Neuh, niet dat ik dacht, maar nu heeft ze dus wel sinds gisteravond flink koorts. Gisteravond 39,1, vannacht afgezakt naar 38,1, maar vandaag weer 39,8-39,3-39,5. Wel gewoon alert en drinkt voldoende. Het lijkt me niet dat die koorts echt van de tanden komt, dat schijnt gewoon verhoging te moeten zijn. Ontlasting is gewoon echt donkergroen (en geen mix van mosterdgeel/groen, zoals nu al een paar maanden), dus geen idee of het nu wel tanden zijn of echt een virus.quote:Op maandag 11 april 2022 10:58 schreef Rebubbled het volgende:
Heeft ze er veel last van, komkommer? Hier kwamen ze zonder veel ellende door. Dat biedt goede hoop voor alle andere tanden. De oudste had er ook weinig last van.
Takkie, hoe was het om haar af te zetten vanochtend? En dat doorzettingsvermogen verbaas ik me ook telkens over. Hier een die nu op handjes en knietjes kan zitten en heen en weer wiebelt. Benieuwd hoelang het duurt voordat het klikt dat je beide kanten een voor een moet bewegen. En dan is er geen rust meer..
Arm schaap zit ook behoorlijk onder de waterpokken. En het geeft me echt de kriebels als ik ze moet insmeren. Ik weet rationeel dat ik het zelf niet meer kan krijgen, maar alles in mij zegt dat ik die blaasjes niet moet aanraken. 🤢
kun je misschien sprayen/uitzuigen als ze slaapt?quote:Op dinsdag 12 april 2022 19:47 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier hebben we een zielige, zieke baby. Sinds zondagavond koorts die wel goed naar beneden gaat na een zetpil, maar weer flink omhoog schiet als de zetpil uit begint te werken. We hebben gisteren en vandaag veel 39 gezien. Erg sneu. Is wel alert, maar veel rustiger dan normaal. Logisch natuurlijk. En ze heeft zo veel snot in het neusje, niet normaal. Ze kan niet uit de borst drinken, uit het flesje drinkt ze nu max. 90 cc. Snot komt dan los, maar het zit zo diep en het is zoveel, dat ze het er niet uit krijgt. En sprayen met zoutoplossing en uitzuigen met een neuszuiger is dikke drama.
Hier tot nu toe ookquote:Op woensdag 13 april 2022 13:50 schreef littledrummergirl het volgende:
ik wist niet dat er babypyjama's bestondenhier slapen baby's altijd gewoon in een (deel van) hun kleertjes.
miss heeft h&m iets?
Oeh, dank je! Helemaal niet aan C&A gedacht, ik ga eens kijkenquote:Op woensdag 13 april 2022 13:58 schreef B.ertha het volgende:
C&A
https://www.c-and-a.com/n(...)5/1?categoryId=15756
Vannacht gedaan, dat ging inderdaad wel iets beter dan op een wakker moment.quote:Op woensdag 13 april 2022 13:47 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
kun je misschien sprayen/uitzuigen als ze slaapt?
Ook een goede tip, dank je!quote:Op woensdag 13 april 2022 14:16 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Misschien bij Kruidvat, epo? Van Bambino. Laatst hadden ze ook leggings en shirts met lange mouwen van Winnie the Pooh, die gebruiken we ook als pyjama.
Oké Frummel vindt kletsen zo leuk, dat hij dat vannacht om 4u al begon te doenquote:Op woensdag 13 april 2022 13:34 schreef eponine het volgende:
@:KaBuf herkenbaar wat je zegt over gelijk beginnen te kletsen bij het wakker maken! Er komt hier dan eerst een enorme lach op haar gezicht en daarna begint ze direct van alles te vertellen
Gezelligquote:Op vrijdag 15 april 2022 06:28 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Oké Frummel vindt kletsen zo leuk, dat hij dat vannacht om 4u al begon te doenhartstikke vrolijk maar niet meer in slaap te krijgen
Lief dat je het vraagt! Ze is weer beter.quote:
Wij zijn ook zoekende hoor, morgen 8 maanden oud. Ze krijgt nog steeds BV op verzoek, 5 of 6 voedingen per dag. Ligt eraan of ze de nacht doorslaapt of niet. Vorige week hadden we ineens 3 nachten waarin ze pas om 5:45 uur of 6:30 uur kwam.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:10 schreef _Lily_ het volgende:
J begint zijn melkvoeding flink te verminderen. Ik moet ook zeggen dat ik hem best stevig vaste voeding geef. 1/2 tot 1 stuk fruit per dag en s avonds rijst (of aardappel), groente en vlees. Totaal 100 gram.
Hij is nu precies 6 maanden oud.
Ik prak gewoon, geen rapley methode
Ik vind het leuk om te zien hoe hij eet. En ik denk dat ik maar Max een jaar borstvoeding wil geven. Ik geniet er nu wel van om te doen, maar ik wil ook graag afbouwen. Maar ik zou het fijn vinden als we de kunstmelk kunnen skippen en meteen door met gewone melk. Vandaar volhouden tot een jaar
Ik weet wel dat er veel vrouwen zijn met andere voorkeuren mbt borstvoeding en vaste voeding.
Dus ben ook een tikje nieuwsgierig naar hoe de rest dat hier aanpakt
Inmiddels is spruit dit topic ontgroeid, maar wij deden:quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:10 schreef _Lily_ het volgende:
J begint zijn melkvoeding flink te verminderen. Ik moet ook zeggen dat ik hem best stevig vaste voeding geef. 1/2 tot 1 stuk fruit per dag en s avonds rijst (of aardappel), groente en vlees. Totaal 100 gram.
Ik vind het leuk om te zien hoe hij eet. En ik denk dat ik maar Max een jaar borstvoeding wil geven. Ik geniet er nu wel van om te doen, maar ik wil ook graag afbouwen. Maar ik zou het fijn vinden als we de kunstmelk kunnen skippen en meteen door met gewone melk. Vandaar volhouden tot een jaar
Ik weet wel dat er veel vrouwen zijn met andere voorkeuren mbt borstvoeding en vaste voeding.
Hier geen borstvoeding en ben met vaste voeding van plan om hetzelfde te doen als bij de oudste. Geen strakke regels als in ‘alleen Rapley’ of ‘alleen geprakt’. Oudste heeft ook een mix gehad van zelf bereid eten en potjes babyvoeding. Helemaal prima. Ik ga ook niet wegen hoeveel er gegeten wordt. We zien per dag wel hoe het allemaal het beste uitkomt. Niet te moeilijk doen iigquote:Op vrijdag 15 april 2022 10:10 schreef _Lily_ het volgende:
Hahahaha! Ik ga googlenquote:Op vrijdag 15 april 2022 15:20 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Peer staat garant voor een grote rotzooi, @:_Lily_ 😄 Of je het nu lepelt of niet. Bij mezelf is het vaak al flink knoeien, laat staan met een baby.
Tip: je hebt van die schorten die je helemaal om ze heen kunt doen, met mouwtjes en een klittenbandje in de nek. Wel een aanrader bij peer.
Of mixen met banaan als je het een beetje prakt, dan blijft het een goede structuur.
Beterschap, d-e!
Ik heb het ook op die manier gedaan, Lily. Ik gaf volgens mij nog tot bijna 12 maanden 4/5x per dag bv en ongeveer 2 weken na haar eerste verjaardag ben ik helemaal gestopt en overgegaan naar normale melk. Bij de tweede ga ik denk ik eerder beginnen met afbouwen, maar ik heb verder nergens last van gehad en Bubbles ook niet.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:10 schreef _Lily_ het volgende:
Ik wil ook doorgaan met borstvoeding tot een jaar om zo kunstmelk te skippen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:10 schreef _Lily_ het volgende:
Ik had woensdag de eerste klachten (hoesten), donderdag flinke koorts en vrijdag pas positief.quote:Op zaterdag 16 april 2022 13:18 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zelftest negatief, maar ben toch echt wel grieperig. Vannacht ontzettend warm en koud afwisselend, gelukkig sliep F. wel snel en goed verder nadat ze twee keer wilde drinken.
We hebben net samen maar een dutje gedaan op de bank boven, F. in de draagzak met haar hoofdje op mijn schouder en ik de andere kant op met m'n hoofd. 🤗 Heeft zij toch maar weer anderhalf uur getukt en ik ook een klein uurtje.
Nu wachten tot man thuiskomt van klussen bij een vriend van 'm, kan hij F. meenemen naar de supermarkt.
Ah supertipquote:Op zaterdag 16 april 2022 14:26 schreef Leintjeuh het volgende:
Als je de bolle kant van een peer schilt, en de smalle punt niet, hebben de kleintjes een soort knots om van te eten, dat hielp (en helpt met 3 jaar nog steeds) om grip te houden op de peer.
Had onze jongste ook. Bleek uiteindelijk koemelkallergie te hebben. Toch zijn scheetjes en krampjes op zich niet gek. Bij twijfel even aan de bel trekken bij het CB of je huisarts.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:27 schreef B.ertha het volgende:
Is het normaal dat twee weken oude baby's zo ontzettend veel scheetjes laten en dat ze ook stinken? Ik kan me dat niet herinneren van peuter en T. heeft er echt last van.
ken je de vliegtuighouding? lifesaver bij krampjes hierquote:Op dinsdag 19 april 2022 13:09 schreef KaBuf het volgende:
Hier opeens sinds een paar dagen weer elke dag flinke krampjes, we hoopten dat die juist over waren zo tegen de 3 maanden aan
Ff aanzien, tis wel flink zielig. Als het deze week zo nog verder gaat. gaan we eens denken over andere voeding of wat dan ook.
Ja dan gaat tie alleen maar harder huilenquote:Op dinsdag 19 april 2022 15:34 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ken je de vliegtuighouding? lifesaver bij krampjes hier
oh bummerquote:Op dinsdag 19 april 2022 16:04 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Ja dan gaat tie alleen maar harder huilen
Maar die vond tie al niet fijn toen de kraamzorg die aan ons leerde haha
Dat was ik.quote:Op dinsdag 19 april 2022 08:32 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ah supertip
Deze ga ik proberen.
Bij de babymeet pasgeleden had 1 van de dames een superleuk speelkleed van Ikea met zeedieren erop. Die heb ik gister ook voor J gekocht hihi, goede inspiratie opgedaan
Hoe lang heb jij koorts gehad? Ik begon in de nacht van vrijdag op zaterdag, dus zit nu op dag 4. Volgens mij ben ik alleen op zondag koortsvrij geweest. Gisteravond begon ik weer, vanmiddag ook weer en nu net ook weer...quote:Op maandag 18 april 2022 09:45 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik had woensdag de eerste klachten (hoesten), donderdag flinke koorts en vrijdag pas positief.
Inmiddels lijken we wel wat aan de betere hand. Ik ben nog geen 24 uur klachtenvrij dus de isolatie duurt voort. Gelukkig hebben we een fijne tuin. Anna is helaas ook positief getest inmiddels, maar ze doet het goed
2 dagen. Bas heeft al vanaf donderdag koortsquote:Op dinsdag 19 april 2022 18:57 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Hoe lang heb jij koorts gehad? Ik begon in de nacht van vrijdag op zaterdag, dus zit nu op dag 4. Volgens mij ben ik alleen op zondag koortsvrij geweest. Gisteravond begon ik weer, vanmiddag ook weer en nu net ook weer...
Je hebt het flink te pakken! Beterschap!quote:Op woensdag 20 april 2022 18:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Aap uit de mouw: ik heb een keelontsteking te pakken die ook doorslaat naar m'n oren... Lang geleden dat ik me zo kut voelde. Volle bak aan de pcm om de pijn en koorts maar wat te onderdrukken. Kan zo nog een paar dagen duren voordat ik opknap. Echt, ziek zijn als je een baby hebt, ellendig.
Ah wat kak zegquote:Op woensdag 20 april 2022 18:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Aap uit de mouw: ik heb een keelontsteking te pakken die ook doorslaat naar m'n oren... Lang geleden dat ik me zo kut voelde. Volle bak aan de pcm om de pijn en koorts maar wat te onderdrukken. Kan zo nog een paar dagen duren voordat ik opknap. Echt, ziek zijn als je een baby hebt, ellendig.
Wat naar! Hopelijk knap je snel wat op. Niemand aan wie je de baby even kunt uitbesteden? Zodat je even wat meer rust kunt pakken.quote:Op woensdag 20 april 2022 18:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Succes is a door that always slams.
|| justdiggit.org ||
Haha ja! J heeft gister ook voor het eerst 1 van de vinnen ontdekt. Heb hem 30 min lang niet gehoordquote:Op dinsdag 19 april 2022 18:26 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Dat was ik.Leuk dat je 'm ook gekocht hebt, F. is er dol op! Nu is het leuk om aan die dieren en vinnen te trekken.
Ik heb echt geen flauw idee…. Geen goede tips. Enig idee waardoor het komt? Reflux, honger, te koud in de kamer? Er zal hem ongetwijfeld iets dwars zitten maar geen idee hoe je daarachter kan komen of het kan oplossen.quote:Op woensdag 27 april 2022 04:32 schreef KaBuf het volgende:
Ik weet al wat Frummel voor z’n moeder heeft gemaaktsleutelhanger met z’n voetjes erop haha. Net met z’n drie maanden op het Kdv en gelijk een cadeautje, dat vonden we wel tof
Hier hebben we al een paar weken slechte nachten trouwens. Waar hij eerst nog wel een paar dagen achter elkaar een nacht doorsliep, is het nu vanaf 2 uur, half 3 al feest. En niets lijkt te helpen voor een echt goede slaap, het zijn alleen maar hazenslaapjes… En dan is het weer huilen en moeten wij troosten. Flesje werkt wel wat maar ook niet optimaal.
We willen ook snel een afspraak met een osteopaat, wellicht kan die ons helpen.
Maar mochten jullie nog tips hebben, we horen het graag
tot op zekere hoogte is dit ook gewoon normaal en gaat goed en slecht slapen altijd in fases die ook gewoon weer over gaan.quote:Op woensdag 27 april 2022 04:32 schreef KaBuf het volgende:
Ik weet al wat Frummel voor z’n moeder heeft gemaaktsleutelhanger met z’n voetjes erop haha. Net met z’n drie maanden op het Kdv en gelijk een cadeautje, dat vonden we wel tof
Hier hebben we al een paar weken slechte nachten trouwens. Waar hij eerst nog wel een paar dagen achter elkaar een nacht doorsliep, is het nu vanaf 2 uur, half 3 al feest. En niets lijkt te helpen voor een echt goede slaap, het zijn alleen maar hazenslaapjes… En dan is het weer huilen en moeten wij troosten. Flesje werkt wel wat maar ook niet optimaal.
We willen ook snel een afspraak met een osteopaat, wellicht kan die ons helpen.
Maar mochten jullie nog tips hebben, we horen het graag
Met z’n allen kamperen in de woonkamer? Doen alsof je op vakantie bentquote:Op woensdag 27 april 2022 09:58 schreef douche-eendje het volgende:
Onze nachten gaan sinds covid zo dramatisch dat ik een 4persoonsbed overweeg.Werd vanmorgen weer wakker met een baby op rechts en peuter op links.
Haha, geniet er maar van, misschien wordt ie wel een hele moeilijke puberquote:Op woensdag 27 april 2022 08:46 schreef _Lily_ het volgende:
J is 6,5 maand en doet het supergoed.
Ik kijk en geniet
Ik voel me bijna schuldig en schandelijk verwend dat het zo’n makkelijk kind is.
Ik vind het bijna onwennig, ik kan me nog steeds nauwelijks voorstellen dat dit mijn kind is. Hij lijkt helemaal niet op mij. Niet qua uiterlijk, niet qua karakter. Mijn tante vroeg of ze hem niet hadden verwisseld hahaha
Ik was vroeger een huilbaby en daarna een wildebras, deed moeilijk met alles, moest een vaste routine hebben etc.
J heeft niets van dit alles. Hij vindt alles best, eet wat je hem voorzet, slaapt waar je hem neerlegt, huilt niet of nauwelijks.
Hij lijkt gewoon op zijn vader haha
Dan zet ik liever onze vouwwagen opquote:Op woensdag 27 april 2022 10:27 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Met z’n allen kamperen in de woonkamer? Doen alsof je op vakantie bent
Ja hoi.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:50 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Meer mama's hier die nog niet ongesteld zijn na de bevalling? F. is nu ruim 8 maanden en krijgt nog steeds het overgrote deel BV, maar niets dat er op wijst dat m'n cyclus alweer op gang komt. Slik ook geen anticonceptie, heb wel de minipil in huis al, maar wil ik pas mee starten als ik daadwerkelijk weer ga menstrueren.
Ik vind het niet erg dat ik nog niet menstrueer, maar had het inmiddels ergens al wel verwacht ofzo. En nee, uitgesloten dat ik zwanger ben. :p
Zelfde fase hier! Gillen en handen in je mond stoppen. En ook andere dingen vastpakken en in je mond stoppen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:10 schreef eponine het volgende:
Hoe gaat het met de mama’s/papa’s en babies hier?
R heeft haar stem, mond en handen ontdekt. Ze zit dus constant te gillen terwijl ze haar handen in haar mond steekt en wordt vervolgens boos
Geniet er lekker van! Ik was na 6 weken alweer ongesteld en word gewoon weer elke maand ongesteld terwijl ik ook volledig borstvoeding geef.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:50 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Meer mama's hier die nog niet ongesteld zijn na de bevalling? F. is nu ruim 8 maanden en krijgt nog steeds het overgrote deel BV, maar niets dat er op wijst dat m'n cyclus alweer op gang komt. Slik ook geen anticonceptie, heb wel de minipil in huis al, maar wil ik pas mee starten als ik daadwerkelijk weer ga menstrueren.
Ik vind het niet erg dat ik nog niet menstrueer, maar had het inmiddels ergens al wel verwacht ofzo. En nee, uitgesloten dat ik zwanger ben. :p
Oh echt haha dat vind ik toch heel leuk om te horen. Ik zie het zelf namelijk absoluut niet.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:45 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ha Lily, ik vond J. wel echt op jou lijken hoor.Zag duidelijk dat hij van jou afkomstig is, haha.
Je zou bijna denken dat ze zowat even oud zijnquote:Op woensdag 27 april 2022 15:31 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Zelfde fase hier! Gillen en handen in je mond stoppen. En ook andere dingen vastpakken en in je mond stoppen.
Woow, ik benijd je! Ze slaapt sinds twee maanden ook niet meer in haar co-sleeper. Enkel bij ons in bed en als je haar neerlegt in haar bed zet ze het op gillen. We hebben het geprobeerd en hebben haar echt wel laten janken, maar na anderhalf uur gillen en krijsen toch maar weer opgepakt en bij ons in bed gelegd.quote:Op donderdag 28 april 2022 19:56 schreef Keroppi het volgende:
Ik zit nu op circa zeven weken bij (vanaf maand 3) volledig kunstvoeding. En ze slaapt vanaf 4 maanden op haar eigen kamer. Bij de oudste heeft het ook zo'n acht a negen maanden geduurd (ook met kunstvoeding na mijn verlof).
Pffffff, herkenbaar. Hier alleen niet pas na 04:30, maar gewoon de hele dag door. Ze wilt het gewoon niet.quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:00 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier start ze altijd in haar eigen bed zonder problemen, verder hangt het af van hoe vaak en hoe laat ze komt wanneer ze bij ons gaat liggen. Als ze eind van de avond/begin van de nacht al komt, leg ik haar na de voeding altijd weer terug. Dan is ze zo slaperig weer dat het geen probleem is. Terugleggen na 4:30 uur is geen optie, dan gilt mevrouw inderdaad alles bij elkaar. En wel verder snurken als ze tussen ons in ligt.
Waar slaapt ze als ze 's avonds gaat slapen? Bij jullie nog tot jullie zelf naar bed gaan? Overdag in de draagzak/-doek?quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:27 schreef Mahra het volgende:
[..]
Pffffff, herkenbaar. Hier alleen niet pas na 04:30, maar gewoon de hele dag door. Ze wilt het gewoon niet.
Wij hebben bij de oudste ook een tijd gehad dat de co-sleeper 's avonds lava was. Ze gilde het dan uit alsof je haarin een slangenkuil had gelegd, dus ik snap je 'frustratie'.quote:Op vrijdag 29 april 2022 17:01 schreef Mahra het volgende:
[..]
Woow, ik benijd je! Ze slaapt sinds twee maanden ook niet meer in haar co-sleeper. Enkel bij ons in bed en als je haar neerlegt in haar bed zet ze het op gillen. We hebben het geprobeerd en hebben haar echt wel laten janken, maar na anderhalf uur gillen en krijsen toch maar weer opgepakt en bij ons in bed gelegd.
Ze slaapt 's avonds bij ons. Dit sinds een twee maanden pas, voorheen was het gewoon in de co-sleeper. Overdag slaapt ze ook op ons bed. Inslapen lukt haar niet in haar eigen bed.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:47 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Waar slaapt ze als ze 's avonds gaat slapen? Bij jullie nog tot jullie zelf naar bed gaan? Overdag in de draagzak/-doek?
Wij hebben haar gelukkig wel altijd voor de nacht in haar eigen bed kunnen leggen zonder problemen, maar tot vorige week sliep ze overdag ook altijd bij ons. Vorige week hebben we een consult gehad met een kinderoefentherapeut die ook veel doet met baby's en kinderen met slaapproblemen en aanverwante zaken, en we zijn gewoon gestart met in bed leggen volgens het schema van Baby in een droomritme. De eerste dag was drama, maar sindsdien gaat het steeds een stapje beter per dag. Ze kan nu ook zelf inslapen overdag zonder al te veel te mopperen en soms huilt ze wel een paar minuten met een zeurtoon, maar we hebben nu meer onze handen vrij.
Herkenbaar. Vaak geprobeerd haar te laten liggen en hopen dat ze vanzelf stopt met huilen, maar ze is een doorzetter en stopt niet met huilen. We maken er maar het beste van.quote:Op zaterdag 30 april 2022 07:30 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Wij hebben bij de oudste ook een tijd gehad dat de co-sleeper 's avonds lava was. Ze gilde het dan uit alsof je haarin een slangenkuil had gelegd, dus ik snap je 'frustratie'.
Ik ben toen vaak half in de co-sleeper gaan liggen zodat ze rustig bleef, zodra ze sliep trok ik me langzaam terug.
Uitputting van het kinderdagverblijf hielp hier ook
Larissa; 27 april.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:08 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Moeten er nog baby's bij in de OP? Ela, LBF, Bertha, ...?
Lemijn, jouw baby staat er ook niet in! Cygne?
Ik vond het consultatiebureau in dat opzicht niet zo fijn, kreeg niet echt tips die passen bij mijn visie op opvoeden. Ik wil mijn kind niet een half uur laten huilen. Een beetje zeuren is oké, maar ik haal haar gelijk op als ze overstuur wordt. Een half uur later nog een keer proberen doet dan vaak wonderen.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:48 schreef Mahra het volgende:
[..]
Herkenbaar. Vaak geprobeerd haar te laten liggen en hopen dat ze vanzelf stopt met huilen, maar ze is een doorzetter en stopt niet met huilen. We maken er maar het beste van.
Ik kan 'm niet meer aanpassen, moet een MOD even doen. @MaJo?quote:Op zondag 1 mei 2022 13:08 schreef DjVero het volgende:
[..]
Larissa; 27 april.
Vraagje: hoe lang duurt die newborn-fase? Wanneer gaat ze echt dingen herkennen en zo?
Ik heb het idee dat ze vooralsnog alles alleen doet op voeding en slaapquote:Op zondag 1 mei 2022 13:17 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Ik kan 'm niet meer aanpassen, moet een MOD even doen. @:MaJo?
Oef, die newborn-fase ben ik weer een beetje kwijt, wij zitten nu in de flink brood bunkeren- en tijger-fase.
Ik weet van mijn dochter dat ze met vijf weken bewuste lachjes begon te laten zien. Maar het zicht wordt pas vanaf drie maanden echt goed, dus dan gaan ze volgens mij echt personen van iets verder weg herkennen. In het begin doen ze heel veel op geur.
Aangepastquote:Op zondag 1 mei 2022 13:17 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Ik kan 'm niet meer aanpassen, moet een MOD even doen. @:MaJo?
Oef, die newborn-fase ben ik weer een beetje kwijt, wij zitten nu in de flink brood bunkeren- en tijger-fase.
Ik weet van mijn dochter dat ze met vijf weken bewuste lachjes begon te laten zien. Maar het zicht wordt pas vanaf drie maanden echt goed, dus dan gaan ze volgens mij echt personen van iets verder weg herkennen. In het begin doen ze heel veel op geur.
De eerste 6 weken voelde voor mij wel echt als de newborn-fase. Slapen, voeden, luiers verschonen op repeat.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:08 schreef DjVero het volgende:
[..]
Larissa; 27 april.
Vraagje: hoe lang duurt die newborn-fase? Wanneer gaat ze echt dingen herkennen en zo?
Qlaira is de ene, Zoely is de andere. De één (de eerste volgens mij) werkt met fases en bootst de natuurlijke schommelingen van een gewone cyclus na. Je hebt dan elke maand ook een menstruatie. De andere (tweede denk ik) die maakt ook gebruik van natuurlijke hormonen, maar is een twee-fase pil en kun je ook doorslikken als je dat (eens) zou willen.quote:Op woensdag 27 april 2022 22:00 schreef eponine het volgende:
Hier op 1 dag na vier weken na haar geboorte weer een cyclus, eerst eentje van 32 dagen, toen 24 en zit nu weer op dag 24 dus ben benieuwd wanneer het weer gaat komen. Maar geen borstvoeding en medicatie gekregen om stuwing te voorkomen, dus mijn lichaam werd direct weer gereset toen ze er was.
[..]
Je zou bijna denken dat ze zowat even oud zijn![]()
![]()
Kun je me iets vertellen over de pillen waar je over gelezen hebt, @:elamanilo? Uiteindelijk gaat man onder het mes maar tot die tijd moeten we wel wat natuurlijk. Gebruiken nu condooms, maar ugh
Ervaring: mijn oudste heeft ook een hemangioom. Ontstaan vlak na z’n geboorte, op z’n hoofd onder het haar. Werd steeds groter, was ook wat verdikt. In principe doen hemangiomen geen pijn, tenzij er een wondje in het hemangioom ontstaat (https://huidhuis.nl/aandoeningen/aardbeivlek/). Toen hij ongeveer 6 maanden was stopte het met groter worden.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:47 schreef B.ertha het volgende:
En zijn wijnvlek is toch geen wijnvlek maar een hemangioom (?), dat is een vlek die eerst erger wordt en dan weer verdwijnt. Ze kunnen ook dik worden en dan doen ze pijn, dus ze willen het wel extra in de gaten houden.
Dank je voor de info, ik ga eens op onderzoek uitquote:Op maandag 2 mei 2022 16:28 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Qlaira is de ene, Zoely is de andere. De één (de eerste volgens mij) werkt met fases en bootst de natuurlijke schommelingen van een gewone cyclus na. Je hebt dan elke maand ook een menstruatie. De andere (tweede denk ik) die maakt ook gebruik van natuurlijke hormonen, maar is een twee-fase pil en kun je ook doorslikken als je dat (eens) zou willen.
Mijn man wil ook onder het mes, maar dat doen we pas als we echt zeker weten dat we niet nog een babytje willen. Hij weet dat al best zeker, maar ik nog niet, dus hij wacht keurig op mij. Waarschijnlijk over een paar jaar pas.
In het verleden gebruikten we condooms en kende ik m'n cycli vrij goed (ik trackte mijn ovulatie met testen en we konden dus op bepaalde momenten ook zonder condoom vrijen). Maar toen hebben we een keer per ongeluk niet goed opgelet, dat werd een miskraam. En daarna dacht ik dat m'n cyclus weer oke was, maar toen heb ik ineens een keer een hele vroege ovulatie gehad, dat werd deze baby. Uiteraard namen we dat risico wel echt volledig bewust! Maar nu willen we toch nog net een tikje voorzichtiger zijn.En dus overweeg ik een pil.
Thanks voor de ervaringquote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:14 schreef eponine het volgende:
[..]
Ervaring: mijn oudste heeft ook een hemangioom. Ontstaan vlak na z’n geboorte, op z’n hoofd onder het haar. Werd steeds groter, was ook wat verdikt. In principe doen hemangiomen geen pijn, tenzij er een wondje in het hemangioom ontstaat (https://huidhuis.nl/aandoeningen/aardbeivlek/). Toen hij ongeveer 6 maanden was stopte het met groter worden.
In november wordt hij 4 en de plek is al een stuk lichter geworden qua kleur, dus goede hoop dat ie straks niet meer zichtbaar is.
Gaat ze naar de opvang? En hoe slaapt ze daar? Bij ons zagen we ook voornamelijk 35 minuten slaapjes. Tenzij ze in de kinderwagen sliep, dan kon ze langer slapen. Maar ja, die bak begon te klein te worden...quote:Op dinsdag 3 mei 2022 19:51 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij zitten nu op twee of drie moeizame slaapjes overdag. Als ze na 5:00 uur niet meer verder slaapt, bied ik drie slaapjes aan. Op een normale tijd wakker betekent twee slaapjes. Maar ze blijft korte slaapjes doen. Vaak is ze na een half uur/drie kwartier weer wakker. Ik kon vandaag ook echt niet weggaan, heb alle keren bij haar moeten liggen tot ze in slaap viel...
Hier is er nooit extra aandacht aan gegeven door het cb/kinderarts nadat er gezegd werd wat het was toen ik ernaar vroeg. Als er een wondje op zou komen of als het toch ineens weer (veel) groter zou worden moesten we even aan de bel trekken… Ze kunnen er verder toch niks mee/aan doen als het verder geen last veroorzaakt.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:24 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Thanks voor de ervaring
De vlek zit op een onzichtbare plek, onder zijn scrotum, dus ik maakte me eigenlijk heel weinig zorgenDus eigenlijk vooral jammer dat het nu toch iets is wat extra aandacht vereist.
Ja, twee dagen in de week naar de gastouder. Daar gaat ze mee in het ritme van de baby van 10,5 maand. Ze slaapt daar vaak twee keer een uur, maar daar gebeurt natuurlijk veel meer qua prikkels. Ik hanteer ook een langere wakkertijd, vooral 's ochtends moet ze echt een paar uur wakker zijn voordat ze echt moe wordt.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 20:21 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Gaat ze naar de opvang? En hoe slaapt ze daar? Bij ons zagen we ook voornamelijk 35 minuten slaapjes. Tenzij ze in de kinderwagen sliep, dan kon ze langer slapen. Maar ja, die bak begon te klein te worden...
Op de opvang echter zag ik veel langere slaapjes (anderhalf uur of meer) staan. Dus ik ben toen hun ritme gaan kopiëren (zag dat ze een wakkertijd van zo'n 3 uur aanhouden) en nu slaapt ze hier in bed ook langer
Toevallig gisteravond wel. Maar ik snap ook dat ze wat extra voeding wil, ze beweegt overdag zoveel nu. En ze eet nu meer vast voedsel, dus drinkt wat minder melk overdag zo langzamerhand. Dat wil ze dan 's avonds laat/'s nachts inhalen. Tot een paar weken geleden hadden we een late nachtvoeding/hele vroege ochtendvoeding en dat was het, dan sliep ze gewoon 9 uur achter elkaar. Dat halen we nu bij lange na niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 20:39 schreef B.ertha het volgende:
Lastig zeg, komkommerschijfje. Slaapt ze na die eerste ronde niet weer in als je haar een beetje laat mopperen?
Ik ben met J ook bij 4 maanden begonnen. Dat ging niet zo soepel hahaquote:Op dinsdag 3 mei 2022 23:04 schreef littledrummergirl het volgende:
ik benieuwd wanneer onze nu driemaander uiteindelijk vaste voeding gaat eten. hij vind het nu al rete interessant en moet lachen als hij ons ziet eten of hoort kraken ofzo. dus wie weet dat we deze keer rond vier maanden beginnen. Bij grote broer braaf tot zes maanden gewacht
bij de tweede doen we maar wat haha
Hebben we ook gedaan en nog steeds eet mijn 7 jarige dochter het graag. Altijd de sperzieboontjesquote:Op woensdag 4 mei 2022 20:17 schreef B.ertha het volgende:
Wij hebben onze peuter ook wel potjes bonduelle gegeven (als ons eten te moeilijk was). Misschien is dat een idee? Dat is wel een echte wortel/boon etc. maar kant en klaar snotgaar.
J heeft nog nooit een potje gehad.quote:Op woensdag 4 mei 2022 19:45 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier nog bijna geen avondeten, ze is dan gewoon te moe om dat soort eten te eten. Een halve boterham met beleg of banaan gaat goed, gisteren hadden we een potje wortel en dat at ze ook goed. Maar echt een gedeelte van een hele maaltijd, vind ik nog lastig. Doen jullie die vers ook of toch een potje? Ik heb het liefst dat ze wel vers eet en ook met het avondeten goed oefent met kauwen, maar een potje is toch wel wat makkelijker te geven voordat je zelf gaat koken...
F. eet nu ongeveer een maandje echt goed brood, sinds 7,5 maand dus. Daarvoor al wel hele mini-stukjes aangeboden, maar het plakte toen nog teveel aan haar verhemelte. Nu gaat het goed als je haar steeds een klein stukje geeft met wat boter en pindakaas of geprakte banaan.quote:Op woensdag 4 mei 2022 22:21 schreef _Lily_ het volgende:
Ik ben nog niet met brood begonnen. Dat wilde ik na onze vakantie doen, dan is hij 8 maanden
Ik zorg inderdaad dat wanneer ik weer eten moet maken voor Bambi, we iets eten waar ik een paar kleine porties voor haar uit kan halen. Gisteren bijvoorbeeld aardappels en broccoli, dus heb nu een paar porties aardappel en broccoli voor haar. Normaal aten we er zelf twee dagen van.quote:Op woensdag 4 mei 2022 22:34 schreef Takkie88 het volgende:
Als je zelf niet teveel zout door je eten doet (of je voegt het toe wanneer het op je bord ligt) dan kunnen ze ook best snel al echt mee-eten. Zulke hoeveelheden gaan er nog niet in.
Echt volledig apart koken hebben wij bij Sofie amper gedaan.
Ja hoor! Ik heb er eentje van bol.com waar je ze dan makkelijk weer eruit kan drukken. Ik vind aardappel makkelijker dan rijst.quote:Op woensdag 4 mei 2022 22:22 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wat goed! Dat halen wij echt niet. Ik zal morgen eens wat simpele groenten kopen en dan gewoon wat koken, net als aardappel en rijst en wat kip. Kun je gemalen aardappel, rijst en kip ook gewoon invriezen in een ijsblokjesvorm?
Aardappel zeker niet malen maar altijd prakken, anders krijg je lijm. Rijst ongeprakt invriezen. En blauwe bessen ook, anders krijg je blokjes rubber. Verder kan dat wel ja.quote:Op woensdag 4 mei 2022 22:22 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wat goed! Dat halen wij echt niet. Ik zal morgen eens wat simpele groenten kopen en dan gewoon wat koken, net als aardappel en rijst en wat kip. Kun je gemalen aardappel, rijst en kip ook gewoon invriezen in een ijsblokjesvorm?
quote:Op donderdag 5 mei 2022 06:45 schreef _Lily_ het volgende:
Overigens krijg ik dagelijks van de opvang te horen dat hij een woede-aanval krijgt als zijn fruit op is. Wat een boefje
En kruiden (minus zout) dan? Mogen kleine kinderen dat al hebben?quote:Op woensdag 4 mei 2022 22:34 schreef Takkie88 het volgende:
Als je zelf niet teveel zout door je eten doet (of je voegt het toe wanneer het op je bord ligt) dan kunnen ze ook best snel al echt mee-eten. Zulke hoeveelheden gaan er nog niet in.
Echt volledig apart koken hebben wij bij Sofie amper gedaan.
Ja hoor dat mag gewoon, met milde kruiden beginnen is wel verstandig.quote:Op donderdag 5 mei 2022 20:43 schreef Mahra het volgende:
[..]
En kruiden (minus zout) dan? Mogen kleine kinderen dat al hebben?
Ja, kun je ook gewoon invriezen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 22:22 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ja het gaat te snelquote:Op zaterdag 7 mei 2022 14:00 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bambi alweer een half jaar oud![]()
Jeetje, wat gaat de tijd snel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen ervaring mee. Het klinkt wel akelig. Ik zou het verder voorleggen aan 'n dokter i.p.v. op internet te gaan lezen.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 20:38 schreef Mango91 het volgende:
Ahh wat een schatje douche-eend!
Ik wil graag even het volgende delen: mijn baby lijkt bij het huilen geen adem te kunnen halen en loopt blauw/grijs aan. Het duurt vaak een seconde of 5 a 10 en hapt dan weer naar adem. In de afgelopen 24 uur is dit al 3 keer voorgekomen. Op internet lees ik dat dit breath-holding spells wordt genoemd en in principe onschuldig is (op een klein percentage na).
Ik weet nu niet zo goed of we hier wat mee moeten. Ik vind het iig heel naar/angstig om te zien.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Ja, mijn beide kinderen hadden dit. Die konden dan ook in de top van een huil ineens geen geluid meer maken. In het gezicht blazen werkte hier altijd. Maar in geval van twijfel, vraag het bij je CB of huisarts. Film het ook zodat je beeldmateriaal hebt bij zo'n vraag, is mijn ervaring inmiddelsquote:Op zaterdag 7 mei 2022 20:38 schreef Mango91 het volgende:
Ahh wat een schatje douche-eend!
Ik wil graag even het volgende delen: mijn baby lijkt bij het huilen geen adem te kunnen halen en loopt blauw/grijs aan. Het duurt vaak een seconde of 5 a 10 en hapt dan weer naar adem. In de afgelopen 24 uur is dit al 3 keer voorgekomen. Op internet lees ik dat dit breath-holding spells wordt genoemd en in principe onschuldig is (op een klein percentage na).
Ik weet nu niet zo goed of we hier wat mee moeten. Ik vind het iig heel naar/angstig om te zien.
Hebben jullie hier ervaring mee?
quote:Op zaterdag 7 mei 2022 15:45 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja het gaat te snel.
Anna is vandaag 7 maanden.Ah, wat een droppieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Succes is a door that always slams.
|| justdiggit.org ||
quote:Op zaterdag 7 mei 2022 15:45 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja het gaat te snel.
Anna is vandaag 7 maanden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat lijkt me heel naar, Mango. Ook al weet je dat het geen kwaad kan.
Ik weet helemaal wat je voelt, maar je vrouw is niet "leeg". Je kindje haalt er troost uit en veel aanleggen helpt je vrouw juist om haar productie te verhogen.quote:Op maandag 9 mei 2022 23:22 schreef DjVero het volgende:
Borst- en flesvoeding, ja. Dat gaat echt de hele dag door, lijkt het wel. M'n vrouw is geregeld "leeg".
Ja dat vond ik ergens ook fascinerend om te zien. Pasgeborenen lijken echt nog zo wereldvreemd. Huilen, introvert, geen interesse in de omgeving behalve in papa en mama, wat meer instinctief is.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:10 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik weet helemaal wat je voelt, maar je vrouw is niet "leeg". Je kindje haalt er troost uit en veel aanleggen helpt je vrouw juist om haar productie te verhogen.
En wat komkommerschijfje zegt: geef er maar gewoon aan toe. Het is zo vermoeiend maar ze heeft het nodig. Mijn zoon is nu 5 weken en het gaat al stukken beter. Pasgeboren baby's zijn gewoon aanhankelijk en in de war door de grote boze buitenwereld.
Is ook niet gek natuurlijk, dat ze zo wereldvreemd zijn. Ze zijn er nog maar netquote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:25 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ja dat vond ik ergens ook fascinerend om te zien. Pasgeborenen lijken echt nog zo wereldvreemd. Huilen, introvert, geen interesse in de omgeving behalve in papa en mama, wat meer instinctief is.
Ik zag t ook bij J. Die is nu helemaal gewend aan de buitenwereld en is nu lekker aan het ontdekken. Wordt ook steeds socialer.
Echt leuk om te zien. 7 maanden is hij nu
Is normaal gedragquote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:42 schreef DjVero het volgende:
Honger en kou zijn het echt niet. Meteen na de borstvoeding krijgt ze er flesvoeding bij (inmiddels ook al zo'n 90ml) en ze heeft drie laagjes kleding aan en drie dekentjes; ook niet te warm, temperatuur schommelt nog altijd rond de 47 graden. Het is echt puur de affectie, zolang ze tegen mijn vrouw aan ligt, is het prima.
Gister viel ze een keer in mijn armen in slaapDat kost best wel wat tijd over het algemeen, maar goed. Ik heb nu nog verlof, maar donderdag sta ik weer voor de klas
Is die extra flesvoeding na de borstvoeding in overleg met een lactatiekundige? Als je vrouw borstvoeding wil blijven geven, is het juist goed om zo min mogelijk bij te voeden en bij iedere kik aan te leggen. Dan stemt haar melkproductie precies af op wat de baby nodig heeft. 90 ml extra bijvoeden na het drinken aan de borst is veel voor zo'n kleintje.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:42 schreef DjVero het volgende:
Honger en kou zijn het echt niet. Meteen na de borstvoeding krijgt ze er flesvoeding bij (inmiddels ook al zo'n 90ml) en ze heeft drie laagjes kleding aan en drie dekentjes; ook niet te warm, temperatuur schommelt nog altijd rond de 47 graden. Het is echt puur de affectie, zolang ze tegen mijn vrouw aan ligt, is het prima.
Gister viel ze een keer in mijn armen in slaapDat kost best wel wat tijd over het algemeen, maar goed. Ik heb nu nog verlof, maar donderdag sta ik weer voor de klas
In overleg met de kraamhulp vorige week. Mijn vrouw maakt niet genoeg aanquote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:14 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Is die extra flesvoeding na de borstvoeding in overleg met een lactatiekundige? Als je vrouw borstvoeding wil blijven geven, is het juist goed om zo min mogelijk bij te voeden en bij iedere kik aan te leggen. Dan stemt haar melkproductie precies af op wat de baby nodig heeft. 90 ml extra bijvoeden na het drinken aan de borst is veel voor zo'n kleintje.
Moet dat nu nog? Ik heb het maar een paar dagen gedaan, puur om op gang te komen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:42 schreef DjVero het volgende:
[..]
In overleg met de kraamhulp vorige week. Mijn vrouw maakt niet genoeg aan
Ja, mijn vrouw maakt simpelweg gewoon niet genoeg aan; ze moet soms echt knijpen in haar borst om er nog wat uit te krijgen. Vervolgens zet Larissa het op een huilen en na flesvoeding is er weer niks aan de hand. De verloskundige zei dat haar PCOS daar debet aan kan zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 12:05 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Moet dat nu nog? Ik heb het maar een paar dagen gedaan, puur om op gang te komen.
Nou ja, de reden dat we daar weer niet zo achteraan zitten, is dat zowel de verloskundige als de kraamhulp aangaven dat flesvoeding na de borstvoeding helemaal prima is. En dat we gewoon elke keer dat ze wakker wordt moeten voeden, zowel borst als fles.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 12:38 schreef B.ertha het volgende:
Dat heb ik ook en dat is mij ook weleens verteld, dus prima. Maar kijk wel uit dat je niet per ongeluk 'genoeg' flesvoeding geeft want dan weet je zeker dat de productie niet gaat toenemen. Mij is het uiteindelijk ook gelukt om volledig te voeden.
Toch eens overleggen met een lactatiekundige hoor. Misschien kun je bv iets afbouwen en als de plasluiers goed blijven, dan gaat het bij je vrouw de goede kant op. Weer opvoeren kan altijd
Heeft ze geen koorts met 47 graden?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:42 schreef DjVero het volgende:
Haha typo. Maar volgens mij kun je ook niet meer over koorts praten met 47, toch?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 13:05 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Heeft ze geen koorts met 47 graden?
Verder succes donderdag, zullen pittige eerste dagen worden(Maar thuiskomen na je werk is dan zooooo fijn vond ik zelf)
Ik mag hopen dat je dan niet zo rustig op FOK! post neequote:Op dinsdag 10 mei 2022 13:40 schreef DjVero het volgende:
[..]
Haha typo. Maar volgens mij kun je ook niet meer over koorts praten met 47, toch?
Dat snap ik, maar wat willen jullie? De VK en kraamhulp geven in mijn ervaring nogal snel het advies voor bijvoeden, ook als baby a terme en gezond geboren is. Een lactatiekundige is speciaal voor borstvoedende moeders en kijkt samen met jullie naar alle factoren om de borstvoeding zo goed mogelijk te doen slagen. Zij controleert de mondanatomie van de baby en de drinktechniek/manier van aanleggen. Weinig vrouwen maken echt te weinig melk aan. Als je vrouw borstvoeding wil blijven geven, is lactatiekundige hulp m.i. echt een grote meerwaarde.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 12:54 schreef DjVero het volgende:
[..]
Nou ja, de reden dat we daar weer niet zo achteraan zitten, is dat zowel de verloskundige als de kraamhulp aangaven dat flesvoeding na de borstvoeding helemaal prima is. En dat we gewoon elke keer dat ze wakker wordt moeten voeden, zowel borst als fles.
Ik zal die lactatiekundige meenemen in het gesprek met het consultatiebureau vrijdag. Maar als uit dat gesprek blijkt dat het qua voeding (en dus gewicht) allemaal prima is, is dat misschien ook weer niet zo'n noodzaak. Het probleem zit hem meer in de avond, begin van de nacht en da's volgens mij niet omdat ze zo'n honger heeft.
Borstvoeding is meer dan alleen voeding. Het kan ook een slokje troost of geborgenheid zijn die je baby nodig heeft om te kunnen slapen, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 12:54 schreef DjVero het volgende:
[..]
Nou ja, de reden dat we daar weer niet zo achteraan zitten, is dat zowel de verloskundige als de kraamhulp aangaven dat flesvoeding na de borstvoeding helemaal prima is. En dat we gewoon elke keer dat ze wakker wordt moeten voeden, zowel borst als fles.
Ik zal die lactatiekundige meenemen in het gesprek met het consultatiebureau vrijdag. Maar als uit dat gesprek blijkt dat het qua voeding (en dus gewicht) allemaal prima is, is dat misschien ook weer niet zo'n noodzaak. Het probleem zit hem meer in de avond, begin van de nacht en da's volgens mij niet omdat ze zo'n honger heeft.
mijn cjg heeft een lactatiekundige aan zich verbonden die je kosteloos kunt spreken, wellicht die van jullie ook?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 15:50 schreef DjVero het volgende:
Naar aanleiding van jullie comments dan toch maar even wat info opgezocht.
1. Het blijkt dat onze zorgverzekering dat niet vergoedt.
2. Ik vind de kosten zonder vergoeding te hoog, zeker omdat verloskundige en kraamhulp ook flesvoeding aanraadden cq. prima vonden.
Maar vanmiddag heeft mijn vrouw aardig wat weten te kolven, dus wellicht dat dat wat soelaas biedt.
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 16:58 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
einde ongevraagd borstvoedingsadviesdoe wat voor jullie goed voelt
![]()
Daar zijn riempjes voor, gebruiken wij ook om te voorkomen dat spruit eruit kiept. We hebben zo'n universele van prenatal.quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:06 schreef Mahra het volgende:
L. kruipt... niks is meer veilig in het huis. In de eetstoel staat ze, dat vind ik zo eng... Verder niet veel bijzonders eigenlijk.
Mja, ik weet het. Maar word er soms echt gek vanquote:Op vrijdag 13 mei 2022 09:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:
F. heeft er soms ook nog zo'n dag tussen zitten, TGND. Soms ook dagen dat er niets komt, soms dagen dat ik heel de dag weer met een hydrofiel rondloop en melkspuug van de vloer loop te boenen.Dat klepje naar hun maag sluit tot ze een jaar oud zijn nog niet altijd zoals het moet, de ene baby heeft er meer last van dan de ander.
Is het veel?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 09:10 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik kan echt steeds slechter tegen het gespuug en dan vooral die zure melklucht![]()
Ze is veel te druk na de fles, ik kan haar ook steeds slechter rustig houden. Ze krijgt al jbpm in haar fles en nog komt er na elke fles steeds wat uit.
Ik word er soms echt een beetje chagrijnig van (zoals vanochtend).
Nah, dat niet. Na elke fles gewoon kleine beetjes. Dus het is ook niet dat ik me zorgen maak ofzo. Ik vind het gewoon echt superirritant en ik kan heel slecht tegen de geur. Sta zelf steeds kokhalzend alles weer op te ruimen en uit te doenquote:
oh en ik zie ineens ook nergens meer johannesbroodpitmeel (ben online boodschappen aan het doen)quote:Op vrijdag 13 mei 2022 10:43 schreef littledrummergirl het volgende:
wow, de kunstvoeding die wij hebben is ineens ruim een euro duurder gewordenheb maar even wat pakken extra gekocht... in veel andere landen is een tekort aan babyvoeding las ik
lijkt me heel onhandig
Ik zal eens kijken, we hebben namelijk geen standaard kinderstoel. Waarschijnlijk moeten we de riempjes van dat merk aanschaffen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Daar zijn riempjes voor, gebruiken wij ook om te voorkomen dat spruit eruit kiept. We hebben zo'n universele van prenatal.
Mevrouw van het consultatiebureau zegt een beetje hetzelfde als jullie hier. Om de melkproductie een beetje op gang te krijgen moesten we de afgelopen twee dagen elke twee uur aanleggen. En op zich lukte dat wel aardig, maar Larissa presteert het soms ook om gewoon doodleuk in slaap te vallen tijdens het drinken. Dus ja. We hebben wel het idee dat mijn vrouw wat meer produceert atm, want bijvoeden hoeft alleen 's nachts nog één of twee keer.quote:
dat in slaap vallen maakt niet eens heel veel uit, het gaat vooral om het op gang brengen van de toeschietreflex (de start vh stromen van de melk) hoe vaker zo'n reflex hoe vaker het lijf getriggerd wordt om aan te maken. je vrouw kan ook, nadat dochter in slaap is gevallen de rest afkolven, dan gaat ze ook meer aanmakenquote:Op zondag 15 mei 2022 10:11 schreef DjVero het volgende:
[..]
Mevrouw van het consultatiebureau zegt een beetje hetzelfde als jullie hier. Om de melkproductie een beetje op gang te krijgen moesten we de afgelopen twee dagen elke twee uur aanleggen. En op zich lukte dat wel aardig, maar Larissa presteert het soms ook om gewoon doodleuk in slaap te vallen tijdens het drinken. Dus ja. We hebben wel het idee dat mijn vrouw wat meer produceert atm, want bijvoeden hoeft alleen 's nachts nog één of twee keer.
Zo leuk!quote:Op zondag 15 mei 2022 14:01 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij zijn vanmorgen net voor de echte warmte naar de kinderboerderij geweest. Dat was leuk, al ging F. allemaal rare geluiden maken bij de geiten en de varkens.Ze moest wel lachen, maar ze vond het ook wel een beetje spannend. Het liefst zat ze bij ons in de armen, dan was het minder eng om de beestjes te bekijken.
Nou ja, Bambi valt gewoon in slaap in de draagdoek en wandelwagenquote:Op zondag 15 mei 2022 14:40 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Haha, onze F. slaapt echt niet als we ergens bijzonders zijn.
Ze was wel bekaf nadien, viel letterlijk na 10 seconden in de auto in slaap en heeft een uur geslapen.
Nee, volhouden... Wij zitten er ook in, maar dan sprong 6 i.c.m. slaapregressie. Als het goed is, is hij bijna klaar.quote:Op maandag 16 mei 2022 08:59 schreef KaBuf het volgende:
Hebben jullie nog tips om slaapregressie door te komen toevallig?
Frummel is nu 16 weken en we denken dat hij de 4-maanden-slaapregressie heeft.Elke nacht om de 30-60 minuten feest. Vaak valt hij wel binnen 5 min in slaap als je de speen geeft, maar rond half 3 is het een uur lang huilen tot hij in slaap valt.
Ik houd het nog redelijk vol qua energie overdag, maar mijn vriendin gaat er minder lekker op
En oooh, de kinderboerderij. Zin om daarheen te gaan als hij de dieren wat bewuster ziet.
Koffiequote:Op maandag 16 mei 2022 08:59 schreef KaBuf het volgende:
Hebben jullie nog tips om slaapregressie door te komen toevallig?
Frummel is nu 16 weken en we denken dat hij de 4-maanden-slaapregressie heeft.Elke nacht om de 30-60 minuten feest. Vaak valt hij wel binnen 5 min in slaap als je de speen geeft, maar rond half 3 is het een uur lang huilen tot hij in slaap valt.
Ik houd het nog redelijk vol qua energie overdag, maar mijn vriendin gaat er minder lekker op
En oooh, de kinderboerderij. Zin om daarheen te gaan als hij de dieren wat bewuster ziet.
quote:Op maandag 16 mei 2022 10:25 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Koffie.
Ik heb een weekend alleen thuis met baby en peuter overleefd. Vooral de eerste nacht was pittig, ieder uur ging er wel een kind af.
Anna kan sinds gisteren van rug naar buik rollen en ze is er maar wat blij mee.
Koffie kreeg ik net ook van een collega als tipquote:Op maandag 16 mei 2022 10:15 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Nee, volhouden... Wij zitten er ook in, maar dan sprong 6 i.c.m. slaapregressie. Als het goed is, is hij bijna klaar.
Anders misschien een van jullie op de logeerkamer met oordoppen? Maar ja, als je vrouw BV geeft, wordt dat lastiger...
Dat kan zeker schelen inderdaad. En ik ben nogal makkelijk, er is een reden dat we momenteel met zijn allen in onze kamer slapen. Anders hebben we beide geen nachtrustquote:Op maandag 16 mei 2022 10:29 schreef KaBuf het volgende:
[..]
[..]
Koffie kreeg ik net ook van een collega als tip
Verder, we twijfelen of we nachten af moeten wisselen. Nu wisselen we elkaar 's nachts juist af, en dat vinden we stiekem wel fijn. Weten dat we niet alleen zijn en als het ff zwaar is, kan de ander bijspringen.
Maar goed, misschien is om de beurt een nachtje alleen op de bank beneden ook wel eens lekker
Ik moet woensdag inderdaad weer, met 6,5 maand. Maar dan krijgt ze geen prikken, gewoon een check.quote:Op maandag 16 mei 2022 12:02 schreef _Lily_ het volgende:
Wat betreft cb: j heeft met 5 maanden prikken gehad en ze hebben me pas bij 11 maanden weer terug besteld.
Is dat normaal? Zo te lezen gaan jullie tussen 5 en 11 maanden ook nog?
Ik heb met acht maanden een afspraak gehad, omdat het kon en omdat ik het zelf fijn vond. Was alleen meten en wegen en kort even bij de verpleegkundige bespreken hoe het ging, of ik vragen had en of we ergens tegenaan liepen. Maar was dus niet verplicht. Nu ga ik met 11 maanden weer.quote:Op maandag 16 mei 2022 12:02 schreef _Lily_ het volgende:
Wat betreft cb: j heeft met 5 maanden prikken gehad en ze hebben me pas bij 11 maanden weer terug besteld.
Haha slimquote:Op maandag 16 mei 2022 10:32 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dat kan zeker schelen inderdaad. En ik ben nogal makkelijk, er is een reden dat we momenteel met zijn allen in onze kamer slapen. Anders hebben we beide geen nachtrust.
Hier is het in principe met 5 maanden bij de jeugdarts, bij 8 maanden korte afspraak bij de verpleegkundige en dan weer bij 11 maanden een langere afspraak.quote:Op maandag 16 mei 2022 12:02 schreef _Lily_ het volgende:
Ja dat is dus ook mijn / onze gedachtequote:Op maandag 16 mei 2022 15:28 schreef Takkie88 het volgende:
Laten uithuilen is voor mij geen optie. Ik snap niet hoe een kind ontspannen in slaap moet vallen als ze aan het huilen zijn en overstuur raken.
Er zijn genoeg mensen die het wel doen.
Doen wij niet, past niet bij onze stijl van ouderschap. Genoeg volwassenen die nog problemen hebben met zelfregulatie, dus waarom we het dan wel van een baby verwachten is mij een raadsel.quote:Op maandag 16 mei 2022 14:45 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Haha slim
Hoe sta jij / staan jullie tegenover het advies van gecontroleerd laten uithuilen? We willen het ergens wel proberen, maar vinden dit heel moeilijk. Waarom zou je laten uithuilen als je ook kan troosten zeg maar
Is in onze regio normaal jaquote:Op maandag 16 mei 2022 12:02 schreef _Lily_ het volgende:
Volgens mij hebben wij dezelfde babyquote:Op maandag 16 mei 2022 19:47 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn dochter is ook een
moeilijke slaper overdag. Die begint vaak al te jammeren als ik haar in bed leg. We gaan er naast zitten/liggen, zodat ze onze nabijheid ervaart. Dat vindt ze erg fijn. Ik wil niet dat ze hard huilt om daarna in slaap te vallen. Huilen doet ze soms wel een beetje, maar dan gaat ze juist slapen. Dan pakken we altijd haar handje of we leggen onze hand op haar buikje en dan is het goed, dan komt ze weer tot rust.
Dit is heel normaal babygedrag, ze hebben je nabijheid ontzettend nodig nog. Zou een cosleepledikantje een oplossing zijn? Is veiliger en voor je vrouw wrs ook comfortabeler.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:55 schreef DjVero het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wij dezelfde baby
Slapen zonder dat ze tegen mijn vrouw aan ligt is echt geen optie. En mijn vrouw past niet in het ledikantje, dus slaapt ze nog bij ons in bed. Consultatiebureau bij ons raadde uithuilen op zo'n jonge leeftijd overigens niet aan, zodra het de 3 maanden grens heeft bereikt dan weer wel in sommige gevallen.
Ons bed is twee meter breed, dus da's niet echt nodig. We hebben wel een babynestje tussen ons in, omdat ik veel beweeg tijdens mijn slaap en bang was om op haar te gaan liggen. Maar soms heeft Larissa één meter bed tot haar beschikking en delen mijn vrouw en ik die andere meter.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dit is heel normaal babygedrag, ze hebben je nabijheid ontzettend nodig nog. Zou een cosleepledikantje een oplossing zijn? Is veiliger en voor je vrouw wrs ook comfortabeler.
Dat babynestje is niet zo veilig zodra je kleintje gaat bewegen/rollen, dus overweeg het tegen die tijd nog eens ;-)quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:38 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ons bed is twee meter breed, dus da's niet echt nodig. We hebben wel een babynestje tussen ons in, omdat ik veel beweeg tijdens mijn slaap en bang was om op haar te gaan liggen. Maar soms heeft Larissa één meter bed tot haar beschikking en delen mijn vrouw en ik die andere meter.
3 maanden is ook nog heel klein. Zelfs bij 7 maanden vind ik dat die navelstreng alleen symbolisch is doorgesneden hahaquote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:55 schreef DjVero het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wij dezelfde baby
Slapen zonder dat ze tegen mijn vrouw aan ligt is echt geen optie. En mijn vrouw past niet in het ledikantje, dus slaapt ze nog bij ons in bed. Consultatiebureau bij ons raadde uithuilen op zo'n jonge leeftijd overigens niet aan, zodra het de 3 maanden grens heeft bereikt dan weer wel in sommige gevallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 19-05-2022 20:31:25 ]
[ Bericht 13% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 19-05-2022 20:31:05 ]
quote:Op donderdag 19 mei 2022 05:59 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
@:Nanuke deze is nog erger en ik zag t pas toen ze de kleren aanhad
In ieder geval duidelijk van welke kleuren en printjes jij houdtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 19 mei 2022 05:59 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
@:Nanuke deze is nog erger en ik zag t pas toen ze de kleren aanhad
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik weeg hem thuis op onze weegschaal hihiquote:Op dinsdag 17 mei 2022 07:56 schreef Aure het volgende:
[..]
Is in onze regio normaal jamaar als je tussentijds zou willen checken dan kun je gewoon tijdens een inloopspreekuur binnen lopen
Die loopt waarschijnlijk ook voor dr eerste verjaardagquote:Op vrijdag 20 mei 2022 20:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bambi heeft tijgeren maar een paar dagen gedaan. Sinds dinsdag heeft ze het kruipen ontdektZe gaat nog niet hard of ver, maar ze gaat wel. Én ze heeft ontdekt hoe ze zelf kan gaan zitten.
Dit kind gaat veel te snel
Haha, L. heeft mijn geurfles van Rituals van de salontafel getrokken. Nu zit ik met een lelijk vlek op het tapijt, grrrrr. Het is echt wennen dat ze nu kruipt en niks meer veilig is. Het huis moet ook nog babyproof gemaakt worden.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 20:04 schreef Komkommerschijfje het volgende:
^ Hier bovenop het kastje stond dus een plant, maar het werd te riskant, omdat ze continu aan dat kastje zit. Het kastje is ook nogal licht, dus 1 harde ruk aan dat deurtje en het kastje schuift op, moet er niet aan denken wat er dan met zo'n plant en met name de vaas zou gebeuren.
Wutttt die gaat al? J is ouder.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 20:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bambi heeft tijgeren maar een paar dagen gedaan. Sinds dinsdag heeft ze het kruipen ontdektZe gaat nog niet hard of ver, maar ze gaat wel. Én ze heeft ontdekt hoe ze zelf kan gaan zitten.
Ja, het is echt niet normaal zo snel als ze gaat. Ik zeg ook steeds dat ze best nog even baby mag blijven.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 12:58 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Wutttt die gaat al? J is ouder.
Die is nog bezig met omrollen. Kan niet zitten, niet tijgeren en geen tandjes
Hihi lol, mijn rustige jongetje
De eerste paar keer had Bambi dat ook. Gewoon blijven proberen. Sinds gisteren snapt ze hetquote:Op zaterdag 21 mei 2022 21:40 schreef _Lily_ het volgende:
Ik heb vandaag geprobeerd om J te laten drinken uit een 360 graden beker.
Hij kreeg er nog geen druppel uit haha. Wist totaal niet wat te doen. Ging niet zuigen
Werd uiteindelijk boos en ging huilen
Lijkt me ook niks.quote:Op maandag 23 mei 2022 12:00 schreef Mahra het volgende:
Naar een bruiloft met een baby raad ik niet aan!
Ik heb het vrijdag gedaan, baby was erbij van 13:00 tot 17:00. Ging prima in de draagzakquote:Op maandag 23 mei 2022 12:00 schreef Mahra het volgende:
Naar een bruiloft met een baby raad ik niet aan!
Ja, hier beetje idem dito, behalve dat beroerd slapen dan. Het is dik 'n uur rijden en gaat om de avond. Het feest dus.quote:Op maandag 23 mei 2022 13:34 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben een uitnodiging voor september. Alleen avond, een uur rijden, kinderen mogen niet mee, jongste krijgt nog bv en ze slapen allebei momenteel beroerd. Ik weet nog niet wat ik ga doen...
Fijn! Hier was het een flop en een draagzak gaat niet vanwege de speciale jurken die we dragen. Veel te warm en geen doen.quote:Op maandag 23 mei 2022 12:38 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik heb het vrijdag gedaan, baby was erbij van 13:00 tot 17:00. Ging prima in de draagzak
Bij diner of feest zou ik hem er ook niet bij willen hoor.
F is bijna 10 maanden en die rolt net een maandje goed om en begint een beetje met goed los kunnen zitten. Ook geen enkel tandje nog maar hij eet als een bootwerker.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 12:58 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Wutttt die gaat al? J is ouder.
Die is nog bezig met omrollen. Kan niet zitten, niet tijgeren en geen tandjes
Hihi lol, mijn rustige jongetje
6 maandjes. Als er veel drukte is, dan slaapt 'ie niet geweldig veel. Ik zou 'm zelf wel meenemen. Natuurlijk blijf ik dan niet tot in de vroege uurtjes.quote:Op maandag 23 mei 2022 16:54 schreef B.ertha het volgende:
Jullie baby's zijn ook allemaal wat ouder he, dat maakt ook nog uit. T. slaapt nog vooral
Heb er hier nog zo eentje.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 20:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ohhh ik ben zo benieuwd wanneer onze kleine man gaat kruipen. HIj draait nu steeds rondjes en probeert vooruit te komen maar het lukt hem nog niet...zo frustrerend voor het menneke.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 12:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb er hier nog zo eentje.
Paar weekjes jonger dan Bambi zo te zien. Tijgert, kruipt een beetje, rolt om, Zit zelf.
Veel en veel sneller dan de eerste twee. Daar duurde dat echt veel langer.
Ja, herkenbaar. Als ze iets willen proberen, maar het lukt niet echt... Dan zie je 'm echt boos worden. Net z'n moederquote:Op dinsdag 24 mei 2022 12:37 schreef Janne-82 het volgende:
[..]
Ohhh ik ben zo benieuwd wanneer onze kleine man gaat kruipen. HIj draait nu steeds rondjes en probeert vooruit te komen maar het lukt hem nog niet...zo frustrerend voor het menneke.
Vind je het zielig? Ik vind die frustratie juist mooi, want dat motiveert ze om iets te leren. Dus vooral niet helpenquote:Op dinsdag 24 mei 2022 12:37 schreef Janne-82 het volgende:
[..]
Ohhh ik ben zo benieuwd wanneer onze kleine man gaat kruipen. HIj draait nu steeds rondjes en probeert vooruit te komen maar het lukt hem nog niet...zo frustrerend voor het menneke.
Gefeliciteerd alvast!quote:Op maandag 23 mei 2022 15:50 schreef _Lily_ het volgende:
Wij trouwen komend weekend en J gaat gezellig mee. Schrok me dus te pletter na deze berichten hahaha
Ik laat wel weten hoe t was
J gaat na het diner naar huis met opa en oma en blijft daar logeren (waarna wij gaan partyen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |