abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204373041
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet: je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• Mango91: Fox, 22 mei
• Djenuziz: Kyra, 22 juni
• Flav: S., 20 juli
• Komkommerschijfje: F., 16 augustus
• BellaaElisa: A, 4 september
• Rebubbled: Elvie, 8 september
• Mahra: Titi, 1 oktober
• douche-eendje: Anna, 7 oktober
• _Lily_: J, 10 oktober
• LauriLynne: Purk, 15 oktober
• TheGirlNextDoor: Bambi, 7 november
• Takkie88: kuiken, half november
• Eponine: "R", begin januari
• LaBelleFleur27: W., 3 februari
• Bottoms_up: Maggie, 22 februari
• DjVero: Larissa, 27 april

[ Bericht 2% gewijzigd door MaJo op 01-05-2022 21:45:29 ]
pi_204373048
Moeten er nog baby's bij in de OP? Ela, LBF, Bertha, ...?
Lemijn, jouw baby staat er ook niet in! Cygne?
pi_204374995
Ja W. mag er wel in, is van 3 februari :)
pi_204375681
Maggie mag er ook bij, 22 feb :)
pi_204375743
Oh man we worden deze week op de proef gesteld. Baby met krampjes en spruw en regeldagen met een zielige zieke peuter die nog altijd graag wil babyknuffelen (in de praktijk dus zijn snotneus afvegen aan haar gezicht).
Gelukkig is ze tussendoor wel lief O+
pi_204382082
Zielig, b-u! Hopelijk snel weer je vrolijke kindertjes terug.
Hier gaat het z'n gangetje. De tanden gaan ineens hard: tand 1 is nu al een ruime week mooi door en gaat hard omhoog, tand 2 heeft ook z'n bovenste randje al laten zien!
pi_204397390
Oh mensen, wat vliegt de tijd! Kuiken is bijna 5 maanden :o vanaf morgen ga ik weer aan het werk. Ik heb er zin in maar ik heb ook zo genoten van de afgelopen maanden.
Benieuwd hoe kuiken het morgen doet op het kdv. Vorige week een ochtend wezen wennen en dat was prima gegaan. Ze lag ‘s middags wel een uur op mij te slapen en dat doet ze anders nooit. Het was dus wel vermoeiend geweest.

Vrijdag rolde ze van rug naar buik en daarna is ze dus steeds dappere pogingen aan het doen om dat nog een keer voor elkaar te krijgen. Doorzettingsvermogen heeft ze in ieder geval :P
pi_204402170
Heeft ze er veel last van, komkommer? Hier kwamen ze zonder veel ellende door. Dat biedt goede hoop voor alle andere tanden. De oudste had er ook weinig last van.

Takkie, hoe was het om haar af te zetten vanochtend? En dat doorzettingsvermogen verbaas ik me ook telkens over. Hier een die nu op handjes en knietjes kan zitten en heen en weer wiebelt. Benieuwd hoelang het duurt voordat het klikt dat je beide kanten een voor een moet bewegen. En dan is er geen rust meer..

Arm schaap zit ook behoorlijk onder de waterpokken. En het geeft me echt de kriebels als ik ze moet insmeren. Ik weet rationeel dat ik het zelf niet meer kan krijgen, maar alles in mij zegt dat ik die blaasjes niet moet aanraken. 🤢
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_204403068
Werkze Takkie! Lekker lang verlof gehad O+
En rebubbled sterkte met de waterpokken. Heeft ze er veel last van?

Hebben jullie tips om peuter te laten wennen aan baby? Hij is op zich wel lief voor hem maar vraagt ook ontzettend veel aandacht en slaapt heel slecht.
pi_204405151
Oh, en wie heeft er goede ervaringen met een osteopaat in de regio Arnhem Nijmegen of vlak daarbuiten?
Ons is geadviseerd daarheen te gaan maar ik vind dat dus eng en ga het liefste naar een betrouwbare ipv de dichtstbijzijnde.
Degene die ons is aangeraden (in Zevenaar) kan pas 30 mei 8)7
pi_204405889
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 10:58 schreef Rebubbled het volgende:
Heeft ze er veel last van, komkommer? Hier kwamen ze zonder veel ellende door. Dat biedt goede hoop voor alle andere tanden. De oudste had er ook weinig last van.

Takkie, hoe was het om haar af te zetten vanochtend? En dat doorzettingsvermogen verbaas ik me ook telkens over. Hier een die nu op handjes en knietjes kan zitten en heen en weer wiebelt. Benieuwd hoelang het duurt voordat het klikt dat je beide kanten een voor een moet bewegen. En dan is er geen rust meer..

Arm schaap zit ook behoorlijk onder de waterpokken. En het geeft me echt de kriebels als ik ze moet insmeren. Ik weet rationeel dat ik het zelf niet meer kan krijgen, maar alles in mij zegt dat ik die blaasjes niet moet aanraken. 🤢
Neuh, niet dat ik dacht, maar nu heeft ze dus wel sinds gisteravond flink koorts. Gisteravond 39,1, vannacht afgezakt naar 38,1, maar vandaag weer 39,8-39,3-39,5. Wel gewoon alert en drinkt voldoende. Het lijkt me niet dat die koorts echt van de tanden komt, dat schijnt gewoon verhoging te moeten zijn. Ontlasting is gewoon echt donkergroen (en geen mix van mosterdgeel/groen, zoals nu al een paar maanden), dus geen idee of het nu wel tanden zijn of echt een virus.
pi_204406822
Ik geloof ook niet dat tanden bijna 40 graden koorts geeft. Denk een virusje
pi_204406992
Ja, ze is nu aan het drinken en ik hoor heel veel snot in dat neusje. Allemaal van dat loszittend snot waar wij met 1x flink snuiten vanaf zouden zijn, mja, een baby kan dat niet.
En sorry als mijn baby de baby's op de meet aangestoken heeft.
pi_204407576
Vooralsnog is J niet ziek. Morgen KDV
pi_204411871
23 December is ons aapie ter wereld gekomen 2021 :) Slaapt goed, groeit goed en loopt zelfs voor op de gemiddelde babies van 4 maanden _O_ Tandjes beginnen door te komen *O*
  dinsdag 12 april 2022 @ 17:05:15 #16
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204414677
Ik zal hier ook eens gaan posten, wij hebben een zoontje vanaf eind januari :)
Vandaag een dagje proefgedraaid op de kinderopvang. Ging hartstikke goed, wil nu alleen zijn einde-van-de-middag-slaapje niet meer doen hier thuis :D
Nou ja, zal allemaal wel loslopen :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_204416225
Zal ik jullie ook in de OP zetten, mannen?
pi_204416286
Hier hebben we een zielige, zieke baby. Sinds zondagavond koorts die wel goed naar beneden gaat na een zetpil, maar weer flink omhoog schiet als de zetpil uit begint te werken. We hebben gisteren en vandaag veel 39 gezien. Erg sneu. Is wel alert, maar veel rustiger dan normaal. Logisch natuurlijk. En ze heeft zo veel snot in het neusje, niet normaal. Ze kan niet uit de borst drinken, uit het flesje drinkt ze nu max. 90 cc. Snot komt dan los, maar het zit zo diep en het is zoveel, dat ze het er niet uit krijgt. En sprayen met zoutoplossing en uitzuigen met een neuszuiger is dikke drama. ;(
pi_204416929
Beterschap voor F., Komkommer! Sneu hè als ze zich zo ellendig voelen ;(

Mijn verlof zit erop… gisteren weer begonnen met werken. Ik zag er heel erg tegenop maar het is me (op enorme hoofdpijn aan het einde van de dag na) heel erg meegevallen gelukkig. Gisteren was ik uit goed fatsoen naar kantoor gegaan, was er bijna niemand van mijn team :'). Dus vandaag maar weer thuis gewerkt.
R was (voor de vierde keer al) naar de opvang en had het zo erg naar haar zin en zat zo om zich heen te kijken dat ze amper had geslapen overdag. Bij thuiskomst is ze alleen nog even wakker geweest voor twee voedingen en we hebben haar tot vanochtend half 7 niet meer gehoord :D

Ze is ook lekker bezig met haar eigen stem ontdekken. Als we tegen haar praten en de tijd en ruimte geven om terug te kletsen dan doet ze dat ook O+
  woensdag 13 april 2022 @ 08:27:30 #20
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204421065
Ik hoef niet per se in de OP hoor :P

Beterschap met je zieke baby, zielig zeg ;(

eponine, dat kletsen is zo schattig he. Onze Frummel doet dat ook elke ochtend als ik hem wakker maak om om te kleden / verschonen. Zo'n heerlijke start van de dag O+
pi_204421640
Ach komkommer zo sneu als ze ziek zijn. Hier sinds zondagavond snot, maar zonder koorts gelukkig.

Eponine wat fijn dat je eerste dag meeviel. Het er tegen opzien is heel herkenbaar.

Welkom heren! Poezor lekker vlot die tandjes.
pi_204423614
@KaBuf herkenbaar wat je zegt over gelijk beginnen te kletsen bij het wakker maken! Er komt hier dan eerst een enorme lach op haar gezicht en daarna begint ze direct van alles te vertellen O+

@LauriLynne ik heb in m'n omgeving bijna alleen maar vrouwen die het fantastisch vonden om weer te gaan werken en die blij waren dat ze weer "zichzelf konden zijn", eentje begon zelfs alweer eerder met werk en spreidde het laatste beetje verlof langer uit... Maar ik stuitte dus op best wat onbegrip als ik aangaf dat ik er tegenop zag om weer aan de slag te gaan. Ik vind m'n werk leuk en het is leuk om collega's weer te spreken en zo, maar nog een paar maanden van m'n (laatste) baby genieten had ook heel fijn geweest. Helaas is het momenteel voor ons niet haalbaar om onbetaald verlof op te nemen, maar anders had ik dat zeker nog gedaan.

Ik was vanochtend even bij Hema en Zeeman, op zoek naar pyjama's in maat 62... Maar bij Zeeman begint het vanaf maat 68 en bij Hema vanaf maat 74 }:|, iemand nog een tip? Zoek geen onesie/boxpakje en ook niets met voetjes eraan wegens lange benen die niet in dat soort pakjes passen :)
pi_204423726
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 19:47 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier hebben we een zielige, zieke baby. Sinds zondagavond koorts die wel goed naar beneden gaat na een zetpil, maar weer flink omhoog schiet als de zetpil uit begint te werken. We hebben gisteren en vandaag veel 39 gezien. Erg sneu. Is wel alert, maar veel rustiger dan normaal. Logisch natuurlijk. En ze heeft zo veel snot in het neusje, niet normaal. Ze kan niet uit de borst drinken, uit het flesje drinkt ze nu max. 90 cc. Snot komt dan los, maar het zit zo diep en het is zoveel, dat ze het er niet uit krijgt. En sprayen met zoutoplossing en uitzuigen met een neuszuiger is dikke drama. ;(
kun je misschien sprayen/uitzuigen als ze slaapt?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_204423757
ik wist niet dat er babypyjama's bestonden :@ hier slapen baby's altijd gewoon in een (deel van) hun kleertjes.

miss heeft h&m iets?
pi_204423868
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:50 schreef littledrummergirl het volgende:
ik wist niet dat er babypyjama's bestonden :@ hier slapen baby's altijd gewoon in een (deel van) hun kleertjes.

miss heeft h&m iets?
Hier tot nu toe ook :Y, maar we willen met een bedtijdritueeltje gaan beginnen en in mijn hoofd hoort daar een pyjama bij :')
quote:
Oeh, dank je! Helemaal niet aan C&A gedacht, ik ga eens kijken :)
pi_204424029
Misschien bij Kruidvat, epo? Van Bambino. Laatst hadden ze ook leggings en shirts met lange mouwen van Winnie the Pooh, die gebruiken we ook als pyjama.
pi_204424051
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:47 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
kun je misschien sprayen/uitzuigen als ze slaapt?
Vannacht gedaan, dat ging inderdaad wel iets beter dan op een wakker moment.
Nu i.i.g. geen koorts meer, zetpil is al lang en breed uitgewerkt. Is ook weer actiever, rolt weer wat en kletst weer honderduit. Net ook redelijk uit de borst gedronken. Ik hoop dat dit weer de goede weg is. :)
pi_204424085
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 14:16 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Misschien bij Kruidvat, epo? Van Bambino. Laatst hadden ze ook leggings en shirts met lange mouwen van Winnie the Pooh, die gebruiken we ook als pyjama.
Ook een goede tip, dank je!
  vrijdag 15 april 2022 @ 06:28:39 #30
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204441172
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:34 schreef eponine het volgende:
@:KaBuf herkenbaar wat je zegt over gelijk beginnen te kletsen bij het wakker maken! Er komt hier dan eerst een enorme lach op haar gezicht en daarna begint ze direct van alles te vertellen O+
Oké Frummel vindt kletsen zo leuk, dat hij dat vannacht om 4u al begon te doen :') hartstikke vrolijk maar niet meer in slaap te krijgen _O-
pi_204441321
Komkommerschijfje, hoe is het nu met F?
pi_204441607
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 april 2022 06:28 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Oké Frummel vindt kletsen zo leuk, dat hij dat vannacht om 4u al begon te doen :') hartstikke vrolijk maar niet meer in slaap te krijgen _O-
Gezellig :D!

Hier een baby die blijkbaar moest bijkomen van een enerverende dag bij opa en oma gisteren. Ze lag gisteravond om 20:30 in bed, toen nog wel even liggen kletsen dus denk rond 21:00 in slaap, en vanochtend 07:45 hoorden we haar pas weer :z

Ze vindt het hilarisch als ze moet niezen. Elke keer als ze dat gedaan heeft gaat ze zitten lachen :')
pi_204442398
J begint zijn melkvoeding flink te verminderen. Ik moet ook zeggen dat ik hem best stevig vaste voeding geef. 1/2 tot 1 stuk fruit per dag en s avonds rijst (of aardappel), groente en vlees. Totaal 100 gram.

Hij is nu precies 6 maanden oud.
Ik prak gewoon, geen rapley methode
Ik vind het leuk om te zien hoe hij eet. En ik denk dat ik maar Max een jaar borstvoeding wil geven. Ik geniet er nu wel van om te doen, maar ik wil ook graag afbouwen. Maar ik zou het fijn vinden als we de kunstmelk kunnen skippen en meteen door met gewone melk. Vandaar volhouden tot een jaar

Ik weet wel dat er veel vrouwen zijn met andere voorkeuren mbt borstvoeding en vaste voeding.
Dus ben ook een tikje nieuwsgierig naar hoe de rest dat hier aanpakt
pi_204442422
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 07:41 schreef _Lily_ het volgende:
Komkommerschijfje, hoe is het nu met F?
Lief dat je het vraagt! Ze is weer beter. :) Sinds woensdag gelukkig al koortsvrij en sinds gisteren is ook bijna al het snot weg. Dronk gisteren bij de gastouder nog niet zo goed, maar nu weer als vanouds (en een beetje inhalen, maar dat mag ook ;)).
pi_204442462
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 10:10 schreef _Lily_ het volgende:
J begint zijn melkvoeding flink te verminderen. Ik moet ook zeggen dat ik hem best stevig vaste voeding geef. 1/2 tot 1 stuk fruit per dag en s avonds rijst (of aardappel), groente en vlees. Totaal 100 gram.

Ik vind het leuk om te zien hoe hij eet. En ik denk dat ik maar Max een jaar borstvoeding wil geven. Ik geniet er nu wel van om te doen, maar ik wil ook graag afbouwen. Maar ik zou het fijn vinden als we de kunstmelk kunnen skippen en meteen door met gewone melk. Vandaar volhouden tot een jaar

Ik weet wel dat er veel vrouwen zijn met andere voorkeuren mbt borstvoeding en vaste voeding.
Wij zijn ook zoekende hoor, morgen 8 maanden oud. Ze krijgt nog steeds BV op verzoek, 5 of 6 voedingen per dag. Ligt eraan of ze de nacht doorslaapt of niet. Vorige week hadden we ineens 3 nachten waarin ze pas om 5:45 uur of 6:30 uur kwam.
F. krijgt iedere dag fruit (vaak wel 1 heel stuk, soms 2 als het kleine bananen of peren o.i.d. zijn) en daar gaat minimaal 125 gram in. Brood eet ze nu ook iedere dag, meestal een kwart tot een halve met pindakaas.
Met avondeten ben ik nog niet begonnen. Vaak krijgt ze dan een stuk komkommer om op te sabbelen/knagen en soms maisboogjes/groentesticks. Vorige week heb ik haar voor het eerst pasta met kip en courgette en tomaat gegeven. Dat vond ze wel lekker, maar een half uur later gaat ze al naar bed en drinkt ze nog flink, dus dan wil ik haar ook niet volstoppen met voedsel...
  vrijdag 15 april 2022 @ 10:28:35 #36
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204442552
quote:

Inmiddels is spruit dit topic ontgroeid, maar wij deden:
Het meeste rapley, bv op verzoek (met 13 maanden nu nog een keer of 5-6 per dag, met 6 maanden nog elke twee uur ofzo) en spruit kreeg eerst groente en brood met 100% pindakaas, 100% appelstroop, fruitspread ofzo. En daarna pas fruit. En hij at dus bijna alles zelf.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204442575
quote:

Hier geen borstvoeding en ben met vaste voeding van plan om hetzelfde te doen als bij de oudste. Geen strakke regels als in ‘alleen Rapley’ of ‘alleen geprakt’. Oudste heeft ook een mix gehad van zelf bereid eten en potjes babyvoeding. Helemaal prima. Ik ga ook niet wegen hoeveel er gegeten wordt. We zien per dag wel hoe het allemaal het beste uitkomt. Niet te moeilijk doen iig :Y) (dat is wel iets wat ik nu bij de tweede als veel relaxter ervaar: je weet dat ze niet gelijk stuk gaan als je niet alles volgens “de regels” doet)
pi_204444767
Covid. Ugh. Anna is nu nog de enige in huis met een negatieve test. -O-
pi_204445256
Oefffff beterschap douche eendje! Zijn jullie erg ziek ervan?

@Komkommerschijfje: fijn dat F weer beter is!

Wij gaan J deze week voor het eerst iets zelf in de hand geven, ik ben benieuwd
De peer werkt niet geprakt met een lepeltje. Ik ga eens kijken wat hij doet als ik hem een stuk peer gewoon in zijn hand geef.
pi_204445356
Peer staat garant voor een grote rotzooi, @_Lily_ 😄 Of je het nu lepelt of niet. Bij mezelf is het vaak al flink knoeien, laat staan met een baby.
Tip: je hebt van die schorten die je helemaal om ze heen kunt doen, met mouwtjes en een klittenbandje in de nek. Wel een aanrader bij peer. :D
Of mixen met banaan als je het een beetje prakt, dan blijft het een goede structuur.

Beterschap, d-e!
pi_204445475
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 15:20 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Peer staat garant voor een grote rotzooi, @:_Lily_ 😄 Of je het nu lepelt of niet. Bij mezelf is het vaak al flink knoeien, laat staan met een baby.
Tip: je hebt van die schorten die je helemaal om ze heen kunt doen, met mouwtjes en een klittenbandje in de nek. Wel een aanrader bij peer. :D
Of mixen met banaan als je het een beetje prakt, dan blijft het een goede structuur.

Beterschap, d-e!
Hahahaha! Ik ga googlen
Want inderdaad, een enorme puinhoop
Als hij het in zijn mond heeft laat hij het lachend uit zijn mondje lopen. Doet ie niet met banaan
pi_204445656
Peer hebben we opgegeven, dat floept zo uit zijn hand haha. Maar die schortjes met lange mouwen werken hier als enige erg goed!

Wij wegen het eten ook niet af, maar hij weigert om van de lepel te eten dus we leggen alles voor hem neer (en niet op een bord want die keert hij direct om).

Wanneer stopt dat bijten in alle spullen? Onze tafels, stoelen, keukenhandgrepen, randen van zijn ledikant en box, alles wordt afgekloven. Bijtspeeltjes gooit hij wel direct van zich af. Hij speelt nog geen seconde met zijn speelgoed of hij kruipt al naar een plek om te gaan kluiven. Iemand nog de tip?
Dit duurt nu al zo'n vijf maanden en de meeste tandjes zijn al door. Het is wachten op de eerste kiezen maar in tussentijd moet dat bijten toch wel een beetje afnemen?
pi_204446350
quote:

Ik heb het ook op die manier gedaan, Lily. Ik gaf volgens mij nog tot bijna 12 maanden 4/5x per dag bv en ongeveer 2 weken na haar eerste verjaardag ben ik helemaal gestopt en overgegaan naar normale melk. Bij de tweede ga ik denk ik eerder beginnen met afbouwen, maar ik heb verder nergens last van gehad en Bubbles ook niet.
pi_204447336
quote:

Ik wil ook doorgaan met borstvoeding tot een jaar om zo kunstmelk te skippen.
pi_204448403
@ covid: bij mij beginnen de klachten al af te nemen. Bas heeft het wel zwaar, flinke koorts en ook echt last van zijn longen. Anna heeft nu wat verhoging en slaapt gewoon veel.

@Mango91 de bijtfase ging bij ons over in de lik-fase :P en dan echt aan alles, van schoenen, wiel van de kinderwagen en de prullenbak ^O^

Borstvoeding/vaste voeding: ik merkte bij Bas dat het zo rond 10 maanden uit zichzelf ging verschuiven. Hij at meer zelf en ging daardoor ook minder bij mij drinken. Ik heb gekolfd tot zijn 1e verjaardag, hij heeft op de dagen dat ik werkte 1x per dag nog een flesje bv gehad rond zijn middagdutje en dronk vaak nog een keer of 3/4 bij mij. Hij is toen ik zwanger was van Anna zelf gestopt.
pi_204449369
Vraag me af of wij ook geen corona in huis (gehad) hebben. F. is helemaal beter, maar ik heb ook last van een naar hoestje en ik heb het vrij koud nu, beetje spierpijn. En geen zelftesten meer in huis. 😑
pi_204451792
Hier is het plan met de borstvoeding, ik heb geen plan meer. Ik wou graag een half jaar voeden. Dat hebben we gehaald en nu zien we wel. Een jaar halen zou mooi zijn, maar zo lang nog kolven zie ik niet zitten denk ik.

En komkommer inmiddels een test gedaan?

DE heel de familie ziek, wat akelig.

Nou hapjes vind purk echt nog maar matig interesant. Die maisfinger die ze gisteren kreeg daarintegen 🤤
pi_204453134
Zelftest negatief, maar ben toch echt wel grieperig. Vannacht ontzettend warm en koud afwisselend, gelukkig sliep F. wel snel en goed verder nadat ze twee keer wilde drinken.
We hebben net samen maar een dutje gedaan op de bank boven, F. in de draagzak met haar hoofdje op mijn schouder en ik de andere kant op met m'n hoofd. 🤗 Heeft zij toch maar weer anderhalf uur getukt en ik ook een klein uurtje.
Nu wachten tot man thuiskomt van klussen bij een vriend van 'm, kan hij F. meenemen naar de supermarkt.
pi_204453588
Als je de bolle kant van een peer schilt, en de smalle punt niet, hebben de kleintjes een soort knots om van te eten, dat hielp (en helpt met 3 jaar nog steeds) om grip te houden op de peer.
pi_204472434
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 13:18 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zelftest negatief, maar ben toch echt wel grieperig. Vannacht ontzettend warm en koud afwisselend, gelukkig sliep F. wel snel en goed verder nadat ze twee keer wilde drinken.
We hebben net samen maar een dutje gedaan op de bank boven, F. in de draagzak met haar hoofdje op mijn schouder en ik de andere kant op met m'n hoofd. 🤗 Heeft zij toch maar weer anderhalf uur getukt en ik ook een klein uurtje.
Nu wachten tot man thuiskomt van klussen bij een vriend van 'm, kan hij F. meenemen naar de supermarkt.
Ik had woensdag de eerste klachten (hoesten), donderdag flinke koorts en vrijdag pas positief.

Inmiddels lijken we wel wat aan de betere hand. Ik ben nog geen 24 uur klachtenvrij dus de isolatie duurt voort. Gelukkig hebben we een fijne tuin. Anna is helaas ook positief getest inmiddels, maar ze doet het goed
pi_204479347
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2022 14:26 schreef Leintjeuh het volgende:
Als je de bolle kant van een peer schilt, en de smalle punt niet, hebben de kleintjes een soort knots om van te eten, dat hielp (en helpt met 3 jaar nog steeds) om grip te houden op de peer.
Ah supertip
Deze ga ik proberen.

Bij de babymeet pasgeleden had 1 van de dames een superleuk speelkleed van Ikea met zeedieren erop. Die heb ik gister ook voor J gekocht hihi, goede inspiratie opgedaan
pi_204479951
Is het normaal dat twee weken oude baby's zo ontzettend veel scheetjes laten en dat ze ook stinken? Ik kan me dat niet herinneren van peuter en T. heeft er echt last van.
  dinsdag 19 april 2022 @ 11:23:06 #53
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204480279
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 10:27 schreef B.ertha het volgende:
Is het normaal dat twee weken oude baby's zo ontzettend veel scheetjes laten en dat ze ook stinken? Ik kan me dat niet herinneren van peuter en T. heeft er echt last van.
Had onze jongste ook. Bleek uiteindelijk koemelkallergie te hebben. Toch zijn scheetjes en krampjes op zich niet gek. Bij twijfel even aan de bel trekken bij het CB of je huisarts.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 19 april 2022 @ 13:09:52 #54
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204481242
Hier opeens sinds een paar dagen weer elke dag flinke krampjes, we hoopten dat die juist over waren zo tegen de 3 maanden aan :')
Ff aanzien, tis wel flink zielig. Als het deze week zo nog verder gaat. gaan we eens denken over andere voeding of wat dan ook. ;(
pi_204482326
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 april 2022 13:09 schreef KaBuf het volgende:
Hier opeens sinds een paar dagen weer elke dag flinke krampjes, we hoopten dat die juist over waren zo tegen de 3 maanden aan :')
Ff aanzien, tis wel flink zielig. Als het deze week zo nog verder gaat. gaan we eens denken over andere voeding of wat dan ook. ;(
ken je de vliegtuighouding? lifesaver bij krampjes hier :Y
  dinsdag 19 april 2022 @ 16:04:37 #56
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204482520
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 15:34 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
ken je de vliegtuighouding? lifesaver bij krampjes hier :Y
Ja dan gaat tie alleen maar harder huilen :')
Maar die vond tie al niet fijn toen de kraamzorg die aan ons leerde haha :P
pi_204483035
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 april 2022 16:04 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Ja dan gaat tie alleen maar harder huilen :')
Maar die vond tie al niet fijn toen de kraamzorg die aan ons leerde haha :P
oh bummer :{ tis soms echt afzien he, dat urenlange krijsen. ik heb vaak mn koptelefoon op :X
pi_204483644
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 08:32 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ah supertip
Deze ga ik proberen.

Bij de babymeet pasgeleden had 1 van de dames een superleuk speelkleed van Ikea met zeedieren erop. Die heb ik gister ook voor J gekocht hihi, goede inspiratie opgedaan
Dat was ik. :D Leuk dat je 'm ook gekocht hebt, F. is er dol op! Nu is het leuk om aan die dieren en vinnen te trekken.
pi_204484090
quote:
17s.gif Op maandag 18 april 2022 09:45 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ik had woensdag de eerste klachten (hoesten), donderdag flinke koorts en vrijdag pas positief.

Inmiddels lijken we wel wat aan de betere hand. Ik ben nog geen 24 uur klachtenvrij dus de isolatie duurt voort. Gelukkig hebben we een fijne tuin. Anna is helaas ook positief getest inmiddels, maar ze doet het goed
Hoe lang heb jij koorts gehad? Ik begon in de nacht van vrijdag op zaterdag, dus zit nu op dag 4. Volgens mij ben ik alleen op zondag koortsvrij geweest. Gisteravond begon ik weer, vanmiddag ook weer en nu net ook weer...
pi_204484319
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 18:57 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Hoe lang heb jij koorts gehad? Ik begon in de nacht van vrijdag op zaterdag, dus zit nu op dag 4. Volgens mij ben ik alleen op zondag koortsvrij geweest. Gisteravond begon ik weer, vanmiddag ook weer en nu net ook weer...
2 dagen. Bas heeft al vanaf donderdag koorts :X .
pi_204484405
Sneu, al helemaal voor die kleintjes. ;( Man was er binnen een dag vanaf, die is nu weer helemaal fit. En F. ook. En ik voel me echt mwehhhhh. Hopelijk vanaf morgen een stijgende lijn weer.
pi_204486662
Och krampjes is zo naar… wat hier hielp: draagdoek of zelf in bed liggen met de baby op zn buik op mijn buik en dan pinkelen. Of aan de borst.

En ik lette zelf ook heel goed op mijn eten. Koemelk vrij, geen dingen als kool en zo wat kramp kan verergeren/windjes kan veroorzaken. En ik nam juist kamille thee en venkel thee en zo.

Al m’n vorige kindjes hebben in meer of mindere mate last gehad van krampjes. M’n middelste het minst, elke dag 20 minuutjes om precies half 9 ‘s avonds. En ik sta er nu dus verbaasd van dat ik er eentje heb zonder! Dat bestaat dus gewoon echt! De eerste paar weken had ze soms dat ze vlak voor het poepen even moest piepen. Dan hoorde je d’r buik ook echt zo rommelen. Maar verder helemaal niets. Zou het aan het gewicht kunnen liggen? M’n twee grootste baby’s hadden dus het minst last. M’n kleinste baby had het meest last. En degene met het tweede lichtste gewicht had ook net iets meer last dan die met het derde lichtste gewicht…?!
pi_204492466
Aap uit de mouw: ik heb een keelontsteking te pakken die ook doorslaat naar m'n oren... Lang geleden dat ik me zo kut voelde. Volle bak aan de pcm om de pijn en koorts maar wat te onderdrukken. Kan zo nog een paar dagen duren voordat ik opknap. Echt, ziek zijn als je een baby hebt, ellendig.
pi_204493829
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Aap uit de mouw: ik heb een keelontsteking te pakken die ook doorslaat naar m'n oren... Lang geleden dat ik me zo kut voelde. Volle bak aan de pcm om de pijn en koorts maar wat te onderdrukken. Kan zo nog een paar dagen duren voordat ik opknap. Echt, ziek zijn als je een baby hebt, ellendig.
Je hebt het flink te pakken! Beterschap! :*
  woensdag 20 april 2022 @ 21:58:51 #65
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204494613
Balen, beterschap!
pi_204494849
quote:
Ah wat kak zeg :*
pi_204495737
quote:
Wat naar! Hopelijk knap je snel wat op. Niemand aan wie je de baby even kunt uitbesteden? Zodat je even wat meer rust kunt pakken.
  donderdag 21 april 2022 @ 09:16:42 #68
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204496291
Beterschap voor alle zieke baby's en mama's! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Succes is a door that always slams.
|| justdiggit.org ||
pi_204496944
Niet te hard zijn voor jezelf tgnd. Je bent ook gewoon een mens. En alle ouders zullen herkennen dat het geduld soms eindig is.
pi_204501117
Dank jullie wel, allemaal. Gelukkig lijkt het weer de betere kant op te gaan. Vandaag geen koorts of verhoging gehad. Hopelijk gaat m'n lichaam nu ook die ontsteking opruimen, irritant zeg, dat iedere slik ook pijn doet. 😑
pi_204502525
Bah… beterschap komkommerschijfje! Dat klinkt heel naar. En ja, ziek in combi met kinderen en zeker een baby is stom. Ik hoop dat er wat hulptroepen zijn en dat je veel in bed kunt liggen al dan niet samen met baby. :*

Thegirlnextdoor, dat je je zo schuldig voelt, laat al zien hoe een lieve mama je bent. En je bent ook een mens, en het is niet erg dat je baby van kleins af aan ook merkt dat je een mens bent ;) Boos worden is 1, maar hoe je ermee omgaat en het weer goed maakt, dat geeft je kindje handvatten om hoe er zelf mee om te kunnen gaan. Wat jij voorleeft is het grootste voorbeeld. En ook al is je kindje nu nog superklein, dit bouwt toch al aan die basis. Maar hopelijk hoef je je voorlopig niet meer bozig te voelen natuurlijk! :*
  vrijdag 22 april 2022 @ 07:21:40 #72
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204504021
Dankjullie Lauri en Ela! O+ Is ook helemaal waar wat jullie zeggen. Heb me de rest van de dag heel emotioneel gevoeld, alles werd me sowieso even teveel. Moet volgens mij ook weer ongesteld worden dus dat zal het deels verklaren :')

Droomde vannacht dat Bambi verdronk en ik haar niet kon redden. Schrok er van wakker. Elke keer als ik daarna een poging deed weer te slapen zag ik dat beeld weer voor me. Dus ik ben er maar uit gegaan en bij haar op de kamer in de schommelstoel gaan zitten tot ze wakker werd. Pff :'(
|| justdiggit.org ||
pi_204547335
Hoe gaat het met de mama’s/papa’s en babies hier?

R heeft haar stem, mond en handen ontdekt. Ze zit dus constant te gillen terwijl ze haar handen in haar mond steekt en wordt vervolgens boos :')
pi_204547811
Gaat goed hier. Mevrouw heeft momenteel roze glitterverf op en tussen haar tenen. Ik vermoed een moederdagknutsel van het kinderdagverblijf, maar je staat toch gek te kijken _O- .
pi_204549106
hier kwam de kleine kaptein ook al met rode verf onder zn vingernageltjes terug, ik vermoed iets met gestempelde handjes binnenkort _O-

van de grote kapitein heb ik een canvasje met gestempelde voetjes van de eerste moederdag, heb ik straks een setje :+

de kleine kapitein doet het super, is erg tevreden en makkelijk, nogal een contrast met zn grote broer die veel temperamentvoller was, al heel jong (en nog steeds :') )
pi_204550235
TGND wat een heftige droom. Herkenbaar vanuit de zwangerschap en vlak na de bevalling maar gelukkig niet bij ongesteld zijn.

Purk heeft waterpokken from hell gehad de afgelopen dagen. Hoge koorts en ontelbaar veel bultjes. Gelukkig lijkt het ergste nu achter de rug.

Ik ga maar is bijslaap poging doen.
  woensdag 27 april 2022 @ 04:32:54 #77
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204551001
Ik weet al wat Frummel voor z’n moeder heeft gemaakt :D sleutelhanger met z’n voetjes erop haha. Net met z’n drie maanden op het Kdv en gelijk een cadeautje, dat vonden we wel tof :)

Hier hebben we al een paar weken slechte nachten trouwens. Waar hij eerst nog wel een paar dagen achter elkaar een nacht doorsliep, is het nu vanaf 2 uur, half 3 al feest. En niets lijkt te helpen voor een echt goede slaap, het zijn alleen maar hazenslaapjes… En dan is het weer huilen en moeten wij troosten. Flesje werkt wel wat maar ook niet optimaal.
We willen ook snel een afspraak met een osteopaat, wellicht kan die ons helpen.
Maar mochten jullie nog tips hebben, we horen het graag :P
pi_204551342
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 18:26 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Dat was ik. :D Leuk dat je 'm ook gekocht hebt, F. is er dol op! Nu is het leuk om aan die dieren en vinnen te trekken.
Haha ja! J heeft gister ook voor het eerst 1 van de vinnen ontdekt. Heb hem 30 min lang niet gehoord

Hoe is het nu met jou en F? Weer helemaal hersteld van alle griepjes?

Wat een schatje was F bij de meet

@LauriLynne: oh pffff, zwaar! Zijn jullie alweer opgeknapt?
pi_204551352
quote:
2s.gif Op woensdag 27 april 2022 04:32 schreef KaBuf het volgende:
Ik weet al wat Frummel voor z’n moeder heeft gemaakt :D sleutelhanger met z’n voetjes erop haha. Net met z’n drie maanden op het Kdv en gelijk een cadeautje, dat vonden we wel tof :)

Hier hebben we al een paar weken slechte nachten trouwens. Waar hij eerst nog wel een paar dagen achter elkaar een nacht doorsliep, is het nu vanaf 2 uur, half 3 al feest. En niets lijkt te helpen voor een echt goede slaap, het zijn alleen maar hazenslaapjes… En dan is het weer huilen en moeten wij troosten. Flesje werkt wel wat maar ook niet optimaal.
Ik heb echt geen flauw idee…. Geen goede tips. Enig idee waardoor het komt? Reflux, honger, te koud in de kamer? Er zal hem ongetwijfeld iets dwars zitten maar geen idee hoe je daarachter kan komen of het kan oplossen.

Bij ons helpt handje vasthouden. We cosleepen, ik steek mijn hand in het bedje
pi_204551402
J is 6,5 maand en doet het supergoed.
Ik kijk en geniet
Ik voel me bijna schuldig en schandelijk verwend dat het zo’n makkelijk kind is.

Ik vind het bijna onwennig, ik kan me nog steeds nauwelijks voorstellen dat dit mijn kind is. Hij lijkt helemaal niet op mij. Niet qua uiterlijk, niet qua karakter. Mijn tante vroeg of ze hem niet hadden verwisseld hahaha

Ik was vroeger een huilbaby en daarna een wildebras, deed moeilijk met alles, moest een vaste routine hebben etc.
J heeft niets van dit alles. Hij vindt alles best, eet wat je hem voorzet, slaapt waar je hem neerlegt, huilt niet of nauwelijks.

Hij lijkt gewoon op zijn vader haha
pi_204551636
quote:
2s.gif Op woensdag 27 april 2022 04:32 schreef KaBuf het volgende:

tot op zekere hoogte is dit ook gewoon normaal en gaat goed en slecht slapen altijd in fases die ook gewoon weer over gaan.

neemt niet weg dat rotnachten gewoon heel kut zijn :X
pi_204551871
Onze nachten gaan sinds covid zo dramatisch dat ik een 4persoonsbed overweeg. }:| Werd vanmorgen weer wakker met een baby op rechts en peuter op links.
pi_204552048
quote:
17s.gif Op woensdag 27 april 2022 09:58 schreef douche-eendje het volgende:
Onze nachten gaan sinds covid zo dramatisch dat ik een 4persoonsbed overweeg. }:| Werd vanmorgen weer wakker met een baby op rechts en peuter op links.
Met z’n allen kamperen in de woonkamer? Doen alsof je op vakantie bent
  woensdag 27 april 2022 @ 11:56:26 #84
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204553035
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 08:46 schreef _Lily_ het volgende:
J is 6,5 maand en doet het supergoed.
Ik kijk en geniet
Ik voel me bijna schuldig en schandelijk verwend dat het zo’n makkelijk kind is.

Ik vind het bijna onwennig, ik kan me nog steeds nauwelijks voorstellen dat dit mijn kind is. Hij lijkt helemaal niet op mij. Niet qua uiterlijk, niet qua karakter. Mijn tante vroeg of ze hem niet hadden verwisseld hahaha

Ik was vroeger een huilbaby en daarna een wildebras, deed moeilijk met alles, moest een vaste routine hebben etc.
J heeft niets van dit alles. Hij vindt alles best, eet wat je hem voorzet, slaapt waar je hem neerlegt, huilt niet of nauwelijks.

Hij lijkt gewoon op zijn vader haha
Haha, geniet er maar van, misschien wordt ie wel een hele moeilijke puber :P

Hier gaat het opzich goed met ons! Echt genieten van onze kleine mafkees O+ Enige jammere is dat ze op de opvang makkelijk meerdere dutjes van anderhalf uur doet, terwijl ze thuis steeds na een half uur weer klaarwakker is overdag. Het enige verschil met de opvang is dat er daar veel meer prikkels zijn, dus ik denk dat het daaraan moet liggen. Anders zou ik het echt niet weten.

Maar vooral het voorleesmoment is echt genieten O+ Het is maar een paar minuten, maar het is net of ze echt luistert en meekijkt in het boek. Ze komt dan echt tot rust. Het is zo aandoenlijk, smelt dan helemaal van hoe aandachtig ze me aankijkt enzo O+
|| justdiggit.org ||
pi_204553686
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 10:27 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Met z’n allen kamperen in de woonkamer? Doen alsof je op vakantie bent
Dan zet ik liever onze vouwwagen op :P . En ik denk dat een 4 persoonsbed serieus prima in onze slaapkamer zou passen. Zelfs met de cosleeper naast mijn bed heb ik nog genoeg ruimte om er een dansje naast te doen. Maar eigenlijk wil ik gewoon een nacht goed slapen want ik heb het zelf ook hard nodig.
pi_204553731
Hier is man nu een beetje de sjaak weer, maar aan de beterende hand ook. Ik heb een snotneus, maar voel me verder prima. F. is een spring in het veld en doet het prima. Had vorige week nog een dag koorts, maar was de volgende dag weer weg. Ik ontdek nu wel een paar mini-bultjes/vlekjes die rood zijn op haar voorhoofdje en op/bij haar handjes. Maar verder geen klachten en ik kan ze wegdrukken, dus niets geks. Toch ook nog een soort vlekjesziekte gehad? 🥲

Ha Lily, ik vond J. wel echt op jou lijken hoor. :D Zag duidelijk dat hij van jou afkomstig is, haha.

Hier was de gastouder deze week met vakantie en aankomende week heb ik zelf vakantie, dus F. gaat niet meer naar de gastouder voordat het moederdag is. Wellicht krijg ik dus geen gemaakte knutsel. 🥺 Zou ik oprecht jammer vinden, haha. We hebben al wel verfvoetjes van haar thuis, die tekening staat ook pontificaal in de woonkamer. :D

We hebben de co-sleeper op onze slaapkamer terug naar mijn schoonzusje gebracht (die krijgt over 3 weken weer een kleintje) en nu staat er een 'gewoon' ledikantje naast het bed. Gisteren voor het eerst in geslapen. Het was even wennen voor haar qua ruimte, ze kon ineens heel het bed door tijgeren. :D
We oefenen nu ook om overdag dutjes te doen in bed, in de draagzak/draagdoek is geen doen meer. De eerste dag was drama, maar het gaat steeds een stapje beter! Nu zijn de slaapjes vaak maar 40 minuten, hopelijk gaat ze zelf wat langer slapen als ze meer gewend is.
pi_204553820
Meer mama's hier die nog niet ongesteld zijn na de bevalling? F. is nu ruim 8 maanden en krijgt nog steeds het overgrote deel BV, maar niets dat er op wijst dat m'n cyclus alweer op gang komt. Slik ook geen anticonceptie, heb wel de minipil in huis al, maar wil ik pas mee starten als ik daadwerkelijk weer ga menstrueren.
Ik vind het niet erg dat ik nog niet menstrueer, maar had het inmiddels ergens al wel verwacht ofzo. En nee, uitgesloten dat ik zwanger ben. :p
pi_204553935
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 12:50 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Meer mama's hier die nog niet ongesteld zijn na de bevalling? F. is nu ruim 8 maanden en krijgt nog steeds het overgrote deel BV, maar niets dat er op wijst dat m'n cyclus alweer op gang komt. Slik ook geen anticonceptie, heb wel de minipil in huis al, maar wil ik pas mee starten als ik daadwerkelijk weer ga menstrueren.
Ik vind het niet erg dat ik nog niet menstrueer, maar had het inmiddels ergens al wel verwacht ofzo. En nee, uitgesloten dat ik zwanger ben. :p
Ja hoi. :W
Bij de eerste duurde het 14 maanden en mijn dreumes is nu bijna 18 maanden. Geniet er lekker van, ik zie het als beloning voor de borstvoeding. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204555329
Over cycli:
Bij mn eerste en tweede duurde het 14 en 15 maanden voor ik weer ongesteld werd. Bij de tweeling na 3 maanden ( :'( ) maar pas na 15 maanden een vruchtbare cyclus (daarvoor telkens enkele dagen na mn eisprong telkens ongesteld). En allemaal dus op volledige live borstvoeding.

En nu was ik 2 weken gestopt met bloeden (het bloeden duurde dit keer iets langer ivm vliesresten) en had ik daarna meteen met 7 weken mn eerste menstruatie.. En vorige week de tweede...... (daar zat 49 dagen tussen cyclus 1 en 2 en ik vermoedde een week voor het bloeden een eisprong gevoeld te hebben). :'( :'( :'(

Bij de tweeling vermoedde mn vroedvrouw dat het kon komen doordat je bij een tweeling 2x zoveel prolactine aanmaakt, dat het een tegenovergesteld effect teweeg brengt waardoor ik zo vlug weer ongesteld werd. Maar omdat het nu ook zo vlug is, vermoed ik dat het misschien wel m'n leeftijd is. Dat mn lichaam denkt: Oh nog even vlug gebruik maken van de laatste vruchtbare jaren of zo. Haha. Maar niemand weet het precies.

Ik heb mij in ieder geval gehouden aan de punten die onderzocht zijn en samen zouden hangen met borstvoeding en nog geen cyclus/vruchtbaarheid; alleen op verzoek voeden, alleen live voeden, geen subsituut/vervangende zuigbevrediging, geen andere voeding. Pas nadat ik toch al ongesteld werd, hebben we dit keer een speentje geïntroduceerd. Bij de tweeling ook vanaf toen.

Ik vind het eigenlijk niet zo leuk, omdat ik ws geen kindjes meer ga krijgen. En ik heb altijd een beetje haatliefde verhouding gehad met m'n cyclus. Dus weer iets om aan te werken. ;) Ik twijfel er erg over om weer aan de pil te gaan trouwens. Ik was aan het lezen over 2 pillen die gebruik maken van natuurlijke hormonen/stoffen, waarvan eentje de hormoonschommelingen van een normale cyclus nabootst, maar met die kun je dus niet stiekem je menstruatie uitstellen zo af en toe. En overal lees ik dat zoveel mensen last hebben van extra gewicht aankomen, en daar zit ik helemaal niet op te wachten. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 19:10 schreef eponine het volgende:
Hoe gaat het met de mama’s/papa’s en babies hier?

R heeft haar stem, mond en handen ontdekt. Ze zit dus constant te gillen terwijl ze haar handen in haar mond steekt en wordt vervolgens boos :')
Zelfde fase hier! Gillen en handen in je mond stoppen. En ook andere dingen vastpakken en in je mond stoppen. :D
pi_204556516
Ik wil ook wel een relaxte baby. Dat was Maggie in het begin maar nu met 9 weken is daar niks van over. Voor mijn gevoel is ze nu al 2 dagen non stop aan het huilen. Vorige nacht heeft ze in totaal 4 uur geslapen ofzo. Arm ding. Ze drinkt ook wat minder en is vaak boos aan de borst.
Morgen komt er een lk om even mee te kijken.
pi_204556545
@_Lily_: ja gelukkig is de koorts weg en gaat het slapen ook beter. Lekker genieten van een makkelijke baby.

Cyclus weet ik niet zo goed. Met 12 weken een spiraaltje laten plaatsen. Geen bloeding gehad, maar de eerste 5 jaar met mn spiraaltje ook nooit bloedingen.

Geen knutsel komkommer, ik zie een belangrijke taak voor papa!
pi_204557620
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 12:50 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Geniet er lekker van! Ik was na 6 weken alweer ongesteld en word gewoon weer elke maand ongesteld terwijl ik ook volledig borstvoeding geef.
pi_204557624
Ik denk dat papa op de dag zelf denkt: ahhh, het is moederdag. :D Ik heb op die dag wel een vrijgezellenfeest (alleen 's middags), dus misschien knutselen ze dan nog wat samen. :D
Ik zal 'm eens in de week leggen bij hem, even droppen dat het bijna moederdag is. :p

Hey LL, ik miste je bericht over de waterpokken. Wat naar zeg! Die bultjes lijken me ook zo akelig...
Fijn dat ze wat aan het opknappen is weer.

@ PKM en ela: oké, meer mama's dus die het hebben! Ik geef ook nog volledig BV in principe, F. haalt daar qua frequentie en hoeveelheid nog alles uit m.b.t. voedingsstoffen. Ze eet dus fruit, groente (weinig) en brood en we zijn nu langzaam aan het starten met ook wat avondeten af en toe, maar 's avonds eten is nog niet zo'n succes. Ik wil dat ze ook nog goed drinkt voordat ze gaat slapen. Ben benieuwd wanneer de voedingen een beetje weg gaan vallen stuk voor stuk. Ik laat het haar maar bepalen.
pi_204557713
ik kolf fulltime en had na zeven weken ook al mn eerste menstruatie, hierna alweer anderhalve maand niks dus van wen cyclus is nog geen enkele sprake :')
pi_204559054
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 12:45 schreef Komkommerschijfje het volgende:

Ha Lily, ik vond J. wel echt op jou lijken hoor. :D Zag duidelijk dat hij van jou afkomstig is, haha.
Oh echt haha dat vind ik toch heel leuk om te horen. Ik zie het zelf namelijk absoluut niet.

Ik ben trouwens ook nog niet ongesteld geworden, ik geef ook nog volledig borstvoeding.
Prima dus. Al zingt het wel een beetje in m’n achterhoofd. Ik durf het bijna niet te bekennen maar wij zijn al klaar voor baby 2. Zodra ik weer ga menstrueren gaan we proberen
pi_204559412
Hier op 1 dag na vier weken na haar geboorte weer een cyclus, eerst eentje van 32 dagen, toen 24 en zit nu weer op dag 24 dus ben benieuwd wanneer het weer gaat komen. Maar geen borstvoeding en medicatie gekregen om stuwing te voorkomen, dus mijn lichaam werd direct weer gereset toen ze er was.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 15:31 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Zelfde fase hier! Gillen en handen in je mond stoppen. En ook andere dingen vastpakken en in je mond stoppen. :D
Je zou bijna denken dat ze zowat even oud zijn O+ ;)
Kun je me iets vertellen over de pillen waar je over gelezen hebt, @elamanilo? Uiteindelijk gaat man onder het mes maar tot die tijd moeten we wel wat natuurlijk. Gebruiken nu condooms, maar ugh :{
  donderdag 28 april 2022 @ 09:50:29 #97
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204562480
Hier na 13 maanden een spiraal laten plaatsen, had toen nog geen cyclus. Volgens de gyn is dat doodnormaal.
pi_204562750
Bij Bas na 3 maanden en nu na 4 maanden weer een regelmatige cyclus met borstvoeding. Ben inmiddels begonnen met de minipil.
  FOK!fossiel donderdag 28 april 2022 @ 19:56:08 #99
1455 Keroppi
kool kikker
pi_204568063
Ik zit nu op circa zeven weken bij (vanaf maand 3) volledig kunstvoeding. En ze slaapt vanaf 4 maanden op haar eigen kamer. Bij de oudste heeft het ook zo'n acht a negen maanden geduurd (ook met kunstvoeding na mijn verlof).
Chick on a mission
pi_204579440
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 19:56 schreef Keroppi het volgende:
Ik zit nu op circa zeven weken bij (vanaf maand 3) volledig kunstvoeding. En ze slaapt vanaf 4 maanden op haar eigen kamer. Bij de oudste heeft het ook zo'n acht a negen maanden geduurd (ook met kunstvoeding na mijn verlof).
Woow, ik benijd je! Ze slaapt sinds twee maanden ook niet meer in haar co-sleeper. Enkel bij ons in bed en als je haar neerlegt in haar bed zet ze het op gillen. We hebben het geprobeerd en hebben haar echt wel laten janken, maar na anderhalf uur gillen en krijsen toch maar weer opgepakt en bij ons in bed gelegd.
pi_204580772
Hier start ze altijd in haar eigen bed zonder problemen, verder hangt het af van hoe vaak en hoe laat ze komt wanneer ze bij ons gaat liggen. Als ze eind van de avond/begin van de nacht al komt, leg ik haar na de voeding altijd weer terug. Dan is ze zo slaperig weer dat het geen probleem is. Terugleggen na 4:30 uur is geen optie, dan gilt mevrouw inderdaad alles bij elkaar. En wel verder snurken als ze tussen ons in ligt. :D
pi_204581044
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 19:00 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier start ze altijd in haar eigen bed zonder problemen, verder hangt het af van hoe vaak en hoe laat ze komt wanneer ze bij ons gaat liggen. Als ze eind van de avond/begin van de nacht al komt, leg ik haar na de voeding altijd weer terug. Dan is ze zo slaperig weer dat het geen probleem is. Terugleggen na 4:30 uur is geen optie, dan gilt mevrouw inderdaad alles bij elkaar. En wel verder snurken als ze tussen ons in ligt. :D
Pffffff, herkenbaar. Hier alleen niet pas na 04:30, maar gewoon de hele dag door. Ze wilt het gewoon niet.
pi_204581195
J heeft nog nooit bij ons in bed geslapen. Gewoon in z’n eigen bed. Valt redelijk makkelijk in slaap
pi_204581326
Purk slaapt ook nooit bij ons in bed. Vanaf kort naar de geboorte heel regelmatig de nachtmerrie gehad dat ze onder dekens in slaap gevallen was na de voeding. Toen sliep ik nog met een kussen tussen mn knieën die ik in mn slaap aanzag voor mn slap geworden baby. Zo akelig, dus ik durf niet.
Nou heb ik het geluk dat ze doorgaans prima in slaap valt in haar eigen bedje. Ze heeft soms korte episodes dat ze moeilijker inslaapt of weg te leggen is.
  vrijdag 29 april 2022 @ 20:49:22 #105
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204581737
Bambi heeft alleen in de ochtend wel eens bij ons in bed geslapen, als we echt heel graag nog een uurtje wilden slapen. Verder altijd in eigen bedje. Eerst in de wandelwagen aan ons voeteneind (want geen plek voor een normaal bedje/wiegje/ledikantje) en sinds een maand (toen ze 5 maand was ongeveer) slaapt ze op haar eigen kamer in dr eigen ledikant. Sindsdien slaapt ze ook veel makkelijker de nachten door.
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 29 april 2022 @ 21:20:32 #106
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204582062
Wat een heerlijke luxe, die baby's die in hun eigen bed slapen. Al vind ik het ook weer echt fijn om af en toe die frummel naast me te hebben. Lekker ambivalent, dat hoofd van mij _O- Ik denk dat voor ons geldt: het maakt me niet uit hoe, als hij maar slaapt.
  vrijdag 29 april 2022 @ 21:20:51 #107
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204582064
hier slaapt de kleine kapitein ook makkelijk in zn eigen ledikant (staat wel nog in onze kamer) we kunnen hem wakker en ingebakerd wegleggen en dan slaapt ie doorgaans gewoon zelf in :o O+
pi_204582355
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 19:27 schreef Mahra het volgende:

[..]
Pffffff, herkenbaar. Hier alleen niet pas na 04:30, maar gewoon de hele dag door. Ze wilt het gewoon niet.
Waar slaapt ze als ze 's avonds gaat slapen? Bij jullie nog tot jullie zelf naar bed gaan? Overdag in de draagzak/-doek?
Wij hebben haar gelukkig wel altijd voor de nacht in haar eigen bed kunnen leggen zonder problemen, maar tot vorige week sliep ze overdag ook altijd bij ons. Vorige week hebben we een consult gehad met een kinderoefentherapeut die ook veel doet met baby's en kinderen met slaapproblemen en aanverwante zaken, en we zijn gewoon gestart met in bed leggen volgens het schema van Baby in een droomritme. De eerste dag was drama, maar sindsdien gaat het steeds een stapje beter per dag. Ze kan nu ook zelf inslapen overdag zonder al te veel te mopperen en soms huilt ze wel een paar minuten met een zeurtoon, maar we hebben nu meer onze handen vrij.
pi_204582396
Ik weet ook niet wanneer ze naar haar eigen kamer gaat. Ze slaapt nog steeds naast mij (sinds een paar dagen in een ledikant, co-sleeper moest terug) en overdag slaapt ze ook op onze slaapkamer. Boven vindt ze nog niet prettig, al wil ik dat binnenkort ook al weer gaan proberen voor overdag. Nadeel is dan dat ik er niet naast kan liggen, dat heeft ze soms even nodig om overdag in slaap te vallen.
Ik vind het wel fijn om haar 's nachts nog bij ons te hebben: onze slaapkamer is beneden en die van haar is boven, dus we liggen best wel een stuk uit elkaar als we op onze eigen kamers zijn.
  vrijdag 29 april 2022 @ 22:06:54 #110
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204582589
Hier na de eerste maand al op zijn eigen bed / kamer. Eerst wel met zowel onze als zijn deur open, maar nu (3mnd) deuren dicht ook en als hij eenmaal slaapt, gaat dat goed :)
pi_204582840
Ik vind het met BV ook fijn dat ik zelf niet uit bed hoef, gewoon uit bed pakken, aan laten happen en nadien verder slapen. Ik heb een tijd rechtop gevoed in bed, maar daar ben ik mee gestopt - ik kwam er zelf niet meer van in slaap. Nu altijd liggend en dat gaat prima. De dekens zijn altijd op heuphoogte als ze bij ons in bed komt voor drinken/slapen, dus ik ben niet bang dat ze ergens onder komt. Ze is nu ook zo groot al, niet meer zo kwetsbaar. En ik slaap in de maternale houding dan, werkt ook prima.
Ja, qua slapen is het nog iets anders dan ik voor de geboorte voor ogen had, maar ach. :')
pi_204583095
Hier direct vanaf de geboorte in de nacht op haar eigen kamer, ze gaat wakker in haar bedje als wij ook naar bed gaan en valt binnen 10 minuten zelf in slaap. De volgende ochtend pluk ik haar op m’n werkdagen rond 7 uur eruit en op vrije dagen wachten we tot ze zelf wakker wordt (tussen 7 en 8 meestal).
Ze heeft in de kraamweek 1 x bij ons geslapen (reden weet ik niet meer) maar man en ik hebben toen beide geen oog dichtgedaan. De nachtvoedingen deden we ook op haar kamer.
Overdag slaapt ze nog voornamelijk in de box of in de wagen als we buiten zijn. Wel met een doekje over haar hoofd/ogen want dat vindt ze blijkbaar fijn :'). Weet niet meer wanneer we met de peuter begonnen met overdag in z’n eigen bed slapen, volgens mij toen er echt drie duidelijke dutjes waren.

Wel hebben we met naar bed gaan bij beide kinderen al vanaf dat ze heel klein waren een vast ritueel en houden we altijd dezelfde volgorde aan. Voor peuter werkt dat nog steeds heel goed en baby lijkt er ook wel lekker op te gaan :)
  FOK!fossiel zaterdag 30 april 2022 @ 07:30:09 #113
1455 Keroppi
kool kikker
pi_204584184
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 17:01 schreef Mahra het volgende:

[..]
Woow, ik benijd je! Ze slaapt sinds twee maanden ook niet meer in haar co-sleeper. Enkel bij ons in bed en als je haar neerlegt in haar bed zet ze het op gillen. We hebben het geprobeerd en hebben haar echt wel laten janken, maar na anderhalf uur gillen en krijsen toch maar weer opgepakt en bij ons in bed gelegd.
Wij hebben bij de oudste ook een tijd gehad dat de co-sleeper 's avonds lava was. Ze gilde het dan uit alsof je haarin een slangenkuil had gelegd, dus ik snap je 'frustratie'.

Ik ben toen vaak half in de co-sleeper gaan liggen zodat ze rustig bleef, zodra ze sliep trok ik me langzaam terug.

Uitputting van het kinderdagverblijf hielp hier ook :)
Chick on a mission
pi_204587972
Kuiken ligt nooit tussenin in bed… want daar ligt de peuter al :P
Ze slaapt in haar co-sleeper meestal prima. Deze is geboren met een zelf-in-slaap-vallen-functie. Dat is wel echt heel fijn!
Overdag in haar ledikant of in de box of wandelwagen. Ze wil echt nooit op mij slapen. Na de ervaring met Sofie (die overdag altijd op mij sliep) durf ik het bijna niet toe te geven maar af en toe mis ik zo’n slapend baby’tje op je toch wel O+

Onze kleine dame had van de week de eerste kleertjes maat 62 die te klein worden! Oké, wel die van de Zara maar toch :)
pi_204597012
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 21:47 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Waar slaapt ze als ze 's avonds gaat slapen? Bij jullie nog tot jullie zelf naar bed gaan? Overdag in de draagzak/-doek?
Wij hebben haar gelukkig wel altijd voor de nacht in haar eigen bed kunnen leggen zonder problemen, maar tot vorige week sliep ze overdag ook altijd bij ons. Vorige week hebben we een consult gehad met een kinderoefentherapeut die ook veel doet met baby's en kinderen met slaapproblemen en aanverwante zaken, en we zijn gewoon gestart met in bed leggen volgens het schema van Baby in een droomritme. De eerste dag was drama, maar sindsdien gaat het steeds een stapje beter per dag. Ze kan nu ook zelf inslapen overdag zonder al te veel te mopperen en soms huilt ze wel een paar minuten met een zeurtoon, maar we hebben nu meer onze handen vrij.
Ze slaapt 's avonds bij ons. Dit sinds een twee maanden pas, voorheen was het gewoon in de co-sleeper. Overdag slaapt ze ook op ons bed. Inslapen lukt haar niet in haar eigen bed. ;(

Ik heb binnenkort een afspraak bij CJG en ga dan eens vragen wat ik hiermee kan doen.
pi_204597022
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 07:30 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Wij hebben bij de oudste ook een tijd gehad dat de co-sleeper 's avonds lava was. Ze gilde het dan uit alsof je haarin een slangenkuil had gelegd, dus ik snap je 'frustratie'.

Ik ben toen vaak half in de co-sleeper gaan liggen zodat ze rustig bleef, zodra ze sliep trok ik me langzaam terug.

Uitputting van het kinderdagverblijf hielp hier ook :)
Herkenbaar. Vaak geprobeerd haar te laten liggen en hopen dat ze vanzelf stopt met huilen, maar ze is een doorzetter en stopt niet met huilen. We maken er maar het beste van.
pi_204597198
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 16:08 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Moeten er nog baby's bij in de OP? Ela, LBF, Bertha, ...?
Lemijn, jouw baby staat er ook niet in! Cygne?
Larissa; 27 april.

Vraagje: hoe lang duurt die newborn-fase? Wanneer gaat ze echt dingen herkennen en zo?
pi_204597232
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 12:48 schreef Mahra het volgende:

[..]
Herkenbaar. Vaak geprobeerd haar te laten liggen en hopen dat ze vanzelf stopt met huilen, maar ze is een doorzetter en stopt niet met huilen. We maken er maar het beste van.
Ik vond het consultatiebureau in dat opzicht niet zo fijn, kreeg niet echt tips die passen bij mijn visie op opvoeden. Ik wil mijn kind niet een half uur laten huilen. Een beetje zeuren is oké, maar ik haal haar gelijk op als ze overstuur wordt. Een half uur later nog een keer proberen doet dan vaak wonderen.
Ik vond een kinderoefentherapeut met slaapspecialisatie dus heel prettig, ze sloot goed aan bij hoe wij het doen. Gaat ook gewoon via de verzekering, dus je betaalt er verder niets aan.
pi_204597250
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 13:08 schreef DjVero het volgende:

[..]
Larissa; 27 april.

Vraagje: hoe lang duurt die newborn-fase? Wanneer gaat ze echt dingen herkennen en zo?
Ik kan 'm niet meer aanpassen, moet een MOD even doen. @MaJo? :)
Oef, die newborn-fase ben ik weer een beetje kwijt, wij zitten nu in de flink brood bunkeren- en tijger-fase. :D
Ik weet van mijn dochter dat ze met vijf weken bewuste lachjes begon te laten zien. Maar het zicht wordt pas vanaf drie maanden echt goed, dus dan gaan ze volgens mij echt personen van iets verder weg herkennen. In het begin doen ze heel veel op geur.
pi_204598085
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 13:17 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Ik kan 'm niet meer aanpassen, moet een MOD even doen. @:MaJo? :)
Oef, die newborn-fase ben ik weer een beetje kwijt, wij zitten nu in de flink brood bunkeren- en tijger-fase. :D
Ik weet van mijn dochter dat ze met vijf weken bewuste lachjes begon te laten zien. Maar het zicht wordt pas vanaf drie maanden echt goed, dus dan gaan ze volgens mij echt personen van iets verder weg herkennen. In het begin doen ze heel veel op geur.
Ik heb het idee dat ze vooralsnog alles alleen doet op voeding en slaap _O-
pi_204598381
Dat ook, ja. 8-)
  Moderator zondag 1 mei 2022 @ 21:46:15 #122
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204603066
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 13:17 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Ik kan 'm niet meer aanpassen, moet een MOD even doen. @:MaJo? :)
Aangepast ^O^
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_204605320
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 21:46 schreef MaJo het volgende:

[..]
Aangepast ^O^
Thanks!
  maandag 2 mei 2022 @ 13:19:48 #124
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204607016
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 13:08 schreef DjVero het volgende:

[..]
Larissa; 27 april.

De eerste 6 weken voelde voor mij wel echt als de newborn-fase. Slapen, voeden, luiers verschonen op repeat.
  maandag 2 mei 2022 @ 16:28:41 #125
426379 elamanilo
elämänilo
pi_204608590
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 22:00 schreef eponine het volgende:
Hier op 1 dag na vier weken na haar geboorte weer een cyclus, eerst eentje van 32 dagen, toen 24 en zit nu weer op dag 24 dus ben benieuwd wanneer het weer gaat komen. Maar geen borstvoeding en medicatie gekregen om stuwing te voorkomen, dus mijn lichaam werd direct weer gereset toen ze er was.
[..]
Je zou bijna denken dat ze zowat even oud zijn O+ ;)
Kun je me iets vertellen over de pillen waar je over gelezen hebt, @:elamanilo? Uiteindelijk gaat man onder het mes maar tot die tijd moeten we wel wat natuurlijk. Gebruiken nu condooms, maar ugh :{
Qlaira is de ene, Zoely is de andere. De één (de eerste volgens mij) werkt met fases en bootst de natuurlijke schommelingen van een gewone cyclus na. Je hebt dan elke maand ook een menstruatie. De andere (tweede denk ik) die maakt ook gebruik van natuurlijke hormonen, maar is een twee-fase pil en kun je ook doorslikken als je dat (eens) zou willen.

Mijn man wil ook onder het mes, maar dat doen we pas als we echt zeker weten dat we niet nog een babytje willen. Hij weet dat al best zeker, maar ik nog niet, dus hij wacht keurig op mij. Waarschijnlijk over een paar jaar pas.

In het verleden gebruikten we condooms en kende ik m'n cycli vrij goed (ik trackte mijn ovulatie met testen en we konden dus op bepaalde momenten ook zonder condoom vrijen). Maar toen hebben we een keer per ongeluk niet goed opgelet, dat werd een miskraam. En daarna dacht ik dat m'n cyclus weer oke was, maar toen heb ik ineens een keer een hele vroege ovulatie gehad, dat werd deze baby. Uiteraard namen we dat risico wel echt volledig bewust! Maar nu willen we toch nog net een tikje voorzichtiger zijn. 8-) En dus overweeg ik een pil.
  maandag 2 mei 2022 @ 16:43:09 #126
426379 elamanilo
elämänilo
pi_204608670
Hier slaapt ze overdag voornamelijk in de draagdoek of in bed maar dan blijf ik erbij liggen omdat ze anders meteen wakker wordt. Ze doet nu vaak nog korte slaapjes van 1 cyclus ca. 40 minuten, af en toe een dubbele. Ik merk wel al dat er een ritme begint te ontstaan naar 3 slapen overdag. Eentje in de ochtend, eentje begin middag en eentje later op de middag.

Ze was eerst 1 uur wakker tussen de slaapjes, dat wordt nu wat ruimer richting de 1,5 uur. En heel soms 2 uur omdat we dan nog aan het eten zijn bijv. Maar dan valt ze ook gerust gewoon op schoot al in slaap van vermoeidheid.

's Nachts ligt ze ook naast me in bed, want dan kan ik haar heel eenvoudig aanschuiven voor nachtvoedingen zonder dat ze wakker wordt en kan ik zelf vrijwel meteen ook weer verder slapen. ^O^ :Y)

Ik ben nooit bang geweest dat ik op iemand ga liggen, ik ben echt perfect afgestemd op m'n baby's/kinderen 's nachts (overdag ook). Ik word alleen wakker wanneer nodig en slaap door alle andere geluiden heen. En ik word dus al wakker voordat ze zelf wakker wordt, als ze honger heeft 's nachts. Enige nadeel is 's ochtends als ze dan wakker is, kan ik niet nog even doorsoezen omdat dat niet lukt met haar wakker geluidjes. Dus ook al is ze dan nog hartstikke tevreden, ik moet dan toch ook al wel echt wakker worden..
pi_204615214
Ik hoop dat mijn zoontje ook een makkelijke slaper wordt, met grote broer hebben we echt veel te stellen gehad. Hij slaapt voorlopig overdag alleen op mij (of papa), in de box lukt het heel soms, in bed hebben we nog niet geprobeerd. Maar goed, hij is pas 4 weken oud. De nachten gaan goed in de cosleeper *O*

Stats van het CB: 57 cm en 5,2 kilo :o Kleine papzak O+
En zijn wijnvlek is toch geen wijnvlek maar een hemangioom (?), dat is een vlek die eerst erger wordt en dan weer verdwijnt. Ze kunnen ook dik worden en dan doen ze pijn, dus ze willen het wel extra in de gaten houden.
pi_204615458
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 12:47 schreef B.ertha het volgende:
En zijn wijnvlek is toch geen wijnvlek maar een hemangioom (?), dat is een vlek die eerst erger wordt en dan weer verdwijnt. Ze kunnen ook dik worden en dan doen ze pijn, dus ze willen het wel extra in de gaten houden.
Ervaring: mijn oudste heeft ook een hemangioom. Ontstaan vlak na z’n geboorte, op z’n hoofd onder het haar. Werd steeds groter, was ook wat verdikt. In principe doen hemangiomen geen pijn, tenzij er een wondje in het hemangioom ontstaat (https://huidhuis.nl/aandoeningen/aardbeivlek/). Toen hij ongeveer 6 maanden was stopte het met groter worden.
In november wordt hij 4 en de plek is al een stuk lichter geworden qua kleur, dus goede hoop dat ie straks niet meer zichtbaar is.
pi_204615464
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 16:28 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Qlaira is de ene, Zoely is de andere. De één (de eerste volgens mij) werkt met fases en bootst de natuurlijke schommelingen van een gewone cyclus na. Je hebt dan elke maand ook een menstruatie. De andere (tweede denk ik) die maakt ook gebruik van natuurlijke hormonen, maar is een twee-fase pil en kun je ook doorslikken als je dat (eens) zou willen.

Mijn man wil ook onder het mes, maar dat doen we pas als we echt zeker weten dat we niet nog een babytje willen. Hij weet dat al best zeker, maar ik nog niet, dus hij wacht keurig op mij. Waarschijnlijk over een paar jaar pas.

In het verleden gebruikten we condooms en kende ik m'n cycli vrij goed (ik trackte mijn ovulatie met testen en we konden dus op bepaalde momenten ook zonder condoom vrijen). Maar toen hebben we een keer per ongeluk niet goed opgelet, dat werd een miskraam. En daarna dacht ik dat m'n cyclus weer oke was, maar toen heb ik ineens een keer een hele vroege ovulatie gehad, dat werd deze baby. Uiteraard namen we dat risico wel echt volledig bewust! Maar nu willen we toch nog net een tikje voorzichtiger zijn. 8-) En dus overweeg ik een pil.
Dank je voor de info, ik ga eens op onderzoek uit :s)
pi_204615551
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 13:14 schreef eponine het volgende:

[..]
Ervaring: mijn oudste heeft ook een hemangioom. Ontstaan vlak na z’n geboorte, op z’n hoofd onder het haar. Werd steeds groter, was ook wat verdikt. In principe doen hemangiomen geen pijn, tenzij er een wondje in het hemangioom ontstaat (https://huidhuis.nl/aandoeningen/aardbeivlek/). Toen hij ongeveer 6 maanden was stopte het met groter worden.
In november wordt hij 4 en de plek is al een stuk lichter geworden qua kleur, dus goede hoop dat ie straks niet meer zichtbaar is.
Thanks voor de ervaring ^O^
De vlek zit op een onzichtbare plek, onder zijn scrotum, dus ik maakte me eigenlijk heel weinig zorgen :+ Dus eigenlijk vooral jammer dat het nu toch iets is wat extra aandacht vereist.
pi_204616359
Das een flinke jongen @B.ertha wij hadden exact dezelfde stats met 8 weken :D
pi_204618536
Zo, Bertha! Wat een grote jongen. :D F. was 5360 bij de 3 maanden-afspraak, haha.
pi_204618593
Hier is het momenteel flink aanpoten. Mevrouw zit overduidelijk in haar sprong/slaapregressie, de eerste keer dat ik het zo duidelijk merk. Slapen is een drama (was het altijd al) en ze wordt nu 's nachts ook een paar keer huilend wakker. Dan maar weer aanleggen, want ze slaapt bijna nooit verder door handje vasthouden/aai over de bol. En als ik dan zelf ook in slaap val tijdens haar drinkmoment, ligt ze heel de nacht in ons bed. :')
Vorige week dus gestart met in eigen bed slapen overdag, denk ook dat het zo moeizaam is door alles waar ze nu doorheen gaat. Ze beweegt heel veel, pivotteert/tijgert heel de keuken door. Vanochtend moest ik haar uit het washok plukken, gelukkig staan alle wasmiddelen op schouderhoogte van ons.
Wij zitten nu op twee of drie moeizame slaapjes overdag. Als ze na 5:00 uur niet meer verder slaapt, bied ik drie slaapjes aan. Op een normale tijd wakker betekent twee slaapjes. Maar ze blijft korte slaapjes doen. Vaak is ze na een half uur/drie kwartier weer wakker. Ik kon vandaag ook echt niet weggaan, heb alle keren bij haar moeten liggen tot ze in slaap viel...
  FOK!fossiel dinsdag 3 mei 2022 @ 20:21:43 #134
1455 Keroppi
kool kikker
pi_204618887
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 19:51 schreef Komkommerschijfje het volgende:

Wij zitten nu op twee of drie moeizame slaapjes overdag. Als ze na 5:00 uur niet meer verder slaapt, bied ik drie slaapjes aan. Op een normale tijd wakker betekent twee slaapjes. Maar ze blijft korte slaapjes doen. Vaak is ze na een half uur/drie kwartier weer wakker. Ik kon vandaag ook echt niet weggaan, heb alle keren bij haar moeten liggen tot ze in slaap viel...
Gaat ze naar de opvang? En hoe slaapt ze daar? Bij ons zagen we ook voornamelijk 35 minuten slaapjes. Tenzij ze in de kinderwagen sliep, dan kon ze langer slapen. Maar ja, die bak begon te klein te worden...

Op de opvang echter zag ik veel langere slaapjes (anderhalf uur of meer) staan. Dus ik ben toen hun ritme gaan kopiëren (zag dat ze een wakkertijd van zo'n 3 uur aanhouden) en nu slaapt ze hier in bed ook langer :)
Chick on a mission
pi_204619090
Lastig zeg, komkommerschijfje. Slaapt ze na die eerste ronde niet weer in als je haar een beetje laat mopperen?
pi_204620645
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 13:24 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Thanks voor de ervaring ^O^
De vlek zit op een onzichtbare plek, onder zijn scrotum, dus ik maakte me eigenlijk heel weinig zorgen :+ Dus eigenlijk vooral jammer dat het nu toch iets is wat extra aandacht vereist.
Hier is er nooit extra aandacht aan gegeven door het cb/kinderarts nadat er gezegd werd wat het was toen ik ernaar vroeg. Als er een wondje op zou komen of als het toch ineens weer (veel) groter zou worden moesten we even aan de bel trekken… Ze kunnen er verder toch niks mee/aan doen als het verder geen last veroorzaakt.

@Komkommerschijfje: ik heb weleens gelezen dat het tijdens een slaapregressie niet de meest handige tijd is om nieuwe dingen met betrekking tot slapen te ‘leren’, zoals ineens in het eigen bedje slapen of in een andere kamer. Misschien dat even loslaten totdat de regressie voorbij is? Dat het hopelijk wat makkelijker wordt? De tip van @Keroppi over het ritme van de opvang kopiëren klinkt wel als een goede trouwens. Wij deden dat met de oudste op een bepaald moment ook, omdat het ook gewoon voor onszelf beter uitkwam op die manier en zodat hij een beetje een vast ritme zou houden. Plus ik vond het wel makkelijk dat ik zo kon ‘afkijken’ wat handig was qua tijden om hapjes te geven enzo, want daar zat ik nogal mee te stoeien in het begin :')

Ohh jongens, mijn baby is morgen gewoon alweer vier maanden O+ (en voor de stats: met de afspraak 5 weken geleden, toen ze 12 weken was; 5950 gram en 61 cm lang :+). Bij oudste begonnen we met 4,5 maand met vast voedsel omdat hij het eten zowat uit onze monden griste, maar deze dame heeft tot nu toe echt nul interesse in ons eten. Ze zit wel bij ons aan tafel maar vindt het veel gezelliger om te kletsen dan met eten bezig te zijn volgens mij :D
  dinsdag 3 mei 2022 @ 23:04:18 #137
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204620674
ik benieuwd wanneer onze nu driemaander uiteindelijk vaste voeding gaat eten. hij vind het nu al rete interessant en moet lachen als hij ons ziet eten of hoort kraken ofzo _O- . dus wie weet dat we deze keer rond vier maanden beginnen. Bij grote broer braaf tot zes maanden gewacht :P bij de tweede doen we maar wat haha
pi_204621999
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 20:21 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Gaat ze naar de opvang? En hoe slaapt ze daar? Bij ons zagen we ook voornamelijk 35 minuten slaapjes. Tenzij ze in de kinderwagen sliep, dan kon ze langer slapen. Maar ja, die bak begon te klein te worden...

Op de opvang echter zag ik veel langere slaapjes (anderhalf uur of meer) staan. Dus ik ben toen hun ritme gaan kopiëren (zag dat ze een wakkertijd van zo'n 3 uur aanhouden) en nu slaapt ze hier in bed ook langer :)
Ja, twee dagen in de week naar de gastouder. Daar gaat ze mee in het ritme van de baby van 10,5 maand. Ze slaapt daar vaak twee keer een uur, maar daar gebeurt natuurlijk veel meer qua prikkels. Ik hanteer ook een langere wakkertijd, vooral 's ochtends moet ze echt een paar uur wakker zijn voordat ze echt moe wordt.
pi_204622005
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 20:39 schreef B.ertha het volgende:
Lastig zeg, komkommerschijfje. Slaapt ze na die eerste ronde niet weer in als je haar een beetje laat mopperen?
Toevallig gisteravond wel. Maar ik snap ook dat ze wat extra voeding wil, ze beweegt overdag zoveel nu. En ze eet nu meer vast voedsel, dus drinkt wat minder melk overdag zo langzamerhand. Dat wil ze dan 's avonds laat/'s nachts inhalen. Tot een paar weken geleden hadden we een late nachtvoeding/hele vroege ochtendvoeding en dat was het, dan sliep ze gewoon 9 uur achter elkaar. Dat halen we nu bij lange na niet.
pi_204622011
@eponine: ja, ik denk dat het niet helpt inderdaad. Maar om er nu weer mee te stoppen en haar in de draagzak te stoppen, zie ik niet zitten. Ik ga er wel gewoon bij liggen. 8-)
pi_204626054
Zo, ik heb mijn ouderschapsverlof officieel doorgegeven. Normaal gezien zou mijn verlof over 2 weken al eindigen maar ik begin 4 oktober pas weer :o
Morgen mijn eerste dag alleen thuis met baby en peuter. Help!
pi_204628514
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 23:04 schreef littledrummergirl het volgende:
ik benieuwd wanneer onze nu driemaander uiteindelijk vaste voeding gaat eten. hij vind het nu al rete interessant en moet lachen als hij ons ziet eten of hoort kraken ofzo _O- . dus wie weet dat we deze keer rond vier maanden beginnen. Bij grote broer braaf tot zes maanden gewacht :P bij de tweede doen we maar wat haha
Ik ben met J ook bij 4 maanden begonnen. Dat ging niet zo soepel haha
Maar nu is hij 7 maanden en al helemaal gewend aan volle bak avondeten. Hij eet 120 gram bij het avondeten
pi_204628571
Hier nog bijna geen avondeten, ze is dan gewoon te moe om dat soort eten te eten. Een halve boterham met beleg of banaan gaat goed, gisteren hadden we een potje wortel en dat at ze ook goed. Maar echt een gedeelte van een hele maaltijd, vind ik nog lastig. Doen jullie die vers ook of toch een potje? Ik heb het liefst dat ze wel vers eet en ook met het avondeten goed oefent met kauwen, maar een potje is toch wel wat makkelijker te geven voordat je zelf gaat koken...
pi_204628913
Wij hebben onze peuter ook wel potjes bonduelle gegeven (als ons eten te moeilijk was). Misschien is dat een idee? Dat is wel een echte wortel/boon etc. maar kant en klaar snotgaar.
pi_204629061
Of in de middag een zak geraspte wortels en een aardappel koken? Dan heb je ook meteen voor meerdere dagen. Wij gaven in het begin vaak meerdere dagen achter elkaar hetzelfde.

Wij zijn net thuis van een heerlijke vakantie! Helaas wel een zieke baby met ruim 40 graden koorts op de terugweg (8 uurtjes rijden).
pi_204629097
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 20:17 schreef B.ertha het volgende:
Wij hebben onze peuter ook wel potjes bonduelle gegeven (als ons eten te moeilijk was). Misschien is dat een idee? Dat is wel een echte wortel/boon etc. maar kant en klaar snotgaar.
Hebben we ook gedaan en nog steeds eet mijn 7 jarige dochter het graag. Altijd de sperzieboontjes :Y
pi_204630261
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 19:45 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier nog bijna geen avondeten, ze is dan gewoon te moe om dat soort eten te eten. Een halve boterham met beleg of banaan gaat goed, gisteren hadden we een potje wortel en dat at ze ook goed. Maar echt een gedeelte van een hele maaltijd, vind ik nog lastig. Doen jullie die vers ook of toch een potje? Ik heb het liefst dat ze wel vers eet en ook met het avondeten goed oefent met kauwen, maar een potje is toch wel wat makkelijker te geven voordat je zelf gaat koken...
J heeft nog nooit een potje gehad.
Ik heb telkens alles gekookt en vries het dan in als ijsblokjes. Ik prak alles redelijk glad maar het heeft toch meer structuur dan potjes. Zitten toch stukjes in. Hij kauwt actief bij het eten.
Binnenkort gaan we op vakantie en gaat hij voor het eerst potjes krijgen want dan zitten we ook deels in een hotel waar ik niet kan koken

J heeft tot nu toe gegeten:
- bloemkool
- broccoli
- wortel
- pompoen
- doperwten
- sperziebonen
- aardappel
- rijst
- kip
- vis (kabeljauw)
Daarnaast krijgt hij 1x per week pindakaas en 1x per week een half gekookt ei bij het avondeten.

Hij eet tegelijkertijd met ons aan tafel en drinkt daarna nog een flesje melk.

Volgende week krijgt hij gehakt, aardappel en iets groens. Moet de groente nog bedenken
pi_204630356
Ik ben nog niet met brood begonnen. Dat wilde ik na onze vakantie doen, dan is hij 8 maanden
pi_204630366
Wat goed! Dat halen wij echt niet. Ik zal morgen eens wat simpele groenten kopen en dan gewoon wat koken, net als aardappel en rijst en wat kip. Kun je gemalen aardappel, rijst en kip ook gewoon invriezen in een ijsblokjesvorm?
pi_204630394
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 22:21 schreef _Lily_ het volgende:
Ik ben nog niet met brood begonnen. Dat wilde ik na onze vakantie doen, dan is hij 8 maanden
F. eet nu ongeveer een maandje echt goed brood, sinds 7,5 maand dus. Daarvoor al wel hele mini-stukjes aangeboden, maar het plakte toen nog teveel aan haar verhemelte. Nu gaat het goed als je haar steeds een klein stukje geeft met wat boter en pindakaas of geprakte banaan.
  woensdag 4 mei 2022 @ 22:25:52 #151
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_204630419
@Komkommerschijfje, wij prakten aardappel altijd heel fijn. Als het te dik was deden we er kookvocht waar we de aardappelen in kookten bij. Aardappel uit de vriezer lijkt net lijm. Blegh! :N
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_204630589
Als je zelf niet teveel zout door je eten doet (of je voegt het toe wanneer het op je bord ligt) dan kunnen ze ook best snel al echt mee-eten. Zulke hoeveelheden gaan er nog niet in.
Echt volledig apart koken hebben wij bij Sofie amper gedaan.
  woensdag 4 mei 2022 @ 22:44:28 #153
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204630759
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 22:34 schreef Takkie88 het volgende:
Als je zelf niet teveel zout door je eten doet (of je voegt het toe wanneer het op je bord ligt) dan kunnen ze ook best snel al echt mee-eten. Zulke hoeveelheden gaan er nog niet in.
Ik zorg inderdaad dat wanneer ik weer eten moet maken voor Bambi, we iets eten waar ik een paar kleine porties voor haar uit kan halen. Gisteren bijvoorbeeld aardappels en broccoli, dus heb nu een paar porties aardappel en broccoli voor haar. Normaal aten we er zelf twee dagen van.

Ze eet echt supergoed, heeft al vanalles geprobeerd en kijkt ons het eten echt al van het bord. Enige wat ze tot nu toe weer uit heeft gespuugd was avocado. Ze is zaterdag 6 maanden maar ben al begonnen met wat grotere porties geven dan alleen maar oefenhapjes. Ook een beetje water te drinken bij het eten. Gaat echt goed O+
|| justdiggit.org ||
pi_204632371
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 22:22 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wat goed! Dat halen wij echt niet. Ik zal morgen eens wat simpele groenten kopen en dan gewoon wat koken, net als aardappel en rijst en wat kip. Kun je gemalen aardappel, rijst en kip ook gewoon invriezen in een ijsblokjesvorm?
Ja hoor! Ik heb er eentje van bol.com waar je ze dan makkelijk weer eruit kan drukken. Ik vind aardappel makkelijker dan rijst.
Evt voeg ik wat gekookt water toe om het smeuïger te maken.

Ik kijk er echt naar uit om met het brood te beginnen. Heel benieuwd wat j gaat doen.

Overigens krijg ik dagelijks van de opvang te horen dat hij een woede-aanval krijgt als zijn fruit op is. Wat een boefje
pi_204632471
quote:
Aardappel zeker niet malen maar altijd prakken, anders krijg je lijm. Rijst ongeprakt invriezen. En blauwe bessen ook, anders krijg je blokjes rubber. Verder kan dat wel ja.
pi_204632477
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 06:45 schreef _Lily_ het volgende:

Overigens krijg ik dagelijks van de opvang te horen dat hij een woede-aanval krijgt als zijn fruit op is. Wat een boefje
:D O+
  donderdag 5 mei 2022 @ 13:25:57 #157
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204634880
Wij gaven al snel brood, maar dan alleen de korstjes (rapley-wise). Die plakken niet zo.
pi_204635736
Ik heb courgette, wortel, rijst en kip. Zal het straks eens koken en in kleine porties invriezen.

Vandaag hier al vijf poepluiers gehad, het zijn er normaal een of twee op een dag. Afwisselend zacht en wat vaster, maar niet hard. Laatste keer zat er ook best wat slijm bij. Ze is nu niet verkouden en ze heeft verder ook geen koorts, is gewoon zichzelf. Enig idee wat het kan zijn? Kwijl dat ingeslikt wordt i.p.v. uit het mondje loopt? Komt het door water drinken? Dat doet ze nu ook een paar keer per dag een paar slokjes.
pi_204635762
Doorkomende tandjes?
pi_204636336
Dacht ik eerst ook, maar ik zie niks. Zou wel weer passen bij de hele situatie nu. :')
pi_204638120
Frequente poepexplosies waren hier ook het enige voorteken van de eerste 2 tandjes. Die kwamen een paar dagen daarna ineens boven de oppervlakte. Dus dat zou mijn gok zijn. de darmen zitten vol met slijmvormende cellen dus daar zal het slijm waarschijnlijk vandaan komen. Hier zit soms ook wel wat meer slijm bij de ontlasting.

Mijn baby beet me vanavond tijdens de borstvoeding… auw… het bloedde zelfs een beetje.
pi_204638425
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 22:34 schreef Takkie88 het volgende:
En kruiden (minus zout) dan? Mogen kleine kinderen dat al hebben?
pi_204638746
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 20:43 schreef Mahra het volgende:

[..]
En kruiden (minus zout) dan? Mogen kleine kinderen dat al hebben?
Ja hoor dat mag gewoon, met milde kruiden beginnen is wel verstandig.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 09:26:59 #164
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204642888
Onze Frummel gaat nog maar net een maand naar de opvang. Heeft iets meer dan een week terug al een buikgriep opgelopen daar, en nu een fikse verkoudheid. Inclusief heel hard en eng hoesten en veel huilen. Zielig dit ;(

We hebben trouwens ook zin in de hapjes geven :D er staat al wat in de vriezer, nog even en hij mag gaan proberen*O*
pi_204644802
quote:
Ja, kun je ook gewoon invriezen.

Wij komen wat er in die potjes zit (broccoli, bloemkool, etc) en dat vriezen we dan in porties in. Is nu net iets meer dan 5 maanden, dus nog geen kip en zo.

Fruit maken we gewoon elke keer vers.

Eet nog geen geweldige hoeveelheden. Borstvoeding blijft de basis. Kauwt wel actief, lijkt het allemaal smakelijk te vinden en wil ook zelf het lepeltje vasthouden.

Hoorde het verhaal dat als je het te fijn prakt, je de vitamines eruit prakt. Lijkt me wel apart eigenlijk.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 14:00:58 #166
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204655013
Bambi alweer een half jaar oud :o O+ Jeetje, wat gaat de tijd snel.
|| justdiggit.org ||
  zaterdag 7 mei 2022 @ 15:45:05 #167
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204655775
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 14:00 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bambi alweer een half jaar oud :o O+ Jeetje, wat gaat de tijd snel.
Ja het gaat te snel :o .

Anna is vandaag 7 maanden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204658741
Ahh wat een schatje douche-eend!

Ik wil graag even het volgende delen: mijn baby lijkt bij het huilen geen adem te kunnen halen en loopt blauw/grijs aan. Het duurt vaak een seconde of 5 a 10 en hapt dan weer naar adem. In de afgelopen 24 uur is dit al 3 keer voorgekomen. Op internet lees ik dat dit breath-holding spells wordt genoemd en in principe onschuldig is (op een klein percentage na).
Ik weet nu niet zo goed of we hier wat mee moeten. Ik vind het iig heel naar/angstig om te zien.
Hebben jullie hier ervaring mee?
pi_204659256
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 20:38 schreef Mango91 het volgende:

Ik wil graag even het volgende delen: mijn baby lijkt bij het huilen geen adem te kunnen halen en loopt blauw/grijs aan. Het duurt vaak een seconde of 5 a 10 en hapt dan weer naar adem. In de afgelopen 24 uur is dit al 3 keer voorgekomen. Op internet lees ik dat dit breath-holding spells wordt genoemd en in principe onschuldig is (op een klein percentage na).
Ik weet nu niet zo goed of we hier wat mee moeten. Ik vind het iig heel naar/angstig om te zien.
Geen ervaring mee. Het klinkt wel akelig. Ik zou het verder voorleggen aan 'n dokter i.p.v. op internet te gaan lezen.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 21:51:53 #170
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204660002
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 20:38 schreef Mango91 het volgende:

Ja, mijn beide kinderen hadden dit. Die konden dan ook in de top van een huil ineens geen geluid meer maken. In het gezicht blazen werkte hier altijd. Maar in geval van twijfel, vraag het bij je CB of huisarts. Film het ook zodat je beeldmateriaal hebt bij zo'n vraag, is mijn ervaring inmiddels :P
  zaterdag 7 mei 2022 @ 22:21:00 #171
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204660759
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 15:45 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

SPOILER
Ah, wat een droppie O+
|| justdiggit.org ||
pi_204661337
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 15:45 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

SPOILER
O+

Dat lijkt me heel naar, Mango. Ook al weet je dat het geen kwaad kan.
  zondag 8 mei 2022 @ 07:27:05 #173
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204663587
Fijne moederdag mama's! O+
|| justdiggit.org ||
pi_204663658
Ja, fijne moederdag! Ik heb net al cadeautjes gekregen en toch een knutsel van bij de gastouder, super leuk. 🥰 Beetje jammer dat het vannacht niet echt een topnacht was, maar goed, haha.
pi_204664248
Bedankt voor jullie reactie! Ik ga het inderdaad filmen en even voorleggen aan de kinderarts (aangezien we daar toch al lopen voor reflux). En blazen in het gezicht ga ik ook eens uitproberen.

Fijne moederdag! Hier ook een eigen knutsel,ontzettend schattig.
pi_204664284
Fijne moederdag! hier ook een knutsel van het kdv. Keurig verstopt en stilgehouden door vriendlief dus een mooie verrassing.
pi_204684442
Dus, ons meisje is nu bijna twee weken oud, maar tussen 8 uur 's avonds en 1 uur 's nachts is het alleen slapen echt drama. Als we haar in het ledikantje of babynestje leggen, begint ze al na één minuut te luchtzwemmen en na twee minuten ligt ze te huilen. Zodra mijn vrouw haar bij zich legt, is ze redelijk rustig.

Iemand enig idee waar het 1. vandaan komt en 2. wat we zouden kunnen doen? Vrijdag komt het consultatiebureau, maar aangezien dit nu al zo'n 3, 4 dagen aanhoudt dacht ik, ik vraag het hier even, wellicht ook wat tips. 's Ochtends en overdag gaat alles prima overigens.
pi_204684471
Papa- en vooral mamahonger. :) Die tijden in combinatie met haar leeftijd klinkt mij ook bekend als clusteren. Geeft je vrouw borstvoeding?
pi_204684498
En het klinkt stom, maar geef maar gewoon toe aan wat je dochter aangeeft. Het is pittig om de hele avond met een baby op je te liggen/zitten, maar daar zijn ze erg naar op zoek de eerste tijd. Lekker warm en veilig bij papa en mama, daar kunnen ze volledig ontspannen.
Misschien spelen er ook al wat krampjes mee, dat ze daar wat last van heeft en daarom ook graag bij jullie (op jullie, want dat geeft tegendruk voor haar buikje) ligt.
pi_204684606
Borst- en flesvoeding, ja. Dat gaat echt de hele dag door, lijkt het wel. M'n vrouw is geregeld "leeg".
pi_204685193
Ik sluit me aan bij komkommerschijfje
Veel bij je houden.

En wat het misschien ook nog kan zijn is kou of dat ze gewoon honger heeft
pi_204685532
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:22 schreef DjVero het volgende:
Borst- en flesvoeding, ja. Dat gaat echt de hele dag door, lijkt het wel. M'n vrouw is geregeld "leeg".
Ik weet helemaal wat je voelt, maar je vrouw is niet "leeg". Je kindje haalt er troost uit en veel aanleggen helpt je vrouw juist om haar productie te verhogen.
En wat komkommerschijfje zegt: geef er maar gewoon aan toe. Het is zo vermoeiend maar ze heeft het nodig. Mijn zoon is nu 5 weken en het gaat al stukken beter. Pasgeboren baby's zijn gewoon aanhankelijk en in de war door de grote boze buitenwereld.
pi_204685634
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 08:10 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Ik weet helemaal wat je voelt, maar je vrouw is niet "leeg". Je kindje haalt er troost uit en veel aanleggen helpt je vrouw juist om haar productie te verhogen.
En wat komkommerschijfje zegt: geef er maar gewoon aan toe. Het is zo vermoeiend maar ze heeft het nodig. Mijn zoon is nu 5 weken en het gaat al stukken beter. Pasgeboren baby's zijn gewoon aanhankelijk en in de war door de grote boze buitenwereld.
Ja dat vond ik ergens ook fascinerend om te zien. Pasgeborenen lijken echt nog zo wereldvreemd. Huilen, introvert, geen interesse in de omgeving behalve in papa en mama, wat meer instinctief is.

Ik zag t ook bij J. Die is nu helemaal gewend aan de buitenwereld en is nu lekker aan het ontdekken. Wordt ook steeds socialer.

Echt leuk om te zien. 7 maanden is hij nu
  dinsdag 10 mei 2022 @ 08:54:55 #184
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204685826
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 08:25 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ja dat vond ik ergens ook fascinerend om te zien. Pasgeborenen lijken echt nog zo wereldvreemd. Huilen, introvert, geen interesse in de omgeving behalve in papa en mama, wat meer instinctief is.

Ik zag t ook bij J. Die is nu helemaal gewend aan de buitenwereld en is nu lekker aan het ontdekken. Wordt ook steeds socialer.

Echt leuk om te zien. 7 maanden is hij nu
Is ook niet gek natuurlijk, dat ze zo wereldvreemd zijn. Ze zijn er nog maar net :D
|| justdiggit.org ||
pi_204686666
Honger en kou zijn het echt niet. Meteen na de borstvoeding krijgt ze er flesvoeding bij (inmiddels ook al zo'n 90ml) en ze heeft drie laagjes kleding aan en drie dekentjes; ook niet te warm, temperatuur schommelt nog altijd rond de 47 graden. Het is echt puur de affectie, zolang ze tegen mijn vrouw aan ligt, is het prima.

Gister viel ze een keer in mijn armen in slaap O+ Dat kost best wel wat tijd over het algemeen, maar goed. Ik heb nu nog verlof, maar donderdag sta ik weer voor de klas :Z
pi_204686776
Thanks voor de replies trouwens. Het zal doorzetten worden dan maar :D

Mijn vader zei tegen mij dat hun kraamhulp ooit had gezegd dat ze een speen in de jenever moesten dopen en daarna in de suiker. Dan zou ik de hele nacht als een roosje slapen _O-

Dat hebben ze maar nooit gedaan.
pi_204686780
Edit en quote knop zitten veel te dicht op elkaar......
pi_204686867
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:42 schreef DjVero het volgende:
Honger en kou zijn het echt niet. Meteen na de borstvoeding krijgt ze er flesvoeding bij (inmiddels ook al zo'n 90ml) en ze heeft drie laagjes kleding aan en drie dekentjes; ook niet te warm, temperatuur schommelt nog altijd rond de 47 graden. Het is echt puur de affectie, zolang ze tegen mijn vrouw aan ligt, is het prima.

Gister viel ze een keer in mijn armen in slaap O+ Dat kost best wel wat tijd over het algemeen, maar goed. Ik heb nu nog verlof, maar donderdag sta ik weer voor de klas :Z
Is normaal gedrag
Ja de combi met werk is pittig, ook als partner. Het verlof is veel te kort. Ik vond na 3 maanden dat J me nog teveel nodig had om weer 40u per week aan het werk te gaan maar het moest.
Ik heb nu ouderschapsverlof opgenomen
pi_204687006
quote:

Is die extra flesvoeding na de borstvoeding in overleg met een lactatiekundige? Als je vrouw borstvoeding wil blijven geven, is het juist goed om zo min mogelijk bij te voeden en bij iedere kik aan te leggen. Dan stemt haar melkproductie precies af op wat de baby nodig heeft. 90 ml extra bijvoeden na het drinken aan de borst is veel voor zo'n kleintje.
pi_204687251
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 11:14 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Is die extra flesvoeding na de borstvoeding in overleg met een lactatiekundige? Als je vrouw borstvoeding wil blijven geven, is het juist goed om zo min mogelijk bij te voeden en bij iedere kik aan te leggen. Dan stemt haar melkproductie precies af op wat de baby nodig heeft. 90 ml extra bijvoeden na het drinken aan de borst is veel voor zo'n kleintje.
In overleg met de kraamhulp vorige week. Mijn vrouw maakt niet genoeg aan ;)
pi_204687452
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 11:42 schreef DjVero het volgende:

[..]
In overleg met de kraamhulp vorige week. Mijn vrouw maakt niet genoeg aan ;)
Moet dat nu nog? Ik heb het maar een paar dagen gedaan, puur om op gang te komen.
pi_204687518
Anders even een lactatiekundige laten komen. Dat biedt veel inzicht en wordt vaak vergoed.
pi_204687707
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 12:05 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Moet dat nu nog? Ik heb het maar een paar dagen gedaan, puur om op gang te komen.
Ja, mijn vrouw maakt simpelweg gewoon niet genoeg aan; ze moet soms echt knijpen in haar borst om er nog wat uit te krijgen. Vervolgens zet Larissa het op een huilen en na flesvoeding is er weer niks aan de hand. De verloskundige zei dat haar PCOS daar debet aan kan zijn. ;)
pi_204687778
Dat heb ik ook en dat is mij ook weleens verteld, dus prima. Maar kijk wel uit dat je niet per ongeluk 'genoeg' flesvoeding geeft want dan weet je zeker dat de productie niet gaat toenemen. Mij is het uiteindelijk ook gelukt om volledig te voeden.

Toch eens overleggen met een lactatiekundige hoor. Misschien kun je bv iets afbouwen en als de plasluiers goed blijven, dan gaat het bij je vrouw de goede kant op. Weer opvoeren kan altijd :)
pi_204687916
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 12:38 schreef B.ertha het volgende:
Dat heb ik ook en dat is mij ook weleens verteld, dus prima. Maar kijk wel uit dat je niet per ongeluk 'genoeg' flesvoeding geeft want dan weet je zeker dat de productie niet gaat toenemen. Mij is het uiteindelijk ook gelukt om volledig te voeden.

Toch eens overleggen met een lactatiekundige hoor. Misschien kun je bv iets afbouwen en als de plasluiers goed blijven, dan gaat het bij je vrouw de goede kant op. Weer opvoeren kan altijd :)
Nou ja, de reden dat we daar weer niet zo achteraan zitten, is dat zowel de verloskundige als de kraamhulp aangaven dat flesvoeding na de borstvoeding helemaal prima is. En dat we gewoon elke keer dat ze wakker wordt moeten voeden, zowel borst als fles.

Ik zal die lactatiekundige meenemen in het gesprek met het consultatiebureau vrijdag. Maar als uit dat gesprek blijkt dat het qua voeding (en dus gewicht) allemaal prima is, is dat misschien ook weer niet zo'n noodzaak. Het probleem zit hem meer in de avond, begin van de nacht en da's volgens mij niet omdat ze zo'n honger heeft. :+
  dinsdag 10 mei 2022 @ 13:05:57 #196
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204688044
quote:

Heeft ze geen koorts met 47 graden? :P

Verder succes donderdag, zullen pittige eerste dagen worden :D (Maar thuiskomen na je werk is dan zooooo fijn vond ik zelf)
pi_204688378
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 13:05 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Heeft ze geen koorts met 47 graden? :P

Verder succes donderdag, zullen pittige eerste dagen worden :D (Maar thuiskomen na je werk is dan zooooo fijn vond ik zelf)
Haha typo. Maar volgens mij kun je ook niet meer over koorts praten met 47, toch? :D
  dinsdag 10 mei 2022 @ 13:42:16 #198
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204688396
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 13:40 schreef DjVero het volgende:

[..]
Haha typo. Maar volgens mij kun je ook niet meer over koorts praten met 47, toch? :D
Ik mag hopen dat je dan niet zo rustig op FOK! post nee :P
pi_204689314
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 12:54 schreef DjVero het volgende:

[..]
Nou ja, de reden dat we daar weer niet zo achteraan zitten, is dat zowel de verloskundige als de kraamhulp aangaven dat flesvoeding na de borstvoeding helemaal prima is. En dat we gewoon elke keer dat ze wakker wordt moeten voeden, zowel borst als fles.

Ik zal die lactatiekundige meenemen in het gesprek met het consultatiebureau vrijdag. Maar als uit dat gesprek blijkt dat het qua voeding (en dus gewicht) allemaal prima is, is dat misschien ook weer niet zo'n noodzaak. Het probleem zit hem meer in de avond, begin van de nacht en da's volgens mij niet omdat ze zo'n honger heeft. :+
Dat snap ik, maar wat willen jullie? De VK en kraamhulp geven in mijn ervaring nogal snel het advies voor bijvoeden, ook als baby a terme en gezond geboren is. Een lactatiekundige is speciaal voor borstvoedende moeders en kijkt samen met jullie naar alle factoren om de borstvoeding zo goed mogelijk te doen slagen. Zij controleert de mondanatomie van de baby en de drinktechniek/manier van aanleggen. Weinig vrouwen maken echt te weinig melk aan. Als je vrouw borstvoeding wil blijven geven, is lactatiekundige hulp m.i. echt een grote meerwaarde.
pi_204689335
Misschien kan de baby niet goed genoeg doordrinken aan de borst en geeft ze daarom nadien nog hongersignalen. Een LK kijkt echt naar hoe een voeding gaat en geeft dan tips om het soepeler te laten verlopen. Echt zo fijn en belangrijk als ze door wil gaan met BV.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 15:38:05 #201
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204689489
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 12:54 schreef DjVero het volgende:

[..]

Borstvoeding is meer dan alleen voeding. Het kan ook een slokje troost of geborgenheid zijn die je baby nodig heeft om te kunnen slapen, bijvoorbeeld.

En overweeg de lactatiekundige, echt. Ik heb ook PCOS en geef nu weer borstvoeding. Had deze keer zelfs een mega overproductie _O-
pi_204689626
Naar aanleiding van jullie comments dan toch maar even wat info opgezocht.

1. Het blijkt dat onze zorgverzekering dat niet vergoedt.
2. Ik vind de kosten zonder vergoeding te hoog, zeker omdat verloskundige en kraamhulp ook flesvoeding aanraadden cq. prima vonden.

Maar vanmiddag heeft mijn vrouw aardig wat weten te kolven, dus wellicht dat dat wat soelaas biedt.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 16:58:01 #203
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204690363
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 15:50 schreef DjVero het volgende:
Naar aanleiding van jullie comments dan toch maar even wat info opgezocht.

1. Het blijkt dat onze zorgverzekering dat niet vergoedt.
2. Ik vind de kosten zonder vergoeding te hoog, zeker omdat verloskundige en kraamhulp ook flesvoeding aanraadden cq. prima vonden.

Maar vanmiddag heeft mijn vrouw aardig wat weten te kolven, dus wellicht dat dat wat soelaas biedt.
mijn cjg heeft een lactatiekundige aan zich verbonden die je kosteloos kunt spreken, wellicht die van jullie ook?

je vrouw kan wellicht ook powerpumpen om meer melk aan te maken :Y

einde ongevraagd borstvoedingsadvies :P doe wat voor jullie goed voelt ^O^

[ Bericht 11% gewijzigd door littledrummergirl op 10-05-2022 17:27:57 ]
pi_204690806
Ja, ons CB heeft ook een lactatiekundige in dienst. Daar zou je naar kunnen vragen.
Het is prijzig, dat klopt. Maar een telefonisch of online consult is vaak alweer goedkoper dan een huisbezoek, dus dat zou je eventueel nog kunnen overwegen.
pi_204691126
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 16:58 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

einde ongevraagd borstvoedingsadvies :P doe wat voor jullie goed voelt ^O^
:D no worries, voor mij is sws alles nieuw en ik neem aan dat al het advies met de beste bedoelingen gegeven wordt. Het is aan ons om er wat mee te doen, of niet :P

We zullen het iig meenemen bij het gesprek vrijdag. Ik heb mijn vrouw ook mee laten lezen, ondanks dat Nederlands niet haar moedertaal is.
pi_204691385
En flesvoeding is ook gewoon prima hè, zolang jullie je er maar oké bij voelen ^O^
pi_204692108
Ja, dat laatste wat @eponine zegt. Ik las het heel erg als dat vooral de VK en kraamhulp de flesvoeding supporten en ik las nog niet hoe jullie daar over denken.
Houd je ons op de hoogte?
pi_204692140
Mijn F. zit nu helemaal zelf rechtop in haar Tripp Trapp. 🤩 Natuurlijk wel in de baby set met een tray ervoor, maar ze blijft nu gewoon de hele maaltijd helemaal netjes zitten. Er zijn ook weer flinke updates gedraaid in haar gedrag. Ze balt nu haar beide vuistjes als ze ongeduldig/boos wordt en maakt er dan ook van die heerlijke schreeuwkreten bij. 🤭
pi_204692201
DjVero gefeliciteerd en welkom.

Komkommer heerlijke die updates.

Hij rolt purk nu beide kanten op en begint ze de groente en fruit goed te eten. Brood vind madame nog helemaal niets. Binnenkort eerst maar is weken in borstvoeding.
pi_204717822
L. kruipt... niks is meer veilig in het huis. In de eetstoel staat ze, dat vind ik zo eng... Verder niet veel bijzonders eigenlijk.
  donderdag 12 mei 2022 @ 14:21:02 #211
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204717959
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:06 schreef Mahra het volgende:
L. kruipt... niks is meer veilig in het huis. In de eetstoel staat ze, dat vind ik zo eng... Verder niet veel bijzonders eigenlijk.
Daar zijn riempjes voor, gebruiken wij ook om te voorkomen dat spruit eruit kiept. We hebben zo'n universele van prenatal.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 09:10:14 #212
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204731105
Ik kan echt steeds slechter tegen het gespuug en dan vooral die zure melklucht :r
Ze is veel te druk na de fles, ik kan haar ook steeds slechter rustig houden. Ze krijgt al jbpm in haar fles en nog komt er na elke fles steeds wat uit.
Ik word er soms echt een beetje chagrijnig van (zoals vanochtend }:|).
|| justdiggit.org ||
pi_204731202
F. heeft er soms ook nog zo'n dag tussen zitten, TGND. Soms ook dagen dat er niets komt, soms dagen dat ik heel de dag weer met een hydrofiel rondloop en melkspuug van de vloer loop te boenen. :') Dat klepje naar hun maag sluit tot ze een jaar oud zijn nog niet altijd zoals het moet, de ene baby heeft er meer last van dan de ander.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 09:31:34 #214
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204731251
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 09:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:
F. heeft er soms ook nog zo'n dag tussen zitten, TGND. Soms ook dagen dat er niets komt, soms dagen dat ik heel de dag weer met een hydrofiel rondloop en melkspuug van de vloer loop te boenen. :') Dat klepje naar hun maag sluit tot ze een jaar oud zijn nog niet altijd zoals het moet, de ene baby heeft er meer last van dan de ander.
Mja, ik weet het. Maar word er soms echt gek van :') Kan die lucht echt heel slecht handelen :')
|| justdiggit.org ||
pi_204731628
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 09:10 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik kan echt steeds slechter tegen het gespuug en dan vooral die zure melklucht :r
Ze is veel te druk na de fles, ik kan haar ook steeds slechter rustig houden. Ze krijgt al jbpm in haar fles en nog komt er na elke fles steeds wat uit.
Ik word er soms echt een beetje chagrijnig van (zoals vanochtend }:|).
Is het veel?

Hier is het altijd interessant als ik een hele dag alleen thuis ben met J. Ik heb m’n borstvoeding stevig afgebouwd (by force :')) en heb nu overdag niet meer genoeg voor hem. Nu weet ik nooit wanneer en hoeveel ik hem laat drinken

Hij huilt er zelf ook niet om. Denk dat ik vanmiddag een flesje bij geef uit de vriezer
  vrijdag 13 mei 2022 @ 10:33:59 #216
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204731696
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 10:25 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Is het veel?

Nah, dat niet. Na elke fles gewoon kleine beetjes. Dus het is ook niet dat ik me zorgen maak ofzo. Ik vind het gewoon echt superirritant en ik kan heel slecht tegen de geur. Sta zelf steeds kokhalzend alles weer op te ruimen en uit te doen :r

Wilde gewoon even klagen :P
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 13 mei 2022 @ 10:43:46 #217
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204731775
wow, de kunstvoeding die wij hebben is ineens ruim een euro duurder geworden :{ heb maar even wat pakken extra gekocht... in veel andere landen is een tekort aan babyvoeding las ik :X lijkt me heel onhandig
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:06:24 #218
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204731931
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 10:43 schreef littledrummergirl het volgende:
wow, de kunstvoeding die wij hebben is ineens ruim een euro duurder geworden :{ heb maar even wat pakken extra gekocht... in veel andere landen is een tekort aan babyvoeding las ik :X lijkt me heel onhandig
oh en ik zie ineens ook nergens meer johannesbroodpitmeel (ben online boodschappen aan het doen) -O- dan maar wat fysieke winkels af zometeen
pi_204736602
J heeft vandaag voor het eerst een broodkorst op. Het ging erin als zoete koek haha
Ookal had hij het nog nooit gegeten

En ook voor het eerst gehakt. Moest hij even aan wennen haha maar ook gewoon opgegeten.

Dus vandaag:
7u borst
10u borst en 3/4 banaan
13:30 borst en een broodkorst
16u borst en daarna nog een flesje met 100 ml afgekolfde melk
18u 120 gram avondeten (aardappel, wortel, gehakt) en 130 ml afgekolfde melk (mama was toen niet thuis want ze ging uit met papa haha)
pi_204742263
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Daar zijn riempjes voor, gebruiken wij ook om te voorkomen dat spruit eruit kiept. We hebben zo'n universele van prenatal.
Ik zal eens kijken, we hebben namelijk geen standaard kinderstoel. Waarschijnlijk moeten we de riempjes van dat merk aanschaffen.
pi_204745471
Volgens mij zijn die riempjes best wel vaak universeel, hoor. Wij hebben een Tripp Trapp en de officiële riempjes zijn 35 euro ofzo. Dat vond ik ook te gek, dus ik heb universele gekocht en die passen (na reviews te hebben gelezen) ook prima. Wij moeten ze nu ook gebruiken, F. heeft soms ook al de neiging om te gaan staan in de stoel.
pi_204758734
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 19:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Houd je ons op de hoogte?
Mevrouw van het consultatiebureau zegt een beetje hetzelfde als jullie hier. Om de melkproductie een beetje op gang te krijgen moesten we de afgelopen twee dagen elke twee uur aanleggen. En op zich lukte dat wel aardig, maar Larissa presteert het soms ook om gewoon doodleuk in slaap te vallen tijdens het drinken. Dus ja. We hebben wel het idee dat mijn vrouw wat meer produceert atm, want bijvoeden hoeft alleen 's nachts nog één of twee keer.
  zondag 15 mei 2022 @ 11:29:44 #223
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204759304
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 10:11 schreef DjVero het volgende:

[..]
Mevrouw van het consultatiebureau zegt een beetje hetzelfde als jullie hier. Om de melkproductie een beetje op gang te krijgen moesten we de afgelopen twee dagen elke twee uur aanleggen. En op zich lukte dat wel aardig, maar Larissa presteert het soms ook om gewoon doodleuk in slaap te vallen tijdens het drinken. Dus ja. We hebben wel het idee dat mijn vrouw wat meer produceert atm, want bijvoeden hoeft alleen 's nachts nog één of twee keer.
dat in slaap vallen maakt niet eens heel veel uit, het gaat vooral om het op gang brengen van de toeschietreflex (de start vh stromen van de melk) hoe vaker zo'n reflex hoe vaker het lijf getriggerd wordt om aan te maken. je vrouw kan ook, nadat dochter in slaap is gevallen de rest afkolven, dan gaat ze ook meer aanmaken ^O^
pi_204760499
Al wordt afkolven niet specifiek aangeraden in de eerste zes weken, tenzij er een medische reden voor is. Jullie dochter moet gewoon de melkproductie bij je vrouw gaan afstemmen. Kolven kan wel om weer een seintje te geven voor meer melk, maar het is denk ik effectiever om baby inderdaad 10x per dag aan de borst te hebben. Die bepaalt dan zelf wel hoeveel ze drinkt. Zolang haar plas- en poepluiers goed zijn, krijgt ze genoeg binnen.
DjVero: je kunt aan je vrouw doorgeven dat borstcompressie (even googlen voor hoe dat moet) helpt om de melk weer even te laten komen, zodat baby weer wat meer binnen krijgt en effectief drinkt. Niet te snel wisselen van borst, pas als de ene goed leeggedronken is. F. drinkt soms ook half slapend, dan kan ze nog steeds een TSR opwekken.
pi_204760510
En er komt waarschijnlijk komende week weer een dag dat je vrouw continu met baby aan de borst zit: regeldag, hoort er allemaal bij. ;)
pi_204760518
Wij zijn vanmorgen net voor de echte warmte naar de kinderboerderij geweest. Dat was leuk, al ging F. allemaal rare geluiden maken bij de geiten en de varkens. :D Ze moest wel lachen, maar ze vond het ook wel een beetje spannend. Het liefst zat ze bij ons in de armen, dan was het minder eng om de beestjes te bekijken.
  zondag 15 mei 2022 @ 14:22:19 #227
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204760642
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 14:01 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij zijn vanmorgen net voor de echte warmte naar de kinderboerderij geweest. Dat was leuk, al ging F. allemaal rare geluiden maken bij de geiten en de varkens. :D Ze moest wel lachen, maar ze vond het ook wel een beetje spannend. Het liefst zat ze bij ons in de armen, dan was het minder eng om de beestjes te bekijken.
Zo leuk! O+

Ik ben al twee keer met Bambi naar de kinderboerderij gelopen, maar steeds als ik daar aankwam sliep ze en was ze niet wakker te krijgen :')
Nu ben ik weer onderweg naar de kinderboerderij en is ze weer in slaap gevallen _O- Dus ik zit nu maar even in een nabijgelegen park te chillen voordat ik zo verder loop richting boerderij. Hopelijk wordt ze dan wakker voor we er zijn :D
|| justdiggit.org ||
pi_204760768
Haha, onze F. slaapt echt niet als we ergens bijzonders zijn. :D
Ze was wel bekaf nadien, viel letterlijk na 10 seconden in de auto in slaap en heeft een uur geslapen.
  zondag 15 mei 2022 @ 15:28:24 #229
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204761195
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 14:40 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Haha, onze F. slaapt echt niet als we ergens bijzonders zijn. :D
Ze was wel bekaf nadien, viel letterlijk na 10 seconden in de auto in slaap en heeft een uur geslapen.
Nou ja, Bambi valt gewoon in slaap in de draagdoek en wandelwagen :P Het is 20 minuten lopen naar de kinderboerderij dus meestal is ze in de tussentijd wel in slaap gevallen :P
Maar als ze daar wakker aan zou komen zou ze ook wakker blijven inderdaad :D

Maar drie keer was scheepsrecht *O* Ze heeft de (baby)geiten, schapen en varkens ontmoet O+ Ze vond het echt leuk, vooral de mehehee O+
|| justdiggit.org ||
  maandag 16 mei 2022 @ 08:59:34 #230
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204767275
Hebben jullie nog tips om slaapregressie door te komen toevallig?

Frummel is nu 16 weken en we denken dat hij de 4-maanden-slaapregressie heeft. :X Elke nacht om de 30-60 minuten feest. Vaak valt hij wel binnen 5 min in slaap als je de speen geeft, maar rond half 3 is het een uur lang huilen tot hij in slaap valt.
Ik houd het nog redelijk vol qua energie overdag, maar mijn vriendin gaat er minder lekker op ;(

En oooh, de kinderboerderij. Zin om daarheen te gaan als hij de dieren wat bewuster ziet. *O*
pi_204767800
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2022 08:59 schreef KaBuf het volgende:

Frummel is nu 16 weken en we denken dat hij de 4-maanden-slaapregressie heeft. :X Elke nacht om de 30-60 minuten feest. Vaak valt hij wel binnen 5 min in slaap als je de speen geeft, maar rond half 3 is het een uur lang huilen tot hij in slaap valt.
Ik houd het nog redelijk vol qua energie overdag, maar mijn vriendin gaat er minder lekker op ;(

En oooh, de kinderboerderij. Zin om daarheen te gaan als hij de dieren wat bewuster ziet. *O*
Nee, volhouden... Wij zitten er ook in, maar dan sprong 6 i.c.m. slaapregressie. Als het goed is, is hij bijna klaar.
Anders misschien een van jullie op de logeerkamer met oordoppen? Maar ja, als je vrouw BV geeft, wordt dat lastiger...
  maandag 16 mei 2022 @ 10:25:06 #232
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204767848
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2022 08:59 schreef KaBuf het volgende:

Koffie :') .

Ik heb een weekend alleen thuis met baby en peuter overleefd :P . Vooral de eerste nacht was pittig, ieder uur ging er wel een kind af.
Anna kan sinds gisteren van rug naar buik rollen en ze is er maar wat blij mee.
  maandag 16 mei 2022 @ 10:29:27 #233
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204767861
quote:
17s.gif Op maandag 16 mei 2022 10:25 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Koffie :') .

Ik heb een weekend alleen thuis met baby en peuter overleefd :P . Vooral de eerste nacht was pittig, ieder uur ging er wel een kind af.
Anna kan sinds gisteren van rug naar buik rollen en ze is er maar wat blij mee.
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 10:15 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Nee, volhouden... Wij zitten er ook in, maar dan sprong 6 i.c.m. slaapregressie. Als het goed is, is hij bijna klaar.
Anders misschien een van jullie op de logeerkamer met oordoppen? Maar ja, als je vrouw BV geeft, wordt dat lastiger...
Koffie kreeg ik net ook van een collega als tip :D

Verder, we twijfelen of we nachten af moeten wisselen. Nu wisselen we elkaar 's nachts juist af, en dat vinden we stiekem wel fijn. Weten dat we niet alleen zijn en als het ff zwaar is, kan de ander bijspringen.

Maar goed, misschien is om de beurt een nachtje alleen op de bank beneden ook wel eens lekker :P
  maandag 16 mei 2022 @ 10:32:38 #234
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204767873
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2022 10:29 schreef KaBuf het volgende:

[..]
[..]
Koffie kreeg ik net ook van een collega als tip :D

Verder, we twijfelen of we nachten af moeten wisselen. Nu wisselen we elkaar 's nachts juist af, en dat vinden we stiekem wel fijn. Weten dat we niet alleen zijn en als het ff zwaar is, kan de ander bijspringen.

Maar goed, misschien is om de beurt een nachtje alleen op de bank beneden ook wel eens lekker :P
Dat kan zeker schelen inderdaad. En ik ben nogal makkelijk, er is een reden dat we momenteel met zijn allen in onze kamer slapen. Anders hebben we beide geen nachtrust :P .
pi_204767950
@douche-eendje: *O* voor het overleven van het weekend!

Kuiken heeft vorige week haar prikken gehad. Ze is er echt een paar dagen niet lekker van geweest. Koorts, hoesten etc. Dit weekend ging het wel weer. Wel is ons altijd blije en tevreden ei ineens aandacht aan het ‘eisen’. Zodra ik me omdraai begint ze te gillen :') en als ik daar niet op reageer wordt ze overstuur en gaat ze heel hard huilen. Blij dat ik vandaag weer mag werken ;)

Maar 6 maanden vandaag! Van het cb stickers gekregen voor de ontwikkeling en een rode kaart vanwege de groei. Over 2 maanden de volgende afspraak. Ze willen dat ik tussendoor nog een keer kom wegen/meten. Denk niet dat ik dat ga doen. Ze volgt nog steeds de curve van grote zus.
De eerste groente, broccoli, heeft ze zelf naar binnen gekregen! Leuk om die ontdekkingstocht weer te mogen meemaken!
pi_204768546
Wat betreft cb: j heeft met 5 maanden prikken gehad en ze hebben me pas bij 11 maanden weer terug besteld.
Is dat normaal? Zo te lezen gaan jullie tussen 5 en 11 maanden ook nog?
  maandag 16 mei 2022 @ 12:27:17 #237
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204768782
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:02 schreef _Lily_ het volgende:
Wat betreft cb: j heeft met 5 maanden prikken gehad en ze hebben me pas bij 11 maanden weer terug besteld.
Ik moet woensdag inderdaad weer, met 6,5 maand. Maar dan krijgt ze geen prikken, gewoon een check.
|| justdiggit.org ||
  maandag 16 mei 2022 @ 12:28:44 #238
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204768791
We hebben vakantie. Ik heb Bambi vanochtend naar de opvang gebracht en ben daarna weer in bed gekropen. Word net weer wakker. God wat heerlijk om even goed bij te kunnen slapen O+
|| justdiggit.org ||
pi_204769735
quote:
Ik heb met acht maanden een afspraak gehad, omdat het kon en omdat ik het zelf fijn vond. Was alleen meten en wegen en kort even bij de verpleegkundige bespreken hoe het ging, of ik vragen had en of we ergens tegenaan liepen. Maar was dus niet verplicht. Nu ga ik met 11 maanden weer.
  maandag 16 mei 2022 @ 14:45:52 #240
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204769799
quote:
17s.gif Op maandag 16 mei 2022 10:32 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Dat kan zeker schelen inderdaad. En ik ben nogal makkelijk, er is een reden dat we momenteel met zijn allen in onze kamer slapen. Anders hebben we beide geen nachtrust :P .
Haha slim :D

Hoe sta jij / staan jullie tegenover het advies van gecontroleerd laten uithuilen? We willen het ergens wel proberen, maar vinden dit heel moeilijk. Waarom zou je laten uithuilen als je ook kan troosten zeg maar :')
pi_204770078
Laten uithuilen is voor mij geen optie. Ik snap niet hoe een kind ontspannen in slaap moet vallen als ze aan het huilen zijn en overstuur raken.

Er zijn genoeg mensen die het wel doen.
pi_204770091
quote:
Hier is het in principe met 5 maanden bij de jeugdarts, bij 8 maanden korte afspraak bij de verpleegkundige en dan weer bij 11 maanden een langere afspraak.
  maandag 16 mei 2022 @ 15:36:55 #243
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204770128
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 15:28 schreef Takkie88 het volgende:
Laten uithuilen is voor mij geen optie. Ik snap niet hoe een kind ontspannen in slaap moet vallen als ze aan het huilen zijn en overstuur raken.

Er zijn genoeg mensen die het wel doen.
Ja dat is dus ook mijn / onze gedachte :D
Maar ook het cb raadt het aan dus vandaar.
pi_204770230
Wij hebben het bij peuter op een gegeven moment wel gedaan. Ik weet niet meer hoe oud hij toen was, maar tot die tijd waren wij altijd heel responsief, maar hij sliep gewoon écht niet zonder compleet in de houdgreep in slaap gewiegd te worden. En soms hielp zelfs dat niet.

Ik vond het vreselijk ;(

Maar toen kwamen we er wel ook achter hoe snel wij eigenlijk op hem af gingen, want hij heeft het precies één keer 10-15 minuten volgehouden. In al die avonden ervoor heeft hij cumulatief veel meer gehuild (en slaap misgelopen). Daarna had hij trucje door :)
pi_204772130
Mijn dochter is ook een
moeilijke slaper overdag. Die begint vaak al te jammeren als ik haar in bed leg. We gaan er naast zitten/liggen, zodat ze onze nabijheid ervaart. Dat vindt ze erg fijn. Ik wil niet dat ze hard huilt om daarna in slaap te vallen. Huilen doet ze soms wel een beetje, maar dan gaat ze juist slapen. Dan pakken we altijd haar handje of we leggen onze hand op haar buikje en dan is het goed, dan komt ze weer tot rust.
pi_204772580
Lastige vraag. Ik ben niet perse tegen “gecontroleerd” uithuilen maar in de praktijk vind ik dat zo moeilijk dat ik J niet laat huilen.

Wel is het zo dat ik J nog niet in zijn eigen slaapkamer leg omdat hij dat nog niet wil/niet aankan. Dan is het schreeuwen geblazen. Hij is nu ruim 7 maanden oud en slaapt dan nog steeds op onze kamer.

Ik weet dat ik daarmee een potentieel probleem creeer. Maar het lukt hem nu niet en op dit moment zie ik alleen maar verliezers als ik J laat huilen omdat hij alleen ligt en wij geen nachtrust meer hebben (terwijl ik 40 uur per week werk). Het gaat nu juist heel goed, gaat lief slapen en is zichtbaar een gelukkige baby goed in zijn vel.

Dus ik heb de opvoeding mbt alleen slapen opgeschort. Ik zie t wel in de toekomst. Overigens slaapt hij nooit op ons of in ons bed. Altijd in zijn eigen bedje. En ik troost hem in zijn eigen bed. Dat dan weer wel en ik hoop dat dat helpt als hij ooit naar z’n eigen kamer gaat
pi_204772821
Lily er komt vast een moment dat het makkelijker gaat. Bij ons sliep F. tot en met 8 maand bij ons op de kamer. Het overleggen naar zijn eigen kamer ging toen opeens moeiteloos. Al sliep hij overdag al wel op zijn eigen kamer.

Uithuilen doen wij niet, hij raakt dan zo overstuur. Wij gaan even samen op het grote bed liggen, tot rust komen, en als hij slaperig wordt leggen we hem (wakker) over. Dit duurt meestal een minuutje of vijf a tien.

Wij hadden met vijf maanden de laatste afspraak bij het CB en moeten pas weer met 1 jaar en 2 weken.
  maandag 16 mei 2022 @ 20:41:06 #248
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204772846
Bambi huilt gelukkig bijna niet als ze in haar bedje ligt. Ik zou het denk ik echt niet kunnen, haar laten huilen. Als ze huilt breekt mijn hart. Ik moet haar dan echt troosten ;(
|| justdiggit.org ||
pi_204774603
Hier gaat ze voorlopig ook nog niet naar haar eigen kamer. Eerst maar eens even goed gewend zijn aan in bed slapen overdag, dan gaan we eens proberen of ze boven op haar eigen kamer haar overdag-dutjes gaat doen. Ze doet al haar slaapjes bij ons op de slaapkamer, nu precies negen maanden oud. Ze heeft nog nooit op haar eigen kamer geslapen. En ik vind het helemaal prima zo. Ze is graag dichtbij ons en heeft onze nabijheid nog nodig om rustig en veilig in slaap te kunnen vallen. Ik volg daarin Liefde van een Moeder, dat sterkt me wel heel erg in hoe wij het doen. Mijn man heeft er minder moeite mee dan ik en is wat makkelijker, maar ik gun het F. dat ze zonder tranen kan slapen. Gelukkig volgt hij mij en blijft hij ook bij F. tot ze slaapt. Daarna is er ook niets meer aan de hand.
Ze slaapt ook veel bij ons in bed. Ja, misschien niet 'zoals het hoort', naar het werkt voor nu goed.
pi_204775562
Wij moeten eind deze week weer naar het CB. Ze is net 7 maanden geworden. Voor wegen en meten inderdaad.

Uithuilen doen wij ook niet. Ze huilt zelden, dus dan is er ook iets aan de hand als ze huilt.

Ze slaapt in haar eigen bed op haar eigen kamer, ook overdag. Wel met de deuren open zodat we alles horen. Samen slapen dan houden we elkaar wakker.

Zo doet iedereen bet net weer anders. Als je doet wat goed is voor jullie situatie dan is het goed toch?
  dinsdag 17 mei 2022 @ 06:56:50 #251
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204775610
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2022 14:45 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Haha slim :D

Hoe sta jij / staan jullie tegenover het advies van gecontroleerd laten uithuilen? We willen het ergens wel proberen, maar vinden dit heel moeilijk. Waarom zou je laten uithuilen als je ook kan troosten zeg maar :')
Doen wij niet, past niet bij onze stijl van ouderschap. Genoeg volwassenen die nog problemen hebben met zelfregulatie, dus waarom we het dan wel van een baby verwachten is mij een raadsel.

@ CB : onze afspraken lopen een beetje gek doordat er afspraken niet door zijn gegaan en vaccinaties daardoor later werden. Met 6 maanden had Anna de vaccinaties voor 5 maanden. Maand later extra check vanwege groei en nu na de 1e verjaardag weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 17-05-2022 11:53:05 ]
pi_204775817
quote:
Is in onze regio normaal ja :) maar als je tussentijds zou willen checken dan kun je gewoon tijdens een inloopspreekuur binnen lopen :)
pi_204776620
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:47 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn dochter is ook een
moeilijke slaper overdag. Die begint vaak al te jammeren als ik haar in bed leg. We gaan er naast zitten/liggen, zodat ze onze nabijheid ervaart. Dat vindt ze erg fijn. Ik wil niet dat ze hard huilt om daarna in slaap te vallen. Huilen doet ze soms wel een beetje, maar dan gaat ze juist slapen. Dan pakken we altijd haar handje of we leggen onze hand op haar buikje en dan is het goed, dan komt ze weer tot rust.
Volgens mij hebben wij dezelfde baby :+

Slapen zonder dat ze tegen mijn vrouw aan ligt is echt geen optie. En mijn vrouw past niet in het ledikantje, dus slaapt ze nog bij ons in bed. Consultatiebureau bij ons raadde uithuilen op zo'n jonge leeftijd overigens niet aan, zodra het de 3 maanden grens heeft bereikt dan weer wel in sommige gevallen.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 10:27:42 #254
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204776928
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:55 schreef DjVero het volgende:

[..]

Slapen zonder dat ze tegen mijn vrouw aan ligt is echt geen optie. En mijn vrouw past niet in het ledikantje, dus slaapt ze nog bij ons in bed. Consultatiebureau bij ons raadde uithuilen op zo'n jonge leeftijd overigens niet aan, zodra het de 3 maanden grens heeft bereikt dan weer wel in sommige gevallen.
Dit is heel normaal babygedrag, ze hebben je nabijheid ontzettend nodig nog. Zou een cosleepledikantje een oplossing zijn? Is veiliger en voor je vrouw wrs ook comfortabeler.

En laten uithuilen hebben wij de oudste pas gedaan toen ze 1,5 was en ging liggen 'drammen'. Niet als ze zo klein zijn of echt overstuur zijn. Zij had vaak gewoon geen zin en sliep dan na vijf-vijftien minuten jengelen. Echt huilen werd het nooit.

De jongste (nu 14 maanden) heeft de eerste 6 maanden volledig in de cosleeper geslapen, daarna af en toe in z'n eigen bed. Inmiddels slaapt hij elke nacht in z'n eigen bed en ga ik in de stoel op zijn kamer 1-3 keer voeden (afhankelijk van hoe vaak hij zich meldt).
pi_204777044
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 10:27 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Dit is heel normaal babygedrag, ze hebben je nabijheid ontzettend nodig nog. Zou een cosleepledikantje een oplossing zijn? Is veiliger en voor je vrouw wrs ook comfortabeler.

Ons bed is twee meter breed, dus da's niet echt nodig. We hebben wel een babynestje tussen ons in, omdat ik veel beweeg tijdens mijn slaap en bang was om op haar te gaan liggen. Maar soms heeft Larissa één meter bed tot haar beschikking en delen mijn vrouw en ik die andere meter. :+
  dinsdag 17 mei 2022 @ 10:42:35 #256
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204777084
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 10:38 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ons bed is twee meter breed, dus da's niet echt nodig. We hebben wel een babynestje tussen ons in, omdat ik veel beweeg tijdens mijn slaap en bang was om op haar te gaan liggen. Maar soms heeft Larissa één meter bed tot haar beschikking en delen mijn vrouw en ik die andere meter. :+
Dat babynestje is niet zo veilig zodra je kleintje gaat bewegen/rollen, dus overweeg het tegen die tijd nog eens ;-)

https://samenslapen.nl/veiligheid/
pi_204777236
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:55 schreef DjVero het volgende:

[..]

3 maanden is ook nog heel klein. Zelfs bij 7 maanden vind ik dat die navelstreng alleen symbolisch is doorgesneden haha
En voor 3 maanden is het echt piep piepklein. Toen huilde j ook meer dan hij nu doet.

Wij hebben cosleepen gedaan tot j te groot werd voor de cosleeper en nu heb ik zijn eigen ledikant maar naar onze kamer verplaatst
pi_204779426
Heeft iemand iemand interesse in een ongeopende tube purelan van medela? 37 gram,dus twv ¤17 ofzo. Ik heb nog een halve en gebruik die al niet. Mag weg tegen verzendkosten of gratis ophalen in regio Nijmegen
pi_204794416
Ik ben ook niet voor laten uithuilen, ik ga ook niet bij elke miep naar haar toe (lot van een derde :')) en soms moet ze gewoon even wachten maar dat is de intentie niet. Maar tot nu toe valt ze vrij makkelijk in slaap gelukkig, ik weet van mijn zoon nog hoe moeilijk het kan zijn met slapen. Ze is zo makkelijk, ik verwacht ook nog steeds ergens een addertje onder t gras :@

Tijd gaat snel! Ik ben weer aan t werk en W. is nu 3,5 maand. 62,5cm en 5,5kg. Nog steeds geen spekbeentjes kunnen kweken helaas :'), tot nu toe gaat het naar de lengte :P.

Ik haal m nog weer weg maar even een gestippeld plaatje bij t praatje.
SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 19-05-2022 20:31:25 ]
pi_204795049
Goede camo wel. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_204796352
@Nanuke deze is nog erger en ik zag t pas toen ze de kleren aanhad :')

SPOILER

[ Bericht 13% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 19-05-2022 20:31:05 ]
pi_204796376
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 05:59 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
@:Nanuke deze is nog erger en ik zag t pas toen ze de kleren aanhad :')

SPOILER
In ieder geval duidelijk van welke kleuren en printjes jij houdt O+
pi_204796402
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 05:59 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
@:Nanuke deze is nog erger en ik zag t pas toen ze de kleren aanhad :')

SPOILER
:D O+
pi_204796454
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 07:56 schreef Aure het volgende:

[..]
Is in onze regio normaal ja :) maar als je tussentijds zou willen checken dan kun je gewoon tijdens een inloopspreekuur binnen lopen :)
Ik weeg hem thuis op onze weegschaal hihi
pi_204796462
@labellefleur: wat een dotje
Zo leuk die stippen
pi_204813837
Wat schattig, LBF!

Hier moeten we haar continu in de gaten houden nu, ze tijgert vliegensvlug van de ene naar de andere kant van de keuken. Er is al 1 plant weggehaald door mijn man, de andere zal snel volgen gok ik zo. :')
Ze reageert al best wel goed als we zeggen dat iets niet mag (bij de oven in de buurt komen als we daarin aan het bakken zijn), dan maakt ze al rechtsomkeert als we 'nee' of 'uh uh' op een ontkennende toon zeggen. :D
Ik heb een plaatje van achter, zal eens kijken of ik die kan delen.
pi_204813868
SPOILER
pi_204813923
^ Hier bovenop het kastje stond dus een plant, maar het werd te riskant, omdat ze continu aan dat kastje zit. Het kastje is ook nogal licht, dus 1 harde ruk aan dat deurtje en het kastje schuift op, moet er niet aan denken wat er dan met zo'n plant en met name de vaas zou gebeuren. :')
  vrijdag 20 mei 2022 @ 20:27:35 #269
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204814207
Bambi heeft tijgeren maar een paar dagen gedaan. Sinds dinsdag heeft ze het kruipen ontdekt _O- Ze gaat nog niet hard of ver, maar ze gaat wel. Én ze heeft ontdekt hoe ze zelf kan gaan zitten.

Dit kind gaat veel te snel :'(
|| justdiggit.org ||
pi_204815544
Jeetje, de jouwe gaat echt hard. De mijne is echt niet snel ook op motorisch vlak (sociaal/verbaal veel sneller), maar die van jou gooit de turbo erop!
Mijn baby kan nog niet eens goed blijven zitten als ik haar neerzet, gaat gelijk weer om als ze ook maar een beetje opzij beweegt. :') Laat staan zelf gaan zitten, haha.
pi_204815715
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bambi heeft tijgeren maar een paar dagen gedaan. Sinds dinsdag heeft ze het kruipen ontdekt _O- Ze gaat nog niet hard of ver, maar ze gaat wel. Én ze heeft ontdekt hoe ze zelf kan gaan zitten.

Die loopt waarschijnlijk ook voor dr eerste verjaardag :D laat maar alvast ogen in je achterhoofd plaatsen :') :P
pi_204816270
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:04 schreef Komkommerschijfje het volgende:
^ Hier bovenop het kastje stond dus een plant, maar het werd te riskant, omdat ze continu aan dat kastje zit. Het kastje is ook nogal licht, dus 1 harde ruk aan dat deurtje en het kastje schuift op, moet er niet aan denken wat er dan met zo'n plant en met name de vaas zou gebeuren. :')
Haha, L. heeft mijn geurfles van Rituals van de salontafel getrokken. Nu zit ik met een lelijk vlek op het tapijt, grrrrr. Het is echt wennen dat ze nu kruipt en niks meer veilig is. Het huis moet ook nog babyproof gemaakt worden.
pi_204816308
Het mandje van de kat vindt ze maar al te leuk.

SPOILER
pi_204819301
quote:

Wutttt die gaat al? J is ouder.
Die is nog bezig met omrollen. Kan niet zitten, niet tijgeren en geen tandjes

Hihi lol, mijn rustige jongetje
  zaterdag 21 mei 2022 @ 14:38:27 #275
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204820192
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 12:58 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ja, het is echt niet normaal zo snel als ze gaat. Ik zeg ook steeds dat ze best nog even baby mag blijven.
|| justdiggit.org ||
pi_204824145
Ik heb vandaag geprobeerd om J te laten drinken uit een 360 graden beker.

Hij kreeg er nog geen druppel uit haha. Wist totaal niet wat te doen. Ging niet zuigen
Werd uiteindelijk boos en ging huilen
  zaterdag 21 mei 2022 @ 21:44:04 #277
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204824203
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 21:40 schreef _Lily_ het volgende:
Ik heb vandaag geprobeerd om J te laten drinken uit een 360 graden beker.

Hij kreeg er nog geen druppel uit haha. Wist totaal niet wat te doen. Ging niet zuigen
Werd uiteindelijk boos en ging huilen
De eerste paar keer had Bambi dat ook. Gewoon blijven proberen. Sinds gisteren snapt ze het O+
|| justdiggit.org ||
pi_204824451
Sofie heeft als baby zo’n 360graden beker nooit gesnapt. Open bekertje had ze wel snel door. Wij gebruikten daarvoor een tuitbeker van Ikea maar dan zonder deksel. 2 handvaten en een kijkvenster. Ook handig als je helpt, zie je ten minste hoe veel je erin giet.
pi_204826708
Wat snel TGND! :D

Nou W. heeft de waterpokken }:|, al had ze eerst een blaasje net onder de lip wat door de hap als een koortslip is bestempeld :X. Ze was vorige week bij mijn moeder waar haar neefje ook was, die wilde absoluut niet eten en bleek aan t einde van de dag een herpesuitbraak in zijn mond te hebben. Al zei mijn moeder meteen dat ie niet bij W. was geweest. Grote zus had 2 weken geleden de waterpokken en W. heeft ook wel echt waterpokken (die zagen we een uur later op het achterhoofd). Die bij de lip is waarschijnlijk de eerste en verst gevorderde geweest (wat een rotplek ook in dit geval :')). Heb een huisarts in de familie even mee laten kijken dus daar vertrouw ik ook maar op. Ze is nu nog goed te pas, hopelijk krijgt ze er niet teveel last van.

Om positief af te sluiten, na 3,5 maand inbakeren blijkt ze ook zonder problemen in een gewone slaapzak te kunnen slapen *O*. Vorige week was mijn poging zonder inbakerzak echt drama maar ze sliep vannacht ook gewoon door in een gewone slaapzak :D.

[ Bericht 1% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 22-05-2022 07:37:38 ]
pi_204833122
Beterschap voor W.!, waterpokken zijn nasty. Peuter had ze in maart toen baby 10 weken was… bij haar niks gezien maar wellicht had ze nog antistoffen van mij.

R. vindt sinds deze week haar grote broer hi-la-risch. Hij hoeft zijn hoofd maar te laten zien of ze begint keihard te schaterlachen :') O+
pi_204837996
Naar een bruiloft met een baby raad ik niet aan!
pi_204838015
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 12:00 schreef Mahra het volgende:
Lijkt me ook niks.

Ben uitgenodigd voor een bruiloft. Het is wel 18+ en voor baby's wordt geen uitzondering gemaakt. Kan dan dus niet gaan of uit fatsoen 'n uurtje.
pi_204838312
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 12:00 schreef Mahra het volgende:
Ik heb het vrijdag gedaan, baby was erbij van 13:00 tot 17:00. Ging prima in de draagzak :)
Bij diner of feest zou ik hem er ook niet bij willen hoor.
  maandag 23 mei 2022 @ 13:34:52 #284
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204838703
Wij hebben een uitnodiging voor september. Alleen avond, een uur rijden, kinderen mogen niet mee, jongste krijgt nog bv en ze slapen allebei momenteel beroerd. Ik weet nog niet wat ik ga doen...
pi_204838796
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 13:34 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben een uitnodiging voor september. Alleen avond, een uur rijden, kinderen mogen niet mee, jongste krijgt nog bv en ze slapen allebei momenteel beroerd. Ik weet nog niet wat ik ga doen...
Ja, hier beetje idem dito, behalve dat beroerd slapen dan. Het is dik 'n uur rijden en gaat om de avond. Het feest dus.

Had nog gevraagd of de baby mee kon, maar ze willen geen enkele uitzondering maken. Krijgt ook nog borstvoeding. Dus zou max 3-4 uur weg kunnen.
pi_204838821
Het was allereerst een uur heen en terug. Dat was nog wel te doen- al jankt ze op de heenweg wel. Maar toen kwamen we om 16:00 uur aan en werd het haar teveel, ze werd hysteriscccccccccch! Mensen, muziek, nieuwe gezichten, een nieuwe omgeving.. het werd teveel. Dit bleef ze op en aan houden en om 23:00 zijn we dan ook eerder vertrokken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mahra op 23-05-2022 14:10:08 ]
pi_204838828
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 12:38 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Ik heb het vrijdag gedaan, baby was erbij van 13:00 tot 17:00. Ging prima in de draagzak :)
Bij diner of feest zou ik hem er ook niet bij willen hoor.
Fijn! Hier was het een flop en een draagzak gaat niet vanwege de speciale jurken die we dragen. Veel te warm en geen doen.
  maandag 23 mei 2022 @ 14:05:36 #288
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204838928
Wij hebben binnenkort een bruiloft. 900 km verderop :P . Bas is ringendrager en Anna bruidsmeisje :D .
Er zijn 3 nanny's aanwezig, ik neem m'n draagdoek mee en als het niet gaat met de kindjes rij ik wel terug naar onze airBnB 10 minuten van de locatie af. Grootste uitdaging is Frans sprekende nanny's en een bijna-zindelijke, Nederlands sprekende peuter _O-
pi_204839663
Wij trouwen komend weekend en J gaat gezellig mee. Schrok me dus te pletter na deze berichten hahaha

Ik laat wel weten hoe t was
J gaat na het diner naar huis met opa en oma en blijft daar logeren (waarna wij gaan partyen)
pi_204840093
Jullie baby's zijn ook allemaal wat ouder he, dat maakt ook nog uit. T. slaapt nog vooral :)
pi_204842226
Lily wij hebben afgelopen weekend familiedag gehad. Van half 11 tot 19 uur en dat ging prima. Lading vreemde mensen en veel geluid. Het deed mn baby niet zoveel. Ze heeft 2 dutjes van een uur in de wandelwagen gedaan. En heeft denk ik 2 minuten gehuild op de hele dag. Dus het kan ook prima gaan.

Qua bruiloft zou ik mn opties afwegen aan de hand van hoe graag ik erbij wil zijn. Voor een goede vriendin of nabij familielid zou ik overwegen een huisje oid vlakbij te nemen en mn ouders ofzo vragen mee te gaan als oppas. Voor een collega zou ik kijken of ik op en neer kan en anders jammer maar helaas. Al besef ik me nu ik dit typ dat het ook erg van je kind afhangt en hoe makkelijk hij ergens anders slaapt bv
pi_204842276
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 12:58 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

F is bijna 10 maanden en die rolt net een maandje goed om en begint een beetje met goed los kunnen zitten. Ook geen enkel tandje nog maar hij eet als een bootwerker. _O-

[ Bericht 15% gewijzigd door Cygne op 24-05-2022 13:08:51 ]
pi_204847293
Hoe vaak is kramp gebruikelijk? Het is sinds vrijdag echt af en aan raak, één en al drama. Vooral vrijdag, zondag en gister huilen, huilen, huilen; elk halfuur werd ze wel wakker, na het flesje, etc. etc.

Vandaag is ze eindelijk weer lekker rustig; vanochtend om 5 uur en zojuist flink gepoept...

En ze zit zichzelf steeds te krabben, ze heeft allemaal sneetjes in haar gezicht _O-
pi_204847340
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:54 schreef B.ertha het volgende:
Jullie baby's zijn ook allemaal wat ouder he, dat maakt ook nog uit. T. slaapt nog vooral :)
6 maandjes. Als er veel drukte is, dan slaapt 'ie niet geweldig veel. Ik zou 'm zelf wel meenemen. Natuurlijk blijf ik dan niet tot in de vroege uurtjes.

Maar dat mag dus niet bij de mensen die ons uitgenodigd hebben.
pi_204847365
quote:

Heb er hier nog zo eentje.

Paar weekjes jonger dan Bambi zo te zien. Tijgert, rolt om, kan zitten.

Veel en veel sneller dan de eerste twee. Daar duurde dat echt veel langer.
pi_204847375
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 12:35 schreef Halcon het volgende:

[..]
Heb er hier nog zo eentje.

Paar weekjes jonger dan Bambi zo te zien. Tijgert, kruipt een beetje, rolt om, Zit zelf.

Veel en veel sneller dan de eerste twee. Daar duurde dat echt veel langer.
Ohhh ik ben zo benieuwd wanneer onze kleine man gaat kruipen. HIj draait nu steeds rondjes en probeert vooruit te komen maar het lukt hem nog niet...zo frustrerend voor het menneke.
#livingthegoodlife
https://www.spydeals.nl/
pi_204847385
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 12:37 schreef Janne-82 het volgende:

[..]
Ohhh ik ben zo benieuwd wanneer onze kleine man gaat kruipen. HIj draait nu steeds rondjes en probeert vooruit te komen maar het lukt hem nog niet...zo frustrerend voor het menneke.
Ja, herkenbaar. Als ze iets willen proberen, maar het lukt niet echt... Dan zie je 'm echt boos worden. Net z'n moeder :+
  dinsdag 24 mei 2022 @ 13:16:12 #298
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204847752
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 12:37 schreef Janne-82 het volgende:

[..]
Vind je het zielig? Ik vind die frustratie juist mooi, want dat motiveert ze om iets te leren. Dus vooral niet helpen ^O^ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_204849635
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:50 schreef _Lily_ het volgende:
Wij trouwen komend weekend en J gaat gezellig mee. Schrok me dus te pletter na deze berichten hahaha

Ik laat wel weten hoe t was
J gaat na het diner naar huis met opa en oma en blijft daar logeren (waarna wij gaan partyen)
Gefeliciteerd alvast!
pi_204851933
Gefeliciteerd, Lily! Zo bijzonder.
Wij hebben eind juni en begin juli ook twee bruiloften waar we daggast zijn. Van 1 uur 's middags tot en met 's avonds laat onder de pannen. Mijn schoonmoeder past dan op F., maar ze ziet 's nachts alleen met F. niet zitten. Snap ik, want ze krijgt nog 1 tot 3 keer BV. We hebben het zo afgesproken dat wij dan bij mijn schoonmoeder slapen, zodat zij 's nachts niet uit bed hoeft als het nodig is. En F. hoeft dan niet meer mee naar huis en kan gewoon verder slapen.
pi_204868156
Hoe help je een verkouden baby? Ze ademt zwaar, er zit van alles in de weg in haar neus, ze knort en snurkt licht, dus wij denken een verkoudheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')