Ja jij wou stoer doen met je ‘narratief’. Ik wijs je even op een foutje, had je zelf ook moeten zien.quote:
Tuurlijk snap ik dat punt en ik heb ook geen oplossing voor dat soort gekkigheid, dat wil ik nooit beweren. Maar als mensen dat willen zien op de tv, ga ik ze niet tegenhouden, het boeit me gewoon niet.quote:Op donderdag 28 april 2022 11:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar je begrijpt zijn punt hoop ik wel
Programma's over seksuele opvoeding voor kinderen kan je ook als voorbeeld nemen. Er zijn genoeg mensen met jouw mening die wel vallen over dit soort programma's, maar dat is nogal tegenstrijdig natuurlijk.
Ach, een typefout.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:00 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja jij wou stoer doen met je ‘narratief’. Ik wijs je even op een foutje, had je zelf ook moeten zien.
Welk heilig huisje?quote:Op donderdag 28 april 2022 09:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En gezien jij het al woke noemt als er tegen jouw heilige huisjes wordt geschopt is die term behoorlijk aan inflatie onderhevig
In een ideale wereld gebeurt iets niet als je dat niet wilt.quote:Op donderdag 28 april 2022 10:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik leer mijn dochter ook bepaalde dingen, en daar hoort ook bij dat ik haar vertel wat de risico's zijn die ze zou lopen in een dergelijk geval.
Maar dan nog betekent dat niet dat het niet tevens tijd wordt dat jonge, geile voetballers wordt verteld en geleerd dat ze met hun poten van een vrouw afblijven wanneer ze aangeeft niet te willen of niet meer in staat is aan te geven wat ze wel of niet wil. Dát moet gemeengoed worden onder mensen, niet dat we meisjes opvoeden met de gevaren die ze lopen alleen omdat ze een meisje zijn.
Ik heb het niet over het gedrag zelf he, dat veronderstel je maar zo even.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nog vervelender zijn mannetjes die kritiek op seksueel misbruik 'woke' noemen.
Zoveel heilige huisjes, dat portreteer je in menig topic op FOK!. Maar om dat hier te bespreken is nogal offtopic. Wat ik bedoel is dat jij door alles woke te noemen wat jou niet aanstaat totaal voorbij gaat aan de term zelf.quote:
Hier moet ik even op terugkomen. Ik heb te veel vertrouwen in de mens, zo blijkt maar weer.quote:Op donderdag 28 april 2022 11:55 schreef Nattekat het volgende:
Ik mag er hopelijk wel van uit gaan dat iedereen hier door heeft dat de manier waarop onze besnorde vriend sprak over het incident echt niet door de beugel kan
Maar heeft de vrouw in kwestie zichzelf uitgekleed?quote:Op donderdag 28 april 2022 12:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In een ideale wereld gebeurt iets niet als je dat niet wilt.
De wereld is echter geen Disney land en het leven van een meisje naar vrouw geen sprookje.
Als je straalbezopen, met je vriendin en nog een jongen naar een kamer gaat, jezelf uitkleedt en op een bank out gaat. Dan creëer je context voor bepaald gedrag.
De vrouw zelf heeft daar ook verantwoordelijkheid in.
Ga ook lekker de priesters uit die tijd verdedigen. Het enige wat ik hieruit haal is dat je iets krampachtig recht probeert te buigen wat krom is zodat je je mening niet hoeft bij te stellen omdat progressie niet bij je zou passen.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:29 schreef Bananenpap het volgende:
Wat een commotie om niks. Hij probeerde met een eigen verhaal de hypocrisie van de mens aan te geven, wat terecht is aangezien een week daarvoor D66 (de grootste vingerwijs partij) door de mand was gevallen. Hij geeft zelf aan dat hij zich er voor schaamt, het voorval hem spijt, maar dat hij toen een twintiger was in een andere tijd.
Moeten we dit dan echt zo enorm schokkend vinden? Al die wokefiguren bij Jinek die weer even een ernstig gezicht moeten trekken voor de bühne. Die vrouw bij VI die even 'namens alle vrouwen' gaat praten. Ga toch weg.
Dat zei Johan gisteren welquote:Op donderdag 28 april 2022 12:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar heeft de vrouw in kwestie zichzelf uitgekleed?
Fout.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zoveel heilige huisjes, dat portreteer je in menig topic op FOK!. Maar om dat hier te bespreken is nogal offtopic. Wat ik bedoel is dat jij door alles woke te noemen wat jou niet aanstaat totaal voorbij gaat aan de term zelf.
Zoals ik al zei, zal ik mijn dochter een heleboel dingen leren. Ook dingen waarvan ik eigenlijk vind dat ik ze haar niet zou moeten leren, omdat het vanzelfsprekend is dat je met je poten van een meisje/vrouw afblijft als ze niet wil of niet aan kan geven of en wat ze wel of niet wil. Dat zou de norm moeten zijn en daar moeten we naartoe werken, wat mij betreft. Ik zal me er in ieder geval niet zomaar bij neerleggen dat het nu eenmaal is zoals het is en dat meisjes en vrouwen dús allerlei risico's lopen. Maar dat wil niet zeggen dat ik mijn dochter niet zal wijzen op de risico's die ze helaas nog steeds loopt.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
In een ideale wereld gebeurt iets niet als je dat niet wilt.
De wereld is echter geen Disney land en het leven van een meisje naar vrouw geen sprookje.
Als je straalbezopen, met je vriendin en nog een jongen naar een kamer gaat, jezelf uitkleedt en op een bank out gaat. Dan creëer je context voor bepaald gedrag.
De vrouw zelf heeft daar ook verantwoordelijkheid in.
Wat 2 totaal verschillende termen zijn en die echt niks met elkaar te maken hebben.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik bestempel de policor als woke inderdaad.
quote:Op donderdag 28 april 2022 12:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fout.
Ik bestempel de policor als woke inderdaad. Want de overlap is groot daarmee.
Voor de rest zit ik niet in een reflectiestuip om ophef te creëren om alles wat me tegenstaat, zoals de afgelopen tijd meerdere malen ten toon is gespreid.
Eensquote:Op donderdag 28 april 2022 12:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ach, een typefout.
Kan gebeuren.
Duidelijk hoe je denkt, maar je slaat het laatste deel van mijn tekst geheel over. Geen wonder dat Derksen gisteren aangaf dat het het iets anders in elkaar stak. Kijk even het handgebaar bij de eerste.quote:Op donderdag 28 april 2022 11:59 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ik reageer zo omdat ik me bijzonder stoor aan al die deugers die in hun leven schijnbaar nooit iets fouts hebben gedaan en over elkaar heen lijken te vallen om Derksen te willen lynchen. Of het nou Derksen was die het zei of desnoods een Humberto Tan of Marcel Maijer maakt me an sich geen reet uit. Ik zou dezelfde mening hebben. Derksen vertelde zijn verhaal. Prima, beetje dommig om het zo plat te brengen, maar hij wilde een punt maken. En dat punt snap ik tot een bepaalde grens nog wel. Alleen lees ik hier dan vanalles over verkrachting, penetratie etc. etc. maar waar zijn die bewijzen dan? Ik zie en lees alleen maar beschuldigingen en aannames van mensen die er niet bij waren. Bovendien geeft Derksen gisteren in zijn programma aan dat het iets anders in elkaar zit dan hij het in eerste instantie bedoelde. In de context van het programma dikt men zo vaak verhalen aan om een rel te creëren of kijkcijfers te genereren. Is hem aardig gelukt. Pas tot het tegendeel bewezen is dat hij die kaars in een kut heeft gepropt wil ik niet mee in al die digitale haatzaaierij. Ik wacht dan ook rustig tot mevrouw Kaars of de ex keeper van Veendam zich meldt met een getuigenverklaring alvorens ik mijn mening bij ga stellenOver tot de orde van de dag (niks doen). Gr
Tjah zo loop je als jongeman kans dat je een gratis portie kopschoppen krijgt als je lam door een uitgaansgelegenheid loopt en een verkeerde blik geeft.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, zal ik mijn dochter een heleboel dingen leren. Ook dingen waarvan ik eigenlijk vind dat ik ze haar niet zou moeten leren, omdat het vanzelfsprekend is dat je met je poten van een meisje/vrouw afblijft als ze niet wil of niet aan kan geven of en wat ze wel of niet wil. Dat zou de norm moeten zijn en daar moeten we naartoe werken, wat mij betreft. Ik zal me er in ieder geval niet zomaar bij neerleggen dat het nu eenmaal is zoals het is en dat meisjes en vrouwen dús allerlei risico's lopen. Maar dat wil niet zeggen dat ik mijn dochter niet zal wijzen op de risico's die ze helaas nog steeds loopt.
Ik bagatelliseer niks. Maar als je op internet een klein beetje moeite doet (en zoveel moeite is dat iet eens) kom je filmpjes tegen waarin mensen de gekste dingen met elkaar doen met wederzijds goed vinden.quote:Op donderdag 28 april 2022 09:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het ging me er natuurlijk meer om dat jij een mogelijke verkrachting probeert te bagatelliseren met 'och misschien vond ze het zelf ook wel grappig'
Dan lees mijn reactie nogmaals en je hebt het antwoord.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:15 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Duidelijk hoe je denkt, maar je slaat het laatste deel van mijn tekst geheel over. Geen wonder dat Derksen gisteren aangaf dat het het iets anders in elkaar stak. Kijk even het handgebaar bij de eerste.
Tuurlijk creëert een vrouw mede de omstandigheden maar of zij dan daarmee stelt dat het prima is om een kaars bij haar erin te stoppen vind ik een andere uiterste.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tjah zo loop je als jongeman kans dat je een gratis portie kopschoppen krijgt als je lam door een uitgaansgelegenheid loopt en een verkeerde blik geeft.
Kan ik gaan janken dat de wereld kwaad en boos is, en dat de norm gezelligheid moet zijn of men manoeuvreert tactvol omdat soort zaken heen.
Eens met het feit dat we altijd naar een betere wereld moeten streven. Maar een betere wereld begint bij jezelf (dus ook bij die vrouw die geil met Johan meeging en laveloos naakt op de bank ging liggen)
Niet eens met het laatste. Gewoon niet.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tjah zo loop je als jongeman kans dat je een gratis portie kopschoppen krijgt als je lam door een uitgaansgelegenheid loopt en een verkeerde blik geeft.
Kan ik gaan janken dat de wereld kwaad en boos is, en dat de norm gezelligheid moet zijn of men manoeuvreert tactvol omdat soort zaken heen.
Eens met het feit dat we altijd naar een betere wereld moeten streven. Maar een betere wereld begint bij jezelf (dus ook bij die vrouw die geil met Johan meeging en laveloos naakt op de bank ging liggen)
En nog niet begrijpen dat het vetgedrukte precies het verschil maakt tussen wat wel kan en wat niet kan.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik bagatelliseer niks. Maar als je op internet een klein beetje moeite doet (en zoveel moeite is dat iet eens) kom je filmpjes tegen waarin mensen de gekste dingen met elkaar doen met wederzijds goed vinden.
Wij kennen de hele context van het verhaal niet maar hebben gelijk een oordeel klaar. Een oordeel op een naar mijn mening nogal sterk verhaal welke een dag later ook alweer genuanceerd wordt. Maar dat geloven we dan allemaal niet meer want het eerste antwoord telt ofzo???
Hypotetisch: jouw dochter neemt een kerel mee naar huis met de intentie om elkaar wens lekker te verwennen.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet eens met het laatste. Gewoon niet.
En als mijn dochter ondanks onze gesprekken toch ooit in een dergelijke situatie terechtkomt en er gebeurt iets, dan zal ik haar nooit verwijten dat ze toch dronken was, of naakt, of geil, of wat dan ook. Die dingen moet ze allemaal kunnen zijn zonder dat er iets gebeurt.
Mijn dochter is 12, dus dat gaan we nog even niet doen.quote:Op donderdag 28 april 2022 12:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hypotetisch: jouw dochter neemt een kerel mee naar huis met de intentie om elkaar wens lekker te verwennen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |