abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 mei 2022 @ 14:21:02 #211
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204717959
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:06 schreef Mahra het volgende:
L. kruipt... niks is meer veilig in het huis. In de eetstoel staat ze, dat vind ik zo eng... Verder niet veel bijzonders eigenlijk.
Daar zijn riempjes voor, gebruiken wij ook om te voorkomen dat spruit eruit kiept. We hebben zo'n universele van prenatal.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 13 mei 2022 @ 09:10:14 #212
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204731105
Ik kan echt steeds slechter tegen het gespuug en dan vooral die zure melklucht :r
Ze is veel te druk na de fles, ik kan haar ook steeds slechter rustig houden. Ze krijgt al jbpm in haar fles en nog komt er na elke fles steeds wat uit.
Ik word er soms echt een beetje chagrijnig van (zoals vanochtend }:|).
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_204731202
F. heeft er soms ook nog zo'n dag tussen zitten, TGND. Soms ook dagen dat er niets komt, soms dagen dat ik heel de dag weer met een hydrofiel rondloop en melkspuug van de vloer loop te boenen. :') Dat klepje naar hun maag sluit tot ze een jaar oud zijn nog niet altijd zoals het moet, de ene baby heeft er meer last van dan de ander.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 09:31:34 #214
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204731251
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 09:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:
F. heeft er soms ook nog zo'n dag tussen zitten, TGND. Soms ook dagen dat er niets komt, soms dagen dat ik heel de dag weer met een hydrofiel rondloop en melkspuug van de vloer loop te boenen. :') Dat klepje naar hun maag sluit tot ze een jaar oud zijn nog niet altijd zoals het moet, de ene baby heeft er meer last van dan de ander.
Mja, ik weet het. Maar word er soms echt gek van :') Kan die lucht echt heel slecht handelen :')
|| justdiggit.org ||
pi_204731628
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 09:10 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik kan echt steeds slechter tegen het gespuug en dan vooral die zure melklucht :r
Ze is veel te druk na de fles, ik kan haar ook steeds slechter rustig houden. Ze krijgt al jbpm in haar fles en nog komt er na elke fles steeds wat uit.
Ik word er soms echt een beetje chagrijnig van (zoals vanochtend }:|).
Is het veel?

Hier is het altijd interessant als ik een hele dag alleen thuis ben met J. Ik heb m’n borstvoeding stevig afgebouwd (by force :')) en heb nu overdag niet meer genoeg voor hem. Nu weet ik nooit wanneer en hoeveel ik hem laat drinken

Hij huilt er zelf ook niet om. Denk dat ik vanmiddag een flesje bij geef uit de vriezer
  vrijdag 13 mei 2022 @ 10:33:59 #216
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204731696
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 10:25 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Is het veel?

Nah, dat niet. Na elke fles gewoon kleine beetjes. Dus het is ook niet dat ik me zorgen maak ofzo. Ik vind het gewoon echt superirritant en ik kan heel slecht tegen de geur. Sta zelf steeds kokhalzend alles weer op te ruimen en uit te doen :r

Wilde gewoon even klagen :P
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 13 mei 2022 @ 10:43:46 #217
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204731775
wow, de kunstvoeding die wij hebben is ineens ruim een euro duurder geworden :{ heb maar even wat pakken extra gekocht... in veel andere landen is een tekort aan babyvoeding las ik :X lijkt me heel onhandig
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 13 mei 2022 @ 11:06:24 #218
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204731931
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 10:43 schreef littledrummergirl het volgende:
wow, de kunstvoeding die wij hebben is ineens ruim een euro duurder geworden :{ heb maar even wat pakken extra gekocht... in veel andere landen is een tekort aan babyvoeding las ik :X lijkt me heel onhandig
oh en ik zie ineens ook nergens meer johannesbroodpitmeel (ben online boodschappen aan het doen) -O- dan maar wat fysieke winkels af zometeen
pi_204736602
J heeft vandaag voor het eerst een broodkorst op. Het ging erin als zoete koek haha
Ookal had hij het nog nooit gegeten

En ook voor het eerst gehakt. Moest hij even aan wennen haha maar ook gewoon opgegeten.

Dus vandaag:
7u borst
10u borst en 3/4 banaan
13:30 borst en een broodkorst
16u borst en daarna nog een flesje met 100 ml afgekolfde melk
18u 120 gram avondeten (aardappel, wortel, gehakt) en 130 ml afgekolfde melk (mama was toen niet thuis want ze ging uit met papa haha)
pi_204742263
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Daar zijn riempjes voor, gebruiken wij ook om te voorkomen dat spruit eruit kiept. We hebben zo'n universele van prenatal.
Ik zal eens kijken, we hebben namelijk geen standaard kinderstoel. Waarschijnlijk moeten we de riempjes van dat merk aanschaffen.
pi_204745471
Volgens mij zijn die riempjes best wel vaak universeel, hoor. Wij hebben een Tripp Trapp en de officiële riempjes zijn 35 euro ofzo. Dat vond ik ook te gek, dus ik heb universele gekocht en die passen (na reviews te hebben gelezen) ook prima. Wij moeten ze nu ook gebruiken, F. heeft soms ook al de neiging om te gaan staan in de stoel.
pi_204758734
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 19:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Houd je ons op de hoogte?
Mevrouw van het consultatiebureau zegt een beetje hetzelfde als jullie hier. Om de melkproductie een beetje op gang te krijgen moesten we de afgelopen twee dagen elke twee uur aanleggen. En op zich lukte dat wel aardig, maar Larissa presteert het soms ook om gewoon doodleuk in slaap te vallen tijdens het drinken. Dus ja. We hebben wel het idee dat mijn vrouw wat meer produceert atm, want bijvoeden hoeft alleen 's nachts nog één of twee keer.
  zondag 15 mei 2022 @ 11:29:44 #223
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204759304
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 10:11 schreef DjVero het volgende:

[..]
Mevrouw van het consultatiebureau zegt een beetje hetzelfde als jullie hier. Om de melkproductie een beetje op gang te krijgen moesten we de afgelopen twee dagen elke twee uur aanleggen. En op zich lukte dat wel aardig, maar Larissa presteert het soms ook om gewoon doodleuk in slaap te vallen tijdens het drinken. Dus ja. We hebben wel het idee dat mijn vrouw wat meer produceert atm, want bijvoeden hoeft alleen 's nachts nog één of twee keer.
dat in slaap vallen maakt niet eens heel veel uit, het gaat vooral om het op gang brengen van de toeschietreflex (de start vh stromen van de melk) hoe vaker zo'n reflex hoe vaker het lijf getriggerd wordt om aan te maken. je vrouw kan ook, nadat dochter in slaap is gevallen de rest afkolven, dan gaat ze ook meer aanmaken ^O^
pi_204760499
Al wordt afkolven niet specifiek aangeraden in de eerste zes weken, tenzij er een medische reden voor is. Jullie dochter moet gewoon de melkproductie bij je vrouw gaan afstemmen. Kolven kan wel om weer een seintje te geven voor meer melk, maar het is denk ik effectiever om baby inderdaad 10x per dag aan de borst te hebben. Die bepaalt dan zelf wel hoeveel ze drinkt. Zolang haar plas- en poepluiers goed zijn, krijgt ze genoeg binnen.
DjVero: je kunt aan je vrouw doorgeven dat borstcompressie (even googlen voor hoe dat moet) helpt om de melk weer even te laten komen, zodat baby weer wat meer binnen krijgt en effectief drinkt. Niet te snel wisselen van borst, pas als de ene goed leeggedronken is. F. drinkt soms ook half slapend, dan kan ze nog steeds een TSR opwekken.
pi_204760510
En er komt waarschijnlijk komende week weer een dag dat je vrouw continu met baby aan de borst zit: regeldag, hoort er allemaal bij. ;)
pi_204760518
Wij zijn vanmorgen net voor de echte warmte naar de kinderboerderij geweest. Dat was leuk, al ging F. allemaal rare geluiden maken bij de geiten en de varkens. :D Ze moest wel lachen, maar ze vond het ook wel een beetje spannend. Het liefst zat ze bij ons in de armen, dan was het minder eng om de beestjes te bekijken.
  zondag 15 mei 2022 @ 14:22:19 #227
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204760642
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 14:01 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij zijn vanmorgen net voor de echte warmte naar de kinderboerderij geweest. Dat was leuk, al ging F. allemaal rare geluiden maken bij de geiten en de varkens. :D Ze moest wel lachen, maar ze vond het ook wel een beetje spannend. Het liefst zat ze bij ons in de armen, dan was het minder eng om de beestjes te bekijken.
Zo leuk! O+

Ik ben al twee keer met Bambi naar de kinderboerderij gelopen, maar steeds als ik daar aankwam sliep ze en was ze niet wakker te krijgen :')
Nu ben ik weer onderweg naar de kinderboerderij en is ze weer in slaap gevallen _O- Dus ik zit nu maar even in een nabijgelegen park te chillen voordat ik zo verder loop richting boerderij. Hopelijk wordt ze dan wakker voor we er zijn :D
|| justdiggit.org ||
pi_204760768
Haha, onze F. slaapt echt niet als we ergens bijzonders zijn. :D
Ze was wel bekaf nadien, viel letterlijk na 10 seconden in de auto in slaap en heeft een uur geslapen.
  zondag 15 mei 2022 @ 15:28:24 #229
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204761195
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 14:40 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Haha, onze F. slaapt echt niet als we ergens bijzonders zijn. :D
Ze was wel bekaf nadien, viel letterlijk na 10 seconden in de auto in slaap en heeft een uur geslapen.
Nou ja, Bambi valt gewoon in slaap in de draagdoek en wandelwagen :P Het is 20 minuten lopen naar de kinderboerderij dus meestal is ze in de tussentijd wel in slaap gevallen :P
Maar als ze daar wakker aan zou komen zou ze ook wakker blijven inderdaad :D

Maar drie keer was scheepsrecht *O* Ze heeft de (baby)geiten, schapen en varkens ontmoet O+ Ze vond het echt leuk, vooral de mehehee O+
|| justdiggit.org ||
  maandag 16 mei 2022 @ 08:59:34 #230
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204767275
Hebben jullie nog tips om slaapregressie door te komen toevallig?

Frummel is nu 16 weken en we denken dat hij de 4-maanden-slaapregressie heeft. :X Elke nacht om de 30-60 minuten feest. Vaak valt hij wel binnen 5 min in slaap als je de speen geeft, maar rond half 3 is het een uur lang huilen tot hij in slaap valt.
Ik houd het nog redelijk vol qua energie overdag, maar mijn vriendin gaat er minder lekker op ;(

En oooh, de kinderboerderij. Zin om daarheen te gaan als hij de dieren wat bewuster ziet. *O*
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_204767800
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2022 08:59 schreef KaBuf het volgende:

Frummel is nu 16 weken en we denken dat hij de 4-maanden-slaapregressie heeft. :X Elke nacht om de 30-60 minuten feest. Vaak valt hij wel binnen 5 min in slaap als je de speen geeft, maar rond half 3 is het een uur lang huilen tot hij in slaap valt.
Ik houd het nog redelijk vol qua energie overdag, maar mijn vriendin gaat er minder lekker op ;(

En oooh, de kinderboerderij. Zin om daarheen te gaan als hij de dieren wat bewuster ziet. *O*
Nee, volhouden... Wij zitten er ook in, maar dan sprong 6 i.c.m. slaapregressie. Als het goed is, is hij bijna klaar.
Anders misschien een van jullie op de logeerkamer met oordoppen? Maar ja, als je vrouw BV geeft, wordt dat lastiger...
  maandag 16 mei 2022 @ 10:25:06 #232
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204767848
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2022 08:59 schreef KaBuf het volgende:

Koffie :') .

Ik heb een weekend alleen thuis met baby en peuter overleefd :P . Vooral de eerste nacht was pittig, ieder uur ging er wel een kind af.
Anna kan sinds gisteren van rug naar buik rollen en ze is er maar wat blij mee.
  maandag 16 mei 2022 @ 10:29:27 #233
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204767861
quote:
17s.gif Op maandag 16 mei 2022 10:25 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Koffie :') .

Ik heb een weekend alleen thuis met baby en peuter overleefd :P . Vooral de eerste nacht was pittig, ieder uur ging er wel een kind af.
Anna kan sinds gisteren van rug naar buik rollen en ze is er maar wat blij mee.
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 10:15 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Nee, volhouden... Wij zitten er ook in, maar dan sprong 6 i.c.m. slaapregressie. Als het goed is, is hij bijna klaar.
Anders misschien een van jullie op de logeerkamer met oordoppen? Maar ja, als je vrouw BV geeft, wordt dat lastiger...
Koffie kreeg ik net ook van een collega als tip :D

Verder, we twijfelen of we nachten af moeten wisselen. Nu wisselen we elkaar 's nachts juist af, en dat vinden we stiekem wel fijn. Weten dat we niet alleen zijn en als het ff zwaar is, kan de ander bijspringen.

Maar goed, misschien is om de beurt een nachtje alleen op de bank beneden ook wel eens lekker :P
  maandag 16 mei 2022 @ 10:32:38 #234
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204767873
quote:
2s.gif Op maandag 16 mei 2022 10:29 schreef KaBuf het volgende:

[..]
[..]
Koffie kreeg ik net ook van een collega als tip :D

Verder, we twijfelen of we nachten af moeten wisselen. Nu wisselen we elkaar 's nachts juist af, en dat vinden we stiekem wel fijn. Weten dat we niet alleen zijn en als het ff zwaar is, kan de ander bijspringen.

Maar goed, misschien is om de beurt een nachtje alleen op de bank beneden ook wel eens lekker :P
Dat kan zeker schelen inderdaad. En ik ben nogal makkelijk, er is een reden dat we momenteel met zijn allen in onze kamer slapen. Anders hebben we beide geen nachtrust :P .
pi_204767950
@douche-eendje: *O* voor het overleven van het weekend!

Kuiken heeft vorige week haar prikken gehad. Ze is er echt een paar dagen niet lekker van geweest. Koorts, hoesten etc. Dit weekend ging het wel weer. Wel is ons altijd blije en tevreden ei ineens aandacht aan het ‘eisen’. Zodra ik me omdraai begint ze te gillen :') en als ik daar niet op reageer wordt ze overstuur en gaat ze heel hard huilen. Blij dat ik vandaag weer mag werken ;)

Maar 6 maanden vandaag! Van het cb stickers gekregen voor de ontwikkeling en een rode kaart vanwege de groei. Over 2 maanden de volgende afspraak. Ze willen dat ik tussendoor nog een keer kom wegen/meten. Denk niet dat ik dat ga doen. Ze volgt nog steeds de curve van grote zus.
De eerste groente, broccoli, heeft ze zelf naar binnen gekregen! Leuk om die ontdekkingstocht weer te mogen meemaken!
pi_204768546
Wat betreft cb: j heeft met 5 maanden prikken gehad en ze hebben me pas bij 11 maanden weer terug besteld.
Is dat normaal? Zo te lezen gaan jullie tussen 5 en 11 maanden ook nog?
  maandag 16 mei 2022 @ 12:27:17 #237
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204768782
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:02 schreef _Lily_ het volgende:
Wat betreft cb: j heeft met 5 maanden prikken gehad en ze hebben me pas bij 11 maanden weer terug besteld.
Ik moet woensdag inderdaad weer, met 6,5 maand. Maar dan krijgt ze geen prikken, gewoon een check.
|| justdiggit.org ||
  maandag 16 mei 2022 @ 12:28:44 #238
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204768791
We hebben vakantie. Ik heb Bambi vanochtend naar de opvang gebracht en ben daarna weer in bed gekropen. Word net weer wakker. God wat heerlijk om even goed bij te kunnen slapen O+
|| justdiggit.org ||
pi_204769735
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 12:02 schreef _Lily_ het volgende:
Ik heb met acht maanden een afspraak gehad, omdat het kon en omdat ik het zelf fijn vond. Was alleen meten en wegen en kort even bij de verpleegkundige bespreken hoe het ging, of ik vragen had en of we ergens tegenaan liepen. Maar was dus niet verplicht. Nu ga ik met 11 maanden weer.
  maandag 16 mei 2022 @ 14:45:52 #240
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204769799
quote:
17s.gif Op maandag 16 mei 2022 10:32 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Dat kan zeker schelen inderdaad. En ik ben nogal makkelijk, er is een reden dat we momenteel met zijn allen in onze kamer slapen. Anders hebben we beide geen nachtrust :P .
Haha slim :D

Hoe sta jij / staan jullie tegenover het advies van gecontroleerd laten uithuilen? We willen het ergens wel proberen, maar vinden dit heel moeilijk. Waarom zou je laten uithuilen als je ook kan troosten zeg maar :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')