quote:Op donderdag 28 april 2022 12:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Over een eeuw wordt er niet meer geneukt. Teveel gedoe met al die ondertekeningen van 'informed consent'-formulieren onder de seks.
Beetje raar, dat 'buiten echt'. Verkrachting binnen het huwelijk is toch ook strafbaar?quote:Op donderdag 28 april 2022 12:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dat is gewoon verkrachting volgens het Wetboek van strafrecht, of nou ja, het valt onder art 247:
[..]
Worden er camera's in huis opgehangen en je mag alleen nog maar seks hebben om kinderen te baren in opdracht van de staat.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Over een eeuw wordt er niet meer geneukt. Teveel gedoe met al die ondertekeningen van 'informed consent'-formulieren onder de seks.
Dit ja. De wereld werkt nou eenmaal zo, helaas. Lallende jeugd aanspreken op het in de gracht mieteren van fietsen kan me in het ergste geval me mijn leven kosten, dus ik pas.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik zou haar, ondanks het grote goed zelfbeschikkingsrecht, toch ook leren dat ze bepaalde dynamieken en gedrag moet mijden als ze iets niet wil.
Die ellende is in 1994 natuurlijk al begonnen, toen kwamen ze met het bizarre idee dat er zoiets kan bestaan als verkrachting binnen het huwelijk en dat je daar ook voor vervolgd kan worden! Waar gaat het heen met deze wereld?quote:Op donderdag 28 april 2022 12:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Worden er camera's in huis opgehangen en je mag alleen nog maar seks hebben om kinderen te baren in opdracht van de staat.
Ik heb nog maar weinig mensen gezien, zelfs de verteller van het verhaal niet (die begon immers met 'ik schaam me ervoor'), die het allemaal oke vonden.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vind ik inderdaad wel licht verzachtend, maar maakt niet ineens dat het allemaal oke is.
Anderzijds vind ik het tamelijk overdreven dat je iemand een vrij zwaar vergrijp op wil plakken op basis van een anekdote van 2 minuten.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:38 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus als Johan zegt dat ze beide compleet bezopen waren, dan neem je dat voor waarheid aan. Dan 'weet' je dat.
Maar als Johan zegt dat hij een kaars in haar vagina gestoken heeft, dan loop je te bleren over het niet kennen van de context, en dat we dus niet precies weten wat er gebeurd zou zijn?
Als iemand een bekentenis maakt, dan is jouw antwoord: Ja maar zonder de context weten we nog niets hoor?
Zou voor een hoop mensen geen kwaad kunnen, afgaande op veel posts hier. Met iemand van het andere geslacht naar een hotelkamer lopen betekent kennelijk al instemmen. En als de kleren uit zijn is er ook geen weg terug of toch een 'nee' meer mogelijk.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jij hebt het steeds over gevaren. Dat ontkent een beetje de verantwoordelijkheid voor de gevolgen van je gedrag.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of je leest gewoon mijn posts helemaal.
Gijp zat alleen maar te lachen.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:45 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb nog maar weinig mensen gezien, zelfs de verteller van het verhaal niet (die begon immers met 'ik schaam me ervoor'), die het allemaal oke vonden.
Daar zal de doodstraf op staan.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:40 schreef Apotheose het volgende:
[..]![]()
dan word je wel aangeklaagd voor virtueel grensoverschrijdend gedrag ofzo
Precies. Als Taghi bekent, maar het een beetje op een lachende manier brengt, dan dienen we hem beter ook niet te geloven.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Anderzijds vind ik het tamelijk overdreven dat je iemand een vrij zwaar vergrijp op wil plakken op basis van een anekdote van 2 minuten.
Tja, lachen kan zoveel betekenen.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gijp zat alleen maar te lachen.
Ik lees bij zulke incidenten de reacties op GeenStijl om te peilen wat de stemming is in het land der mannen en ik ben er behoorlijk van geschrokken: de anekdote van Derksen werd gebatelliseerd en weggelachen. Als het Pechtold was geweest die een seksuele handeling met een wilsonbekwaam persoon had verricht, dan was er waarschijnlijk schande van gesproken. Uiteindelijk gaat het helemaal niet om vrouwen, hun vrijheden en hun veiligheid, maar om het ego van mannen met een anti-woke agenda. Ik vrees dat er weinig is wat we kunnen doen om die mannen het perspectief van vrouwen serieus te laten nemen. Ze luisteren ook niet naar vrouwen met een soortgelijk wereldbeeld, zoals Angela de Jong.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Pijnlijk en tamelijk onbegrijpelijk. En helaas waarschijnlijk aan dovemansoren. Toch blijf ik het proberen, anders verandert er echt nooit iets.
Het zou wel helpen als die nee dan ook wordt uitgesproken als het gedrag wijst op ja.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:45 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Zou voor een hoop mensen geen kwaad kunnen, afgaande op veel posts hier. Met iemand van het andere geslacht naar een hotelkamer lopen betekent kennelijk al instemmen. En als de kleren uit zijn is er ook geen weg terug of toch een 'nee' meer mogelijk.
Een anekdote waarbij in de 1e versie iemand wordt verkracht. Dan kun je een dag later wel beweren dat het toch iets anders is gelopen maar dat is dan niet zo heel geloofwaardig meer.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Anderzijds vind ik het tamelijk overdreven dat je iemand een vrij zwaar vergrijp op wil plakken op basis van een anekdote van 2 minuten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |