abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205041749
Wij hebben een gigantische opblaasbare technisch katoenen tent, de Vango Anantara III, en dus een aanhanger voor de rest van de zooi en de fietsen kunnen mooi daar bovenop.
Met elektrische pomp staat hij zonder moeite binnen 15 minuten terwijl je zelf een drankje kan nemen. Ook meer dan genoeg binnenruimte voor regenachtige dagen.
Hij is niet goedkoop maar wel zespersoons en nog steeds stuk goedkoper dan een vouwwagen.
  maandag 13 juni 2022 @ 16:57:09 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_205041812
Zo'n opblaasbare staat me dan weer niet aan. Maar dat komt omdat het mij zo kwetsbaar lijkt.
disclaimer
  maandag 13 juni 2022 @ 17:01:35 #128
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205041844
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2022 10:13 schreef SQ het volgende:
Ik ging nog eens even kijken naar het prijsverschil tussen een vouwwagen en een (luxe) tent maar mijn bek viel er van open. Mijn behoefte aan een vouwwagen is ineens flink minder :D
Aanhangwagen hebben we namelijk al, dus dan zouden we gewoon alles op de aanhanger kunnen pleuren net als Tink89. Nooit bij stilgestaan. En de meeste kampeerartikelen hebben we ook al in huis vanwege scouting. Hoeven we naast de tent alleen nog een klein koelkastje, een kookstelletje en een opklaptafel te kopen.

Thanks voor dit verrassende inzicht O+
Op de website van Holtkamper beland? :P ;)

Voor ons was de keuze destijds wel makkelijk, we hadden geen aanhanger/bagagewagen en onze 2e hands de Waard mistte toch aardig wat dingen voor comfort zoals een binnentent. Een nieuwe tent en bagagewagen naar onze wensen was net zoiets als de vouwwagen :) .
  maandag 13 juni 2022 @ 17:16:29 #129
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_205041978
Een tweedehands vouwwagen hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Onze eerste om het uit te proberen kostte ¤500 :7 Die we nu hebben is wat nieuwer en kostte ongeveer wat een opblaas tent kost. Er is veel kwalitief goed spul tweedehands in omloop dus de volle mep er voor neerleggen is niet perse nodig. En ze verkopen best goed door of je ruilt 'm in.

Een opblaasbare Karsten tent hebben we ook een aantal jaar gebruikt. Die zijn in mijn ogen steviger dan die lichtgewicht dingen je tegenwoordig veel ziet. Ik vond het ideaal om op te zetten. Mijn schoonfamilie heeft 15 jaar een Karsten tent echt ontzettend intensief in binnen- en buitenland gebruikt in allerlei omstandigheden en er nog nooit iets aan gehad.

Wij zijn trouwens van tent naar vouwwagen gegaan omdat met lichamelijke klachten een lattenbodem en op hoogte comfortabeler is dan een luchtbed.

[ Bericht 4% gewijzigd door laziness op 13-06-2022 18:03:53 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 13 juni 2022 @ 17:16:53 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_205041982
Oh nee, niet naar specifieke merken gezocht, wel op specifieke grootte omdat wij net 1 kind te veel hebben voor de standaard uitvoeringen. Dan wordt het al heel snel heel duur :')
disclaimer
pi_205042191
Kind heeft dit weekend in de tuin gekampeerd in een (geleende) tent. Dan ben ik al weer genezen van het kampeer-idee :@
  maandag 13 juni 2022 @ 19:25:36 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_205042849
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 17:55 schreef Hupje het volgende:
Kind heeft dit weekend in de tuin gekampeerd in een (geleende) tent. Dan ben ik al weer genezen van het kampeer-idee :@
Hoezo?
disclaimer
pi_205043171
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2022 17:16 schreef SQ het volgende:
Oh nee, niet naar specifieke merken gezocht, wel op specifieke grootte omdat wij net 1 kind te veel hebben voor de standaard uitvoeringen. Dan wordt het al heel snel heel duur :')
Mijn schoonzus had een vouwwagen met in de voortent onder tentjes ruimte zat voor veel kinderen. Wij hebben zelf een camper
pi_205043715
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2022 19:25 schreef SQ het volgende:

[..]
Hoezo?
Gedoe :P
(Ik ben ook niet van kind af aan gewend om te kamperen, dat zal vast ook niet helpen)
pi_205044306
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 21:06 schreef Hupje het volgende:

[..]
Gedoe :P
(Ik ben ook niet van kind af aan gewend om te kamperen, dat zal vast ook niet helpen)
Ik ook niet.
Mijn mantra is altijd geweest dat ik niet wil werken op vakantie. Geen tent opzetten. Geen eten koken. Ik wil met m’n vingers knippen en dat t komt terwijl ik met m’n benen omhoog zit met een boek of in de wellness.

J is grappig genoeg de enige reden die mij kan motiveren om te kamperen. Lijkt me leuk om hem te laten kamperen in de tuin als hij dat superspannend vindt enzo.
  maandag 13 juni 2022 @ 22:48:24 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_205044739
In de tuin kamperen is natuurlijk wel van een iets ander kaliber :P niet dat het een beter of slechter is dan het ander (Ik kan luxe vakanties ook wel erg waarderen, zij het dan zonder kinderen er bij).

Mijn moeder wilde ook niet koken op vakantie dus dat hebben we nooit gedaan. Mijn moeder wilde ook niet met een pleerol naar het pleehuis dus hadden we altijd een eigen plee bij ons. Alleen de prive douche kon ze niet winnen _O-

Grappige was dat mijn pa militair was, van hem leerde ik dus latrines graven en dingen als blikvoer opwarmen met alleen een aanmaakblokje :')
disclaimer
  Moderator maandag 13 juni 2022 @ 23:27:19 #137
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205045116
Ik weet eigenlijk nooit zo goed wat nou precies een vouwwagen is :') gewoon een aanhanger met een tent erop die je dan helemaal uitvouwt en de aanhanger is daar dan onderdeel van? Wat is het voordeel ten opzichte van een gewone tent? :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 14 juni 2022 @ 07:12:02 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_205045557
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 23:27 schreef MaJo het volgende:
Ik weet eigenlijk nooit zo goed wat nou precies een vouwwagen is :') gewoon een aanhanger met een tent erop die je dan helemaal uitvouwt en de aanhanger is daar dan onderdeel van? Wat is het voordeel ten opzichte van een gewone tent? :@
Sneller en makkelijker opzetten, gewone bedden ipv luchtbedden, er zit een "keukenblokje" bij, makkelijker met elektra, ze zijn vaak ruim en je kunt je bagage er in vervoeren :P
disclaimer
pi_205045590
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 18:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
We hebben maandag thuis allemaal een dagje vrij, dus willen we graag iets leuks doen. Bijvoorbeeld het Archeon (op maandag dicht), Oertijdmuseum (op maandag dicht), prehistorisch dorp (op maandag dicht). Heeft iemand een tip voor ons waar we op maandag wel terecht kunnen?
Prehistorisch dorp is niet zo heel groot, vond het daar wel weer leuk dat er wat meer interactie is dan bij bv het veel grotere open lucht museum.

Zuiyderzee museum is ook een leuke en ook behoorlijk groot om een dagje zoet te zijn.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 09:08:12 #140
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205046100
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 07:12 schreef SQ het volgende:

[..]
Sneller en makkelijker opzetten, gewone bedden ipv luchtbedden, er zit een "keukenblokje" bij, makkelijker met elektra, ze zijn vaak ruim en je kunt je bagage er in vervoeren :P
En sommige hebben gekke opties als een bed die je kan opklappen naar een bank. Zoals bij ons :P
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:11:11 #141
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205046513
Ik lees hier btw luchtbedden. Slapen jullie daar ook echt op dan? Ik heb een kwalitatief fantastische zelfopblazende mat, want een luchtbed is zooooo koud. Brrrrt!

Mijn peuter kotste vannacht vier keer. M'n man ook. Duimen jullie effe dat we hier voor maandag doorheen zijn?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205046526
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:11 schreef Tink89 het volgende:
Ik lees hier btw luchtbedden. Slapen jullie daar ook echt op dan? Ik heb een kwalitatief fantastische zelfopblazende mat, want een luchtbed is zooooo koud. Brrrrt!

Mijn peuter kotste vannacht vier keer. M'n man ook. Duimen jullie effe dat we hier voor maandag doorheen zijn?
Nee, ik vind luchtbedden helemaal niks. Kamperen ook niet. Geef mij maar gewoon een net hotel met een net hotelbed.
pi_205046535
Ah tink, dat is niet best, zo ziek.
Beterschap voor de hele bups
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:26:14 #144
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_205046634
Niet elke vouwwagen is sneller en makkelijker op te zetten dan een tent. Grote probleem is bij allebei de vele haringen om de boel vast en strak te zetten. Zeker in de zuidelijke landen gaan haringen moeilijk en niet zo ver de grond in. In de hitte is dat gewoon een k*t klus.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_205047704
Je hebt bouwwagens en snelklappers en wat vouwwagens die daar tussenin zitten. Onze wagen zitten ertussen in, maar die staat binnen 20 minuten. Bij normale omstandigheden doen wij maar 6 haringen erin. Bij meer wind, nog een stuk of 6 en bij storm hebben we 4 stormbanden aan de vouwwagen zitten.

Ik moet zelf echt niet (meer) aan tent kamperen denken. Aan hotels ook niet, ja een paar nachten, niet de zomervakantie. Wij gaan meestal 3 a 4 weken weg in de zomer. Ik ben na 2 dagen relaxen echt wel klaar met niets doen. Wij zijn wel van de actieve vakanties.

Voor de hotel liefhebbers, ik vind Badhotel Rockanje er zo leuk uit zien. Iemand er al eens geweest? Lijkt me ideaal voor 1 of 2 nachten met lekker weer.
pi_205048276
Badhotel Rockanje is inderdaad leuk, zeg ik als former local in dat gebied :) Prima eten en de omgeving is mooi. Heerlijk wandelen in de duinen en langs het strand. Je kan van daaruit ook een uitstapje maken naar Den Briel (ijsje eten bij Chez André en terrasje pakken bij De Hoofdwacht). Pannenkoeken eten in Vierpolders bij 't Klokshuys, met een leuke speeltuin, een blotevoetenpad en een landwinkel. En bezoek History Land in Hellevoetsluis: museum met dino's en Mig's en helikopters én een toffe waterspeeltuin buiten.

Edit: duidelijk tips voor mét kinderen en niet voor de romantic getaway :+
pi_205049022
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 14:20 schreef Jentin het volgende:
Badhotel Rockanje is inderdaad leuk, zeg ik als former local in dat gebied :) Prima eten en de omgeving is mooi. Heerlijk wandelen in de duinen en langs het strand. Je kan van daaruit ook een uitstapje maken naar Den Briel (ijsje eten bij Chez André en terrasje pakken bij De Hoofdwacht). Pannenkoeken eten in Vierpolders bij 't Klokshuys, met een leuke speeltuin, een blotevoetenpad en een landwinkel. En bezoek History Land in Hellevoetsluis: museum met dino's en Mig's en helikopters én een toffe waterspeeltuin buiten.

Edit: duidelijk tips voor mét kinderen en niet voor de romantic getaway :+
Nice! Ze zitten wel steeds volgeboekt, dus ik ga het in de gaten houden. :)
  dinsdag 14 juni 2022 @ 16:43:54 #148
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205049168
Oh crap, ik zie net de weersvoorspelling. 21 mm regen in onze eerste nacht. Ik denk dat we misschien maar een dagje later weg gaan. Of denken jullie dat ik me onnodig druk maak?
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 14 juni 2022 @ 17:01:56 #149
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205049297
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 16:43 schreef Tink89 het volgende:
Oh crap, ik zie net de weersvoorspelling. 21 mm regen in onze eerste nacht. Ik denk dat we misschien maar een dagje later weg gaan. Of denken jullie dat ik me onnodig druk maak?
Opzetten/afbreken met regen doen wij liever niet, maar een eerste nacht met regen is echt geen probleem. Tenzij je tent niet waterdicht blijkt natuurlijk :P
  dinsdag 14 juni 2022 @ 17:36:17 #150
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205049513
Maar 21 mm? Drijven we niet weg dan? We hebben geen kuipzeil, alleen een los grondzeil. Slaapcabines hebben wel vast zeil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')