abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204550235
TGND wat een heftige droom. Herkenbaar vanuit de zwangerschap en vlak na de bevalling maar gelukkig niet bij ongesteld zijn.

Purk heeft waterpokken from hell gehad de afgelopen dagen. Hoge koorts en ontelbaar veel bultjes. Gelukkig lijkt het ergste nu achter de rug.

Ik ga maar is bijslaap poging doen.
  woensdag 27 april 2022 @ 04:32:54 #77
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_204551001
Ik weet al wat Frummel voor z’n moeder heeft gemaakt :D sleutelhanger met z’n voetjes erop haha. Net met z’n drie maanden op het Kdv en gelijk een cadeautje, dat vonden we wel tof :)

Hier hebben we al een paar weken slechte nachten trouwens. Waar hij eerst nog wel een paar dagen achter elkaar een nacht doorsliep, is het nu vanaf 2 uur, half 3 al feest. En niets lijkt te helpen voor een echt goede slaap, het zijn alleen maar hazenslaapjes… En dan is het weer huilen en moeten wij troosten. Flesje werkt wel wat maar ook niet optimaal.
We willen ook snel een afspraak met een osteopaat, wellicht kan die ons helpen.
Maar mochten jullie nog tips hebben, we horen het graag :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_204551342
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 18:26 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Dat was ik. :D Leuk dat je 'm ook gekocht hebt, F. is er dol op! Nu is het leuk om aan die dieren en vinnen te trekken.
Haha ja! J heeft gister ook voor het eerst 1 van de vinnen ontdekt. Heb hem 30 min lang niet gehoord

Hoe is het nu met jou en F? Weer helemaal hersteld van alle griepjes?

Wat een schatje was F bij de meet

@LauriLynne: oh pffff, zwaar! Zijn jullie alweer opgeknapt?
pi_204551352
quote:
2s.gif Op woensdag 27 april 2022 04:32 schreef KaBuf het volgende:
Ik weet al wat Frummel voor z’n moeder heeft gemaakt :D sleutelhanger met z’n voetjes erop haha. Net met z’n drie maanden op het Kdv en gelijk een cadeautje, dat vonden we wel tof :)

Hier hebben we al een paar weken slechte nachten trouwens. Waar hij eerst nog wel een paar dagen achter elkaar een nacht doorsliep, is het nu vanaf 2 uur, half 3 al feest. En niets lijkt te helpen voor een echt goede slaap, het zijn alleen maar hazenslaapjes… En dan is het weer huilen en moeten wij troosten. Flesje werkt wel wat maar ook niet optimaal.
Ik heb echt geen flauw idee…. Geen goede tips. Enig idee waardoor het komt? Reflux, honger, te koud in de kamer? Er zal hem ongetwijfeld iets dwars zitten maar geen idee hoe je daarachter kan komen of het kan oplossen.

Bij ons helpt handje vasthouden. We cosleepen, ik steek mijn hand in het bedje
pi_204551402
J is 6,5 maand en doet het supergoed.
Ik kijk en geniet
Ik voel me bijna schuldig en schandelijk verwend dat het zo’n makkelijk kind is.

Ik vind het bijna onwennig, ik kan me nog steeds nauwelijks voorstellen dat dit mijn kind is. Hij lijkt helemaal niet op mij. Niet qua uiterlijk, niet qua karakter. Mijn tante vroeg of ze hem niet hadden verwisseld hahaha

Ik was vroeger een huilbaby en daarna een wildebras, deed moeilijk met alles, moest een vaste routine hebben etc.
J heeft niets van dit alles. Hij vindt alles best, eet wat je hem voorzet, slaapt waar je hem neerlegt, huilt niet of nauwelijks.

Hij lijkt gewoon op zijn vader haha
pi_204551636
quote:
2s.gif Op woensdag 27 april 2022 04:32 schreef KaBuf het volgende:

tot op zekere hoogte is dit ook gewoon normaal en gaat goed en slecht slapen altijd in fases die ook gewoon weer over gaan.

neemt niet weg dat rotnachten gewoon heel kut zijn :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_204551871
Onze nachten gaan sinds covid zo dramatisch dat ik een 4persoonsbed overweeg. }:| Werd vanmorgen weer wakker met een baby op rechts en peuter op links.
pi_204552048
quote:
17s.gif Op woensdag 27 april 2022 09:58 schreef douche-eendje het volgende:
Onze nachten gaan sinds covid zo dramatisch dat ik een 4persoonsbed overweeg. }:| Werd vanmorgen weer wakker met een baby op rechts en peuter op links.
Met z’n allen kamperen in de woonkamer? Doen alsof je op vakantie bent
  woensdag 27 april 2022 @ 11:56:26 #84
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204553035
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 08:46 schreef _Lily_ het volgende:
J is 6,5 maand en doet het supergoed.
Ik kijk en geniet
Ik voel me bijna schuldig en schandelijk verwend dat het zo’n makkelijk kind is.

Ik vind het bijna onwennig, ik kan me nog steeds nauwelijks voorstellen dat dit mijn kind is. Hij lijkt helemaal niet op mij. Niet qua uiterlijk, niet qua karakter. Mijn tante vroeg of ze hem niet hadden verwisseld hahaha

Ik was vroeger een huilbaby en daarna een wildebras, deed moeilijk met alles, moest een vaste routine hebben etc.
J heeft niets van dit alles. Hij vindt alles best, eet wat je hem voorzet, slaapt waar je hem neerlegt, huilt niet of nauwelijks.

Hij lijkt gewoon op zijn vader haha
Haha, geniet er maar van, misschien wordt ie wel een hele moeilijke puber :P

Hier gaat het opzich goed met ons! Echt genieten van onze kleine mafkees O+ Enige jammere is dat ze op de opvang makkelijk meerdere dutjes van anderhalf uur doet, terwijl ze thuis steeds na een half uur weer klaarwakker is overdag. Het enige verschil met de opvang is dat er daar veel meer prikkels zijn, dus ik denk dat het daaraan moet liggen. Anders zou ik het echt niet weten.

Maar vooral het voorleesmoment is echt genieten O+ Het is maar een paar minuten, maar het is net of ze echt luistert en meekijkt in het boek. Ze komt dan echt tot rust. Het is zo aandoenlijk, smelt dan helemaal van hoe aandachtig ze me aankijkt enzo O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_204553686
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 10:27 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Met z’n allen kamperen in de woonkamer? Doen alsof je op vakantie bent
Dan zet ik liever onze vouwwagen op :P . En ik denk dat een 4 persoonsbed serieus prima in onze slaapkamer zou passen. Zelfs met de cosleeper naast mijn bed heb ik nog genoeg ruimte om er een dansje naast te doen. Maar eigenlijk wil ik gewoon een nacht goed slapen want ik heb het zelf ook hard nodig.
pi_204553731
Hier is man nu een beetje de sjaak weer, maar aan de beterende hand ook. Ik heb een snotneus, maar voel me verder prima. F. is een spring in het veld en doet het prima. Had vorige week nog een dag koorts, maar was de volgende dag weer weg. Ik ontdek nu wel een paar mini-bultjes/vlekjes die rood zijn op haar voorhoofdje en op/bij haar handjes. Maar verder geen klachten en ik kan ze wegdrukken, dus niets geks. Toch ook nog een soort vlekjesziekte gehad? 🥲

Ha Lily, ik vond J. wel echt op jou lijken hoor. :D Zag duidelijk dat hij van jou afkomstig is, haha.

Hier was de gastouder deze week met vakantie en aankomende week heb ik zelf vakantie, dus F. gaat niet meer naar de gastouder voordat het moederdag is. Wellicht krijg ik dus geen gemaakte knutsel. 🥺 Zou ik oprecht jammer vinden, haha. We hebben al wel verfvoetjes van haar thuis, die tekening staat ook pontificaal in de woonkamer. :D

We hebben de co-sleeper op onze slaapkamer terug naar mijn schoonzusje gebracht (die krijgt over 3 weken weer een kleintje) en nu staat er een 'gewoon' ledikantje naast het bed. Gisteren voor het eerst in geslapen. Het was even wennen voor haar qua ruimte, ze kon ineens heel het bed door tijgeren. :D
We oefenen nu ook om overdag dutjes te doen in bed, in de draagzak/draagdoek is geen doen meer. De eerste dag was drama, maar het gaat steeds een stapje beter! Nu zijn de slaapjes vaak maar 40 minuten, hopelijk gaat ze zelf wat langer slapen als ze meer gewend is.
pi_204553820
Meer mama's hier die nog niet ongesteld zijn na de bevalling? F. is nu ruim 8 maanden en krijgt nog steeds het overgrote deel BV, maar niets dat er op wijst dat m'n cyclus alweer op gang komt. Slik ook geen anticonceptie, heb wel de minipil in huis al, maar wil ik pas mee starten als ik daadwerkelijk weer ga menstrueren.
Ik vind het niet erg dat ik nog niet menstrueer, maar had het inmiddels ergens al wel verwacht ofzo. En nee, uitgesloten dat ik zwanger ben. :p
pi_204553935
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 12:50 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Meer mama's hier die nog niet ongesteld zijn na de bevalling? F. is nu ruim 8 maanden en krijgt nog steeds het overgrote deel BV, maar niets dat er op wijst dat m'n cyclus alweer op gang komt. Slik ook geen anticonceptie, heb wel de minipil in huis al, maar wil ik pas mee starten als ik daadwerkelijk weer ga menstrueren.
Ik vind het niet erg dat ik nog niet menstrueer, maar had het inmiddels ergens al wel verwacht ofzo. En nee, uitgesloten dat ik zwanger ben. :p
Ja hoi. :W
Bij de eerste duurde het 14 maanden en mijn dreumes is nu bijna 18 maanden. Geniet er lekker van, ik zie het als beloning voor de borstvoeding. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204555329
Over cycli:
Bij mn eerste en tweede duurde het 14 en 15 maanden voor ik weer ongesteld werd. Bij de tweeling na 3 maanden ( :'( ) maar pas na 15 maanden een vruchtbare cyclus (daarvoor telkens enkele dagen na mn eisprong telkens ongesteld). En allemaal dus op volledige live borstvoeding.

En nu was ik 2 weken gestopt met bloeden (het bloeden duurde dit keer iets langer ivm vliesresten) en had ik daarna meteen met 7 weken mn eerste menstruatie.. En vorige week de tweede...... (daar zat 49 dagen tussen cyclus 1 en 2 en ik vermoedde een week voor het bloeden een eisprong gevoeld te hebben). :'( :'( :'(

Bij de tweeling vermoedde mn vroedvrouw dat het kon komen doordat je bij een tweeling 2x zoveel prolactine aanmaakt, dat het een tegenovergesteld effect teweeg brengt waardoor ik zo vlug weer ongesteld werd. Maar omdat het nu ook zo vlug is, vermoed ik dat het misschien wel m'n leeftijd is. Dat mn lichaam denkt: Oh nog even vlug gebruik maken van de laatste vruchtbare jaren of zo. Haha. Maar niemand weet het precies.

Ik heb mij in ieder geval gehouden aan de punten die onderzocht zijn en samen zouden hangen met borstvoeding en nog geen cyclus/vruchtbaarheid; alleen op verzoek voeden, alleen live voeden, geen subsituut/vervangende zuigbevrediging, geen andere voeding. Pas nadat ik toch al ongesteld werd, hebben we dit keer een speentje geïntroduceerd. Bij de tweeling ook vanaf toen.

Ik vind het eigenlijk niet zo leuk, omdat ik ws geen kindjes meer ga krijgen. En ik heb altijd een beetje haatliefde verhouding gehad met m'n cyclus. Dus weer iets om aan te werken. ;) Ik twijfel er erg over om weer aan de pil te gaan trouwens. Ik was aan het lezen over 2 pillen die gebruik maken van natuurlijke hormonen/stoffen, waarvan eentje de hormoonschommelingen van een normale cyclus nabootst, maar met die kun je dus niet stiekem je menstruatie uitstellen zo af en toe. En overal lees ik dat zoveel mensen last hebben van extra gewicht aankomen, en daar zit ik helemaal niet op te wachten. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 19:10 schreef eponine het volgende:
Hoe gaat het met de mama’s/papa’s en babies hier?

R heeft haar stem, mond en handen ontdekt. Ze zit dus constant te gillen terwijl ze haar handen in haar mond steekt en wordt vervolgens boos :')
Zelfde fase hier! Gillen en handen in je mond stoppen. En ook andere dingen vastpakken en in je mond stoppen. :D
pi_204556516
Ik wil ook wel een relaxte baby. Dat was Maggie in het begin maar nu met 9 weken is daar niks van over. Voor mijn gevoel is ze nu al 2 dagen non stop aan het huilen. Vorige nacht heeft ze in totaal 4 uur geslapen ofzo. Arm ding. Ze drinkt ook wat minder en is vaak boos aan de borst.
Morgen komt er een lk om even mee te kijken.
pi_204556545
@_Lily_: ja gelukkig is de koorts weg en gaat het slapen ook beter. Lekker genieten van een makkelijke baby.

Cyclus weet ik niet zo goed. Met 12 weken een spiraaltje laten plaatsen. Geen bloeding gehad, maar de eerste 5 jaar met mn spiraaltje ook nooit bloedingen.

Geen knutsel komkommer, ik zie een belangrijke taak voor papa!
pi_204557620
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 12:50 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Geniet er lekker van! Ik was na 6 weken alweer ongesteld en word gewoon weer elke maand ongesteld terwijl ik ook volledig borstvoeding geef.
pi_204557624
Ik denk dat papa op de dag zelf denkt: ahhh, het is moederdag. :D Ik heb op die dag wel een vrijgezellenfeest (alleen 's middags), dus misschien knutselen ze dan nog wat samen. :D
Ik zal 'm eens in de week leggen bij hem, even droppen dat het bijna moederdag is. :p

Hey LL, ik miste je bericht over de waterpokken. Wat naar zeg! Die bultjes lijken me ook zo akelig...
Fijn dat ze wat aan het opknappen is weer.

@ PKM en ela: oké, meer mama's dus die het hebben! Ik geef ook nog volledig BV in principe, F. haalt daar qua frequentie en hoeveelheid nog alles uit m.b.t. voedingsstoffen. Ze eet dus fruit, groente (weinig) en brood en we zijn nu langzaam aan het starten met ook wat avondeten af en toe, maar 's avonds eten is nog niet zo'n succes. Ik wil dat ze ook nog goed drinkt voordat ze gaat slapen. Ben benieuwd wanneer de voedingen een beetje weg gaan vallen stuk voor stuk. Ik laat het haar maar bepalen.
pi_204557713
ik kolf fulltime en had na zeven weken ook al mn eerste menstruatie, hierna alweer anderhalve maand niks dus van wen cyclus is nog geen enkele sprake :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_204559054
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 12:45 schreef Komkommerschijfje het volgende:

Ha Lily, ik vond J. wel echt op jou lijken hoor. :D Zag duidelijk dat hij van jou afkomstig is, haha.
Oh echt haha dat vind ik toch heel leuk om te horen. Ik zie het zelf namelijk absoluut niet.

Ik ben trouwens ook nog niet ongesteld geworden, ik geef ook nog volledig borstvoeding.
Prima dus. Al zingt het wel een beetje in m’n achterhoofd. Ik durf het bijna niet te bekennen maar wij zijn al klaar voor baby 2. Zodra ik weer ga menstrueren gaan we proberen
pi_204559412
Hier op 1 dag na vier weken na haar geboorte weer een cyclus, eerst eentje van 32 dagen, toen 24 en zit nu weer op dag 24 dus ben benieuwd wanneer het weer gaat komen. Maar geen borstvoeding en medicatie gekregen om stuwing te voorkomen, dus mijn lichaam werd direct weer gereset toen ze er was.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 15:31 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Zelfde fase hier! Gillen en handen in je mond stoppen. En ook andere dingen vastpakken en in je mond stoppen. :D
Je zou bijna denken dat ze zowat even oud zijn O+ ;)
Kun je me iets vertellen over de pillen waar je over gelezen hebt, @elamanilo? Uiteindelijk gaat man onder het mes maar tot die tijd moeten we wel wat natuurlijk. Gebruiken nu condooms, maar ugh :{
  donderdag 28 april 2022 @ 09:50:29 #97
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204562480
Hier na 13 maanden een spiraal laten plaatsen, had toen nog geen cyclus. Volgens de gyn is dat doodnormaal.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204562750
Bij Bas na 3 maanden en nu na 4 maanden weer een regelmatige cyclus met borstvoeding. Ben inmiddels begonnen met de minipil.
  FOK!fossiel donderdag 28 april 2022 @ 19:56:08 #99
1455 Keroppi
kool kikker
pi_204568063
Ik zit nu op circa zeven weken bij (vanaf maand 3) volledig kunstvoeding. En ze slaapt vanaf 4 maanden op haar eigen kamer. Bij de oudste heeft het ook zo'n acht a negen maanden geduurd (ook met kunstvoeding na mijn verlof).
Chick on a mission
pi_204579440
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 19:56 schreef Keroppi het volgende:
Ik zit nu op circa zeven weken bij (vanaf maand 3) volledig kunstvoeding. En ze slaapt vanaf 4 maanden op haar eigen kamer. Bij de oudste heeft het ook zo'n acht a negen maanden geduurd (ook met kunstvoeding na mijn verlof).
Woow, ik benijd je! Ze slaapt sinds twee maanden ook niet meer in haar co-sleeper. Enkel bij ons in bed en als je haar neerlegt in haar bed zet ze het op gillen. We hebben het geprobeerd en hebben haar echt wel laten janken, maar na anderhalf uur gillen en krijsen toch maar weer opgepakt en bij ons in bed gelegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')