Pffffff, herkenbaar. Hier alleen niet pas na 04:30, maar gewoon de hele dag door. Ze wilt het gewoon niet.quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:00 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier start ze altijd in haar eigen bed zonder problemen, verder hangt het af van hoe vaak en hoe laat ze komt wanneer ze bij ons gaat liggen. Als ze eind van de avond/begin van de nacht al komt, leg ik haar na de voeding altijd weer terug. Dan is ze zo slaperig weer dat het geen probleem is. Terugleggen na 4:30 uur is geen optie, dan gilt mevrouw inderdaad alles bij elkaar. En wel verder snurken als ze tussen ons in ligt.
Waar slaapt ze als ze 's avonds gaat slapen? Bij jullie nog tot jullie zelf naar bed gaan? Overdag in de draagzak/-doek?quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:27 schreef Mahra het volgende:
[..]
Pffffff, herkenbaar. Hier alleen niet pas na 04:30, maar gewoon de hele dag door. Ze wilt het gewoon niet.
Wij hebben bij de oudste ook een tijd gehad dat de co-sleeper 's avonds lava was. Ze gilde het dan uit alsof je haarin een slangenkuil had gelegd, dus ik snap je 'frustratie'.quote:Op vrijdag 29 april 2022 17:01 schreef Mahra het volgende:
[..]
Woow, ik benijd je! Ze slaapt sinds twee maanden ook niet meer in haar co-sleeper. Enkel bij ons in bed en als je haar neerlegt in haar bed zet ze het op gillen. We hebben het geprobeerd en hebben haar echt wel laten janken, maar na anderhalf uur gillen en krijsen toch maar weer opgepakt en bij ons in bed gelegd.
Ze slaapt 's avonds bij ons. Dit sinds een twee maanden pas, voorheen was het gewoon in de co-sleeper. Overdag slaapt ze ook op ons bed. Inslapen lukt haar niet in haar eigen bed.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:47 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Waar slaapt ze als ze 's avonds gaat slapen? Bij jullie nog tot jullie zelf naar bed gaan? Overdag in de draagzak/-doek?
Wij hebben haar gelukkig wel altijd voor de nacht in haar eigen bed kunnen leggen zonder problemen, maar tot vorige week sliep ze overdag ook altijd bij ons. Vorige week hebben we een consult gehad met een kinderoefentherapeut die ook veel doet met baby's en kinderen met slaapproblemen en aanverwante zaken, en we zijn gewoon gestart met in bed leggen volgens het schema van Baby in een droomritme. De eerste dag was drama, maar sindsdien gaat het steeds een stapje beter per dag. Ze kan nu ook zelf inslapen overdag zonder al te veel te mopperen en soms huilt ze wel een paar minuten met een zeurtoon, maar we hebben nu meer onze handen vrij.
Herkenbaar. Vaak geprobeerd haar te laten liggen en hopen dat ze vanzelf stopt met huilen, maar ze is een doorzetter en stopt niet met huilen. We maken er maar het beste van.quote:Op zaterdag 30 april 2022 07:30 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Wij hebben bij de oudste ook een tijd gehad dat de co-sleeper 's avonds lava was. Ze gilde het dan uit alsof je haarin een slangenkuil had gelegd, dus ik snap je 'frustratie'.
Ik ben toen vaak half in de co-sleeper gaan liggen zodat ze rustig bleef, zodra ze sliep trok ik me langzaam terug.
Uitputting van het kinderdagverblijf hielp hier ook
Larissa; 27 april.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:08 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Moeten er nog baby's bij in de OP? Ela, LBF, Bertha, ...?
Lemijn, jouw baby staat er ook niet in! Cygne?
Ik vond het consultatiebureau in dat opzicht niet zo fijn, kreeg niet echt tips die passen bij mijn visie op opvoeden. Ik wil mijn kind niet een half uur laten huilen. Een beetje zeuren is oké, maar ik haal haar gelijk op als ze overstuur wordt. Een half uur later nog een keer proberen doet dan vaak wonderen.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:48 schreef Mahra het volgende:
[..]
Herkenbaar. Vaak geprobeerd haar te laten liggen en hopen dat ze vanzelf stopt met huilen, maar ze is een doorzetter en stopt niet met huilen. We maken er maar het beste van.
Ik kan 'm niet meer aanpassen, moet een MOD even doen. @MaJo?quote:Op zondag 1 mei 2022 13:08 schreef DjVero het volgende:
[..]
Larissa; 27 april.
Vraagje: hoe lang duurt die newborn-fase? Wanneer gaat ze echt dingen herkennen en zo?
Ik heb het idee dat ze vooralsnog alles alleen doet op voeding en slaapquote:Op zondag 1 mei 2022 13:17 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Ik kan 'm niet meer aanpassen, moet een MOD even doen. @:MaJo?
Oef, die newborn-fase ben ik weer een beetje kwijt, wij zitten nu in de flink brood bunkeren- en tijger-fase.
Ik weet van mijn dochter dat ze met vijf weken bewuste lachjes begon te laten zien. Maar het zicht wordt pas vanaf drie maanden echt goed, dus dan gaan ze volgens mij echt personen van iets verder weg herkennen. In het begin doen ze heel veel op geur.
Aangepastquote:Op zondag 1 mei 2022 13:17 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Ik kan 'm niet meer aanpassen, moet een MOD even doen. @:MaJo?
Oef, die newborn-fase ben ik weer een beetje kwijt, wij zitten nu in de flink brood bunkeren- en tijger-fase.
Ik weet van mijn dochter dat ze met vijf weken bewuste lachjes begon te laten zien. Maar het zicht wordt pas vanaf drie maanden echt goed, dus dan gaan ze volgens mij echt personen van iets verder weg herkennen. In het begin doen ze heel veel op geur.
De eerste 6 weken voelde voor mij wel echt als de newborn-fase. Slapen, voeden, luiers verschonen op repeat.quote:Op zondag 1 mei 2022 13:08 schreef DjVero het volgende:
[..]
Larissa; 27 april.
Vraagje: hoe lang duurt die newborn-fase? Wanneer gaat ze echt dingen herkennen en zo?
Qlaira is de ene, Zoely is de andere. De één (de eerste volgens mij) werkt met fases en bootst de natuurlijke schommelingen van een gewone cyclus na. Je hebt dan elke maand ook een menstruatie. De andere (tweede denk ik) die maakt ook gebruik van natuurlijke hormonen, maar is een twee-fase pil en kun je ook doorslikken als je dat (eens) zou willen.quote:Op woensdag 27 april 2022 22:00 schreef eponine het volgende:
Hier op 1 dag na vier weken na haar geboorte weer een cyclus, eerst eentje van 32 dagen, toen 24 en zit nu weer op dag 24 dus ben benieuwd wanneer het weer gaat komen. Maar geen borstvoeding en medicatie gekregen om stuwing te voorkomen, dus mijn lichaam werd direct weer gereset toen ze er was.
[..]
Je zou bijna denken dat ze zowat even oud zijn![]()
![]()
Kun je me iets vertellen over de pillen waar je over gelezen hebt, @:elamanilo? Uiteindelijk gaat man onder het mes maar tot die tijd moeten we wel wat natuurlijk. Gebruiken nu condooms, maar ugh
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |