quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:10 schreef Metalfrost het volgende:
Het lijkt net alsof ouders hun eigen kinderen niet meer mogen kunnen opvoeden.
Stukje opvoeding van de ouders. Daar begint het.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:10 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
obesitas rijst de pan uit.
Mag dus wat aan gedaan worden.
ah je bent dus een tokkie?quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:11 schreef Tyr80 het volgende:
Vandaag een patatje oorlog XL extra voor mijn beide kinderen dan.
Jij gaat van het standpunt uit 'kinderen zijn te dik'. Maar grenzen aangeven wat wel en niet mag, dat is toch echt aan de ouders.quote:
Kun je nagaan hoe erg het tegenwoordig is als de overheid zo ver moet ingrijpen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:12 schreef Gunner het volgende:
Dit moet toch wel de meest ultieme vorm van betutteling zijn.
Ze moeten dat helemaal niet.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:13 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe erg het tegenwoordig is als de overheid zo ver moet ingrijpen.
Hoezo 'dus' en hoezo 'wat'?quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:10 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
obesitas rijst de pan uit.
Mag dus wat aan gedaan worden.
Dat is hetzelfde als tokkie-ouders die hun kinderen thuis voor hun 18e al alcohol geven. Dat houd je toch.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:12 schreef Gunner het volgende:
Dit moet toch wel de meest ultieme vorm van betutteling zijn en heeft geen zak met opvoeden te maken. Dan flikkeren ze thuis die zooi wel in de frituur toch.
Maakt niet uit. Ieder frietje is er 1 teveel. Het is levensgevaarlijk.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:19 schreef Gehrman het volgende:
Hoevaak eten kinderen nou werkelijk patat. Er kan beter eens wat gedaan worden aan tegen suiker producten.
Wat een flauwekul.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:16 schreef fubaaar22 het volgende:
Mooi dat er een onderklasse ontstaat, zelf verdiend en weten ze meteen hun plek.
Dit ja. In patat zitten tenminste nog goede voedingsstoffen. Snoep, frisdrank etc. is 100% rommel.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:19 schreef Gehrman het volgende:
Hoevaak eten kinderen nou werkelijk patat. Er kan beter eens wat gedaan worden aan tegen suiker producten.
Snoep en koek ook verbiedenquote:Op dinsdag 19 april 2022 10:21 schreef Farenji het volgende:
Alsof "fastfood" het enige ongezonde voer is, en alsof fastfood ook altijd ongezond is. Je kan beter een patatje met een frikandel eten, dan een pak stroopwafels.
The only excercise you get is jumping to conclusions.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:16 schreef fubaaar22 het volgende:
Ik moet wel lachen alle paupers die hierbij gaan steigeren want overheid mag helumaaal niet beslissen voor mij.
Ondertussen janken de paupers wel dat ze energie niet meer kunnen betalen, boodschappen en brandstof duurder worden en zorgverzekering.
Mooi dat er een onderklasse ontstaat, zelf verdiend en weten ze meteen hun plek.
Patat uit de airfryerquote:Op dinsdag 19 april 2022 10:27 schreef Erasmus het volgende:
Dan bied je toch lekker patat uit de oven aan ipv uit de frituur? Om meteen alles maar te verbieden ipv goede alternatieven te zoeken.
Plus wie de fuck gaat er naar de Mac om gezond te eten
Dit. Het verplichten van ID om eten te kunnen kopen is pure africhting teneinde een maatschappij waarbij je voor elke handeling iets moet bewijzen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:19 schreef Gehrman het volgende:
Ik vroeg me dat lang geleden nog eens af: zou een airfrysnackbar geen succes kunnen zijn?quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:27 schreef Erasmus het volgende:
Dan bied je toch lekker patat uit de oven aan ipv uit de frituur? Om meteen alles maar te verbieden ipv goede alternatieven te zoeken.
Plus wie de fuck gaat er naar de Mac om gezond te eten
Sowieso alcohol voor iedereen verbieden. En iedereen verplichten om twee keer per week naar de sportschool te gaan en op de fiets of lopend naar het werk / de winkels /school. En dan gewoon zo'n ouderwetse fiets he, geen elektrische dat is ook absoluut niet toegestaanquote:Op dinsdag 19 april 2022 10:32 schreef pokkerdepok het volgende:
toen ze voor de rokers gingen vond iedereen het prima.
dus daarom ben ik voor, verbieden die patat.
autos ook verbieden, ook erg schadelijk. en bier.
Zal wel weer met een QR-code geimplementeerd worden.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:31 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dit. Het verplichten van ID om eten te kunnen kopen is pure africhting teneinde een maatschappij waarbij je voor elke handeling iets moet bewijzen.
De grap is trouwens dat notenallergie is toegenomen doordat we er met kinderen spastischer mee zijn omgegaan.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:34 schreef MizzezAmy het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar dat breder pakket. Neem aan dat alle producten met suiker dan ook verboden gaan worden, maar mag zoetstof dan nog wel? Volgens mij zijn voedingsdeskundigen er zelf nog niet eens over uit wat nu wel en niet gezond is. Met alle lactose en gluten intoleranties, kunnen we die ook maar beter vermijden. Dan lijkt het me wel verstandig om paleo te gaan eten. Al ken ik ook veel mensen met een noten allergie. Moeilijk hoor, gelukkig heeft het CDA een wetenschappelijk instituut wat wel weet wat goed voor ons is.
nou dat gaat wel te ver vind ikquote:Op dinsdag 19 april 2022 10:34 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Sowieso alcohol voor iedereen verbieden. En iedereen verplichten om twee keer per week naar de sportschool te gaan en op de fiets of lopend naar het werk / de winkels /school. En dan gewoon zo'n ouderwetse fiets he, geen elektrische dat is ook absoluut niet toegestaan
Koffie ook meteen verbieden. En vlees. En snoep. En ijsjes. En chips/zoutjes. En wijn natuurlijk. Kunnen de supermarkten ook meteen 3/4 kleiner.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:34 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Sowieso alcohol voor iedereen verbieden. En iedereen verplichten om twee keer per week naar de sportschool te gaan en op de fiets of lopend naar het werk / de winkels /school. En dan gewoon zo'n ouderwetse fiets he, geen elektrische dat is ook absoluut niet toegestaan
Daarmee kunnen ze alle kanten op inderdaad. Een verbod op fastfood tussen 08-00 tot 18:00. QR code die maar 1x per maand werkt bij de McDonalds.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zal wel weer met een QR-code geimplementeerd worden.
Gaat nog lang niet ver genoeg.quote:
Deze man snapt het.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:37 schreef Danny het volgende:
[..]
Koffie ook meteen verbieden. En vlees. En snoep. En ijsjes. En chips/zoutjes. En wijn natuurlijk. Kunnen de supermarkten ook meteen 3/4 kleiner.
Wel een goeie manier om ze tegen de VVD op te zetten natuurlijk, behalve dat dit debiele idee van het CDA afkomstig is.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:38 schreef LXIV het volgende:
Ik geniet van dit soort berichten. Heb het artikel meteen naar mijn kinderen geappt met de mededeling dat vanaf 1 mei het VERBODEN is voor kinderen om nog langer friet te eten en dat Mark Rutte dit bedacht heeft.
Ze geloven het na al die corona-onzin ook nog, dus ze zijn nu ontstemd.
Morgen ga ik broccoli voor ze koken en haal dan voor mezelf een frietje. "Sorry jongens, maar dit moet van de regering, het is het beste voor jullie"
De natte droom van het CDA.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:32 schreef pokkerdepok het volgende:
quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:38 schreef LXIV het volgende:
Ik geniet van dit soort berichten. Heb het artikel meteen naar mijn kinderen geappt met de mededeling dat vanaf 1 mei het VERBODEN is voor kinderen om nog langer friet te eten en dat Mark Rutte dit bedacht heeft.
Morgen ga ik broccoli voor ze koken en haal dan voor mezelf een frietje. "Sorry jongens, maar dit moet van de regering, het is het beste voor jullie"
Op zich wel handig als het gecombineerd kan worden met je medisch dossier die dagelijks geüpdate wordt met gegevens over je gewicht, bloedruk ed.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zal wel weer met een QR-code geimplementeerd worden.
Kun je net zo goed mensen verbiedenquote:Op dinsdag 19 april 2022 10:32 schreef pokkerdepok het volgende:
First they came for the Communistsquote:Op dinsdag 19 april 2022 10:32 schreef pokkerdepok het volgende:
Volgens mij rouleren ze de ongewilde plannen gewoon zodat de electorate schade per partij beheersbaar blijft.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:39 schreef Danny het volgende:
[..]
Wel een goeie manier om ze tegen de VVD op te zetten natuurlijk, behalve dat dit debiele idee van het CDA afkomstig is.
En terecht ook. Patat is niet te eten.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:09 schreef aloa het volgende:
[ twitter ]
Hier maakt het CDA geen vrienden mee
Als het voorgestelde plan het voorgestelde probleem niet oplost, tot wat dient het geboden plan dan?quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:44 schreef MichaelScott het volgende:
Ja, want het probleem ligt bij dat ene patatje in de week en niet bij een ongezond voedings- en/of leefpatroon.![]()
De snoepreep in de lunchtrommel, de liters frisdrank per dag en het alleen maar voor de spelcomputer zitten los je hier niet mee op.
Het is een vorm van morele zelfbevrediging, inherent zo lijkt het aan de christelijke partijen. Vroeger had je de kerk die machtig was en de mens tot in detail vertelde hoe ze hun leven wel en niet mochten inrichten. Daar hebben we gelukkig grotendeels mee afgerekend, maar omdat die neiging om van bovenaf de burger aan het handje te willen nemen en voor te schrijven hoe het allemaal zou moeten er blijkbaar nog steeds niet helemaal uit is, krijg je de CDA'tjes en CU'tjes van deze wereld die zo nu en dan met dit soort bemoeiballonnetjes komen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De natte droom van het CDA.
Gewoon alles wat ook maar een beetje leuk is verbieden, zodat we allemaal in onze beste gezondheidheid het beste, langste en hardste kunnen werken voor onze broodheren, die toevallig ook CDA stemmen.
Dit.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:47 schreef nixxx het volgende:
Religie is wmb nog schadelijker, laat het C-DA zichzelf daarom maar opheffen.
https://www.gelderlander.(...)elbrownies~aec0ffba/quote:Startup InsectImpact wilt het taboe op consumptie van insecten doorbreken met krekelbrownies
VALLEI - De Wageningse startup InsectImpact wil met krekelbrownies het taboe op insectenconsumptie verbreken. ,,Als de brownie mensen goed smaakt, wordt de stap naar een insectenburger een stuk kleiner.”
Manon Bastidas 12-04-22, 07:00
0 REACTIES
Veel mensen vinden insecten maar griezelige beestjes en gruwelen bij het idee om ze te eten. Jammer, vindt voorzitter Vincent Vegt van InsectImpact. ,,Insecten zijn een duurzaam alternatief voor vlees. Ze zijn rijk aan eiwitten en hebben veel minder voer, ruimte en water nodig”, legt hij uit.
Vegt snapt best dat niet iedereen staat te springen om zijn tanden in een gefrituurde krekel te zetten. ,,Onze uitdaging is om het taboe rond het eten van insecten te doorbreken. Het is belangrijk om mensen daar op een laagdrempelige manier kennis mee te laten maken. Daarom hebben wij de insectenbrownie ontwikkeld.”
maar wel met mayo hoop ik, anders is het niet te vreten.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)elbrownies~aec0ffba/
Hier willen ze uiteindelijk naar toe. Dat kinderen ipv op vrijdag friet krijgen ze spinnen, torren en maden moeten eten. Met brocolli.
Heb ook altijd het idee gehad dat de afgelopen 20 jaar het nare conservatieve deel van de (westerse) wereld wraak probeert te nemen voor het "onrecht" dat hun is aangedaan in de jaren 60-90. Want al die vrijheid, dat moeten we kennelijk maar niet willen met z'n allen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is een vorm van morele zelfbevrediging, inherent zo lijkt het aan de christelijke partijen. Vroeger had je de kerk die machtig was en de mens tot in detail vertelde hoe ze hun leven wel en niet mochten inrichten. Daar hebben we gelukkig grotendeels mee afgerekend, maar omdat die neiging om van bovenaf de burger aan het handje te willen nemen en voor te schrijven hoe het allemaal zou moeten er blijkbaar nog steeds niet helemaal uit is, krijg je de CDA'tjes en CU'tjes van deze wereld die zo nu en dan met dit soort bemoeiballonnetjes komen.
Absoluut.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Edit: daarbij vind ik wel dat dat morele vingertje maar selectief wordt geheven. Onethisch beleid op bijvoorbeeld de arbeids- en woningmarkt wordt bijvoorbeeld vaak zonder al teveel kritiek gesteund binnen de coalitie. Ga daar dan eens voor staan, als je dan toch zogenaamd zo begaan bent met het welzijn.
Goed ideequote:Op dinsdag 19 april 2022 10:38 schreef LXIV het volgende:
Ze worden dikker van de mayonaise en pindasaus, dan van de patat zelf.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:00 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vind het wel een goed idee. Overgewicht is een ernstig probleem en je kinderen friet/patat geven is een middelvinger naar de zorg.
Klap in het gezichtquote:Op dinsdag 19 april 2022 11:00 schreef Sapstengel het volgende:
Ik vind het wel een goed idee. Overgewicht is een ernstig probleem en je kinderen friet/patat geven is een middelvinger naar de zorg.
Helaas is het budget van de fastfood industrie vele male groter. Die voorlichting van de overheid gaat daar nooit tegenop kunnen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:12 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Jij gaat van het standpunt uit 'kinderen zijn te dik'. Maar grenzen aangeven wat wel en niet mag, dat is toch echt aan de ouders.
Met voorlichting laat je de ouders inzien dat bepaalde stoffen leiden tot overgewicht, niet door dingen te gaan verbieden.
Ik neem aan dat het CDA dit wil verbieden.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:04 schreef Farenji het volgende:
Ik ga alvast een illegale frituur beginnen waar kinderen clandestien patat kunnen kopen. Is ook een mooie gelegenheid om ze meteen wapens en drugs te verkopen.
Ze mogen het wel eten, maar niet kopen, is het voorstel.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:38 schreef LXIV het volgende:
Dat is stap 2quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:07 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ze mogen het wel eten, maar niet kopen, is het voorstel.
Dit.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:02 schreef aloa het volgende:
[..]
Ze worden dikker van de mayonaise en pindasaus, dan van de patat zelf.
quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:00 schreef Sapstengel het volgende:
Echt overgewicht valt imo onder mishandeling/verwaarlozing dus misschien kan er - via de schoolarts - iets in die hoek gevonden worden om te doen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:17 schreef monkyyy het volgende:
Overigens kan beleid om onnodige ongezondheid te voorkomen alleen maar waarderen, kost ons uiteindelijk minder zorgcentjes en voorkomt een hoop leed. Maar met dit soort voorstellen bereik je het averechts effect en jaag je mensen de meteen kast op.
Ik eet zelfs al een jaar of 40 elke vrijdagavond frietjes.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]![]()
Alles met mate. Kinderen worden heus niet slechter van een frietje eens in de maand.
Kun je nagaan hoe dik jouw middelvinger naar de zorg is!quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik eet zelfs al een jaar of 40 elke vrijdagavond frietjes.
Inderdaad. Zou zelfs niet eens weten hoe een ziekenhuis er van binnen uitziet.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe dik jouw middelvinger naar de zorg is!
Vind het CDA ook wel erg stil over het verbieden van enorme rotzooi als microplastics.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:22 schreef raptorix het volgende:
Laat ze eerst eens druk maken om troep als HFCS dat in alle kut producten van de multinationals word gestopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |