abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205038343
Vliegen met dreumes: wij zaten toen bewust niet naast elkaar. We hadden 2 stoelen, 10 rijen uit elkaar. Om het uur ofzo wisselden we af wie de dreumes op schoot had en wie even tijd voor zichzelf kreeg. Dat vond ik echt heel fijn.

En ja, draagzak O+
pi_205038647
Onze komende zomervakantie is een voorbeeld van hoe schrizofeen we zijn qua vakantie. Van een luxe huis op een heel klein vakantieparkje tot Bosrijk bij de Efteling en we eindigen op een kleine Farmcamps.

Komend weekend slapen we 1 nachtje in het Hup hotel. Ziet er zo leuk uit. Zondag wordt verloofde 40 en ze gaan de kamer helemaal versieren.

De vouwwagen staat dus te koop, deze week weer kijkers. Wat betreft kamperen, vind ik een vouwwagen juist ideaal omdat je op de wagenbak slaapt. We hebben daardoor een harstikke fijn bed met lattenbodem en bij minder weer scheelt het een hoop kou. Een caravan lijkt mij vreselijk, om mee te rijden en om in te slapen, zeker bij hitte.
  maandag 13 juni 2022 @ 10:13:02 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_205039151
Ik ging nog eens even kijken naar het prijsverschil tussen een vouwwagen en een (luxe) tent maar mijn bek viel er van open. Mijn behoefte aan een vouwwagen is ineens flink minder :D
Aanhangwagen hebben we namelijk al, dus dan zouden we gewoon alles op de aanhanger kunnen pleuren net als Tink89. Nooit bij stilgestaan. En de meeste kampeerartikelen hebben we ook al in huis vanwege scouting. Hoeven we naast de tent alleen nog een klein koelkastje, een kookstelletje en een opklaptafel te kopen.

Thanks voor dit verrassende inzicht O+
disclaimer
pi_205039200
Zo leer je nog eens wat @SQ :D

Wij doen deze zomer dus weer een Landalhuisje, maar ik was dit weekend in Berlijn en denk dat ik toch ga proberen daar volgend jaar met de jongens naartoe te gaan. De gigantische dinosaurus-skeletten en de vele opgezette dieren in het Natuurkundig Museum vinden ze vast prachtig!
pi_205039211
Sowieso veel coole dingen voor/met kinderen in Berlijn, Luna!

Wij gaan in de zomer naar Zweden (Zuid-Zweden). Heeft iemand aanraders voor campings?
pi_205039242
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 10:22 schreef Jagärtrut het volgende:

Wij gaan in de zomer naar Zweden (Zuid-Zweden). Heeft iemand aanraders voor campings?
Ooooh gaaf! Daar wilden wij ook deze zomer heen maar onze zoektocht was zo dramatisch dat we volgend jaar gaan.
  maandag 13 juni 2022 @ 10:52:52 #107
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205039450
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2022 10:13 schreef SQ het volgende:
Ik ging nog eens even kijken naar het prijsverschil tussen een vouwwagen en een (luxe) tent maar mijn bek viel er van open. Mijn behoefte aan een vouwwagen is ineens flink minder :D
Aanhangwagen hebben we namelijk al, dus dan zouden we gewoon alles op de aanhanger kunnen pleuren net als Tink89. Nooit bij stilgestaan. En de meeste kampeerartikelen hebben we ook al in huis vanwege scouting. Hoeven we naast de tent alleen nog een klein koelkastje, een kookstelletje en een opklaptafel te kopen.

Je mag hier altijd eea komen lenen he... wij gaan nog buiten de schoolvakanties ;-) We hebben oa outwell fremont stoelen gekocht O+ O+ Dan weer geen koelkast, maar wel een fijn kookstel op benzine, een chille opklaptafel (die van de action kan ook laag en kost geen drol) en campingservies enzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205039465
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 10:22 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik kom tzt vast nog bij je terug voor tips. :D
pi_205039474
SQ, ik heb hier nog een campingkoelkast en Campingaz kookstel. Mag je wel lenen als dat handig is. Wij gebruiken ze voorlopig niet.
  maandag 13 juni 2022 @ 10:58:38 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_205039486
Haha lief maar dit jaar gaan we sowieso nog naar een stacaravan want ik wil niet in een tent met een eenjarige. Mocht ik volgend jaar met de tent willen, dan kom ik wel ff peilen :7
disclaimer
  maandag 13 juni 2022 @ 12:08:49 #111
327807 Mariposas
יה&#14
pi_205040132
Oh ik probeer mijn man te overtuigen een tent te kopen. Ik vind stacaravans/chalets in Frankrijk zelfs tegenwoordig bespottelijk qua prijs. Voor het bedrag wat we nu kwijt zijn voor de vakantie kan je echt een heel degelijke te t kopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mariposas op 13-06-2022 12:27:07 ]
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_205040201
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 10:21 schreef lunapuella het volgende:
Zo leer je nog eens wat @:SQ :D

Wij doen deze zomer dus weer een Landalhuisje, maar ik was dit weekend in Berlijn en denk dat ik toch ga proberen daar volgend jaar met de jongens naartoe te gaan. De gigantische dinosaurus-skeletten en de vele opgezette dieren in het Natuurkundig Museum vinden ze vast prachtig!
Berlijn met kinderen is zo tof! O+ Wij zaten in hotel Aletto Kudamm.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 13 juni 2022 @ 13:11:18 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_205040626
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2022 12:08 schreef Mariposas het volgende:
Oh ik probeer mijn man te overtuigen een tent te kopen. Ik vind stacaravans/chalets in Frankrijk zelfs tegenwoordig bespottelijk qua prijs. Voor het bedrag wat we nu kwijt zijn voor de vakantie kan je echt een heel degelijke te t kopen.
Ja, dat heb ik dus ook gezien :D
Het ligt ook niet aan mijn man hoor. Ik vind zelf het beeld van kamperen in een tent met 3 kinderen waarvan 1 nog heel klein gewoon vrij huiveringwekkend... hopelijk voel ik me volgend jaar wel klaar 8-)
disclaimer
  maandag 13 juni 2022 @ 14:52:01 #114
327807 Mariposas
יה&#14
pi_205041174
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2022 13:11 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja, dat heb ik dus ook gezien :D
Het ligt ook niet aan mijn man hoor. Ik vind zelf het beeld van kamperen in een tent met 3 kinderen waarvan 1 nog heel klein gewoon vrij huiveringwekkend... hopelijk voel ik me volgend jaar wel klaar 8-)
Ik weet niet of je helemaal geen ervaring hebt met kamperen, maar zou het dan eerst eens proberen met een kant en klare tent (glamping). Dat is net een tussenstap! Wij hebben dat twee keer gedaan en dat beviel heel goed. Alleen mijn man houdt niet van gedoe rondom het opzetten en afbreken van een tent, daar zit het ‘m eigenlijk in.
  maandag 13 juni 2022 @ 14:53:44 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_205041181
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 14:52 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Ik weet niet of je helemaal geen ervaring hebt met kamperen, maar zou het dan eerst eens proberen met een kant en klare tent (glamping). Dat is net een tussenstap! Wij hebben dat twee keer gedaan en dat beviel heel goed. Alleen mijn man houdt niet van gedoe rondom het opzetten en afbreken van een tent, daar zit het ‘m eigenlijk in.
Ik zelf heel veel ervaring, mijn man nauwelijks. Tenten opzetten vind ik juist leuk :@ het is meer het schrikbeeld van 2 weken regen met mijn superrustige geduldige niet-zeurende bloedjes van kinderen denk ik. :')
disclaimer
  maandag 13 juni 2022 @ 15:10:33 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205041279
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 14:52 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Ehhh, misschien glamp ik verkeerd, maar in onze gewone tent zit geen keuken, badkamer met bad, loungebank, vaste keuken, airco, verwarming en echte bedden. Tent opzetten vind ik niet het enige verschil :+?
KuikenGuppy
  maandag 13 juni 2022 @ 15:17:50 #117
327807 Mariposas
יה&#14
pi_205041318
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2022 15:10 schreef Burdie het volgende:

[..]
Ehhh, misschien glamp ik verkeerd, maar in onze gewone tent zit geen keuken, badkamer met bad, loungebank, vaste keuken, airco, verwarming en echte bedden. Tent opzetten vind ik niet het enige verschil :+?
Er zit wel verschil in glamping, vaak worden die kant-en-klare (safari)tenten glamping genoemd. Maar die heb je van heel basic tot luxe. Wij hebben altijd basic gehad. Nooit met badkamer, airco of verwarming etc. Het enige wat wij aan luxe hadden is een bed. Maar daarom noem ik het ook een tussenstap tussen chalet en kamperen (met eigen tent). Ik bedoel, als je dat al niets vindt hoef je aan die eigen tent niet te beginnen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mariposas op 13-06-2022 15:28:43 ]
pi_205041323
Whahaha, ik dacht, uh waarom lult iedereen ineens in het Engels? Heeft mijn laptop ineens als op default engels gezet. Ik snapte er niets van.

But it is solved now.
pi_205041337
Wij zaten 2 jaar gelden in een gewone safaritent van Farmcamps, maar dat doen we niet meer. Dan is inderdaad het enige echte verschil het opzetten en afbreken. Onze vouwwagen wordt veel minder klam dan die tent. Komende Farmcamps avonturen zitten we in de versie met houten dak, badkamer en airco 8-)

Maar kamperen wordt wel steeds populairder nu de prijzen zo stijgen. En dat gezeik op Schiphol helpt ook niet natuurlijk.

Jagar, ga je rijden naar Zuid Zweden of eerst met de boot? Rond Vimmerby zagen wij best wat leuke campings.
pi_205041472
Wij hebben een paar jaar geleden in een safaritent met koelkast,badkamer, tv en gewone keuken gezeten en dat beviel heel goed. Ze hadden alleen de vlonders beter moeten schuren of m’n zoon had schoenen aan moeten trekken, want hij had een flinke splinter in z’n voet. Maar verder sliep het prima, prima (basic) badkamer. We zouden het zo weer doen als die prijzen niet zo de pan uit rezen. We hebben een eigen tent, maar ik heb daar de laatste keer slechte herinneringen aan overgehouden. 36 graden, pal in de zon, zonnesteek opgelopen met opzetten en daardoor 3 dagen lang kotsen. Zoon van 1 die niet sliep omdat het te warm was, etc. We gaan het dit jaar misschien weer proberen. We hebben een plaats, het ligt aan het weer of de tent meegaat of de caravan van mijn ouders. En dicht bij huis. Als ik (chronisch ziek) het niet trek, ben ik zo thuis om even een nachtje bij te tanken in mijn eigen bed :')
  maandag 13 juni 2022 @ 16:13:00 #121
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205041584
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2022 10:13 schreef SQ het volgende:

Sorry voor het meelezen, maar besef wel dat we geen afsluitbaar bagagewagentje hebben maar een 2 asser waar je 2ton op kan vervoeren :') . Voordeel is wel dat als het regent, je de tent op de aanhangwagen kan zetten 8-) .
pi_205041605
Mijn ouders hingen vroeger de 2asser achter de auto want op die manier konden naast de kampeerspullen ook alle fietsen mee.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 13-06-2022 16:44:01 ]
  maandag 13 juni 2022 @ 16:24:55 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_205041636
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 16:13 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Sorry voor het meelezen, maar besef wel dat we geen afsluitbaar bagagewagentje hebben maar een 2 asser waar je 2ton op kan vervoeren :') . Voordeel is wel dat als het regent, je de tent op de aanhangwagen kan zetten 8-) .
Tuurlijk, maar dat past best naast een tent toch. Ik denk dat een caravan uitdagender is :')
disclaimer
pi_205041655
Eenmaal uitgeladen heb je de aanhanger niet meer nodig dus die kan je ook op de parkeerplaats stallen ipv naast de tent.
  maandag 13 juni 2022 @ 16:31:21 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_205041663
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 16:28 schreef Elleska het volgende:
Eenmaal uitgeladen heb je de aanhanger niet meer nodig dus die kan je ook op de parkeerplaats stallen ipv naast de tent.
Ook nog!
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')