Daar zijn riempjes voor, gebruiken wij ook om te voorkomen dat spruit eruit kiept. We hebben zo'n universele van prenatal.quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:06 schreef Mahra het volgende:
L. kruipt... niks is meer veilig in het huis. In de eetstoel staat ze, dat vind ik zo eng... Verder niet veel bijzonders eigenlijk.
Mja, ik weet het. Maar word er soms echt gek vanquote:Op vrijdag 13 mei 2022 09:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:
F. heeft er soms ook nog zo'n dag tussen zitten, TGND. Soms ook dagen dat er niets komt, soms dagen dat ik heel de dag weer met een hydrofiel rondloop en melkspuug van de vloer loop te boenen.Dat klepje naar hun maag sluit tot ze een jaar oud zijn nog niet altijd zoals het moet, de ene baby heeft er meer last van dan de ander.
Is het veel?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 09:10 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik kan echt steeds slechter tegen het gespuug en dan vooral die zure melklucht![]()
Ze is veel te druk na de fles, ik kan haar ook steeds slechter rustig houden. Ze krijgt al jbpm in haar fles en nog komt er na elke fles steeds wat uit.
Ik word er soms echt een beetje chagrijnig van (zoals vanochtend).
Nah, dat niet. Na elke fles gewoon kleine beetjes. Dus het is ook niet dat ik me zorgen maak ofzo. Ik vind het gewoon echt superirritant en ik kan heel slecht tegen de geur. Sta zelf steeds kokhalzend alles weer op te ruimen en uit te doenquote:
oh en ik zie ineens ook nergens meer johannesbroodpitmeel (ben online boodschappen aan het doen)quote:Op vrijdag 13 mei 2022 10:43 schreef littledrummergirl het volgende:
wow, de kunstvoeding die wij hebben is ineens ruim een euro duurder gewordenheb maar even wat pakken extra gekocht... in veel andere landen is een tekort aan babyvoeding las ik
lijkt me heel onhandig
Ik zal eens kijken, we hebben namelijk geen standaard kinderstoel. Waarschijnlijk moeten we de riempjes van dat merk aanschaffen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Daar zijn riempjes voor, gebruiken wij ook om te voorkomen dat spruit eruit kiept. We hebben zo'n universele van prenatal.
Mevrouw van het consultatiebureau zegt een beetje hetzelfde als jullie hier. Om de melkproductie een beetje op gang te krijgen moesten we de afgelopen twee dagen elke twee uur aanleggen. En op zich lukte dat wel aardig, maar Larissa presteert het soms ook om gewoon doodleuk in slaap te vallen tijdens het drinken. Dus ja. We hebben wel het idee dat mijn vrouw wat meer produceert atm, want bijvoeden hoeft alleen 's nachts nog één of twee keer.quote:
dat in slaap vallen maakt niet eens heel veel uit, het gaat vooral om het op gang brengen van de toeschietreflex (de start vh stromen van de melk) hoe vaker zo'n reflex hoe vaker het lijf getriggerd wordt om aan te maken. je vrouw kan ook, nadat dochter in slaap is gevallen de rest afkolven, dan gaat ze ook meer aanmakenquote:Op zondag 15 mei 2022 10:11 schreef DjVero het volgende:
[..]
Mevrouw van het consultatiebureau zegt een beetje hetzelfde als jullie hier. Om de melkproductie een beetje op gang te krijgen moesten we de afgelopen twee dagen elke twee uur aanleggen. En op zich lukte dat wel aardig, maar Larissa presteert het soms ook om gewoon doodleuk in slaap te vallen tijdens het drinken. Dus ja. We hebben wel het idee dat mijn vrouw wat meer produceert atm, want bijvoeden hoeft alleen 's nachts nog één of twee keer.
Zo leuk!quote:Op zondag 15 mei 2022 14:01 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij zijn vanmorgen net voor de echte warmte naar de kinderboerderij geweest. Dat was leuk, al ging F. allemaal rare geluiden maken bij de geiten en de varkens.Ze moest wel lachen, maar ze vond het ook wel een beetje spannend. Het liefst zat ze bij ons in de armen, dan was het minder eng om de beestjes te bekijken.
Nou ja, Bambi valt gewoon in slaap in de draagdoek en wandelwagenquote:Op zondag 15 mei 2022 14:40 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Haha, onze F. slaapt echt niet als we ergens bijzonders zijn.
Ze was wel bekaf nadien, viel letterlijk na 10 seconden in de auto in slaap en heeft een uur geslapen.
Nee, volhouden... Wij zitten er ook in, maar dan sprong 6 i.c.m. slaapregressie. Als het goed is, is hij bijna klaar.quote:Op maandag 16 mei 2022 08:59 schreef KaBuf het volgende:
Hebben jullie nog tips om slaapregressie door te komen toevallig?
Frummel is nu 16 weken en we denken dat hij de 4-maanden-slaapregressie heeft.Elke nacht om de 30-60 minuten feest. Vaak valt hij wel binnen 5 min in slaap als je de speen geeft, maar rond half 3 is het een uur lang huilen tot hij in slaap valt.
Ik houd het nog redelijk vol qua energie overdag, maar mijn vriendin gaat er minder lekker op
En oooh, de kinderboerderij. Zin om daarheen te gaan als hij de dieren wat bewuster ziet.
Koffiequote:Op maandag 16 mei 2022 08:59 schreef KaBuf het volgende:
Hebben jullie nog tips om slaapregressie door te komen toevallig?
Frummel is nu 16 weken en we denken dat hij de 4-maanden-slaapregressie heeft.Elke nacht om de 30-60 minuten feest. Vaak valt hij wel binnen 5 min in slaap als je de speen geeft, maar rond half 3 is het een uur lang huilen tot hij in slaap valt.
Ik houd het nog redelijk vol qua energie overdag, maar mijn vriendin gaat er minder lekker op
En oooh, de kinderboerderij. Zin om daarheen te gaan als hij de dieren wat bewuster ziet.
quote:Op maandag 16 mei 2022 10:25 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Koffie.
Ik heb een weekend alleen thuis met baby en peuter overleefd. Vooral de eerste nacht was pittig, ieder uur ging er wel een kind af.
Anna kan sinds gisteren van rug naar buik rollen en ze is er maar wat blij mee.
Koffie kreeg ik net ook van een collega als tipquote:Op maandag 16 mei 2022 10:15 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Nee, volhouden... Wij zitten er ook in, maar dan sprong 6 i.c.m. slaapregressie. Als het goed is, is hij bijna klaar.
Anders misschien een van jullie op de logeerkamer met oordoppen? Maar ja, als je vrouw BV geeft, wordt dat lastiger...
Dat kan zeker schelen inderdaad. En ik ben nogal makkelijk, er is een reden dat we momenteel met zijn allen in onze kamer slapen. Anders hebben we beide geen nachtrustquote:Op maandag 16 mei 2022 10:29 schreef KaBuf het volgende:
[..]
[..]
Koffie kreeg ik net ook van een collega als tip
Verder, we twijfelen of we nachten af moeten wisselen. Nu wisselen we elkaar 's nachts juist af, en dat vinden we stiekem wel fijn. Weten dat we niet alleen zijn en als het ff zwaar is, kan de ander bijspringen.
Maar goed, misschien is om de beurt een nachtje alleen op de bank beneden ook wel eens lekker
Ik moet woensdag inderdaad weer, met 6,5 maand. Maar dan krijgt ze geen prikken, gewoon een check.quote:Op maandag 16 mei 2022 12:02 schreef _Lily_ het volgende:
Wat betreft cb: j heeft met 5 maanden prikken gehad en ze hebben me pas bij 11 maanden weer terug besteld.
Is dat normaal? Zo te lezen gaan jullie tussen 5 en 11 maanden ook nog?
Ik heb met acht maanden een afspraak gehad, omdat het kon en omdat ik het zelf fijn vond. Was alleen meten en wegen en kort even bij de verpleegkundige bespreken hoe het ging, of ik vragen had en of we ergens tegenaan liepen. Maar was dus niet verplicht. Nu ga ik met 11 maanden weer.quote:Op maandag 16 mei 2022 12:02 schreef _Lily_ het volgende:
Wat betreft cb: j heeft met 5 maanden prikken gehad en ze hebben me pas bij 11 maanden weer terug besteld.
Is dat normaal? Zo te lezen gaan jullie tussen 5 en 11 maanden ook nog?
Haha slimquote:Op maandag 16 mei 2022 10:32 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dat kan zeker schelen inderdaad. En ik ben nogal makkelijk, er is een reden dat we momenteel met zijn allen in onze kamer slapen. Anders hebben we beide geen nachtrust.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |