abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204561556
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204561568
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204561608
quote:
Trumps Twitter reply guys, tuurlijk zijn ze welkom. Zelfs die oude grijze bok met zijn reacties binnen 5 minuten van een Trump tweet.
En die ene zwarte racistische pastoor of iets dergelijks, of zit hij nog op Twitter?
pi_204561616
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 00:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou ja..hij lijkt zijn free speech keutel al weer in te trekken.
[ twitter ]
Nou ja, hij zei iets soortgelijks al eerder: dat het goed zou zijn als de meest extreme 10% van links en rechts even ongelukkig zouden zijn.

Dat is soortement leuk als het een symmetrische verdeling zou zijn, maar dat zal het niet zijn. Zeker al niet als je de vele miljoenen meetelt die de (zelf)coup-poging van Trump top vinden of de bestormers van het Capitool zien als patriottisch of vrijheidsstrijders, omdat ze de telling wilden stoppen of Democraten als doelwit zouden hebben gehad.

[ Bericht 9% gewijzigd door SnertMetChoco op 28-04-2022 06:50:59 ]
pi_204561628
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 06:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Trumps Twitter reply guys, tuurlijk zijn ze welkom. Zelfs die oude grijze bok met zijn reacties binnen 5 minuten van een Trump tweet.
En die ene zwarte racistische pastoor of iets dergelijks, of zit hij nog op Twitter?
Je herinnert je de broertjes Krassenstein niet meer? Nou was ik ze ook een beetje vergeten, het was voor mij een oh ja die waren er ooit ook momentje ....

... maar ze werden dan ook al snel geband :D

Geen idee over welke pastoor je het hebt :?
  donderdag 28 april 2022 @ 08:53:03 #206
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204562137
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 06:32 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Nou ja, hij zei iets soortgelijks al eerder: dat het goed zou zijn als de meest extreme 10% van links en rechts even ongelukkig zouden zijn.

Dat is soortement leuk als het een symmetrische verdeling zou zijn, maar dat zal het niet zijn. Zeker al niet als je de vele miljoenen meetelt die de (zelf)coup-poging van Trump top vinden of de bestormers van het Capitool zien als patriottisch of vrijheidsstrijders, omdat ze de telling wilden stoppen of Democraten als doelwit zouden hebben gehad.
Waar haal je precies vandaan dat er vele miljoenen mensen zijn die de bestorming van het Capitool top vinden?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204562150
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 06:32 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

:') hahaha
pi_204562244
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2022 08:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar haal je precies vandaan dat er vele miljoenen mensen zijn die de bestorming van het Capitool top vinden?
Ik zei top OF die andere dingen. Degenen die het top vinden zal uiteraard een subset zijn van de gehele groep die ik daar benoem. En die zijn er ongetwijfeld aangezien enkele nog altijd populaire republikeinse kopstukken onderdeel waren van het coupplan, de meute aanmoedigden en geen berouw hebben getoond. Hoe dan ook, ik heb wat ik daar zei van:

quote:
Likewise, a Dec. 27-30 poll from YouGov/CBS News found that majorities of Americans overall described Jan. 6 as an “insurrection” and “trying to overthrow the U.S. government,” but around four-fifths of Republicans said they would not use those terms. Almost half (47 percent) of Republicans, though, did describe the rioters’ actions as “patriotism,” and 56 percent said it was “defending freedom.” When the pollster asked those respondents why they felt that way, most said it was because the rioters were “exercising their right to protest” (82 percent) and “drawing attention to [perceived] fraud in the 2020 election” (79 percent). Only 35 percent said it was because they were “trying to stop the electoral vote count” or “targeting Democrats and those disloyal to Donald Trump.”

(bron)
Dat betreft dus al met al vele miljoenen mensen die door de vele leugens hierover die tot de dag van vandaag doorgaan een nogal geradicaliseerd standpunt erop na zijn gaan houden, vind je niet?
pi_204562321
quote:
84s.gif Op donderdag 28 april 2022 02:51 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
De hele aandelen markt crashed btw, heeft niks met Elon te maken dat Tesla wat % kwijt is.
Maar meer met de linkse leiders zoals Biden/Trudeau/Rutte/Merkel/Macron die er voor zorgen dat ouderen in winkels boodschappen moeten stelen omdat ze niet meer rond kunnen komen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_204562466
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 09:28 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
De hele aandelen markt crashed btw, heeft niks met Elon te maken dat Tesla wat % kwijt is.
Maar meer met de linkse leiders zoals Biden/Trudeau/Rutte/Merkel/Macron die er voor zorgen dat ouderen in winkels boodschappen moeten stelen omdat ze niet meer rond kunnen komen.
Dat de huidige markt crasht heeft niks met Biden of Rutte of zelfs Trump te maken. Maar alles met het feit dat er in 2008/2009 niks aan is gedaan om te voorkomen dat het nog een keer zou gebeuren... sterker nog, ze kregen een dikke bonus in de vorm van een bailout, niet eens een tik op de vingers.
Precies hetzelfde is nu weer gaande. Er wordt vollop gespeculeerd in waardeloze deviraten, en ook nu weer lijkt de mortgage markt in te storten, overal worden mensen ontslagen.
Plus de FED die zowat 80% van de dollars die ooit hebben bestaan in de afgelopen 2-3 jaar heeft bijgeprint en zorgt voor een mega inflatie.
En nog een hoop andere shit zoals naked shorting, swaps, gigantische leverage.
De financiele markt heeft veel geleerd van de crash in 2008, namelijk dat ze het gewoon nog een keer kunnen doen, want de rekening wordt toch bij de normale burger gelegd.
  donderdag 28 april 2022 @ 10:11:15 #211
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204562611
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2022 09:14 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik zei top OF die andere dingen. Degenen die het top vinden zal uiteraard een subset zijn van de gehele groep die ik daar benoem. En die zijn er ongetwijfeld aangezien enkele nog altijd populaire republikeinse kopstukken onderdeel waren van het coupplan, de meute aanmoedigden en geen berouw hebben getoond. Hoe dan ook, ik heb wat ik daar zei van:
[..]
Dat betreft dus al met al vele miljoenen mensen die door de vele leugens hierover die tot de dag van vandaag doorgaan een nogal geradicaliseerd standpunt erop na zijn gaan houden, vind je niet?
Kortom er zijn geen miljoenen mensen die het 'top' vonden. Dat zuig je gewoon uit je duim. Trouwens, volgens diezelfde poll:
quote:
• Zijn er ook 12% Democraten en 25% Independents die 6 januari 'patriotisme' vinden.
• Zijn er ook 11% Democraten en 25% Independents die 6 januari zien als 'defending freedom'.
• Zouden zwarte Amerikanen de grootste etnische groep zijn die 6 januari 'sterk goedkeurt'.
En tegelijkertijd
quote:
• Een merendeel van zowel Democraten, Independents als Republikeinen vinden dat 6 januari slechts 'een protest betrof dat te ver ging'.
Hmm, twijfelachtig allemaal als je het mij vraagt. Maar ik snap dat als je niet naar zo'n hele poll kijkt en enkel een beetje aan cherry-picking doet, de MSM weer een leuk artikel kunnen fabriceren. En iemand zoals jij slikt dat natuurlijk als zoete koek omdat het bepaalde aannames doet bevestigen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204562624
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 09:48 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Dat de huidige markt crasht heeft niks met Biden of Rutte of zelfs Trump te maken. Maar alles met het feit dat er in 2008/2009 niks aan is gedaan om te voorkomen dat het nog een keer zou gebeuren... sterker nog, ze kregen een dikke bonus in de vorm van een bailout, niet eens een tik op de vingers.
Precies hetzelfde is nu weer gaande. Er wordt vollop gespeculeerd in waardeloze deviraten, en ook nu weer lijkt de mortgage markt in te storten, overal worden mensen ontslagen.
Plus de FED die zowat 80% van de dollars die ooit hebben bestaan in de afgelopen 2-3 jaar heeft bijgeprint en zorgt voor een mega inflatie.
En nog een hoop andere shit zoals naked shorting, swaps, gigantische leverage.
De financiele markt heeft veel geleerd van de crash in 2008, namelijk dat ze het gewoon nog een keer kunnen doen, want de rekening wordt toch bij de normale burger gelegd.
De excessieve maatregelen van deze leiders tijdens corona hebben zeker meegeholpen aan kapot maken van de supply chain/economie. Waar Biden op federaal niveau vaccinatie verplichtingen wilde invoeren en Turdeau dit heeft gedaan. En maar geld printen en over de balk smijten.
Hier in Nederland economie stopzetten om bedrijven ook draaiende te houden met geprint geld.

Heel toevallig dat alles klapt als Biden aan de macht is, maar tegenwoordig hebben ze altijd wel een scapegoat klaar (Putin deze x)
Maarja dit is niet bedoeld voor dit topic. Kijkertjes visie op de aandelen markt dat Elon ook maar iets te maken heeft met de aandelen drop is gewoon verkeerd.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_204563174
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2022 10:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom er zijn geen miljoenen mensen die het 'top' vonden.
Dat weet ik niet al zou het me niet verbazen. In deze poll heb je 7% vs 2% Trump- resp. Biden-stemmers die "strong approval" uitsprak voor wat de bestormers deden. Het is in ieder geval niet wat ik stelde.

quote:
Dat zuig je gewoon uit je duim.
Als ik het heb over de groep die a inclusive-or b vindt en jij pikt dan a eruit kun je me dat lastig voor de voeten werpen. Ik snap dat het er misschien wat ambigu stond, dus ik zal verder maar niet beginnen over stropoppen ofzo, hoewel ik toch wel dacht duidelijk te zijn in mijn vorige reply.

quote:
Trouwens, volgens diezelfde poll:
[..]
En tegelijkertijd
[..]
Hmm, twijfelachtig allemaal als je het mij vraagt.
Wat vind je er twijfelachtig aan?

quote:
Maar ik snap dat als je niet naar zo'n hele poll kijkt en enkel een beetje aan cherry-picking doet, de MSM weer een leuk artikel kunnen fabriceren. En iemand zoals jij slikt dat natuurlijk als zoete koek omdat het bepaalde aannames doet bevestigen.
De reden waarom is hier van belang denk ik. Een hoop beantwoorden dat ze gebruik maakten van hun recht om te protesteren, ik denk ook dat dat voor velen die daar waren bv. geldt en zou daar niet per se een extreem etiketje op plakken, afhankelijk van hoe dat precies bedoeld wordt en over wie het dan precies gaat. Dan nog, als je simpelweg de ene groep van de andere aftrekt kom je tot een verschil van miljoenen mensen.

[ Bericht 5% gewijzigd door SnertMetChoco op 28-04-2022 12:06:15 ]
pi_204563312
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2022 02:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het grappige is dat het nu juist wél iets met die overname te maken heeft omdat Musk weer een subpoena van de SEC aan zijn broek kreeg omdat hij zijn fans op Twitter vroeg of hij 10% van zijn aandelen in Tesla moest verkopen om Twitter te kunnen financieren zonder die tweet eerst te laten goedkeuren zoals hij dat volgens de consent decree waarmee hij in die settlement zelf akkoord is gegaan verplicht was te doen. Die consent decree die hij dus bij de rechter aanvocht wegens het belemmeren van zijn precious 'FREE SPEECH!'.

Geen FREE SPEECH! voor Musk op Twitter over Tesla dus. De ironie! _O-

PS Bij die settlement moest Musk trouwens ook $20 miljoen boete betalen evenals Tesla zelf. Die ging over een tweet van hem in 2018 waarin hij beweerde dat hij genoeg financiele middelen had om Tesla privé eigendom te maken. Dat is fraude.
Allemaal onzin weer die tweet was van november 2021 en had werkelijk NIETS met het financieren van twitter te maken, maar met het betalen van belasting. Waar haal je deze misinformatie toch vandaan ?

https://www.forbes.com/si(...)-to/?sh=61d548de1898
  donderdag 28 april 2022 @ 12:10:43 #215
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204563610
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 06:27 schreef Chivaz het volgende:

Je bedoelt Louis Farrakhan?

Die is nog niet zo gek als je denkt. Heeft in het verleden wel wat hele gekke dingen geroepen, maar heeft het ook wel eens bij het rechte eind. Zoiets als Alex Jones.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_204564012
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:10 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Die is nog niet zo gek als je denkt. Heeft in het verleden wel wat hele gekke dingen geroepen, maar heeft het ook wel eens bij het rechte eind. Zoiets als Alex Jones.
Wanneer heeft Jones het ooit bij het rechte eind gehad dan? Oh, wacht, de waterfilters?
  donderdag 28 april 2022 @ 15:01:14 #217
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204565310
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wanneer heeft Jones het ooit bij het rechte eind gehad dan? Oh, wacht, de waterfilters?
Bij deze een voorbeeld, tien jaar voordat de Covid-lockdowns realiteit werden. Hij overdrijft misschien een beetje wat de westerse wereld betreft, maar heb je onlangs beelden uit Shanghai gezien? Dat is nu echt een soort Science Fiction film waar 25 miljoen mensen in hun huis worden gegijzeld vanwege Covid19.

Als je hier in 2010 had gezegd dat er in 10 jaar een soort van virus de wereld zou rondgaan waarbij democratisch gekozen regeringen maandenlang de hele samenleving en economie hadden getergd met ongrondwettelijke maatregelen met vaccinatieplicht, lockdowns, avondklokken etc had men je voor gek verklaard.

quote:
Jones then predicted the exact type of lockdowns faced by Americans a decade later, when the China-originated COVID-19 was used as an excuse to lock down virtually every Western economy and oust numerous populist leaders around the world.

“You’re not gonna be able to go to the ball games anymore. You’re not going to be able to go out and get drunk with your friends,” said Jones. “You’re not going to be able to just go out and enjoy yourself all the time.”

“The only chance we’ve got of beating this scientific dictatorship, this creeping death that takes its time to incrementally enslave you, mentally, psychologically, physically, spiritually, the only way to defeat it is for the rank and file of this planet to realize that you have a choice to make on what your destiny’s gonna be.”

Jones then lambasted the “controlled corporate media” which he said, 10 years ago, was already creating an “artificial stigma” to prepare the world for the elite’s “unveiling of planetary dictatorship.”

“They all talk about how we need a police state to carry this out.” Jones concluded, “Win, lose, or draw, you need to choose a side.”
  donderdag 28 april 2022 @ 16:04:09 #218
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_204565843
quote:
quote:
Na de overnamedeal met Twitter is Elon Musk vrolijk verdergegaan met het tweeten van grappen. De meest opmerkelijke: dat hij Coca-Cola wil overnemen om vervolgens het originele cola-recept uit 1886, oftewel mét cocaïne, te laten terugkeren. Met de cola-tweets reageerde Musk op alle grappen die de afgelopen dagen op sociale media zijn gemaakt over zijn overname van Twitter. "Laten we Twitter maximaal leuk maken!", voegde Musk daaraan toe.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_204565894
quote:
10s.gif Op donderdag 28 april 2022 06:40 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Je herinnert je de broertjes Krassenstein niet meer? Nou was ik ze ook een beetje vergeten, het was voor mij een oh ja die waren er ooit ook momentje ....

[ afbeelding ]
... maar ze werden dan ook al snel geband :D

Geen idee over welke pastoor je het hebt :?
Ik herinner mij die broeders nog ja. De Trump reply guys die moedig in het verzet zaten door de president van de VS van repliek te dienen op Twitter.
Ze zijn er af gegooid vanwege een of andere scam. De zwarte pastoor die eigenlijk een bisschop is volgens hem zit nog op Twitter ondanks zijn gore racisme.
Maar goed vrijheid van meningsuiting moet uiteraard ook gelden voor je ideologische tegenstanders.

twitter

Echt wat een idioot, maar het is goed dat dit soort idioten op Twitter kunnen blijven zodat we allemaal kunnen zien wat voor idioten er op Twitter rondhangen.
pi_204565915
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:10 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Nee die bedoelde ik niet, Farrakhan is overigens van Twitter gegooid.
Een hardcore anti semiet die weliswaar zeker zinnige dingen heeft gezegd maar niet vies is van racisme. Maar goed ook hij zou niet van Twitter afgegooid moeten worden in een ideale wereld tenzij hij oproept tot geweld.
pi_204566364
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 16:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee die bedoelde ik niet, Farrakhan is overigens van Twitter gegooid.
Een hardcore anti semiet die weliswaar zeker zinnige dingen heeft gezegd maar niet vies is van racisme. Maar goed ook hij zou niet van Twitter afgegooid moeten worden in een ideale wereld tenzij hij oproept tot geweld.
Zelfs dat laatste is niet illegaal volgens de Amerikaanse wet (onder bepaalde voorwaarden) dus die mag straks gewoon weer terug op Twitter. Oproepen tot genocide is ook niet strafbaar in de VS. Ik kijk nu al uit naar het feest wat Twitter gaat worden.
  donderdag 28 april 2022 @ 21:22:33 #222
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204569327
twitter
  donderdag 28 april 2022 @ 22:21:47 #223
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 28 april 2022 @ 22:46:38 #224
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204571414
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:01 schreef Tijger_m het volgende:

Oproepen tot genocide is ook niet strafbaar in de VS.
Tuurlijk :')
pi_204572414
Elon zit wel lekker te trollen de laatste tijd.
pi_204572559
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 22:46 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Tuurlijk :')
Ik kan het niet helpen dat het zo is, je kan het nazoeken als je het niet gelooft.
  vrijdag 29 april 2022 @ 02:19:22 #227
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_204572892
quote:
Beetje vaag dit , voor de overname was het allemaal prima , maar nu ineens niet meer
Ik ben inmiddels overleden
pi_204572897
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou, hier is geen speld tussen te krijgen

pi_204572946
twitter

Feiten doen er blijkbaar bij Elon Musk ook niet toe.
pi_204572968
Is nu elke Twitterscheet van Elon Musk wereldnieuws :'). Miljardair of niet, niks minder dan een ordinaire aandachtshoer.

Op Fok zou hij na een maand al gebanned zijn vanwege zijn dagelijkse trolacties.
pi_204573834
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 20:21 schreef Repentless het volgende:

[..]
Raping women = strafbaar

Watch niggers die = racistisch en oproep tot/verheerlijking van geweld tegen een bepaalde bevolkingsgroep = strafbaar

Dat is dus niet wat onder free speech valt.
Nog niet zo heel lang geleden was homo's steunen sociaal ongewenster dan nigger roepen. Nou ben ik geen fan van verkrachting en racisme, maar de rafelrandjes van de vrijheid moet je ook accepteren als je wil dat we als samenleving vooruitgang boeken.
  vrijdag 29 april 2022 @ 10:51:35 #232
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204575014
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 13:25 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Het onderliggende idee is dat sommige mensen emotioneel of mentaal kwetsbaar zijn en dat dogpilen of KYS comments voor die mensen het duwtje zijn om zichzelf te van kant te maken.

Dus daarom noemen ze het health and safety als ze daar op modereren.

Daar is wat voor te zeggen.

Probleem is dat wanneer mensen emotioneel instabiel zijn over iets wat een politiek onderwerp is geworden... je dus in feite politieke meningen aan het censureren bent en een kant aan het kiezen bent.

En dat is heel duidelijk aan de hand met deze hele gender discussie omdat een harde conservatieve mening hierover dus potentieel een kwetsbaar persoon het gevoel kan geven dat zijn of haar ervaring geen bestaansrecht heeft. En dat is dus soms al genoeg reden om een comment of account weg te gooien.

Maar ik denk eigenlijk dat als een opmerking niet expliciet op een persoon gericht is dat het geen delete of ban verdient en ik heb ook niet het gevoel dat conservatieve meningen uitgebannen zijn op Twitter.

Verder is twitter natuurlijk gewoon pure trash. Een platform wat al de slechtste gewoontjes in menselijke discussies uitvergroot. Een outrage amplifier.
Dat zal allemaal best, maar we moeten niet een hele maatschappij gaan instellen op die vermeende kwetsbaarheid. Dan creëer je een tirannie van een absolute minderheid. Twitter gebruikers zijn zoals je zelf al zegt gecensureerd, dan wel (tijdelijk) van twitter gegooid, voor het benoemen van de menselijke biologische realiteit, dat gaat gewoon veel te ver. Een social media platform zou moeten dienen als een soort openbare publieke ruimte, niet als een verkapte GGZ-instelling. En in een openbare publieke ruimte kun je nu eenmaal worden geconfronteerd met andersdenkenden of meningen die jou niet bevallen. Aan individuen zelf om daar op de juiste manier op te reageren, degenen die dat niet kunnen zouden niet op zulke platforms actief moeten zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 14:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja als je blind vertrouwen hebt is het misschien een winst op alle vlakken. Musk kan net zo makkelijk het tegenovergestelde doen van wat je nu stelt. Voor hem als persoon is het nog makkelijker om invloed uit te oefenen op zijn bezit het is voor een instituut.
Maar misschien heb je gelijk en is het alleen maar goed als bijvoorbeeld de Russische overheid nu weer makkelijker hun propaganda aan de man kan brengen. Als de infomatievoorziening meer gaat rusten op een steeds kleiner wordende groep super-rijken.
Aangezien hij heeft gezegd de algoritmes openbaar te willen maken, gaan we dus kunnen zien hoe en waarom er bepaalde beslissingen worden genomen. Vanuit dat oogpunt denk ik niet dat hij het tegenovergestelde zal gaan doen.
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 april 2022 04:42 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Feiten doen er blijkbaar bij Elon Musk ook niet toe.
Dit ontkracht zijn punt niet. De meme die hij post probeert een algemene trend aan te geven, de graph van Pew daarentegen is slechts een gemiddelde van verkozen politici in het Amerikaanse Congres, op basis van hun stemgedrag. Het toont vooral aan dat jij er zelf niet veel van begrijpt en de term 'feiten' graag gebruikt voor hetgeen dat jou politiek ideologisch gezien welgevallig lijkt.
  vrijdag 29 april 2022 @ 11:30:49 #233
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204575454
MUSK! _O_

twitter
pi_204580928
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 11:30 schreef YoungDriller het volgende:
MUSK! _O_

[ twitter ]
Totaal los van de realiteit die man. Biden is gewoon gematigd rechts ala Rutte. Maar okay dat is extreem links eigenlijk communistisch natuurlijk :')
  vrijdag 29 april 2022 @ 19:35:00 #235
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204581119
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 19:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Totaal los van de realiteit die man. Biden is gewoon gematigd rechts ala Rutte. Maar okay dat is extreem links eigenlijk communistisch natuurlijk :')
Iemand die voorstander is van zaken zoals een torenhoge belasting op bepaalde gebieden, universal basic income, drastische aanpak van klimaatverandering, CO2-heffing en zichzelf een socialist heeft genoemd is gematigd rechts? Hmm, dit is niet bepaald een rechtse visie. Maar ik snap dat als je zelf BIJ1 stemt, dit zo lijkt natuurlijk.
pi_204581800
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2022 19:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Iemand die voorstander is van zaken zoals een torenhoge belasting op bepaalde gebieden, universal basic income, drastische aanpak van klimaatverandering, CO2-heffing en zichzelf een socialist heeft genoemd is gematigd rechts? Hmm, dit is niet bepaald een rechtse visie. Maar ik snap dat als je zelf BIJ1 stemt, dit zo lijkt natuurlijk.
Oh geloof in klimaatverandering is links tegenwoordig. Nou weer wat geleerd. Interessant om te beweren dat de Republikeinen niet naar rechts zijn opgeschoven sinds 2008 met Trump. Maar de Democraten zijn wel naar links opgeschoven met de dude als President die toen vice president was. Tja wel apart hoe jij elk woord van Musk blind gelooft in plaats van naar de realiteit te kijken, ook niet verder komen dan een ad hominempje waarom ik ongelijk zou hebben.
pi_204583114
Elon blijkt toch geen voorstander van het vrije woord ( account is geschorst )

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 29 april 2022 @ 23:48:38 #238
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_204583443
quote:
8s.gif Op vrijdag 29 april 2022 23:00 schreef Ali_boo het volgende:

[ afbeelding ]
En upcoming:

• Holocaust ontkenning
• Moonlanding hoax
• Flat Earth
• Grab 'm by the pussy
Wie dit leest is gek
pi_204583769
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 april 2022 23:48 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
En upcoming:

• Holocaust ontkenning
• Moonlanding hoax
• Flat Earth
• Grab 'm by the pussy
Holocaust ontkenning is een lastige, dat is namelijk in sommige landen waar Twitter zaken doet verboden en Musk wil modereren op wat de wet toestaat. Gaat best leuk worden als hij dit doet, de huidige verliezen van Twitter zullen flink oplopen in dat geval.
pi_204584029
twitter

[ Bericht 22% gewijzigd door Kijkertje op 30-04-2022 04:48:47 ]
pi_204584056
quote:

[ afbeelding ]
"Minor Attracted People" :') die willen zich inmengen in de woke beweging als MAP's ipv pedofielen? :')
pi_204584057
Trump terug op Twitter zou wel genot zijn :D

Zelden was politiek zo vermakelijk als toen _O_
pi_204584070
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 03:10 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
"Minor Attracted People" :') die willen zich inmengen in de woke beweging als MAP's ipv pedofielen? :')
Duidelijk een post van iemand die het niet heeft begrepen of, en dat lijkt me waarschijnlijker, iemand die het niet wil begrijpen.

MAP is een term bedacht door Allyn Walker (zelf transgender) die onderzoek deed naar pedofilie (ODU Virginia) omdat de term 'pedofiel' meestal geassocieerd wordt met seksueel kindermisbruik terwijl natuurlijk niet alle pedofielen zich daar schuldig aan maken maar wel daarmee gestigmatiseerd worden.

Zijn YouTube waarin hij dat uitlegt werd vervolgens door LibsofTikTok (een bekend rechtsgeorienteerd twitteraccount dat anoniem woke 'misstanden' signaleert) waardoor hij (en de Universiteit waar hij werkte) het doelwit werd van intimidatie van het goedgelovige transfobe en vooral niet al te nozele rechtsvolk als zijnde de woke promotor van seksueel kindermisbruik (GROOMER!) wat hem zijn baan kostte.

Zijn verklaring:

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 30-04-2022 04:40:07 ]
pi_204584093
twitter
  zaterdag 30 april 2022 @ 09:31:29 #245
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204584822
quote:
85s.gif Op zaterdag 30 april 2022 04:17 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Duidelijk een post van iemand die het niet heeft begrepen of, en dat lijkt me waarschijnlijker, iemand die het niet wil begrijpen.

MAP is een term bedacht door Allyn Walker (zelf transgender) die onderzoek deed naar pedofilie (ODU Virginia) omdat de term 'pedofiel' meestal geassocieerd wordt met seksueel kindermisbruik terwijl natuurlijk niet alle pedofielen zich daar schuldig aan maken maar wel daarmee gestigmatiseerd worden.

Zijn YouTube waarin hij dat uitlegt werd vervolgens door LibsofTikTok (een bekend rechtsgeorienteerd twitteraccount dat anoniem woke 'misstanden' signaleert) waardoor hij (en de Universiteit waar hij werkte) het doelwit werd van intimidatie van het goedgelovige transfobe en vooral niet al te nozele rechtsvolk als zijnde de woke promotor van seksueel kindermisbruik (GROOMER!) wat hem zijn baan kostte.

Zijn verklaring:

[ afbeelding ]

[ twitter ]
Jeetje, en weer. Als het maar radicaal progressief is, dan ben jij er al de kippen bij om het te verdedigen. Zelfs al moet je in de bres springen voor pedofielen. In een eerdere post probeerde je pedofilie nog af te schilderen als 'een seksuele oriëntatie'. 'Net zoiets als homoseksualiteit'.

Nee, helaas, zo werkt het echt niet. Je begrijpt er over duidelijk helemaal niets van en bent verblind door je eigen woke-isme. Deze onderzoekster heeft alle ophef toch echt over zichzelf uitgeroepen. Libsoftiktok deelt slechts wat deze vrouw zelf heeft gezegd, het zijn haar eigen woorden. Zoek het probleem daar dus bij en niet bij Libsoftiktok.

twitter
pi_204586047
quote:

[ afbeelding ]
Denken dat Elon nu al invloed heeft in wie er gebanned wordt, zal pas maanden duren voordat hij wat beslist. :{w _O-

In de clausule staat dat beide partijen 1 miljard "boete" aan de ander moeten betalen als ze voor oktober af zien van de deal.

Deal zal 3-6 maanden duren voor deze afgerond is. Als in oktober er nog steeds geen complete goedkeuring is van de instanties dan hebben ze 6 maanden langer de tijd voor beide vrij mogen weg lopen van de tafel.
pi_204587434
wrong topic
pi_204588349
twitter
pi_204588405
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2022 16:18 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Wat een account ook, #zero covid, #mask up triple vaxxed, socialist, feminist.
Kortom deze vrouw zit op de uiterst linkervleugel en vind waarschijnlijk dat de partij nog niet ver genoeg naar links opgeschoven is.
Normale mensen weten wel beter, daarom ook de keuze voor Biden ipv Sanders. Helaas hebben ze met Biden Sanders light gekregen die langzaam zijn verstand aan het verliezen is.
pi_204588448
twitter

Eigenlijk zou deze oude bok die ik niet meer heb gezien sinds de ban van Trump blij moeten zijn met Musk.
De kans dat Trump terug op Twitter komt is aanzienlijk groter geworden en dat geeft deze man weer enigszins wat inhoud in zijn leven.
Typisch ook dat de eerste tweet die ik van hem lees wederom een passage over Trump moet bevatten.
pi_204588543
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 16:30 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Eigenlijk zou deze oude bok die ik niet meer heb gezien sinds de ban van Trump blij moeten zijn met Musk.
De kans dat Trump terug op Twitter komt is aanzienlijk groter geworden en dat geeft deze man weer enigszins wat inhoud in zijn leven.
Typisch ook dat de eerste tweet die ik van hem lees wederom een passage over Trump moet bevatten.
twitter

Hij heeft zelfs een Patreon account, ik vraag mij serieus af wie daar nu voor betaald. Aan de andere kant, blauwe frustraties betalen bijzonder goed. Misschien moet ik een Facebook account starten en janken over DeSantis en zijn beleid.
Doneer 5 euro om DeSantis te stoppen met dat geld kunnen we mensen organiseren om verkiezingen te winnen in Florida.
Zo’n kerel in Australië heeft zo miljoenen verdiend met een BLM scam. Zo heb je ook die witte man Shaun King die pretendeert zwart te zijn en ook goed binnenloopt op donaties etc ondanks het feit dat een blinde kan zien dat hij zo blank is als blanke vla.
  zaterdag 30 april 2022 @ 16:42:21 #252
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204588583
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2022 16:18 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Dit is inderdaad een uitstekend voorbeeld van projectie.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 16:30 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
'Malevolent racist moron' .. haha.

Verder heeft Musk heeft helemaal natuurlijk gelijk, het probleem ligt bij Links. Rechts is nog zo rechts als men tien jaar geleden was. Die culturele normen en waarden zijn niet veranderd.
pi_204588646
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2022 16:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

Verder heeft Musk heeft helemaal natuurlijk gelijk, het probleem ligt bij Links. Rechts is nog zo rechts als men tien jaar geleden was. Die culturele normen en waarden zijn niet veranderd.
Dat klopt, maar dat betekent dat Democraten de hand in eigen boezem moeten steken en dat zal zeker niet gaan gebeuren.
De kiezer zal binnenkort wel laten weten hoe ze over de Democraten denken.
pi_204591735
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2022 16:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

Dat is wel een leuk verzinsel waar je daar poneert, je hebt nooit van de term RINO gehoord? Je zou denken dat iemand die zich zo bezig houdt met rechts in de VS die wel kent.
pi_204592101
Het houdt niet op, niet vanzelf...
pi_204592117
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:33 schreef MoreDakka het volgende:
Het houdt niet op, niet vanzelf...
Nee, maar met wat geluk gaat Musk er met wat moeite voor zorgen :D
  zaterdag 30 april 2022 @ 21:44:04 #257
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204592235
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is wel een leuk verzinsel waar je daar poneert, je hebt nooit van de term RINO gehoord? Je zou denken dat iemand die zich zo bezig houdt met rechts in de VS die wel kent.
Wellicht benoem ik iets in mijn post waar jij als linksgeoriënteerd persoon niet graag mee geconfronteerd wordt, maar een verzinsel betreft het allerminst.
  zondag 1 mei 2022 @ 05:48:11 #258
323401 Kijkertje
met filter
pi_204594964
Dan wordt het hoog tijd dat het Congres daar eens een afspiegeling van wordt!

twitter

[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 01-05-2022 05:55:20 ]
  zondag 1 mei 2022 @ 13:17:53 #259
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204597267
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 13:17 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Context?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 1 mei 2022 @ 13:20:54 #261
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204597301
quote:
Dus de immer doorgesnoven trump jr. denkt een punt te maken wat er niet is?
  zondag 1 mei 2022 @ 14:21:07 #263
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204597835
Doorgesnoven?
pi_204597858
quote:
2s.gif Op zondag 1 mei 2022 13:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dus de immer doorgesnoven trump jr. denkt een punt te maken wat er niet is?
Zoon van Biden zat/zit toch zwaar aan de harddrugs?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_204597882
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 14:23 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Zoon van Biden zat/zit toch zwaar aan de harddrugs?
Ja, maar die mengt zich niet in de Politiek van Pa, zoals Don.jr. dat wel doet.
  zondag 1 mei 2022 @ 15:16:14 #266
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204598393
quote:
6s.gif Op zondag 1 mei 2022 05:48 schreef Kijkertje het volgende:
Dan wordt het hoog tijd dat het Congres daar eens een afspiegeling van wordt!

[ twitter ]
[ afbeelding ]
Buiten het feit dat dit dus wederom alleen kijkt naar het stemgedrag, is die tweede graph bijzonder interessant. Het Congres zou dus over tijd sterk conservatief zijn geworden. Ik ben enorm nieuwschierig hoe men dat wil onderbouwen. Want je kunt toch moeilijk stellen dat de Amerikaanse maatschappij in de jaren 70 een stuk progressiever was dan momenteel het geval is. Voornamelijk op sociaal gebied is dat argument bijna niet te maken. Vanuit dat oogpunt vraag ik mij af wat de concrete pijlers zijn om een bepaald aspect als 'liberal' of 'conservative' te categoriseren.
pi_204604807
Ik gebruik Twitter vanaf 2007, maar ben er wel beetje klaar mee, ten eerst doet men heeeeeeeelemaal niks aan (spam/trol) bots, dat is ook wel te begrijpen want de waarde van zo een platform hangt natuurlijk af van het aantal geregistreerde gebruikers. Daarnaast is het algoritme volstrekt ruk, niet een beetje, maar om eigenlijk alles, of het nou gaat om "geselecteerde" tweets, of trending topics, het is volstrekt kapot.

Wat niet helpt is dat er bijvoorbeeld een goed throttling systeem is voor nieuwe gebruikers, en al helemaal niet voor het aantal te registreren accounts. 1 hele handige oplossing zou zijn: Toon mij geen tweets van users die minder dan 1 jaar op het platform zitten, of: Toon alleen accounts van geverifieerde mensen, maar nee men heeft er lak aan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204604915
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 08:10 schreef raptorix het volgende:
Ik gebruik Twitter vanaf 2007, maar ben er wel beetje klaar mee, ten eerst doet men heeeeeeeelemaal niks aan (spam/trol) bots, dat is ook wel te begrijpen want de waarde van zo een platform hangt natuurlijk af van het aantal geregistreerde gebruikers. Daarnaast is het algoritme volstrekt ruk, niet een beetje, maar om eigenlijk alles, of het nou gaat om "geselecteerde" tweets, of trending topics, het is volstrekt kapot.

Wat niet helpt is dat er bijvoorbeeld een goed throttling systeem is voor nieuwe gebruikers, en al helemaal niet voor het aantal te registreren accounts. 1 hele handige oplossing zou zijn: Toon mij geen tweets van users die minder dan 1 jaar op het platform zitten, of: Toon alleen accounts van geverifieerde mensen, maar nee men heeft er lak aan.
In die zin klinkt het m.i. wel goed dat Musk dat zou willen aanpakken. Echter is identificatie voor mensen iets waarvan ik niet zo gauw weet hoe hij dat dan zou willen doen zonder het bedrijf kapot te maken. Misschien dat een identificatie door een derde partij zou werken, dus dat je een paypal account of bankrekening moet koppelen oid?
pi_204604969
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 08:33 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
In die zin klinkt het m.i. wel goed dat Musk dat zou willen aanpakken. Echter is identificatie voor mensen iets waarvan ik niet zo gauw weet hoe hij dat dan zou willen doen zonder het bedrijf kapot te maken. Misschien dat een identificatie door een derde partij zou werken, dus dat je een paypal account of bankrekening moet koppelen oid?
Er is een hele mooie blockchain oplossing gemaakt, zal de naam niet noemen omdat ik daar direct belang in heb, maar concept is dat je je zelf bij een betrouwbare partij verifieert, vervolgens kun je met een token je zelf identificeren bij een partij als Twitter zonder dat je hierbij je identiteit bekent maakt, maar wel bewijst: Goh ik ben een echt mens, in deze techniek zitten nog meer handigheidjes die dit soort problemen oplossen. Maar goed er zijn genoeg technische mogelijkheden om het probleem op te lossen.
pi_204605017
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 08:40 schreef raptorix het volgende:

[..]
Er is een hele mooie blockchain oplossing gemaakt, zal de naam niet noemen omdat ik daar direct belang in heb, maar concept is dat je je zelf bij een betrouwbare partij verifieert, vervolgens kun je met een token je zelf identificeren bij een partij als Twitter zonder dat je hierbij je identiteit bekent maakt, maar wel bewijst: Goh ik ben een echt mens, in deze techniek zitten nog meer handigheidjes die dit soort problemen oplossen. Maar goed er zijn genoeg technische mogelijkheden om het probleem op te lossen.
Techniek zou denk ik niet het probleem zijn hier, ik doel meer op sociale acceptatie. Ook nu zou je bv. simpel een scan van een paspoort kunnen sturen ter identificatie. Technisch goed te doen, maar ik denk niet dat mensen Twitter belangrijk genoeg vinden om dat te doen. In die zin zou het koppelen van een bankrekening of credit card ofzo wel laagdrempeliger zijn of misschien (ook) een blockchain oplossing, hoewel dat op dit moment (nog) niet heel breed geaccepteerd is voor zoiets.
  maandag 2 mei 2022 @ 08:56:27 #271
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204605040
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 08:10 schreef raptorix het volgende:

Ik heb geen Twitter, maar heb dat met Facebook (ja ouwe gen z). Waarom kan ik niet gewoon kiezen om alles van vrienden in chronologische volgorde te zien? En alles van groepen chronologisch per groep?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204605042
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 08:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Techniek zou denk ik niet het probleem zijn hier, ik doel meer op sociale acceptatie. Ook nu zou je bv. simpel een scan van een paspoort kunnen sturen ter identificatie. Technisch goed te doen, maar ik denk niet dat mensen Twitter belangrijk genoeg vinden om dat te doen. In die zin zou het koppelen van een bankrekening of credit card ofzo wel laagdrempeliger zijn of misschien (ook) een blockchain oplossing, hoewel dat op dit moment (nog) niet heel breed geaccepteerd is voor zoiets.
Je moet hierbij niet onderschatten dat Twitter een belangrijk medium is voor activisten die niet altijd onder hun eigen naam willen spreken, daarom zou het fijn zijn dat het wel anoniem kan, maar wel gevalideerd. Een andere manier is om er een prijs aan te hangen, maar dat maakt het voor mensen in lage lonen landen weer erg lastig.
  maandag 2 mei 2022 @ 16:00:44 #273
65846 Bocaj
47th President.
pi_204608395
Deze al langs gekomen?
twitter
pi_204609651
twitter

Het vrije woord is nu blijkbaar extreem rechts, deze mensen zijn de waanzin voorbij.
  maandag 2 mei 2022 @ 22:05:24 #275
323401 Kijkertje
met filter
pi_204611769
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 18:18 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Het vrije woord is nu blijkbaar extreem rechts, deze mensen zijn de waanzin voorbij.
Waanzin? Jouw conclusie is waanzin. Het is extreem rechts als op rechts desinformatie verspreid wordt en dat heeft niets te maken met het vrije woord. Elon Musk lult ook gewoon uit zijn nek zonder enige context of onderbouwing.

Reactie Mehdi Hasan:

twitter

twitter

[ Bericht 20% gewijzigd door Kijkertje op 03-05-2022 00:53:48 ]
  dinsdag 3 mei 2022 @ 05:25:10 #276
323401 Kijkertje
met filter
pi_204612853
twitter
pi_204612883
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 08:56 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik heb geen Twitter, maar heb dat met Facebook (ja ouwe gen z). Waarom kan ik niet gewoon kiezen om alles van vrienden in chronologische volgorde te zien? En alles van groepen chronologisch per groep?
De gebruiker staat bij social media toch al jaren niet meer op 1. Facebook is een reclamesite voor bedrijven, niet om leuk contact te onderhouden met je vrienden. Net als Instagram (helft gebruikers sex en spambots/dode accounts).

En Twitter komt nog het dichts bij een kippenhok.
pi_204614389
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 06:27 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
De gebruiker staat bij social media toch al jaren niet meer op 1. Facebook is een reclamesite voor bedrijven, niet om leuk contact te onderhouden met je vrienden. Net als Instagram (helft gebruikers sex en spambots/dode accounts).

En Twitter komt nog het dichts bij een kippenhok.
Nooit op een gestaan naar mijn mening en dat is ook niet verbazingwekkend gegeven het verdienmodel. Het zijn advertentie mediums, tenslotte.
pi_204615152
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 11:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nooit op een gestaan naar mijn mening en dat is ook niet verbazingwekkend gegeven het verdienmodel. Het zijn advertentie mediums, tenslotte.
De eerste jaren wel, want toen kon men het nog maken om niks te verdienen. Onder het motto eerst zoveel mogelijk gebruikers binnenharken.

Als de aandeelhouders op een gegeven moment klagen dat er sinds begin oprichting nog geen winst is gemaakt, er niet eens een verdienmodel is, dan stapsgewijs valt de hele zooi uit elkaar.

Tiktok heeft het slimmer gespeelt door hun normale content al als reclamebites aan te bieden. :')
pi_204615929
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 12:39 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
De eerste jaren wel, want toen kon men het nog maken om niks te verdienen. Onder het motto eerst zoveel mogelijk gebruikers binnenharken.

Als de aandeelhouders op een gegeven moment klagen dat er sinds begin oprichting nog geen winst is gemaakt, er niet eens een verdienmodel is, dan stapsgewijs valt de hele zooi uit elkaar.

Tiktok heeft het slimmer gespeelt door hun normale content al als reclamebites aan te bieden. :')
Maar het doel van gebruikers binnen halen is om ze te kunnen monetizen. Daar draait het binnenhalen om. En monetizen is niet per se winst maken.

Winst is vaak niet eens het doel, ik heb er zelf persoonlijk ervaring mee, het doel is om genoeg massa te krijgen om er dan geld mee binnen te harken door het bedrijf of een deel ervan in de vorm van aandelen te verkopen. Dat is exact wat Dorsey gedaan heeft maar ook Zuckerman heeft het zo gespeeld. De grondleggers van Google idem.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 20:38:44 #281
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204693443
https://www.telegraaf.nl/(...)erugkeren-op-twitter
https://finance.yahoo.com(...)itter-180003741.html
Trum p mag ook weer twitteren

Ik vraag me af wie straks de baas is in de USA , als Elon Musk je zomaar de mond kan snoeren

[ Bericht 21% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2022 20:45:23 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_204693827
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 20:38 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)erugkeren-op-twitter
https://finance.yahoo.com(...)itter-180003741.html
Trum p mag ook weer twitteren

Ik vraag me af wie straks de baas is in de USA , als Elon Musk je zomaar de mond kan snoeren
Denk niet dat Trump terugkeert. Dat zou de doodsteek zijn voor z'n eigen platform.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2022 20:56:00 ]
pi_204724744
Twitter’s head of consumer product fired
Twitter CEO fires two top executives, freezes hiring
https://news.ycombinator.com/item?id=31356525

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204730629
Tesla is 40% van zijn waarde kwijt en ik heb begrepen dat Musk veel in crypto heeft gedaan en dus cash aan het bloeden is.
Denken jullie dat dit een probleem gaat worden bij de overname?
pi_204732891
twitter

MuskGod , aandeel keldert :P
pi_204733604
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 12:51 schreef Dutch_view het volgende:
[ twitter ]

Pump&dump god?

Zou twitter hierdoor trouwens niet juist meer waard zijn dan eerder gedacht even los van de gekelderde beurskoers. Als dat cijfer klopt is kennelijk het bereik groter dan gedacht...(en de opbrengst per echte gebruiker lager / meer groeimogelijkheid)
pi_204733625
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 14:01 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Pump&dump god?

Zou twitter hierdoor trouwens niet juist meer waard zijn dan eerder gedacht even los van de gekelderde beurskoers. Als dat cijfer klopt is kennelijk het bereik groter dan gedacht...(en de opbrengst per echte gebruiker lager / meer groeimogelijkheid)
Of er is geen manier om Twitter winstgevend te maken, tenslotte heeft Twitter nog nooit winst gemaakt, zelfs niet met deze aantallen als dat klopt.
pi_204733742
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 14:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Of er is geen manier om Twitter winstgevend te maken, tenslotte heeft Twitter nog nooit winst gemaakt, zelfs niet met deze aantallen als dat klopt.
Twitter heeft in 2018 en 2019 winst gemaakt. Ik kan het me overigens ook moeilijk voorstellen dat het niet (meer) winstgevend te maken is, met zo'n gigantisch bereik als ze hebben en in principe lage kosten. Maar ok, heb er verder de ballen verstand van.
pi_204733810
quote:
[ twitter ]

Vrijwel alles keldert momenteel he. Dit zijn de grote index fondsen afgelopen week.

Maak je maar vast op voor een nieuwe financiele crisis.
pi_204733889
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 14:21 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Vrijwel alles keldert momenteel he. Dit zijn de grote index fondsen afgelopen week.

[ afbeelding ]

Maak je maar vast op voor een nieuwe financiele crisis.
Ja no shit, dat is het kapitalistische systeem hobbel van crisis naar crisis en de rijksten worden rijker.
Tesla 6% in + vandaag nu duidelijk wordt dat Musk weer een pump en dump aan het proberen is.
pi_204734083
quote:
[ twitter ]

Muskgod heeft ook een zooitje crypto. Muskgod ook minder waard.
pi_204736105
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 14:01 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Pump&dump god?

Bij twitter gaat het niet alleen om de gebruikers maar vooral om het gebruik. Het mag dan wel zijn dat 95% van de users daadwerkelijke mensen zijn, maar alsnog is minder dan 10% van de gebruikers verantwoordelijk voor 99% van de tweets (grove schatting).
pi_204753035
Musk postte net dat het "ownen van de libs" best een dure grap is. Dat kan kloppen, twee onderzoeken van de SEC en een miljard moeten betalen omdat de koop niet doorgaat gaat aardig in de papieren lopen. En oh ja, ik voel me ook heel erg geownd. Ja, sure, whatever.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2022 23:26:16 ]
pi_204760017
twitter

Interessant draadje over de afkoopsom van 1 miljard die Musk moet betalen als de deal niet doorgaat en waarom Twitter naar de rechter kan stappen om dat bedrag te verveelvoudigen.

twitter

twitter

twitter
pi_204778976
Ik denk niet dat dit zonder gevolgen blijft voor Musk.

twitter
  dinsdag 17 mei 2022 @ 15:55:04 #296
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204779882
Het is wel heel belangrijk om goede cijfers te hebben over het aantal nep accounts, aangezien je profielen/data koopt.

Aan de andere kant had Musk dit ook niet publiekelijk kunnen laten onderzoeken voor ie een aanbod deed natuurlijk...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204779907
De rechter zal oordelen dat het pas bij 40% bots tot een probleem van Twitter gemaakt gaat worden. Dat is uiteraard niet het geval, dus Musk moet zijn portemonnee trekken en 43 miljard dollars lappen.

Wil hij dat niet? ---> zie de thread die ik eerder postte.
pi_204779986
20 fake/spam accounts? LOL, ik acht het eerder ergens tussen de 30-50 procent, misschien meer.
pi_204780172
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 15:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is wel heel belangrijk om goede cijfers te hebben over het aantal nep accounts, aangezien je profielen/data koopt.

Aan de andere kant had Musk dit ook niet publiekelijk kunnen laten onderzoeken voor ie een aanbod deed natuurlijk...
Hij heeft zelf afstand gedaan van dur diligence. Volgens een prof die huer aangehaald wordt kon het wel eens lastig worden voor Musk om er onder uit te komen... https://www.barrons.com/a(...)ter-deal-51652470871
pi_204780288
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 16:08 schreef raptorix het volgende:
20 fake/spam accounts? LOL, ik acht het eerder ergens tussen de 30-50 procent, misschien meer.
Dit gaat om monetizeable accounts, niet alle accounts zoals ik het begreep

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2022 16:42:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')