abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204760518
Wij zijn vanmorgen net voor de echte warmte naar de kinderboerderij geweest. Dat was leuk, al ging F. allemaal rare geluiden maken bij de geiten en de varkens. :D Ze moest wel lachen, maar ze vond het ook wel een beetje spannend. Het liefst zat ze bij ons in de armen, dan was het minder eng om de beestjes te bekijken.
  zondag 15 mei 2022 @ 14:22:19 #227
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204760642
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 14:01 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij zijn vanmorgen net voor de echte warmte naar de kinderboerderij geweest. Dat was leuk, al ging F. allemaal rare geluiden maken bij de geiten en de varkens. :D Ze moest wel lachen, maar ze vond het ook wel een beetje spannend. Het liefst zat ze bij ons in de armen, dan was het minder eng om de beestjes te bekijken.
Zo leuk! O+

Ik ben al twee keer met Bambi naar de kinderboerderij gelopen, maar steeds als ik daar aankwam sliep ze en was ze niet wakker te krijgen :')
Nu ben ik weer onderweg naar de kinderboerderij en is ze weer in slaap gevallen _O- Dus ik zit nu maar even in een nabijgelegen park te chillen voordat ik zo verder loop richting boerderij. Hopelijk wordt ze dan wakker voor we er zijn :D
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_204760768
Haha, onze F. slaapt echt niet als we ergens bijzonders zijn. :D
Ze was wel bekaf nadien, viel letterlijk na 10 seconden in de auto in slaap en heeft een uur geslapen.
  zondag 15 mei 2022 @ 15:28:24 #229
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204761195
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 14:40 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Haha, onze F. slaapt echt niet als we ergens bijzonders zijn. :D
Ze was wel bekaf nadien, viel letterlijk na 10 seconden in de auto in slaap en heeft een uur geslapen.
Nou ja, Bambi valt gewoon in slaap in de draagdoek en wandelwagen :P Het is 20 minuten lopen naar de kinderboerderij dus meestal is ze in de tussentijd wel in slaap gevallen :P
Maar als ze daar wakker aan zou komen zou ze ook wakker blijven inderdaad :D

Maar drie keer was scheepsrecht *O* Ze heeft de (baby)geiten, schapen en varkens ontmoet O+ Ze vond het echt leuk, vooral de mehehee O+
|| justdiggit.org ||
  maandag 16 mei 2022 @ 08:59:34 #230
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204767275
Hebben jullie nog tips om slaapregressie door te komen toevallig?

Frummel is nu 16 weken en we denken dat hij de 4-maanden-slaapregressie heeft. :X Elke nacht om de 30-60 minuten feest. Vaak valt hij wel binnen 5 min in slaap als je de speen geeft, maar rond half 3 is het een uur lang huilen tot hij in slaap valt.
Ik houd het nog redelijk vol qua energie overdag, maar mijn vriendin gaat er minder lekker op ;(

En oooh, de kinderboerderij. Zin om daarheen te gaan als hij de dieren wat bewuster ziet. *O*
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_204767800
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2022 08:59 schreef KaBuf het volgende:

Frummel is nu 16 weken en we denken dat hij de 4-maanden-slaapregressie heeft. :X Elke nacht om de 30-60 minuten feest. Vaak valt hij wel binnen 5 min in slaap als je de speen geeft, maar rond half 3 is het een uur lang huilen tot hij in slaap valt.
Ik houd het nog redelijk vol qua energie overdag, maar mijn vriendin gaat er minder lekker op ;(

En oooh, de kinderboerderij. Zin om daarheen te gaan als hij de dieren wat bewuster ziet. *O*
Nee, volhouden... Wij zitten er ook in, maar dan sprong 6 i.c.m. slaapregressie. Als het goed is, is hij bijna klaar.
Anders misschien een van jullie op de logeerkamer met oordoppen? Maar ja, als je vrouw BV geeft, wordt dat lastiger...
  maandag 16 mei 2022 @ 10:25:06 #232
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204767848
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2022 08:59 schreef KaBuf het volgende:

Koffie :') .

Ik heb een weekend alleen thuis met baby en peuter overleefd :P . Vooral de eerste nacht was pittig, ieder uur ging er wel een kind af.
Anna kan sinds gisteren van rug naar buik rollen en ze is er maar wat blij mee.
  maandag 16 mei 2022 @ 10:29:27 #233
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204767861
quote:
17s.gif Op maandag 16 mei 2022 10:25 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Koffie :') .

Ik heb een weekend alleen thuis met baby en peuter overleefd :P . Vooral de eerste nacht was pittig, ieder uur ging er wel een kind af.
Anna kan sinds gisteren van rug naar buik rollen en ze is er maar wat blij mee.
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 10:15 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Nee, volhouden... Wij zitten er ook in, maar dan sprong 6 i.c.m. slaapregressie. Als het goed is, is hij bijna klaar.
Anders misschien een van jullie op de logeerkamer met oordoppen? Maar ja, als je vrouw BV geeft, wordt dat lastiger...
Koffie kreeg ik net ook van een collega als tip :D

Verder, we twijfelen of we nachten af moeten wisselen. Nu wisselen we elkaar 's nachts juist af, en dat vinden we stiekem wel fijn. Weten dat we niet alleen zijn en als het ff zwaar is, kan de ander bijspringen.

Maar goed, misschien is om de beurt een nachtje alleen op de bank beneden ook wel eens lekker :P
  maandag 16 mei 2022 @ 10:32:38 #234
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204767873
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2022 10:29 schreef KaBuf het volgende:

[..]
[..]
Koffie kreeg ik net ook van een collega als tip :D

Verder, we twijfelen of we nachten af moeten wisselen. Nu wisselen we elkaar 's nachts juist af, en dat vinden we stiekem wel fijn. Weten dat we niet alleen zijn en als het ff zwaar is, kan de ander bijspringen.

Maar goed, misschien is om de beurt een nachtje alleen op de bank beneden ook wel eens lekker :P
Dat kan zeker schelen inderdaad. En ik ben nogal makkelijk, er is een reden dat we momenteel met zijn allen in onze kamer slapen. Anders hebben we beide geen nachtrust :P .
pi_204767950
@douche-eendje: *O* voor het overleven van het weekend!

Kuiken heeft vorige week haar prikken gehad. Ze is er echt een paar dagen niet lekker van geweest. Koorts, hoesten etc. Dit weekend ging het wel weer. Wel is ons altijd blije en tevreden ei ineens aandacht aan het ‘eisen’. Zodra ik me omdraai begint ze te gillen :') en als ik daar niet op reageer wordt ze overstuur en gaat ze heel hard huilen. Blij dat ik vandaag weer mag werken ;)

Maar 6 maanden vandaag! Van het cb stickers gekregen voor de ontwikkeling en een rode kaart vanwege de groei. Over 2 maanden de volgende afspraak. Ze willen dat ik tussendoor nog een keer kom wegen/meten. Denk niet dat ik dat ga doen. Ze volgt nog steeds de curve van grote zus.
De eerste groente, broccoli, heeft ze zelf naar binnen gekregen! Leuk om die ontdekkingstocht weer te mogen meemaken!
pi_204768546
Wat betreft cb: j heeft met 5 maanden prikken gehad en ze hebben me pas bij 11 maanden weer terug besteld.
Is dat normaal? Zo te lezen gaan jullie tussen 5 en 11 maanden ook nog?
  maandag 16 mei 2022 @ 12:27:17 #237
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204768782
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:02 schreef _Lily_ het volgende:
Wat betreft cb: j heeft met 5 maanden prikken gehad en ze hebben me pas bij 11 maanden weer terug besteld.
Ik moet woensdag inderdaad weer, met 6,5 maand. Maar dan krijgt ze geen prikken, gewoon een check.
|| justdiggit.org ||
  maandag 16 mei 2022 @ 12:28:44 #238
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204768791
We hebben vakantie. Ik heb Bambi vanochtend naar de opvang gebracht en ben daarna weer in bed gekropen. Word net weer wakker. God wat heerlijk om even goed bij te kunnen slapen O+
|| justdiggit.org ||
pi_204769735
quote:
Ik heb met acht maanden een afspraak gehad, omdat het kon en omdat ik het zelf fijn vond. Was alleen meten en wegen en kort even bij de verpleegkundige bespreken hoe het ging, of ik vragen had en of we ergens tegenaan liepen. Maar was dus niet verplicht. Nu ga ik met 11 maanden weer.
  maandag 16 mei 2022 @ 14:45:52 #240
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204769799
quote:
17s.gif Op maandag 16 mei 2022 10:32 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Dat kan zeker schelen inderdaad. En ik ben nogal makkelijk, er is een reden dat we momenteel met zijn allen in onze kamer slapen. Anders hebben we beide geen nachtrust :P .
Haha slim :D

Hoe sta jij / staan jullie tegenover het advies van gecontroleerd laten uithuilen? We willen het ergens wel proberen, maar vinden dit heel moeilijk. Waarom zou je laten uithuilen als je ook kan troosten zeg maar :')
pi_204770078
Laten uithuilen is voor mij geen optie. Ik snap niet hoe een kind ontspannen in slaap moet vallen als ze aan het huilen zijn en overstuur raken.

Er zijn genoeg mensen die het wel doen.
pi_204770091
quote:
Hier is het in principe met 5 maanden bij de jeugdarts, bij 8 maanden korte afspraak bij de verpleegkundige en dan weer bij 11 maanden een langere afspraak.
  maandag 16 mei 2022 @ 15:36:55 #243
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204770128
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 15:28 schreef Takkie88 het volgende:
Laten uithuilen is voor mij geen optie. Ik snap niet hoe een kind ontspannen in slaap moet vallen als ze aan het huilen zijn en overstuur raken.

Er zijn genoeg mensen die het wel doen.
Ja dat is dus ook mijn / onze gedachte :D
Maar ook het cb raadt het aan dus vandaar.
pi_204770230
Wij hebben het bij peuter op een gegeven moment wel gedaan. Ik weet niet meer hoe oud hij toen was, maar tot die tijd waren wij altijd heel responsief, maar hij sliep gewoon écht niet zonder compleet in de houdgreep in slaap gewiegd te worden. En soms hielp zelfs dat niet.

Ik vond het vreselijk ;(

Maar toen kwamen we er wel ook achter hoe snel wij eigenlijk op hem af gingen, want hij heeft het precies één keer 10-15 minuten volgehouden. In al die avonden ervoor heeft hij cumulatief veel meer gehuild (en slaap misgelopen). Daarna had hij trucje door :)
pi_204772130
Mijn dochter is ook een
moeilijke slaper overdag. Die begint vaak al te jammeren als ik haar in bed leg. We gaan er naast zitten/liggen, zodat ze onze nabijheid ervaart. Dat vindt ze erg fijn. Ik wil niet dat ze hard huilt om daarna in slaap te vallen. Huilen doet ze soms wel een beetje, maar dan gaat ze juist slapen. Dan pakken we altijd haar handje of we leggen onze hand op haar buikje en dan is het goed, dan komt ze weer tot rust.
pi_204772580
Lastige vraag. Ik ben niet perse tegen “gecontroleerd” uithuilen maar in de praktijk vind ik dat zo moeilijk dat ik J niet laat huilen.

Wel is het zo dat ik J nog niet in zijn eigen slaapkamer leg omdat hij dat nog niet wil/niet aankan. Dan is het schreeuwen geblazen. Hij is nu ruim 7 maanden oud en slaapt dan nog steeds op onze kamer.

Ik weet dat ik daarmee een potentieel probleem creeer. Maar het lukt hem nu niet en op dit moment zie ik alleen maar verliezers als ik J laat huilen omdat hij alleen ligt en wij geen nachtrust meer hebben (terwijl ik 40 uur per week werk). Het gaat nu juist heel goed, gaat lief slapen en is zichtbaar een gelukkige baby goed in zijn vel.

Dus ik heb de opvoeding mbt alleen slapen opgeschort. Ik zie t wel in de toekomst. Overigens slaapt hij nooit op ons of in ons bed. Altijd in zijn eigen bedje. En ik troost hem in zijn eigen bed. Dat dan weer wel en ik hoop dat dat helpt als hij ooit naar z’n eigen kamer gaat
pi_204772821
Lily er komt vast een moment dat het makkelijker gaat. Bij ons sliep F. tot en met 8 maand bij ons op de kamer. Het overleggen naar zijn eigen kamer ging toen opeens moeiteloos. Al sliep hij overdag al wel op zijn eigen kamer.

Uithuilen doen wij niet, hij raakt dan zo overstuur. Wij gaan even samen op het grote bed liggen, tot rust komen, en als hij slaperig wordt leggen we hem (wakker) over. Dit duurt meestal een minuutje of vijf a tien.

Wij hadden met vijf maanden de laatste afspraak bij het CB en moeten pas weer met 1 jaar en 2 weken.
  maandag 16 mei 2022 @ 20:41:06 #248
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204772846
Bambi huilt gelukkig bijna niet als ze in haar bedje ligt. Ik zou het denk ik echt niet kunnen, haar laten huilen. Als ze huilt breekt mijn hart. Ik moet haar dan echt troosten ;(
|| justdiggit.org ||
pi_204774603
Hier gaat ze voorlopig ook nog niet naar haar eigen kamer. Eerst maar eens even goed gewend zijn aan in bed slapen overdag, dan gaan we eens proberen of ze boven op haar eigen kamer haar overdag-dutjes gaat doen. Ze doet al haar slaapjes bij ons op de slaapkamer, nu precies negen maanden oud. Ze heeft nog nooit op haar eigen kamer geslapen. En ik vind het helemaal prima zo. Ze is graag dichtbij ons en heeft onze nabijheid nog nodig om rustig en veilig in slaap te kunnen vallen. Ik volg daarin Liefde van een Moeder, dat sterkt me wel heel erg in hoe wij het doen. Mijn man heeft er minder moeite mee dan ik en is wat makkelijker, maar ik gun het F. dat ze zonder tranen kan slapen. Gelukkig volgt hij mij en blijft hij ook bij F. tot ze slaapt. Daarna is er ook niets meer aan de hand.
Ze slaapt ook veel bij ons in bed. Ja, misschien niet 'zoals het hoort', naar het werkt voor nu goed.
pi_204775562
Wij moeten eind deze week weer naar het CB. Ze is net 7 maanden geworden. Voor wegen en meten inderdaad.

Uithuilen doen wij ook niet. Ze huilt zelden, dus dan is er ook iets aan de hand als ze huilt.

Ze slaapt in haar eigen bed op haar eigen kamer, ook overdag. Wel met de deuren open zodat we alles horen. Samen slapen dan houden we elkaar wakker.

Zo doet iedereen bet net weer anders. Als je doet wat goed is voor jullie situatie dan is het goed toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')