abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_204346346
Deel hier tips, trucs en ervaringen over op vakantie gaan met kinderen :)
pi_204346347
Is 1 dag voor Legoland in Denemarken genoeg? Sjaak heeft een extra week vakantie in mei dus dat is de uitgelezen kans om daar naartoe te gaan, volgens mij.
pi_204346612
Ziet er uit als een mooi plan, @exode!

Wij hebben net Landal Hoog Vaals geboekt voor de zomervakantie. Drielandenpunt om de hoek, dus met uitstapjes naar België en Duitsland voelt het zowaar bijna als een buitenlandvakantie. :) (ondertussen lonkt Kopenhagen ook maar dat moet volgend jaar dan maar ofzo).
pi_204346687
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:05 schreef MevrouwCactus het volgende:
Is 1 dag voor Legoland in Denemarken genoeg? Sjaak heeft een extra week vakantie in mei dus dat is de uitgelezen kans om daar naartoe te gaan, volgens mij.
Legoland is niet zo groot en in de meivakantie zijn de Denen volgens mij niet vrij. Dus dat zu prima kunnen, maar jeb hebt ook een dag nodig voor Lego House he :)
  woensdag 6 april 2022 @ 11:09:12 #5
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204346912
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:39 schreef lunapuella het volgende:
Ziet er uit als een mooi plan, @:exode!

Wij hebben net Landal Hoog Vaals geboekt voor de zomervakantie. Drielandenpunt om de hoek, dus met uitstapjes naar België en Duitsland voelt het zowaar bijna als een buitenlandvakantie. :) (ondertussen lonkt Kopenhagen ook maar dat moet volgend jaar dan maar ofzo).
Veel plezier! In de buurt is gaia ook leuk. En als je met mooi weer naar drie landen gaat, breng droog spul mee. Er is een waterspeeltuin.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204346968
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:09 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Veel plezier! In de buurt is gaia ook leuk. En als je met mooi weer naar drie landen gaat, breng droog spul mee. Er is een waterspeeltuin.
Oh, dat is heel goed om te weten! Ik hoop in juli toch wel op mooi weer ja. :)
pi_204347560
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:47 schreef exode het volgende:

[..]
Legoland is niet zo groot en in de meivakantie zijn de Denen volgens mij niet vrij. Dus dat zu prima kunnen, maar jeb hebt ook een dag nodig voor Lego House he :)
Ik zie dat ze, in de week dat wij willen gaan, op dinsdag en woensdag dicht zijn. Donderdag is Hemelvaartsdag dus hartstikke druk. Maandag redden we niet met de camper, dus het gaat nog even niet door.
pi_204348149
Wij gaan binnenkort voor het eerst vliegen met onze baby die dan 8 maanden oud is.
Naar Griekenland
Chill vakantie waarbij we ip niks doen. We hebben wel een huurauto

Hebben jullie tips wat mee te nemen en wat echt niet mbt vervoer, slapen etc?
Ervaringen met baby in huurauto? Hoe baby vervoeren op de luchthaven?

Hij krijgt btw volledig borstvoeding en eet fruit en groente
pi_204348233
Baby vervoeren in de draagzak of een klein inklapbare buggy die je ook mee mag nemen als handbagage. Ik heb zelf eigenlijk altijd beide mee.

Baby aan de borst nemen met opstijgen en landen, dan doen de oortjes niet zo'n pijn.

Ik nam ook wat snacks mee in de handbagage(maisvingers, cracotte). Maar uiteindelijk lag Otis bijna de hele reis te slapen en bij huilen nam ik hem aan de borst :P
  woensdag 6 april 2022 @ 14:23:05 #10
208890 June.
Seriously?
pi_204348598
Neem extra kleding voor jezelf (en man) mee voor in het vliegtuig, niet alleen voor de baby. Babykots blijft zelden alleen op de baby zelf ;(
Shine bright like a diamond.
pi_204348711
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:23 schreef June. het volgende:
Neem extra kleding voor jezelf (en man) mee voor in het vliegtuig, niet alleen voor de baby. Babykots blijft zelden alleen op de baby zelf ;(
Dit ja. En heel veel natte doekjes en plastic zakjes (die je af kunt sluiten). Wij hadden een keer een kotszakje met een gat erin, dus toen ik het weg ging gooien in het toilet liet ik een heel spoor achter *O*
pi_204356552
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:46 schreef Aure het volgende:

Baby aan de borst nemen met opstijgen en landen, dan doen de oortjes niet zo'n pijn.

Mag dit? Ik bedoel toen wij vlogen met dochter (toen ruim 1,5 dus wel net wat ouder maar nog zonder eigen stoel) lag zij tijdens de reis op mij te slapen maar voor de landing werd ingezet moest zij echt rechtop zittend op schoot. Ik mocht haar niet ‘hangend’ (in de extra gordel) op schoot. Dit ivm haar veiligheid als er iets gebeurd tijdens opstijgen of landing, met name voor de ruggengraat was dat.

Dus vandaar dat ik het me afvraag of borstvoeding geven dan wel mag tijdens opstijgen en landen omdat je kindje dan ook niet naar voren zit.
Maar misschien heeft het ook wel met leeftijd te maken, dat kan natuurlijk.

@MevrouwCactus wij hebben 1 dag legoland gedaan en was voor ons prima (net als dat we in nl 1 dag Walibi of 1 dag Efteling zouden doen). Maar ik denk wel dat we ons ook wel twee dagen zouden hebben vermaakt hoor.
Hopelijk kan je toch nog een dag plannen om de sluitingsdagen heen, want is op recht leuk!
  donderdag 7 april 2022 @ 10:03:45 #13
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_204356586
Ik heb mijn baby wel borstvoeding gegeven in het vliegtuig bij opstijgen en landen, daar werd niks van gezegd.

Verder idd een draagzak voor vervoer op het vliegveld en op vakantie (in Griekenland heb je toch nauwelijks goed berijdbare wegen voor buggy’s, zeker als je een strand, natuurgebied of historische bezienswaardigheid gaat bezoeken).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_204356960
Onze Zweden planning loopt niet echt soepel, alles wat wij leuk vinden zit al vol.
We wachten nog op Buro Scanbrit op een reserveringsaanvraag voor Isaberg. We wilden dit jaar vooral in het Zuiden van Zweden blijven, maar wellicht wordt het toch het midden.

Wel superleuke dingen gezien voor volgend jaar, gaan we gewoon weer :)
pi_204357054
https://lievelinge.nl/huurlingen/circus-rodin/

Ik ga met drie kinderen voor het eerst eens kijken of een camping iets voor ons is, ipv dat stervensdure rondreizen met iedere 2 nachten een nieuw hotel. Dus, dicht bij huis voor het geval het allemaal maar kut is, in Gorinchem. Soort hippie-glamping, vond het er erg leuk uitzien. Kent iemand hier dit? Ik verbaasde me een beetje dat ik er niet eerder van gehoord had.
-nee-
  donderdag 7 april 2022 @ 11:52:51 #16
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_204357776
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:42 schreef exode het volgende:
Onze Zweden planning loopt niet echt soepel, alles wat wij leuk vinden zit al vol.
We wachten nog op Buro Scanbrit op een reserveringsaanvraag voor Isaberg. We wilden dit jaar vooral in het Zuiden van Zweden blijven, maar wellicht wordt het toch het midden.

Wel superleuke dingen gezien voor volgend jaar, gaan we gewoon weer :)
Wij boekten begin februari via Buro Scanbrit en zelfs toen zaten een aantal locaties (aan de westkust) al helemaal vol. Echt, ik vond dat ik absurd vroeg was. Wij doen dus ook zuid en vooral midden Zweden, meestal basic kampeerhutten op campings. Uiteindelijk wel tevreden met ons reisplan.
pi_204357794
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 11:52 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Wij boekten begin februari via Buro Scanbrit en zelfs toen zaten een aantal locaties (aan de westkust) al helemaal vol. Echt, ik vond dat ik absurd vroeg was. Wij doen dus ook zuid en vooral midden Zweden, meestal basic kampeerhutten op campings. Uiteindelijk wel tevreden met ons reisplan.
In midden kan ik nog genoeg vinden, wij wilden ons dit keer op Smaland richten.
Leuk hoor, hoe ziet jullie route eruit?
  donderdag 7 april 2022 @ 12:00:03 #18
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_204357847
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 11:54 schreef exode het volgende:

[..]
In midden kan ik nog genoeg vinden, wij wilden ons dit keer op Smaland richten.
Leuk hoor, hoe ziet jullie route eruit?
Grofweg: oversteek rostock, via goteborg naar 1e camping (unnaryd), dan naar gälo (bij Stockholm, aan zee), dan de grote oversteek naar arvika e.o. (2 campings in merengebied) en dan via göteborg naar Denemarken voor de laatste stop bij legoland *O*
pi_204357902
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:00 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Grofweg: oversteek rostock, via goteborg naar 1e camping (unnaryd), dan naar gälo (bij Stockholm, aan zee), dan de grote oversteek naar arvika e.o. (2 campings in merengebied) en dan via göteborg naar Denemarken voor de laatste stop bij legoland *O*
Dat klinkt leuk! Best wat kilometers ook of niet?
pi_204358126
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:58 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Mag dit? Ik bedoel toen wij vlogen met dochter (toen ruim 1,5 dus wel net wat ouder maar nog zonder eigen stoel) lag zij tijdens de reis op mij te slapen maar voor de landing werd ingezet moest zij echt rechtop zittend op schoot. Ik mocht haar niet ‘hangend’ (in de extra gordel) op schoot. Dit ivm haar veiligheid als er iets gebeurd tijdens opstijgen of landing, met name voor de ruggengraat was dat.

Dus vandaar dat ik het me afvraag of borstvoeding geven dan wel mag tijdens opstijgen en landen omdat je kindje dan ook niet naar voren zit.
Maar misschien heeft het ook wel met leeftijd te maken, dat kan natuurlijk.

@:mevrouwcactus wij hebben 1 dag legoland gedaan en was voor ons prima (net als dat we in nl 1 dag Walibi of 1 dag Efteling zouden doen). Maar ik denk wel dat we ons ook wel twee dagen zouden hebben vermaakt hoor.
Hopelijk kan je toch nog een dag plannen om de sluitingsdagen heen, want is op recht leuk!
Tot 1 jaar heb ik er geen problemen mee gehad in ieder geval. Toen we vlogen met Jip toen hij anderhalf was hebben we knijpfruitjes meegenomen.
  donderdag 7 april 2022 @ 12:25:59 #21
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_204358136
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:06 schreef exode het volgende:

[..]
Dat klinkt leuk! Best wat kilometers ook of niet?
Jep. Moge duidelijk zijn dat we dit gepland hebben toen de brandstofprijzen nog niet sky high waren }:|
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 8 april 2022 @ 08:49:59 #22
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204368912
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:39 schreef lunapuella het volgende:
Ziet er uit als een mooi plan, @:exode!

Wij hebben net Landal Hoog Vaals geboekt voor de zomervakantie. Drielandenpunt om de hoek, dus met uitstapjes naar België en Duitsland voelt het zowaar bijna als een buitenlandvakantie. :) (ondertussen lonkt Kopenhagen ook maar dat moet volgend jaar dan maar ofzo).
Mocht je naar Gaia willen, check socialdeal.com eens, daar staan nu kaarten op voor een leuke prijs, misschien dat die nog geldig zijn in de periode dat je in de buurt bent.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_204369084
Nou antwoord van Buro Scanbrit, Isaberg zit ramvol.
We gaan onze hele vakantie maar omgooien. Wel nog naar Zweden maar ipv vooral Smaland nu toch een ander gebied.

Iemand wel eens op Tjorn geweest?
pi_204369451
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 08:49 schreef Ynske het volgende:

[..]
Mocht je naar Gaia willen, check socialdeal.com eens, daar staan nu kaarten op voor een leuke prijs, misschien dat die nog geldig zijn in de periode dat je in de buurt bent.
Al die dierentuinen krijg je overal korting voor, geloof ik. ING Rentepunten, Jumbo Dagje Uit actie, social deals... Ik vind wel korting tegen die tijd in elk geval. :)
pi_204370418
Nou de eerste 8 nachten van Zweden zijn geboekt.
De eerste nachten Goteburg blijven gewoon staan en daarna gaan we 5 nachten naar Tjorn waar we slapen op een boerderij www.lekander.nu

Komend weekend maar eens kijken waar we daarna heengaan. Twijfelen over wat Noordelijker, naar een huisje naast Camping Radastrand of toch meteen door naar Vimmerby en daar in de omgeving.
pi_204404400
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 11:38 schreef exode het volgende:
Nou de eerste 8 nachten van Zweden zijn geboekt.
De eerste nachten Goteburg blijven gewoon staan en daarna gaan we 5 nachten naar Tjorn waar we slapen op een boerderij www.lekander.nu

Komend weekend maar eens kijken waar we daarna heengaan. Twijfelen over wat Noordelijker, naar een huisje naast Camping Radastrand of toch meteen door naar Vimmerby en daar in de omgeving.
En alles geannuleerd en de boot verzet naar 2023. Dat kon gelukkig allemaal kosteloos.

We vonden gewoon niet wat we zochten, alles zat al rammetjevol. Dus we gaan voor 2023 gewoon op tijd boeken, we weten de route en accomodaties al.

Deze zomer? Oostenrijk bekeken, Frankrijk etc. Maar alles wat we ook maar enigzins leuk vonden zat al vol. Dus we gaan naar......Nederland! _O- *O*
Eigenlijk ook gewoon veel zin in.

1 week Erve Kleilutte
5 dagen Bosrijk van de Efteling
nog 1,5 week te gaan, het liefst aan het strand en met zwembad want dat is de enige eis van B voor de vakantie. Dus die gaan we nog zoeken.
pi_204414109
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:36 schreef _Lily_ het volgende:
Wij gaan binnenkort voor het eerst vliegen met onze baby die dan 8 maanden oud is.
Naar Griekenland
Chill vakantie waarbij we ip niks doen. We hebben wel een huurauto

Hebben jullie tips wat mee te nemen en wat echt niet mbt vervoer, slapen etc?
Ervaringen met baby in huurauto? Hoe baby vervoeren op de luchthaven?

Hij krijgt btw volledig borstvoeding en eet fruit en groente
Boek een babystoel bij je huurmaatschappij als je die niet zelf al meeneemt.

En verder zijn de meeste tips al gegeven. Lekker aan de borst bij het opstijgen en landen en tussendoor ook. Neem een setje extra kleding mee voor de kleine maar ook een shirt voor jezelf en partner. Mijn man werd de laatste keer ondergekotst door Zielie. O+
En neem ook een speeltje en voldoende fruit mee in je handbagage.
Protège moi de mes désirs.
pi_204414133
Wij hebben ook eindelijk geboekt. We wilden het dit jaar niet, maar komen toch weer uit bij Turkije.
O+ Fethiye. O+

Ultra all inclusive :9 , zon, zee, strand en lekker niks moeten. Heerlijk!
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 12 april 2022 @ 16:42:00 #29
208890 June.
Seriously?
pi_204414529
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 15:50 schreef arvensis het volgende:
Wij hebben ook eindelijk geboekt. We wilden het dit jaar niet, maar komen toch weer uit bij Turkije.
O+ Fethiye. O+

Ultra all inclusive :9 , zon, zee, strand en lekker niks moeten. Heerlijk!
Oh dat lijkt me ook wel eens lekker voor een keer. Normaal zijn we meer van de actievere vakanties, maar straks met baby en peuter lijkt me dit heerlijk. We gaan sowieso past lastminute boeken. Iets om te onthouden.
Shine bright like a diamond.
pi_204414618
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 16:42 schreef June. het volgende:

[..]
Oh dat lijkt me ook wel eens lekker voor een keer. Normaal zijn we meer van de actievere vakanties, maar straks met baby en peuter lijkt me dit heerlijk. We gaan sowieso past lastminute boeken. Iets om te onthouden.
Wij hebben alleen maar zulke vakanties. Een caravan of kamping is niks voor ons. :P En rondtrekken met kleintjes lijkt mij ook niet fijn.

We zitten straks in Hotel Letoonia. In zo’n bungalowhuisje. Het is opgezet als vakantiedorpje.
De foto’s en recensies zijn prima, ben reuze benieuwd!
Protège moi de mes désirs.
pi_204414636
Ultra all inclusive icm zon, zee en strand klinkt me echt heel goed in de oren nu :D.

Wij vliegen volgende maand met dreumes van anderhalf. Heenvlucht is een nachtvlucht van zo’n 9u. Iemand tips (mbt slapen)? Ze heeft geen eigen stoel (ja dat zou ook mijn voorkeur hebben gehad, maar niet voor ruim ¤1000). Ik heb geen idee of ze een beetje kan slapen op vriend en mij, ze slaapt eigenlijk nooit ergens anders dan in haar bed.

Terugvlucht is gewoon overdag van bijna 10u. Tips qua dingen die we zeker niet moeten vergeten? Nu ik dit zo typ merk ik alweer hoe erg ik hier tegenop kijk :') :'( .
pi_204414692
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 16:59 schreef Smart_ass het volgende:
Ultra all inclusive icm zon, zee en strand klinkt me echt heel goed in de oren nu :D.

Wij vliegen volgende maand met dreumes van anderhalf. Heenvlucht is een nachtvlucht van zo’n 9u. Iemand tips (mbt slapen)? Ze heeft geen eigen stoel (ja dat zou ook mijn voorkeur hebben gehad, maar niet voor ruim ¤1000). Ik heb geen idee of ze een beetje kan slapen op vriend en mij, ze slaapt eigenlijk nooit ergens anders dan in haar bed.

Terugvlucht is gewoon overdag van bijna 10u. Tips qua dingen die we zeker niet moeten vergeten? Nu ik dit zo typ merk ik alweer hoe erg ik hier tegenop kijk :') :'( .
Draagzak! Anders sta je met je koffers en handbagage terwijl je achter je dreumes aan moet. Heel vervelend.

Daarnaast: boekjes, scherm, koekjes, scherm, speeltje, scherm, cadeautje uitpakken, scherm. Je snapt het. En alles loslaten. Vliegen met dreumes is vaak pittig.

Wij hadden overigens een keer de stoelen expres niet naast elkaar geboekt en wisselden elkaar iedere 2 uur af. Dan had je ook af en toe 2 uur tijd om naar je eigen scherm te staren O+
pi_204414734
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 16:59 schreef Smart_ass het volgende:
Ultra all inclusive icm zon, zee en strand klinkt me echt heel goed in de oren nu :D.

Wij vliegen volgende maand met dreumes van anderhalf. Heenvlucht is een nachtvlucht van zo’n 9u. Iemand tips (mbt slapen)? Ze heeft geen eigen stoel (ja dat zou ook mijn voorkeur hebben gehad, maar niet voor ruim ¤1000). Ik heb geen idee of ze een beetje kan slapen op vriend en mij, ze slaapt eigenlijk nooit ergens anders dan in haar bed.

Terugvlucht is gewoon overdag van bijna 10u. Tips qua dingen die we zeker niet moeten vergeten? Nu ik dit zo typ merk ik alweer hoe erg ik hier tegenop kijk :') :'( .
Toen wij met onze anderhalfjarige (en een vierjarige) naar Australië vlogen, hadden we om een wieg gevraagd in het vliegtuig. Het was een beetje proppen, want ze was er eigenlijk al wat te groot voor, maar het was heel fijn om een bedje voor haar te hebben. Alleen al omdat je dan op de voorste rij zit en dus veel meer beenruimte hebt.

Verder geldt volgens mij voor alle langere vliegreizen: laat het over je heen komen. Pas je aan, blijf rustig, verwacht niet te veel. Komt goed.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_204414741
En sowieso draagzak ja. Altijd een draagzak.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_204415033
@Smart_ass
Wat ik doe is kleine cadeautjes inpakken. Om de zoveel tijd mogen ze dan wat nieuws uitpakken. Tip: raamstickers! :)

En heeel veel eten meenemen.
Protège moi de mes désirs.
pi_204415397
Dank voor de tips! Die cadeautjes ga ik zeker onthouden. Zo'n vliegtuigbedje is ideaal inderdaad en daar heeft ze een jaar geleden ook in gelegen (en bijna de hele vlucht in geslapen O+) maar daar was ze toen eigenlijk al een centimeter of 2 te lang voor dus daar gaat ze nu qua lengte en gewicht helemaal niet meer inpassen helaas. :D Oh en we nemen een buggy mee (ik ben geen drager :@). Ik wilde draagmoeder zeggen maar dat is weer iets anders :') .
pi_204415976
Wij zijn wel echt van de actieve vakanties, heerlijk. Wij zijn ooit 1x all inclusive geweest, toen nog zonder kinderen. Wij verveelden ons zo dat we vervelend werden. ;)

We kijken met vakanties dus heel bewust naar de bestemming. Wat is er te doen. B en verloofde vinden dingen zoals klimparken heel gaaf. Vorig jaar in Zweden hebben we zoveel gedaan, dat was echt top. En superdeluxe huizen. :)

Volgend jaar weer Zweden en dan kunnen we nog meer ondernemen dan is Juul 5 en mag ze met veel activiteiten mee doen.
pi_204417989
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 15:48 schreef arvensis het volgende:

[..]
Boek een babystoel bij je huurmaatschappij als je die niet zelf al meeneemt.

En verder zijn de meeste tips al gegeven. Lekker aan de borst bij het opstijgen en landen en tussendoor ook. Neem een setje extra kleding mee voor de kleine maar ook een shirt voor jezelf en partner. Mijn man werd de laatste keer ondergekotst door Zielie. O+
En neem ook een speeltje en voldoende fruit mee in je handbagage.
En in de huurauto? Huurden jullie er een babystoel bij voor in de auto?
Want je neemt geen maxi cosi ofzo mee hè
pi_204418134
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 21:31 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
En in de huurauto? Huurden jullie er een babystoel bij voor in de auto?
Want je neemt geen maxi cosi ofzo mee hè
Ja, dat staat boven in m’n comment, toch? :P

Wij huren ook kinderstoelen wanneer we een auto huren.
Protège moi de mes désirs.
pi_204420068
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 21:38 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ja, dat staat boven in m’n comment, toch? :P

Wij huren ook kinderstoelen wanneer we een auto huren.
Ow lol overheen gelezen
Ik ga dat denk ik ook doen
pi_204507555
Vanaf welke leeftijd is farmcamps leuk? Wij willen misschien een weekendje doen maar ik twijfel nog een beetje of het niet net te vroeg is voor onze 2.5 jarige.
  vrijdag 22 april 2022 @ 16:32:00 #42
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_204507727
FarmCamps is volgens mij voor alle leeftijden leuk. Als ze zo jong zijn moet je natuurlijk wel continu mee (zulke kleine kinderen alleen in een paarden of koeienstal wordt niet zo gewaardeerd ;)) en sommige activiteiten zullen ze nog niet kunnen meedoen (zelf ijs maken oid). Maar helpen met dieren voeren (konijnen, kippen) of ponyrijden kan vaak wel.
pi_204507919
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2022 16:06 schreef Bottoms_up het volgende:
Vanaf welke leeftijd is farmcamps leuk? Wij willen misschien een weekendje doen maar ik twijfel nog een beetje of het niet net te vroeg is voor onze 2.5 jarige.
Juul was 2 en die vond het geweldig.
pi_204516103
Thanks. We hebben geboekt dus we gaan het zien :)
  maandag 25 april 2022 @ 23:48:38 #45
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_204541702
En jullie vragen hoor. Heb niet bijgelezen

We hebben in juli drie weken vakantie en willen graag weg.
We zijn behoorlijk fan van CenterParcs vanwege de prima huisjes en vooral al het vertier op 1 plek.

Plus natuurlijk *HET* zwembad


Maar zijn er qua mijn eisenpakket nog meer van die parken? Of hebben jullie aanraders?

Maximaal 4.5 uur rijden vanaf Drachten. Onderweg overnachten willen we niet.

We zijn een gezin van vijf. Onze jongens zijn 12, 10 en 7

Help!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 26 april 2022 @ 06:45:39 #46
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204542099
Landal heeft ook een paar parken die eerst van CP waren (iig vennebos).
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204542151
Ter Spegelt in Eersel heeft ook veel toffe dingen voor jouw jongens, geloof ik. Ben er zelf nooit geweest, hoor wel enthousiaste verhalen van anderen.
  dinsdag 26 april 2022 @ 17:05:03 #48
208890 June.
Seriously?
pi_204546488
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 06:45 schreef Tink89 het volgende:
Landal heeft ook een paar parken die eerst van CP waren (iig vennebos).
Ja en Landal Lommerbergen. Wij zijn recent in Lommerbergen geweest. Huisjes zijn opgeknapt, maar wel erg klein vond ik dus ik zou dan zeker gaan voor een huis met meer personen dan met hoeveel je bent. Ze hebben best een hele grote buitenspeeltuin en activiteiten voor oudere kids. Qua eten is de keus matig. Het zwembad is wel tof, maar niet heel erg groot. Kan me zomaar voorstellen dat het er erg druk kan worden als alles vol zit.
Shine bright like a diamond.
pi_204791302
We hebben maandag thuis allemaal een dagje vrij, dus willen we graag iets leuks doen. Bijvoorbeeld het Archeon (op maandag dicht), Oertijdmuseum (op maandag dicht), prehistorisch dorp (op maandag dicht). Heeft iemand een tip voor ons waar we op maandag wel terecht kunnen?
pi_204793127
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 18:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
We hebben maandag thuis allemaal een dagje vrij, dus willen we graag iets leuks doen. Bijvoorbeeld het Archeon (op maandag dicht), Oertijdmuseum (op maandag dicht), prehistorisch dorp (op maandag dicht). Heeft iemand een tip voor ons waar we op maandag wel terecht kunnen?
Openluchtmuseum?
  woensdag 18 mei 2022 @ 21:19:54 #51
344469 Amsel
zonder t
pi_204793568
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:47 schreef Gogo83 het volgende:

[..]
Openluchtmuseum?
Ik ben laatst met de kinderen naar het openluchtmuseum geweest en vond het echt tegenvallen. Buiten de weekenden staat er niemand om ergens uitleg bij te geven en loop je basically langs oude huizen en verder niks. De speeltuin was voor de helft afgesloten vanwege onderhoud. De tram was het enige leuke. Het is dat we een Museumkaart hebben, anders zou ik het de toegangsprijs echt niet waard vinden -O-
pi_204793610
Ik keek ook naar het Discovery Museum in Kerkrade, maar dat is ook dicht op maandag.
  woensdag 18 mei 2022 @ 21:25:40 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_204793630
Moet het een museum zijn? Want dan ga je bot vangen op maandag, vrees ik.
disclaimer
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 18 mei 2022 @ 21:28:25 #54
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204793664
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 18:37 schreef MevrouwCactus het volgende:
We hebben maandag thuis allemaal een dagje vrij, dus willen we graag iets leuks doen. Bijvoorbeeld het Archeon (op maandag dicht), Oertijdmuseum (op maandag dicht), prehistorisch dorp (op maandag dicht). Heeft iemand een tip voor ons waar we op maandag wel terecht kunnen?
Bokrijk!

https://bokrijk.be/nl/openingsuren
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_204793735
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 21:25 schreef SQ het volgende:
Moet het een museum zijn? Want dan ga je bot vangen op maandag, vrees ik.
Hoeft niet, maar Sjaak vindt dat soort dingen super leuk dus het heeft mijn voorkeur. Een dagje Burgers Zoo ofzo vind ik ook wel leuk. Dus zoiets is het alternatief. Maar in Frankrijk wilde hij ook ineens kastelen bezoeken en cultuur zien, en een prehistorisch museum in :D De Grotten van Han waren ook een groot succes bij hem.
pi_204793745
quote:
Daar is het museumstuk ook van gesloten op maandag.

Ik zie dat het Nemo wel open is trouwens. Maar daar zijn we al een paar keer geweest.
  woensdag 18 mei 2022 @ 21:39:32 #57
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_204793790
Naturalis is open op maandag!
En Boerhaave ook. Dagje Leiden dus maar :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_204793792
Mijn kinderen vonden Museonder leuk. Je kan ook kamperen daar op de natuurcamping.
pi_204793912
Ah, dat zijn leuke opties!
  woensdag 18 mei 2022 @ 22:02:21 #60
327807 Mariposas
יה&#14
pi_204794154
Ik ben op zoek naar een hotel voor een overnachting op weg naar Zuid-Frankrijk. Tussen Parijs en Orléans in, dicht bij de snelweg. Moet wel twee aparte kamers hebben, dus of een aparthotel of een twee kamers naast elkaar met een tussendeur. Iemand een gouden tip?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 20 mei 2022 @ 19:33:43 #61
344469 Amsel
zonder t
pi_204813505
*O* De eerste vakantieweek is geboekt! *O*

Het wordt Farmcamps, eerste keer. Mijn man is niet van het kamperen, maar met een airco, bad, vaatwasser en echte bedden mag je dit natuurlijk eigenlijk geen kamperen noemen, dus hij waagt het erop ;) Ik hoop vooral dat de kinderen het heerlijk vinden O+
pi_204814665
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 22:02 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben op zoek naar een hotel voor een overnachting op weg naar Zuid-Frankrijk. Tussen Parijs en Orléans in, dicht bij de snelweg. Moet wel twee aparte kamers hebben, dus of een aparthotel of een twee kamers naast elkaar met een tussendeur. Iemand een gouden tip?
Wij zaten in Novotel Orleans Sud en dat was prima. Oa met buitenzwembad. Ze hebben speciale aanbiedingen voor gezinnen die 2 kamers willen.
Maar dat is net niet tussen Parijs en Orleans in.
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 21:12:14 #63
5428 crew  miss_sly
pi_204814709
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 22:02 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben op zoek naar een hotel voor een overnachting op weg naar Zuid-Frankrijk. Tussen Parijs en Orléans in, dicht bij de snelweg. Moet wel twee aparte kamers hebben, dus of een aparthotel of een twee kamers naast elkaar met een tussendeur. Iemand een gouden tip?
Moeten het twee kamers zijn, of kan een vierpersoonskamer ook? En hoeveel wil je de volgende dag maximaal nog rijden?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 20 mei 2022 @ 21:24:33 #64
327807 Mariposas
יה&#14
pi_204814852
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 21:09 schreef exode het volgende:

[..]
Wij zaten in Novotel Orleans Sud en dat was prima. Oa met buitenzwembad. Ze hebben speciale aanbiedingen voor gezinnen die 2 kamers willen.
Maar dat is net niet tussen Parijs en Orleans in.
Die had ik ook op het oog, helaas is die niet meer beschikbaar op onze dag. }:|

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 21:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Moeten het twee kamers zijn, of kan een vierpersoonskamer ook? En hoeveel wil je de volgende dag maximaal nog rijden?
2 kamers, aangezien we niet om 8 uur willen gaan slapen met de kinderen. :)
We willen max 8 uur onderweg zijn (incl pauzes) en sowieso voorbij Parijs dus dan kom je uit tussen Parijs en Orléans, we rijden overigens zuidelijk richting Toulouse.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_204814922
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 21:24 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Die had ik ook op het oog, helaas is die niet meer beschikbaar op onze dag. }:|
[..]
2 kamers, aangezien we niet om 8 uur willen gaan slapen met de kinderen. :)
We willen max 8 uur onderweg zijn (incl pauzes) en sowieso voorbij Parijs dus dan kom je uit tussen Parijs en Orléans, we rijden overigens zuidelijk richting Toulouse.
Ik zou lekker Orleans voorbijgaan, je gaat de A20 op toch? Na Orleans wordt het lekker 'rustig'.
Wij hebben ook wel eens bij Limoges geslapen, daar heb je ook aardig wat keuze. Ik weet niet meer hoe lang we daarover hadden gedaan, het ligt natuurlijk ook aan de dag dat je rijdt. Hopelijk geen zwarte zaterdag.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 21:40:33 #66
327807 Mariposas
יה&#14
pi_204815070
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 21:29 schreef exode het volgende:

[..]
Ik zou lekker Orleans voorbijgaan, je gaat de A20 op toch? Na Orleans wordt het lekker 'rustig'.
Wij hebben ook wel eens bij Limoges geslapen, daar heb je ook aardig wat keuze. Ik weet niet meer hoe lang we daarover hadden gedaan, het ligt natuurlijk ook aan de dag dat je rijdt. Hopelijk geen zwarte zaterdag.
A20 inderdaad. Maar vanaf Limoges is het 2 uur rijden naar onze eindbestemming, dan vind ik een overnachting niet echt de moeite waard. :P Buiten dat wil mijn man echt max 8 uur onderweg zijn op 1 dag (als het aan mij lag reden we het gewoon in 1 keer).

2 jaar geleden hebben we overnacht bij Residhome Paris-Evry, dat was perfect maar dat ligt nu niet op de route.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_204815233
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 21:40 schreef Mariposas het volgende:

[..]
A20 inderdaad. Maar vanaf Limoges is het 2 uur rijden naar onze eindbestemming, dan vind ik een overnachting niet echt de moeite waard. :P Buiten dat wil mijn man echt max 8 uur onderweg zijn op 1 dag (als het aan mij lag reden we het gewoon in 1 keer).

2 jaar geleden hebben we overnacht bij Residhome Paris-Evry, dat was perfect maar dat ligt nu niet op de route.
Dat was het voor ons ook vanaf Limoges. Maar we gingen kamperen en we wilden in de ochtend aankomen.

Om Orleans zit genoeg weet ik nog.
pi_204884551
Niet echt vakantie maar wel een dagje uit tip: de Campina boerderij-dag. Was vandaag en 6 juni nog een keer.
Wij zijn vandaag geweest en zowel peuter van 3.5 jaar als m’n neefje van 9 vonden het erg leuk.
Koeien en kalfjes aaien, kijken in de stallen, op een tractor zitten, een boeren-hindernisbaan, schminken en nog meer spelletjes.

Het was wel een heel stuk drukker dan ik verwacht had, bij de boerderij waar we waren zijn vandaag 3000 bezoekers geweest.
  woensdag 1 juni 2022 @ 16:09:48 #69
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_204933596
Heeft iemand van jullie ervaring met huttopia en dan meer specifiek Zuid-Frankrijk eind augustus begin september? Tegen die tijd is onze dochter drie en een camping met een redelijke kans op vriendjes en vriendinnetjes om mee te spelen zou wel leuk zijn. Nu in Toscane op vakantie, in zo’n glamping tent. Super fijn, maar ze moet zich hier zelf vermaken of wij moeten voor het entertainment zorgen
.
pi_204939260
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 16:09 schreef Yankee het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met huttopia en dan meer specifiek Zuid-Frankrijk eind augustus begin september? Tegen die tijd is onze dochter drie en een camping met een redelijke kans op vriendjes en vriendinnetjes om mee te spelen zou wel leuk zijn. Nu in Toscane op vakantie, in zo’n glamping tent. Super fijn, maar ze moet zich hier zelf vermaken of wij moeten voor het entertainment zorgen
denk dat je buiten schoolvakanties sowieso kans maakt om veel zelf te moeten entertainen. tenzij het bijv nog schoolvakantie is in Frankrijk.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 2 juni 2022 @ 08:05:23 #71
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_204939583
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 16:09 schreef Yankee het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met huttopia en dan meer specifiek Zuid-Frankrijk eind augustus begin september? Tegen die tijd is onze dochter drie en een camping met een redelijke kans op vriendjes en vriendinnetjes om mee te spelen zou wel leuk zijn. Nu in Toscane op vakantie, in zo’n glamping tent. Super fijn, maar ze moet zich hier zelf vermaken of wij moeten voor het entertainment zorgen
Veel campings gaan half september dicht en bouwen dat in de weken er voor al af. Let daar even goed op. Wij hebben wel op plekken gezeten waar het restaurant etc al dicht was. Dat helpt niet mee qua aantal gasten nog zeg maar.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 2 juni 2022 @ 08:40:45 #72
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_204939767
Dat zijn inderdaad terechte punten. Afgelopen twee jaar zijn we naar Toscane / Umbrië gegaan in dezelfde periode, daar was het, zeker aan de kust, nog druk genoeg.

Wat we zoeken is een safaritent o.I.d. in een gebied waar het tegen die tijd nog lekker weer is. Bij voorkeur geen mega camping en die tenten moeten niet boven op elkaar staan. Dus als iemand van jullie nog briljante tips heeft kom maar door 8-)
.
  donderdag 2 juni 2022 @ 09:00:06 #73
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_204939908
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 08:40 schreef Yankee het volgende:
Dat zijn inderdaad terechte punten. Afgelopen twee jaar zijn we naar Toscane / Umbrië gegaan in dezelfde periode, daar was het, zeker aan de kust, nog druk genoeg.

Wat we zoeken is een safaritent o.I.d. in een gebied waar het tegen die tijd nog lekker weer is. Bij voorkeur geen mega camping en die tenten moeten niet boven op elkaar staan. Dus als iemand van jullie nog briljante tips heeft kom maar door 8-)
Als je hoopt op andere kinderen op de camping zou ik kiezen voor de Cote d'Azur. Daar was het eind augustus het drukst van alle warme gebieden waar we geweest zijn rondom de middellandse zee.

Op Domaine de la Noguire in Le Muy hebben ze aan de rand van de camping twee safaritenten staan. Het uitzicht is van de camping af zoals je ook kan zien op de foto. Geen hele grote camping met een fijn zwembad. Buiten het hoogseizoen vonden wij het er prima vertoeven met zeer veel te zien en doen in de buurt.
https://www.charmecamping(...)la-noguiere/#slide-7
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_204940129
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 16:09 schreef Yankee het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met huttopia en dan meer specifiek Zuid-Frankrijk eind augustus begin september? Tegen die tijd is onze dochter drie en een camping met een redelijke kans op vriendjes en vriendinnetjes om mee te spelen zou wel leuk zijn. Nu in Toscane op vakantie, in zo’n glamping tent. Super fijn, maar ze moet zich hier zelf vermaken of wij moeten voor het entertainment zorgen
Je hebt best wel wat campings (vooral van Nederlandse eigenaren) die net buiten de schoolvakanties speciale baby en peuterweken hebben. Daar zou ik voor gaan. Meer kans op andere kinderen. Onze favo Franse camping doet dat ook: Escaliers de la Combe.
  donderdag 2 juni 2022 @ 09:39:28 #75
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_204940179
Top, thanks voor de tips ^O^
.
pi_205023944
Ik ga volgend jaar in het voorjaar naar Disneyland Parijs, met drie kinderen van 4, 5 en 8. Ik heb kamers in Newport Bay Club.

Ik probeer in het kader van de voorpret te kijken wat er allemaal is en kan, maar het duizelt me. Daarom de vraag aan de pro’s hier (@exode *)?): wat kan ik echt niet missen? Dikke tips? Dikke don’ts?
pi_205027908
@Jentin qua Do's heb ik vooral als tip: zorg dat je om 8:30 uur in het park bent. Dan kun je redelijk wat attracties met beperkte wachttijd betreden. Stel je vooraf alvast in op het feit dat het daar erg druk is.
Verder gingen wij op het drukste moment van de dag, dus zegmaar tussen 13:00-17:00 uur naar het hotel terug om te slapen. Veel attracties blijven open tot 23:00 uur en het is 's avonds een stuk rustiger in het park en magisch omdat het dan ook nog eens donker/schemerig is. Door het middagslaapje waar zelfs onze dochter van 12 en wijzelf aan meededen was het goed uit te houden tot de avondshow die pas om 23:00 uur plaatsvond.

Nog even een heel andere tip... wij verblijven momenteel in een Farmcamps tent en het is echt de bom. Het is hier nu heerlijk rustig op de boerderij, omdat het geen echt vakantieweekend is,
dus het is echt genieten en tot rust komen. Afgelopen nacht is er een kalfje geboren en ook nog twee schapen, zo bijzonder en schattig. Zeker voor mensen met kinderen tussen zo'n beetje de 4 en 10 jaar is het ontzettend leuk om een keer te doen.
pi_205029188
Het kindergedeelte blijft open tot 20:00 en als het druk is tot 21:00. Tenminste dat was in mei zo. Dat gaat wel eerder dicht dan de rest. Maar idd. Zo vroeg mogelijk beginnen. In de middag een dutje en dan weer gaan. Zo deden wij dat ook met de 9 en 11 jarige. Die hielden het erg lang uit.

O en wil je shows bekijken (zoals Frozen en Stitch) daar moet je echt al een uur van tevoren voor in de rij staan anders heb je echt vaak pech. :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_205030085
Toen wij in mei gingen ging fantasyland om 22:00 uur dicht (de dombo trein en het bootje er naast nog iets eerder).

Tips: als je in het park wilt eten, reserveer dan ruim op tijd je restaurants (met hotelreservering kan dat tegenwoordig 6 maanden vooraf). Heb je met ontbijt dan kun je voor ¤15 extra ontbijten met Disneyfiguren in het park, dan komen er vijf figuren bij je tafel langs en kun je daar rustig mee op de foto. Reserveer je daarvoor shift 2, dan kun je gewoon in de early Magic hours vast rustig wat attracties doen, en zodra het dan druk wordt ga je ontbijten en als je dat uitgebreid doet, kun je de lunch ook grotendeels overslaan. Qua restaurants vinden mijn kinderen Chez Remi het leukste, maar qua eten en bediening was dat juist een van de slechtere. Wil je goed gebruik maken van je tijd daar, ga dan voor buffet, a la carte gaat niet zo snel. En mijn kinderen aten beter bij buffet. Buffet in het hotel is beter dan in het park.

Qua shows is de Lion King gericht op volwassenen. Mijn kinderen vonden die niet zo leuk. Frozen is daarentegen weer gericht op jonge kinderen. Stitch is veel gesproken taal in Engels of Frans, dus die hebben wij overgeslagen. Beste show is imo Mickey and the Magician, die mag je eigenlijk niet overslaan. En de dream and shine Brighter show vonden ze bij ons ook geweldig, daarbij komen ook bijna alle figuren dansend voorbij, maar ik weet niet of die er volgend jaar ook nog is, die is in principe voor het 30-jaar bestaan feestje. Net als de Disney D-light drone show. zorg dat je voor de eindshow minimaal 1 keer een uur van te voren een goed plekje hebt met zicht op het kasteel.

En ga je in de (Franse) vakantie/het weekend, zorg dan dat je de Crush Coaster, Big thunder mountain en Peter Pan direct s ochtends een keer pakt. Dat zijn de drukste attracties en pas als het park regulier open gaat, gaat ook de betaalde premium access rij daarvan open en wordt de reguliere wachtrij langzamer daardoor. Its a small world, pirates en de sprookjesboot moet je alleen pakken als je vijf minuten of minder hoeft te wachten, die zijn vaak even heel rustig.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_205030116
Ga zo vroeg mogelijk het park in, loop zo ver mogelijk naar achteren in het deel waar je wilt zijn. De meeste mensen blijven lang vooraan hangen dus voordat het druk wordt achterin heb je al wat attracties kunnen doen.

Wij gingen ook 's middags terug naar het hotel. Even chillen en ontprikkelen.
pi_205030198
Terug naar het hotel hebben wij 1 dag gedaan (en toen zijn we gaan zwemmen :') ). Ik vind dat juist alleen maar gedoe en zonde van de tijd. Je bent zo een half uur kwijt aan weer bij het park komen (wij zaten in hotel New York, dus nog dichter bij), en mijn kinderen (4,4 en 6) trokken het prima. We hebben de eerste en laatste dag de eindshow gedaan, en de andere dagen zijn we rond 9 uur terug gegaan. Ze vonden attracties in het donker doen trouwens wel extra leuk idd, zeker bij dombo. Normaal gaan ze trouwens om 7 uur naar bed.

Wij zijn twee weken Walt Disney World voor volgend jaar nu aan het plannen *O* alleen nog even afwachten of er nog betere vliegtickets komen (qua tijden/overstap/kosten).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_205031264
Wat zijn leuke vakanties met een kind van 1,5 jaar oud?

We zijn al aan het oriënteren op volgend jaar haha
  zondag 12 juni 2022 @ 13:16:03 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205031303
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 13:12 schreef _Lily_ het volgende:
Wat zijn leuke vakanties met een kind van 1,5 jaar oud?

We zijn al aan het oriënteren op volgend jaar haha
Zo ongeveer alles wat je zelf ook leuk zou vinden, alleen dan gaat er een kind mee? Op die leeftijd vinden ze bijna alles nog prima. Wij gingen naar Griekenland toen Kuiken die leeftijd had, lekker zonnen, wandelen en zwemmen.
KuikenGuppy
pi_205031527
Met 1,5 kan je inderdaad alles nog zo'n beetje doen wat je zelf wil. Heerlijk.
Dus doen waar je zelf zin in hebt.
  zondag 12 juni 2022 @ 13:35:23 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_205031677
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 13:12 schreef _Lily_ het volgende:
Wat zijn leuke vakanties met een kind van 1,5 jaar oud?

We zijn al aan het oriënteren op volgend jaar haha
Persoonlijke voorkeur: vakantie in een huisje of appartement, geen hotel. Kinderen van anderhalf slapen nog vrij veel. Wij zijn zelf met een bijna 1-jarige naar Spanje gegaan, huisje met eigen zwembad en natuurlijk een huurauto. Tops: vrijheid, lekker in het zwembad liggen terwijl je kind slaapt, in de avond samen borrelen op de veranda terwijl kind slaapt. Minpuntje: Spanje. Je kunt daar dus niet uit eten met een kind van die leeftijd want alle restaurants beginnen pas om 21:00 ofzo. Wij hebben de hele vakantie ge-bbqt bij ons huisje :')

Een jaar later op kreta iets soortgelijks gedaan, maar daar kun je wel de hele dag eten bestellen, top.
disclaimer
pi_205032310
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 13:12 schreef _Lily_ het volgende:
Wat zijn leuke vakanties met een kind van 1,5 jaar oud?

We zijn al aan het oriënteren op volgend jaar haha
Ik was rond de leeftijd in de Allgäu en vond het super. Appartementje (zie SQ's argumenten), niet idioot ver rijden. Het landschap is mooi glooiend en groen en er zijn ontzettend veel activiteiten voor kinderen (korte wandelingen, kabelbanen, veel speeltuinen, meertjes) die allemaal niet ontzettend ver weg zijn zodat je prima de dag kan indelen in ochtendactiviteit - slaapje - middagactiviteit. En genoeg kindvriendelijke restaurants. We zaten een keer in Wertach en een keer in Pfronten. Het is echt mijn lievelingsregio voor dreumesen en peuters.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205032331
Duitsers eten vaak 's middags warm of 's avonds bijtijds, dus eten kon altijd :7
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 12 juni 2022 @ 14:39:20 #88
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205032764
Zoals gezegd: alles wat jullie zelf willen. Met 1,5 kan je ze gewoon overal naartoe meenemen.
Wij kiezen altijd voor (wat grotere en luxere) hotels. Afgelopen jaar zat er zelfs een kermis op het terrein, ideaal. En je hebt de hele dag door eten. Ik wil op vakantie niet iedere dag koken of uitzoeken waar we gaan eten.
Protège moi de mes désirs.
pi_205033111
Ik ga over een paar weken naar Landal het Vennenbos in Hapert.
Iemand ervaringen met dit park?
  zondag 12 juni 2022 @ 15:02:16 #90
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205033160
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 13:12 schreef _Lily_ het volgende:
Wat zijn leuke vakanties met een kind van 1,5 jaar oud?

We zijn al aan het oriënteren op volgend jaar haha
Wat je ook doet, neem een draagzak mee. De draagzak is bij ons iedere vakantie een van de meest gebruikte items, vooral omdat lang niet alles goed te doen is met een wandelwagen of buggy.
  zondag 12 juni 2022 @ 16:14:12 #91
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205033714
Ik wil geen hotels. Voor mezelf eigenlijk al liever niet, maar met kinderen al helemaal niet. Hooguit een kinderhotel (smiley in Oostenrijk bijvoorbeeld), want een aparte kinderkamer bij je suite, zodat je niet stilletjes hoeft te doen als je kindje ligt te slapen, maar gewoon de tv aan kunt zetten... en zodat je een plekje hebt om even je flessen of bekers om te spoelen en een weekwasje aan te zetten bij ontplofluiers.

Ik stem voor een huisje en overdag de dingen doen die je leuk vindt. Neem een draagzak mee, de wagen is niet overal handig. Mijn nu 15-maander is dol op schommelen, in de zandbak zitten en van de glijbaan gaan. Zwemmen is ook een hit, maar daarna is hij wel echt te moe om nog gezellig aan tafel te zitten. Ideaal dus als je zelf even iets kunt maken en hem dan in bed kunt leggen, waardoor je dan op je gemak nog zelf kunt eten. Ook dieren vindt hij tof.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 12 juni 2022 @ 17:35:56 #92
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205034437
Wij kiezen dan eigenlijk altijd bewust voor kamperen. De eerste keer met de vouwwagen met Bas was vlak na zijn eerste verjaardag en het is iedere keer een succes. Eigen spullen mee in de vouwwagen, speeltuintjes en een zwembad in de buurt. Dit jaar met een peuter en een baby gaat ook goed O+ .
Een huisje doen we nog wel eens voor een weekendje met vrienden of familie, maar we merken dat we kamperen veel prettiger vinden.
  zondag 12 juni 2022 @ 17:42:11 #93
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205034502
Kamperen vind ik op papier echt idyllisch klinken, maar in realiteit een regelrechte hel :'). Ik snap ook niet hoe je alles mee krijgt in de auto, en wij hebben geen kleine auto :').
KuikenGuppy
  zondag 12 juni 2022 @ 17:57:11 #94
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205034621
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2022 17:42 schreef Burdie het volgende:
Kamperen vind ik op papier echt idyllisch klinken, maar in realiteit een regelrechte hel :'). Ik snap ook niet hoe je alles mee krijgt in de auto, en wij hebben geen kleine auto :').
Vouwwagen _O_ . Alle bagage gaat daarin. In onze kofferbak de spullen voor een overnachting onderweg, wat te eten, luiers, de wandelwagen& draagzak.
pi_205034759
Onze vouwwagen staat nog te koop Burdie ;)

Wij laten het kamperen in ieder geval voorlopig achter ons.

Nu je nog buiten de schoolvakanties kan en je kind zo jong is, zou ik daar gebruik van maken. Zoiets als SQ dus.
  zondag 12 juni 2022 @ 22:00:51 #96
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205036985
Wij gaan dit jaar ook kamperen btw. En wrs nog veel vaker ook. Man is een echte kampeerder en ik heb toegegeven dat het met de kindjes vast heel fijn kan zijn. Dus tent gekocht tweedehands en we gaan het proberen. We nemen wel een klein bagagewagentje mee, want massive tent (zo'n 7,5 x 5,5 meter) neemt de achterbak van onze station grotendeels in beslag.

Misschien kopen we ooit een caravan. We hebben een vouwwagen overwogen, maar dan heb ik liever onze grote tent. Zeker vanwege het slapen boven bij een vouwwagen. Dat zie ik niet zitten. Dus nu tent proberen en we kunnen altijd nog upgraden
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 12 juni 2022 @ 22:14:01 #97
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_205037143
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 14:58 schreef Zoev het volgende:
Ik ga over een paar weken naar Landal het Vennenbos in Hapert.
Iemand ervaringen met dit park?
Ja! Hier!
Leuk park, huisjes mogen misschien wat schoner (misschien wel veranderd in de tussentijd). Veel te doen en een mega groot en leuk zwembad :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_205037387
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 13:12 schreef _Lily_ het volgende:
Wat zijn leuke vakanties met een kind van 1,5 jaar oud?

We zijn al aan het oriënteren op volgend jaar haha
Toen Kevin 1,5 jaar was zijn we met een camper door Florida getrokken O+

Alles wat jullie leuk vinden en binnen jullie budget ligt kan. Wij hebben alles al gedaan sinds we kinderen hebben, van met de camper trekken tot 1 week al inclusive resort en alles kan :D
Wij komen nu (6 en 5 jaar) op een punt dat ze niet meer overal mee naar toe willen, dus een middag in een museum ronddwalen zit er voorlopig niet meer in. Toen ze 1,5 jaar waren ging dat prima.

In Engeland was het wel lastig met pubs die na 17 / 18 uur niet meer toegankelijk zijn voor kinderen. Maar wij gingen altijd uitgebreid uit lunchen en aten ‘s avonds soep en brood.

[ Bericht 17% gewijzigd door Adrian4 op 12-06-2022 22:38:13 ]
pi_205037978
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 14:08 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik was rond de leeftijd in de Allgäu en vond het super. Appartementje (zie SQ's argumenten), niet idioot ver rijden. Het landschap is mooi glooiend en groen en er zijn ontzettend veel activiteiten voor kinderen (korte wandelingen, kabelbanen, veel speeltuinen, meertjes) die allemaal niet ontzettend ver weg zijn zodat je prima de dag kan indelen in ochtendactiviteit - slaapje - middagactiviteit. En genoeg kindvriendelijke restaurants. We zaten een keer in Wertach en een keer in Pfronten. Het is echt mijn lievelingsregio voor dreumesen en peuters.
Gaaf hier ga ik me in verdiepen
pi_205037994
quote:
17s.gif Op zondag 12 juni 2022 15:02 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Wat je ook doet, neem een draagzak mee. De draagzak is bij ons iedere vakantie een van de meest gebruikte items, vooral omdat lang niet alles goed te doen is met een wandelwagen of buggy.
Dit ja. We zijn vandaag teruggevlogen met J van vakantie en zowel op de heenreis als de terugreis kwam de buggy niet terug bij de gate maar bij de gewone bagage (terwijl we hem wel bij de gate hadden ingeleverd). Had gelukkig mijn draagzak bij me, die moet altijd in de handbagage.

En we hebben op vakantie ook dingen bezichtigd met J in de draagzak.

Ik prefereer overigens hotel ivm niet willen koken/schoonmaken op vakantie. Maar ik heb zeker gezien wat voor voordelen eigen faciliteiten kunnen bieden met een kind. Zullen wsch afwisselen bij volgende vakanties

Vliegen met J was intensief. Hij houdt niet van op schoot zitten. Ik moet nog bedenken hoe ik t ga doen als we over een half jaar naar de Antillen gaan

Verder hebben we wel echt een prachtige vakantie gehad! Is me echt positief bevallen met baby. Natuurlijk anders dan hoe ik voorheen op vakantie ging, we konden niet alles doen. Maar met aanpassingen zijn we toch aan onze trekken gekomen. En als goed voorteken voor ons huwelijk: we hebben niet 1x ruzie gehad tijdens de ultieme relatietest eerste vliegvakantie met baby
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')