abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 mei 2022 @ 16:43:09 #126
426379 elamanilo
elämänilo
pi_204608670
Hier slaapt ze overdag voornamelijk in de draagdoek of in bed maar dan blijf ik erbij liggen omdat ze anders meteen wakker wordt. Ze doet nu vaak nog korte slaapjes van 1 cyclus ca. 40 minuten, af en toe een dubbele. Ik merk wel al dat er een ritme begint te ontstaan naar 3 slapen overdag. Eentje in de ochtend, eentje begin middag en eentje later op de middag.

Ze was eerst 1 uur wakker tussen de slaapjes, dat wordt nu wat ruimer richting de 1,5 uur. En heel soms 2 uur omdat we dan nog aan het eten zijn bijv. Maar dan valt ze ook gerust gewoon op schoot al in slaap van vermoeidheid.

's Nachts ligt ze ook naast me in bed, want dan kan ik haar heel eenvoudig aanschuiven voor nachtvoedingen zonder dat ze wakker wordt en kan ik zelf vrijwel meteen ook weer verder slapen. ^O^ :Y)

Ik ben nooit bang geweest dat ik op iemand ga liggen, ik ben echt perfect afgestemd op m'n baby's/kinderen 's nachts (overdag ook). Ik word alleen wakker wanneer nodig en slaap door alle andere geluiden heen. En ik word dus al wakker voordat ze zelf wakker wordt, als ze honger heeft 's nachts. Enige nadeel is 's ochtends als ze dan wakker is, kan ik niet nog even doorsoezen omdat dat niet lukt met haar wakker geluidjes. Dus ook al is ze dan nog hartstikke tevreden, ik moet dan toch ook al wel echt wakker worden..
pi_204615214
Ik hoop dat mijn zoontje ook een makkelijke slaper wordt, met grote broer hebben we echt veel te stellen gehad. Hij slaapt voorlopig overdag alleen op mij (of papa), in de box lukt het heel soms, in bed hebben we nog niet geprobeerd. Maar goed, hij is pas 4 weken oud. De nachten gaan goed in de cosleeper *O*

Stats van het CB: 57 cm en 5,2 kilo :o Kleine papzak O+
En zijn wijnvlek is toch geen wijnvlek maar een hemangioom (?), dat is een vlek die eerst erger wordt en dan weer verdwijnt. Ze kunnen ook dik worden en dan doen ze pijn, dus ze willen het wel extra in de gaten houden.
pi_204615458
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 12:47 schreef B.ertha het volgende:
En zijn wijnvlek is toch geen wijnvlek maar een hemangioom (?), dat is een vlek die eerst erger wordt en dan weer verdwijnt. Ze kunnen ook dik worden en dan doen ze pijn, dus ze willen het wel extra in de gaten houden.
Ervaring: mijn oudste heeft ook een hemangioom. Ontstaan vlak na z’n geboorte, op z’n hoofd onder het haar. Werd steeds groter, was ook wat verdikt. In principe doen hemangiomen geen pijn, tenzij er een wondje in het hemangioom ontstaat (https://huidhuis.nl/aandoeningen/aardbeivlek/). Toen hij ongeveer 6 maanden was stopte het met groter worden.
In november wordt hij 4 en de plek is al een stuk lichter geworden qua kleur, dus goede hoop dat ie straks niet meer zichtbaar is.
pi_204615464
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 16:28 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Qlaira is de ene, Zoely is de andere. De één (de eerste volgens mij) werkt met fases en bootst de natuurlijke schommelingen van een gewone cyclus na. Je hebt dan elke maand ook een menstruatie. De andere (tweede denk ik) die maakt ook gebruik van natuurlijke hormonen, maar is een twee-fase pil en kun je ook doorslikken als je dat (eens) zou willen.

Mijn man wil ook onder het mes, maar dat doen we pas als we echt zeker weten dat we niet nog een babytje willen. Hij weet dat al best zeker, maar ik nog niet, dus hij wacht keurig op mij. Waarschijnlijk over een paar jaar pas.

In het verleden gebruikten we condooms en kende ik m'n cycli vrij goed (ik trackte mijn ovulatie met testen en we konden dus op bepaalde momenten ook zonder condoom vrijen). Maar toen hebben we een keer per ongeluk niet goed opgelet, dat werd een miskraam. En daarna dacht ik dat m'n cyclus weer oke was, maar toen heb ik ineens een keer een hele vroege ovulatie gehad, dat werd deze baby. Uiteraard namen we dat risico wel echt volledig bewust! Maar nu willen we toch nog net een tikje voorzichtiger zijn. 8-) En dus overweeg ik een pil.
Dank je voor de info, ik ga eens op onderzoek uit :s)
pi_204615551
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 13:14 schreef eponine het volgende:

[..]
Ervaring: mijn oudste heeft ook een hemangioom. Ontstaan vlak na z’n geboorte, op z’n hoofd onder het haar. Werd steeds groter, was ook wat verdikt. In principe doen hemangiomen geen pijn, tenzij er een wondje in het hemangioom ontstaat (https://huidhuis.nl/aandoeningen/aardbeivlek/). Toen hij ongeveer 6 maanden was stopte het met groter worden.
In november wordt hij 4 en de plek is al een stuk lichter geworden qua kleur, dus goede hoop dat ie straks niet meer zichtbaar is.
Thanks voor de ervaring ^O^
De vlek zit op een onzichtbare plek, onder zijn scrotum, dus ik maakte me eigenlijk heel weinig zorgen :+ Dus eigenlijk vooral jammer dat het nu toch iets is wat extra aandacht vereist.
pi_204616359
Das een flinke jongen @B.ertha wij hadden exact dezelfde stats met 8 weken :D
pi_204618536
Zo, Bertha! Wat een grote jongen. :D F. was 5360 bij de 3 maanden-afspraak, haha.
pi_204618593
Hier is het momenteel flink aanpoten. Mevrouw zit overduidelijk in haar sprong/slaapregressie, de eerste keer dat ik het zo duidelijk merk. Slapen is een drama (was het altijd al) en ze wordt nu 's nachts ook een paar keer huilend wakker. Dan maar weer aanleggen, want ze slaapt bijna nooit verder door handje vasthouden/aai over de bol. En als ik dan zelf ook in slaap val tijdens haar drinkmoment, ligt ze heel de nacht in ons bed. :')
Vorige week dus gestart met in eigen bed slapen overdag, denk ook dat het zo moeizaam is door alles waar ze nu doorheen gaat. Ze beweegt heel veel, pivotteert/tijgert heel de keuken door. Vanochtend moest ik haar uit het washok plukken, gelukkig staan alle wasmiddelen op schouderhoogte van ons.
Wij zitten nu op twee of drie moeizame slaapjes overdag. Als ze na 5:00 uur niet meer verder slaapt, bied ik drie slaapjes aan. Op een normale tijd wakker betekent twee slaapjes. Maar ze blijft korte slaapjes doen. Vaak is ze na een half uur/drie kwartier weer wakker. Ik kon vandaag ook echt niet weggaan, heb alle keren bij haar moeten liggen tot ze in slaap viel...
  FOK!fossiel dinsdag 3 mei 2022 @ 20:21:43 #134
1455 Keroppi
kool kikker
pi_204618887
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 19:51 schreef Komkommerschijfje het volgende:

Wij zitten nu op twee of drie moeizame slaapjes overdag. Als ze na 5:00 uur niet meer verder slaapt, bied ik drie slaapjes aan. Op een normale tijd wakker betekent twee slaapjes. Maar ze blijft korte slaapjes doen. Vaak is ze na een half uur/drie kwartier weer wakker. Ik kon vandaag ook echt niet weggaan, heb alle keren bij haar moeten liggen tot ze in slaap viel...
Gaat ze naar de opvang? En hoe slaapt ze daar? Bij ons zagen we ook voornamelijk 35 minuten slaapjes. Tenzij ze in de kinderwagen sliep, dan kon ze langer slapen. Maar ja, die bak begon te klein te worden...

Op de opvang echter zag ik veel langere slaapjes (anderhalf uur of meer) staan. Dus ik ben toen hun ritme gaan kopiëren (zag dat ze een wakkertijd van zo'n 3 uur aanhouden) en nu slaapt ze hier in bed ook langer :)
Chick on a mission
pi_204619090
Lastig zeg, komkommerschijfje. Slaapt ze na die eerste ronde niet weer in als je haar een beetje laat mopperen?
pi_204620645
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 13:24 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Thanks voor de ervaring ^O^
De vlek zit op een onzichtbare plek, onder zijn scrotum, dus ik maakte me eigenlijk heel weinig zorgen :+ Dus eigenlijk vooral jammer dat het nu toch iets is wat extra aandacht vereist.
Hier is er nooit extra aandacht aan gegeven door het cb/kinderarts nadat er gezegd werd wat het was toen ik ernaar vroeg. Als er een wondje op zou komen of als het toch ineens weer (veel) groter zou worden moesten we even aan de bel trekken… Ze kunnen er verder toch niks mee/aan doen als het verder geen last veroorzaakt.

@Komkommerschijfje: ik heb weleens gelezen dat het tijdens een slaapregressie niet de meest handige tijd is om nieuwe dingen met betrekking tot slapen te ‘leren’, zoals ineens in het eigen bedje slapen of in een andere kamer. Misschien dat even loslaten totdat de regressie voorbij is? Dat het hopelijk wat makkelijker wordt? De tip van @Keroppi over het ritme van de opvang kopiëren klinkt wel als een goede trouwens. Wij deden dat met de oudste op een bepaald moment ook, omdat het ook gewoon voor onszelf beter uitkwam op die manier en zodat hij een beetje een vast ritme zou houden. Plus ik vond het wel makkelijk dat ik zo kon ‘afkijken’ wat handig was qua tijden om hapjes te geven enzo, want daar zat ik nogal mee te stoeien in het begin :')

Ohh jongens, mijn baby is morgen gewoon alweer vier maanden O+ (en voor de stats: met de afspraak 5 weken geleden, toen ze 12 weken was; 5950 gram en 61 cm lang :+). Bij oudste begonnen we met 4,5 maand met vast voedsel omdat hij het eten zowat uit onze monden griste, maar deze dame heeft tot nu toe echt nul interesse in ons eten. Ze zit wel bij ons aan tafel maar vindt het veel gezelliger om te kletsen dan met eten bezig te zijn volgens mij :D
  dinsdag 3 mei 2022 @ 23:04:18 #137
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204620674
ik benieuwd wanneer onze nu driemaander uiteindelijk vaste voeding gaat eten. hij vind het nu al rete interessant en moet lachen als hij ons ziet eten of hoort kraken ofzo _O- . dus wie weet dat we deze keer rond vier maanden beginnen. Bij grote broer braaf tot zes maanden gewacht :P bij de tweede doen we maar wat haha
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_204621999
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 20:21 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Gaat ze naar de opvang? En hoe slaapt ze daar? Bij ons zagen we ook voornamelijk 35 minuten slaapjes. Tenzij ze in de kinderwagen sliep, dan kon ze langer slapen. Maar ja, die bak begon te klein te worden...

Op de opvang echter zag ik veel langere slaapjes (anderhalf uur of meer) staan. Dus ik ben toen hun ritme gaan kopiëren (zag dat ze een wakkertijd van zo'n 3 uur aanhouden) en nu slaapt ze hier in bed ook langer :)
Ja, twee dagen in de week naar de gastouder. Daar gaat ze mee in het ritme van de baby van 10,5 maand. Ze slaapt daar vaak twee keer een uur, maar daar gebeurt natuurlijk veel meer qua prikkels. Ik hanteer ook een langere wakkertijd, vooral 's ochtends moet ze echt een paar uur wakker zijn voordat ze echt moe wordt.
pi_204622005
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 20:39 schreef B.ertha het volgende:
Lastig zeg, komkommerschijfje. Slaapt ze na die eerste ronde niet weer in als je haar een beetje laat mopperen?
Toevallig gisteravond wel. Maar ik snap ook dat ze wat extra voeding wil, ze beweegt overdag zoveel nu. En ze eet nu meer vast voedsel, dus drinkt wat minder melk overdag zo langzamerhand. Dat wil ze dan 's avonds laat/'s nachts inhalen. Tot een paar weken geleden hadden we een late nachtvoeding/hele vroege ochtendvoeding en dat was het, dan sliep ze gewoon 9 uur achter elkaar. Dat halen we nu bij lange na niet.
pi_204622011
@eponine: ja, ik denk dat het niet helpt inderdaad. Maar om er nu weer mee te stoppen en haar in de draagzak te stoppen, zie ik niet zitten. Ik ga er wel gewoon bij liggen. 8-)
pi_204626054
Zo, ik heb mijn ouderschapsverlof officieel doorgegeven. Normaal gezien zou mijn verlof over 2 weken al eindigen maar ik begin 4 oktober pas weer :o
Morgen mijn eerste dag alleen thuis met baby en peuter. Help!
pi_204628514
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 23:04 schreef littledrummergirl het volgende:
ik benieuwd wanneer onze nu driemaander uiteindelijk vaste voeding gaat eten. hij vind het nu al rete interessant en moet lachen als hij ons ziet eten of hoort kraken ofzo _O- . dus wie weet dat we deze keer rond vier maanden beginnen. Bij grote broer braaf tot zes maanden gewacht :P bij de tweede doen we maar wat haha
Ik ben met J ook bij 4 maanden begonnen. Dat ging niet zo soepel haha
Maar nu is hij 7 maanden en al helemaal gewend aan volle bak avondeten. Hij eet 120 gram bij het avondeten
pi_204628571
Hier nog bijna geen avondeten, ze is dan gewoon te moe om dat soort eten te eten. Een halve boterham met beleg of banaan gaat goed, gisteren hadden we een potje wortel en dat at ze ook goed. Maar echt een gedeelte van een hele maaltijd, vind ik nog lastig. Doen jullie die vers ook of toch een potje? Ik heb het liefst dat ze wel vers eet en ook met het avondeten goed oefent met kauwen, maar een potje is toch wel wat makkelijker te geven voordat je zelf gaat koken...
pi_204628913
Wij hebben onze peuter ook wel potjes bonduelle gegeven (als ons eten te moeilijk was). Misschien is dat een idee? Dat is wel een echte wortel/boon etc. maar kant en klaar snotgaar.
pi_204629061
Of in de middag een zak geraspte wortels en een aardappel koken? Dan heb je ook meteen voor meerdere dagen. Wij gaven in het begin vaak meerdere dagen achter elkaar hetzelfde.

Wij zijn net thuis van een heerlijke vakantie! Helaas wel een zieke baby met ruim 40 graden koorts op de terugweg (8 uurtjes rijden).
pi_204629097
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 20:17 schreef B.ertha het volgende:
Wij hebben onze peuter ook wel potjes bonduelle gegeven (als ons eten te moeilijk was). Misschien is dat een idee? Dat is wel een echte wortel/boon etc. maar kant en klaar snotgaar.
Hebben we ook gedaan en nog steeds eet mijn 7 jarige dochter het graag. Altijd de sperzieboontjes :Y
pi_204630261
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 19:45 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier nog bijna geen avondeten, ze is dan gewoon te moe om dat soort eten te eten. Een halve boterham met beleg of banaan gaat goed, gisteren hadden we een potje wortel en dat at ze ook goed. Maar echt een gedeelte van een hele maaltijd, vind ik nog lastig. Doen jullie die vers ook of toch een potje? Ik heb het liefst dat ze wel vers eet en ook met het avondeten goed oefent met kauwen, maar een potje is toch wel wat makkelijker te geven voordat je zelf gaat koken...
J heeft nog nooit een potje gehad.
Ik heb telkens alles gekookt en vries het dan in als ijsblokjes. Ik prak alles redelijk glad maar het heeft toch meer structuur dan potjes. Zitten toch stukjes in. Hij kauwt actief bij het eten.
Binnenkort gaan we op vakantie en gaat hij voor het eerst potjes krijgen want dan zitten we ook deels in een hotel waar ik niet kan koken

J heeft tot nu toe gegeten:
- bloemkool
- broccoli
- wortel
- pompoen
- doperwten
- sperziebonen
- aardappel
- rijst
- kip
- vis (kabeljauw)
Daarnaast krijgt hij 1x per week pindakaas en 1x per week een half gekookt ei bij het avondeten.

Hij eet tegelijkertijd met ons aan tafel en drinkt daarna nog een flesje melk.

Volgende week krijgt hij gehakt, aardappel en iets groens. Moet de groente nog bedenken
pi_204630356
Ik ben nog niet met brood begonnen. Dat wilde ik na onze vakantie doen, dan is hij 8 maanden
pi_204630366
Wat goed! Dat halen wij echt niet. Ik zal morgen eens wat simpele groenten kopen en dan gewoon wat koken, net als aardappel en rijst en wat kip. Kun je gemalen aardappel, rijst en kip ook gewoon invriezen in een ijsblokjesvorm?
pi_204630394
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 22:21 schreef _Lily_ het volgende:
Ik ben nog niet met brood begonnen. Dat wilde ik na onze vakantie doen, dan is hij 8 maanden
F. eet nu ongeveer een maandje echt goed brood, sinds 7,5 maand dus. Daarvoor al wel hele mini-stukjes aangeboden, maar het plakte toen nog teveel aan haar verhemelte. Nu gaat het goed als je haar steeds een klein stukje geeft met wat boter en pindakaas of geprakte banaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')