haar benen heeft gezet. Je moet wel weten waar je over praat.
Dus je hebt de rectificatie/nuancering een dag later niet gezien? Dan snap ik het.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:53 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Nee hij zei echt dat hij een kaars er volop in had gejankt. Hij beelde het zelfs uit met zijn handen. Tevens heb ik alleen die aflevering gezien en verder geen aflevering meer gekeken omdat ik zo geschrokken was van dit verhaal. Ik vind het vies. Heel erg vies. BAH
Gelukkig grijpt Stella in.
Dit is wel beetje niveau opmerking als `Heeft de politie niks beters te doen als katten uit de boom redden!?quote:Op donderdag 28 april 2022 13:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Geen van beide verhalen houdt stand, dus dan is het logisch dat mensen een keuze maken in wat ze aannemen. Dat doe jij toch ook?quote:Op donderdag 28 april 2022 13:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan houdt het verhaal van 100% zekerheid van penetratie toch geen stand? Er is gerectificeerd, dan kun je nooit uitgaan van verhaal 1.
Rectificatie/nuancering dus.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:55 schreef Poem_ het volgende:
[..]
In zijn latere versie, ja. Niet in de 1e.
*Brandweerquote:Op donderdag 28 april 2022 13:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit is wel beetje niveau opmerking als `Heeft de politie niks beters te doen als katten uit de boom redden!?
Je kan ook meerdere cases tegelijk behandelen weet je
Maar dit is geen case, aangezien het hoe dan ook verjaard is en er is een gigantisch tekort aan zedenrechecheurs waardoor al een schrikbarend aantal zaken blijft liggen.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit is wel beetje niveau opmerking als `Heeft de politie niks beters te doen als katten uit de boom redden!?
Je kan ook meerdere cases tegelijk behandelen weet je
Nee, ik weet niet wat waar is. Dus dan ga ik zeker niet over tot hem een crimineel/verkrachter te noemen.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Geen van beide verhalen houdt stand, dus dan is het logisch dat mensen een keuze maken in wat ze aannemen. Dat doe jij toch ook?
Wat een behoorlijk ongeloofwaardig en slap verhaal is. Damage control noemen ze dat.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus je hebt de rectificatie/nuancering een dag later niet gezien? Dan snap ik het.
Nee niet gezien maar hoorde via via net dat het allemaal erg ongeloofwaardig klonk. Het is natuurlijk ook wel apart als je eerst verhaal A verteld, daarna merk je dat mensen je een beetje vies vinden en dan ineens vertel je verhaal B en klopt A niet meer. Nou dat gaat er bij mij en een heleboel andere mensen die compleet in shock zijn NIET in. Gatverdamme zeg.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus je hebt de rectificatie/nuancering een dag later niet gezien? Dan snap ik het.
Hij zegt toch zelf wat hij gedaan heeft.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:00 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar iemand bestempelen als verkrachter
Oh het klonk ongeloofwaardig. Dan moet het wel een verkrachter zijn.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:57 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Nee niet gezien maar hoorde via via net dat het allemaal erg ongeloofwaardig klonk. Het is natuurlijk ook wel apart als je eerst verhaal A verteld, daarna merk je dat mensen je een beetje vies vinden en dan ineens vertel je verhaal B en klopt A niet meer. Nou dat gaat er bij mij en een heleboel andere mensen die compleet in shock zijn NIET in. Gatverdamme zeg.
Nee. Een vreemd toneelspel. In de eerste versie noemde hij expliciet "er in". Daarna veranderde dat ineens in "er tussen".quote:
Je hebt duidelijk niet gekeken.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:53 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Nee hij zei echt dat hij een kaars er volop in had gejankt. Hij beelde het zelfs uit met zijn handen. Tevens heb ik alleen die aflevering gezien en verder geen aflevering meer gekeken omdat ik zo geschrokken was van dit verhaal. Ik vind het vies. Heel erg vies. BAH
Het OM lijkt zelf te gaan bepalen of het feit wel of niet verjaard is gezien het NOS. Ze stellen het afhankelijk van de aard en context. Vandaar het onderzoek.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:47 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Het lijkt aannemelijk om een onderzoek in te stellen maar dat is niet correct.
Gezien de verjaring
Waarom is zij eigenlijk zo belangrijk?quote:Op donderdag 28 april 2022 13:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Angela de Jong schuift vanavond aan bij Vandaag Inside. Als dat geen vuurwerk wordt
Eens.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:58 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nee. Een vreemd toneelspel. In de eerste versie noemde hij expliciet "er in". Daarna veranderde dat ineens in "er tussen".
Zoals hij het 'uitbeelde' kan je hem niet eens erin stoppen. Dan schrikt ook een drinken iemand wakker van de pijn. Totaal niet logisch.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:53 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Bovendien laat de context in de eerste versie er geen misverstand over bestaan. Kijk je mag best terugkrabbelen als je merkt dat het allemaal niet zo lekker valt, dan doen mensen wel vaker en advocaten van verdachten op TV doen ook niets anders dan ontkennen dat water nat is, maar heel geloofwaardig is dat ook vaak niet.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:58 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nee. Een vreemd toneelspel. In de eerste versie noemde hij expliciet "er in". Daarna veranderde dat ineens in "er tussen".
Dan kan dat toch ook gewoon de uitkomst zijn?quote:Op donderdag 28 april 2022 13:57 schreef Twiitch het volgende:
[..]
50 (?) jaar geledenDit heeft een hoog voorgedrukte aangiftes gehalte.
Leuk voor al die vrouwen die te horen krijgen van politie/OM dat aangifte doen van hun verkrachting geen zin heeft wegens te weinig mankracht/bewijs en dan nu wel proactief een 50 jaar oude zaak oppakken. Gewoon kansloos dit van het OM.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het OM lijkt zelf te gaan bepalen of het feit wel of niet verjaard is gezien het NOS. Ze stellen het afhankelijk van de aard en context. Vandaar het onderzoek.
Dat weet niemand.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom is zij eigenlijk zo belangrijk?
Ik heb het altijd al geweten dat je een kut hebt.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zoals hij het 'uitbeelde' kan je hem niet eens erin stoppen. Dan schrikt ook een drinken iemand wakker van de pijn. Totaal niet logisch.
Helaas is dat nog steeds zo. Het zou al mooi zijn als jij dat ook 'helaas' zou vinden en zou vinden dat het moet veranderen. Want het is vooral in de hoofden van veel mannen 'niet reëel" en zou moeten transformeren naar "inderdaad, zo hoort het te zijn".quote:
Ook een mooi voorbeeld van hoe het 'onafhankelijke' OM door de publieke opinie wordt beinvloed.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Leuk voor al die vrouwen die te horen krijgen van politie/OM dat aangifte doen van hun verkrachting geen zin heeft en dan nu wel proactief een 50 jaar oude zaak oppakken. Gewoon kansloos dit van het OM.
Ah, even weer een leuk inkijkje in de hoofden van mannen. Bedankt miss_sly!quote:Op donderdag 28 april 2022 14:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Helaas is dat nog steeds zo. Het zou al mooi zijn als jij dat ook 'helaas' zou vinden en zou vinden dat het moet veranderen. Want het is vooral in de hoofden van veel mannen 'niet reëel" en zou moeten transformeren naar "inderdaad, zo hoort het te zijn".
Dat hoor je mij niet zeggen. Ik zeg viezerik, vuile vieze viezerik. Dat is wat ik wel zeg. Alleen al door zulke vieze verhalen te vertellen. BAH.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Oh het klonk ongeloofwaardig. Dan moet het wel een verkrachter zijn.
Vaak is er ook sprake van een patroon wat zich over een langere termijn uitstrekt. Bij daders van zedenmisdrijven.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:57 schreef Twiitch het volgende:
[..]
50 (?) jaar geledenDit heeft een hoog voorgedrukte aangiftes gehalte.
Zelfs als het allemaal niet waar zou zijn, dat is niet meer zo bijster relevant. Waar het om gaat is dat Derksen trots op tv verkondigt een vrouw te hebben verkracht.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zoals hij het 'uitbeelde' kan je hem niet eens erin stoppen. Dan schrikt ook een drinken iemand wakker van de pijn. Totaal niet logisch.
Stel het slachtoffer stapt naar voren en die bevestigt de eerste versie van Johan D.’s verhaal, dan heb je een prima zaak lijkt me zoquote:Op donderdag 28 april 2022 14:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Leuk voor al die vrouwen die te horen krijgen van politie/OM dat aangifte doen van hun verkrachting geen zin heeft wegens te weinig mankracht/bewijs en dan nu wel proactief een 50 jaar oude zaak oppakken. Gewoon kansloos dit van het OM.
‘Ik schaam me ervoor’ is trots?quote:Op donderdag 28 april 2022 14:02 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Zelfs als het allemaal niet waar zou zijn, dat is niet meer zo bijster relevant. Waar het om gaat is dat Derksen trots op tv verkondigt een vrouw te hebben verkracht.
Vind jij het gedrag van JD van die bewuste avond en hoongelach dan volkomen normaal?quote:Op donderdag 28 april 2022 14:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar ik begrijp echt alle ophef niet.
En ook nog dat hij dit probeert in te zetten als argument om het grensoverschrijdend gedrag van een ander te bagatelliseren.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:02 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Zelfs als het allemaal niet waar zou zijn, dat is niet meer zo bijster relevant. Waar het om gaat is dat Derksen trots op tv verkondigt een vrouw te hebben verkracht.
Nouja dat domme gelach erbij helpt natuurlijk niet. Lekker genieten van een verhaaltje van vroeger, even kaarsje proppen. Leuk man. O ja heb ook wel beetje spijt hihi maar wel grappig verhaal toch?quote:
Hou zelf op joh.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:05 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Nouja dat domme gelach erbij helpt natuurlijk niet. Lekker genieten van een verhaaltje van vroeger, even kaarsje proppen. Leuk man. O ja heb ook wel beetje spijt hihi maar wel grappig verhaal toch?
Hou op joh, dit is zuivere viespeukerie van de bovenste plank.
Je begrijpt de ophef niet? Voor jou is het normaal om kaarsen in je lichaam gestoken te krijgen? Akelige viezerikken hier zeg.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik zit hier ook lekker mee te lezen en soms zelfs te reageren. Maar ik begrijp echt alle ophef niet. Hebben al die mensen inclusief het OM en iedereen hier niks beters te doen? Er gebeuren toch wel dingen in en buiten NL die meer zorgwekkend zijn.
Ah kijk, zelf in België is het wereldnieuws. Heb altijd Studio Brussel aan en daar wordt nu gezegd dat het OM een onderzoek tegen JD in gaat stellen.
Ik vind het niet echt schokkend nee dat niet. Wat niet wil zeggen dat ik het grappig vind. Maar ik kan er niet warm of koud van worden eigenlijk. Maar heb sowieso niks met al die tv-persoonlijkheden en wat ze vinden en wat anderen daar weer van vinden.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vind jij het gedrag van JD van die bewuste avond en hoongelach dan volkomen normaal?
Nee ik heb de kracht van het goede aan mijn zijde. Dit is niet gewoon even een hype. Dit is het kwaad wat in ons gezicht lacht. Nou mooi niet.quote:
Medisch goed onderbouwd verhaal! Misschien kun je wat met je inzichten op de coma-afdeling?quote:Op donderdag 28 april 2022 13:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
Heb je het nou wel of niet gekeken?quote:Op donderdag 28 april 2022 14:05 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Nouja dat domme gelach erbij helpt natuurlijk niet. Lekker genieten van een verhaaltje van vroeger, even kaarsje proppen. Leuk man. O ja heb ook wel beetje spijt hihi maar wel grappig verhaal toch?
Om dat te kunnen beoordelen moet je de hele context weten. Denk zelf dat de vrouw in kwestie er geen trauma aan over heeft gehouden en er de volgende dag meer een gevoel bij zal hebben gehad van "oeh ik drink nooit meer" . Waar ze zich waarschijnlijk niet aan gehouden zal hebben. Als ze nog leeft en het zich nog herinnert zal ze nu iets hebben van, oh my god, laat het allemaal rusten.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:06 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Je begrijpt de ophef niet? Voor jou is het normaal om kaarsen in je lichaam gestoken te krijgen? Akelige viezerikken hier zeg.
Ja, duh, een paar uur later werd zijn inkomen bedreigd.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
De volgende dag zei hij nog 'er geen woord van terug te nemen' tegen het AD. En een paar uur later kwam hij opeens met een heel ander verhaal op de proppen.
quote:Op donderdag 28 april 2022 14:06 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Nee ik heb de kracht van het goede aan mijn zijde. Dit is niet gewoon even een hype. Dit is het kwaad wat in ons gezicht lacht. Nou mooi niet.
Dat bedoel ik met dat het aannemelijk lijkt, maar dat niet correct is.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het OM lijkt zelf te gaan bepalen of het feit wel of niet verjaard is gezien het NOS. Ze stellen het afhankelijk van de aard en context. Vandaar het onderzoek.
Goed verhaal van het FOK!-orakel. Gefeliciteerd met je nieuwe baan bij AstroTV trouwens.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Om dat te kunnen beoordelen moet je de hele context weten. Denk zelf dat de vrouw in kwestie er geen trauma aan over heeft gehouden en er de volgende dag meer een gevoel bij zal hebben gehad van "oeh ik drink nooit meer" . Waar ze zich waarschijnlijk niet aan gehouden zal hebben. Als ze nog leeft zal ze nu iets hebben van, oh my god, laat het allemaal rusten.
Dat mensen de ophef overdreven vinden, wil niet zeggen dat ze het goedkeuren. Nuance is een onbekend begrip voor jou.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:06 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Je begrijpt de ophef niet? Voor jou is het normaal om kaarsen in je lichaam gestoken te krijgen? Akelige viezerikken hier zeg.
Die hebben alles met elkaar te maken. En dat weet je zelf ook wel.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat 2 totaal verschillende termen zijn en die echt niks met elkaar te maken hebben.
Nee hoor. Dat hoeft helemaal niet. Verkrachting behoeft geen context om veroordeeld te kunnen worden.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Om dat te kunnen beoordelen moet je de hele context weten.
Kijk, eindelijk erkenning.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:10 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Goed verhaal van het FOK!-orakel. Gefeliciteerd met je nieuwe baan bij AstroTV trouwens.
Als die vrouw meermaals heeft verklaard dat ze dat wel zag zitten. Maar in de meeste scenario's komt Derksen er niet goed uit.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat hoeft helemaal niet.
Maar fuck it, ik speel wel mee ...
Puur hypothetisch ... wat zou voor jou een gepaste context zijn waarbij jij denkt, 'goh, in dát geval is het inderdaad helemaal prima om een kaars in de vagina van een door drank bewusteloze vrouw te steken'?
Ik ben oprecht benieuwd.
Seksuele criminaliteit, zei je. Dan ben je al veroordeeld.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:02 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen. Ik zeg viezerik, vuile vieze viezerik. Dat is wat ik wel zeg. Alleen al door zulke vieze verhalen te vertellen. BAH.
Ja, dat noem je een rectificatie. Iets wat eerder gezegd is anders uitleggen.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:58 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Amber Heard, volgens Johnny Depp.quote:
Wat dacht je van de maatschappelijke onrust?quote:Op donderdag 28 april 2022 14:10 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dat bedoel ik met dat het aannemelijk lijkt, maar dat niet correct is.
Er is geen enkel signaal in deze geschiedenis waaruit blijkt dat onderzoek nuttig is.
Dat hij (vanuit financieel begrijpelijk oogpunt) zijn verhaal omdraait naar iets wat totaal niet strafbaar is betekent niet dat er geen verhaal meer isquote:En Derksen zelf beweert alweer dat het anders is gegaan. Defacto is er niet eens een verhaal. Tja.
quote:Je kan alles wat onwaarschijnlijk is wel willen onderzoeken maar dan blijf je bezig. Liever steekt het OM tijd en geld in onderzoeken die wat meer hout snijden.
Hey Andro, het is idd een bijzonder discutabel verhaal, maar de nuancering van ertussen of erin kan ik me iets bij voorstellen; je moet behoorlijk wat geweld gebruiken om zo'n dikke geurkaars zonder glijmiddel in te brengen, dus ik kan me goed voorstellen ze hem er tegenaan gedrukt hebben i.p.v. echt naar binnen. Hij zal waarschijnlijk juridisch advies hebben gekregen en het daarom nu anders noemen, maar het kan op hetzelfde neer komen..quote:Op donderdag 28 april 2022 13:01 schreef Andromache het volgende:
Heel naar. Ik vind dit naar van Johan. Ik had gehoopt dat het net als veel andere verhalen bij VI grote borstklopperij was, vermakelijk ouwejongenskrentenbrood en elkaar overtoepen met harde zwarte grappen en opscheppen met een flinke korrel zout. Nu is Johan te ver gegaan, ik geloof hem niet meer. Ik ga er van uit dat het wel gebeurd is zoals hij eerder zei. Dan nog is het aan het slachtoffer om te bepalen of ze zichzelf slachtoffer vond of dat ze scheel van de lach om die wilde avond en dat rotgeintje van de jongens die kaars er uit getrokken heeft en brak is gaan ontbijten en over tot de orde van de dag. Wij weten dat niet, het is aan haar als volwassene om er van te vinden wat ze er van vindt. Het is volgens mij pas verkrachting als er aangifte gedaan wordt, iemand volgens de regels vervolgd wordt en veroordeeld wordt; het blijft een titel in het wetboek van strafrecht en ik ben er uit principe voorzichtig mee om strafbare feiten op gebeurtenissen te plakken. Ligt trouwens anders bij minderjarigen, dan is aangifte niet nodig voor vervolging, maar dat daargelaten. Wie mij trouwens natrekt in het Danny de Munk-topic, leest dat ik daar wel 'neigt naar mensenhandel en verkrachting' schrijf, maar dat komt omdat het vermoedelijke slachtoffer aangeeft dat ze het als heel vervelend en dwingend ervaren heeft. Voor ik hier verkeerd overkom.
Het is in ieder geval heel verkeerd overgekomen als vergoeilijken van iets dat het slachtoffer als verkrachting zou kunnen hebben ervaren. Die gedachte laat me niet los. Op de keper beschouwd is het een zaak tussen die drie, maar het imago van het programma is zo besmet geraakt en zo naar de gallemiezen, laat staan Johans imago, dat dit programma niet meer kan. Sterke verhalen en dingen uit je verleden opbiechten, vooral doen aan de tap met een slok op, maar dit kan niet meer als tv-format. VI is jarenlang hartstikke leuke tv geweest, maar het is nu klaar. Ik kan niet meer met plezier naar Johan kijken.
Bejaarding,quote:
De makkelijkheid ook waarmee Derksen hierover sprak, geeft mij het vermoeden dat dit niet de eerste 'kwajongensstreek' was.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat hoeft helemaal niet. Verkrachting behoeft geen context om veroordeeld te kunnen worden.
Maar fuck it, ik speel wel mee ...
Puur hypothetisch ... wat zou voor jou een gepaste context zijn waarbij jij denkt, 'goh, in dát geval is het inderdaad helemaal prima om een kaars in de vagina van een door drank bewusteloze vrouw te steken'?
Ik ben oprecht benieuwd.
Zou toch wat zijn,quote:Op donderdag 28 april 2022 14:17 schreef capricia het volgende:
Dit incident jaren geleden kan best het topje van de ijsberg zijn bij Derksen. Hij vertelde het ook zo als een grapje...van zo was het toen haha. In zijn uitlatingen normaliseerde hij deze verkrachting gewoon. En pas later, na hierop terecht gewezen te zijn, paste hij opeens zijn verhaal aan.
Ben benieuwd hoeveel aangiften er nu binnen gaan komen.
Handig. In dat geval heb ik dus nog nooit gevochten. Of iets gejat. Of iets in de openbare ruimte gesloopt. Of illegale drugs gekocht. Of verkocht.quote:Het is volgens mij pas verkrachting als er aangifte gedaan wordt
Het zou zo horen te zijn dat je niet naakt bij iemand in bed gaat liggen als je niet wil neuken.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Helaas is dat nog steeds zo. Het zou al mooi zijn als jij dat ook 'helaas' zou vinden en zou vinden dat het moet veranderen. Want het is vooral in de hoofden van veel mannen 'niet reëel" en zou moeten transformeren naar "inderdaad, zo hoort het te zijn".
Geen idee wie het überhaupt is, volg hem niet of zo. Vond dit enkel een goed punt.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Denkjewel is echt een tyfusdebiel.
Jup. "Laat ik met dit komische verhaaltje eens de wateren voorzichtig testen alvorens ...". Zo kwam het op mij over.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:19 schreef capricia het volgende:
[..]
De makkelijkheid ook waarmee Derksen hierover sprak, geeft mij het vermoeden dat dit niet de eerste 'kwajongensstreek' was.
Dan is het voor alle partijen het beste haar op te sporen.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Om dat te kunnen beoordelen moet je de hele context weten. Denk zelf dat de vrouw in kwestie er geen trauma aan over heeft gehouden en er de volgende dag meer een gevoel bij zal hebben gehad van "oeh ik drink nooit meer" . Waar ze zich waarschijnlijk niet aan gehouden zal hebben. Als ze nog leeft en het zich nog herinnert zal ze nu iets hebben van, oh my god, laat het allemaal rusten.
Hij vertelde het niet omdat het zo grappig is maar omdat het hypocriet is om Johnny te veroordelen als je zelf ook niet echt smetteloos bent.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:05 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Maar zij wil dat misschien helemaal niet. Zij dacht van oh laat het aub rusten, was het zelf allang vergeten. Laat dat mens met rust zeg..quote:Op donderdag 28 april 2022 14:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dan is het voor alle partijen het beste haar op te sporen.
Want het OM heeft niks te maken met context. Dat is voor de rechter.
Iemand die vermoord is klaagt ook niet maar uiteraard houdt het OM daar geen rekening mee.
Eigenlijk is RvdG degene die het allemaal verpest heeft. Zoals zo vaak. Eikel.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:21 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Hij vertelde het niet omdat het zo grappig is maar omdat het hypocriet is om Johnny te veroordelen als je zelf ook niet echt smetteloos bent.
Rene maakt er dan weer grappen en grollen mee, maar dat doet hij met alles.
Nou nou nouquote:Op donderdag 28 april 2022 14:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Denkjewel is echt een tyfusdebiel.
Zedenmisdrijven zijn vaker klachtdelicten dan vermogens- of geweldsdelicten, ik kan het ook niet anders voor je maken.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Handig. In dat geval heb ik dus nog nooit gevochten. Of iets gejat. Of iets in de openbare ruimte gesloopt. Of illegale drugs gekocht. Of verkocht.
Wie is El Scorpio en waarom is dit nieuws?quote:Op donderdag 28 april 2022 13:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dus als je dan out gaat, kan de ander zijn gang gaan. Je was immers al naakt bij die persoon in bed gaan liggen. Of naakt en wel ontdek je iets heel onsmakelijks of doet de ander heel nare dingen bij je, maar je bent nu eenmaal tot zover gegaan, er is geen weg meer terug. Dit zul je afmaken.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het zou zo horen te zijn dat je niet naakt bij iemand in bed gaat liggen als je niet wil neuken.
Nul waarschijnlijk.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:17 schreef capricia het volgende:
Dit incident jaren geleden kan best het topje van de ijsberg zijn bij Derksen. Hij vertelde het ook zo als een grapje...van zo was het toen haha. In zijn uitlatingen normaliseerde hij deze verkrachting gewoon. En pas later, na hierop terecht gewezen te zijn, paste hij opeens zijn verhaal aan.
Ben benieuwd hoeveel aangiften er nu binnen gaan komen.
Johan 8:7. Gij die nog nooit een bewusteloze vrouw met een kaars gepenetreerd heeft, schuif als eerste aan bij een TV praatprogramma om Johnny af te zeiken!quote:Op donderdag 28 april 2022 14:21 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Hij vertelde het niet omdat het zo grappig is maar omdat het hypocriet is om Johnny te veroordelen als je zelf ook niet echt smetteloos bent.
Rene maakt er dan weer grappen en grollen mee, maar dat doet hij met alles.
Dit zijn geen onderwerpen om grapjes over te maken, past alleen schaamte..quote:Op donderdag 28 april 2022 14:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Eigenlijk is RvdG degene die het allemaal verpest heeft. Zoals zo vaak. Eikel.
`Dat mens' kan diegene zijn die een mogelijke beerput opent.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar zij wil dat misschien helemaal niet. Zij dacht van oh laat het aub rusten, was het zelf allang vergeten. Laat dat mens met rust zeg..
Sinds wanneer zijn zedenmisdrijven klachtdelicten?quote:Op donderdag 28 april 2022 14:24 schreef Andromache het volgende:
[..]
Zedenmisdrijven zijn vaker klachtdelicten dan vermogensdelicten, ik kan het ook niet anders voor je maken.
Maatschappelijke onrust? Meen je dit?quote:Op donderdag 28 april 2022 14:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat dacht je van de maatschappelijke onrust?
[..]
Dat hij (vanuit financieel begrijpelijk oogpunt) zijn verhaal omdraait naar iets wat totaal niet strafbaar is betekent niet dat er geen verhaal meer is
[..]
Nou nee hoor, dat is alleen wat de mensen hopen die een hekel aan hem hebben.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
`Dat mens' kan diegene zijn die een mogelijke beerput opent.
Denk je dat echt ja? Ik niet. De enige keer dat ze elkaar ontmoet hebben is van bekend wat er gebeurd is.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
`Dat mens' kan diegene zijn die een mogelijke beerput opent.
Dat het pas verkrachting is wanneer je een afspraak maakt bij de balie van het politiebureau, is natuurlijk gewoon dikke onzin.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:24 schreef Andromache het volgende:
[..]
Zedenmisdrijven zijn vaker klachtdelicten dan vermogensdelicten, ik kan het ook niet anders voor je maken.
Ja dat begrijp ik ook echt niet waarom ze dat gaan doen. En veel ergere zaken wegschuiven onder het motto te druk, onderbezet, te lang geleden, wordt niks. Heel populistisch dit. Misschien denken ze dat ze wat goed te maken hebben, vertrouwen winnen en zo.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:28 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Nogmaals is het al met al zeer onwaarschijnlijk dat het op een zinnig onderzoek zal uitdraaien, daar zitten enkel drogredenen onder. We hebben het OM niet om populistisch te acteren en dat doen ze nu duidelijk wel.
Ik denk helemaal niks, maar de mogelijkheid bestaat.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Denk je dat echt ja? Ik niet. De enige keer dat ze elkaar ontmoet hebben is van bekend wat er gebeurd is.
Die viel mij ook op, ja,quote:Op donderdag 28 april 2022 14:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Handig. In dat geval heb ik dus nog nooit gevochten. Of iets gejat. Of iets in de openbare ruimte gesloopt. Of illegale drugs gekocht.
Alle drie nog nooit gezien.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Toen de naaktfoto’s van Ferry Doedens rondgingen moest iedereen ze zien, dat was schaamteloos.
Toen de pornovideo van Fred van Leer rondging moest iedereen hem zien.
Toen van Patricia Paay ongewild een video rondging moest iedereen deze zien.
Nu gaat heel dat zelfde clubje compleet los op Johan Derksen, echt in welke freakshow zijn we terecht gekomen?
Naaktfoto's vrijwillig gemaaktquote:Op donderdag 28 april 2022 14:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Toen de naaktfoto’s van Ferry Doedens rondgingen moest iedereen ze zien, dat was schaamteloos.
Nu gaat heel dat zelfde clubje compleet los op Johan Derksen, echt in welke freakshow zijn we terecht gekomen?
En ditquote:Op donderdag 28 april 2022 14:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alle drie nog nooit gezien.
Same.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alle drie nog nooit gezien.
Hij zei gisteren wel dat ze zich zelf heeft uitgekleed ja. "Ik heb de indruk dat die mevrouw zich daarom uitgekleed had."quote:Op donderdag 28 april 2022 14:36 schreef Momo het volgende:
Maar nu zegt Johan dat ze alleen de kaars tussen haar benen heeft gelegd, maar ze was ook naakt. Heeft ze wel zelf haar kleren uit gedaan?
Oei, sorry, ik zit helemaal verkeerd, het klachtvereiste is niet alleen bij minderjarigen afgeschaft maar bestaat helemaal niet meer, al 20 jaar niet meer, oeioeioei. Het wordt wel ambtshalve overwogen of men wel door moet gaan met vervolging i.v.m.afwegen belangen, maar da's wat anders.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn zedenmisdrijven klachtdelicten?
Dat doet het OM als het goed is altijdquote:Op donderdag 28 april 2022 14:37 schreef Andromache het volgende:
[..]
Oei, sorry, ik zit helemaal verkeerd, het klachtvereiste is niet alleen bij minderjarigen afgeschaft maar bestaat helemaal niet meer, al 20 jaar niet meer, oeioeioei. Het wordt wel ambtshalve overwogen of men wel door moet gaan met vervolging i.v.m.afwegen belangen, maar da's wat anders.
Dan tjaaaaa, nog maar eens heel goed naar de advocaten luisteren hoe zij dit kwalificeren. Bah. Nare zaak.
Goed plan, een norm stellen op zeldzame uitzonderingen.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus als je dan out gaat, kan de ander zijn gang gaan. Je was immers al naakt bij die persoon in bed gaan liggen. Of naakt en wel ontdek je iets heel onsmakelijks of doet de ander heel nare dingen bij je, maar je bent nu eenmaal tot zover gegaan, er is geen weg meer terug. Dit zul je afmaken.
Lekkere instelling wel.
Niet alleen een vergelijking van lik me vestje maar vooral een nutteloze. Wat heeft dit te maken met deze situatie? Of staat daar een verkrachting op tape?quote:Op donderdag 28 april 2022 14:34 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Naaktfoto's vrijwillig gemaakt
Pornofilm vrijwillig gemaakt
De maker van het filmpje door vrijwel iedereen veroordeeld
Dit is echt een vergelijking van lik me vestje
De mens is nieuwsgierig van aardquote:Op donderdag 28 april 2022 14:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Het is wel een woke en links dingetje, toch?quote:Op donderdag 28 april 2022 14:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Wie?quote:Op donderdag 28 april 2022 14:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Wie?quote:Toen de pornovideo van Fred van Leer rondging moest iedereen hem zien.
Alsjeblieft niet, ik laat nog liever over me heen pissen.quote:Toen van Patricia Paay ongewild een video rondging moest iedereen deze zien.
Volgens mij vraagt niemand in dat clubje om een video van een jonge Johan die een kaars in de vagina van een bewusteloze vrouw steekt, maar goed.quote:Nu gaat heel dat zelfde clubje compleet los op Johan Derksen, echt in welke freakshow zijn we terecht gekomen?
Mooi, en doorquote:
Oh kijk, Derksen toch niet zo rebels als hij zich voor wil doen. Onoprecht excuus incoming.quote:
Versie 3 van het verhaal.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]Nou dat zullen oprechte excuses worden.
Nietquote:Op donderdag 28 april 2022 13:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom is zij eigenlijk zo belangrijk?
Zo heeft hij het ook niet gebracht.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:45 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Oh kijk, Derksen toch niet zo rebels als hij zich voor wil doen. Onoprecht excuus incoming.
Enige voordeel uit dit nepexcuus gaat zijn dat hoe dan ook duidelijk wordt gemaakt dat dit niet wordt geaccepteerd als zijnde normaal gedrag.
En wat een voortvarendheid opeens, deden ze dat ook maar bij de vele andere zaken.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:43 schreef Drekkoning het volgende:
Wat gaat het OM doen dan? Is allang verjaard. Of willen ze dat juist vaststellen?
Maar voor welke versie gaat hij nou excuus aanbieden?quote:Op donderdag 28 april 2022 14:45 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Oh kijk, Derksen toch niet zo rebels als hij zich voor wil doen. Onoprecht excuus incoming.
Enige voordeel uit dit nepexcuus gaat zijn dat hoe dan ook duidelijk wordt gemaakt dat dit niet wordt geaccepteerd als zijnde normaal gedrag.
"Het spijt me dat jullie je gekwetst voelen"quote:Op donderdag 28 april 2022 14:45 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Excuus waarvoor ? Hij excuseerde zich al voor het feit dat hij een kaars tussen de benen van een vrouw had gedaan, en dat hij zich daarvoor schaamtquote:Op donderdag 28 april 2022 14:45 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Hoe heeft hij wat niet gebracht? Wat is waarvan gemaakt?quote:Op donderdag 28 april 2022 14:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo heeft hij het ook niet gebracht.
Het is wat er van gemaakt is de afgelopen dagen door alle ophef.
Wat een totale onzin dit.
Geen.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar voor welke versie gaat hij nou excuus aanbieden?
Ik gok op een "het spijt me voor de ophef".quote:Op donderdag 28 april 2022 14:47 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
"Het spijt me dat jullie je gekwetst voelen"
Oh ja, die is nog beterquote:Op donderdag 28 april 2022 14:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik gok op een "het spijt me voor de ophef".
Lees je eigen post nog eens. Dan snap je mijn reactie.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:47 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Hoe heeft hij wat niet gebracht? Wat is waarvan gemaakt?
Wist niet dat de voice in de jaren '70 was.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:48 schreef TheVulture het volgende:
Talpa dat hun kip met de gouden eieren maar blijft beschermen, wat een walgelijk bedrijf is het toch. Niks geleerd van de shitstorm na The Voice...
maaar .. we moeten in dit land ook niet doorslaan blablabla. En dan René met een slecht grapje proberen het ijs te breken met zijn pillenkop.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik gok op een "het spijt me voor de ophef".
Zijn dat zeldzame uitzonderingen?quote:Op donderdag 28 april 2022 14:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Goed plan, een norm stellen op zeldzame uitzonderingen.
'ik betreur de hieruit ontstane commotie, mijn excuses daarvoor'quote:
Toen had het nog een andere naam.quote:Op donderdag 28 april 2022 14:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wist niet dat de voice in de jaren '70 was.
Weer wat geleerd.
Hier gaat iets fout.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |