abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 mei 2022 @ 06:56:50 #251
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204775610
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2022 14:45 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Haha slim :D

Hoe sta jij / staan jullie tegenover het advies van gecontroleerd laten uithuilen? We willen het ergens wel proberen, maar vinden dit heel moeilijk. Waarom zou je laten uithuilen als je ook kan troosten zeg maar :')
Doen wij niet, past niet bij onze stijl van ouderschap. Genoeg volwassenen die nog problemen hebben met zelfregulatie, dus waarom we het dan wel van een baby verwachten is mij een raadsel.

@ CB : onze afspraken lopen een beetje gek doordat er afspraken niet door zijn gegaan en vaccinaties daardoor later werden. Met 6 maanden had Anna de vaccinaties voor 5 maanden. Maand later extra check vanwege groei en nu na de 1e verjaardag weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 17-05-2022 11:53:05 ]
pi_204775817
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:02 schreef _Lily_ het volgende:
Wat betreft cb: j heeft met 5 maanden prikken gehad en ze hebben me pas bij 11 maanden weer terug besteld.
Is dat normaal? Zo te lezen gaan jullie tussen 5 en 11 maanden ook nog?
Is in onze regio normaal ja :) maar als je tussentijds zou willen checken dan kun je gewoon tijdens een inloopspreekuur binnen lopen :)
pi_204776620
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 19:47 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn dochter is ook een
moeilijke slaper overdag. Die begint vaak al te jammeren als ik haar in bed leg. We gaan er naast zitten/liggen, zodat ze onze nabijheid ervaart. Dat vindt ze erg fijn. Ik wil niet dat ze hard huilt om daarna in slaap te vallen. Huilen doet ze soms wel een beetje, maar dan gaat ze juist slapen. Dan pakken we altijd haar handje of we leggen onze hand op haar buikje en dan is het goed, dan komt ze weer tot rust.
Volgens mij hebben wij dezelfde baby :+

Slapen zonder dat ze tegen mijn vrouw aan ligt is echt geen optie. En mijn vrouw past niet in het ledikantje, dus slaapt ze nog bij ons in bed. Consultatiebureau bij ons raadde uithuilen op zo'n jonge leeftijd overigens niet aan, zodra het de 3 maanden grens heeft bereikt dan weer wel in sommige gevallen.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 10:27:42 #254
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204776928
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:55 schreef DjVero het volgende:

[..]

Slapen zonder dat ze tegen mijn vrouw aan ligt is echt geen optie. En mijn vrouw past niet in het ledikantje, dus slaapt ze nog bij ons in bed. Consultatiebureau bij ons raadde uithuilen op zo'n jonge leeftijd overigens niet aan, zodra het de 3 maanden grens heeft bereikt dan weer wel in sommige gevallen.
Dit is heel normaal babygedrag, ze hebben je nabijheid ontzettend nodig nog. Zou een cosleepledikantje een oplossing zijn? Is veiliger en voor je vrouw wrs ook comfortabeler.

En laten uithuilen hebben wij de oudste pas gedaan toen ze 1,5 was en ging liggen 'drammen'. Niet als ze zo klein zijn of echt overstuur zijn. Zij had vaak gewoon geen zin en sliep dan na vijf-vijftien minuten jengelen. Echt huilen werd het nooit.

De jongste (nu 14 maanden) heeft de eerste 6 maanden volledig in de cosleeper geslapen, daarna af en toe in z'n eigen bed. Inmiddels slaapt hij elke nacht in z'n eigen bed en ga ik in de stoel op zijn kamer 1-3 keer voeden (afhankelijk van hoe vaak hij zich meldt).
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204777044
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 10:27 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Dit is heel normaal babygedrag, ze hebben je nabijheid ontzettend nodig nog. Zou een cosleepledikantje een oplossing zijn? Is veiliger en voor je vrouw wrs ook comfortabeler.

Ons bed is twee meter breed, dus da's niet echt nodig. We hebben wel een babynestje tussen ons in, omdat ik veel beweeg tijdens mijn slaap en bang was om op haar te gaan liggen. Maar soms heeft Larissa één meter bed tot haar beschikking en delen mijn vrouw en ik die andere meter. :+
  dinsdag 17 mei 2022 @ 10:42:35 #256
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204777084
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 10:38 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ons bed is twee meter breed, dus da's niet echt nodig. We hebben wel een babynestje tussen ons in, omdat ik veel beweeg tijdens mijn slaap en bang was om op haar te gaan liggen. Maar soms heeft Larissa één meter bed tot haar beschikking en delen mijn vrouw en ik die andere meter. :+
Dat babynestje is niet zo veilig zodra je kleintje gaat bewegen/rollen, dus overweeg het tegen die tijd nog eens ;-)

https://samenslapen.nl/veiligheid/
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204777236
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:55 schreef DjVero het volgende:

[..]

3 maanden is ook nog heel klein. Zelfs bij 7 maanden vind ik dat die navelstreng alleen symbolisch is doorgesneden haha
En voor 3 maanden is het echt piep piepklein. Toen huilde j ook meer dan hij nu doet.

Wij hebben cosleepen gedaan tot j te groot werd voor de cosleeper en nu heb ik zijn eigen ledikant maar naar onze kamer verplaatst
pi_204779426
Heeft iemand iemand interesse in een ongeopende tube purelan van medela? 37 gram,dus twv ¤17 ofzo. Ik heb nog een halve en gebruik die al niet. Mag weg tegen verzendkosten of gratis ophalen in regio Nijmegen
pi_204794416
Ik ben ook niet voor laten uithuilen, ik ga ook niet bij elke miep naar haar toe (lot van een derde :')) en soms moet ze gewoon even wachten maar dat is de intentie niet. Maar tot nu toe valt ze vrij makkelijk in slaap gelukkig, ik weet van mijn zoon nog hoe moeilijk het kan zijn met slapen. Ze is zo makkelijk, ik verwacht ook nog steeds ergens een addertje onder t gras :@

Tijd gaat snel! Ik ben weer aan t werk en W. is nu 3,5 maand. 62,5cm en 5,5kg. Nog steeds geen spekbeentjes kunnen kweken helaas :'), tot nu toe gaat het naar de lengte :P.

Ik haal m nog weer weg maar even een gestippeld plaatje bij t praatje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 19-05-2022 20:31:25 ]
pi_204795049
Goede camo wel. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_204796352
@Nanuke deze is nog erger en ik zag t pas toen ze de kleren aanhad :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 13% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 19-05-2022 20:31:05 ]
pi_204796376
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 05:59 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
@:Nanuke deze is nog erger en ik zag t pas toen ze de kleren aanhad :')

SPOILER
In ieder geval duidelijk van welke kleuren en printjes jij houdt O+
pi_204796402
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 05:59 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
@:Nanuke deze is nog erger en ik zag t pas toen ze de kleren aanhad :')

SPOILER
:D O+
pi_204796454
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 07:56 schreef Aure het volgende:

[..]
Is in onze regio normaal ja :) maar als je tussentijds zou willen checken dan kun je gewoon tijdens een inloopspreekuur binnen lopen :)
Ik weeg hem thuis op onze weegschaal hihi
pi_204796462
@labellefleur: wat een dotje
Zo leuk die stippen
pi_204813837
Wat schattig, LBF!

Hier moeten we haar continu in de gaten houden nu, ze tijgert vliegensvlug van de ene naar de andere kant van de keuken. Er is al 1 plant weggehaald door mijn man, de andere zal snel volgen gok ik zo. :')
Ze reageert al best wel goed als we zeggen dat iets niet mag (bij de oven in de buurt komen als we daarin aan het bakken zijn), dan maakt ze al rechtsomkeert als we 'nee' of 'uh uh' op een ontkennende toon zeggen. :D
Ik heb een plaatje van achter, zal eens kijken of ik die kan delen.
pi_204813868
SPOILER
pi_204813923
^ Hier bovenop het kastje stond dus een plant, maar het werd te riskant, omdat ze continu aan dat kastje zit. Het kastje is ook nogal licht, dus 1 harde ruk aan dat deurtje en het kastje schuift op, moet er niet aan denken wat er dan met zo'n plant en met name de vaas zou gebeuren. :')
  vrijdag 20 mei 2022 @ 20:27:35 #269
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204814207
Bambi heeft tijgeren maar een paar dagen gedaan. Sinds dinsdag heeft ze het kruipen ontdekt _O- Ze gaat nog niet hard of ver, maar ze gaat wel. Én ze heeft ontdekt hoe ze zelf kan gaan zitten.

Dit kind gaat veel te snel :'(
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_204815544
Jeetje, de jouwe gaat echt hard. De mijne is echt niet snel ook op motorisch vlak (sociaal/verbaal veel sneller), maar die van jou gooit de turbo erop!
Mijn baby kan nog niet eens goed blijven zitten als ik haar neerzet, gaat gelijk weer om als ze ook maar een beetje opzij beweegt. :') Laat staan zelf gaan zitten, haha.
pi_204815715
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bambi heeft tijgeren maar een paar dagen gedaan. Sinds dinsdag heeft ze het kruipen ontdekt _O- Ze gaat nog niet hard of ver, maar ze gaat wel. Én ze heeft ontdekt hoe ze zelf kan gaan zitten.

Die loopt waarschijnlijk ook voor dr eerste verjaardag :D laat maar alvast ogen in je achterhoofd plaatsen :') :P
pi_204816270
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:04 schreef Komkommerschijfje het volgende:
^ Hier bovenop het kastje stond dus een plant, maar het werd te riskant, omdat ze continu aan dat kastje zit. Het kastje is ook nogal licht, dus 1 harde ruk aan dat deurtje en het kastje schuift op, moet er niet aan denken wat er dan met zo'n plant en met name de vaas zou gebeuren. :')
Haha, L. heeft mijn geurfles van Rituals van de salontafel getrokken. Nu zit ik met een lelijk vlek op het tapijt, grrrrr. Het is echt wennen dat ze nu kruipt en niks meer veilig is. Het huis moet ook nog babyproof gemaakt worden.
pi_204816308
Het mandje van de kat vindt ze maar al te leuk.

SPOILER
pi_204819301
quote:

Wutttt die gaat al? J is ouder.
Die is nog bezig met omrollen. Kan niet zitten, niet tijgeren en geen tandjes

Hihi lol, mijn rustige jongetje
  zaterdag 21 mei 2022 @ 14:38:27 #275
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204820192
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 12:58 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ja, het is echt niet normaal zo snel als ze gaat. Ik zeg ook steeds dat ze best nog even baby mag blijven.
|| justdiggit.org ||
pi_204824145
Ik heb vandaag geprobeerd om J te laten drinken uit een 360 graden beker.

Hij kreeg er nog geen druppel uit haha. Wist totaal niet wat te doen. Ging niet zuigen
Werd uiteindelijk boos en ging huilen
  zaterdag 21 mei 2022 @ 21:44:04 #277
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204824203
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 21:40 schreef _Lily_ het volgende:
Ik heb vandaag geprobeerd om J te laten drinken uit een 360 graden beker.

Hij kreeg er nog geen druppel uit haha. Wist totaal niet wat te doen. Ging niet zuigen
Werd uiteindelijk boos en ging huilen
De eerste paar keer had Bambi dat ook. Gewoon blijven proberen. Sinds gisteren snapt ze het O+
|| justdiggit.org ||
pi_204824451
Sofie heeft als baby zo’n 360graden beker nooit gesnapt. Open bekertje had ze wel snel door. Wij gebruikten daarvoor een tuitbeker van Ikea maar dan zonder deksel. 2 handvaten en een kijkvenster. Ook handig als je helpt, zie je ten minste hoe veel je erin giet.
pi_204826708
Wat snel TGND! :D

Nou W. heeft de waterpokken }:|, al had ze eerst een blaasje net onder de lip wat door de hap als een koortslip is bestempeld :X. Ze was vorige week bij mijn moeder waar haar neefje ook was, die wilde absoluut niet eten en bleek aan t einde van de dag een herpesuitbraak in zijn mond te hebben. Al zei mijn moeder meteen dat ie niet bij W. was geweest. Grote zus had 2 weken geleden de waterpokken en W. heeft ook wel echt waterpokken (die zagen we een uur later op het achterhoofd). Die bij de lip is waarschijnlijk de eerste en verst gevorderde geweest (wat een rotplek ook in dit geval :')). Heb een huisarts in de familie even mee laten kijken dus daar vertrouw ik ook maar op. Ze is nu nog goed te pas, hopelijk krijgt ze er niet teveel last van.

Om positief af te sluiten, na 3,5 maand inbakeren blijkt ze ook zonder problemen in een gewone slaapzak te kunnen slapen *O*. Vorige week was mijn poging zonder inbakerzak echt drama maar ze sliep vannacht ook gewoon door in een gewone slaapzak :D.

[ Bericht 1% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 22-05-2022 07:37:38 ]
pi_204833122
Beterschap voor W.!, waterpokken zijn nasty. Peuter had ze in maart toen baby 10 weken was… bij haar niks gezien maar wellicht had ze nog antistoffen van mij.

R. vindt sinds deze week haar grote broer hi-la-risch. Hij hoeft zijn hoofd maar te laten zien of ze begint keihard te schaterlachen :') O+
pi_204837996
Naar een bruiloft met een baby raad ik niet aan!
pi_204838015
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 12:00 schreef Mahra het volgende:
Lijkt me ook niks.

Ben uitgenodigd voor een bruiloft. Het is wel 18+ en voor baby's wordt geen uitzondering gemaakt. Kan dan dus niet gaan of uit fatsoen 'n uurtje.
pi_204838312
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 12:00 schreef Mahra het volgende:
Ik heb het vrijdag gedaan, baby was erbij van 13:00 tot 17:00. Ging prima in de draagzak :)
Bij diner of feest zou ik hem er ook niet bij willen hoor.
  maandag 23 mei 2022 @ 13:34:52 #284
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204838703
Wij hebben een uitnodiging voor september. Alleen avond, een uur rijden, kinderen mogen niet mee, jongste krijgt nog bv en ze slapen allebei momenteel beroerd. Ik weet nog niet wat ik ga doen...
pi_204838796
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 13:34 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben een uitnodiging voor september. Alleen avond, een uur rijden, kinderen mogen niet mee, jongste krijgt nog bv en ze slapen allebei momenteel beroerd. Ik weet nog niet wat ik ga doen...
Ja, hier beetje idem dito, behalve dat beroerd slapen dan. Het is dik 'n uur rijden en gaat om de avond. Het feest dus.

Had nog gevraagd of de baby mee kon, maar ze willen geen enkele uitzondering maken. Krijgt ook nog borstvoeding. Dus zou max 3-4 uur weg kunnen.
pi_204838821
Het was allereerst een uur heen en terug. Dat was nog wel te doen- al jankt ze op de heenweg wel. Maar toen kwamen we om 16:00 uur aan en werd het haar teveel, ze werd hysteriscccccccccch! Mensen, muziek, nieuwe gezichten, een nieuwe omgeving.. het werd teveel. Dit bleef ze op en aan houden en om 23:00 zijn we dan ook eerder vertrokken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mahra op 23-05-2022 14:10:08 ]
pi_204838828
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 12:38 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Ik heb het vrijdag gedaan, baby was erbij van 13:00 tot 17:00. Ging prima in de draagzak :)
Bij diner of feest zou ik hem er ook niet bij willen hoor.
Fijn! Hier was het een flop en een draagzak gaat niet vanwege de speciale jurken die we dragen. Veel te warm en geen doen.
  maandag 23 mei 2022 @ 14:05:36 #288
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204838928
Wij hebben binnenkort een bruiloft. 900 km verderop :P . Bas is ringendrager en Anna bruidsmeisje :D .
Er zijn 3 nanny's aanwezig, ik neem m'n draagdoek mee en als het niet gaat met de kindjes rij ik wel terug naar onze airBnB 10 minuten van de locatie af. Grootste uitdaging is Frans sprekende nanny's en een bijna-zindelijke, Nederlands sprekende peuter _O-
pi_204839663
Wij trouwen komend weekend en J gaat gezellig mee. Schrok me dus te pletter na deze berichten hahaha

Ik laat wel weten hoe t was
J gaat na het diner naar huis met opa en oma en blijft daar logeren (waarna wij gaan partyen)
pi_204840093
Jullie baby's zijn ook allemaal wat ouder he, dat maakt ook nog uit. T. slaapt nog vooral :)
pi_204842226
Lily wij hebben afgelopen weekend familiedag gehad. Van half 11 tot 19 uur en dat ging prima. Lading vreemde mensen en veel geluid. Het deed mn baby niet zoveel. Ze heeft 2 dutjes van een uur in de wandelwagen gedaan. En heeft denk ik 2 minuten gehuild op de hele dag. Dus het kan ook prima gaan.

Qua bruiloft zou ik mn opties afwegen aan de hand van hoe graag ik erbij wil zijn. Voor een goede vriendin of nabij familielid zou ik overwegen een huisje oid vlakbij te nemen en mn ouders ofzo vragen mee te gaan als oppas. Voor een collega zou ik kijken of ik op en neer kan en anders jammer maar helaas. Al besef ik me nu ik dit typ dat het ook erg van je kind afhangt en hoe makkelijk hij ergens anders slaapt bv
pi_204842276
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 12:58 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

F is bijna 10 maanden en die rolt net een maandje goed om en begint een beetje met goed los kunnen zitten. Ook geen enkel tandje nog maar hij eet als een bootwerker. _O-

[ Bericht 15% gewijzigd door Cygne op 24-05-2022 13:08:51 ]
pi_204847293
Hoe vaak is kramp gebruikelijk? Het is sinds vrijdag echt af en aan raak, één en al drama. Vooral vrijdag, zondag en gister huilen, huilen, huilen; elk halfuur werd ze wel wakker, na het flesje, etc. etc.

Vandaag is ze eindelijk weer lekker rustig; vanochtend om 5 uur en zojuist flink gepoept...

En ze zit zichzelf steeds te krabben, ze heeft allemaal sneetjes in haar gezicht _O-
pi_204847340
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 16:54 schreef B.ertha het volgende:
Jullie baby's zijn ook allemaal wat ouder he, dat maakt ook nog uit. T. slaapt nog vooral :)
6 maandjes. Als er veel drukte is, dan slaapt 'ie niet geweldig veel. Ik zou 'm zelf wel meenemen. Natuurlijk blijf ik dan niet tot in de vroege uurtjes.

Maar dat mag dus niet bij de mensen die ons uitgenodigd hebben.
pi_204847365
quote:

Heb er hier nog zo eentje.

Paar weekjes jonger dan Bambi zo te zien. Tijgert, rolt om, kan zitten.

Veel en veel sneller dan de eerste twee. Daar duurde dat echt veel langer.
pi_204847375
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 12:35 schreef Halcon het volgende:

[..]
Heb er hier nog zo eentje.

Paar weekjes jonger dan Bambi zo te zien. Tijgert, kruipt een beetje, rolt om, Zit zelf.

Veel en veel sneller dan de eerste twee. Daar duurde dat echt veel langer.
Ohhh ik ben zo benieuwd wanneer onze kleine man gaat kruipen. HIj draait nu steeds rondjes en probeert vooruit te komen maar het lukt hem nog niet...zo frustrerend voor het menneke.
#livingthegoodlife
https://www.spydeals.nl/
pi_204847385
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 12:37 schreef Janne-82 het volgende:

[..]
Ohhh ik ben zo benieuwd wanneer onze kleine man gaat kruipen. HIj draait nu steeds rondjes en probeert vooruit te komen maar het lukt hem nog niet...zo frustrerend voor het menneke.
Ja, herkenbaar. Als ze iets willen proberen, maar het lukt niet echt... Dan zie je 'm echt boos worden. Net z'n moeder :+
  dinsdag 24 mei 2022 @ 13:16:12 #298
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204847752
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 12:37 schreef Janne-82 het volgende:

[..]
Vind je het zielig? Ik vind die frustratie juist mooi, want dat motiveert ze om iets te leren. Dus vooral niet helpen ^O^ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_204849635
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:50 schreef _Lily_ het volgende:
Wij trouwen komend weekend en J gaat gezellig mee. Schrok me dus te pletter na deze berichten hahaha

Ik laat wel weten hoe t was
J gaat na het diner naar huis met opa en oma en blijft daar logeren (waarna wij gaan partyen)
Gefeliciteerd alvast!
pi_204851933
Gefeliciteerd, Lily! Zo bijzonder.
Wij hebben eind juni en begin juli ook twee bruiloften waar we daggast zijn. Van 1 uur 's middags tot en met 's avonds laat onder de pannen. Mijn schoonmoeder past dan op F., maar ze ziet 's nachts alleen met F. niet zitten. Snap ik, want ze krijgt nog 1 tot 3 keer BV. We hebben het zo afgesproken dat wij dan bij mijn schoonmoeder slapen, zodat zij 's nachts niet uit bed hoeft als het nodig is. En F. hoeft dan niet meer mee naar huis en kan gewoon verder slapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')