Legoland is niet zo groot en in de meivakantie zijn de Denen volgens mij niet vrij. Dus dat zu prima kunnen, maar jeb hebt ook een dag nodig voor Lego House hequote:Op woensdag 6 april 2022 10:05 schreef MevrouwCactus het volgende:
Is 1 dag voor Legoland in Denemarken genoeg? Sjaak heeft een extra week vakantie in mei dus dat is de uitgelezen kans om daar naartoe te gaan, volgens mij.
Veel plezier! In de buurt is gaia ook leuk. En als je met mooi weer naar drie landen gaat, breng droog spul mee. Er is een waterspeeltuin.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:39 schreef lunapuella het volgende:
Ziet er uit als een mooi plan, @:exode!
Wij hebben net Landal Hoog Vaals geboekt voor de zomervakantie. Drielandenpunt om de hoek, dus met uitstapjes naar België en Duitsland voelt het zowaar bijna als een buitenlandvakantie.(ondertussen lonkt Kopenhagen ook maar dat moet volgend jaar dan maar ofzo).
Oh, dat is heel goed om te weten! Ik hoop in juli toch wel op mooi weer ja.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:09 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Veel plezier! In de buurt is gaia ook leuk. En als je met mooi weer naar drie landen gaat, breng droog spul mee. Er is een waterspeeltuin.
Ik zie dat ze, in de week dat wij willen gaan, op dinsdag en woensdag dicht zijn. Donderdag is Hemelvaartsdag dus hartstikke druk. Maandag redden we niet met de camper, dus het gaat nog even niet door.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:47 schreef exode het volgende:
[..]
Legoland is niet zo groot en in de meivakantie zijn de Denen volgens mij niet vrij. Dus dat zu prima kunnen, maar jeb hebt ook een dag nodig voor Lego House he
Dit ja. En heel veel natte doekjes en plastic zakjes (die je af kunt sluiten). Wij hadden een keer een kotszakje met een gat erin, dus toen ik het weg ging gooien in het toilet liet ik een heel spoor achterquote:Op woensdag 6 april 2022 14:23 schreef June. het volgende:
Neem extra kleding voor jezelf (en man) mee voor in het vliegtuig, niet alleen voor de baby. Babykots blijft zelden alleen op de baby zelf
Mag dit? Ik bedoel toen wij vlogen met dochter (toen ruim 1,5 dus wel net wat ouder maar nog zonder eigen stoel) lag zij tijdens de reis op mij te slapen maar voor de landing werd ingezet moest zij echt rechtop zittend op schoot. Ik mocht haar niet ‘hangend’ (in de extra gordel) op schoot. Dit ivm haar veiligheid als er iets gebeurd tijdens opstijgen of landing, met name voor de ruggengraat was dat.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:46 schreef Aure het volgende:
Baby aan de borst nemen met opstijgen en landen, dan doen de oortjes niet zo'n pijn.
Wij boekten begin februari via Buro Scanbrit en zelfs toen zaten een aantal locaties (aan de westkust) al helemaal vol. Echt, ik vond dat ik absurd vroeg was. Wij doen dus ook zuid en vooral midden Zweden, meestal basic kampeerhutten op campings. Uiteindelijk wel tevreden met ons reisplan.quote:Op donderdag 7 april 2022 10:42 schreef exode het volgende:
Onze Zweden planning loopt niet echt soepel, alles wat wij leuk vinden zit al vol.
We wachten nog op Buro Scanbrit op een reserveringsaanvraag voor Isaberg. We wilden dit jaar vooral in het Zuiden van Zweden blijven, maar wellicht wordt het toch het midden.
Wel superleuke dingen gezien voor volgend jaar, gaan we gewoon weer
In midden kan ik nog genoeg vinden, wij wilden ons dit keer op Smaland richten.quote:Op donderdag 7 april 2022 11:52 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Wij boekten begin februari via Buro Scanbrit en zelfs toen zaten een aantal locaties (aan de westkust) al helemaal vol. Echt, ik vond dat ik absurd vroeg was. Wij doen dus ook zuid en vooral midden Zweden, meestal basic kampeerhutten op campings. Uiteindelijk wel tevreden met ons reisplan.
Grofweg: oversteek rostock, via goteborg naar 1e camping (unnaryd), dan naar gälo (bij Stockholm, aan zee), dan de grote oversteek naar arvika e.o. (2 campings in merengebied) en dan via göteborg naar Denemarken voor de laatste stop bij legolandquote:Op donderdag 7 april 2022 11:54 schreef exode het volgende:
[..]
In midden kan ik nog genoeg vinden, wij wilden ons dit keer op Smaland richten.
Leuk hoor, hoe ziet jullie route eruit?
Dat klinkt leuk! Best wat kilometers ook of niet?quote:Op donderdag 7 april 2022 12:00 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Grofweg: oversteek rostock, via goteborg naar 1e camping (unnaryd), dan naar gälo (bij Stockholm, aan zee), dan de grote oversteek naar arvika e.o. (2 campings in merengebied) en dan via göteborg naar Denemarken voor de laatste stop bij legoland
Tot 1 jaar heb ik er geen problemen mee gehad in ieder geval. Toen we vlogen met Jip toen hij anderhalf was hebben we knijpfruitjes meegenomen.quote:Op donderdag 7 april 2022 09:58 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Mag dit? Ik bedoel toen wij vlogen met dochter (toen ruim 1,5 dus wel net wat ouder maar nog zonder eigen stoel) lag zij tijdens de reis op mij te slapen maar voor de landing werd ingezet moest zij echt rechtop zittend op schoot. Ik mocht haar niet ‘hangend’ (in de extra gordel) op schoot. Dit ivm haar veiligheid als er iets gebeurd tijdens opstijgen of landing, met name voor de ruggengraat was dat.
Dus vandaar dat ik het me afvraag of borstvoeding geven dan wel mag tijdens opstijgen en landen omdat je kindje dan ook niet naar voren zit.
Maar misschien heeft het ook wel met leeftijd te maken, dat kan natuurlijk.
@:mevrouwcactus wij hebben 1 dag legoland gedaan en was voor ons prima (net als dat we in nl 1 dag Walibi of 1 dag Efteling zouden doen). Maar ik denk wel dat we ons ook wel twee dagen zouden hebben vermaakt hoor.
Hopelijk kan je toch nog een dag plannen om de sluitingsdagen heen, want is op recht leuk!
Jep. Moge duidelijk zijn dat we dit gepland hebben toen de brandstofprijzen nog niet sky high warenquote:Op donderdag 7 april 2022 12:06 schreef exode het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk! Best wat kilometers ook of niet?
Mocht je naar Gaia willen, check socialdeal.com eens, daar staan nu kaarten op voor een leuke prijs, misschien dat die nog geldig zijn in de periode dat je in de buurt bent.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:39 schreef lunapuella het volgende:
Ziet er uit als een mooi plan, @:exode!
Wij hebben net Landal Hoog Vaals geboekt voor de zomervakantie. Drielandenpunt om de hoek, dus met uitstapjes naar België en Duitsland voelt het zowaar bijna als een buitenlandvakantie.(ondertussen lonkt Kopenhagen ook maar dat moet volgend jaar dan maar ofzo).
Al die dierentuinen krijg je overal korting voor, geloof ik. ING Rentepunten, Jumbo Dagje Uit actie, social deals... Ik vind wel korting tegen die tijd in elk geval.quote:Op vrijdag 8 april 2022 08:49 schreef Ynske het volgende:
[..]
Mocht je naar Gaia willen, check socialdeal.com eens, daar staan nu kaarten op voor een leuke prijs, misschien dat die nog geldig zijn in de periode dat je in de buurt bent.
En alles geannuleerd en de boot verzet naar 2023. Dat kon gelukkig allemaal kosteloos.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:38 schreef exode het volgende:
Nou de eerste 8 nachten van Zweden zijn geboekt.
De eerste nachten Goteburg blijven gewoon staan en daarna gaan we 5 nachten naar Tjorn waar we slapen op een boerderij www.lekander.nu
Komend weekend maar eens kijken waar we daarna heengaan. Twijfelen over wat Noordelijker, naar een huisje naast Camping Radastrand of toch meteen door naar Vimmerby en daar in de omgeving.
Boek een babystoel bij je huurmaatschappij als je die niet zelf al meeneemt.quote:Op woensdag 6 april 2022 13:36 schreef _Lily_ het volgende:
Wij gaan binnenkort voor het eerst vliegen met onze baby die dan 8 maanden oud is.
Naar Griekenland
Chill vakantie waarbij we ip niks doen. We hebben wel een huurauto
Hebben jullie tips wat mee te nemen en wat echt niet mbt vervoer, slapen etc?
Ervaringen met baby in huurauto? Hoe baby vervoeren op de luchthaven?
Hij krijgt btw volledig borstvoeding en eet fruit en groente
Oh dat lijkt me ook wel eens lekker voor een keer. Normaal zijn we meer van de actievere vakanties, maar straks met baby en peuter lijkt me dit heerlijk. We gaan sowieso past lastminute boeken. Iets om te onthouden.quote:Op dinsdag 12 april 2022 15:50 schreef arvensis het volgende:
Wij hebben ook eindelijk geboekt. We wilden het dit jaar niet, maar komen toch weer uit bij Turkije.Fethiye.
![]()
Ultra all inclusive, zon, zee, strand en lekker niks moeten. Heerlijk!
Wij hebben alleen maar zulke vakanties. Een caravan of kamping is niks voor ons.quote:Op dinsdag 12 april 2022 16:42 schreef June. het volgende:
[..]
Oh dat lijkt me ook wel eens lekker voor een keer. Normaal zijn we meer van de actievere vakanties, maar straks met baby en peuter lijkt me dit heerlijk. We gaan sowieso past lastminute boeken. Iets om te onthouden.
Draagzak! Anders sta je met je koffers en handbagage terwijl je achter je dreumes aan moet. Heel vervelend.quote:Op dinsdag 12 april 2022 16:59 schreef Smart_ass het volgende:
Ultra all inclusive icm zon, zee en strand klinkt me echt heel goed in de oren nu.
Wij vliegen volgende maand met dreumes van anderhalf. Heenvlucht is een nachtvlucht van zo’n 9u. Iemand tips (mbt slapen)? Ze heeft geen eigen stoel (ja dat zou ook mijn voorkeur hebben gehad, maar niet voor ruim ¤1000). Ik heb geen idee of ze een beetje kan slapen op vriend en mij, ze slaapt eigenlijk nooit ergens anders dan in haar bed.
Terugvlucht is gewoon overdag van bijna 10u. Tips qua dingen die we zeker niet moeten vergeten? Nu ik dit zo typ merk ik alweer hoe erg ik hier tegenop kijk![]()
.
Toen wij met onze anderhalfjarige (en een vierjarige) naar Australië vlogen, hadden we om een wieg gevraagd in het vliegtuig. Het was een beetje proppen, want ze was er eigenlijk al wat te groot voor, maar het was heel fijn om een bedje voor haar te hebben. Alleen al omdat je dan op de voorste rij zit en dus veel meer beenruimte hebt.quote:Op dinsdag 12 april 2022 16:59 schreef Smart_ass het volgende:
Ultra all inclusive icm zon, zee en strand klinkt me echt heel goed in de oren nu.
Wij vliegen volgende maand met dreumes van anderhalf. Heenvlucht is een nachtvlucht van zo’n 9u. Iemand tips (mbt slapen)? Ze heeft geen eigen stoel (ja dat zou ook mijn voorkeur hebben gehad, maar niet voor ruim ¤1000). Ik heb geen idee of ze een beetje kan slapen op vriend en mij, ze slaapt eigenlijk nooit ergens anders dan in haar bed.
Terugvlucht is gewoon overdag van bijna 10u. Tips qua dingen die we zeker niet moeten vergeten? Nu ik dit zo typ merk ik alweer hoe erg ik hier tegenop kijk![]()
.
En in de huurauto? Huurden jullie er een babystoel bij voor in de auto?quote:Op dinsdag 12 april 2022 15:48 schreef arvensis het volgende:
[..]
Boek een babystoel bij je huurmaatschappij als je die niet zelf al meeneemt.
En verder zijn de meeste tips al gegeven. Lekker aan de borst bij het opstijgen en landen en tussendoor ook. Neem een setje extra kleding mee voor de kleine maar ook een shirt voor jezelf en partner. Mijn man werd de laatste keer ondergekotst door Zielie.
En neem ook een speeltje en voldoende fruit mee in je handbagage.
Ja, dat staat boven in m’n comment, toch?quote:Op dinsdag 12 april 2022 21:31 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
En in de huurauto? Huurden jullie er een babystoel bij voor in de auto?
Want je neemt geen maxi cosi ofzo mee hè
Ow lol overheen gelezenquote:Op dinsdag 12 april 2022 21:38 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ja, dat staat boven in m’n comment, toch?
Wij huren ook kinderstoelen wanneer we een auto huren.
Juul was 2 en die vond het geweldig.quote:Op vrijdag 22 april 2022 16:06 schreef Bottoms_up het volgende:
Vanaf welke leeftijd is farmcamps leuk? Wij willen misschien een weekendje doen maar ik twijfel nog een beetje of het niet net te vroeg is voor onze 2.5 jarige.
Ja en Landal Lommerbergen. Wij zijn recent in Lommerbergen geweest. Huisjes zijn opgeknapt, maar wel erg klein vond ik dus ik zou dan zeker gaan voor een huis met meer personen dan met hoeveel je bent. Ze hebben best een hele grote buitenspeeltuin en activiteiten voor oudere kids. Qua eten is de keus matig. Het zwembad is wel tof, maar niet heel erg groot. Kan me zomaar voorstellen dat het er erg druk kan worden als alles vol zit.quote:Op dinsdag 26 april 2022 06:45 schreef Tink89 het volgende:
Landal heeft ook een paar parken die eerst van CP waren (iig vennebos).
Openluchtmuseum?quote:Op woensdag 18 mei 2022 18:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
We hebben maandag thuis allemaal een dagje vrij, dus willen we graag iets leuks doen. Bijvoorbeeld het Archeon (op maandag dicht), Oertijdmuseum (op maandag dicht), prehistorisch dorp (op maandag dicht). Heeft iemand een tip voor ons waar we op maandag wel terecht kunnen?
Ik ben laatst met de kinderen naar het openluchtmuseum geweest en vond het echt tegenvallen. Buiten de weekenden staat er niemand om ergens uitleg bij te geven en loop je basically langs oude huizen en verder niks. De speeltuin was voor de helft afgesloten vanwege onderhoud. De tram was het enige leuke. Het is dat we een Museumkaart hebben, anders zou ik het de toegangsprijs echt niet waard vindenquote:
Bokrijk!quote:Op woensdag 18 mei 2022 18:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
We hebben maandag thuis allemaal een dagje vrij, dus willen we graag iets leuks doen. Bijvoorbeeld het Archeon (op maandag dicht), Oertijdmuseum (op maandag dicht), prehistorisch dorp (op maandag dicht). Heeft iemand een tip voor ons waar we op maandag wel terecht kunnen?
Hoeft niet, maar Sjaak vindt dat soort dingen super leuk dus het heeft mijn voorkeur. Een dagje Burgers Zoo ofzo vind ik ook wel leuk. Dus zoiets is het alternatief. Maar in Frankrijk wilde hij ook ineens kastelen bezoeken en cultuur zien, en een prehistorisch museum inquote:Op woensdag 18 mei 2022 21:25 schreef SQ het volgende:
Moet het een museum zijn? Want dan ga je bot vangen op maandag, vrees ik.
Daar is het museumstuk ook van gesloten op maandag.quote:Op woensdag 18 mei 2022 21:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
Bokrijk!
https://bokrijk.be/nl/openingsuren
Wij zaten in Novotel Orleans Sud en dat was prima. Oa met buitenzwembad. Ze hebben speciale aanbiedingen voor gezinnen die 2 kamers willen.quote:Op woensdag 18 mei 2022 22:02 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben op zoek naar een hotel voor een overnachting op weg naar Zuid-Frankrijk. Tussen Parijs en Orléans in, dicht bij de snelweg. Moet wel twee aparte kamers hebben, dus of een aparthotel of een twee kamers naast elkaar met een tussendeur. Iemand een gouden tip?
Moeten het twee kamers zijn, of kan een vierpersoonskamer ook? En hoeveel wil je de volgende dag maximaal nog rijden?quote:Op woensdag 18 mei 2022 22:02 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben op zoek naar een hotel voor een overnachting op weg naar Zuid-Frankrijk. Tussen Parijs en Orléans in, dicht bij de snelweg. Moet wel twee aparte kamers hebben, dus of een aparthotel of een twee kamers naast elkaar met een tussendeur. Iemand een gouden tip?
Die had ik ook op het oog, helaas is die niet meer beschikbaar op onze dag.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:09 schreef exode het volgende:
[..]
Wij zaten in Novotel Orleans Sud en dat was prima. Oa met buitenzwembad. Ze hebben speciale aanbiedingen voor gezinnen die 2 kamers willen.
Maar dat is net niet tussen Parijs en Orleans in.
2 kamers, aangezien we niet om 8 uur willen gaan slapen met de kinderen.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Moeten het twee kamers zijn, of kan een vierpersoonskamer ook? En hoeveel wil je de volgende dag maximaal nog rijden?
Ik zou lekker Orleans voorbijgaan, je gaat de A20 op toch? Na Orleans wordt het lekker 'rustig'.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:24 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Die had ik ook op het oog, helaas is die niet meer beschikbaar op onze dag.
[..]
2 kamers, aangezien we niet om 8 uur willen gaan slapen met de kinderen.![]()
We willen max 8 uur onderweg zijn (incl pauzes) en sowieso voorbij Parijs dus dan kom je uit tussen Parijs en Orléans, we rijden overigens zuidelijk richting Toulouse.
A20 inderdaad. Maar vanaf Limoges is het 2 uur rijden naar onze eindbestemming, dan vind ik een overnachting niet echt de moeite waard.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:29 schreef exode het volgende:
[..]
Ik zou lekker Orleans voorbijgaan, je gaat de A20 op toch? Na Orleans wordt het lekker 'rustig'.
Wij hebben ook wel eens bij Limoges geslapen, daar heb je ook aardig wat keuze. Ik weet niet meer hoe lang we daarover hadden gedaan, het ligt natuurlijk ook aan de dag dat je rijdt. Hopelijk geen zwarte zaterdag.
Dat was het voor ons ook vanaf Limoges. Maar we gingen kamperen en we wilden in de ochtend aankomen.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:40 schreef Mariposas het volgende:
[..]
A20 inderdaad. Maar vanaf Limoges is het 2 uur rijden naar onze eindbestemming, dan vind ik een overnachting niet echt de moeite waard.Buiten dat wil mijn man echt max 8 uur onderweg zijn op 1 dag (als het aan mij lag reden we het gewoon in 1 keer).
2 jaar geleden hebben we overnacht bij Residhome Paris-Evry, dat was perfect maar dat ligt nu niet op de route.
denk dat je buiten schoolvakanties sowieso kans maakt om veel zelf te moeten entertainen. tenzij het bijv nog schoolvakantie is in Frankrijk.quote:Op woensdag 1 juni 2022 16:09 schreef Yankee het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met huttopia en dan meer specifiek Zuid-Frankrijk eind augustus begin september? Tegen die tijd is onze dochter drie en een camping met een redelijke kans op vriendjes en vriendinnetjes om mee te spelen zou wel leuk zijn. Nu in Toscane op vakantie, in zo’n glamping tent. Super fijn, maar ze moet zich hier zelf vermaken of wij moeten voor het entertainment zorgen
Veel campings gaan half september dicht en bouwen dat in de weken er voor al af. Let daar even goed op. Wij hebben wel op plekken gezeten waar het restaurant etc al dicht was. Dat helpt niet mee qua aantal gasten nog zeg maar.quote:Op woensdag 1 juni 2022 16:09 schreef Yankee het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met huttopia en dan meer specifiek Zuid-Frankrijk eind augustus begin september? Tegen die tijd is onze dochter drie en een camping met een redelijke kans op vriendjes en vriendinnetjes om mee te spelen zou wel leuk zijn. Nu in Toscane op vakantie, in zo’n glamping tent. Super fijn, maar ze moet zich hier zelf vermaken of wij moeten voor het entertainment zorgen
Als je hoopt op andere kinderen op de camping zou ik kiezen voor de Cote d'Azur. Daar was het eind augustus het drukst van alle warme gebieden waar we geweest zijn rondom de middellandse zee.quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:40 schreef Yankee het volgende:
Dat zijn inderdaad terechte punten. Afgelopen twee jaar zijn we naar Toscane / Umbrië gegaan in dezelfde periode, daar was het, zeker aan de kust, nog druk genoeg.
Wat we zoeken is een safaritent o.I.d. in een gebied waar het tegen die tijd nog lekker weer is. Bij voorkeur geen mega camping en die tenten moeten niet boven op elkaar staan. Dus als iemand van jullie nog briljante tips heeft kom maar door
Je hebt best wel wat campings (vooral van Nederlandse eigenaren) die net buiten de schoolvakanties speciale baby en peuterweken hebben. Daar zou ik voor gaan. Meer kans op andere kinderen. Onze favo Franse camping doet dat ook: Escaliers de la Combe.quote:Op woensdag 1 juni 2022 16:09 schreef Yankee het volgende:
Zo ongeveer alles wat je zelf ook leuk zou vinden, alleen dan gaat er een kind mee? Op die leeftijd vinden ze bijna alles nog prima. Wij gingen naar Griekenland toen Kuiken die leeftijd had, lekker zonnen, wandelen en zwemmen.quote:Op zondag 12 juni 2022 13:12 schreef _Lily_ het volgende:
Wat zijn leuke vakanties met een kind van 1,5 jaar oud?
We zijn al aan het oriënteren op volgend jaar haha
Persoonlijke voorkeur: vakantie in een huisje of appartement, geen hotel. Kinderen van anderhalf slapen nog vrij veel. Wij zijn zelf met een bijna 1-jarige naar Spanje gegaan, huisje met eigen zwembad en natuurlijk een huurauto. Tops: vrijheid, lekker in het zwembad liggen terwijl je kind slaapt, in de avond samen borrelen op de veranda terwijl kind slaapt. Minpuntje: Spanje. Je kunt daar dus niet uit eten met een kind van die leeftijd want alle restaurants beginnen pas om 21:00 ofzo. Wij hebben de hele vakantie ge-bbqt bij ons huisjequote:Op zondag 12 juni 2022 13:12 schreef _Lily_ het volgende:
Ik was rond de leeftijd in de Allgäu en vond het super. Appartementje (zie SQ's argumenten), niet idioot ver rijden. Het landschap is mooi glooiend en groen en er zijn ontzettend veel activiteiten voor kinderen (korte wandelingen, kabelbanen, veel speeltuinen, meertjes) die allemaal niet ontzettend ver weg zijn zodat je prima de dag kan indelen in ochtendactiviteit - slaapje - middagactiviteit. En genoeg kindvriendelijke restaurants. We zaten een keer in Wertach en een keer in Pfronten. Het is echt mijn lievelingsregio voor dreumesen en peuters.quote:Op zondag 12 juni 2022 13:12 schreef _Lily_ het volgende:
Wat je ook doet, neem een draagzak mee. De draagzak is bij ons iedere vakantie een van de meest gebruikte items, vooral omdat lang niet alles goed te doen is met een wandelwagen of buggy.quote:Op zondag 12 juni 2022 13:12 schreef _Lily_ het volgende:
Vouwwagenquote:Op zondag 12 juni 2022 17:42 schreef Burdie het volgende:
Kamperen vind ik op papier echt idyllisch klinken, maar in realiteit een regelrechte hel. Ik snap ook niet hoe je alles mee krijgt in de auto, en wij hebben geen kleine auto
.
Ja! Hier!quote:Op zondag 12 juni 2022 14:58 schreef Zoev het volgende:
Ik ga over een paar weken naar Landal het Vennenbos in Hapert.
Iemand ervaringen met dit park?
Toen Kevin 1,5 jaar was zijn we met een camper door Florida getrokkenquote:Op zondag 12 juni 2022 13:12 schreef _Lily_ het volgende:
Gaaf hier ga ik me in verdiepenquote:Op zondag 12 juni 2022 14:08 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik was rond de leeftijd in de Allgäu en vond het super. Appartementje (zie SQ's argumenten), niet idioot ver rijden. Het landschap is mooi glooiend en groen en er zijn ontzettend veel activiteiten voor kinderen (korte wandelingen, kabelbanen, veel speeltuinen, meertjes) die allemaal niet ontzettend ver weg zijn zodat je prima de dag kan indelen in ochtendactiviteit - slaapje - middagactiviteit. En genoeg kindvriendelijke restaurants. We zaten een keer in Wertach en een keer in Pfronten. Het is echt mijn lievelingsregio voor dreumesen en peuters.
Dit ja. We zijn vandaag teruggevlogen met J van vakantie en zowel op de heenreis als de terugreis kwam de buggy niet terug bij de gate maar bij de gewone bagage (terwijl we hem wel bij de gate hadden ingeleverd). Had gelukkig mijn draagzak bij me, die moet altijd in de handbagage.quote:Op zondag 12 juni 2022 15:02 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wat je ook doet, neem een draagzak mee. De draagzak is bij ons iedere vakantie een van de meest gebruikte items, vooral omdat lang niet alles goed te doen is met een wandelwagen of buggy.
Ooooh gaaf! Daar wilden wij ook deze zomer heen maar onze zoektocht was zo dramatisch dat we volgend jaar gaan.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:22 schreef Jagärtrut het volgende:
Sowieso veel coole dingen voor/met kinderen in Berlijn, Luna!
Wij gaan in de zomer naar Zweden (Zuid-Zweden). Heeft iemand aanraders voor campings?
Je mag hier altijd eea komen lenen he... wij gaan nog buiten de schoolvakanties ;-) We hebben oa outwell fremont stoelen gekochtquote:Op maandag 13 juni 2022 10:13 schreef SQ het volgende:
Ik ging nog eens even kijken naar het prijsverschil tussen een vouwwagen en een (luxe) tent maar mijn bek viel er van open. Mijn behoefte aan een vouwwagen is ineens flink minder
Aanhangwagen hebben we namelijk al, dus dan zouden we gewoon alles op de aanhanger kunnen pleuren net als Tink89. Nooit bij stilgestaan. En de meeste kampeerartikelen hebben we ook al in huis vanwege scouting. Hoeven we naast de tent alleen nog een klein koelkastje, een kookstelletje en een opklaptafel te kopen.
Thanks voor dit verrassende inzicht
Ik kom tzt vast nog bij je terug voor tips.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:22 schreef Jagärtrut het volgende:
Sowieso veel coole dingen voor/met kinderen in Berlijn, Luna!
Berlijn met kinderen is zo tof!quote:Op maandag 13 juni 2022 10:21 schreef lunapuella het volgende:
Zo leer je nog eens wat @:SQ
Wij doen deze zomer dus weer een Landalhuisje, maar ik was dit weekend in Berlijn en denk dat ik toch ga proberen daar volgend jaar met de jongens naartoe te gaan. De gigantische dinosaurus-skeletten en de vele opgezette dieren in het Natuurkundig Museum vinden ze vast prachtig!
Ja, dat heb ik dus ook gezienquote:Op maandag 13 juni 2022 12:08 schreef Mariposas het volgende:
Oh ik probeer mijn man te overtuigen een tent te kopen. Ik vind stacaravans/chalets in Frankrijk zelfs tegenwoordig bespottelijk qua prijs. Voor het bedrag wat we nu kwijt zijn voor de vakantie kan je echt een heel degelijke te t kopen.
Ik weet niet of je helemaal geen ervaring hebt met kamperen, maar zou het dan eerst eens proberen met een kant en klare tent (glamping). Dat is net een tussenstap! Wij hebben dat twee keer gedaan en dat beviel heel goed. Alleen mijn man houdt niet van gedoe rondom het opzetten en afbreken van een tent, daar zit het ‘m eigenlijk in.quote:Op maandag 13 juni 2022 13:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik dus ook gezien
Het ligt ook niet aan mijn man hoor. Ik vind zelf het beeld van kamperen in een tent met 3 kinderen waarvan 1 nog heel klein gewoon vrij huiveringwekkend... hopelijk voel ik me volgend jaar wel klaar
Ik zelf heel veel ervaring, mijn man nauwelijks. Tenten opzetten vind ik juist leukquote:Op maandag 13 juni 2022 14:52 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik weet niet of je helemaal geen ervaring hebt met kamperen, maar zou het dan eerst eens proberen met een kant en klare tent (glamping). Dat is net een tussenstap! Wij hebben dat twee keer gedaan en dat beviel heel goed. Alleen mijn man houdt niet van gedoe rondom het opzetten en afbreken van een tent, daar zit het ‘m eigenlijk in.
Ehhh, misschien glamp ik verkeerd, maar in onze gewone tent zit geen keuken, badkamer met bad, loungebank, vaste keuken, airco, verwarming en echte bedden. Tent opzetten vind ik niet het enige verschilquote:Op maandag 13 juni 2022 14:52 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik weet niet of je helemaal geen ervaring hebt met kamperen, maar zou het dan eerst eens proberen met een kant en klare tent (glamping). Dat is net een tussenstap! Wij hebben dat twee keer gedaan en dat beviel heel goed. Alleen mijn man houdt niet van gedoe rondom het opzetten en afbreken van een tent, daar zit het ‘m eigenlijk in.
Er zit wel verschil in glamping, vaak worden die kant-en-klare (safari)tenten glamping genoemd. Maar die heb je van heel basic tot luxe. Wij hebben altijd basic gehad. Nooit met badkamer, airco of verwarming etc. Het enige wat wij aan luxe hadden is een bed. Maar daarom noem ik het ook een tussenstap tussen chalet en kamperen (met eigen tent). Ik bedoel, als je dat al niets vindt hoef je aan die eigen tent niet te beginnen.quote:Op maandag 13 juni 2022 15:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ehhh, misschien glamp ik verkeerd, maar in onze gewone tent zit geen keuken, badkamer met bad, loungebank, vaste keuken, airco, verwarming en echte bedden. Tent opzetten vind ik niet het enige verschil?
Sorry voor het meelezen, maar besef wel dat we geen afsluitbaar bagagewagentje hebben maar een 2 asser waar je 2ton op kan vervoerenquote:Op maandag 13 juni 2022 10:13 schreef SQ het volgende:
Ik ging nog eens even kijken naar het prijsverschil tussen een vouwwagen en een (luxe) tent maar mijn bek viel er van open. Mijn behoefte aan een vouwwagen is ineens flink minder
Aanhangwagen hebben we namelijk al, dus dan zouden we gewoon alles op de aanhanger kunnen pleuren net als Tink89. Nooit bij stilgestaan. En de meeste kampeerartikelen hebben we ook al in huis vanwege scouting. Hoeven we naast de tent alleen nog een klein koelkastje, een kookstelletje en een opklaptafel te kopen.
Tuurlijk, maar dat past best naast een tent toch. Ik denk dat een caravan uitdagender isquote:Op maandag 13 juni 2022 16:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Sorry voor het meelezen, maar besef wel dat we geen afsluitbaar bagagewagentje hebben maar een 2 asser waar je 2ton op kan vervoeren. Voordeel is wel dat als het regent, je de tent op de aanhangwagen kan zetten
.
Ook nog!quote:Op maandag 13 juni 2022 16:28 schreef Elleska het volgende:
Eenmaal uitgeladen heb je de aanhanger niet meer nodig dus die kan je ook op de parkeerplaats stallen ipv naast de tent.
Op de website van Holtkamper beland?quote:Op maandag 13 juni 2022 10:13 schreef SQ het volgende:
Hoezo?quote:Op maandag 13 juni 2022 17:55 schreef Hupje het volgende:
Kind heeft dit weekend in de tuin gekampeerd in een (geleende) tent. Dan ben ik al weer genezen van het kampeer-idee
Mijn schoonzus had een vouwwagen met in de voortent onder tentjes ruimte zat voor veel kinderen. Wij hebben zelf een camperquote:Op maandag 13 juni 2022 17:16 schreef SQ het volgende:
Oh nee, niet naar specifieke merken gezocht, wel op specifieke grootte omdat wij net 1 kind te veel hebben voor de standaard uitvoeringen. Dan wordt het al heel snel heel duur
Ik ook niet.quote:Op maandag 13 juni 2022 21:06 schreef Hupje het volgende:
[..]
Gedoe![]()
(Ik ben ook niet van kind af aan gewend om te kamperen, dat zal vast ook niet helpen)
Sneller en makkelijker opzetten, gewone bedden ipv luchtbedden, er zit een "keukenblokje" bij, makkelijker met elektra, ze zijn vaak ruim en je kunt je bagage er in vervoerenquote:Op maandag 13 juni 2022 23:27 schreef MaJo het volgende:
Ik weet eigenlijk nooit zo goed wat nou precies een vouwwagen isgewoon een aanhanger met een tent erop die je dan helemaal uitvouwt en de aanhanger is daar dan onderdeel van? Wat is het voordeel ten opzichte van een gewone tent?
Prehistorisch dorp is niet zo heel groot, vond het daar wel weer leuk dat er wat meer interactie is dan bij bv het veel grotere open lucht museum.quote:Op woensdag 18 mei 2022 18:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
En sommige hebben gekke opties als een bed die je kan opklappen naar een bank. Zoals bij onsquote:Op dinsdag 14 juni 2022 07:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Sneller en makkelijker opzetten, gewone bedden ipv luchtbedden, er zit een "keukenblokje" bij, makkelijker met elektra, ze zijn vaak ruim en je kunt je bagage er in vervoeren
Nee, ik vind luchtbedden helemaal niks. Kamperen ook niet. Geef mij maar gewoon een net hotel met een net hotelbed.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:11 schreef Tink89 het volgende:
Ik lees hier btw luchtbedden. Slapen jullie daar ook echt op dan? Ik heb een kwalitatief fantastische zelfopblazende mat, want een luchtbed is zooooo koud. Brrrrt!
Mijn peuter kotste vannacht vier keer. M'n man ook. Duimen jullie effe dat we hier voor maandag doorheen zijn?
Nice! Ze zitten wel steeds volgeboekt, dus ik ga het in de gaten houden.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 14:20 schreef Jentin het volgende:
Badhotel Rockanje is inderdaad leuk, zeg ik als former local in dat gebiedPrima eten en de omgeving is mooi. Heerlijk wandelen in de duinen en langs het strand. Je kan van daaruit ook een uitstapje maken naar Den Briel (ijsje eten bij Chez André en terrasje pakken bij De Hoofdwacht). Pannenkoeken eten in Vierpolders bij 't Klokshuys, met een leuke speeltuin, een blotevoetenpad en een landwinkel. En bezoek History Land in Hellevoetsluis: museum met dino's en Mig's en helikopters én een toffe waterspeeltuin buiten.
Edit: duidelijk tips voor mét kinderen en niet voor de romantic getaway
Opzetten/afbreken met regen doen wij liever niet, maar een eerste nacht met regen is echt geen probleem. Tenzij je tent niet waterdicht blijkt natuurlijkquote:Op dinsdag 14 juni 2022 16:43 schreef Tink89 het volgende:
Oh crap, ik zie net de weersvoorspelling. 21 mm regen in onze eerste nacht. Ik denk dat we misschien maar een dagje later weg gaan. Of denken jullie dat ik me onnodig druk maak?
Dat valt toch niet allemaal in 12 seconden uit de luchtquote:Op dinsdag 14 juni 2022 17:36 schreef Tink89 het volgende:
Maar 21 mm? Drijven we niet weg dan? We hebben geen kuipzeil, alleen een los grondzeil. Slaapcabines hebben wel vast zeil.
Dit!quote:Op maandag 13 juni 2022 23:27 schreef MaJo het volgende:
Ik weet eigenlijk nooit zo goed wat nou precies een vouwwagen isgewoon een aanhanger met een tent erop die je dan helemaal uitvouwt en de aanhanger is daar dan onderdeel van? Wat is het voordeel ten opzichte van een gewone tent?
Ligt aan het model van je vouwwagen. Die van mijn ouders had er 1 die je nog eens half weg kon klappen, als een kookschiereilandquote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:10 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit!![]()
Door dat "keukenblokje" van @:SQ toch eens gaan googlen, want daar kon ik me al helemaal niks bij voorstellen. Maar dat zit dus kennelijk aan het voeteneinde:
[ afbeelding ]
Komt vast goed! We horen graag je bevindingen. Veel plezierquote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:08 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor de relativeringik vind dit doodeng, de eerste keer kamperen (muv festivals) en dan meteen met kinderen.
Als er iemand zin heeft in een minimeet in de buurt van Zwolle ergens tussen 20e en 4e btw: je bent welkom!
Je hebt ook losse die zet je dan buiten of in de voortent.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:10 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit!![]()
Door dat "keukenblokje" van @:SQ toch eens gaan googlen, want daar kon ik me al helemaal niks bij voorstellen. Maar dat zit dus kennelijk aan het voeteneinde:
[ afbeelding ]
Ik leg altijd een deken onder het luchtbed en dan met de slaapzakken eropquote:Op dinsdag 14 juni 2022 10:11 schreef Tink89 het volgende:
Ik lees hier btw luchtbedden. Slapen jullie daar ook echt op dan? Ik heb een kwalitatief fantastische zelfopblazende mat, want een luchtbed is zooooo koud. Brrrrt!
Mijn peuter kotste vannacht vier keer. M'n man ook. Duimen jullie effe dat we hier voor maandag doorheen zijn?
Welke mat heb je nu? Wij hebben van ons kamperen nog een exped liggen, die is echt heel fijn. Is er in 10 cm dikte.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 07:37 schreef Tink89 het volgende:
De tent is nog droog. Ik herhaal: de tent is nog droog.
Kssst fokwet, scheer je weg!
En na twee verschrikkelijke nachten met een baby met luieruitslag tot bloedens toe, slapen we nu al twee nachten best goed. 1-2 keer eruit is iig niet slechter dan thuis![]()
Vandaag wel even shoppen, want ondanks mijn heel fijne mat begint mijn rug het op te geven. Even op zoek naar iets anders dus.
Met stokken, voortent en bagage kom je gevaarlijk snel boven het max gewicht van een vouwwagen. Even wegen voor je vertrekt is wel verstandigquote:Op dinsdag 14 juni 2022 21:42 schreef Nolita het volgende:
Beterschap tink, meestal gaat een buikgriep snel voorbij gelukkig!
En gewoon gaan als er geen noodweer wordt voorspeld. Regen hoort ook bij kamperen.![]()
Team vouwwagen, of officieel tent trailer hier. Bij een vouwwagen zit de tent in de wagen geklapt, bij ons ligt de tent er bovenop en klappen we die ervan. Hierdoor hebben we de volledige aanhangwagen vrij voor alle spullen en hebben we alleen wat we tijdens het rijden nodig hebben in de auto liggen.
Ik denk dat wij dezelfde hebben van ons tentkamperen, 2persoons, echt de hemel tov ons luchtbed van Intex dat we eerst hadden.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 08:03 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Welke mat heb je nu? Wij hebben van ons kamperen nog een exped liggen, die is echt heel fijn. Is er in 10 cm dikte.
Scheelt dat wij geen voortent hebben en de 3 stokken van de luifel zijn van bamboo. Verder alles lichtgewicht, maar is zeker iets dat je in de gaten moet houden ja.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 08:11 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Met stokken, voortent en bagage kom je gevaarlijk snel boven het max gewicht van een vouwwagen. Even wegen voor je vertrekt is wel verstandig
https://www.baxrecreaties(...)0-rood-slaapmat.htmlquote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:35 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb een vaude mat. Heel chill, ook goed te controleren qua zachtheid enzo. En supercompact en licht. Maar ik twijfel of ik niet de overstap ga maken naar een geïsoleerd luchtmatras. Een gewoon luchtbed wordt het sowieso niet, da's koud en kraakt ☺
Speelpak en laarzen, zorg voor een goede waterdichte zak of tas om op het laatst natte kleding enzo in mee naar huis te nemen. Of heel vieze 😅quote:Op maandag 27 juni 2022 09:44 schreef Bottoms_up het volgende:
Dit weekend gaan wij voor de eerste keer "kamperen". Het is in een luxe farmcamps tent met keuken en sanitair dus echt basic is het niet. Maar ik heb amper ervaring met in een tent slapen (alleen op festivals).
Zijn er dingen waar ik aan moet denken? We hebben een 2.5 jarige en een 4 maander mee. Wat ik zelf al weet is warm spul voor 's nachts maar dan houdt een beetje op.
Laarzen, zonnebrandcrème, tekentang, anti-muggenspul. Naar welke boerderij ga je?quote:Op maandag 27 juni 2022 09:44 schreef Bottoms_up het volgende:
Dit weekend gaan wij voor de eerste keer "kamperen". Het is in een luxe farmcamps tent met keuken en sanitair dus echt basic is het niet. Maar ik heb amper ervaring met in een tent slapen (alleen op festivals).
Zijn er dingen waar ik aan moet denken? We hebben een 2.5 jarige en een 4 maander mee. Wat ik zelf al weet is warm spul voor 's nachts maar dan houdt een beetje op.
Ossegalzeep voor alle vlekken.quote:Op maandag 27 juni 2022 09:44 schreef Bottoms_up het volgende:
We gaan naar de Buitenhoeve in Haaften. Helemaal niet ver dus als we iets vergeten is het zo gehaald.quote:Op maandag 27 juni 2022 16:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
Laarzen, zonnebrandcrème, tekentang, anti-muggenspul. Naar welke boerderij ga je?
Idd, we hebben echte bedden en dekbedden. Mutsjes zou ik dus waarschijnlijk vergeten hebben, thanks.quote:Op maandag 27 juni 2022 15:41 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Speelpak en laarzen, zorg voor een goede waterdichte zak of tas om op het laatst natte kleding enzo in mee naar huis te nemen. Of heel vieze 😅
En verder heb je daar echte bedden en beddengoed enzo, toch? Dan een dikke pyjama/slaapzak en eventueel een mutsje voor als je kleintje het echt koud krijgt.
Het wordt komend weekend niet koud, toch? In de meeste farmcamps tenten zit verwarming.quote:Op maandag 27 juni 2022 17:07 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Idd, we hebben echte bedden en dekbedden. Mutsjes zou ik dus waarschijnlijk vergeten hebben, thanks.
Ja hoor, prima park, iig in Kaatsheuvel. Nieuwe huisjes, fijn restaurant.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:39 schreef Tink89 het volgende:
Ieman ervaring met Europarcs Zuiderzee of Kaatsheuvel? Er is een leuke social deal, maar ken de organisatie niet..
Fijn! Hebben geboekt en daarna krijg ik dan toch vaak de zenuwen.quote:Op maandag 1 augustus 2022 09:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja hoor, prima park, iig in Kaatsheuvel. Nieuwe huisjes, fijn restaurant.
Wil je per se buitenland? Want Beerze Bulten heeft ook fijne huisjes, hele fijne faciliteiten en er is best wel wat te doen in de omgeving.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:04 schreef Keroppi het volgende:
Eeeh wij zijn een beetje laks/lui geweest met het regelen van onze vakantie in september. En nu hebben we nog niets geregeld. Dus ik kom even de hulp van Fok! inschakelen
We willen we ergens met de auto heen, maar niet te ver weg. De oudste is wagenziek.
Dus hebben jullie aanraders voor huisjesparken / canpings met van die huisjes:
Op max 5 a 6 uur rijden vanuit regio Rotterdam. Maar dichterbij mag zeker ook! Volgens mij zit je dan een beetje aan (zuid) Duitsland / Noord Frankrijk.
Liefst een huisje/bungalow/stacaravan. Appartement is al minder ons ding. Hotel liever niet.
Fijn binnenzwembad is wel een must! Zeker omdat goed weer geen garantie is in deze maand.
Liefst een plek met ook wat faciliteiten voor kleintjes (speeltuinen etc). Animatie is zeker geen vereiste.
Mogelijkheden tot uitstapjes in de vrij directe omgeving. De jongste zal dan nog 2x slapen dus dan ben je een beetje beperkt in je uitstapjes vind ik. 1 slaapje in de buggy/auto zal nog wel moeten lukken. Twee wordt lastig.
Hoop dat jullie goede tips hebben! Het internet is zo’n moeras aan opties dat ik soms niet weet waar te beginnen.
Hof van Saksen schijnt een aanrader te zijnquote:Op maandag 1 augustus 2022 10:04 schreef Keroppi het volgende:
Eeeh wij zijn een beetje laks/lui geweest met het regelen van onze vakantie in september. En nu hebben we nog niets geregeld. Dus ik kom even de hulp van Fok! inschakelen
We willen we ergens met de auto heen, maar niet te ver weg. De oudste is wagenziek.
Dus hebben jullie aanraders voor huisjesparken / canpings met van die huisjes:
Op max 5 a 6 uur rijden vanuit regio Rotterdam. Maar dichterbij mag zeker ook! Volgens mij zit je dan een beetje aan (zuid) Duitsland / Noord Frankrijk.
Liefst een huisje/bungalow/stacaravan. Appartement is al minder ons ding. Hotel liever niet.
Fijn binnenzwembad is wel een must! Zeker omdat goed weer geen garantie is in deze maand.
Liefst een plek met ook wat faciliteiten voor kleintjes (speeltuinen etc). Animatie is zeker geen vereiste.
Mogelijkheden tot uitstapjes in de vrij directe omgeving. De jongste zal dan nog 2x slapen dus dan ben je een beetje beperkt in je uitstapjes vind ik. 1 slaapje in de buggy/auto zal nog wel moeten lukken. Twee wordt lastig.
Hoop dat jullie goede tips hebben! Het internet is zo’n moeras aan opties dat ik soms niet weet waar te beginnen.
Heb je luxemburg overwogen? Vond ik heel kindvriendelijk en toch echt anders dan NL. En niet zo ver weg.quote:Op maandag 1 augustus 2022 11:00 schreef Keroppi het volgende:
Alvast bedankt voor de reacties @:Tink89 en @:Yankee.
Misschien is het meer psychologisch maar na 2 jaar vakantie in eigen land lijkt het me toch fijn om weer eens naar het buitenland te gaan. Ondanks dat er in Nederland nog zoveel leuke plekken zijn
Niet met jonge kinderen, dan is het zonde van je geld. Alle clubjes zijn gericht op kinderen vanaf een jaar of 7, en het zwembad is voor jonge kinderen leuk maar niet heel bijzonder. En je betaalt wel de hoofdprijs in vergelijking met andere parken die kindvriendelijker zijn voor peuters/kleuters. Ik vond het een erg fijn park om in te verblijven met heerlijke bedden, maar mijn kinderen maak je nu nog blijer met een simpele (en goedkopere) centerparcs.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:49 schreef Yankee het volgende:
[..]
Hof van Saksen schijnt een aanrader te zijn
Bijzonder, collega is er altijd erg enthousiast over. O.a. omdat de kinderen (tussen 3 en 5) zich er goed kunnen vermakenquote:Op maandag 1 augustus 2022 12:35 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Niet met jonge kinderen, dan is het zonde van je geld. Alle clubjes zijn gericht op kinderen vanaf een jaar of 7, en het zwembad is voor jonge kinderen leuk maar niet heel bijzonder. En je betaalt wel de hoofdprijs in vergelijking met andere parken die kindvriendelijker zijn voor peuters/kleuters. Ik vond het een erg fijn park om in te verblijven met heerlijke bedden, maar mijn kinderen maak je nu nog blijer met een simpele (en goedkopere) centerparcs.
Keroppi, in de dure categorie kan ik je centerparcs Village natures aanraden. Prachtig park met grote kinderboerderij, uitgebreide indoor en outdoor speeltuin, een soort tuin met een wandelpad er door en een (wellicht te uitgebreid) zwembad met ook een leuk peuter/kleuter deel met korte glijbaantjes en een baby deel. Mijn kinderen vonden het geweldig! En het is op tien minuten rijden vanaf Disneyland Parijs mocht je een dagtripje daarheen leuk vinden.
Centerparcs Allgau schijnt ook een aanrader te zijn met ook luxe huisjes met sauna etc eventueel, en leuke speeltuinen.
Centerparcs heeft me toevallig van de week gemaild over een hele zooi parken in het VK, zit daar niks tussen?quote:Op maandag 1 augustus 2022 15:23 schreef MaJo het volgende:
Iemand tips voor een weekje Zuid-Engeland? We hebben binnenkort een feestje bij vrienden in Oxford en willen er een weekje vakantie achteraan plakken. We gaan met de auto dus we zijn behoorlijk flexibel. Een paar jaar geleden heb ik met mijn man een weekje rondom Eastbourne gedaan, dat is toen goed bevallen. Nu dacht ik aan de omgeving van Portsmouth.
We gaan dus met Aapie die dan bijna 2 is. Hij houdt van auto's, bouwen en waterpret. Een typisch jochie dus![]()
Voorkeur heeft een huisje/appartement maar een hotel is ook zeker een optie.
Ik zie op het kaartje niks in het VK staan? Maar de laatste keer dat we CP deden (ook de enige keer) heeft mijn man gezworen nooit meer naar CP te willen dus ik verwacht niet dat het een optie isquote:Op maandag 1 augustus 2022 15:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Centerparcs heeft me toevallig van de week gemaild over een hele zooi parken in het VK, zit daar niks tussen?
En vergeet niet dat je een paspoort nodig hebt ;-)
Landal heeft een tweetal nieuwe parken geopend in de UK. Ze hadden er al een aantal.quote:Op maandag 1 augustus 2022 15:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zie op het kaartje niks in het VK staan? Maar de laatste keer dat we CP deden (ook de enige keer) heeft mijn man gezworen nooit meer naar CP te willen dus ik verwacht niet dat het een optie is
Een paspoort heeft hij al
Ik zie dat deze parken alleen in het midden en noorden zitten dus daar hebben we weinig aanquote:Op maandag 1 augustus 2022 18:30 schreef Tally het volgende:
[..]
Landal heeft een tweetal nieuwe parken geopend in de UK. Ze hadden er al een aantal.
Ik vond het vroeger vooral handig dat je geen zooi mee hoeft te slepen (bijv kinderbedje of kinderstoel) en tegenwoordig fijn dat ze zich daar kunnen vermaken met van alles en nog wat. Alleen of met onsquote:Op maandag 1 augustus 2022 19:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zie dat deze parken alleen in het midden en noorden zitten dus daar hebben we weinig aan
Later ontkomen we waarschijnlijk niet aan dat soort parken maar voorlopig proberen we het nog zoveel mogelijk te mijden
Zijn jouw kinderen dan zo groot? Minimale lengte voor alle glijbanen in Hof van Saksen is 120cm. Dat redt mijn bijna 7-jarige nu net. En ze waren toen wij er waren daar wel streng in. Wildwaterbaan mochten de jongsten officieel ook nog niet in dacht ik, maar dat werd wel gedoogd.quote:Op maandag 1 augustus 2022 18:36 schreef Tally het volgende:
Mijn kinderen (toen 5 en 7) vonden het helemaal geweldig het Hof van Saksen. Lekker zwembad en glijbanen. Leuke academie om verschillende dingen te doen. Stoffen bewerken, koekjes bakken, archeologische vondsten en heel veel meer. Binnenspeeltuin met tegenwoordig een nieuw klimgebeuren.
Allgau vonden ze ook helemaal geweldig. Zwembad is wel maar mwah. Maar ff zwemmen is genoeg. Veel om te doen. Beste huisjes.
CP Paris vonden ze op het zwembad na geen reet aan. We zijn een dagje naar Disney geweest met zogenaamde korting van CP. Ff snel iets eten zat er daar niet in. De restaurants vond ik niks (en heel duur) snackbar zat er toen niet. In het zwembad kon je niet meer dan een vegan knakworst halen of appelchips. En het huisje was duuuuuuur. Daar zullen ze ons niet zo snel meer terug zien.
De Katjeskelder is volgens mij het slechtste Roompot park in Nederland. Wat een oude, gore bende.quote:Op maandag 1 augustus 2022 20:01 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Zijn jouw kinderen dan zo groot? Minimale lengte voor alle glijbanen in Hof van Saksen is 120cm. Dat redt mijn bijna 7-jarige nu net. En ze waren toen wij er waren daar wel streng in. Wildwaterbaan mochten de jongsten officieel ook nog niet in dacht ik, maar dat werd wel gedoogd.
Ik denk dat wij qua academies daar ook wel pech hebben gehad met corona nu ik het zo zie. Alleen mode, techniek en de knutselacademie waren open, waarbij mijn kinderen voor de eerste twee te jong waren.
Bij Village Nature vonden mijn kinderen de speeltuinen juist geweldig. De speeltuin binnen in de kinderboerderij ontdekten we de laatste dag pas gelukkig, anders hadden we daar elke middag gezeten denk ik. Qua eten hebben we prima gegeten, al was het wel allemaal redelijk duur idd. En in een zwembad eten we sowieso nooit (meer). Wij hebben het overigens via Disney geboekt toen, dat was goedkoper (met zelfs 2 dagen tickets er bij) dan via centerparcs zelf. En met gratis parkeren bij het park tijdens je gehele verblijf. Maar we hadden ook stralend weer toen we er waren, dat scheelt misschien ook.
Wij zijn overigens net terug van Roompot Weerterbergen. Mijn verwachtingen waren erg laag gezien mijn eerdere ervaringen bij Roompot de Katjeskelder (oude meuk en uitvallend water enzo), maar we waren positief verrast. Mooi opgeknapte huisjes, een opgefrist centrum, een nieuwe Koos Konijn, alles netjes verzorgd en veel beter eten dan verwacht. Alleen het kinderentertainment werd gedaan door 16-jarigen die niet wisten wat ze deden. Het idee was meestal leuk maar de uitvoering vaak matig en onsamenhangend waardoor mijn kinderen afhaakten. En de mini-golfbaan heeft nog wel dringend onderhoud nodig. Maar overall heeft het me positief verrast, het voelt als een fris vernieuwd park. We gaan nog een week met familie naar de Katjeskelder, dus ik ben wel benieuwd hoe dat er nu bij staat.
We nemen alleen een kinderbedje mee, hij redt het wel een weekje zonder stoel en eigen bestek etc.quote:Op maandag 1 augustus 2022 22:01 schreef Tink89 het volgende:
Ohja, ik bedoelde landal dus. My bad.
En ik vind die parken ideaal, want je hoeft geen bedje en stoel en kinderbestek en zwemband enz mee te sjouwen, maar ik snap ook wel dat het niet echt avontuurlijk is, nee.
En katjeskelder woonde ik ooit bijna naast. Wat een horror. Weerterbergen is echt wel van een ander niveau. De roompot op texel vond ik ook prima btw.
Hij is natuurlijk ook al bijna twee. Die van ons is nog geen 1,5 en kan echt niet op een gewone stoel zitten zonder z'n nek te breken nog :-Dquote:Op dinsdag 2 augustus 2022 13:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
We nemen alleen een kinderbedje mee, hij redt het wel een weekje zonder stoel en eigen bestek etc.
We hebben geboekt2 nachten Oxford (bij vrienden), 5 nachten in een appartement in Portsmouth (Southsea, het strandgedeelte) en nog 2 nachten in te vullen in de buurt van Dover. Zin in
Maar dan hou je hem toch gewoon op schoot?quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 14:04 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hij is natuurlijk ook al bijna twee. Die van ons is nog geen 1,5 en kan echt niet op een gewone stoel zitten zonder z'n nek te breken nog :-D
Daar heb ik eerder over gehoord! Wat maakt het dat je die zo geweldig vindt?quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 15:10 schreef pinquit het volgende:
Mutsy nexo tweedehands 😎
Ik zal die buggy voortaan aan iedereen tippen die t wil horen. En ik haaaaaat buggys
Ik denk dat ie al weg is want ik kan het niet vinden!quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 15:11 schreef pinquit het volgende:
Staat er nu eentje op mp voor 75 euro, Utrecht! Ik zou snel je slag slaan
Ik stuur je even een PMquote:Op dinsdag 2 augustus 2022 15:24 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb nog wel een buggy liggen die je voor een klein prijsje mag overnemen.Niet de spannendste of beste maar gewoon een prima exemplaar.
Met 1 hand sturen is wel een goede ja! Dat van die handvatten moet ik even googlen om voor me te zien, ik stel me alleen van die ronde voorquote:Op dinsdag 2 augustus 2022 15:42 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben fan van mijn chico liteway, omdat de handvaten schuin staat (veel comfortabeler) en hij te sturen is met één hand.
Ik moet ook wel toegeven, twee weken op een vakantiepark is ook wel heel erg lang. Ik heb ook tegen mijn man gezegd dat ik volgende keer fietsen wil hebben óf dat we na een week naar een ander park gaan. Maar we tellen sowieso beide de jaren af tot we echt kunnen reizen met ze.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 09:23 schreef exode het volgende:
't Loo is leuk!
Ik heb het niet zo op de keten bungalowparken voor vakanties. Een weekend vind ik prima, zoals bij 't Loo.
FF, ga je in een gerenoveerde? Dan zal dat vast beter zijn.
Wij merken vooral dat het steeds lastiger wordt om vakanties uit te zoeken die we allemaal leuk vinden. Leuk dat de kinderen alleen maar water en zand nodig hebben, maar ik verveel me na 1 dag op het strand wel. Wij neigen naar actieve vakanties maar Juul van 4 is daar nog net te jong voor.
Volgend jaar in de zomervakantie naar Zweden, actief en relaxen afwisselen.
Ik boek altijd huisjes via belvilla of zoiets en wij hebben ook geen complete volksverhuizingen gehad. Ik selecteerde altijd op babybed en kinderstoel aanwezig. En vaak hebben die huisjes ook een commode en babybad en heel veel speelgoed.quote:Op maandag 1 augustus 2022 22:01 schreef Tink89 het volgende:
Ohja, ik bedoelde landal dus. My bad.
En ik vind die parken ideaal, want je hoeft geen bedje en stoel en kinderbestek en zwemband enz mee te sjouwen, maar ik snap ook wel dat het niet echt avontuurlijk is, nee.
En katjeskelder woonde ik ooit bijna naast. Wat een horror. Weerterbergen is echt wel van een ander niveau. De roompot op texel vond ik ook prima btw.
De Mutsy Nexo zat nieuw rond de 300euro en die gaat tweedehands nog wel voor 100.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 23:42 schreef FlyingFish het volgende:
Onze Mutsy kostte nieuw trouwens ¤75, dus dat zou ik nooit voor een tweedehands betalen.
Ah, ik zie het idd. Ik ging uit van een paraplu-buggy zoals wij hadden van Mutsy (en MacLaren). Een paraplumodel lijkt me voor reizen wel praktischer qua ruimte die hij ingeklapt inneemt.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 10:20 schreef Elleska het volgende:
we huren particuliere huisjes/stacaravans en dan zijn die spullen vaak ook aanwezig.
Komende vakantie moeten we wel zelf een bedje meenemen maar met minibaby gaan we toch al met de auto ipv fiets dus dat komt vast wel goed.
[..]
De Mutsy Nexo zat nieuw rond de 300euro en die gaat tweedehands nog wel voor 100.
Het is meer een compacte kinderwagen met vast zitje dan een buggy vandaar de hogere prijs.
Ligt eraan hoe je reist en hoeveel comfort je wenst bij de buggy. Majo heeft het over de laadbak van de auto, dan past een vierkant pakket vaak net zo goed dan een langwerpige paraplubuggy.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:24 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ah, ik zie het idd. Ik ging uit van een paraplu-buggy zoals wij hadden van Mutsy (en MacLaren). Een paraplumodel lijkt me voor reizen wel praktischer qua ruimte die hij ingeklapt inneemt.
Wij hebben de Babyzen YOYO, maar die is alleen niet goedkoop.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 15:00 schreef MaJo het volgende:
Een buggy vraag: wij hebben alleen een tweedehands buggy die prima is als je alleen rechtdoor gaat. De kinderwagen die we hebben is enorm log en vult meteen de hele laadbak van de auto. Iemand tips voor een betaalbare (tweedehands?) buggy die je gemakkelijk mee kunt nemen?
Wij hebben op doorreis naar Toscane wel bij het meer van Lugano overnacht en hebben daar ook de avond en de volgende ochtend doorgebracht, heel mooie omgeving! Maar specifiek Porlezza ken ik niet. Veel plezier!quote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:13 schreef Nismo1991 het volgende:
Iemand ooit in Porlezza geweest ? Onze bestemming met zijn vijven voor 2 weken
Wij zitten er nu in de buurt! Prachtige omgeving! Hoop te doen ook! Waterval is leuk, bootje huren op lugano of Comomeer ook. Met de ferry kun je verschillende stadjes bezoeken langs de oevers van het Comomeer. Heerlijk eten(Soltaria in Carlazzo is echt een aanrader).quote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:13 schreef Nismo1991 het volgende:
Bedankt voor je berichtje, leuk !!quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:21 schreef trui het volgende:
[..]
Wij hebben op doorreis naar Toscane wel bij het meer van Lugano overnacht en hebben daar ook de avond en de volgende ochtend doorgebracht, heel mooie omgeving! Maar specifiek Porlezza ken ik niet. Veel plezier!
Wij waren er op 1&2 augustus (toevallig bleek 1augustus de nationalise Zwitserse feestdag te zijn, dus nog een mooie vuurwerkshow boven het meer erbij gekregen). Toen was het vooral erg warm. Geen drupje regen gezien.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 21:50 schreef Nismo1991 het volgende:
[..]
Bedankt voor je berichtje, leuk !!
Hoe is het weer daar ? Zie op Apple weer veel
regen maar volgens mij valt dat we mee.
Ja, heerlijk daarquote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:13 schreef Nismo1991 het volgende:
Waarschijnlijk gooien ze periode die in september open om te kunnen boeken las ik ergens. Ik weet de reden ook niet, maar ik vermoed dat ze de inflatie en dergelijken even af willen wachten. Ik ben zelf vooral benieuwd of ze weer met acties gaan starten. Doen ze dat niet dan ben je sowieso het goedkoopst uit als je zo lang mogelijk van te voren boekt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 15:40 schreef exode het volgende:
Wij willen samen met schoonzus en gezin in de meivakantie naar Disney Parijs. Maar het valt me op dat je online maar tot april kan boeken. Is dat altijd zo? Ik kan me herinneren dat je wel 2 jaar vooraf kon boeken voorheen.
Ik hoef niet perse nu al te boeken, maar ben vooral benieuwd naar de prijzen in die periode.
Iemand ervaring met wat langer vooruit boeken voor Disney?
Thermosfles met heet water mee, overgieten in flesje en als dat goed qua temperatuur is poeder erbij. Zo maakten wij thuis ook de papflessen.quote:Op zondag 7 augustus 2022 16:31 schreef xminator het volgende:
“Bereidingsadvies:. 1. Was je handen en maak fles en speen goed schoon. 2. Doe de voorgeschreven hoeveelheid water in de fles. 3. Let op: aangepast bereidingsadvies. Maak het water handwarm in de magnetron (750 W, 20 sec, per 100 ml water). 4. Schep het poeder in het maatschepje. 5. Strijk het maatschepje af aan het afstrijkrandje. 6. Strooi het voorgeschreven aantal maatschepjes poeder in de fles. 7. Draai de dop op de fles en schud tot het poeder is opgelost. 8. Controleer de temperatuur altijd op de binnenkant van je pols.“
Aka water opwarmen tot 37 graden en dan pas schepjes poeder erbij.
Hoe doen jullie dat als je lang in de auto zit? Een fleswarmer en daarmee eerst water op temp en dan poeder toevoegen?
Nog makkelijker als je het snel nodig hebt en niet wilt wachten tot je hete water is afgekoeld: 1/3 water uit hete thermos, 2/3 koud water (gewoon plastic flesje met water meenemen) en dan poeder erbij.quote:Op zondag 7 augustus 2022 16:38 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Thermosfles met heet water mee, overgieten in flesje en als dat goed qua temperatuur is poeder erbij. Zo maakten wij thuis ook de papflessen.
Ja maar we zijn zes weken weg.. wil niet afhankelijk zijn van een waterkoker elders. Want we blijven ook niet in dezelfde hotel steeds.quote:Op zondag 7 augustus 2022 16:38 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Thermosfles met heet water mee, overgieten in flesje en als dat goed qua temperatuur is poeder erbij. Zo maakten wij thuis ook de papflessen.
ik zou een klein waterkokertje en een thermos doen. Reisflessenwarmers hebben een tijdje nodig om flessen warm te krijgen, zelf zou ik dat niet ideaal vinden met een hongerige huilende baby. Liever iets wat je snel geregeld hebt.quote:Op zondag 7 augustus 2022 17:57 schreef xminator het volgende:
[..]
Ja maar we zijn zes weken weg.. wil niet afhankelijk zijn van een waterkoker elders. Want we blijven ook niet in dezelfde hotel steeds.
Dus dan maar eigen waterkoker kopen of zo een fleswarmer wat ook in de auto kan?
Dit deden wij ook zo. Koop een reiswaterkokertje. Die zijn kleiner. Als je in hotels zit kun je daar 's morgens vragen om gekookt water. Ik weet niet waar je naar toe gaat maar wij hebben de eerste tijd bronwater uit flessen gebruikt. In een hotel krijg je vaak kraanwater.quote:Op zondag 7 augustus 2022 17:22 schreef Amsel het volgende:
[..]
Nog makkelijker als je het snel nodig hebt en niet wilt wachten tot je hete water is afgekoeld: 1/3 water uit hete thermos, 2/3 koud water (gewoon plastic flesje met water meenemen) en dan poeder erbij.
Poolnoodles onder het hoeslakenquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 13:16 schreef Keroppi het volgende:
Op onze vakantie laten we onze peuter in een 'gewoon' bed slapen. Maar ik vind het nog wel fijn om iets van valpreventie hebben.
Wat zijn handige opvouwbare/opblaasbare valhekjes of andere dingen om dit voorkomen. Ik heb hier handige dingen gezien maar kan het niet terugvinden.
https://www.vanastenbabys(...)sanr01hoCLd8QAvD_BwEquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 13:16 schreef Keroppi het volgende:
Op onze vakantie laten we onze peuter in een 'gewoon' bed slapen. Maar ik vind het nog wel fijn om iets van valpreventie hebben.
Wat zijn handige opvouwbare/opblaasbare valhekjes of andere dingen om dit voorkomen. Ik heb hier handige dingen gezien maar kan het niet terugvinden.
Dit had ik moeten wetenquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 13:20 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
https://www.vanastenbabys(...)sanr01hoCLd8QAvD_BwE
Dit inderdaad of handdoeken oprollen. Of knuffels deden wij ook wel. Die hekjes zijn echt niet nodig tenzij je graag spullen koopt en meesleept.quote:
Ja dat matras hadden we ook bedacht omdat de jongste in een campingbedje gaat dus sowieso een bed over. Maar op de eerste locatie hebben we een wat kleiner huisje met maar 2 slaapkamers, dus daar wordt het al duimen dat we het campingbedje erbij gepropt krijgen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 16:09 schreef Tink89 het volgende:
Mijn oudste pleurt ook thuis regelmatig uit bed (Ikea kura op de lage stand). Er ligt een extra matras naast. Meestal slaapt ze gewoon verderMaar ik leg haar toch maar terug als ik het meekrijg. Op vakantie hebben we een extra matras naast haar bed gelegd (voordeel van 6 bedden voor 4 mensen, omdat we drie slaapkamers wilden). In de nieuwe caravan heeft ze een uitvalbescherming, omdat ze bovenin het stapelbed ligt.
Deze werkt inderdaad ook erg goed. Campingbedje wat werd geopperd ook.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 19:28 schreef Burdie het volgende:
Wij zetten altijd een omgekeerde stoel naast het bedje.
Ik durf het haast niet te bekennen maar gewoon kamertemperatuur geven.quote:Op zondag 7 augustus 2022 16:31 schreef xminator het volgende:
“Bereidingsadvies:. 1. Was je handen en maak fles en speen goed schoon. 2. Doe de voorgeschreven hoeveelheid water in de fles. 3. Let op: aangepast bereidingsadvies. Maak het water handwarm in de magnetron (750 W, 20 sec, per 100 ml water). 4. Schep het poeder in het maatschepje. 5. Strijk het maatschepje af aan het afstrijkrandje. 6. Strooi het voorgeschreven aantal maatschepjes poeder in de fles. 7. Draai de dop op de fles en schud tot het poeder is opgelost. 8. Controleer de temperatuur altijd op de binnenkant van je pols.“
Aka water opwarmen tot 37 graden en dan pas schepjes poeder erbij.
Hoe doen jullie dat als je lang in de auto zit? Een fleswarmer en daarmee eerst water op temp en dan poeder toevoegen?
Wutt? Echt niet hoor. Wij hebben een flessenwarmer die een grote fles met 3 min warm heeft en een kleine fles met 1 minuut. We hadden die ook mee op vakantiequote:Op zondag 7 augustus 2022 19:51 schreef FlyingFish het volgende:
Een flessenwarmer doet er zo een half uur over om op temperatuur te komen. Dat was echt onze grootste miskoop ooit, dat ding hebben we maar twee keer gebruikt. Zou ik dus ook op reis niet van afhankelijk willen zijn. Een echt goede thermosfles blijft zo de hele dag warm. Een waterkoker zou ik ook niet meenemen in een westers land, bij hotels kunnen ze dat zo voor je regelen. En als je graag je eigen fleswater gekookt wil hebben doen ze daar ook niet moeilijk over.
quote:Op zondag 21 augustus 2022 10:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij doen niet aan kamperen.. Dus vooral algemene tips, zoals die van jou over Ed en Örebro. Thanks!
Van wie kreeg ik hier ooit de tip voor Heath Farm Cottages in de Cotswolds? Nogmaals enorm bedankt, het was er echt geweldig..
Wij zaten vorig jaar een week in Safsen Resort en een week in Orsa. Beide rechtstreeks geboekt, met name voor Orsa een aanrader. Veel huizen zijn particulier eigendom dus dan kan je echt gericht boeken.quote:Op zondag 21 augustus 2022 10:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij doen niet aan kamperen.. Dus vooral algemene tips, zoals die van jou over Ed en Örebro. Thanks!
Van wie kreeg ik hier ooit de tip voor Heath Farm Cottages in de Cotswolds? Nogmaals enorm bedankt, het was er echt geweldig..
Ah ja, jij was het!quote:Op zondag 21 augustus 2022 10:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Wat fijn! Wij hebben er ook twee keer enorm genoten!
Wij zitten vooral graag op plekken waar absoluut geen andere mensen zijn.quote:Op zondag 21 augustus 2022 10:47 schreef exode het volgende:
[..]
Wij zaten vorig jaar een week in Safsen Resort en een week in Orsa. Beide rechtstreeks geboekt, met name voor Orsa een aanrader. Veel huizen zijn particulier eigendom dus dan kan je echt gericht boeken.
Algemeen: Tomteland is geweldig, maar wij houden van de magie van sprookjes en de fantasiewereld.
Als in juli gaat, op tijd boeken, dan hebben de Zweden zelf ook vakantie namelijk.
Net boven Gothenburg zit een 'Nederlandse' aardbeien boerderij die ook een B&B zijn. Die staat iig op ons lijstje.
Wij gaan ook niet kamperen maar willen wel graag op parken zitten waar andere kinderen zijn. Met name voor B wel een must.
De m3este campings in Zweden verhuren ook huisjes (stuga), van zeer basic tot luxe. Ik zou t dus niet meteen afschrijvenquote:Op zondag 21 augustus 2022 10:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ga je in het hoogseizoen? Want zo'n plekje weet ik nog wel, is alleen in het hoogseizoen al volquote:Op zondag 21 augustus 2022 11:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Wij zitten vooral graag op plekken waar absoluut geen andere mensen zijn..
Heerlijkquote:Op zondag 21 augustus 2022 11:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ah ja, jij was het!
Ondergaande zon, hot tub, vuurkorf aan - niks meer aan doen..
Ja, helaas wel... maar een linkje mag altijd!quote:Op zondag 21 augustus 2022 14:16 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ga je in het hoogseizoen? Want zo'n plekje weet ik nog wel, is alleen in het hoogseizoen al vol.
Doorgestuurd naar Baard. Ziet eruit als wat we zoeken.quote:Op zondag 21 augustus 2022 14:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
HeerlijkDe hottub was er nog niet toen wij er waren, die zou ik ook nog graag meemaken.
Qua leuke en vooral rustige plek in Zweden vond ik deze ook een enorme aanrader. Wij waren er maar twee nachten maar had me er zeker ook langer kunnen vermaken.
Wij zaten in Ryd, vrij zuidelijk in Zweden nog. Op een fantastische camping van Nordic Woodsquote:Op zondag 21 augustus 2022 08:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
@:Phaidra @:Adrian4 @:mousemicky Gooi je tips voor Zweden en Denemarken op me! Vooral voor regio's en dingen om te doen/zien zou tof zijn!
quote:
Het zijn uiteindelijk de poolnoodles geworden en het werkte primaquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 17:45 schreef Leintjeuh het volgende:
Je kan ook een "pool noodle" onder het hoeslaken leggen, in de lengte, aan de "val-kant". In theorie rollen kinderen daar niet overheen. En ze kosten maar ¤4 bij Decathlon
Goh. Lastig te zeggen. Met mijn kinderen ook op vakantie geweest met het vliegtuig toen ze een paar maanden waren.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:13 schreef Mahra het volgende:
Ik lees mee. De vakantie is geboekt en over drie weken stappen we in het vliegtuig met een baby van -dan- 11 maanden. Het is een vlucht van maar liefst 6 uur lang. Ze is heel actief en ik wil dus vooral weten hoe ik de kleine het best kan vermaken in het vliegtuig?
Nunspeet? Ik weet niet of het subtropisch is, maar wel groot en met meerdere glijbanen.quote:Op donderdag 22 september 2022 07:34 schreef blessed19 het volgende:
Ik ben op zoek naar een leuk subtropisch zwembad max ongeveer 3 kwartier rijden van Apeldoorn.
Het enige wat ik ken is de scheg in deventer, maar het zal toch niet zo zijn dat dit de enige optie is in die regio?
Aquadrome Enschedequote:Op donderdag 22 september 2022 07:34 schreef blessed19 het volgende:
Ik ben op zoek naar een leuk subtropisch zwembad max ongeveer 3 kwartier rijden van Apeldoorn.
Het enige wat ik ken is de scheg in deventer, maar het zal toch niet zo zijn dat dit de enige optie is in die regio?
De Eemhof van Centre Parcs.quote:Op donderdag 22 september 2022 07:34 schreef blessed19 het volgende:
quote:Op donderdag 22 september 2022 08:34 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Nunspeet? Ik weet niet of het subtropisch is, maar wel groot en met meerdere glijbanen.
quote:
Dankjulliewel! Ik ga Google weer aanslingeren!quote:
We zijn weer terug! Het ging verassend goed!!! Ze paste alleen niet in de wieg ( lang kind) waardoor ze dus in mijn handen moest slapen en ik niet echt kon genieten van de heenreis.quote:Op zondag 18 september 2022 14:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Goh. Lastig te zeggen. Met mijn kinderen ook op vakantie geweest met het vliegtuig toen ze een paar maanden waren.
Soms waren ze de hele tijd heel rustig. Dan hebben ze genoeg aan hun gebruikelijke eten, rammelaar en vooral slaap. En soms waren ze de hele tijd onrustig en dan helpt vrij weinig.
Ik zou in elk geval op een tablet of zo wat tekenfilmpjes downloaden. Kan je kleine daar naar kijken.
Ze zijn een paar dagen gesloten in de Herfstvakantie, ik weet niet of je dat al gezien had?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
Is iemand wel eens in Legoland geweest in de herfstvakantie? Die in Denemarken bedoel ik dan. We zouden er met de camper heen gaan en daar op de camping een paar nachten doorbrengen.
Ja, dat zag ik. Legohuis is wel open, dus ik dacht 1 dag Huis en 1 dag park.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:20 schreef exode het volgende:
[..]
Ze zijn een paar dagen gesloten in de Herfstvakantie, ik weet niet of je dat al gezien had?
Vorig jaar in de Herfstvakantie geweest. Beestenweer; regen, wind en koud. Maar we hebben ons toch prima te weten vermaken daar. Attracties waren gewoon open en het was, mede vanwege het weer, niet druk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
Is iemand wel eens in Legoland geweest in de herfstvakantie? Die in Denemarken bedoel ik dan. We zouden er met de camper heen gaan en daar op de camping een paar nachten doorbrengen.
Dat weer geloof ik, dat is een onzekere factor. Maar het park in de herfst is dus nog steeds leuk?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:05 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Vorig jaar in de Herfstvakantie geweest. Beestenweer; regen, wind en koud. Maar we hebben ons toch prima te weten vermaken daar. Attracties waren gewoon open en het was, mede vanwege het weer, niet druk.
Tja, een pretpark met mooi weer is natuurlijk 10x leuker. Gelukkig zijn mijn kinderen geen klagers en hebben we de dag gewoon vol gemaakt. Kwestie van poncho aan en wat vaker (veel te dure) warme chocolademelk drinken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 08:45 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dat weer geloof ik, dat is een onzekere factor. Maar het park in de herfst is dus nog steeds leuk?
Wij waren er ook vorig jaar in de herfstvakantiequote:Op zaterdag 15 oktober 2022 00:05 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Vorig jaar in de Herfstvakantie geweest. Beestenweer; regen, wind en koud. Maar we hebben ons toch prima te weten vermaken daar. Attracties waren gewoon open en het was, mede vanwege het weer, niet druk.
We denken nu aan dinsdag Legohouse en donderdag Legoland. We gaan met de camper en zullen daar op de camping gaan staan. Die plannen we van maandag tot vrijdag, volgens mij is er in Billund ook genoeg anders te doen op de woensdag.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 18:23 schreef GotC het volgende:
[..]
Wij waren er ook vorig jaar in de herfstvakantie
Legohouse was echt fantastisch en zijn we de hele dag gebleven. Moest je wel van tevoren reserveren want het zat op de dag zelf gewoon vol.
Legoland vonden wij tegenvallen, mede dankzij het weer. Ja, alles was open, maar in de stromende regen (en kou!) met ponchos in een attractie zitten was niet echt ons idee van leuk.
We zaten daardoor uiteindelijk meer in het zwemparadijs van Lalandia en zijn zelfs niet de tweede dag naar Legoland gegaan (hadden tickets voor twee dagen Legoland bij onze Lalandia boeking ‘gekregen’).
Neem iig genoeg warme kleren en dikke jassen mee
Landal Rabbit Hill of Coldenhoven zijn erg leukquote:Op maandag 21 november 2022 19:04 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Up!
Wellicht willen we gelijk na de kerstdagen nog een paar nachtjes weg. Vorig jaar hadden we Hof van Saksen en dat was super. Nu mag het ook iets zijn dat iets dichterbij is (we wonen in de kop van Noord-Brabant), ruim een uurtje rijden is goed te doen.
Wat is een leuk vakantiepark om met een dreumes van dan ruim 16 maanden heen te gaan? Ze is zeer ondernemend, loopt al zeer stabiel en is gek op klimmen/klauteren/buiten spelen en dieren.
Ik kijk toevallig in dit topic en via quotes zag ik deze tip. Wat handig! Wij hebben voor onze dreumes een Deryan tentje en dat is echt een top ding, makkelijk mee te nemen ook. Maar volgend jaar (dan bijna 2) gaan we 3 weken met de camper door Canada en als we dan geen tentje meer hoeven mee te nemen is het ideaal. Met zo'n noodle kan ze in een gewoon bed slapenquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 19:22 schreef Elleska het volgende:
Als het heel compact moet heeft de Decathlon ook een opblaasbare pool noodle
https://www.decathlon.nl/(...)kelen-100/_/R-p-1779
Jawel, maar niet met kinderen. Dan moet je denken aan gewoon 'n v/d Valk of zo waar ik zat omdat ik voor zaken in NL was.quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:33 schreef exode het volgende:
De Kerstvakantie is wel next level duur.
Wij zoeken een hotel voor Oud en Nieuw, 1 die kinder Oud en Nieuw viertserieus nagedacht over de Efteling maar die zitten kneitervol.
Onze jongste is 4 en valt om een uur of half 9 's avonds echt wel om.
Heeft iemand ervaring met een hotel met Oud en Nieuw? In Nederland overigens.
Overnachtingen in de Efteling zaten al vol op het moment dat je kon boeken. Wij zouden er vorig jaar zijn met Oud en Nieuw, maar helaas, ze gingen dicht vanwege Corona.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jawel, maar niet met kinderen. Dan moet je denken aan gewoon 'n v/d Valk of zo waar ik zat omdat ik voor zaken in NL was.
Heb je dan een knallende oud en nieuw? Nee, niet echt. Was erg rustig. Sommige hotels zullen een buffet of zo hebben, maar op kinderen gericht gaat dat niet snel zijn.
Efteling zit maand vantevoren natuurlijk al stampvol met zoiets.
Duinrell? Sprookjescamping? Disneyland Parijs?quote:Op dinsdag 22 november 2022 13:47 schreef exode het volgende:
[..]
Overnachtingen in de Efteling zaten al vol op het moment dat je kon boeken. Wij zouden er vorig jaar zijn met Oud en Nieuw, maar helaas, ze gingen dicht vanwege Corona.
Beekse Bergen vonden we een paar jaar geleden ook leuk, ook een speciaal Oud en Nieuw voor kinderen.
Je hebt best wel wat op families georienteerde hotels in Nederland, maar ik kan niet echt iets specifiek voor Oud en Nieuw vinden. Legoland Hotel in Billund heeft bijvoorbeeld een Oud en Nieuw feest voor gezinnen met jonge kinderen. Dat zou hier ook goed lopen denk ik. Maar goed, dat is natuurlijk al een erg familievriendelijke bestemming.
HUP Hotel in Mierlo heeft bijvoorbeeld wel Kerstspecials die ook leuk zijn met kinderen maar met Oud en Nieuw gaan ze niet verder dan om 00:00 proosten in de bar.
We willen wel echt een hotel, geen huisje of aanverwanten. Die prijzen zijn echt waanzin.quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:29 schreef Burdie het volgende:
[..]
Duinrell? Sprookjescamping? Disneyland Parijs?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |