Ik weet helemaal wat je voelt, maar je vrouw is niet "leeg". Je kindje haalt er troost uit en veel aanleggen helpt je vrouw juist om haar productie te verhogen.quote:Op maandag 9 mei 2022 23:22 schreef DjVero het volgende:
Borst- en flesvoeding, ja. Dat gaat echt de hele dag door, lijkt het wel. M'n vrouw is geregeld "leeg".
Ja dat vond ik ergens ook fascinerend om te zien. Pasgeborenen lijken echt nog zo wereldvreemd. Huilen, introvert, geen interesse in de omgeving behalve in papa en mama, wat meer instinctief is.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:10 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik weet helemaal wat je voelt, maar je vrouw is niet "leeg". Je kindje haalt er troost uit en veel aanleggen helpt je vrouw juist om haar productie te verhogen.
En wat komkommerschijfje zegt: geef er maar gewoon aan toe. Het is zo vermoeiend maar ze heeft het nodig. Mijn zoon is nu 5 weken en het gaat al stukken beter. Pasgeboren baby's zijn gewoon aanhankelijk en in de war door de grote boze buitenwereld.
Is ook niet gek natuurlijk, dat ze zo wereldvreemd zijn. Ze zijn er nog maar netquote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:25 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ja dat vond ik ergens ook fascinerend om te zien. Pasgeborenen lijken echt nog zo wereldvreemd. Huilen, introvert, geen interesse in de omgeving behalve in papa en mama, wat meer instinctief is.
Ik zag t ook bij J. Die is nu helemaal gewend aan de buitenwereld en is nu lekker aan het ontdekken. Wordt ook steeds socialer.
Echt leuk om te zien. 7 maanden is hij nu
Is normaal gedragquote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:42 schreef DjVero het volgende:
Honger en kou zijn het echt niet. Meteen na de borstvoeding krijgt ze er flesvoeding bij (inmiddels ook al zo'n 90ml) en ze heeft drie laagjes kleding aan en drie dekentjes; ook niet te warm, temperatuur schommelt nog altijd rond de 47 graden. Het is echt puur de affectie, zolang ze tegen mijn vrouw aan ligt, is het prima.
Gister viel ze een keer in mijn armen in slaapDat kost best wel wat tijd over het algemeen, maar goed. Ik heb nu nog verlof, maar donderdag sta ik weer voor de klas
Is die extra flesvoeding na de borstvoeding in overleg met een lactatiekundige? Als je vrouw borstvoeding wil blijven geven, is het juist goed om zo min mogelijk bij te voeden en bij iedere kik aan te leggen. Dan stemt haar melkproductie precies af op wat de baby nodig heeft. 90 ml extra bijvoeden na het drinken aan de borst is veel voor zo'n kleintje.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:42 schreef DjVero het volgende:
Honger en kou zijn het echt niet. Meteen na de borstvoeding krijgt ze er flesvoeding bij (inmiddels ook al zo'n 90ml) en ze heeft drie laagjes kleding aan en drie dekentjes; ook niet te warm, temperatuur schommelt nog altijd rond de 47 graden. Het is echt puur de affectie, zolang ze tegen mijn vrouw aan ligt, is het prima.
Gister viel ze een keer in mijn armen in slaapDat kost best wel wat tijd over het algemeen, maar goed. Ik heb nu nog verlof, maar donderdag sta ik weer voor de klas
In overleg met de kraamhulp vorige week. Mijn vrouw maakt niet genoeg aanquote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:14 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Is die extra flesvoeding na de borstvoeding in overleg met een lactatiekundige? Als je vrouw borstvoeding wil blijven geven, is het juist goed om zo min mogelijk bij te voeden en bij iedere kik aan te leggen. Dan stemt haar melkproductie precies af op wat de baby nodig heeft. 90 ml extra bijvoeden na het drinken aan de borst is veel voor zo'n kleintje.
Moet dat nu nog? Ik heb het maar een paar dagen gedaan, puur om op gang te komen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:42 schreef DjVero het volgende:
[..]
In overleg met de kraamhulp vorige week. Mijn vrouw maakt niet genoeg aan
Ja, mijn vrouw maakt simpelweg gewoon niet genoeg aan; ze moet soms echt knijpen in haar borst om er nog wat uit te krijgen. Vervolgens zet Larissa het op een huilen en na flesvoeding is er weer niks aan de hand. De verloskundige zei dat haar PCOS daar debet aan kan zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 12:05 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Moet dat nu nog? Ik heb het maar een paar dagen gedaan, puur om op gang te komen.
Nou ja, de reden dat we daar weer niet zo achteraan zitten, is dat zowel de verloskundige als de kraamhulp aangaven dat flesvoeding na de borstvoeding helemaal prima is. En dat we gewoon elke keer dat ze wakker wordt moeten voeden, zowel borst als fles.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 12:38 schreef B.ertha het volgende:
Dat heb ik ook en dat is mij ook weleens verteld, dus prima. Maar kijk wel uit dat je niet per ongeluk 'genoeg' flesvoeding geeft want dan weet je zeker dat de productie niet gaat toenemen. Mij is het uiteindelijk ook gelukt om volledig te voeden.
Toch eens overleggen met een lactatiekundige hoor. Misschien kun je bv iets afbouwen en als de plasluiers goed blijven, dan gaat het bij je vrouw de goede kant op. Weer opvoeren kan altijd
Heeft ze geen koorts met 47 graden?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:42 schreef DjVero het volgende:
Haha typo. Maar volgens mij kun je ook niet meer over koorts praten met 47, toch?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 13:05 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Heeft ze geen koorts met 47 graden?
Verder succes donderdag, zullen pittige eerste dagen worden(Maar thuiskomen na je werk is dan zooooo fijn vond ik zelf)
Ik mag hopen dat je dan niet zo rustig op FOK! post neequote:Op dinsdag 10 mei 2022 13:40 schreef DjVero het volgende:
[..]
Haha typo. Maar volgens mij kun je ook niet meer over koorts praten met 47, toch?
Dat snap ik, maar wat willen jullie? De VK en kraamhulp geven in mijn ervaring nogal snel het advies voor bijvoeden, ook als baby a terme en gezond geboren is. Een lactatiekundige is speciaal voor borstvoedende moeders en kijkt samen met jullie naar alle factoren om de borstvoeding zo goed mogelijk te doen slagen. Zij controleert de mondanatomie van de baby en de drinktechniek/manier van aanleggen. Weinig vrouwen maken echt te weinig melk aan. Als je vrouw borstvoeding wil blijven geven, is lactatiekundige hulp m.i. echt een grote meerwaarde.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 12:54 schreef DjVero het volgende:
[..]
Nou ja, de reden dat we daar weer niet zo achteraan zitten, is dat zowel de verloskundige als de kraamhulp aangaven dat flesvoeding na de borstvoeding helemaal prima is. En dat we gewoon elke keer dat ze wakker wordt moeten voeden, zowel borst als fles.
Ik zal die lactatiekundige meenemen in het gesprek met het consultatiebureau vrijdag. Maar als uit dat gesprek blijkt dat het qua voeding (en dus gewicht) allemaal prima is, is dat misschien ook weer niet zo'n noodzaak. Het probleem zit hem meer in de avond, begin van de nacht en da's volgens mij niet omdat ze zo'n honger heeft.
Borstvoeding is meer dan alleen voeding. Het kan ook een slokje troost of geborgenheid zijn die je baby nodig heeft om te kunnen slapen, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 12:54 schreef DjVero het volgende:
[..]
Nou ja, de reden dat we daar weer niet zo achteraan zitten, is dat zowel de verloskundige als de kraamhulp aangaven dat flesvoeding na de borstvoeding helemaal prima is. En dat we gewoon elke keer dat ze wakker wordt moeten voeden, zowel borst als fles.
Ik zal die lactatiekundige meenemen in het gesprek met het consultatiebureau vrijdag. Maar als uit dat gesprek blijkt dat het qua voeding (en dus gewicht) allemaal prima is, is dat misschien ook weer niet zo'n noodzaak. Het probleem zit hem meer in de avond, begin van de nacht en da's volgens mij niet omdat ze zo'n honger heeft.
mijn cjg heeft een lactatiekundige aan zich verbonden die je kosteloos kunt spreken, wellicht die van jullie ook?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 15:50 schreef DjVero het volgende:
Naar aanleiding van jullie comments dan toch maar even wat info opgezocht.
1. Het blijkt dat onze zorgverzekering dat niet vergoedt.
2. Ik vind de kosten zonder vergoeding te hoog, zeker omdat verloskundige en kraamhulp ook flesvoeding aanraadden cq. prima vonden.
Maar vanmiddag heeft mijn vrouw aardig wat weten te kolven, dus wellicht dat dat wat soelaas biedt.
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 16:58 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
einde ongevraagd borstvoedingsadviesdoe wat voor jullie goed voelt
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |