Stella is echt de Aldi onder de fietsen. Ik zou sowieso iedereen ontraden er ook maar iets, al was het een fietsbel, te kopen.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
Stella Fietsen zet sponsoring Vandaag Inside per direct stop.
https://www.ad.nl/show/st(...)irect-stop~aa7e00a9/
Prijs jezelf gelukkig. Maar toch sympathiek dat je zo nu en dan afdaalt in de duistere krochten van het brein van ons niet-Amsterdamse mannen.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zit zelf in een Amsterdamse bubble en ken geen enkele man die verkrachting, aanranding, seks zonder instemming of ongewenste versierpogingen goedpraat. Daarvoor kom ik op Fok! en Geenstijl.
Welke tweet?quote:Op donderdag 28 april 2022 13:04 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ja (o.a.) die tweet zag ik ja. Lachwekkond.
Ik erger me aan 't seksisme hier, maar verder vind ik de Fok'ers leuk en lief hoor.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:05 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Prijs jezelf gelukkig. Maar toch sympathiek dat je zo nu en dan afdaalt in de duistere krochten van het brein van ons niet-Amsterdamse mannen.
quote:
Al besproken.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:09 schreef Zipportal het volgende:
Stella Fietsen zet sponsoring Vandaag Inside per direct stop
E-bikes zijn geen fietsen.
Wat?quote:Op donderdag 28 april 2022 12:53 schreef Scrummie het volgende:
en een vrouw die ik niet ken poept in bed en slaat haar man.
Jullie zijn er maar druk mee.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:10 schreef MC-M het volgende:
[..]
Al besproken.
Graag voortaan beter opletten.
Is toch rommel.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:09 schreef Zipportal het volgende:
Dit is toch wel pijnlijkquote:
Moet zij wetenquote:Op donderdag 28 april 2022 13:13 schreef MC-M het volgende:
Media Inside godin Anita Witzier is toch van Stella?
Dat eerste is schering en inslag op GeenStijl en dat geldt eigenlijk ook wel voor racisme.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik erger me aan 't seksisme hier, maar verder vind ik de Fok'ers leuk en lief hoor.
Ik ook.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik erger me aan 't seksisme hier, maar verder vind ik de Fok'ers leuk en lief hoor.
Johan Derksen zei daarna nog dat de officier van justitie het als verkrachting zou beschouwen.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nou ja schijnbaar zit ik hier in het verkeerde kamp. Maar iemand bestempelen als verkrachter zonder dat een rechter daar uitspraak over heeft gedaan gaat imo wel echt de verkeerde kant op. "We hebben die kaars erin gestopt". Waat maakt het dat men automatisch denk dat het haar vagina is geweest.
Dit denk ik ook jaquote:Op donderdag 28 april 2022 13:19 schreef Injetta het volgende:
Verder ben ik het eens met Johan dat heel veel BN’ers boter op hun hoofd hebben.
Dat is maar net wat je met bepaald gedrag bedoeld. Als er van beide kanten actieve gedragingen zijn als zoenen, elkaar (!) uitkleden, zelf dingen initieren dan is dat bepaald gedrag dat goedkeuring kan inhouden. Dat blijf je samen bij elkaar peilen, als het goed is.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jij hebt het steeds over gevaren. Dat ontkent een beetje de verantwoordelijkheid voor de gevolgen van je gedrag.
Als de norm wederzijds goedkeuren is wees dan ook in staat om aan die norm te kunnen voldoen. Bepaald gedrag impliceert namelijk wel degelijk goedkeuring.
Oh absoluut. Niet in de laatste plaats Johan zelf overigens.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:19 schreef Injetta het volgende:
Ik vind de draai die Johan eraan geeft redelijk ongeloofwaardig. Hij maakte de eerste keer een beweging dat aan de verbeelding niet veel over liet.
Maar… het punt dat hij ermee wilde maken snap ik wel. Hij vindt dat veel BN’ers van de daken schreeuwen hoe slecht de beschuldigden zijn terwijl er veel in hun jeugd ook rare dingen hebben gedaan. Hij wil dus ook niet veroordelend zijn omdat hij zelf ook wel eens gek gedrag heeft vertoond. Daar was dat verhaal dus een voorbeeld van. Maar goed… ik vond het wel een naar verhaal en toen die anderen er ook nog zo blauw om lagen en er een grote grap van probeerden te maken door bijv. dingen te zeggen als ‘heb je hem niet aangestoken?’ ‘Gelukkig lag er geen honkbalknuppel’ zat ik wel met stijgende verbazing te kijken/luisteren. Ook in de jaren 70 was dat toch niet normaal om een bewusteloze vrouw zo te behandelen?
Ik ben benieuwd welk staartje dit krijgt.
Verder ben ik het eens met Johan dat heel veel BN’ers boter op hun hoofd hebben.
Ben ik met je eens. En voor een deel van de volwassen mannen is er inderdaad niet heel veel hoop dat die het perspectief van vrouwen serieus zullen nemen. Wat dat betreft heb ik toch wel mijn hoop gevestigd op de jongere generatie. Zowel de jongens die voor een groot deel nu ook anders opgevoed worden en waar door veel ouders wel degelijk gesproken wordt over wat wel en niet kan en hoe met elkaar en met vrouwen om te gaan. Maar ook de meisjes, die veel meer te horen krijgen dat ze niet alles hoeven te pikken, dat ze niet schuldig zijn als ze naakt of dronken of schaars of niet gekleed waren, en dat ze zich niet hoeven schamen, maar degene die hen iets aan doet. Waardoor denk ik meisjes veel meer overtuigd zijn van het feit dat ze op mogen komen voor zichzelf en op mogen staan tegen dergelijk gedrag.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik lees bij zulke incidenten de reacties op GeenStijl om te peilen wat de stemming is in het land der mannen en ik ben er behoorlijk van geschrokken: de anekdote van Derksen werd gebatelliseerd en weggelachen. Als het Pechtold was geweest die een seksuele handeling met een wilsonbekwaam persoon had verricht, dan was er waarschijnlijk schande van gesproken. Uiteindelijk gaat het helemaal niet om vrouwen, hun vrijheden en hun veiligheid, maar om het ego van mannen met een anti-woke agenda. Ik vrees dat er weinig is wat we kunnen doen om die mannen het perspectief van vrouwen serieus te laten nemen. Ze luisteren ook niet naar vrouwen met een soortgelijk wereldbeeld, zoals Angela de Jong.
Ik vind dat goedpraten wel meevallen. Een zeventiger blikt terug op een actie van vijftig jaar geleden en geeft aan zich daarvoor te schamen en spijt te hebben. Vervolgens wordt er gelachen om de absurditeit van het verhaal, nog niet eens om de actie zelf.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ga ook lekker de priesters uit die tijd verdedigen. Het enige wat ik hieruit haal is dat je iets krampachtig recht probeert te buigen wat krom is zodat je je mening niet hoeft bij te stellen omdat progressie niet bij je zou passen.
In de geschiedenis trekken degenen met deze mening als in "toen kon het dus is er niets aan de hand" uiteindelijk toch aan 't kortste eind van het gelijk.
Het is in deze reeks bij veel niet anders helaas. Wat dat betreft staat dit forum echt niet ver van geenstijl vandaan.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
Ik lees bij zulke incidenten de reacties op GeenStijl om te peilen wat de stemming is in het land der mannen en ik ben er behoorlijk van geschrokken: de anekdote van Derksen werd gebatelliseerd en weggelachen.
Het zal wel weer als victimblaiming worden uitgelegd maar misschien is het ook niet onverstandig om te benoemen dat het wellicht wat onverstandig zou zijn om in dronken toestand met iemand mee naar huis te gaan/naar huis te nemen. En mocht dat wel gebeuren dat je in ieder geval voor jezelf in kunt staan en dat betekent misschien wel dat je gewoon niet strontbezopen de kroeg uit hoeft te rollen.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is maar net wat je met bepaald gedrag bedoeld. Als er van beide kanten actieve gedragingen zijn als zoenen, elkaar (!) uitkleden, zelf dingen initieren dan is dat bepaald gedrag dat goedkeuring kan inhouden. Dat blijf je samen bij elkaar peilen, als het goed is.
Maar naakt zijn, meegaan naar zijn huis/hotelkamer, dronken zijn, met iemand in bed gaan liggen, niet meer aan kunnen geven wat je wel of niet wil omdat je dronken bent, zijn geen gedrag dat impliceert dat er goedkeuring is.
Als hij er echt een grote kaars in had gestopt zou dit niet soepltjes zijn verlopen. Had volgens mij zeker schade gedaan. Op zich zou het dus best kunnen dat de kaars er niet daadwerkelijk in is gegaan.quote:
quote:Op donderdag 28 april 2022 13:09 schreef Zipportal het volgende:
Waarom zou het een grote kaars zijn?quote:Op donderdag 28 april 2022 13:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als hij er echt een grote kaars in had gestopt zou dit niet soepltjes zijn verlopen. Had volgens mij zeker schade gedaan. Op zich zou het dus best kunnen dat de kaars er niet daadwerkelijk in is gegaan.
Die man maakt er wel een potje van met zijn grote verhalen.
Er zijn vrouwen die kutwijven zijn, dus ja.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat maakt het uit welk gedrag die vrouwen vertonen voor deze discussie? Is het wel toegestaan om die kaars er diep in te duwen als de vrouw in kwestie op bed heeft gepoept?
Omdat ie in de uitzending letterlijk zegt: zo’n 1000-uren kaars.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Waarom zou het een grote kaars zijn?
Waarom zou het een kleine kaars zijn?quote:Op donderdag 28 april 2022 13:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja en de uitzending daarvoor zegt ie nog dat ie een kaars in een bewusteloze vrouw steekt.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat ie in de uitzending letterlijk zegt: zo’n 1000-uren kaars.
Dat is wat hij vertelde.quote:Op donderdag 28 april 2022 13:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |