quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:10 schreef Metalfrost het volgende:
Het lijkt net alsof ouders hun eigen kinderen niet meer mogen kunnen opvoeden.
Stukje opvoeding van de ouders. Daar begint het.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:10 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
obesitas rijst de pan uit.
Mag dus wat aan gedaan worden.
ah je bent dus een tokkie?quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:11 schreef Tyr80 het volgende:
Vandaag een patatje oorlog XL extra voor mijn beide kinderen dan.
Jij gaat van het standpunt uit 'kinderen zijn te dik'. Maar grenzen aangeven wat wel en niet mag, dat is toch echt aan de ouders.quote:
Kun je nagaan hoe erg het tegenwoordig is als de overheid zo ver moet ingrijpen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:12 schreef Gunner het volgende:
Dit moet toch wel de meest ultieme vorm van betutteling zijn.
Ze moeten dat helemaal niet.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:13 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe erg het tegenwoordig is als de overheid zo ver moet ingrijpen.
Hoezo 'dus' en hoezo 'wat'?quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:10 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als tokkie-ouders die hun kinderen thuis voor hun 18e al alcohol geven. Dat houd je toch.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:12 schreef Gunner het volgende:
Dit moet toch wel de meest ultieme vorm van betutteling zijn en heeft geen zak met opvoeden te maken. Dan flikkeren ze thuis die zooi wel in de frituur toch.
Maakt niet uit. Ieder frietje is er 1 teveel. Het is levensgevaarlijk.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:19 schreef Gehrman het volgende:
Hoevaak eten kinderen nou werkelijk patat. Er kan beter eens wat gedaan worden aan tegen suiker producten.
Wat een flauwekul.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:16 schreef fubaaar22 het volgende:
Mooi dat er een onderklasse ontstaat, zelf verdiend en weten ze meteen hun plek.
Dit ja. In patat zitten tenminste nog goede voedingsstoffen. Snoep, frisdrank etc. is 100% rommel.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:19 schreef Gehrman het volgende:
Hoevaak eten kinderen nou werkelijk patat. Er kan beter eens wat gedaan worden aan tegen suiker producten.
Snoep en koek ook verbiedenquote:Op dinsdag 19 april 2022 10:21 schreef Farenji het volgende:
Alsof "fastfood" het enige ongezonde voer is, en alsof fastfood ook altijd ongezond is. Je kan beter een patatje met een frikandel eten, dan een pak stroopwafels.
The only excercise you get is jumping to conclusions.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:16 schreef fubaaar22 het volgende:
Ik moet wel lachen alle paupers die hierbij gaan steigeren want overheid mag helumaaal niet beslissen voor mij.
Ondertussen janken de paupers wel dat ze energie niet meer kunnen betalen, boodschappen en brandstof duurder worden en zorgverzekering.
Mooi dat er een onderklasse ontstaat, zelf verdiend en weten ze meteen hun plek.
Patat uit de airfryerquote:Op dinsdag 19 april 2022 10:27 schreef Erasmus het volgende:
Dan bied je toch lekker patat uit de oven aan ipv uit de frituur? Om meteen alles maar te verbieden ipv goede alternatieven te zoeken.
Plus wie de fuck gaat er naar de Mac om gezond te eten
Dit. Het verplichten van ID om eten te kunnen kopen is pure africhting teneinde een maatschappij waarbij je voor elke handeling iets moet bewijzen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:19 schreef Gehrman het volgende:
Ik vroeg me dat lang geleden nog eens af: zou een airfrysnackbar geen succes kunnen zijn?quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:27 schreef Erasmus het volgende:
Dan bied je toch lekker patat uit de oven aan ipv uit de frituur? Om meteen alles maar te verbieden ipv goede alternatieven te zoeken.
Plus wie de fuck gaat er naar de Mac om gezond te eten
Sowieso alcohol voor iedereen verbieden. En iedereen verplichten om twee keer per week naar de sportschool te gaan en op de fiets of lopend naar het werk / de winkels /school. En dan gewoon zo'n ouderwetse fiets he, geen elektrische dat is ook absoluut niet toegestaanquote:Op dinsdag 19 april 2022 10:32 schreef pokkerdepok het volgende:
toen ze voor de rokers gingen vond iedereen het prima.
dus daarom ben ik voor, verbieden die patat.
autos ook verbieden, ook erg schadelijk. en bier.
Zal wel weer met een QR-code geimplementeerd worden.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:31 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dit. Het verplichten van ID om eten te kunnen kopen is pure africhting teneinde een maatschappij waarbij je voor elke handeling iets moet bewijzen.
De grap is trouwens dat notenallergie is toegenomen doordat we er met kinderen spastischer mee zijn omgegaan.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:34 schreef MizzezAmy het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar dat breder pakket. Neem aan dat alle producten met suiker dan ook verboden gaan worden, maar mag zoetstof dan nog wel? Volgens mij zijn voedingsdeskundigen er zelf nog niet eens over uit wat nu wel en niet gezond is. Met alle lactose en gluten intoleranties, kunnen we die ook maar beter vermijden. Dan lijkt het me wel verstandig om paleo te gaan eten. Al ken ik ook veel mensen met een noten allergie. Moeilijk hoor, gelukkig heeft het CDA een wetenschappelijk instituut wat wel weet wat goed voor ons is.
nou dat gaat wel te ver vind ikquote:Op dinsdag 19 april 2022 10:34 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Sowieso alcohol voor iedereen verbieden. En iedereen verplichten om twee keer per week naar de sportschool te gaan en op de fiets of lopend naar het werk / de winkels /school. En dan gewoon zo'n ouderwetse fiets he, geen elektrische dat is ook absoluut niet toegestaan
Koffie ook meteen verbieden. En vlees. En snoep. En ijsjes. En chips/zoutjes. En wijn natuurlijk. Kunnen de supermarkten ook meteen 3/4 kleiner.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:34 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Sowieso alcohol voor iedereen verbieden. En iedereen verplichten om twee keer per week naar de sportschool te gaan en op de fiets of lopend naar het werk / de winkels /school. En dan gewoon zo'n ouderwetse fiets he, geen elektrische dat is ook absoluut niet toegestaan
Daarmee kunnen ze alle kanten op inderdaad. Een verbod op fastfood tussen 08-00 tot 18:00. QR code die maar 1x per maand werkt bij de McDonalds.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zal wel weer met een QR-code geimplementeerd worden.
Gaat nog lang niet ver genoeg.quote:
Deze man snapt het.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:37 schreef Danny het volgende:
[..]
Koffie ook meteen verbieden. En vlees. En snoep. En ijsjes. En chips/zoutjes. En wijn natuurlijk. Kunnen de supermarkten ook meteen 3/4 kleiner.
Wel een goeie manier om ze tegen de VVD op te zetten natuurlijk, behalve dat dit debiele idee van het CDA afkomstig is.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:38 schreef LXIV het volgende:
Ik geniet van dit soort berichten. Heb het artikel meteen naar mijn kinderen geappt met de mededeling dat vanaf 1 mei het VERBODEN is voor kinderen om nog langer friet te eten en dat Mark Rutte dit bedacht heeft.
Ze geloven het na al die corona-onzin ook nog, dus ze zijn nu ontstemd.
Morgen ga ik broccoli voor ze koken en haal dan voor mezelf een frietje. "Sorry jongens, maar dit moet van de regering, het is het beste voor jullie"
De natte droom van het CDA.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:32 schreef pokkerdepok het volgende:
quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:38 schreef LXIV het volgende:
Ik geniet van dit soort berichten. Heb het artikel meteen naar mijn kinderen geappt met de mededeling dat vanaf 1 mei het VERBODEN is voor kinderen om nog langer friet te eten en dat Mark Rutte dit bedacht heeft.
Morgen ga ik broccoli voor ze koken en haal dan voor mezelf een frietje. "Sorry jongens, maar dit moet van de regering, het is het beste voor jullie"
Op zich wel handig als het gecombineerd kan worden met je medisch dossier die dagelijks geüpdate wordt met gegevens over je gewicht, bloedruk ed.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zal wel weer met een QR-code geimplementeerd worden.
Kun je net zo goed mensen verbiedenquote:Op dinsdag 19 april 2022 10:32 schreef pokkerdepok het volgende:
First they came for the Communistsquote:Op dinsdag 19 april 2022 10:32 schreef pokkerdepok het volgende:
Volgens mij rouleren ze de ongewilde plannen gewoon zodat de electorate schade per partij beheersbaar blijft.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:39 schreef Danny het volgende:
[..]
Wel een goeie manier om ze tegen de VVD op te zetten natuurlijk, behalve dat dit debiele idee van het CDA afkomstig is.
En terecht ook. Patat is niet te eten.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:09 schreef aloa het volgende:
[ twitter ]
Hier maakt het CDA geen vrienden mee
Als het voorgestelde plan het voorgestelde probleem niet oplost, tot wat dient het geboden plan dan?quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:44 schreef MichaelScott het volgende:
Ja, want het probleem ligt bij dat ene patatje in de week en niet bij een ongezond voedings- en/of leefpatroon.![]()
De snoepreep in de lunchtrommel, de liters frisdrank per dag en het alleen maar voor de spelcomputer zitten los je hier niet mee op.
Het is een vorm van morele zelfbevrediging, inherent zo lijkt het aan de christelijke partijen. Vroeger had je de kerk die machtig was en de mens tot in detail vertelde hoe ze hun leven wel en niet mochten inrichten. Daar hebben we gelukkig grotendeels mee afgerekend, maar omdat die neiging om van bovenaf de burger aan het handje te willen nemen en voor te schrijven hoe het allemaal zou moeten er blijkbaar nog steeds niet helemaal uit is, krijg je de CDA'tjes en CU'tjes van deze wereld die zo nu en dan met dit soort bemoeiballonnetjes komen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De natte droom van het CDA.
Gewoon alles wat ook maar een beetje leuk is verbieden, zodat we allemaal in onze beste gezondheidheid het beste, langste en hardste kunnen werken voor onze broodheren, die toevallig ook CDA stemmen.
Dit.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:47 schreef nixxx het volgende:
Religie is wmb nog schadelijker, laat het C-DA zichzelf daarom maar opheffen.
https://www.gelderlander.(...)elbrownies~aec0ffba/quote:Startup InsectImpact wilt het taboe op consumptie van insecten doorbreken met krekelbrownies
VALLEI - De Wageningse startup InsectImpact wil met krekelbrownies het taboe op insectenconsumptie verbreken. ,,Als de brownie mensen goed smaakt, wordt de stap naar een insectenburger een stuk kleiner.”
Manon Bastidas 12-04-22, 07:00
0 REACTIES
Veel mensen vinden insecten maar griezelige beestjes en gruwelen bij het idee om ze te eten. Jammer, vindt voorzitter Vincent Vegt van InsectImpact. ,,Insecten zijn een duurzaam alternatief voor vlees. Ze zijn rijk aan eiwitten en hebben veel minder voer, ruimte en water nodig”, legt hij uit.
Vegt snapt best dat niet iedereen staat te springen om zijn tanden in een gefrituurde krekel te zetten. ,,Onze uitdaging is om het taboe rond het eten van insecten te doorbreken. Het is belangrijk om mensen daar op een laagdrempelige manier kennis mee te laten maken. Daarom hebben wij de insectenbrownie ontwikkeld.”
maar wel met mayo hoop ik, anders is het niet te vreten.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)elbrownies~aec0ffba/
Hier willen ze uiteindelijk naar toe. Dat kinderen ipv op vrijdag friet krijgen ze spinnen, torren en maden moeten eten. Met brocolli.
Heb ook altijd het idee gehad dat de afgelopen 20 jaar het nare conservatieve deel van de (westerse) wereld wraak probeert te nemen voor het "onrecht" dat hun is aangedaan in de jaren 60-90. Want al die vrijheid, dat moeten we kennelijk maar niet willen met z'n allen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is een vorm van morele zelfbevrediging, inherent zo lijkt het aan de christelijke partijen. Vroeger had je de kerk die machtig was en de mens tot in detail vertelde hoe ze hun leven wel en niet mochten inrichten. Daar hebben we gelukkig grotendeels mee afgerekend, maar omdat die neiging om van bovenaf de burger aan het handje te willen nemen en voor te schrijven hoe het allemaal zou moeten er blijkbaar nog steeds niet helemaal uit is, krijg je de CDA'tjes en CU'tjes van deze wereld die zo nu en dan met dit soort bemoeiballonnetjes komen.
Absoluut.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Edit: daarbij vind ik wel dat dat morele vingertje maar selectief wordt geheven. Onethisch beleid op bijvoorbeeld de arbeids- en woningmarkt wordt bijvoorbeeld vaak zonder al teveel kritiek gesteund binnen de coalitie. Ga daar dan eens voor staan, als je dan toch zogenaamd zo begaan bent met het welzijn.
Goed ideequote:Op dinsdag 19 april 2022 10:38 schreef LXIV het volgende:
Ze worden dikker van de mayonaise en pindasaus, dan van de patat zelf.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:00 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vind het wel een goed idee. Overgewicht is een ernstig probleem en je kinderen friet/patat geven is een middelvinger naar de zorg.
Klap in het gezichtquote:Op dinsdag 19 april 2022 11:00 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vind het wel een goed idee. Overgewicht is een ernstig probleem en je kinderen friet/patat geven is een middelvinger naar de zorg.
Helaas is het budget van de fastfood industrie vele male groter. Die voorlichting van de overheid gaat daar nooit tegenop kunnen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:12 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Jij gaat van het standpunt uit 'kinderen zijn te dik'. Maar grenzen aangeven wat wel en niet mag, dat is toch echt aan de ouders.
Met voorlichting laat je de ouders inzien dat bepaalde stoffen leiden tot overgewicht, niet door dingen te gaan verbieden.
Ik neem aan dat het CDA dit wil verbieden.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:04 schreef Farenji het volgende:
Ik ga alvast een illegale frituur beginnen waar kinderen clandestien patat kunnen kopen. Is ook een mooie gelegenheid om ze meteen wapens en drugs te verkopen.
Ze mogen het wel eten, maar niet kopen, is het voorstel.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:38 schreef LXIV het volgende:
Dat is stap 2quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:07 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ze mogen het wel eten, maar niet kopen, is het voorstel.
Dit.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:02 schreef aloa het volgende:
[..]
Ze worden dikker van de mayonaise en pindasaus, dan van de patat zelf.
quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:00 schreef Sapstengel het volgende:
Echt overgewicht valt imo onder mishandeling/verwaarlozing dus misschien kan er - via de schoolarts - iets in die hoek gevonden worden om te doen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:17 schreef monkyyy het volgende:
Overigens kan beleid om onnodige ongezondheid te voorkomen alleen maar waarderen, kost ons uiteindelijk minder zorgcentjes en voorkomt een hoop leed. Maar met dit soort voorstellen bereik je het averechts effect en jaag je mensen de meteen kast op.
Ik eet zelfs al een jaar of 40 elke vrijdagavond frietjes.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]![]()
Alles met mate. Kinderen worden heus niet slechter van een frietje eens in de maand.
Kun je nagaan hoe dik jouw middelvinger naar de zorg is!quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik eet zelfs al een jaar of 40 elke vrijdagavond frietjes.
Inderdaad. Zou zelfs niet eens weten hoe een ziekenhuis er van binnen uitziet.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe dik jouw middelvinger naar de zorg is!
Vind het CDA ook wel erg stil over het verbieden van enorme rotzooi als microplastics.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:22 schreef raptorix het volgende:
Laat ze eerst eens druk maken om troep als HFCS dat in alle kut producten van de multinationals word gestopt.
Wat te idioot is is dat kinderen van 8 al zo dik zijn dat hun badpak of broekje half op de kont zit omdat ze een maat voor volwassenen nodig hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:13 schreef Gibson88 het volgende:
What the fuckDit is te idioot voor woorden.
Dat komt niet door alleen patat. Dat komt door ouders die niet fatsoenlijk kunnen of willen koken. Misschien dat het CDA daar gewoon iets mee moet doen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:26 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat te idioot is is dat kinderen van 8 al zo dik zijn dat hun badpak of broekje half op de kont zit omdat ze een maat voor volwassenen nodig hebben.
Goed verhaal. Dan zet je een aantekening in de BRP bij de mensen die geen patat meer mogen kopen omdat ze ziekvet zijn en laat je een ID overleggen bij aankoop. Opgelost.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:10 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Ze hebben geprobeerd het in de doofpot te stoppen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:59 schreef Haags het volgende:
Ze zijn met de 1 april grappen wel erg laat bij het CDA.
Het bericht heeft het woord patat ook niet genoemd dat maakt de NOS er van.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat komt niet door alleen patat. Dat komt door ouders die niet fatsoenlijk kunnen of willen koken. Misschien dat het CDA daar gewoon iets mee moet doen.
Nee.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:37 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
De grap is trouwens dat notenallergie is toegenomen doordat we er met kinderen spastischer mee zijn omgegaan.
Dan zou ik pleiten voor een app met een QR-code, die elk x maanden verloopt. En dan moet je opnieuw op de weegschaal om een vinkje te krijgenquote:Op dinsdag 19 april 2022 11:28 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Goed verhaal. Dan zet je een aantekening in de BRP bij de mensen die geen patat meer mogen kopen omdat ze ziekvet zijn en laat je een ID overleggen bij aankoop. Opgelost.
Nog een beter idee!quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:31 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan zou ik pleiten voor een app met een QR-code, die elk x maanden verloopt. En dan moet je opnieuw op de weegschaal om een vinkje te krijgen
Met een beetje pech is die zak chips het volgende waar CDA & consorten zich over gaan buigen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:29 schreef Aether het volgende:
Ouders die hun kleuter een zak chips of roze koek geven maar op fastfood komt een minimumleeftijd
En is dat de schuld van het friet of de ouders ?quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:26 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat te idioot is is dat kinderen van 8 al zo dik zijn dat hun badpak of broekje half op de kont zit omdat ze een maat voor volwassenen nodig hebben.
Aviko krijgt straks een rechtszaak van 10 miljard aan de broek van gütmenschen van het CDA.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:33 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
En is dat de schuld van het friet of de ouders ?
Ik denk dat het gebruik van kliklijnen hier heel effectief kan zijn. Eventueel met een passende geldelijke beloning voor de melder.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:32 schreef JeMoeder het volgende:
Nog een leuke. Hoe gaan ze controleren of ik mijn kind patat geef of niet? Haal het op zonder mijn kind. Of moet er dan eerst een agent worden opgeroepen om bij mij thuis te kijken of er misschien een kind patat eet?
Tijd dat het CDA gecanceld wordt.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:34 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Aviko krijgt straks een rechtszaak van 10 miljard aan de broek van gütmenschen van het CDA.
Hoe weet je dat je je kind geen alcohol geeft of sigaretten?quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:32 schreef JeMoeder het volgende:
Nog een leuke. Hoe gaan ze controleren of ik mijn kind patat geef of niet? Haal het op zonder mijn kind. Of moet er dan eerst een agent worden opgeroepen om bij mij thuis te kijken of er misschien een kind patat eet?
Dat lijk me, als er ook maar enigszins iets van bewustzijn aanwezig is, nou niet zo'n heel grote opgave.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:37 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hoe weet je dat je je kind geen alcohol geeft of sigaretten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 83% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2022 11:43:35 ]
Die daar sowieso al bijna nooit komen. Althans patat eet ik uiteraard wel maar niet van een fastfood zoals een McDreck. Maar daarmee moet je dit natuurlijk niet verbieden.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:40 schreef Marsenal het volgende:
De max donals alleen nog voor volwassenen![]()
![]()
![]()
Dan kun je inderdaad beter voor een goede zalmsalade gaan.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:44 schreef GGMM het volgende:
Dan gaan mensen hun eigen hamburgers maken
[ afbeelding ]
Dat lijkt me nog slechter voor de gezondheid.
Dat is een slecht argument want dan kun je de verkoop van drugs ook wel tolereren omdat mensen anders zelf gaan experimenteren met het fabriceren van slechte drugs.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:44 schreef GGMM het volgende:
Dan gaan mensen hun eigen hamburgers maken
[ afbeelding ]
Dat lijkt me nog slechter voor de gezondheid.
Verbod op het CDA, probleem opgelost.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:09 schreef aloa het volgende:
[ twitter ]
Hier maakt het CDA geen vrienden mee
De kans is groot dat CU of SGP het hierover helemaal niet eens zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat je in je bubbel op dit idee komt is tot daar aan toe, maar dat ze dan ook nog eens menen dat het een serieuze optie is om het zo de wereld in te slingeren is wel tekenend.
Maar goed het is weer eens het grrrrristelijke belerende vingertje.
Nee, verboden te halen bij de snackbar, dat betekent dus dat de mensen die nog geen frituurpan of airfryer hebben er een gaan kopen, ze zakken met patat in de vriezer hebben liggen en die pubers dus thuis wel een patatje bakken, ouders werken toch dus ze hebben het rijk alleen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:05 schreef summer2bird het volgende:
Je zou denken dat als de overheid wil dat mensen gezonder gaan eten dat ze de belasting eens weghalen van groente en fruit.
Nee maar laten we gezinnen straffen door patat verboden te maken!
Dat is uiteindelijk een taak voor de opvoeder en dat kan met voorlichting aan ouders, aan leerlingen en deels ook via een schoolarts.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:03 schreef EinarBoe het volgende:
In de basis niet eens zo'n gek idee. Verbieden is wel heel resoluut, maar echt eens werk maken van gezonder eten is wel nodig.
Dat doen de Christenen van de Christen Democratisch Appèl wel voor u.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:10 schreef Metalfrost het volgende:
Het lijkt net alsof ouders hun eigen kinderen niet meer mogen opvoeden.
Dan kan je altijd nog een zak aardappelen halen van 2 euro en zelf je frietjes snijden.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:07 schreef leeell het volgende:
Gewoon 15 procent extra belasting heffen op fast food, net als alcohol accijnzen. Hoeft geen leeftijdsgren op.
Nee, kinderen van zes een half jaar in de gevangenis gooien is beter dan dat ze op vrijdag een keer frietjes mogen zeker.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:03 schreef EinarBoe het volgende:
In de basis niet eens zo'n gek idee. Verbieden is wel heel resoluut, maar echt eens werk maken van gezonder eten is wel nodig.
Zo was het bij ons thuis ook toen ik opgroeide, een keer per week bakte moeders patat, met een kroketje of een frikandel erbij, en daar bleef het dan bij. Echt iets om je als CDA druk over te maken.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, kinderen van zes een half jaar in de gevangenis gooien is beter dan dat ze op vrijdag een keer frietjes mogen zeker.
En dat je bij een rood vinkje niet naar het buitenland mag reizen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:46 schreef raptorix het volgende:
Wellicht dat ze een handige app kunnen maken die bijhoud hoeveel snacks je hebt gegeten, 1 dat je een groen of rood vinkje krijgt.
En nu zit je op FOK… dat had dus voorkomen kunnen wordenquote:Op dinsdag 19 april 2022 12:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zo was het bij ons thuis ook toen ik opgroeide, een keer per week bakte moeders patat, met een kroketje of een frikandel erbij, en daar bleef het dan bij. Echt iets om je als CDA druk over te maken.
Jij ook, dus jij en ik hebben ook veel patatjes gegetenquote:Op dinsdag 19 april 2022 12:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
En nu zit je op FOK… dat had dus voorkomen kunnen worden
En al de verslaggevers op fotojacht naar snackende CDA-kamerledenquote:Op dinsdag 19 april 2022 12:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Leuk proefballonnetje, het CDA wil dus ook z'n laatste kiezers wegjagen.
De bevolking gezonder aan het eten krijgen lijkt me een nobel streven, maar dit is niet de manier. Want zoals hier al eerder aangestipt werd; dan flikkeren ze toch gewoon thuis de frituur vol, of wil het CDA ook achter de voordeur meekijken?
Daarnaast, hoe ga je dit uitvoerbaar maken? Wat doe je dan met snoepwinkels, ijssalons, supermarkten en andere suikerhoudende producten, overal leeftijdscontrole? De zakken diepvries friet en magnums achter slot en grendel?
En de gemeentes hebben vast wel de capaciteit om daar even op te gaan handhaven?
Mmm... mijn kind is 3,5. Ik denk dat ik dat wel zeker weet.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:37 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hoe weet je dat je je kind geen alcohol geeft of sigaretten?
Suikertaks bestaat al lang.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:00 schreef Fok-it het volgende:
Kom gewoon eens met die suikertaks, veel effectiever
Het feit dat mensen niet weten dat die bestaat houdt dus in dat die suikertaks veel te laag is.quote:
Vertelquote:
Vraag me af waaromquote:Op dinsdag 19 april 2022 13:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah zie dat die in 1993 is afgeschaft.
Het feit dat mensen zomaar iets roepen zonder er verstand van te hebben houdt dus in dat het schoolsysteem failliet isquote:Op dinsdag 19 april 2022 13:05 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het feit dat mensen niet weten dat die bestaat houdt dus in dat die suikertaks veel te laag is.
Volgens mij een beetje ouderwets dingetje wat waarschijnlijk niet rendabel meer was.quote:
Dan kopen papa en mama de sigarettenquote:Op dinsdag 19 april 2022 10:12 schreef Gunner het volgende:
Dit moet toch wel de meest ultieme vorm van betutteling zijn en heeft geen zak met opvoeden te maken. Dan flikkeren ze thuis die zooi wel in de frituur toch.
Want dat zijn de twee keuzes die er zijn!quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, kinderen van zes een half jaar in de gevangenis gooien is beter dan dat ze op vrijdag een keer frietjes mogen zeker.
Het kromme is, dat al dat fast food al is gesubsidieerd.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:07 schreef leeell het volgende:
Gewoon 15 procent extra belasting heffen op fast food, net als alcohol accijnzen. Hoeft geen leeftijdsgren op.
De suikertaks is in Nederland in 1993 afgeschaft...quote:
Breng de e-bikehaters niet op ideeënquote:
Dat ligt niet alleen aan patat friet ....quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:10 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Ligt dat teveel suiker aan de aanbieders of gebruikers?quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:40 schreef maily het volgende:
[..]
Dat ligt niet alleen aan patat friet ....
Maar ook aan veel minder beweging en teveel suiker.
Ok, maar niemand zegt toch dat het alleen aan patat ligt?quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:40 schreef maily het volgende:
[..]
Dat ligt niet alleen aan patat friet ....
Maar ook aan veel minder beweging en teveel suiker.
Dat is wel heel kort door de bocht voor velen... Je moet niet de onzin argumenten debunken hoor!quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:45 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ok, maar niemand zegt toch dat het alleen aan patat ligt?
Geen idee, ik zie ook zat NL kinderen (en volwassenen, zeker de 50+ generatie) die overgewicht hebben. Te weinig geleerd over gezonde voeding, te weinig bewegen, te weinig tijd om zelf te koken, makkelijker om naar een snelle pakjes en zakjes maaltijd te grijpen, noem maar op. Ik ben een oud lijk maar ik weet nog dat ik vroeger als kind 1 keer per week, op zaterdagavond, een bakje chips kreeg. Verder nooit. Denk dat dat tegenwoordig wel anders is.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:33 schreef Gunner het volgende:
[..]
Breng de e-bikehaters niet op ideeën
Is dikke jeugd niet een cultuurding? vaak vallen kinderen met turks/marokkanse achtergrond me vaak in dit opzicht op. Of is dat omdat die meer in ee lagere sociale klasse zitten en dus sneller naar goedkoop vet voedsel grijpen
O wacht het is natuurlijk de schuld van de ouders!quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ligt dat teveel suiker aan de aanbieders of gebruikers?
Je vergeet de groep die het wel weten maar doelbewust er niks mee doen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:48 schreef josja het volgende:
[..]
Geen idee, ik zie ook zat NL kinderen (en volwassenen, zeker de 50+ generatie) die overgewicht hebben. Te weinig geleerd over gezonde voeding, te weinig bewegen, te weinig tijd om zelf te koken, makkelijker om naar een snelle pakjes en zakjes maaltijd te grijpen, noem maar op. Ik ben een oud lijk maar ik weet nog dat ik vroeger als kind 1 keer per week, op zaterdagavond, een bakje chips kreeg. Verder nooit. Denk dat dat tegenwoordig wel anders is.
Ik ging even alleen van de TT uit.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:45 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ok, maar niemand zegt toch dat het alleen aan patat ligt?
Of de aanbieders aan de ouders...quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:50 schreef maily het volgende:
[..]
O wacht het is natuurlijk de schuld van de ouders!
Ouders verbieden!
En dan, komt de politie bij je thuis om te checken of je kids patat eten?quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:10 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Zou je dat willen?quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dan, komt de politie bij je thuis om te checken of je kids patat eten?
Het schuimbek-gehalte is wel erg hoog weer inderdaad. Facebook is er niets bij.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:16 schreef fubaaar22 het volgende:
Ik moet wel lachen alle paupers die hierbij gaan steigeren want overheid mag helumaaal niet beslissen voor mij.
Ondertussen janken de paupers wel dat ze energie niet meer kunnen betalen, boodschappen en brandstof duurder worden en zorgverzekering.
Dan moeten we weer gaan sportenquote:Op dinsdag 19 april 2022 10:10 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Vis in de frituurpan wordt ook straks verbotenquote:Op dinsdag 19 april 2022 13:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dan, komt de politie bij je thuis om te checken of je kids patat eten?
Sport als integraal deel op basis en middelbare school. En dan gewoon verplicht elke dag minimaal 3 kwartier.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dan moeten we weer gaan sporten
Ik zeg ijshockey want dat is the best game you can name
Softbal is toch honkbal voor meisjes?quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:55 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Sport als integraal deel op basis en middelbare school. En dan gewoon verplicht elke dag minimaal 3 kwartier.
Op de middelbare hadden wij zelf een clubje gemaakt die fanatiek ging softballen buiten schooltijd. Docent vond het prachtig. We werden altijd kampioen met scholengemeenschap wedstrijden 😎
Nee natuurlijk niet en het is ook onuitvoerbaar. Ouders kopen patat bij snackbar en geven het aan een kind of maken het thuis. Het aantal kinderen dat zelf zonder ouders patat koopt is verwaarloosbaar.quote:
Gelukkig! Het idee gefrituurd te worden geeft mij een onbehagelijk gevoel.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Vis in de frituurpan wordt ook straks verboten
Deed jij honkbal op de basisschool dan?quote:
Waarom begin je er dan over?quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet en het is ook onuitvoerbaar.
Dat is antisemitischquote:Op dinsdag 19 april 2022 13:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Vis in de frituurpan wordt ook straks verboten
Ach dat half uurtje per dag dat ik hier rondhang mag ook geen naam hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
En nu zit je op FOK… dat had dus voorkomen kunnen worden
Ik hoefde niet met school mee te sporten want ik was een groot 'talent'quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Deed jij honkbal op de basisschool dan?
Let je niet helemaal op, ik reageerde op een comment van Fubaaar. Ben je met het verkeerde been uit bed gestapt?quote:
Maar fubaar zei ook niet dat de politie thuis komt controleren.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:01 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Let je niet helemaal op, ik reageerde op een comment van Fubaaar. Ben je met het verkeerde been uit bed gestapt?
Volgensmij mag het niet ivm gevaar.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
Softbal is toch honkbal voor meisjes?
Elke dag drie kwartier vind ik overigens wat overdreven tenzij je echt zo'n topsport+school combi hebt
Maar twee of drie uur in de week is prima, dan mogen ze wmb ook een happy meal in het weekend ofzo
Vandaar dat het ook een vraag was.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:01 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar fubaar zei ook niet dat de politie thuis komt controleren.
Volgens mij wist ik dit zelfs welquote:Op dinsdag 19 april 2022 14:02 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Volgensmij mag het niet ivm gevaar.
Wij hebben het wel gedaan maar dat ging al vrij vlot mis. Een lamme tak (toevallig ook gezet) was aan het slaan met de meeste tegenzin. Die lette ff niet goed op en had 2 gebroken vingers.
3 kwartier hoeft ook niet 3 kwartier vol aan de bak. Kwartier opwarmen en dan ff half uur ertegenaan.
Dat hoeft de school in principe helemaal niet te regelen. Zodra wij niet in de schoolbanken zaten of niet thuis moesten zijn om te eten, waren we altijd buiten aan het voetballen, totdat het donker was. Als ze de jeugd echt willen stimuleren om eens van hun luie reet af te komen zouden ze ze eens moeten duidelijk maken dat ze niet de hele dag naar dat stompzinnige scherm op hun telefoon moeten staren, en niet gaan lopen zeiken over een of twee keer per week een patatje.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:55 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Sport als integraal deel op basis en middelbare school. En dan gewoon verplicht elke dag minimaal 3 kwartier.
Op de middelbare hadden wij zelf een clubje gemaakt die fanatiek ging softballen buiten schooltijd. Docent vond het prachtig. We werden altijd kampioen met scholengemeenschap wedstrijden 😎
Ja, maar dan moet je daar ook de ruimte voor hebben. Op grasveldjes bij huizen klagen de bewoners gelijk, op voetbalvelden mag je vaak niet meer en dan blijven er van die pleintjes over die vaak al bezet zijn of te ver weg voor de doelgroep. Op straat voetballen is er helaas ook niet meer bij.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat hoeft de school in principe helemaal niet te regelen. Zodra wij niet in de schoolbanken zaten of niet thuis moesten zijn om te eten, waren we altijd buiten aan het voetballen, totdat het donker was. Als ze de jeugd echt willen stimuleren om eens van hun luie reet af te komen zouden ze ze eens moeten duidelijk maken dat ze niet de hele dag naar dat stompzinnige scherm op hun telefoon moeten staren, en niet gaan lopen zeiken over een of twee keer per week een patatje.
Dit had zo op De Speld kunnen staan.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:08 schreef damsco het volgende:
Belachelijk, mijn kinderen zijn 11 en 14 jaar en wij voeden ze juist in vrijheid op. Zo eet de oudste amper fast food, drinkt wel af en toe een biertje, maar rookt weer niet.
De jongste daarentegen eet nooit fast food, drinkt niet (bier vindt hij niks) maar rookt sinds zijn 9e een pakje per week denk ik.
Al met al leven ze dus gezond, juist omdat we ze de vrijheid geven, als je het verbiedt wordt het juist interessant om te gaan drinken en vreten.
Een kind die op zijn 9e begint met roken klinkt heel gezond jaquote:Op dinsdag 19 april 2022 14:08 schreef damsco het volgende:
Belachelijk, mijn kinderen zijn 11 en 14 jaar en wij voeden ze juist in vrijheid op. Zo eet de oudste amper fast food, drinkt wel af en toe een biertje, maar rookt weer niet.
De jongste daarentegen eet nooit fast food, drinkt niet (bier vindt hij niks) maar rookt sinds zijn 9e een pakje per week denk ik.
Al met al leven ze dus gezond, juist omdat we ze de vrijheid geven, als je het verbiedt wordt het juist interessant om te gaan drinken en vreten.
Precies, al die schreeuwers dat er teveel ongezonde voeding en te weinig beweging aan jongeren gegeven wordt, verbouwen wel zelf geen gezonde voeding om gratis uit te delen en laten met hun auto's geen ruimte voor jongeren om voldoende te bewegen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:03 schreef EinarBoe het volgende:
FRIET WORDT OOK NIET GENOEMD GODVERDOMME LEES NOU EENSquote:Op dinsdag 19 april 2022 13:16 schreef josja het volgende:
Godver ik dacht dat het De Speld was...maar nee, we hebben na roken drugs en drank weer eens wat nieuws gevonden. Oh wacht, ik vergeet de fietshelmpjesOp zich eens dat de jeugd steeds vadsiger lijkt te worden, maar ik geloof nooit dat dat alleen aan dat ene frietje ligt.
Ik denk dat het ook veelal gaat over de bij-producten, bakkie saus met veel vet en suiker bij de friet, postmix frisdrank ernaast, die toppen de boel wel af.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat ik mij vooral afvraag: hoe ongezond is fastfood nou helemaal?
Pakken we een klassieke portie friet. Dat is niks anders dan aardappel in een krokanter jasje. Als je dat in vloeibare plantaardige olie bakt is dat gewoon een voedzaam stuk vreten. Aardappelen bevatten behoorlijk wat vitaminen en mineralen. Het is geen overbewerkte bonk lege calorieën. Non-volkoren brood bijvoorbeeld scoort een heel stuk slechter op allerlei gebieden, om het over ijs en snoep maar niet te hebben.
Kijken we naar de klassieker van de Mac, de Big Mac. Dat is niet meer dan 2 plakjes mager rundvlees (ja het is écht gewoon rundvlees ondanks alle spookverhalen die keer op keer de kop op steken), sla, een plakje smeltkaas op een wit broodje met wat saus. Het minst gezonde stukje lijkt het broodje te zijn want 'wit'. Maar toch ook weer geen totale bonk lege calorieën.
Al met al lijken de klassieke fastfoods prima in een gezond voedingspatroon te kunnen passen. Alleen moet je op je energie-intake letten.
Ja precies, en daarom kun je prima af en toe een frietje eten, als je verder een beetje oplet en niet dagelijks meer binnenkrijgt dan je verbruikt. Eigenlijk zou je je onderhoud moeten berekenen en een poosje tracken wat je dagelijks eet, maar ik snap dat dat voor de meeste mensen teveel gedoe is. Werkt echter wel als een trein.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat ik mij vooral afvraag: hoe ongezond is fastfood nou helemaal?
Pakken we een klassieke portie friet. Dat is niks anders dan aardappel in een krokanter jasje. Als je dat in vloeibare plantaardige olie bakt is dat gewoon een voedzaam stuk vreten. Aardappelen bevatten behoorlijk wat vitaminen en mineralen. Het is geen overbewerkte bonk lege calorieën. Non-volkoren brood bijvoorbeeld scoort een heel stuk slechter op allerlei gebieden, om het over ijs en snoep maar niet te hebben.
Kijken we naar de klassieker van de Mac, de Big Mac. Dat is niet meer dan 2 plakjes mager rundvlees (ja het is écht gewoon rundvlees ondanks alle spookverhalen die keer op keer de kop op steken), sla, een plakje smeltkaas op een wit broodje met wat saus. Het minst gezonde stukje lijkt het broodje te zijn want 'wit'. Maar toch ook weer geen totale bonk lege calorieën.
Al met al lijken de klassieke fastfoods prima in een gezond voedingspatroon te kunnen passen. Alleen moet je op je energie-intake letten.
Het is juist de uodere generatie die vroeger 1x per week op zaterdag een bakje chips kreeg. Wat daarna kwam had altijd een hele zak in de kast liggen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:48 schreef josja het volgende:
[..]
Geen idee, ik zie ook zat NL kinderen (en volwassenen, zeker de 50+ generatie) die overgewicht hebben. Te weinig geleerd over gezonde voeding, te weinig bewegen, te weinig tijd om zelf te koken, makkelijker om naar een snelle pakjes en zakjes maaltijd te grijpen, noem maar op. Ik ben een oud lijk maar ik weet nog dat ik vroeger als kind 1 keer per week, op zaterdagavond, een bakje chips kreeg. Verder nooit. Denk dat dat tegenwoordig wel anders is.
Hou nou eens op met dit te verbinden met de zorg kosten, dikkertjes zijn net als rokers GOEDKOPER voor de zorg. We zouden roken, vreten en zuipen juist moete aanmoedigen om de zorg kosten binnen de perken te houdenquote:Op dinsdag 19 april 2022 11:17 schreef monkyyy het volgende:
Overigens kan beleid om onnodige ongezondheid te voorkomen alleen maar waarderen, kost ons uiteindelijk minder zorgcentjes en voorkomt een hoop leed. Maar met dit soort voorstellen bereik je het averechts effect en jaag je mensen de meteen kast op.
allemaal verbieden, verbieden, verbieden. Dat maakt de maatschappij maakbaarquote:Op dinsdag 19 april 2022 12:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Leuk proefballonnetje, het CDA wil dus ook z'n laatste kiezers wegjagen.
De bevolking gezonder aan het eten krijgen lijkt me een nobel streven, maar dit is niet de manier. Want zoals hier al eerder aangestipt werd; dan flikkeren ze toch gewoon thuis de frituur vol, of wil het CDA ook achter de voordeur meekijken?
Daarnaast, hoe ga je dit uitvoerbaar maken? Wat doe je dan met snoepwinkels, ijssalons, supermarkten en andere suikerhoudende producten, overal leeftijdscontrole? De zakken diepvries friet en magnums achter slot en grendel?
En de gemeentes hebben vast wel de capaciteit om daar even op te gaan handhaven?
Suikerhoudende frisdrank is wel 'troep' in principe, dat is het schoolvoorbeeld van lege calorieën, maar daar zie ik dan weer geen oproep over om het te verbieden onder de 18 jaar.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:35 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook veelal gaat over de bij-producten, bakkie saus met veel vet en suiker bij de friet, postmix frisdrank ernaast, die toppen de boel wel af.
Voor kinderen is het allemaal niet zo schokkend, vind ik ook. Gezond is het niet, maar bij de happy meal zit tegenwoordig een zakje cherrytomaat of appel, het is niet helemaal kommer en kwel, zelfs de max donald doet z'n best om enigzins verantwoord te lijken
Tjah je kan het ook andersom zien, hij drinkt tenminste niet. En die paar peuken nemen we dan maar voor lief.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Een kind die op zijn 9e begint met roken klinkt heel gezond ja
Oh, was het sarcastisch bedoelt?
Ja mijn argumentatie klopte van geen kant want ik ben zelf van de 50+ 1 bakje chips per week generatie. Wel slank, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is juist de uodere generatie die vroeger 1x per week op zaterdag een bakje chips kreeg. Wat daarna kwam had altijd een hele zak in de kast liggen.
Begin daar inderdaad maar eens mee, in de 90s speelden de kinderen nog buiten. Maar tegenwoordig zitten alle kinderen aan de PlayStation en aan de TikTok, en buiten is eng want daar lopen mensen met messen en mensen met witte busjes die je ontvoeren.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat hoeft de school in principe helemaal niet te regelen. Zodra wij niet in de schoolbanken zaten of niet thuis moesten zijn om te eten, waren we altijd buiten aan het voetballen, totdat het donker was. Als ze de jeugd echt willen stimuleren om eens van hun luie reet af te komen zouden ze ze eens moeten duidelijk maken dat ze niet de hele dag naar dat stompzinnige scherm op hun telefoon moeten staren, en niet gaan lopen zeiken over een of twee keer per week een patatje.
De meeste vitamines in een frietje zitten gewoon in de aardappel. Aardappels hebben een hoge vit c -content en zit ook nog redelijk wat vitamines B in.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:39 schreef tesssssssss het volgende:
Ik had een programma over jongeren-vakanties in Renesse gezien en die jongen zei zo " ik neem elke dag een frietje speciaal, want in de uitjes zitten vitamines."
Ja, en van pindakaas word je later groot en sterk, jongen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:39 schreef tesssssssss het volgende:
Ik had een programma over jongeren-vakanties in Renesse gezien en die jongen zei zo " ik neem elke dag een frietje speciaal, want in de uitjes zitten vitamines."
Mwa, kinderen pakken sowieso bijkans constant ongezond vreten hoor.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:10 schreef Metalfrost het volgende:
Het lijkt net alsof ouders hun eigen kinderen niet meer mogen opvoeden.
Vergeet ook al die energy drinks niet, Red Bull, Golden Power en Monster zijn ook de grootste bagger.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Suikerhoudende frisdrank is wel 'troep' in principe, dat is het schoolvoorbeeld van lege calorieën, maar daar zie ik dan weer geen oproep over om het te verbieden onder de 18 jaar.
Het hele idee komt op mij iig nogal ondoordacht over.
Dit ja. Als je ziet waar tegenwoordig suiker/glucosestroop in zit schrik je best wel. Pakje boterhamworst, glucosestroop. Really?quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:00 schreef Fok-it het volgende:
Kom gewoon eens met die suikertaks, veel effectiever
Ik snap ook niet waarom zoveel producten die je niet koopt voor de zoetheid per se zoeter gemaakt moeten wordenquote:Op dinsdag 19 april 2022 15:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit ja. Als je ziet waar tegenwoordig suiker/glucosestroop in zit schrik je best wel. Pakje boterhamworst, glucosestroop. Really?
Daarom bestel ik altijd een frikandel speciaal zonder curry, mayo en uitjes, gewoon omdat dat sneetje zo lekker is.quote:Op dinsdag 19 april 2022 14:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De meeste vitamines in een frietje zitten gewoon in de aardappel. Aardappels hebben een hoge vit c -content en zit ook nog redelijk wat vitamines B in.
Elke dag een frietje eten en je zit al op grofweg de helft van de dagelijkse adhv van vitamine c. En aardappel is rijk aan magnesium en kalium, juist 2 mineralen die veel mensen niet voldoende binnen krijgen.
Het minst gezonde aan een friet speciaal is de saus, hoewel zelfs dat niet alleen maar lege calorieën zijn.
quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:59 schreef Haags het volgende:
Ze zijn met de 1 april grappen wel erg laat bij het CDA.
Dit was ook mijn 1e gedachte... maar ze menen het schijnbaar serieus!quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:29 schreef BufordTJustice het volgende:
[..]
Ze hebben geprobeerd het in de doofpot te stoppen.
Goedkope vulling dunkt mequote:Op dinsdag 19 april 2022 15:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom zoveel producten die je niet koopt voor de zoetheid per se zoeter gemaakt moeten worden.
Ga daar wat aan doen idd. Wat doet glucosestroop in je salami. The fuck.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom zoveel producten die je niet koopt voor de zoetheid per se zoeter gemaakt moeten worden.
We moeten die tribunalen toch op een manier aan de gang houden na corona.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:44 schreef Red_85 het volgende:
Politici met zulke ideeën mogen met pek en veren de noordzee in gestuurd worden.
Met gemalen pinda is toch niet veel mis, lijkt me. Eén van de betere soorten beleg.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:01 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, en van pindakaas word je later groot en sterk, jongen.
Dan heb je nog de mayo over.quote:Op dinsdag 19 april 2022 15:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Daarom bestel ik altijd een frikandel speciaal zonder curry, mayo en uitjes, gewoon omdat dat sneetje zo lekker is.
Doe een vette karbonade dan ook maar in de ban!quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:05 schreef Seeburg54 het volgende:
Behoorlijk gezeik weer. Pak ze dan ook maar hun spelcomputers af. Ook slecht. Want daarom spelen ze nooit meer buiten en vervetten ze nog steeds. Het wordt steeds gekker in dit land toch??
Het enige 'light' wat ik gebruik is light-frisdrank en (soms) light halvarine... maar meestal gewoon halvarine...quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Rot op met je light mayo en chips.
Light frisdrank is een van de weinige die ik wel snap.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:11 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het enige 'light' wat ik gebruik is light-frisdrank en (soms) light halvarine... maar meestal gewoon halvarine...
Inderdaad, dit lost toch niets op. Wat een dom gewauwel weer van het CDA.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:09 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Doe een vette karbonade dan ook maar in de ban!
Meer betalen voor fake suiker is toch wel een marketing truuk van jewelstequote:Op dinsdag 19 april 2022 16:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Light frisdrank is een van de weinige die ik wel snap.
Verder is het alleen maar praten naar obese monden
Dubbel Quarter-pounder menu met Mckroket voor erbij, grote friet met 2x frietsausquote:Op dinsdag 19 april 2022 16:11 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het enige 'light' wat ik gebruik is light-frisdrank en (soms) light halvarine... maar meestal gewoon halvarine...
Ja, en dan vinden ze het gek dat ze dik worden "Maar ik drink toch light?"quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dubbel Quarter-pounder menu met Mckroket voor erbij, grote friet met 2x frietsaus
En een cola light![]()
Ach, ze waren ook al met het "Zitten is het nieuwe roken" bezig, dus zo vergezocht is dat ook weer niet.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:29 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens wel heel bijzonder dat een wetenschappelijk instituut durft te beweren dat voedsel "net zo slecht" is als alchohol of roken, dan ben je best wel af.
Precies. Als ik een berg spaghetti eet al is dat zonder saus dan zijn dat behoorlijk wat koolhydraten. Als ik dat niet ga verbanden door beweging is dat ook niet gezond. Enfin ik eet een frietje per week. Wel zelf gesneden uit aardappelen en zelf gebakken in olie.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, en dan vinden ze het gek dat ze dik worden "Maar ik drink toch light?"
Maar het is en blijft aperte onzin dat fastfood ongezond is, dat is gewoon niet waar, overmatig fast food eten EN niet genoeg bewegen om de calorieen te verbranden, dat is ongezond.
Nee, nee Light-Fris bringt schon was!quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meer betalen voor fake suiker is toch wel een marketing truuk van jewelste
Klopt. Genoeg van die fitsharks die idiote hoeveelheden fastfood naar binnen werken en er goed uit zien.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar het is en blijft aperte onzin dat fastfood ongezond is, dat is gewoon niet waar, overmatig fast food eten EN niet genoeg bewegen om de calorieen te verbranden, dat is ongezond.
Ja, je doet wat je kan...quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dubbel Quarter-pounder menu met Mckroket voor erbij, grote friet met 2x frietsaus
En een cola light![]()
Dit ja. Meer gezond, dan ongezond eten.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alle drinken verbieden behalve grondwater.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:38 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit ja. Meer gezond, dan ongezond eten.
En vooral de frisdrank laten staan.
In de VS zijn ze zo dik, omdat ze liters cola drinken
Je bent nog minderjarig?quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En een cola light![]()
Dat is wel zo gezondquote:Op dinsdag 19 april 2022 16:42 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Alle drinken verbieden behalve grondwater.
Ik ga veel liever zonder kinderen naar de McDonalds.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:49 schreef Tijger_m het volgende:
Als het argument nu was "Ouders zijn lui en nemen kinderen te vaak mee naar McDonalds" dan zou ik denken dat ze mischien een punt hebben.
Ik uiteraard ook. Voordeel van geen kinderen hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ga veel liever zonder kinderen naar de McDonalds.
Ik heb er wel eentje thuis, maar dan nog ga ik liever zonder. Ieder zijn ding.quote:Op dinsdag 19 april 2022 16:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik uiteraard ook. Voordeel van geen kinderen hebben.
Verrek het is dus gewoon een ordinaire afleidingsmanoeuvre om de aandacht van hun trouwe achterban van de boeren af te leiden.quote:Op dinsdag 19 april 2022 13:19 schreef Dauthi het volgende:
[b]
Gelukkig hebben we landbouw subsidies waardoor vet, suiker, en wit meel zo lekker goedkoop is!
Die subsidies zijn zover ik weet grotendeels een EU aangelegenheid.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Verrek het is dus gewoon een ordinaire afleidingsmanoeuvre om de aandacht van hun trouwe achterban van de boeren af te leiden.
Maar inderdaad, dat gaat het CDA zeker niet oplossen. Daar zijn ze ook niet op uit. De politiek is nu eenmaal meer van de korte termijn en het stemmen trekken, dan van beleid nav lange termijn visie.quote:De helft van de volwassen Nederlanders heeft matig of ernstig overgewicht. Bijna 14% van de volwassenen heeft ernstig overgewicht. Deze aantallen zijn sinds de jaren 90 alleen maar gestegen.
Ja man, lekker allemaal 95 worden en je luier voor de 200e keer volschijten in je eigen woning, want bejaardentehuizen zijn gesloten. Dat moeten we allemaal willen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:23 schreef OllieA het volgende:
Wel lachen hier, met die schuimbekkende fastfoodfans.
Terwijl je ondertussen steeds meer mensen ziet waggelen op straat.
[..]
Maar inderdaad, dat gaat het CDA zeker niet oplossen. Daar zijn ze ook niet op uit. De politiek is nu eenmaal meer van de korte termijn en het stemmen trekken, dan van beleid nav lange termijn visie.
Op welke stemmer ze nu mikken begrijp ik niet. Vast niet op de vegan of de vegetariër.
Het klopt wel dat obesitas en morbide obesitas steeds meer voorkomen, maar dat er een aanzienlijke groep ongedisciplineerde papzakken rondlopen betekent niet dat je de rest vd maatschappij moet opzadelen met regelzucht.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:26 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ja man, lekker allemaal 95 worden en je luier voor de 200e keer volschijten in je eigen woning, want bejaardentehuizen zijn gesloten. Dat moeten we allemaal willen.
Morbide obees mensen worden helemaal geen 75+, zelfde als zware rokers. Dat doorleven van die zogenaamd gezonde mensen tot in hun 90e kost veel meer geld.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het klopt wel dat obesitas en morbide obesitas steeds meer voorkomen, maar dat er een aanzienlijke groep ongedisciplineerde papzakken rondlopen betekent niet dat je de rest vd maatschappij moet opzadelen met regelzucht.
Dan gaan ze gewoon patat eten hoor.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:23 schreef LXIV het volgende:
Het zou mooi zijn als ze permanent friet voor iedereen geboren na 2000 zouden verbieden. Krijgen we een frietvrije generatie
Maar hebben wel hogere kans op andere narigheid en kosten de maatschappij over het algemeen gezien gewoon veel meer geld.quote:Op dinsdag 19 april 2022 17:37 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Morbide obees mensen worden helemaal geen 75+, zelfde als zware rokers. Dat doorleven van die zogenaamd gezonde mensen tot in hun 90e kost veel meer geld.
Tevens kots ik op een bemoeizuchtige overheid.
Op zich zou ik hier wel voor zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2022 12:07 schreef leeell het volgende:
Dit gaat echt niemand doenquote:Op dinsdag 19 april 2022 12:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan kan je altijd nog een zak aardappelen halen van 2 euro en zelf je frietjes snijden.
Dat dit allemaal te duur is geworden, is dan ook de schuld van deze rukkers.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:16 schreef fubaaar22 het volgende:
Was vroeger de normaalste zaak van de wereld... Bij mij thuis hadden we daar zelfs een Brabantia patatsnijder voor liggen.quote:
Nou... ik doe het wel hoor, zoete aardappelfriet met gerookte paprikapoeder en dan in de oven, lekker, kan geen afhaalmeuk tegenop.quote:
Het is natuurlijk een frites snijder maar verder akkoordquote:Op dinsdag 19 april 2022 17:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Was vroeger de normaalste zaak van de wereld... Bij mij thuis hadden we daar zelfs een Brabantia patatsnijder voor liggen.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |