abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 mei 2022 @ 21:19:54 #51
344469 Amsel
zonder t
pi_204793568
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:47 schreef Gogo83 het volgende:

[..]
Openluchtmuseum?
Ik ben laatst met de kinderen naar het openluchtmuseum geweest en vond het echt tegenvallen. Buiten de weekenden staat er niemand om ergens uitleg bij te geven en loop je basically langs oude huizen en verder niks. De speeltuin was voor de helft afgesloten vanwege onderhoud. De tram was het enige leuke. Het is dat we een Museumkaart hebben, anders zou ik het de toegangsprijs echt niet waard vinden -O-
pi_204793610
Ik keek ook naar het Discovery Museum in Kerkrade, maar dat is ook dicht op maandag.
  woensdag 18 mei 2022 @ 21:25:40 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_204793630
Moet het een museum zijn? Want dan ga je bot vangen op maandag, vrees ik.
disclaimer
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 18 mei 2022 @ 21:28:25 #54
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204793664
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 18:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
We hebben maandag thuis allemaal een dagje vrij, dus willen we graag iets leuks doen. Bijvoorbeeld het Archeon (op maandag dicht), Oertijdmuseum (op maandag dicht), prehistorisch dorp (op maandag dicht). Heeft iemand een tip voor ons waar we op maandag wel terecht kunnen?
Bokrijk!

https://bokrijk.be/nl/openingsuren
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_204793735
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 21:25 schreef SQ het volgende:
Moet het een museum zijn? Want dan ga je bot vangen op maandag, vrees ik.
Hoeft niet, maar Sjaak vindt dat soort dingen super leuk dus het heeft mijn voorkeur. Een dagje Burgers Zoo ofzo vind ik ook wel leuk. Dus zoiets is het alternatief. Maar in Frankrijk wilde hij ook ineens kastelen bezoeken en cultuur zien, en een prehistorisch museum in :D De Grotten van Han waren ook een groot succes bij hem.
pi_204793745
quote:
Daar is het museumstuk ook van gesloten op maandag.

Ik zie dat het Nemo wel open is trouwens. Maar daar zijn we al een paar keer geweest.
pi_204793790
Naturalis is open op maandag!
En Boerhaave ook. Dagje Leiden dus maar :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_204793792
Mijn kinderen vonden Museonder leuk. Je kan ook kamperen daar op de natuurcamping.
pi_204793912
Ah, dat zijn leuke opties!
  woensdag 18 mei 2022 @ 22:02:21 #60
327807 Mariposas
יה&#14
pi_204794154
Ik ben op zoek naar een hotel voor een overnachting op weg naar Zuid-Frankrijk. Tussen Parijs en Orléans in, dicht bij de snelweg. Moet wel twee aparte kamers hebben, dus of een aparthotel of een twee kamers naast elkaar met een tussendeur. Iemand een gouden tip?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 20 mei 2022 @ 19:33:43 #61
344469 Amsel
zonder t
pi_204813505
*O* De eerste vakantieweek is geboekt! *O*

Het wordt Farmcamps, eerste keer. Mijn man is niet van het kamperen, maar met een airco, bad, vaatwasser en echte bedden mag je dit natuurlijk eigenlijk geen kamperen noemen, dus hij waagt het erop ;) Ik hoop vooral dat de kinderen het heerlijk vinden O+
pi_204814665
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 22:02 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben op zoek naar een hotel voor een overnachting op weg naar Zuid-Frankrijk. Tussen Parijs en Orléans in, dicht bij de snelweg. Moet wel twee aparte kamers hebben, dus of een aparthotel of een twee kamers naast elkaar met een tussendeur. Iemand een gouden tip?
Wij zaten in Novotel Orleans Sud en dat was prima. Oa met buitenzwembad. Ze hebben speciale aanbiedingen voor gezinnen die 2 kamers willen.
Maar dat is net niet tussen Parijs en Orleans in.
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 21:12:14 #63
5428 crew  miss_sly
pi_204814709
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 22:02 schreef Mariposas het volgende:
Moeten het twee kamers zijn, of kan een vierpersoonskamer ook? En hoeveel wil je de volgende dag maximaal nog rijden?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 20 mei 2022 @ 21:24:33 #64
327807 Mariposas
יה&#14
pi_204814852
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 21:09 schreef exode het volgende:

[..]
Wij zaten in Novotel Orleans Sud en dat was prima. Oa met buitenzwembad. Ze hebben speciale aanbiedingen voor gezinnen die 2 kamers willen.
Maar dat is net niet tussen Parijs en Orleans in.
Die had ik ook op het oog, helaas is die niet meer beschikbaar op onze dag. }:|

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 21:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Moeten het twee kamers zijn, of kan een vierpersoonskamer ook? En hoeveel wil je de volgende dag maximaal nog rijden?
2 kamers, aangezien we niet om 8 uur willen gaan slapen met de kinderen. :)
We willen max 8 uur onderweg zijn (incl pauzes) en sowieso voorbij Parijs dus dan kom je uit tussen Parijs en Orléans, we rijden overigens zuidelijk richting Toulouse.
pi_204814922
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 21:24 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Die had ik ook op het oog, helaas is die niet meer beschikbaar op onze dag. }:|
[..]
2 kamers, aangezien we niet om 8 uur willen gaan slapen met de kinderen. :)
We willen max 8 uur onderweg zijn (incl pauzes) en sowieso voorbij Parijs dus dan kom je uit tussen Parijs en Orléans, we rijden overigens zuidelijk richting Toulouse.
Ik zou lekker Orleans voorbijgaan, je gaat de A20 op toch? Na Orleans wordt het lekker 'rustig'.
Wij hebben ook wel eens bij Limoges geslapen, daar heb je ook aardig wat keuze. Ik weet niet meer hoe lang we daarover hadden gedaan, het ligt natuurlijk ook aan de dag dat je rijdt. Hopelijk geen zwarte zaterdag.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 21:40:33 #66
327807 Mariposas
יה&#14
pi_204815070
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 21:29 schreef exode het volgende:

[..]
Ik zou lekker Orleans voorbijgaan, je gaat de A20 op toch? Na Orleans wordt het lekker 'rustig'.
Wij hebben ook wel eens bij Limoges geslapen, daar heb je ook aardig wat keuze. Ik weet niet meer hoe lang we daarover hadden gedaan, het ligt natuurlijk ook aan de dag dat je rijdt. Hopelijk geen zwarte zaterdag.
A20 inderdaad. Maar vanaf Limoges is het 2 uur rijden naar onze eindbestemming, dan vind ik een overnachting niet echt de moeite waard. :P Buiten dat wil mijn man echt max 8 uur onderweg zijn op 1 dag (als het aan mij lag reden we het gewoon in 1 keer).

2 jaar geleden hebben we overnacht bij Residhome Paris-Evry, dat was perfect maar dat ligt nu niet op de route.
pi_204815233
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 21:40 schreef Mariposas het volgende:

[..]
A20 inderdaad. Maar vanaf Limoges is het 2 uur rijden naar onze eindbestemming, dan vind ik een overnachting niet echt de moeite waard. :P Buiten dat wil mijn man echt max 8 uur onderweg zijn op 1 dag (als het aan mij lag reden we het gewoon in 1 keer).

2 jaar geleden hebben we overnacht bij Residhome Paris-Evry, dat was perfect maar dat ligt nu niet op de route.
Dat was het voor ons ook vanaf Limoges. Maar we gingen kamperen en we wilden in de ochtend aankomen.

Om Orleans zit genoeg weet ik nog.
pi_204884551
Niet echt vakantie maar wel een dagje uit tip: de Campina boerderij-dag. Was vandaag en 6 juni nog een keer.
Wij zijn vandaag geweest en zowel peuter van 3.5 jaar als m’n neefje van 9 vonden het erg leuk.
Koeien en kalfjes aaien, kijken in de stallen, op een tractor zitten, een boeren-hindernisbaan, schminken en nog meer spelletjes.

Het was wel een heel stuk drukker dan ik verwacht had, bij de boerderij waar we waren zijn vandaag 3000 bezoekers geweest.
  woensdag 1 juni 2022 @ 16:09:48 #69
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_204933596
Heeft iemand van jullie ervaring met huttopia en dan meer specifiek Zuid-Frankrijk eind augustus begin september? Tegen die tijd is onze dochter drie en een camping met een redelijke kans op vriendjes en vriendinnetjes om mee te spelen zou wel leuk zijn. Nu in Toscane op vakantie, in zo’n glamping tent. Super fijn, maar ze moet zich hier zelf vermaken of wij moeten voor het entertainment zorgen
.
pi_204939260
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 16:09 schreef Yankee het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met huttopia en dan meer specifiek Zuid-Frankrijk eind augustus begin september? Tegen die tijd is onze dochter drie en een camping met een redelijke kans op vriendjes en vriendinnetjes om mee te spelen zou wel leuk zijn. Nu in Toscane op vakantie, in zo’n glamping tent. Super fijn, maar ze moet zich hier zelf vermaken of wij moeten voor het entertainment zorgen
denk dat je buiten schoolvakanties sowieso kans maakt om veel zelf te moeten entertainen. tenzij het bijv nog schoolvakantie is in Frankrijk.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 2 juni 2022 @ 08:05:23 #71
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_204939583
quote:
Veel campings gaan half september dicht en bouwen dat in de weken er voor al af. Let daar even goed op. Wij hebben wel op plekken gezeten waar het restaurant etc al dicht was. Dat helpt niet mee qua aantal gasten nog zeg maar.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 2 juni 2022 @ 08:40:45 #72
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_204939767
Dat zijn inderdaad terechte punten. Afgelopen twee jaar zijn we naar Toscane / Umbrië gegaan in dezelfde periode, daar was het, zeker aan de kust, nog druk genoeg.

Wat we zoeken is een safaritent o.I.d. in een gebied waar het tegen die tijd nog lekker weer is. Bij voorkeur geen mega camping en die tenten moeten niet boven op elkaar staan. Dus als iemand van jullie nog briljante tips heeft kom maar door 8-)
.
  donderdag 2 juni 2022 @ 09:00:06 #73
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_204939908
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 08:40 schreef Yankee het volgende:
Dat zijn inderdaad terechte punten. Afgelopen twee jaar zijn we naar Toscane / Umbrië gegaan in dezelfde periode, daar was het, zeker aan de kust, nog druk genoeg.

Wat we zoeken is een safaritent o.I.d. in een gebied waar het tegen die tijd nog lekker weer is. Bij voorkeur geen mega camping en die tenten moeten niet boven op elkaar staan. Dus als iemand van jullie nog briljante tips heeft kom maar door 8-)
Als je hoopt op andere kinderen op de camping zou ik kiezen voor de Cote d'Azur. Daar was het eind augustus het drukst van alle warme gebieden waar we geweest zijn rondom de middellandse zee.

Op Domaine de la Noguire in Le Muy hebben ze aan de rand van de camping twee safaritenten staan. Het uitzicht is van de camping af zoals je ook kan zien op de foto. Geen hele grote camping met een fijn zwembad. Buiten het hoogseizoen vonden wij het er prima vertoeven met zeer veel te zien en doen in de buurt.
https://www.charmecamping(...)la-noguiere/#slide-7
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_204940129
quote:
Je hebt best wel wat campings (vooral van Nederlandse eigenaren) die net buiten de schoolvakanties speciale baby en peuterweken hebben. Daar zou ik voor gaan. Meer kans op andere kinderen. Onze favo Franse camping doet dat ook: Escaliers de la Combe.
  donderdag 2 juni 2022 @ 09:39:28 #75
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_204940179
Top, thanks voor de tips ^O^
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')