In teams of zoom. Wel zo gemakkelijk.quote:
Heb de indruk dat mensen niet veel nodig hebben om Derksen te willen cancellen.quote:Op donderdag 28 april 2022 11:44 schreef GGMM het volgende:
[..]
Oh zo
Ja, dat blijft wat apart. Het raakt mensen echt.
We dienen ons niet te laten leiden door simplistische opinies maar enkel door wetenschappelijk overtuigend bewijs. Het narratief dat de heer Derksen eegisteren stelde is daar een duidelijk voorbeeld van.quote:Op donderdag 28 april 2022 11:44 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja leuk, moderator. Maar hetgeen wat jij denkt is niet altijd de waarheid, dat probeerde ik je duidelijk te maken. Helaas was dat net iets te moeilijk voor je, schijnbaar.
Heeft Arie al gereageerd?quote:Op donderdag 28 april 2022 11:45 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Heb de indruk dat mensen niet veel nodig hebben om Derksen te willen cancellen.
Slob?quote:
Je verdraait mijn woorden, gooit me op één stapel met al die tokkies die Derksen verdedigen en valt me op basis daarvan nog een keer aan. Dat allemaal terwijl ik in heel dit topic niet één keer mijn mening heb gegeven over dit onderwerp. Ik heb alleen kritiek op hoe het debat wordt gevoerd, en dit is een uitstekend voorbeeld van hoe je geen debat hoort te voeren.quote:Op donderdag 28 april 2022 11:38 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wat een mooie genuanceerde mening! Je doet inderdaad niet mee aan deze discussie, getuige je 10e post in een uur tijd waarin je aangeeft boos te zijn op de mensen die niet staan te applaudisseren om een anekdote over een verkrachting.
Ik neem aan dat jij een alternatief hebt over hoe ze het debat wél moeten voeren?quote:Op donderdag 28 april 2022 11:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je verdraait mijn woorden, gooit me op één stapel met al die tokkies die Derksen verdedigen en valt me op basis daarvan nog een keer aan. Dat allemaal terwijl ik in heel dit topic niet één keer mijn mening heb gegeven over dit onderwerp. Ik heb alleen kritiek op hoe het debat wordt gevoerd, en dit is een uitstekend voorbeeld van hoe je geen debat hoort te voeren.
eergisterenquote:Op donderdag 28 april 2022 11:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
We dienen ons niet te laten leiden door simplistische opinies maar enkel door wetenschappelijk overtuigend bewijs. Het narratief dat de heer Derksen eegisteren stelde is daar een duidelijk voorbeeld van.
En nu?quote:
Tr gezetquote:Op donderdag 28 april 2022 11:49 schreef maxi-mus het volgende:
Allemaal even naar Nattekrant luisteren hoe we het debat horen te voeren.
Kritiek hebben op hoe het debat gevoerd dient te worden, heeft natuurlijk de meeste prioriteit.quote:Op donderdag 28 april 2022 11:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je verdraait mijn woorden, gooit me op één stapel met al die tokkies die Derksen verdedigen en valt me op basis daarvan nog een keer aan. Dat allemaal terwijl ik in heel dit topic niet één keer mijn mening heb gegeven over dit onderwerp. Ik heb alleen kritiek op hoe het debat wordt gevoerd, en dit is een uitstekend voorbeeld van hoe je geen debat hoort te voeren.
Misschien kunnen we dit vervolgens toepassen in een eerlijk en fair debat over de heer M. V. uit Monaco, werkzaam als autobestuurder.quote:Op donderdag 28 april 2022 11:49 schreef maxi-mus het volgende:
Allemaal even naar Nattekrant luisteren hoe we het debat horen te voeren.
Hopen dat Derksen nu niet moet huilen omdat er een keer wat tegenstand komt.quote:Op donderdag 28 april 2022 11:21 schreef Idisrom het volgende:
Angela de Jong komt vanavond bij Vandaag Inside om hierover te praten.
Zij heeft wel ballen, moet ik zeggen
Van mij mag je echt alles zeggen op tv, ja. Voor mij part zenden ze de hele dag oude programma's van nazi Duitsland uit. Ik kijk het liever niet, en ik hoop ook dat ze daar mijn belastinggeld niet aan uitgeven en nazisme vind ik meer iets voor de commerciëlen, maar ik vind oprecht ook dat we moeten ophouden met het idee dat zodra je met je kop op tv bent, je een verantwoordelijkheid hebt. In amusement-programma's dan. Voor journalistiek denk ik hetzelfde als ieder ander.quote:Op donderdag 28 april 2022 11:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat betreft hoe je naar die 3 kan kijken vind ik dat je best wel een punt hebt inderdaad. En dat ze een voorbeeldfunctie zouden hebben volgens sommigen vind ik ook wel schromelijk overdreven. Al zou je kunnen stellen dat iedereen met een groot publiek dat in een bepaalde vorm wel heeft.
Maar dan blijft de vraag staan, ook al hanteer jij het principe dan kijk je toch niet. Tot hoever mag iemand gaan voordat je zegt dit is de grens? Of is dat bij jou oneindig?
Ik neem aan dat jij drillrap en het feit dat daardoor meer jongeren met messen op zak over straat lopen ook totaal niet ziet als probleem en vindt dat de buurtbewoners die jongens maar moet aanspreken over het feit dat ze van die grote messen trekken?quote:Op donderdag 28 april 2022 11:53 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Van mij mag je echt alles zeggen op tv, ja. Voor mij part zenden ze de hele dag oude programma's van nazi Duitsland uit. Ik kijk het liever niet, en ik hoop ook dat ze daar mijn belastinggeld niet aan uitgeven en nazisme vind ik meer iets voor de commerciëlen, maar ik vind oprecht ook dat we moeten ophouden met het idee dat zodra je met je kop op tv bent, je een verantwoordelijkheid hebt. In amusement-programma's dan. Voor journalistiek denk ik hetzelfde als ieder ander.
Maar verder moet iedereen het helemaal zelf weten. Ik leef mijn leven niet op een scherm, en mensen moeten dat scherm niet zo belangrijk vinden. Corrigeren van de maatschappij moet in je woonwijk. Het digitale stuk kan van mij afbranden, boeit me echt niet.
Behalve fok dan
Om te beginnen zou het al heel erg helpen als iedereen niet bij voordaad er van uit gaat dat je in groep A of groep B valt, waarbij het standpunt van beide groepen natuurlijk tot in het extreme getrokken wordt.quote:Op donderdag 28 april 2022 11:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij een alternatief hebt over hoe ze het debat wél moeten voeren?
Ik heb daar geen mening over, ik weet niks over drillrap.quote:Op donderdag 28 april 2022 11:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij drillrap en het feit dat daardoor meer jongeren met messen op zak over straat lopen ook totaal niet ziet als probleem en vindt dat de buurtbewoners die jongens maar moet aanspreken over het feit dat ze van die grote messen trekken?
Ja, zo zal dat wel lopen ja.quote:Op donderdag 28 april 2022 11:57 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik heb daar geen mening over, ik weet niks over drillrap.
Maar als er een gastje met een mes voor me staat dan zou ik dat niet leuk vinden nee, dus de kans dat ik overweeg dat mes in z'n nek te duwen bestaat. Gevaarlijk wel.
Maar je begrijpt zijn punt hoop ik welquote:Op donderdag 28 april 2022 11:57 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik heb daar geen mening over, ik weet niks over drillrap
Ik reageer zo omdat ik me bijzonder stoor aan al die deugers die in hun leven schijnbaar nooit iets fouts hebben gedaan en over elkaar heen lijken te vallen om Derksen te willen lynchen. Of het nou Derksen was die het zei of desnoods een Humberto Tan of Marcel Maijer maakt me an sich geen reet uit. Ik zou dezelfde mening hebben. Derksen vertelde zijn verhaal. Prima, beetje dommig om het zo plat te brengen, maar hij wilde een punt maken. En dat punt snap ik tot een bepaalde grens nog wel. Alleen lees ik hier dan vanalles over verkrachting, penetratie etc. etc. maar waar zijn die bewijzen dan? Ik zie en lees alleen maar beschuldigingen en aannames van mensen die er niet bij waren. Bovendien geeft Derksen gisteren in zijn programma aan dat het iets anders in elkaar zit dan hij het in eerste instantie bedoelde. In de context van het programma dikt men zo vaak verhalen aan om een rel te creëren of kijkcijfers te genereren. Is hem aardig gelukt. Pas tot het tegendeel bewezen is dat hij die kaars in een kut heeft gepropt wil ik niet mee in al die digitale haatzaaierij. Ik wacht dan ook rustig tot mevrouw Kaars of de ex keeper van Veendam zich meldt met een getuigenverklaring alvorens ik mijn mening bij ga stellenquote:Op donderdag 28 april 2022 11:46 schreef Sfancta het volgende:
@:de_boswachter maar reageer je nu zo defensief en onterecht omdat het een idool van je is qua voetbal en gerelateerde shit? Ik zou zelf net zo reageren op vriend of familielid die zoiets tegen me opbiecht. Dat was het contact ook gelijk gedaan. Denk je eens in, in die vrouw. En dan vooral de vrouwen die er nu mee te maken hebben. Door uitspraken als hier te lezen, ook die van jou, wordt die brug alleen maar groter om ermee in de openbaarheid te treden, wat zorgt voor levenslange dilemma's, en verpeste levens.
Ja jij wou stoer doen met je ‘narratief’. Ik wijs je even op een foutje, had je zelf ook moeten zien.quote:
Tuurlijk snap ik dat punt en ik heb ook geen oplossing voor dat soort gekkigheid, dat wil ik nooit beweren. Maar als mensen dat willen zien op de tv, ga ik ze niet tegenhouden, het boeit me gewoon niet.quote:Op donderdag 28 april 2022 11:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar je begrijpt zijn punt hoop ik wel
Programma's over seksuele opvoeding voor kinderen kan je ook als voorbeeld nemen. Er zijn genoeg mensen met jouw mening die wel vallen over dit soort programma's, maar dat is nogal tegenstrijdig natuurlijk.
Ach, een typefout.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:00 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja jij wou stoer doen met je ‘narratief’. Ik wijs je even op een foutje, had je zelf ook moeten zien.
Welk heilig huisje?quote:Op donderdag 28 april 2022 09:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En gezien jij het al woke noemt als er tegen jouw heilige huisjes wordt geschopt is die term behoorlijk aan inflatie onderhevig
In een ideale wereld gebeurt iets niet als je dat niet wilt.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik leer mijn dochter ook bepaalde dingen, en daar hoort ook bij dat ik haar vertel wat de risico's zijn die ze zou lopen in een dergelijk geval.
Maar dan nog betekent dat niet dat het niet tevens tijd wordt dat jonge, geile voetballers wordt verteld en geleerd dat ze met hun poten van een vrouw afblijven wanneer ze aangeeft niet te willen of niet meer in staat is aan te geven wat ze wel of niet wil. Dát moet gemeengoed worden onder mensen, niet dat we meisjes opvoeden met de gevaren die ze lopen alleen omdat ze een meisje zijn.
Ik heb het niet over het gedrag zelf he, dat veronderstel je maar zo even.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nog vervelender zijn mannetjes die kritiek op seksueel misbruik 'woke' noemen.
Zoveel heilige huisjes, dat portreteer je in menig topic op FOK!. Maar om dat hier te bespreken is nogal offtopic. Wat ik bedoel is dat jij door alles woke te noemen wat jou niet aanstaat totaal voorbij gaat aan de term zelf.quote:
Hier moet ik even op terugkomen. Ik heb te veel vertrouwen in de mens, zo blijkt maar weer.quote:Op donderdag 28 april 2022 11:55 schreef Nattekat het volgende:
Ik mag er hopelijk wel van uit gaan dat iedereen hier door heeft dat de manier waarop onze besnorde vriend sprak over het incident echt niet door de beugel kan
Maar heeft de vrouw in kwestie zichzelf uitgekleed?quote:Op donderdag 28 april 2022 12:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In een ideale wereld gebeurt iets niet als je dat niet wilt.
De wereld is echter geen Disney land en het leven van een meisje naar vrouw geen sprookje.
Als je straalbezopen, met je vriendin en nog een jongen naar een kamer gaat, jezelf uitkleedt en op een bank out gaat. Dan creëer je context voor bepaald gedrag.
De vrouw zelf heeft daar ook verantwoordelijkheid in.
Ga ook lekker de priesters uit die tijd verdedigen. Het enige wat ik hieruit haal is dat je iets krampachtig recht probeert te buigen wat krom is zodat je je mening niet hoeft bij te stellen omdat progressie niet bij je zou passen.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:29 schreef Bananenpap het volgende:
Wat een commotie om niks. Hij probeerde met een eigen verhaal de hypocrisie van de mens aan te geven, wat terecht is aangezien een week daarvoor D66 (de grootste vingerwijs partij) door de mand was gevallen. Hij geeft zelf aan dat hij zich er voor schaamt, het voorval hem spijt, maar dat hij toen een twintiger was in een andere tijd.
Moeten we dit dan echt zo enorm schokkend vinden? Al die wokefiguren bij Jinek die weer even een ernstig gezicht moeten trekken voor de bühne. Die vrouw bij VI die even 'namens alle vrouwen' gaat praten. Ga toch weg.
Dat zei Johan gisteren welquote:Op donderdag 28 april 2022 12:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar heeft de vrouw in kwestie zichzelf uitgekleed?
Fout.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zoveel heilige huisjes, dat portreteer je in menig topic op FOK!. Maar om dat hier te bespreken is nogal offtopic. Wat ik bedoel is dat jij door alles woke te noemen wat jou niet aanstaat totaal voorbij gaat aan de term zelf.
Zoals ik al zei, zal ik mijn dochter een heleboel dingen leren. Ook dingen waarvan ik eigenlijk vind dat ik ze haar niet zou moeten leren, omdat het vanzelfsprekend is dat je met je poten van een meisje/vrouw afblijft als ze niet wil of niet aan kan geven of en wat ze wel of niet wil. Dat zou de norm moeten zijn en daar moeten we naartoe werken, wat mij betreft. Ik zal me er in ieder geval niet zomaar bij neerleggen dat het nu eenmaal is zoals het is en dat meisjes en vrouwen dús allerlei risico's lopen. Maar dat wil niet zeggen dat ik mijn dochter niet zal wijzen op de risico's die ze helaas nog steeds loopt.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In een ideale wereld gebeurt iets niet als je dat niet wilt.
De wereld is echter geen Disney land en het leven van een meisje naar vrouw geen sprookje.
Als je straalbezopen, met je vriendin en nog een jongen naar een kamer gaat, jezelf uitkleedt en op een bank out gaat. Dan creëer je context voor bepaald gedrag.
De vrouw zelf heeft daar ook verantwoordelijkheid in.
Wat 2 totaal verschillende termen zijn en die echt niks met elkaar te maken hebben.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik bestempel de policor als woke inderdaad.
quote:Op donderdag 28 april 2022 12:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fout.
Ik bestempel de policor als woke inderdaad. Want de overlap is groot daarmee.
Voor de rest zit ik niet in een reflectiestuip om ophef te creëren om alles wat me tegenstaat, zoals de afgelopen tijd meerdere malen ten toon is gespreid.
Eensquote:Op donderdag 28 april 2022 12:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ach, een typefout.
Kan gebeuren.
Duidelijk hoe je denkt, maar je slaat het laatste deel van mijn tekst geheel over. Geen wonder dat Derksen gisteren aangaf dat het het iets anders in elkaar stak. Kijk even het handgebaar bij de eerste.quote:Op donderdag 28 april 2022 11:59 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik reageer zo omdat ik me bijzonder stoor aan al die deugers die in hun leven schijnbaar nooit iets fouts hebben gedaan en over elkaar heen lijken te vallen om Derksen te willen lynchen. Of het nou Derksen was die het zei of desnoods een Humberto Tan of Marcel Maijer maakt me an sich geen reet uit. Ik zou dezelfde mening hebben. Derksen vertelde zijn verhaal. Prima, beetje dommig om het zo plat te brengen, maar hij wilde een punt maken. En dat punt snap ik tot een bepaalde grens nog wel. Alleen lees ik hier dan vanalles over verkrachting, penetratie etc. etc. maar waar zijn die bewijzen dan? Ik zie en lees alleen maar beschuldigingen en aannames van mensen die er niet bij waren. Bovendien geeft Derksen gisteren in zijn programma aan dat het iets anders in elkaar zit dan hij het in eerste instantie bedoelde. In de context van het programma dikt men zo vaak verhalen aan om een rel te creëren of kijkcijfers te genereren. Is hem aardig gelukt. Pas tot het tegendeel bewezen is dat hij die kaars in een kut heeft gepropt wil ik niet mee in al die digitale haatzaaierij. Ik wacht dan ook rustig tot mevrouw Kaars of de ex keeper van Veendam zich meldt met een getuigenverklaring alvorens ik mijn mening bij ga stellenOver tot de orde van de dag (niks doen). Gr
Tjah zo loop je als jongeman kans dat je een gratis portie kopschoppen krijgt als je lam door een uitgaansgelegenheid loopt en een verkeerde blik geeft.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, zal ik mijn dochter een heleboel dingen leren. Ook dingen waarvan ik eigenlijk vind dat ik ze haar niet zou moeten leren, omdat het vanzelfsprekend is dat je met je poten van een meisje/vrouw afblijft als ze niet wil of niet aan kan geven of en wat ze wel of niet wil. Dat zou de norm moeten zijn en daar moeten we naartoe werken, wat mij betreft. Ik zal me er in ieder geval niet zomaar bij neerleggen dat het nu eenmaal is zoals het is en dat meisjes en vrouwen dús allerlei risico's lopen. Maar dat wil niet zeggen dat ik mijn dochter niet zal wijzen op de risico's die ze helaas nog steeds loopt.
Ik bagatelliseer niks. Maar als je op internet een klein beetje moeite doet (en zoveel moeite is dat iet eens) kom je filmpjes tegen waarin mensen de gekste dingen met elkaar doen met wederzijds goed vinden.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het ging me er natuurlijk meer om dat jij een mogelijke verkrachting probeert te bagatelliseren met 'och misschien vond ze het zelf ook wel grappig'
Dan lees mijn reactie nogmaals en je hebt het antwoord.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:15 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Duidelijk hoe je denkt, maar je slaat het laatste deel van mijn tekst geheel over. Geen wonder dat Derksen gisteren aangaf dat het het iets anders in elkaar stak. Kijk even het handgebaar bij de eerste.
Tuurlijk creëert een vrouw mede de omstandigheden maar of zij dan daarmee stelt dat het prima is om een kaars bij haar erin te stoppen vind ik een andere uiterste.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tjah zo loop je als jongeman kans dat je een gratis portie kopschoppen krijgt als je lam door een uitgaansgelegenheid loopt en een verkeerde blik geeft.
Kan ik gaan janken dat de wereld kwaad en boos is, en dat de norm gezelligheid moet zijn of men manoeuvreert tactvol omdat soort zaken heen.
Eens met het feit dat we altijd naar een betere wereld moeten streven. Maar een betere wereld begint bij jezelf (dus ook bij die vrouw die geil met Johan meeging en laveloos naakt op de bank ging liggen)
Niet eens met het laatste. Gewoon niet.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tjah zo loop je als jongeman kans dat je een gratis portie kopschoppen krijgt als je lam door een uitgaansgelegenheid loopt en een verkeerde blik geeft.
Kan ik gaan janken dat de wereld kwaad en boos is, en dat de norm gezelligheid moet zijn of men manoeuvreert tactvol omdat soort zaken heen.
Eens met het feit dat we altijd naar een betere wereld moeten streven. Maar een betere wereld begint bij jezelf (dus ook bij die vrouw die geil met Johan meeging en laveloos naakt op de bank ging liggen)
En nog niet begrijpen dat het vetgedrukte precies het verschil maakt tussen wat wel kan en wat niet kan.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik bagatelliseer niks. Maar als je op internet een klein beetje moeite doet (en zoveel moeite is dat iet eens) kom je filmpjes tegen waarin mensen de gekste dingen met elkaar doen met wederzijds goed vinden.
Wij kennen de hele context van het verhaal niet maar hebben gelijk een oordeel klaar. Een oordeel op een naar mijn mening nogal sterk verhaal welke een dag later ook alweer genuanceerd wordt. Maar dat geloven we dan allemaal niet meer want het eerste antwoord telt ofzo???
Hypotetisch: jouw dochter neemt een kerel mee naar huis met de intentie om elkaar wens lekker te verwennen.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet eens met het laatste. Gewoon niet.
En als mijn dochter ondanks onze gesprekken toch ooit in een dergelijke situatie terechtkomt en er gebeurt iets, dan zal ik haar nooit verwijten dat ze toch dronken was, of naakt, of geil, of wat dan ook. Die dingen moet ze allemaal kunnen zijn zonder dat er iets gebeurt.
Mijn dochter is 12, dus dat gaan we nog even niet doen.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hypotetisch: jouw dochter neemt een kerel mee naar huis met de intentie om elkaar wens lekker te verwennen.
Ik bagatelliseer niets. Maar mensen doen veel gekkere dingen hoor.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik bagatelliseer niks. Maar als je op internet een klein beetje moeite doet (en zoveel moeite is dat iet eens) kom je filmpjes tegen waarin mensen de gekste dingen met elkaar doen met wederzijds goed vinden.
Wij kennen de hele context van het verhaal niet maar hebben gelijk een oordeel klaar. Een oordeel op een naar mijn mening nogal sterk verhaal welke een dag later ook alweer genuanceerd wordt. Maar dat geloven we dan allemaal niet meer want het eerste antwoord telt ofzo???
Weet jij veel, voor hetzelfde geld heeft mevrouw in de kroeg gezegd dat ze het ontiegelijk geil vond een kaars in haar kut te laten duwen.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En nog niet begrijpen dat het vetgedrukte precies het verschil maakt tussen wat wel kan en wat niet kan.
Maar je bagatelliseert niets!quote:Op donderdag 28 april 2022 12:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Weet jij veel, voor hetzelfde geld heeft mevrouw in de kroeg gezegd dat ze het ontiegelijk geil vond een kaars in haar kut te laten duwen.
Nuance aanbrengen =/= bagatelliseren.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik bagatelliseer niets. Maar mensen doen veel gekkere dingen hoor.
Woordenboek nodig?
Nee niet jij, maar iemand anders.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn dochter is 12, dus dat gaan we nog even niet doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.U MAD?
Als je een anekdote over seksueel misbruik vertelt dan zou je dat stuk natuurlijk weglaten!quote:Op donderdag 28 april 2022 12:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Weet jij veel, voor hetzelfde geld heeft mevrouw in de kroeg gezegd dat ze het ontiegelijk geil vond een kaars in haar kut te laten duwen.
Ik weet niet of het wettelijk gezien onder verkrachting zou vallen of onder seks met een wilsonbekwaam persoon of welke juridische term hierop van toepassing is, maar als de vrouw in een dergelijke situatie in slaap valt, is er geen sprake meer van elkaar verwennen, he, maar misbruik maken van iemand die niet kan aangeven wat ze wel of niet wil. Een heel duidelijke no go dus. Als je dat als man niet snapt, heb je nog veel te leren. Als je dit als hypothetisch voorbeeld aanhaalt, idem.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hypotetisch: jouw dochter neemt een kerel mee naar huis met de intentie om elkaar wens lekker te verwennen.
Op bed valt ze drie keer in slaap en de beste man gaat gewoon door om zijn kwakje even te lozen. Volgende dag spijt. Is dat verkrachting?
Ja dat is gewoon verkrachting volgens het Wetboek van strafrecht, of nou ja, het valt onder art 247:quote:Op donderdag 28 april 2022 12:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Op bed valt ze drie keer in slaap en de beste man gaat gewoon door om zijn kwakje even te lozen. Volgende dag spijt. Is dat verkrachting?
quote:Artikel 247 Hij die met iemand van wie hij weet dat hij in staat van bewusteloosheid, verminderd bewustzijn of lichamelijk onmacht verkeert, dan wel aan een zodanige gebrekkige ontwikkeling of ziekelijke stoornis van zijn geestvermogens lijdt dat hij niet of onvolkomen in staat is zijn wil daaromtrent te bepalen of kenbaar te maken of daartegen weerstand te bieden of met iemand beneden de leeftijd van zestien jaren buiten echt ontuchtige handelingen pleegt of laatstgemelde tot het plegen of dulden van zodanige handelingen buiten echt met een derde verleidt, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.
quote:Op donderdag 28 april 2022 12:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nee niet jij, maar iemand anders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Het is erg wat er wellicht is gebeurd, maar er gebeuren ergere dingen.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nuance aanbrengen =/= bagatelliseren.
Als dat is wat je eruit haalt, prima joh. Dan bagateliseer ik een verkrachtig.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Het is erg wat er wellicht is gebeurd, maar er gebeuren ergere dingen.
Dat is echt verre van 'nuance aanbrengen'.
Verkrachting? Hoe kom je daar nou bij zeg?quote:Op donderdag 28 april 2022 12:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als dat is wat je eruit haalt, prima joh. Dan bagateliseer ik een verkrachtig.
Op het moment dat ze samen naar huis gaan met wederzijds goed vinden en zich vrijwillig uitkleden weet ik niet of dit hele artikel bij de rechter overeind blijft. Ik denk het niet maar schijn ook verkrachtingen te bagatelliseren dus neem mijn posts vooral niet te serieus.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dat is gewoon verkrachting volgens het Wetboek van strafrecht, of nou ja, het valt onder art 247:
[..]
Voor hetzelfde geld was het juist die vrouw die Johan wilde verkrachten.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Op het moment dat ze samen naar huis gaan met wederzijds goed vinden en zich vrijwillig uitkleden weet ik niet of dit hele artikel bij de rechter overeind blijft. Ik denk het niet maar schijn ook verkrachtingen te bagatelliseren dus neem mijn posts vooral niet te serieus.
De intentie hebben en naakt zijn betekent ook niet dat alles door moet gaan. Iemand kan zich ook nog bedenken als je samen naakt ergens bent. Of in slaap vallen, al dan niet omdat de persoon laveloos is door alcohol.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Op het moment dat ze samen naar huis gaan met wederzijds goed vinden en zich vrijwillig uitkleden weet ik niet of dit hele artikel bij de rechter overeind blijft. Ik denk het niet maar schijn ook verkrachtingen te bagatelliseren dus neem mijn posts vooral niet te serieus.
Ik zou haar, ondanks het grote goed zelfbeschikkingsrecht, toch ook leren dat ze bepaalde dynamieken en gedrag moet mijden als ze iets niet wil.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet eens met het laatste. Gewoon niet.
En als mijn dochter ondanks onze gesprekken toch ooit in een dergelijke situatie terechtkomt en er gebeurt iets, dan zal ik haar nooit verwijten dat ze toch dronken was, of naakt, of geil, of wat dan ook. Die dingen moet ze allemaal kunnen zijn zonder dat er iets gebeurt.
Natuurlijk niet. Uiterst smakeloos van Johan. Dat is de discussie denk ik ook niet.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Tuurlijk creëert een vrouw mede de omstandigheden maar of zij dan daarmee stelt dat het prima is om een kaars bij haar erin te stoppen vind ik een andere uiterste.
Ja hoor dat blijft prima overeind. Het probleem is in dit soort zaken doorgaans niet niet zozeer de strafbaarheid, maar de bewijslast. Als je zo dom bent om er videobeelden van te maken heb je een probleem:quote:Op donderdag 28 april 2022 12:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Precies. We weten de context van heel het verhaal niet. Het enige dat we weten is dat Johan zegt dat ze beide compleet bezopen waren.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geld was het juist die vrouw die Johan wilde verkrachten.
Voor hetzelfde geld.
Als ze bij haar 'ja' geen termijn aangeeft dan is het toch gewoon voor altijd geldig?quote:Op donderdag 28 april 2022 12:34 schreef miss_sly het volgende:
Consent geven en vragen is ook meer een proces dan een statisch 'ja' dat de komende nacht geldig is, ofzo.
Pijnlijk dat je dat uit moet leggen.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De intentie hebben en naakt zijn betekent ook niet dat alles door moet gaan. Iemand kan zich ook nog bedenken als je samen naakt ergens bent. Of in slaap vallen, al dan niet omdat de persoon laveloos is door alcohol.
Consent geven en vragen is ook meer een proces dan een statisch 'ja' dat de komende nacht geldig is, ofzo.
Dus als Johan zegt dat ze beide compleet bezopen waren, dan neem je dat voor waarheid aan. Dan 'weet' je dat.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:35 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Precies. We weten de context van heel het verhaal niet. Het enige dat we weten is dat Johan zegt dat ze beide compleet bezopen waren.
Over een eeuw wordt er niet meer geneukt. Teveel gedoe met al die ondertekeningen van 'informed consent'-formulieren onder de seks.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:37 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Als ze bij haar 'ja' geen termijn aangeeft dan is het toch gewoon voor altijd geldig?
Pijnlijk en tamelijk onbegrijpelijk. En helaas waarschijnlijk aan dovemansoren. Toch blijf ik het proberen, anders verandert er echt nooit iets.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Pijnlijk dat je dat uit moet leggen.
Helder, niet gekeken. Dan zal het wel waar zijn.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat zei Johan gisteren wel
Of je leest gewoon mijn posts helemaal.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik zou haar, ondanks het grote goed zelfbeschikkingsrecht, toch ook leren dat ze bepaalde dynamieken en gedrag moet mijden als ze iets niet wil.
[..]
quote:Op donderdag 28 april 2022 12:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Over een eeuw wordt er niet meer geneukt. Teveel gedoe met al die ondertekeningen van 'informed consent'-formulieren onder de seks.
Beetje raar, dat 'buiten echt'. Verkrachting binnen het huwelijk is toch ook strafbaar?quote:Op donderdag 28 april 2022 12:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dat is gewoon verkrachting volgens het Wetboek van strafrecht, of nou ja, het valt onder art 247:
[..]
Worden er camera's in huis opgehangen en je mag alleen nog maar seks hebben om kinderen te baren in opdracht van de staat.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Over een eeuw wordt er niet meer geneukt. Teveel gedoe met al die ondertekeningen van 'informed consent'-formulieren onder de seks.
Dit ja. De wereld werkt nou eenmaal zo, helaas. Lallende jeugd aanspreken op het in de gracht mieteren van fietsen kan me in het ergste geval me mijn leven kosten, dus ik pas.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik zou haar, ondanks het grote goed zelfbeschikkingsrecht, toch ook leren dat ze bepaalde dynamieken en gedrag moet mijden als ze iets niet wil.
Die ellende is in 1994 natuurlijk al begonnen, toen kwamen ze met het bizarre idee dat er zoiets kan bestaan als verkrachting binnen het huwelijk en dat je daar ook voor vervolgd kan worden! Waar gaat het heen met deze wereld?quote:Op donderdag 28 april 2022 12:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Worden er camera's in huis opgehangen en je mag alleen nog maar seks hebben om kinderen te baren in opdracht van de staat.
Ik heb nog maar weinig mensen gezien, zelfs de verteller van het verhaal niet (die begon immers met 'ik schaam me ervoor'), die het allemaal oke vonden.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vind ik inderdaad wel licht verzachtend, maar maakt niet ineens dat het allemaal oke is.
Anderzijds vind ik het tamelijk overdreven dat je iemand een vrij zwaar vergrijp op wil plakken op basis van een anekdote van 2 minuten.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:38 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus als Johan zegt dat ze beide compleet bezopen waren, dan neem je dat voor waarheid aan. Dan 'weet' je dat.
Maar als Johan zegt dat hij een kaars in haar vagina gestoken heeft, dan loop je te bleren over het niet kennen van de context, en dat we dus niet precies weten wat er gebeurd zou zijn?
Als iemand een bekentenis maakt, dan is jouw antwoord: Ja maar zonder de context weten we nog niets hoor?
Zou voor een hoop mensen geen kwaad kunnen, afgaande op veel posts hier. Met iemand van het andere geslacht naar een hotelkamer lopen betekent kennelijk al instemmen. En als de kleren uit zijn is er ook geen weg terug of toch een 'nee' meer mogelijk.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jij hebt het steeds over gevaren. Dat ontkent een beetje de verantwoordelijkheid voor de gevolgen van je gedrag.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of je leest gewoon mijn posts helemaal.
Gijp zat alleen maar te lachen.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:45 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb nog maar weinig mensen gezien, zelfs de verteller van het verhaal niet (die begon immers met 'ik schaam me ervoor'), die het allemaal oke vonden.
Daar zal de doodstraf op staan.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:40 schreef Apotheose het volgende:
[..]![]()
dan word je wel aangeklaagd voor virtueel grensoverschrijdend gedrag ofzo
Precies. Als Taghi bekent, maar het een beetje op een lachende manier brengt, dan dienen we hem beter ook niet te geloven.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Anderzijds vind ik het tamelijk overdreven dat je iemand een vrij zwaar vergrijp op wil plakken op basis van een anekdote van 2 minuten.
Tja, lachen kan zoveel betekenen.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gijp zat alleen maar te lachen.
Ik lees bij zulke incidenten de reacties op GeenStijl om te peilen wat de stemming is in het land der mannen en ik ben er behoorlijk van geschrokken: de anekdote van Derksen werd gebatelliseerd en weggelachen. Als het Pechtold was geweest die een seksuele handeling met een wilsonbekwaam persoon had verricht, dan was er waarschijnlijk schande van gesproken. Uiteindelijk gaat het helemaal niet om vrouwen, hun vrijheden en hun veiligheid, maar om het ego van mannen met een anti-woke agenda. Ik vrees dat er weinig is wat we kunnen doen om die mannen het perspectief van vrouwen serieus te laten nemen. Ze luisteren ook niet naar vrouwen met een soortgelijk wereldbeeld, zoals Angela de Jong.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Pijnlijk en tamelijk onbegrijpelijk. En helaas waarschijnlijk aan dovemansoren. Toch blijf ik het proberen, anders verandert er echt nooit iets.
Het zou wel helpen als die nee dan ook wordt uitgesproken als het gedrag wijst op ja.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:45 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Zou voor een hoop mensen geen kwaad kunnen, afgaande op veel posts hier. Met iemand van het andere geslacht naar een hotelkamer lopen betekent kennelijk al instemmen. En als de kleren uit zijn is er ook geen weg terug of toch een 'nee' meer mogelijk.
Een anekdote waarbij in de 1e versie iemand wordt verkracht. Dan kun je een dag later wel beweren dat het toch iets anders is gelopen maar dat is dan niet zo heel geloofwaardig meer.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Anderzijds vind ik het tamelijk overdreven dat je iemand een vrij zwaar vergrijp op wil plakken op basis van een anekdote van 2 minuten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |