Ja maar in de zin van de klimaatdoelstellingen heeft volgensmij nooit iemand gezegd dat het goedkoop zou worden. Het is wel een punt wat niet vaak gemaakt wordt maar om het beter te doen moeten we genoegen nemen met minder dat meer kost. Iets wat weinigen echt willen aanvaarden trouwens die varen op de evenveel voor minder kosten door innovatie boot. Maar die boot is denk ik een soort spookschip.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:46 schreef Cherni het volgende:
[..]
Energie is natuurlijk niet alleen voor je huis warm te stoken. Maar de industrie gebruikt enorm veel energie. En ik neem aan dat productiekosten fors gaan stijgen als Duitsland van het gas af gaat.
Ik roep al jaren om niet afhankelijk te zijn van Rusland en zeker ook China. Zo roep ik ook al jaren dat we kerncentrales nodig hebben. Met alleen wind en zon ga je het niet redden tenzij je energie in grote mate kunt opslaan.
Die hele transitie gaat binnen de EU nog bakken met geld kosten. Juist in Duitsland waar voor huizen te verwarmen nu nog gasleidingen worden aangelegd.
We gaan er een prijs voor betalen net zoals voor de opbouw van de Oekrane. Maar er blijft weinig keus over.
En dan scoort Oekrane nog minder slecht dan Rusland ook qua corruptie...quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:43 schreef crystal_meth het volgende:
Het probleem met die Oost-Europese landen is dat democratisering en politieke hervorming er vooral een middel, geen doel was. En dat is in Oekraine nog meer het geval. Het land haalde in de corruptie index van 2014 de 122ste plaats, 26 plaatsen onder Turkije...
Mwa, ze hebben wel heel veel land. 17.125 miljoen km, net iets meer dan de oppervlakte van de EU, India en China samen (17.117 miljoen km).quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:37 schreef nixxx het volgende:
[..]
Een hele lap grond waar ze merendeels niets mee (kunnen) doen, door gebrek aan mensen, economie, corruptie. Grootte betekent niet zo veel meer tegenwoordig.
Vandaar dat het uitermate onverstandig is om Rusland binnen te vallen. Ze buiten andere landen houden is echter een ander verhaal.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mwa, ze hebben wel heel veel land. 17.125 miljoen km, net iets meer dan de oppervlakte van de EU, India en China samen (17.117 miljoen km).
Gezien de staat van hun leger, als ze de nukes niet hadden, pakte China zo een paar miljoen vierkante kilometer. Met hun bevolking van geloof ik 144 miljoen in Rusland versus 2,5 miljard van eu, India en China samen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mwa, ze hebben wel heel veel land. 17.125 miljoen km, net iets meer dan de oppervlakte van de EU, India en China samen (17.117 miljoen km).
Dan kom je in een hele andere positie namelijk een Rusland dat nu net als de Oekrane je het onmogelijk gaat maken en verdedigend te werk kan gaan. Ik zou mij er niet aan willen wagen ook zonder nukes. In dit soort oorlogen komt het patriottisme naar boven in landen zoals Rusland.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:07 schreef nixxx het volgende:
[..]
Gezien de staat van hun leger, als ze de nukes niet hadden, pakte China zo een paar miljoen vierkante kilometer. Met hun bevolking van geloof ik 144 miljoen in Rusland versus 2,5 miljard van eu, India en China samen.
Dat krijg je als je geheel Rusland wil veroveren, niet als je wat grensgebieden (waar vrijwel niemand woont) erbij pakt.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:15 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dan kom je in een hele andere positie namelijk een Rusland dat nu net als de Oekrane je het onmogelijk gaat maken en verdedigend te werk kan gaan. Ik zou mij er niet aan willen wagen ook zonder nukes. In dit soort oorlogen komt het patriottisme naar boven in landen zoals Rusland.
De laaste paar decennia is het de VS ook nergens gelukt. Van Vietnam tot Syri. Allemaal een mislukking. En de Russen nu idem in de Oekrane.
En dat is ook de reden dat Rusland niet al zijn troepen in Oekraine kan inzetten, enerzijds is dat paranoia maar aan de andere kant hebben ze genoeg buurlanden die geen bezwaar zouden hebben tegen de kans om een leuk stukje Rusland erbij te krijgen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:07 schreef nixxx het volgende:
[..]
Gezien de staat van hun leger, als ze de nukes niet hadden, pakte China zo een paar miljoen vierkante kilometer. Met hun bevolking van geloof ik 144 miljoen in Rusland versus 2,5 miljard van eu, India en China samen.
Daar werkt de grootte van Rusland juist tegen ze, denk dat de chinezen als ze willen alles oostelijk van het Baikalmeer kunnen pakken en koloniseren. Daar zitten maar een paar grote steden en de aanvoer van troepen uit het westen van Rusland lijkt me vrij lastig. Maar nukes he…quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:15 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dan kom je in een hele andere positie namelijk een Rusland dat nu net als de Oekrane je het onmogelijk gaat maken en verdedigend te werk kan gaan. Ik zou mij er niet aan willen wagen ook zonder nukes. In dit soort oorlogen komt het patriottisme naar boven in landen zoals Rusland.
De laaste paar decennia is het de VS ook nergens gelukt. Van Vietnam tot Syri. Allemaal een mislukking. En de Russen nu idem in de Oekrane.
Ik zou daar maar niet vanuit gaan. Je overschijd een grens en ik neem niet aan dat de Russen dat gaan pikken. En neem de kaart van Rusland erbij. Over het algemeen heb je daar ook dorpen en gehuchten waar mensen wonen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat krijg je als je geheel Rusland wil veroveren, niet als je wat grensgebieden (waar vrijwel niemand woont) erbij pakt.
Rusland heeft dan ook weinig reden om er iets aan te doen. Oekraine daarentegen haalde die score 7 jaar nadat ze de samenwerkingsovereenkomst met de EU ondertekenden, waarin corruptiebestrijding een vereiste is.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dan scoort Oekrane nog minder slecht dan Rusland ook qua corruptie...
Het Russische leger heeft een slechte logistiek en is nu gebonden aan Oekrane. Als de Chinezen zouden willen, pakken ze zo grote delen van oostelijk Rusland erbij.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:27 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik zou daar maar niet vanuit gaan. Je overschijd een grens en ik neem niet aan dat de Russen dat gaan pikken. En neem de kaart van Rusland erbij. Over het algemeen heb je daar ook dorpen en gehuchten waar mensen wonen.
Niemand gaat Rusland helpen. Het is niet zo dat de VS Rusland liever mag dan China, sterker nog, momenteel is de VS veel strenger voor Rusland (wat betreft sancties) dan voor China.quote:En dan blijft ook nog de vraag wie gaat Rusland helpen? Zeker een China is niet overal geliefd. En zelfs de VS wil niet dat China hun macht gaat uitbreiden.
Die zijn inderdaad voor een appel en een ei op te kopen.quote:Maar goed, de facto bezit China al Rusland. Maw ze hoeven Rusland niet binnen te vallen. De grondstoffen waar het China om gaat zijn binnen.
144 miljoen klopt, maar India + China + EU hebben samen 3.2 miljard inwoners.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:07 schreef nixxx het volgende:
[..]
Waarom lukte het de VS niet om er zelfs een overheid te plaatsen die hun gezind is, in al hun oorlogen. Nog steeds snapt men schijnbaar niet als het volk je niet gaat accepteren ga je uiteindelijk gefrustreerd weg en je neemt uiteindelijk je verlies.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het Russische leger heeft een slechte logistiek en is nu gebonden aan Oekrane. Als de Chinezen zouden willen, pakken ze zo grote delen van oostelijk Rusland erbij.
En ja, daar heb je ook dorpen en gehuchten, maar die kunnen echt geen vuist maken tegen een groot en professioneel leger.
[..]
Niemand gaat Rusland helpen. Het is niet zo dat de VS Rusland liever mag dan China, sterker nog, momenteel is de VS veel strenger voor Rusland (wat betreft sancties) dan voor China.
[..]
Die zijn inderdaad voor een appel en een ei op te kopen.
Is in de Tweede Wereldoorlog wel goed gelukt trouwens. Zowel in Duitsland als in Japan.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:56 schreef Cherni het volgende:
[..]
Waarom lukte het de VS niet om er zelfs een overheid te plaatsen die hun gezind is, in al hun oorlogen.
Ja, als China geheel Rusland wil veroveren (wat natuurlijk denkbeeldig is), zullen ze ook een guerrillaoorlog in de steden moeten voeren, en dan zijn de kosten zo hoog, dat China uiteindelijk af zal haken. Maar dat probleem is er niet als men zich beperkt tot wat grensgebieden. Rusland was er ook mee weggekomen als ze zich beperkt hadden tot de Krim en Luhansk en Donetsk. Sowieso wonen er ook Aziaten in het oosten van Rusland, die hebben minder binding, met het toch wel racistische, Rusland.quote:Nog steeds snapt men schijnbaar niet als het volk je niet gaat accepteren ga je uiteindelijk gefrustreerd weg en je neemt uiteindelijk je verlies.
Ik zou me niet teveel voorstellen bij hulp uit India. En de VS is momenteel strenger voor Rusland dan voor China.quote:India helpt de Russen in die situatie mogelijk wel. En mogelijk ook de VS. Dit omdat de VS dan een kans ziet om daar dan een democratische overheid te plaatsen.
Beter dan in Rusland, maar ook beter dan in Nederland. Die hebben de opbrengsten nooit uitgegeven, maar geinvesteerd. In Nederland was het vooral gas oppompen en uitgeven.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:46 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In Noorwegen doen ze dat wel goed
China weet dat het dan een aanval met taktische kernwapens riskeert. ook al omdat het Westen dan niet veel meer zou doen dan diepe bezorgdheid uitdrukken.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het Russische leger heeft een slechte logistiek en is nu gebonden aan Oekrane. Als de Chinezen zouden willen, pakken ze zo grote delen van oostelijk Rusland erbij.
En ja, daar heb je ook dorpen en gehuchten, maar die kunnen echt geen vuist maken tegen een groot en professioneel leger.
[..]
Er zijn er sowieso maar iets van 1200 die paraat zouden zijn. En veel daarvan op platforms die goed onderschept kunnen worden.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:49 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik vraag me af of Poetin geen peentjes zweet. Leuk dat ze 6000 nukes hebben maar zou zomaar kunnen dat de helft sowieso al niet werkt. Ik neem aan dat ze er altijd 50/100 ofzo paraat hebben staan die ze gelijk kunnen lanceren? Stel dat daarvan 90% het niet doet vanwege corruptie dan hebben ze best een probleem.
Best nieuwsgierig
Het idee bij de beleidsmakers (in Nederland althans) was toch dat "vergroening" tot lagere energiekosten zou leiden die de initile investering zouden moeten compenseren. Zeg maar hogere luchtfietserij. In die zin is de huidige energiecrisis een zegen. De hardnekkige fabeltjes over de beschikbaarheid van alternatieve energiebronnen worden ontkracht en we worden weer eens met de neus op onze energieafhankelijkheid en de politieke dimensie daarvan gedrukt. Abstracte klimaatdoelstellingen zijn gewoon een waardeloos verkoopargument. Acuut lijfsbehoud doet het aanmerkelijk beter. En hoge energieprijzen zijn de beste aanjager voor innovatie.quote:Op woensdag 30 maart 2022 10:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja maar in de zin van de klimaatdoelstellingen heeft volgensmij nooit iemand gezegd dat het goedkoop zou worden. Het is wel een punt wat niet vaak gemaakt wordt maar om het beter te doen moeten we genoegen nemen met minder dat meer kost. Iets wat weinigen echt willen aanvaarden trouwens die varen op de evenveel voor minder kosten door innovatie boot. Maar die boot is denk ik een soort spookschip.
Een kleine 1500 zijn strategische nukes die deployed zijn (op ICBMs in silo's, duikboten, etc..) . 3000 liggen opgeslagen, dat zijn oa kernkoppen voor kruisraketten, misschien low-yield wapens voor artillerie, en wapens die door vliegtuigen gedropt worden. En dan nog 1760 die wachten op ontmanteling (maar mogelijk nog bruikbaar zijn)quote:Op woensdag 30 maart 2022 12:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Er zijn er sowieso maar iets van 1200 die paraat zouden zijn. En veel daarvan op platforms die goed onderschept kunnen worden.
En gezien de staat van de tanks die ze reserve hadden (daarvan zou tot 90% niet bruikbaar zijn - met een korrel zout natuurlijk) zouden er mogelijk een stuk minder nog echt bruikbaar zijn.
Maar met een nukes is het nu eenmaal zo dat 1 of 2 van die dingen al enorm veel ellende kunnen veroorzaken. Dat heeft de wereld gezien met Hiroshima en Nagasaki, en in het huidige arsenaal zitten nog veel zwaardere bommen, dus het maakt niet zoveel uit of ze er 1 of 10 of 500 kunnen droppen. Het verschil tussen 0 en 1 is vrijwel oneindig groot.
Nu zijn er mogelijk al tienduizenden mensen omgekomen in Oekraine, misschien al wel meer dan 100.000. Dat kan 1 zo'n nucleaire bom op een hoofstad in Europa al vele malen overtreffen.
De VS heeft een hekel aan China. Lees de stukken eens van Henry Kissinger. Die heeft toch wel inzicht in geopolitieke kwesties. Die opperde al dat we eigenlijk moeten voorkomen dat China invloed in Rusland moet krijgen. Het moet niet zo zijn dat dit Aziatisch blok de wereldorde gaat worden.quote:Op woensdag 30 maart 2022 12:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Is in de Tweede Wereldoorlog wel goed gelukt trouwens. Zowel in Duitsland als in Japan.
[..]
Ja, als China geheel Rusland wil veroveren (wat natuurlijk denkbeeldig is), zullen ze ook een guerrillaoorlog in de steden moeten voeren, en dan zijn de kosten zo hoog, dat China uiteindelijk af zal haken. Maar dat probleem is er niet als men zich beperkt tot wat grensgebieden. Rusland was er ook mee weggekomen als ze zich beperkt hadden tot de Krim en Luhansk en Donetsk. Sowieso wonen er ook Aziaten in het oosten van Rusland, die hebben minder binding, met het toch wel racistische, Rusland.
[..]
Ik zou me niet teveel voorstellen bij hulp uit India. En de VS is momenteel strenger voor Rusland dan voor China.
Poetin is gestoord maar natuurlijk niet zo gestoord dat hij werkelijk met zo een bom een hoofdstad en duizenden levens vernietigt.quote:Op woensdag 30 maart 2022 12:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dat kan 1 zo'n nucleaire bom op een hoofstad in Europa al vele malen overtreffen.
Ik heb totaal niet het idee dat Poetin gestoord is, integendeel, wel dat hij een grove misrekening heeft gemaakt met Oekraine.quote:Op woensdag 30 maart 2022 12:21 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Poetin is gestoord maar natuurlijk niet zo gestoord dat hij werkelijk met zo een bom een hoofdstad en duizenden levens vernietigt.
Dat sowieso.quote:Op woensdag 30 maart 2022 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb totaal niet het idee dat Poetin gestoord is, integendeel, wel dat hij een grove misrekening heeft gemaakt met Oekraine.
Hoe gaat Rusland democratisch worden met Amerikaanse hulp?quote:Op woensdag 30 maart 2022 12:20 schreef Cherni het volgende:
En het zou dus best zo kunnen zijn dat China een zeer grote fout zou maken om Rusland binnen te vallen. En dan zie ik de VS wel steun aan Rusland geven. Dan gaan hele andere kwesties spelen. Namelijk een unieke kans om Rusland tot een democratische mogendheid te vormen en zo dat blok te dwarsbomen. Maar China zal zich daar dus ook niet aan wagen. Bovendien de chaos die zou kunnen ontstaan is een zeer gevaarlijke ontwikkeling.
Tja wat is gestoord, helemaal lekker in de bol ist ook niet.quote:Op woensdag 30 maart 2022 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb totaal niet het idee dat Poetin gestoord is, integendeel, wel dat hij een grove misrekening heeft gemaakt met Oekraine.
Die lange tafels, afgezonderd zijn, dat is geen normaal gedrag maar afwijkend, maar we kennen hem natuurlijk niet en zullen het nimmer weten maar wat mij betreft vertoont hij wel dergelijk afwijkend gedrag.quote:Op woensdag 30 maart 2022 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan ook een “spel” zijn om onvoorspelbaar over te komenquote:Op woensdag 30 maart 2022 12:31 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Die lange tafels, afgezonderd zijn, dat is geen normaal gedrag maar afwijkend, maar we kennen hem natuurlijk niet en zullen het nimmer weten maar wat mij betreft vertoont hij wel dergelijk afwijkend gedrag.
Ik zou bij god niet weten waarom. Hij is al geruime tijd bezig met Making Russia Great Again met als hoogtepunt tot op heden de Krim en dat is allemaal eigenlijk gewoon goed afgelopen voor hem. Dit was gewoon de volgende logische stap, toen hij de Krim inpikte was de reactie uit het Westen gewoon behoorlijk lauw en nauweliijks lastig voor hem en hij had nu min of meer hetzelfde verwacht.quote:Op woensdag 30 maart 2022 12:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tja wat is gestoord, helemaal lekker in de bol ist ook niet.
Door net als in de Oekrane hulp te bieden met levering van wapens etc etc. en natuurlijk eisen te stellen. En de VS kennende is dat een overheid die westers gezind is.quote:Op woensdag 30 maart 2022 12:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe gaat Rusland democratisch worden met Amerikaanse hulp?
Maakt polderturk niets uit. Heel Twitter moet hier geleegd wordenquote:Op woensdag 30 maart 2022 12:11 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Zelfde fragment is al weken oud.
Dat moet je eerst Poetin laten aftreden. Poetin is natuurlijk geheel onbetrouwbaar en heeft al vaker zijn woord gebroken.quote:Op woensdag 30 maart 2022 12:38 schreef Cherni het volgende:
Door net als in de Oekrane hulp te bieden met levering van wapens etc etc. en natuurlijk eisen te stellen. En de VS kennende is dat een overheid die westers gezind is.
Je verwacht het niet /squote:
Precies, ja.quote:Op woensdag 30 maart 2022 12:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Echt klassiek wat van mij is is van mij, en wat van jou is kunnen we over onderhandelen.
Tja, dat wordt lastig om iets mee te doen. De opties zijn beperkt als je de Russische vloot niet tot zinken wil brengen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 12:55 schreef Aether het volgende:
US at UN: Russia blocking in Black Sea more than 90 ships carrying food
https://www.ukrinform.net(...)s-carrying-food.html
Nu zit Rusland met kwetsbare aanvoerlijnen, dat was niet het geval geweest als ze aan de Russische grens hadden gevochten.quote:Op woensdag 30 maart 2022 12:30 schreef Alpha0 het volgende:
Als je ziet hoe goed het Oekrane lukt om de Russen tegen te houden vraag je je af of het niet mogelijk was geweest om ze helemaal buiten de deur te houden? Dus Poetin direct bij de grens stoppen.
Nee, dat is niet normaal maar we weten ook niet waarom het zo is. Het is natuurlijk geen transparant regime, er kunnen hele goede redenen voor zijn zoals een ziekte bij Poetin (denk aan chemo kuren bijvoorbeeld) waardoor hij een verzwakt immuun systeem heeft. Kan ook zijn dat er een poging is geweest tot een aanslag. Kan puur paranoia zijnerzijds zijn. Kan ook zijn dat hij in zijn eigen zonnekoning status is gaan geloven.quote:Op woensdag 30 maart 2022 12:31 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Die lange tafels, afgezonderd zijn, dat is geen normaal gedrag maar afwijkend, maar we kennen hem natuurlijk niet en zullen het nimmer weten maar wat mij betreft vertoont hij wel dergelijk afwijkend gedrag.
Keutel ingetrokken. Faal.quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:09 schreef Simmertje het volgende:
Rusland komt terug van eis betalingen in roebels
Rusland eist vanaf morgen nog geen roebels als betaalmiddel voor het Russische gas, heeft een woordvoerder van het Kremlin gezegd. De levering van gas en de betaling zijn "gescheiden processen", stelt woordvoerder Peskov.
Vorige week kondigde president Poetin aan dat "onvriendelijke landen", zoals EU-landen, de VS en het Verenigd Koninkrijk, gasaankopen moeten gaan afrekenen in roebels en dat zou binnen een week geregeld moeten zijn. Maar de overstap op roebels voor gastransacties wordt volgens het Kremlin geleidelijk ingevoerd.
Morgen heeft president Poetin een overleg op het programma staan met vertegenwoordigers van gasgigant Gazprom en de Russische centrale bank over het idee. Ook wordt bekeken of voor meer exportgoederen roebels gevraagd kunnen worden.
De G7-landen zeiden maandag dat ze niet van plan zijn om het Russische gas af te rekenen in roebels, omdat ze het zien als contractbreuk. Het meeste Russische gas voor Europa wordt in euro's afgerekend.
Wat zijn het ook schijnheilige lafbekken he die Russen.
Het is natuurlijk vrij simpel. Er staat gewoon in de contracten in welke munteenheid het afgerekend moet worden. Pas als het contract verloopt, en er nieuwe contracten opgesteld worden, kan Rusland zo'n eis er in zitten.quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:09 schreef Simmertje het volgende:
Rusland eist vanaf morgen nog geen roebels als betaalmiddel voor het Russische gas, heeft een woordvoerder van het Kremlin gezegd. De levering van gas en de betaling zijn "gescheiden processen", stelt woordvoerder Peskov.
Vorige week kondigde president Poetin aan dat "onvriendelijke landen", zoals EU-landen, de VS en het Verenigd Koninkrijk, gasaankopen moeten gaan afrekenen in roebels en dat zou binnen een week geregeld moeten zijn. Maar de overstap op roebels voor gastransacties wordt volgens het Kremlin geleidelijk ingevoerd.
Morgen heeft president Poetin een overleg op het programma staan met vertegenwoordigers van gasgigant Gazprom en de Russische centrale bank over het idee. Ook wordt bekeken of voor meer exportgoederen roebels gevraagd kunnen worden.
De G7-landen zeiden maandag dat ze niet van plan zijn om het Russische gas af te rekenen in roebels, omdat ze het zien als contractbreuk. Het meeste Russische gas voor Europa wordt in euro's afgerekend.
Speelt nog wat anders mee, van iemand uit de gas industrie begreep ik dat de wijze waarop men in Rusland gas wint inhoud dat een gasbron dicht zetten (wat de enige optie is als je de pijplijn stil zet) een nogal definitieve zaak is en dat je die dan niet meer zo simpel kan heropenen en mogelijk zal je dan een nieuwe bron moet boren.quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:11 schreef luxerobots het volgende:
Het is natuurlijk vrij simpel. Er staat gewoon in de contracten in welke munteenheid het afgerekend moet worden. Pas als het contract verloopt, en er nieuwe contracten opgesteld worden, kan Rusland zo'n eis er in zitten.
Alsof Rusland ook maar enige waarde hecht aan contracten, ze schenden elk recht momenteel. Gewoon weer grootspraak geweest om twijfel te saaien binnen de EU. Die tactiek werkt gewoon niet meer.quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is natuurlijk vrij simpel. Er staat gewoon in de contracten in welke munteenheid het afgerekend moet worden. Pas als het contract verloopt, en er nieuwe contracten opgesteld worden, kan Rusland zo'n eis er in zitten.
En dat moeten we gewoon vasthouden.quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:14 schreef Simmertje het volgende:
Gewoon weer grootspraak geweest om twijfel te saaien binnen de EU. Die tactiek werkt gewoon niet meer.
Dan zou ik denken: zet je doorvoer op het absolute minimum en fakkel je af.quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Speelt nog wat anders mee, van iemand uit de gas industrie begreep ik dat de wijze waarop men in Rusland gas wint inhoud dat een gasbron dicht zetten (wat de enige optie is als je de pijplijn stil zet) een nogal definitieve zaak is en dat je die dan niet meer zo simpel kan heropenen en mogelijk zal je dan een nieuwe bron moet boren.
Ik weet niet 100% of dit correct is maar dat werd als reden gegeven waarom Rusland de gaskraan niet dicht (kan) draaien.
ja gelukkig is poetin iemand die zich aan afspraken houdquote:Op woensdag 30 maart 2022 13:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het probleem is dat die doorvoer ergens heen moet en er zijn geen faciliteiten waarin ze voldoende op kunnen slaan als de pijplijn dicht is. Het zou goedkoper zijn voor ze om het gas desnoods voor niets te laten doorstromen dan de bronnen dicht te zetten. Maar voor mij geld hetzelfde, ik heb er ook geen verstand.quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan zou ik denken: zet je doorvoer op het absolute minimum en fakkel je af.
Maar goed, ik heb er geen verstand van
Het is meer dat de EU een gegronde reden heeft om iets te doen. Als we het nu toestaan dat contracten tussentijds veranderd worden, zetten we de deur open voor nog meer gerommel.quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:14 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Alsof Rusland ook maar enige waarde hecht aan contracten, ze schenden elk recht momenteel. Gewoon weer grootspraak geweest om twijfel te saaien binnen de EU. Die tactiek werkt gewoon niet meer.
Sowieso is het nu wel voor iedereen heel duidelijk dat toegeven aan Poetin het slechtste is wat je kan doen omdat hij dat ziet als toestemming voor verdere stappen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is meer dat de EU een gegronde reden heeft om iets te doen. Als we het nu toestaan dat contracten tussentijds veranderd worden, zetten we de deur open voor nog meer gerommel.
Overigens zijn wij afhankelijk van Russisch gas, maar is Rusland ook afhankelijk van het geld dat ze ermee verdienen. Zij hebben geen breed ontwikkelde economie die op andere manieren (los van de verkoop van gas, olie en grondstoffen) een economisch tegenwicht kan bieden.
Nou ja, voor dat eerste fakkel je af. In de Botlek doen ze niet anders, als een proces een keer niet goed loopt. Maar idd, allicht missen goedbedoelende toeschouwers zoals jij en ik het e.e.a.quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het probleem is dat die doorvoer ergens heen moet en er zijn geen faciliteiten waarin ze voldoende op kunnen slaan als de pijplijn dicht is. Het zou goedkoper zijn voor ze om het gas desnoods voor niets te laten doorstromen dan de bronnen dicht te zetten. Maar voor mij geld hetzelfde, ik heb er ook geen verstand.
Heb je een link?quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:09 schreef Simmertje het volgende:
...
https://www.faz.net/aktue(...)werden-17921126.htmlquote:Vor diesem Hintergrund ist noch nicht ganz klar, was von der wenig spter erfolgten Ankndigung Russlands zu halten ist, dass der Rubelzwang wohl nicht sofort ab 1. April gelten soll, sondern schrittweise umgesetzt werde.
Das russische Prsidialamt teilte am Mittwoch mit, dass Russland die verlangte Zahlung von Gaslieferung in Rubel nicht unmittelbar umsetzen wird. Der Dollar als weltweite Reservewhrung habe ausgedient, daher seien Bezahlungen in den jeweiligen Landeswhrungen unvermeidbar.
...
Das Szenario eines Lieferstopps ist also nicht aus der Welt. Der Deutsche Industrie- und Handelskammertag (DIHK) warnt fr einen solchen Fall vor „extremen wirtschaftlichen Folgen“.
...
Gaat em niet worden.quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb je een link?
Vind zelf dit, lijkt mij meer een geleidelijker overgang naar betaling in roebels.
[..]
https://www.faz.net/aktue(...)werden-17921126.html
De NOS.nl liveblogquote:Op woensdag 30 maart 2022 13:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb je een link?
Vind zelf dit, lijkt mij meer een geleidelijker overgang naar betaling in roebels.
[..]
https://www.faz.net/aktue(...)werden-17921126.html
Het bouwen van een kernreactor duurt vooral 10 jaar omdat de procedures dat (daarom) mogelijk maken zodat de bouw sws niet snel noch kan plaatsvinden. Iets dat 'tegenstanders' onder het mom van het moet zorgvuldig, tot de laatst flexibel gemaakte komma zullen uitnutten.quote:Op woensdag 30 maart 2022 04:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kerncentrales duren minimaal 10 jaar, kunnen we beter Rusland veroveren.
Wat op zich geen probleem moet zijn, aangezien de contracten in dollar zijn opgesteld, en die bedragen dus ook volgens dezelfde koers moeten omgerekend worden.quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gaat em niet worden.
Want dan bepaalt putin tegen welk tarief je roebels kan kopen bij de centrale bank.
Als hun gastoevoer onverwacht een "technische storing" heeft, omdat Schlumberger geen onderdelen mag leveren ofzo, betalen de Duitsers direct in roebels. Vermoed ik.quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gaat em niet worden.
Want dan bepaalt putin tegen welk tarief je roebels kan kopen bij de centrale bank.
Dat kan geloof ik wat te maken hebben met het soort reservoir en of ze bijv water injectie toepassen. Ben zelf geen reservoir engineer, zit meer downstream. Had begrepen bij een platform in Noorwegen dat vooral het weer opstarten heel kritisch was, te snel proberen om een put te openen leidt dan tot het instorten van de well bore. Dan hoef je niet helemaal opnieuw te boren, maar wel een work over doen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Speelt nog wat anders mee, van iemand uit de gas industrie begreep ik dat de wijze waarop men in Rusland gas wint inhoud dat een gasbron dicht zetten (wat de enige optie is als je de pijplijn stil zet) een nogal definitieve zaak is en dat je die dan niet meer zo simpel kan heropenen en mogelijk zal je dan een nieuwe bron moet boren.
Ik weet niet 100% of dit correct is maar dat werd als reden gegeven waarom Rusland de gaskraan niet dicht (kan) draaien.
Ja, en dan ga je er vanuit dat de russische centrale bank je roebels verkoopt voor de realistische marktprijs?quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:44 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wat op zich geen probleem moet zijn, aangezien de contracten in dollar zijn opgesteld, en die bedragen dus ook volgens dezelfde koers moeten omgerekend worden.
Ook een scenario. Gastoevoer stopt omdat de relevante installaties niet meer onderhouden kunnen worden.quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als hun gastoevoer onverwacht een "technische storing" heeft, omdat Schlumberger geen onderdelen mag leveren ofzo, betalen de Duitsers direct in roebels. Vermoed ik.
Tactisch genie Poetinquote:Op woensdag 30 maart 2022 13:09 schreef Simmertje het volgende:
soms (nou ja meestal) vraag je je af waar ze in hemelsnaam mee bezig zijn inderdaad. dit was wel zo doorzichtig dat je bij voorbaat wist dat dit nooit zou gebeuren.quote:
Als Rusland de gasprijs zou omrekenen aan 120 roebels per dollar, maar de bank slechts 80 roebels per dollar geeft, dan is het een ordinaire prijsverhoging. Natuurlijk zou het Westen daar niet mee akkoord gaan.quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en dan ga je er vanuit dat de russische centrale bank je roebels verkoopt voor de realistische marktprijs?
Maar proberen daar mee weg te komen is natuurlijk ook het enige doel van deze exercitie. Anders dan theater, voor de interne buhne, wat gezien hoe er geopereerd word ook een mogelijkheid is.quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als Rusland de gasprijs zou omrekenen aan 120 roebels per dollar, maar de bank slechts 80 roebels per dollar geeft, dan is het een ordinaire prijsverhoging. Natuurlijk zou het Westen daar niet mee akkoord gaan.
Er liggen nog wel stapels roebels in het buitenland - handig om te verbranden als het gas duurder wordt - die je dan op kan kopen, maar dat is precies wat Rusland ook wil.quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als Rusland de gasprijs zou omrekenen aan 120 roebels per dollar, maar de bank slechts 80 roebels per dollar geeft, dan is het een ordinaire prijsverhoging. Natuurlijk zou het Westen daar niet mee akkoord gaan.
Zogenaamdquote:Op woensdag 30 maart 2022 13:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ook een scenario. Gastoevoer stopt omdat de relevante installaties niet meer onderhouden kunnen worden.
Nou, wat een meesterzet op het 4D-schaakbord was dit. Nu weten we ook wat de russische dreigementen waard zijn.quote:
Vraag mij toch af of dit niet langzaam aan begint te sluimeren in de Russische samenleving. Elke gedode soldaat heeft tientallen familieleden en/of vrienden.quote:
In 2022, during the Russian invasion of Ukraine where they saw combat usage, they were termed pejoratively as "cope cages"[13][14][15][16] by online communities as a meme, expressing skepticism over their real-world effectiveness, based on the assumption by military analysts that the armor was most likely designed in an attempt to mitigate the threat of top-down anti-tank missiles such as the FGM-148 Javelin, NLAW, and other top-attack munitions.[17][14][18] These implementations add weight to the tank, increase its visual profile, and make it more difficult for the crew to escape from the tankquote:Op woensdag 30 maart 2022 14:14 schreef polderturk het volgende:
Die beschermkooien werken fantastisch.
In het Engels worden ze 'cope cages' genoemd. Kan iemand dat uitleggen? Waarom worden ze zo genoemd?
[ twitter ]
Als je iets teweeg wil brengen in Rusland, zijn dode soldaten een veel sterker signaal dan sancties.quote:Op woensdag 30 maart 2022 14:15 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vraag mij toch af of dit niet langzaam aan begint te sluimeren in de Russische samenleving. Elke gedode soldaat heeft tientallen familieleden en/of vrienden.
Van de vele Copium memes die hip zijn. Copium = medicijn tegen teleurstelling.quote:Op woensdag 30 maart 2022 14:14 schreef polderturk het volgende:
In het Engels worden ze 'cope cages' genoemd. Kan iemand dat uitleggen? Waarom worden ze zo genoemd?
[ twitter ]
Nee, voor het echie.quote:
To be able to cope?quote:Op woensdag 30 maart 2022 14:14 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
I'll be damned ... er is nota bene een knowyourmeme artikeltje over geschreven https://knowyourmeme.com/memes/cope-cagesquote:Op woensdag 30 maart 2022 14:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Van de vele Copium memes die hip zijn. Copium = medicijn tegen teleurstelling.
Cope cages zijn een soort talismans tegen de vele antitank raketten, vooral Javelins.
Geeft zo'n Russische tanksoldaat net wat extra hoop dat hij niet geroosterd wordt bij de eerste de beste hinderlaag met een Javelin.
Bij mijn familie uit Duitsland begonnen ze WW2 ook wat anders te bekijken vanaf Stalingrad.quote:Op woensdag 30 maart 2022 14:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je iets teweeg wil brengen in Rusland, zijn dode soldaten een veel sterker signaal dan sancties.
Waarom brengt de media alsof Kiev onhaalbaar is voor Rusland?quote:
Omdat dat gewoon de objectieve realiteit is? Op het moment is de enige mogelijkheid om Kyiv in te nemen voor de Russen om dat blok voor blok te doen en daar hebben ze simpelweg de manschappen en het materiaal niet voor.quote:Op woensdag 30 maart 2022 14:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waarom brengt de media alsof Kiev onhaalbaar is voor Rusland?
Die oorlogsverslaggever is hem al gesmeerd, shelling wordt steeds erger. Volgens mij staan ze gewoon aan de poorten.
Ze staan al een tijdje aan de poorten, het probleem is om voorbij de poort te komen. Artilerrie vuur creeert puin en doden, dat is heel vervelend voor burgers maar veel minder vervelend voor de verdedigers.quote:Op woensdag 30 maart 2022 14:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waarom brengt de media alsof Kiev onhaalbaar is voor Rusland?
Die oorlogsverslaggever is hem al gesmeerd, shelling wordt steeds erger. Volgens mij staan ze gewoon aan de poorten.
Mariupol heeft zich formeel ook nog niet overgegeven. Terwijl men zich kan afvragen of die stad nog terecht op de kaart staat.quote:Op woensdag 30 maart 2022 14:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Omdat dat gewoon de objectieve realiteit is? Op het moment is de enige mogelijkheid om Kyiv in te nemen voor de Russen om dat blok voor blok te doen en daar hebben ze simpelweg de manschappen en het materiaal niet voor.
Hopelijk is Jeroen niet thuisquote:Linda de Mol heeft vijf Oekraense vluchtelingen in huis
Linda de Mol heeft vijf Oekraense vluchtelingen opgevangen in haar villa in Het Gooi. Dat bevestigt haar manager na berichtgeving van tijdschrift Weekend. Het gaat om een moeder en vier kinderen.
Sinds januari woont De Mol alleen in de woning, nadat zij en haar partner Jeroen Rietbergen uit elkaar gingen. De The Voice of Holland-bandleider werd beschuldigd van seksueel grensoverschrijdend gedrag, waarop De Mol de relatie verbrak.
orige week maakte haar manager bekend dat De Mol haar tv-werkzaamheden weer oppakt. Ze is bezig met een televisieserie op SBS6 waarin ze de hoofdrol gaat spelen. Binnenkort komt de zender met meer informatie over het project.
De Mol legde haar werkzaamheden voor haar tijdschrift LINDA. ook neer. Wanneer ze daar weer aan de slag gaat, is nog niet duidelijk. Tot die tijd verschijnt ze ook niet op de cover van het blad. Haar tv-programma Miljoenenjacht van 27 maart werd uitgesteld naar komend najaar.
Dat is in mijn ogen absoluut niet rooskleurig. Om 'voorbij de poorten te komen zul je er immers eerst moeten staan. En dat is in niet afnemende mate gaande.quote:Op woensdag 30 maart 2022 14:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze staan al een tijdje aan de poorten, het probleem is om voorbij de poort te komen. Artilerrie vuur creeert puin en doden, dat is heel vervelend voor burgers maar veel minder vervelend voor de verdedigers.
Voor de poorten staan is het makkelijke deel gegeven het terrein en militaire capaciteiten van Oekraine. Zolang je Kyiv niet kan innemen levert het je alleen maar lange kwetsbare aanvoerlijnen op en iedere granaat op de stad geeft een verdediger een positie waarin ze dekking kunnen zoek zodra je de stad intrekt.quote:Op woensdag 30 maart 2022 14:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is in mijn ogen absoluut niet rooskleurig. Om 'voorbij de poorten te komen zul je er immers eerst moeten staan. En dat is in niet afnemende mate gaande.
quote:Vladimir Putin’s New Alter Ego Is Igor Strelkov
Amid the carnage of war in Ukraine, one man appears to feel grimly vindicated, if not quite happy about how things have turned out — the man who played an outsize role in starting the conflict in 2014, Igor Girkin, also known as Strelkov.
...
As I read Strelkov’s impassioned commentary from the sidelines, I wish I’d paid more attention to his ramblings earlier. I wish I’d noticed the clear connection between his ideas and Putin’s increasing history obsession, between Strelkov’s insistence that the very name “Ukraine” be stamped out and replaced with Malorossia — Little Russia — and Putin’s contempt for Ukrainians as a people. If I’d noticed how close the two men’s beliefs had grown, I wouldn’t have misjudged Putin's determination to wreck two countries — the neighboring one and his own, my own — in the name of an apocryphal reading of history. I fear there’s no going back for the dictator now: He has to go where Strelkov has been waiting for him all these years. And even if there are seeming victories along the way, this road leads toward the bitterest defeat.
Tja, wat mij versteld heeft doen staan is dat in Rusland de propaganda machine nog steeds draait als in de sovjet tijd. Ik dacht dat we dat station sinds de val van de muur gepasseerd waren. Dan wordt het moeilijker om genoeg volk op de been te krijgen om iets te doen wat resultaat geeft en je niet nog dieper in de miserie stort.quote:Op woensdag 30 maart 2022 14:15 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vraag mij toch af of dit niet langzaam aan begint te sluimeren in de Russische samenleving. Elke gedode soldaat heeft tientallen familieleden en/of vrienden.
Irpin is weer in Oekraiense handen. Aan de hele westkant worden de Russen teruggedrongen. Die rivier zit de russen in de weg, daar moesten ze omheen en dat lijkt te mislukken.quote:Op woensdag 30 maart 2022 14:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is in mijn ogen absoluut niet rooskleurig. Om 'voorbij de poorten te komen zul je er immers eerst moeten staan. En dat is in niet afnemende mate gaande.
Ik denk dat hij net zo lang militair gaat treiteren totdat Oekrane ofwel de handdoek in de ring gooit, ofwel zo kapot is dat het geen 'bedreiging' meer is voor Rusland.quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:13 schreef fubaaar22 het volgende:
Maar het moet Poetin toch wel duidelijk zijn dat die dit nooit gaat winnen. Het verzet is zo immens. Stel hij slaagt in zijn veroveringen dan heeft die permanente grote troepenmacht nodig om het in stand te houden terwijl de Oekraners dan blijven in verzet gaan.
Rusland zal andere landen niet per direct vragen om het gas dat ze importeren af te rekenen in roebels. Dat heeft het Kremlin woensdag bekendgemaakt.quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:09 schreef Simmertje het volgende:
Strelkov, was dat niet die man die historische veldslagen naspeelde? Meen me zoiets te herinneren uit 2014, dat er verschillende foto's van hem in historische kledij opdoken..quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:06 schreef Perrin het volgende:
Goed stuk van Leonid Bershidsky van Bloomberg:
[..]
Eh, Rusland heeft die conventie die het gebruik van dergelijke mijnen verbied niet getekend, dacht ik.quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:39 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)og-30-maart-a4105685
‘Rusland gebruikt verboden landmijnen in Oekrane’
de POM-3 is uitgerust met een sensor, die een naderend persoon kan detecteren en vervolgens de mijn de lucht in lanceert. Bij de daaropvolgende ontploffing komen kleine metaaldeeltjes vrij, die tot op 16 meter dodelijke verwondingen kunnen veroorzaken.
Turkije altijd #1quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:58 schreef pokkerdepok het volgende:
straks een vrede, en erdo kreeg het voor elkaar. wtf..
Erdo en Poetin hebben van gedaante gewisseld. Poetin is gek geworden en Erdo is normaal gewordenquote:Op woensdag 30 maart 2022 15:58 schreef pokkerdepok het volgende:
https://www.theguardian.c(...)ainian-military-livequote:A Nasa astronaut caught a Russian ride back to Earth on Wednesday after a US record 355 days at the International Space Station, returning with two cosmonauts to a world torn apart by war.
Mark Vande Hei landed in a Soyuz capsule in Kazakhstan alongside the Russian Space Agency’s Anton Shkaplerov and Pyotr Dubrov, who also spent the past year in space.
Despite escalating tensions between the US and Russia over Vladimir Putin’s war with Ukraine, Vande Hei’s return followed customary procedures. A small Nasa team of doctors and other staff was on hand for the touchdown and planned to return immediately to Houston with the 55-year-old astronaut.
Even before Russia’s invasion of Ukraine, Vande Hei said he was avoiding the subject with his two Russian crewmates. Despite getting along “fantastically … I’m not sure we really want to go there“, he said.
It was the first taste of gravity for Vande Hei and Dubrov since their Soyuz launch on 9 April last year. Shkaplerov joined them at the orbiting lab in October, escorting a Russian film crew up for a brief stay. To accommodate that visit, Vande Hei and Dubrov doubled the length of their stay.
Before departing the space station, Shkaplerov embraced his fellow astronauts as “my space brothers and space sister”.
“People have problem on Earth. On orbit … we are one crew,” Shkaplerov said in a live Nasa TV broadcast on Tuesday. The space station is a symbol of “friendship and cooperation and … future of exploration of space”.
volgende keer andersom, hebben ze afgesprokenquote:Op woensdag 30 maart 2022 16:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Erdo en Poetin hebben van gedaante gewisseld. Poetin is gek geworden en Erdo is normaal geworden
Liever een gekke Erdo dan een gekke Poetin. Maar goed, dit is hoe het is nu.quote:Op woensdag 30 maart 2022 16:07 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
volgende keer andersom, hebben ze afgesproken
Ja, heel verrassend, dat flikte het VK al toen ze nog in de EU zaten overigens.quote:
Klopt. Wat hadden de Oekrainers dan verwacht? De Britten hebben de Polen er al uitgetrapt. Dat zij wel welkom zijn?quote:
Logisch, immigratie was zo'n beetje de hoofdreden van de Brexit.quote:
Bijna onder elk apart stuk "het NRC kan dit niet verifiren"quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:39 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)og-30-maart-a4105685
‘Rusland gebruikt verboden landmijnen in Oekrane’
de POM-3 is uitgerust met een sensor, die een naderend persoon kan detecteren en vervolgens de mijn de lucht in lanceert. Bij de daaropvolgende ontploffing komen kleine metaaldeeltjes vrij, die tot op 16 meter dodelijke verwondingen kunnen veroorzaken.
===============================
Ben benieuwd of je hier omheen kan werken met een riotshield en speciale scheenbeschemers
[ afbeelding ]
ja okee, maar een gekke erdo kan bijvoorbeeld een oorlog met griekenland beginnen. is ook niet al te best.quote:Op woensdag 30 maart 2022 16:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Liever een gekke Erdo dan een gekke Poetin. Maar goed, dit is hoe het is nu.
Klopt, maar heeft geen nukes. Ht grote verschil.quote:Op woensdag 30 maart 2022 16:18 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja okee, maar een gekke erdo kan bijvoorbeeld een oorlog met griekenland beginnen. is ook niet al te best.
Radioactieve wapens vind ik mooier klinken "radios" ofzo.quote:Op woensdag 30 maart 2022 16:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat een stomme term eigenlijk "nukes"...
Je moet het simpel houden, he? Nuclear weapon is een veel te lang woordquote:Op woensdag 30 maart 2022 16:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Dan zou NucWe's of NuWe's nog logischer zijn.quote:Op woensdag 30 maart 2022 16:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je moet het simpel houden, he? Nuclear weapon is een veel te lang woord
Bekt niet lekkerquote:Op woensdag 30 maart 2022 16:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dan zou Nucwe's of Nuwe's nog logischer zijn.
Niet voor een native speakerquote:Op woensdag 30 maart 2022 16:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dan zou Nucwe's of Nuwe's nog logischer zijn.
Nukem with nukes... the fucking noobs.quote:Op woensdag 30 maart 2022 16:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Niet voor een native speaker.
To nuke klinkt gewoon lekker. beetje zoals kank*er zo lekker bekt in het Nederlands.
Nu snap je hetquote:Op woensdag 30 maart 2022 16:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nukem with nukes... the fucking noobs.
Duke Nukemquote:Op woensdag 30 maart 2022 16:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nukem with nukes... the fucking noobs.
De Turkse lira had ook zo'n tijdelijke kunstmatige opleving in december 2021. Daarna weer naar beneden en sideways.quote:Op woensdag 30 maart 2022 16:21 schreef Mansjester het volgende:
Koers van de Roebel is alweer op het niveau van voor de oorlog
quote:
quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:09 schreef Simmertje het volgende:
Wow! Dus Rusland gaat nu zware criminelen inzetten voor hun vredesmissiequote:Op woensdag 30 maart 2022 15:05 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland gaat extra manschappen oproepen
https://www.jpost.com/international/article-702629
Russia to covertly mobilize reserves, conscript Chechen convicts - GUR
Ukraine's intelligence service claimed that 100 Chechen criminals with serious convictions will be recruited to fight in Ukraine, as will be Russian reservists.
Russia is allegedly recruiting convicts from the Chechen Chernokozovo penal colony. GUR claimed that 100 prisoners with serious criminal convictions -- including robbery, murder and drug trafficking -- have been promised full amnesty in exchange for enlistment, and if they returned alive from the war. GUR reported that criminals who agreed to join the military were not allowed to inform their families. The intelligence body also said that those convicted of political crimes were not offered the deal.
Poetin is nog erger dan Hitlerquote:Op woensdag 30 maart 2022 16:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wow! Dus Rusland gaat nu zware criminelen inzetten voor hun vredesmissie
quote:POETIN WORDT VOORGELOGEN
De Russische president Vladimir Poetin wordt door zijn topadviseurs verkeerd genformeerd over de slechte prestaties van het Russische leger in Oekrane. Hij krijgt ook niet te horen hoe de westerse sancties de Russische economie verlammen omdat zijn adviseurs "te bang zijn hem de waarheid te vertellen", aldus een Amerikaanse functionaris tegen de Amerikaanse nieuwszender CNN. Poetin zou inmiddels doorhebben dat hij werd voorgelogen.
De functionaris zegt de inschatting te baseren op bevindingen van de Amerikaanse inlichtingendiensten. De Verenigde Staten hebben ook informatie waaruit blijkt dat Poetin zich bewust is geworden van de verkeerde informatie, wat heeft geleid tot een breuk tussen Poetin en zijn hoogste defensiefunctionarissen.
"We hebben informatie dat Poetin zich misleid voelde door het Russische leger", aldus de Amerikaanse regeringsmedewerker. Er is nu een aanhoudende spanning tussen Poetin en het ministerie van Defensie door diens wantrouwen in de leiding. Poetin zou bijvoorbeeld niet hebben geweten dat zijn leger dienstplichtigen in Oekrane inzette en daar verloor. "Het toont een duidelijke verstoring aan in de stroom van zorgvuldige informatie naar de Russische president."
https://www.telegraaf.nl/(...)in-wordt-voorgelogen
Isral is zichzelf ook al weken op de borst aan het slaan, hoor.quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:58 schreef pokkerdepok het volgende:
Dat heeft ook geen enkele reactie op de neerwaartse koers van de Roebel , dan kopen ze Roebels en betalen enr dezelfdedag nog mee , en weg zijn ze weerquote:Op woensdag 30 maart 2022 13:09 schreef Simmertje het volgende:
ja israel heeft hele goede special forces ,quote:Op woensdag 30 maart 2022 17:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Isral is zichzelf ook al weken op de borst aan het slaan, hoor.
Ondertussen worden de banden tussen Turkije en Isral ook flink aangehaald.
Lichtpuntjes moet je koesteren, denk ik dan maar
Ik vraag mij af of dit voor Erdogan wel gunstig zal uitpakken net voor de verkiezingen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 17:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik nuke jullie allemaal de moeder!1!!quote:Op woensdag 30 maart 2022 16:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Mwa die deed dat ook.quote:Op woensdag 30 maart 2022 17:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Poetin is nog erger dan Hitler
In dat verband is alles wat we dus zien, een kwestie van uitstel geweest.quote:Op woensdag 30 maart 2022 12:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zou bij god niet weten waarom. Hij is al geruime tijd bezig met Making Russia Great Again met als hoogtepunt tot op heden de Krim en dat is allemaal eigenlijk gewoon goed afgelopen voor hem. Dit was gewoon de volgende logische stap, toen hij de Krim inpikte was de reactie uit het Westen gewoon behoorlijk lauw en nauweliijks lastig voor hem en hij had nu min of meer hetzelfde verwacht.
Iedere rijke rus is nu de roebels an het omwisselen voor goudquote:Op woensdag 30 maart 2022 13:09 schreef Simmertje het volgende:
Worden nu krijgsgevangen ingezet? Zelfs al doen ze dat vrijwillig (hoe controleer je dat?) dan blijft dat tricky.quote:Op woensdag 30 maart 2022 17:50 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)agreed_to_fight_for/
Former Russian troops who agreed to fight for Ukraine created the "Legion of Free Russia". They will go through training, take an oath and transfer under command of the Ukrainian army.
[ afbeelding ]
Is een langwerpig en nauwelijks bevolkt eiland aan de oostkust van Rusland op hemelsbreed maar liefst 7000 km van Marioepol. Vergelijkbaar met de afstand Nederland - Angola of Nederland - Alaska!quote:Op woensdag 30 maart 2022 18:05 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)e_reports_that_many/
Ukraine’s intelligence service reports that many of the thousands of Ukrainians who have been forcibly deported from Mariupol to Russia, have been sent to Sakhalin, near Japan. After filtration camps, the Ukrainians are offered public jobs in Russia’s poorest regions
Maar ze zijn bevrijd van de nazi's!quote:Op woensdag 30 maart 2022 18:11 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Is een langwerpig en nauwelijks bevolkt eiland aan de oostkust van Rusland op hemelsbreed maar liefst 7000 km van Marioepol. Vergelijkbaar met de afstand Nederland - Angola of Nederland - Alaska!
Klink als een prima plek voor het dumpen van nazi vrouwen en kinderen....quote:Op woensdag 30 maart 2022 18:11 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Is een langwerpig en nauwelijks bevolkt eiland aan de oostkust van Rusland op hemelsbreed maar liefst 7000 km van Marioepol. Vergelijkbaar met de afstand Nederland - Angola of Nederland - Alaska!
Ze hebben wel The giant rock daar. Onmisbare trekpleisterquote:Op woensdag 30 maart 2022 18:11 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Zag het vandaag dat er 17 spionnen het land uit worden/zijn gezet. Maar wel een onduidelijk verhaal, want volgens mij worden spionnen ook zonder sancties/oorlog het land uit gezet. Dus waarom doen ze dat nu pas?quote:
ach ja, inderdaad. en dat laatste is dan wel weer positief ja. die verhoudingen waren niet al te best.quote:Op woensdag 30 maart 2022 17:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
staat stoer..quote:Op woensdag 30 maart 2022 18:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zag het vandaag dat er 17 spionnen het land uit worden/zijn gezet. Maar wel een onduidelijk verhaal, want volgens mij worden spionnen ook zonder sancties/oorlog het land uit gezet. Dus waarom doen ze dat nu pas?
Laatst deed Rusland een Twitter bericht dat ze nooit aan slavenij hebben gedaan, toen dacht ik gaan ze nu oekraners als slaaf gebruiken.....quote:Op woensdag 30 maart 2022 18:05 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)e_reports_that_many/
Ukraine’s intelligence service reports that many of the thousands of Ukrainians who have been forcibly deported from Mariupol to Russia, have been sent to Sakhalin, near Japan. After filtration camps, the Ukrainians are offered public jobs in Russia’s poorest regions
Dat dan weer welquote:Op woensdag 30 maart 2022 18:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar ze zijn bevrijd van de nazi's!
/s
4D schaken, alleen intellectuele halfgoden als Poetin (heil Poetin!quote:Op woensdag 30 maart 2022 13:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
soms (nou ja meestal) vraag je je af waar ze in hemelsnaam mee bezig zijn inderdaad. dit was wel zo doorzichtig dat je bij voorbaat wist dat dit nooit zou gebeuren.
Dan kennen de Russen hun eigen geschiedenis slecht, moeten ze maar eens opzoeken wat de Goelag was en hoe ze aan het Wittezeekanaal zijn gekomen. Slavernij kan ook met eigen bevolkingsgroepen. Dwangarbeid en mensen dwingen zich dood te werken is gewoon slavernij.quote:Op woensdag 30 maart 2022 18:58 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Laatst deed Rusland een Twitter bericht dat ze nooit aan slavenij hebben gedaan, toen dacht ik gaan ze nu oekraners als slaaf gebruiken.....
Stalin had inderdaad geen slaven meer nodigquote:Op woensdag 30 maart 2022 18:58 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Laatst deed Rusland een Twitter bericht dat ze nooit aan slavenij hebben gedaan, toen dacht ik gaan ze nu oekraners als slaaf gebruiken.....
Kortom hun puppet-parlement is - conform opdracht van Putler - verder aan het voorsorteren om de poetz te rechtvaardigen. Rusland wil de condities bepalen en het Westen zal zich net de les willen laten voorschrijven.quote:Bron: err.thee 30mar22
All Russian exports could soon be in rubles
The country is a major supplier of oil, gas, food, metals, timber, and other commodities to the global market
All Russian exports could soon be in rubles
Kremlin spokesman Dmitry Peskov indicated on Wednesday that all of the nation's energy and commodity exports could be priced in rubles. Moscow has already demanded that gas exports to hostile countries should be paid for in the Russian currency.
... ...
In response, Volodin (Voorzitter Doema) said in a related post on Telegram, “If you want gas, find rubles,” adding, “Moreover, it would be right – where it is beneficial for our country – to widen the list of export products priced in rubles to include: fertilizer, grain, food oil, coal, crude oil, metals, timber, etc.”
https://www.nu.nl/politie(...)h-niet-bijwoont.htmlquote:Senatoren Theo Hiddema en Paul Frentrop verlaten Forum voor Democratie, omdat de fractie de speech van de Oekraense president Volodymyr Zelensky weigert bij te wonen. Dat maakt FVD woensdag in een gezamenlijke verklaring bekend via Twitter.
Ik vind Poetin ook een oorlogsmisdadiger hoor, maar als je dit soort uitspraken doet dan zou je misschien toch nog eens wat geschiedenis boekjes erbij moeten pakken.quote:Op woensdag 30 maart 2022 17:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Poetin is nog erger dan Hitler
Alles in roebel afrekenen leidt tot een extra motivatie voor de VS om Rusland ten val te brengenquote:Op woensdag 30 maart 2022 19:57 schreef Vallon het volgende:
Benieuwd waar dit uiteindelijk toe gaat lijden.
Ok sorry ,correctie , Poetin is erger dan Stalinquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:24 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik vind Poetin ook een oorlogsmisdadiger hoor, maar als je dit soort uitspraken doet dan zou je misschien toch nog eens wat geschiedenis boekjes erbij moeten pakken.
De vrije wereld zal nooit een munt als de roebel accepteren als reserve wereld valutaquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:25 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Alles in roebel afrekenen leidt tot een extra motivatie voor de VS om Rusland ten val te brengen
Net zoals met Irak en Libya
Nou nee, daar heeft hij nog veel te weinig mensen voor vermoord. Stalin is toch wel buitencategorie, Poetin kan daar nog lang niet aan tippen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ok sorry ,correctie , Poetin is erger dan Stalin
Dat hoeft ook niet. Landen zoals China willen van de dollar af. Dit omdat zij vinden dat de VS dat ook als chantage middel gebruikt.quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De vrije wereld zal nooit een munt als de roebel accepteren als reserve wereld valuta
Is dat waarom China zo godsgruwelijk veel dollars heeft?quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:37 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Landen zoals China willen van de dollar af. Dit omdat zij vinden dat de VS dat ook als chantage middel gebruikt.
En mensen blijven maar lachen dat het allemaal niet kan gebeuren. We zullen het zien.
Roebel gaat het niet worden. En Chinese munt is nog niet krachtig genoeg en hebben zij te veel krediet in dollars, dus als Dollar omvalt valt China ook om. Er is altijd een wereld munt. Eerst was dit de Gulden, toen GBP, en nu de Dollar. De euro is een sterke 2e, (25% van wereld handel), 60% dollar, en de rest is dus alle andere munten. Chinese Renmibi is rond 4% van alle wereld handel. + de vrije wereld (vs + eu+ vk+ Australi + Nz + Japan) is meer dan 60% van de totale wereld economie.quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:37 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Landen zoals China willen van de dollar af. Dit omdat zij vinden dat de VS dat ook als chantage middel gebruikt.
En mensen blijven maar lachen dat het allemaal niet kan gebeuren. We zullen het zien.
Bla.quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:43 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Roebel gaat het niet worden. En Chinese munt is nog niet krachtig genoeg en hebben zij te veel krediet in dollars, dus als Dollar omvalt valt China ook om. Er is altijd een wereld munt. Eerst was dit de Gulden, toen GBP, en nu de Dollar. De euro is een sterke 2e, (25% van wereld handel), 60% dollar, en de rest is dus alle andere munten. Chinese Renmibi is rond 4% van alle wereld handel. + de vrije wereld (vs + eu+ vk+ Australi + Nz + Japan) is meer dan 75% van de totale wereld economie.
Roebel gaat het nooit worden en China zal altijd dollars willen ipv roebels.
Rusland is onde Poetin te onbetrouwbaar.
Dit artikel is onzin volgens jou?quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat waarom China zo godsgruwelijk veel dollars heeft?
En nee, het kan niet gebeuren omdat de wereld niet zo dom is om daarin te trappen.
Wie heeft de grootste goud voorraad ter wereld? wie heeft grootste zilver voorraad ter wereld?quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:49 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dit artikel is onzin volgens jou?
https://businessam.be/rusland-en-china-dumpen-de-dollar/
Rusland en China kochten bovendien massaal goud in.
Onafhankelijke peilingen in Ruslandquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Benieuwd hoe lang dat nog duurt, de sancties gaan knellen en de waarheid sijpelt toch langzaam door.
Het gaat om het uiteindelijke doel. De lange termijn van Chinaquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:49 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wie heeft de grootste goud voorraad ter wereld? wie heeft grootste zilver voorraad ter wereld?
Ja beetje wel, ik heb geen idee wat de dollar koers hoog houdt maar het is in ieder geval artificieel.quote:
Het kan alleen als China iets anders laat varen (althans, als het dan gaat om de Yuan). Anders krijgen ze te maken met de Impossible Trinity. Meest voor de hand zou misschien liggen dat ze dan stoppen met het koppelen van hun munt aan de dollar. Echter krijg je dan weer dat ze duurder zullen worden ten opzichte van andere economien.quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:37 schreef Cherni het volgende:
[..]
Gebruikten die de Roebel?quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:25 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Alles in roebel afrekenen leidt tot een extra motivatie voor de VS om Rusland ten val te brengen
Net zoals met Irak en Libya
quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:50 schreef HiZ het volgende:
De Russische staat heeft net bewezen diefstal een legitiem middel te vinden. En denkt dan te kunnen opleggen dat buitenlanders hun munt als betrouwbare belegging beschouwen.
Volgens mij moeten ze in het Kremlin nog wat lesjes economie volgen.
Komt ook omdat de middenklasse weet hoe ze de dienstplicht kunnen ontlopen zodat alleen de armen en laagopgeleiden daar terecht komen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 21:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dat leger bestaat ook uit een stel ordinaire dieven, verkrachters en moordenaars.
Daar zit een kern van waarheid in maar zolang je niet weet of de persoon die dit bericht verstuurde een dienstplichtige was lijkt mij dat een beetje voorbarige conclusie.quote:Op woensdag 30 maart 2022 21:14 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Komt ook omdat de middenklasse weet hoe ze de dienstplicht kunnen ontlopen zodat alleen de armen en laagopgeleiden daar terecht komen.
voor die tijd heeft de Bitcoin of Ether al de status van wereld betaal munt gevonden en is er eindelijk een waardevaste valuta , waar sparen weer loontquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:37 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ook bij deze uitspraak wil ik je toch naar de geschiedenisboekjes verwijzenquote:Op woensdag 30 maart 2022 20:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:31 schreef michaelmoore het volgende:
Ik lees gewoon steeds 'nudes'quote:Op woensdag 30 maart 2022 16:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Ok, dit is wel Stalin-esque.quote:Op woensdag 30 maart 2022 21:46 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)rately_destroyed_by/
Ukraine food supplies 'deliberately destroyed' by Russia in warehouse attack; 50,000 tonnes of food destroyed
Voor ieder croissantje 10% gas betalenquote:Op woensdag 30 maart 2022 21:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voor die tijd heeft de Bitcoin of Ether al de status van wereld betaal munt gevonden en is er eindelijk een waardevaste valuta , waar sparen weer loont
vertrouwen en dominantie. Rusland is te onbetrouwbaar. China kan kans hebber zijn, wil het niet dat meer dan de helftvan hun vermogen uit leningen aan vs bestaan in Dollars. Dollar is gewoon de sterkte munt. En de wereld valuta is altijd een liberaal en globalist geweest (Zie ray dalio, echter noemt ray het niet liberaal, maar als je kijkt naar de wereld valuta waren het altijd tamelijk egalitaire landen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja beetje wel, ik heb geen idee wat de dollar koers hoog houdt maar het is in ieder geval artificieel.
Dat heeft nogal een extreme consequentie als die gedumpt gaat worden. Misschien dat Willem Middel koop of Ray Dalio wat zinnigs kunnen zeggen over die implicaties.
Ja. Gewoon op de TK.quote:Op woensdag 30 maart 2022 22:06 schreef Dazalbest het volgende:
Morgen geschiedenislesje over Nederland van Zelensky... is dat ergens live te volgen??
Dank!quote:Op woensdag 30 maart 2022 22:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Gewoon op de TK.
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal
Het zal me niet verbazen als de NPO het ook gaat uitzenden.quote:
Klinkt wel als een propaganda verhaal, overigens. Dit soort zaken neem ik met een grote zak zout.quote:
Wat, niet op het FvD youtube kanaal?quote:Op woensdag 30 maart 2022 22:24 schreef miss_sly het volgende:
En anders is het altijd terug te kijken, met ondertiteling, op het Instagram-account van Zelensky.
Vast ook wel, met uitleg waarom het allemaal niet kan en klopt en waarom hij een nazi isquote:Op woensdag 30 maart 2022 22:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat, niet op het FvD youtube kanaal?
Anastasiia zegt het dus dan moet het wel zo zijn!quote:Op woensdag 30 maart 2022 21:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dat leger bestaat ook uit een stel ordinaire dieven, verkrachters en moordenaars.
Dat heeft Amerika al decennia slim gedaan en de reden dat er astronomische bedragen aan defensie uitgegeven worden. Dat kan ook want zolang jouw munt een wereldwijde vaste waarde heeft kun je het intern bijdrukken zonder dat het last heeft van inflatie.quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:37 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zeventig jaar later, nog altijd niets veranderd in het Russische leger.quote:
Ik vind het iets te makkelijk om dit automatisch voor waar aan te nemen, dat deden we ook niet met die zogenaamde POW filmpjes.quote:Op woensdag 30 maart 2022 22:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Zeventig jaar later, nog altijd niets veranderd in het Russische leger.
"The Russian soldiers raped every German female from eight to 80"
Wie heeft dit verhaal verteld dan?quote:
Rusland heeft al met de ogen geknipperd en gezegd dat de komende tijd nog met euro's betaald kan worden.quote:Op woensdag 30 maart 2022 22:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou morgen gas dicht of wordt de kraan langzaam dichtgezet?
Er bestaan anti-tank mijnen met een magnetische ontsteking..quote:
Fijne vent die putainquote:Op woensdag 30 maart 2022 23:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Rusland heeft al met de ogen geknipperd en gezegd dat de komende tijd nog met euro's betaald kan worden.
[ twitter ]
Vandaag probeert ie zijn afnemers met roebels te laten betalen voor andere handel: graan, kunstmest, kolen, metaal, hout. Ik heb niet de indruk dat account management zijn sterkste kant is.quote:
Eerst maar eens kijken hoe dat verder uitpakt h.quote:Op woensdag 30 maart 2022 23:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vandaag probeert ie zijn afnemers met roebels te laten betalen voor andere handel: graan, kunstmest, kolen, metaal, hout. Ik heb niet de indruk dat account management zijn sterkste kant is.
Heb deze helicopter nou vandaag al 3 keer gezien in dit topic. Wanneer gaan we hier eens mee kopennquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Wij gaan die niet kopen, joh, die dingen vallen zo maar uit de lucht zoals je zietquote:Op woensdag 30 maart 2022 23:35 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Heb deze helicopter nou vandaag al 3 keer gezien in dit topic. Wanneer gaan we hier eens mee kopenn
Het gaat om de grap.quote:Op woensdag 30 maart 2022 23:35 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Heb deze helicopter nou vandaag al 3 keer gezien in dit topic. Wanneer gaan we hier eens mee kopenn
Ja de 3e keer is een grap altijd het leukst.quote:
quote:. Waarom FVD niet naar de toespraak van Zelensky gaat
Waarom FVD het uitnodigen van president Zelensky in de plenaire zaal afwijst en afwezig zal zijn bij zijn toespraak en het daarop aansluitende Kamerdebat
Donderdag 31 maart houdt de Oekraense president Volodymyr Zelensky een videotoespraak in de plenaire zaal van de Tweede Kamer. De Tweede Kamerfractie van Forum voor Democratie (FVD) zal daar niet bij aanwezig zijn. Evenmin zullen we deelnemen aan het debat dat erop volgt.
Hieronder lichten we toe wat de gronden zijn voor die beslissing.
Allereerst: de geplande toespraak van Zelensky in de plenaire zaal van de Tweede Kamer vormt een resolute breuk met een democratische traditie van meer dan 170 jaar. Nooit eerder in de geschiedenis van onze democratie sprak een buitenlands staatshoofd in de Tweede Kamer. (1)
Daar is een goede reden voor: de democratische besluitvorming in het Nederlandse parlement dient geheel onafhankelijk tot stand te komen; afgeschermd van buitenlandse benvloeding, ongehinderd door buitenlandse belangen.
In oorlogssituaties is, zoals bekend, de waarheid gewoonlijk het allereerste slachtoffer. Te midden van de ‘mist der oorlog’ is het ontzettend lastig om propaganda te onderscheiden van nuchtere feiten. Niet zelden bleken de afgelopen jaren claims, beschuldigingen of heldenverhalen uit conflictgebieden bij nader inzien heel nders te liggen dan eerst werd gedacht.
En natuurlijk moeten besluiten soms onvermijdelijk worden genomen op grond van onvolledige informatie - maar de Tweede Kamer zou er toch in elk geval naar moeten streven om een plek te zijn waarin met rust en distantie, op basis van hoor en wederhoor, wordt gekeken naar situaties in Nederland en de rest van de wereld. Hierbij hoort slechts n belang centraal te staan: het Nederlandse.
Op emotionele gronden, op basis van persoonlijke sympathie of onder de indruk van een aangrijpende toespraak a priori partij kiezen in een conflict, past daar absoluut niet bij; sterker, het is daarmee onverenigbaar.
Overigens weerhielden dezelfde argumenten het Oostenrijkse parlement er reeds van Zelensky een podium te geven: “Dat zouden we ook niet willen voor Poetin, of een andere strijdende factie.”
Precies dit zou de lijn van het Nederlands parlement moeten zijn. Wij zijn geen platform voor eenzijdige adhesiebetuigingen. En we zouden dat al helemaal niet moeten zijn in uiterst complexe internationale conflicten.
Het is naef en zelfs absurd om Zelensky te zien als een halve heilige. Onlangs verbood hij elf (!) politieke partijen, waaronder de grootste oppositiepartij van het land. Kritische tv-stations zijn al geruime tijd verboden, terwijl de overgebleven tv-stations sinds kort verplicht zijn 24 uur per dag propaganda uit te zenden. Hij neemt deel aan uiterst dubieuze financile constructies zoals via de Panama Papers naar buiten is gekomen. Met nazisymbolen poseert een deel van zijn leger in dikwijls zeer onverkwikkelijke poses. En onlangs lekten via social media ook de meest afschrikwekkende daden van geweld richting - naar het zich laat aanzien - hulpeloze Russische krijgsgevangenen door - hoogstwaarschijnlijk - Oekraense troepen uit. Dit alles maakt een videotoespraak in ons parlement op zijn zachtst gezegd ongemakkelijk.
Daarmee willen we geen partij kiezen maar vooral zeggen, dat de situatie in Oekrane wat FVD betreft geen simplistisch goed-fout-denken verdient. Wie wil bijdragen aan een duurzaam vredesbestand - of zelfs maar aan cht begrip van de nu ontstane (en uiterst betreurenswaardige) situatie - moet juist genuanceerd naar de omstandigheden kijken. Met een beschuldigende vinger wijzen naar een van de strijdende partijen, en ondertussen de boel - mogelijk - nog verder doen escaleren door het idealiseren van een andere strijdende partij (in een conflict met minstens drie, maar waarschijnlijk nog wel mr betrokken partijen), of ook het meegaan in de oorlogsretoriek van het moment: het staat allemaal een spoedig en duurzaam einde van het geweld in de weg.
En dan het debat. Wat ons betreft is het direct na zo’n toespraak van een vermoedelijk zeer emotioneel betrokken president, die in direct militair treffen is verwikkeld en die ongetwijfeld aanspraak zal maken op gevoelens van medeleven en verhevigde dadendrang, niet het moment voor reflectie.
Zoals je ook geen weloverwogen, evenwichtig gesprek voert in de Kamer over het Palestijns-Isralisch conflict nadat je in de plenaire zaal eerst een meeslepende documentaire over opgroeien in Gaza hebt getoond. Beide passen niet bij de taak van een parlement: het bieden van een eenzijdig platform voor de vertolking van n enkele zijde van een vraagstuk of conflict; noch het direct daarna, in verhitte stemming, voeren van een debat.
Begrijp ons goed: k als het hier ging om een universeel ondersteunde en conflictloze kwestie waarover eenieder het eens was - bijvoorbeeld het tegengaan van kindermisbruik, het redden van zeehonden, het verminderen van plastic in de oceaan - zouden we er niet voor zijn om buitenlandse staatshoofden de Tweede Kamer te laten toespreken.
Maar bij een uiterst ingewikkelde kwestie als onderliggende - met mogelijk gigantische risico’s en implicaties voor de hele wereld - is dat nog sterker het geval.
Ons standpunt met betrekking tot de situatie Oekrane is genoegzaam bekend en reeds uitvoerig toegelicht in verschillende Kamerbijdrages. Wij blijven voorstander van een diplomatieke oplossing waarbij in trilateraal verband (Rusland, Oekrane n NAVO/EU) naar een evenwichtig compromis wordt gezocht dat recht doet aan de belangen van - allereerst - de Oekraners zelf (en daarmee bedoelen we nadrukkelijk: lle Oekraners, niet alleen de West-Oekraners) maar ook die van Rusland en Europa/Amerika.
Vanzelfsprekend zullen we ons op een volgend moment ook weer roeren in debatten over dit onderwerp. Maar donderdag 31 maart zijn wij het aan onze democratie verplicht om te zwijgen.
1. Eerder hebben in zr uitzonderlijke gevallen buitenlandse staatshoofden de Nederlandse politiek toegesproken. Zoals Churchill in 1946. Maar nooit was dit in de plenaire zaal tijdens een officile vergadering. Dat was namelijk niet toegestaan. Pas na een herziening van het Reglement van Orde is het mogelijk om een buitenlands staatshoofd te ontvangen in de plenaire vergaderzaal van de Tweede Kamer.
Baudet zat in de commissie die de regels van de 2e Kamer veranderd heeft waardoor dit mogelijk is maar blijkbaar heeft hij daar geen actieve herinnering aan. Of hij is gewoon niet op komen dagen bij de vergaderingen, dat kan ookquote:Op woensdag 30 maart 2022 23:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja de 3e keer is een grap altijd het leukst.
Het is de verkeerde zaal jongens, dat is de reden!
[..]
Het leek me al sterk dat het verzoek om Roebels iets zou opleveren.quote:Op woensdag 30 maart 2022 23:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vandaag probeert ie zijn afnemers met roebels te laten betalen voor andere handel: graan, kunstmest, kolen, metaal, hout. Ik heb niet de indruk dat account management zijn sterkste kant is.
De sancties die de EU na de annexatie van de Krim (en het neerschieten van MH17) oplegde waren behoorlijk zwaar. Rusland's GDP daalde van 2292 miljard $ in 2013 naar 1277 miljard $ in 2016, een daling met 44% in 3 jaar.quote:Op woensdag 30 maart 2022 12:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zou bij god niet weten waarom. Hij is al geruime tijd bezig met Making Russia Great Again met als hoogtepunt tot op heden de Krim en dat is allemaal eigenlijk gewoon goed afgelopen voor hem. Dit was gewoon de volgende logische stap, toen hij de Krim inpikte was de reactie uit het Westen gewoon behoorlijk lauw en nauweliijks lastig voor hem en hij had nu min of meer hetzelfde verwacht.
Mwa, stel dat je in Rusland woont, en je krijgt een telefoontje van een onbekend persoon die vraagt wat je van Putin vindt. Dan zou ik alvast de veilige optie kiezen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Benieuwd hoe lang dat nog duurt, de sancties gaan knellen en de waarheid sijpelt toch langzaam door.
Onder druk wordt alles vloeibaar. Zelfs die bureaucratische Duitsers kunnen opeens met lichtsnelheid gaan werken als het echt moet.quote:
Ik wilde het net plaatsen.quote:
Vaak bi-j te bangequote:Op donderdag 31 maart 2022 07:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik wilde het net plaatsen.
Nou zijn dit anti tank mijnen volgens mij, maar dan nog..
No way dat ik er zo bijna nonchalant overheen zou rijden.
quote:Op donderdag 31 maart 2022 06:54 schreef slashdotter3 het volgende:
https://reddit.com/r/worl(...)_/i2rkotr/?context=1
And the only reason why Crimea and Donbass are predominantly Russian is because Ukraine was intentionally starved by Stalin for its independence and the fertility of its farmland. He instituted absurdly high grain quotas, sent Russian authorities to confiscate any food and often simply murder people, all with the intention of starving a significant portion of Ukraine’s population to death in the most deadly man made famine in world history.
After the Holodomor had decimated Ukraine, especially the areas of Crimea and Donbass, Stalin repopulated those areas with Soviet citizens mostly from Russia. So the ancestors of those people consider themselves Russian, speak Russian, and believe the glorious Soviet Union gave them that land instead of the truth which is Russia engineered a genocide to kill political dissidents and independence in Ukraine and slowly absorb portions of it. Fuck Russia.
Rusland zal wel net zoals Iran een 2e leger hebben die speciaal bedoeld is voor coup pogingen af te slaan. Een coup zou vanuit hun moeten komen. Maar het systeem zit zo in elkaar dat ze voor hun eigen overleving afhankelijk zijn van het huidige regime.quote:Op donderdag 31 maart 2022 07:50 schreef TLC het volgende:
Legerleiding is blijkbaar te bang om putin de waarheid over de situatie in Oekraine te vertellen.
Je zou zeggen pleeg een coup zodat je van dat probleem af bent.
De halveringstijd van cesium-137 is 30 jaar, dus slechts iets meer dan de helft is sinds de ramp verdwenen. Het bindt aan klei etc, dus blijft in de bodem aanwezig. Het wordt wel door planten opgenomen. Cesium-137 vervalt vooral via betadecay tot Barium-137m, wat daarna verder vervalt en gammastraling uitzendt. De betastraling is waarschijnlijk enkel schadelijk als je het cesium inademt of inslikt. De gammastraling is erg penetrerend, 10 cm zand zal bvb slechts 50% absorberen (willekeurige cijfers, de exacte cijfers vind ik niet meteen), en dus ook schadelijk als je gewoon in de buurt van cesium-137 bent (zie bvb Kramatorsk radiological accident).quote:
Als je in het gebied waar de concentratie hoog is gaat rijden met rupsvoertuigen, gaat graven en er branden uitbreken dan kan het wel snel gaan met de blootstelling wanneer je al dat stof inademt.quote:Op donderdag 31 maart 2022 08:07 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Of de blootstelling voldoende zou zijn om stralingsziekte te veroorzaken? Geen idee.
Gezien de slechte rantsoenen die ze meekrijgen acht ik het ook niet onwaarschijnlijk dat ze een wild zwijn/hert hebben geschoten en opgegeten.quote:Op donderdag 31 maart 2022 08:07 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De halveringstijd van cesium-137 is 30 jaar, dus slechts iets meer dan de helft is sinds de ramp verdwenen. Het bindt aan klei etc, dus blijft in de bodem aanwezig. Het wordt wel door planten opgenomen. Cesium-137 vervalt vooral via betadecay tot Barium-137m, wat daarna verder vervalt en gammastraling uitzendt. De betastraling is waarschijnlijk enkel schadelijk als je het cesium inademt of inslikt. De gammastraling is erg penetrerend, 10 cm zand zal bvb slechts 50% absorberen (willekeurige cijfers, de exacte cijfers vind ik niet meteen), en dus ook schadelijk als je gewoon in de buurt van cesium-137 bent (zie bvb Kramatorsk radiological accident).
In de bodem graven kan de blootstelling aan gammastraling verhogen als de bovenste laag veel minder cesium bevat dan de lagen eronder, of de blootstelling aan betastraling verhogen doordat er stof ingeademd wordt.
Of de blootstelling voldoende zou zijn om stralingsziekte te veroorzaken? Geen idee.
Volgens mij loopt er onder de brug die ze gebouwd hebben in de Zee van Azov een pijplijn voor water. De jaarlijkse neerslag in de Krim is 300 tot 400 mm, de helft van wat we in Vlaanderen hebben. Te weinig voor de landbouw, dus ik denk dat vooral water voor irrigatie een probleem is, niet gebrek aan drinkwater. Het idee dat Sevastopol zou "collapsen" door gebrek aan drinkwater lijkt me pure BS, er zijn voldoende alternatieven te bedenken. Zelfs Pakistan bouwt tegenwoordig ontziltingsinstallaties voor drinkwater. De totale bevolking van de Krim heeft pakweg 8m water per seconde nodig, dat kan je makkelijk door een pijplijn pompen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 07:35 schreef slashdotter3 het volgende:
Als Rusland Donbas en Crimea bezit staan ze in internationale onderhandelingen sterker omdat ze Ukraine als gasleverancier concurrent hebben uitgeschakeld.
Als ze enkel Crimea bezitten dan verliezen ze die op termijn alsnog omdat die bijna door hun drinkwater heen is. Het vanuit Rusland aanvoeren is een dure grap en kan enkel een tijdelijke oplossing zijn.
Als ze Crimea kwijt zijn dan verliezen ze hun toegang tot de Black Sea en daarmee de rest van de wereld. In het noorden hebben ze nog toegang tot de Baltic Sea maar die wordt gecontroleerd door Denemarken, Zweden en Finland dus daar komen ze niet verder dan Kaliningrad. Nog verder noorden hebben ze de Baltic Sea maar daar heb je voor handel of oorlogschepen sturen niets aan.
=================================
https://www.reddit.com/r/(...)mea_donbas_has_been/
Russia wants southern Ukraine for the oil and natural gas, and for the water supply for Crimea. They won't give up the Donbass region because it has natural gas fields and they don't want Ukraine to suddenly be able to supply Europe and cut Russia out of the equation. And if Ukraine is able to retake the area just north of the land bridge to Crimea, Ukraine can destroy the Russian bridge to Crimea and can shut off the water. One reason why Putin decided to attack now is that Crimea used up their groundwater (which they had to start using when Ukraine closed the canal after Russia invaded Crimea in 2014), and without water they can't sustain the city they need to have a port for the Black Sea Fleet. If Russia has to start bringing in all the water for Crimea by sea, they're quickly going to collapse anyway, plus all those Russian second-home owners in Crimea will want to sell ASAP, leading to a collapse of the city economy.
Maar de dieren die er leven lijden niet aan stralingsziekte. Het is wel mogelijk dat ze op plaatsen gegraven hebben waar de radioactiviteit zeer hoog was. Bvb doordat daar de meeste besmette toplaag gestort was. Ik weet dat ze er bomen die doodgegaan waren door de straling in greppels begraven hebben.quote:Op donderdag 31 maart 2022 08:31 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Gezien de slechte rantsoenen die ze meekrijgen acht ik het ook niet onwaarschijnlijk dat ze een wild zwijn/hert hebben geschoten en opgegeten.
Artificieel nogmaals. VS wordt gefinancierd door het buitenland.quote:
Omdat de waarde van de munt 'te hoog' is? Op welke manier wordt de VS door ons gefinancierd?quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Artificieel nogmaals. VS wordt gefinancierd door het buitenland.
Ja, dat klopt. India komt steeds meer in een spagaat tussen Oost en West te zitten. India heeft al sinds haar onafhankelijkheid hechte banden met Rusland. Echter is de geopolitieke situatie flink veranderd in Asie. China is de primaire bedreiging voor India. Gezien de banden tussen Rusland en China gaat Rusland op dat gebied weinig kunnen betekenen voor India. Daarom worden de banden tussen India en het westen ook steeds hechter. India moet nu dus deze twee relaties zien te balanceren.quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:15 schreef crystal_meth het volgende:
Truss en Lavrov beide in India..
Liz Truss’s India visit made awkward by presence of Russian counterpart
Dan heeft Poetin plan A zeker overgeslagen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:08 schreef Aether het volgende:
U.K. intelligence chief says Putin's Plan B is to attack Ukrainian civilians
https://www.axios.com/rus(...)ee-5dfed18306bc.html
Dit "We believe that Putin is being misinformed by his advisors about how badly the Russian military is performing and how the Russian economy is being crippled by sanctions because his senior advisors are too afraid to tell him the truth," hoor ik nu geregeld. Maar Poetin is toch niet alleen afhankelijk van wat adviseurs hem vertellen? De man spreekt bij mijn weten ook nog Duits en Engels. Ik kan me niet voorstellen dat de buitenlandse radio- en televisiezenders ook in het Kremlin op zwart zijn gegaan.quote:U.S. and British intelligence officials believe Russian President Vladimir Putin has "massively misjudged" the economic and military consequences of his forces invading Ukraine.
State of play: The head of British intelligence agency GCHQ said in a rare address Thursday that Putin was trying to follow through on his plan, but "it is failing." So Putin's "Plan B has been more barbarity against civilians and cities," GCHQ director Jeremy Fleming said in his address in Canberra, Australia.
"[I]t increasingly looks like Putin has massively misjudged the situation. It's clear he misjudged the resistance of the Ukrainian people," Fleming said.
"He underestimated the strength of the coalition his actions would galvanise. He underplayed the economic consequences of the sanctions regime. He overestimated the abilities of his military to secure a rapid victory."
Russian soldiers are "short of weapons and morale" and are "refusing to carry out orders, sabotaging their own equipment and even accidentally shooting down their own aircraft," Fleming said.
Meanwhile, Pentagon press secretary John Kirby said the U.S. concurred with reports that Putin has "not been fully informed" by his advisers about the developments of the war in Ukraine.
Between the lines: White House communications director Kate Bedingfield said at a briefing Wednesday that recently declassified U.S. intelligence showed "Putin felt misled by the Russian military, which has resulted in persistent tension between Putin and his military leadership."
"We believe that Putin is being misinformed by his advisors about how badly the Russian military is performing and how the Russian economy is being crippled by sanctions because his senior advisors are too afraid to tell him the truth," Bedingfield said.
"So it is increasingly clear that Putin's war has been a strategic blunder that has left Russia weaker over the long term and increasingly isolated on the world stage."
Maar waarom zou die dat geloven?quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dan heeft Poetin plan A zeker overgeslagen.
[..]
Dit "We believe that Putin is being misinformed by his advisors about how badly the Russian military is performing and how the Russian economy is being crippled by sanctions because his senior advisors are too afraid to tell him the truth," Bedingfield said. hoor ik nu geregeld. Maar Poetin is toch niet alleen afhankelijk van wat adviseurs hem vertellen? De man spreekt bij mijn weten ook nog Duits en Engels. Ik kan me niet voorstellen dat de buitenlandse radio- en televisiezenders ook in het Kremlin op zwart zijn gegaan.
Dat idee krijg je soms wel ja.quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Poetin zit toch gewoon op fok neem ik aan?
Krim Tataren zijn ook Oekraners.quote:Op donderdag 31 maart 2022 07:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het percentage Oekraners in de Krim nam overigens na de Holodomor juist toe volgens de census:
1926- 10,6% Oekrans
1939- 13,7% Oekrans
De Tataren zijn in principe juist de groep die uit de Krim verdreven zijn.
Zie: https://en.wikipedia.org/(...)4%20million%20people.
Door het opstapelen van Dollars?quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:08 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Omdat de waarde van de munt 'te hoog' is? Op welke manier wordt de VS door ons gefinancierd?
Het feit dat hij nog steeds niet ergens in Oekrane glimlachend en triomfantelijk vanaf het bordes van het een of andere regeringsgebouw naar de overwinningsmars van vrijwel ongeschonden soldaten en materieel staat te kijken en het feit dat Zelenskyy dag in dag uit tweets, filmpjes en knipogen de wereld instuurt, moeten zelfs het diep in het konijnenhol ingegraven konijn toch wel aan het twijfelen brengen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar waarom zou hij dat geloven?
Probleem van propaganda over het volk uitstrooien is dat je het op de duur zelf ook gaat geloven.
En in 1 van de vele recordings, van soldaten die via mobiel naar huis belde, merkte een soldaat ook op dat zijn leiding ook steevast de capaciteiten van hun eenheid aan het overdrijven was, naar boven.
Maar dat krijg je, als je een land optuigt waar iedereen consequent omhoog liegt.
No worries, glad to help.quote:
Mee eens,quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het feit dat hij nog steeds niet ergens in Oekrane glimlachend en triomfantelijk vanaf het bordes van het een of andere regeringsgebouw naar de overwinningsmars van vrijwel ongeschonden soldaten en materieel staat te kijken en het feit dat Zelenskyy dag in dag uit tweets, filmpjes en knipogen de wereld instuurt, moeten zelfs het diep in het konijnenhol ingegraven konijn toch wel aan het twijfelen brengen.
Dat hondje dat in een brandend huis zit te vertellen dat er niets aan de hand is, is niet voor niets een meme.
Is pure BS. in 2018 hadden ze watertekorten. Dat overleefden ze ook. Probleem is/was dat het waterkanaal door Ukraine afgesloten is. Heb wel eens bij dat kanaal gestaan. Staat 30 cm water in, ipv 2 meter.quote:Op donderdag 31 maart 2022 08:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Volgens mij loopt er onder de brug die ze gebouwd hebben in de Zee van Azov een pijplijn voor water. De jaarlijkse neerslag in de Krim is 300 tot 400 mm, de helft van wat we in Vlaanderen hebben. Te weinig voor de landbouw, dus ik denk dat vooral water voor irrigatie een probleem is, niet gebrek aan drinkwater. Het idee dat Sevastopol zou "collapsen" door gebrek aan drinkwater lijkt me pure BS, er zijn voldoende alternatieven te bedenken. Zelfs Pakistan bouwt tegenwoordig ontziltingsinstallaties voor drinkwater. De totale bevolking van de Krim heeft pakweg 8m water per seconde nodig, dat kan je makkelijk door een pijplijn pompen.
En een van de eerste dingen die ze gedaan hebben toen de russen bij die aftakking van de Dnjepr stonden was die opstopping opblazen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:58 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Is pure BS. in 2018 hadden ze watertekorten. Dat overleefden ze ook. Probleem is/was dat het waterkanaal door Ukraine afgesloten is. Heb wel eens bij dat kanaal gestaan. Staat 30 cm water in, ipv 2 meter.
Stroomtekorten hadden ze ook. Staat een mega zonnepanelen park nu. Kabels over de zeebodem. Etc.
in ieder geval hier: https://www.npostart.nl/live/npo-politiek-en-nieuwsquote:Op woensdag 30 maart 2022 22:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zal me niet verbazen als de NPO het ook gaat uitzenden.
Oei, je hebt weer een kaart zonder Armeni uitgezocht.quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:52 schreef polderturk het volgende:
Dit is ook slecht nieuws voor Rusland. Door de sancties heeft Kazakhstan geen keus. Anders is hun olie niet acceptabel voor de EU en GB.
[ twitter ]
Daarom ben jij ook nooit ergens geweest, en zit je vanachter je computertje interressant te doen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
En een van de eerste dingen die ze gedaan hebben toen de russen bij die aftakking van de Dnjepr stonden was die opstopping opblazen.
Mij lijkt dat als het allemaal zo erg "BS" was ze die moeite niet hadden genomen.
Ow, meneer is ineens de expert, want hij is er ooit geweest.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:03 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Daarom ben jij ook nooit ergens geweest, en zit je vanachter je computertje interressant te doen.
Oei. Gewetensnood voor de FvD'ers die pro-Rusland en anti-zonnepanelen zijn.quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:58 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Staat een mega zonnepanelen park nu.
Natuurlijk ongelooflijk dom om te doen.quote:
Wilders ook vanwege Coronaquote:Op donderdag 31 maart 2022 10:22 schreef HiZ het volgende:
Is zo alleen het lid voor het Kremlin afwezig bij de toespraak van de President van Oekrane?
Jij gelooft werkelijk dat zonder de opening van dat kanaal, Rusland de haven van Sevastopol wegens gebrek aan drinkwater zou moeten opgeven? Dat Rusland er niet in zou slagen om een stad met 340.000 inwoners van drinkwater te voorzien? Zelfs ontzilting van zeewater zou maar zo'n 20 miljoen $ per jaar kosten. En die kostprijs is vooral vanwege de energie die het verbruikt, iets waar Rusland geen gebrek aan heeft.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
En een van de eerste dingen die ze gedaan hebben toen de russen bij die aftakking van de Dnjepr stonden was die opstopping opblazen.
Mij lijkt dat als het allemaal zo erg "BS" was ze die moeite niet hadden genomen.
Een eensterren-generaal, daar heb je er maar 3 van. Zijn wel ideaal om een beetje mee in het rond te slaan en zo wat sergeanten en luitenanten van het bord te vegen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:27 schreef polderturk het volgende:
Generaal nummer 8 als ik het goed heb.
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |