abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204563709
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:15 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik bagatelliseer niks. Maar als je op internet een klein beetje moeite doet (en zoveel moeite is dat iet eens) kom je filmpjes tegen waarin mensen de gekste dingen met elkaar doen met wederzijds goed vinden.
Wij kennen de hele context van het verhaal niet maar hebben gelijk een oordeel klaar. Een oordeel op een naar mijn mening nogal sterk verhaal welke een dag later ook alweer genuanceerd wordt. Maar dat geloven we dan allemaal niet meer want het eerste antwoord telt ofzo???
Ik bagatelliseer niets. Maar mensen doen veel gekkere dingen hoor.

:')

Woordenboek nodig?
"Pools are perfect for holding water"
pi_204563717
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En nog niet begrijpen dat het vetgedrukte precies het verschil maakt tussen wat wel kan en wat niet kan.
Weet jij veel, voor hetzelfde geld heeft mevrouw in de kroeg gezegd dat ze het ontiegelijk geil vond een kaars in haar kut te laten duwen.
pi_204563722
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:22 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Weet jij veel, voor hetzelfde geld heeft mevrouw in de kroeg gezegd dat ze het ontiegelijk geil vond een kaars in haar kut te laten duwen.
Maar je bagatelliseert niets!
pi_204563727
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:21 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik bagatelliseer niets. Maar mensen doen veel gekkere dingen hoor.

Woordenboek nodig?
Nuance aanbrengen =/= bagatelliseren.
pi_204563731
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mijn dochter is 12, dus dat gaan we nog even niet doen.
Nee niet jij, maar iemand anders.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
U MAD?
  donderdag 28 april 2022 @ 12:24:40 #256
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204563734
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:22 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Als je een anekdote over seksueel misbruik vertelt dan zou je dat stuk natuurlijk weglaten!
  Moderator donderdag 28 april 2022 @ 12:24:54 #257
5428 crew  miss_sly
pi_204563735
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:20 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Hypotetisch: jouw dochter neemt een kerel mee naar huis met de intentie om elkaar wens lekker te verwennen.
Op bed valt ze drie keer in slaap en de beste man gaat gewoon door om zijn kwakje even te lozen. Volgende dag spijt. Is dat verkrachting?
Ik weet niet of het wettelijk gezien onder verkrachting zou vallen of onder seks met een wilsonbekwaam persoon of welke juridische term hierop van toepassing is, maar als de vrouw in een dergelijke situatie in slaap valt, is er geen sprake meer van elkaar verwennen, he, maar misbruik maken van iemand die niet kan aangeven wat ze wel of niet wil. Een heel duidelijke no go dus. Als je dat als man niet snapt, heb je nog veel te leren. Als je dit als hypothetisch voorbeeld aanhaalt, idem.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204563740
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:20 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Hypotetisch: jouw dochter neemt een kerel mee naar huis met de intentie om elkaar wens lekker te verwennen.
Op bed valt ze drie keer in slaap en de beste man gaat gewoon door om zijn kwakje even te lozen. Volgende dag spijt. Is dat verkrachting?
Ja dat is gewoon verkrachting volgens het Wetboek van strafrecht, of nou ja, het valt onder art 247:

quote:
Artikel 247 Hij die met iemand van wie hij weet dat hij in staat van bewusteloosheid, verminderd bewustzijn of lichamelijk onmacht verkeert, dan wel aan een zodanige gebrekkige ontwikkeling of ziekelijke stoornis van zijn geestvermogens lijdt dat hij niet of onvolkomen in staat is zijn wil daaromtrent te bepalen of kenbaar te maken of daartegen weerstand te bieden of met iemand beneden de leeftijd van zestien jaren buiten echt ontuchtige handelingen pleegt of laatstgemelde tot het plegen of dulden van zodanige handelingen buiten echt met een derde verleidt, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.

[ Bericht 17% gewijzigd door Monolith op 28-04-2022 12:31:38 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator donderdag 28 april 2022 @ 12:25:42 #259
5428 crew  miss_sly
pi_204563745
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:24 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Nee niet jij, maar iemand anders.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- _O- _O-

:') :') :')
pi_204563751
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Nuance aanbrengen =/= bagatelliseren.
Het is erg wat er wellicht is gebeurd, maar er gebeuren ergere dingen.

Dat is echt verre van 'nuance aanbrengen'.
pi_204563767
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:26 schreef probeer het volgende:

[..]
Het is erg wat er wellicht is gebeurd, maar er gebeuren ergere dingen.

Dat is echt verre van 'nuance aanbrengen'.
Als dat is wat je eruit haalt, prima joh. Dan bagateliseer ik een verkrachtig.
pi_204563777
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:28 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Als dat is wat je eruit haalt, prima joh. Dan bagateliseer ik een verkrachtig.
Verkrachting? Hoe kom je daar nou bij zeg?

We kennen immers de context helemaal niet. Voor hetzelfde geld heeft mevrouw in de kroeg gezegd dat ze het ontiegelijk geil vond een kaars in haar kut te laten duwen.

Toch?
pi_204563785
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:25 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja dat is gewoon verkrachting volgens het Wetboek van strafrecht, of nou ja, het valt onder art 247:
[..]

Op het moment dat ze samen naar huis gaan met wederzijds goed vinden en zich vrijwillig uitkleden weet ik niet of dit hele artikel bij de rechter overeind blijft. Ik denk het niet maar schijn ook verkrachtingen te bagatelliseren dus neem mijn posts vooral niet te serieus.
pi_204563805
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:31 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Op het moment dat ze samen naar huis gaan met wederzijds goed vinden en zich vrijwillig uitkleden weet ik niet of dit hele artikel bij de rechter overeind blijft. Ik denk het niet maar schijn ook verkrachtingen te bagatelliseren dus neem mijn posts vooral niet te serieus.
Voor hetzelfde geld was het juist die vrouw die Johan wilde verkrachten.

Voor hetzelfde geld.

Toch?
  Moderator donderdag 28 april 2022 @ 12:34:03 #265
5428 crew  miss_sly
pi_204563818
quote:

[..]
De intentie hebben en naakt zijn betekent ook niet dat alles door moet gaan. Iemand kan zich ook nog bedenken als je samen naakt ergens bent. Of in slaap vallen, al dan niet omdat de persoon laveloos is door alcohol.

Consent geven en vragen is ook meer een proces dan een statisch 'ja' dat de komende nacht geldig is, ofzo.
  donderdag 28 april 2022 @ 12:34:29 #266
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_204563822
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Niet eens met het laatste. Gewoon niet.

En als mijn dochter ondanks onze gesprekken toch ooit in een dergelijke situatie terechtkomt en er gebeurt iets, dan zal ik haar nooit verwijten dat ze toch dronken was, of naakt, of geil, of wat dan ook. Die dingen moet ze allemaal kunnen zijn zonder dat er iets gebeurt.
Ik zou haar, ondanks het grote goed zelfbeschikkingsrecht, toch ook leren dat ze bepaalde dynamieken en gedrag moet mijden als ze iets niet wil.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Tuurlijk creëert een vrouw mede de omstandigheden maar of zij dan daarmee stelt dat het prima is om een kaars bij haar erin te stoppen vind ik een andere uiterste.
Natuurlijk niet. Uiterst smakeloos van Johan. Dat is de discussie denk ik ook niet.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_204563823
quote:

[..]
Ja hoor dat blijft prima overeind. Het probleem is in dit soort zaken doorgaans niet niet zozeer de strafbaarheid, maar de bewijslast. Als je zo dom bent om er videobeelden van te maken heb je een probleem:
https://uitspraken.rechts(...)ECLI:NL:PHR:2020:573
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_204563828
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:33 schreef probeer het volgende:

[..]
Voor hetzelfde geld was het juist die vrouw die Johan wilde verkrachten.

Voor hetzelfde geld.
Precies. We weten de context van heel het verhaal niet. Het enige dat we weten is dat Johan zegt dat ze beide compleet bezopen waren.
pi_204563842
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:34 schreef miss_sly het volgende:
Consent geven en vragen is ook meer een proces dan een statisch 'ja' dat de komende nacht geldig is, ofzo.
Als ze bij haar 'ja' geen termijn aangeeft dan is het toch gewoon voor altijd geldig?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_204563852
quote:
7s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De intentie hebben en naakt zijn betekent ook niet dat alles door moet gaan. Iemand kan zich ook nog bedenken als je samen naakt ergens bent. Of in slaap vallen, al dan niet omdat de persoon laveloos is door alcohol.

Pijnlijk dat je dat uit moet leggen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204563858
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:35 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Precies. We weten de context van heel het verhaal niet. Het enige dat we weten is dat Johan zegt dat ze beide compleet bezopen waren.
Dus als Johan zegt dat ze beide compleet bezopen waren, dan neem je dat voor waarheid aan. Dan 'weet' je dat.

Maar als Johan zegt dat hij een kaars in haar vagina gestoken heeft, dan loop je te bleren over het niet kennen van de context, en dat we dus niet precies weten wat er gebeurd zou zijn?

Als iemand een bekentenis maakt, dan is jouw antwoord: Ja maar zonder de context weten we nog niets hoor?
  donderdag 28 april 2022 @ 12:39:24 #272
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_204563867
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:37 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Als ze bij haar 'ja' geen termijn aangeeft dan is het toch gewoon voor altijd geldig?
Over een eeuw wordt er niet meer geneukt. Teveel gedoe met al die ondertekeningen van 'informed consent'-formulieren onder de seks.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator donderdag 28 april 2022 @ 12:39:46 #273
5428 crew  miss_sly
pi_204563872
quote:
15s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Pijnlijk dat je dat uit moet leggen.
Pijnlijk en tamelijk onbegrijpelijk. En helaas waarschijnlijk aan dovemansoren. Toch blijf ik het proberen, anders verandert er echt nooit iets.
  Redactie Sport donderdag 28 april 2022 @ 12:40:06 #274
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204563874
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:06 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat zei Johan gisteren wel
Helder, niet gekeken. Dan zal het wel waar zijn.

Vind ik inderdaad wel licht verzachtend, maar maakt niet ineens dat het allemaal oke is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator donderdag 28 april 2022 @ 12:40:08 #275
5428 crew  miss_sly
pi_204563875
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:34 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik zou haar, ondanks het grote goed zelfbeschikkingsrecht, toch ook leren dat ze bepaalde dynamieken en gedrag moet mijden als ze iets niet wil.
[..]
Of je leest gewoon mijn posts helemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')